[Multi] Dragon Age: Origins Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste
Acties:
  • 110.679 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
DarthDavy schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:48:
[...]

Als je windows xp draait, zou dat best wel moeten meevallen.

Ik vind de marketing van Bioware rond Dragon Age ronduit slecht. Het is precies alsof ze niet willen tonen dat DA echt wel een diepgaande RPG is (toch diepgaander dan hun lightweight RPG Mass Effect). Hun filmpjes en trailers tonen voornamelijk spectaculaire gevechten en heel veel geweld. Als je niet beter zou weten, dan zou je zelfs kunnen denken dat DA een actie-adventure is à la God of War.

Vreemde situatie. Gelukkig zijn er sites zoals Giant Bomb die Dragon Age tonen zoals ie werkelijk is.
Ben ik helemaal met je eens. Dat filmpje op giant bomb gaf gelukkig goed weer dat het gewoon een goeie rpg is zoals je zou kunnen verwachten van bioware.

Ik kreeg ook af een toe het idee dat het toch meer een action rpg zou gaan worden. Het is een bewuste keuze geweest van EA denk ik. Echte rpg fanaten weten wel wat ze kunnen verwachten en de fans kopen het waarschijnlijk toch wel, maar met deze marketing hopen ze toch nog wat meer zieltjes te winnen van de actie fanaten. Het enige nadelige effect daaraan is dat het voor een aantal spelers misschien kan tegevallen en allemaal te langdradig is. Maar er zullen misschien op deze manier ook meer mensen bekend raken met het fenomeen RPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het is natuurlijk een (granted, vrij grote) nichemarkt die ze met deze titel aanspreken, dus je kan niet dezelfde marketing verwachten die grote mainstream titels wel krijgen. Het had best wel erger gekund hoor. Kijk maar naar Fallout 3, waar vele shooterfans zwaar door gehyped waren en vervolgens verontwaardigd waren dat ze haast niets konden raken bij de start van het spel :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt inderdaad veel actie-georienteerde gameplay laten zien. Maar hier willen ze denk ook inderdaad de grote massa aanspreken. De echte fans, die o.a. ook hier rondlopen, hebben al veel meer achtergond info gelezen dat het met het verhaal eromheen wel goed moet komen.

Voor mij echt een must buy, er is zelfs een boek uitgekomen als achtergrondverhaal. Dat kan toch niet fout gaan lijkt mij.

Alleen nog uitzoeken hoe het nou met die rotte CE zit. Want een digitale download staat niet mooi in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Twee boeken zelfs. In maart van dit jaar is The Stolen Throne op de markt gekomen en begin deze maand het vervolg The Calling (beide van David Gaider, die ook lead writer voor Dragon Age: Origins is).

Persoonlijk wacht ik zelf nog op de levering van The Calling. The Stolen Throne heb ik in het voorjaar gelezen en is best wel een aanrader en maakt je onmiddellijk ook bekend met de wereld van Dragon Age.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Leuk dat er ook boeken zijn van Dragon Age. Ik heb de boeken van Diablo allemaal en die verhalen zijn echt heel leuk om te lezen, plus het voegt echt wat toe aan de game. Waar kun je de boeken van dragin Age bestellen in Nederland?

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

FloydRaalte schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:02:
Leuk dat er ook boeken zijn van Dragon Age. Ik heb de boeken van Diablo allemaal en die verhalen zijn echt heel leuk om te lezen, plus het voegt echt wat toe aan de game. Waar kun je de boeken van dragin Age bestellen in Nederland?
Bv. bij bol.com en vast ook bij andere grote boekhandels. Heb het eerste boek toevallig deze week zelf bij bol besteld, ca. € 11,99 staat me bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Goh, zag dat Game Mania hier bij mij in Delft een zaakje geopend heeft rond 22 augustus. En ik maar tevergeefs op Bart Smit wachten omdat ik het nog niet helemaal zeker wist met Game Mania én ik geen zin had om ver weg te moeten om op te halen 8)7

Nu lekker bestellen, en pas betalen als ze een sms'je sturen dat ze het spel in de winkel hebben.

Bart Smit kan mijn rug op, nog altijd niet eens een normale PC versie van Dragon age te koop! Hoop dat Game Mania maar veel CE's verkoopt in Nederland, onder de neus van Bart ZZZZZZZZzzzzzzzzzzzmit.

Vind het nog wel een rare manier van handelen, die exclusieve winkels voor de CE. Zou Bart Smit maar niet voor Mass Effect 2 kiezen als ik EA was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

om vast in de stemming te komen komen ea en bioware met:

http://www.dragonagejourneys.com/

alleen jammer dat we nog niet zelf kunnen spelen :) (dat zou me wat te doen gegeven hebben op werk :p)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Gametrailers interview met een van de makers, begeleid door een hoop ingame footage :).

De man verteld een hoop interessants. Niets dat we nog niet wisten, maar het maakt je echt wel warm voor Dragon Age :). Wie nog twijfelt tussen welke versie: Volgens mij gaat er echt wel een grote community ontstaan wat betreft usermade content voor de PC versie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

http://www.bartsmit.com/s...mit/nl_NL/$s=dragon%20age

ooooooh, de pc versie staat er bij. nog geen CE though :(

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Hier nog een linkje: http://www.gamespot.com/s..._on_the_spot20091020&hd=1

Gamespot video waar o.a. Dragon Age getoond wordt en een product manager van Bioware op bezoek komt. Ze laten hier (voor het eerst, denk ik) de ps3 versie zien, misschien leuk voor de mensen die nog een oude pc hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
De collectors edition is inmiddels uitverkocht bij gamemania.

bart shit, waar blijf je :P

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Waarschijnlijk interessant voor sommigen, quote van de DA forums:
I called the dutch EA headquarters today and they had some bad news: there will be NO CE for the xbox 360 available for the netherlands.

She looked at the release list and for nov 5 there will only be 3 versions:

- pc normal version
- pc collectors edition
- xbox 360 normal version

She also said that if there would be a CE release then she would have the info on it, and since she didnt, she could say with certainty that there wouldnt be a CE version for the xbox available (as far as she could see that is).

Cheiron, u talked with the DA guys last weekend, did u ask specifically about the xbox version or the CE in general? Because EA said BartSMit would indeed sell the CE, but only for pc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Boeboe schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:58:
Waarschijnlijk interessant voor sommigen, quote van de DA forums:

[...]
Wat mij betreft dus niet alleen Bart Smit, maar ook EA zelf die een potje maakt van de launch van Dragon Age. Al die verschillende situaties per land per winkel per console per distributiemethode... Wie verzint dit toch?! Waar ben je als uitgever dan in hemelsnaam mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
uqrax schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:19:
[...]

Wat mij betreft dus niet alleen Bart Smit, maar ook EA zelf die een potje maakt van de launch van Dragon Age. Al die verschillende situaties per land per winkel per console per distributiemethode... Wie verzint dit toch?! Waar ben je als uitgever dan in hemelsnaam mee bezig.
ik vind het allemaal best, als ik mijn CE pre-order van gamemania maar krijg :P

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
uqrax schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:19:
[...]

Dat vraag ik me ook af, waarom in hemelsnaam een nogal verminkte CE versie in de UK? Zullen daar rare wetten ten grondslag aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Fly-guy schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:49:
[...]
Dat vraag ik me ook af, waarom in hemelsnaam een nogal verminkte CE versie in de UK? Zullen daar rare wetten ten grondslag aan liggen?
Heh, wet van Murphy komt als eerste op 8)7

Vraag me trouwens af wat voor manual erbij zal zitten. Met de boeken die al uit zijn gekomen is er ontzettend veel backstory waar ze een behoorlijke manual van zouden kunnen maken. Bioware deed dan altijd ook leuke, dikke handleidingen bij hun spellen, zelfs Mass Effect nog, begreep ik. Misschien een goede check om te zien of EA toch alsnog de boel bij Bioware gaat lopen verkloten zoals bij de andere developers die ze hebben overgenomen.

Moest ook ineens weer denken aan de manual van Baldur's Gate 2, die was echt mooi, met dat commentaar van ingame personages erbij. En die van Civilization 2, wat eigenlijk gewoon een boek was. Ik heb nog aan het strand de tutorial doorgelezen, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 14:03

Willybubba

Nut up or shut up.

Giantbomb Xbox 360 Quicklook

Ga ik morgen eens goed voor zitten. Ik game niet meer op PC, dus als ik deze haal is dat op 360, maar dan moet 'ie wel lekker spelen.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Dragon Age Journeys is vanaf nu speelbaar: Een leuke zoethouder tot Origins in de winkel ligt. Voor een flashgame is het nog verrassend goed gemaakt, en bovenal: Je kan er items mee unlocken die bruikbaar zijn in DA: Origins :). Het heeft ook eigen achievements die mee in je profiel komen.

Gewoon inloggen met de bioware account die je aangemaakt hebt voor de character creator en je kan direct beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
Lijkt het maar zo, of kun je zaken verdienen die je anders ook kreeg bij de digital download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:54
Ik heb het boek maar eens besteld :) hopelijk bevalt ie

Zul je in dit spel eigenlijk gigantische veldslagen moeten spelen zoals in dat ene filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
DarthDavy schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:53:
Twee boeken zelfs. In maart van dit jaar is The Stolen Throne op de markt gekomen en begin deze maand het vervolg The Calling (beide van David Gaider, die ook lead writer voor Dragon Age: Origins is).

Persoonlijk wacht ik zelf nog op de levering van The Calling. The Stolen Throne heb ik in het voorjaar gelezen en is best wel een aanrader en maakt je onmiddellijk ook bekend met de wereld van Dragon Age.
Eerste boek heb ik toevallig twee weken geleden in mijn vakantie gelezen. Ik vond het een erg goed boek en het heeft me erg verrast. Ik hou ook van fantasy verhalen en ik denk zelfs dat ik dit boek een van de beste vind die ik gelezen heb. Heb The Calling ook direct bij Amazon besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Dit is niet als reclame bedoeld, maar de downloadable deluxe version is via Games.co.uk binnen te harken voor 40 pond. zal nog geen 50 euro zijn. Scheelt weer wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
maartend schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:40:
Dit is niet als reclame bedoeld, maar de downloadable deluxe version is via Games.co.uk binnen te harken voor 40 pond. zal nog geen 50 euro zijn. Scheelt weer wat.
Had niet elke Engelse versie minder dan de gelijke versies elders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
uqrax schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:17:
[...]

Had niet elke Engelse versie minder dan de gelijke versies elders?
Weet ik niet, staat er niet precies bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uqrax schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 19:08:
[...]

Moest ook ineens weer denken aan de manual van Baldur's Gate 2, die was echt mooi, met dat commentaar van ingame personages erbij. En die van Civilization 2, wat eigenlijk gewoon een boek was. Ik heb nog aan het strand de tutorial doorgelezen, haha.
Jah die was mooi die van BG2, heb toen nog tijdens het kerstdiner met de hele familie, dat boekje gelezen, was erg leuk idd. Vraag me af hoe oud ik toen was 13 of 14 ofzo denk ik, is dan alweer zo'n 10 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Omdat er nog mensen gameplay filmpjes zochten: Er staan er verschillende nieuwe op gametrailers.com. Dit filmpje en dit filmpje demonstreren mooi het combatsysteem :)

[ Voor 16% gewijzigd door boe2 op 23-10-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
kbloem schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:48:
[...]

Eerste boek heb ik toevallig twee weken geleden in mijn vakantie gelezen. Ik vond het een erg goed boek en het heeft me erg verrast. Ik hou ook van fantasy verhalen en ik denk zelfs dat ik dit boek een van de beste vind die ik gelezen heb. Heb The Calling ook direct bij Amazon besteld...
Waar heb jij het eerste boek besteld? Wou hem bij een nederlandse shop bestellen maar dat duurt nog een paar weken :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Het schijnt trouwens dat de moeilijkheidsgraad voor consoles en pc niet helemaal hetzelfde is. Voor de consoles is de moeilijkheid wat getweaked vanwege de lastigere besturing (en het console publiek in het algemeen?)

Omdat het op consoles bijvoorbeeld moeilijker is om bijvoorbeeld een fireball te lanceren en al je partymembers goed dekking te laten zoeken, heeft normal difficulty op ps3/xbox360 geen friendly fire. Op de pc is dat 50% op normal. Ook zouden vijanden op de console meer in 'golven' moeten komen, en op de pc meer gezellig tegelijk.

Lijkt me eigenlijk prima dat ze aan de beperkingen van de besturing gedacht hebben, console shooters hebben immers ook allemaal hulp bij richten. Maar voor mij bevestigd dit wel meer de keus voor de pc versie :P

Overigens begreep ik dat het spel min of meer voor moeilijkheidsgraad hard gemaakt is (je kunt kiezen tussen easy, normal, hard, insane). Dus op normal voor de pc 'maar' 50% friendly fire, en je vijanden doen minder damage (en zijn dommer). Volgens mij zou dit ook moeten betekenen dat de AI niet slimmer wordt tussen hard en insane (dus hogere resistances e.d. voor insane monsters). Het Dragon Age team schijnt niet zo'n fan te zijn van cheatende AI (woohoo, ik ook niet), dus zelfs voor Insane zouden ze de moeilijkheid geprobeerd hebben te verhogen zonder dat alle bad guys gelijk 20x meer beschadiging doen.

Ik ga zelf zeker eerst hard proberen. Zal denk ik wel snel af moeten zwakken naar normal in mijn eerste spelronde :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Oke, hoeveel achievements hebben jullie al bereikt met Journeys?

Ik heb er nu een voor het vinden van die stad en 1 unlock voor Embri's many pockets en 1 unlock voor amulet of the war mage. Nu de rest nog waarbij ik niet weet waar de bard is, maar ik ga op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

maartend schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:12:
Oke, hoeveel achievements hebben jullie al bereikt met Journeys?

Ik heb er nu een voor het vinden van die stad en 1 unlock voor Embri's many pockets en 1 unlock voor amulet of the war mage. Nu de rest nog waarbij ik niet weet waar de bard is, maar ik ga op zoek.
spoiler:
Die bard bevind zich in Orzammar ergens linksbeneden van de map (naast de Inn). Z'n naam is Ryanth trouwens. Je moet 'm vrij vriendelijk aanspreken anders zal ie niet gaan joinen. Met mijn female dalish elf lukte het in één keer :)

[ Voor 7% gewijzigd door mindcrash op 23-10-2009 23:43 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
mindcrash schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:41:
[...]

spoiler:
Die bard bevind zich in Orzammar ergens linksbeneden van de map (naast de Inn). Z'n naam is Ryanth trouwens. Je moet 'm vrij vriendelijk aanspreken anders zal ie niet gaan joinen. Met mijn female dalish elf lukte het in één keer :)
Heb je alleen gepraat offeh :9
Nogmaals de vraag;
komen er ook de wat grotere battles in voor? (50 vs 50 of hoger?) Dat je echt met een leger op een gigantisch slagveld rent? Lijkt me echt geweldig!

[ Voor 17% gewijzigd door Bobmeister op 23-10-2009 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
mindcrash schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:41:
[...]

spoiler:
Met mij wiltie niet praten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 19:51

CHeff

Allemaal gekkigheid

Ja, eindelijk. *O*

Bart Smit heeft de CE voor de PC opgenomen in de webshop:
http://www.bartsmit.com/s...59f%26fh_refview%3Dsearch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
CHeff schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:18:
Ja, eindelijk. *O*

Heb net even gekeken, maar ik kan zelf alleen nog maar mezelf aanmelden om een reminder krijgen voor wanneer ik het spel kan bestellen. Maar ja, ze weten in ieder geval dat het spel bestaat.

Ook grappig, de PEGI rating voor de collector's edition is 3 jaar bij Bart Smit (18 voor de normale versie). Lijkt me een foutje, of misschien krijgen we de Duitse versie zonder scheldwoorden en met groen bloed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
maartend schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:55:
[...]

Met mij wiltie niet praten
Komt wel, moet je eerst een stukje verder voor zijn volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei, de flashgame nu net uitgespeeld. Kan niet wachten op het volgende deel eigenlijk.

De unlocks zijn wel leuk, maar die helm ga ik toch niet aan beginnen. Om het nou nog 2x uit te spelen wordt wel weer wat teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-09 09:16
uqrax schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:38:
[...]Ook grappig, de PEGI rating voor de collector's edition is 3 jaar bij Bart Smit (18 voor de normale versie). Lijkt me een foutje, of misschien krijgen we de Duitse versie zonder scheldwoorden en met groen bloed :+
och, zolang alle beenderen nog geen zandzakjes zijn :9
'k zou er toch maar van uit gaan dat het een foutje is. haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik goed gekeken heb, dan zijn de vrij te spelen items in DAjourneys niet al aanwezig in de 40 verschillende CE versies. Dan gaan we maar snel nog even journeys doen. Ziet er leuk uit, Vechtsysteem ala HOMM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
De PS3 versie wordt blijkbaar niet later in november uitgebracht, maar gelijktijdig met de X360 en PC versie. :)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
hmm ik las vanochtend nog xbox/pc op 6 november en ps3 16 november. En hier heeft men het ineens over 4 november. Wat is het nou :?

Ik zit erg te twijfelen tussen de console en de pc versie. Achievements en relaxed zitten is toch wel erg fijn. Maar aan de andere kant is dit echt lekker te besturen met de muis, met een controller kan je je een beetje verloren voelen en (ironisch genoeg) niet volledig in controle. Dat haat ik altijd. Een game als Mass Effect komt imho gewoon beter uit op de console en op een big ass tv screen. Dit spel weet ik nog zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
DarkShadow schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:34:

(...)

Ik zit erg te twijfelen tussen de console en de pc versie. Achievements en relaxed zitten is toch wel erg fijn. Maar aan de andere kant is dit echt lekker te besturen met de muis, met een controller kan je je een beetje verloren voelen en (ironisch genoeg) niet volledig in controle. Dat haat ik altijd. Een game als Mass Effect komt imho gewoon beter uit op de console en op een big ass tv screen. Dit spel weet ik nog zo niet.
Het is op de console zelfs zo dat ze gekozen hebben voor een besturing als KotOR ipv Baldur's Gate. Je kan maar 1 personage tegelijk besturen op de console. Je kan nog wel gewoon pauzeren en iedereen tegelijk een actie geven (jij schiet vuurbal, jij shieldbash, jij drinkt een potion, etc.) maar voor de beweging moet je op de console het personage besturen. En dat kan alleen 1 voor 1, en dus ook niet tijdens pauze (je moet immers het personage zelf laten wandelen). Vandaar ook het gebrek aan friendly fire op normal op de console. (en de verminderde hoeveelheid tegenstanders tegelijk)

Op zich niets mis met deze besturing, KoTOR, Mass Effect en Jade Empire waren populair zat. De RTS-achtige manier om al je personages via een klik rond te sturen heb ik zelf alleen juist zo gemist sinds Baldur's Gate, en deze manier zal wel te gebruiken zijn (desgewenst, niet verplicht) in de pc versie. Het lijkt me dat ook de tactieken op de pc ten goede komt, getuige de aanpassingen van de moeilijkheidsgraad op de console.

[ Voor 3% gewijzigd door uqrax op 24-10-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkShadow schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:34:
hmm ik las vanochtend nog xbox/pc op 6 november en ps3 16 november. En hier heeft men het ineens over 4 november. Wat is het nou :?

De video moet ik nog zien, maar hier schijnen ze een vergelijking qua controls te maken; http://www.giantbomb.com/...-age-origins-360/17-1528/

Ikzelf zou altijd voor de PC versie gaan. De controle is daar gewoon zoveel beter voor een spel als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
naar hoe ik heb begrepen, zou het spelen zoals Dungeon Siege? (sorry heb zelf nooit baldurs gate gespeeld, maar wel dungeon siege). besturingsgewijs dan, nog geen idee wat ik moet verwachten van hoe het spel je in een richting stuurt (volledig open wereld 'oblivion style' of rechtlijnig met gebieden (diablo) of letterlijk recht pad (dungeon siege))

[ Voor 43% gewijzigd door warrg op 24-10-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ja, eindelijk. *O*

En voor een aanvaardbare prijs. Netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:25

Vrijdag

De Zwarte

Ik vond de US CE op play-asia.com maar ik weet niet zeker of die wel te spelen is op mijn Xbox. Nu zeggen ze wel dat de Xbox regiovrij is, maar ik vind het toch wat eng. €68,- exclusief verzenden vind ik toch een boel geld voor een gok. Lijkt me namelijk wel een mooi spel voor de lange wintermaanden :)

[ Voor 11% gewijzigd door Vrijdag op 25-10-2009 12:14 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De boeken heb ik de eerste gewoon op BOL.com gevonden en de nieuwste vond ik raar genoeg op studieboeken.nl (Zit alleen 3-5 weken levertijd op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, eindelijk. *O*

Tof. Goede prijs ook. :)

Journeys vind ik stiekem eigenlijk best wel leuk. :$ Iig een goed zoethoudertje. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:36:
[...]

De video moet ik nog zien, maar hier schijnen ze een vergelijking qua controls te maken; http://www.giantbomb.com/...-age-origins-360/17-1528/

Ikzelf zou altijd voor de PC versie gaan. De controle is daar gewoon zoveel beter voor een spel als dit.
hmm, nee door dit filmpje denk ik toch dat ik voor de xbox versie ga. Ik denk uiteindelijk dat ik daar meer plezier in heb. Misschien download ik de pc versie er wel bij, of wacht ik even tot ik die ergens in de budgetbak kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 13:43:
[...]

Tof. Goede prijs ook. :)

Journeys vind ik stiekem eigenlijk best wel leuk. :$ Iig een goed zoethoudertje. ^^
Klopt, de eerste had ik ook op bol besteld. Zat toen maar 5-7 dagen op. De nieuwe is ook pas een weekje uit en heb ik op amazon besteld. Moet ik ook 5-7 weken op wachten.

http://www.bol.com/nl/p/b...01004006461070/index.html

Maar bij bol niet meer te bestellen. Bij Amazon kun je geloof ik ook een bundel bestellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Kenny_026 op 26-10-2009 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Hmm, bij GAME hebben ze nu een mooi stukje tekst toegevoegd aan de product pagina van de drie Dragon Age: Origins CE's (PC, Xbox 360 en PS3):
T&C: UK only
Ik dus: WTF? Gelijk maar even contact opgenomen met de klantenservice. Als ze daar inderdaad zeggen dat ze alleen shippen naar de UK ga ik eens even kijken of ik iemand bij EA Nederland te pakken kan krijgen wie er heeft besloten om Bart Smit als exclusieve partner te maken, de enige winkel met een webshop in Nederland waar je geeneens een CE voor de PC kan preorderen zodat je maar überhaupt geluk mag hebben dat je 5 november er eentje te pakken krijgt; en wie in godsnaam heeft besloten dat wij hier géén recht hebben op PS3 en XBOX 360 versies van de Collectors Edition. Dat laatste vind ik niet echt helemaal eerlijk namelijk :(

Oh en bij Game Mania is inmiddels de CE voor de PC volledig uitverkocht.

[ Voor 23% gewijzigd door mindcrash op 26-10-2009 15:52 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
mindcrash schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:22:
Hmm, bij GAME hebben ze nu een mooi stukje tekst toegevoegd aan de product pagina van de drie Dragon Age: Origins CE's (PC, Xbox 360 en PS3):

[...]

Ik dus: WTF? Gelijk maar even contact opgenomen met de klantenservice. Als ze daar inderdaad zeggen dat ze alleen shippen naar de UK ga ik eens even kijken of ik iemand bij EA Nederland te pakken kan krijgen wie er heeft besloten om Bart Smit als exclusieve partner te maken, de enige winkel met een webshop in Nederland waar je geeneens een CE voor de PC kan preorderen zodat je maar überhaupt geluk mag hebben dat je 5 november er eentje te pakken krijgt; en wie in godsnaam heeft besloten dat wij hier géén recht hebben op PS3 en XBOX 360 versies van de Collectors Edition. Dat laatste vind ik niet echt helemaal eerlijk namelijk :(

Als je ziet wat voor zooitje ze er van gemaakt hebben in de UK (voor zover ik weet is elke versie die je daar kunt kopen beperkter dan dezelfde versie waar dan ook ter wereld), vraag ik me af of het ze uberhaupt wat kan schelen. Alhoewel het geen kwaad kan dit te melden i.v.m. Mass Effect 2 :P En hoe zat het trouwens met de exclusieve items die je kreeg met pre-orderen? Was dat alleen in de USA?

Prijs van de CE bij gamemania is trouwens (onder voorbehoud) momenteel € 59.98. Dus wel wat duurder dan bij BS. Ik had trouwens nog wel wat twijfels of gamemania daadwerkelijk een kopietje voor mij had liggen, omdat de CE vrij snel na mijn bestelling was uitverkocht. (en omdat het spel toen nog niet gold was, wisten ze uberhaupt wel hoeveel ze er zouden kunnen verkopen?) Maar ik kon dus zelfs bevestiging krijgen dat ik bij de gelukkigen hoorde. Klinkt goed, ik zou namelijk niet al te vrolijk zijn als de CE op de dag van aankoop toch niet leverbaar zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
mindcrash schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:22:

[...]

Bartsmit is niet snel, maar ondertussen bieden ze wel een CE aan voor de PC.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

morpheus schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:56:
[...]

Bartsmit is niet snel, maar ondertussen bieden ze wel een CE aan voor de PC.
Het valt nog af te wachten hoe beschikbaar die zullen zijn.

DarthDavy heeft mental vision van Bart Smit CEO: "Hmmm, wat is dit? ... Dragon Age: Origins Collector's Edition voor PC DVD-ROM... Pffffff... Doe er maar 5 voor de vestiging in Amsterdam en 5 voor de vestiging in Rotterdam... Enneuh... Misschien nog 2 voor de vestiging in Utrecht. Dat is het! Volgende!!!"
PC gamende medewerker: "Euhm... Mijnheer de directeur... Dragon Age: Origins is de nieuwe RPG van Bioware en de spirituele opvolger van Baldur's Gate. Er zullen heel wat weer mensen..."
"Blablablabla!!! Wie is er hier de CEO van de Bart Smit holding? Zwijg en ga het magazijn stofzuigen! Nu, wat is het volgende?... Ooooo, nieuwe K3 boekentassen! Nu ook met Josje erbij! 5000 stuks voor iedere vestiging in gans Nederland!!!"
Afdruipende medewerker: "Euhm... Mijnheer de CEO... Het is bijna november en het schooljaar is al een tijdje bezig; ik denk niet dat er nog veel mensen een nieuwe boekentas voor dit schooljaar zullen kopen..."
"ERUIT, zeg ik je!!!"

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Aangezien de Collector's Edition van Dragon Age blijkbaar nog steeds prima geschikt is voor 3 jaar en ouder, krijgen we misschien wel leuke Dragon Age boekentassen, skippyballen en lego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Levert bart smit überhaupt wel altijd op release datum? Als deze niet op de 6e op de deurmat ligt kun je een heel weekend wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillinR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-09 13:18
DarthDavy schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:09:
[...]

Het valt nog af te wachten hoe beschikbaar die [CE's bij Bart Smit] zullen zijn.

(...)
Maar ze zullen de exclusiviteit in NL niet voor niks hebben lijkt me. Daar hebben ze vermoedelijk op een of andere manier geld voor neer moeten leggen toch?

Dan mag je aannemen dat ze er ook van uitgaan genoeg CE's te kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
uqrax schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:23:
Aangezien de Collector's Edition van Dragon Age blijkbaar nog steeds prima geschikt is voor 3 jaar en ouder, krijgen we misschien wel leuke Dragon Age boekentassen, skippyballen en lego.
Ik weet dat de US enorm preuts is, maar de "rated M for mature" vertaalt zich hier waarschijnlijk wel naar een 18-plus rating hoor :p.
(anders hadden ze nog DA ruilkaarten bij de chips kunnen steken en DA figurines bij de happy meals kunnen meegeven :p)

Heb trouwens journeys uitgespeeld (enkel afgezien met het laatste gevecht eigenlijk) en zit nu dus terug droog :|.

[ Voor 21% gewijzigd door boe2 op 27-10-2009 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Is er al iemand hier bezig met de toolset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

kbloem schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:08:
Is er al iemand hier bezig met de toolset?
Ik betwijfel het, want waar zou je die vandaan moeten halen? Hij zit bij de PC versie van de game en de game komt pas 5 november in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
DarthDavy schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:18:
[...]

Ik betwijfel het, want waar zou je die vandaan moeten halen? Hij zit bij de PC versie van de game en de game komt pas 5 november in de winkel.
Er schijnt toch een groot aantal mensen uitgenodigd te zijn voor de beta. De beta heeft ook al een behoorlijke community.

Ik hoop dat er een groepje jongens ongelooflijk gemotiveerd is om een remake van Baldurs gate te maken. Lijkt me toch wel erg wijs hoor.... De teksten kunnen ook uit het origineel gehaald worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
alleen spijtig dat we die volledige review niet kunnen lezen :|.
Blijkbaar wordt het spel wel zeer moeilijk. Ben nog aan het twijfelen of ik op 'normal' of 'hard' ga spelen. Op 'normal' doet friendly fire minder damage, maar op hard krijgen je personages de volledige schade van een verkeerd gemikte fire cone, wat me veel tactischer lijkt om te spelen (je ziet in de gameplay filmpjes de mage nu vaak al problemen hebben om haar/zijn zwaardere spells te casten zonder partymembers mee te raken). Dat tactische aspect spreekt me enorm aan, alleen vrees ik dat het TE moeilijk wordt voor mij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Klasse en bedankt _/-\o_

Was al uitgebreid op zoek geweest naar reviews. Mochten anderen ze ergens tegenkomen... Gooi ze dan hier neer aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Heeft er iemand toevallig al een review van Dragon Age in de PcGameplay zien passeren? Ik had opgevangen dat het "maar" 87% kreeg (BG2 had 92%, Planescape: Torment ruim 94% -- een van de hoogste scores ooit).

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:47

Japser

Jeej!

Als 94% een van de hoogste scores is ooit is 87% toch zo gek nog niet? We hebben t wel over PS: Torment hier he! Die was ook gewoon bril-jant.

Even over die exclusiviteit van Bart smit he, wordt ik dan keihard genaaid door Gamemania nu dan? Want die hebben em dus al aan mij verkocht, als zijnde CE versie. Ik snap dr niksch meer van :(

[ Voor 40% gewijzigd door Japser op 27-10-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Japser schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:10:
Als 94% een van de hoogste scores is ooit is 87% toch zo gek nog niet? We hebben t wel over PS: Torment hier he! Die was ook gewoon bril-jant.

Even over die exclusiviteit van Bart smit he, wordt ik dan keihard genaaid door Gamemania nu dan? Want die hebben em dus al aan mij verkocht, als zijnde CE versie. Ik snap dr niksch meer van :(
Er snapt niemand nog iets van de CE versies voor Dragon Age Origins. Maar ik kan je wel zeggen dat je met de CE van Gamemania wel de goeie, "echte" CE vasthebt. Gamemania is voor België de officiële verdeler van de Dragon Age: Origins CE en door een handig truukje kunnen ze die ook in Nederland verkopen (ik vraag me bvb wel af of er hierdoor minder beschikbaar zijn in België).

Kortgezegd: Gamemania Dragon Age: Origins CE = Bart Smit Dragon Age: Origins CE

Je zit dus safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herr_tol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 10:17
Je zit safe, alleen 8 eurootjes duurder en je moet het zelf ophalen.

There are only 10 types of people in the World: Those who understand Binary, and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Boeboe schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 23:58:
[...]

Heb trouwens journeys uitgespeeld (enkel afgezien met het laatste gevecht eigenlijk) en zit nu dus terug droog :|.
Ik heb eigenlijk ook wel zin om Journeys te spelen, maar heb het nog niet gedaan omdat ik bang ben dat dit het echte spel voor mij wat gaat verpesten. Ik hb even snel gekeken, en het lijkt erop of bijvoorbeeld de skills en spreuken hetzelfde zijn als in het echte spel. Ik laat me liever verassen tijdens Dragon Age: Origins, dan dat ik door Journeys veel al een keer gezien heb. Om dezelfde reden heb ik trouwens ook de boeken niet gekocht, misschien achteraf maar eens doen.
Japser schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:10:

Zie ook mijn commentaar hierboven, ik heb ook bij GM besteld en vroeg me in een mailtje af of ik daadwerkelijk een exemplaar kon verwachten (was een paar dagen na mijn aankoop uitverkocht bij GM). En ik heb hier ook gewoon bevestiging op gekregen. Moet dus wel ontzettende puinhoop zijn wil ik geen CE'tje hebben straks :D En het lijkt me dat dit voor de andere bestellers ook wel snor zit.

Nu maar hopen dat de tekst en voiceovers niet in het Belgisch zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillinR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-09 13:18
Nick The Heazk schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:03:
Heeft er iemand toevallig al een review van Dragon Age in de PcGameplay zien passeren? Ik had opgevangen dat het "maar" 87% kreeg (BG2 had 92%, Planescape: Torment ruim 94% -- een van de hoogste scores ooit).
Hm, dat zou jammer zijn voor een spel waar mensen (zoals ik) jarenlang op hebben zitten wachten. Maar goed, eerst maar eens daadwerkelijk de PcGameplay in de bus krijgen, wat als het goed is deze week gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
uqrax schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:08:
[...]
Nu maar hopen dat de tekst en voiceovers niet in het Belgisch zijn ;)
Alleeeeh! Gij zotte dwerg me uw aardappelschil meskes! Ge moe mijn fireball eens zien casten menneke! Das pas dikke fuif man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
ChillinR schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:39:
[...]

Hm, dat zou jammer zijn voor een spel waar mensen (zoals ik) jarenlang op hebben zitten wachten. Maar goed, eerst maar eens daadwerkelijk de PcGameplay in de bus krijgen, wat als het goed is deze week gebeurt.
Ik zou niet op die ene waardering af gaan. Er zijn al verschillende reviews in omloop en allemaal verschillen ze. Vaak noemen ze (negatieve) punten waarvan ik zelf zoiets heb dat me dat niet boeit. Vaak lees je als negatief punt de hoge moeilijkheidsgraad of "old school" gfx. Beide punten zijn niet negatief voor mij, maar dragen blijkbaar wel bij tot het uiteindelijke cijfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
PCgameplay vind ik meestal wel een goede referentie hoor. Ze smijten niet een beetje random met nummers zoals ik al veel reviewers heb zien doen en onderbouwen hun positieve/negatieve punten. Ook ga ik persoonlijk nooit af op het uiteindelijke cijfer, maar eerder op de review zelf (ik weet trouwens meestal van te voren al of ik het wil of niet, de review helpt me gewoon overtuigen).

Nu moet ik wel zeggen dat hoge moeilijkheidsgraad of "old skool" graphics mij ook niet storen. gameplay rulezz, het is alleen wel tof als het er toevallig ook nog goed uit ziet (+ het helpt bij de eerste kennismaking/aantrekking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Laatst online: 10-09 17:11
/offtopic
Yup, ik vind de PC Gameplay een uitzonderlijk goed en leuk blad en ben het over het algemeen vaak met ze eens :) . Wat ik wel vreemd vind is dat ze nog geen woord gerept hebben over heroes of newerth (ok 1 heel klein kolumpje dan) terwijl dat toch wel een groot online spel aan het (worden) is.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
/blijft even mee offtopic
Heroes of Newerth zit nog steeds in beta.
Zelf ben ik er wel van op de hoogte omdat ik een fanatiek dota speler ben en al een redelijk aantal HoN games heb gespeeld. Misschien zit er in het november nummer een bespreking? En anders tegen de tijd dat de release datum dichterbij komt. We zullen wel zien zeker?

/minder offtopic
ben nog eens gaan kijken op http://eu.dragonage.com/creatures/. 'k zie dat er sinds mijn laatste bezoekje een boel art & lore is toegevoegd, aan de creatures, meer 'plaatsen' op de 'world map', leliana & zevran bij de characters toegevoegd (wel ze waren er al, maar je kan ze nu ook bekijken :9).
wooh! nog maar 2 weekjes en het zal hier stil worden omdat iedereen volledig verzonken is in de wereld van Dragon Age!

[ Voor 5% gewijzigd door warrg op 27-10-2009 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

ChillinR schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:39:
[...]

Mjaaa... Afgerond een 9 is in mijn ogen een punt wat 'erg goed spel' betekend. Voor de rest is alles smaak, gevoel, voorkeur e.d., ik snap echt totaal niet hoe je in iets subjectiefs als games onderscheid kan maken tussen 87% en 94%.

Is een game dan 7% minder leuk? Wat betekend dat? Dat ik nu nog maar 435 euforie punten behaal bij het spelen van de game ipv. 470?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Maar als ik het mij goed herinner, heeft Risen in de PCGP van oktober wel 89% gekregen. Maar eigenlijk verwacht ik niet dat Dragon Age "slechter" zal zijn dan Risen, wat je dus eigenlijk uit die 2 punten verschil wel zou kunnen opmaken.

Scores... Moesten ze dringen afschaffen (ook op school btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

DarthDavy schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:00:
Maar als ik het mij goed herinner, heeft Risen in de PCGP van oktober wel 89% gekregen. Maar eigenlijk verwacht ik niet dat Dragon Age "slechter" zal zijn dan Risen, wat je dus eigenlijk uit die 2 punten verschil wel zou kunnen opmaken.

Nja, da's een beetje mijn punt. Wat zegt 2 punten verschil op honderd bij een game? Beide zullen goeie games zijn, welke je beter vind is redelijk persoonsafhankelijk.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Oke, kunnen we al betelen bij Bart Smit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
warrg schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:38:
(...) nog maar 2 weekjes en het zal hier stil worden omdat iedereen volledig verzonken is in de wereld van Dragon Age!
Of de pleuris breekt los omdat het spel zwaar tegenvalt :P

Of ben ik nou te sarcastisch geworden door het uitkomen van het laatste (EA) spel waar ik al jaren naar uitkeek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Nee, hij gaat niet tegenvallen. Ik heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 13:34
ik speel meer gothic en oblivion achtige spellen dus een vraag: moet je nou steeds het spel stop zetten, een tegenstander uitkiezen, een aanval kiezen en dan weer doorgaan, dat is toch suf?
je bent dan constant alles aan het regelen in plaats van dat er continuiteit inzit. Ik probeer niet te zeiken hoor, heb gewoon nog nooit op deze manier gespeeld. Kun je bijv die cirkels om de voeten en de hitpoints afzetten?
de trailers zijn prachtig ...

[ Voor 12% gewijzigd door tw_gotcha op 27-10-2009 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 13:34
DarthDavy schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:00:

het zijn gewoon zulke andere spellen, ik vermaak me prima met Risen, wat vrijer bewegen zo te zien en wat minder complex dan dragon age denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Je beslist zelf wanneer je pauzeert. Als je wil kan je volledig real-time spelen, al is het dan wel STERK aangeraden om de moeilijkheidsgraad op 'easy' te zetten.
In DA is het belangrijk dat je de skills van je team ten volle benut en dat ze perfect op elkaar inspelen. Je kan ze echter niet allemaal tegelijk besturen en je verliest zeer veel kostbare tijd met het individueel moeten selecteren van skills + target per personage. Daarom kan je zelf op eender welk moment tijdens het gevecht pauzeren (spatiebalk geloof ik, was bij Baldur's Gate ook zo), rustig voor ieder personage nieuwe instructies geven en het spel terug laten verderlopen. In bossfights of wanneer je op 'hard' speelt moet je echter zeer vaak skills spammen (buffen, taunten, healen, alle andere zaken) waardoor je inderdaad om de paar seconden naar de pauzeknop zal grijpen.
Ik kan perfect begrijpen dat het er in de filmpjes ongelofelijk irritant uitziet, maar geloof me: Je wil echt niet zonder deze feature spelen :)

(Speel voor de grap nog eens Baldur's Gate zonder naar je pauzeknop te grijpen: Je komt de allereerste dungeon nog niet eens uit :p)

[ Voor 6% gewijzigd door boe2 op 27-10-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Ieder heeft zijn eigen voorkeur. Beetje met mijn muis klikken zodat ik in oblivion met mijn zwaard zwaai tot de vijand dood is, vind ik zelf suf. Het combat systeem is enorm diep en tactisch, je kunt heel veel kanten op en als de moeilijkheidsgraad goed is afgesteld is elk gevecht een uitdaging. Je pauzeert veel, maar dat is om strategische keuzes te maken, als je je hoofd er niet bij houd wordt je zeer snel in de pan gehakt.
Dat is in ieder geval het verhaal voor de pc versie. In de console versie is het veel meer actie gericht, je bestuurt maar 1 karakter tegelijkertijd, je bent dieper ingezoomd op de actie en je pauzeert waarschijnlijk minder. Als je het verschil wil zien kun je de giantbomb video's (360 en pc) bekijken die hier al meerdere malen gepost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Dragon Age is vrij uniek in dat je meerdere complexe personages bestuurt. Dus niet 1 personage en een paar squadleden of henchmen, gewoon echt meerdere volledige player characters. Om hier het meeste uit te halen, zal je gewoon het spel af en toe moeten pauzeren, de hoeveelheid acties die je anders in korte tijd zou moeten uitvoeren zou anders absurd zijn.

Door volledig niet te pauzeren zal je het jezelf dus wel moeilijker maken. Dat kan een leuke uitdaging zijn op normal, of je zal de moeilijkheidsgraad naar easy moeten schuiven. Of misschien wat tijd steken in het goed instellen van je groepsgenoten, je zou ze behoorlijk goed moeten kunnen instellen. Wat je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Toen ik deze avond thuiskwam, zat er als verrassing voor mij ook de nieuwe PCGP in m'n bus. Dragon Age krijgt inderdaad "maar" 87%. De reden daarvoor is de combat. Volgens PCGP past het klassieke systeem van D&D beter voor een hardcore RPG, dan het MMORPG systeem dat Dragon Age hanteert van cooldowns op spells. Volgens hen verdwijnt er veel tactiek in de gameplay als je toch je krachtigste spell verschillende keren kunt gebruiken tijdens een gevecht. In het D&D systeem moest je je spells leren terwijl je slaapt en dan had je voor je opnieuw ging slapen maar één keer de mogelijkheid om een spell te gebruiken. Dat vinden zij leuker.

De tweede reden volgens PCGP dat Dragon Age geen instant klassieker is, is omdat Dragon Age veel MMORPG-achtige quests heeft; sign-post quests die je bvb totaal ongeïnspireerd 10 wolvenvellen laten verzamelen en dergelijke. Wegens de hoge moeilijkheidsgraad (die niet als minpunt wordt aangerekend trouwens) moet je wel een deel van die quests doen om verder te geraken in het verhaal omdat je anders te snel achterloopt in level en dat het spel té moeilijk wordt. En Dragon Age is op zichzelf waarschijnlijk al eens van de moeilijkste spellen dit decennium.

Ze loven wel het verhaal en de karakterevolutie en interactie van Dragon Age. Dit is opnieuw na KotOR en Mass Effect na een volgend niveau gegaan door Bioware, maar de MMORPG-achtige combat weerhoudt Dragon Age ervan om - volgens PCGP - een echte klassieker te zijn.

Ik snap enigzins hun argumenten wel, maar ik vraag me af hoezeer de MMORPG-achtige elementen (quests en combat systeem dus) de spelervaring in de weg staan, want die punten zijn wel inherent geworden aan de RPG's van deze eeuw. Ook Risen, Fallout 3 en The Witcher hebben tegenwoordig op gebied van quests het MMORPG-syndroom. Volgens mij is het ook een nadeel aan de DLC mastodont die Dragon Age wil worden (nog groter dan Fallout 3 vermoed ik). Je moet het wel weer nageven dat PCGP heel stoutmoedig Dragon Age hier keihard voor afrekent.

Al bij al terecht dus waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Kan me wel wat bij de kritiek voorstellen, alhoewel sommige fans alweer met boze reacties kwamen. Hoe durven ze negatieve punten voor Dragon Age op te noemen O: En in een tijdperk waar bijvoorbeeld een Power Unlimited steeds meer 9+ gold award koop mijn tijdschrift nu nu nu cijfers uitdeelt kan een 8.7 laag uitvallen, afhankelijk van wat je gewend bent.

Van wat andere reviews begreep ik juist dat ze de quests prezen, is dus nog even afwachten waar de waarheid ligt. Ik vond The Withcer een te hoog gehalte hebben van start quest in stad, loop naar bos, dood 1-20 monsters, ga terug naar stad, en herhaal hebben. Ik verwacht dat dit in DA minder zal zijn, terwijl The Witcher al best goed ontvangen werd.

De diepgang vroeger t.o.v. nu moeten we ook maar even afwachten, maar zo groot als het omschreven lijkt zal het verschil niet zijn. Ik was namelijk vroeger gewend om gewoon na elk gevecht te (kunnen) rusten, dus geen probleem om in de oude RPG's van Bioware gewoon alles en iedereen te nuken en daarna even rusten (of een paar x als je 's nachts eventjes werd aangevallen). De enige reden om dit niet te altijd doen was omdat het de gameplay vertraagde met al dat rusten, misschien toch maar niet élk klein gevecht nuken. Misschien dat de nieuwe situatie het tactische effect tijdens bossfights vermindert, maar ik betwijfel het eigenlijk vanwege de moeilijkheidsgraad.

Ik heb de review niet gelezen, maar ik vermoed sterk dat de reviewer deze punten ook niet zo ver doortrekt als mensen die alleen de kritiekpunten zien denken. Hij geeft immers een 8.7, wat een erg hoog cijfer blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Ja, maar een 87 betekent dat we binnen tien jaar niet meer over Dragon Age zullen spreken zoals we over 90+ spellen zoals Baldur's Gate wel nog doen.

Zoiets is op dit ogenblik natuurlijk heel moeilijk in te schatten, maar het is natuurlijk voor gamejournalisten hun job.

Over de combat zie ik het eigenlijk ook zo dat een cooldownsysteem een vooruitgang is. In Baldur's Gate ging ik heel veel een quest doen terug naar dorp om te slapen, nog een quest doen, terug naar dorp om te slapen en ga zo maar door. De reden is natuurlijk simpel: om constant mijn ganse arsenaal aan abilities en spells te hebben. Maar dat constante reizen tussen questgebied en dorp haalde natuurlijk het tempo uit het spel. Het cooldown systeem lost dit natuurlijk op en ik zou dit dus eerder als positief ervaren als negatief.

Ah ja, hoe dan ook blijf ik enorm uitkijken naar volgende week vrijdag tot ik zelf aan de slag kan met het spel. Onafhankelijk of de journalisten nu zeggen of Dragon Age al dan niet een klassieker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthDavy schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:46:
Ja, maar een 87 betekent dat we binnen tien jaar niet meer over Dragon Age zullen spreken zoals we over 90+ spellen zoals Baldur's Gate wel nog doen.

Zoiets is op dit ogenblik natuurlijk heel moeilijk in te schatten, maar het is natuurlijk voor gamejournalisten hun job.

Over de combat zie ik het eigenlijk ook zo dat een cooldownsysteem een vooruitgang is. In Baldur's Gate ging ik heel veel een quest doen terug naar dorp om te slapen, nog een quest doen, terug naar dorp om te slapen en ga zo maar door. De reden is natuurlijk simpel: om constant mijn ganse arsenaal aan abilities en spells te hebben. Maar dat constante reizen tussen questgebied en dorp haalde natuurlijk het tempo uit het spel. Het cooldown systeem lost dit natuurlijk op en ik zou dit dus eerder als positief ervaren als negatief.

Ah ja, hoe dan ook blijf ik enorm uitkijken naar volgende week vrijdag tot ik zelf aan de slag kan met het spel. Onafhankelijk of de journalisten nu zeggen of Dragon Age al dan niet een klassieker is.
Mja, over dat eeuwigheidswaarde: ik denk dat dat vooral ligt aan de hoeveelheid memorabele dingen die gebeuren. Zo zal ik lost odyssey altijd herrineren, alleen al om een bepaalde cutscene waar zelfs ik emotioneel van werd (hoofd character is onsterfelijk, komt een paar kinderen tegen, die de kindern blijken te zijn van zijn dochter, die al jaren vermist was. En net op dat moment overlijd ze aan een ziekte, terwijl de familie weer bij elkaar is.. Erg mooi gedaan, is op youtube wel een filmpje van, Lirum's Death)

Bij baldurs gate kwam dat door de character's die je had. Jansen, Jaheira, Minsc en Boo, etc. en door de gigantische omvang van het spel. Wellicht heeft Dragon Age ook iets wat het uniek maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Laatst online: 09-07 21:38
Omdat ik nergens een winkel kon vinden waar ik het spel CE kon bestellen (gamemania in utrecht had hem in ieder geval niet liggen als pre-order) had ik de deluxe versie via steam al besteld. Nu bartsmit toch een CE aanbiedt twijfel ik... kan ik uberhaupt mijn steamaankoop nog ongedaan maken nu het nog niet geleverd is? En hoe?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

DarthDavy schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:50:
Toen ik deze avond thuiskwam, zat er als verrassing voor mij ook de nieuwe PCGP in m'n bus. Dragon Age krijgt inderdaad "maar" 87%. De reden daarvoor is de combat. Volgens PCGP past het klassieke systeem van D&D beter voor een hardcore RPG, dan het MMORPG systeem dat Dragon Age hanteert van cooldowns op spells. Volgens hen verdwijnt er veel tactiek in de gameplay als je toch je krachtigste spell verschillende keren kunt gebruiken tijdens een gevecht. In het D&D systeem moest je je spells leren terwijl je slaapt en dan had je voor je opnieuw ging slapen maar één keer de mogelijkheid om een spell te gebruiken. Dat vinden zij leuker.
Het AD&D systeem geniet ook mijn persoonlijke voorkeur.
De tweede reden volgens PCGP dat Dragon Age geen instant klassieker is, is omdat Dragon Age veel MMORPG-achtige quests heeft; sign-post quests die je bvb totaal ongeïnspireerd 10 wolvenvellen laten verzamelen en dergelijke.
Dat is een beetje jammer. Al mogen we niet vergeten dat BG1 bijvoorbeeld ook veel van dit soort quests had (meestal gewoon kill alles wat beweegt in een area). BG2 had zijn zaakjes héél wat beter geregeld wat betreft quests (denk bijvoorbeeld aan de quests in Umar Hills, Windspeer Hills, de planar sphere, Haer D'halis en de planar prison, the cult of the eyeless, de sewers met Lilarcor)
Wegens de hoge moeilijkheidsgraad (die niet als minpunt wordt aangerekend trouwens) moet je wel een deel van die quests doen om verder te geraken in het verhaal omdat je anders te snel achterloopt in level en dat het spel té moeilijk wordt. En Dragon Age is op zichzelf waarschijnlijk al eens van de moeilijkste spellen dit decennium.
Prachtig. Ik heb persoonlijk de indruk dat de RPGs van de "moderne" generatie (NWN1&2, The Witcher, KoToR1&2, Mass Effect) heel wat minder moeilijk zijn dan de klassiekers BG2 (en vooral BG1).
Ze loven wel het verhaal en de karakterevolutie en interactie van Dragon Age. Dit is opnieuw na KotOR en Mass Effect na een volgend niveau gegaan door Bioware, maar de MMORPG-achtige combat weerhoudt Dragon Age ervan om - volgens PCGP - een echte klassieker te zijn.
Mijn inziens was het cinematische en epische aspect aan Mass Effect, samen met z'n goede verhaal, hetgeen het spel vrij sterk maakte. Ik denk dat de meesten onder ons wel genoten hebben van ME, maar diep vanbinnen weten we dat dat niet komt door pakweg de uitdagende combat of diepgaande RPG-elementen (leveling, skills, feats ...). Wat mij betreft was de score van ME ook aan de hoge kant; ik had eerder 90- verwacht van PCGP. Ondanks die negatieve puntjes beschouw ik het spel toch als een pracht van een game en denk dat dat voor DA (ondanks misschien een aantal mindere puntjes -- bv. repetetieve sidequests) ook zal gelden :). Althans dat hoop ik.
Ik snap enigzins hun argumenten wel, maar ik vraag me af hoezeer de MMORPG-achtige elementen (quests en combat systeem dus) de spelervaring in de weg staan, want die punten zijn wel inherent geworden aan de RPG's van deze eeuw. Ook Risen, Fallout 3 en The Witcher hebben tegenwoordig op gebied van quests het MMORPG-syndroom. Volgens mij is het ook een nadeel aan de DLC mastodont die Dragon Age wil worden (nog groter dan Fallout 3 vermoed ik). Je moet het wel weer nageven dat PCGP heel stoutmoedig Dragon Age hier keihard voor afrekent.

Zoals meestal. Keihard afrekenen lijkt me ook gerechtvaardigd als je een spel uitroept als de spirituele opvolger van BG2. Een spel moet uit bijzonder goed hout gesneden zijn om mij BG2 te doen vergeten. Ik weet niet of ik dat nog zal mogen meemaken in mijn leven :).

Hartelijk bedankt om de kern van PCGP's review met ons te delen. Binnenkort eens in de krantenwinkel eentje aanschaffen. Jarenlang tevreden abbonnee geweest, maar door m'n studies helaas minder tijd over.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick The Heazk op 27-10-2009 23:58 ]

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
DarthDavy schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:50:

De tweede reden volgens PCGP dat Dragon Age geen instant klassieker is, is omdat Dragon Age veel MMORPG-achtige quests heeft; sign-post quests die je bvb totaal ongeïnspireerd 10 wolvenvellen laten verzamelen en dergelijke. Wegens de hoge moeilijkheidsgraad (die niet als minpunt wordt aangerekend trouwens) moet je wel een deel van die quests doen om verder te geraken in het verhaal omdat je anders te snel achterloopt in level en dat het spel té moeilijk wordt. En Dragon Age is op zichzelf waarschijnlijk al eens van de moeilijkste spellen dit decennium.

Voor de reviewer wel ja. Geloof me dat Baldurs Gate ook niet bij iedere site die dikke 9-9,5 gehaald heeft. Ik lees daarnaast in de review van PCGP ook wel een beetje tegenstrijdigheid. Je kan in combat je kractigste spells te vaak gebruiken maar tegelijkertijd word er gesproken over de hoge moeilijkheidsgraad. Komt een beetje tegenstrijdig over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Ik vind het eigenlijk raar dat er van mana-based vs memory/praying based zo'n groot punt wordt gemaakt.

Het D&D systeem komt natuurlijk voort uit pen & paper gameplay, dat is overgenomen voor C-RPG's, wellicht voor en door puristen.

Echter, het is in de meeste C-RPG's een kwestie van rusten en je hebt je complete arsenaal aan spreuken weer terug. Dat verschilt dus niet zo gek veel van een continue stroom van mana. In D&D hoor je 8 uur te ononderbroken rusten om je spreuken te herinneren of om ervoor te bidden, maar zo werkt het gewoon niet in C-RPG's waar je op elke hoek midden in een bos of vijandelijk kamp omgeven door enge monsters of rovers even kunt rusten, soms onderbroken door wat simpele vijanden, om 10 seconden later rustig in slaap te vallen en weer 10 seconden later je spellboek weer vol te hebben, zonder dat die 8 uur een nadelig effect heeft op de spelwereld. Dat je met een beperkt spellboek tactische of minder tactisch gevechten krijgt is volgens mij jezelf een beetje voor de gek houden.

En vergelijk het anders met de sorceror class uit D&D, dat werkt nagenoeg identiek als met een vaste manapool, namelijk per spreukniveau een aantal spreuken mogelijk, maar het maakt niet uit welke spreuken de sorceror gebruikt. En zo zijn er wel meer klassen die op die manier werken. Dat is precies zo als met een manapool.

Voor de mage zou ik het zelfs om willen draaien, wat je heel vaak ziet is dat een mage aan de rand van zijn scherm een bepaalde vijand ziet, daarop zijn spreuken baseert en vervolgens het gevecht aan gaat (metagaming). Dit is compleet anders dan in P&P waar een mage vaak zo generiek mogelijk zichzelf voorbereid, omdat je niet weet waar de dungeon master mee op de proppen komt. De andere optie is heel erg specialistisch en dan doe je sommige gevechten weinig tot niets, alleen wordt dat in een singleplayer c-rpg natuurlijk niet geaccepteerd, waardoor er concessies aan het mechanisme gedaan, waaronder het rest wherever, whenever. En wat dat betreft is een manapool een meer vloeiend mechanisme, dan na elk gevecht rusten.

Verder snap ik ook niet waar die reviewers het vandaan halen dat een mana-pool uit MMORPGs komen. Manapools bestonden al in games als The Bards Tale en recenter games als Diablo.

Aan de ene kant snap ik wel dat het vergeleken wordt, maar aan de andere kant denk ik ook dat mensen (te) bang zijn voor veranderingen. Ze hebben dat een beetje over zichzelf afgeroepen door het te betitelen als spirituele opvolger van Baldurs gate, maar wat mij betreft heeft dat meer te maken wat de manier waarop het verhaal doorlopen wordt, de diepgang van de wereld en niet zo zeer wat de game-mechanics zijn.

omnia mutantur, nihil interit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Mooie uitleg. Ben niet echt thuis in de pen&paper rpg's, maar ben wel moe van die eeuwige onterechte vergelijking met mmorpg's. Het probleem met pcgameplay is dat ze effectief een kopie van Baldur's Gate verwachten. Om dan punten af te trekken omdat er wat gameplay elementen verschillen vind ik niet echt fair.
Nu ja, zij komen wel tot de vaststelling dat het een absolute must-play is, dus die eindscore is wel compleet irrelevant :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:10:
Mooie uitleg. Ben niet echt thuis in de pen&paper rpg's, maar ben wel moe van die eeuwige onterechte vergelijking met mmorpg's. Het probleem met pcgameplay is dat ze effectief een kopie van Baldur's Gate verwachten. Om dan punten af te trekken omdat er wat gameplay elementen verschillen vind ik niet echt fair.
Nu ja, zij komen wel tot de vaststelling dat het een absolute must-play is, dus die eindscore is wel compleet irrelevant :).
Ik denk dat de PCgameplay reviewer gewoon liever een wat meer oldskool CRPG gehad had. En laat deze persoonlijke voorkeur een beetje zien in z'n review. Ik denk echter niet dat hij onterecht kritiek geeft. Hij geeft zijn kritiek tenminste opbouwend, en laat de lezer zelf z'n oordeel vellen. Bovendien is 86% in PCgameplay echt behoorlijk goed. Dat zijn games die je blindelings kunt kopen. en bovendien, of het spel na 10 jaar nog memorabel is of niet, ligt aan het spel zelf, hoe het ontvangen word door de community, en niet door een review van een gameblad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Die eerste review is al een paar weken oud ;).
Goed leesvoer wel. Interessant om te lezen (en niet enkel in de review, maar ook uitgebreid op de DA forums) dat good/evil niet zo zwart/wit is als in zowat ieder ander spel. Er is nergens een zichtbare indicator van hoe goed of kwaadaardig je bent: Iedere persoon in de wereld heeft zijn eigen moraal en eigen ideeen van wat goed of slecht is. Alignments lijken niet meer van toepassing te zijn: Je moet gewoon de mensen beter leren kennen en zien hoe zij tegenover alles staan. Zeker als je aan romance wil beginnen zal het dus belangrijk zijn om VEEL te praten met je potentiele partner, zodat je zijn/haar karakter goed leert kennen en jouw gedrag daaraan kan aanpassen.

Kotaku heeft trouwens een interessant artikel over het social networking gedeelte neergezet.

[ Voor 11% gewijzigd door boe2 op 28-10-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Boeboe schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:10:
Die eerste review is al een paar weken oud ;).
Goed leesvoer wel. Interessant om te lezen (en niet enkel in de review, maar ook uitgebreid op de DA forums) dat good/evil niet zo zwart/wit is als in zowat ieder ander spel. Er is nergens een zichtbare indicator van hoe goed of kwaadaardig je bent: Iedere persoon in de wereld heeft zijn eigen moraal en eigen ideeen van wat goed of slecht is. Alignments lijken niet meer van toepassing te zijn: Je moet gewoon de mensen beter leren kennen en zien hoe zij tegenover alles staan. Zeker als je aan romance wil beginnen zal het dus belangrijk zijn om VEEL te praten met je potentiele partner, zodat je zijn/haar karakter goed leert kennen en jouw gedrag daaraan kan aanpassen.

Kotaku heeft trouwens een interessant artikel over het social networking gedeelte neergezet.
http://social.bioware.com...onage1_ps3&nid=2267725801

Heb trouwens gisteren The Calling binnen gekregen :D

[ Voor 91% gewijzigd door Kenny_026 op 28-10-2009 14:13 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.