En normaal stond het geld de volgende dag wel op m'n rekening, dus vraag me af waar 't geld nu heen is want op de icesave rekening was ie al afgeschreven...
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Verwijderd
Toch leuk om dit eens mee te maken (voor 1 euro maak ik mij niet druk).
Ik verwacht eigenlijk dat de media en de mensen zelf ervoor zorgen dat banken in moeilijk vaarwater komen, aangezien iedereen zijn spaar te goeden wilt overmaken. Dat de ijslandse bank (en overheid) uitspraken doet over de solvabiliteit heeft denk ik weinig invloed (zie de omstandigheden bij Fortis).

Lees de draad voor je blaat. <-- iets vriendelijker mag ook wel!svandelft.nl schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:07:
Net op het RTL nieuws werd er gezegt dat DNB tot 100.000 euro gaat vergoeden na een belsuit van Wouter Bos. Maar dat je de eerste 20.000 euro bij de regering in IJsland moet halen omdat die dat deel vergoed.
[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 07-10-2008 21:27 ]
Ja, echt heel erg leuk! Ik hoop dat er snel een energiecrisis op deze kredietcrisis volgt. Ik ben benieuwd of dat net zo leuk zal zijn!Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:06:
Toch leuk om dit eens mee te maken (voor 1 euro maak ik mij niet druk).
Joh, doe eens niet zo onaardig. Je kunt toch niet verwachten dat zaken op een online forum al lang en breed bekend zijn nog voordat het op RTL nieuws komt!
[ Voor 32% gewijzigd door argro op 07-10-2008 20:16 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Verwijderd
Leuk is wellicht niet de goede bewoording in de huidige situatie, maar eigenlijk hoor je de term "bank run" enkel in de geschiedenis en economie boekjes. Weinig mensen staan er echt bij stil.argro schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:15:
[...]
Ja, echt heel erg leuk! Ik hoop dat er snel een energiecrisis op deze kredietcrisis volgt. Ik ben benieuwd of dat net zo leuk zal zijn!
[...]
Joh, doe eens niet zo onaardig. Je kunt toch niet verwachten dat zaken op een online forum al lang en breed bekend zijn nog voordat het op RTL nieuws komt!
Ik ben trouwens benieuwd of de icesave webpagina echt overbelast is of dat ze gewoon ervoor zorgen dat je niet op de website komt.
Als je je geld niet terugkrijgt van Icesave door bijv. een faillissement, dan kun je bij DNB een formulier opvragen.Cyberpope schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:41:
[...]
Ha humor... Ik heb er nog 5 euro op staan. Kijken hoe z'n procedure in zijn werk gaat.....
DNB controleert dan het tegoed en als dit klopt betalen zij het tegoed (excl. de rente !!!) uit.
Let wel, dit was bij De Hoop zo en het is aannemelijk dat dit hier ook zou kunnen gaan gelden.
[ Voor 25% gewijzigd door Guardian Angel op 07-10-2008 20:22 ]
ARME AOW’er
RTL:
VolkskrantDNB
De Nederlandsche Bank (DNB) is koortsachtig met Icesave aan het overleggen om een oplossing voor de Nederlandse spaarders te vinden.
Het nieuwsitem van RTL over Icesave was ook niet om over naar huis te schrijven op het gebied van accuraatheid. Overigens is het wel opvallend dat beide bovenstaande bronnen melding maken van het overleg. Op het moment dat enkel de benaderbaarheid van de site een probleem is lijkt me de oplossing simpel: even wat extra capaciteit bijplaatsenDNB en het ministerie van Financiën voeren momenteel overleg met de IJslandse autoriteiten over een regeling.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
ja... maar die 5 euro valt onder de ijslandse regeling. Niet onder die van de DNB....Guardian Angel schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:20:
[...]
Als je je geld niet terugkrijgt van Icesave door bijv. een faillissement, dan kun je bij DNB een formulier opvragen.
DNB controleert dan het tegoed en als dit klopt betalen zij het tegoed (excl. de rente !!!) uit.
Let wel, dit was bij De Hoop zo en het is aannemelijk dat dit hier ook zou kunnen gaan gelden.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Enige wat ik me nog enigszins zou kunnen voorstellen dat Ijsland te hulp geschoten gaat worden door andere landen en dat dat dan misschien onderdeel van zo'n regeling zou zijn om te voorkomen de "run on the bank" te stoppen. Alleen vrees ik dat het nu te laat daarvoor is.
Verwijderd
Maarja, ik verwacht eerder mooie praatjes en persberichten. De media zorgt er iniedergeval wel voor dat als een bank het mogelijk moeilijk krijgt het aan iedereen verteld wordt. Zodoende krijgen de voornoemde banken het gegarandeerd moeilijk en moeten er stappen ondernomen worden.
Aan de andere kant is censuur toepassen ook niet erg wenselijk.Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:35:
Maarja, ik verwacht eerder mooie praatjes en persberichten. De media zorgt er iniedergeval wel voor dat als een bank het mogelijk moeilijk krijgt het aan iedereen verteld wordt. Zodoende krijgen de voornoemde banken het gegarandeerd moeilijk en moeten er stappen ondernomen worden.
Nieuws mag best gebracht worden, en dit is gewoon nieuws.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Dat ben ik met je eens, echter moet iedereen wel bedenken wat voor gevolgen e.a. heeft. Welke bank dan ook krijgt het op dit moment moeilijk als er roddels over haar komen. De genade klap komt door alle consumenten (en bedrijven) die hun tegoeden overboeken.wildhagen schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:39:
[...]
Aan de andere kant is censuur toepassen ook niet erg wenselijk.
Nieuws mag best gebracht worden, en dit is gewoon nieuws.
Allebei heeft zo zijn voor- en nadelen. Ik ben trouwens ook anti censuur, maar wel anti stemming makerij (zie Fortis).
Nee, er is/komt hoogstwaarschijnlijk geen verschil omdat de DNB het e.e.a. met de IJslandse centrale bank zal regelenRAILGUNNER schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:28:
Dat is precies het verschil: de Hoop was een Nederlandse bank.
Ik kan me niet voorstellen dat in dit geval DNB niet zal helpen.
ARME AOW’er
Wat gaan ze volgens jou regelen dan? "Oh, prima, wij betalen alle Nederlandse spaarders wel voor jullie terug. Tuurlijk, doen we ff."Guardian Angel schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:44:
Nee, er is/komt hoogstwaarschijnlijk geen verschil omdat de DNB het e.e.a. met de IJslandse centrale bank zal regelen
Het garantiestelsel is er niet voor niets.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Cyberpope in "Icesave... is het wat?"RAILGUNNER schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:47:
[...]
Wat gaan ze volgens jou regelen dan? "Oh, prima, wij betalen alle Nederlandse spaarders wel voor jullie terug. Tuurlijk, doen we ff."
Inderdaad, dát lijkt mij te zullen gaan gebeuren. De DNB haalt het dan weer terug bij de centrale bank van IJsland.RAILGUNNER schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:47:
[...]
Wat gaan ze volgens jou regelen dan? "Oh, prima, wij betalen alle Nederlandse spaarders wel voor jullie terug. Tuurlijk, doen we ff."
Op die manier, stukje overplichte service, kweekt men vertrouwen
ARME AOW’er
Dit lijkt mij niet wenselijk. Het is een bank buiten Nederland en zelfs buiten de EU. Waarom zou DNB zelf het risico nemen om die tegoeden uit te betalen?Guardian Angel schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:52:
[...]
Inderdaad, dát lijkt mij te zullen gaan gebeuren. De DNB haalt het dan weer terug bij de centrale bank van IJsland.
De Nederlandse staat geeft je ook geen geld als je je spaargeld in een bank in Timboektoe hebt zitten, waarom hier dan wel?
Dat zeg ik toch niet?Brons schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:54:
[...]
Dit lijkt mij niet wenselijk. Het is een bank buiten Nederland en zelfs buiten de EU. Waarom zou DNB zelf het risico nemen om die tegoeden uit te betalen?
De Nederlandse staat geeft je ook geen geld als je je spaargeld in een bank in Timboektoe hebt zitten, waarom hier dan wel?
Ik zeg dat de DNB mogelijk "iets" zal gaan regelen om de NL-spaarders van dienst te zijn. Niets meer, niets minder.
ARME AOW’er
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de DNB als tussenstap fungeert.RAILGUNNER schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:47:
[...]
De DNB betaalt de Nederlandse spaarders hun tegoeden uit, en gaat vervolgens 20K per spaarder 'declareren' in IJsland.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
RAILGUNNER schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:47:
[...]
Hier staat het toch duidelijk? Of lees ik het niet goed?Guardian Angel schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:52:
[...]
Inderdaad, dát lijkt mij te zullen gaan gebeuren. De DNB haalt het dan weer terug bij de centrale bank van IJsland.
Dan neemt DNB dus het risico op zich dat het IJslandse garantiefonds/regering niet kunnen/willen betalen.ralpje schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:58:
[...]
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de DNB als tussenstap fungeert.
De DNB betaalt de Nederlandse spaarders hun tegoeden uit, en gaat vervolgens 20K per spaarder 'declareren' in IJsland.
Niet als ze daar vooraf (nu?) duidelijke afspraken over maken. Zie het meer als het proxy-en van het verzoek (hé, het blijft GoTBrons schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:01:
Dan neemt DNB dus het risico op zich dat het IJslandse garantiefonds/regering niet kunnen/willen betalen.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Brons schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:01:
[...]
Hier staat het toch duidelijk? Of lees ik het niet goed?
Dan neemt DNB dus het risico op zich dat het IJslandse garantiefonds/regering niet kunnen/willen betalen.
Guardian Angel schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:44:
[...]
Nee, er is/komt hoogstwaarschijnlijk geen verschil omdat de DNB het e.e.a. met de IJslandse centrale bank zal regelen
ARME AOW’er
Denk eerder dat het precies andersom zal gaan, als DNB het geld heeft pas de spaarder uitbetalen ook met oog op dat niemand meer risico wil nemen in deze tijden.ralpje schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:58:
[...]
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de DNB als tussenstap fungeert.
Kan je de opmerking wat uitbreiden met leestekens? Ik kan moeilijk lezen wat er precies andersom is?JJFS schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:05:
[...]Denk eerder dat het precies andersom zal gaan, als DNB het geld heeft pas de spaarder uitbetalen ook met oog op dat niemand meer risico wil nemen in deze tijden.
[ Voor 62% gewijzigd door Sendy op 07-10-2008 21:15 ]
Als je de tekst leest die ik ge-quote heb dan moet je daar prima uit kunnen komen...Sendy schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:11:
Het lijkt mij dat Nederland IJsland een lening zal geven om de spaarders hun geld terug te geven, mocht het zover komen.
[...]
Kan je de opmerking wat uitbreiden met leestekens? Ik kan moeilijk lezen wat er precies andersom is?
Kortom alleen faciliteren, hopenlijk komt de ijsland zijn belofte na, eventueel na aandringen van Nederland/Europa zijn nationale banken en overhedenPersbericht
Details persbericht Datum 07 oktober 2008
Er zijn onduidelijkheden ontstaan rond Landsbanki hf. te Reykjavik en haar bijkantoor Icesave in Nederland. De Nederlandse autoriteiten zoeken contact met hun IJslandse collega's om opheldering te krijgen. Thans kan het volgende worden meegedeeld.
Op de rekeningtegoeden bij Icesave zijn de IJslandse en Nederlandse depositogarantiestelsels van toepassing. DNB zal in overleg treden met de IJslandse autoriteiten over hoe, indien de instelling in déconfiture zou geraken, de afwikkeling zal worden vormgegeven. Vandaag is door de Minister van Financiën besloten de dekking op de tegoeden van rekeninghouders in Nederland voor een periode van één jaar te verhogen tot EUR 100.000 per persoon per bank. In het geval van Icesave komt een deel van die dekking voor rekening van het IJslandse en niet van het Nederlandse depositogarantiestelsel. Indien nodig zal DNB rekeninghouders faciliteren met hun beroep op de dekking in IJsland.
[ Voor 6% gewijzigd door lithoijen op 07-10-2008 21:26 ]
too late
[ Voor 90% gewijzigd door j0ck0z op 07-10-2008 21:27 ]
PB 3.2
Wat ik al zei dus, DNB is ook niet gek. Anders zou het garantiestelsel ook niks voorstellen, als ze alsnog geld van niet-gegarandeerde banken gaan uitkeren. Het stempel "DGS" zegt dan niks meer.lithoijen schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:25:
Op de site van DNB staat ondertussen het volgende:
Kortom alleen faciliteren, hopenlijk komt de ijsland zijn belofte na, eventueel na aandringen van Nederland/Europa zijn nationale banken en overheden
Over wat voor bedrag zouden we eigenlijk praten voor het nederlandse gedeelte van icesave?
Ik dacht dat ze ongeveer 50.000 klanten hadden? Klopt dit, en hoeveel tegoeden zouden zij gezamelijk op hun rekeningen hebben staan?
En hoeveel is daarondertussen succesvol van geevacueerd, kortom wat is de totale schade voor de Nederlandse spaarder dat eventueel vergoed gaat worden door de ijslandse overheid?
Dan kunnen we wat beter inschatten hoe groot de kans is dat we nog wat terugzien van onze spaarcenten.
Daaruit kun je opmaken dat:indien de instelling in déconfiture zou geraken
1/ daarover bij DNB dus nu niets bekend is en dat
2/ het 'overleggen over een regeling', waarover andere media (rtl, volkskrant) berichtten, (nog?) niet aan de orde is.
in déconfiture: dan komen ze uit de jam ofzo?

[ Voor 9% gewijzigd door Rudedadude op 07-10-2008 21:36 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Over het gedeelte dat door het nederlandse deposito garantie systeem vergoed moet worden zou ik me geen zorgen maken.
Zouden wij nog voordeel hebben dat ze in Engeland de boel bevroren hebben?
In Nederland mogen ze dat niet zomaar, dus dan zou er "engels" geld hier uitgekeerd kunnen worden (als er nog iets over is op het moment dan). Of zijn het compleet gescheiden bedrijven?
Punt 1 wil mijn inziens alleen zeggen dat nog niet bekent is of het via een fiasement word "opgelost".Rudedadude schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:34:
en hier staat het dan nog eens nauwkeurig:
[...]
Daaruit kun je opmaken dat:
1/ daarover bij DNB dus nu niets bekend is en dat
2/ het 'overleggen over een regeling', waarover andere media (rtl, volkskrant) berichtten, (nog?) niet aan de orde is.
Volgens mij is uit de berichtgeving maar al te duidelijk op te maken dat het bij dnb bekent is dat er wat loos is.
Misschien moet Bos maar eens gaan praten, bij Fortis schijnt hij dat aardig gedaan te hebben als ik het nieuw mag geloven.
Ik moest het ook even opzoeken.Rudedadude schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:34:
Woord: deconfiture (zelfst. naamw., -)
Synoniem van deconfiture: afgang (zelfst. naamw.)
Synoniem van deconfiture: bankroet (zelfst. naamw.)
Synoniem van deconfiture: faillissement (overig.)
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Het slechte nieuws: Als alle banken in IJsland failliet gaan dan heeft de regering niet genoeg poen om dit op te vangen.
[ Voor 30% gewijzigd door TheBorg op 07-10-2008 21:51 ]
Volgens mij zag ik vanmiddag ergens dat het voor UK+NL samen ca. 6.5mld euro betreft. Voor UK:stin schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:33:
In een bericht stond dat er 50.000 Nederlanders bij Icesave spaarde (dus dan heb je de rest van de buitenlandse spaarders nog niet erbij). Stel je voor dat iedereen gemiddeld 20.000 euro spaart. Dat is dan 1 miljard voor Nederland. Kan een land, dat ca. 300.000 inwoners heeft zoveel spaartegoed wel garanderen?
bron: http://business.timesonli...eDWWwZghg3oUF9IxjLbzzgmCAThe collapse of the online bank IceSave, leaving 300000 UK depositors with no certainty they will get their £4.5 billion of savings back, ...
Ik vraag me echt af of IJsland nog een konijn uit de hoge hoed kan toveren.
[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 07-10-2008 21:51 ]
Nou... vorige week lijkt bekans een eeuw geleden. Er is "iets" veranderd hoor.TheBorg schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:47:
Toevallig vorige week m'n geld daar weg gehaald. Dit is gewoon goed gegaan, binnen een paar dagen was het over gemaakt. Er is dus nog hoop.
Pas als de centrale bank van IJsland failliet gaat is er een groot probleem. De staat IJsland kan dan immers niet meer aan zijn verplichtingen tot betalingen aan andere landen voldoen.
Net zoals dat in de jaren '80 van de vorige eeuw met Mexico het geval was. Dat land werd wereldwijd van de financiële markten uitgesloten.
[ Voor 33% gewijzigd door Guardian Angel op 07-10-2008 22:02 ]
ARME AOW’er
[ Voor 84% gewijzigd door Rukapul op 07-10-2008 21:58 ]
What's in the case?
Ik vraag me ook nog steeds af hoe ze alles hebben kunnen wegtoverenIk vraag me echt af of IJsland nog een konijn uit de hoge hoed kan toveren.
Het grote probleem is, is dat we allemaal wel weten dat we niet paniekerig moeten reageren, maar toch doen we het wel (moi incluis). En juist dat massale weghalen van het geld, veroorzaakt het probleem.

[ Voor 29% gewijzigd door Voxie2 op 07-10-2008 22:14 ]
4,5 miljoen pond is ruim 5 miljard euro voor de Engelse tak.Volgens mij zag ik vanmiddag ergens dat het voor UK+NL samen ca. 6.5mld euro betreft.
Blijft er 1,5 miljard over voor de nederlandse tak van icesave.
Vind ik wel veel als je bedenkt dat ze maar 75000 klanten hebben (was net op het journaal)
Hoe dan ook blijft erg veel geld voor zo'n klein land
ik heb gisteren avond de transactie gedaan.Termi schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:25:
Zijn er ook mensen die hun opdracht maandagavond hebben gegeven, want dat heb ik gedaan. Ik heb een bewijs dat het overgeschreven is van Icesave. Maar ABN nog niks, ik weet nog niks.
Ik verwacht het morgenvroeg op de rekening. Anders kan het wel eens erg lang gaan duren.
Bevestiging mail ook gehad!
Tijd van werken, tijd van rusten
Ik heb maandag middag rond een uur of 16:00 opdracht gegeven, ook een mail gehad, maar nog niks binnen (rabobank). Ik ben bang dat ik mag gaan hopen op een of ander vaag garantiefonds dat zo goed als blut blijkt te zijn.Termi schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:25:
Zijn er ook mensen die hun opdracht maandagavond hebben gegeven, want dat heb ik gedaan. Ik heb een bewijs dat het overgeschreven is van Icesave. Maar ABN nog niks, ik weet nog niks.
Nog even een quoteje vanuit fok wat ik erg eng vind:
Zelf geld naar icesave toe boeken lijkt vanaf gisteren mis te gaan.07-10-2008
Boekdatum : 07-10-2008
Verwerkingsdatum : 07-10-2008
by 7864.44.908 ICESAVE bij
€ X00,00
BETALINGSKENM. 0690375
RETURN FUNDS
RETURN FUNDS
07-10-2008
€ X00,00
BETALINGSKENM. 0690335
RETURN FUNDS
RETURN FUNDS
07-10-2008
€ X00,00
BETALINGSKENM. 0690374
RETURN FUNDS
RETURN FUNDS
[ Voor 37% gewijzigd door lithoijen op 07-10-2008 22:39 ]
Had 2 weken terug een rekening geopend. En toevallig vrijdag mijn pasje gekregen. En dan dit. Vroeg me vanmiddag al af waarom de site zo traag was, wilde net al mijn spaargeld erop gaan zetten. OMG
Gelukkig stond er nu nog maar €1 op om te testen haha.
Dan te bedenken dat ik eerst zo blij was met het voorstel van Bos om het gegarandeerde bedrag naar €100.000 te verhogen.
[ Voor 14% gewijzigd door Giant87 op 07-10-2008 22:39 ]
Verwijderd
joh.......als jij op de site van icesave kan komen en kan inloggen mag je mijn geld wel ff terug boekenthefxr schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:39:
spaarders die bij icesave zitten, kunnen het beste alles wegsluizen, het gaat niet goed daar.
Spuit 11?thefxr schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:39:
spaarders die bij icesave zitten, kunnen het beste alles wegsluizen, het gaat niet goed daar.
Laten we het vriendelijk houden ondanks dat er wellicht enige frustratie kan zijnVerwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:43:
[...]
joh.......als jij op de site van icesave kan komen en kan inloggen mag je mijn geld wel ff terug boeken
Voortaan vraag ik aan mr_obb advies over geldzakenmr_obb schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:51:
De vraag die ik heb is of de Nationale Bank van IJsland in staat is om die 20.000 ook daadwerkelijk uit te keren als de bank onderuit gaat. In Amerika was er zo'n 52 miljard beschikbaar en de val van IndyMac kost ze zo al 8 miljard.
Ik heb geen idee hoe de verhouding is tussen het budget van de IJslandse nationale bank en de spaartegoeden die Landsbanki beheert.
(moet de topictitel niet verandert worden in: Icesave....was het wat?)
Nou inderdaad, hij zag het aankomen:eamelink schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:54:
[...]
Voortaan vraag ik aan mr_obb advies over geldzaken. Best interessant om de posts aan het begin van dit topic nog eens te lezen
.
Icesave... is het wat?
Ik zit er (nog), en denk er momenteel nog niet aan om mijn geld daar weg te trekken (twijfel wel). Voor zover ik kan zien zijn er met die bank specifiek nog geen problemen (met het land natuurlijk wel), maar als iets misloopt ben ik toch beschermt door het Luxemburgse recht. Zou dat fonds ook uitkeren als echt het land over de kop gaat?
Nu maar hopen dat DNB wat 'moois' kan regelen met bancair IJsland.
(Zul je zien... verliezen we a.s. zaterdag ook nog met voetbal van IJsland.)
[ Voor 24% gewijzigd door Jazzper op 07-10-2008 23:15 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Daar houd ik je aan!!!Jazzper schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:15:
no panic, komt allemaal goed. Ook die eerste 20K. Morgen meer. Houdt de site van DNB maar in de gaten.

Hoe dan ook, het zijn onzekere tijden, al wordt het pas echt erg wanneer er landen failliet gaan. Gelukkig is dat nog niet gebeurt. Overheden kunnen echter ook niet onbeperkt overnemen en ingrijpen.
Zelf onlangs een account bij Moneyou aangemaakt. Niet de allerhoogste rente met 5,1%, maar het valt wel onder de ABN AMRO en dus in feite de staat.
_██_
(ಠ_ృ)
vertel vertelJazzper schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:15:
no panic, komt allemaal goed. Ook die eerste 20K. Morgen meer. Houdt de site van DNB maar in de gaten.
Hoe laat verwacht je het nieuws, vandaag nog?
Ik las trouwens dat Noorwgen Ijsland 500 miljoen heeft toegezegt.
Klinkt bij mij een beetje als een druppel op een gloeiende plaat, maar goed ik kan ieder positief nieuw nu gebruiken

Op de site van de NOS staat ondertussen het volgende:
Hopenlijk kan bos samen met de dnb toteen goede deal/afspraak komen.DNB wil opheldering over Icesave
De Nederlandsche Bank en minister Bos proberen opheldering te krijgen van IJsland over de rekeningtegoeden van Nederlandse spaarders bij Icesave, een dochter van de in problemen geraakte bank Landsbanki. DNB wil weten hoe zij worden gecompenseerd als Icesave zijn verplichtingen niet meer kan nakomen.
IJsland moet per rekening garant staan voor 20.887 euro. De rest wordt tot een bedrag van 100.000 gegarandeerd door Nederland. Het is niet duidelijk wat er gebeurt als IJsland dat eerste bedrag niet kan opbrengen.
De IJslandse regering heeft de controle over de eigen banken overgenomen.
[ Voor 45% gewijzigd door lithoijen op 07-10-2008 23:32 ]
Grrr.. ik wil dat geld terug. Hopenlijk morgen beter nieuws.
Tip voor de tweakers: het inladen van IceSave gaat (bij mij) tot nu toe het beste met Safari.
Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.
Verwijderd
Verwijderd
Dat zou heeeeeeeeeel fijn zijn. Stond op het punt aanbetaling 2e huis(je) te doen, die italiaanse droom gaat anders voorbij ;-(Jazzper schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:15:
edit: was hierboven al gepost
[ Voor 80% gewijzigd door Tourniquet op 07-10-2008 23:34 ]
hier net zoFicoF schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:04:
Mijn lakse manier van handelen met geld komt me nu goed van pas. Ik had m`n centjes nog niet naar de rekening overgemaakt.![]()
(moet de topictitel niet verandert worden in: Icesave....was het wat?)
Overigens heb ik het idee dat de kredietcrisis ook extra wordt aangewakkert door paniek reacties......
Verwijderd
helemaal mee eens, maar wil toch niet de sukkel zijn die in dat belang z'n geld gaat laten staan....descon schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:41:
[...]
hier net zo![]()
Overigens heb ik het idee dat de kredietcrisis ook extra wordt aangewakkert door paniek reacties......
nibc is flink getroffen door de kredietcrisis, ik zou een andere partij zoeken die wat steviger in de schoenen staat. Alles is gegarandeerd, maar eerdat je het geld terug hebt ben je wel even verderVerwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:31:
Voor degenen die voor een 5,25% alternatief zoeken, maar dan wel een betrouwbare Nederlandse bank: http://www.nibcdirect.nl/
En dat denkt vervolgens iedereen en de selffulfilling prophecy komt uitVerwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:42:
[...]
helemaal mee eens, maar wil toch niet de sukkel zijn die in dat belang z'n geld gaat laten staan....
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
http://www.rtl.nl/(/actue..._1900_icesafe_kantelt.xml
De tienduizenden spaarders uit Nederland kunnen niet meer bij hun geld, meldt de Nederlandsche Bank (DNB). DNB praat met de IJslandse autoriteiten over de afwikkeling van de tegoeden als Icesave niet meer kan voldoen aan zijn verplichtingen. IJsland staat garant voor een deel van de spaartegoeden. Een ander deel valt onder DNB.
Icesave kan niets melden. "De zaak is nu in handen van DNB. Daar kan ik niet zoveel aan toevoegen", aldus een woordvoerder.
Verwijderd
kloptTachyon schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:46:
[...]
En dat denkt vervolgens iedereen en de selffulfilling prophecy komt uit
probeer dat ook te bedenken en paniek wat te laten varen, maar denk steeds... nog 1 keer proberen in te loggen.....
ik ben om 22.30 begonnen en om 23.32 is het gelukt.
TIP voor de tweakers!!!!!
Gebruik lynx in linux het is even priegelen(vooral bij het pasjes stuk) maar daarmee is het gelukt!!!!
Ik heb het volgende commado gebruikt(dataverkeer besparing dus meer kans)
1
| lynx -show-rate -partial -nostatus -minimal -accept_all_cookies "https://onlinebank.icesave.nl/online-bank.aspx?itc=bar&itna=inloggen&itlc=online_bank&itps=top&ita=inloggen" |
[ Voor 34% gewijzigd door CodeConnected op 07-10-2008 23:57 ]
Dat je de opdracht gegeven hebt wil nog niet zeggen dat het ook overgemaakt zal worden. Ik vermoed zelfs dat dit niet zo is.CodeConnected schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:53:
het heeft even geduurd maar het is mij gelukt om me geld over te maken
Gebruik lynx in linux het is even priegelen(vooral bij het pasjes stuk) maar daarmee is het gelukt!!!!
Groetjes, FaceDown.
spuit 11
[ Voor 9% gewijzigd door soczol op 07-10-2008 23:55 ]
Het is te proberen ik heb wel een bevesteging ontvangen maar ik heb geen iedee ik ben benieuwd!soczol schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:55:
De vraag is natuurlijk of 't geld nog wel wordt overgemaakt. Is er iemand die daadwerkelijk een bedrag op zijn rekening heeft ontvangen?
Verwijderd
Heeft geen zin, die betalingen worden niet (meer) verwerkt door IceSaveCodeConnected schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:53:
het heeft even geduurd maar het is mij gelukt om me geld over te maken
Hoe weet je dat zo zeker?Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:56:
[...]
Heeft geen zin, die betalingen worden niet (meer) verwerkt door IceSave
Ik zie wel meer kan ik niet doen. Ik heb teminste de opdracht gemaakt om het te overboeken en misschien heeft het in de toekomst toch voordeel ik zie wel....
Verwijderd
Ik heb inmiddels ook maar een mail gestuurd in zowel nl als engels. Daarnaast stuur ik morgen mijn brief per post op en zal ik een aangetekende brief versturen.
Tenzij de DNB me morgen verrast, waar ik overigens niet op reken.
Vooralsnog reken ik er op dat alles goed komt maar dat dit wel eens een heel lang gevecht kan gaan worden
Verwijderd
Gelukkig heb ik er nog maar 180 euro staan, vorige week al het grote deel weggeboekt. Maarja, ansich is dat ook nog 'aardig wat geld'. Mocht het niet lukken dan zie ik dat maar als leergeldVerwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:59:
Ik ben het nu aan het proberen middels IE en Safari, maar geen doorkomen aan, al kom je er door...wat is je garantie dat je transactie wel wordt doorgevoerd?
Ik heb inmiddels ook maar een mail gestuurd in zowel nl als engels. Daarnaast stuur ik morgen mijn brief per post op en zal ik een aangetekende brief versturen.
Tenzij de DNB me morgen verrast, waar ik overigens niet op reken.
Vooralsnog reken ik er op dat alles goed komt maar dat dit wel eens een heel lang gevecht kan gaan worden
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2008 00:01 ]
(Ik heb gisteravond ook mijn geld teruggeboekt; Als het er morgen niet op staat wordt ik ook wel zenuwachtig, maar daar is nu nog geen reden voor. Ze zeggen ook dat ze tot nu toe alle transacties verricht hebben, dus tot nu toe is er voor ons Nederlanders geen probleem)
Edit: en RTL heeft het over de problemen om de site te benaderen, en zegt NIET dat Icesave het overmaken echt geblokkeerd heeft, zoals hierboven geschreven wordt. Tip: ga lekker slapen, zet je wekker om 05:00, en probeer dan nog een keer om je geld over te maken. Om die tijd moet die site het toch wel weer trekken om overboekingen aan te kunnen...
[ Voor 15% gewijzigd door Dijkhuis op 08-10-2008 00:09 ]
Verwijderd
Is geen gelul, het was net op RTL NieuwsDijkhuis schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:05:
Allemaal gelul, er is nog geen enkel signaal dat die betalingen niet door zouden gaan. In GROOT BRITTANNIE (EN DUS NIET IN NEDERLAND) bestaat de voorwaarde dat Icesave het geld in bepaalde tijden 60 dagen mag vasthouden. Voor ons geld die voorwaarde NIET! Tot nu toe heeft iedereen ook op tijd zijn geld gekregen: Iedereen die gisteren voor 14:00 zijn geld heeft overgemaakt, heeft het zoals in de FAQ van Icesave staat, ook gekregen. Overboekingen van na 14:00 duren twee werkdagen, dat staat gewoon in de voorwaarden. Boekingen van maandag na 14:00 horen dus pas MORGEN op je NL-rekening te staan, dus hoef je dan vandaag je rekening ook niet te controleren, want dat komt pas morgen.
(Ik heb gisteravond ook mijn geld teruggeboekt; Als het er morgen niet op staat wordt ik ook wel zenuwachtig, maar daar is nu nog geen reden voor. Ze zeggen ook dat ze tot nu toe alle transacties verricht hebben, dus tot nu toe is er voor ons Nederlanders geen probleem)
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Heb je hier een bron voor? Ik heb dit nergens terug gevonden.Dijkhuis schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:05:
Ze zeggen ook dat ze tot nu toe alle transacties verricht hebben, dus tot nu toe is er voor ons Nederlanders geen probleem)
Dit staat er op de site van RTL:Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:06:
[...]
Is geen gelul, het was net op RTL Nieuws
http://www.rtl.nl/(/finan..._ice_save_loket_dicht.xml
Nederland
Inloggen op de Nederlandse site zou momenteel moeilijk zijn. Over Nederlandse spaarders is nog geen officieel nieuws binnengekomen. Tientallen spaarders hebben RTL Z dinsdagmiddag gemaild dat ze met uiterste moeite kunnen inloggen, maar dat ze geen geld meer kunnen overboeken. Ook is telefonisch contact al de hele middag onmogelijk.
Daar staat dus niet dat het voor Nederlanders geblokkeerd is om geld over te maken!

Baat het niet, dan schaadt het niet...
Wel grappig, dat 'altijd bereikbaar 24/7' ...
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
En ditDijkhuis schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:11:
[...]
Dit staat er op de site van RTL:
http://www.rtl.nl/(/finan..._ice_save_loket_dicht.xml
Nederland
Inloggen op de Nederlandse site zou momenteel moeilijk zijn. Over Nederlandse spaarders is nog geen officieel nieuws binnengekomen. Tientallen spaarders hebben RTL Z dinsdagmiddag gemaild dat ze met uiterste moeite kunnen inloggen, maar dat ze geen geld meer kunnen overboeken. Ook is telefonisch contact al de hele middag onmogelijk.
Daar staat dus niet dat het voor Nederlanders geblokkeerd is om geld over te maken!
staat er ook niet.Ze zeggen ook dat ze tot nu toe alle transacties verricht hebben,
Het is allemaal speculatie, maar zolang ik geen berichten zie van mensen die gisteren na 1400hr opdracht hebben gegeven en geld daadwerkelijk hebben ontvangen ga ik uit van het ergste.
Verwijderd
Toch lijkt het me een veel betere optie dan Icesave, omdat de eerste 20.000 dan gelijk onder de Nederlandse regeling valt (zal sneller gaan) en bij Icesave valt deze nog onder een buitenlandse regeling. Inmiddels is het trouwens ook al 100.000 maar dan blijft wat ik zei nog steeds gelden.neographikal schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:45:
[...]
nibc is flink getroffen door de kredietcrisis, ik zou een andere partij zoeken die wat steviger in de schoenen staat. Alles is gegarandeerd, maar eerdat je het geld terug hebt ben je wel even verder
Uhm, wat denk je dat er gebeurt wanneer ze dat serieus gaan doen? Iedereen, waar dan ook bij Icesave, zal zijn geld weghalen. Het vertrouwen ebt weg, zolang ze geen statement maken blijft dat aan de gang en gaat het vanzelf gebeuren.Dijkhuis schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:05:
Allemaal gelul, er is nog geen enkel signaal dat die betalingen niet door zouden gaan. In GROOT BRITTANNIE (EN DUS NIET IN NEDERLAND) bestaat de voorwaarde dat Icesave het geld in bepaalde tijden 60 dagen mag vasthouden.
Daarbij komt het garantiesysteem en het feit dat het land een GDP van slechts 42 miljard dollar heeft. Als daar de boel omgaat is het geld gewoon weg, tenzij Nederland de tegoeden toch tot 20K aanvult om het vertrouwen te herstellen.
Dit alles imHo uiteraard, maar zo kijk ik ernaar en ik denk persoonlijk dat ze omvallen als het zo doorgaat. De bewoners daar kunnen al niet bij het geld
[ Voor 11% gewijzigd door neographikal op 08-10-2008 00:26 ]
Verwijderd
Komt lynx toch nog eens van toepassingTachyon schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:13:
Met Lynx kun je inderdaad vrij eenvoudig op de site komen (Linux FTW!)
[afbeelding]
Baat het niet, dan schaadt het niet...
Wel grappig, dat 'altijd bereikbaar 24/7' ...
Heb mn resterende 180 euris aan kunnen maken als overboeking. Maar kijken wat er gebeurd morgen.
Verwijderd
Icesave heeft daarom besloten een tijdelijke verwerkingstop in het leven te roepen, zodra het rustig is zal alles gewoon weer verwerkt worden en bijgewerkt worden.
Bron?Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:25:
niks aan de hand, de laatste paar dagen werd het systeem meer belast dan normaal.
Icesave heeft daarom besloten een tijdelijke verwerkingstop in het leven te roepen, zodra het rustig is zal alles gewoon weer verwerkt worden en bijgewerkt worden.
Verwijderd
mijn broer, die zeer dicht op het vuur zit.
werkt op het hk.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2008 00:29 ]
Dit topic is gesloten.