Lees nu eens de zin die je niet meegenomen hebt uit mijn postArnout schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:05:
[...]
Je wilt toch niet zeggen dat je het niet zag aankomen of dat je niet gewaarschuwt was?
nternetspaarbanki Icesave en IJsland zijn NIET failliet. Nederlandse klanten van de Icesave kunnen dus gewoon bij hun geld, aldus een woordvoerder. Gisteren nam de IJslandse overheid volledige controle over de nationale bankensector.
Click here to find out more!
Icesave is bij veel Nederlanders bekend door de banners op 925 (en door de hoge rente van 5,25%). Om die hoge rente moest de Rabobank erg huilen, want de concurrentie zou oneerlijk zijn. Mede door deze wervende opmerking van de Rabobank-meneer, trok Icesave sinds mei ruim 50.000 Nederlandse klanten aan.
In Groot Britannië kwam de bank recentelijk echter negatief in het nieuws omdat de bank de tegoeden van Britse spaarders niet zou garanderen, waardoor Britten hard wegrenden met een zak spaargeld onder de arm. Onder anderen hierdoor werd de liquiditeitspositie van het land wankel en besloot de IJslandse overheid gisteren volledige controle te nemen over de nationale bankensector. Daarnaast heeft de minister van Financiën het board van Landsbanki (de moeder van Icesave) laten vervangen door "zijn eigen mensen". Daarmee is een nieuwe dominosteen in het financiele landschap door de kredietcrisis omgevallen.
Vanmorgen kregen 300.000 Britten te horen dat ze geen geld van hun internetrekeningen bij Icesave konden afhalen. Maar volgens een woordvoerder "kun je" als Nederlander "gewoon bij je rekening. De zaken gaan gewoon door." En in het geval van een faillissement garandeert de IJslandse centrale bank Nederlandse spaarders een bedrag van 20.887 euro. De rest wordt tot een bedrag van 40.000 voor 90 procent door de Nederlandse staat gegarandeerd.
Maar, voordat u weer rustig gaat slapen... Het gaat al een tijdje niet zo lekker in IJsland. De centrale bank, de Sedlabanki, heeft euros nodig -- en snel. Op dit moment zijn de reserves slechts €4,5 miljard, terwijl het banksysteem van het land €10 miljard heeft te financieren voor het eind van het jaar. En dat is allemaal niet zo makkelijk aangezien de IJslandse kroon met 40% is gevallen ten opzichte van de euro dit jaar. Oh, in inflatie is 14% terwijl rente vastzit op 15%.
Gelukkig heeft Rusland zojuist 4 miljard aan de centrale banki van IJsland geleend. Wie weet kan de maffia het land van de ondergang redden.
BRON: http://925.nl
Click here to find out more!
Icesave is bij veel Nederlanders bekend door de banners op 925 (en door de hoge rente van 5,25%). Om die hoge rente moest de Rabobank erg huilen, want de concurrentie zou oneerlijk zijn. Mede door deze wervende opmerking van de Rabobank-meneer, trok Icesave sinds mei ruim 50.000 Nederlandse klanten aan.
In Groot Britannië kwam de bank recentelijk echter negatief in het nieuws omdat de bank de tegoeden van Britse spaarders niet zou garanderen, waardoor Britten hard wegrenden met een zak spaargeld onder de arm. Onder anderen hierdoor werd de liquiditeitspositie van het land wankel en besloot de IJslandse overheid gisteren volledige controle te nemen over de nationale bankensector. Daarnaast heeft de minister van Financiën het board van Landsbanki (de moeder van Icesave) laten vervangen door "zijn eigen mensen". Daarmee is een nieuwe dominosteen in het financiele landschap door de kredietcrisis omgevallen.
Vanmorgen kregen 300.000 Britten te horen dat ze geen geld van hun internetrekeningen bij Icesave konden afhalen. Maar volgens een woordvoerder "kun je" als Nederlander "gewoon bij je rekening. De zaken gaan gewoon door." En in het geval van een faillissement garandeert de IJslandse centrale bank Nederlandse spaarders een bedrag van 20.887 euro. De rest wordt tot een bedrag van 40.000 voor 90 procent door de Nederlandse staat gegarandeerd.
Maar, voordat u weer rustig gaat slapen... Het gaat al een tijdje niet zo lekker in IJsland. De centrale bank, de Sedlabanki, heeft euros nodig -- en snel. Op dit moment zijn de reserves slechts €4,5 miljard, terwijl het banksysteem van het land €10 miljard heeft te financieren voor het eind van het jaar. En dat is allemaal niet zo makkelijk aangezien de IJslandse kroon met 40% is gevallen ten opzichte van de euro dit jaar. Oh, in inflatie is 14% terwijl rente vastzit op 15%.
Gelukkig heeft Rusland zojuist 4 miljard aan de centrale banki van IJsland geleend. Wie weet kan de maffia het land van de ondergang redden.
BRON: http://925.nl
Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK.
http://www.icesave.nl/veelgesteldevragen/
Nee, sinds 4 juni 2008 is artikel 7.6 van de Algemene Voorwaarden waarin dit was opgenomen verwijderd. Icesave kan uw spaargeld dus niet 60 dagen vasthouden.
Artikel 7.6 van de Algemene Voorwaarden bevatte de mogelijkheid om in uitzonderlijke omstandigheden afschrijvingen van uw spaarrekening op te schorten. In Engeland, waar Icesave is gestart, is een dergelijk artikel marktconform. Bij de start van Icesave in Nederland is dit artikel overgenomen in onze Algemene Voorwaarden.
Naar aanleiding van vragen van onze klanten en het feit dat wij transparant willen blijven in onze voorwaarden, hebben wij besloten de Algemene Voorwaarden aan te passen en artikel 7.6 te verwijderen.
Dit topic wordt steeds meer bevolkt door mensen die zo trots zijn als een aap met drie lullen die allemaal zeggen 'k-heb-t-toch-gezegd?' Ik vraag me altijd af of je dat ook doet wanneer je ergens geen gelijk in hebt...
Ik ben inmiddels benieuwd hoe dit af gaat lopen. Ik heb nog steeds vertrouwen in Icesave, de feiten over Landsbanki zijn gewoon in orde en een stuk transparanter dan van veel andere spaarbanken als CEB, ATB of AKbank. Aan de andere kant lijkt er nu inderdaad een soort geld-run te ontstaan die funest is voor iedere bank die dit zou overkomen en waarbij het grootste probleem zit bij alle andere spaarders die dit (ook?) doen. Zie daar het klassieke prisoners dilemma: je bent met z'n allen beter af wanneer je het geld laat staan, maar omdat je elkaar niet vertrouwt kies je ervoor je geld op te nemen en ben je uiteindelijk allemaal minder goed af.
Ik ben inmiddels benieuwd hoe dit af gaat lopen. Ik heb nog steeds vertrouwen in Icesave, de feiten over Landsbanki zijn gewoon in orde en een stuk transparanter dan van veel andere spaarbanken als CEB, ATB of AKbank. Aan de andere kant lijkt er nu inderdaad een soort geld-run te ontstaan die funest is voor iedere bank die dit zou overkomen en waarbij het grootste probleem zit bij alle andere spaarders die dit (ook?) doen. Zie daar het klassieke prisoners dilemma: je bent met z'n allen beter af wanneer je het geld laat staan, maar omdat je elkaar niet vertrouwt kies je ervoor je geld op te nemen en ben je uiteindelijk allemaal minder goed af.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Nounou, er wonen gelukkig ook mensen in Rusland die niet bij de mafia werken. Ze verdienen de laatste jaren bijvoorbeeld erg goed aan de export van olie en gas.cryhtorchild schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:10:
Zojuist is ook voor Nederlanders het telebankieren bij Icesave op slot aldus dit bericht
IJsland heeft de nationale munt, de kroon, gekoppeld aan de euro. Daarmee wil Reykjavik voorkomen dat de koers van de kroon verder omlaag gaat.
Gisteren verloor de kroon eenderde van de waarde ten opzichte van de euro. De kredietcrisis treft het land zwaar, omdat de economie drijft op de bancaire sector. Om te voorkomen dat het land failliet gaat, heeft de regering de controle over de sector overgenomen.
De Landsbanki-bank is genationaliseerd. Nederlandse rekeninghouders van dochter Icesave kunnen voorlopig geen geld meer opnemen of inleggen. IJsland garandeert de banktegoeden volledig.
Bron: nos.nl
IJsland heeft de nationale munt, de kroon, gekoppeld aan de euro. Daarmee wil Reykjavik voorkomen dat de koers van de kroon verder omlaag gaat.
Gisteren verloor de kroon eenderde van de waarde ten opzichte van de euro. De kredietcrisis treft het land zwaar, omdat de economie drijft op de bancaire sector. Om te voorkomen dat het land failliet gaat, heeft de regering de controle over de sector overgenomen.
De Landsbanki-bank is genationaliseerd. Nederlandse rekeninghouders van dochter Icesave kunnen voorlopig geen geld meer opnemen of inleggen. IJsland garandeert de banktegoeden volledig.
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
offtopic:
Blij dat ik niet in IJsland woon, zeg
Inflatie van 15% is toch niet normaal
Blij dat ik niet in IJsland woon, zeg
Inflatie van 15% is toch niet normaal

Maar moeten de spaarders bij IceSae wachten tot het slot er weer afgaat, of moeten we nu al bij de IJslandse overheid aankloppen?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Zo, ben ik blij dat ik mijn geld gisteren bij IceSave heb weggehaald, want ik heb vandaag mijn vluchten geboekt. Als ik dan nu nog geld van mijn rekening wilde halen om dat te betalen zou ik mooi berooid uit zijn gekomen

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ik heb nog maar even 1000 eur extra naar m'n icesave rekening overgemaakt
Sponz schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:34:
Ik heb nog maar even 1000 eur extra naar m'n icesave rekening overgemaakt
Facts don't care about your feelings
Over welk bericht heb je het eigenlijk? De site van icesave doet het namelijk wel, maar hij is wel wat traag.Zojuist is ook voor Nederlanders het telebankieren bij Icesave op slot aldus dit bericht
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Ze hebben het artikel aangepast:NielsTn schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:23:
De Landsbanki-bank is genationaliseerd. Nederlandse rekeninghouders van dochter Icesave kunnen voorlopig gewoon bankieren. IJsland garandeert het tegoed op de rekeningen volledig.
langzamer dan Erkens, zelfde strekking
[ Voor 94% gewijzigd door Orsetto op 07-10-2008 13:46 ]
Dit is zooooo slecht van de nos... Onzorgvuldige berichtgeving over een dergelijk onderwerp...
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Dat heeft IJsland/IceSave over zichzelf afgeroepen door onduidelijke statements te maken en verschil in beleid te hanteren in verschillende landen voor gelijknamige producten.Rudedadude schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:46:
Dit is zooooo slecht van de nos... Onzorgvuldige berichtgeving over een dergelijk onderwerp...
Maar al met al niets aan de hand dus..... Er kan gewoon gebankierd worden en de bank is genationaliseerd.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Dat is onzin. Het feit dat je er per land andere voorwaarden op nahoudt en een ander beleid hanteert geeft niemand het recht om ongecontroleerd (is dat niet een kernwaarde van de journalistiek?) onjuiste dingen te roepen.Rukapul schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:48:
[...]
Dat heeft IJsland/IceSave over zichzelf afgeroepen door onduidelijke statements te maken en verschil in beleid te hanteren in verschillende landen voor gelijknamige producten.
[ Voor 40% gewijzigd door Rudedadude op 07-10-2008 13:52 ]
De NOS haalt dat soort berichten, net zoals andere media, van Reuters e.d.Rudedadude schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:52:
[...]
Dat is onzin. Het feit dat je er per land andere voorwaarden op nahoudt en een ander beleid hanteert geeft niemand het recht om ongecontroleerd (is dat niet een kernwaarde van de journalistiek?) onjuiste dingen te roepen.
Wachten op verificatie kán in dit geval net zo vervelend voor de bankrekeninghouders zijn als ongeverifieerd melden. De keus is bij vrijwel alle media: melden.
Ik ben benieuwd hoeveel saldo de aanhangers van Icesave hier op een rekening hebben staan. Ik vind het een behoorlijk risico om voor relatief weinig meerrente mijn geld ergens te stallen.
[ Voor 14% gewijzigd door Guardian Angel op 07-10-2008 14:00 ]
ARME AOW’er
Verwijderd
Welk risico? Je geld is toch gegarandeerd? Ik heb er niet zo veel op staan omdat ik maar een klein bedrag stort per maand. Maar als ik het kon had ik er 20.000 euro gestort.
Precies.Guardian Angel schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:58:
[...]
De NOS haalt dat soort berichten, net zoals andere media, van Reuters e.d.
Wachten op verificatie kán in dit geval net zo vervelend voor de bankrekeninghouders zijn als ongeverifieerd melden. De keus is bij vrijwel alle media: melden.
Bij de NOS is het tenminste veranderd, bij CNN staat het oude nog:
/offtopicMeanwhile an online Icebank said it was halting all withdrawals and deposits.
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 07-10-2008 14:07 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Om alles nog ff op te hypen:
Zojuist (14:05h) nog geprobeerd in te loggen op IceSave, maar na tien minuten is er nog geen inlogscherm.
Zeker omdat iedereen het tegelijk probeert...
Want ja, al die nieuwsberichten op RTL-Z en dat interview met die prof doen de zaak ook geen goed.
Zojuist (14:05h) nog geprobeerd in te loggen op IceSave, maar na tien minuten is er nog geen inlogscherm.
Zeker omdat iedereen het tegelijk probeert...
Want ja, al die nieuwsberichten op RTL-Z en dat interview met die prof doen de zaak ook geen goed.
Ik zou mijn geld daar iig NU weghalenquote: http://fd.nlIcesave, de internetspaarbank van de IJslandse bank Landsbanki, heeft de Engelse internetsite uit de lucht gehaald. Op de site wordt gemeld dat Icesave momenteel geen stortingen en opname-aanvragen verwerkt. Icesave stelt spoedig met meer informatie te komen.
Een woordvoerder van Landsbanki zegt in een reactie tegen Dow Jones Newswires niet te weten wanneer het probleem zal zijn opgelost en dat de bank verder niets aan de op de website geplaatste verklaring heeft toe te voegen.
Icesave bood in de afgelopen maanden de hoogste spaarrente in het Verenigd Koninkrijk, oplopend tot 7,06%.
Icesave is ook actief in Nederland, waar het een spaarrente biedt van 5,25%. De Nederlandse website van Icesave is wel operationeel.
De IJslandse overheid heeft maandagavond de volledige controle genomen over de bankensector van het land. De bank Landsbanki is daarbij onder curatele van de overheid gesteld en het bestuur is vervangen door overheidsbeambten.
Het risico dat de IJslandse overheid het niet kan betalen. En als ze failliet gaan ben je misschien je geld maanden kwijt, je voordeel van 0,05% is dan in een dag verdwenen.Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:04:
Welk risico? Je geld is toch gegarandeerd? Ik heb er niet zo veel op staan omdat ik maar een klein bedrag stort per maand. Maar als ik het kon had ik er 20.000 euro gestort.
Het staat ook op hun eigen site...quote: http://www.icesave.co.uk/We are not currently processing any deposits or any withdrawal requests through our Icesave internet accounts. We apologise for any inconvenience this may cause our customers. We hope to provide you with more information shortly.
Voorheen had ik al mijn spaargeld bij de postbank waar je maar liefst 2% rente krijgt... Toen heb ik een substantieel bedrag op die Icesave gezet, wat dus 5,25% is en ze betaalde per kwartaal de rent uit. Nu is dat spaargeld onderweg terug naar mijn postbank rekening, nog even kijken waar ik het nu achter laat met wat meer zekerheidGuardian Angel schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:58:
Ik ben benieuwd hoeveel saldo de aanhangers van Icesave hier op een rekening hebben staan. Ik vind het een behoorlijk risico om voor relatief weinig meerrente mijn geld ergens te stallen.
Niet op de .nl site: www.icesave.nl
[ Voor 13% gewijzigd door Erkens op 07-10-2008 14:14 ]
Ik denk dat de IJslandse overheid straks geen prioriteit gaat geven aan buitenlandse spaarders
mooi dat (de meeste van?) jullie nog op tijd geweest zijn met het weghalen van je geld!
mooi dat (de meeste van?) jullie nog op tijd geweest zijn met het weghalen van je geld!
En de NOS gaat verder met de stemmingmakerij en onjuiste informatieverstrekking:
Met hun vorige bericht lijken ze bereikt te hebben dat de website het dataverkeer niet meer aankan. En via Reuters of niet, ze waren volgens mij de enige met het bericht dat de Nederlandse Icesave niet meer te bereiken zou zijn. Inmiddels is de site dus onbereikbaar om op in te loggen, maar toch weten ze nu (weer) te melden dat storten en opvragen niet mogelijk zou zijn. Iets waar de hoofdpagina van icesave.nl geen melding van maakt en dus niet verifieren is door de drukte. De tekenen wijzen er echter op dat het nog steeds kan, de knop inloggen is er nog altijd en na veel geduld kom je op het inlogscherm. Dus ja, praktisch hebben ze misschien gelijk doordat nu de website plat ligt (iets dat ze zelf hebben veroorzaakt), wanneer de piek aan bezoekers is gaan liggen heeft het er alle schijn van dat je gewoon nog geld kan storten en opnemen....
Icesave
De Landsbanki-bank is genationaliseerd. Deze bank heeft via dochter Icesave onder meer in Nederland veel internetspaarders gelokt met rentetarieven van 5,25 procent.
Voorlopig kunnen spaarders geen geld meer opnemen of inleggen. Overigens garandeert IJsland de banktegoeden volledig.
...
Site nos
[ Voor 4% gewijzigd door Rudedadude op 07-10-2008 14:25 ]
Toch mooi om de NOS de schuld te geven van de problemen van een bedrijf met een fundamenteel probleem.
Inloggen gaat inderdaad nog wel (al moet je heeeeeel veel geduld hebben. Hier duurde het zo'n 10 minuten). Overboeken lijkt niet te werken. Bij elk bedrag wat ik invul meldt het systeem dat het niet mogelijk is om minder dan 0,00 over te boeken.
Cursus creatief lezen gevolgd?Brons schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:27:
Toch mooi om de NOS de schuld te geven van de problemen van een bedrijf met een fundamenteel probleem.
Bericht over/ van Icesave.nl:
Run op Icesave?
In Groot Brittannië is de website van Icesave uit de lucht en kunnen spaarders niet meer bij hun geld. De woordvoerder van de Nederlandse tak van Icesave zegt dat er hier in Nederland geen sprake van is, maar wie op de knop 'inloggen' drukt op de Nederlandse website, moet lang wachten voor deze laadt.
Wat is er aan de hand? Haalt iedereen zijn geld weg? ‘Dat zou kunnen, dat weet ik niet,’ zegt woordvoerder Arjen Stuit van Icesave. ‘Maar de website is nog steeds bereikbaar, en het spaargeld is van de spaarders, dat staat voorop.’
Dat is in Engeland anders. Daar krijgen spaarders de mededeling: "We are not currently processing any deposits or any withdrawal requests through our Icesave internet accounts."
bron: Quote
[ Voor 3% gewijzigd door Rudedadude op 07-10-2008 14:35 ]
Verwijderd
Het pluspunt is dat de Nederlandse rekeninghouders nog bij hun geld kunnen.
Het minpunt is dat je in geval van faillissement je eerste 20k in IJsland moet gaan halen, en daar gaat het nu niet echt jofel.
Artikel FD
Het minpunt is dat je in geval van faillissement je eerste 20k in IJsland moet gaan halen, en daar gaat het nu niet echt jofel.
Artikel FD
Ook ik heb mijn centjes zojuist teruggetrokken van Icesave. Kan ze voorlopig lekker bij ABN laten staan of ze weer bij ATBsparen storten.
Als het zojuist was, zal je wel enig geduld gehad moeten hebben lijkt me om er doorheen te komen?
Hoe weten jullie allemaal dat het gelukt is om jullie geld over te boeken?
Ik heb dit gisteren ook gedaan en heb dan wel een bevesteging, maar nog geen geld gezien.
Kortom ik ben nog niet helemaal zeker van mijn zaak.
Icesave geeft zelf overigens keurig aan dat geld overgemaakt na 14:00 pas 2 dagen later op je rekening verschijnt. Dus wat dat btreft nog niks om me zorgen over te maken.
Ik heb dit gisteren ook gedaan en heb dan wel een bevesteging, maar nog geen geld gezien.
Kortom ik ben nog niet helemaal zeker van mijn zaak.
Icesave geeft zelf overigens keurig aan dat geld overgemaakt na 14:00 pas 2 dagen later op je rekening verschijnt. Dus wat dat btreft nog niks om me zorgen over te maken.
De IJslandse regering zou nu alles garanderen maar frankly geloof ik daar weinig van. Dit is een hele leuke:
http://www.telegraaf.nl/2...n_problemen__.html?p=15,2
http://www.telegraaf.nl/2...n_problemen__.html?p=15,2
Britse overheid bereidt claim voor tegen Icesave --> http://www.volkskrant.nl/..._claim_voor_tegen_Icesave
Dit is ook erg leuk: http://www.telegraaf.nl/d...paartegoeden__.html?p=2,1
Geen geschuif meer met geld
De ton is ondertussen al bevestigd: NRC: Bos: spaargarantie naar 100.000 euroneographikal schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:27:
Dit is ook erg leuk: http://www.telegraaf.nl/d...paartegoeden__.html?p=2,1
En de eerste bank in Nederland is in de noodregeling gevallen: DNB: Rechtbank stelt noodregeling in voor De Indover Bank N.V.
Verwijderd
Interessant en verdiepend artikel over de situatie rondom landsbanki/icesave (eigenlijk een must-read voor iedereen).
Hierin wordt o.a gezegd dat het nationaliseren van Glitnir een fout was. Vervolgens ging het heel erg snel bergafwaarts met de koers.
Hierin wordt o.a gezegd dat het nationaliseren van Glitnir een fout was. Vervolgens ging het heel erg snel bergafwaarts met de koers.
erg erg jammer dat het zo moet lopen..Richard Portes, an expert on Iceland at the London Business School, said the government had made a mistake by nationalising Glitnir, creating fear in the markets instead of just providing it with liquidity.
"You have the same law of unintended consequences that you had in the case of Lehman Brothers," he said. "The Iceland problem was immediately vastly exaggerated."
He said the Icelandic banks had been unfairly targeted. "The world is a little unjust. They don't hold any toxic papers. The assets they will have to sell are perfectly good assets. They have been prudently managed and haven't been excessively dependent on the wholesale money markets compared to anyone else," he said.
Zeker jammer, maar toch ben ik blij dat ik gister wel even mijn geld heb weggehaald. Heb het geld binnenkort gewoon nodig, en op van die grappen als in Engeland dat je niet meer bij je geld kunt, zit ik niet te wachten.
In Nederland lijkt het nu ook mis te gaan.
Hier een quote van iemand van fok:
net gebeld naar icesave, je krijgt een bandje dat ze niet meer bereikbaar zijn
Ik kan ook niet op site inloggen momenteel. Waarschijnlijk kregen ze veel telefoontjes van ongeruste klanten. We wachten het maar even af.lithoijen schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:04:
In Nederland lijkt het nu ook mis te gaan.
[...]
Je moet inderdaad geduld hebben. Heeft me ongeveer een uur geduurd voor het lukte. En bij Icesave duurt het altijd een paar dagen voor het op je rekening staat. Maar ben er toch blij mee, al was het voor mijn gemoedstoestand.Rudedadude schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:01:
Als het zojuist was, zal je wel enig geduld gehad moeten hebben lijkt me om er doorheen te komen?
Overbelast dus:djmartyn schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:06:
[...]
Ik kan ook niet op site inloggen momenteel. Waarschijnlijk kregen ze veel telefoontjes van ongeruste klanten. We wachten het maar even af.
Nederlandse klanten van de internetspaarbank Icesave kunnen gewoon bij hun geld. Dat heeft een woordvoerder van Icesave dinsdag gezegd. Wel lijkt de Nederlandse site overbelast omdat het inloggen traag gaat.
Money for nothin' and your chicks for free
Vreemd dat iedereen zo lang moet wachten op hun "bevroren"
geld. Bij mij stond het letterlijk binnen een paar uur al op mijn Rabo-rekening...
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
^^ jij schreef je bericht van gisteren om 16:55 en je hebt die dag voor 14:00 geboekt. Waarschijnlijk zal dat bij de meeste van de mensen die tussen 14:00 gisteren en 14:00 vandaag hebben geboekt ook rond 17:00 zijn.
Ten minste, dat hoop ik...
Ik heb mijn geld rond 18:10 gisteravond overgeboekt.
Ten minste, dat hoop ik...
Verwijderd
Ik hoop dat ik mijn geld ook nog vandaag terug mag zien, gisteravond teruggeboekt.
Met de huidige (foute) berichtgeving slechts een kwestie van tijd tot er mensen buiten de boot gaan vallen en hun geld deels in IJsland mogen gaan claimen.
Met de huidige (foute) berichtgeving slechts een kwestie van tijd tot er mensen buiten de boot gaan vallen en hun geld deels in IJsland mogen gaan claimen.
Nee, mijn overboeking gisteren was om 13.09 (dat is het tijdstip van de mail die ik ontvangen heb en die de bevestiging was).Goverman schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:18:
^^ jij schreef je bericht van gisteren om 16:55 en je hebt die dag voor 14:00 geboekt. Waarschijnlijk zal dat bij de meeste van de mensen die tussen 14:00 gisteren en 14:00 vandaag hebben geboekt ook rond 17:00 zijn.
Ten minste, dat hoop ik...Ik heb mijn geld rond 18:10 gisteravond overgeboekt.
En ik meld hier al op 16.32 dat het geld erop staat. En er zat minimaal 1 uur tussen dat ik mijn rabo-internet bankieren gecheckt heb en hier gepost heb. Maar zelfs als dat niet is, was het dus maar enkele uren.
Maar kan ook zijn dat mijn rabo-bank sneller is.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Probeer het geld nu over te boeken, maar weinig geluk met de Icesave website tot nu toe. Sta zo'n beetje 30 minuten in de wacht voor de inlogpagina.
De inlogpagina is trouwens direct te bereiken via https://onlinebank.icesav...ank&itps=top&ita=inloggen
De inlogpagina is trouwens direct te bereiken via https://onlinebank.icesav...ank&itps=top&ita=inloggen
Gisteravond om 19:00 uur geld overgeboekt van mijn Icesave, staat nu nog niet op mijn Rabo-rekening. Zou volgens jouw theorie nu wel op mijn rekening moeten staan.Cyberpope schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:32:
Nee, mijn overboeking gisteren was om 13.09 (dat is het tijdstip van de mail die ik ontvangen heb en die de bevestiging was).
En ik meld hier al op 16.32 dat het geld erop staat. En er zat minimaal 1 uur tussen dat ik mijn rabo-internet bankieren gecheckt heb en hier gepost heb. Maar zelfs als dat niet is, was het dus maar enkele uren.
Maar kan ook zijn dat mijn rabo-bank sneller is.
Als iemand € 20.000,= 1 jaar wegzet bij Icesave tegen 5,25% bedraagt de rente € 1.050,=.Erkens schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:13:
[...]
Voorheen had ik al mijn spaargeld bij de postbank waar je maar liefst 2% rente krijgt... Toen heb ik een substantieel bedrag op die Icesave gezet, wat dus 5,25% is en ze betaalde per kwartaal de rent uit. Nu is dat spaargeld onderweg terug naar mijn postbank rekening, nog even kijken waar ik het nu achter laat met wat meer zekerheid
Als iemand € 20.000,= 6 maanden wegzet bij de Postbank tegen 4,75% bedraagt de rente € 475,= en de volgende 6 maanden 4% = € 400,=.
Ik heb niet de 3-maandelijkse rentebijschrijvingen meeberekend. Maar gigantisch veel zal het niet uitmaken.
Het renteverschil is dan € 175,= in het voordeel van Icesave. Had je een rentecertificaat genomen bij de Postbank dan had je 5,2% gehad wat neerkomt op € 10,=. Dit kan zelfs nihil zijn als je een NL-bank had gekozen die een hogere rente bood.
In beide gevallen was je geld gegarandeerd maar met de wetenschap dat heel de bankwereld aardig lijkt te wankelen heb ik toch liever mijn eurocentjes, al is het zelfs maar een schijnveiligheid, in Nederland.
Als particulier kun je ook op andere manieren meer geld verdienen door te besparen. Besparen én hoge rente bij Icesave is natuurlijk het beste. Je uiteindelijke gewin ben je ondertussen wel kwijt aan het slikken van valium.
ARME AOW’er
Is het eigenlijk zo bij dit soort overboekingen dat als het geld overgeboekt is je dat dan ook zeker hebt? En niet als bij die Nigeriaanse cheques dat het nog weer teruggetrokken kan worden?
Of je gooit het bij Credit Europe neer, krijgt 5,25% en bent tot 100K gegarandeerd
Of elke andere willekeurige bank in NL volgens Minister Bos.neographikal schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:46:
Of je gooit het bij Credit Europe neer, krijgt 5,25% en bent tot 100K gegarandeerd
ARME AOW’er
Of NIBC Direct.neographikal schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:46:
Wat dekking betreft heb je gelijk, wat 5,25% rente betreft niet natuurlijk.Guardian Angel schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:47:
[...]
Of elke andere willekeurige bank in NL volgens Minister Bos.
[ Voor 38% gewijzigd door argro op 07-10-2008 16:48 ]
M'n collega heeft een rekening bij Icesave en wordt continu gebeld door mensen die roepen dat ie zsm. zijn geld eraf moet halen. Dat soort panieklemmings zijn funest voor een economie.
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
Ik ken de voorwaarden niet, maar 5,2% 1 jaar vast vind ik tegen 5,25% bij NIBC afgezet niet slecht.argro schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:47:
[...]
Wat dekking betreft heb je gelijk, wat 5,25% rente betreft niet natuurlijk.
Maar goed, volgens mij hebben we het in het algemeen over peanuts en mijn hartritme is de laatste maanden gelijk gebleven en dat was in het geval dat ik bij Icesave had gezeten zeker niet het geval geweest.
Voor het bedrijf waar hij werkt?Not Pingu schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:50:
M'n collega heeft een rekening bij Icesave en wordt continu gebeld door mensen die roepen dat ie zsm. zijn geld eraf moet halen. Dat soort panieklemmings zijn funest voor een economie.
[ Voor 92% gewijzigd door Guardian Angel op 07-10-2008 16:55 ]
ARME AOW’er
Bij 1 jaar vast krijg je bij NIBC al 6%, dat is toch ruim 15% meer. Vind ik de moeite waard.Guardian Angel schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:51:
[...]
Ik ken de voorwaarden niet, maar 5,2% 1 jaar vast vind ik tegen 5,25% bij NIBC afgezet niet slecht.
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
Hoef je ook niet te doen. De rente bij IceSave is minder dan 5,25%. Maar als je de maandelijkse uitkering er bij neemt kom je op 5,25% uit.Guardian Angel schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:39:
Ik heb niet de 3-maandelijkse rentebijschrijvingen meeberekend. Maar gigantisch veel zal het niet uitmaken.
^ Dankjewel.
Bij € 20.000,= is dat € 160,= voordeel inderdaad. Maar iedereen mag voor zichzelf bepalen of hij/zij dat de moeite waard vindt. Ik niet.argro schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:58:
[...]
Bij 1 jaar vast krijg je bij NIBC al 6%, dat is toch ruim 15% meer. Vind ik de moeite waard.
ARME AOW’er
Wat ik leuk vind aan dit verhaal is dat het van die collega dus blijkbaar breed bekend is dat hij een icesave rekening heeft. Sparen is een onderwerp dat de afgelopen maanden breed is besproken.Not Pingu schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:50:
Ik heb nog altijd het idee dat Icesave Nederland gewoon blijft bestaan, ook al zal het ingelegd geld vandaag/gisteren fors gekelderd zijn. Een uitspraak waarop je me mag pakken mocht ik ongelijk hebben. Maar goed, zo staan er in dit topic wel meer uitspraken die rechtstreeks de andere kant op wijzen
Typisch nederlandsGuardian Angel schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:39:
[...]
Als particulier kun je ook op andere manieren meer geld verdienen door te besparen. Besparen én hoge rente bij Icesave is natuurlijk het beste. Je uiteindelijke gewin ben je ondertussen wel kwijt aan het slikken van valium.
Elect a clown, expect a circus.
Klopt, ik ondersteun de NL-economie zoveel mogelijk maar wel met een voorkeur voor al die bedrijven die goedkoop zijn.
ARME AOW’er
Toch zonde dat deze bank nu misschien wel kapot gaat aan een "run on the bank".
6% geldt pas vanaf 5 jaar; bij 1 jaar krijg je 5,70%.argro schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:58:
[...]
Bij 1 jaar vast krijg je bij NIBC al 6%, dat is toch ruim 15% meer. Vind ik de moeite waard.
Naast de genoemde banken kan ik ook AKBank en Garantibank aanbevelen.
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Realiseer je ook dat de Postbank alleen maar dankzij de buitenlandse banken de rente verhoogd heeft...Guardian Angel schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:39:
[...]
Als iemand € 20.000,= 1 jaar wegzet bij Icesave tegen 5,25% bedraagt de rente € 1.050,=.
Als iemand € 20.000,= 6 maanden wegzet bij de Postbank tegen 4,75% bedraagt de rente € 475,= en de volgende 6 maanden 4% = € 400,=.
Laatste nieuws van ad.nl
IJsland garandeert Icesave spaarders
UPDATE De IJslandse financiële sector verkeert in zwaar weer, maar Nederlandse spaarders van Icesave lopen geen gevaar meer. IJsland garandeert inmiddels de tegoeden van de spaarders helemaal. Dat geldt ook voor het kantoor van Icesave in ons land...
In afwachting van een reddingsplan legde de IJslandse overheid maandag de handel in de zes grootste financiële instellingen stil, inclusief Landsbanki, de moeder van Icesave. Die lanceerde afgelopen mei de Nederlandse poot Icesave dat via de hoge rente van 5,25 procent veel spaarders wist te lokken.
Spaarpot van 8 miljard
Volgens Ariën Stuijt, woordvoerder van Icesave, lopen spaarders geen risico. ,,Ja, er zijn problemen in IJsland, maar niet bij ons moederbedrijf Landsbanki. Die heeft ruim 8 miljard euro aan liquide middelen, kasgeld dat we meteen beschikbaar hebben.” Daarnaast kan de IJslandse bank aan al zijn verplichtingen voldoen. ,,Onze kapitaalpositie, de solvabiliteit is met 8 procent beter dan ING.” Laatste nieuws is dat er contact is tussen de Nationale IJslandse en Nederlandsche Bank over een oplossing.
...
mjah....of dat ze, net als alle andere banken, hard geld nodig hebben. Bij de aandeelhouders gaat dat niet meer lukken, bij particulieren wellicht nog welRemcoDelft schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 17:42:
[...]
Realiseer je ook dat de Postbank alleen maar dankzij de buitenlandse banken de rente verhoogd heeft...
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Volgens mij is dit pas op te lossen als de DNB ook garant gaat staan. Ze hebben immers maar 300.000 inwoners, dus een garantie van overheidswege is zeker toe te juichen, maar ook niet zaligmakend.
Voeg het woordje "nog" in op een plaats naar keuze.cryhtorchild schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:10:
Internetspaarbank Icesave en IJsland zijn NIET failliet.
Leuk dat IJsland het geld toch wel garandeert (de eerste 20k dus), maar als IJsland zelf ook praktisch failliet is wordt het toch wat lastig allemaal..ik bedoel, we hebben het over een land met ongeveer evenveel inwoners als de stad Groningen..
[ Voor 10% gewijzigd door Wilke op 07-10-2008 17:57 ]
het houdt toch echt op:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7656387.stm
Ah, heb twee vrienden die hier een rekening hadden. Zometeen maar ff mailen dat ze hun geld er maar beter snel vanaf kunnen halen voor het te laat is 
Heb het zelf nog overwogen om hier een rekening te openen n.a.v. de (naar nu blijkt veel te positieve) berichten in dit topic. Gelukkig toch maar niet gedaan...
Heb het zelf nog overwogen om hier een rekening te openen n.a.v. de (naar nu blijkt veel te positieve) berichten in dit topic. Gelukkig toch maar niet gedaan...
[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 07-10-2008 18:17 ]
Virussen? Scan ze hier!
IJsland:
Population
- July 2008 estimate 319,3551
Groningen:
Population (1 January, 2007)
- Total 181,819
Of klopt de wiki niet?
Population
Groningen:
- Total 181,819
Of klopt de wiki niet?
Lekker!
Ach, dan pak je Utrecht
. Effect blijft ongeveer hetzelfde
Of het te positief was in dit topic zal pas blijken als mensen wel of niet hun geld terug krijgen.wildhagen schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:17:
Ja, op zich is dat juist. Maar als ik een flink bedrag (zeg iets met 5 cijfers, en dan bedoel ik geen voorloopnullen...) ergens wegzet wil ik me niet afvragen of ik het wel of niet terugkrijg, dan wil ik zekerheid, of in ieder geval iets wat héél dicht aan zekerheid grenst, dat ik het terug kan krijgen als ik dat wil.Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:28:
[...]
Of het te positief was in dit topic zal pas blijken als mensen wel of niet hun geld terug krijgen.
Natuurlijk heb je nergens 100 procent zekerheid, maar ik acht de kans daarop bij een bank als Postbank, Rabobank, ING etc aanzienlijk groter dan bij een of andere vage IJslansde Hokkietokkie-bank, en tot nu toe lijkt dat redelijk gerechtvaardigd, gezien de huidige ontwikkelingen.
Virussen? Scan ze hier!
Nou daar ben je klaar mee.
Site niet bereikbaar, helpdesk "wegens omstandigheden niet bereikbaar"...
Erg frustrerend...
De site is overigens gewoon te ping-en:
Waar ben ik op aan het wachten? Ik kan me voorstellen dat als een site 'overbelast' is, je hem ook niet kunt pingen?
Erg frustrerend...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Pingen naar www.icesave.nl [92.42.177.40] met 32 byte gegevens: Antwoord van 92.42.177.40: bytes=32 tijd=41 ms TTL=51 Antwoord van 92.42.177.40: bytes=32 tijd=43 ms TTL=51 Antwoord van 92.42.177.40: bytes=32 tijd=41 ms TTL=51 Antwoord van 92.42.177.40: bytes=32 tijd=39 ms TTL=51 Ping-statistieken voor 92.42.177.40: Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden: Minimum = 39ms, Maximum = 43ms, Gemiddelde = 41ms |
Waar ben ik op aan het wachten? Ik kan me voorstellen dat als een site 'overbelast' is, je hem ook niet kunt pingen?
wild mutant space hamsters
Volgens mij heb ik vanaf het begin ook de niet zo positieve berichten gelezen dus ik weet eigenlijk niet waarom iedereen nou zo enthousiast was.wildhagen schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:17:
* Slasher is blij dat hij geen rekening bij IceSave heeft
[ Voor 14% gewijzigd door Slasher op 07-10-2008 18:47 ]
Elect a clown, expect a circus.
De website is inderdaad onbereikbaar. Toch zonde want vond/vind het een heerlijke bank. Ik ben benieuwd of de overheid het allemaal staande kan houden. Gelukkig is mijn spaargeld niet extreem belangrijk voor mij (thuiswonend student) en valt het qua hoogte relatief wel mee zeker als ik mijn geld voor het einde van het eerste kwartaal 2009 weer terug zie.FAD schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:13:
het houdt toch echt op:
Ik wacht het rustig allemaal even af
Tuurlijk waren die er ook, maar ze waren wel absoluut in minderheid, en je werd al snel als "zwartkijker" of "negativist" neer gezet als je er zo over dacht.Slasher schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:46:
[...]
Volgens mij heb ik vanaf het begin ook de niet zo positieve berichten gelezen dus ik weet eigenlijk niet waarom iedereen nou zo enthousiast was.
Terwijl het achteraf dus wel bleek te kloppen, dus "realist" zou een betere benaming geweest zijn dan zwartkijker of negativist.
Leuk hoor, die rente. Maar dat moet natuurlijk wel ergens vandaan komen (volgens mij groeien in IJsland ook geen geldbomen), en kennelijk dus uit een te hoog genomen risico. De gevolgen daarvan pluk je nu.
Ook hier lijkt me het oude gezegde "if it sounds too good to be true, it probably is" wel van toepassing.
* wildhagen too* Slasher is blij dat hij geen rekening bij IceSave heeft
Virussen? Scan ze hier!
Er zit een verschil tussen een simpel ping reply of een zware site met tig databases en backoffice systemen erachterpkopf schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:38:
Nou daar ben je klaar mee.
Erg frustrerend...
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Pingen naar www.icesave.nl [92.42.177.40] met 32 byte gegevens: Antwoord van 92.42.177.40: bytes=32 tijd=41 ms TTL=51 Antwoord van 92.42.177.40: bytes=32 tijd=43 ms TTL=51 Antwoord van 92.42.177.40: bytes=32 tijd=41 ms TTL=51 Antwoord van 92.42.177.40: bytes=32 tijd=39 ms TTL=51 Ping-statistieken voor 92.42.177.40: Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden: Minimum = 39ms, Maximum = 43ms, Gemiddelde = 41ms

1000,00?wildhagen schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:31:
[...]
Ja, op zich is dat juist. Maar als ik een flink bedrag (zeg iets met 5 cijfers, en dan bedoel ik geen voorloopnullen...) ergens wegzet wil ik me niet afvragen of ik het wel of niet terugkrijg, dan wil ik zekerheid, of in ieder geval iets wat héél dicht aan zekerheid grenst, dat ik het terug kan krijgen als ik dat wil.
Nou, een minderheid was het niet. Maar er is nog geen reden dat het systeem fout is, en dat leek ook zo. Maar toen kwam toch de leuke crash van deze week. En een NOS die abuis een foute berichtgeving de wereld instuurt dat icesaveklanten niet meer bij hun cash kunnen, terwijl dit om UK-klanten gaat.wildhagen schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:51:
[...]
Tuurlijk waren die er ook, maar ze waren wel absoluut in minderheid, en je werd al snel als "zwartkijker" of "negativist" neer gezet als je er zo over dacht.
Terwijl het achteraf dus wel bleek te kloppen, dus "realist" zou een betere benaming geweest zijn dan zwartkijker of negativist.
* wildhagen too
Dat kan wel een beetje een bankrun veroorzaken ja, die geen enkele bank kan overleven.
Dan zal ik ook maar het zekere voor het onzekere nemen. Vervang de naam icesave met een postbank, ing, abnamro en ik zal het zelfde doen. Niet dat ik het systeem niet vertrouwt, ik vertrouw de paniekerige mensen niet. En als ik dan een alternatief heb, dan zal ik die ook gebruiken, ipv wachten tot het systeem z'n werk doet en me m'n geld teruggeeft.
[ Voor 59% gewijzigd door kmf op 07-10-2008 19:01 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Nope, dat is één cijfer te veel.
Waarom? Omdat het kan!!
Zucht. Net opdracht gekregen van mijn vader om "ons" geld (ongeveer 80% van ons spaargeld had hij er op gezet) terug te halen. Die hele website niet bereikbaar natuurlijk. Vanacht nog maar een keertje proberen.
Het allerleukste is dat de voorwaarden stellen dat ze maximaal 60 dagen over een overboeking mogen doen...
Het nog leukere is dat ik er (na lang aandringen van m'n vader) ook een bedrag op heb gezet dat je kunt delen door duizend...
Ik had ook nooit naar m'n vader moeten luisteren. Hij had al (voor een bedrag dat je kunt delen door 10.000) aan Fortis aandelen gekocht voor €16. Ze waren immers omlaag gekomen van €30, lager konden ze toch niet gaan....
Het aller"mooiste" is dat hij voor datzelfde bedrag aandelen heeft gekocht toen ze €5 waard waren. "De waarde van het bedrijf is al meer dan dat!"
Laatste nieuws uit beursland is dat aadeelhouders in het beste geval tussen de €1,50 en €3,50 voor de aandelen zullen krijgen...
Daar gaat m'n erfenis
Het allerleukste is dat de voorwaarden stellen dat ze maximaal 60 dagen over een overboeking mogen doen...
Het nog leukere is dat ik er (na lang aandringen van m'n vader) ook een bedrag op heb gezet dat je kunt delen door duizend...
Ik had ook nooit naar m'n vader moeten luisteren. Hij had al (voor een bedrag dat je kunt delen door 10.000) aan Fortis aandelen gekocht voor €16. Ze waren immers omlaag gekomen van €30, lager konden ze toch niet gaan....
Het aller"mooiste" is dat hij voor datzelfde bedrag aandelen heeft gekocht toen ze €5 waard waren. "De waarde van het bedrijf is al meer dan dat!"
Laatste nieuws uit beursland is dat aadeelhouders in het beste geval tussen de €1,50 en €3,50 voor de aandelen zullen krijgen...
Daar gaat m'n erfenis
[ Voor 4% gewijzigd door dtech op 07-10-2008 19:00 ]
Okay, speciaal voor jou dan: IJsland heeft slechts 2x zoveel inwoners als Enschede, en die stad is al eens feitelijk failliet gegaan (gered en onder curatele gesteld door het Rijk). Zo beter dan?Napsju schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:20:
IJsland:
Population
Groningen:
- Total 181,819
Of klopt de wiki niet?
1 euro kan je ook delen door 10.000.....dtech schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:59:
Zucht. Net opdracht gekregen van mijn vader om "ons" geld (ongeveer 80% van ons spaargeld had hij er op gezet) terug te halen. Die hele website niet bereikbaar natuurlijk. Vanacht nog maar een keertje proberen.
Daar gaat m'n erfenis
Al je geld ergens op zetten is natuurlijk wel een beetje.... Dan had je je vader toch moeten vertellen om te spreiden tussen verschillende spaarrekeningen en beleggingen.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Nope, dat mogen ze niet... Die vermaledijde voorwaarde is geschrapt. De site van IceSave zelf zegt dat ze er 1 of 2 werkdagen over doen, afhankelijk van de tijd van de dag dat je de overboeking doet (voor 14:00 volgende werkdag klaar, na 14:00 is dit de tweede dag na de boeking.Het allerleukste is dat de voorwaarden stellen dat ze maximaal 60 dagen over een overboeking mogen doen...
Weer wat geleerdGrooV schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:53:
[...]
Er zit een verschil tussen een simpel ping reply of een zware site met tig databases en backoffice systemen erachter
wild mutant space hamsters
Verwijderd
Je bent je spaargeld niet kwijt, je mist in het slechtste geval wat rente.dtech schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:59:
Daar gaat m'n erfenis
Over het Fortis verhaal kan ik niet te veel zeggen, wie wou er nu nog Fortis op €5 hebben? toen was het vertrouwen echt allang weg. Maarja particuliere beleggers zijn vaak niet de beste (hoog kopen, laag verkopen) beleggers
Al was het omdat de temperatuur van de aarde is gestegen of het op Mars heeft gesneeuwd. Who cares?RemcoDelft schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 17:42:
[...]
Realiseer je ook dat de Postbank alleen maar dankzij de buitenlandse banken de rente verhoogd heeft...
De mensen die hard schreeuwden dat Icesave zo geweldig was kunnen nu beter zoeken naar http://gezondheid.gryla.n...ging/Keelpijn.html.......
[ Voor 19% gewijzigd door Guardian Angel op 07-10-2008 19:33 ]
ARME AOW’er
kmf schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:03:
[...]
1 euro kan je ook delen door 10.000.....
Al je geld ergens op zetten is natuurlijk wel een beetje.... Dan had je je vader toch moeten vertellen om te spreiden tussen verschillende spaarrekeningen en beleggingen.

Oeps. dat moet natuurlijk >= zijn
Hij heeft het overigens ook wel wat verspreid, maar er staat toch een bedragje om je druk om te maken daar.
[ Voor 15% gewijzigd door dtech op 07-10-2008 19:41 ]
Ha humor... Ik heb er nog 5 euro op staan. Kijken hoe z'n procedure in zijn werk gaat.....Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:33:
DNB Helpt Nederlandse Icesave spaarders
beetje goed nieuws in deze storm
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Dat vind ik altijd het 'leuke' aan zulk soort nieuwsberichten.Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:33:
DNB Helpt Nederlandse Icesave spaarders
beetje goed nieuws in deze storm
Het concrete, hoe-dan, ontbreekt...
Ik heb vandaag (voor 12:00h) nog wel een transactie kunnen uitvoeren op icesave.nl en kreeg daar ook keurig per email bevestigingen van. Ben benieuwd of die overboekingen ook daadwerkelijk morgen binnenkomen op de tegenrekening of dat het voor die tijd onderschept wordt/is???
Verwijderd
klopt, de volkskrant heeft vast iemand van de DNB aan de telefoon gehad en vervolgens gelijk dit nieuws gepost... Even afwachten maar wat de vervolgstappen zijn, ik heb namelijk ietsje meer dan 5 euro op icesave staanehtweak schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:44:
[...]
Dat vind ik altijd het 'leuke' aan zulk soort nieuwsberichten.
Het concrete, hoe-dan, ontbreekt...
Ik ook, wel al overgeboekt gisteren, maar nog niet gearriveerd.
Niet zo veel vertrouwen meer in dat dit nog gaat gebeuren.
Ik wacht maar af hopenlijk krijgen we alles netjes vergoed en hoeven we alleen wat geduld te beoefenen.
Niet zo veel vertrouwen meer in dat dit nog gaat gebeuren.
Ik wacht maar af hopenlijk krijgen we alles netjes vergoed en hoeven we alleen wat geduld te beoefenen.
Dit topic is gesloten.