[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste
Acties:
  • 171.627 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cc12 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 22:48:
In de begintekst staat dat de EEE PC een resolutie heeft van 1024*600 dit moet 1280*800 zijn.

Waar kan je accu's voor de EEE goedkoper krijgen? Hier in NL kost het rond de 110 euro. Dat is een hoop geld voor een pc'tje van 249 euro.

Zijn er al mensen die de EEE1000 hebben?
Wat betreft de batterij, check out dit artikel: EeeUser.com: clove technology batteries

Omgerekend zo'n 65 euro vanuit Engeland en dat dan voor de 6600mah batterij (+/- 4,5 uur werken)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou vooruit dan, nog 'n nieuwe Eee PC; de Eee PC 900A.

New ASUS Eee PC 900A

Ik snap echt niet meer waar ASUS mee bezig is, zowat iedere week wordt er wel weer 'n nieuwe variant uitgebracht, terwijl ze haast nergens verkrijgbaar zijn! Ik denk dat 't z'n doel ook 'n beetje voorbij schiet, aangezien de Eee PC 70x vooral zo populair was vanwege de goede prijs. Toen ik m'n Eee PC 701 nog via grijs-import had vonden de meeste mensen 'm al spotgoedkoop & wilde 'm ook gelijk hebben. Terwijl ik nu nog maar weinig mensen hoor over de duurdere modellen, aangezien 't prijsverschil dan nog maar minimaal is tov. 'n "gewone" laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 10:51:

New ASUS Eee PC 900A

Ik snap echt niet meer waar ASUS mee bezig is, zowat iedere week wordt er wel weer 'n nieuwe variant uitgebracht, terwijl ze haast nergens verkrijgbaar zijn! Ik denk dat 't z'n doel ook 'n beetje voorbij schiet, aangezien de Eee PC 70x vooral zo populair was vanwege de goede prijs. Toen ik m'n Eee PC 701 nog via grijs-import had vonden de meeste mensen 'm al spotgoedkoop & wilde 'm ook gelijk hebben. Terwijl ik nu nog maar weinig mensen hoor over de duurdere modellen, aangezien 't prijsverschil dan nog maar minimaal is tov. 'n "gewone" laptop.
Ja maar volgens mij vergis je je in het motief van veel mensen. Uiteraard willen mensen geen flybook prijzen betalen. Maar 4 tot 6 honderd is prima. Voor die prijs willen ze (en ik ook) een zo licht mogelijke computer die echt goed portable is in tegenstelling tot een echte laptop. Dus wat Asus doet is die markt aanboren.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan je accu's voor de EEE goedkoper krijgen? Hier in NL kost het rond de 110 euro. Dat is een hoop geld voor een pc'tje van 249 euro.
Het kan goedkoper hoor, ook in Nederland verkrijgbaar... 69 € voor een 5200 en inderdaad 100 € (incl. verzenden) voor een 10400 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit momenteel te twijfelen of ik de EEE PC 1000 of de MSI wind zal gaan aanschaffen. Misschien kan iemand wat van mijn vragen beantwoorden :D

- Is het zo dat de MSI wind zuiniger is dan de EEE PC (en dus langer mee gaat op dezelfde batterijen?)
- Wat vinden jullie van het toetsenboard?.Is het een goed toetsenboard wat ook feedback geeft (dus niet zon mac toetsenboard waar je bijna niet voelt dat je de knoppen indrukt).
- Zijn alle EEE PC1000 die geleverd worden met 6 cell accu?
- Zit er verschil in de grafische prestaties tussen de 2. Of is dat te verwaarlozen
- Mag je bij de EEE PC 1000 net als bij de Wind gewoon uitbereiden naar 2 gig zonder het vervallen van de garantie? EDIT: Ow, bij Azery Hardware hebben ze hem gewoon met 2gig ram?

(Als MSI die "FN" knop nu gewoon op de juiste plek had gezet dan was de keus al een stuk makkelijker geweest voor mij!)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Is het zo dat de MSI wind zuiniger is dan de EEE PC (en dus langer mee gaat op dezelfde batterijen?)
Dit is niet te vergelijken aangezien de MSI wind met een veel zwakkere batterijen wordt geleverd. Op dit moment heb je met een 1000h een 6-cell batterij en met een wind krijg je een 3-cell batterij geleverd.
Wat vinden jullie van het toetsenboard?.Is het een goed toetsenboard wat ook feedback geeft (dus niet zon mac toetsenboard waar je bijna niet voelt dat je de knoppen indrukt).
Geen idee, al hoor ik wel dat je de reviews niet moet geloven wat betreft het keyboard. De meeste reviews hebben een pre-production model gebruikt en bij deze was het toetsenbord van slechte kwaliteit. De 1000h's die de verkoop ingaan schijnen wel een goed toetsenbord te hebben.
Zijn alle EEE PC1000 die geleverd worden met 6 cell accu?
Ja.
Zit er verschil in de grafische prestaties tussen de 2. Of is dat te verwaarlozen
Dit lijkt me te verwaarlozen, beide apparaten zijn niet gemaakt om zwaar photoshop werk mee te doen. Al heb ik ergens gelezen dat de MSI Wind net wat zwakker was op dit gebied. Nogmaals, dit zou denk ik geen criterium moeten zijn aangezien beide laptops zwak zijn op dit gebied.
Mag je bij de EEE PC 1000 net als bij de Wind gewoon uitbereiden naar 2 gig zonder het vervallen van de garantie?
Bij alle EEE PC's is dit toegestaan. Weet je zeker dat dit ook geld voor de MSI wind? Ik had namelijk ergens gelezen dat bij die laptop de garantie wel vervalt bij geheugen uitbreiding.

De foute Fn knop van MSI kun je makkelijk remappen met een programmaatje, dan is je Fn knop gewoon de ctrl knop en je ctrl knop je Fn knop.

Nou hopelijk heb je hier wat aan. En dit alles heb ik ook gewoon gevonden op het internet door forums en reviews te lezen. Probeer dat zelf ook eens :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=30516065,noline]
Heel erg bedankt! daar heb ik zeker wat aan!

Je mag de MSI uitbereiden naar 2 gig, er zit inderdaad wel een warranty seal op, maar dat maakt niets uit, ik heb MSI hierover gemaild.

Zover ik weet is de FN knop juist de enigste knop die niet met software te veranderen is, ik heb hier namelijk al veel naar gezocht.

Maar goed, heel erg bedankt voor je informatie, ik weet voldoende :D

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2008 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb erg lang getwijfeld tussen de MSI WIND en 1000H, maar uiteindelijk toch voor de 1000H gegaan. Review volgt snel.

Voor de goede orde, ik heb 'm sinds vanochtend... ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2008 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toon700
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-09 02:06
Na een dom ongelukje zijn sommige toetsen van mijn eee 900 weg gesmolten :(
Nu ga ik volgende week op vacantie en zou mijn eee graag menemen. :|
Weet iemand hier een adres in nederland waar je die toetsenborden kunt bestellen?
Heb overal gezocht maar kan niets vinden :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind onder dit typenummer: EEEPC1000H-BK026X
Laptops met 1Gig en met 2Gig geheugen. kan dat kloppen of zijn ze allemaal 1Gig?
(deze geeft aan, 2 gig: http://www.laptopshop.nl/...tm_medium=pricecomparison)

Als ze allemaal 1Gig intern geheugen hebben wil ik er nog 1 bij zetten, is dat mogelijk of moet ik dan 2Gig kopen omdat er geen vrij slot meer is?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toon700
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-09 02:06
@Naam1234567

Er zit geen 2e geheugenslot in de 1000h
En ik denk dat ze hem bij laptopshop zelf hebben geupgrade.

[ Voor 61% gewijzigd door toon700 op 02-08-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er veel verschil tussen een eee pc 900 met 2gb ram in vergelijk met 1gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:57
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 21:35:
Is er veel verschil tussen een eee pc 900 met 2gb ram in vergelijk met 1gb?
Dát wil ik ook graag weten :) Zit er over te twijfelen, kan iemand een goede vergelijking posten van zijn ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:23
zouden mensen met de nieuwere eee pc's (901 / 1000) eens kunnen vertellen hoe het met de temperaturen zit? ik zit hier op vakantie op een eee 900 te typen en dat voelt gewoon oncomfortabel warm aan (55 graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

maxtrash schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 00:42:
zouden mensen met de nieuwere eee pc's (901 / 1000) eens kunnen vertellen hoe het met de temperaturen zit? ik zit hier op vakantie op een eee 900 te typen en dat voelt gewoon oncomfortabel warm aan (55 graden)
hij wordt wel warm, maar ik heb nog niet echt gewerkt met de ac power. Waar vind ik temperaturen trouwens? (daarbij komt dat het hier toch al erg warm is, dus onder de 33 graden krijg ik hem toch niet ;) )
Trouwens, ondanks het warm worden, gaat de batterij echt lang mee, precies kan ik het niet zeggen, maar ik ben hier ubuntu desktop cd aan het downloaden in supertrage internetcafes omdat er hier wat Khmer mensen zijn die meer met computers willen en tja.. windows kost geld he.. maar ik doe dat dus steeds op de accu, maar ben nu toch al weer zo'n 2,5 uur bezig en al wel op 84% (torrent, gaat sneller dan ftp...) en dus dag 2... maar goed, de batterij van de 901 is dus echt heel veel beter :) (vergeet niet de helderheid van scherm terug te zetten, dat scheelt meest)

[ Voor 35% gewijzigd door letatcest op 03-08-2008 07:34 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 21:47:
[...]

Dát wil ik ook graag weten :) Zit er over te twijfelen, kan iemand een goede vergelijking posten van zijn ervaringen?
Ik ga Vista op de EEE PC 1000 instaleren en dan komt 2Gb geheugen altijd van pas. Het maakt dan niet veel uit wat voor processor je hebt. (Ik merk dit ook bij mijn AMD XP 2700+ PC die nu vloeiend vista draait, best oude processor, maar met genoeg geheugen is dat geen enkel probleem)

Maar ik denk dat het heel erg afhankelijk is van wat je gaat doen met je EEE PC.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat die 901A zilver is?
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3105/2723450604_32ec1751f4.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
In de begintekst staat dat de EEE PC een resolutie heeft van 1024*600 dit moet 1280*800 zijn.

Zijn er al mensen die de EEE1000 hebben?
Mijn EEE 900 heeft 1024x600.

(by the way, als ervaring kan dit tellen: 'k heb Deus Ex (GOTY editie) aan de praat gekregen met Wine onder Ubuntu EEE, en vreemd genoeg draait dat perfect op mijn pc'tje... Nooit vermoed dat ik op dat bakje zelfs zou kunnen gamen! EEE FTW!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 10:51:

New ASUS Eee PC 900A

Inderdaad, aan de lopende band EEE aankondigen van Asus maar in NL vooralsnog de 700 serie en de 900 te koop. De prijs van de Eee 1000 komt dicht in de buurt van de best buy studenten laptop (Toshiba Satellite L300-11C (~460e). Met zijn 2.5 kg/6 cell accu is de Toshiba wel wat zwaarder dan de Eee 1000 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:47
Resolutie blijkt inderdaad 1024*600 bij EEE 1000.

Kan je bij de EEE 10000 switchen tussen een SSD en HD? Beiden worden namelijk (in de toekomst) aangeboden.

En zijn de verschillende accu's op alle EEE's te gebruiken?

[ Voor 26% gewijzigd door cc12 op 03-08-2008 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cc12 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 14:21:
Sorry, ik ben niet duidelijk geweest: De EEE 1000 moet een resolutie van 1280*800 hebben. De EE 900 heeft inderdaad een resolutie van 1024*600.

Kan je bij de EEE 10000 switchen tussen een SSD en HD? Beiden worden namelijk (in de toekomst) aangeboden.

En zijn de verschillende accu's op alle EEE's te gebruiken?
Had ie dat maar! Naar mijn weten is het gewoon 1024x600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Kijk de specs van de 1000H maar bij de pricewatch: pricewatch: Asus Eee PC 1000H Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 2 dagen de 1000H(zwart) in bezit en ben er zeer tevreden mee. De temperatuur op power saving scheelt enorm vergeleken met High performance. Draait erg snel en de koeler maakt wel een geluidje, maar niet duidelijk hoorbaar. De accuduur is zeer lang, had m op powersaving mode en kon er tegen de 6 uur gebruiken. Ultieme portable netbook, een aanrader.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capiyol
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 09:54
toon700 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 16:59:
Na een dom ongelukje zijn sommige toetsen van mijn eee 900 weg gesmolten :(
Nu ga ik volgende week op vacantie en zou mijn eee graag menemen. :|
Weet iemand hier een adres in nederland waar je die toetsenborden kunt bestellen?
Heb overal gezocht maar kan niets vinden :N
Je zou in nederland replacedirect.nl kunnen proberen. Staan geen 900 toetsenborden op hun site, maar je kan ze even bellen.

Anders kan je nog originele onderdelen bij asusparts.eu kunnen bestellen. Daar heb ik mijn nieuwe adapter (ook stom ongeluk) besteld. Kost je nog wel ongeveer 16 euro verzendkosten, maar dan heb je wel een origineel toetsenbord. Ik had mijn bestelling binnen een week in huis, ondanks dat ik mijn bestelling vrijdagavond pas geplaatst had.

Succes en alvast een fijne vakantie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Dat is gewoon fout ingevoerd, het scherm is net als bij de 9" varianten gewoon 1024*600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladibla
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-03-2022
Ik zag op de asus site dat je 20gb online storage krijgt bij de 1000h. Is dit ook zo in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Gaat het installeren van XP op een EEE 900 met linux ook net zo makkelijk af als bij de 701?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:05
Ik heb mbv unetbootin de isos van Ubuntu (EEE) 8.04 op m´n A-data SDHC 16GB gezet. In beide gevallen loop ik er op m´n 900 er tegenaan dat de Ubuntu progress bar bij het booten van de SD kaart stopt om vervolgens niet meer verder te gaan. Meer mensen ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:07
cc12 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 20:07:
Gaat het installeren van XP op een EEE 900 met linux ook net zo makkelijk af als bij de 701?
Ik heb geen ervaring met de 700, maar het installeren van XP op de 900 gaat bij mij redelijk gemakkelijk.
Een standaard XP even door N-lite gehaalt (overbodige meuk eruit), geinstalleerd, en na de installatie de drivers installeren. (Drivers staan allemaal op de site)

Hierna werkt alles perfect, en exclusief het maken van de Nlite cd neemt het installeren nog geen uur in beslag. :)

[ Voor 3% gewijzigd door CrashOverDrive op 03-08-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:29
Ik vroeg me trouwens af, welke 2GB type merk ik moet nemen voor de asus eee 900. En plus als je de 1gb vervangt door een 2g, wordt er dan meer stroom verbruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:08
cc12 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 20:07:
Zekers. Ik heb niet eens nlite gebruikt. Gewoon extern USB-CD-spelertje eraan, XP-CD erin en gaan. Asus drivers van de meegeleverde CD werken perfect.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:11
Chiii schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 23:07:
Ik vroeg me trouwens af, welke 2GB type merk ik moet nemen voor de asus eee 900. En plus als je de 1gb vervangt door een 2g, wordt er dan meer stroom verbruikt?
Meer stroom zal je wel verbruiken aangezien je meer chips op spanning moet houden.
Maar dat is denk ik minimaal.
Denk niet dat je dit zal merken in de accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe staan jullie tegenover het verschil van de 8.9" en de 10"? Ik twijfel momenteel over het aankopen van een MSI Wind met een 10" scherm maar aangezien de resolutie niet verschilt lijkt me een 8.9" evengoed of zelfs beter. Wat zijn jullie ervaringen van de 8.9"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Ik heb zojuist een *knip* gekocht via ebay
Modbreak:Zie topicwaarschuwing!
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

[ Voor 74% gewijzigd door een moderator op 04-08-2008 10:03 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:29
Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 23:56:
Hoe staan jullie tegenover het verschil van de 8.9" en de 10"? Ik twijfel momenteel over het aankopen van een MSI Wind met een 10" scherm maar aangezien de resolutie niet verschilt lijkt me een 8.9" evengoed of zelfs beter. Wat zijn jullie ervaringen van de 8.9"?
eh prima..

Je moet denk ik echt voor jezelf kijken, ik denk dat het persoonlijk is er hangen verschillende factoren aan vast. Wat doe je precies? Wat wil je precies? Wat vind je mooi? Wat vind je fijn? Ben je vaak onderweg? Zit je dicht op het scherm? Etc etc etc.

Ik heb nu zelf een eee 900, ik ben er dik tevreden mee. Voor langere uurtjes zou ik misschien wel een iets groter scherm willen hebben. Maar de reso moet dan ook hoger zijn, want ik kijk tijdens het internetten en msn vaak Anime en dan heb ik daar wel ruimte voor nodig =p.
Dat zou me enige reden zijn om een groter scherm te willen hebben, 10 inch betekent dat ie groter wordt en minder portable. Ik vind hem nu echt prima.
Maar ik weet niet hoe het met een 10 inch is, misschien zou ik dat beter vinden? Maar ik vind dit al goed dus ik heb er nu geen behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaCoTa schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 00:50:
[...]

Heb je op de 1000h geen last van de animatie slowdown?
Ik heb de goede videodrivers nog niet kunnen installeren maar het lijkt me niet. Onboard Intel GMA 950 moet een goede ondersteuning hebben inclusief Quartz Extreme en Core Image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Laatst online: 09-09 07:20
Gezien ik overweeg een eee 900 te kopen, was ik alvast even op zoek naar de usermanual op de asus website, ik kwam het volgende tegen ivm de eee 900A

Afbeeldingslocatie: http://img206.imagevenue.com/loc163/th_35740_900a_122_163lo.jpg

Hij komt er dus wel degelijk aan (meer dan een gerucht dus). De links werken echter nog niet.

Wat ik wel zie, is dat er enkel een linux-versie in het lijstje staat. Zou dit betekenen dat de 900a er alleen komt met linux ?

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:32
G8KeePeR schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 09:54:
Gezien ik overweeg een eee 900 te kopen, was ik alvast even op zoek naar de usermanual op de asus website, ik kwam het volgende tegen ivm de eee 900A

[afbeelding]

Hij komt er dus wel degelijk aan (meer dan een gerucht dus). De links werken echter nog niet.

Wat ik wel zie, is dat er enkel een linux-versie in het lijstje staat. Zou dit betekenen dat de 900a er alleen komt met linux ?
meer informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 16:50
okee net te horen gekregen van asus dat ik mijn geld terug krijg. ze konden blijkbaar mijn 900 niet repareren. heeft trouwens wel een maand geduurd totdat ze tot dit besluit kwamen.
maar hier ben ik ook wel blij mee. want krijg gewoon volledige 400 euro terug en met de 901 op komst in de winkels vind ik het eigenlijk wel prima of een 1000h misschien. dat word nog afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H5550
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-08 18:59
*knip offtopic*

[ Voor 85% gewijzigd door een moderator op 04-08-2008 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Chiii schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 23:07:
A-Data zit erin, A-Data heb ik er ook weer in gezet. Ik dacht dat Corsair wel eens problemen gaf.

Dusse, ik zou voor A-data kiezen (zoals ik).

Op Misco.Nl kwam ik uit op Kingston geheugen, dat zal ook wel werken (volgens de configurator). http://www.ec.kingston.co...ktcpartno=KVR667D2S5%2F2G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syntesia schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:55:
okee net te horen gekregen van asus dat ik mijn geld terug krijg. ze konden blijkbaar mijn 900 niet repareren. heeft trouwens wel een maand geduurd totdat ze tot dit besluit kwamen.
maar hier ben ik ook wel blij mee. want krijg gewoon volledige 400 euro terug en met de 901 op komst in de winkels vind ik het eigenlijk wel prima of een 1000h misschien. dat word nog afwachten
Als ze hem niet kunnen repareren waarom sturen ze dan niet gewoon een vervangend exemplaar? Ze zullen toch wel gereviseerde exemplaren daarvoor in voorraad houden? Beetje vreemde gang van zaken (maar voor jou wel prettig misschien)

Wat was er defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Nog 2 vragen:

1. Op de 701 kan je daarmee tekstverwerken op basis van WYSIWYG (en dan heb ik het over de breedte)? Dus zoals de tekst op de scherm komt, komt die ook zo uit je printer? (met normale instellingen zoals A4 etc.)

2. Is het al bekend wanneer de EEE1000 met 40 gig SSD uitkomt in NL (en de prijs evt.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 antwoorden:

1. Ja, al moet ik wel een leesbril op (ben bijna 50).
2. Nee, Nederland zit helemaal achteraan de rij en er is met geen zinnig woord iets over te zeggen.

Lees de Waarschuwing hieronder over levertijden...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Laatst online: 11-09 16:50
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:38:
[...]

Als ze hem niet kunnen repareren waarom sturen ze dan niet gewoon een vervangend exemplaar? Ze zullen toch wel gereviseerde exemplaren daarvoor in voorraad houden? Beetje vreemde gang van zaken (maar voor jou wel prettig misschien)

Wat was er defect?
dat zei ik ook al van kunnen jullie geen nieuwe laptopsturen van de zelfde nieuwwaarde. maar dat deden ze niet. wat ik opzich geen probleem vind want ik krijg gewoon volle 400 euro terug en kan ik dus gewoon de 901 of de 1000 halen. maar ik dacht dat er maar iets heel kleins kapot was bij mijne. De fan namelijk want die maakte een enorme herrie.oo ja en mijn muisknop stond scheef en mijn spatiebalk was een banaan. maar verder deed hij het perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* daarvoor hebben we va.tweakers.net

[ Voor 83% gewijzigd door GENETX op 04-08-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Heeft er iemand hier ervaring met ArchLinux. Ik ga namelijk overstappen van Ubuntu naar Archlinux. Mede omdat ik een distro wil die wat sneller is en niks vooringestaleerd wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 23:56:
'

goede vraag ik had precies dezelfde. Want een eee pc901 of een msi wind verschilt niet heel erg veel! ALleen is de eee pc wat goedkoper :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:42
Kom net van de mediamarkt vandaan, even vergelijkend warenonderzoek gedaan. Daar stond de 900 naast de Acer Aspire One. Wat me voornamelijk opviel was dat het scherm van de 900 naar de Acer echt ontzettend dof was, brightness kon niet hoger, en wit op het scherm was meer geel dan wat anders... De Acer daarentegen had een prachtig mooi schermpje...

Zijn de schermpjes van de eeepc's zo slecht? Iemand met een 901 hier ook wat op te zeggen? ;)
Moet wel gezegd worden dat de Acer een glossy scherm heeft wat ook al wat doet, maar het verschil was nog steeds heel erg groot vond ik...

Nog iets anders, wat me ook opviel was dat de witte eeepc niet echt wit is, meer vies wit / parelmoer. Is dat bij de 901 ook zo? Kan het niet echt mooi noemen namelijk, hoopte meer op MacBook wit... ;0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Niet online
Na 4 dagen het apparaat in bezit gehad te hebben, heb ik het wel weer gehad met mijn Eee PC 900. Een korte historie van mijn ervaringen.

Donderdag - uitpakken, opstarten....lopen als een zonnetje met de Xandros installatie. Overgeschakeld naar full desktop mode; draait prima, beetje in dubio over applicaties die ik wil draaien. Ding wordt trouwens erg warm aan de rechterkant.

Vrijdag - Xandros draait prima, maar ik wil toch eens vergelijken met WinXP. USB stick install gemaakt, geboot en geslipstreamde XP SP3 geinstalleerd op de SSD.....draait ook prima op een kinderziekte na (resolutie werd niet vastgehouden door driver, opgelost met EeeTray).

Zaterdag - Herhaaldelijke freezes vlak na power-on in XP zonder directe aanleiding. Veelvuldig booten laat zien dat dit telkens gebeurt na Mup.sys...wat googlen levert geen eenduidige antwoorden op. Toch nog maar wat proberen haalt niks uit en het systeem lijkt alleen maar instabieler te worden....ook na BIOS reset en upgrade naar 0704.

Zondag - Dit is echt niet meer te doen; toch maar een restore van de fabriekssituatie, dus de Xandros rescue CD met de Asus toolkit naar een verse USB stick gegooid. In het BIOS de OS install mode op Start gezet en gaan met die banaan....niet dus....het ding bleef maar failen tijdens booten van de herstelde SSD. Uiteindelijk bleek dat de restore niet de NTFS partitie op de 16GB SSD weghaalt en Xandros hierop vast loopt. Partitie gewist vanaf XP installer en succesvol kunnen restoren en booten. Bij booten bleef het dan ook wel...al tijdens de registratiewizard (5 seconden een muiscursor kunnen bedienen) een freeze...14x achter elkaar reboot met/zonder adapter en/of accu....zelfde probleem. Uiteindelijk alles ingepakt voor een enkeltje richting Asus.

Maandag - Op het werk toch nog een poging ondernemen om te booten en zowaar start het ding op en ook in het BIOS is de Bootboost optie weer terug gekomen (die eerder weg was). Maar de lol was van korte duur....na een minuut of 5 weer een freeze en daarna was het weer terug bij 't freezen aan de poort.

Mijn 900 gaat dus retour naar de leverancier en wens ze er veel plezier mee. Ik zie wel wat er van komt als ik 'm nog terug zie....weet ik elk geval dat Asus nog heel wat te verbeteren heeft in het produktieproces van de sub-notebooks.

[ Voor 8% gewijzigd door MissingDog op 04-08-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 14:46:
Ik heb nu 2 dagen de 1000H(zwart) in bezit en ben er zeer tevreden mee. De temperatuur op power saving scheelt enorm vergeleken met High performance. Draait erg snel en de koeler maakt wel een geluidje, maar niet duidelijk hoorbaar. De accuduur is zeer lang, had m op powersaving mode en kon er tegen de 6 uur gebruiken. Ultieme portable netbook, een aanrader.
Staat bij mij nu 7 uur te draaien, power saving mode aan.
Gaat de koeler (fan) ook nog is een keer uit?
Of blijft hij constant draaien?
Ik heb hem nog niet horen uitgaan en inderdaad hij maakt een geluidje.
Voor de rest prima apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik heb nog steeds problemen met het draaien van full screen games op mn 900. Iedere keer als ik zoiets als GTA3 of dosbox wil opstarten krijg ik de melding dat mijn scherm in minder dan 800x 600 staat. Heel vreemd. Een vga update van asus installeren geeft de melding dat mijn eee niet aan de benodigde eisen voldoet. Voor de rest werkt hier alles. Windows moviemaker geeft ook de sugestie dat als ik m in een resolutie hoger dan 800x600 zet dat ik betere resultaten krijg, maar werkt verder gewoon. Mijn eee loopt in 1024 x600. volgens mijn tray utility 5.1.1. En het is ook duidelijk dat dat de daadwerkelijke resolutie is. Edoch al die games en utils beweren doodleuk van niet, en weigeren fullscreen te draaien. Afgezien van GTA draait de rest gelukkig ook nog in een window, maar dat is wel heel eerg klein op een 9 inch scherm. Als ik naar games op youtube kijk zie ik toch echt al die games fullscreen draaien.

Het is dus een xp instsll voor de duidelijkheid.

( Nog nergens kunnen lezen dat gta3 in wine draait maar mochten dr ooit dat soort progjes kant en klaar met een installer voor linux uitkomen wil iki best wel overstappen hoor. De Game is al van 2001 dus ze hebben dr bij linux 7 jaar de tijd voor gehad om t te porten, Dus t zal me niet verbazen dat vandaag of morgen...)

[ Voor 17% gewijzigd door verleemen op 04-08-2008 22:18 ]

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobbo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-03 15:11
Weet iemand wat de graphics chipset is van de 1000h? Op umpcshop.nl staat GMA900 maar in veel andere (buitenlandse) testen wordt gesproken over een GMA945 chipset. Verder al iemand die de 1000h in de afgelopen dagen heeft aangeschaft via een Nederlandse (web)shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jobbo schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 22:19:
Weet iemand wat de graphics chipset is van de 1000h? Op umpcshop.nl staat GMA900 maar in veel andere (buitenlandse) testen wordt gesproken over een GMA945 chipset. Verder al iemand die de 1000h in de afgelopen dagen heeft aangeschaft via een Nederlandse (web)shop?
Er zit een Mobile Intel 945 Express Chipset Family in. Ik ben namelijk in bezit van een 1000h. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wt1nsw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-12-2024
[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 14:46:
Zit momenteel te twijfelen of ik de EEE PC 1000 of de MSI wind zal gaan aanschaffen. :D

Voor diegene die nog twijfelen tussen een Asus EEE 1000H en een MSI Wind U100....
Lees de volgende review eens.

http://www.laptopmag.com/...s/eeepc-wind-faceoff.aspx

(NL Google vertaling: http://translate.google.n...lz%3D1B3GGGL_nlNL269NL270 )

(Conclusie uit bovenstaande test (niet mijn mening of conclusie!!!)
plus en min punten Asus EEE 1000H
+ beter geluid
+ grotere horizontale kijkhoek
+ groter touchpad
+ screen-resolution switcher

- groter en zwaarder
- mindere accuduur
- slechter toetsenbord

plus en min punten MSI Wind U100
+ kleiner en lichter
+ langere accuduur
+ beter toetsenbord

- slechtere geluidskwaliteit
- kleiner touchpad
- kleinere horizontale kijkhoek
- geen screen-resolution switcher

De verschillen zijn meestal MINIMAAL dus lees de test en concludeer zelf.

[ Voor 11% gewijzigd door wt1nsw op 05-08-2008 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Langere accuduur voor de wind?

misschien in het buitenland, maar hier worden de winds met een 3 cel geleverd voor een uur of 2.5 en de eee 1000 met een 6 cel voor 4,5+ uur.

overigens zijn ook de toetsenborden van de eee 1000 van de productiemodellen beter dan voor de previewmodellen.

[ Voor 24% gewijzigd door ArthurMorgan op 05-08-2008 08:08 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
De accuduur vond ik ook vreemd. Voorlopig is de EEE1000 hier in NL de favoriet wat betreft de accuduur boven de Wind/Akoya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De accuduur van 1000h is echt perfect. Ik kan op "Power saving mode" makelijk 5,5 halen. Dat houdt in webbrowsen, winamp aan, msn aan, en word. Dus dat de accuduur slecht is, is naar mijn mening onzin. Als je op super high performance zet, dan wordt de accuduur wel gehalveerd...De msi wind is inderdaad lichter, maar dat komt mede doordat er een 3cell-accu in zit en de bouw van 1000h is veel steviger. Dus mensen die nog twijfelen, ga voor de 1000H! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 20:13:
Kom net van de mediamarkt vandaan, even vergelijkend warenonderzoek gedaan. Daar stond de 900 naast de Acer Aspire One. Wat me voornamelijk opviel was dat het scherm van de 900 naar de Acer echt ontzettend dof was, brightness kon niet hoger, en wit op het scherm was meer geel dan wat anders... De Acer daarentegen had een prachtig mooi schermpje...

Zijn de schermpjes van de eeepc's zo slecht? Iemand met een 901 hier ook wat op te zeggen? ;)
Moet wel gezegd worden dat de Acer een glossy scherm heeft wat ook al wat doet, maar het verschil was nog steeds heel erg groot vond ik...

Nog iets anders, wat me ook opviel was dat de witte eeepc niet echt wit is, meer vies wit / parelmoer. Is dat bij de 901 ook zo? Kan het niet echt mooi noemen namelijk, hoopte meer op MacBook wit... ;0
Dat zal met de 901 net zo zijn, waarom zou de 901 spontaan ander wit zijn dan de 900? Het is maar wat je vies wit noemt. En de schermen zijn niet slecht hoor, zijn zelfs nog beter dan van een FS laptop. Je kan er mee in de zon en dan zie je tenminste nog wat.

Over de vergelijkingen van 1000H en de MSI Wind, het is maar net ook hoe je er zelf tegenover staat en wat je eisen zijn. Het duurt niet zo lang meer en dan is de Wind hier ook met een 6-cell.
En het is een review wat ik niet helemaal zuiver vind. Waarom? Bij de MSI Wind wordt niet eens vertelt of ze een 6-cell of 3-cell hebben gebruikt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Nou, ik heb hem (m'n 900) een weekje, en het is een fijn ding. Handig in de trein op weg naar m'n werk, een PDFje lezen. Ik moet nog een telefoon kopen die ik kan gebruiken als modem. (Een tip; collega van mij heeft via Vodafone internet en dat is highspeed, met fairuse die hij nog nooit heeft overschreden en hij internet aardig wat af).

Nu heb ik een guide om een Linux distributie op een SDHC kaartje te zetten en zo naast Xandros nog een alternatief systeem te runnen. Maar ik ben nog op zoek naar het volgende; ik heb een XP iso bestand gedownload, en dat wil ik graag runnen vanaf een SDHC kaart. Weet iemand een goeie link, met uitleg om een XP ISO bootable op een SDHC kaart te zetten want de links die ik vind zijn om XP hard te installeren op de 900 zelf, en dat wil ik (nog) niet, ik wil hem eerst runnen naast Xandros vanaf SDHC.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Iemand een linkje naar de ACPI driver voor de Eee900 (Windows XP Pro)?

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User321
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-07 14:10
UgotHeinzzd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:43:
Iemand een linkje naar de ACPI driver voor de Eee900 (Windows XP Pro)?
http://dlcdnet.asus.com/p...ePC900/ACPI_XP_080513.zip

wellicht makkelijker: de hele lijst aan drivers etc..
http://support.asus.com/d...%20900/XP&SLanguage=en-us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Sjs, ik weet niet hoe dat dos programmaatje het flikt, maar Carmageddon1 loopt in win xp op de eee
in fullscreen. Heel af en toe hakt t een beetje, wat wel weer vreemd is voor een dos game uit 1996. Maar over t algemeen ben ik tevrden dat tenminste een van mn lievelingsgames t doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Ik krijg af en toe de de melding dat mn c: schijf vol zit, ( net als vroeger , t lijkt wel een retrobak)
Dus nu vraag ik me af of de windows versie van de eeepc een aangepaste versie is of ook gewoon de volledige? En krijg je dr dan windows op een sd kaartje bij? T zou fijn zijn als ze xp voor de eee zouden optimaliseren.
Gelt ook voor linux natuurlijk. Ik heb de indruk dat de eee veel meer kan dan t ding nu laat zien.

Hier een foto van de Asus EEE 900 en de Trendtac Epc 700 naast elkaar.
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2vbseqa.jpg
Lief he? Ik heb geprobeert om de 2 met elkaar via wifi te laten communiceren zonder router dr tussen, Maar of ik heb geen verstand van netwerken, of t lukt gewoon niet, Dan maar morgen ff een kabeltje kopen. op dit moment praten ze alleen met elkaar via SD kaartjes .Meer over de Trendtac vanaf nu op [Ervaringen] Trendtac epc 700

[ Voor 60% gewijzigd door verleemen op 06-08-2008 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielux
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 07:19
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:33:
[...]
'

goede vraag ik had precies dezelfde. Want een eee pc901 of een msi wind verschilt niet heel erg veel! ALleen is de eee pc wat goedkoper :9
Hier kun je een vergelijking zien tussen (o.a) de 10" MSI Wind en de 8.9" EEE PC 901. Voor mij doorslaggevend om i.i.g. geen 10" netbook aan te gaan schaffen.....

EDIT: link aangepast, er zat een foutje in de afmetingen van de EEE 901.

[ Voor 14% gewijzigd door nielux op 05-08-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:03
http://www.phonehouse.nl/laptop

Internetabo is een beetje crap met die datalimiet, maar die haal ik onderweg toch niet. Heb er maar eentje besteld, zie wel of het wat is, heb er nog nooit een in het 'echt' gezien. Wordt nu een beetje gek van mijn 15" Asus V6 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 17:57

Metro2002

Memento mori

Tenshu schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:43:
Heeft er iemand hier ervaring met ArchLinux. Ik ga namelijk overstappen van Ubuntu naar Archlinux. Mede omdat ik een distro wil die wat sneller is en niks vooringestaleerd wil hebben.
ik heb archlinux op de eee 701 geinstalleerd gehad en ja het was idd behoorlijk snel maar ik kreeg mijn wireless netwerk niet aan de gang maar dat kan komen door mijn linuxkennis :P

je bent wel even bezig voor alles erop staat !

[ Voor 39% gewijzigd door Metro2002 op 05-08-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• div-er
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-01 08:22
Tjeee, ik ben even op vakantie, zie het forum iets minder, maar de aanwas aan info is bizar.
Ik heb echter maar twee vragen: wordt bij de 901 ook de Linux-cd/dvd meegeleverd? En waarom is de 901 Linux variant (dus met 20gb ssd) niet/nergens leverbaar? (heeft M$ toch weer gewonnen?).

En verder, wat een topic... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, M$ heeft nog niet gewonnen, de Linux versie komt ook. Alleen pas in de herfst wordt er gefluisterd. Dus eer 'ie dan in NL te krijgen is... Een Linux-CD zal je dus niet aantreffen bij de XP versie.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• div-er
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-01 08:22
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:26:
Nee hoor, M$ heeft nog niet gewonnen, de Linux versie komt ook. Alleen pas in de herfst wordt er gefluisterd. Dus eer 'ie dan in NL te krijgen is... Een Linux-CD zal je dus niet aantreffen bij de XP versie.
Ik vroeg dat omdat ik bij MYCOM in de doos van de Linuxversie (900) wel de cd van XP erbij zag zitten. Kan iemand bevestigen dat dit dan wel klopt?

Wellicht overweeg ik dan een 900 met 2gb en een extra accu (ipc een 901 met 2gb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:26:
Je kan altijd nog een Linux distro van SD booten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

div-er schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:04:
[...]

Ik vroeg dat omdat ik bij MYCOM in de doos van de Linuxversie (900) wel de cd van XP erbij zag zitten. Kan iemand bevestigen dat dit dan wel klopt?

Wellicht overweeg ik dan een 900 met 2gb en een extra accu (ipc een 901 met 2gb).
Dat is een CD met de Windows drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Hier een link voor een vergelijk van de opstarttijden tussen de 900 , de 1000H en de 1000H maar dan met supersnel Samsung SSD: http://blog.laptopmag.com...h-faster-with-ssd-upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Metro2002 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 17:55:
[...]
ik heb archlinux op de eee 701 geinstalleerd gehad en ja het was idd behoorlijk snel maar ik kreeg mijn wireless netwerk niet aan de gang maar dat kan komen door mijn linuxkennis :P

je bent wel even bezig voor alles erop staat !
Ja dat merk ik. Was eergisteren nog wel even een tijdje er mee bezig, maar het is nog niet gelukt om Archlinux erop te krijgen. Ik moet even wennen aan deze distro. :P Dat komt wel goed. En ik vondt ook nog op de wiki van Archlinux een how-to voor de EeePC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Laatst online: 11-09 23:05
edit: lama al gevonden :)

[ Voor 67% gewijzigd door StraightOn.NL op 06-08-2008 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Laatst online: 17-07-2024
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door GENETX op 06-08-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Modbreak:Vanaf nu praten over levertijden en dergelijke hier

[Levertijden] Netbooks - Deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu een trotse eigenaar van een EEE 1000H, maar ik krijg geen bluetooth verbinding tot stand tussen mijn PC en Nokia telefoon.

Via telefoon zie ik de PC, en omgekeerd, maar:

- Wanneer ik verbinding probeer te maken via “Nokia PC Suite” gebeurt er niets (helemaal niets, geen melding op mijn telefoon dat iemand verbinding probeert te maken)
- Wanneer ik verbinding probeer te maken van telefoon naar PC gebeurt er ook niets.
- Wanneer ik het probeer via “Mijn bluetooth-locaties” doet ie ook erg vreemd, ik klik mijn telefoon aan, druk op next en direct staat er “verbinden gelukt” terwijl ik geen melding op mijn telefoon heb ontvangen (deze verbinding werkt ook niet)

Ik heb geprobeerd om divers opnieuw te instaleren, Nokia software opnieuw instaleren maar ik kan het niet oplossen. Iemand enig idee wat hier aan de hand is? (EEE PC is overigens Windows XP verzie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
Ik heb het zonder de Nokia software gedaan, zie DaCoTa in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 6"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, ik heb gewoon bluetooth in mn laptop zitten, en ik wil kunnen synchronizeren met outlook (daarvoor gebruik ik nokia PCsuite)

maar het lukt me gewoon niet om te vebinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 23:36
Vandaag mijn 1000H besteld en opgehaald .. prachtig apparaatje..

Ik unboxen .. nah leuk spul, lekker stofmagneetlak weer onder de vingerafdrukken :)
Echter .. toen ik hem opstartte kreeg ik een "Boot naar safe mode?" vraag van XP... al raar zat natuurlijk.

Ik doorbooten .. zegt XP "Voor de eerste keer starten...." Kom ik in de eerste fase van de OOBE setup (laden), zegt hij dat hij niet verder kan gaan omdat hij het register niet kan bijwerken :?

Ben nu eventjes aan het memtesten aan daarna maar ff recoveren met USB stickies (wat nog een heel gepruts word omdat ik geen ext ODD heb)

Zucht .. asus .. zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Laatst online: 17-07-2024
Vandaag ook mijn EEE PC 1000H besteld en opgehaald bij 4Launch :).

Ik heb alleen mijn wifi netwerk nog niet werkend gekregen. Ik heb al vaker een notebook gehad en aangesloten en dat ging makkelijk. Alleen ik krijg geen IP adres van de router.

Weet iemand misschien wat het probleem kan zijn? Ik heb geen mac beveiliging of iets dergelijks. En heb ook al gezocht maar niks gelezen over hetzelfde probleem.

Ik kan wel gewoon verbinding maken met het netwerk van de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Limit-AR: Reset je router eens; kan zijn dat je router wel een bepaalde automatische beveiliging heeft geactiveerd.

MMaster: als hij vóór de eerste start al vraagt om een safe boot, is Windows sowieso niet juist geinstalleerd. Heeft de EEE 1000H geen automatische recovery, op te starten met een F-key voordat Windows start? Of moet dat echt extern (USB/DVD)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LIMIT-AR schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:21:
Vandaag ook mijn EEE PC 1000H besteld en opgehaald bij 4Launch :).

Ik heb alleen mijn wifi netwerk nog niet werkend gekregen. Ik heb al vaker een notebook gehad en aangesloten en dat ging makkelijk. Alleen ik krijg geen IP adres van de router.

Weet iemand misschien wat het probleem kan zijn? Ik heb geen mac beveiliging of iets dergelijks. En heb ook al gezocht maar niks gelezen over hetzelfde probleem.

Ik kan wel gewoon verbinding maken met het netwerk van de buren.
verwijderd

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Vul je toch zelf een (vrij) IP-adress met het juiste subnet in 8)7 .

[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 06-08-2008 21:18 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 23:36
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:47:
Limit-AR: Reset je router eens; kan zijn dat je router wel een bepaalde automatische beveiliging heeft geactiveerd.

MMaster: als hij vóór de eerste start al vraagt om een safe boot, is Windows sowieso niet juist geinstalleerd. Heeft de EEE 1000H geen automatische recovery, op te starten met een F-key voordat Windows start? Of moet dat echt extern (USB/DVD)?
Nope .. zat ik dus ook al naar te kijken .. volgens mij is dat F9 bij asus notebooks standaard..
Ik heb net even een ATA-USB adapter van mijn broer gejat .. recovery gedaan met de bijgeleverde DVD .. werkte perfect .. paar minuten later had ik een werkende XP...

en nu gaat XP plaats maken voor Vista :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beveiliging?
Op mijn 900 heb ik de Advanced Desktop (KDE) van Xandros gezet. Surfen gaat prima en ook verbinden (via NFS) met netwerkschijf werkt goed. (Password wordt 'vanzelf' onthouden.)

Alleen krijg ik het niet voor elkaar om na het opstarten een inlogscherm aan te zetten. Dat betekent in de praktijk dat iedereen die mijn Asus 'te pakken krijgt', vervolgens zonder ook maar 1 paswoord in te tikken:
-apparaat kan starten
-draadloos kan surfen (en opgeslagen FireFox passwords gebruiken)
-netwerkschijf (met alle documenten) kan benaderen.
Dat vindt ik niet zo'n prettig idee...

Is er al wat op gevonden om wel in te kunnen loggen met KDE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijke om met de nieuwste EEE PC, Pro Evolution Soccer 8 te spelen? (met een evenutele geheugen upgrade naar 2gb)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 00:40:
Is het mogelijke om met de nieuwste EEE PC, Pro Evolution Soccer 8 te spelen? (met een evenutele geheugen upgrade naar 2gb)?
Check de systeemspecificaties en vergelijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gehoopt op een simpele ja of nee..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 15:40

MarcoKL

That's a huge b*tch!

bladibla schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 16:28:
Ik zag op de asus site dat je 20gb online storage krijgt bij de 1000h. Is dit ook zo in Nederland?
Heb wel een icoontje EEE storage, verder niet naar gekeken nog maar denk het dus wel :)
(pas 1 dag in bezit namelijk)
Sinds gisteren heb ik ook een 1000H, bevalt prima wel wenne dat kleine t.o.v. m
n 19 inch scherm :)

Ik had gisteren ook problemen met verbinding maken van wireless, moest op de router even voorzien van een nieuw wireless wachtwoord en toen rebooten en toen werkte het wel, heel vaag maar het werkt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 02:20:
Zo zou ik mijn forumleven ook kunnen invullen, alleen dat is niet de bedoeling van een forum.

Als jij nou de specificaties geeft aan ons van het spel, lijkt het tenminste nog alsof je zelf wat moeite doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Blijkbaar een nieuwe eee pc uit:De S101

-1.6GHz Atom N270 processor
-945GME chipset
-$699 for the 32GB SSD model
-$899 for a 40GB SSD (and possibly more)
-16 ~ 21-mm
->1kg
meer info: klik

Komaan, asus gaat toch steeds verder en verder weg van wat de mensen (of ten minste ik) verwachten van een netbook. Goedkoop dat moeten ze zijn!

Afbeeldingslocatie: http://www.hkepc.com/database/images/thumbs/640x480.20080807031153131579042571.jpg

Links ziet u de S101, rechts de EEE 901.

[ Voor 3% gewijzigd door zezke op 07-08-2008 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
De S101 is dan ook geen goedkope laptop. Guess what, het is een netbook in de S-lijn van Asus. Laat nou net de S-lijn hoogwaardige compacte laptops bevatten voor zakenmensen. Exact waar deze netbook voor is bedoelt: Duur en exclusief zijn voor zakenmensen en dergelijke, niet voor de normale consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Zijn die zakenmensen dan zo snobbistisch dat ze een laptop kopen die 2 keer zoveel kost als bv een 900, met dezelfde componenten enkel wat dunner en lichter?

Waar blijft de 200 $ laptop toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Laatst online: 11-09 23:05
zezke schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 10:53:
Zijn die zakenmensen dan zo snobbistisch dat ze een laptop kopen die 2 keer zoveel kost als bv een 900, met dezelfde componenten enkel wat dunner en lichter?

Waar blijft de 200 $ laptop toch?
Ik denk dat deze S101 toch echt wel net iets beter is uitgerust dan de 901 / 1000 hoor :P

De S is zoals gezegd de toplijn...hij zal wel van een of andere magnesium legering gemaakt zijn waardoor hij extra stevig en licht is...krasvast opvlak...geen goedkope langzame flash sd dat op het moederbord zit, maar een echte 1.8 / 2.5 SSD schijf die stukken beter presteert, en waarschijnlijk een stukken betere accu, en een shitload aan overbodige zakelijke software / beveiligingsgedoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 22:08
zezke schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 10:32:
Komaan, asus gaat toch steeds verder en verder weg van wat de mensen (of ten minste ik) verwachten van een netbook. Goedkoop dat moeten ze zijn!
Dat vraag ik me af. Zo kan het lijken dat matige specs (want die krijg je nu eenmaal voor een lage prijs) niet uitmaken want 'het is toch maar een netbook'. Tot je hem eenmaal daadwerkelijk hebt, dan ga je er steeds meer mee doen en dan loop je tegen de beperkingen aan.

Ik dacht zelf eerst ook dat ik met dat Xandros wel uitkwam, ik ging er vanuit dat ik mijn EEE900 als een soort 'super-PDA' zou gebruiken. Nu, een paar maanden en een OS-wsseling naar XP later, gebruik ik hem als een vrijwel volwaardige laptop. Dat had ik niet gered met een VIA-processortje, 256Mb geheugen en een 4Gb SSD.

Er zal zeker een markt zijn voor ultra-cheapo's, maar ik verwacht dat veel mensen die zoiets aanschaffen na een tijdje zoiets zullen hebben van "hmm, sja, had ik nou toch maar die duurdere gekocht, dit werkt toch niet echt prettig..."

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 09:58:
[...]

Zo zou ik mijn forumleven ook kunnen invullen, alleen dat is niet de bedoeling van een forum.

Als jij nou de specificaties geeft aan ons van het spel, lijkt het tenminste nog alsof je zelf wat moeite doet ;)
Kleine moeite inderdaad.

Hier zijn ze:

Intel Pentium 4 1.4GHz or equivalent, 512 MB RAM, NVIDIA GeForce 3 or ATI Radeon 8500 video card or better

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik XP geinstalleerd op een externe (2.5") hardeschijf zonder de originele Xandros installatie aan te tasten en zonder gebruik te maken van een CDROM speler.

Wel loop ik nog tegen het probleem aan dat ik de USB drivers niet kan updaten (want dan krijg ik een BSOD omdat de USB pport van de systeemschijf dan gereset wordt) en kan ik geen swapfile gebruiken omdat Windows dat weigert op een externe schijf. Voor de 1GB 900 is dat echter niet echt een probleem

Hoe heb ik het gedaan?

Ik ben begonnen met ideeen uit deze guide: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=1888

Allereerst heb ik een oud SD kaartje van 128MB gebruikt als bootdisk, welke ik heb aangemaakt met Physdiskwrite (http://m0n0.ch/wall/physdiskwrite.php).Het boot disk image dat ik gebruikte is de volgende: MS Windows XP System Setup Disk (http://freepctech.com/pc/002/files010.shtml)

Op de externe schijf heb ik twee partities aangemaakt, een van 10GB voor Windows (FAT32, nog geen NTFS anders herkent de DOS installer hem niet) en een 1GB FAT partitie voor de Windows installatie schijf. De gehele Windows disk (XP Home NL met SP2) heb ik toen naar deze partitie gekopieerd. Vervolgens heb ik de Windows DVD files op de harddisk aangepast volgens de volgende guide (welke eigenlijk geschreven is voor een SP1 disk, maar bij mij ook prima werkte op een OEM Home SP2 schijf): http://www.ngine.de/article/id/8

Het terug injecteren in de ISO hoefde ik dus niet te doen, aangezien ik toch vanaf de harddisk ging installeren. Zonder het aanpassen van de bestanden kreeg ik een BSOD met error 0x07B, oftewel hij raakte de verbinding met de systeemschijf kwijt tijdens het booten door een reset van de USB aansluiting. Hetzelfde probleem eigenlijk als ik nu heb wanneer ik de drivers wil updaten. Mijn XP CD bevatte geen files sectie in de DOSNET.INI, maar die gehele sectie heb ik toen toegevoegd..USBPORT.INF ontbrak helemaal, deze heb ik van mijn normale XP installatie gekopieerd en aangepast.

Tot slot heb ik op de FAT32 partitie nog wel boot.ini, NTDETECT en NTLDR gekopieerd op advies van deze guide: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=21002 . Dit om te zorgen dat deze schijf als C gezien zou worden.

De installatie hierna is eigenlijk heel simpel:
1) Zet in de BIOS de interne schijven uit en OS installatie op START
2) boot met de SD kaart door bij het starten op esc te drukken
3) ga naar de map i386 en start de installatie met het commando winnt
4) Na een reboot wordt de voor Windows aangemaakte partitie inderdaad als C herkent en verder installeert ie hier automatisch op.

Tijdens de installatie heb ik wel de FAT32 partitie om laten zetten naar NTFS, aangezien DOS toch niet meer nodig is.

Momenteel ben ik bezig met Ubuntu op een derde partitie te zetten op dezelfde schijf (met een swap partitie erbij)

Hopelijk heeft iemand anders hier ook iets aan :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 02:20:
Ja, maar volgende keer zelf ff zoeken okee? http://video.google.nl/vi...gKikq3NDw&q=PES+eee&vt=lf
Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic