Ondertussen wil de topicstarter even melden dat hij een iPad op de kop heeft getikt.
Veel te duur ( Ik weet het)
Maar wel unlockable ( wat ik niet ga doen )
....omdat ik al jaren voor de trendtac gefashineerd was van het draaien van een computer op een < 1 watt telefoonprocessor ( Bij de trendtac een mips en bij de ipad een ARM) kon ik het gewoon niet laten, het ding was nog geen 3 dagen uit in nederland en ik had m al.
Voor de rest ben ik niet met alles gecharmeerd van apple, en het is dus best mogelijk dat ik mijn ipad volgend jaar verkoop, van dat geld een android tablet aanschaf en nog geld overhoud ook:)
Maar ja, dan moeten die andere producenten ook eens gaan releasen en niet zoals ze al 2 jaar lang doen, alleen maar prototypes op CES laten zien.
Ondertussen heeft een van de moederbedrijven van de trendtac, Jointec, zelf ook arm based tablets van rond de 150 euro, dus wie weet komt er ooit nog eentje als de trendtac 2 op de markt. Dr draait android op, wat in weze gewoon linux is, dus je zou er dezelfde software als op de trendtac op kunnen draaien,
want de interne hardware is practisch gelijk aan die van de trendtac, maar dan nu op een processor die 2 x zo snel is. Daarom koos ik ook voor de apple in plaats van deze chinese tablets, ik wilde er toch iets meer mee dan alleen experimenteren.
Daarnaast kwam het bericht op tweakers, dat India een studenten tablet heeft uitgebracht die maar 39 dollar kost, en waarvan men hoopt dat ie uiteindelijk het fenomenale bedrag van 10 dollar aan onderdelen, inclusief montage moet kosten. de indiase tablet draait linux.
Mijn trendtac is heelaas ter ziele, maar ik heb er good memories aan. De trendtac was de eerste mipscomputer en misschien was de ipad er helemaal niet gekomen als de trentac niet gebouwd was.
Ps. Eerlijk gezegd had ik die dingen al een jaar eerder verwacht, het is soms erg irri als je met je hoofd altijd 2 jaar vooruit in de toekomst zweeft.. Dr gaan binnekort veel interesante dingen gebeuren.
Ik ben weg, Nova spelen:)
Enjoy.
Ik met mijn nieuwe trend ..uhm pad.
[
YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5Qo26-z4Rcg]
[
Voor 15% gewijzigd door
verleemen op 01-08-2010 01:06
]