Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:33:Excuses, je hebt helemaal gelijk. Oma's en opa's 0,5% spaarrente geven in een tijd van een inflatie van 3,2% is gewoon netjes zaken doen. Transparant. Duidelijk. Glashelder.
Ik merk wat sarcasme in je post ;)

Maar wat is er niet tranparant of eerlijk dan? Dat de Postbank stelselmatig zijn rente verlaagt is een gegeven, maar als spaarder zie je dat gewoon op je afschriften staan. Als je opa of oma bent ben je niet opeens debiel of zo :?

Het enige wat ik zie is stemmingmakerij van jouw kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Roenie schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 08:34:
[...]

Maar wat is er niet tranparant of eerlijk dan? Dat de Postbank stelselmatig zijn rente verlaagt is een gegeven, maar als spaarder zie je dat gewoon op je afschriften staan. Als je opa of oma bent ben je niet opeens debiel of zo :?

Je bent wel een stuk minder alert, een stuk minde zeker en hebt veel vertrouwen in "de postbank" waar je al 50 jaar bij zit.. Ik vind het hufterig. Het is dat ik nu langzaam de financieen van mijn moeder overneem omdat ze het zelf niet zo goed meer kan. Maar die is dus gewoon "genaaid" door de postbank de afgelopen jaren.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:49

Goverman

not loaded

Mabili schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:01:
Zelf ook een rekening geopend bij Icesave alleen nu even een vraag of ik nu al gelijk wat over moet maken naar mijn spaarrekening zodat deze dan geactiveerd is? of kan ik wachten totdat alles bij Icesave zelf is geaccepteerd en is afgerond?
Ja, je moet een eerste overboeking doen, VOOR de activering. De eerste overboeking is onderdeel van het activeren van je rekening (ter controle van je tegenrekening). Doe dat met een klein bedrag (zeg: 10 euro ofzo), zodat je in het afronden van het openen van de rekening wel over je spaargeld beschikt (duurt een weekje of twee, incl. alles).

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roenie schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 08:34:
[...]

Je klinkt als de directeur van de Rabobank en die van Alex, dat is pas stemmingmakerij.
Ik doe niet aan stemmingmakerij. Ik constateer alleen dat er een discussie gaat over inbrekers/diefstal en toen moest ik hier aan denken, aan die 0,5% rente. Is gewoon eerlijk zaken doen toch? Zelf uitlenen tegen 9% en aan eigen klanten 0,5% geven. Niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me ook aangemeld, maar het verschil tussen 5,25 en 6,3 vind ik ook nogal groot.

Waarom overwegen jullie niet een bankrekening in Engeland te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Als je mij kan vertellen hoe ik dat doe, en alle risico's vertellen. Vind ik het prima. Maar in england geven ze het ook door aan de BD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:18:
Ik heb me ook aangemeld, maar het verschil tussen 5,25 en 6,3 vind ik ook nogal groot.

Kan dat?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:18:

Volgens mij zijn de Icesave rekeningen beperkt tot inwoners van de UK. Overigens, je zit dan ook nog eens met een (beperkt) valuta risico..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
PolarBear schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:13:
Overigens, je zit dan ook nog eens met een (beperkt) valuta risico..
Het risico is wel veel groter dan die ene procent renteverschil; het afgelopen jaar is de koers van het engelse pond zo'n 17% gedaald (grafiek). Maar hij zou het komende jaar uiteraard weer net zo hard kunnen stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Cyberpope schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 08:40:Je bent wel een stuk minder alert, een stuk minde zeker en hebt veel vertrouwen in "de postbank" waar je al 50 jaar bij zit.. Ik vind het hufterig. Het is dat ik nu langzaam de financieen van mijn moeder overneem omdat ze het zelf niet zo goed meer kan. Maar die is dus gewoon "genaaid" door de postbank de afgelopen jaren.
Tja, kennelijk vertrouwen mensen banken dan onterecht. Financiele instellingen dien je wat mij betreft altijd kritisch in he oog te houden. Maar naaien? Dat doe je pas als je je geld op hun rekeningen laat staan. Niets let je om het geld ergens anders te parkeren. Eigenlijk zijn spaarrekeningen juist zeer transparant. Zeker degene zonder opname beperkingen kun je goed vergelijken.
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 09:40:...Ik doe niet aan stemmingmakerij. Ik constateer alleen dat er een discussie gaat over inbrekers/diefstal en toen moest ik hier aan denken, aan die 0,5% rente. Is gewoon eerlijk zaken doen toch? Zelf uitlenen tegen 9% en aan eigen klanten 0,5% geven. Niks mis mee.
Je doet niet aan stemmingmakerij, terwijl je de postbank wel onterecht aanmerkt als dieven. Tja, dan hebben we kennelijk een ander idee bij het woord 'stemmingmakerij'. Misschien kun je je beter vinden in 'onterechte beschuldigingen'.

Laten we wel zijn, banken maken een boel winst. Een deel van de winst wordt gehaald uit mensen die zich niet verdiepen in hoe hun spaargeld rendeert. Ik zou die spaarders dan eerder willen stimuleren om regelmatig om zich heen te kijken naar alternatieven.

Maar nogmaals, je kritiek op het beleid op de Postbank kun je beter in een ander topic kwijtzie: 'Stiekem' verlagen van de rente door Postbank +alternatieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort € 55.000 sparen, waarschijnlijk ga ik toch voor losse rekeningen van € 20.000, gezien de Nederlandse bank meestal garant staat voor dit bedrag.

Akbank -> NB verzekerd
Atbank -> NB verzekerd
Icesave -> NB verzekerd tussen 20K en 40K

Ik heb inmiddels een rekening bij IceSave geopend, welke binnenkort bevestigd wordt (overboeking net gedaan).

Ik denk toch dat ik voor losse rekeningen ga van steeds € 20.000 per stuk. Indien de rente 0,4% lager is, maar wel NB verzekerd, dan krijg ik € 200,00 rente minder per jaar. Acceptabel lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zo'n constructie maak ik ook, ik ben even aan het testen bij de
  • Credit Europe: overschrijvingen binnen een werkdag, 5%
  • ATB: overschrijvingen binnen 10 minuten, 4,75%
  • AkBank: net aangevraagd, 5,10%
  • Anadolu: idem
De eerste twee bevallen in ieder geval goed, de andere test ik even om een definitieve keuze te maken. Alles is onder de 20K volledig gedekt, wat ik toch wel belangrijk vind. Icesave gaat er in ieder geval uit, al is het maar om het 0900 nr en de niet heel rappe klantenservice per mail :)

[ Voor 21% gewijzigd door neographikal op 18-08-2008 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ga ik ook doen! Jammer voor IceSave, maar ik heb momenteel meer spaargeld dan dat ik de komende 4 jaar bij elkaar zal gaan verdienen, dus dan maar niet klant worden vanwege die 0,01% kans dat de IceSave bank eens failliet gaat, ondanks dat ze al 100+ jaar bestaan en meerdere crisissen overleefd hebben.

Ik overweeg ook de OHRA verzekering te nemen voor 6 maanden voor 7,5%, om vervolgens mijn geld te gaan spreiden.

Bij alle banken geldt, eerste 20.000 100% verzekerd, volgende 20.000 voor 90% oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Kijk even in het WFT-register van de DNB. Daar kun je zien onder welke artikelen de banken vallen. Icesave valt uit mijn hoofd onder 2:15, de banken die wel gedekt worden vallen onder 2:12 en 2:13. Maar dat staat daar allemaal uitgelegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
neographikal schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:23:
Zo'n constructie maak ik ook, ik ben even aan het testen bij de
  • Credit Europe: overschrijvingen binnen een werkdag, 5%
  • ATB: overschrijvingen binnen 10 minuten, 4,75%
  • AkBank: net aangevraagd, 5,10%
  • Anadolu: idem
De eerste twee bevallen in ieder geval goed, de andere test ik even om een definitieve keuze te maken. Alles is onder de 20K volledig gedekt, wat ik toch wel belangrijk vind. Icesave gaat er in ieder geval uit, al is het maar om het 0900 nr en de niet heel rappe klantenservice per mail :)
Bij AKBank zie ik maar 4,80% rente ?? http://www.akbank.nl/html/rente.htm
Hoe krijg jij 5,10% ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ow sorry, my bad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:37:
Ik overweeg ook de OHRA verzekering te nemen voor 6 maanden voor 7,5%, om vervolgens mijn geld te gaan spreiden.
Hoe ga je daar € 55000 stallen voor 7,5%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Heel veel rekeningen openen ;)

Zelf heb ik er twee geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Roenie schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 18:20:

Toch niet bij 1 bank neem ik aan?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asmi schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:49:
[...]

Hoe ga je daar € 55000 stallen voor 7,5%?
:Y
55.000 * 0,5 * 7,5% => € 2062,5
55.000 * 0,5 * 5,0% => € 1375,-
Toch weer € 625,00 extra :) makkelijk verdiend.

Eventueel leen ik een paar miljoen euro bij voor een half jaar tegen 4,5% om die vervolgens daar te laten staan voor een half jaar :D
10.000.000 * 0,5 * 3% marge = € 150.000,- :+

:'( */me wakes up* :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:45

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Ehmmm €55.000 = 220 * €250
En laat die €250 nu net de maximale inleg per maand zijn. Wil jij dus die €55k tegen 7,5% rente wegzetten voor een half jaar, moet je dus 220 rekeningen openen. Helaas moet je minimaal ook €25 per maand per rekening inleggen, dus moet je ook nog eens 5mnd*€25*220rekeningen=€27.500 achter de hand hebben om die 7,5% rendement te behalen. :+
(En ja ik weet dat je nu meer rendement hebt dan die 7,5% vw rente-op-rente, maar het gaat om het idee)

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Roenie schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 18:20:

Volgens de voorwaarden (2.1) kun je maar één rekening per tenaamstelling hebben, hoe heb jij er twee kunnen openen? En zou het ook lukken met 220? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asmi schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:32:
[...]

Volgens de voorwaarden (2.1) kun je maar één rekening per tenaamstelling hebben, hoe heb jij er twee kunnen openen? En zou het ook lukken met 220? 8)
De Ohra geeft dus 7,5% over 6 maanden. Max 250 per maand. Dus 7,5% over gemiddeld 6 maanden 750 euro. Dat is zeg maar 2,5% meer dan de overige banken. Dus ze geven 2,5% * 0,5 * 750 = 1,25% * 750 = 9 euro 38 euro meer dan andere banken. Daar kun je in Amsterdam 2 uur je auto voor parkeren. En maar mooi weer spelen met die 7,5% lokrente.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 22:27:
En maar mooi weer spelen met die 7,5% lokrente.
Precies, het lokkertje van 7,5% stelt in feite niets voor. Ondanks dat kan het een aantrekkelijk product zijn, met zijn 5% standaardrente en vallend onder het NL-garantiestelsel. Maar dus niet om grote bedragen ineens weg te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Stelletje amateurs.

'Veiligheidscode verzondenOm volledig gebruik te kunnen maken van uw Icesave Spaarrekening hebben wij uw pas met veiligheidscode via de post opgestuurd. Deze veiligheidscode heeft u samen met uw gebruikerscode en uw zelfgekozen wachtwoord nodig om in de toekomst in te loggen op uw persoonlijke pagina.' Status JA sinds woensdag...

Volgens klantenservice zal ik die pas eind komende of begin volgende week ontvangen...

Telefonisch werd mij ook tot 3 maal (3x gebeld) toe toegezegd dat het hele proces vanaf aanvraag tot veiligheidspas 2-4 werkdagen in beslag zou nemen.

Daar staan mijn centen dan, krijg ik belletje voor een mooie deal waarbij ik 4-5k euro kan besparen kan ik nog ruim een week niet bij mijn geld.

[ Voor 100% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 07-09-2008 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
ATB geeft trouwens 5% inmiddels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Per 10 september gaat dat in :X

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Daar staan mijn centen dan, krijg ik belletje voor een mooie deal waarbij ik 4-5k euro kan besparen kan ik nog ruim een week niet bij mijn geld.
Tja, misschien zuur voor je, maar de eerste storting moet je natuurlijk laag houden (paar euro). Dan beschik je constant over je spaargeld EN wordt de rekening aangemaakt.

Ben wel benieuwd naar de deal van 4-5k. Heb je een auto op het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

TWeaKLeGeND schreef op zondag 07 september 2008 @ 12:36:
Stelletje amateurs.

'Veiligheidscode verzondenOm volledig gebruik te kunnen maken van uw Icesave Spaarrekening hebben wij uw pas met veiligheidscode via de post opgestuurd. Deze veiligheidscode heeft u samen met uw gebruikerscode en uw zelfgekozen wachtwoord nodig om in de toekomst in te loggen op uw persoonlijke pagina.' Status JA sinds woensdag...

Volgens klantenservice zal ik die pas eind komende of begin volgende week ontvangen...

Telefonisch werd mij ook tot 3 maal (3x gebeld) toe toegezegd dat het hele proces vanaf aanvraag tot veiligheidspas 2-4 werkdagen in beslag zou nemen.

Ben je je code kwijt of is het je eerste pas? Heb je dan in een keer 4-5k euro overgemaakt zonder eerst te testen of alles goed gaat? 8)7

Bij alle banken duurde het een tijd voordat ik alle codes heb om geld heen en weer te laten stromen. Voor de ID-storting heb ik dan ook niet meer dan 1 euro overgemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door kmf op 07-09-2008 21:37 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:35
kmf schreef op zondag 07 september 2008 @ 21:35:
Voor de ID-storting heb ik dan ook niet meer dan 1 euro overgemaakt.
Ik zelfs maar 1 cent... :P

Je had inderdaad beter kunnen wachten totdat je volledige toegang had, zat je nu niet zo in de penarie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Alternatief voor icesave

NIBC Direct Internetspaarrekening 5,25%

Valt allemaal onder het nederlandse depositogarantiestelsel

http://www.nibcdirect.nl/...tm_campaign=2008.internal

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
asmi schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:32:Volgens de voorwaarden (2.1) kun je maar één rekening per tenaamstelling hebben, hoe heb jij er twee kunnen openen? En zou het ook lukken met 220? 8)
220 lukt ook, maar dan moet je in Utah of Nigeria wonen ;)

Gewoon één op mijn naam met mijn vrouw als tweede rekeninghouder, en andersom. Dus even aan de vrouw of man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bij mij is bij IceSave alles goedgegaan. Voor de eerste storting heb ik een relatief klein bedrag overgemaakt, en daarna gewacht tot alles goed werkte alvorens de rest te storten. Vertrouwen is goed, maar voorkomen is beter ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Roenie schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:40:
[...]

Gewoon één op mijn naam met mijn vrouw als tweede rekeninghouder, en andersom. Dus even aan de vrouw of man :)
Wat is daar het voordeel van? voor het depositogarantiestelsel maakt het niet uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Mx. Alba schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:40:
Bij mij is bij IceSave alles goedgegaan. Voor de eerste storting heb ik een relatief klein bedrag overgemaakt, en daarna gewacht tot alles goed werkte alvorens de rest te storten. Vertrouwen is goed, maar voorkomen is beter ;)
Nogal zinloze actie lijkt me. Net alsof ze bij een evt. faillisement nog op jouw "grote" storting gaan wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Slasher schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:51:Wat is daar het voordeel van? voor het depositogarantiestelsel maakt het niet uit toch?
Dat je meer per maand kan sparen voor 7,5%. Het ging over de Ohra Maandrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bigfoot schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:53:
Nogal zinloze actie lijkt me. Net alsof ze bij een evt. faillisement nog op jouw "grote" storting gaan wachten....
Gewoon het idee. Je moet een storting doen om je code-pasje te krijgen, en je kan pas geld van de rekening afhalen als je het code-pasje hebt. En ik zet niet graag geld op een rekening als ik niet zeker weet dat ik het er ook weer makkelijk af kan krijgen. Die paar dagen rentederving (gematigd door het feit dat het niet gestorte bedrag natuurlijk op een andere spaarrekening wel rente trekt, hoewel minder) heb ik graag over voor die (schijn)zekerheid.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
die nibcdirect.nl site ligt al op z'n gat met een server error als je de site opent. Ook niet echt vertrouwenswekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die site doet het hier gewoon, dus zal wel een tijdelijke glitch geweest zijn. Misschien een soort slashdot-effect, want ze hebben met deze nieuwe spaarrekeningen juist vandaag het nieuws van allerlei financiële sites en kranten gehaald. Kan me voorstellen dat hun site een beetje kreunt op het moment...

Hier is wat achtergrondinformatie over NIBC Direct uit de Financiële Telegraaf.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2008 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit dat artikeltje:

Kredietbureau Moody's geeft NIBC het cijfer Baa1. Landsbanki, eigenaar van Icesave, heeft met een A2-rating een hoger kredietcijfer bij Moody's dan NIBC. Rabobank voert de ranglijst van goed gedrag aan met een AAA rating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:37:
Uit dat artikeltje:

Kredietbureau Moody's geeft NIBC het cijfer Baa1. Landsbanki, eigenaar van Icesave, heeft met een A2-rating een hoger kredietcijfer bij Moody's dan NIBC. Rabobank voert de ranglijst van goed gedrag aan met een AAA rating.
Daarnaast is er nog het artikel NIBC ligt aan infuus bij ECB. Icesave lijkt me toch iets veiliger als je niet de kans wil lopen je geld tot 3 maanden lang kwijt te zijn (bij uitbetaling garantie), of zelfs langer (boven 20k).

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

TWeaKLeGeND schreef op zondag 07 september 2008 @ 12:36:
Stelletje amateurs.

Ik heb ivm een verhuizing ongeveer 2 maanden niet bij mijn geld kunnen komen. Met een hoop gedoe 3k kunnen laten terug storten (rest laten staan) zodat ik geld had om op vakantie te gaan en wat meubels te batalen, etc :( Begin was zwaar K.U.T., maar nu alles binnen is en werkt, is het toch een mooie manier van sparen.

NKCSS - Projects - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me op dat iedereen over IceSave praat en niemand over NIBC Direct.
Ik weet niet of ik hier een nieuw topic voor moet openen, maar mijn vraag is:

Ik heb nu 3 weken een NIBC Direct rekening met mijn geld erop. Moet ik nog een contract tekenen? Dit stond in mijn welkomstbrief, maar een contract heb ik nooit ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Gelijk een rekening geopend, 5,25% en volledig gegarandeerd door het garantiestelsel :) Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 13:05:

Ik heb nu 3 weken een NIBC Direct rekening met mijn geld erop. Moet ik nog een contract tekenen? Dit stond in mijn welkomstbrief, maar een contract heb ik nooit ontvangen.
Bij de bevestigingsmail zaten een aantal bijlagen als het goed is. Één daarvan zou je contract moeten zijn..

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 13:05:

Pas als het contract is bevestigd, dan pas is je tegenrekening ingesteld. Ik begin nu dus pas daar te sparen. Vreemd genoeg vertrouwen mensen liever icesave dan nibc omdat nibc in geldnood zit vanwege de hypotheekcrisis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op zondag 21 september 2008 @ 16:03:
[...]

Pas als het contract is bevestigd, dan pas is je tegenrekening ingesteld. Ik begin nu dus pas daar te sparen. Vreemd genoeg vertrouwen mensen liever icesave dan nibc omdat nibc in geldnood zit vanwege de hypotheekcrisis.
Lijkt me toch vrij logisch dan toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 18:07:
[...]

Lijkt me toch vrij logisch dan toch :D
mwah, en ijsland heeft er geen last van? Dan heb ik liever de nederlandse bankgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
kmf schreef op zondag 21 september 2008 @ 20:20:
[...]

mwah, en ijsland heeft er geen last van? Dan heb ik liever de nederlandse bankgarantie.
Grappig ik denk juist andersom. Icesave is een bank met zeer veel particuliere (spaar) ervaring. NIBC helemaal niet, als er 1 van de 2 om gaat vallen is dat minder snel icesave dan een kleine zakelijke bank als nibc die volop getroffen is door de crisis

Maarja, ik bankier bij geen van beide moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rabobank haalt fel uit naar buitenlandse nieuwkomers op de spaarmarkt.
Markleider Rabobank, goed voor ongeveer 40 procent van de spaarmarkt, haalde in juli fel uit naar buitenlandse nieuwkomers op de spaarmarkt. Die zouden met hoge rentes misbruik maken van het depositogarantiestelsel, dat spaarders bescherming biedt als een bank failliet gaat.
NIBC ligt aan infuus bij ECB
http://www.fd.nl/artikel/8737849/nibc-ligt-infuus-ecb
NIBC moet volop gebruikmaken van de leenfaciliteit van de Europese Centrale Bank om aan zijn betaalverplichtingen te blijven voldoen. Alleen door de komende twaalf maanden meer dan euro 4 mrd te belenen bij de ECB kan de liquiditeitspositie worden veiliggesteld.
IceSave schijnt inderdaad een stabielere bank te zijn dan NIBC Direct.
Persoonlijk heb ik vertrouwen in garantie van de Nederlandse Bank, dus lijkt me NIBC betrouwbaarder voor Nederlands, mits maximaal 20.000 e.d.
De eerste (intelligente?) mensen hebben hun reis naar Ijsland al gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

IceSave wordt ook gedekt door DNB tot €20.000,- per klant. (Dus €40.000,- op een gezamelijke spaarrekening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceSave wordt tussen 20.000 en 40.000 gedekt door de Nederlandse bank.

Voor het bedrag onder de 20.000 dien je in Ierland je geld terug zien te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:22:
IceSave wordt voor 90% tussen 20.000 en 40.000 gedekt door de Nederlandse bank.

Voor het bedrag onder de 20.000 dien je in IJsland je geld terug zien te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:22:
IceSave wordt tussen 20.000 en 40.000 gedekt door de Nederlandse bank.

Voor het bedrag onder de 20.000 dien je in Ierland je geld terug zien te krijgen.
http://www.dnb.nl/over-dn...over-banken/auto40295.jsp

Het nieuwe depositogarantiestelsel houdt in het kort het volgende in: mocht een bank waarop het depositogarantiestelsel van toepassing is, niet meer aan haar verplichtingen kunnen voldoen (bijvoorbeeld in het geval van een faillissement), dan zijn rekeninghouders er zeker van dat de eerste EUR 20.000 van hun tegoeden op betaal- of spaarrekeningen gegarandeerd zijn. Voor de volgende EUR 20.000 geldt dat zij hiervan 90% terugkrijgen. ... De reikwijdte van het nieuwe depositogarantiestelsel is in beginsel gelijk aan de reikwijdte van de Collectieve Garantieregeling onder de Wtk 1992. Banken moeten over een vergunning van DNB beschikken. De vergunninghoudende ondernemingen vindt u terug in het register kredietinstellingen dat op grond van de Wet op het financieel toezicht (Wft) door DNB wordt bijgehouden. Het register kunt u inzien via de website van DNB.

Zoeken op "Landsbanki" levert dit resultaat op:
Statutaire naam: Landsbanki Íslands hf.
Handelsnaam:
Statutaire plaats: Reykjavik
Land: IJsland
Toelichting: Dit bijkantoor neemt aanvullend deel aan het Nederlandse depositogarantiestelsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Mx. Alba schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:21:
IceSave wordt ook gedekt door DNB tot €20.000,- per klant. (Dus €40.000,- op een gezamelijke spaarrekening)
Ik vind het toch wel HEEL vreemd dat er nog mensen zijn, die die niet weten dat IceSave niet helemaal onder DNB-garantie valt.. Dat onderwerp is uitgebreid ter sprake gekomen op tv, in kranten online en offline EN ook nog eens in allerlei fora.

Wat moet er dan nog gebeuren om dit duidelijk te maken aan iedere IceSaver?
Mx. Alba schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:35:
[...]
Zoeken op "Landsbanki" levert dit resultaat op:

[...]
het gaat om de keyword "aanvullend"

Als je nog niet geloofd. Zie hun eigen site:

http://www.icesave.nl/overons/financielebescherming/
Het IJslandse garantiestelsel (Icelandic Guarantees and Investor-Compensation Scheme) garandeert aan Icesave rekeninghouders bescherming tot minimaal € 20.887 van het totale bedrag op de spaarrekening. Naast deze bescherming door het IJslandse garantiestelsel garandeert het Nederlands depositogarantiestelsel het bedrag tussen de € 20.887 en € 40.000. Voor de aanvullende bescherming vanuit het Nederlands depositogarantiestelsel geldt een eigen risico van 10%. De vergoeding die van de depositogarantiestelsels verkregen kan worden kan dus niet meer bedragen dan € 38.000 per persoon ongeacht het aantal rekeningen.

[ Voor 55% gewijzigd door kmf op 23-09-2008 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Oké, dan is er dus geen coverage van DNB. Maar het Icelandic Guarantees and Investor-Compensation Scheme garandeert wel €20.887. Ik zie weinig verschil met de DNB-coverage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Mx. Alba schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 14:40:
Oké, dan is er dus geen coverage van DNB. Maar het Icelandic Guarantees and Investor-Compensation Scheme garandeert wel €20.887. Ik zie weinig verschil met de DNB-coverage.
Lees eens de topics in W&I door die over sparen gaan, dan zie je een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zie je ook geen verschil tussen Bjørk en Annie Schilder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Doe mij Bjørk maar! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Mx. Alba schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 14:40:
ijsland economie slecht. niet genoeg geld om iedereen terug te betalen. je moet reizen naar ijsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Landbanksi (de eigenaar van IceSave) heeft een Aa3 Moody's Rating wat betekend dat het risico laag is. Tevens zijn je eerste 20.000 euro gegarandeert door dat fonds waarin een aantal grote Noorse, Zweedse en Deense banken garant staan. Dus in mijn ogen is het net zo veilig als je geld op een Nederlandse bank zetten. Maar ja, Nederlanders en hun geld moet altijd "veilig" bij hun huisbankier staan al worden ze van alle kanten genaaid met lage tarieven en wat nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 17:08:
Landbanksi (de eigenaar van IceSave) heeft een Aa3 Moody's Rating wat betekend dat het risico laag is. Tevens zijn je eerste 20.000 euro gegarandeert door dat fonds waarin een aantal grote Noorse, Zweedse en Deense banken garant staan. Dus in mijn ogen is het net zo veilig als je geld op een Nederlandse bank zetten. Maar ja, Nederlanders en hun geld moet altijd "veilig" bij hun huisbankier staan al worden ze van alle kanten genaaid met lage tarieven en wat nog meer.
Het garantiefonds mag eventueel lenen bij die Scandinavische banken. Er is echter geen garantie dat ze geld krijgen. En genaaid worden vind ik relatief. Zeker als het verschil met Nederlandse banken 0,25% tot 0,05% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

kmf schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 16:48:
[...]

ijsland economie slecht. niet genoeg geld om iedereen terug te betalen. je moet reizen naar ijsland.
Het fonds kan geld lenen van andere scandinavische banken. De kans is redelijk groot dat je je geld terug krijgt. Het is niet waar dat je naar IJsland moet om je geld op te halen. Je kan je geld gewoon opeisen bij de DNB, die het geld dan voor je ophaalt in IJsland. Handige Europese samenwerking heet dat.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 17:08:
Al die leuke hypotheek-derivaten waar nu banken door failliet gaan hadden ook Aa of AAA ratings van Moody's gekregen. Bedrijven als Moody's zijn voor geen meter te vertrouwen.

Van banken die wel in Nederland hun geld aan het garantiefonds afstaan kan je gewoon 5,00 tot 5,2 procent rente krijgen. Waarom dan extra risico lopen door bij een IJslandse bank te gaan met het risico dat hun garantiefonds niet genoeg bij elkaar kan lenen?

• dyna18
  • Laatst online: 24-08 11:46
Inderdaad die ratings vallen aardig door de mand, nu gewoon banken die voorkort een hoge rating hadden ineens zwaar kelderen. Het kan toch niet zo zijn dat je van AA naar B opeens gaat. Je zou verwachten dat dat een geleidelijk proces is.

• Brons

Brons

Fail!

dyna18 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:39:
Inderdaad die ratings vallen aardig door de mand, nu gewoon banken die voorkort een hoge rating hadden ineens zwaar kelderen. Het kan toch niet zo zijn dat je van AA naar B opeens gaat. Je zou verwachten dat dat een geleidelijk proces is.
Die ratings zijn een verhouding tussen assets, liabilities, cashflow en nog wat zaken. Het kan zijn dat je opeens een gigantische afschrijving moet doen waardoor je rating opeens 4 stappen omlaag gaat. Echter moet je niet teveel naar die ratings kijken, als we naar de subprime derivaten ratings kijken weten wij dat AAA niks zegt.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Los van de betrouwbaarheid van ratings, de Rabo meldde in hun reclamespotjes telkens dat zij een triple A status hebben en het beste zijn in corporate banking e.d. En of AAA dan wel of niet juist afgegeven is voor iets, zie ik de Rabo bijvoorbeeld echt niet omgaan. Dus die hebben wel terecht een AAA rating gekregen. Verder is Icesave een extra alternatief naast de AKbank, CEB, ATB e.d. Je moet zelf beslissen waar je jouw geld wilt stallen. Zelf heb ik mijn geld ondergebracht bij de ATB. Moederbedrijf zit in Rusland en om nu te zeggen dat de Russische regering echt betrouwbaar is is maar de vraag. Hoe de Russische economie het doet heb ik geen idee van, maar zij vallen tenminste wel onder het stelsel. Dus ookal valt het moederbedrijf om en daarmee hun dochteronderneming in NL dan nog kan ik, net zo als ik als Raboklant dat kan, gewoon bij de DNB aankloppen. Als Icesave klant kan ik dat ook, maar dan moet je eerst maar zien of je wat terug ziet vanuit dat gezamelijke fonds van IJslandse banken. En of ze nu wel of niet bij hun Scandinavische collega´s hun hand op kunnen houden, heb ik liever dat de DNB mij meteen mijn geld kan uitkeren i.p.v. dat ik moet wachten totdat het de DNB gelukt is geld los te peuteren uit het fonds.

Qua rente verschil hoef je het niet meer om te doen. Want het enige dat gebeurd is dat ze haasje over doen met elkaar. Dan is Icesave de hoogste, dan trekt de AK bank weer bij, dan de CEB en dan ATB. Tis echt om ´t even. Daarbij komt dat Icesave een nieuwkomer is, waar de andere banken al een historie hebben opgebouwd in NL. Daaruit kun je dus afleiden hoe zeker je bent bij een bepaalde bank. Nu blijft het natuurlijk zo dat: behaalde resultaten in ´t verleden geen garantie zijn voor de toekomst. Maar je kunt wel een en ander uit afleiden. En dat is voor als nog niet mogelijk met Icesave, want die begonnen met een denderende opening in juli om maar marktaandeel in spaartegoeden naar zich toe te trekken.

• asmi
  • Niet online
mr_obb schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 17:20:
Het is niet waar dat je naar IJsland moet om je geld op te halen. Je kan je geld gewoon opeisen bij de DNB, die het geld dan voor je ophaalt in IJsland.
Waar komt die onzin toch vandaan? Op http://www.dnb.nl/over-dn...over-banken/dnb148053.jsp staat expliciet
Ter verduidelijking en voorkoming van eventueel misverstand:
Wanneer een buitenlands depositogarantiestelsel (mede) van toepassing is, dan kan voor de vaststelling en betaling van uikeringen onder dat buitenlandse depositogarantiestelsel geen beroep worden gedaan op DNB. Uitkeringen onder die buitenlandse depositogarantiestelsels worden ook niet door DNB voorgeschoten

Verwijderd

mr_obb bedoelt niet dat de DNB garant staat, maar ze regelen het terugkrijgen van je geld, indien IceSave ten onder gaat en de Ijslandse Centrale Bank niet.

Dat je dus niet echt een vliegticket naar Ijsland hoeft te nemen.

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 17:55:
mr_obb bedoelt niet dat de DNB garant staat, maar ze regelen het terugkrijgen van je geld, indien IceSave ten onder gaat en de Ijslandse Centrale Bank niet.

Dat je dus niet echt een vliegticket naar Ijsland hoeft te nemen.
Inderdaad. Geen spoedcursus IJslands, geen tripjes naar IJsland. Als Icesave ten onder gaat dan kan je gewoon bij de DNB aankloppen en zij zullen voor jou het geld uit IJsland halen.

[ Voor 19% gewijzigd door mr_obb op 24-09-2008 18:16 ]

• asmi
  • Niet online
mr_obb schreef op woensdag 24 september 2008 @ 18:14:
Als Icesave ten onder gaat dan kan je gewoon bij de DNB aankloppen en zij zullen voor jou het geld uit IJsland halen.
Dat kun je nu wel herhalen, maar de vraag blijft: hoe kom je daarbij?

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Alle Europese (in de EER) garantiestelsels werken samen. Onderdeel van die samenwerking is dat je claims in kan dienen bij je eigen garantiestelsel. Bel anders even met het DNB of IceSave om het te laten bevestigen.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

mr_obb schreef op woensdag 24 september 2008 @ 18:37:
Alle Europese (in de EER) garantiestelsels werken samen. Onderdeel van die samenwerking is dat je claims in kan dienen bij je eigen garantiestelsel. Bel anders even met het DNB of IceSave om het te laten bevestigen.
ja maar bij icesave is dat pas vanaf 20k, onder die 20k moet je er zelf achter aan

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:39

Rudedadude

Maybe we were born to run

Nee, er is een verschil tussen claim indienen bij een bepaalde partij en het daadwerkelijke uitkeren. Voor het bedrag onder de 20k zal je geen cent zien van de DNB (want dat ligt bij het IJslandse garantiefonds), maar je kan wel de DNB inschakelen om van het Ijslandse garantiefonds je geld terug te krijgen.

Nog 6 dagen en ik krijg weer een leuk bedrag aan rente uitgekeerd van Icesave :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het is trouwens IJsland, niet Ijsland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Vanaf vandaag doet Credit Europe het ook voor 5.25%, dus als er mensen zijn die zowel IceSave als NIBC niet willen...

Mijn CEB-rekening is al "vol", dus ik zit nu toch bij IceSave en NIBC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:39

Rudedadude

Maybe we were born to run

Mijn inschatting is dan dat ATB en CEB toch veel klanten aan Icesave verloren hebben door dat kwart procent verschil dat er was en dat ze goed blijven volgen en in het geval van CEB zelfs gelijk komen. Ik ben natuurlijk nu wel benieuwd of Icesave 'terugslaat'door ook weer hun rente te verhogen...

[ Voor 16% gewijzigd door Rudedadude op 26-09-2008 17:53 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
kmf schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:19:
Mijn CEB-rekening is al "vol", dus ik zit nu toch bij IceSave en NIBC.
Pak dan ATB, CEB en zet het restant bij NIBC weg. Dan ben je in ieder geval 100% gedekt als het mis gaat. Die 0,25% over 20K doet het hem dan ook niet meer :)

Ik ben nog aan het kijken bij Anadolu en de AKbank, maar beiden hebben volgens mij slechts ernstig brak internetbankieren. Iemand nog een idee? Icesave is per vandaag opgezegd :P

edit: found it, moneyou, zet de spaarspullen bij ABN AMRO weg :) Ziet er goed uit :)

[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 26-09-2008 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 09:21
neographikal schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 18:22:
[...]

Pak dan ATB, CEB en zet het restant bij NIBC weg. Dan ben je in ieder geval 100% gedekt als het mis gaat. Die 0,25% over 20K doet het hem dan ook niet meer :)

Ik ben nog aan het kijken bij Anadolu en de AKbank, maar beiden hebben volgens mij slechts ernstig brak internetbankieren. Iemand nog een idee? Icesave is per vandaag opgezegd :P

edit: found it, moneyou, zet de spaarspullen bij ABN AMRO weg :) Ziet er goed uit :)
Waarom ga jij zo enthousiast bij icesave weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

neographikal schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 18:22:

Ak-bank heeft geen brak internetbankieren, het ziet er wellicht niet zo mooi uit maar het werkt wel en dat lijkt mij het belangrijkste.

Aan het einde van het jaar komt er een beter systeem hebben ze mij verteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom blijven jullie alsnog bij IceSave indien andere banken meer zekerheid bieden?

Ik ben hier benieuwd naar. Ik heb zelf nu 5 rekeningen geopend. Erg veel inderdaad, maar ik ben niet meer van plan die van de ATbank en IceSave te gaan gebruiken.

NIBC Direct, Akbank en Credit Europe Bank worden mijn spaarrekeningen.

Ik ben benieuwd naar jullie reden om alsnog bij IceSave te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Omdat continue van bank wisselen je geld kost?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
SMulTiE schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:15:
Omdat continue van bank wisselen je geld kost?!
Die ene dag rente kan ik wel hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

neographikal schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:26:
[...]

Je moet een keer kijken wat voor terugverdientijd een dag rente missen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:47
Hebben jullie ook op eens geen opgebouwde rente meer? Gister stond er nog 40 euro op bij mij...

Afbeeldingslocatie: http://hosting07.imagecross.com/image-hosting-00/4848Picture-74.png

Morgen nog eens kijken, en anders gaat m'n geld lekker terug en door naar de NIBC.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Welke bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Kijk eens naar de titel van het topic, wat denk je zelf?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Napsju schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:41:
Hebben jullie ook op eens geen opgebouwde rente meer? Gister stond er nog 40 euro op bij mij...

[afbeelding]

Morgen nog eens kijken, en anders gaat m'n geld lekker terug en door naar de NIBC.
Ik ben zelf even te lui om op mijn eigen account te kijken (vage pasjes systeem...) maar was het niet zo dat de rente weer uitgekeerd ging worden? Staat deze dus niet gewoon op je rekening?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Napsju schreef op zondag 28 september 2008 @ 15:20:
Kijk eens naar de titel van het topic, wat denk je zelf?
O sorry, dacht dat ik een ander topic zat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Niet op IceSave zelf, en ook niet op de tegenrekening. (DSB betaalrekening, gratis en goed.)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:30:
Waarom blijven jullie alsnog bij IceSave indien andere banken meer zekerheid bieden?

Ik ben benieuwd naar jullie reden om alsnog bij IceSave te blijven.
Ik ben simpelweg gestopt met overboeken naar icesave. Eerst gaan andere banken volgeboekt worden.
CEB is al vol voor mij.
Icesave is voor de helft vol.
Ik begin nu met nibc.
neographikal schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:26:
[...]

Je raakt niet 1 dag aan rente kwijt, maar op z'n minst 4.
1 dag van spaar naar betaal.
1 dag valutering.
1 dag van betaal naar spaar.
1 dag valutering.

Om een verschil van 0.25% terug te verdienen, heb je een maand nodig.
Is er geen verschil, dan verdien je het natuurlijk helemaal niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brons schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:41:
[...]

Je moet een keer kijken wat voor terugverdientijd een dag rente missen heeft.
Het scheelt inderdaad € 25-30 in het slechtste geval.

50 000 * 0,0525 * (4 / 365) = 28,7671233

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2008 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Napsju schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:41:

[afbeelding]

Ik hoop/neem aan dat het een bugje is, gisteren klopte het hier ook, vandaag staat er ook 0 voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithium040
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:10
Leftblank schreef op zondag 28 september 2008 @ 18:25:
[...]

Ik hoop/neem aan dat het een bugje is, gisteren klopte het hier ook, vandaag staat er ook 0 voor mij.
Ik heb er ook last van... maar ik vertrouw erop dat dat wel goed komt. Niet dat er nou zo veel rentegeld erbij komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:23:
[...]
Het scheelt inderdaad € 25-30 in het slechtste geval.

50 000 * 0,0525 * (4 / 365) = 28,7671233
30 euro lijkt klein, maar hoeveel dagen moet je wel niet wachten om dit via het mogelijke renteverschil terug te verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op zondag 28 september 2008 @ 20:33:
[...]

30 euro lijkt klein, maar hoeveel dagen moet je wel niet wachten om dit via het mogelijke renteverschil terug te verdienen?
Bij een bedrag van 20.000:
(30 / (20 000 * 0,0025)) * 365 = 219 dagen

In dat geval moet je inderdaad niet vooral voor die 0,25% je geld gaan oversluiten van rekening 1 naar rekening 2 inderdaad. Dan zul je uiteindelijk verlies maken of nauwelijks winst maken, terwijl je slim bezig dacht te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 20:50:
[...]
Bij een bedrag van 20.000:
(30 / (20 000 * 0,0025)) * 365 = 219 dagen

In dat geval moet je inderdaad niet vooral voor die 0,25% je geld gaan oversluiten van rekening 1 naar rekening 2 inderdaad. Dan zul je uiteindelijk verlies maken of nauwelijks winst maken, terwijl je slim bezig dacht te zijn.
Mis ik nu iets of zijn er niet veel meer banken die dit soort grappen ook intern uithalen? Overboeken van Postbank internetsparen naar de gewone giro ging bij mij altijd ook minimaal een (werk)dag of zelfs 2 overheen meen ik... Daarnaast ben ik nog geen alternatief (zeker niet bij de postbank) tegengekomen voor Icesave waarbij er geen minimale inleg is, geen opname restricties zijn en wel een hoge rente.

Ik ben nu, als student, met bescheiden spaarsaldo erg tevreden (voorlopig) in iedergeval :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Investeer het geld ... in bijvoorbeeld Forex, en je zit al snel op 1% per dag. Sparen is stil staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Banjy schreef op zondag 28 september 2008 @ 20:55:
[...]

Mis ik nu iets of zijn er niet veel meer banken die dit soort grappen ook intern uithalen? Overboeken van Postbank internetsparen naar de gewone giro ging bij mij altijd ook minimaal een (werk)dag of zelfs 2 overheen meen ik... Daarnaast ben ik nog geen alternatief (zeker niet bij de postbank) tegengekomen voor Icesave waarbij er geen minimale inleg is, geen opname restricties zijn en wel een hoge rente.

Ik ben nu, als student, met bescheiden spaarsaldo erg tevreden (voorlopig) in ieder geval :)
Je hebt helemaal gelijk. Van verhalen heb ik gehoord dat er tijden zijn geweest dat het overboeken van Postbank naar andere banken structureel 10-14 dagen duurde.
Ook het opnemen van geld van je spaarrekening heeft langer geduurd, waardoor de Postbank inderdaad zo 0,25 tot 0,5% rente meepikt over het gehele bedrag zonder daar tegenover een vergoeding te stellen.

Alternatieven voor IceSave zijn NIBC Direct, Akbank en Credit Europe. Zie ook www.spaarinformatie.nl.
Voor zover ik weet hanteert geen enkele bank een minimumsaldo van meer dan € 100,-. Indien dit niet klopt, zou ik dit graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 21:03:
Investeer het geld ... in bijvoorbeeld Forex, en je zit al snel op 1% per dag. Sparen is stil staan.
Fortis is ook een koopje tegenwoordig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

ik heb ook nul euro aan opgebouwde rente. Dit was vrijdag nog een dikke 20 euro. Vreemd idd... Volgens mij moet er 30-9 (einde kwartaal) rente worden bijgeschreven en het is vandaag 28-9. Misschien dat het daar aan ligt?

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.