Icesave is een nieuwe bank (voor mij nieuw althans) met een opzich simpel en prettig lijkende formule:
Dit met een (absurd) hoge rente van 5,25%... zonder te hoeven vastzetten oid. Het enige potentiële addertje wat ik tot zo verre heb kunnen vinden is de afwijkende garantieregeling:Uw spaargeld storten op een Icesave Spaarrekening betekent altijd en eenvoudig de beschikking hebben over uw spaargeld en u ontvangt een gegarandeerd hoge rente. Hiervoor hoeft u geen minimaal bedrag bij ons te sparen en mag u altijd uw geld opnemen wanneer u dat wilt, zonder boetes.
Bron: www.spaarinformatie.nlDe Landsbanki valt onder het IJslandse Depositogarantiestelsel (Icelandic Guarantees and Investor-Compensation Scheme) voor de eerste €20.887. Het bedrag tussen €20.887 en €40.000 valt onder het Nederlandse Depositogarantiestelsel en wordt voor 90% gegarandeerd. Bij een gezamelijke tegoed is maximaal €76.000 gedekt onder een garantieregeling.
Voor iedereen die minder dan 20K spaart weinig risico lijkt mij.
Wat ze echter met het geld doen is mij niet geheel duidelijk. Dit is wat ze zelf zeggen:
Dit kan nog een hoop betekenen... Of ik hierbij bijdraag aan wapen- of bioindustrie (of bijvoorbeeld niet-duurzame energie) weet ik niet... toch jammer aangezien het iets is wat ik toch graag wil weten.et geld dat bij Icesave binnenkomt wordt door Landsbanki primair gebruikt voor groei in haar zakelijke dienstverlening in Nederland middels het verstrekken van bedrijfsfinancieringen. Dat betekent dat aan bedrijven leningen worden verstrekt. Het geld wordt dus niet geïnvesteerd in risicovolle obligaties en/of andere constructies. Op het vlak van bedrijfsfinancieringen is Landsbanki sinds 2006 al actief in Nederland en de bank wil in dit segment dus groeien. Uw spaargeld zal dus primair worden aangewend voor groei in Nederland.
Hebben er al mensen ervaring met of info over de Icesave bank? Ik ben opzich geneigd mijn spaargeld hier te huisvesten. Het lijkt allemaal wel erg goed namelijk... (misschien wel tè goed...?)
Zie ook hun faq.
edit:
Xtra info:
Xtra info:
Op AD Geld & Recht staan ook al wat overdenkingen.
[ Voor 4% gewijzigd door EMP op 17-07-2008 16:03 ]
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.