Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wealthy_beggar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06-2021

wealthy_beggar

NID'er in opleiding

Hmm had m'n spaargeld er maar een week op staan :z , maar toen ik gisteren de berichten las om 16 uur het geld maar weer terug geboekt (8> . Dus ik hoop dat ik net op tijd was :$ , en het geld morgen weer op mijn eigen rekening heb staan. Anders heb ik er wel vertrouwen in dat DNB, er alsnog voor zorgt dat wij spaarders hun geld terug krijgen.

| Mijn Game PC | Mijn Laptop | Leukste mohaa clan |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 04:03
Hmmm vreemd, ik heb gisteren geen bevestiging ontvangen....
En normaal stond het geld de volgende dag wel op m'n rekening, dus vraag me af waar 't geld nu heen is want op de icesave rekening was ie al afgeschreven...

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gelukkig maar 1 euro op de desbetreffende rekening staan. Voornoemde bedrag heb ik enkel overgemaakt om de rekening te openen en overige overboekingen heb ik uitgesteld (al 1,5 maand terug).

Toch leuk om dit eens mee te maken (voor 1 euro maak ik mij niet druk).

Ik verwacht eigenlijk dat de media en de mensen zelf ervoor zorgen dat banken in moeilijk vaarwater komen, aangezien iedereen zijn spaar te goeden wilt overmaken. Dat de ijslandse bank (en overheid) uitspraken doet over de solvabiliteit heeft denk ik weinig invloed (zie de omstandigheden bij Fortis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svandelft.nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-02-2024
Net op het RTL nieuws werd er gezegt dat DNB tot 100.000 euro gaat vergoeden na een belsuit van Wouter Bos. Maar dat je de eerste 20.000 euro bij de regering in IJsland moet halen omdat die dat deel vergoed. :/

System Spec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:40

Brons

Fail!

svandelft.nl schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:07:
Net op het RTL nieuws werd er gezegt dat DNB tot 100.000 euro gaat vergoeden na een belsuit van Wouter Bos. Maar dat je de eerste 20.000 euro bij de regering in IJsland moet halen omdat die dat deel vergoed. :/
Lees de draad voor je blaat. <-- iets vriendelijker mag ook wel!

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 07-10-2008 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:06:
Toch leuk om dit eens mee te maken (voor 1 euro maak ik mij niet druk).
Ja, echt heel erg leuk! Ik hoop dat er snel een energiecrisis op deze kredietcrisis volgt. Ik ben benieuwd of dat net zo leuk zal zijn!
Brons schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:15:
[...]

Lees de draad voor je blaat.
Joh, doe eens niet zo onaardig. Je kunt toch niet verwachten dat zaken op een online forum al lang en breed bekend zijn nog voordat het op RTL nieuws komt!

[ Voor 32% gewijzigd door argro op 07-10-2008 20:16 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:15:
[...]
Ja, echt heel erg leuk! Ik hoop dat er snel een energiecrisis op deze kredietcrisis volgt. Ik ben benieuwd of dat net zo leuk zal zijn!

[...]
Joh, doe eens niet zo onaardig. Je kunt toch niet verwachten dat zaken op een online forum al lang en breed bekend zijn nog voordat het op RTL nieuws komt!
Leuk is wellicht niet de goede bewoording in de huidige situatie, maar eigenlijk hoor je de term "bank run" enkel in de geschiedenis en economie boekjes. Weinig mensen staan er echt bij stil.

Ik ben trouwens benieuwd of de icesave webpagina echt overbelast is of dat ze gewoon ervoor zorgen dat je niet op de website komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Cyberpope schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:41:
[...]
Ha humor... Ik heb er nog 5 euro op staan. Kijken hoe z'n procedure in zijn werk gaat..... :P
Als je je geld niet terugkrijgt van Icesave door bijv. een faillissement, dan kun je bij DNB een formulier opvragen.

DNB controleert dan het tegoed en als dit klopt betalen zij het tegoed (excl. de rente !!!) uit.

Let wel, dit was bij De Hoop zo en het is aannemelijk dat dit hier ook zou kunnen gaan gelden.

[ Voor 25% gewijzigd door Guardian Angel op 07-10-2008 20:22 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:16

Rudedadude

Maybe we were born to run

Zoek het verschil in berichtgeving:

RTL:
DNB
De Nederlandsche Bank (DNB) is koortsachtig met Icesave aan het overleggen om een oplossing voor de Nederlandse spaarders te vinden.
Volkskrant
DNB en het ministerie van Financiën voeren momenteel overleg met de IJslandse autoriteiten over een regeling.
Het nieuwsitem van RTL over Icesave was ook niet om over naar huis te schrijven op het gebied van accuraatheid. Overigens is het wel opvallend dat beide bovenstaande bronnen melding maken van het overleg. Op het moment dat enkel de benaderbaarheid van de site een probleem is lijkt me de oplossing simpel: even wat extra capaciteit bijplaatsen :P In het andere geval is het interessant: in dit topic hebben genoeg mensen melding gemaakt van succesvolle overboekingen, maar is het geld aan de andere kant nog niet verschenen en kun je wellicht banktransacties uitvoeren zonder dat die daadwerkelijk uitgevoerd worden. Maar goed, dat is nog even een dagje afwachten, de leegloop is volgens mij pas gisteren aan het eind van de middag gestart...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Guardian Angel schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:20:
[...]

Als je je geld niet terugkrijgt van Icesave door bijv. een faillissement, dan kun je bij DNB een formulier opvragen.

DNB controleert dan het tegoed en als dit klopt betalen zij het tegoed (excl. de rente !!!) uit.

Let wel, dit was bij De Hoop zo en het is aannemelijk dat dit hier ook zou kunnen gaan gelden.
ja... maar die 5 euro valt onder de ijslandse regeling. Niet onder die van de DNB....

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:56
Dat is precies het verschil: de Hoop was een Nederlandse bank.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Volgens meerdere posters, die contact hebben gehad met DNB, gaat DNB bemiddelen bij eventuele problemen. Ze gaan dus niks uitbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dat DNB niks uitbetaald onder de EUR 20.000 is al lang bekend. Er heeft ook nooit wat anders in dit topic gestaand en als het er stond, werd het meteen gecorrigeerd. Waar halen mensen dan nu ineens het idee vandaan dat de DNB opeens wel garant zou gaan staan voor die eerste EUR 20.000,-? Ze zijn gekke henkie toch niet? Bij een bank die op omvallen staat op de laatste dag even zo'n garantie gaan bieden.

Enige wat ik me nog enigszins zou kunnen voorstellen dat Ijsland te hulp geschoten gaat worden door andere landen en dat dat dan misschien onderdeel van zo'n regeling zou zijn om te voorkomen de "run on the bank" te stoppen. Alleen vrees ik dat het nu te laat daarvoor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk eerder dat de DNB wellicht extra informatie verstrekt als de bank echt omvalt. Zodoende kun je waarschijnlijk standaard formulieren (in het engels) invullen en deze opsturen naar IJsland.

Maarja, ik verwacht eerder mooie praatjes en persberichten. De media zorgt er iniedergeval wel voor dat als een bank het mogelijk moeilijk krijgt het aan iedereen verteld wordt. Zodoende krijgen de voornoemde banken het gegarandeerd moeilijk en moeten er stappen ondernomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:35:

Maarja, ik verwacht eerder mooie praatjes en persberichten. De media zorgt er iniedergeval wel voor dat als een bank het mogelijk moeilijk krijgt het aan iedereen verteld wordt. Zodoende krijgen de voornoemde banken het gegarandeerd moeilijk en moeten er stappen ondernomen worden.
Aan de andere kant is censuur toepassen ook niet erg wenselijk.

Nieuws mag best gebracht worden, en dit is gewoon nieuws.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:39:
[...]

Aan de andere kant is censuur toepassen ook niet erg wenselijk.

Nieuws mag best gebracht worden, en dit is gewoon nieuws.
Dat ben ik met je eens, echter moet iedereen wel bedenken wat voor gevolgen e.a. heeft. Welke bank dan ook krijgt het op dit moment moeilijk als er roddels over haar komen. De genade klap komt door alle consumenten (en bedrijven) die hun tegoeden overboeken.

Allebei heeft zo zijn voor- en nadelen. Ik ben trouwens ook anti censuur, maar wel anti stemming makerij (zie Fortis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

RAILGUNNER schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:28:
Dat is precies het verschil: de Hoop was een Nederlandse bank.
Nee, er is/komt hoogstwaarschijnlijk geen verschil omdat de DNB het e.e.a. met de IJslandse centrale bank zal regelen

Ik kan me niet voorstellen dat in dit geval DNB niet zal helpen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Guardian Angel schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:44:
Nee, er is/komt hoogstwaarschijnlijk geen verschil omdat de DNB het e.e.a. met de IJslandse centrale bank zal regelen

Wat gaan ze volgens jou regelen dan? "Oh, prima, wij betalen alle Nederlandse spaarders wel voor jullie terug. Tuurlijk, doen we ff."
Het garantiestelsel is er niet voor niets.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

RAILGUNNER schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:47:
[...]

Wat gaan ze volgens jou regelen dan? "Oh, prima, wij betalen alle Nederlandse spaarders wel voor jullie terug. Tuurlijk, doen we ff."
Cyberpope in "Icesave... is het wat?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

[...]
Inderdaad, dát lijkt mij te zullen gaan gebeuren. De DNB haalt het dan weer terug bij de centrale bank van IJsland.

Op die manier, stukje overplichte service, kweekt men vertrouwen

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Guardian Angel schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:52:
[...]

Inderdaad, dát lijkt mij te zullen gaan gebeuren. De DNB haalt het dan weer terug bij de centrale bank van IJsland.

Dit lijkt mij niet wenselijk. Het is een bank buiten Nederland en zelfs buiten de EU. Waarom zou DNB zelf het risico nemen om die tegoeden uit te betalen?

De Nederlandse staat geeft je ook geen geld als je je spaargeld in een bank in Timboektoe hebt zitten, waarom hier dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Brons schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:54:
[...]

Dit lijkt mij niet wenselijk. Het is een bank buiten Nederland en zelfs buiten de EU. Waarom zou DNB zelf het risico nemen om die tegoeden uit te betalen?

De Nederlandse staat geeft je ook geen geld als je je spaargeld in een bank in Timboektoe hebt zitten, waarom hier dan wel?
Dat zeg ik toch niet?

Ik zeg dat de DNB mogelijk "iets" zal gaan regelen om de NL-spaarders van dienst te zijn. Niets meer, niets minder.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

[...]

Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de DNB als tussenstap fungeert.
De DNB betaalt de Nederlandse spaarders hun tegoeden uit, en gaat vervolgens 20K per spaarder 'declareren' in IJsland.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

[...]

Guardian Angel schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:52:
[...]

Hier staat het toch duidelijk? Of lees ik het niet goed?
ralpje schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:58:
[...]

De DNB betaalt de Nederlandse spaarders hun tegoeden uit, en gaat vervolgens 20K per spaarder 'declareren' in IJsland.
Dan neemt DNB dus het risico op zich dat het IJslandse garantiefonds/regering niet kunnen/willen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Brons schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:01:
Dan neemt DNB dus het risico op zich dat het IJslandse garantiefonds/regering niet kunnen/willen betalen.
Niet als ze daar vooraf (nu?) duidelijke afspraken over maken. Zie het meer als het proxy-en van het verzoek (hé, het blijft GoT ;)), dan het voorschieten.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Brons schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:01:
[...]
Hier staat het toch duidelijk? Of lees ik het niet goed?
Guardian Angel schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:44:
[...]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 20:16
ralpje schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:58:
[...]

Denk eerder dat het precies andersom zal gaan, als DNB het geld heeft pas de spaarder uitbetalen ook met oog op dat niemand meer risico wil nemen in deze tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het lijkt mij dat Nederland IJsland een lening zal geven om de spaarders hun geld terug te geven, mocht het zover komen.
JJFS schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:05:
[...]Denk eerder dat het precies andersom zal gaan, als DNB het geld heeft pas de spaarder uitbetalen ook met oog op dat niemand meer risico wil nemen in deze tijden.
Kan je de opmerking wat uitbreiden met leestekens? Ik kan moeilijk lezen wat er precies andersom is?

[ Voor 62% gewijzigd door Sendy op 07-10-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 20:16
Sendy schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:11:
Het lijkt mij dat Nederland IJsland een lening zal geven om de spaarders hun geld terug te geven, mocht het zover komen.

[...]

Kan je de opmerking wat uitbreiden met leestekens? Ik kan moeilijk lezen wat er precies andersom is?
Als je de tekst leest die ik ge-quote heb dan moet je daar prima uit kunnen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:16
Op de site van DNB staat ondertussen het volgende:
Persbericht
Details persbericht Datum 07 oktober 2008

Er zijn onduidelijkheden ontstaan rond Landsbanki hf. te Reykjavik en haar bijkantoor Icesave in Nederland. De Nederlandse autoriteiten zoeken contact met hun IJslandse collega's om opheldering te krijgen. Thans kan het volgende worden meegedeeld.

Op de rekeningtegoeden bij Icesave zijn de IJslandse en Nederlandse depositogarantiestelsels van toepassing. DNB zal in overleg treden met de IJslandse autoriteiten over hoe, indien de instelling in déconfiture zou geraken, de afwikkeling zal worden vormgegeven. Vandaag is door de Minister van Financiën besloten de dekking op de tegoeden van rekeninghouders in Nederland voor een periode van één jaar te verhogen tot EUR 100.000 per persoon per bank. In het geval van Icesave komt een deel van die dekking voor rekening van het IJslandse en niet van het Nederlandse depositogarantiestelsel. Indien nodig zal DNB rekeninghouders faciliteren met hun beroep op de dekking in IJsland.
Kortom alleen faciliteren, hopenlijk komt de ijsland zijn belofte na, eventueel na aandringen van Nederland/Europa zijn nationale banken en overheden

[ Voor 6% gewijzigd door lithoijen op 07-10-2008 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ck0z
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02 16:05
Hier een bericht van de site van DNB:
too late

[ Voor 90% gewijzigd door j0ck0z op 07-10-2008 21:27 ]

PB 3.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
lithoijen schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:25:
Op de site van DNB staat ondertussen het volgende:
Kortom alleen faciliteren, hopenlijk komt de ijsland zijn belofte na, eventueel na aandringen van Nederland/Europa zijn nationale banken en overheden
Wat ik al zei dus, DNB is ook niet gek. Anders zou het garantiestelsel ook niks voorstellen, als ze alsnog geld van niet-gegarandeerde banken gaan uitkeren. Het stempel "DGS" zegt dan niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Ik zie wel dat ik niet de enige ben die het nieuws op de voet volgt ;)
Over wat voor bedrag zouden we eigenlijk praten voor het nederlandse gedeelte van icesave?
Ik dacht dat ze ongeveer 50.000 klanten hadden? Klopt dit, en hoeveel tegoeden zouden zij gezamelijk op hun rekeningen hebben staan?

En hoeveel is daarondertussen succesvol van geevacueerd, kortom wat is de totale schade voor de Nederlandse spaarder dat eventueel vergoed gaat worden door de ijslandse overheid?

Dan kunnen we wat beter inschatten hoe groot de kans is dat we nog wat terugzien van onze spaarcenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
In een bericht stond dat er 50.000 Nederlanders bij Icesave spaarde (dus dan heb je de rest van de buitenlandse spaarders nog niet erbij). Stel je voor dat iedereen gemiddeld 20.000 euro spaart. Dat is dan 1 miljard voor Nederland. Kan een land, dat ca. 300.000 inwoners heeft zoveel spaartegoed wel garanderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:16

Rudedadude

Maybe we were born to run

en hier staat het dan nog eens nauwkeurig:
indien de instelling in déconfiture zou geraken
Daaruit kun je opmaken dat:
1/ daarover bij DNB dus nu niets bekend is en dat
2/ het 'overleggen over een regeling', waarover andere media (rtl, volkskrant) berichtten, (nog?) niet aan de orde is.

in déconfiture: dan komen ze uit de jam ofzo? 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Rudedadude op 07-10-2008 21:36 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Dat is wel een hoog gemiddelde, alles boven de 20.000 wordt niet vergoed door de ijsland. Een gemiddelde van 10.000 per rekening te vergoeden door het ijslandse garantiefonds lijkt me al aan de hoge kant. Is nog altijd een 0,5 miljard natuurlijk en dat alleen voor de nederlandse tak.

Over het gedeelte dat door het nederlandse deposito garantie systeem vergoed moet worden zou ik me geen zorgen maken.

Zouden wij nog voordeel hebben dat ze in Engeland de boel bevroren hebben?
In Nederland mogen ze dat niet zomaar, dus dan zou er "engels" geld hier uitgekeerd kunnen worden (als er nog iets over is op het moment dan). Of zijn het compleet gescheiden bedrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Rudedadude schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:34:
en hier staat het dan nog eens nauwkeurig:

[...]

Daaruit kun je opmaken dat:
1/ daarover bij DNB dus nu niets bekend is en dat
2/ het 'overleggen over een regeling', waarover andere media (rtl, volkskrant) berichtten, (nog?) niet aan de orde is.

Punt 1 wil mijn inziens alleen zeggen dat nog niet bekent is of het via een fiasement word "opgelost".
Volgens mij is uit de berichtgeving maar al te duidelijk op te maken dat het bij dnb bekent is dat er wat loos is.

Misschien moet Bos maar eens gaan praten, bij Fortis schijnt hij dat aardig gedaan te hebben als ik het nieuw mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Rudedadude schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:34:
Ik moest het ook even opzoeken. ;)

Woord: deconfiture (zelfst. naamw., -)
Synoniem van deconfiture: afgang (zelfst. naamw.)
Synoniem van deconfiture: bankroet (zelfst. naamw.)
Synoniem van deconfiture: faillissement (overig.)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:17

TheBorg

Resistance is futile.

Toevallig vorige week m'n geld daar weg gehaald. Dit is gewoon goed gegaan, binnen een paar dagen was het over gemaakt. Er is dus nog hoop. :)

Het slechte nieuws: Als alle banken in IJsland failliet gaan dan heeft de regering niet genoeg poen om dit op te vangen.

[ Voor 30% gewijzigd door TheBorg op 07-10-2008 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 15:00
stin schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:33:
In een bericht stond dat er 50.000 Nederlanders bij Icesave spaarde (dus dan heb je de rest van de buitenlandse spaarders nog niet erbij). Stel je voor dat iedereen gemiddeld 20.000 euro spaart. Dat is dan 1 miljard voor Nederland. Kan een land, dat ca. 300.000 inwoners heeft zoveel spaartegoed wel garanderen?
Volgens mij zag ik vanmiddag ergens dat het voor UK+NL samen ca. 6.5mld euro betreft. Voor UK:
The collapse of the online bank IceSave, leaving 300000 UK depositors with no certainty they will get their £4.5 billion of savings back, ...
bron: http://business.timesonli...eDWWwZghg3oUF9IxjLbzzgmCA

Ik vraag me echt af of IJsland nog een konijn uit de hoge hoed kan toveren.

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 07-10-2008 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

TheBorg schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:47:
Toevallig vorige week m'n geld daar weg gehaald. Dit is gewoon goed gegaan, binnen een paar dagen was het over gemaakt. Er is dus nog hoop. :)
Nou... vorige week lijkt bekans een eeuw geleden. Er is "iets" veranderd hoor. :)

Pas als de centrale bank van IJsland failliet gaat is er een groot probleem. De staat IJsland kan dan immers niet meer aan zijn verplichtingen tot betalingen aan andere landen voldoen.

Net zoals dat in de jaren '80 van de vorige eeuw met Mexico het geval was. Dat land werd wereldwijd van de financiële markten uitgesloten.

[ Voor 33% gewijzigd door Guardian Angel op 07-10-2008 22:02 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:17

TheBorg

Resistance is futile.

*knip* reageer serieus of reageer niet

[ Voor 84% gewijzigd door Rukapul op 07-10-2008 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
ik heb er ook mijn spaargeld staan, ben benieuwd naar de ontwikkelingen en of er iets concreets in het nieuws komt.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik vraag me echt af of IJsland nog een konijn uit de hoge hoed kan toveren.
Ik vraag me ook nog steeds af hoe ze alles hebben kunnen wegtoveren :?

Het grote probleem is, is dat we allemaal wel weten dat we niet paniekerig moeten reageren, maar toch doen we het wel (moi incluis). En juist dat massale weghalen van het geld, veroorzaakt het probleem. :N

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2022

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Ik heb al mijn spaargeld er ook staan. Probeer de website te bereiken...maar dat lukt natuurlijk niet. F*ck...straks ben ik het kwijt! Op het NOS journaal was zojuist te zien dat IJsland op de rand van faillissement staat.... 8)7 8)7 |:( |:(

[ Voor 29% gewijzigd door Voxie2 op 07-10-2008 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Volgens mij zag ik vanmiddag ergens dat het voor UK+NL samen ca. 6.5mld euro betreft.
4,5 miljoen pond is ruim 5 miljard euro voor de Engelse tak.

Blijft er 1,5 miljard over voor de nederlandse tak van icesave.
Vind ik wel veel als je bedenkt dat ze maar 75000 klanten hebben (was net op het journaal)
Hoe dan ook blijft erg veel geld voor zo'n klein land

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:25
Zijn er ook mensen die hun opdracht maandagavond hebben gegeven, want dat heb ik gedaan. Ik heb een bewijs dat het overgeschreven is van Icesave. Maar ABN nog niks, ik weet nog niks :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het de laatste uren nog iemand gelukt om actie te ondernemen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:00
Termi schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:25:
Zijn er ook mensen die hun opdracht maandagavond hebben gegeven, want dat heb ik gedaan. Ik heb een bewijs dat het overgeschreven is van Icesave. Maar ABN nog niks, ik weet nog niks :(.
ik heb gisteren avond de transactie gedaan.
Ik verwacht het morgenvroeg op de rekening. Anders kan het wel eens erg lang gaan duren.
Bevestiging mail ook gehad!

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Termi schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:25:
Ik heb maandag middag rond een uur of 16:00 opdracht gegeven, ook een mail gehad, maar nog niks binnen (rabobank). Ik ben bang dat ik mag gaan hopen op een of ander vaag garantiefonds dat zo goed als blut blijkt te zijn.

Nog even een quoteje vanuit fok wat ik erg eng vind:
07-10-2008
Boekdatum : 07-10-2008
Verwerkingsdatum : 07-10-2008
by 7864.44.908 ICESAVE bij
€ X00,00

BETALINGSKENM. 0690375
RETURN FUNDS
RETURN FUNDS

07-10-2008
€ X00,00

BETALINGSKENM. 0690335
RETURN FUNDS
RETURN FUNDS

07-10-2008
€ X00,00

BETALINGSKENM. 0690374
RETURN FUNDS
RETURN FUNDS
Zelf geld naar icesave toe boeken lijkt vanaf gisteren mis te gaan.

[ Voor 37% gewijzigd door lithoijen op 07-10-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:00
Wow lees het bericht pas net op http://www.bnr.nl/artikel...le-systeem-ijsland-crisis

Had 2 weken terug een rekening geopend. En toevallig vrijdag mijn pasje gekregen. En dan dit. Vroeg me vanmiddag al af waarom de site zo traag was, wilde net al mijn spaargeld erop gaan zetten. OMG

Gelukkig stond er nu nog maar €1 op om te testen haha.

Dan te bedenken dat ik eerst zo blij was met het voorstel van Bos om het gegarandeerde bedrag naar €100.000 te verhogen.

[ Voor 14% gewijzigd door Giant87 op 07-10-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
spaarders die bij icesave zitten, kunnen het beste alles wegsluizen, het gaat niet goed daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:39:
spaarders die bij icesave zitten, kunnen het beste alles wegsluizen, het gaat niet goed daar.
joh.......als jij op de site van icesave kan komen en kan inloggen mag je mijn geld wel ff terug boeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 15:00
thefxr schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:39:
Spuit 11? :P Laten we het topic gebruiken voor reacties die nog niet in veelvoud al aan de orde zijn gekomen :)
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:43:
[...]

joh.......als jij op de site van icesave kan komen en kan inloggen mag je mijn geld wel ff terug boeken
Laten we het vriendelijk houden ondanks dat er wellicht enige frustratie kan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

mr_obb schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:51:
De vraag die ik heb is of de Nationale Bank van IJsland in staat is om die 20.000 ook daadwerkelijk uit te keren als de bank onderuit gaat. In Amerika was er zo'n 52 miljard beschikbaar en de val van IndyMac kost ze zo al 8 miljard.

Ik heb geen idee hoe de verhouding is tussen het budget van de IJslandse nationale bank en de spaartegoeden die Landsbanki beheert.
Voortaan vraag ik aan mr_obb advies over geldzaken :P. Best interessant om de posts aan het begin van dit topic nog eens te lezen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 16:04
Mijn lakse manier van handelen met geld komt me nu goed van pas. Ik had m`n centjes nog niet naar de rekening overgemaakt. :P

(moet de topictitel niet verandert worden in: Icesave....was het wat?) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Laatst online: 10:00
eamelink schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:54:
[...]

Voortaan vraag ik aan mr_obb advies over geldzaken :P. Best interessant om de posts aan het begin van dit topic nog eens te lezen :).
Nou inderdaad, hij zag het aankomen:

Icesave... is het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Zijn er mensen die bij de andere IJslandse bank Kaupthing zitten?
Ik zit er (nog), en denk er momenteel nog niet aan om mijn geld daar weg te trekken (twijfel wel). Voor zover ik kan zien zijn er met die bank specifiek nog geen problemen (met het land natuurlijk wel), maar als iets misloopt ben ik toch beschermt door het Luxemburgse recht. Zou dat fonds ook uitkeren als echt het land over de kop gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschenk
  • Laatst online: 02-09 10:20
Ik heb gisterenavond (6 oktober) rond 21.30 mijn geld overgemaakt van Icesave naar de Postbank. Kreeg hiervan netjes een bevestiging via email. Vandaag om de vijf minuten mijn Postbank site gerefreshed maar tot dusver geen geld van mijn Icesave. Icesave website kom ik niet meer op. Heel af en toe laadt de login pagina, zonder stylesheets (ziet er niet uit). Probeer dan wel mijn code en wachtwoord in te kloppen, maar daar blijft 't bij. Dus ik kan ook niet zien of het geld wellicht weer is teruggeboekt naar m'n Icesave rekening. Ik hoop maar dat 't geld morgen op m'n good ol' Postbank rekening staat, maar ik ben bang dat 't ijdele hoop is.

Nu maar hopen dat DNB wat 'moois' kan regelen met bancair IJsland.

(Zul je zien... verliezen we a.s. zaterdag ook nog met voetbal van IJsland.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

no panic, komt allemaal goed. Ook die eerste 20K. Morgen meer. Houdt de site van DNB maar in de gaten.

[ Voor 24% gewijzigd door Jazzper op 07-10-2008 23:15 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschenk
  • Laatst online: 02-09 10:20
Jazzper schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:15:
no panic, komt allemaal goed. Ook die eerste 20K. Morgen meer. Houdt de site van DNB maar in de gaten.
Daar houd ik je aan!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Nu moet er toch eigenlijk wel een topic-change komen naar "Icesave... was het wat?". _O-

Hoe dan ook, het zijn onzekere tijden, al wordt het pas echt erg wanneer er landen failliet gaan. Gelukkig is dat nog niet gebeurt. Overheden kunnen echter ook niet onbeperkt overnemen en ingrijpen.

Zelf onlangs een account bij Moneyou aangemaakt. Niet de allerhoogste rente met 5,1%, maar het valt wel onder de ABN AMRO en dus in feite de staat.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:26
hmmm ik vind het ook niet zo heel prettig nou, ik heb voor mij een redelijk bedrag op de spaar rekening staan en ga er niet van uit dat ik dit op korte termijn terug zal zien. baal er wel van en hoop dat het goed komt. zeker nu DNB zich er ook mee bemoeid zie ik het somber in. nog even proberen dan , ik ga niet alles overhalen maar wil toch zeker een deel voor de korte termijn beschikbaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
vertel vertel
Hoe laat verwacht je het nieuws, vandaag nog?

Ik las trouwens dat Noorwgen Ijsland 500 miljoen heeft toegezegt.
Klinkt bij mij een beetje als een druppel op een gloeiende plaat, maar goed ik kan ieder positief nieuw nu gebruiken :/

Op de site van de NOS staat ondertussen het volgende:
DNB wil opheldering over Icesave

De Nederlandsche Bank en minister Bos proberen opheldering te krijgen van IJsland over de rekeningtegoeden van Nederlandse spaarders bij Icesave, een dochter van de in problemen geraakte bank Landsbanki. DNB wil weten hoe zij worden gecompenseerd als Icesave zijn verplichtingen niet meer kan nakomen.

IJsland moet per rekening garant staan voor 20.887 euro. De rest wordt tot een bedrag van 100.000 gegarandeerd door Nederland. Het is niet duidelijk wat er gebeurt als IJsland dat eerste bedrag niet kan opbrengen.

De IJslandse regering heeft de controle over de eigen banken overgenomen.
Hopenlijk kan bos samen met de dnb toteen goede deal/afspraak komen.

[ Voor 45% gewijzigd door lithoijen op 07-10-2008 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Zucht ik had ook in al mijn enthousiasme een aardig deel van mijn spaargeld richting IceSave geboekt. Om de situatie nog wat leuker te maken ga ik over 4 weken een wereldreis maken van 4,5 maand.

Grrr.. ik wil dat geld terug. Hopenlijk morgen beter nieuws.
Tip voor de tweakers: het inladen van IceSave gaat (bij mij) tot nu toe het beste met Safari.

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die voor een 5,25% alternatief zoeken, maar dan wel een betrouwbare Nederlandse bank: http://www.nibcdirect.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou heeeeeeeeeel fijn zijn. Stond op het punt aanbetaling 2e huis(je) te doen, die italiaanse droom gaat anders voorbij ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Teletekst: (wie had 't een paar maanden geleden gedacht, Icesave op pagina 101 van Teletekst)

edit: was hierboven al gepost

[ Voor 80% gewijzigd door Tourniquet op 07-10-2008 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Die bank is minder solide dan icesafe was, maar heeft wel als voordeel dat hij el 100% onder het nl garantiestelsel valt wat wel veel goed maakt. Maar eerlijk gezegd vind ik deze alternatieve niet echt binnen dit topic vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:26
FicoF schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:04:
Mijn lakse manier van handelen met geld komt me nu goed van pas. Ik had m`n centjes nog niet naar de rekening overgemaakt. :P

(moet de topictitel niet verandert worden in: Icesave....was het wat?) >:)
hier net zo :9

Overigens heb ik het idee dat de kredietcrisis ook extra wordt aangewakkert door paniek reacties......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

descon schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:41:
[...]

hier net zo :9

Overigens heb ik het idee dat de kredietcrisis ook extra wordt aangewakkert door paniek reacties......
helemaal mee eens, maar wil toch niet de sukkel zijn die in dat belang z'n geld gaat laten staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:31:
Voor degenen die voor een 5,25% alternatief zoeken, maar dan wel een betrouwbare Nederlandse bank: http://www.nibcdirect.nl/
nibc is flink getroffen door de kredietcrisis, ik zou een andere partij zoeken die wat steviger in de schoenen staat. Alles is gegarandeerd, maar eerdat je het geld terug hebt ben je wel even verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:42:
[...]

helemaal mee eens, maar wil toch niet de sukkel zijn die in dat belang z'n geld gaat laten staan....
En dat denkt vervolgens iedereen en de selffulfilling prophecy komt uit :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001

DDX

nu bij rtl nieuws info (rtl4)

http://www.rtl.nl/(/actue..._1900_icesafe_kantelt.xml
De tienduizenden spaarders uit Nederland kunnen niet meer bij hun geld, meldt de Nederlandsche Bank (DNB). DNB praat met de IJslandse autoriteiten over de afwikkeling van de tegoeden als Icesave niet meer kan voldoen aan zijn verplichtingen. IJsland staat garant voor een deel van de spaartegoeden. Een ander deel valt onder DNB.
Icesave kan niets melden. "De zaak is nu in handen van DNB. Daar kan ik niet zoveel aan toevoegen", aldus een woordvoerder.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tachyon schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:46:
[...]

En dat denkt vervolgens iedereen en de selffulfilling prophecy komt uit :)
klopt ;)
probeer dat ook te bedenken en paniek wat te laten varen, maar denk steeds... nog 1 keer proberen in te loggen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeConnected
  • Laatst online: 14:31
het heeft even geduurd maar het is mij gelukt om me geld over te maken
ik ben om 22.30 begonnen en om 23.32 is het gelukt.

TIP voor de tweakers!!!!!
Gebruik lynx in linux het is even priegelen(vooral bij het pasjes stuk) maar daarmee is het gelukt!!!!

Ik heb het volgende commado gebruikt(dataverkeer besparing dus meer kans)
code:
1
lynx -show-rate -partial -nostatus -minimal -accept_all_cookies "https://onlinebank.icesave.nl/online-bank.aspx?itc=bar&itna=inloggen&itlc=online_bank&itps=top&ita=inloggen"

[ Voor 34% gewijzigd door CodeConnected op 07-10-2008 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

CodeConnected schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:53:

Gebruik lynx in linux het is even priegelen(vooral bij het pasjes stuk) maar daarmee is het gelukt!!!!
Dat je de opdracht gegeven hebt wil nog niet zeggen dat het ook overgemaakt zal worden. Ik vermoed zelfs dat dit niet zo is.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soczol
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:37

soczol

Doet iets met energie

De vraag is natuurlijk of 't geld nog wel wordt overgemaakt. Is er iemand die daadwerkelijk een bedrag op zijn rekening heeft ontvangen?

spuit 11

[ Voor 9% gewijzigd door soczol op 07-10-2008 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeConnected
soczol schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:55:
De vraag is natuurlijk of 't geld nog wel wordt overgemaakt. Is er iemand die daadwerkelijk een bedrag op zijn rekening heeft ontvangen?
Het is te proberen ik heb wel een bevesteging ontvangen maar ik heb geen iedee ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeConnected schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:53:

Heeft geen zin, die betalingen worden niet (meer) verwerkt door IceSave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeConnected
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:56:
[...]

Heeft geen zin, die betalingen worden niet (meer) verwerkt door IceSave
Hoe weet je dat zo zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was net op RTL Nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeConnected
Ik zie wel meer kan ik niet doen. Ik heb teminste de opdracht gemaakt om het te overboeken en misschien heeft het in de toekomst toch voordeel ik zie wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het nu aan het proberen middels IE en Safari, maar geen doorkomen aan, al kom je er door...wat is je garantie dat je transactie wel wordt doorgevoerd?

Ik heb inmiddels ook maar een mail gestuurd in zowel nl als engels. Daarnaast stuur ik morgen mijn brief per post op en zal ik een aangetekende brief versturen.
Tenzij de DNB me morgen verrast, waar ik overigens niet op reken.

Vooralsnog reken ik er op dat alles goed komt maar dat dit wel eens een heel lang gevecht kan gaan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:59:
Ik ben het nu aan het proberen middels IE en Safari, maar geen doorkomen aan, al kom je er door...wat is je garantie dat je transactie wel wordt doorgevoerd?

Ik heb inmiddels ook maar een mail gestuurd in zowel nl als engels. Daarnaast stuur ik morgen mijn brief per post op en zal ik een aangetekende brief versturen.
Tenzij de DNB me morgen verrast, waar ik overigens niet op reken.

Vooralsnog reken ik er op dat alles goed komt maar dat dit wel eens een heel lang gevecht kan gaan worden
Gelukkig heb ik er nog maar 180 euro staan, vorige week al het grote deel weggeboekt. Maarja, ansich is dat ook nog 'aardig wat geld'. Mocht het niet lukken dan zie ik dat maar als leergeld ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2008 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:24
Allemaal gelul, er is nog geen enkel signaal dat die betalingen niet door zouden gaan. In GROOT BRITTANNIE (EN DUS NIET IN NEDERLAND) bestaat de voorwaarde dat Icesave het geld in bepaalde tijden 60 dagen mag vasthouden. Voor ons geld die voorwaarde NIET! Tot nu toe heeft iedereen ook op tijd zijn geld gekregen: Iedereen die gisteren voor 14:00 zijn geld heeft overgemaakt, heeft het zoals in de FAQ van Icesave staat, ook gekregen. Overboekingen van na 14:00 duren twee werkdagen, dat staat gewoon in de voorwaarden. Boekingen van maandag na 14:00 horen dus pas MORGEN op je NL-rekening te staan, dus hoef je dan vandaag je rekening ook niet te controleren, want dat komt pas morgen.

(Ik heb gisteravond ook mijn geld teruggeboekt; Als het er morgen niet op staat wordt ik ook wel zenuwachtig, maar daar is nu nog geen reden voor. Ze zeggen ook dat ze tot nu toe alle transacties verricht hebben, dus tot nu toe is er voor ons Nederlanders geen probleem)

Edit: en RTL heeft het over de problemen om de site te benaderen, en zegt NIET dat Icesave het overmaken echt geblokkeerd heeft, zoals hierboven geschreven wordt. Tip: ga lekker slapen, zet je wekker om 05:00, en probeer dan nog een keer om je geld over te maken. Om die tijd moet die site het toch wel weer trekken om overboekingen aan te kunnen...

[ Voor 15% gewijzigd door Dijkhuis op 08-10-2008 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dijkhuis schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:05:
Allemaal gelul, er is nog geen enkel signaal dat die betalingen niet door zouden gaan. In GROOT BRITTANNIE (EN DUS NIET IN NEDERLAND) bestaat de voorwaarde dat Icesave het geld in bepaalde tijden 60 dagen mag vasthouden. Voor ons geld die voorwaarde NIET! Tot nu toe heeft iedereen ook op tijd zijn geld gekregen: Iedereen die gisteren voor 14:00 zijn geld heeft overgemaakt, heeft het zoals in de FAQ van Icesave staat, ook gekregen. Overboekingen van na 14:00 duren twee werkdagen, dat staat gewoon in de voorwaarden. Boekingen van maandag na 14:00 horen dus pas MORGEN op je NL-rekening te staan, dus hoef je dan vandaag je rekening ook niet te controleren, want dat komt pas morgen.

(Ik heb gisteravond ook mijn geld teruggeboekt; Als het er morgen niet op staat wordt ik ook wel zenuwachtig, maar daar is nu nog geen reden voor. Ze zeggen ook dat ze tot nu toe alle transacties verricht hebben, dus tot nu toe is er voor ons Nederlanders geen probleem)
Is geen gelul, het was net op RTL Nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik vertel niets. Als je op mijn 'poster' naam in dit topic zoekt kun je de opmerking wellicht taxeren ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ik had mijn ouders nog zo gewaarschuwd :+ en ook nu zitten wij ook met de gebakken peren.

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ze zeggen ook dat ze tot nu toe alle transacties verricht hebben, dus tot nu toe is er voor ons Nederlanders geen probleem)
Heb je hier een bron voor? Ik heb dit nergens terug gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:24
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:06:
[...]

Is geen gelul, het was net op RTL Nieuws
Dit staat er op de site van RTL:

http://www.rtl.nl/(/finan..._ice_save_loket_dicht.xml
Nederland
Inloggen op de Nederlandse site zou momenteel moeilijk zijn. Over Nederlandse spaarders is nog geen officieel nieuws binnengekomen. Tientallen spaarders hebben RTL Z dinsdagmiddag gemaild dat ze met uiterste moeite kunnen inloggen, maar dat ze geen geld meer kunnen overboeken. Ook is telefonisch contact al de hele middag onmogelijk.

Daar staat dus niet dat het voor Nederlanders geblokkeerd is om geld over te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Met Lynx kun je inderdaad vrij eenvoudig op de site komen (Linux FTW! ;) )

Afbeeldingslocatie: http://intranet.etin.nl/images/lynx.png

Baat het niet, dan schaadt het niet... ;)

Wel grappig, dat 'altijd bereikbaar 24/7' ...

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Dijkhuis schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:11:
[...]

Dit staat er op de site van RTL:

http://www.rtl.nl/(/finan..._ice_save_loket_dicht.xml
Nederland
Inloggen op de Nederlandse site zou momenteel moeilijk zijn. Over Nederlandse spaarders is nog geen officieel nieuws binnengekomen. Tientallen spaarders hebben RTL Z dinsdagmiddag gemaild dat ze met uiterste moeite kunnen inloggen, maar dat ze geen geld meer kunnen overboeken. Ook is telefonisch contact al de hele middag onmogelijk.

Daar staat dus niet dat het voor Nederlanders geblokkeerd is om geld over te maken!
En dit
Ze zeggen ook dat ze tot nu toe alle transacties verricht hebben,
staat er ook niet.

Het is allemaal speculatie, maar zolang ik geen berichten zie van mensen die gisteren na 1400hr opdracht hebben gegeven en geld daadwerkelijk hebben ontvangen ga ik uit van het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:45:
[...]

nibc is flink getroffen door de kredietcrisis, ik zou een andere partij zoeken die wat steviger in de schoenen staat. Alles is gegarandeerd, maar eerdat je het geld terug hebt ben je wel even verder :)
Toch lijkt het me een veel betere optie dan Icesave, omdat de eerste 20.000 dan gelijk onder de Nederlandse regeling valt (zal sneller gaan) en bij Icesave valt deze nog onder een buitenlandse regeling. Inmiddels is het trouwens ook al 100.000 maar dan blijft wat ik zei nog steeds gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Allemaal gelul, er is nog geen enkel signaal dat die betalingen niet door zouden gaan. In GROOT BRITTANNIE (EN DUS NIET IN NEDERLAND) bestaat de voorwaarde dat Icesave het geld in bepaalde tijden 60 dagen mag vasthouden.
Uhm, wat denk je dat er gebeurt wanneer ze dat serieus gaan doen? Iedereen, waar dan ook bij Icesave, zal zijn geld weghalen. Het vertrouwen ebt weg, zolang ze geen statement maken blijft dat aan de gang en gaat het vanzelf gebeuren.

Daarbij komt het garantiesysteem en het feit dat het land een GDP van slechts 42 miljard dollar heeft. Als daar de boel omgaat is het geld gewoon weg, tenzij Nederland de tegoeden toch tot 20K aanvult om het vertrouwen te herstellen.

Dit alles imHo uiteraard, maar zo kijk ik ernaar en ik denk persoonlijk dat ze omvallen als het zo doorgaat. De bewoners daar kunnen al niet bij het geld :) Het feit dat de DNB nu vanavond nog verhaal gaat halen bij IJsland geeft ook al het een en ander aan.

[ Voor 11% gewijzigd door neographikal op 08-10-2008 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tachyon schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:13:
Met Lynx kun je inderdaad vrij eenvoudig op de site komen (Linux FTW! ;) )

[afbeelding]

Baat het niet, dan schaadt het niet... ;)

Wel grappig, dat 'altijd bereikbaar 24/7' ...
Komt lynx toch nog eens van toepassing :+

Heb mn resterende 180 euris aan kunnen maken als overboeking. Maar kijken wat er gebeurd morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niks aan de hand, de laatste paar dagen werd het systeem meer belast dan normaal.

Icesave heeft daarom besloten een tijdelijke verwerkingstop in het leven te roepen, zodra het rustig is zal alles gewoon weer verwerkt worden en bijgewerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Het NOS journaal had 't trouwens net over 75.000 Nederlandse spaarders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:25:
niks aan de hand, de laatste paar dagen werd het systeem meer belast dan normaal.

Icesave heeft daarom besloten een tijdelijke verwerkingstop in het leven te roepen, zodra het rustig is zal alles gewoon weer verwerkt worden en bijgewerkt worden.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn broer, die zeer dicht op het vuur zit.

werkt op het hk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2008 00:29 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.