[Multi] Dragon Age: Origins Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste
Acties:
  • 110.694 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-07 08:34
Het einde van de quest in Orzammar is dus echt niet te doen :(
spoiler:
Branka is echt niet kapot te krijgen en die vier golems van haar ook nauwelijks. De twee golems die ik zelf krijg hebben de Mexicaanse Griep onder de leden volgens mij, want die slaan geen deuk in een pakje boter.
Ben afgedropen voorlopig... Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb toen voor de andere optie gekozen, maar je krijgt een gelijkaardig gevecht. Ik viel eerst de Golems aan die tegen jouw eigen Golems vechten. Zij overleven dan en kunnen je meehelpen met de andere vijanden neer te krijgen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Tip is een mage die Ice Cone kan, die handig positioneren en constant mana halen uit die lyrium plekken. Anders range units menemen en area of effect spells smijten over jou allies en de Golums terwijl je zelf uit de weg blijft. En neem je eigen Golum mee als je die al hebt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik kwam op de plek waar je de bloodmage kunt leren, echter op dat moment had ik geen upgrade punt beschikbaar. Kan ik als ik dat punt wel krijg (lvl 14?) alsnog voor bloodmage kiezen?

Anders moet ik dat vrouwbeest alsnog opzoeken en neerhakken... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:11

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

grmpf schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 10:26:
spoiler:
Branka is echt niet kapot te krijgen en die vier golems van haar ook nauwelijks. De twee golems die ik zelf krijg hebben de Mexicaanse Griep onder de leden volgens mij, want die slaan geen deuk in een pakje boter.
spoiler:
zorg dat je mages crowd control skills hebben. crushing prison werkt (bij mij) ERG goed tegen witte vijanden. gooi die op ze, 1 schot van morrigan der staf, en de damge over time maakt em dood.
(is de 4e skill uit de onderste tree van spirit (uit men hoofd. in deze zelfde tree zit ook nog een andere spell die je vijanden helemaal immune maakt voor alles, hij kan niet aanvallen maar je kan hem ook niet raken.

gooi een witte gollem in zo'n crushing prison (ik deed een gollem die aangevallen werd door een van de friendly gollems, zodat die niet dood gaat en mij verder kon helpen in het gevecht), gooi branka in die andere en maak de rest rustig aan stuk.
Branka is echt een tough bitch, ging bij mij ook 1 keer fout toen ze op men healer in aant hakken was, maar als je die gollems eerst afmaakt is het niet zo lastig meer (dan krijgt er maar 1 dmg (hopelijk je tank) en de AOE dmg spells die ze doet kan je makkelijk outhealen (group heal ftw) )
Fly-guy schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 11:27:
Ik kwam op de plek waar je de bloodmage kunt leren, echter op dat moment had ik geen upgrade punt beschikbaar. Kan ik als ik dat punt wel krijg (lvl 14?) alsnog voor bloodmage kiezen?

Anders moet ik dat vrouwbeest alsnog opzoeken en neerhakken... :P
jep, het is een skill die je, op je account unlocked.
dus je kan ook zelfs alles unlocken en reloaden zodat je de keuze kan maken om de bloodmages af te maken (ofzo, ik ben daar nog niet) zodat je je goede reputatie kan blijven behouden.

Ook bij nieuwe playthroughs kan je dan direct al voor deze klassen kiezen

[ Voor 19% gewijzigd door TepelStreeltje op 20-11-2009 11:42 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Hmm, die nieuwe achievement "Mighty Magic" is zeker niet te halen in de eerste episode van Dragon Age: Journeys?
Defeat the Hurlock emissary on any difficulty level.
Dus dat wordt wachten op de tweede episode totdat ik "Helm of the Deep" kan unlocken... bugger :(

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-07 08:34
thanks voor de tips! Heb mijn spirit-skilltree een beetje verwaarloosd, dus crushing prison heb ik nog niet... Daar ga ik maar eens aan werken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grmpf schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 10:26:
spoiler:
spoiler:
je kan ook ze bevriezen (cone of cold) of in steen (naam even vergeten) en dan met warrior of rogue een ability gebruiken die een critical hit geeft. Dan zijn ze in een keer dood...

tevens branka gebruikt die lyrium crystalen om te healen etc.. Als je mage daarom eerst die dingen alvast laat gebruiken kan zij dat niet meer doen, plus free mana voor je mage .

owe en op easy zetten helpt misschien ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 05:23:
Alleen jammer dat een rogue niet zo lekker sterk is als een mage, met heal/cone of cold/aoe/etc. Ik ga er een cunning rogue van proberen te maken. Bard/assasin. Bard gebruikt zeker cunning, en assasin is ook redelijk dodelijk volgens mij.
Mijn rogue is anders best sterk. 2 goeie zwaarden, de hele dual wielding tree met een aantal rogue-passives (evasion, lethality, etc.) en het is een behoorlijke killing machine :D

Mijn Rogue:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TtcCgAZ1QBqhHXo0NwvzdX5O/full.jpg
Dezelfde max.-damage als Alistair heeft, trouwens.

Morrigan:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BPZcY1aGMF4teCimPEXY4JaW/full.jpg
Een grotere max.-damage, maar wel minder kills.

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 20-11-2009 12:27 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindcrash schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 11:41:
Hmm, die nieuwe achievement "Mighty Magic" is zeker niet te halen in de eerste episode van Dragon Age: Journeys?

[...]

Dus dat wordt wachten op de tweede episode totdat ik "Helm of the Deep" kan unlocken... bugger :(
Kan wel hoor. Heb hem tijdje geleden gehaald door opnieuw te beginnen. Het is dat gevecht voordat je die 3 dingen langs moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 08:04:
Earthquake + blizzard + tempest + die andere met vuur :9 = PUUUREEE PWNAAAAAGEEEEEE

Dat is zo ziek :p en nog sterk ook :) Mn warrior net erbuiten met een boogje iedereen beknallen anders gaan hun er ook aan :p
Je hebt er nog een, volgens mij. Death cloud oid. Zelf ook nooit gebruikt. Ik gooide mijn paladin vaak midden in zo'n storm. Taunt, vries effect, earthquake, olie. Zorgt ervoor dat de vijanden dan niet zo heel veel doen. Zorgde er wel voor dat hij zo veel mogelijk elemental resitances had. En 3 mages set to heal alistair.
anandus schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 12:17:
[...]
Mijn rogue is anders best sterk. 2 goeie zwaarden, de hele dual wielding tree met een aantal rogue-passives (evasion, lethality, etc.) en het is een behoorlijke killing machine :D

Mijn Rogue:
[afbeelding]
Dezelfde max.-damage als Alistair heeft, trouwens.

Morrigan:
[afbeelding]
Een grotere max.-damage, maar wel minder kills.
Mijn rogue zal wel wat zwakker zijn. Aangezien hij ook kistjes wil openmaken.

Hoe balanceer je trouwens willpower vs magic?

Een healer bijvoorbeeld. Word een heal krachtiger als je meer sp hebt? Of is het beter om op wp te focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 13:04:
Mijn rogue zal wel wat zwakker zijn. Aangezien hij ook kistjes wil openmaken.
Mijn rogue heeft alle lockpick-skills (al kan ik sommige kistjes niet openmaken, meer cunning nodig?)
Hoe balanceer je trouwens willpower vs magic?

Een healer bijvoorbeeld. Word een heal krachtiger als je meer sp hebt? Of is het beter om op wp te focussen.
Ja, spellpower geeft meer 'kracht', willpower geeft meer mana.

Het is een beetje balanceren :)
Waar heb je meer behoefte aan?

Op de DLC-site staat de nieuwe DLC ook (in normaal Engels :P ):
Your memories of the battle of Ostagar will haunt you for years to come. It laid waste to your order and claimed the lives of many great men and women.

Now, there are rumors that a fellow survivor of the battle has escaped from captivity and is seeking the Grey Wardens' help. The time has come for the Grey Wardens to make their return to Ostagar and exact their revenge upon the darkspawn.

* A return to the battlefields of Ostagar, now thick with darkspawn encamped amidst the snow
* An opportunity to reclaim the lost arms and armor of a king
* A second chance to add Dog to your party

[ Voor 40% gewijzigd door anandus op 20-11-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

Klinkt leuk, maar ik zie toch liever een DLC of addon..
spoiler:
waar je morrigan achterna moet!

[ Voor 10% gewijzigd door H3llSiNG op 20-11-2009 13:21 ]

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
anandus schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 13:06:
[...]
Mijn rogue heeft alle lockpick-skills (al kan ik sommige kistjes niet openmaken, meer cunning nodig?)

[...]
Ja, spellpower geeft meer 'kracht', willpower geeft meer mana.

Het is een beetje balanceren :)
Waar heb je meer behoefte aan?

[...]
die DLC ziet er erg leuk uit. helaas duurt het nog een maandje voor die er is.

overigens, ik zit me af te vragen.. de achievement 'dealt 250 damage with a single hit', hoe stellen ze zich voor dat je die haalt? een hoop enchantments op je wapen, en eventueel nog wat poisons erop?

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
H3llSiNG schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 13:17:
spoiler:
Klinkt leuk, maar ik zie toch liever een DLC of addon waar je morrigan achterna moet!
Alle DLC's spelen toch voor het eindegevecht af dacht ik? Dan wordt het moeilijk :P
Maar er zullen vast nog meer DLC's komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uitgespeeld met human Rogue (duelist/assassin). nu wil ik de game nog een keer doen, maar dan zo evil mogelijk. heb gekozen voor een dwarven Warrior, maar ik vind het een beetje teleurstellend. echt "evil" ben je namelijk nooit in deze game, de gesprekken die je voert met NPC's geven je nagenoeg dezelfde opties als bij een ander karakter/storyline. helaas kun je ook niet gewoon je bijl tevoorschijn halen en willekeurige NPC's gaan afslachten. nou ja, het blijft een gruwelijke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Korras schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 13:18:
[...]
overigens, ik zit me af te vragen.. de achievement 'dealt 250 damage with a single hit', hoe stellen ze zich voor dat je die haalt? een hoop enchantments op je wapen, en eventueel nog wat poisons erop?
Een warrior met frost weapons, fire weapons en telekinetic weapons actief en dan twee wapens met elk +10 tegen darkspawn. En dan met veel strength, dan kom je wel in die richting.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 13:38:
[...]

Een warrior met frost weapons, fire weapons en telekinetic weapons actief en dan twee wapens met elk +10 tegen darkspawn. En dan met veel strength, dan kom je wel in die richting.
Je kan toch niet meer dan een soort magic weapons doen dacht ik of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

2 mages met buffs dan kan het wel :). 1 kan niet 2 actief hebben.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 13:26:
uitgespeeld met human Rogue (duelist/assassin). nu wil ik de game nog een keer doen, maar dan zo evil mogelijk. heb gekozen voor een dwarven Warrior, maar ik vind het een beetje teleurstellend. echt "evil" ben je namelijk nooit in deze game, de gesprekken die je voert met NPC's geven je nagenoeg dezelfde opties als bij een ander karakter/storyline. helaas kun je ook niet gewoon je bijl tevoorschijn halen en willekeurige NPC's gaan afslachten. nou ja, het blijft een gruwelijke game.
Dat vind ik nou juist 1 van de sterke punten van de game. Er is geen duidelijke good en evil optie, alleen maar tinten van grijs. Veel realistischer en geloofwaardiger. Net als dat die domme good/evil metertjes er niet in zitten, hopelijk komen die nooit meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
MrVegeta schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 13:48:
2 mages met buffs dan kan het wel :). 1 kan niet 2 actief hebben.
Dus de ene kan er frost op gooien en de andere fire?
Damn, dat ik daar dan nu pas achter kom :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeepSeven schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 14:30:
[...]

Dat vind ik nou juist 1 van de sterke punten van de game. Er is geen duidelijke good en evil optie, alleen maar tinten van grijs. Veel realistischer en geloofwaardiger. Net als dat die domme good/evil metertjes er niet in zitten, hopelijk komen die nooit meer terug.
ja daar heb je een punt. maar het zou leuker zijn als er - naast de grijstinten - ook mogelijkheden waren geweest voor extreem goed of slecht. dan maak je het spectrum gewoon breder en kun je dus zelf kiezen hoever je daar in wil gaan. maar ik snap het wel, dan kom je met de verhaallijn in de problemen. is dus geen kritiek van mij, maar zou een leuke toevoeging zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-03 13:48
helemaal in het begin van de game kom je een stervende soldaat tegen, die je gewoon zijn keel kan doorsnijden i.p.v. "breng hem terug naar het kamp", dit is toch wel erg zwart i.p.v. grijs m.i. :P (Alistair was ook blij: does the word "insane" mean anything to you? remind me to not get injured with you around...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Your memories of the battle of Ostagar will haunt you for years to come. It laid waste to your order and claimed the lives of many great men and women.

Now, there are rumors that a fellow survivor of the battle has escaped from captivity and is seeking the Grey Wardens' help. The time has come for the Grey Wardens to make their return to Ostagar and exact their revenge upon the darkspawn.

* A return to the battlefields of Ostagar, now thick with darkspawn encamped amidst the snow
* An opportunity to reclaim the lost arms and armor of a king
* A second chance to add Dog to your party
Jammer dat de speeltijd ook weer zo kort is. De reden dat ik WK ook (nog) niet aangeschaft heb. Hieronder een quote van het forum van een Bioware rep.
Average playtime is always tough to pin down because everyone's mileage will vary (and developers player the game in a very different manner than a typical first-time player). I can do a speed run (skipping through conversations and cutscenes, using a buff party, controlling Dog, avoiding some combats, ignoring loot drops, not looking at the scenery, etc) in about 15-20 minutes. I suspect it would take a typical first-time player about an hour to complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:16
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:22:

[...]

Jammer dat de speeltijd ook weer zo kort is. De reden dat ik WK ook (nog) niet aangeschaft heb. Hieronder een quote van het forum van een Bioware rep.

[...]
Jammer dat Bioware het nog niet geleerd heeft wat betreft DLC. Ok, het is niet heel duur, dus ik ga het wel halen, maar een uur wordt je niet enthousiast van. Goede dlc kost 10 tot 15 euro en levert je minstens 10 uur gameplay op. Fallout heeft wel goede dlc (vooral de latere dan). Ik hoop zelf op nieuwe campaigns als DLC waarbij we gewoon 30 tot 50 uur gameplay erbij krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 13:38:
Misschien lukt het ook wel met een mage op de een of andere manier. Ik heb op het moment al een hit van ruim 130 staan, en ik ben pas level 5. (Die hit heb ik gescoord op Level 3 overigens.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

[b][message=32959072,noline]Ik was toen nog niet echt van het potion maken. Deze keer wel maar doen. Flasks haal ik bij campshop, lithium dust bij de mages tower quartermaster. Iemand nog een plek voor die healing roots?
Elfroots bij de Dalish Elves. Nog nooit wat goeds gekregen met stealing eigenlijk, heb meer waardevolle spullen via mn hond gekregen door em te laten zoeken in een paar gebeiden.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patch 1.02 schiet ook al op (PC-versie)
As for the patch and the issues that many experienced with our Day 1 content, some of that involved server-side issues that we've already cleaned up. PC Patch 1.01 is already out and 1.02 is in final testing and certification to address a number of other issues that have been identified. Planning on Patch 1.03 is currently underway. Most of the issues have been on PC side (where things are more complicated due to variable hardware, the added complexity of the toolset and user-made content, etc) although we're tracking some on the consoles as well. Most of these issues have proven to be programming related and therefore haven't significantly impacted the content teams, which means we've been able to maintain our focus on developing new content.
Ook wel een leuk weetje, 50% van de spelers is warrior, 25/25 mage/rogue.
Return to Ostagar does include additional items beyond Cailan's arms & armor so, yes, there'll be some lovin' for mages and rogues. Interesting side note, however - from the data we've seen so far, however, approximately half of you out there are playing as Warriors. Mages and Rogues are neck and neck at about 25% each. I haven't looked into the subclasses yet to see how those break down or done any analysis of how that changes on PC vs console.
Nog wat meer info over de nieuwe DLC
Trust me, as the creator of the Witch's Wake module for Neverwinter Nights, I know all about the frustration of unresolved stories. There's a longer story behind how Warden's Keep ended up that way (and no, it isn't a matter of the content being cut) but I'll leave that for another time. Return to Ostagar definitely provides a sense of closure and won't leave you hanging like we unfortunately had to do with Warden's Keep.
Will there be future content available for less than $5? Yes and there will be future content available for more than $5 as well.

The specific release dates are still in flux and are dependent on final testing and certification. Current projections are for sometime in December.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkShadow schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:25:
Jammer dat Bioware het nog niet geleerd heeft wat betreft DLC. Ok, het is niet heel duur, dus ik ga het wel halen, maar een uur wordt je niet enthousiast van. Goede dlc kost 10 tot 15 euro en levert je minstens 10 uur gameplay op. Fallout heeft wel goede dlc (vooral de latere dan). Ik hoop zelf op nieuwe campaigns als DLC waarbij we gewoon 30 tot 50 uur gameplay erbij krijgen.
In dat geval zie ik liever een expansion op CD in de winkel liggen eerlijk gezegd, en dan wil ik er ook nog wel 25-30 euro voor geven; zoals vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:36:
[...]

Misschien lukt het ook wel met een mage op de een of andere manier. Ik heb op het moment al een hit van ruim 130 staan, en ik ben pas level 5. (Die hit heb ik gescoord op Level 3 overigens.)
Greatest damage dealt: 173

Ben zelf een 2hd-warrior. Zonder buffs was dit denk ik. Als je eenmaal een goed zwaard hebt en er dan ook nog wat +5 enchantments op laat zetten dan kom je zeker al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zephyr schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:00:
helemaal in het begin van de game kom je een stervende soldaat tegen, die je gewoon zijn keel kan doorsnijden i.p.v. "breng hem terug naar het kamp", dit is toch wel erg zwart i.p.v. grijs m.i. :P (Alistair was ook blij: does the word "insane" mean anything to you? remind me to not get injured with you around...)
:D Momenteel reageer ik zoals ikzelf dat zou doen, in dit geval heb ik hem dus laten leven. Maar anderen heb ik net zo hard afgeslacht omdat ze mij aanvielen.
spoiler:
Zo was die assasin elf die ik heerlijk heb vermoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:49:
[...]

:D Momenteel reageer ik zoals ikzelf dat zou doen, in dit geval heb ik hem dus laten leven. Maar anderen heb ik net zo hard afgeslacht omdat ze mij aanvielen.
spoiler:
Zo was die assasin elf die ik heerlijk heb vermoord
spoiler:
die heb ik dus laten leven. niet dat ik hem verder gebruik, maar toch.

deze keer speel ik 'm als good guy. volgende keer als evil. ik heb zo het idee dat ik dan wel minder party members overhoud.. ;)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:03
Ik snap niks meer van dit spel.
Ik ben lvl 8, maar ik moet tegen winterfang of zathrian vechten, wie moet ik kiezen?
Ik ben zelf een warrior en ik heb nog een warrior en mage en een rogue in me team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
evanraalte schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 17:10:
Ik ben lvl 8, maar ik moet tegen winterfang of zathrian vechten, wie moet ik kiezen?
Wat je zelf wil, natuurlijk :)
spoiler:
En of je liever een elf-leger of weerwolf-leger wil.

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 20-11-2009 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
evanraalte schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 17:10:
Ik ben zelf een warrior en ik heb nog een warrior en mage en een rogue in me team.
Het is het leukste als je die keuze zelf maakt, beetje het punt van een RPG ;). Vond die verhaallijn wel erg sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
Maar ik wordt door beide partijen zwaar afgemaakt
als ik voor zatrhian kies wordt ik na een minuut ingemaakt, en als ik voor winterfang kies nog erger:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ik de enige die het op normal met een mage niet te doen vind??? bij het eerste bos waar ik in loop met een volle party kom ik op een gegeven moment een soort mage tegen met nog wat andere eromheen. hoe ik het op normal ook probeer. elke keer ben ik dood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn

Seraphyn

Jabberwocky!

evanraalte schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 17:13:
Maar ik wordt door beide partijen zwaar afgemaakt
als ik voor zatrhian kies wordt ik na een minuut ingemaakt, en als ik voor winterfang kies nog erger:S
Moet je gewoon even weggaan, wat levelen en dan weer terugkomen. Waarschijnlijk mis je gewoon nog wat abilities die het gevecht stukken makkelijker maakt.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
Dat is nou juist et probleem, als ik weg wil wordt ik automatisch aangesproken door Zatrhian, ik kan dat dungeon niet uit:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

anandus schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 14:34:
[...]
Yup, en dan een rune op je wapen voor electric damage en wat poison uit een potje en hakken maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Niveau terug zetten naar het laagst (easy) en controleer goed je tactics met potions nemen en welke spells je kan casten en veel pauzeren voor micro management. En anders een eerdere save proberen te loaden als het kan.
anandus schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 14:34:
[...]
Jup ik ging ook uit van 3 aparte mages.

Edit: Die DLC is leuk hoor, maar als ze er nou eens bij vermelden wat de verwachte speelduur is dan is het een stuk interessanter om er overna te denken. 5 euro is nogal wat als het slechts een half uur tot een uur is. Echter als je een paar uur zoet bent is het wel het overwegen waard.

[ Voor 23% gewijzigd door Tsurany op 20-11-2009 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 15:51
Ik heb Dragon Age vandaag voor de PS3 gekocht, heb er pas n paar uurtjes op zitten maar 't sfeer druipt er vanaf zeg :9

Ik heb echter een vraagje en hoop dat iemand me hierbij kan helpen. Ik lees op de doos dat Dragon Age 1080p ondersteund. Ik heb een Samsung T240HD beelscherm die full hd ondersteund. Echter is de resolutie in het spel 1280x720. Ik heb mijn beeldscherminstellingen juist ingesteld op de PS3 en het hoofdscherm van de PS3 is gewoon 1080p. Hoe kan ik Dragon Age op 1080p gespeeld krijgen?

//edit

nm, ik heb m'n ps3 handmatig op 1080p ingesteld en nu draait het spel wel in 1080p _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Hi-Sintar op 20-11-2009 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
evanraalte schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 17:58:
Dat is nou juist et probleem, als ik weg wil wordt ik automatisch aangesproken door Zatrhian, ik kan dat dungeon niet uit:s
Ik moest daar Zatrhian bevechten, wat ik deed was meteen met mijn hele party naar rechtsboven gaan, een afgelegen kamertje met een nauwe ingang. Ik geloof dat die elf mij toen ook niet volgde, daar kon ik rustig de elementals en lopende bomen stuk voor stuk afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
KneoK schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 18:05:
[...]

Yup, en dan een rune op je wapen voor electric damage en wat poison uit een potje en hakken maar :D
Ook zoiets.
Dat ik er pas net achterkwam dat je een wapen dat enchanted is kan herenchanten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:22:

[...]

[...]
Dus 15 minuten tot een uur. Wel ERG kort, zelfs voor een zeer lage prijs. Als alle DLC zo gaat hoeft het van mij niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Er zal vast ook een GOTY komen waar je voor relatief weinig de DLC kan krijgen over een jaartje ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:44
Ik kan allistair niet meer selecten :O :o :o Mn hond zit er voor! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
SCEE fucked up met de DLC voor de PS3.
Just a quick heads-up that we are aware of the DLC issues with PS3 in Europe, and continue to work with SCEE to resolve them.

There are 2 specific issues we are tracking as a result of the DLC not being activated correctly by SCEE - they are aware of the issues and working on fixing this.

Issue 1: Promo items (wolf charm, etc) were made visible on the PSN Store, even if you didn't have the game or entered in a code.
- This has been corrected by SCEE.

Issue 2: The free versions of some of the DLC - such as Stone Prisoner, and the 3 Collector Edition items, never went live.
- As a result, you do not get any messaging after redeeming a code for these tiems (even though it successfully takes the code), and are instead directed to the paid version of Stone Prisoner or no CE items are shown, depending on which item.
- This is obviously not the intended action for this.
- Please do NOT purchase the paid version of the content. If you did so in error after redeeming your free code, please contact EA Customer Support, they are aware of the issue and will be able to assist you.

* You will not lose these items. Once the content is correctly made live on the PSN it will appear within the in-game downloadable content screen (off main menu) for you to download for free.

Unfortunately this is something that is outside our immediate control - so please bear with us. We will update you once we get confirmation from SCEE that this was resolved.
Ik had dit dus ook.
Code voor stone prisoner ingevoerd, werd herkend, en toen gebeurde er niks meer.
behalve dat stone prisoner uit het ingame DLC lijstje verdween.
maar wachten tot SCEE dit gefixed heeft dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 15:51
Ik had precies hetzelfde Marco, ik dacht al dat ik iets fout had gedaan ofzo.. Afwachten dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seraphyn schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:37:
[...]

Elfroots bij de Dalish Elves. Nog nooit wat goeds gekregen met stealing eigenlijk, heb meer waardevolle spullen via mn hond gekregen door em te laten zoeken in een paar gebeiden.
bedankt heb nu ook men healing roots.

Een rogue als main is eigenlijk niet verkeerd :). Sneakwalk wanneer hij aangevallen word. Backstabbing.
Volgens mij gaat het spel tot lvl 20? dus 5*4 skill sets volmaken. Ik ga voor alle rogue skills -fake death (waarom faken als je weg kunt sneaken en items kunt gebruiken en weer terug) plus wat specialization skills.
Aangezien ik geen weapon skills kies heb ik ook maar 2skills in battle experience gestopt. Hoeveel van die dingen heb je ongeveer? Poison lijkt me best sterk eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn

Seraphyn

Jabberwocky!

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 20:51:
[...]

Dus 15 minuten tot een uur. Wel ERG kort, zelfs voor een zeer lage prijs. Als alle DLC zo gaat hoeft het van mij niet meer.
Wat veel mensen wel vergeten is dat ze (ik iig) het spel meerdere malen spelen met verschillende characters, laten we zeggen dat ik het 3-4x uitspeel (ben nu met mn 2e en 3e tegelijk bezig) dan zit je dus al aan de 1-4 uur.
Ik zie zelf ook liever dat er langere speeltijd ingaat, maar qua bang for buck zit het nog wel ok, heb echter wel liever gewoon nog een ouderwetse expansion, maar sinds de intreding van DLC is dat afgelopen zowat helaas.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Welke skill moet je omhoog gooien om je Persuade skills te verbeteren :p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 17:29:
ben ik de enige die het op normal met een mage niet te doen vind??? bij het eerste bos waar ik in loop met een volle party kom ik op een gegeven moment een soort mage tegen met nog wat andere eromheen. hoe ik het op normal ook probeer. elke keer ben ik dood....
Je bedoelt vast die revenant met wat skeletons om hem heen, als je het graf raakt? Niet proberen, dat is niet voor de 'weak of heart' so to say :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Awsom schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 10:33:
Welke skill moet je omhoog gooien om je Persuade skills te verbeteren :p ?
Cunning voor Persuade, Strength voor Intimidate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
En coercion is ook voor Intimidate? Of werkt dat ook voor persuasion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:24
Net even op dragon age nexus wezen kijken.
Meteen wat mods gepakt die dingen oplossen waar ik me aan ergerde.

NoFollowerAutoLevel:
Zodra je een nieuw iemand in je team hebt, begint hij met een lading talent en skillpoints ipv een lading autolevel skills. Kan ik mijn team tenminste samenstellen zoals ik wil. Hoewel je natuurlijk bijvoorbeeld Morrigan wel een shapeshifter wil laten zijn ed.

NoStartingAbilities:
Je kunt bij je character creation gewoon alles zelf kiezen, dus geen herbalism en arcane bolt voor je mage, maar gewoon meer punten om te besteden.

StealCooldownReduced:
Van 10 seconden naar 1.5s. Ik ben opgehouden met stelen omdat het zo vreselijk lang duurde voordat je de volgende persoon kon beroven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 02:27:
[...]

Volgens mij gaat het spel tot lvl 20? dus 5*4 skill sets volmaken.
De meeste mensen zullen op 20 of iets eronder uitkomen, maar het is geen limiet. Als het goed is kan je gewoon doorlevellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Pheace schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:02:
[...]

Cunning voor Persuade, Strength voor Intimidate.
Mn strengt is nu 50 :p Dus intimidaten zou goed moeten lukken :) Net gelukkig redelijk stealthy uit dat Fort Draak gekomen :) Ik ga binnenkort ook eens kijken naar de Mission Editor (die zit er bij als het goed is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn

Seraphyn

Jabberwocky!

Nee die moet je van de Bioware site downloaden, moet je wel met je account voor ingelogd zijn.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 08:11

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

anandus schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:21:
coercion is de talent. cunning verhoogt dit. heb je alleen op je eigen main char. (IMHO) erg de moeite waard om dit snel omhoog te gooien. samen met battle tactics en evt met stealing (cunning verbeterd je stealing ook weer)
strength is voor intimidate.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 15:05:
spoiler:
Sloth in de Fade

Man, wat een moeilijk gevecht is dat zeg :/
Ben nu ook aanbeland bij dit punt, maar inderdaad, niet makkelijk. De eerste paar shapes die hij aaneemt geen enkel probleem, maar zodra hij met een paar spreuken begint te gooien.. ;(

Ook jammer dat ik dan het best lange gevecht weer helemaal van voren af aan mag proberen... :D

-EDIT-

En nu ging hij vrij makkelijk neer. Het gebruik van resistance items en het geluk hebben dat stuns aankomen heeft het verschil gemaakt.

[ Voor 24% gewijzigd door Fly-guy op 21-11-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

anandus schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:21:
coercion werkt voor allebei.
FireAge schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:24:

NoFollowerAutoLevel:
Zodra je een nieuw iemand in je team hebt, begint hij met een lading talent en skillpoints ipv een lading autolevel skills. Kan ik mijn team tenminste samenstellen zoals ik wil. Hoewel je natuurlijk bijvoorbeeld Morrigan wel een shapeshifter wil laten zijn ed.

NoStartingAbilities:
Je kunt bij je character creation gewoon alles zelf kiezen, dus geen herbalism en arcane bolt voor je mage, maar gewoon meer punten om te besteden.

StealCooldownReduced:
Van 10 seconden naar 1.5s. Ik ben opgehouden met stelen omdat het zo vreselijk lang duurde voordat je de volgende persoon kon beroven.
Die gebruik ik ook al een tijdje inderdaad, echt veel fijner. Ow en de respecialization mod.

Mijn team = mij (rogue) Allistair (2h) Shale (Tank) en Morrigan (Spirit healer).

Hoef je tenminste Wynne niet verplicht mee te dragen. Niks tegen Wynne maar ik vindt het idee dat je bijna geen keuzevrijheid hebt in je team gewoon wat irritant.

Vooral Zevran verbetert wel door deze mods. Niks dommers dan 'Ow let me try that' elke keer als je een chest probeert te openen terwijl die gast met 0(!) lockpicking skill start. Dat maakt hem als lockpicker gewoon redelijk nutteloos tegen de tijd dat je hem krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als je rogue bent moet je je zoveel mogelijk punten in cunning steken. Er is zowiezo een talent waarmee je voor je ap je cunning kan gebruiken ipv je strength, waardoor je strength volledig mag negeren. Hoge cunning betekent: Traps ontdekken en disarmen, deuren en kistjes openen, beter stelen en persuation skills dik omhoog. Alle redenen waarom je in de eerste plaats een rogue in je party wil.

[ Voor 5% gewijzigd door boe2 op 21-11-2009 15:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe vind iedereen hier eigenlijk de moeilijkheidsgraad? En dan vnl. op de PC want ik geloof dat het op de consoles al makkelijker is.

Ikzelf heb na het afronden van de Mage circle, Redcliffe (compleet) en 1e stukje Denerim het maar naar Hard gegooid en zelf hierop heb ik maar een enkele party wipe gehad. Net de Broodmother gehad (wie het kent, weet waar) en zelfs dat gevecht ging eigenlijk in 1x goed. Met de survival skill kan ik ook het level zien van sommige enemies en als je dan eens darkspawn tegenkomt zijn die lvl 13/14 terwijl ik 15/16 ben.
Ik ga nog wel even verder op Hard want het speelt nu wel leuk, maar een beetje vreemd blijft de difficulty nog wel vind ik.

En die NoFollowerAuto level lijkt me zeker wel interessant voor een volgende playthrough. Wel leuk inderdaad dat Zevran een rogue is, maar als ik hem wil nemen moet hij wel een lockpicker zijn. Volgens mij is zelf niemand een lockpicker van de PC's?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2009 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Ik zou zeker niet direct zeggen dat de game te makkelijk is. Juist heel veel mensen die deze game in gaan die vaak dood gaan of vast komen te zitten.

Maar ja, als je het systeem een beetje kent en veel micromanaged dan is normaal snel te makkelijk. Ik ben zelf ondetussen level 19 op mijn verste character en de moeilijkheid is echt heel slecht meegelevelled. Ik kan situaties binnenwandelen nu en ik sta rustig iedereen in combat te 'stealen' want dood gaat het toch wel.

En dit is in een groep met maar 1 mage, wat ook al vreselijk snel een verschil uit maakt. En ik heb de dex fix, dus archers zijn over het algemeen iets sterker. (de vijand dan, ik heb maar in 1 situatie een boog gebruikt tot nog toe)

Wat ik wel hoor is dat het niet bijzonder veel moeilijker wordt naar nightmare toe. Niet iets wat je van 'nightmare' zou verwachten.

[ Voor 9% gewijzigd door Pheace op 21-11-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Nightmare is prima te doen, gevechten duren iets langer dan op hard, maar zijn niet moeilijker.
Je hebt ook de mod "ultra nightmare" oid, die installeer ik misschien ook nog. Dan nerf je mages wat en increase je de tactics van de tegenstander.

NPC's zullen bijvoorbeeld een nieuw target zoeken als hun huidige target in een force field zit.
Spell durations zijn korter en cooldowns langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holger
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04-2023
Ook nightmare begonnen, als je eenmaal beetje weet wat werkt is het allemaal wel te doen.
Verschil tussen normal en nightmare is verder minimaal. Tussen easy en normal zit wel een enorm gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karina5000
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 13:15
Ik loop en stuur met de muis, alleen achteruitlopen met S (uiteraard). Skills met het toetsenbord (1-10).

Leuk spel tot nu toe, het is voor mij wel even wennen dat er zoveel gekletst wordt, dat ben ik niet gewend, normaal speel ik dit soort RPG's niet. Ik ben nog niet zo ver (net Lothering uit) daarom speel ik nu nog even op easy, waarschijnlijk zet ik het later wel wat moeilijker, als ik gewend ben.

Ik had wel het probleem dat ik na het toepassen van de patch, het spel niet meer kon opstarten, daar was dan ook weer een soort van patch voor, beetje jammer.

[ Voor 16% gewijzigd door Karina5000 op 21-11-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:16
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 17:29:
schijnt dat een mage het makkelijkst is. Probeer crowd control te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 16:03:
Hoe vind iedereen hier eigenlijk de moeilijkheidsgraad? En dan vnl. op de PC want ik geloof dat het op de consoles al makkelijker is.
Speel een mage op normal, maar vind het zeker meevallen. Soms red ik een gevecht niet, maar dat is tot nu toe bijna altijd geweest omdat ik niet op zat te letten..

Maar ik speel dit spel niet om mezelf te overtreffen en dat ene gevecht op hard/nightmare ook nog te halen, maar voor het verhaal, dus ik laat 'm lekker op normal staan. Als ik later nog een keer door het spel ga, dan een standje moeilijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Karina5000 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 18:42:
Ik loop en stuur met de muis, alleen achteruitlopen met S (uiteraard). Skills met het toetsenbord (1-10).
Ik vind het zo jammer dat de numkeys niet voor de quickslotbar te geburiken is.
Anders had ik bijna alles lui met mijn rechterhand kunnen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Dat is dus prima te doen, gebruik ik zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tsurany schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 20:03:
Dat is dus prima te doen, gebruik ik zelf ook.
Hoe stel je dat in dan?
Want dat is mij niet gelukt in controls (met of zonder numlock).

Edit:
Hmm.. nu doet-ie het wel? :?
Misschien alleen in het hoofdmenu in te stellen? Ik weet het niet, maar durf te zweren dat het me eerst niet lukte?
Oh, well, heb het nu goed ingesteld :)

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 21-11-2009 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Auspex schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:35:
[...]

spoiler:
Je moet de mensen die op de markt lopen pickpockteten :p Normaal heeft 1 van hen die sleutel

alleen jammer dat niemand iets heeft ;p

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Fly-guy schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 19:16:
[...]

Speel een mage op normal, maar vind het zeker meevallen. Soms red ik een gevecht niet, maar dat is tot nu toe bijna altijd geweest omdat ik niet op zat te letten..

Maar ik speel dit spel niet om mezelf te overtreffen en dat ene gevecht op hard/nightmare ook nog te halen, maar voor het verhaal, dus ik laat 'm lekker op normal staan. Als ik later nog een keer door het spel ga, dan een standje moeilijker...
Een mage is echt wel het makkelijkste character in dit spel. Basically hoe meer mages hoe sterker je team is. Ik speel zelf dan wel expres maar met 1 mage op het moment omdat ik graag 1 van elk van de classes mee heb maar toen ik met mijn eigen mage character Wynne of Morrigan bij me had was het echt te simpel voor woorden :)

Groepen zijn al helemaal niks voor een groep mages. Ik ga zelf altijd gelijk voor de sleep/walking nightmare lijn. Die twee spells alleen al kunnen twee groepen bezig houden of een opeengepakte groep allemaal elkaar laten bevechten terwijl de rest van je team en jij ze kapot hakt.

en dan ben ik nog totaal weggebleven van de sterke mage combos zoals die twee glyphs voor AoE paralyze of Storm of the Century etc.

Mages zijn echt vreselijk sterk in deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze zijn zelfs al aardig bruikbaar vanaf level 1, iets wat in D&D wel anders was (is?). Daar is men gewend dat een mage een beetje nuttig wordt vanaf level 5.

Maar OK, in D&D moet je een gebalanceerde party hebben. Loop je met een all-fighter party tegen een sterke mage op die bescherming tegen de meeste wapens heeft, dan ben je de zak. Andersom, loop je met een all-mage party tegen een fighter op die op de een of andere manier immuun is, dan trek je het ook niet.

In BG gebruik ik meestal 2 warrior types, een rogue, een cleric, en 2 mages (soms is een van die mages een mage/cleric). Dan trek je alles relatief makkelijk te doen. Kun je in Dragon Age echt met 3 mages en een warrior spelen zonder van de kaart geveegd te worden door tegenstanders die aardig immuun zijn voor magie? Da's wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrikey
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-07-2023
Ik zit vast in de mages tower.

In eerste instantie ben ik de toren goed doorgekomen, ben uiteindelijk samen met de first mage weer naar beneden gegaan. Daarna ben ik echter na wat spullen verkocht te hebben meteen weer naar binnen gegaan om nog wat stashes leeg te halen. Helaas kom ik nu niet meer uit de toren, omdat de deur helemaal beneden achter me dicht gaan en nu weer "sealed doors" bij staat. De first mage staat mooi aan de andere kant van de deur in de "lobby". Het voelt een beetje aan als een bug.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Katsunami schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 21:58:
Ze zijn zelfs al aardig bruikbaar vanaf level 1, iets wat in D&D wel anders was (is?). Daar is men gewend dat een mage een beetje nuttig wordt vanaf level 5.

Maar OK, in D&D moet je een gebalanceerde party hebben. Loop je met een all-fighter party tegen een sterke mage op die bescherming tegen de meeste wapens heeft, dan ben je de zak. Andersom, loop je met een all-mage party tegen een fighter op die op de een of andere manier immuun is, dan trek je het ook niet.

In BG gebruik ik meestal 2 warrior types, een rogue, een cleric, en 2 mages (soms is een van die mages een mage/cleric). Dan trek je alles relatief makkelijk te doen. Kun je in Dragon Age echt met 3 mages en een warrior spelen zonder van de kaart geveegd te worden door tegenstanders die aardig immuun zijn voor magie? Da's wel apart.
'probleem' is een beetje dat zolang je lyrium potions heb je in principe eindeloze mana hebt voor je mages. Dus als ze allemaal op zijn minst een heal spel hebben gaat die ene melee vast niet dood. Dus het zou misschien langer duren, maar zelfs met die ene melee heb je dan wel kans dat je die magie immuun verslaat.

Hoewel dat voor een draak misschien wat lastig kan worden ^^ maar goed, die zijn niet magie immuun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eigenlijk vind ik mana, in de vorm van een soort "uithoudingsvermogen" een betere oplossing voor mages dan de X-spells per dag die D&D heeft. Hét probleem bij BG en andere D&D spellen is dat je na een gevecht gewoon MOET rusten, omdat je mage door zijn spells heen is. Een mage kan ook alleen maar spells "onthouden"; heb je op een bepaald punt een spell nodig en heb je die bij je vorige rustpunt niet geselecteerd: pech.

En sorcerer is flexibeler omdat hij niet hoeft te memorizen, maar hij kan veel minder spells per dag casten en er minder in zijn spellbook hebben (hij mag er dacht ik maar 5 per level in zetten, waar hij dan uit moet kiezen voor dat level).

Ik vind mana wel prettig; gewoon spells leren, en casten wat je wil totdat je erbij neervalt (=mana op). Als je je mana/uithoudingsvermogen kunt aanvullen: prima, kun je doorcasten :) Dat is een beetje hoe ik een mage / tovenaar ook zie.Ik zou het nooit snel zeggen, maar in deze vind ik DA:O veel prettiger dan de AD&D-gebaseerde spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Lol, even niet zo goed over nagedacht geloof ik. Op een gegeven moment kwam mijn eigen personage alleen te staan, zonder partyleden. Tot ik me weer bij ze kon voegen, moest ik een stukje over de map lopen. En steeds op hetzelfde stukje map kwam ik steeds een groep van 17(!) random ambushers tegen... Wat nogal moeilijk was voor mijn healer mage.

Uitendelijk wel gelukt door de moeilijkheid van nightmare naar easy te zetten, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit gevecht zo bedoeld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

kan me geen stuk herinneren waar je alleen over de map moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Je kunt aan en uit zetten of je alleen loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Even een vraagje over Orzammar:
spoiler:
Ik ben daar net binnen en je moet dus 1 van die dwergjes kiezen die je wilt supporten. Ik heb gekozen voor behlen, maar die andere quest kan je ook gewoon doen. Dus ik die gedaan en alles behalve het laatste gevecht van de arena. daarna naar de rechterhand van behlen gegaan en die wil dus alleen maar dat ik infiltreer en zo info doorspeel. Maar die rechterhand van harrowmont wil hetzelfde bij behlen. Het punt is dus dat ik nergens kan infiltreren. Die guard in the royal palace zegt wel van behlen verwacht je loop door, maar de deur is op slot. Ik vrees dat ik moet reloaden (had gelukkig een save gemaakt voor ik hier aan begon om de rede dat ik een gevoel had dat dit zou gaan gebeuren). Heeft iemand een oplossing voor deze situatie?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Pheace schreef op zondag 22 november 2009 @ 00:27:
kan me geen stuk herinneren waar je alleen over de map moet?
Is afhankelijk van de keuzes die je maakt. Met wat andere keuzes kan je waarschijnlijk wel je partymembers bij je hebben.

Dat Bioware Social Network is echt zo *ontzettend* buggy. Nu werkt weer geen enkel screenshot op mijn profiel meer. Leuke informatie ook bij de screenshots: Uploaded 39 year(s) ago . Jaja, ik was er al vroeg bij met Dragon Age.

En al mijn achievements zijn nu in het Duits, ja logisch.

[ Voor 33% gewijzigd door uqrax op 22-11-2009 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireAge schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:24:

NoFollowerAutoLevel:
Hmm wel erg vreemde situatie mee gehad. Toen ik Irving kiesde voor een missie, omdat hij me nog wat verschuldigt was, kon ik ff invullen wat zijn skills waren. Hoop niet dat ik het zo heb verkloot dat als hij later nog terug komt dat hij waardeloos is :P Irving de non healing arcane warrior.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Irving? Wie is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
De head-enchanter van de toren volgens mij. Ik wist niet dat je die mee kon nemen, dan ben ik daar nog niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
FireAge schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:37:
De head-enchanter van de toren volgens mij. Ik wist niet dat je die mee kon nemen, dan ben ik daar nog niet denk ik.
Ik ben al voorbij de landsmeet maar ik heb hem nog nooit meegehad?
ye-roon schreef op zondag 22 november 2009 @ 09:53:
Even een vraagje over Orzammar:
spoiler:
Ik ben daar net binnen en je moet dus 1 van die dwergjes kiezen die je wilt supporten. Ik heb gekozen voor behlen, maar die andere quest kan je ook gewoon doen. Dus ik die gedaan en alles behalve het laatste gevecht van de arena. daarna naar de rechterhand van behlen gegaan en die wil dus alleen maar dat ik infiltreer en zo info doorspeel. Maar die rechterhand van harrowmont wil hetzelfde bij behlen. Het punt is dus dat ik nergens kan infiltreren. Die guard in the royal palace zegt wel van behlen verwacht je loop door, maar de deur is op slot. Ik vrees dat ik moet reloaden (had gelukkig een save gemaakt voor ik hier aan begon om de rede dat ik een gevoel had dat dit zou gaan gebeuren). Heeft iemand een oplossing voor deze situatie?
spoiler:
Bhelen is een arrogante zak :p

[ Voor 61% gewijzigd door Bobmeister op 22-11-2009 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
uqrax schreef op zondag 22 november 2009 @ 10:59:
[...]

Is afhankelijk van de keuzes die je maakt. Met wat andere keuzes kan je waarschijnlijk wel je partymembers bij je hebben.

Dat Bioware Social Network is echt zo *ontzettend* buggy. Nu werkt weer geen enkel screenshot op mijn profiel meer. Leuke informatie ook bij de screenshots: Uploaded 39 year(s) ago . Jaja, ik was er al vroeg bij met Dragon Age.

En al mijn achievements zijn nu in het Duits, ja logisch.
Bij mij update mijn profiel niet meer, tenminste, de laatste update is van 11 november. Het uploaden van screenshots gaat dan wel weer goed...

Leuk idee, maar werkt dus niet vlekkeloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Fly-guy schreef op zondag 22 november 2009 @ 15:01:
[...]

Bij mij update mijn profiel niet meer, tenminste, de laatste update is van 11 november. Het uploaden van screenshots gaat dan wel weer goed...

Leuk idee, maar werkt dus niet vlekkeloos...
in en uitloggen hielp bij mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Ik had eigenlijk ook verwacht dat eigen screenshots ook online terechtkomen. Gebeurt er uberhaupt nog iets als je op Print Screen drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
uqrax schreef op zondag 22 november 2009 @ 16:07:
Ik had eigenlijk ook verwacht dat eigen screenshots ook online terechtkomen. Gebeurt er uberhaupt nog iets als je op Print Screen drukt?
Documents/Bioware/Dragon Age/Screenshots/User
Alstu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
anandus schreef op zondag 22 november 2009 @ 16:10:
[...]
Documents/Bioware/Dragon Age/Screenshots/User
Alstu :)
Ah thanks, weten ze weer goed te verstoppen. Wilde even het onderstaande plaatje delen. Mijn spel liep vast tijdens een laadscherm, en bij herladen waren heel veel personages ineens zwart (tot ik een pc restart deed)

Zie hier Morrigan:

Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/8546/screenshot2009112211084.th.jpg

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Ik heb hem uitgespeeld maar heb nog wel een paar vraagjes over het einde.

spoiler:
Die zoon van de smid, Sandel, is daar nog iets meer over bekend? Met name waarom hij daar opeens staat met gigantisch veel lijken om zich heen?

Is die downloadable content de moeite waard om op het eind nog door heen te jassen, kan ik die beter in een nieuwe game beginnen of kan ik het beter niet kopen omdat het zo kort is?

Als ik opnieuw begin welke character zou dan qua verhaal het meest tegenovergestelde zijn? Ik was nu een Human Mage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

FireAge schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:37:
Dat is alleen maar een optie tijdens een bepaalde missie into de fade.

---

Dat met morrigan dat zwarte heb ik precies eender gehad inderdaad. Vreemd.

[ Voor 12% gewijzigd door Pheace op 22-11-2009 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wat die lever doet bij de quest private collection > crime wave.
Geen idee waarom ik 10g heb betaald voor een trap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tsurany schreef op zondag 22 november 2009 @ 16:36:
Is die downloadable content de moeite waard om op het eind nog door heen te jassen, kan ik die beter in een nieuwe game beginnen of kan ik het beter niet kopen omdat het zo kort is?

Als ik opnieuw begin welke character zou dan qua verhaal het meest tegenovergestelde zijn? Ik was nu een Human Mage.
* anandus wacht tot er wat meer DLC uit is en gaat dan pas de DLC's uitproberen.

Volgens mij is het op dit moment, omdat die DLC's zo kort zijn, afgelopen voor je er echt 'in' zit.
Dus dan heb ik liever wat meer DLC's die ik tegelijk/achter elkaar kan spelen.
Plus dat ik het geld er op dit moment simpelweg niet voor heb :P

Of ik dat in een nieuw potje of met mijn huidige post-campaing-party doe weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mages zijn echt gewoon zo ontzettend über in dit spel. Ik had een beetje verwacht dat er overdreven werd in dit topic, maar dat is dus niet het geval. Ik ben nog steeds niet ver in het spel (pas rond de 10%, niet veel tijd eerlijk gezegd), maar ik ben nu al level 5. Dat is al een unicum als je AD&D gewend bent, maar met de combinatie Cone Of Cold en Flame Blast kan ik nu al zelf hele groepen monsters van de lagere levels afslachten. Net heb ik twee groepen van 4 (binnen dezelfde kamer) van de kaart geveegd. Ik vraag me af wat dat gaat geven als ik spells als Blizzard, Fireball, en andere AoE spells ga krijgen :X

[ Voor 6% gewijzigd door Katsunami op 23-11-2009 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Vergeet niet dat de vijand ook rap snel sterker wordt he ;) En AoE spells zijn niet leuk als ze er niet dood aan gaan maar je wel blijven beschieten of op je afstormen en om je heen staan zodat je geen spells kan casten.
Mage is inderdaad erg sterk, maar die AoE spells zijn niet zo goed dat het overpowered is.
Arcane Warrior daarentegen... misschien wel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg je een arcane warrior? (mag in spoilerts ;) )
Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.