Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 63 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 39.967 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 09:55

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

d3lph schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:32:
Als ik rood sta, kan ik dan geen spelers meer kopen? Ik probeer een bod te doen op verschillende spelers en sta 190k rood. Het enige wat ik te zien krijg is dat ik genoeg geld moet hebben voor prijs en salaris...
Vanaf 2 ton rood kun je nergens meer op bieden, als je bod inclusief het salaris van de speler betekend dat je over de 2 ton rood gaat kun je het wel vergeten.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 10:51

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik heb weer een leuke jeugdspeler uit mijn opleiding gehaald. Ik verbaasde me eigenlijk een beetje over de prijs die op de prijsvergelijking kwam te staan. Tussen de 150k en 200k.

Reinier van Rijckevorsel [playerid=223862502]
17 years and 46 days, passable form, healthy
A pleasant guy who is balanced and righteous.
Has disastrous experience and inadequate leadership abilities

Speciality: Quick

Next birthday: 15-01-2009
Nationality: Nederland
Total Skill Index (TSI): 910
Wage: 432 €/week

Stamina: weak Keeper: disastrous
Playmaking: weak Passing: poor
Winger: inadequate Defending: weak
Scoring: solid Set pieces: wretched

Ik heb hem voor 100k op de TL gezet. Is dat echt veel te laag, of wel goed ingeschat als startprijs?

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:54

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

150K tot 200K lijkt me zeker een minimum.... met die subskil, specialiteitl en tegen de 7.3 in scoren en nog 65 dagen voor zn achttiende verjaardag (9x potentieel training kunnen ontvangen) zou hij makkelijk binnen zn 17e al kunnen poppen naar uitstekend en dan levert hij minimaal 350K op...

Je lage beginbod kan echter juist bieders aanlokken. Wat me eerder verwonderd... waarom in godsnaam verkopen op dat tijdstip ...?
Nu heb je geluk dat de Transfellijst-zoekers default sinds kort in alle continenten zoeken voor spelers en heb je dus een grotere kans dat ook mensen in andere continenten jouw speler vinden kort voor het bod afloopt... maar het meeste levert nog altijd een verkoop op een voor continentale europeanen gangbaar tijdstip op.

kwart voor drie 's morgensvroeg hem verkopen is zeker niet een al te slim tijdstip als je optimaal aan hem wil verdienen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
brambest schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:47:
Zal vanavond maar eens een spelertje verkopen, namelijk deze.;

Florian Delaruelle (151585155)
23 jaar en 71 dagen, redelijk in vorm, licht geblesseerd, maar kan wel spelen

Conditie: goed Keepen: rampzalig
Positiespel: slecht Passen: slecht
Vleugelspel: zwak Verdedigen: zwak
Scoren: bovennatuurlijk Spelhervatting: matig

Wat zou ik er ongeveer voor kunnen vangen, denken jullie?
En hij heeft 3 250 000 opgeleverd.

Zit inmiddels te kijken naar een nieuwe speler, en ik zit in een 'bid war' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 19:39

chario2

Chario2 (818126)

0-1 gewonnen. gaat leuk zo in de 6e!

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoedjevanpapier
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:13

hoedjevanpapier

1, 2, 3, 4 .....

Wat een stilte is het hier geworden zeg...Vroeger deden we 30 dagen over een heel topic, nu 30 dagen over 5 bladzijdes. Wordt er niet zo veel meer HT gespeeld? Of is GoT een beetje aan het inslapen?

Tweevoudig GoT cup winnaar met HvP's XI tal(143980)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:58
hoedjevanpapier schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:48:
Wat een stilte is het hier geworden zeg...Vroeger deden we 30 dagen over een heel topic, nu 30 dagen over 5 bladzijdes. Wordt er niet zo veel meer HT gespeeld? Of is GoT een beetje aan het inslapen?
Het kabbelt een beetje voort... :P

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Volgens mij hetzelfde met de teams, die kabbelen ook een beetje voort ;) Bij mij in ieder geval, vroeger was ik toch actiever met alles te optimaliseren, uit te zoeken en de transfermarkt :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Hein, altijd goed voor veel postings, is natuurlijk al een tijdje weg weg, Damien is druk, ik ben ook al lang niet zo actief meer, en zo zijn er veel een stuk minder actief. Zelfs met HT is het gelukkig wat minder geworden, maar dat kost nog steeds veel tijd :)

[ Voor 5% gewijzigd door Pewwy op 10-11-2008 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-04 09:40
Ik denk ook dat er meer mensen het gewoon lezen en daarna niet reageren, het is echter wel jammer. Ik ben dit seizoen ook weer begonnen en ben dan ook met heel veel leeswerk begonnen. In het begin is het voor de meeste managers ook niet erg interessant omdat je de komende week toch alleen maar moet trainen en nog niks kunt doen op de markt met je miezelige geldbedrage :P

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Salv schreef op maandag 10 november 2008 @ 20:21:
Ik denk ook dat er meer mensen het gewoon lezen en daarna niet reageren, het is echter wel jammer. Ik ben dit seizoen ook weer begonnen en ben dan ook met heel veel leeswerk begonnen. In het begin is het voor de meeste managers ook niet erg interessant omdat je de komende week toch alleen maar moet trainen en nog niks kunt doen op de markt met je miezelige geldbedrage :P
Dat is niet helemaal waar. 30 jarige spelers met redelijk of goed en wat ervaring zijn supergoedkoop en als je net begint win je makkelijk met zulke spelers (niet op de trainingsposities natuurlijk ;) )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

RM-rf schreef op maandag 10 november 2008 @ 01:57:[...]

Je lage beginbod kan echter juist bieders aanlokken. Wat me eerder verwonderd... waarom in godsnaam verkopen op dat tijdstip ...?
Nu heb je geluk dat de Transfellijst-zoekers default sinds kort in alle continenten zoeken voor spelers en heb je dus een grotere kans dat ook mensen in andere continenten jouw speler vinden kort voor het bod afloopt... maar het meeste levert nog altijd een verkoop op een voor continentale europeanen gangbaar tijdstip op.

kwart voor drie 's morgensvroeg hem verkopen is zeker niet een al te slim tijdstip als je optimaal aan hem wil verdienen
Nee, klopt, foutje na terugkomst van pokeravondje... :)

Dus, als iemand nog een mooie spits trainee zoekt? :D

* CoRrRan tries to raise interest *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Haha, nou hopen dat je met wat advers wat aandacht kan trekken voor z'n tijdstip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26445

Bekernieuws

Nabeschouwing Ronde 5

De wedstrijd van de week hield de supporter thuis en in het stadion op het puntje van hun stoel. De thuis ploeg Kostelijk Vermaak speelde een degelijke wedstrijd en liep in het eerste uur uit naar een 2-0 voorsprong. Echter OO0nMe's Dreamteam toonde echter veerkracht en kwam in de 71 en 75 minuut langszij. In de laatste tien minuten van de wedstrijd paktte de thuisploeg opnieuw een voorsprong, maar ook die werd weer ongedaan gemaakt. 8 minuten in de verlening schoot OO0nMe's Dreamteam het beslissende doelpunt tegen de touwen. Toch verdiend zijn tegenstander een pluim indien ze meer als een uur met 10 man hebben gespeeld.

De vier teams uit divisie VI werden deze in een klap allemaal uitgeschakeld. Van de vijf teams uit divisie V wisten er twee deze ronde niet te overleven. HVP, Hoog boys en Shabba FC presteerde beter en zette hun tegenstander opzij voor nog een week bekervoetbal. Ook zagen we een fiks aantal teams uit divisie IV struikelen. Echter bij 12_kuub was er geen spraken van struikelen, maar de 9-0 nederlaag kan beter omschreven worden als een regelrechte crash. Uiteindelijk plaatste de helft van de zes overgebleven teams zich voor de volgende ronde.

In België denderde FCThe_Blade weer een ronde verder met een 1-7 overwinning. Eigenlijk was de wedstrijd al na 20 minuten beslist, want toen stond FCThe_Blade al met 0-3 voor.

Voorbeschouwing Ronde 6

Het einde van het bekerseizoen begint langzaam in zicht te komen met nog 7 teams actief in 2 verschillende bekers. Natuurlijk zal FCThe_Blade blijven strijden in Belgie en hij is al weer aardig op weg om zijn run van vorig seizoen te herhalen. De overige gebleven 6 teams uit Nederland zijn gelijkmatig verdeeld over divisie IV en V. Wie weet komt de langste Nederlandse bekerrun dit jaar wel niet uit de hoogste divisie binnen onze federatie.

Statistieken

Aantal deelnemers Nederland: 6
Aantal deelnemers Belgie: 1
Aantal deelnemers Duitsland: 0

Wedstrijd van de week

Knudde 70 - HVP (203431922)

HVP en Knudde 70 hebben beide aan een goede reeks bezig, maar komende woensdag zal aan een van die reeksen een einde komen. HVP is inmiddels 8 wedstrijden ongeslagen en zijn tegenstander zelfs 12. De spelers van HVP zullen zich in deze ronde van het toernooi vast niet meer laten misleiden door de naam van de tegenstander. Als zouden zich 70 keer knudde noemen dan nog is elke tegenstander in deze ronde gevaarlijk.

Overzicht

Bekeroverzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn volgens mij pagina's waar 2x een bekernieuws op te vinden zijn. Lijkt wel of alles na een vakantieperiode weer een opgang moet komen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Tsja, van mijn kant valt er gewoon weinig te melden aangezien ik in de IX rondhang met 6 botteams in mn league. Elke week PICcen en met 6-0 winnen is niet echt boeiend om te vertellen natuurlijk :')

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet echt nee, maar uiteindelijk is het eindresultaat dat telt. Je kan natuurlijk wel succesjes boeken op het gebied van transfers of training bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Tja.. bij mij is het de afgelopen weken gewoon pet

Laatste trainingsupdate laat eindelijk weer wat vorm increase zien, daarvoor was het 3 weken heel hard huilen.. afgelopen zondag naar mijn mening een beetje problemen gehad met de match engine, die had ik gewoon moeten winnen dacht ik althans. Al met al is het voor mij dit seizoen nog niet zo spannend, hoop op lijfsbehoud als ik eerlijk ben.

Ander vraagje: ik zit te denken een Xperia X1 te gaan halen; kan ik Hattrick Organizer gewoon op WM 6.1 draaien (dat zou het een stuk makkelijker maken om mijn team bij te houden op vakantie en in het buitenland ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Anoniem: 26445 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:53:
Niet echt nee, maar uiteindelijk is het eindresultaat dat telt. Je kan natuurlijk wel succesjes boeken op het gebied van transfers of training bijvoorbeeld.
Ik ben al weken scoren aan het trainen. Ik had een trainee van 17 jaar en een paar dagen gepromoveerd naar mn hoofdelftal met uitstekend scoren. Ik wil dat hij popt, maar hij wil nog niet echt :X

Transfers: tja, ik ben niet echt een "daytrader". Als ik iemand koop wil ik dat hij een versterking is voor mijn elftal. Ik doe verder ook niet zo vaak spelers weg. Misschien binnenkort een aanvaller omdat ik er met die trainee erbij teveel heb als ik niet meer op scoren train.

Kheb nu 7,7 ton in kas zitten, ook niet bepaald wereldschokkend te noemen. Al die verhalen van mensen met 15 miljoen om even een nieuw elftal te kopen zitten er voor mij niet echt in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28736

Mijn nieuwe keeper is er van het weekend afgeschopt voor 3 weken.
En 3 minuten naderhand kop mijn tegenstander de 1-1 in. ;(
Nu sta ik 5de met 8 punten. Nummer 2,3 en 4 hebben er 9 maar die nummer 1 heeft al 15 punten.
Volgende week tegen de nummer 3...
Eerst opzoek naar een nieuwe keeper. Net als vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:42

Quintus

Eg wel! Dus....

Tsja dat het rustig werd merkte ik ook al. Zelf ben ik niet meer zo actief als voorheen. Geen echt trainingsprogramma meer en ook weinig zin om er veel tijd in te steken. Pak daarbij de tegenzittende Matchengine (ook dit seizoen weer in de beker) dan gaat de lol er wel af. Er zijn zelfs al zondagen dat ik er 's avonds na elven pas de match bekijk en donderdags er achterkom dat het team ook woensdag al gespeeld heeft.
Het meest interessante is nog dat mijn jeugdteam dat weer redelijk meedoet in de Ere.
Ben ook minder online op HT en GoT de laatste tijd

[ Voor 4% gewijzigd door Quintus op 11-11-2008 15:57 ]

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-12-2023
Quintus schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 15:55:
Tsja dat het rustig werd merkte ik ook al. Zelf ben ik niet meer zo actief als voorheen. Geen echt trainingsprogramma meer en ook weinig zin om er veel tijd in te steken. Pak daarbij de tegenzittende Matchengine (ook dit seizoen weer in de beker) dan gaat de lol er wel af. Er zijn zelfs al zondagen dat ik er 's avonds na elven pas de match bekijk en donderdags er achterkom dat het team ook woensdag al gespeeld heeft.
Het meest interessante is nog dat mijn jeugdteam dat weer redelijk meedoet in de Ere.
Ben ook minder online op HT en GoT de laatste tijd
Heb het op dit moment ook errug druk ;( Maar mijn Plan loopt nog steeds. Het is moeilijk wel om je in te houden maar ben eindelijk in een divisie beland waar ik mee kan draaien. Mijn Plan is nu al een beetje aangepast en ik heb nu betere spelers die ik ietjes langer door gaat trainen. Als gevolg dat de winst iets hoger word :)

Zit op 32 mil op dit moment en er zitten zeker een hoop verkopen aan te komen :) Kortom nog 2 van dit soort seizoenen en dan ga ik actiever zijn om de top te bereiken :)

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Laatst online: 21-05 16:48

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Ik ben vanaf het begin al zo'n beetje aan het lurken, maar nu het zo rustig is wil ik wel een keer een bijdrage leveren aan de topic. :P Ik zie dat er gelukkig nog een aantal teams zijn die al een tijdje meedraaien met een lange termijn plan. Misschien wel een leuk moment voor een evaluatie van de plannen. Ik zal alvast beginnen met mijn evaluatie:

Zo'n 6-7 seizoenen geleden was ik zoals vele andere teams meegegaan in de midfield war met 5-6 reusachtige+ middenvelders en bijna evenveel spitsen van datzelfde kaliber.
Ik draaide best aardig makkelijk mee in III. maar vond het op een gegeven moment taktisch gezien weinig boeiend en ook in financieel opzicht zag ik dat de bubble wel zou kunnen klappen. Vanaf dat moment begon eigenlijk mijn grote saneringsplan en renovatie van mijn team met als hoofddoel ' salarisoptimalisatie' .

Er volgde iets van 2-3 zware overgangsjaren + de grote recessie waarin de prijzen waren gekelderd en mijn team stilstond. In het volgende seizoen kon mijn wederopbouw echt beginnen met als trainingsplan de FTW's die ik van de grond af zou optrainen met een zeer dynamieke 4-5-1 opstelling met soms wel 5 wingers in de basis :P

Toen ik op het punt stond van de 2e trainingsfase (scoring nadat iedere trainee op bovennatuurlijk+ wing stond) kreeg ik de volgende tegenslag te verwerken: De FTW werd te krachtig bevonden en de wingatk contributie voor wingbacks en FTW's werd keihard generfed.

Er waren gelukkig ook kansen aanwezig in de regelveranderingen: Passing werd nog belangrijker voor aanval stats en de trainingssnelheid voor lage niveau skills was dramatisch verhoogd. Ipv scoring ging ik dus passen trainen met mijn arsenaal aan FTW's en verkocht ik mijn middenvelders om te investeren in de spelmaker: de technische DFW.

Zo'n 7 seizoenen later kan ik zeggen dat ik zeer goed op weg ben op verschillende gebieden. Mijn financiele situatie is gezond te noemen dankzij de salarissen van multiskill spelers en de opbrengsten uit de nieuwe jeugdacademie (in 1 oogstseizoen al meer binnen gekregen dan alle seizoen oude yp bijelkaar :P) Verder is de samenstelling van mijn selectie om te watertanden, al zeg ik het zelf. :9~

Voor de komende seizoenen moet ik alvast gaan nadenken wat ik met mijn sterspelers ga doen aangezien ze richting de 25 beginnen te worden (trainingswitch/vernieuwen en doorgaan). Ik verwacht ook dat ze de DFW nog eens gaan nerfen aangezien ik nu al idioot hoge aanvalsratings krijg met 2 halffabrikaten (wel met een wonder centrum spits en backup vanuit het middenveld).

Momenteel zie ik vooral problemen om aan de juiste spelers te komen: Zo ben ik al seizoenen op zoek naar een deftige aanvallende verdediger en ben ik huiverig om trainees te verkopen omdat een vervanger vinden veel tijd kost en ook nog eens duur is.
Vandaar dat het ' kaas-gehalte' van mijn selectie niet bepaald hoog is. Net als in de echte voetbalwereld betaal je je scheel voor een paar bovenmodale voetballers die je nationale talenten noemt.

Ik ben wel benieuwd naar jullie verhalen aangezien ik teams van oude bekenden hier en daar zie omvallen (faillissement of gebrek aan motivatie) maar ook succesverhalen uit divisie VIII+.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-02 10:05
Kan niet wachten totdat mijn keepertje 17 is..

Hij was 15 met matig keepen en haalde hij ongeveer 5 ster per wedstrijd. Nu is hij 16 jaar en een beetje en zit hij op 7,5 ster per wedstrijd..... :9~

Ik hoop dat ik hem met 17 en een beetje op uitstekend uit de jeugd kan halen, maar dan komt mijn volgende dilemma. Ga ik keepen trainen tot de volgende pop zodat ik nog meer geld kan krijgen...

ps: zijn opvolger staat ook al klaar >:)

Terzake. De kandidaat van deze week is 15 jaar en heet Rutgerus van Zoest.

Ik zou zeggen dat het een slecht allrounder is. Train dit jongetje goed en je krijgt een spelertje dat in 'no time' waardeloos op het gebied van Scoren wordt! Ik denk dat op dit moment zijn vaardigheden op het gebied van Keepen ongeveer matig zijn.

Kan ik hem een plek in ons jeugdteam aanbieden?

• Swanfield
Nou dan moet de man met het grote plan natuurlijk ook even zijn plannetjes melden. Een ieder die hier vaak komt weet het misschien wel maar voor de nieuwe mensen is het misschien leuk lees voer :)

Ik begon met het 2 posities trainen tot een hoog level in 6 seizoenen. Dat betekend 3 seizoenen posititiespel trainees verkopen en de benodige spelers behouden en daarna switchte ik naar scoren. Wederom trainen tot een hoog level en dan weer terug switchen naar positiespel. Doel was om voor weinig geld op 2 posities sterk te zijn. Ik hoefde dan alleen nog maar 3 verdedigers en 1 keeper te kopen. Wat voor mij op dat moment beschouwd werd als minste belangrijke positie. Dit faalde gedeeltelijk vanwege de transfermarkt die klapte.

Het volgende was trainen op keepers. Vanwege de korte trainingsperiode en de hoge winst bij de verkoop had ik een calculatie gemaakt waarin ik had berekend dat dit nog winst gevender was dan 10 mids trainen over 3 seizoenen. Deze calculatie klopte ook en het ging best aardig. Echter kwam er weer een wijziging waardoor je multiskilled moest hebben om echt nog mee te kunnen doen.

De volgende calculatie was gemaakt op passen. Ik train nu op passen en dat levert mij als alles goed is 10 miljoen per seizoen op. Vorig seizoen was mijn eerste seizoen en daar heb ik een winst gemaakt van 10 miljoen. Mijn saldo staat nu op een slordige 33 miljoen en het doel is bij 60 miljoen de weg naar boven in te slaan. In fases maar wel naar boven.
Ik doe dit samen met een maat van mij en die staat nu in de top 30 van rijkste clubs van de VII.
Het gaat lekker alleen moet je wel veel geduld hebben.
Over 2 seizoenen weet ik denk ik meer :)

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:23

Shabbaman

Got love?

Pfff, uitgeschakeld op penalties :'( Wat heb ik daar een hekel aan zeg. Misschien wordt het tijd om weer op spelhervatting te gaan trainen, net als VROEGER. En misschien wordt het ook wel tijd voor een Plan. Ik wil ook 33 miljoen (in plaats van 6,5).

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Beginnen volgende week niet toevallig de inschrijvingen van de GoT Cup?

• Swanfield
Anoniem: 28736 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 13:15:
Beginnen volgende week niet toevallig de inschrijvingen van de GoT Cup?
Effe opzoeken weer :)

Yep klopt :) htzone.nl is het schema :)

[ Voor 9% gewijzigd door Swanfield op 13-11-2008 17:22 ]

• Pewwy
  • Laatst online: 02-05-2022
Damien2004 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 17:15:
[...]

Effe opzoeken weer :)

Yep klopt :) htzone.nl is het schema :)
Is week 16 (finale) niet 1e week nieuwe bekerseizoen:?

Ben bang dat je gelijk hebt ja, maar als we nu de inschrijving openen dan kunnen we het schema naar voren schuiven neem ik aan.

Trouwens we zijn ook al weer over de helft met de eredivisie. Er zijn daar ook ooit ideen geoperd voor een andere opzet. Gaat dat nog door of gaan we gewoon op de huidige manier door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Anoniem: 26445 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 22:48:
Ben bang dat je gelijk hebt ja, maar als we nu de inschrijving openen dan kunnen we het schema naar voren schuiven neem ik aan.

Trouwens we zijn ook al weer over de helft met de eredivisie. Er zijn daar ook ooit ideen geoperd voor een andere opzet. Gaat dat nog door of gaan we gewoon op de huidige manier door.
Hmmm dan gaan we het allemaal niet redden idd....
Als we naar voren schuiven dan krijgen we weer het probleem dat er een hoop niet mee kunnen doen toch?

Ik knal de inschrijving open en we beginnen dan week 7 ipv 8

[ Voor 5% gewijzigd door Swanfield op 14-11-2008 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

eindelijk is mijn trainnee gepopt. 18 jr en 88 dagen hij is nu briljant scoren _/-\o_
blijf hopen op u20 met deze gozer alleen jammer dat hij enkel en alleen matig vleugel heeft als bij stat, SE is koppen

[ Voor 3% gewijzigd door chario2 op 14-11-2008 11:21 ]

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damien2004 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 07:54:
[...]

Hmmm dan gaan we het allemaal niet redden idd....
Als we naar voren schuiven dan krijgen we weer het probleem dat er een hoop niet mee kunnen doen toch?

Ik knal de inschrijving open en we beginnen dan week 7 ipv 8
Ik ben benieuwd hoe het dit keer gaat lopen in de GoT cup...
8 maal verloren dus dat wordt wel tijd voor iets meer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:56
Zo, ingeschreven voor de GoT-cup!

En eindelijk weer es een leuke Trainings-Update!

Jan Stålner 24 jaar -- verdedigen -- van wereldklasse naar bovennatuurlijk.
Czcisław Kasperek 22 jaar -- verdedigen -- van wonderbaarlijk naar wereldklasse.
Victor Huizinga 19 jaar-- verdedigen -- van uitstekend naar formidabel.
Conditie: +4/-3
En nog een ervarings popper.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153006

Ook ingeschreven.

Ben de laatste tijd ook druk bezig met andere zaken (nieuw huis), dus daar lijdt mijn team en dit forum een beetje onder. Maar ik kom binnenkort terug ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus

Quintus

Eg wel! Dus....

Damien2004 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 07:54:
[...]

Vanaf week 7 valt dat wel mee. De meesten liggen er bij bekerronde 8 wel uit.
Vorig seizoen begon de cup al in week 5 d8 ik. Dat is wel vroeg.

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-03 20:14

NiMu83

AFCA

Damien2004 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:21:
[...]

De startdatum is later maar dat is niet zo schokkend maar we spelen een return in de finale rondes.
Stel bij gelijk aantal doelpunten uit en thuis dan tellen de punten in de groepsronde. Indien gelijk dan tellen de doelpunten voor, dan doelpunten tegen, dan het verschil en dan of ik je mag of niet :D
Geldt dit alleen voor de halve en finale? Dus niet de achtste en de kwart finale? Wou het morgen aanpassen als ik daar tijd en zin in kan vinden :P

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik ben erg benieuwd wat de mensen hiervan denken:
Gisteren een speler gescout in mn jeugdacademie-team:
Wij hebben een interessante kandidaat te bespreken. Lucio Mennella is zijn naam. Volgens zijn gegevens is hij 16 jaar.

Ik denk dat op dit moment zijn vaardigheden op het gebied van Verdedigen ongeveer matig zijn. Zijn overall vaardigheden zijn matig. Dus wellicht is hij wat voor ons. Als hij zich goed ontwikkelt, dan kan deze jongen zwak in Vleugelspel worden voordat hij bij het eerste komt.

Nog pas een jochie, maar zijn bouw is krachtig. We zouden zijn moeder eens moeten vragen wat ze hem te eten geeft...
het jong is dus krachtig, 16 jaar en 9 dagen... en in de wedstrijd van afgelopen donderdag haalde hij al gelijk 6,5 ster...

Nu krijg ik echter een trainer-report:
Lucio Mennella: Om eerlijk te zijn, weet ik niet of hij zijn potentieel wel volledig leert benutten in de jeugdopleiding, hoe lang je hem ook traint.
Wat betekent dat nu precies :
a) zijn potentieel vergt dus inderdaad nog heel veel optrainen, wat dan enkel op uitstekend moet liggen,
of juist ...:
b) iedere jeugdspeler kan ook een andere trainingssnelheid hebben en zijn trainingssnelheid is verder redelijk miniem; veel training in hem investeren zou dan niet gunstig zijn ...

ik betwijfel dat laatste echter, maar weet niet of ik me nu al gelijk rijk zou kunnen rekenen met deze speler (alhoewel die 6,5 ster me best hoop geeft dat er een hoop in hem zit)

Overigens vermoed ik wel dat ik momenteel een hele mooie jeugdselectie rond heb lopen ..... de hoogste hatstats scores en volop groei-potentiaal nog ... kwam op 12 spelers uit waarvan ik vermoed dat ze pullbaar zijn..... heb ook gekozen vanaf nu als hoofdtrainingssoort ook individueel te trainen, zodat ik iig alle spelers training kan geven...

[ Voor 12% gewijzigd door RM-rf op 14-11-2008 22:14 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Woei!

eindelijk, na een moeizaam lopend seizoen een succesbeleving ... tegen een van mn twee direkte concurenten (de sterkste daarvan) met 5-3 gewonnen!
lang niet zo makkelijk als ik gehoopt had (mn aanval was eindelijk weer helemaal fit, speelde al vier weken uit pure noodzaak met één aanvalller, de laatste update voor deze wedstrijd kreeg mn topscorer die tot nu toe anderhalve match gespeeld had en daarin 2/3 van mn totaal aantal goasls erin schopte, weer een pleistertje)...

65 minuten lang lag ik achter, zelfs 0-2... voordat mn jongens op dreef kwamen, tot dan toe was zelfs 60% balbezit niet goed voor ook maar één kans... daarna schopten ze opeens alle 5 de kansen erin.

Iig lig ik nu erg goed op schema voor lijfsbehoud in de liga (mn primaire doel) ... terwijl ik ook opeens een grote sprong in hatstats gemaaakt heb... daarmee sta ik nu opeens op de tweede plaats van qua Alltid-ratings en over de hele duitse Liga.7 sta ik zelfs bijna bij de top500 van de 8.000:
Dat zou betekenen dat ik volgend seizoen zeker een strijd voor een promotieplek moet kunnen overwegen (waarvoor ik me nu wat wil gaan voorbereiden; al is mn budget wat dat betreft wel wat mager en zijn mn 28 jarige middenvelders mogelijk netaan wat te oud .... die zou ik willen vervangen door mids met misschien net een stats hoger en een of twee jaartjes jonger, die dan in het eerste jaar liga.VI moeten meekomen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren een makkelijker 5-0 overwinning geboekt. Nu kunnen we op jacht richting de top 2.

Een redelijk verdedigen gisteren uit mijn jeugdopleiding gehaald. Ben erg benieuwd wat hij gaat opleveren. Het is jammer dat hij eigenlijk er alleen matig scoren bij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bekernieuws

Nabeschouwing Ronde 6

De wedstrijd van de week werd gehouden bij tante Truus. Tenminste dat moeten we geloven als we de naam van het stadion bekijken. De gastheren waren alleen minder knudde dan hun naam zou doen vermoeden. Ze hielden HVP de hele wedstrijd onder druk en liepen uit naar een 3-0 voorsprong. Toen HVP eindelijk aan de grip van de tegenstander wist te ontsnappen was het al te laat. In de laatste 15 minuten kon hij de achterstand niet meer goed maken. Na 90 minuten stond er een 4-2 op de borden voor Knudde 70.

De laatste drie teams uit divisie V zagen alleen hun missie om de beker te winnen in deze ronde stranden. Van de drie teams uit divisie IV wisten Fresh Kickers (1-4) en OO0nMe's Dreamteam (2-3) wel de volgende ronde te bereiken. Deze resultaten bracht het aantal van 6 Nederlandse deelnemers in een keer terug naar 2. De vraag blijft natuurlijk of het openstellen van de inschrijving voor de GoT-cup daar iets mee te maken heeft.

In België denderde FCThe_Blade weer een ronde verder met een 1-9 overwinning. Ze konden het na de rust rustig aan doen, want ze stonden voor rust al met 0-6 voor.

Voorbeschouwing Ronde 7

We zijn toe aan de laatste drie deelnemers nog steeds verspreid over de twee verschillende bekers. De strijd om de langste bekerrun en daarmee een nominatie voor de awards aan het einde van het seizoen wordt steeds heftiger. Wie o wie zal er dit seizoen de langste bekerrun halen.

Statistieken

Aantal deelnemers Nederland: 2
Aantal deelnemers Belgie: 1
Aantal deelnemers Duitsland: 0

Wedstrijden

let's go - Fresh Kickers (203698544)
De teams speelde nog nooit eerder tegen elkaar en indien Fresh Kickers in een hogere divisie speelt zou hij favoriet kunnen worden genoemd. Echter als we kijken naar de uitslagen en stats van de vorige ronde zou het wel eens heel erg spannend kunnen worden. De beide teams ontlopen elkaar bijna niets qua stats, maar let's go kwalificeerde zich daarintegen wel weer met een grote overwinning voor deze ronde.

groene rakkers - OO0nMe's Dreamteam (203698521)
Net als bij de andere Nederlandse wedstrijd hebben de teams nog nooit tegen elkaar gespeeld. Echter het grote verschil is dat dit maal de tegenstander een veel hogere score qua stats heeft gehaald in de vorige ronde. Mocht de groene rakkers die prestatie nog een keer neer kunnen zetten dan word het heel moeilijk voor OO0nMe's Dreamteam

C-jeugd - FCThe_Blade (203690385)
FCThe_Blade is al weken de enige Belgische deelnemer die over is en elke ronde lijkt hij met gemak door te komen. Net al bij de andere wedstrijden is het de eerste keer dat ze tegen elkaar spelen. FCThe_Blade maakt tot nu toe elke week indruk met onsterzeges. Hopelijk kunnen ze dat deze week nog een keer herhalen. De tegenstander is in ieder geval sterker dan de afgelopen weken, maar een overwinning moet er wel inzitten.

Overzicht

Bekeroverzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Pfff wat is hattrick toch een cru spel zeg. De afgelopen week na week alleen maar blessures opgelopen, dan zijn ze pleisters en kunnen de doktoren eruit maar dan een wedstrijd daarna komen er gelijk weer een paar in de ziekenboeg. Het lijkt Ajax onderhand wel hier, ondanks alles toch ruim bovenaan in de competitie en zit de promotie naar 8 er natuurlijk wel in.

Mijn trainees doen het ook wel aardig goed en financieel zit ik ook goed. Hoop dat ze aardig door trainen en mij wat gaan opleveren :P In de tussentijd word het maar vlaggetjes behalen en eens kijken of ik een soort van plan kan maken om mijn tijd en ht zinvol door te brengen :) Iemand daar nog wat tips over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:23

Shabbaman

Got love?

Ha, met 6-0 van een counterploeg gewonnen. Mijn competitie is al vele seizoenen verschoond verbleven van counteraars, en ik ben blij dat ik dit team een handje heb kunnen helpen bij het vinden van de weg naar beneden.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-03 20:14

NiMu83

AFCA

Iemand een jeugdfriendly?

Daag maar uit!

AFC Juniors (56755)
Jeugdteam van Godenzonen Amsterdam

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vorige week 1-1 tegen de nummer 7.
Keeper eraf voor 3 weken.
Afgelopen zondag 2-2 tegen de nummer 3.
Verdediger eraf voor 2 weken.
Aankomende zondag tegen de nummer 2. En die zondag daarop weer. Dus ik hoop op een mazzeltje.
De nummers 1 t/m 5 liggen allemaal vrij dicht bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Salv schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:27:
Mijn trainees doen het ook wel aardig goed en financieel zit ik ook goed. Hoop dat ze aardig door trainen en mij wat gaan opleveren :P In de tussentijd word het maar vlaggetjes behalen en eens kijken of ik een soort van plan kan maken om mijn tijd en ht zinvol door te brengen :) Iemand daar nog wat tips over?
Je kunt kijken naar de leeftijden van je spelers en dat een beetje gaan spreiden.

Ik zelf heb bijvoorbeeld 1 spits van 29 jaar en 1 van 25 jaar, de oudste gaat natuurlijk binnenkort vervangen worden, door hopelijk iemand van ongeveer 23 jaar. die van 25 kan dan nog wel 5 seizoenen mee.

Zo kijk ik ook naar de leeftijden van trainees en dat daar genoeg spreiding in zit. Het is me in het begin wel gebeurt dat ik promoveerde, maar ook 3 trainees uit mijn A-elftal moest verkopen, met als resultaat een zeer onervaren en zwakke verdedigingslinie. Lijfsbehoud werd dat jaar zeer moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Opvallend, jeugdtrainers hebben dus niet altijd gelijk:

Trainer comments
18-11-2008 11:50
Samuel Silvius is weak when it comes to Passing, I would say.

14-11-2008 19:40
Samuel Silvius is not going to respond to Passing training any more.

31-10-2008 19:40
Samuel Silvius is poor when it comes to Passing, I would say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-05 11:34
Anoniem: 153006 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:24:
Opvallend, jeugdtrainers hebben dus niet altijd gelijk:

Trainer comments
18-11-2008 11:50
Samuel Silvius is weak when it comes to Passing, I would say.

14-11-2008 19:40
Samuel Silvius is not going to respond to Passing training any more.

31-10-2008 19:40
Samuel Silvius is poor when it comes to Passing, I would say.
Dit hoeft niets te betekenen. Een skill raise hoeft volgens mij namelijk niet altijd bekend gemaakt te worden. Het kan dus goed zijn dat voor de 14e deze speler als naar zwak is gestegen, maar dat je daar dus geen melding van hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank, aan die mogelijkheid had ik nog niet gedacht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

mwah... ik weet wel zeker dat een jeudacademie coach soms compleet onjuiste meldingen kan doen:
Timo Doodbleven: Dit is echt een prima kerel. Hij geeft ons nooit problemen in de training en hij is nog goed voor zijn moeder ook.

Timo Doodbleven: Er zijn mensen met een kort lontje, maar dit joch heeft juist een heel lang lontje. Hij is eigenlijk nooit betrokken bij een vechtpartij.
bracht deze speler:
Timo Doodbleven (222557584)
17 jaar en 56 dagen, redelijk in vorm, gezond

Een aangenaam persoon die opvliegend en eerlijk is.
niet zo'n beetje ernaast, maar 100% mis en nog wel twee meldingen..
Nu zijn die karaktereigenschappen verder niet zoo belangrijk, maar volgens mij is die achterliggende code nog zo buggy als wat, en bovenal is kennelijk het fixen van zulke slordigheden zo lastig dat het ze domweg niet zomaar lukt (wat nog veel zorgwekkender is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien heeft die speler wel vlak voordat hij gepromoveerd werd een traumatische ervaring gehad en is hij daarvan opvliegend geworden ;-)

Fixen van deze kleinigheden lijkt me op het moment geen prioriteit indien ze vermoed ik hun aandacht volledig bij de nieuwe lay-out zullen houden. Daarbij komt gelijk dat er voor word gezorgd dat de code beter onderhoudbaar word en beter uitbreidbaar. Dus waarschijnlijk word het gewoon daar in mee genomen en gaan ze niet elke bug die niet direct het spel verloop raakt aanpassen. Die zullen waarschijnlijk gewoon met de nieuwe lay-out meekomen. Tenminste dat hoop ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

mwah... dit valt m.i. gewoon onder normaal regelmatig onderhoud ... zulke kleine bugjes er soms jarenlang in te laten zitten en niet te fixen is een behoorlijke domme denkwijze wat betreft omgang met je devellop-capaciteiten én met je gebruikers (het is namelijk wél gewoon diekt onderdeel van een spel wat dus niet goed functioneert en waarin fouten zittn die ook in)..

Dat er aan grotere, langer durende projecten gewerkt word is goed, maar dat mag nooit als 'excuus' benut worden om vervolgens een aantal kwalijke bugjes kennelijk niet duidelijk op te pikken, en dat door te schuiven nar 'we hebben nadat we deze nieuwe layout af hebben, gepland om een hoop dingen verder te gan doen' (wat letterlijk op stage gemeld wordt als je die bugs daar aangeeft)

Punt is gewoon dat het fixen van deze dingen een kleine klus behoort te zijn en gewoon onder een vorm van dagelijks onderhoud opgepikt kan worden.
Wat ze sowieso moeten doen, gezien het feit dat vrijwel alles dat ze opleveren vol met bugs en oneffenheden zit ...( iets dat m.i. mogelijk ook samenhangt; verkeerde planning en inschatting, tunnelvisie eenkel op de 'lopende projecten' en het onderschatten van het bugfixen) ... neem laatst ook bv de nieuwe transferlist-zoekfunctie die gelijk al half misliep... hebben ze sowieso behoefte aan continue en regelmatig 'onderhoud' van de sourcecode, waarbij er een release-cycle is die mogelijk op dagelijkse basis of hooguit wekelijks verloopt

[ Voor 5% gewijzigd door RM-rf op 18-11-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit soort niet kritieke bugs neem je echt niet meer gelijk fixen op het moment dat je met een nieuw ontwerp bezig bent. Als er een bug optreed in bijvoorbeeld de matchengine is dat vele male kritischer dan een verkeerde beoordeling in je jeugdopleiding. Het nieuwe ontwerp zou er tevens voor moeten zorgen dat het bugfixen inderdaad een kleine klus word. Dit afhankelijk van de bug natuurlijk.

Maar ik blijf bij mijn punt dat ik de bug die jij noemt in de jeugdopleiding niet direct zou fixen, maar direct mee zou nemen in het nieuwe ontwerp. Zeker indien ze hebben aangegeven dat het er op korte termijn aan zit te komen. Dat heeft helemaal niets te maken met capiciteit, maar je gaat niet iedere bug oplossen in een source die je binnenkort toch opzij schuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Anoniem: 26445 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:51:
Dit soort niet kritieke bugs neem je echt niet meer gelijk fixen op het moment dat je met een nieuw ontwerp bezig bent.
dat waag ik een beetje te betwijfelen..... want 'wanneer dan?' ... denk je dat al het onderhoud opeens kan 'wachten'... omdat men toevallig met een ander onderdeel bezig is (wat overigens ook nog eens enkel een nieuwe frontend is, een nieuwe layout en niets diepergaands)...?
die nieuwe layout heeft ook echt helemaal niks te maken met het eventueel makkelijker kunnen 'oplossen' van bugs, of een 'nieuwe broncode'... hooguit is hun bugreport-mogelijkheid ook enigszins 'handiger' geintegreerd in stage.hattrick.org ...w aardoor je eenvoudig op de pagina zelf bugs kunt reporten... maar momenteel worden op stage opeens alle 'kleine' inhoudelijke bugs ook domweg 'afgeschoven' naar 'strakjes-als-we-klaarzijn'

Als dat werkelijk zo is, zit er écht volgens mij op het gebied van management van de devellop-capaciteiten iets heel ergs mis ...

m.i. kunnen, (en moeten zelfs) juist dat soort taken simultaan lopen... kan en mag het niet zijn dat één specifiek deelproject kennelijk het onderhoud aan alle andere onderdelen geheel doet stilvallen (en dan hebben we het over 'kleine' dingetjes die misschien niet al te erg zijn, maar grotendeels er gewoonweg al een jaar of anderhalf jaar inzitten en waarbij het fixen domweg wordt 'weggeschoven' onder het mom'als-we-daarmee-klaar-zijn')..

Ik kan overigens bst begrijpen dat ze aan het fixen van zulke 'kleine' bugs niet de hoogste prioriteit geven... wat me echter stoort is dat deze op dit moment geen 'enkele' prioriteit hebben en ze domweg 'doorgeschoven' worden tot een 'ooit' waarbij je op je vingers kunt natellen dat er altijd wel 'belangrijke' projecten blijven komen die dan 'eerst' afgemaakt worden, omdat ze net een hogere prioriteit hebben...
zulk eenw erkwijze is en garantie voor het opstapelen van zulke dingen, en utieindelijk mogelijk ook ergenrissen en stress bij ontwikkelaars

[ Voor 31% gewijzigd door RM-rf op 18-11-2008 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De devellop-capaciteiten zijn maximaal 10 man als ze er geen vrijwilligers bij gebruiken, want als we wikipedia mogen geloven is dat het aantal werknemers wat ze in dienst hebben. Dus van mismanagement kan je niet spreken als je 2 spellen (Hattrick en Popmundo) draaiende weet te houden en steeds verder door ontwikkeld.

Het onderhoud aan andere delen zal niet stilvallen, maar met dit aantal mensen zal je prioriteiten moeten stellen en dan kan het best wel eens voorkomen dat een bepaalde bug vooruit word geschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Anoniem: 26445 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:47:
De devellop-capaciteiten zijn maximaal 10 man als ze er geen vrijwilligers bij gebruiken, want als we wikipedia mogen geloven is dat het aantal werknemers wat ze in dienst hebben. Dus van mismanagement kan je niet spreken als je 2 spellen (Hattrick en Popmundo) draaiende weet te houden en steeds verder door ontwikkeld.

Het onderhoud aan andere delen zal niet stilvallen, maar met dit aantal mensen zal je prioriteiten moeten stellen en dan kan het best wel eens voorkomen dat een bepaalde bug vooruit word geschoven.
nee niet met je eens voor je weet ben je met problemen aan het oplossen van de applicatie die je zojuist gecreeerd heb. op deze manier blijf je achter de feiten lopen. neemt niet weg dat het inderdaad wel knap is met 10 man en wat vrijwillegers.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad en daarom neem je de bugs mee in de applicatie die je aan het creëren bent en hoef je ze niet allemaal in de huidige versie op te lossen. Je gaat niet iets in de huidige versie oplossen als je al weer met een nieuwe bezig bent. Dus dan schuif je de bug iets vooruit zodat hij met de nieuwe versie mee kan. Je gaat natuurlijk geen versie release met dezelfde bugs erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

nee sorry dsanka, maar dan heb je volgens mij en beetje vreemd idee van software-ontwikkeling als dit een beetje modulair en projectmatig gebeurt ....

Wat ze bij hattrick doen is niet telekens weer de gehele code 'herschrijven' maar enkel bepaalde deel-projecten ontwikkelen...
Bv nu zijn ze bezig met een nieuwe layout, die echter op exact dezelfe databank en source draait en enkel een andere 'schil' is daaromheen...
Dat draait nu al op http://stage.hattrick.org/ ... als je daarvoor ook een login hebt, kun je gewoon daar al inloggen en je team aar besturen... echter... met precies dzelfde kleine bugjes die nu ook al in de huidige code aanwezig zijn...

als je die meld krijg je meestal een vriendelijk afwentelend commentaar van een develloper dat 'ze later plannen specifieke onderdelen 'nog eens aan te pakken'... verder bestaat er echter geen enkele vorm van 'doorgaand' onderhoud waarbij met enige regelmaat kleine 'bugjes' worden aangepakt en zoveel mogelijk gefixed...
Dat is, zelfs uitgaande van beperkte ontwikkel-resources, volgens mij een absoluut verkeerde project-planning .... laat ze dan domweg de deadline's voor projecten net ietwat ruimer instellen, maar die extra tijd ook gebruiken voor iig onderhoud en deels ook controle en betere tests of alles daadwerkelijk ook functioneert (dat bv wekenlang de vleugelverdedigers geen updates kregen en ze dat pas merkten na melding daarvan vanuit de community vind ik ook een absoluut slecht teken)..

Overigens, als ze idd slechts 10 werknemers hebben, neem ik aan dat oo bv commercie en serverbeheer een aantal FTE's kosten en schat ik dat ze hooguit 3 tot 5 FTE's als ontwikkelaar kunnen inzetten ...
Echter, beperkte dev-resources is nooit en excuus ervoor om de beperkte resources die je hebt zo in te zetten dat kennelijk ook gewoon normaal 'onderhoud' kennelijk stilvalt als men aan één project bezig is...
kleine bugjes één tot zelfs anderhalf jaar gewoonweg ongefixed laten en er compleet 'niks' aandoen kan evenzeer negatief uitwerken omdat je toch regelmatig melding zul krijgen en daar wel op moet reageren... ook het geven van telkens weer ontwijkende excuses kost je resources

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RM-rf schreef op woensdag 19 november 2008 @ 11:18:
nee sorry dsanka, maar dan heb je volgens mij en beetje vreemd idee van software-ontwikkeling als dit een beetje modulair en projectmatig gebeurt ....
Ik heb inmiddels bij 5 verschillende bedrijven binnen de software-ontwikkeling gewerkt en overal word een bug alleen direct gefixed op het moment dat het de voortgang van de applicatie bedreigt. Juist alleen de acute problemen fix je direct en de rest pak je pas op zodra je een uitbreiding/verbetering van een bepaalde module gaat maken in een project. Als je dit niet doet blijf je namelijk veel te veel Ad-hoc bezig en komen je deadlines in gevaar van lopende project(en).

In mijn ogen zijn alleen bugs in de matchengine of bij de training acuut genoeg om direct te fixen. Bijvoorbeeld een fout scoutingsreport is dat in mijn ogen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Dan heb je het naar ik aanneem over standalone applicaties waarbijd e release van en nieuwe versie ook daadwerkelijk gedistrbueerd moet worden...

Hattrick is een webtoepassing en 'distributie' is dan geen vraag ... eveneens bestaat er geen grote 'Release-cycle' maar wordt er wel vrijwel iedere donderdag de vrijgegeven ontwikkelversie gereleased...
er is dus wel verdere ontwikkeling... Maar wat me opvalt is dat ze meer aandacht hebben voor het veranderen van dingen (opeens salariskosten die net wat anders berekent worden, bepaalde kosten die opeens in decimalen verschijnen.... en een paar weken terug die nieuwe zoekfunctionaliteit, binnenkort de nieuwe layout)

Daarentegen zijn bepaalde kleine, maar wel soms ergerlijke bugs waar ze gewoonweg _niets_ aan wensen te doen en waarbij ze bij melding ervan, ontwijkend op antwoorden, onder het mom 'binnenkort is er gepland dat dat grootscheeps wordt aangepakt'.... (waarbij binnenkort een niet vastgesteld tijdstip is tussen 'in enkele weken, maanden of jaren')
Dat is bij een webtoepassing gewoon een verkeerde werkwijze... naturlijk kun je niet altijd puur 'ad hoc' alle gemeldde bugs per direkt gaan oplossen. Maar je kun wel een ticket-based systeem inschakelen waarbij gemeldde bugs na een zeker tijd toch afgewerkt kunnen worden. (wat ze deels nu hebben op stage, maar daarbij worden enkel meldingen angenomen die betrekking hebben op het onderdeel dat ze aan het verwerken zijn)

Zeker aangezien er geen groot 'absoluut' verschil is tussen ontwikkelversie en 'live-versie' (die meestal hooguit een weekje uit elkaar liggen) is het niet nodig die dingen onbeperkte tijd 'voor je uit te schuiven'... wat ze nu dus wél doen; Er is niks gepland aan het tijdstip waarop ze die dingen gaan fixxen.

Op het moment dat ze een zo'n 'groot' project aanpakken is het dan ook gelijk én veel 'groter' omdat het veelal het oplossen van veel, al jaren bestaande bugs inhoud én het toevoegen van nieuwe of andere functionaliteiten.
Iets dat vervolgens weer problemen kan geven>: Het valt me ook op dat bij het releasen van hun 'grote projecten' het óók veelvuldig misgaat... zoals bij die zoekfunctionaliteit die dus absoluut niet goed getest was en vol bugs bleek te zitten toen die gereleased werd

[ Voor 8% gewijzigd door RM-rf op 19-11-2008 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RM-rf schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:36:
Dan heb je het naar ik aanneem over standalone applicaties waarbijd e release van en nieuwe versie ook daadwerkelijk gedistrbueerd moet worden...
Nope het zijn allemaal webtoepassingen geweest. Release cyclus hier is toch eerder in maanden dan elke week en er staan echt nog wel een paar meldingen over die ouder zijn dan een jaar.

Zoals jij het beschrijft moet je het eigenlijk wel doen, maar de praktijk pakt het meestal toch niet helemaal zo uit. Het hangt helemaal van organisatie, source code en personeel af.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 26445 op 19-11-2008 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Interessante discussie heren, maar ieder team heeft natuurlijk zijn eigen aanpak en we zullen maar moeten afwachten hoe het met dit team staat en hoe ze moet hun bugs om gaan.

Weet iemand zo of het voor mij nu bv verstandig of interessant is om bijvoorbeeld 5 a 10 duizend in mijn zaakwaarnemers te investeren? Ik ben niet van plan om de komende seizoen of het seizoen daarop een jeugdteam te starten zolang het financieel en mijn eigen team nog niet in orde is zodat ik lekker mee kan draaien.

Financieel zou het voor mij wel haalbaar zijn, ik haal 1x in de 2 weken een winst van ongeveer zo 50duizend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad weer terug naar Hattrick, want we begonnen wel erg af te dwalen ;)

Dan zou ik als ik jou was zoveel mogelijk investeren om het op niveau te krijgen en hoe beter je zaakwaarnemers des te groter de kans dat je iets verkoopbaar pulled. Zeker omdat je niet aan een jeugdteam begint kan je tot die tijd best wel in de zaakwaarnemers investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laatste 3 teams succes in de beker over een uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Maar is het dan zo dat ik hier gelijk 20k in moet pompen om zo snel mogelijk naar een hogere niveau te komen, of kan ik hier eerst met 5k beginnen zodat het eerst matig word en dan 10k naar goed en dan vanaf dat niveau doorstomen met 20k ?

Want ik las ergens dat het namelijk niet zoveel zin heeft om er gelijk 20k in te pompen maar rustig aan te beginnen ?

Ja de laatste beker mensen succes en make us proud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Salv schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:20:
Maar is het dan zo dat ik hier gelijk 20k in moet pompen om zo snel mogelijk naar een hogere niveau te komen, of kan ik hier eerst met 5k beginnen zodat het eerst matig word en dan 10k naar goed en dan vanaf dat niveau doorstomen met 20k ?

Want ik las ergens dat het namelijk niet zoveel zin heeft om er gelijk 20k in te pompen maar rustig aan te beginnen ?
het is inderdaad goedkoper om in het begin minder te investeren: eerst €5.000 totdat je niveau op 'matig' zit, dan €10.000 totdat je op 'redelijk' zit .. en pas daarna €20.000 te gaan investeren.

dat kost je in 19 weken ongeveer €125K ... als je direkt al €20K wekelijks investeert zit je wel sneller op 'redelijk' (in ongeveer 10 weken), maar geef je waarschijnlijk tegen de €200K daarvoor uit.

zie ook:
http://www.hagonline.org/?id=67

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Ja precies daar was ik aan het lezen was al vergeten waar ik dat ookal weer vond. Heb nu de investering staan op 5k de week. Heeft iemand trouwens nog een promotiecode voor flagcreator zie dat je hiervoor plots moet betalen om een flag aan te maken, vind die van dsanka wel nice namelijk, zo heb ik ook wat te doen ipv tegen al die botjes te spele :P

Pff hattrick is echt niet relax bezig;

De laatste 5 wedstrijden zijn de volgende blessures opgekomen
1x trainee voor 3 weken
1x verdediger voor 3 weken
1x trainee voor 1 week
1x verdediger voor 3 weken ( 32 jaar )
1x trainee voor 1 week

Net na de friendly voor vandaag weer 2 mensen in de ziekenboeg namelijk een spits voor 2 weken ( 31 jaar ) en een trainee voor 1 week.. Dit geeft een totaal van 3blessures voor 6 weken en 3 pleisters. Haal echter wel weer een goed middenveld met mijn trainees, toch nog een kleine troost..

[ Voor 43% gewijzigd door Salv op 19-11-2008 19:12 ]

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Begint de Got-Cup trouwens deze al deze week?

Dat ik nog eventjes moet wachten met het uitdagen van andere teams?

edit:
ik zie het al op http://gottrick.nl.nu/ (login ging eerst niet omdat ik scripting uit had staan voor dat domein)
Begin GoT Cup: 3-12-2008 17:00:00

[ Voor 42% gewijzigd door RM-rf op 20-11-2008 09:26 ]

• Salv
Ik zit helaas nu in de positiespel federatie cup, omdat ik dacht dat de GoT cup nog wel even op zich liet wachten.. Ik gaat deze week maar eens de transfermarkt op om te zoeken naar een nieuwe verdediger en een nieuwe spits, mijn oudjes zijn zo kapot geschopt dat het geen zin meer heeft om deze 30+ rotte te laten herstellen.

Ze gewoon op de transferlijst zetten en er voor zorgen dat de transferdeadline afloopt tijdens een wedstrijd. Kan je best nog wel wat vangen voor je 30+ rotte spelers ;)

Zal je dadelijk zien dat ik precies een lotterij win binnen Flag Lottery Federatie tijdens de GoT Cup :P

• Salv
Haha, ja dat was ik ookal van plan, maar ik moet vanavond trainen dus maar ff de transfer prijzen opschrijven en dan mobiel tegen half 9 die gasten op transfer zetten voor a.s. zondag :P

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Anoniem: 26445 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 13:26:
Ze gewoon op de transferlijst zetten en er voor zorgen dat de transferdeadline afloopt tijdens een wedstrijd. Kan je best nog wel wat vangen voor je 30+ rotte spelers ;)

Zal je dadelijk zien dat ik precies een lotterij win binnen Flag Lottery Federatie tijdens de GoT Cup :P
in de nieuwe transferlijst zie je volgens mij als ze geblesseerd zijn ook al speel je een wedstrijd. techniek he.....

Chario2 (818126)

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Anoniem: 26445 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 13:26:
tja, met de nieuwe transfer-zoekfunctie zie je dus bij de resultaten gelijk welke spelers er een blessure hadden (op het moment dat ze op de TL geplaatst werden)..
het lijkt me dus dat die truc een stuk moeilijker is geworden, maar het valt altijd te proberen...

Op de pagina zélf zie je het nog altijd niet, dus je kunt het ook met een advertentie en direkte link proberen ... dan missen mensen die de speler via die link opzoeken de vermelding van een blessure

Overigens is me opgevallen dat het herstel van zelfs redelijk oude spelers best nog wel goed gaat, zolang ze maar een beetje conditie hebben ...zelfs mn 40-jarige coach herstelde gewoon toen hij op een -1 kruisje stond, wat me verbaasde omdat ik dacht dat voorheen vanaf 36 jaar oid spelers enkel konden stijgen in blessure-tijd.

[ Voor 33% gewijzigd door RM-rf op 20-11-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Wauw het opblijven en het studeren tijdens de trainingsupdate van hattrick was wel een goede keus. Na het invullen van de formules in mijn rekenmachine, kreeg ik 4x een waarschuwings geluid dat mijn spelers gepopt zijn :)

Snap alleen niet waarom ik altijd weer zoveel vormdaling krijg dezer dagen, vorige week +7/-4 en deze week +5/-4 en +940/-140 TSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had ook 1 pop. Mijn bovennatuurlijke verdediger ging van waardeloos naar slecht positiespel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-05 22:09
Ik ga na jaren stoppen met hattrick en mijn team A2 United. Ik heb helaas niet de tijd meer om alles goed bij te houden.
Mijn vraag aan jullie:
heeft iemand (die nog geen team heeft) interesse om mijn team over te nemen? Ik speel op het moment in klasse V.36 en heb een kaptiaal van 4 miljoen euro. Ik zou het jammer vinden dat het team langzaam 'dood' zal gaan. Bij interesse hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-03 14:03
lochtejans schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:44:
Ik ga na jaren stoppen met hattrick en mijn team A2 United. Ik heb helaas niet de tijd meer om alles goed bij te houden.
Mijn vraag aan jullie:
heeft iemand (die nog geen team heeft) interesse om mijn team over te nemen? Ik speel op het moment in klasse V.36 en heb een kaptiaal van 4 miljoen euro. Ik zou het jammer vinden dat het team langzaam 'dood' zal gaan. Bij interesse hoor ik het graag!
Volgens mij is dit binnen HT niet toegestaan:
Kan ik mijn team overdoen aan een vriend?

Nee. Hattrick en onze vertegenwoordigers zijn de enigen die teams kunnen toewijzen. Om diezelfde reden is het jou dus ook niet toegestaan om een team van een vriend te accepteren.
De vraag is natuurlijk of dit iemand op zou vallen.

Maar ja, wat is de lol als je met Hattrick begint en je start direct in de V met een volledig team, de lol is och ook om het van begin af aan op te bouwen, en zo ook het spelletje te leren. En het is niet echt fair voor mensen die wel van scratch af aan beginnen. Maar goed wie weet vind je iemand.

[ Voor 14% gewijzigd door sarinsarin op 21-11-2008 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lochtejans schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:44:
Ik zou het jammer vinden dat het team langzaam 'dood' zal gaan. Bij interesse hoor ik het graag!
Je kunt ook 1 x in de maand inloggen, je houdt je aan de regels en je team bloed niet dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad je team gewoon langzaam aflaten zakken (1x per maand inloggen) en misschien krijg je ooit weer tijd om het weer op te pakken. Dan heb je in ieder geval meer geld ter beschikking om een team te bouwen dan wanneer je opnieuw zou moeten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-05 11:03
En bij de meeste mensen gaat het toch kriebelen, als ze een tijd zonder hattrick hebben gezeten.
Dan is het toch fijn, dat je weer vrij hoog in kunt stappen. In plaats van in de 9e, met wat bots.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad want met al die bots zijn die kriebels zo weer weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Ja indd, ik heb het geluk dat ik niet in 10 mijn team heb gekregen anders zou het wel lastig zijn om te blijven spelen. Echter is een maat van mij in 10 beginnen met trainen PM en haalt nu ook wel gewoon een formidabel middenveld in 9 en kan straks in 8 ook wel gelijk doorstomen hoogstwaarschijnlijk, dus elk nadeel heeft ook zijn voordeel.

Ik draai nu naar 6 weken met mijn PM training een goed middenveld en hoop hem nog wel wat te verstevigen in 8 straks :) en dan de andere linie's langzaam versterken van de opbrengsten van mijn mids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

sarinsarin schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:52:
[...]
Maar ja, wat is de lol als je met Hattrick begint en je start direct in de V met een volledig team, de lol is och ook om het van begin af aan op te bouwen, en zo ook het spelletje te leren. En het is niet echt fair voor mensen die wel van scratch af aan beginnen. Maar goed wie weet vind je iemand.
Dat ben ik wel met je eens. Het leuke zit in het opbouwen, als alles loopt dan vind ik er ook niet veel meer aan. Gelukkig loopt het bij mij verre van op rolletjes dus ik heb nog genoeg te doen met mijn team :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-05 22:09
IK heb besloten om m'n team aan te houden en af en toe in te loggen. Wellicht dat ik komend jaar toch weer wat tijd kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
lochtejans schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 11:59:
IK heb besloten om m'n team aan te houden en af en toe in te loggen. Wellicht dat ik komend jaar toch weer wat tijd kan vinden.
Tuurlijk joh! Zonde om te stoppen man! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

volgens mij heb ik een koopje gedaan (en een toekomstige trainer of hij moet na zijn ervaring pop nog flink geld op gaan leveren).

Lance Burgman (70328563)
30 jaar en 42 dagen, redelijk in vorm, gezond

Een aangenaam persoon die kalm en oprecht is.
Heeft goed ervaring en is een goed leider

volgende verjaardag: 31-01-2009
Nationaliteit: Nederland
Total Skill Index (TSI): 49 080
Loon: 43 260 €/week
Eigenaar: Chario2
Waarschuwingen: 0
Fysiek: fit

Conditie: redelijk Keepen: rampzalig
Positiespel: buitenaards Passen: slecht
Vleugelspel: waardeloos Verdedigen: waardeloos
Scoren: slecht Spelhervatting: redelijk

Doelpunten in carrière: 25
Hattricks in carrière: 0
Competitiedoelpunten dit seizoen: 0
Bekerdoelpunten dit seizoen: 0

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

chario2 schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:34:
volgens mij heb ik een koopje gedaan (en een toekomstige trainer of hij moet na zijn ervaring pop nog flink geld op gaan leveren).

Lance Burgman (70328563)
30 jaar en 42 dagen, redelijk in vorm, gezond

Een aangenaam persoon die kalm en oprecht is.
Heeft goed ervaring en is een goed leider

volgende verjaardag: 31-01-2009
Nationaliteit: Nederland
Total Skill Index (TSI): 49 080
Loon: 43 260 €/week
Eigenaar: Chario2
Waarschuwingen: 0
Fysiek: fit

Conditie: redelijk Keepen: rampzalig
Positiespel: buitenaards Passen: slecht
Vleugelspel: waardeloos Verdedigen: waardeloos
Scoren: slecht Spelhervatting: redelijk

Doelpunten in carrière: 25
Hattricks in carrière: 0
Competitiedoelpunten dit seizoen: 0
Bekerdoelpunten dit seizoen: 0
Gekocht voor 999.000 ;)

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zolang je het loon kan betalen, ik weet niet in welke divisie je speelt maar 43260 per week is behoorlijk wat.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Marzman schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:49:
Zolang je het loon kan betalen, ik weet niet in welke divisie je speelt maar 43260 per week is behoorlijk wat.
speel in de 6e, loon betalen lukt net. maar heb een financiele buffer van 2 miljoen.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus

Quintus

Eg wel! Dus....

chario2 schreef op zondag 23 november 2008 @ 12:55:
[...]

speel in de 6e, loon betalen lukt net. maar heb een financiele buffer van 2 miljoen.
Dat loont zakt nu toch alleen nog maar als hij ouder wordt.

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Quintus schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:42:
[...]

Dat loont zakt nu toch alleen nog maar als hij ouder wordt.
Yep, ik denk dan ook dat het een aardige aankoop is.
Hij kan nog wel 2 seizoenen mee als speler en doordat hij goed leiderschap heeft, heeft hij ook nog een rest waarde of ik kan hem als trainer gaan gebruiken.
Naar mijn idee ideaal.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus

Quintus

Eg wel! Dus....

chario2 schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:59:
[...]

Yep, ik denk dan ook dat het een aardige aankoop is.
Hij kan nog wel 2 seizoenen mee als speler en doordat hij goed leiderschap heeft, heeft hij ook nog een rest waarde of ik kan hem als trainer gaan gebruiken.
Naar mijn idee ideaal.
Inderdaad, voor een prut speler met goed leiderschap en ervaring ben je ook zo 600k kwijt. Als dit soort spelers 34 jaar zijn dan is het loon al zeker onder de 20k per week

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Zow, halverwege het seizoen en we zitten met 3 teams bovenaan de lijst. Mijn team, van deze drie, met het slechtste doelsaldo... maar dit zal langzaamaan verbeterd worden, aangezien het schema dit veroorzaakt heeft.

Tevens heb ik sinds wedstrijd 3 kunnen PIC'en, dus mijn TS is flink wat gestegen. Ik blijf hiermee doorgaan tot ik weer tegen een van de 2 anderen aan de top moet spelen. Hopelijk kan ik dan 2x een MOTS toepassen of met een flink hoge TS en een normale Team Attitude het middenveld volledig beheersen.

Hoe staan de andere GOT'ers er voor in hun league?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Bovenaan, maar da's niet gek in een league met 5 of 6 bots. Nog IX ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Ik sta ook eerste en dat met 5 punten los, maar dat zou ook geen probleem moeten zijn met 2 tegenstanders die een waardeloos tot zwak middenveld halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:41

_Z3

[b][message=31097129,noline]Hoe staan de andere GOT'ers er voor in hun league?
Besteed niet zoveel tijd aan mn team, ik heb alle spelers verkocht, met als resultaat: gisteren verloren van een botje... Sta nu dus 8e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-02 10:05
Mijn seizoen gaat als verwacht goed, gisteravond wel balen want ik heb met 6-1 gewonnen, mijn eerste tegengoal dit seizoen!! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik heb een erg leuke verrassing gehad dit weekend... was uitgegaan van een verlies, wat mn fans ook duidelijk verwachtten, ik speelde ook tegen een kandidaat voor promotie.
maar uiteindelijk bleek mn countertactiek zo sterk dat ik na 85 minuten nog met 4-0 voorstond... dat in de laatste 4 minuten mn tegenstander nog drie keer scoorde maakte gelukkig niks meer uit.

Halverwege de Competitie ziet het er erg goed voor me uit ... mn gebrek aan geluk in de beginweken heeft niet teveel schade gedaan; enkel een verlies tegen een mede-degradatiekandidaat deed wel pijn, maar dat was ook de enige maal dat die drie punten haalde tegen en echte tegenstander.

Met nu twee botteams in mn liga, twee teams waarvan ik moet kunnen winnen, terwijl met countertactiek ik ook tegen de andere drie een kansje heb wat puntjes te pakken, hoop ik de volgende competitie-helft 15 punten te halen, met de 10 die ik nu heb zou me dat op 25 punten brengen en ergens tussen plaats drie en vier :
Volgend seizoen zou dan mogelijk zelfs een kampioenschaps- of iig promotie-run te pogen zijn, al hoop ik het wel op zeker te doen en dat betekent dat ik dan gelijk ook een extra budget over moet houden om me te versterken en me daarna ook in de VI te handhaven ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Even een vraag: Hoeveel 1e selectie spelers hebben jullie ?
Ik heb 1 formidabele, 1 wonderbaarlijke en 1 briljante verdedigers (speel altijd 3-4-3).
Als reserve heb ik slechts een goede verdediger achter de hand.
Ik heb wel 6 mids die ik kan gebruiken zonder kwaliteit te verliezen.
Wat houden jullie aan ?

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chario2 schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:57:
Even een vraag: Hoeveel 1e selectie spelers hebben jullie ?
Train verdedigen en speel 5-3-2
Stuk of 13 trainees (10 serieus en 3 uit mijn jeugd die een keertje moeten poppen voor ik ze verkoop), 3 middenvelders (wissel is trainee met veel PM) en 2 goede aanvallers en een iets mindere wissel.

voor mijn B-team koop ik 3 middenvelders van 1000 € zodra ik uit de beker ben en die ontsla ik dan weer aan het eind van het seizoen.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.