[Ervaringen] Trendtac epc 700

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/k4a2z6.jpg

Welkom in [Ervaringen] TRENDTAC EPC 700

INTRODUCTIE:
De Trendtac epc 700 is een netbook van chinese makelij op basis van een SoC (system on a chip) Die ook word gebruikt in MP3 Spelers en mobiele telefoons.
In feite heb je dus een Pocket PC, maar dan met de afmetingen van een netbook in handen.
Vanwege de architectuur van de processor is het niet mogelijk om standaard windows op dit ding te draaien. Linux Mips en WIn CE werken daarentegen wel

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/54znh5.jpg
De asus eeepc 900 en de trendtac epc 700 naast elkaar

De Trendtac heeft bij lange na niet de specificaties van bijvoorbeeld de Asus Eeepc, maar gewone computer toepassingen als internet browsen of tekstverwerken en af en toe een mp3tje draaien is voor dit apaaraatje geen probleem. ook gezien de steeds dalende prijs zou dit nog wel eens de "gratis bij 3 pakken wasmiddel" laptop kunnen worden. Een ideaal hebbedingetje dat iedereen kan betalen. Er worden al prijzen van 130$ dus ongeveer 100 euro genoemd.
Speciaal voor de jongsten onder ons die het nog van hun zakgeld moeten hebben een leuk begin.
En vergeet vooral de minima niet.Maar ook leuk voor de hardcore tweakers en modders natuurlijk.

UITERLIJK:
Afbeeldingslocatie: http://www.liliputing.com/wp-content/uploads/2008/07/cheapest-laptop2.jpg
De trendtac komt in de kleuren wit en grijs/zwart. Het apparaat is van plastic en voelt licht, maar wel stevig aan. De deksel zelf is bij de grijze variant glimmend zwart van kleur en maakt makkelijk vingerafdrukken.

Trendtac heeft de computer iets kleiner dan de asus gemaakt waardoor er niet zon grote rand om het 7 inch schermpje zit als bij de asus. Aan de weeszijden zitten de speakertjes en vooraan zitten nog eens 6 leds waarvan de power led in meerdere kleuren oplicht, afhankelijk van of de laptop aan of uit staat. Omdat de Trendtac nog kleiner is dan de asus is ook het toetsebordje kleiner uitgevallen. Meer dan met 2 vingers typen is er niet bij en in t begin is het een beetje wennen.

VERKOOPADRESSEN:
Op dit moment is de Trendtac alleen bij Intertoys en de Mediamarkt te koop voor 199 euro, maar er blijkt al een variant te zijn die nog maar 130 $ kost, Die prijs zou eventueel nog meer kunnen dalen.

OORSPRONG EN VARIANTEN:
Na een beetje rondkijken op het net blijkt dat de Trendtac in elk land een andere naam te hebben
In de USA staat het apparaat bekend als de 3K Razorbook. Verder is het ding onder de namen Belco alpha 400, Bestlink alpha 400, Skytone alpha 400, SilverStar E-PC en Yinlips Micro PC gespot. Het blijkt te gaan om een product dat van de chinese OEM producent SKYTONE afkomstig is maar of dat de uiteindelijke producent is is nog niet helemaal zeker. In ieder geval zijn een aantal linux programma's voor de 700 van Skytone afkomstig.

DE HARDWARE:
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/sngf9s.jpg
Het moederboard van de trendtac

De Trendtac heeft een 7 inch scherm met een resolutie van 800X480, 3 usb poorten, een SDHC kaartlezer, audio uit en microfoon in en een ethernet adapter. Voor Wifi word er een Dongle meegelevert die automatisch herkend word en waarmee je dus draadloos het internet op kan. Intern zit een 2 cell LI-ION batterij die alleen via een klepje bereikbaar is. De Trendtac weegt 660 gram. Ook word er een adapter meegeleverd die nog het meest heeft van een telefoonoplader. Dit samen met een mini cd en een handleiding maakt de doos compleet.
Het toetsenbord is kleiner dan de eee, wat typen nog lastiger maakt, maar is wel verder compleet. De muis word bediend met een touchpad waarbij de muisknoppen net als bij de Acer One aan weerszijden zitten waardoor de laptop een fractie kleiner is dan de Asus 701

Intern draait de Trendtac op een SoC oftewel, a System On a Chip. Dit zijn chips waarbij niet alleen de processor,(Mips, xburst) maar ook de grafische kaart, de geluids kaart, wifi en alle randapparatuur op 1 chip zijn geplaatst. Het gaat hier om de Ingenic Jz4730,die maar 0,2W (=200mW, geen tikfout) verbruikt en voornamelijk word gebruikt in chinese MP4 spelers. Het geheel draait op 336 Mhz. Het voordeel van dergelijke chips zijn niet alleen plaatsbesparing op het moederbord, maar ook een extreem laag verbruik. De Trendtac heeft gemiddeld maar 11 Watt nodig om te kunnen draaien (edit het blijkt dat de trendatc zelfs maar 4.5 watt nodig heeft, de rest zit m in t opladen van de batterij en de omvorming in de adapter). Daarnaast word de processor gewoonweg niet warm, er zit zelfs geen koelblok in, om over een ventilator maar te zwijgen. ook luchtingsgaten vind je op de trendtac niet. Verder heeft de Trendtac 2 GB flashram ( 1GB systeem en 1 GIG extended, voor je bestanden) en 128 MB ram aan boord dat op het moederbord gesoldeerd is en dus niet ugradable is. het 7 inch scherm heeft een resolutie van 800x480

Een uitzondering Op al de Trendtac varianten is de 3K Razorbook die ook in een versie met 4 GB flashram en 512 MB geheugen verkrijgbaar is. Er si ook een Razorbook met dezelfde specs als de trendtac dus met 1 GB flash en 128 MB. Wel heeft de razorbook Wifi intern en een extra vga uitgang maar voor de rest is het apparaat uitelijk en intern het zelfde. in duitsland is de 4Gb razorbook onder de naam Jupiter verkrijgbaar.

SOFTWARE:
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/mb4ktc.jpg
De trendtac met schempjes van de bon echo browser, wordprocessor en sonic flash

De Trendtac word standaard gelevert met embedded linux (xiptech, dat weer gebaseert is op Debian Mips) met onder andere een webbrowser (firefox), mediaplayer (met mp3 en DivX maar geen OGG ondersteuning),tekstverwerker, tekenprogramma, fotovieuwer, PDF vieuwer, een aparte flashplayer ( de browser zelf ondertsteund geen flash) een file manager en een software installer. Verder zit deze versie van linux potdicht. Het is standaard zelfs niet mogelijk om een terminal te openen of root access te krijgen. Gelukkig zijn er al hacks verkrijgbaar om dat alsnog voor elkaar te krijgen.

Daarnaast heeft de amerikaanse leverancier 3K computers besloten hun razorbook nu ook met Windows CE 5.0 te leveren maar of daarmee alle CE software op het apparaat draait is nog niet duidelijk. Mocht 3K een recovery voor Win CE online zetten, dan moet dit in principe ook op de trendtac te installeren zijn, daar de apparaten afgezien van het logootje indentiek zijn.

Links.
Officiele nederlandse site:
Www.trendtac.nl

Er is een trendtac hyves community met oa al een mod om de wifi stick te integreren:
http://trendtac.hyves.nl/

Nog een nieuwe site voor de trendtac en varianten
http://www.littlelinuxlaptop.com/

Een linux site om KDE4 draaiend op de trendtac te krijgen.
http://people.fruitsalad....t-end-stuff-for-KDE4.html

Youtube hands on filmpje:
http://nl.youtube.com/watch?v=AgXEI5ByHho

World's cheapest laptop:
nieuws: 'Goedkoopste laptop' voor 130 dollar over de toonbank

En een review van de razorbook, zoals de trendtac in de USA heet inclusief video
http://blog.laptopmag.com...mini-notebook-mini-review

Deze site houd alle razorbook en hun clones nieuwtjes in de gaten.
http://www.liliputing.com/tag/razorbook-400

Processor specs(Ingenic Jz4730)
http://www.windowsfordevices.com/news/NS4329327945.html

[ Voor 59% gewijzigd door verleemen op 22-08-2008 16:40 ]

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
En t eerste probleempje doet zich al voor. De mediasplayer heeft geen problemen met MP3
maar als ik DiVX afspeel gaat na verloop van tijd de weergave stotteren en wil zelfs t geluid wegvallen.
Vreemd genoeg is er in t begin niks aan de hand, Het apparaat leest zelfd gewone standaard 900 Kb/sec DIVX filmpjes van mn 2.5 lacie usb hardisk. zelfs als ik de filmpjes verklein naar 320x172 Met een bitrate van 260 Kb/sec blijft t probleem zich voordoen. Ik heb op een andere site al gelezen dat de linux install op dit ding meer dan een jaar oud is dus dat de player niet optimaal is ( gebaseert op ZINE) Sinds dit intern eigelijk een pocket pc is, en mijn hp pocketpc op 200 Mhz wel zonder problemen filmpjes afspeelt denk ik dat dit met andere software te verhelpen is. Mocht CE voor dit ding uitkomen ga ik daar ook even mee aan de slag.

Verder hebben we t probleem dat zelfs de MIPS software van debian niet zsondermeer hier te installeren is. ik heb in ieder geval een deel van dat probleem omzeilt door er een aantal shockwave apps op te zetten. Tot nu toe heb ik de flash games pacman en sonic flash al draaiend gekregen. Dit loopt allemaal niet super, Maar das natuurlijk ook weer omdat flash wel een erg grote belasting is voor deze processor bovenop linux. Er word een util bijgeleverd om flash apps tot versie 9 te optimaliseren voor de trendtac, maar dat moet ik nog uitproberen. Op zich is dat hele flash idee wel een leuke manier om makkelijk software te draaien. die ontweikkeling staat ook niet stil..

Maar goed t apparaat is net 1 maand uit, als er een beetje een fanbase ontstaat denk ik dat dit ding nog wel een paar verrassingen in petto heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:08
Wat vind je er van in vergelijking met de eee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
om het met autos te verglijken,
De eee is een nieuwe volkswagen kever en de trendtrac is Microcar 45 km.

Het is best wel schrikken om te zien dat een spelletje spelen op de trendtac net zoveel stroom kost als dat de eee nodig heeft om in stand by te staan (9 watt) Ik denk niet echt dat je de 2 kan verglijken. Een van de redenen waarom ik denk dat de trendtac nooit op youtube opduikt is dat het voornamelijk mensen met een laag inkomen zijn die m kopen. Veel 2de en 3de wereldlanden dus, maar dan wel in oplagen van miljoennen. Het is jammer dat t ding in elk land onder een andere naam gereleased word. Het zou namelijk de perfecte Poolse Amiga kunnen worden
In engeland is het beestje onder de naam Elonex one uit ( in een andere vorm, zelfde hardware)
En in engeland weten ze hoe ze een computer tot cult moeten verheffen.

Wat je straks krijgt. Ontelbare 13 jarigen met een trendtac, al die landen waar je een half jaar moet sparen om 100 euro bij mekaar te schrapen voor dit laptoppie. En die gaan een complete computercultuur op zich worden. Met geoptimaliseerde software en een demo scene waarin de heren en dames met elkaar gaan wedeiveren wie de meeste prestaties uit hun trendtacje lokt. ( en wie weet straks een puber in de krant die met zn trendtac de computers van t pentagon hackt. Juist door de beperkingen die t apparaat heeft kun je er heel veel plezier mee beleven. Dat is dus ook mijn reden waarom ik een trendtac gekocht heb. het geeft gewoon een kick om na een tijdje piellen galaga dr op te zien lopen, of een atari emulator. Op het hyves forum van trendtac word al gesproken over een gebruikersdag, straks heb je trendtac lan parties:)

Dit topic zelf is op mijn eeepc gemaakt, inclusief de fotos en t bannertje aan t begin, alles eeepc.
Op zich zou ik dat ook op de trendtac hebben gekunt met de juiste software, maar die zit er dus niet op, Het grafisch programma is behoorlijk basis, maar de tekstverwerker kan alles wat wordpad ook kan. Dat zijn dus van die uitdagingen. dat wat nu op de trentac draait is er op gezet door een chinese ingenieur met de daarbij horende chinese beperkte visie, maar als dat ding straks populair word bij een bepaalde cultuur moet je eens opletten wat er allemaal mogelijk gaat worden.

Mijn eerste projectje zal zijn t ding volledig op zonne-energie te laten lopen en dan een filmpe te maken waar ik filmpjes draai en op tweakers post. Dat is met de EEEPC al gelukt. Met de Trendtac moet dat helemaal te doen zijn.

Vergis je niet in de Trendtac. Met zn 11 watt verbruik presteert die 336 MHZ risc processor net zo veel als een 500 MHz pentium 3. En er zijn heel veel mensen in Nederland die een nog veel mindere computer dan die pentium in huis hebben staan.

Om op de microcar terug te komen, die wil ik ook:) Daar douw je ook een GPS en een 400 watt stereo in en ze zijn verrekte handig als je door t centrum van amsterdam wil rijden. Je mag dr namelijk mee op de stoep parkeren .En ik ga m natuurlijk opvoeren zodattie 130 kan...

[ Voor 12% gewijzigd door verleemen op 06-08-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Hmm. t filmpjes probleem is opgelost. T blijkt dat je bij het converteren het aantal frames per seconde moet aangeven, Dan kan de player t geluid aan de beelden syncen en blijft t goed doorlopen. Natuurlijk word de update minder als er te veel actie in beeld is ( de trendtac heeft alleen software matige decoding) dit zijn de ideale instellingen

320x172 @ 600Kbit frames 12 aspect 16/9 -mp3 64Kbit 16000Hz

..en dit de mijne, erg handig als je de filmpjes ook nog op een snellere laptop wil kijken

240x150 @ 250Kbit 18 frames/sec mp3 64Kbit@16000 HZ loopt ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Hmm blijkbaar ben ik de enige hier. Geeft nix, komt wel

WANT: De media markt verkoopt de trendtac nu ook ( pagina 4 van de folder)
Eerlijk gezegd had ik deze computer eerder bij de blokker en t kruidvat verwacht.
Maar de mediamarkt neemt m serieus als schoolcomputer. Nou maar hopen dat de consumenten dat ook doen... T kreng kost alleen nog steeds 199 euro, Hier worden prijzen kunstmatig hoog gehouden heb ik t vermoeden.

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/28h21l5.jpg

Filmpje

[ Voor 60% gewijzigd door verleemen op 19-08-2008 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 14:20

Sick Nick

Drop the top!

Tja, als de eeepc 701 ernaast staat voor 250 euro denk ik dat iedereen voor de asus gaat ;) Die is een stuk sneller namelijk en heeft de optie om er redelijk fatsoenlijk xp op te draaien. Heb gister met die trendtac staan spelen (was er aan het werk voor sony vaio dus net ff een andere categorie :p ) maar vond het 3 keer niks, traag en het toetsenbord is nog kleiner dan het toetsenbord op m'n eigen eee900 en dat is al echt klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Mischien een gare vraag (aangezien je al zei dat het OS potdicht zit), maar kan je een VNC-variant draaien, zodat ik mijn Desktop vanaf een afstandje kan besturen?

Verder lijkt me dit wel een aardig 'typmachientje'/'funsurfbak' maar daar houdt het denk ik ook wel mee op.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Nou, de heren op hyves hebben m al open gekregen. http://trendtac.hyves.nl/
Ik heb al t een en ander kunnen instaleren, en ze zijn ook al bezig er KDE 4 op te laten draaien. Het probleem van de trendtac is dat hij gloednieuw is ( de asus bestaat al bijna een jaar.) Dus veel mensen moeten m nog ontdekken, maar nu ie dus uit de speelgoedwinkel naar de mediamarkt is gepromoveert vverwacht ik dat t niet lang zal duren voor we een trendtac ubuntu krijgen. Natuurlijk is de asus de betere keus, maar je moet niet vergeten dat er heel veel jongeren zijn met een krantewijkje, voor dat soort mensen is 50 euro het verschil tussen 2 maanden en 3 maanden sparen. ook voor ouders met een minimum inkomen en 2 kinderen is dat dus of 2 laptops kopen of wachten tot 2 maanden nadat de schoolvakanties afgelopen zijn ze aan te schaffen. Trouwens die asus van 250 is een laaste modellen versie. De nieuwe asus 700 kost gewoon weer 299. Wel een stuk mooier met onzichtbare speakers geintregeert in t 7 inch scherm volgens de folder van telfort)

Bovendien is de trendtac overpriced, Ik verwacht dat ie over een maandje of 2 wel al voor 100 euro te koop zal zijn maar dan in een blokker of kruidvat jasje zoals dat nu ook met portable dvd spelers gebeurt. De trendtac is namelijk alleen de naam die de nederlandse importeur er aan heeft gegeven, In elk land heet t ding anders. in werkelijkheid word t ding geproduceert door de firma Jointech die nu ook al een schaamteloze 1 op 1 copie van de asus versie heeft met maar 64 Mb ram en waarop Win CE draait. Het zelfde als op je MDA en pocket pc dus, daar is al behoorlijk veel freeware voor te krijgen. Iedereen die een pocketpc heeft kan je vertellen dat grote teksten invoeren met een t9 toetsebord of met een pennetje nou niet de meest praktische manier is, dus je kan je wel voorstellen hoop ik hoe praktisch een mini laptop op je lessenaar in de klas is. En laat je niks wijsmaken over die processor. Een 64 Mb risc laptopje kan een stuk meer dan die 266 Mhz koelkast pentiumII pc die je buren voor 200 euro 2de hands van marktplaats hebben gekocht.

(ergo: vorig jaar kwam ik bij iemand die me vroeg of ik m kon helpen met zn 2de hands commodore 128 die hij voor 150 euro had overgekocht, heel veel mensen die geen verstand hebben van computers doen dat, je wil niet weten.....Voor DAT soort mensen is een trendtac een ware revolutie. ik heb op de helpdesk van planet gewerkt, Dan krijg je elke dag wel 2 van dat soort mensen aan de lijn...)

[ Voor 7% gewijzigd door verleemen op 17-08-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05:47
de eeepc 701 is natuurlijk een uitlopend artikel: zolang de voorraad strekt dus.. De nieuwe versie 900 en 1000 zijn weer een flink stuk duurder. De Trendtac heeft nog wel wat potentieel, hij verbruikt zeer weinig energie: 4.5 Watt, de CPU zelf maar 200 mW (geen tikfout) dus voor allerlei robot en andere knutsel projectjes is het ding erg interessant. We zijn inmiddels aan het testen met een Debian install (MipsEL) op de SD card of eventueel zelfs in de (lege) tweede 1 GByte partitie.

Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
en als webservertje? is dat nog wat? usb stick er in voor wat opslag? een lekker laag verbruik en alles in 1 (toetsenbord, muis, beeldscherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
webserver moet volgens mij wel te doen zijn, er is vast wel een (light)httpd te vinden voor Debian mipsel , je kunt een SD card in het apparaat doen, dan steekt er ook nog niets uit.. De computer blijft gewoon door draaien als je het scherm dichtklapt, alleen het scherm gaat na verloop van tijd uit (het enige energie beheer wat het apparaat heeft, onafhankelijk van de deksel trouwens) Daarna is het verbuik minimaal, zonder wireless denk ik zo'n watt of 6 uit het lichtnet. Warm wordt het in ieder geval niet, dit is een laptop die je met een gerust hart op je superzachte (dek)bed kunt laten liggen. (probeer dat maar niet met een Asus EEePC)

Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Webserver moet wel kunnen, maar zou het ook als NAS kunnen? ik bedoel de computer die aan je internet zit maar ook de harde schijf waar je je films en muziek op hebt staan, Een server met maar 5 watt verbruik zie ik wel zitten. T is alleen de vraag of de computer de doorvoer van je films trekt. De trendtac, de lacie 250 GB usb HD en de router heb ik al, Ik weet alleen niet of mijn tmomile 3g modem en de router op deze versie van linux werkt, Op de xandros van de eeepc schijnt t zonder meer te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:19

DaWaN

'r you wicked ??

Hebben jullie hem al goedkoper gezien ?
Hier kun je hem kopen voor ongeveer 170e (nog steeds te veel voor mij)
http://cgi.ebay.nl/Brand-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Als je er 30 teglijk koopt kan je m in hong kong bestellen voor 130 dollar per stuk:)
maar ik zou gewoon ff wachten, dat komt vanzelf wel.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 22:11
Tja Verleemen, alleen zullen de verzendkosten dan waarschijnlijk wel oplopen (iets met gecombineerde verzending of niet). Daarnaast zegt de douane dan ook nog zoiets als:
30 laptops * 135 euro (ong) = 4050 euro
en zeg
30 * 20 euro verzendkosten (ong) = 600 euro (mits je korting zou krijgen)
is
4650 euro ongeveer en daar komt dan ook nog ongeveer 5% importkosten op EN 19% BTW.
4650 * 1.05 * 1.19 = ongeveer 5810 euro..... delen door 30 = ongeveer 193 euro PER laptop!
Dus uiteindelijk kom je nog duurder uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
130 euro? wat duur man, In hong kong kosten ze 130 DOLLAR
das 100 euro dus,

Als je er 30 koopt zitten ze natuurlijk allemaal in 1 grote doos, ze wegen 700 gram dus dat is 21 kilo, en dan plakken de chinezen dr een stikkertje met GIFT op. Dus dat is in ieder geval hooguit 50 euro verzendkosten. Duurt nastuurlijk een tijdje voor ze hier zijn want dat gaat in een zeecontainer. En mja dan is t nog een kwestie of de douane dr in trapt natuurlijk.

Hmm ik heb me altijd afgevraagd waarom de mediamarkt en de intertoys die 130 dollar laptop voor 200 euro verkochten, Dat is dus t antwoord..

Meanwhile is de razorbook op youtube opgedoken
http://nl.youtube.com/watch?v=fHDdAuJPh0Y

en heeft jointech ook een presentatiefilmpje gereleased
http://nl.youtube.com/watch?v=TK2tDm5s13k
De jointech kost maar 99 dollar, oftwel 69 euro

En o, de hoeren:) Niet alleen lijkt de Jointech Jpro JL 7100 sprekend op de eeepc, zelfs de doos waar ie in geleverd word is een kopie. Dat word dus duidelijk een bazaarcomputer in egypte en china waar argeloze toerisen denken dat ze een asus kopen voor veel minder geld dan hier. Dat geintje heb ik ook met de nokia N95 gezien in egypte, Exacte kopietjes maar dan wel met een vga fotocamera dr in..
De specs van de jointech zijn nog minder dan die van de tredtac, 64 MB in plaats van 128 bij de trendtac, Maar t ding runt wel Win CE 5.0
Maakt mij persoonlijk natuurlijk niet uit, Ik wil dr wel eentje, voor de laptopverzameling:)

ik vind t nog steeds verbazingwekkend, en zelf een beetje frustrerend dat als je weet hoeveel sites t over deze computers hebben ( zelfs tweakers nieuws heeft er een paar keer over gemeld,)
Dat ik nog steeds de enige ben die er videootjes van op youtube heeft gezet. Er moeten toch al aardig wat van verkocht zijn, Worldwide dan.

Wat zou de jointech kosten als je m als bouwpakketje besteld? ( wel met de chipjes al op t moederboard natuurlijk, voor mij part met zon plastic druppel over de die. Ik bied 30 ero, Moet dr wel een schroevendraaiertje en een handleiding met tekeningetjes bij zitten natuurlijk.
Heb ik wat om handen, straks met de herfstvakantie.
ben benieuwd of er ook een trendtac BOX komt. Je hebt in ieder geval versies met VGA out.

[ Voor 25% gewijzigd door verleemen op 22-08-2008 06:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34140

Kwam ook website tegen over laptopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Schattig. Ik heb de link in de TS gezet en ook even de mediamarkt vermeld.
Nu maar hopen dat de site niet alleen is opgezet om reklamegeld te genereren maar dat ze dr ook wat mee doen. Op dit moment zit er alleen een patch op om de installer te upgraden, maar daarvoor moet je trendtac online zijn. Maar ok, die sites zijn allemaal ook nog maar een paar dagen oud. Komt wel...

Voor wie op gelet heeft tijdens de geschiedenislessen op school weet dat nederland een paar honderd jaar lang het enige land ter wereld was dat handelsbetrekkingen met china mocht onderhouden. Misschien is dat de reden waarom wij nu t enige land zijn dat support voor de trendtac heeft, maar dat is een hele vage. je zou toch denken dat er voor de amerikaanse razorbook allang zoiets zou moeten zijn. Maar nee hoor. Alle internartionale sites qouten alleen maar dingen die op de nederlandse trendtac sites worden vermeld. Misschien moeten we onze trendtacjes maar oranje gaan verven.

[ Voor 44% gewijzigd door verleemen op 22-08-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Hier gooi ik een trendtac in de lucht en laat m anderhalve meter vallen terwijl een filmpje draait.

http://nl.youtube.com/watch?v=Wy66Juv1kzw

[ Voor 55% gewijzigd door verleemen op 23-08-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
Volgens mij is Nederland het enige land waar de laptop daadwerkelijk beschikbaar is..
In Engeland zitten ze nog steeds te wachten op de Elonex OneT nadat de Eleonex One wegens produktieproblemen (?) niet geleverd wordt en de mensen die ingeschreven hadden voor een Elonex One nu de OneT aangeboden krijgen die dan eind volgende maand o.i.d. geleverd gaat worden. De ElonexOne had echter een x86 compatible processor.

• Payton
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-04 19:44
Hey, ik ben al helemaal verliefd op het ding na een avondje surfen. Wat ik echter niet lijk te kunnen vinden is hoe lang hij meegaat op een volle acculading. Schatting? Also, klopt het dat je bij Intertoys de 2GB-versie krijgt en bij de MediaMarkt de 1GB?

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
in idle heb ik m een keer 5 uur aan gehad, maar dan is t beeldscherm meestal donker5, ik denk dattie wel een uutje of 4 meegaat, wat ik echt een wonder vind als je naar die batterij kijkt.

Ik heb de mijne ondertussen aan een vriend uit rusland uitgeleend. Die man had nog nooit een computer aangeraakt. T is echt raar om iemand helemaal blij te zien worden als ie merkt dat ie mdden in een text een woordje kan verbeteren:)

Er zijn dus echt hele volkstammen voor wie een trendtac een revolutie is:)

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
gertk schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 11:45:
Volgens mij is Nederland het enige land waar de laptop daadwerkelijk beschikbaar is..
In Engeland zitten ze nog steeds te wachten op de Elonex OneT nadat de Eleonex One wegens produktieproblemen (?) niet geleverd wordt en de mensen die ingeschreven hadden voor een Elonex One nu de OneT aangeboden krijgen die dan eind volgende maand o.i.d. geleverd gaat worden. De ElonexOne had echter een x86 compatible processor.
Mja, we zijn nu al 4 maanden verder, en afgezien van 2 razorbook filmpjes en 1 jointech productiefilmpje heb ik nog steeds t monopolie op de tredtacfilmpjes op youtube.
Van die $99 van jointech is ook nog steeds niks nieuws te horen. Vind t maar vaagjes.

T is wel een verklaring waarom alleen hier updates voor de trendtac gemaakt worden.

Ben ondertussen aan t uitoeken hoe ik debian mips er op moet krijgen, dan kan er LMMS op draaien. LMMS is een soort cubase, een muizekstudio dus. Net uit en nu al als MIPS versie verkrijgbaar.

Ik heb ondertussen ubuntu op mn eeepc draaien en ben t aan t leren en nu moet ik ff een rotschop naar de linux communnitie geven.

Als ik 1 slecht ding moet noemen in windows. Iets wat ik echt stom en iiri vind, dan is t wel die dlls van ze die door verschillende programmas in windows worden gebruikt waardoor je dus conflicten krijgt als een programma een nieuwe versie van een dll meekopieert waardoor een ouder programma ineens niet meer werkt

hoe dom kan je zijn...

voor de rest vermaak ik me prima met linux hoor, maar dat ze precies t zelfde doen met hun dependencys begrijp ik niet helemaal, Ik moet nu nog steeds mn pc om de zoveel tijd resetten omdat mn geluid t inene niet meer doet of firefox vastloopt.
(nou ja dat soort probleempjes dwingt je in ieder geval de handboeken dr bij te pakken, dat houd t leven spannend, hoop van die leuke AHA momenten gehad deze week:)

Maar goed, wat ik nu in ubuntu leer kan ik strakjes in de trendtac toepassen hoop ik.

[ Voor 3% gewijzigd door verleemen op 04-09-2008 09:30 ]

• Payton
Nouja ik denk dat het qua dependencies in linux wel wat beter geregeld is, als je netjes (in Debian/Oebiedoebie) apt/aptitude gebruikt gaat dit allemaal automagisch goed en moet je wel erg rare dingen doen wil je het breken.
Maar goed laten we het maar bij de Trendtac houden. Klopte mijn vraag/stelling over de Intertoys vs. MediaMarkt-variant? Also, op het moment vind ik EUR199 duidelijk teveel geld. Zodra hij goedkoper wordt (denk < 150) ga ik er zeker een halen. Nu heb ik zoiets van "beter vijftig euro erbij lappen en dan een eee kunnen kopen."

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Ik ben echt voor programmas die volledig standalone werken... Die zijn op zich wel groter in omvang maar tenminste portable. gelukkig zijn er al communities die dat ook vinden. Ik heb net de n64 emulator gedownload, Gewoon uitgepakt in een map op de desktop, 0 dependencies. draait out of the box op elke distro.

mja dat van de mediamarkt weet ik dus nog niet.
Er is nog veel te weinig info. de prijs vind ikzelf ook te hoog ondertussen. Ik denk dat die wel zakt.
T grote voordeel voor mij tot nu toe is t extreem lage stroomverbruik. Een trendtac zou met een accu van een eeepc misschien wel 24 uur aan een stuk door kunnen lopen.
De grote stroomvreters in de eeepc is vooral de chipset, die t leeuwendeel van de 27 watt verbruik tot zich neemt. Daarnaast heeft de atom zon 5 tot 8 watt nodig.

de processor van de trentac (een mips) gebruikt maar 0.2 watt. Oftewel voor 1 atom cpu kunnen 25 mips cpus lopen. Misschien dat er ooit een quadcore mips uitkomt, dat is me wel 0.8 watt waard:)

er is trouwens al een 500 mhz atom in de maak met een stroomverbruik van 0.8 watt

ik lees net nog dat de sillicon graphics indigo waarmee jurrassic park is gemaakt ook een mips processor heeft... 10 jaar geleden koste die computer nog 40.000 gulden, en dat is dan zonder harde schijf... Gaat snel he die wereld. Die computers worden nog steed heel veel in de grafische sector gebruikt. Als ik zo stom was geweest m 10 jaar geleden te kopen was ik m waarschijnlijk nu nog aan t afbetalen :(

[ Voor 28% gewijzigd door verleemen op 04-09-2008 11:47 ]

• Payton
Gaat zeker snel. Inderdaad bummert van de accu op zich, maar ja, als je weer toeters en bellen als grotere accu's gaat toevoegen wordt het alsnog weer een duur grapje. Wellicht (als ik er een koop ;)) eens kijken naar een accumod, lekker zelf prutsen met celletjes.
Edit: nog een vraag; zit ssh er nou stiekem al wel op verstopt? Of moet je dat via allerlei vage trucjes crosscompilen?

[ Voor 19% gewijzigd door Payton op 04-09-2008 11:51 ]

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
hrehehe, ik ben nog steeds bezig met mijn standalone tuinhuis dat puur op zonnepanelen werk
daar is efficientie dus een pre.,
Ik heb nu de 27 watt eeepc, en de 4.5 watt trendtac .

Ondertussen ook een phillips ledlamp gekocht die maar 1 watt gebruikt. die draait nu in een proefopstelling in de wc. T ding geeft warm licht zoals bij een gewone gloeilamp en net genoeg licht om de krant te lezen en heeft 14 euro gekost, maar ja je moet wat over hebben voor de wetenschap he:)

ik heb ook computerluidsprekers die maar 2 watt verbruiken maar wel goed vol geluid pproduceren, die kosten ook 50 ballen. Het hele idee is om alles in huis op minder dan 100 watt te laten draaien, en dat word steeds haalbaarder nu. De grote bottlenecks waren tot nu toe de pc die 500 watt verstookte en waar haal ik mn internetvandaan, maar met zoiets als de trendtac en mobiel internet via de telefoon is dat nu in ieder geval geklaart.

Het hele concept is om een huis te draaien dat er ook als een huis uitziet en niet een alternatief ruigoord krot of zo, dus uiteindelijk ook met een beeldschem van een meter en dat allemaal binnen die 100 watt. ( en ja die beeldschemen zijn er)

zo dat was wel genoeg offtopic:)

[ Voor 28% gewijzigd door verleemen op 04-09-2008 12:08 ]

• Payton
Dan nu alleen nog maar antwoord op mijn ssh-vraag :P Wederom edit: gevonden, zit er niet standaard op. Oh well.. Ik las in het shopping topic dat iemand er al Debian MIPS op had gefrummeld via de seriele poort, ben benieuwd of daar ook andere manieren voor zijn, ik heb namelijk geen spul om met die seriele poort te kunnen rommelen.
Edit numero 2:
daar zit ik dan dit te tikken in bon echo op mijn nieuwe trendtac 2GB :P ik ben ervoor gevallen!

[ Voor 88% gewijzigd door Payton op 04-09-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273399

Payton schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:43:
Nouja ik denk dat het qua dependencies in linux wel wat beter geregeld is, als je netjes (in Debian/Oebiedoebie) apt/aptitude gebruikt gaat dit allemaal automagisch goed en moet je wel erg rare dingen doen wil je het breken.
Maar goed laten we het maar bij de Trendtac houden. Klopte mijn vraag/stelling over de Intertoys vs. MediaMarkt-variant? Also, op het moment vind ik EUR199 duidelijk teveel geld. Zodra hij goedkoper wordt (denk < 150) ga ik er zeker een halen. Nu heb ik zoiets van "beter vijftig euro erbij lappen en dan een eee kunnen kopen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Niet online
Heeft er hier iemand ervaring met het instellen en gebruiken van VPN verbindingen met de Trendtac, of zou er iemand dat kunnen testen voor me? Zou het gelijk een handig ding maken voor mijn studie ivm wifi netwerk uni waar ik zonder vpn niet opkom.

[ Voor 27% gewijzigd door toimoi op 08-09-2008 12:50 ]

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Is de mogelijkheid om te verbinden via SSH helemaal niet mogelijk op de Trendtac? Dan niet via Debian MIPS te installeren maar door gebruik te maken van het orginele OS?
Ik heb wel vernomen dat er maar enkele simpele applicaties te installeren zijn naast hetgene wat al geinstalleerd staat, maar SSH lijkt me toch wel handig op dit apparaat...

EDIT1: Gevonden:
http://trendtac.hyves.nl/..._on_the_Trendtac_EPC_700/

EDIT2:
Krijg het toch nog niet voor elkaar, ik heb de ssh-client geinstalleerd. Op de computer waar ik mee wil verbinden staat een gebruiker 'jos'.
De gebruiker aanmaken in de terminal is me gelukt, alleen kan ik dit account niet gebruiken. Als ik het 'su jos' commando geef krijg ik de melding:
su: cannot run /bin/sh: Permission denied

EDIT3: Gevonden:
http://www.webhostingtalk...8833-problems-screen.html

[ Voor 45% gewijzigd door j86 op 13-09-2008 18:26 ]

• Payton
Beetje raar wat je nu doet, waarom zou je een user op je trendtac aanmaken om ergens heen te ssh'en als die user?
code:
1
ssh user@host

Doet het toch ook pryma of begrijp ik iets verkeerd?

• j86

j86

Dat werkt natuurlijk ook, helemaal niet aan gedacht, bedankt!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05 09:17
ff een tip: Bij de Mediamarkt in Breda liggen deze apparaatjes voor 177 euries.

Maar ook een EEE pc voor 222 euries.

• Payton
Oh, dat scheelt wel 10% inderdaad! Denk er om dat de mediamarkt de 1GB versie heeft, de intertoys heeft de 2GB versie

• j86

j86

Sprite_tm schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:07:
...
Ik heb er trouwens Debian MIPS opgezet. Draait als een tiet, met Fluxbox en een set Xterms ben ik compleet blij ermee. Ik had dezelfde manier van rooten in gedachte als hier staat, maar ik had het ding toch open liggen (voor de inbouw van die wireless lan-kaart) en het ding blijkt een serieele poort te hebben die je meteen een rootshel geeft; dat werkt ook prima. Bovendien kan je daarmee ook bij U-boot, de bootloader, komen.
...
Heb je misschien een how-to hoe je Debian MIPS kunt installeren? Hoe zit het met de compabiliteit van de hardware (geluid, wireless enz)?

• toimoi
  • Niet online
Even een tipje voor trendtac bezitters die nog een gameboy classic hebben liggen: de tas waar je de gameboy classic+4 games in kan bewaren is uitermate geschikt om je laptopje in mee te nemen! :)
Helaas moet je wel iets op de adapter verzinnen als je die nodig hebt...

• j86

j86

Ik gebruik een cd-mapje waar ik de inlay uit heb gehaald, werkt perfect als sleeve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Windows CE uitvoering:

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/25k7akm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:59
Zag ik ook staan, als naar het scherm kijkt lijkt dat geen 800*480 resolutie, maar eerder 320*200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Volgens mij zijn die schermen meestal gefotosjopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05 09:17
Iemand al meer info over dit apparaatje? Ik kan niets vinden op Google, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:48
voor zo'n prijs kun je beter een EEE kopen. Dit zitten op dit moment rond de 230,- (voor de 7inch)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Niet alle mensen kunnen die extra 60 euro uitbesteden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-04 14:41
Bij de Mediamarkt in Enschede staat hij nu tijdelijk voor 175 Euro geloof ik. Heb er vandaag even mee mogen spelen. Persoonlijk zou ik inderdaad voor een EEE gaan als ik zoiets aan moest schaffen, maar ik was nog blij verrast met de Trendtac. Voornamelijk de helderheid van het scherm viel me érg mee. Qua specificaties is het niet veel, maar ik zie me al wel even een half uurtje tussendoor internetten op dat apparaatje hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

zie hier laatste bericht.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 26-11-2008 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Niet online
Kick met een vraag:

Is er iemand die de recovery procedure al heeft moeten doorlopen? Ik kom niet bij het recovery scherm.

Ik heb de procedure van trendtac.nl gevolgd, heb zowel USB als SD geprobeerd met zowel FAT als FAT32 maar ik krijg het niet voor elkaar. De image van de custom distro Xenium (waar het mij om gaat) of de recovery omage gebruiken geeft geen verschil. Het witte scherm krijg ik, maar daarna houdt het op. Hullup?

[ Voor 14% gewijzigd door toimoi op 10-12-2008 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-04 11:39
Is het ook mogelijk om zelf Windows CE op de Trandtac te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 11:52

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Heb er ook net ff een gekregen via via. Helaas zonder wifi dongle erbij.

Beetje rond googlen geeft niet veel meer informatie eigenlijk dan hier, er lijkt (logisch ook, niet echt een top ding) niet echt een levendige community te zijn voor dit ding :P.

Vanavond maar even spelen met root access etc, misschien andere distro erop ofzo.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Niet online
Als je dat eindelijk aan de gang krijgt zou ik het fijn vinden als je ff precies laat weten wat je hebt gedaan want ik krijg het maar niet voor elkaar.

trendtac.hyves.nl en littlelinuxlaptop.com zijn handige sites.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Met (absurde) hoge prijzen en weinig mogelijkheden wordt Trendtac wellicht zeker meer links gelegd door velen.
Men kiest meer voor EEE 700 omdat die al meer in prijs is gezakt dankzij nieuwe modellen. En het kan meer.

Als we puur op Nederlandse prijsniveau kijken, wat zijn de verschillen tussen EEE 700 en deze Trendtac?
Ik heb gevoel dat EEE meer waar biedt dan Trendtac, en is makkelijker aan te passen met andere SSD? En met EEE zijn er ook meer accessoires aanwezig.

• alex3305
In de EEE zit een Intel chipje die gewoon x86 draait terwijl de EPC op MIPS draait (als ik het goed heb). Dit houd dus onder andere in dat je op de EEE wel gewoon Windows kunt draaien maar op de EPC niet.

Daarnaast heeft de EEE meer geheugen en is ook nog eens wat sneller.

• toimoi
  • Niet online
Klopt allemaal. Ik wil Xenium erop omdat deze de VLC player heeft en ik de laptop als mediaplayer wil gaan gebruiken, maar ik kom niet eens in de recovery console... Hopeloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 20:15
Goeden morgen allemaal.

Ik ben sinds gisteren ook de trotse bezitter van een 700 EPC gekocht bij de media markt voor €100,-

Ik wil de 700 EPE gaan gebruiken voor Bittorrent linux programma Transmission. Dit kleine computertje verbruikt nouwelijks stroom, Ik laat nu mijn desktop 24 uur per dag aan staan dat verbruikt 100x meer stroom dan deze 700 EPC, ik prop er een 32 GB usb stick in en hobbele met de geit.

Jammer genoeg las ik dat het besturing systeem DEBIAM gebaseerd pot dicht zit? Houd dit dan in dat je niets kunt installeren? Dus ook geen Transmission.?

Nu las ik dat je het besturing systeem kunt kraken, heeft iemand hier al ervaring mee?

Als ik op tijd antwoord krijg breng ik hem nog snel terug. Alleen aan de geïnstalleerde programma's heb ik niets.

[ Voor 12% gewijzigd door LEX63 op 13-12-2008 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Rubie-The-Sysop schreef op woensdag 10 december 2008 @ 09:54:
Is het ook mogelijk om zelf Windows CE op de Trandtac te installeren?
Daar heb je vermoedelijk een krachtigere computer voor nodig.

Alle waar naar zijn geld.

[ Voor 13% gewijzigd door LEX63 op 13-12-2008 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Niet online
Je schijnt er inderdaad een speciale Debian distro op te kunnen draaien. Erg veel informatie is niet beschikbaar, ik heb er ook al naar lopen zoeken. Ben wel een stappenplan tegengekomen om het te installeren, maar ik weet de site niet meer.
ajpeetoom schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 09:06:
Goeden morgen allemaal.

Ik ben sinds gisteren ook de trotse bezitter van een 700 EPC gekocht bij de media markt voor €100,-

Ik wil de 700 EPE gaan gebruiken voor Bittorrent linux programma Transmission. Dit kleine computertje verbruikt nouwelijks stroom, Ik laat nu mijn desktop 24 uur per dag aan staan dat verbruikt 100x meer stroom dan deze 700 EPC, ik prop er een 32 GB usb stick in en hobbele met de geit.

Jammer genoeg las ik dat het besturing systeem DEBIAM gebaseerd pot dicht zit? Houd dit dan in dat je niets kunt installeren? Dus ook geen Transmission.?
Je kunt inderdaad maar bar weinig installeren, er zijn niet veel programma's naar de speciale distro die op de EPC700 staat geport. Ik snap er weinig van (Linux leek) maar ik weet wel dat er weinig interesse is om er echt op door te gaan. Meeste mensen kopen het ding, zijn vervolgens teleurgesteld dat er geen msn en spelletjes op kunnen en doen 'm daarna weer weg.

[ Voor 68% gewijzigd door toimoi op 13-12-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
henkdetrucker schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:53:
Je schijnt er inderdaad een speciale Debian distro op te kunnen draaien. Erg veel informatie is niet beschikbaar, ik heb er ook al naar lopen zoeken. Ben wel een stappenplan tegengekomen om het te installeren, maar ik weet de site niet meer.

[...]

Je kunt inderdaad maar bar weinig installeren, er zijn niet veel programma's naar de speciale distro die op de EPC700 staat geport. Ik snap er weinig van (Linux leek) maar ik weet wel dat er weinig interesse is om er echt op door te gaan. Meeste mensen kopen het ding, zijn vervolgens teleurgesteld dat er geen msn en spelletjes op kunnen en doen 'm daarna weer weg.
Hoi bedankt voor je reactie. Heb op de oude harddisk van mijn Dell desktop Ubuntu geïnstalleerd en dat werkt als een trein.

Standaard zitten er ook geen spelletjes op dit computertje MSN is volgens mij wel mogelijk. Dit is gewoon een simpel computertje voor weinig geld. Daarvan kun je dan ook geen wonderen verwachten.

Als ik op dit computertje een open linux heb geïnstalleerd en ik kan Transmission installeren, 400 Mhz moet toch wel snel genoeg zijn? Als het werkt dan ben ik een gelukkig mens, dat zal mijn een heel hoop stroom besparen. Mijn Dell desktop gebruikt 300/400 watt per uur en de EPC 700 3 / 4.5 watt

Als iemand een website weet waar het duidelijk stap voor stap wordt uitgelegd verneem ik het graag.

[ Voor 17% gewijzigd door LEX63 op 13-12-2008 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-04 11:16

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ze zijn nu 150 euro bij www.Bigdennis.nl

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Niet online
Update voor de geinteresseerden: komende twee weken is het nog even spannend maar er komt een nieuwe distro aan :)
Matt (0)
gisteren, 08:16
First post, but its a BIG one.

I have been working on a better userland/distro/desktop for my alpha-400 a few weeks now. I contacted Menno awhile back and he will be hosting/linking to the download as soon as i finish it up and send it. I scrapped IceWM in favor of JWM as its even lighter on resources.

I managed to salvage the default gui apps to connect to wifi, lan etc along with the package installer and some other things. I also got it to auto mount and unmount sd and usb devices! Currently the only drawback is i cant get an accurate battery reading as the system doesn't seem use normal apm. Xip must have built some generic oddball battery applet (it was never really accurate to begin with). Will continue to look into that.

I'm at the bug fixing and beautifying stage now and hope to have this released to littlelinuxlaptop.com very soon (2 weeks or less i'm shooting for). I also registered #littlelinuxlaptop on irc.freenode.net for those who may want to chat on irc about these unique machines. Hopefully we can get enough users to hang around on it and share info.

Current desktop screen shot:
http://www.freeshells.ch/...ages/desktop-alpha400.png

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-05 09:39
Ik heb de nieuwe distro op een SD-kaartje gezet en stiekum bij de MediaMarkt in zo'n ding gestopt. Ik had namelijk iemand beloofd te helpen met dit laptopje en wil er deze nieuwe distro op zetten. Maar omdat ik niet weet hoe en wat, heb ik 't dus maar eerst in de winkel uitgeprobeerd ;)

En ja, het ziet er fantastisch uit! Vooral met de desktop-icons is het erg 'windows-achtig' (ja, ik weet dat het vloeken in de kerk is, maar de gemiddelde leek ziet hierin toch iets herkenbaars).
Vooral dat er DOOM op staat, vond ik erg grappig!

Ik moet nog eens terug om patches te installeren (wist niet hoe, net even opgezocht) maar tsja, of ze bij de MediaMarkt er zo blij mee zijn ...? Aan de ene kant kunnen ze boos worden omdat kopers nu iets heel anders verwachten dan dat ze daadwerkelijk krijgen (de oude distro), of ze vinden het leuk omdat het nu echt op iets lijkt ...

Het duurde wel lang, dat installeren (ik deed ook formateren, misschien was dat niet zo slim geweest), dus zat een beetje met samengeknepen billen op een laptopje ernaast te hannessen. En helaas, ik heb nog geen verkopers kunnen betrappen dat ze naar de nieuwe distro keken. Jammer... (gelukkig!)

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

• Tomas_
barchettanl schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:28:
Ik heb de nieuwe distro op een SD-kaartje gezet en stiekum bij de MediaMarkt in zo'n ding gestopt. Ik had namelijk iemand beloofd te helpen met dit laptopje en wil er deze nieuwe distro op zetten. Maar omdat ik niet weet hoe en wat, heb ik 't dus maar eerst in de winkel uitgeprobeerd ;)

En ja, het ziet er fantastisch uit! Vooral met de desktop-icons is het erg 'windows-achtig' (ja, ik weet dat het vloeken in de kerk is, maar de gemiddelde leek ziet hierin toch iets herkenbaars).
Vooral dat er DOOM op staat, vond ik erg grappig!

Ik moet nog eens terug om patches te installeren (wist niet hoe, net even opgezocht) maar tsja, of ze bij de MediaMarkt er zo blij mee zijn ...? Aan de ene kant kunnen ze boos worden omdat kopers nu iets heel anders verwachten dan dat ze daadwerkelijk krijgen (de oude distro), of ze vinden het leuk omdat het nu echt op iets lijkt ...

Het duurde wel lang, dat installeren (ik deed ook formateren, misschien was dat niet zo slim geweest), dus zat een beetje met samengeknepen billen op een laptopje ernaast te hannessen. En helaas, ik heb nog geen verkopers kunnen betrappen dat ze naar de nieuwe distro keken. Jammer... (gelukkig!)
Fun, maar je begeeft jezelf wel in een donkergrijs gebied. Het zou je als tweaker meer sieren wanneer je er een kocht en de complete howto in een topic gooide. Het herstellen voor de mediamarkt werknemers van jou aktie kost waarschijnlijk meer... :/

• barchettanl
technonose schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 09:29:
[...]Fun, maar je begeeft jezelf wel in een donkergrijs gebied. Het zou je als tweaker meer sieren wanneer je er een kocht en de complete howto in een topic gooide. Het herstellen voor de mediamarkt werknemers van jou aktie kost waarschijnlijk meer... :/
Het is een beetje stout, ja. Maar ik zag vandaag wel dat de hele voorraad Trendtacs uitverkocht was, dus kopen kan al niet meer!
Ik had trouwens ook de originele distro op m'n SD-kaartje staan, just in case.

De complete howto is trouwens als volgt:
  • download de distro en deze en deze patches naar een SD-kaartje en noem de distro Alpha400_0701.img
  • steek deze ondersteboven (deed ik eerst fout) in het apparaat, zet 'm aan en druk direct op F3
  • hij stelt een paar vragen (formateren? weet je het zeker?) en begint te flashen
  • na een half uurtje is hij klaar
  • ga naar Utilities-Software Update en ga naar de patches op de SD, reboot
Tot zover de howto :)

Afbeeldingslocatie: http://images.fiatbarchetta.info/mediamarkt.jpg
(vlnr.: Eee PC 900, Acer One, Trendtec EPC 700, allemaal LTris draaiend en allemaal ongeveer even snel!)

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

• Tomas_
Kijk dat is beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik zag ze in Mediamarkt Leeuwarden, in een bakje of zo. Staat apart van de rest. Leek wel alsof het gedumpt wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Dit was Middelburg. Je kan zien aan het feit dat het prijsje weg is, dat de voorraad op is. Was overigens een niet malse 149 euro.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Weet iemand al of er een open linux versie op de Trendtec EPC 700 geinstaleerd kan worden met terminal venster? Tot nu toe kan ik er bijzonder weinig mee.

Wil graag transmission instaleren "bit torrent" programma.

Verneem graag tips of en link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 11:52

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik heb een of andere vage afwijkende versie geloof ik, hij heeft ook een raar bootscherm, Human Network. En hij vertikt het dus ook om te updaten naar die nieuwe Linux distro.

Heb die images, heb ze hernoemd maar hij wil niet met een update/recoveryscherm komen.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-04 11:16

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

ajpeetoom schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:00:
Weet iemand al of er een open linux versie op de Trendtec EPC 700 geinstaleerd kan worden met terminal venster? Tot nu toe kan ik er bijzonder weinig mee.

Wil graag transmission instaleren "bit torrent" programma.

Verneem graag tips of en link.
Ik heb de image van Hyves geinstalleerd en daar zit een terminalscherm in het menu.

linkje:

http://trendtac.hyves.nl/...THE_3MX_DISTRO_BY_MATT_O/

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Heb iets gevonden wat lijkt op een open linux lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279546

Hee iedereen, is er al een manier om fatsoenlijk niet-omgezette DIVX-movies te spelen? Dus gewoon downloaden en afspelen zonder hercodeer-onzin? En zou de CE-versie dit eventueel wel/beter kunnen?

Deze onduidelijkheid is namelijk de enige reden waarom ik nog niet lekker zo'n ding aan het hacken ben... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Installeer een alternatief besturing systeem en je hebt keus uit honderden media players. Bezoek de website http://www.littlelinuxlaptop.com/

Veel succes. Binnen 10 minuten heb je een veel beter besturingsysteem op jou EPC 700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279546

ajpeetoom schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:06:
Installeer een alternatief besturing systeem en je hebt keus uit honderden media players. Bezoek de website http://www.littlelinuxlaptop.com/

Veel succes. Binnen 10 minuten heb je een veel beter besturingsysteem op jou EPC 700
Dat weet ik...maar mijn vraag was of het iemand is gelukt fatsoenlijk DIVX te spelen, zonder omzetgedoe naar lagere framerate en resolutie. Al dan niet met andere mediaplayers en distro's.

(of was dat geen reactie op mij?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Mijn god, wat een vreselijk kloteding, die Trendtac.

Mijn broertje kwam ermee aanzetten, had hem viavia op de kop getikt (waarschijnlijk gekocht van een andere teleurgestelde koper). Of ik er even Windows op kon zetten. Dat bleek zoals ik al dacht niet te kunnen. Niet erg, ware het niet dat de ingebouwde Linuxdistro erg verouderde software bevat, en qua look en feel weinig overeenkomsten had met Windows.

Op www.littlelinuxlaptop.com (zie topicstart) vond ik de 3MX distro. Met daarbij de tekst:
A very powerful and complete distribution that will turn your Little Linux Laptop in a multi-purpose multimedia machine. A BIG Thank you to Matt O.
Nou Matt, bedankt?

- DivX afspelen gaat niet. Een standaard Lost-aflevering van 350 mb trekt hij niet. Daarvoor moet je het resizen naar 350 pixels breed en 15 fps. Wat een gedoe, en wat heb je dan aan dat scherm van 800x480 pixels?
Mijn HTC Universal (500 mhz) en zelfs mijn HTC Tytn II (400 mhz) spelen standaard DivX materiaal zonder problemen.

- Goed, dan maar geen film. Hij wordt immers ook in de markt gezet als een oplossing om overal te internetten. Nou ja... Opstarten Firefox duurt een minuut. Ik snap er niets van, als die processor effectief op 350 mhz (oid) werkt, waarom is mijn oude PII-400 mhz met 128mb dan honderd keer sneller? Ook het browsen zelf gaat tergend langzaam. Je hebt steeds het idee dat er ergens hele dikke lag in zit, ook omdat je bij een normale desktop de HDD vaak hoort ratelen, zodat je tenminste het idee hebt dat het ding iets doet. De Trendtac doet gewoon niets. Browsen op de twee daarnet genoemde HTC smartphones gaat veel beter.

- Er zit zelfs lag in het toetsenbord bij het intypen van een URL.

- Firefox ondersteunt geen Flash. Youtube bekijken gaat niet

- Er zit wel een dedicated Youtube viewer bij maar die doet het niet eens (waarschijnlijk door aanpassingen in Youtube, misschien omdat het nu breedbeeld is geworden)

- De 3MX distro start standaard naar een commandprompt, waarbij je eerst moet inloggen als root en daarna nog eens de desktopomgeving moet starten. Dit is dus PRECIES waarom Linux nooit zal doorbreken: dit is geen usability, dit is gewoon onhandig. Ik wil niets hoeven intypen, ik wil het ding aanzetten en dan in de desktop belanden. En ik ben een gevorderde gebruiker, maar de doelgroep van de Trendtac is dit niet. Wat heb je dan aan de 3MX distributie.

Kijk, de insteek is duidelijk. Ze wilden het aller- allergoedkoopste laptopje op de markt zetten. Maar bij het goedkoper maken kan je ook de bruikbaarheidsgrens passeren. Vergelijk het met een stoel: ze hebben de allergoedkoopste stoel gemaakt, maar die is zo goedkoop dat je er niet op kan zitten, want dan zak je er doorheen.

Ik kan dan ook niet anders of Intertoys en Mediamarkt krijgen dagelijks deze dingen terug van moeders die denken de kinderen blij te maken, maar dan blijkt The Sims er niet op te werken. Van Linux hebben ze nog nooit gehoord.

Het is echt TE erg voor woorden, dat ze dit DURVEN verkopen zonder een vette disclaimer dat een normale gebruiker er NIETS mee kan. Erg dom van Mediamarkt, maar die zijn wel gewend dat mensen hun rotzooi aan de lopende band terugbrengen (wat dan zonder al teveel controle vaak weer gewoon in de schappen belandt :P)

[ Voor 9% gewijzigd door Captain Pervert op 21-03-2009 15:27 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Je moet ook geen wonderen verwachten van een 400 Mhz processor. met 128 mb geheugen en beperkte video mogelijk heden.

Dan moet je toch wat meer geld uit de knip trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
VERVOLG

Je moet van een lelijke eend ook niet gaan verwachten dat hij 200 rijd.

Dit is gewoon een heel leuk computertje. Ik gebruik hem uitsluitend voor bit torrent. En daarvoor is hij uitstekend geschikt. Heb een 16 GB usb stick in een usb poort zitten waar hij alle data naar toe schrijft.

Scheeld mijn een heel hoop stroom, dat ding werkt op een soort telefoon adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Ondertussen is mijn trtendtac deels overleden ( de accu)
Ik heb m uitmekaargesloopt en in een kunstobjectje geintegreerd.
Op de voeding werkt ie nog wel. Zal t straks in een filmpje laten zien.

Schattig trouwens om te zien dat dit topic gewoon rustig door blijft kabbelen.
Misschien word de trendtac over 25 jaar een duur verzamelcomputertj":)

alles is mogelijk.

[ Voor 31% gewijzigd door verleemen op 26-04-2009 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-05 14:25

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik lees over mensen met grote USB Sticks in het apparaat. Heeft iemand enig idee tot hoever SDHC kaarten accepteert?

Wil graag zo'n 8GB tot 16GB als HardSchijf SDHC kaartje instoppen, zo hoef ik niet nog een stick in het apparaat te doen bij opstarten.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
JunkieXP schreef op zondag 26 april 2009 @ 21:50:
Ik lees over mensen met grote USB Sticks in het apparaat. Heeft iemand enig idee tot hoever SDHC kaarten accepteert?

Wil graag zo'n 8GB tot 16GB als HardSchijf SDHC kaartje instoppen, zo hoef ik niet nog een stick in het apparaat te doen bij opstarten.
Ik heb er zelf een 8 gig kaartje ingehad, werkt probleemloos
en een usb harde schijf leest ie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Sja en nuf heel vaag, het 2de deel van t filmpje is de trendtac in een doos.....
http://www.youtube.com/watch?v=vfRny7uTAac
en t ding werkt nog ook:}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Vandaag een CaseLogic PLS-9 voor mijn TrendTac EPS700 gekocht. Dadelijk is kijken of ik 3MX van LittleLinux.com kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 15:40
verleemen schreef op zondag 26 april 2009 @ 10:08:
Ondertussen is mijn trtendtac deels overleden ( de accu)
Zijn er dan geen nieuwe accucellen in de accuhouder te plaatsen?

Ik zag bij de Kijkshop en bij Neckermann ook een q-media mini-laptop te koop. Is vrijwel hetzelfde alleen is de netwerkkaart geintegreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Ik heb geprobeerd de 3MX distro van LittleLinuxLaptop.com geprobeerd te installeren. Zowel op USB stick als op SD Card gezet, ook geprobeerd de originele Filename, of Recovery_EPC700.img maar helaas, ook het bijplaatsen van de minifs.img werkte niet.

Iemand enig idee, want hij vind nu heel de recovery file niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 15:40
Kan je trouwens ook WindowsCE installeren? Of is dat alleen op ROM verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik overweeg deze minilaptop te kopen. Maar wil daarvoor nog wel bepaalde dingen weten:
Ik ben blind en heb dus nits an de grafische omgeving. Ik wil puur in console werken, iets wat met deze processor prima kan. IK denk zelf aan een debian mipsdistributie omdat ik het pakket brltty(brailledriver) moet kunnen gebruiken. Daarnaast wil ik lynx(textbrowser, alpine(mail), nano(texteditor) en mplayer of mpg123 kunnen gebruiken. Is er iemand die mij kan vertellen of dit kan en hoe ik een andere distributie geinstalleerd krijg? Zlf woon ik i Deventer dus als er toevallig iemand daar in de buurt woont die ervaring met dit ding heeft en me ermee kan helepn zo ook mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik zag ze nu ongeveer te koop staan voor 99 euro, niet slecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Voor 195 euro heb je de "Asus Eee PC 900 Zwart" Het is wel bijna twee keer zo duur, maar je kan er zo veel meer mee.

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 09-06-2009 05:58 . Reden: Verkeerde linkje uit pricewatch geplakt :) ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
niels88 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 05:35:
Ik zag ze nu ongeveer te koop staan voor 99 euro, niet slecht ;)
Waar ergens eigenlijk ?

Ik wil er graag eentje hebben, maar wel de versie met ingebouwde WLAN.
Ik weet het, de EEE is beter, maar die heb ik al :)

Ik wil echter eens experimenteren met een andere architectuur, en de TrendTac lijkt me zoiets waar je best wel mee kunt knutselen. En als hij dood is koop ik gewoon een nieuwe :p

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Petervanakelyen schreef op zondag 14 juni 2009 @ 12:08:
[...]

Waar ergens eigenlijk ?

Ik wil er graag eentje hebben, maar wel de versie met ingebouwde WLAN.
Ik weet het, de EEE is beter, maar die heb ik al :)

Ik wil echter eens experimenteren met een andere architectuur, en de TrendTac lijkt me zoiets waar je best wel mee kunt knutselen. En als hij dood is koop ik gewoon een nieuwe :p
Toevallig gezien in de mediamarkt Roermond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Nu de nieuwe (met de Trendtac verglijkbare) Arm based netbooks er zijn heb ik een nieuw topic gestart.

verleemen in "[Ervaringen] Nvidia Tegra Netbooks, Tabl..."

De Tegra computers hebben in tegenstelling tot de Trendtac geen MIPS maar een SOC met een 750 Mhz multicore ARM 11 processor aan boord, een ingebouwde 3D versneller en kunnen HD video afspelen. Voor de rest is de powerconsumptie van een Tegra based netbook 3 watt (vergelijkbaar met de Trendtac dus, maar dan vele malen sneller.. Zie het maar als de Trendtac MARK II:) Ook wat het OS betreft kan er respectievelijk Xandros, Android en Windows mobile op draaien, maar GEEN normale versie van windows.
Ook de prijs ligt rond die van de Trendtac.

Mijn Trendtac is heelaas overleden en ik ga me dus nu meer richten op deze modellen. Natuurlijk draag ik de Trendtac nog steeds een warm hart toe dus ik kom af en toen nog wel eens kijken wat er te koop is:)

Met vriendelijke groet
uw TS :)

[ Voor 27% gewijzigd door verleemen op 17-06-2009 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
En wie weet, komt Trendtac zelf wel met een Tegra based netbook.
Het is per slot een platform he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Nu maar 95 euro bij de MM :)

CLB in "De 7 tot 11 inch subnotebook markt."

Weet iemand of Mame hierop draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Welke MediaMarkt ?
En wat is Mame eigenlijk ?

De TrendTac heeft een MIPS CPU, en die draait alleen een speciale versie van Linux, maar Doom hebben ze er toch al weten op te zetten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Petervanakelyen schreef op maandag 22 juni 2009 @ 07:15:
[...]

Welke MediaMarkt ?

De TrendTac heeft een MIPS CPU, en die draait alleen een speciale versie van Linux, maar Doom hebben ze er toch al weten op te zetten :p
MAME is een computer programma voor pc’s ontworpen om betrouwbaar en exact zo veel mogelijk arcade spellen te emuleren, met de achterliggende gedachte om historische arcade spellen te laten voortbestaan en er voor zorgen dat deze niet in de vergetelheid zullen geraken. De naam MAME staat voor Multiple Arcade Machine Emulator.

MAME is bechikbaar voor meerdere besturingsystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:19

DaWaN

'r you wicked ??

Moet je even kijken in de mipsel bestanden van Debian.

Ik heb zelf OpenTTD aan de praat gekregen op de Trendtac, erg verslavend en supergoed speelbaar op de trendtac :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 21:58
Is het mogelijk met een wifi adapter om makkelijk te connecten met een draadloos netwerk en gewoon even snel te surfen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Damocles.NL schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:57:
Is het mogelijk met een wifi adapter om makkelijk te connecten met een draadloos netwerk en gewoon even snel te surfen?
In de TS staat dat er een dongle wordt meegeleverd.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
DaWaN schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:30:
[...]

Moet je even kijken in de mipsel bestanden van Debian.

Ik heb zelf OpenTTD aan de praat gekregen op de Trendtac, erg verslavend en supergoed speelbaar op de trendtac :)
Kan je ook debian packages installeren op de originele distro ?
Want die is toch ook debian-based ?

Het probleem is dat onder Debian Mipsel niet alle hardware goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Petervanakelyen schreef op maandag 22 juni 2009 @ 07:15:
[...]

Welke MediaMarkt ?

DIT IS MAME:)

en ja, er is mame voor linux dus de kans is groot van wel, al moet je niet verwachten dat ie ook de sega model 2 games aankan, daar heb je een dualcore voor nodig. Maar pacman en galaga moet wel lukken.;
Mame is er ook voor smartphones, en dat is verglijkbare hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de Bart Smit is een kloon ook te koop voor 100 euro:
minilaptoppie

Overigens is het denk ik veel interessanter om bij the Phone House een Asus EEE PC 701 te kopen voor 150 euro.
Pagina: 1 2 3 Laatste