[MMORPG] AION Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 29 Laatste
Acties:
  • 144.268 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnstrspeed
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 18:03

Mnstrspeed

Aw, Snap!

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 14:10:
Wat is het max lvl van het spel dan, en wat is de verwachte speeltijd om dat te behalen?
30 in de open beta, 50 in de retail versie (hoewel ze het altijd nog kunnen verhogen) :) Speeltijd lijkt me lastig te zeggen, aangezien het per speelstijl verschilt ;)

Ehhh wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
blouweKip schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:57:
[...]

Je moet ook geen grijze loot aan willen doen in wow ;)
Tot nu toe vind ik t publiek in de OB zeker niet beter dan in wow, het lijkt me net zoveel kleuters te trekken als wow, als de pve tegenvalt (ik hoor er helemaal niets over van ncsoft dus het voelt AOC all over) dan lijkt me de pvp straks ook niet echt interessant, bovendien mis ik in pvp zoiets als city sieges in aion (kon niets vinden over rifts die openen in de stad van de "vijand")
Tijdens de games con in Duitsland hebben ze wel degelijk een hoop over pve gezegd, in 1.5 zijn een hoop nieuwe instances en bosses gekomen, verder zijn er iets van 1000 nieuwe quests bijgekomen. (Ze lieten ook een boss zien tijdens een live demo)
Er zijn geen city sieges, maar er zijn wel fortress sieges in de abyss, als je zo'n fortress hebt krijgt je legion een aantal bonussen dus het kan wel uit om er 1 te hebben. Verder heb je een hoop abyss points nodig om de beste armors en andere dingen te kopen, er zullen dus altijd ook wel mensen die de fortress niet nodig hebben naar de fortress sieges komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog ergens keys te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Ik ben erg enthousiast over het spel, maar het enige wat nu erg vervelend is, is de lag. Ik weet echter niet of dit aan mijn verbinding ligt of aan de server...
Het ene moment heb ik een ping van 22 en later piekt hij soms naar 300/400! Meestal zit hij rond de 60. Is er een manier om dit te testen? Hebben jullie last van lag? Dus dat je aan het lopen bent en om de haverklap 3 passen terug teleporteert of dat je een aanval doet en er opeens 2 seconde vertraging in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 08:28

Gorion3

ABC++

Is er al iets bekend over het maandelijks betalen, want in de OP staat alleen dat het rond de 10 euro zou gaan kosten. Dit is allemaal prima, maar ik heb geen creditcard (wel paypal, maar dat zullen ze wel niet accepteren). dus ik moet het wel via een time-card gaan doen. Dus komen er timecards bij de launch? :) (zal het beta forum ook eens raadplegen)

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blouweKip schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:57:
[...]
Tot nu toe vind ik t publiek in de OB zeker niet beter dan in wow, het lijkt me net zoveel kleuters te trekken als wow, als de pve
Dit vond ik juist enorm mee vallen, 9 van de 10 keer als ik vroeg of iemand me wilde helpen hielpen ze ook!
(Paar bosses etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Gorion3 schreef op zondag 13 september 2009 @ 16:28:
Is er al iets bekend over het maandelijks betalen, want in de OP staat alleen dat het rond de 10 euro zou gaan kosten. Dit is allemaal prima, maar ik heb geen creditcard (wel paypal, maar dat zullen ze wel niet accepteren). dus ik moet het wel via een time-card gaan doen. Dus komen er timecards bij de launch? :) (zal het beta forum ook eens raadplegen)
Euh, PayPal is gewoon een werkend betaalmiddel voor AION hoor. ;) Heb zelf met PayPal mijn digitale CE besteld en 3 maanden game-time. Dus dat is geen probleem. :)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:15

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ik weet uiteindelijk nog steeds niet welke class ik nou ga nemen :/
Heb nu chanter en assassin beide tot lv16 gedaan. Opzich is die chanter best leuk maar ik hoor weer dat deze op latere levels op het moment niet echt goed is t.o.v. andere karakters. Assassin is mij iets te standaard..

[ Voor 5% gewijzigd door Woohooo op 13-09-2009 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie patch vandaag zeg. :)

Het is nu mogelijk om met 2 muis knoppen te lopen en te sturen, ben blij dat ze dat nu al geregeld hebben .
En eindelijk in game Vsync! Via driver forceren werkte niet bij mijn 4870X2, dus ben blij dat ze dat voor de launch nog hebben toegevoegd. :)

Ik heb wel nog steeds last van een wit/knipperend wapen op het moment dat ik een wapen trek terwijl ik loop met een char. Is 2 seconde maar toch... heb ik last van sinds 1.5. Iets bekend over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Vliegen kan nu ook met de muis ... rechterknop indrukken en je kan op en neer. Dat gaat beter.
Ik heb ook onderzocht of je van de Sanctum af kan springen.

1. De bruggen zijn zo te zien allemaal beveiligd tegen eraf jumpen. Ze hebben onzichtbare muur omheen. Dit komt omdat landschap onder open is en niet toegankelijk is. De randen van locaties zijn ook afgeschermd.

MAAR:

2. Je kan wel van de luchtschepen/luchtplateaus af springen.

3. Open einden waar je op transportmiddelen kan stappen zijn ook niet veilig. Een duel in de buurt van overstapplaats is niet goed idee.

4. Je kan niet op en neer vliegen. Je blijft in de zweefstand staan en dus je kunt alleen maar met lede ogen naar timer kijken die aftikt tot nul. En je daalt langzaam af naar de dood.

5. Waaghalzen kunnen al zwevend Sky Canal oversteken. Maar als je niet goed omhoog kunt zweven en je knalt tegen de plateau aan dan ben je de lul.

Omdat het landschap onder open is, heeft het geen zin om daar elders te zoeken. Land je ergens toch veilig, dan zit je misschien vast. Je kunt niet meer terug. Beter jezelf dood laten vallen. Je valt niet helemaal door naar beneden, maar op het moment dat client weet dat je zo goed als dood bent word je naar laatste obelisk getransporteerd. Je verliest wel alle gespaarde DP punten.

Ik merk dat je tijdens zweven jezelf beetje omhoog kan werpen zodat je langer kan zweven. Hoe gaat dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:50

g0tanks

Moderator CSA
Mnstrspeed schreef op zondag 13 september 2009 @ 14:23:
[...]

30 in de open beta, 50 in de retail versie (hoewel ze het altijd nog kunnen verhogen) :) Speeltijd lijkt me lastig te zeggen, aangezien het per speelstijl verschilt ;)
In de open beta is de level cap ook al 50.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 09:12
Weet dan niet welke beta jij speelt, maar die van EU/NA is gewoon 30 hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Hmm, hier staan de open beta patch notes waarin staat "level cap has been raised to 50".

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Weet er iemand hoe ik een wapen upgrade? Soms kom ik bijvoorbeeld +4 Zwaardje tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
Volgens mij bedoelen ze daar mee dat de level cap van 45 naar 50 is gegaan in game. Aangezien er allemaal skills bij gekomen zijn voor 45 tot 50. Maar voor de beta zit er gewoon een xp lock op vanaf lvl 30.

Kan het mis hebben... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 08:28

Gorion3

ABC++

CaptainCharisma schreef op zondag 13 september 2009 @ 16:38:
[...]

Euh, PayPal is gewoon een werkend betaalmiddel voor AION hoor. ;) Heb zelf met PayPal mijn digitale CE besteld en 3 maanden game-time. Dus dat is geen probleem. :)
Aah zeer goed nieuws dus, dan ga ik hem maar even bestellen :)

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/8wik92.jpg

Die mobs vind ik erg vet gemaakt.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie alleen maar voordelen aan het spelen van de Amerikaanse versie

+Iedereen spreekt Engels
+Minder bots (Geen russen)
+Meer mensen
+Goedkoper als je de monthly fee en het spel zelf omrekent naar euro
+/- Geen lag als je van Europa speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Is het dan mogelijk om de NA versie te spelen als Europeaan zonder proxy o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja met dezelfde client zelfs, Je hoeft alleen maar naar File>settings te gaan en dan bij Advanced, North America kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:28:
Ik zie alleen maar voordelen aan het spelen van de Amerikaanse versie

+Iedereen spreekt Engels
+Minder bots (Geen russen)
+Meer mensen
+Goedkoper als je de monthly fee en het spel zelf omrekent naar euro
+/- Geen lag als je van Europa speelt
- Niet iedereen spreekt engels, de helft daar spreekt spaans.
- Wat hebben russen met bots te maken? Je zult overal bots hebben en dat is niet gerelateerd aan land, dus je speculeert hier maar wat; er zullen op de amerikaanse versie net zo goed bots zijn als hier.
Mensen hebben zoiets van "Ik heb weinig tijd, laat ik eens botten" of "Ik ga gold verkopen, laat ik eens botten"; het is niet zo van "Oh ik ben een rus, dus laat ik eens botten".
- meer mensen? Ja en er zijn ook veel meer servers, per server zul je nog steeds evenveel mensen zien.
- 2 euro monthly fee minder, woopdeedoo.
- Er is zat lag als je vanuit europa speelt, en vooral in pvp spelen die 200ms die je extra als vertraging krijgt een grote rol.
- De tijden zijn daar anders, groot deel van amerika zit geloof ik op GMT -8, wij zitten momenteel op GMT +2.. dat is een 10 uur verschil; tot dusver je "meer mensen" conclusie als ¾ daar ligt te slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Naja, als je laat in de avond speelt is NA nog wel interessant, ik heb in iedergeval ook een NA account, kreeg ik er toch gratis bij :) Kijk ik over een maandje of wat wel op de NA servers, mischien leuker uiteindelijk daar te gaan spelen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Woohooo schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:19:
Weet er iemand hoe ik een wapen upgrade? Soms kom ik bijvoorbeeld +4 Zwaardje tegen..
Je moet in de general goods store, per item dat je wil disenchanten een Extraction Tools kopen.

Gebruik die extraction tool op een item ( Armor/weapons alleen, accessory mag niet ( Helmen, ringen, riemen, oorbellen.. dat zijn accessory), Dan krijg je een "Enchantment stone".

De hoeveelheid enchantment stones en welk level ze zijn, zijn g ebaseerd op welk level item je disenchant en welke kwaliteit. en van een wapen krijg je meer dan van armor.

De succes rate van het enchanten is ook gebaseerd op de Enchantment Stone levels:

White Item = Item's Level +1-10 Levels
Green Item = Item's Level +5-15 Levels
Blue Item = Item's Level +15-30 Levels
Orange Item = Item's Level +25-40 Levels

Dus voor een wit item, de meeste kans hebben om hem succesvol te enchanten, moet je een enchantment stone hebben dat 10 levels hoger is dan het witte item.

Dus als je een level 4 wit zwaard hebt, moet je een level 14 enchantment stone hebben voor de meeste succes rate.

Als je hem succesvol enchant krijgt je wapen/armor +1, als je faalt krijg je -1, hij kan niet onder de 0.

Per +1 krijg je de volgende stats erbij:

Plate
Chest = +6 Physical Defense per level
Legs = +5 Physical Defense per level
Pauldron = +4 Physical Defense per level
Gloves = +4 Physical Defense per level
Boots = +4 Physical Defense per level

Chain
Chest = +5 Physical Defense per level
Legs = +4 Physical Defense per level
Pauldron = +3 Physical Defense per level
Gloves = +3 Physical Defense per level
Boots = +3 Physical Defense per level

Leather
Chest = +4 Physical Defense per level
Legs = +3 Physical Defense per level
Pauldron = +2 Physical Defense per level
Gloves = +2 Physical Defense per level
Boots = +2 Physical Defense per level

Cloth
Chest = +3 Physical Defense per level
Legs = +2 Physical Defense per level
Pauldron = +1 Physical Defense per level
Gloves = +1 Physical Defense per level
Boots = +1 Physical Defense per level

Primary
Polearm = +4 Minimum and Maximum Weapon Damage per level
Greatsword = +4 Minimum and Maximum Weapon Damage per level
Bows = +4 Minimum and Maximum Weapon Damage per level
Staff = +3 Minimum and Maximum Weapon Damage per level, +10 Magic Boost per level
Sword = +2 Minimum and Maximum Weapon Damage per level
Dagger = +2 Minimum and Maximum Weapon Damage per level
Mace = +3 Minimum and Maximum Weapon Damage per level, +10 Magic Boost per level
Orb = +4 Minimum and Maximum Weapon Damage per level, +10 Magic Boost per level
Spellbook = +3 Minimum and Maximum Weapon Damage per level, +10 Magic Boost per level

Secondary
Shield = +2% Damage Reduction per level

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemo55
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:57
Ik ben om! Heb ff lekker wat dingen geprobeerd en het voldoet niet alleen, maar Aion overtreft zelfs m'n verwachtingen. Al langere tijd was ik op zoek naar wat anders dan die andere bekende mmo waar ik de naam niet van ga noemen. :+

De stijl, het vliegen inc gliden, stoere gevechten, soepele besturing, cutscenes, lore, en waar men met Aion heen wil gaan. Het totaalplaatje is een stevige mmo waarin duidelijk geinvesteerd is om door te groeien tot een tijdverslindende levensvernietiger.

Heerlijk! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Oke nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaluro2 schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:13:
[...]

- Niet iedereen spreekt engels, de helft daar spreekt spaans.
- Wat hebben russen met bots te maken? Je zult overal bots hebben en dat is niet gerelateerd aan land, dus je speculeert hier maar wat; er zullen op de amerikaanse versie net zo goed bots zijn als hier.
Mensen hebben zoiets van "Ik heb weinig tijd, laat ik eens botten" of "Ik ga gold verkopen, laat ik eens botten"; het is niet zo van "Oh ik ben een rus, dus laat ik eens botten".
- meer mensen? Ja en er zijn ook veel meer servers, per server zul je nog steeds evenveel mensen zien.
- 2 euro monthly fee minder, woopdeedoo.
- Er is zat lag als je vanuit europa speelt, en vooral in pvp spelen die 200ms die je extra als vertraging krijgt een grote rol.
- De tijden zijn daar anders, groot deel van amerika zit geloof ik op GMT -8, wij zitten momenteel op GMT +2.. dat is een 10 uur verschil; tot dusver je "meer mensen" conclusie als ¾ daar ligt te slapen.
Spaans? Waar heb jij het over? :/ En ik zie geen lag verschil tussen Europeese en NA versie, Je hebt vast nooit Lineage 2 gespeeld als je denkt dat russen niet de grootste botters zijn

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2009 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:50
nemo55 schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:52:
Ik ben om! Heb ff lekker wat dingen geprobeerd en het voldoet niet alleen, maar Aion overtreft zelfs m'n verwachtingen. Al langere tijd was ik op zoek naar wat anders dan die andere bekende mmo waar ik de naam niet van ga noemen. :+

De stijl, het vliegen inc gliden, stoere gevechten, soepele besturing, cutscenes, lore, en waar men met Aion heen wil gaan. Het totaalplaatje is een stevige mmo waarin duidelijk geinvesteerd is om door te groeien tot een tijdverslindende levensvernietiger.

Heerlijk! :7
Juist ;), prachtige game gewoon in het kort XD. Maar zeker, het is gewoon bij launch al een complete game en ze blijven er vrij regelmatig nieuwe content aan toevoegen; dat is gewoon voor een MMO zo erg belangrijk wil je uberhaupt een kans maken. Laten we hopen dat aion dat op de lange termijn vast weet te houden :).

Laatste nachtje OB nu voordat eind volgende week het 'echte werk' begint :p. Zal ondertussen de 30ste keer worden ofzo dat ik die 1e zone door speel :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:35:
[...]

Spaans? Waar heb jij het over? :/ En ik zie geen lag verschil tussen Europeese en NA versie, Je hebt vast nooit Lineage 2 gespeeld als je denkt dat russen niet de grootste botters zijn
Groot deel van de mensen in Amerika spreekt spaans? :p Zoveel dat Nederland er meer dan 2 keer mee gevuld kan worden ;). Plus, dat is enkel nog maar de VS. De zuid-Amerikaanse landen daar buiten gelaten met hun talen, en niet te vergeten het Frans talige deel van Canada.

Zitten zat talen in Amerika hoor :p, en zie je ook genoeg van terug op MMO servers ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Als je op de NA server gaat spelen, houd er dan wel rekening mee dat er verschillende tijden zijn dat je je kan inschrijven voor de dreadigion events.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:35:
Vooroordeel #24 :)

Is het Cabal, dan zijn het de turken. Is het WoW, dan de chinezen. Is het SRO? Dan zo'n beetje iedereen. En zo kan ik nog wel 20 MMO's opnoemen waar iedereen ingame een andere nationaliteit als 'hoofd' oorzaker neerzet.

Qua lag, of het de L3 in Duitsland is weet ik nog steeds niet, maar in bv CoH was het wel degelijk 'beter' spelen dan op de EU server. GW echter was EU en NA pingtijden een verschil van ruim 300ms. Maargoed, speelbaarheid zit al in de 20-200ms, dus daar zal je het eigelijk nooit merken. (tot je 600-700ms ga zitten op de chinese server, tegen 300-400 op korea.. daar zit wel aardig verschil in).

NA is best om te spelen, let alleen op de event-times, die zijn US gebaseerd en kan je soms gewoon je bed s'nachts uit wil je zo graag een event mee doen. (je praat snel 6-8uur verschil).

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 13-09-2009 23:37 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
MrDummy schreef op zondag 13 september 2009 @ 18:14:
3. Open einden waar je op transportmiddelen kan stappen zijn ook niet veilig. Een duel in de buurt van overstapplaats is niet goed idee.
lol, dat zou idd wel wat voor mij zijn om tijdens een duel dood te vallen in de afgrond.
Mijn allereerste duel ooit in Aion had ik gewonnen, maar 5 seconden later werd ik alsnog gedood door een agro mob ;(
Ik merk dat je tijdens zweven jezelf beetje omhoog kan werpen zodat je langer kan zweven. Hoe gaat dat?
Volgens mij is dat random, net zoals zweefvliegtuigen omhoog kunnen gaan in thermiek.
Ik weet niet of je kunt zien/voorspellen waar die termiekbellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychodude schreef op zondag 13 september 2009 @ 23:11:
[...]

Groot deel van de mensen in Amerika spreekt spaans? :p Zoveel dat Nederland er meer dan 2 keer mee gevuld kan worden ;). Plus, dat is enkel nog maar de VS. De zuid-Amerikaanse landen daar buiten gelaten met hun talen, en niet te vergeten het Frans talige deel van Canada.

Zitten zat talen in Amerika hoor :p, en zie je ook genoeg van terug op MMO servers ;).
Ik weet niet wat voor Aardrijkskunde jij hebt gehad maar NA Aion is dus Noord Amerika = VS en Canada en niemand spreekt daar spaans behalve de Mexicaanse immigranten en die spelen echt geen Aion. En Quebec vormt zo'n kleine groep dat je die echt niet gaat tegen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jegorex schreef op maandag 14 september 2009 @ 00:03:
Volgens mij is dat random, net zoals zweefvliegtuigen omhoog kunnen gaan in thermiek.
Ik weet niet of je kunt zien/voorspellen waar die termiekbellen zijn.
Als je zweeft, geen WASD gebruiken maar puur op de muis sturen. Dan ga je paar keer 'stuiterend' via de grond weer omhoog. In de lucht moet je enkel spatie doen, als je niet vooruit vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Het verkopen van spullen heeft paar problemen op Aion tegenover Wow: beperkte aantal plaatsen.
Zeker omdat elke artikel 7 dagen blijft staan, moet je wel goed over prijs nadenken.

Op AH hebben velen ook 1 ding dom gedaan: ze dumpen zelfs low level items erop.
Je weet dat je pas bij AH komt vanaf level 9/10, niet eerder. Dat is op Sanctum.
Je kunt beter direct verkopen of in lowlevel gebied eigen shop houden. Niemand koopt ze op AH want velen zijn al op L9/L10.

Het is jammer dat verkoopruimte op AH klein blijft. Daardoor moet je steeds wachten tot er ruimte vrijkomt of je prijs steeds omlaag bijstellen om ze sneller te verkopen.

Ik ben nu uit Aion, en door werk zal ik niet meer spelen. Maar ik heb nog voorheen wat omgeving shots gemaakt op high level plaatsen (dat kan omdat alle flight paths en teleports al bereikbaar zijn zonder eerst te verkennen a la Wow.)

We zien elkaar vast wel weer op headstart :)

Morgen meer plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

SinergyX schreef op maandag 14 september 2009 @ 00:29:
[...]

Als je zweeft, geen WASD gebruiken maar puur op de muis sturen. Dan ga je paar keer 'stuiterend' via de grond weer omhoog. In de lucht moet je enkel spatie doen, als je niet vooruit vliegt.
Nog een keer spatie schakelt vliegen weer uit, zo lijkt het. Dat heb ik geprobeerd maar spatie heeft geen invloed om omhoog te jumpen in de lucht. Er is meer voor nodig, dat is zeker. Ik zag iemand gewoon in volle lucht toch nog omhoog gaan, en niet eens stuiteren via de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
SinergyX schreef op maandag 14 september 2009 @ 00:29:
[...]

Dat klopt.
Ik stuur ook altijd alleen met de muis, volgens mij is het wel mogelijk om met AD te sturen, de D doet niks en als je de W indrukt ga je (langzaam) omlaag.
Druk de spatie trouwens niet in als je hoog in de lucht zit, dan zul je neerstorten en als de 10 sec cooldown op je wings nog niet over is zul je dus te pletter vallen.

Wat ik wel jammer vind is dat je geen flight time potions kunt nemen tijdens het zweven. Die potions zijn alleen te gebuiken als je echt vliegt.

@MrDummy:
Hoog in de lucht ga je idd ook wel eens omhoog tijdens het zweven, dat noemde ik de "thermiek".
Die thermiek bellen zijn trouwens niet helemaal random, als 2 mensen achter elkaar aan zweven zullen ze allebij op dezelfde punten stijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Jegorex op 14-09-2009 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 00:08:
[...]

Ik weet niet wat voor Aardrijkskunde jij hebt gehad maar NA Aion is dus Noord Amerika = VS en Canada en niemand spreekt daar spaans behalve de Mexicaanse immigranten en die spelen echt geen Aion. En Quebec vormt zo'n kleine groep dat je die echt niet gaat tegen komen
Vraag me af wat voor aardrijkskunde jij hebt gehad, maar binnen de VS zijn 35 miljoen met Spaans als primaire taal, met name in de zuiderlijke staten. Oh, en dat zijn echt niet allemaal armoedige Mexicaantjes hoor.

Plus NA-Aion is voor meer dan enkel de VS en Canada, zo wordt de NA variant ook gedistribueerd in Australie. En aangezien er geen region block is, wat het dus mogelijk maakt voor jouw om op de VS servers te spelen, kunnen zuid Amerikanen daar net zo goed genoeg gebruik van maken.

Oh, en als je het nog niet wist; nee, niet iedereen in landen als Brazilie leeft in sloppenwijken of in de jungle. Zeg het er maar even bij, weet maar nooit wat jij tijdens jouw lessen hebt meegekregen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

psychodude schreef op maandag 14 september 2009 @ 07:39:
Plus NA-Aion is voor meer dan enkel de VS en Canada, zo wordt de NA variant ook gedistribueerd in Australie. En aangezien er geen region block is, wat het dus mogelijk maakt voor jouw om op de VS servers te spelen, kunnen zuid Amerikanen daar net zo goed genoeg gebruik van maken.
Neem bijvoorbeeld aan van Pangya, de golfsimulator mmo. Daar barst het van de Spaans sprekende mensen. Ik zit op Amerikaanse omdat die veel meer vooruitloopt dan Europese. Ik kan zeggen dat het niet erg fijn is met veel spaans tussendoor.

Ik verwacht dat Aion NA over een tijdje meer Spaans sprekende spelers zal bevatten. Dat is lastiger te lezen en in EU hebben we alvast servers voor elke taal apart gehouden. Ik weet niet hoe serverslijst bij NA eruit ziet.

Als iemand de eindfeest shots wil maken van OB, graag :) Kan ik even zien hoeveel mensen komen opdagen en volop gaan dansen.
Voor de tweede keer worden je chars weer gewist, maar hopelijk hebben we allemaal genoten en wijzer geworden.

Ik heb zelf gezien dat Spiritmaster nog geen dip heeft gehad tijdens levelen. In moeilijke gebieden kan ik nog overleven en ik sloeg zelfs mobs dat 4 levels hoger is dan mij neer. (aka L13 -> L17) en dat is bijzonder want in Wow gaat dat heel moeilijk.

Templar class is aardig veel gekozen in OB. Dat komt omdat het een tank class is en kent wat self-healing mogelijkheden. Maar ik moet wel zeggen dat mijn character vrij poor is ondanks dat ik shield omhoog houdt, krijg ik nog steeds veel damage en veel te weinig blocks. Dat snap ik eigenlijk niet.

Er zijn wat interface fouten te zien, maar het is zeker dat dev team ze weer snel eruit wil werken voor de headstart periode.

Ik ben zelf aan het verkennen in gebieden waar ik niet kan komen. Het valt op dat er aantal (grauwe) gebieden nogal leeg zijn, paar spelers maar. Wel veel spelers bij de ene E. Fortress (die ook zelf gaaf uitziet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gladiator tot level 11 geleveled, niet mijn game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GonzoNL
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-12-2021

GonzoNL

You call that breaking a spine

Zo, na een weekje beta heb ik toch erg veel zin in de release. We gaan met een groepje GoTers beginnen op Castor als Elyos, daar hebben we in de beta ook een GoT legion gehad.

Ik heb chanter tot level 17 gespeeld en een Templer tot level 12 ofzo, ik weet nog niet welke class ik nu met release ga spelen, het ligt denk ik een beetje wat de andere mensen doen met wie ik ga spelen. :) Als we al een tank hebben, dan is de kans groot dat ik Gladiator ga of Assasin, al verwacht ik dat Nmx dat wel gaat doen.

GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na erg veel gelezen te hebben over Aion, en vele screenshots gezien te hebben begin ik nu echt wel zin te krijgen om het spel eens te proberen.

Zijn er nog plaatsen waar er een Open-Beta key te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 17:11
De beta is afgelopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
Beta is vandaag afgelopen. Je bent net te laat

Gladiator tot lvl 24 gekregen, kan niet wachten tot de 20e, ken meeste quest locaties uit me hoofd nu dus levelen in het begin zal wel een stuk sneller moeten gaan. Heb echt zin om de Abyss te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een week gespeeld en verschillende classes geprobeerd. Ik ben er nog steeds niet uit of ik het spel ga spelen. Aan de ene kant zit het spel goed in elkaar, aan de andere kant heb ik het gevoel dat ik met houten klaas speel. Om de doorslag te geven ben ik zeer benieuwd naar de ervaringen van jullie op pvp gebied.

Zo heb ik enkele vragen:
- Wat voor verschillende vormen zijn er?
- Zijn de classes gebalanceerd?
- Kan je via pvp levelen?
- Wat is er nieuw? (in tegenstelling tot andere mmo's)
- Wat zijn jullie ervaringen?
- Vanaf welke level kan ik beginnen?

Heb jezelf nog dingen waarvan je zegt die moet je weten dan hoor ik het graag! Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MrDummy schreef op maandag 14 september 2009 @ 08:26:
Ik heb zelf gezien dat Spiritmaster nog geen dip heeft gehad tijdens levelen. In moeilijke gebieden kan ik nog overleven en ik sloeg zelfs mobs dat 4 levels hoger is dan mij neer. (aka L13 -> L17) en dat is bijzonder want in Wow gaat dat heel moeilijk.

Templar class is aardig veel gekozen in OB. Dat komt omdat het een tank class is en kent wat self-healing mogelijkheden. Maar ik moet wel zeggen dat mijn character vrij poor is ondanks dat ik shield omhoog houdt, krijg ik nog steeds veel damage en veel te weinig blocks. Dat snap ik eigenlijk niet.
Templar is combinatie van shield, pushback en optijd stunnen (shield slam). Ik kon daar vrij makkelijk 5-6 mobs achter elkaar doen met enkel af en toe een potje. Je moet niet nonstop voor skill spam gaan, maar juist rustig de tijd nemen. (die shield verdwijnt als je een skill doet, dus moet je beetje timen).

Spiritmaster heeft nog steeds enorme mana issues, zeker air PvP waar je pet niet mee kan blaas je relatief snel door je hele mana heen. En zolang ze daar nog geen verandering in brengen zal het een ondermaatse class blijven (pvp gezien dan). Heb ik net die nieuwe patch niet meer kunnen testen, of dat nu enkel de attack/move/stay command is, of ook die attack/taunt skill, die je nonstop kan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-09 09:47
Iemand nog tips voor een Cleric? Ik ben tot lvl16 gekomen in de OB, maar ik merkte toch dat het killen van mobs erg lang duurt. Je doet al je combo moves maar dat resulteert vaak in een mob op 60% health en dan sta ik daar met m'n mace op 'm in te meppen voor ongeveer 30-45 sec. Dan zie je zo'n assassin voorbij rennen die letterlijk binnen 10 sec dezelfde mob neerhakt... ik snap best dat een cleric geen dps monster is maar hoort dit echt zo?
En zijn er ook nog Clerics met wat healing ervaring in group quests/instances? Het speelt toch wel heeeel erg anders dan WoW :)

Het craften en lvlen van je professions gaat vrij simpel maar duurt verschrikkelijk lang, maar als je ziet wat je dan allemaal kunt maken lijkt het me wel de moeite waard om daar vrij vroeg al mee te beginnen (ie lvl10-20).
Nu is het wachten tot retail :D

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, dat is best jammer dan.

Komt er bij de release ook een vorm van gratis trial ofzo, zoals je die bij onderandere WoW ook hebt? Of is dit nog niet bekend?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 09:43:
[...]

Komt er bij de release ook een vorm van gratis trial ofzo, zoals je die bij onderandere WoW ook hebt? Of is dit nog niet bekend?
Dat is nog niet bekend, ik denk ook niet dat die er zal komen in de eerste paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 09:43:

Op een later tijdstip zullen die wel komen, alle andere games van NC hadden invite a buddy systeem. Maar denk dat je dan minimaal richting volgend jaar moet kijken, als alle spelers beetje gesettled zijn en betaalde periode in zijn gegaan.
Potame schreef op maandag 14 september 2009 @ 09:39:
Iemand nog tips voor een Cleric? Ik ben tot lvl16 gekomen in de OB, maar ik merkte toch dat het killen van mobs erg lang duurt. Je doet al je combo moves maar dat resulteert vaak in een mob op 60% health en dan sta ik daar met m'n mace op 'm in te meppen voor ongeveer 30-45 sec. Dan zie je zo'n assassin voorbij rennen die letterlijk binnen 10 sec dezelfde mob neerhakt... ik snap best dat een cleric geen dps monster is maar hoort dit echt zo?
Wees zuinig met je combo's, dat is beetje basis. Priest class houd relatief weinig combo's over, dus verspreid ze over je attacks. Dus cast -> melee melee -> chain, volgende. Gebruik ook shards voor wat extra melee damage. Ik speel zelf chanter (21), en combo van hierboven kan je het erg lang volhouden.

Zo heb ik enkele vragen:
- Zijn de classes gebalanceerd?
[/i]Deels, op papier nog niet zo, maar er zit heel aspect gear bij, net als bij andere games kan je low/mid content niet echt bepalend maken of iets balanced is of niet. Gaat uiteindelijk om cap-lvl gaming.
- Kan je via pvp levelen?
Nope.
- Wat is er nieuw? (in tegenstelling tot andere mmo's)

Combo systeem, vliegen, verder zit meeste in een 'vers' jasje.
- Vanaf welke level kan ik beginnen?

:? 1 natuurlijk? (duels)

[ Voor 64% gewijzigd door SinergyX op 14-09-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 13:48
Heb je een zware pc nodig om deze mmo grafisch op z'n max te draaien, en is dit een redelijke vervanger van wow. ik heb zelf de beta niet gespeeld dus, zit er opzicht in filmpjes wel leuk. maar daaruit kan ik niet halen of de gameplay fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Op de aion site staan de recommended specs. Voor pvp wil je daar wel ruim boven zitten imho (of je moet opties flink omlaag schroeven om client lag te vermijden).

En lees de draad eens door :z Er is al genoeg aion<->wow voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op maandag 14 september 2009 @ 09:52:

- Vanaf welke level kan ik beginnen?[/i]
:? 1 natuurlijk? (duels)
Afgezien van duels ofc. :P Zijn er battlegrounds ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandervelde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:40
yaay ik heb mn pre-order key al binnen :d
nu wachten tot die live gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychodude schreef op maandag 14 september 2009 @ 07:39:
[...]

Vraag me af wat voor aardrijkskunde jij hebt gehad, maar binnen de VS zijn 35 miljoen met Spaans als primaire taal, met name in de zuiderlijke staten. Oh, en dat zijn echt niet allemaal armoedige Mexicaantjes hoor.

Oh, en als je het nog niet wist; nee, niet iedereen in landen als Brazilie leeft in sloppenwijken of in de jungle. Zeg het er maar even bij, weet maar nooit wat jij tijdens jouw lessen hebt meegekregen namelijk.
Sorry dan had ik het fout
Maar als je ooit de Amerikaanse Beta of Amerikaanse WoW hebt gespeeld weet je dat er niemand spaans praat. Het kan best zijn dat deze wel spelen maar ze spreken het in ieder geval niet.

Wat zijn eigenlijk die events die zich op een bepaalde servertijd afspelen? Dat zou de enige reden voor mij zijn om op de Europeese servers te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
Ik kreeg toch echt xp voor het ganken van wat Elyos hoor :P. Nu is het met 1.5k xp per kill van eens in de paar minuten niet echt aan te raden maar het kan wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verxx schreef op maandag 14 september 2009 @ 10:44:
Ik kreeg toch echt xp voor het ganken van wat Elyos hoor :P. Nu is het met 1.5k xp per kill van eens in de paar minuten niet echt aan te raden maar het kan wel ;)
Levelen of exp krijgen, het verschil :P
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 10:25:
Wat zijn eigenlijk die events die zich op een bepaalde servertijd afspelen? Dat zou de enige reden voor mij zijn om op de Europeese servers te spelen
Enorm varierend. Van mob-spawns tot bepaalde pvp-bonus, kan van alles zijn. Weet ik niet of die portals ook op gezette tijden gaan openen, zou beetje jammer zijn achteraf de helft niet mee te kunnen doen. Maarja, ik heb spijt dat ik 4 jaar lang op de EU zat van CoH, terwijl de US server 10x beter is geworden met de jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrion
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-12-2024
hoi allemaal, ik dacht laat ik hier ook maar eens een berichtje achter laten. ik ben zelf als een hoop anderen hier ook een WoW speler. maar door de teleur stelling van de laatste patches en updates toch op zoek naar wat anders.

de afgelopen dagen heb ik heerlijk rond kunnen wandelen in de OB en ik ben nu helemaal overtuigd.
tijd om mn wow account op te zeggen en verder te gaan met Aion :) net op nog even snel de preorder bij NCsoft zelf gekocht om mee te kunnen doen aan de headstart. dus hopelijk kunnen we volgende week los gaan op een nieuwe verslaving :P

tegelijk heb ik al een vraagje. gezien de poll een paar pagina's terug gaan de meeste tweakers op Spatalos spelen. echter wel ras wordt er het meeste gerolled? ik heb zelf in de beta eylos gespeeld maar ik denk nu dat ik tijdens de live toch liever voor asmodian ga :)

WoT Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spatalos - Elyos hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 10:25:
[...]

Sorry dan had ik het fout
Maar als je ooit de Amerikaanse Beta of Amerikaanse WoW hebt gespeeld weet je dat er niemand spaans praat. Het kan best zijn dat deze wel spelen maar ze spreken het in ieder geval niet.
Dat is een kwestie van verhoudingen; Spaans sprekenden in de VS maken tezamen ongeveer 15% van alle inwoners in de VS in. De dominante taal, zelfs met zuid-Amerika en Canada erbij, wordt daarom al snel Engels. Er zijn echter op NA servers trouwens wel degelijk uitzonderingen, Blizzard heeft daarom op een gegeven moment ook enkele Latijns Amerikaanse servers opgezet voor diegene welk enkel in Spaans wilde spelen.

In Europe ligt dit verhaal anders, Engels is een redelijk inferieure taal hier. Alhoewel het als secundaire taal veel gesproken wordt, is het de 4e primaire taal. De 3 hoofdtalen in Europe zijn Russisch, Duits en Frans. Dus ja, als je in een Russisch, Duits of Frans talig land woont en de meerderheid van de mensen om je heen spreken hetzelfde; welke reden zou je hebben om over te schakelen naar Engels? Daarom zie je het veel sneller dat zodra er geen eigen servers zijn voor die mensen ze al heel snel gewoon in hun eigen taal praten ingame.

Zodra ze hun eigen servers hebben neemt het aantal ook sterk af; Engels wordt gewoon de voertaal, zie bijv WoW Europe of WAR Europe, etc. De enige taal welk nog wel regelmatig erbij gesproken wordt is Russisch, omdat om de een of andere idiote reden Amerikaanse bedrijven het maar nooit begrijpen dat Russisch de meest gesproken primaire taal in Europa is en daarom geen Russische servers openen binnen de Europese versies van hun spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor als er nog onduidelijkheden zijn over de launch dates:

Please mark the following dates down in your calendar:

September 18 - Pre-selection
September 20 - Preorder Headstart (NA + EU)
September 22 - Release North America
September 25 - Release Europe We have more in store for you; the journey that is Aion is just about to begin.

EU krijgt dus 5 dagen meer headstart dan NA, raar, maar I dont care :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En ik kom pas de 27ste terug van vakantie :(
En het is niet zozeer meer headstart, maar de non-headstarts worden gewoon genaaid :P (3 dagen latere release).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Over shards gesproken; de verbruik is verschillend per class.
Als warrior class brand je wel heel snel door shard heen, zowat elke slag heb je 1 verbruikt.
Maar bij mage class merk ik op dat shard nog steeds daar staan en bij tig spells tegenaan is er nog geen shard gebruikt. Je verbruikt alleen shard als je het aan/uit zet met B toets.
Ik heb nog niet opgelet of spells wat sterker zijn geworden met shards. Tenzij shards typisch voor melee is bedoeld.

Opvallend is dat in profiel je twee shards naast elkaar kan zetten; en wel links/rechts. In mijn geval heb ik blauwe en rode shard naast elkaar erin gedaan.

Je hoeft niet beta key weggooien, ze worden nog 1 keer gebruikt in headstart, dan moet je in dezelfde account nieuwe key adden en je kunt verder spelen in release.
Dat EU/NA beginnen op 20 sept met headstart is niet moeilijk: Aion is tegelijk aanwezig in beide landen, zoals we al zien bij Beta rondes.
Ik vind het voordeel dat er maar 1 programma is voor EU/NA, terwijl andere mmo dat niet altijd doen; zoals Pangya heeft twee verschillende bedrijven in USA en EU, en dat zorgt ervoor dat releases beiden flink verschillen. EU loopt dan bijvoorbeeld flinke season achter. Onbegrijpelijk eigenlijk. Mensen gaan daardoor naar USA versie omdat ze gewoon niet kunnen wachten.

Er is gemeld dat Aion Korea en Japan de Wow spel van de troon heeft gestoten en staat dus hoger dan Wow. Wie kan dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Open beta was tof.. maar vanaf level 20-22 merkte ik wel dat ik zonder quests kwam te zitten.
Ik kwam in "Morheim ice fortress" Terecht en bijbehorend gebied, maar ik zat daar al snel zonder quests.

En toen ik richting beneden ging (bij die pratende bomen) waren de mobs level 24+; dus niet echt praktisch.
Waar zou je heen moeten gaan rond dat level? om nog fatsoenlijke quests te vinden?

Ik heb wel een HEEL groot minpunt, dat echt pure frustratie opwekt.
In party quests waar je X aantal items van mobs moet vinden:

Met de standaard loot settings dat je omstebeurt een mob mag looten, kan het zo zijn dat een mob die voor iemand anders bedoeld is, een quest item voor je heeft. MAAR je bent niet toegelaten om die mob te looten, totdat desbetreffende speler zijn/haar mob geloot heeft, dan pas wordt hij beschikbaar voor de rest.

Dat wekt soms echt pure frustratie op, al helemaal als de mob niet geloot wordt.
Bij WoW is het zo dat als een mob een questitem voor je heeft maar de loot voor een andere speler bedoeld is, dat je dan de mob gewoon kan looten, no matter what, en je quest item krijgt. Dat systeem werkt vele malen beter.

Wat ook frustrerend is, is dat veel players niet weten dat ze naderhand die mobs nog kunnen looten, ook al waren ze in eerste instantie niet voor hun; en dan ben je klaar met de partyquests, en dan komt er een player aan van "Ik moet nog 10 van die items!!!".. >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op maandag 14 september 2009 @ 10:58:
[...]

Levelen of exp krijgen, het verschil :P

[...]

Enorm varierend. Van mob-spawns tot bepaalde pvp-bonus, kan van alles zijn. Weet ik niet of die portals ook op gezette tijden gaan openen, zou beetje jammer zijn achteraf de helft niet mee te kunnen doen. Maarja, ik heb spijt dat ik 4 jaar lang op de EU zat van CoH, terwijl de US server 10x beter is geworden met de jaren.
CoH is ook de reden waarom ik waarschijnlijk op de US servers ga spelen. De US servers hadden op alle tijden meer mensen dan de Europeese servers en dat is nu ook met WAR online. Vaak is het zo dat in het begin Europa en NA gelijk aan elkaar zijn maar na een maand of 2 stoppen er al veel mensen en is het vaak zo dat de US versie vaak veel meer mensen heeft na een half jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de European server names al bekend zijn voor de final launch? Ik kan alleen die van US vinden

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:56:
Voor als er nog onduidelijkheden zijn over de launch dates:

Please mark the following dates down in your calendar:

September 18 - Pre-selection
September 20 - Preorder Headstart (NA + EU)
September 22 - Release North America
September 25 - Release Europe We have more in store for you; the journey that is Aion is just about to begin.

EU krijgt dus 5 dagen meer headstart dan NA, raar, maar I dont care :+
Ach ja, maakt uiteindelijk toch weinig uit. Zo'n beetje iedereen die het gaat spelen heeft waarschijnlijk toch wel gepreordered :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 15-09 18:36

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:19:
Weet iemand of de European server names al bekend zijn voor de final launch? Ik kan alleen die van US vinden
Aion EU Website

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MrDummy schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:34:
Over shards gesproken; de verbruik is verschillend per class.
Als warrior class brand je wel heel snel door shard heen, zowat elke slag heb je 1 verbruikt.
Maar bij mage class merk ik op dat shard nog steeds daar staan en bij tig spells tegenaan is er nog geen shard gebruikt. Je verbruikt alleen shard als je het aan/uit zet met B toets.
Ik heb nog niet opgelet of spells wat sterker zijn geworden met shards. Tenzij shards typisch voor melee is bedoeld.
Afaik omdat shards enkel werken op physical hits, je 'hits' met je wapen. Dus is het logischer dat je als melee veel meer gebruikt (ook skills gebruiken ze), maar sta je spells te spammen doe je geen 'white dmg'.

En in Korea is dit heel goed mogelijk, LA2 was daar namelijk al groter dan WoW, WoW an sich is nooit echt super groot geweest in azie (buiten china mischien, maargoed, die hebben 1 miljard mensen).
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:58:
CoH is ook de reden waarom ik waarschijnlijk op de US servers ga spelen. De US servers hadden op alle tijden meer mensen dan de Europeese servers en dat is nu ook met WAR online. Vaak is het zo dat in het begin Europa en NA gelijk aan elkaar zijn maar na een maand of 2 stoppen er al veel mensen en is het vaak zo dat de US versie vaak veel meer mensen heeft na een half jaar
Dat hou ik inderdaad in m'n achterhoofd, echter Tabula was na een jaar nog steeds beide servers redelijk gelijk (ok, die hadden iets van 20-30k mensen). CoH inmiddels praat je over bijna een factor 10 (afaik 15k vs 110k) in verschil met de US servers. Maar dat heeft NC ook compleet aan zich zelf te danken door geen enkele vorm van adverteren te doen. Maarja, Aion heb ik ook amper nog advertenties van zien langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Is er ook een manier om die chain skills automatisch te doen i.p.v. op die knoppen te blijven rammen?
En de auto loot optie kon ik ook niet vinden.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
Wat bedoel je met chain skills automatisch? Dat je 1 keer en knop indrukt en vervolgens een hele chain afwerkt? Volgens mij is dat wel te regelen door middel van macro's maar heb geen idee hoe. Vind het button bashen eigenlijk wel wat hebben :P Op 1 knop duwen om vervolgens 3/4 seconden niets te doen is ook maar saai... Heb op deze manier ook meer controle over me character, mocht er iets gebeuren kan je veel sneller reageren.

Komt er nu eigenlijk een GoT guild of niet? Heb de vraag wel een paar keer voorbij zien komen maar eigenlijk niet echt een antwoord er op gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrion
Verxx schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:52:

.....

Komt er nu eigenlijk een GoT guild of niet? Heb de vraag wel een paar keer voorbij zien komen maar eigenlijk niet echt een antwoord er op gezien.
hier heb ik eigenlijk ook wel interesse in :)

WoT Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik ook,

GonzoNL gaf aan dat ie met wat Gotters op Castor gaat spelen.
GonzoNL schreef op maandag 14 september 2009 @ 08:43:
Zo, na een weekje beta heb ik toch erg veel zin in de release. We gaan met een groepje GoTers beginnen op Castor als Elyos, daar hebben we in de beta ook een GoT legion gehad.
Misschien afspreken dat iedereen van GOT die de EU versie heeft, op Castor gaat spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Uit de poll bleek dat 29 mensen op spatalos gaan spelen. GoT guild lijkt me cool, ik ga zelf Asmodean. Misschien even een opsomming maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Verxx schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:52:
Wat bedoel je met chain skills automatisch? Dat je 1 keer en knop indrukt en vervolgens een hele chain afwerkt? Volgens mij is dat wel te regelen door middel van macro's maar heb geen idee hoe. Vind het button bashen eigenlijk wel wat hebben :P Op 1 knop duwen om vervolgens 3/4 seconden niets te doen is ook maar saai... Heb op deze manier ook meer controle over me character, mocht er iets gebeuren kan je veel sneller reageren.
Oh oke, ik dacht dat er een standaard functie hiervoor was.. kennelijk niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
Ik zelf ga ook Asmodean(Gladiator), server maakt me niet zo heel veel uit. Zoek gewoon een Legion om mee te levelen/pvpve'en en zie wel waar het schip strand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrion
zoals het er nu naar uit ziet een asmodean sorc of glad op spatalos :)
*typo*

[ Voor 8% gewijzigd door estrion op 14-09-2009 18:01 ]

WoT Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnstrspeed
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 18:03

Mnstrspeed

Aw, Snap!

Elyos @ Spatalos hier :) Sorcerer is me erg goed bevallen tijdens de OB, dus ik denk dat ik die straks weer ga gebruiken. Voor de rest lijkt een GoT legion me erg leuk, maar daarvoor moet iedereen toch bij dezelfde faction zitten?

Waar kun je trouwens speeltijd bestellen? Ik zie er zowel in de NCsoft Store als account management niets over staan... Prepaid cards kopen is natuurlijk ook een optie, maar bij NCsoft heb je net even wat meer zekerheid dat alles straks lekker werkt (ik kan immers niet de start missen :+ )

Ehhh wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een beetje in trans van het spel (wil toch wel graag spelen tegen verwachting in).
Was iik op internet aan het zoeken, kom ik dit tegen:
http://www.dlgamer.eu/buy...367.html?affil=3028531712

€10,- voor Aion? Digitaal welliswaar, maar toch heel goedkoop.
Kan dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 13:07
Yup, kan je gewoon doen, dlgamer is wel betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:41:
Nog een beetje in trans van het spel (wil toch wel graag spelen tegen verwachting in).
Was iik op internet aan het zoeken, kom ik dit tegen:
http://www.dlgamer.eu/buy...367.html?affil=3028531712

€10,- voor Aion? Digitaal welliswaar, maar toch heel goedkoop.
Kan dit ?
Let wel, dat is alleen een pre-order key, niet de totale game.

de totale game = http://www.dlgamer.eu/buy...rd_digital_eu-p-5593.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die 10$ is voor de collectors edition. Krijg je extra items enzo

Ik ga ook wel op spatalos spelen, Elyos kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrion
Mnstrspeed schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:41:
Voor de rest lijkt een GoT legion me erg leuk, maar daarvoor moet iedereen toch bij dezelfde faction zitten?
Lijkt me wel ja, een legion is het zelfde als een Guild voor zover ik weet. Ben zelf ook nog maar nieuw in Aion :+ Dus het lijkt me niet mogelijk om een cross-faction legion te maken.

maar goed, als de meeste hier Elyos rollen. wil ik dat opzich ook wel doen :) alleen ziet de asmodean gear er toch een stukje beter uit :)

WoT Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Ik zal in de laatste paar pagina's een paar vragen staan:

- Je krijgt een beetje xp tijdens PvP, dit is echter wel minder dan tijdens PvE. In theorie zou je dus kunnen lvlen van pvp. (verder zijn er een aantal pvp quests)
- Shards verbruik je alleen als je zonder skills mept ( /attack )
- Hier heb je een lijst met EU servers.
- Ik zag iemand die zei dat mobs nog op 60% hp zitten nadat hij zijn cleric skills had gebruikt, volgens mij zit er maar 2 seconden cooldown op je main skill(s), die kun je dus gewoon hergebruiken. Verder is cleric voornamelijk een groepsclass.

Ik ga trouwens voor 90% zeker op Castor spelen als Elyos. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Jegorex schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:22:
Ik zal in de laatste paar pagina's een paar vragen staan:

- Je krijgt een beetje xp tijdens PvP, dit is echter wel minder dan tijdens PvE. In theorie zou je dus kunnen lvlen van pvp. (verder zijn er een aantal pvp quests)
- Shards verbruik je alleen als je zonder skills mept ( /attack )
- Hier heb je een lijst met EU servers.
- Ik zag iemand die zei dat mobs nog op 60% hp zitten nadat hij zijn cleric skills had gebruikt, volgens mij zit er maar 2 seconden cooldown op je main skill(s), die kun je dus gewoon hergebruiken. Verder is cleric voornamelijk een groepsclass.

Ik ga trouwens voor 90% zeker op Castor spelen als Elyos. :)
Ik gebruik ook shards als ik met mijn gladiator skill chains doe voor zover ik weet..
Ik koop altijd 1000 shards, en na mijn combo is de mob meestal al dood, en zo niet volgt er 1 auto attack.
Dus 1 auto attack per mob en ik zit echt na misschien 100-150 mobs al zonder shards.

Dus je gebruikt wel degelijk shards met je skills, skills doen ook meer damage.
Seismic wave doet 5x damage, en krijgt ook 5x damage van shards mee, dus ipv 100,100,100,100,100 zou hij 115,115,115,115,115 doen. Alleen weet ik niet of hij 1 of 5 shards gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Trouwens, welke characters kan je allemaal in je naam gebruiken? Is bijvoorbeeld - mogelijk? Aangezien G0tanks en Gotanks niet mooi staan ben ik nu een andere naam aan het verzinnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Even een vraagje over pre-order. Ik zou dit bijvoorbeeld bij play.com kunnen doen. Als ik het spel nu gewoon bestel geldt dat dan direct als pre-order? Krijg ik gewoon een code toegestuurd via mail ofzo?
Kost 38.99 dus das zeer goed te doen!

edit: link

[ Voor 17% gewijzigd door Shodan op 14-09-2009 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

g0tanks schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:56:
Trouwens, welke characters kan je allemaal in je naam gebruiken? Is bijvoorbeeld - mogelijk? Aangezien G0tanks en Gotanks niet mooi staan ben ik nu een andere naam aan het verzinnen. :P
g0tanks.. g - 0 - tanks? Gee, oh thanks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNB
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 01:55

DNB

Shodan schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:41:
Even een vraagje over pre-order. Ik zou dit bijvoorbeeld bij play.com kunnen doen. Als ik het spel nu gewoon bestel geldt dat dan direct als pre-order? Krijg ik gewoon een code toegestuurd via mail ofzo?

Dat staat er toch gewoon onder, bij 'Special Features'?
Pre-Order from Play.com and receive a unique code to gain access to Aion before everyone else! In order to qualify for this offer you must have the BETA client software*. Codes will be sent 5 days prior to the official release date of the game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Wel geinig dat je alle beesten ook gewoon oneindig ver mee kan nemen zolang ze jou maar af en toe blijven slaan :+

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/sfuntk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Woohooo schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:25:
Wel geinig dat je alle beesten ook gewoon oneindig ver mee kan nemen zolang ze jou maar af en toe blijven slaan :+

[afbeelding]
En dan toevallig langs iemand lopen welk aan het vechten is met een mob waardoor ze allemaal op hem springen eh? ;) :p

Soms buggen ze trouwens een beetje, hoef je ze niet eens te blijven slaan en blijven ze je nog volgen :p. Had zo een keer voor een minuut of 2 een stuk of 12 dukaki achter me rennen zonder dat ze er mee op wilde houden, was pas veilig toen ik in een stadje kwam en de guards het overnamen, hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

psychodude schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 06:22:
[...]

En dan toevallig langs iemand lopen welk aan het vechten is met een mob waardoor ze allemaal op hem springen eh? ;) :p
Dus jij was dat! :( :( ;) :9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Shodan schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:41:

12Game heeft ook Aion te koop, en doet ook mee aan de pre-order actie. Ik had van hun de pre-order key binnen enkele uren in mn mailbox :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandervelde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:40
Thrace Grumble schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:27:
[...]

12Game heeft ook Aion te koop, en doet ook mee aan de pre-order actie. Ik had van hun de pre-order key binnen enkele uren in mn mailbox :)
same here (zondag besteld) maandag key ;d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Yup, me 2. Maken jullie trouwens een nieuw account aan met die key, of kun je die gewoon overschrijven in je beta account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJN
  • Laatst online: 29-04 10:58

AJN

Als er een GoT legion gemaakt wordt is het misschien een goed idee om dit te doen op de server Gorgos. Dit lijkt de server te worden waar nog een aantal andere Nederlandse/ Belgische legions naar toe gaan. En misschien belangrijker het is niet de server waar de Russische community gaat spelen (zij gaan waarschijnlijk naar Spatalos)!

Gorgos de onofficiële Nederlandstalige Community Server. klik en klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
Ik ga samen met mijn oude WoW guild op Perento spelen, Asmodian kant. De reden volgens een guildie die het even heeft uitgepluisd:
i have carawled through most offical / unoffical Fansites and Forums lately to find out which server is best suited for us.

So far i know the following:

Elemachus - unoffical Greek / Russian RP Server
Castor - unoffical Spanish Server
Spatalos - unoffical Scandinavian / Russian Server (with RUScorp moving there, a huge Zerg guild we know from AoC / Eve)
Gorgot - unoffical BG / Romania Server
Perento - so far a good mix of English / German / Scandinavian / Italian / Spanish Players

with that and our past MMO Experiences i tought Perento would be the best Server for us

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Eehh...wat is het probleem nu precies? Als je maar een EN server pakt, lijkt mij het dat de mensen op die server gewoon Engels MOETEN praten in regionchat, en anders report je ze toch? Hele probleem opgelost :)

En verder: Gorgos gaan nu al zoveel NL/BE legions naar toe, daar kun je wel van verwachten dat het inderdaad de onofficiele NL/BE server gaat worden :)

[ Voor 26% gewijzigd door Thrace Grumble op 15-09-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
Thrace Grumble schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:52:
Eehh...wat is het probleem nu precies? Als je maar een EN server pakt, lijkt mij het dat de mensen op die server gewoon Engels MOETEN praten in regionchat, en anders report je ze toch? Hele probleem opgelost :)
Nog nooit een MMO gespeeld :p ? Dit klinkt leuk in theorie, maar in de praktijk werkt dit totaal niet, was het maar zo simpel.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GonzoNL
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-12-2021

GonzoNL

You call that breaking a spine

Hier een mededeling van het vriendelijke bestuur van OM NOM NOM, de Legion van de GoTTF2 groep (ja NMX, neus en Gotanks; Freeply en ik hebben een naam gekozen :p) (en eventuele mensen die erbij willen)

Castor word het niet, dat word de onofficielle spaanse en de onofficiele russische server. We gaan toch naar de onofficiele Nederlandse server, vooral omdat hier ook de RP community heen gaat en heel veel Engelse die altijd goede ervaringen hebben gehad met Nederlanders in WoW/GW, etc.

Het wordt dus Gorgos, Elyos kant.

GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising

Pagina: 1 ... 20 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.