het scheelt vooral een hoop als je meerdere redelijk gelijkwaardige spelers hebt voor een positie...
bij mijn trainee's bv, waar ik 7 A-team waardige spelers heb nu, heb ik ook de mogelijkheid een speler te wisselen als hij een te lage vorm heeft.
maar of mn keeper nu hoog of laag in de vorm zit maakt voor z'n speeltijd niets uit, die speelt altijd omdat ik helemaal geen vervanger heb..
hetzelfde met m'n twee middenvelders en 1 vleugelspeler en mn twee spitsen ... allemaal spelen ze altijd, omdat de tweede keus er een heel end achter zit.
uit kostengronden is het voor mij niet effectief een erg sterke B-keus erop na te houden (ik had tot voor kort enkel wel één extra middenvelder, maar ook die heb ik maar verkocht om meer te sparen).
Dat je bij blessures in de wedstrijd wel wat risico loopt is iets dat ik nog redelijk kan accepteren.
de kosten van het aanhouden van een extra A-team-waardige speler schat ik op dit moment ongeveer in als rond de 30 tot 35.000 per week (én loon, én afschrijfkosten van de transferwaarde die verloren gaat als je hem bv een seizoen bij je houdt .. die zijn veelal nog hoger dan enkel het loon an sich)..
dat is al zeker een 7e of 8e deel van mn weekbudget (zonder inkomsten uit de verkoop van spelers/trainee's)..
In plaats daarvaan houd ik wel een spaarpotje aan met nu 2,5 miljoen euro erin... mocht ik voor een belangrijke wedstrijd een speler geblesseerd zien raken, kan ik een vervanger aankopen.
[
Voor 5% gewijzigd door
RM-rf op 25-11-2008 12:11
]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen