Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 63 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 40.098 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn hoofdspits eruit getrapt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Ik heb een Zidane in me team |:(
In de 65e wedstrijdminuut deelde Tinni Maríusson van Nub.nl een kopstoot uit aan een tegenstander.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Crap, 0-3. Wordt nog een klus dit seizoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
Heeft het zin om jeugdspelers individueel te trainen? Op dit moment train ik positiespel en verdedigen omdat ik 4-5-1 speel zodat ik zoveel mogelijk spelers train. Maar nu heb ik een 15 jarig keepertje die 5.5 ster per wedstrijd haalt, hem trainen is eigenlijks zonde dus twijfel ik om keepen of individueel in plaats van verdedigen te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 00:39
Pewwy schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 20:41:
[...]

Gelukkig wel, dat kost meer tijd dan het zou moeten kosten. Bedankt aan iedereen die ermee bezig is geweest. Les voor volgende keer is minstens twee weken vooraf iedereen attent te maken op de uitnodiging.
Tsja ik twijfel of dat genoeg is. Je zult keer op keer te maken krijgen met mensen die stoppen, hetzij omdat ze de jeugd niet leuk genoeg vinden, hetzij om in een andere comp. te starten. Het lijkt me zinnig om nu alvast na te denken over een andere opzet van de jeugdcompetities, om problemen als deze een volgende keer te voorkomen. Al viel het eind van de competitie wat ongelukkig samen met de zomervakantie, dat zal over 16 weken natuurlijk niet het geval zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Wat een blamage vanavond zeg, word ik even onderuit gespeeld met 1-5 in eigen huis door de nummer 3. Daar gaat mijn ongeslagen reeks, en de nummer 2 is aan een aardige reeks bezig en staat nu nog maar 2 punten bij mij vandaan.

Echter kreeg ik in de 16de minuut al wel een directe rode kaart voor mijn middenvelder, maar halen we allebei wel een redelijk middenveld alsnog. Heeft deze man minder situatie de doorslag gegeven op deze wedstrijd of is het een verdiende nederlaag? Als iemand mij dit zou kunnen toe spreken zou'k dat wel fijn vinden. Match ID 184573787

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

Morgenavond zal het dan eindelijk gebeuren. Het overgrote deel van mijn team gaat de verkoop in en ik ga opnieuw beginnen. Het loopt al seizoenen lang niet meer en door blessures en pech is dit alleen maar slechter geworden. De motivatie is daarom een stuk minder geworden, helaas.

Ik verkoop bijna alle verkoopbare spelers om van daaruit minder goede spelers te kopen en van daaruit weer een goed team op te bouwen. Ik zal hoogst waarschijnlijk passen gaan trainen en niet meer spitsen, zoals nu het geval is.

Wanneer jullie tips hebben hoor ik die graag :)

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
Brainpower schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 23:06:
Morgenavond zal het dan eindelijk gebeuren. Het overgrote deel van mijn team gaat de verkoop in en ik ga opnieuw beginnen. Het loopt al seizoenen lang niet meer en door blessures en pech is dit alleen maar slechter geworden. De motivatie is daarom een stuk minder geworden, helaas.

Ik verkoop bijna alle verkoopbare spelers om van daaruit minder goede spelers te kopen en van daaruit weer een goed team op te bouwen. Ik zal hoogst waarschijnlijk passen gaan trainen en niet meer spitsen, zoals nu het geval is.

Wanneer jullie tips hebben hoor ik die graag :)
Als je echt weer snel terug wilt komen: nu alles in de verkoop, alleen trainees houden/eventueel een paar kopen. Rente trekken van het geld dat je overhoudt en over 2-3 seizoenen al het geld op de bank weer inruilen voor spelers. De prijzen zijn dan zodanig gezakt dat je van het geld weer een veel beter team kan komen. Nadeel is alleen wel dat het lastiger is om in een lagere divisie de salariskosten te kunnen ophoesten.
Dan moet je wel een tijdlang afzien want de resultaten zullen natuurlijk dramatisch zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Ronald Koeman op 17-08-2008 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag met 2-0 verloren en ook nog eens mijn keeper er voor 4 weken uit. De timing had niet slechter gekund, want het net geld uitgegeven aan een nieuwe spits en kan nu geen fatsoenlijke vervanger kopen. Ga denk ik maar opzoek naar een keeper met goed leiderschap en minimaal goed ervaring. Zodat ik hem dan later als trainer kan benoemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Ronald Koeman schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 23:24:
[...]

Als je echt weer snel terug wilt komen: nu alles in de verkoop, alleen trainees houden/eventueel een paar kopen. Rente trekken van het geld dat je overhoudt en over 2-3 seizoenen al het geld op de bank weer inruilen voor spelers. De prijzen zijn dan zodanig gezakt dat je van het geld weer een veel beter team kan komen. Nadeel is alleen wel dat het lastiger is om in een lagere divisie de salariskosten te kunnen ophoesten.
Dan moet je wel een tijdlang afzien want de resultaten zullen natuurlijk dramatisch zijn.
Ik wil wel gewoon weer spelers inkopen maar dan van een minder niveau en deze dan trainen op passen. Wil niet 2-3 seizoen niks doen met het team, daarvoor vind ik het spel toch nog wel te leuk :)

Ik heb het idee om spelers van een minder kaliber te kopen, ze te trainen op passen en wanneer ze ipv zwak/matig passen naar goed/uitstekend zijn gestegen ze weer te verkopen en vervangend materaal ervoor te kopen.

Dat mijn spelers morgenavond in de verkoop gaan is iig een feit.

Wat is dan wijsheid? Ze voor 0 euro erop te zetten of wat onder het bedrag dat ik ervoor wil hebben zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
Brainpower schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 23:49:
[...]

Ik wil wel gewoon weer spelers inkopen maar dan van een minder niveau en deze dan trainen op passen. Wil niet 2-3 seizoen niks doen met het team, daarvoor vind ik het spel toch nog wel te leuk :)

Ik heb het idee om spelers van een minder kaliber te kopen, ze te trainen op passen en wanneer ze ipv zwak/matig passen naar goed/uitstekend zijn gestegen ze weer te verkopen en vervangend materaal ervoor te kopen.

Wat is dan wijsheid? Ze voor 0 euro erop te zetten of wat onder het bedrag dat ik ervoor wil hebben zitten?
Zou sowieso in 2 batches te koop aanbieden als je wat gelijkwaardige spelers hebt. Stel jij zet 2 spelers van 24 met briljant PM en goed passen te koop op hetzelfde tijdstip, en er zijn 2 geinteresseerden, bieden ze beiden op 1 van je spelers en zullen ze elkaar niet overbieden.

Voor 0 erop zetten trekt wel het meeste potentiele kopers is mijn ervaring, maar je kunt een keer de pech hebben dat HT eruit knalt en je speler voor een veel te laag bedrag verkocht wordt.
Als dat bij een speler gebeurt is dat nog te overzien, maar meerdere zou ik het risico niet willen nemen. Zou zeggen openingsbod 10% onder de transfer compare ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door Ronald Koeman op 17-08-2008 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:15
Ronald Koeman schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 23:24:
Rente trekken van het geld dat je overhoudt
Dat heeft niet zoveel zin meer aangezien dat echt bijna niks oplevert.

@Brainpower, heel veel succes met je plan! Hou ons op de hoogte.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
Sandyman538 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 07:27:
[...]

Dat heeft niet zoveel zin meer aangezien dat echt bijna niks oplevert.

@Brainpower, heel veel succes met je plan! Hou ons op de hoogte.
Ligt eraan over welke bedragen je praat. Bij 20M cash door verkopen van de hele selectie is het nog wel de moeite dacht ik zo....zeker als je toch niet van plan was iets met het geld te gaan doen.
Maar Brainpower heeft andere plannen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Rente trekken is zowiezo handig als je veel geld heb. Het levert meer op dan dat je het niet doet. Dus gratis geld ook al is het weinig.
Voor 0 er op zetten is niet handig. Gewoon een 2 ton minder dan dat ze waard zijn.

Ziet eruit dat je mijn plan gaat volgen? :) Mocht je tips willen moet je het maar even vragen.
Weet niet precies wat je wil gaan doen? Vrije val of blijven handhaven?
2 á 3 seizoenen kan je ongeveer 30 miljoen cash verdienen als de prijzen het zelfde blijven :)

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 16:55

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

d3lph schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 21:58:
Heeft het zin om jeugdspelers individueel te trainen? Op dit moment train ik positiespel en verdedigen omdat ik 4-5-1 speel zodat ik zoveel mogelijk spelers train. Maar nu heb ik een 15 jarig keepertje die 5.5 ster per wedstrijd haalt, hem trainen is eigenlijks zonde dus twijfel ik om keepen of individueel in plaats van verdedigen te gaan doen.
een keeper van 17 jaar en 3 dagen met ergens tussen de redelijk en goed brengt zeker 250.000 op....
dat is gelijk aan de kosten van een half seizoen jeugdopleiding en dus zéér lucratief ....

Ik zou je zeker aanraden wel die speler goed training te geven, het zou doodzonde zijn om in plaats daarvan wat spelers training te geven die je uiteindelijk hooguit tussen de 25.000 en 50.000 opleveren in de gunstige gevallen (een opbrengst die enkel de kosten van 1 danwel 2 weken jeugdopleiding dekt)..

het is altijd slimmer om je training ook bewust aan te passen aan de 'talenten' die je hebt en niet te denken dat je jeugdspelers zich wel 'aanpassen' aan je training....

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osorkon!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-01 18:56
Vandaag de eerste screens van de nieuwe layout op de site gezien :) ik vond het er zeer goed uitzien! Hopelijk komt ze er snel want het huidge is wel erg irritant met al die frames. Hopelijk pakken ze het forum ook eens aan :s

[ Voor 47% gewijzigd door osorkon! op 19-08-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Laatst online: 19-06 07:47
Brainpower schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 23:49:
[...]

Ik heb begin dit seizoen een complete sell-out gedaan.. alle spelers met forse prijzen er op gezet. Dat liep lekker, vraag lijkt toch groter dan het aanbod. Als je er spelers voor 0 op zet loop je ook kans dat er 1-2 niet zo goed lopen en dan ben je meteen veel center kwijt. Mijn advies is dus hoog doch scherp in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

er is natuurlijk ook een verschil tussen het te koop zetten in het begin van het seizoen en op dit moment...
Aan het begin van het seizoen is het complete aanbod en de omzet qua 'aantallen' spelers een stuk kleiner (te controleren via de transferstats op HTPE)...
Dat drijft dan de prijzen op, daarna stijgt het aanbod langzaam (vanaf week3/4) en dalen de prijzen weer.

de meeste managers hebben aan het begin sowieso hun overbodige spelers al wél verkocht, maar zoeken soms nog nét die ene missende spelers, waarvoor zee dan best bereid zijn te overbieden (zeker als ze bv nog in de beker zitten en veel aankunnen met een 'dubbele' bezetting).
de meeste hebben 'goede moed' en zetten nog op een hoge klassering... later in het seizoeen zijn er steeds meer 'opgevers' en juist ook andere managers die ook aan een 'sell-out' doen.

Nu spelers voor €0 te koop zetten is vragen om flink het schip in te gaan... toevallig had een liga-genoot van mij het gedaan, 2 spelers tegen 'nul' op de TL gezet en die is ze ongeveer 40% ónder de TL-voorspelling verloren (een MID die rond de 2 miljoen zou kosten voor 1,46milj verkocht; en een andere mid van 1 miljoen rond de 600K)..
dat heeft hem zeker een miljoen verlies gekost... dan hoef je verder niets te zeggen over 'gratis geld door rente-derving dmv economen', want die leveren je een rendement op van iets van 0.03% wat nooit-en-te-nimmer opweegt tegen een eventueel verlies dat je leidt door te overhaast en snel je spelers willen verkopen, en hierdoor vele tienduizenden euro's te weinig ervoor krijgt.

ik zou bv enkel inzetten op economen als je zeker wet dat je voor erg lange tijd een hoop geld extra hebt en je te lui bent om er een efficiente winstgevende methode (meestal trading-gebaseerd) voor te bedenken... de rente is imho niet zozeer 'winst', maar maakt het verlies door de prijsinflatie een klein stukje minder (zeker zolang de transferprijzen stijgen is het zo dat voor het geld waarmee je 2 seizoenen terug 5 spelers kocht, je nu, mét rente netaan 4 gelijkwaardige kunt kopen... 'winst' is de rente niet, als je de inflatie meerekent).

Overigens, ik hoop dat iedereen gezien heeft dat bij de jeugd de GoT-EREdivisie en GoT II-I al weer van start gaan komende donderdag om 19:40 en 19:35 :)

[ Voor 6% gewijzigd door RM-rf op 20-08-2008 09:22 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop inderdaad dat iedereen het heeft gezien, want het heeft nogal wat moeite gekost om ze vol te krijgen :P We zullen eens kijken of ik het eerste team kan worden dat zijn titel met succes verdedigd in de eredivisie :9

Vanavond eens een poging gaan wagen om de halve finales van de GoT-cup te bereiken. Na een aantal seizoenen geleden de finale te hebben gespeeld eisen mijn fans dat ik hem dit jaar win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er gaan weer 5 supporters minimaal de deur uitlopen, want sta inmiddels al weer 3-0 achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:40

hilgo

Clear your mind of can't.

Voorlopig sta ik met 2-0 voor. Een historische prestatie is binnen hand bereik :D

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
W00t halve finale GoT Cup :p 3-0 gewonnen ^^

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met 7-0 uitgeschakeld worden is toch wel erg pijnlijk, maar ja misschien is die nieuwe opzet van Damien wel gunstiger voor mij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 18:26
hilgo schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:22:
Voorlopig sta ik met 2-0 voor. Een historische prestatie is binnen hand bereik :D
gefeliciteerd man! voor mij was het sowieso een historische prestatie (eerste keer dat ik meedeed) :P

• Swanfield
Hmm gottrick ligt er uit.... zo ken ik geen uitslagen invullen :'(

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Damien2004 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:06:
Hmm gottrick ligt er uit.... zo ken ik geen uitslagen invullen :'(
Zo dat is de eerste keer dat die server eruit ligt!

Hoop dat het snel is opgelost! Even geduld dus nog...

• NiMu83

NiMu83

AFCA

GoTtrick werkt weer :)

• Swanfield
GOT
OK!

De volgende ronde is bekend!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
:D Geniale regel in mijn wedstrijd verslag bij de jeugd:
In de 34e minuut leek de voorzet van vleugelspeler Aaron van Geenhuizen eigenlijk onbereikbaar voor het hoofd van Linus Heinsbroek, maar met een fabuleuze snoekduik scoorde deze toch à la Beb Bakhuys: 1-1. De enige aanwezige die echter nog wist wie Beb Bakhuys was, was de overgrootvader die langs de zijlijn zijn gebitje stond te inspecteren.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik dacht dus dat het eigenlijk Bep was, maar na controle blijkt 'Beb' idd eigenlijk de correcte spelling te zijn.

Overigens is er vanavond een Disco-feestavond in het Jeugdhonk van de Broeikas, omdat de Jongens van Wintertuin in de GoT EREdivisie zich totaal onverwacht terugvonden op de Eerste Plek;
Zeker omdat ze tot 20 minuten voor tijd nog tegen een 2-0 achterstand aankeken, een echte verrassing en imho een niet erg terechte en zelfs vreemde uitslag. *O*

De ranja is gratis, en dr is controle aanwezig op de toiletten om erop toe te zien dat de jongens geen bierflesjes meesmokkelen en daar opdrinken.

[ Voor 5% gewijzigd door RM-rf op 22-08-2008 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Weer eens een leuke trainingsupdate vandaag, de nieuwe trainer werpt ze vruchten af :P 3 trainee's zijn een gepopt en een 6/2 op vorm, dit is goed nieuws gezien de competitie toch wel een rare wending heeft gekregen en ik plots maar 2 punten los sta ipv 5 door een blamage vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De drie teams die nieuw begonnen zijn in GOT II-I, zijn alle drie begonnen met een overwinning. Een van de Amerikanen neemt zelfs gelijk de leiding, maar ja Amerikanen moeten altijd voorop lopen.

Zelf begonnen met een gelijkspel in de eredivisie dus sta al gelijk op een achterstand, maar het seizoen is nog lang dus het kan nog alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

over iets meer dan een uurtje gaat mijn belangrijkste partij dit seizoen beginnen;

Thuis tegen de nummer twee, die drie punten achter me staat, win ik, ben ik vrijwel kampioen (6 punten voor, een veel sterker doelsaldo en nog 3 serieuze wedstrijden en eentje tegen een botje).

Normaal heeft die gast een beresterk middenveld, maar een zwakke verdediging en zwakke aanval...
ik hoop hem echter al op het middenveld te kunnen pakken, met mn nieuwe (zeer dure qua salaris) middenvelder die ik voor eens chijntje gekocht heb (deels gemotiveerd door die discussie over het zakken van de prijzen aan het eind van het seizoen dacht ik maar eens voorzichtig mee te bieden, en heb die gast die volgens de TL 2,3 miljoen moet kunnen opbrengen, nu voor 1,7 miljoen gekocht).

Daarbij neem ik ook geen enkel risico, MOTS dus (de vervolgwedstrijden zijn stukken eenvoudiger en als ik nu win hoef ik van die drie dr maar ééntje te winnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:23:
De drie teams die nieuw begonnen zijn in GOT II-I, zijn alle drie begonnen met een overwinning. Een van de Amerikanen neemt zelfs gelijk de leiding, maar ja Amerikanen moeten altijd voorop lopen.
Wrijf het nog ff in ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Afgelopen week heb ik me versterkt met een nieuwe spits. Hij heeft mij voor het eerst een aankoop laten doen van meer dan 1 miljoen. Hopelijk kan ik dit weer snel terugverdienen door mijn nieuwe tactiek in het trainen van 17jarige middenvelders. Zo heb ik dus ook deze spits kunnen aanschaffen.

Nu moet ik helaas weer gaan sparen voor de volgende aanschaffen: een "goed" coach, en een betere verdediging. Ik hoop dat ik dat nog binnen afzienbare tijd kan gaan doen, aangezien voor mij het lastigste deel van de competitie eraan staat te komen. 2x een bot, maar ook wedstrijden tegen de nummers 1, 2 en 4, waarbij de nummer 4 de laatste tijd meer hatstats haalt dan mijn team. Kampioen worden kan ik niet meer, dat lijkt me erg onwaarschijnlijk gezien de sterkte van de nummers 1 en 2. Hopelijk dat komend seizoen er niet al te sterkte teams bij gaan komen in mijn competitie, zodat ik het mag uit gaan vechten met een van de huidige nummers 1 en 2.

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

RM-rf schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 17:09:
... mijn belangrijkste partij dit seizoen ..
en die heb ik dus gewonnen! Op naar Liga VII *O* (ben noch geen officieel kampioen, maar de kans dat mn tegenstanders nog terug kunnenkomen én ik het dusdanig 'versau' is volgens mij lager dan 1%)

was noch wel verdomd spannend, won wel zowel het middenveld, als was stuken beter in aanval én verdediging... maar dr werden drie kansen gemist (waaronde een penalty) en slechts één raakgeschoten.. Terwijl Hij natuurljk de enige kans die die kreeg, gelijk raakschoot.
maar toch in de tweede helft met nog één kansje de winst binnengehaald...

Wel een record hatstat-rating gehaald vor mn team (208) én een toeschouwersrecord (28800); uitverkocht huis terwijl ik net m'n stadion de tweede keer dit seizoen heb uitgebreid (uitbreiding was ook net op tijd klaar).
Sta op Alltid nu ook: "165. van 16384 in VIII"

CoRrRan, wat is de naam van Jouw team..? kun je de zoektocht naar een 'goed' coach niet combineren met een nieuwe verdediger? als je bv een verdediger met 'redelijk' ervaring (en op alltid controleren dat hi al zeker zo'n 10/1 liga-wedstrijden met ervaring 6 gespeeld heeft) en tegen de 400,500 TSI aanschaft kan deze het veelal nog uitstekend doen...
TSI is meestal bij zulke ervaren selers ook 'kunstmatig' veel minder; effectief halen ze dan qua sterren nog hele goede scores.
dankzij zn ervaring geeft zulk een def-speler ook minder 'ervaring-SE's weg ...
na één seizoen kun je daarvan voor redelijk gunstige kosten een 'goed' coach maken; Als je ervoor zorgt dat zn leiderschap redelijk of goed is, profiteer je daarvan helemaal sterk

[ Voor 28% gewijzigd door RM-rf op 24-08-2008 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Gefeliciteerd!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

RM-rf schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 14:02:
[...]
CoRrRan, wat is de naam van Jouw team..? kun je de zoektocht naar een 'goed' coach niet combineren met een nieuwe verdediger? als je bv een verdediger met 'redelijk' ervaring (en op alltid controleren dat hi al zeker zo'n 10/1 liga-wedstrijden met ervaring 6 gespeeld heeft) en tegen de 400,500 TSI aanschaft kan deze het veelal nog uitstekend doen...
TSI is meestal bij zulke ervaren selers ook 'kunstmatig' veel minder; effectief halen ze dan qua sterren nog hele goede scores.
dankzij zn ervaring geeft zulk een def-speler ook minder 'ervaring-SE's weg ...
na één seizoen kun je daarvan voor redelijk gunstige kosten een 'goed' coach maken; Als je ervoor zorgt dat zn leiderschap redelijk of goed is, profiteer je daarvan helemaal sterk
Spatie mag wel (144536)

Inderdaad, ik heb voor mezelf al besloten wat ik ga doen, en wat jij suggereert komt overeen met wat ik wil gaan proberen als mijn financiën weer op orde zijn. (Paar weekjes.)

Ik heb in de tussentijd mijn oude trainer de laan uitgestuurd en een nieuwe (goed/slecht) ervoor in de plaats genomen, deze gaat 1 a 2 seizoenen mijn team leiden. In die tijd ga ik op zoek naar een speler met goed/redelijk ervaring met daarnaast hoge leiderschap. Wel een goede tip van je: ik zal eens kijken of ik er een kan gaan vinden die inderdaad nog wat verdedigingskwaliteiten heeft.

Oh: en natuurlijk gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Vanavond staan er ook wel leuke wedstrijden op het programma voor mij. Ik en de nummer 2 mogen beiden aantreden tegen een bot team, maar ik sta wel 2 punten los van hem. Wij hebben beide hetzelfde programma ongeveer en mogen ook nog tegen elkaar strijden, de vorige wedstrijd won ik met 2-1 thuis.

Nu 2x piccen en eventueel opzoek naar versterking om mijn titel vast te houden :)

// Edit zoals voorspeld een winst voor ons beiden, hopelijk kan ik nog 2 trainingen pakken en dan mijn spelers verkopen en een aantal versterkingen ophalen in de komende 2 weken.

[ Voor 19% gewijzigd door Salv op 25-08-2008 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren voor de verandering weer eens verloren. De moed begint me langzaam in de schoenen te zakken hier. Ben inmiddels afgezakt naar de 7e plaats en de achterstand tot de nummer 4 is inmiddels 4 punten. Nu mag ik zondag wel thuis tegen de nummer 4. Hopelijk kan ik daar mijn slechte reeks stoppen en weer gaan klimmen op de ranglijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Laatst online: 00:08

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Gisteren overwinning 10 behaald dit seizoen..... promotie is al wel zeker (kom nog 2 botjes tegen en de nummer 3 heeft 9 punten achterstand) kampioenschap nog niet. De nummer 2 staat 3 punten achter me en over 3 weken mag ik bij hem op bezoek. Mijn doelsaldo is gelukkig beter (64 voor 0 tegen, hij staat op 60 voor 7 tegen) dus het kampioenschap zou met een beetje pech nog weleens op doelsaldo kunnen worden behaald :P Op naar de VI.... en dan weer kneiterhard degraderen.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

Gister met pijn en moeite gewonnen van iemand die 5-4-1 speelt. ik speel 3-4-3 en heb geen goede vleugel speler (goed vleugel met wonderbaarlijk pm), ik ben dus voorspelbaar al heb ik het sterkste mid van mijn divisie. dat is mijn geluk waardoor ik veel kansen krijg en mijn 3 spitsen altijd wel een keer scoren. nu ga ik op naar de 6e maar geen geld om te investeren. wellicht na een pop dat ik dan 2 miljoen kan besteden. wat adviseren jullie? verdediging of een vleugel mid?

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Nou ik ben eindelijk onder de degradatiestreep vandaan gekropen in VIII.1132, dus ik durf hier te posten :P Teamnaam is FC Vicarious.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Vicarious schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 14:34:
Nou ik ben eindelijk onder de degradatiestreep vandaan gekropen in VIII.1132, dus ik durf hier te posten :P Teamnaam is FC Vicarious.
Nou ik ben met een vrijeval naar niemands dal bezig en ik durf ook nog te posten :)

Welkom in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Omtrent de nieuwe opzet van de GoT cup ben ik bezig met wat ideeën.

Idee 1:
Een return in de voorrondes. 8 groepen van maximaal 4 deelnemers. Dat is dus maximaal 32 deelnemers. GoT cup eerste wedstrijd is week 7. Je speelt dan uit en thuis.

Poll: Return in voorrondes
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=304976&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Idee 2:
We maken een poul van 5 teams maximaal waarin de beste 16 door gaan naar de volgende ronde.
Je speelt dan 1 keer tegen elkaar in de groepsfase. Je begint dan in week 8.
Poll: Poul wedstrijden met 5 teams maximaal
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=304979&layout=6&sort=prc

Idee 3:
In de finales (op de finale na) spelen we returns. Dus zoals nu de Champions League en UEFA cup worden gespeeld. Het team met de meeste goals/punten gaat door. Je begint dan in week 7 met 8 maal 4 pouls en dus maximaal 32 deelnemers.
Poll: Finale returns
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=304981&layout=6&sort=prc

Dan een verzoek tot wat je het belangrijkste of leukste vindt:
Poll: Ik vind het belangrijkste:
Veel groeps wedstrijden
Een thuis wedstrijd in de finales
Veel teams die mee kunnen doen
Later starten om na KNVB beker mee te doen
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=304982&layout=6&sort=prc

Zo dat was het even weet ik hoop dat iedereen even kan stemmen en even mee doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin684
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11-2021
Kan iemand me hiermee helpen?

Mijn team is ( 365492 ) en speel in Competitie: VI.823 (18298)

Als ik kijk naar de kandidaten voor directe promotie, dan sta ik er niet tussen, maar ik heb wel meer punten en een beter doelsaldo dan sommigen....
wordt er soms ook rekening gehouden met het niveau van de tegenstanders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor directe promotie kan je alleen de nummer 509 tot 516 zien omdat er alleen 512 teams rechtstreeks promoveren. Indien jij meer punten hebt en dus ergens rond de 400 staar ofzo kom je niet in dat scherm voor, maar je promoveert wel direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde graag meedoen aan de GoT cup, alleen zat ik dit jaar wat te lang in de beker :P

misschien moet je een format verzinnen, waarbij de deelnemers zich in week 1 opgeven en in mogen stromen, zodra ze uit de beker liggen. Je zult dan wel goed na moeten denken over de 1e ronden. Misschien juist dan een uit/thuiswedstrijd of poule, zodat het wat langer duurt voor je eruit ligt en ook iemand uit IX een paar ronden kan overleven.

Ik ga er van uit dat iedereen er wel uit ligt na ronde 6 (of 7), dan heb je een leuk vast aantal weken om een knock-out op te zetten. Mocht je ook na ronde 7 in de beker zitten, dan moet je niet zeuren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag iedereen,

Ja iets later de got cup laten beginnen zou voor mij ook beter zijn, dit seizoen tot ronde 9 geraakt, mijn verste tot nu toe, maja het kan van tijd ook eerder gedaan zijn als het wat tegen zit.

Ik wilde toch nog even iets posten wat ik tijdje terug toevallig ben tegen gekomen, en het is toch wel iets vrij belangrijk voor de meesten, het is de waarde dat een speler aan PM toevoegt vanuit een bepaalde linie, let ook eens op de simpele individuele orders zoals aanvallend verdedigend of normaal, kan al direct een pak schelen, aangezien de meesten van jullie in nederland spelen wil ik jullie deze tips geven, btw, dit klopt voor 99%, let ook op de toevoeging van een centrale verdediger en aanvaller die verdedigend staat, kan je heel wat meer pm mee halen :

Onderzoek door een collega van me bij de HAG voor positiespelbijdrage onder de veranderde matchengine:
_Verdedigend_____0,975_
_Naar de vleugel_ _0,8___
_Extra aanvaller___0_____
_Extra verdediger__0,22__

_Naar het midden________ _0,1___
_Aanvallend_______________0,15__
_Extra centrale verdediger__0,22__
_Extra middenvelder_______0,875_
_Extra aanvaller___________0_____

_Aanvallend________ _0,3375_
_Extra middenvelder__0,875__
_Extra aanvaller______0_____

_Verdedigend________0,475_
_Naar het midden____0,6___
_Extra middenvelder__0,875_
_Extra verdediger___ _0,22__

_Verdedigend________0,375_

Mijn vraag naar jullie toe is dus ook of er nog andere gegevens beschikbaar zijn van bv Wat hoeveel toevoegt aan Centrale aanval, wingaanval, centrale verdediging of flankverdediging, of daar ergens correcte cijfers van beschikbaar zijn sinds de ME update van een tijdje geleden.

Anyway, deze cijfers zijn heel nuttig om je totale balbezit te bepalen, ik had bv een winger met werledklasse PM, als ik hem aanvallend zette haalde ik formidabel laag middenveld, zette ik hem gewoon normaal, dan haalde ik formidabel hoog middenveld, een heel groot verschil voor een kleine stomme order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Afgelopen zondag voor het eerst mijn nieuwe aanvaller in actie gezien en jawel hoor: hij levert wat ik verwacht van hem. In z'n eerste wedstrijd 5 doelpunten en meteen de 2e hattrick in z'n carriere. (Tevens nog een hattrick bij een andere speler van mijn team.)

Helaas was dit tegen een botteam, volgende week zal ik het beduidend moeilijker gaan krijgen tegen de nummer 4. Ik hoop echt dat twee van mijn middenvelders eindelijk eens uit hun vormcrisis gaan komen... Ik blijf het wel een vervelend ding vinden die vorm-variabele, zo onvoorspelbaar als de pest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Kheb me stem uitgebracht.. Ben benieuwd naar de nieuwe opzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:04:
Anyway, deze cijfers zijn heel nuttig om je totale balbezit te bepalen, ik had bv een winger met werledklasse PM, als ik hem aanvallend zette haalde ik formidabel laag middenveld, zette ik hem gewoon normaal, dan haalde ik formidabel hoog middenveld, een heel groot verschil voor een kleine stomme order.
Ligt het aan mij of zijn die cijfers normaal? Ik zie geen spannende dingen en volgens mij kloppen die cijfers met het geen wat Hattrick in de handleiding heeft staan. Wel opvallend is dus de 0,22 voor een extra verdediger ten opzichte van een extra middenvelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

*heel verhaal*

Heb je daarbij ook rekening gehouden met de vorm? Zo te zien scheelt het maar 0,025, ofwel 2,5% of je hem aanvallend zet of normaal. Winger To Middle levert echter al 10% op, dat lijkt me iets meer zoden aan de dijk zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:34:
[...]

Heb je daarbij ook rekening gehouden met de vorm? Zo te zien scheelt het maar 0,025, ofwel 2,5% of je hem aanvallend zet of normaal. Winger To Middle levert echter al 10% op, dat lijkt me iets meer zoden aan de dijk zetten.
Tenzij jij je vleugels niet wil verzwakken natuurlijk. Het is een afweging die je moet maken kijkend naar de tactiek die je tegenstander speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
*O* *O* *O* *O* *O*
Mijn geliefde winst doel is behaald! Op dit moment sta ik op 30,6 miljoen. De winst word dit seizoen dus nog hoger dan 30 miljoen! :)

Leuk om ook te melden:
26-08-2008 Swanfield United Mitchapalooza 1 200 000 € 2 150
30-06-2008 BAYER CRISANTEMO Swanfield United 656 000 € 1 060

[ Voor 34% gewijzigd door Swanfield op 26-08-2008 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Hattrick Stage... schijnbaar heb ik al toegang daartoe, zonder dat ik ook nog maar op "yes" heb geklikt...

En als ik op "yes" druk zegt ie dat ik een checkbox moet aanvinken, die niet eens op de pagina staat... :D

Edit: en ik ben niet eens de enige die dit probleem heeft! *O*

[ Voor 47% gewijzigd door CoRrRan op 26-08-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osorkon!
Vanaf wanneer is het handig om je stadion uit te breiden, het zit nu al 5thuismatchen na elkaar stampvol, momenteel 12275 plaatsen. Zit in 8ste divisie, vorig seizoen kampioen gespeeld en nu rustig in de middenmoot aan het spelen. 900fans ongeveer nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

osorkon! schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 18:39:
Vanaf wanneer is het handig om je stadion uit te breiden, het zit nu al 5thuismatchen na elkaar stampvol, momenteel 12275 plaatsen. Zit in 8ste divisie, vorig seizoen kampioen gespeeld en nu rustig in de middenmoot aan het spelen. 900fans ongeveer nu :)
Heel snel! Ik heb ongeveer dezelfde cijfers als jou en ik had afgelopen weekend 20000 man in mijn stadion tegen een botteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

osorkon! schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 18:39:
volgens mij heb je dan absoluut een te klein stadion...
volgens meerdere online berekeningen zou je perfecte stadion al voor een 'gemiddelde run 22.5000 zitplaatsen moeten bieden.

Ik las een tijdje terug hier in het topic iemand die zei dat je eigenlijk 'nooit' een uitverkocht stadion zou moeten hebben, omdat je dan dus geld verliest..
iig moet een staan-, zit- of vipbox-plaats 1 keer per 13 weken uitverkocht worden om het 'onderhoud' te betalen en een zitplaats onder dak eenmaal per 18 weken.

zeker aangezien de zitplaatsen onderd ak een relatief hoge opbrengst hebben én bij regen en bewollkt weer veel beter bezet worden raad ikzelf mensen aan meer zitplaatsen-onder-dak te laten bouwen dan de meest-gebruikte stats voorgeven (de velgebruikte 62,5-25-10-2,5-verhouding die volgens mij meer een 'gewoonte-cijfertje' is geworden dan dat het werkelijk onderbouwd is, iig zeker niet met de huidige, vernieuwde bezoek-aantallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:34:
[...]

Naar vorm moet je niet kijken het gaat puur om het % dat toegevoegd wordt van een speler met een bepaalde waarde van zijn PM.

1 = 100 % van zijn PM
0.875 = 87,5% van zijn PM
....

Heb je dus een middenvelder met wonderbaarlijk pm, dan zal hij als hij als centrale midd staat, en op normaal staat 1 of 100% van zijn wonderbaarlijk spelmaken toevoegen aan de totale middenveldrating, daar gaat het juist ook om.

Vorm heeft hier niets mee te maken, dit gaat puur om hoeveel je "kan" toevoegen door spelers met pm ergens te zetten, en hoeveel % van dat pm ze toevoegen aan de totale middenveldrating.

De waardes kloppen zogoed als zeker, ze komen van een tool van de HAG website, en hierbij is rekening mee gehouden met de nieuwe ME regels.

Maja natuurlijk als je spelers hebt met evenveel ervaring net evenveel pm en wisselende vorm, dan maakt de vorm natuurlijk wel wat uit hé, maar dan moet je zelf de juiste speler natuurlijk ergens zetten waar hij het meeste oplevert op "1" dus, en dit is dan centraal op het middenveld op normaal, maja heeft die speler dan weer veel passen dan moet je gaan opwegen wat belangrijkste is voor winst....., het is gewoon een heel goede indicatie, die gegevens.

Wat mij het meeste opviel aan die gegevens :

Een middenvelder die als centrale verdediger staat en als extra middenvelder gezet wordt, dat die maar 0.875 levert van zijn pm, toch een hele snok eraf.

En ook het verschil van de wingers is minimaal geworden, naar het midden zetten of aanvallend scheelt bijna niks meer, kan je beter 2 superwingers met superveel pm kopen en normaal of aanvallend zetten.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osorkon!
Heb men stadium nu laten uitbreiden tot 20.000 plaatsen, voorlopig nog volgens de aanbevolen verhoudingen :) zal zien hoe het evolueert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

dreyner, ik dacht dat je die ratings oplepelde na een wedstrijd, vandaar mijn opmerking. Als de vorm tussen 2 wedstrijdne verandert is het logisch dat je ratings ook veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
Dag iedereen,

Ja iets later de got cup laten beginnen zou voor mij ook beter zijn, dit seizoen tot ronde 9 geraakt, mijn verste tot nu toe, maja het kan van tijd ook eerder gedaan zijn als het wat tegen zit.

Ik wilde toch nog even iets posten wat ik tijdje terug toevallig ben tegen gekomen, en het is toch wel iets vrij belangrijk voor de meesten, het is de waarde dat een speler aan PM toevoegt vanuit een bepaalde linie, let ook eens op de simpele individuele orders zoals aanvallend verdedigend of normaal, kan al direct een pak schelen, aangezien de meesten van jullie in nederland spelen wil ik jullie deze tips geven, btw, dit klopt voor 99%, let ook op de toevoeging van een centrale verdediger en aanvaller die verdedigend staat, kan je heel wat meer pm mee halen :

Onderzoek door een collega van me bij de HAG voor positiespelbijdrage onder de veranderde matchengine:
_Verdedigend_____0,975_
_Naar de vleugel_ _0,8___
_Extra aanvaller___0_____
_Extra verdediger__0,22__

_Naar het midden________ _0,1___
_Aanvallend_______________0,15__
_Extra centrale verdediger__0,22__
_Extra middenvelder_______0,875_
_Extra aanvaller___________0_____

_Aanvallend________ _0,3375_
_Extra middenvelder__0,875__

_Verdedigend________0,475_
_Naar het midden____0,6___

_Verdedigend________0,375_

Mijn vraag naar jullie toe is dus ook of er nog andere gegevens beschikbaar zijn van bv Wat hoeveel toevoegt aan Centrale aanval, wingaanval, centrale verdediging of flankverdediging, of daar ergens correcte cijfers van beschikbaar zijn sinds de ME update van een tijdje geleden.

Interessante data, bedankt voor het posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:10:
dreyner, ik dacht dat je die ratings oplepelde na een wedstrijd, vandaar mijn opmerking. Als de vorm tussen 2 wedstrijdne verandert is het logisch dat je ratings ook veranderen.
Nee nee, deze lijst is gewoon een "hulpje" om een zo hoog mogelijke middenveldrating te halen(toch wel vrij belangrijk in ht), ik hoop dat je dit ondertussen doorhebt, dit is een visuele weergave in % van op basis van wat de ME de middenveldrating berekend.

Op basis van de lijst zie je wat het spelmaken vanop een bepaalde positie toevoegt aan de totale middenveldrating, ik dacht dat ik het toch vrij logisch uitgelegd had :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2008 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

osorkon! schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:54:
Heb men stadium nu laten uitbreiden tot 20.000 plaatsen, voorlopig nog volgens de aanbevolen verhoudingen :) zal zien hoe het evolueert.
Dan bouw er maar direct een paar 1000 "seats under roof" bij dan ga je over het algemeen meer geld verdienen dan met de "normal" percentages, vermits er pak meer volk op deze seats gaat zitten als het iets of wat regent of bewolkt is, en dat is gelijk aan veel $$$ omdat inkomsten voor deze seats verhoogd zijn, maar kleine tip, maar financieel wel een belangrijke :), zeker met de nieuwe fanmood update van een tijdje terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

osorkon! schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:54:
Ik vrees dat je net zoals ik erg snel weer een aantal steigers om je stadion zult gaan zetten... Ik heb denk ik te lang gedaan over het upgraden van mijn stadion en momenteel heb ik even geen geld meer om het te financieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Shit zeg, ben ik helemaal vergeten dat mijn internationale oefenwedstrijd vanavond was... Daardoor heb ik gewoon met dezelfde 11 man als zondag gespeeld en een blessure voor 5 weken!

Ik heb dus een training verspild en heb ik er alweer een blessure bij, de afgelopen weken alleen maar blessures opgelopen niet handig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:06:
[...]

Nee nee, deze lijst is gewoon een "hulpje" om een zo hoog mogelijke middenveldrating te halen(toch wel vrij belangrijk in ht), ik hoop dat je dit ondertussen doorhebt, dit is een visuele weergave in % van op basis van wat de ME de middenveldrating berekend.

Op basis van de lijst zie je wat het spelmaken vanop een bepaalde positie toevoegt aan de totale middenveldrating, ik dacht dat ik het toch vrij logisch uitgelegd had :)
Ik begrijp het helemaal, maar ik raakte in de war door dit deel:
ik had bv een winger met werledklasse PM, als ik hem aanvallend zette haalde ik formidabel laag middenveld, zette ik hem gewoon normaal, dan haalde ik formidabel hoog middenveld, een heel groot verschil voor een kleine stomme order.
Door dit zinnetje dacht ik dat je de cijfers die je gaf (want die heb ik al eerder gezien en die hebben idd niets met vorm te maken) in wedstrijden had uitgeprobeerd, en dat het daarin zo'n groot verschil gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Wat bedoeld word is dat er met bepaalde tactieken je raitings beinvloed worden.
Maar dat is logisch. Als je een verdediger aanvallend zet heeft dat een voordeel op je middenveld. Maar daarnaast verlies je dus verdediging kracht.

Wat ik de laatste seizoenen merk is dat een middenveld voordeel leuk is maar als je aanval en verdediging brak zijn je gewoon nog kan verliezen. In de lage divisies is het dus wel zaak om je middenveld zo hoog mogelijk te krijgen maar in de hoger divisies kom je daar niet meer mee weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damien2004 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:12:
Wat bedoeld word is dat er met bepaalde tactieken je raitings beinvloed worden.
Maar dat is logisch. Als je een verdediger aanvallend zet heeft dat een voordeel op je middenveld. Maar daarnaast verlies je dus verdediging kracht.
Nogmaals, het is me allemaal duidelijk, mijn reactie berust puur op een misverstandje over een zinnetje van degene die het ter sprake bracht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Damien2004 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:12:

Wat ik de laatste seizoenen merk is dat een middenveld voordeel leuk is maar als je aanval en verdediging brak zijn je gewoon nog kan verliezen. In de lage divisies is het dus wel zaak om je middenveld zo hoog mogelijk te krijgen maar in de hoger divisies kom je daar niet meer mee weg :)
dat geldt volgens mij ook al in bv in de VIII, althans die waar ik zit...
ik heb gemiddeld de een-na-laagste midveld-rating van 7 teams (die ene bot in mn liga niet meegeteld)... maar het lukt mij prima met wisselende taktieken, counterspel, sterke vleugels met veel subskill+specialiteiten en inzetten op SE's en soms een occasional 4-4-2 mn tegenstanders te verslaan..
van de 9 wedstrijden tegen die teams had ik 5 keer lagere midfield ratings, en won 4 maal.
de eerlijkheid gebied te zeggen dat mn maximale midfield-rating wel de een-na-hoogste is, én ik dus ook al 4 keer, 5 als ik de bot meetel met sterker midveld gespeeld heb en die wedstrijden wel allemaal gewonnen heb

Overigens vind ik het verschil tussen 'formidabel laag' en 'formidabel hoog' helemaal niet groot, hoezeer de naam misschien verwart, het is slechts één stap omhoog, de waarde ligt direkt naast elkaar:
Groter zou het verschil zijn tussen 'zéér' hoog/laag (dat is wel een nadeel van die naamgeving, het is verwarrender dan gewoon de getallen te gebruiken)

[ Voor 8% gewijzigd door RM-rf op 27-08-2008 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
RM-rf schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:43:
[...]

dat geldt volgens mij ook al in bv in de VIII, althans die waar ik zit...
ik heb gemiddeld de een-na-laagste midveld-rating van 7 teams (die ene bot in mn liga niet meegeteld)... maar het lukt mij prima met wisselende taktieken, counterspel, sterke vleugels met veel subskill+specialiteiten en inzetten op SE's en soms een occasional 4-4-2 mn tegenstanders te verslaan..
Klopt hehe bedoel er mee te zeggen dat er maar weinig teams in de lage divisies zitten die echt aan tactiek doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damien2004 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:20:
[...]

Klopt hehe bedoel er mee te zeggen dat er maar weinig teams in de lage divisies zitten die echt aan tactiek doen :)
Mijne tacktiek is in feite al vij simpel geweest, val het hardste aan waar tegenstander het zwakste is, en verdedig het hardste waar hij het sterkste is, verder een zo hoog mogelijk middenveld halen, en meestal loopt het dan wel positief af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:44:
[...]

Mijne tacktiek is in feite al vij simpel geweest, val het hardste aan waar tegenstander het zwakste is, en verdedig het hardste waar hij het sterkste is, verder een zo hoog mogelijk middenveld halen, en meestal loopt het dan wel positief af :)
Tja daar beschrijf je precies wat je moet doen :) Dat heet afwijken van wat er veel in de lagere divisies gedaan word. Zo word er heel veel de zelfde opstelling gespeeld.
Maar dan doe je het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Iemand een jeugdfriendly? Daag me maar uit :)

AFC Juniors (56755)
Jeugdteam van F.C. GoT

Geregeld.

[ Voor 9% gewijzigd door NiMu83 op 27-08-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
Brainpower schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:37:
Iemand een jeugdfriendly? Daag me maar uit :)

AFC Juniors (56755)
Jeugdteam van F.C. GoT
De volgende trainingswedstrijd kan niet eerder geboekt worden dan 29-08-2008. Staat er bij jou, terwijl ik sinds 25-08 weer een friendly mag regelen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Joss schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:45:
[...]

De volgende trainingswedstrijd kan niet eerder geboekt worden dan 29-08-2008. Staat er bij jou, terwijl ik sinds 25-08 weer een friendly mag regelen... :X
Ik heb nu een uitnodiging geaccepteerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Yay, dat ben ik ;) Ik kan net aan 11 spelers opstellen, ik heb er maar 11 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Vicarious schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:06:
Yay, dat ben ik ;) Ik kan net aan 11 spelers opstellen, ik heb er maar 11 :o
Als je maar zorgt dat er 9 op het veld staan zodat we geen WO krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damien2004 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:48:
[...]

Tja daar beschrijf je precies wat je moet doen :) Dat heet afwijken van wat er veel in de lagere divisies gedaan word. Zo word er heel veel de zelfde opstelling gespeeld.
Maar dan doe je het goed :)
Hehe :)

Laten we hopen dat ik het goed genoeg doe hé, dees week nog normale match maar achter 2 weken de topper voor promotie naar III, vraag is dan ook of ik weer zou moeten picen de zondag want ik speel thuis, maar echt heel veel verschil gaat er niet zijn tussen de ploegen, hij heeft wel klote defenesie.

De topper zal dus een uitmatch zijn waar ik alles ga mogen geven en hopen dat mijne spits zondag geen 3de geel krijgt, maar daar ga ik hem niet voor laten rusten, al zou het wel mogelijk zijn. Heb nu 27 punten, en nog één WO, sta gelijk met de eerste maar iets achter op doelpunten.

Enige wat nog wat kan veranderen aan de stand zijn de laatste 2 matchen,daar speelt de huidige eerste nog tegen de 3de en huidige 4de, laten we dus ook ma hopen dat hij ook eerst tegen mij motst :)

Heb juist nog ff paar seats under roof bijgevlamd, dat ik een schoon rond getalleke voor mijne arena heb, 80000 man dan :) Dit seizoen voor eerste keer uitverkocht in cup en ook bjina 2 keer in compo. Zondag veracht ik ook in de 70k toeschouwers.

Nu maar hopen dat alles goed verloopt :)

De nieuwe ME zorgt er dan ook voor dat je wat meer opties hebt hé, je kan wat meer schuiven in je ploeg, maar je moet natuurlijk wel wat MS spelers in je ploeg hebben. Kwa verdedigen is het ook leuker geworden, 352 heb je nu veel variaties in. Verdedigen bv 1 man centraal, 2 op flanken, je kan je flanken makkelijk naar het midden zetten zonder veel kracht in def ratings te verliezen. Omgekeerd ook, je centrale naar de flank zetten, en je verliest weinig ratings centraal in def. Het is van tijd genoeg om de aanval van voorspelbare tegenstanders gewoon lekker af te blocken.

Op dit moment speel ik 352 met één super flank en 1 middenvelder naar het middenveld, als je de cijfers die ik wat eerder gepost heb bekijkt(en ja het staat ook in de wijzingen in de text van de tutorials van de ht's, maar dit is leuk overzicht :) ), dan is het dus veel intressanter om 2 mega wingers te hebben met heel hoog pm en wing, en die normaal of aanvallend te zetten, uiteindelijke rendement van je team zal pak hoger liggen door hoge aanvalsratings en je verliest maar heel weinig op het middenveld tov een middenveldder op de wing naar het midden te zetten.

Enige nadeel, die wingers kosten rond de 5 miljoen en meer. Maar ik heb 8 midds ofzo dus ik kan er wel een mauw aanpassen :) Kga der mee wachten tot week 2 van volgend seizoen, dan zijn prijzen ook weer wa hoger voor mijn SP trainees, ookal omdat SP dan in nieuwe ME voor echte matchen meetelt :)

Mijn reusachtige wing met wereldklasse pm koste mij in den tijd al op de 5 miljoen, hij was toen wel nog maar 25. Maar heb prijzen gecheckt, en ze schelen niet veel tov toen voor die MS'ers.

Kheb ook lang met spits naar de vleugel gespeeld, maar heb alles nog eens bekeken, kwa verdeling kansen enzo(25Wing-40Centraal-25Wing) en heb toch besloten om mijn spits met zijn uitmuntend wing weg te doen, want er is teveel in geknipt door ht's, en hem te vervangen door ne reusachtige spits met minium formidabel passen ofzo, één heb ik al, koste ook rond 5 miljoen, ma leuke speler :)

Nu maar maken dat we III geraken, want zit met 400 K loon nu wel break even ongeveer door mooie cuprun, en hooge stand in de ranking van compo, heb volgend seizoen ook wel weer 5 of 6 jeugdpulls die iets of wat gaan op brengen, waarvan 2 heel veel normaal, dus das ook al positief.

Rustig aan blijven groeien, en rustig aan naar de top :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Brainpower schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:09:
[...]

Als je maar zorgt dat er 9 op het veld staan zodat we geen WO krijgen :P
Komt goed, er zitten geen wedstrijden meer tussen, dus geen kans op schorsingen en blessures voor die tijd. Opstelling heb ik ook alvast gemaakt, dus mocht ik het vergeten zijn is er niets aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je trouwens met de rest van de spelers gedaan? Ik zou altijd reserves houden voor het geval dat er eentje afgeschopt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:19:
Wat heb je trouwens met de rest van de spelers gedaan? Ik zou altijd reserves houden voor het geval dat er eentje afgeschopt word.
Ik heb weinig geduld en promoveer er steeds eentje. Maar nu heb ik alle spelers die ik wilde promoveren gepromoveerd (en sommige gelijk ontslagen omdat ze niet de ratings hadden die ik verwachtte), dus kan ik weer wat reserves opbouwen. 13 a 14 man lijkt me voldoende voor een jeugdteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:40

hilgo

Clear your mind of can't.

FC Ress gefeliciteerd met de winst en bedankt voor de vreselijke afstraffing ;)

Discogs

Verwijderd

hilgo schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 19:11:
FC Ress gefeliciteerd met de winst en bedankt voor de vreselijke afstraffing ;)
Lijkt wel of hij een abonnement heeft op 7-0. De kwartfinale tegen mij wint hij met die cijfers. Vervolgens in de competitie en nu die halve finale tegen jou ook met 7-0. :P

Gisteren bij mijn B-prutsers een aanvaller er voor 6 weken uitgeschopt. Dus die gaan we vanavond rond een uur of 20:00 op de TL zetten, want dan loopt hij mooi af tijdens de wedstrijd en kunnen ze die blessure niet zijn >:)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2008 10:31 ]

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Nasty!

Verwijderd

Iemand enig idee hoeveel passen van een vleugelverdediger toevoegt aan de vleugelaanval?

Iemand hier cijfers van? Of toch iets of wat informatie?

Want enige dat ik kan terugvinden ivm vleugelverdedigers is dat hun wing pak sterker geworden tov vroeger voor de vleugelaanval, maar vind niets terug over passen....

Wat voor nut (buiten counter) spelen zou passen anders hebben van een vleugelverdediger, moest het niets toevoegen aan vleugelaanval?

En ook het feit dat aow en centrumaanval omhoog gaat hierdoor weet ik, maar wat ivm pure wingaanval? Heeft het nut als wingback om passen te hebben puur voor wingaanval?

Ik vond dit nog : Ze kunnen een splijtende pas geven bij een tegenaanval, maar is dit alleen bij counter, of ook in "gewone" match? Ik vermoed dus dat ze zelf niks toevoegen aan vleugelaanval?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2008 13:51 ]

• hoedjevanpapier
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 16:17

hoedjevanpapier

1, 2, 3, 4 .....

Iemand oefenduel voor volgende week?

Tweevoudig GoT cup winnaar met HvP's XI tal(143980)

• Swanfield
De got cup finale is bekend!
Veel succes beide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heyhey,

Heb mijn topmiddenvelders verkocht en heb weer 6 nieuwe. Mijn stadion is 47k e groot genoeg op dit moment. Heb een Wereldklasse keeper en spits gekocht. Verdediging is nog in orde. Heb nu nog 8 miljoen over.

Iemand tips wat ermee te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:12:

Heb nu nog 8 miljoen over.

Iemand tips wat ermee te doen?
met die 8 miljoen kun je waarschijnlijk in week 14/15 enkele (3 of 4), prettig geprijsde spelers onder de TL-waarde kopen, en die in week 2,3, of 4 weer verkopen voor en prijs die dusdanig hoger is dat je alle loon- en aankoopkosten weer uithaald en een leuke winst boekt: laten we het 'seizoensovergang-traden' noemen
levert je zo een paar ton op en is op die manier vele malen lucratiever dan bv rente trekken.
wel een beetje letten op de geboortedag, beter geen speler die een jaar ouder wordt voor die seizoenswissel; dus eentje met een leeftijd van ten hoogste 70-75 dagen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een mogelijkheid. Zou je voor jonge spelers gaan zeg 18-19 of in de richtingvan 21-22?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:36:
Dat is een mogelijkheid. Zou je voor jonge spelers gaan zeg 18-19 of in de richtingvan 21-22?
Ligt er een beetje aan. Beste is even de transfer vergelijkingen te bekijken waar je de meeste winst op pakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:36:
als het puur gaat om spelers die rond week 14/15 relatief laag staan en rond week 3/4 van het volgende seizoen sterk in waarde stijgen, moet je volgens mij bewust niet 'trainee-potentiaal hebben, omdat die in weken dat ze geen training krijgen toch relatief ook sneller wat waarde verliezen.

het gunstigste zijn imho spelers die bv Scoren of PM briljant/wonderbaarlijk hebben en rond de 24,25 jaar zijn (en dus 1 tot 70 dagen oud): om te trainen zijn die niet zo interessant, maar het is wel een groep spelers waarnaar in de beginweken veel extra vraag ontstaat, omdat bv managers die punten van hun team opeens willen versterken als ze zien dat hun tegenstanders in de Liga daar wat sterker zijn.

idd kun je het beste Op HTPE kijken en daar wat vergelijken wat betreft het waardeverloop... mijn indruk is dat je moet opassen té dure spelers te nemen, omdat de sterkste beweging in spelerswaarde juist lijkt te zitten in de net iets minder klasse (waarschijnlijk omdat juist die gekocht worden door iets minder 'ervaren' managers rond liga VIII die nog wel eens de neiging hebben tever over te bieden)..
Ook moet je dan (enkel dus voor zulk een handel) volgens mij een klein beetje opassen met het aankopen van te hoge subskills, alhoewel die voor gebruik zelf meestal wel 'waardevast' zijn zijn ze voor de winstgericht trading juist een beetje meer risicol, omdat de TL-vergelijking zelf juist de hogere subskills wat benadeeld, waardoor bv de TL-vergelijkingsprijs opeens vergeleken is met allemaal spelers zonder zulke hoge subskills

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Zijn er toevallig ook nog mensen die meedoen met Profcoach? Misschien wel leuk om een GoT-Hattrick subleague te maken? (Als de functionaliteit eenmaal toegevoegd is op de website...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Ondanks dat ik mijn training verkloot had met een wedstrijd waar ik vergeten was mijn trainee's op te stellen mag ik hattrick toch bedanken voor 2 poppers van goed naar uitstekend, nu loop ik dus rond met 4 uitstekend middenvelders alleen leveren ze nu nog niet zo veel op, zijn zelf in prijs gedaald nu ze 18 zijn.

Gelukkig heb ik geen haast in de verkoop en hou ik ze tot volgend seizoen en dan gaan ze op de TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoRrRan schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:17:
Zijn er toevallig ook nog mensen die meedoen met Profcoach? Misschien wel leuk om een GoT-Hattrick subleague te maken? (Als de functionaliteit eenmaal toegevoegd is op de website...)
Jep heb mijn spelers al geselecteerd. Daarnaast speel ik ook nog mee met het managerspel van voetbalzone. Alleen moet je voor die van voetbalzone wel 5 euro betalen. Je kan alleen nog geen subleague aanmaken volgens mij.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tips RM-rf. Ik zal HTPE even raadplegen en een schema proberen op te stellen, bij welke spelers het winstgevend kan zijn.
Ik zelf heb weinig tijd in de komende weken, dus weet niet of ik een uitgebreid schema af krijg, maar anders post ik die wel hier.

@Damien. Ik zal de vergelijking ook in het achterhoofd houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:56:
[...]

Jep heb mijn spelers al geselecteerd. Daarnaast speel ik ook nog mee met het managerspel van voetbalzone. Alleen moet je voor die van voetbalzone wel 5 euro betalen. Je kan alleen nog geen subleague aanmaken volgens mij.
Ik doe ook mee, al hebben een aantal transfers mijn selectie weer in de war gebracht. Kan je weer subleagues aanmaken? Zag ze 3 dagen geleden nog niet. Vind sowieso dat ze een beetje laat zijn dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Subleagues aanmaken gaat ook dit seizoen weer kunnen het als is alleen nog niet open gezet. Vermoed dat alles wat traag op gang komt vanwege de nieuwe website. Maakt eigenlijk toch niets uit, want er zal weer eerst een aantal ronden proef gedraaid worden.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.