[Ervaringen] Trendtac epc 700

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 15:51:
Bij de Bart Smit is een kloon ook te koop voor 100 euro:
minilaptoppie

Overigens is het denk ik veel interessanter om bij the Phone House een Asus EEE PC 701 te kopen voor 150 euro.
Zei ik t niet? ze worden steeds goedkoper, die krengen. En volgens mij kan dr nog steeds de helfd vanaf.
straks bij t kruidvat. Op zich zou ik zon ding wel willen testen, met mame bv ( dat is er voor wince, ik heb t zelfs op mn pocketpc. ook een atariemulator en dergelijke.

en dan nu een speciale mededeling

Dit is de honderdste Trendtac post:)

zullen we een feestje vieren?

[ Voor 83% gewijzigd door verleemen op 05-07-2009 00:45 ]

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

verleemen schreef op zondag 05 juli 2009 @ 00:35:
Historische post: komt ie.

DIT is de honderdste Trendtac post:)

zullen we een feestje vieren?
Waarschijnlijk zijn er meer postings hier dan dat er Trendtacs van in Nederland zijn verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Nou dat betwijfel ik hoor. elke bart smit in nederland verkoopt ze, en dan hebben we t niet eens over de clones he. en als we nou ook nog de nvidia tegra en snapdragon lappies dr bij gaan rekenen straks...

word nog gezellig. wie weet streven we dan nog t ervaringen asus eepc topic voorbij. Al lijkt t me dan beter dat we een ervaringen smartbook topic gaan starten.... of misschien smart media, ik las al dat de zune inderdaad met dockingstation geleverd word voor zn 720 P output. als ze dat ook met smartphones en tablets gaan doen word de grens steeds dunner.

[ Voor 44% gewijzigd door verleemen op 05-07-2009 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
ik kom net de playstation emulator voor wince tegen.
http://www.fpsece.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:57

JapyDooge

NoxiousPluK

Oe wat een leuk ding, eens kijken of ik goedkoop een 2GB versie op de kop kan tikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Waar worden ze op dit moment nog verkocht voor rond de 100 euro ?
MM, Bart Smit en Intertoys allemaal uitverkocht!
Wil graag er Debian op draaien en ik zag dat sprit_tm het al voor elkaar had.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Hmm...
Ik zag net in de Neckermann van vrouwlief de Q.MEDIA mini-laptop.
Het design van deze is hetzelfde, maar de specificaties wijken wel af:
CPU:SAMSUNG MX400
RAM:128MB
Flash:2GB (uitbreidbaar naar 4GB of 8GB)
Netwerk:10/100MBps Ethernet
Wifi
Aansluitingen:3xUSB, SD-kaartlezer (max. 8GB)
Software:Office Assistant
YouTube software om filmpjes te uploaden
Garantie:2 jaar (accu 1 jaar)

Over de CPU is totaal niets te vinden online, maar het lijkt een andere te zijn dan de in de startpost genoemde Ingenic Jz4730.

Maargoed hij is er in 3 kleurtjes en te koop voor €149,- dus.
Linkjes:
Grijs
Zwart
Roze

Edit:
De officiele website van Q.MEDIA gevonden, echter hier staat weer dat de CPU een Jade Z228 266MHz is en dat er 2 in zitten :? :?
http://www.q-media.eu/fun...st.asp?Lid=83&pnav=;2;102;

Ook zit er daar 1GB in en andere software er op... vaaag :o

[ Voor 6% gewijzigd door JapyDooge op 01-08-2009 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
De Q-media was al langer bekend hoor, op http://trendtac.hyves.nl/ .
Maar ik zou niet aanraden om hem te kopen, veel mensen die klagen dat er totaal geen software voor is buiten het standaard geïnstalleerde, en ook veel WSOD problemen (White screen of death).

De CPU die erin zit is ARM, in tegenstelling tot de MIPS van de TrendTac.
En waar de Q-media site die Jade CPU vandaan haalt, geen idee, maar ik denk dat hij effectief met de SamSung werkt.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Zag 'm vandaag bij ePlaza Gamestore in België voor 159,- als Azerty MiniNotebook, stonden geen specs bij helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314488

Ik wil voor mijn zoontje de Asus eepc 4gb aanschaffen.
Kan iemand mij vertellen of hij er ook online mee kan gamen.
Bijv Habbo en games op nickelodeon.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 12:01
Anoniem: 314488 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:26:
Ik wil voor mijn zoontje de Asus eepc 4gb aanschaffen.
Kan iemand mij vertellen of hij er ook online mee kan gamen.
Bijv Habbo en games op nickelodeon.

Alvast bedankt.
Volgens mij post je in het verkeerde topic. Dit topic gaat over de Trendtac epc 700, dat is wat anders als de Asus EEEPC. => [Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 10

Wat betreft je vraag. Ik neem aan dat je hiermee webbased spelletjes bedoelt? Ja dat kan met de Asus EEE PC.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316241

Mobiel Internet via dongle / citrix (ICA) client?

Ik ben benieuwd of iemand een Trendtac icm een usb-dongle (geeft niet welke provider) werkend heeft gekregen.
Is het daarnaast iemand gelukt om een citrix-client werkend te krijgen?
(Allebei nodig om een miniwerklaptopje te maken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Anoniem: 316241 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 10:02:
Mobiel Internet via dongle / citrix (ICA) client?

Ik ben benieuwd of iemand een Trendtac icm een usb-dongle (geeft niet welke provider) werkend heeft gekregen.
Is het daarnaast iemand gelukt om een citrix-client werkend te krijgen?
(Allebei nodig om een miniwerklaptopje te maken.)
Ik heb zelf een HUAWEI 3G USB dongle van Mobistar, en die werkt perfect op de trendtac.
Ik weet ook dat TSClient (Terminal Server Client) en VNC Viewer goed hun werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307941

Beste Mensen,

Ik heb hier de trendtac epc700BL en ik wil graag een recovery doen doormiddel van de .img bestanden die op trendtac.nl staan.
Later wil ik graag die 3MX distro via recovery erop zetten.

het probleem? ik krijg het systeem maar niet gerecoverd.

ik heb de handleiding op trendtac.nl gevolgd, lukt niet zowel met usb als SD: fail

ik heb de usb en SD fat16 geformat niks nakes nade, ik heb verschillende SD kaarten geprobeert zowel fat 32 als 16 en verschillende SD kaarten.
(de SD kaarten stop ik er echt goed in!)

dus mijn vraag is:

heeft iemand hier het recovery systeem gebruikt met sucses?
hoe heb je dat dan gedaan?
moet ik de image naam veranderen?
in rieserfs formaten?(als voorbeeld)
ander image gebruiken om te recoveren?
moet ik de image op een speciale manier naar de sd/usb verplaatsen?

graag hoor ik van U!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Anoniem: 307941 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:38:
Beste Mensen,

Ik heb hier de trendtac epc700BL en ik wil graag een recovery doen doormiddel van de .img bestanden die op trendtac.nl staan.
Later wil ik graag die 3MX distro via recovery erop zetten.

het probleem? ik krijg het systeem maar niet gerecoverd.

ik heb de handleiding op trendtac.nl gevolgd, lukt niet zowel met usb als SD: fail

ik heb de usb en SD fat16 geformat niks nakes nade, ik heb verschillende SD kaarten geprobeert zowel fat 32 als 16 en verschillende SD kaarten.
(de SD kaarten stop ik er echt goed in!)

dus mijn vraag is:

heeft iemand hier het recovery systeem gebruikt met sucses?
hoe heb je dat dan gedaan?
moet ik de image naam veranderen?
in rieserfs formaten?(als voorbeeld)
ander image gebruiken om te recoveren?
moet ik de image op een speciale manier naar de sd/usb verplaatsen?

graag hoor ik van U!
Ik zou persoonlijk niet voor 3MX gaan. Het is stukken trager dan het standaard OS. Kijk eens naar 3MX Retro, ofzo.

Ik heb de recovery al een stuk of 10 keer zonder probleem gebruikt, maar bij mij moet de naam van de image "Alpha400_Image.img" zijn.

Formatteren in FAT32, als je een kernel wilt flashen, dan formatteren in FAT16.
Recovery doe ik zo:

1. SD-card formatteren, image erop zetten, unmounten, en in de (uitgezette) Trendtac steken.
2. Trendtac aanzetten en op F3 drukken.
3. Een aantal keer op 'Enter' drukken.

Wat me echter wel is opgevallen: de eerste keer dat ik de TrendTac opstartte, kon ik perfect recoveren met een USB-stick van 256MB. Met dezelfde USB-stick is het echt op geen enkele manier mogelijk te recoveren, zelfs na herhaaldelijk formatteren, enz. De SD-card werkt bij mij wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wel heb ik dat, naam van img veranderd naar Alpha400_Image.img en hij recoverd!

geweldig ik kon het nergens vinden dankje voor je super snelle oplossing! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Anoniem: 307941 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 19:01:
wel heb ik dat, naam van img veranderd naar Alpha400_Image.img en hij recoverd!

geweldig ik kon het nergens vinden dankje voor je super snelle oplossing! _/-\o_
Graag gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Petervanakelyen,

aangezien je wat meer ervaring heb met deze MIPS doos wat is een goede distro om erop te zetten 3mx is te zwaar zeg je maar wat is een beetje goede distro voor deze laptop of gewoon zelf de debian chroot uitbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Anoniem: 307941 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 19:10:
Beste Petervanakelyen,

aangezien je wat meer ervaring heb met deze MIPS doos wat is een goede distro om erop te zetten 3mx is te zwaar zeg je maar wat is een beetje goede distro voor deze laptop of gewoon zelf de debian chroot uitbouwen?
Wel, het hangt er een beetje vanaf wat je ermee wil doen. Wil je het ding gebruiken voor muziek en radio, zet er dan 3MX RC3.1 op. Met VLC Media Player geraak je een heel eind.

Maar browser, snel, is met 3MX niet aan te raden. De IceWeasel browser gaat echt véél trager dan Bon Echo op het default OS.

Ik gebruik op dit moment 3MX Retro op mijn minibook, dat is eigenlijk het default OS met een nieuw thema en wat extra's. Hier kan je 't vinden: http://linuxlaptopforum.a...uk/index.php?topic=643.30

Maar het grote probleem is, je kan zelf geen extra applicaties installeren (zonder omwegen). Als je dat wilt, gebruik dan deze image: http://linuxlaptopforum.a...ndex.php/topic,644.0.html
Dat is een reeds gechrootte Debian Etch. Ik moet er echter wel bij zeggen dat je behoorlijk wat moet kennen van Linux om je Debian helemaal naar je behoeften te tweaken !

Succes in ieder geval !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34140

Heb net www.littlelinuxlaptop.com weer eens bezocht, en is helemaal vernieuwd. Veel nieuwe software, zoals ScummVM (dat is wel vet) en een forum. Zeker handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoIgnace
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-09-2024
Bittorent gebruiken op de Trandtac. Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:03
Hallo,

Is het mogelijk om windows xp te draaien op dit apparaatje???

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ewivis schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:36:
Hallo,

Is het mogelijk om windows xp te draaien op dit apparaatje???
Dat staat in de startpost.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:26

XanderDrake

Build the future!

Hmmmm, ik zie nog een toekomst voor dit apparaatje als Google een beetje aardig doet en Chrome OS beschikbaar maakt voor ARM/MIPS chipsets.

Chrome OS is lekker licht en klein, ontwikkeld voor nVidia Tegra en open source. Met een beetje geluk...

Waar ik wel mee zit is de verbinding met internet, wifi kan een probleem worden...

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337399

Hoi,

Voor mijn zoontje heb ik een trendtac epc 700 gekocht. Nu blijkt dat ik geen adobe flasplayer kan installeren en er dus geen spelletjes op internet gespeeld kunnen worden. Hoe los ik dit op?

Vriendelijke groet,

Greetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

-

[ Voor 100% gewijzigd door Marzman op 28-12-2009 23:23 . Reden: ik dacht dat we in een ander topic zaten ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Anoniem: 337399 schreef op maandag 28 december 2009 @ 23:02:
Hoi,

Voor mijn zoontje heb ik een trendtac epc 700 gekocht. Nu blijkt dat ik geen adobe flasplayer kan installeren en er dus geen spelletjes op internet gespeeld kunnen worden. Hoe los ik dit op?

Vriendelijke groet,

Greetje
Niet. Op dit moment is het absoluut niet mogelijk om flashspelletjes op internet te spelen.
Er bestaan echter voor veel spellen ook een offline-alternatief.
Als je even een lijstje doorgeeft, kunnen wij je altijd vertellen hoe en of het werkt.

Oudere flash-spelletjes kunnen wel offline gespeeld worden met de Flash 7-player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:00
Vandaag kwam een kennis dit apparaat brengen.
Ze hadden het gekocht op marktplaats maar ze konden er niks mee.

Hier een foto:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/SDC10283.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/SDC10287.jpg

Nu las ik dat je via http://www.littlelinuxlaptop.com/ een image kan downloaden, deze zet je op een SD kaart en zo kan je alsnog de laptop tot leven wekken.

Nu heb ik de image gedownload en uitgepakt naar de root van mijn SD kaart (4GB). Nu doe ik deze in de machine maar er gebeurd niks. Ook F3 indrukken lost niks op. Ik blijf het schermpje houden van de tweede foto.

Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Dat lijkt inderdaad een TrendTac. Check voor de zekerheid eens wat er op de doos staat: Windows CE of Linux ? Probeer eens een kernel-update van een CnmBook, en download dan even 3MX Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Wat is een kernelupdate?
Het apparaat is door mensen gebracht die hem hadden ontvangen en nog niks mee hadden gedaan. Omdat er verder alleen maar een lader en een doos bij zit kan ik nergen info vinden. Er zit ook geen geheugenkaartje o.i.d. bij.

edit: in het frommeltje papier wat erbij staat lees ik iets over Windows embedded CE 6.0, maar er zit niks geen software bij meegeleverd.

[ Voor 22% gewijzigd door Binnetie op 14-02-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Binnetie schreef op zondag 14 februari 2010 @ 15:48:
Wat is een kernelupdate?
Het apparaat is door mensen gebracht die hem hadden ontvangen en nog niks mee hadden gedaan. Omdat er verder alleen maar een lader en een doos bij zit kan ik nergen info vinden. Er zit ook geen geheugenkaartje o.i.d. bij.

edit: in het frommeltje papier wat erbij staat lees ik iets over Windows embedded CE 6.0, maar er zit niks geen software bij meegeleverd.
Ah, dan is het dus de Windows CE-kloon van de TrendTac. Gek genoeg lijk jij de CE6-versie te hebben, terwijl de meeste CE-klonen Windows CE 5 draaien. Dan ben je dus hier eigenlijk niet aan het juiste adres.
De hardware van de TrendTac en de SmartBook van jou zijn verschillend. Vergeet dus de kernel update, vergeet het Linux OS, je zult het moeten doen met Windows CE 6 dat erop staat.
Jammer, want de TrendTac met Linux heeft echt een pak meer mogelijkheden.

Het is echter wel interessant dat jij blijkbaar een nieuwe versie hebt, met CE6. Kan je eventueel nog wat foto's ed. plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Het staat in de handleinding, maar waar vind ik windows embedded 6.0. Er is namelijk helemaal niks meegeleverd. Geen cd, geen sdkaart. Alleen een karig papiertje + lader en de machine zelf. Ook onderop staat nergens een sticker. Op de netbook zelf staat ook niks geinstalleerd aangezien ik ook nergens bij kan. Kan het apparaat alleen maar aanzetten.

Achterop zit een lan-aansluiting en 1 usb aansluitning aan de rechterzijde zitten 2 usb aansluitingen. En links zoals op de foto te zien is.

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/SDC10288.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Binnetie op 14-02-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Binnetie schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:25:
Het staat in de handleinding, maar waar vind ik windows embedded 6.0. Er is namelijk helemaal niks meegeleverd. Geen cd, geen sdkaart. Alleen een karig papiertje + lader en de machine zelf. Ook onderop staat nergens een sticker.

Achterop zit een lan-aansluiting en 1 usb aansluitning aan de rechterzijde zitten 2 usb aansluitingen. En links zoals op de foto te zien is.
Windows CE slaat op het OS dat geïnstalleerd is op de netbook. Er zit geen CD bij omdat je dat OS niet kunt herinstalleren. Uit de ervaring van anderen blijkt dat het wel kapot te krijgen is, dus een recovery CD had handig geweest, maar bestaat jammer genoeg niet...

EDIT: Blijkbaar heeft deze inderdaad Windows CE 6.0. Hij heeft een 600MHz 32-bit ARM-CPU, WiFi is ingebouwd, en USB2.0. Nog steeds 128MB RAM en 800x480 scherm, dus echt een snelheidsmonster zal het niet zijn ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Petervanakelyen op 14-02-2010 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
De screenshots in het papiertje zijn ook van windows (XP uiterlijk). De buttons en schermen hebben wel chinese tekens.
Nu wil hij niet opstarten zoals je op de foto kan zien staat er alleen 'Loading OS image...' meer komt er niet.
Kan er dus niet veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Binnetie schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:55:
De screenshots in het papiertje zijn ook van windows (XP uiterlijk). De buttons en schermen hebben wel chinese tekens.
Nu wil hij niet opstarten zoals je op de foto kan zien staat er alleen 'Loading OS image...' meer komt er niet.
Kan er dus niet veel mee.
Ja, Windows CE 6 heeft hetzelfde thema als Windows XP. Laat je daar echter niet door afleiden, het OS is compleet anders. Ik vrees dat je nu een behoorlijk probleem hebt. Blijkbaar is je OS-image corrupt, waardoor het OS niet laad. De fabrikant van deze SmartBook lijkt niet echt een website te hebben, laat staan dat je er downloads kunt van af halen.

Staat er geen website of contact-informatie op het briefje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik had die kennissen gevraagd hoe ze aan het apparaat gekomen waren (aangezien ik het een beetje vreemd ding vind voor iemand die totaal geen verstand van laptops heeft). Toen ze me belde zei ze al van laptop dus ik verwachtte een groter apparaat. Maar de prijs van 107 eu vond ze aantrekkelijk. Ze had hem via markplaats. Die jongen schijnt er meer te verkopen.

Omdat hij nog maar 2 weken oud is dacht ik van niet moeilijk doen, terug dat ding en garantie claimen. De verkoper op marktplaats wil hem helaas niet innemen. Ik heb ook geen zin om in die strijd verwikkeld te raken. Dus bood ik aan er naar te zullen kijken.

Dit is dus het resultaat. Ze gaf nog wel aan dat ze dus met Trandtac gebeld had en die gaven aan een factuur te willen zien. Deze heeft ze er niet bijgekregen (eigen schuld). Ze heeft wel een betalingsbewijs van de transactie die ze met de verkoper heeft gedaan.

In het briefje zelf kan ik ook niks vinden. Er zit ook nergens een sticker op het apparaat, met een serienr o.i.d.

[ Voor 6% gewijzigd door Binnetie op 14-02-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Binnetie schreef op zondag 14 februari 2010 @ 18:07:
Ik had die kennissen gevraagd hoe ze aan het apparaat gekomen waren (aangezien ik het een beetje vreemd ding vind voor iemand die totaal geen verstand van laptops heeft). Toen ze me belde zei ze al van laptop dus ik verwachtte een groter apparaat. Maar de prijs van 107 eu vond ze aantrekkelijk. Ze had hem via markplaats. Die jongen schijnt er meer te verkopen.

Omdat hij nog maar 2 weken oud is dacht ik van niet moeilijk doen, terug dat ding en garantie claimen. De verkoper op marktplaats wil hem helaas niet innemen. Ik heb ook geen zin om in die strijd verwikkeld te raken. Dus bood ik aan er naar te zullen kijken.

Dit is dus het resultaat. Ze gaf nog wel aan dat ze dus met Trandtac gebeld had en die gaven aan een factuur te willen zien. Deze heeft ze er niet bijgekregen (eigen schuld). Ze heeft wel een betalingsbewijs van de transactie die ze met de verkoper heeft gedaan.

In het briefje zelf kan ik ook niks vinden. Er zit ook nergens een sticker op het apparaat, met een serienr o.i.d.
Wel, tenzij er duidelijk TrendTac op staat (wat me zou verwonderen met deze specs) denk ik niet dat ze naar TrendTac zou moeten bellen ;)

De TrendTac was in het begin ook heel populair. Heel veel mensen die hem kopen en dan aan hun IT-kennis geven om er Windows XP op te zetten, wat natuurlijk niet gaat, gezien de architectuur.

Kortom: je moet eerst de eigenlijke fabrikant vinden van deze netbook. Vind je die niet, ben je gewoon fucked. Dat is de prijs die je ervoor betaald. Ik heb thuis 2 trendtac's in mijn bezit omdat ze tegenwoordig toch niets meer kosten en als er eentje dood is ik nog kan experimenteren met de andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb ze ook gezegt om nooit zomaar wat te kopen als je er geen verstand van hebt. Ze willen nu dat ik mij hard ga maken bij die verkoper. Maar dat is mijn taak niet. Ze hebben er nu niks aan.
Ze kunnen misschien nog een oude Asus EEE pc 900 via mijn broertje kopen daar hebben ze wat meer aan.

Nu heb ik wat gezegt naar Windows embedded (op FTD staan ze), zou het een poging waard zijn om die te kunnen laden vanaf een SD kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Binnetie schreef op zondag 14 februari 2010 @ 18:42:
Ik heb ze ook gezegt om nooit zomaar wat te kopen als je er geen verstand van hebt. Ze willen nu dat ik mij hard ga maken bij die verkoper. Maar dat is mijn taak niet. Ze hebben er nu niks aan.
Ze kunnen misschien nog een oude Asus EEE pc 900 via mijn broertje kopen daar hebben ze wat meer aan.

Nu heb ik wat gezegt naar Windows embedded (op FTD staan ze), zou het een poging waard zijn om die te kunnen laden vanaf een SD kaart?
Windows Embedded is een suite waar je zelf nog al je drivers, programma's, je OS moet maken.
Je krijgt enkel een paar blokken die je zelf in elkaar moet steken en waar je nog vele andere blokken moet aan toevoegen. Je hebt geen toegang tot die drivers. Het heeft totaal geen zin :)

EDIT: Ik heb een oplossing gevonden. Het is blijkbaar een bekend probleem met dit model.
Hier staat iemand met hetzelfde probleem en de oplossing :)

[ Voor 12% gewijzigd door Petervanakelyen op 14-02-2010 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Oh dankje voor de link, ik ga eens even kijken.
Zelf had ik ook al een hel tijd gezocht en kwam wel wat dingen tegen die helaas niet werkten.
Ik kom hier nog op terug.

Edit: Ik had ook deze file gedownload via Fixya, maar hier zit een handleiding erbij. Dat ga ik vanavond eens proberen. Dankjewel!

[ Voor 28% gewijzigd door Binnetie op 15-02-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Zojuist geprobeerd (had al wel het bestand maar wist niet wat ik er mee moest doen. In jou linkje stond de beschrijving) en het werkt!
Hij is aan het herstellen geweest en werkt nu. Ik kan zelfs draadloos internetten. Het scherm is nu niet je van het (beetje flets en goedkoop) maar wel leuk dat hij het zo doet! Echt super bedankt.

Nu vraag ik me af of er linux op te zetten is... puur om het te ervaren hoeveel beter dat werkt.

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMAGE_193.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Binnetie op 15-02-2010 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Binnetie schreef op maandag 15 februari 2010 @ 20:51:
Zojuist geprobeerd (had al wel het bestand maar wist niet wat ik er mee moest doen. In jou linkje stond de beschrijving) en het werkt!
Hij is aan het herstellen geweest en werkt nu. Ik kan zelfs draadloos internetten. Het scherm is nu niet je van het (beetje flets en goedkoop) maar wel leuk dat hij het zo doet! Echt super bedankt.

Nu vraag ik me af of er linux op te zetten is... puur om het te ervaren hoeveel beter dat werkt.
Leuk dat het werkt :)
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig. Kan je misschien eens een screenshot of een paar foto's nemen van het bureaublad, met een paar apps open, start-menu misschien? Zouden een paar van de mensen die ik ken wel leuk vinden, ikzelf ook overigens :)

EDIT: Je was me al voor :+

[ Voor 3% gewijzigd door Petervanakelyen op 15-02-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301785

Ja leuk dat ie het doet .En het ziet er goed uit.Mazzel dat je deze link vond .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ja als je beetje googled kom je op de link uit. Waar ik wat kon downloaden. In de comments bij de download stond dat het spam of spyware was dus heb ik het in eerste instantie niet gedaan. Toen heb ik het via de website van Trentac gedaan wat uiteindelijk niet wilde. Omdat Peter ook met die link aankwam en ik het inmiddels aardig zat was heb ik het bestand gewoon gedownload. En met succes!

Edit: Youtube filmpjes gaan erg schokkerig. Surfen is goed te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Binnetie op 26-02-2010 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
YouTube maakt gebruik van Flash. Flash is op deze apparaatjes een zeer harde taak, de CPU in jouw netbook is de ARM-versie, en die is iets krachtiger dan die van de TrendTac. Daar draait helemaal geen Flash op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:49
ik kan voor 40 euro ook aan een EPC 700 komen, maar nu is mijn vraag of je het OS wat er nu op staat ook in z'n geheel kan vervangen door Debian. en niet chrooten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
oddish2211 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 13:55:
ik kan voor 40 euro ook aan een EPC 700 komen, maar nu is mijn vraag of je het OS wat er nu op staat ook in z'n geheel kan vervangen door Debian. en niet chrooten etc.
Dat kan. Download even deze image. Zet deze op een FAT32 SD-kaartje, zet de Trendtac aan, en druk op F3 zodra je het scherm aan ziet gaan. Blijf indrukken tot je aan de Recovery Procedure komt. Daar wordt dan de image gerestored naar de NAND Flash.

Login en paswoord zijn overigens beide "root".

Het werkt goed, maar het is wel traag. Gewoon ter info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
en zit daar een windows manager bij? bijv. lxde etc.?
maar dit is dus embedded, is het niet mogelijk om te updaten naar lenny?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
oddish2211 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 14:48:
en zit daar een windows manager bij? bijv. lxde etc.?
maar dit is dus embedded, is het niet mogelijk om te updaten naar lenny?
Windows Manager is gewoon een aangepaste JWM.
Het is niet mogelijk om up te graden naar Lenny omdat deze een 2.6 kernel nodig heeft.
Op dit moment is development in progress voor een 2.6 kernel, maar het staat nog niet ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
is er nog geen embedded versie met de 2.6 kernel of moet deze nog aangepast worden voor deze laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
oddish2211 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 15:14:
is er nog geen embedded versie met de 2.6 kernel of moet deze nog aangepast worden voor deze laptops?
Kernel moet apart geflashed worden en geladen met uBoot. Hier kan je de development vinden van de 2.6 kernel: http://projects.kwaak.net/twiki/bin/view/Epc700/KernelPort26

Jammer genoeg is er dus op dit moment nog geen echt bruikbare kernel van de 2.6 reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Toch een beetje te vroeg gejuigd. Vanavond belden mijn kennissen op met de melding dat het hij weer bleef hangen op de melding 'OS loading'. Wat er mis is gegaan weet ik niet. Hij wordt morgen weer gebracht. Het is voor deze versie dus niet mogelijk om daar Linux o.i.d. op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Binnetie schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:25:
Toch een beetje te vroeg gejuigd. Vanavond belden mijn kennissen op met de melding dat het hij weer bleef hangen op de melding 'OS loading'. Wat er mis is gegaan weet ik niet. Hij wordt morgen weer gebracht. Het is voor deze versie dus niet mogelijk om daar Linux o.i.d. op te zetten?
Jammer genoeg niet. Het enige wat je op dit moment kan doen is ze een handleiding meegeven waarmee ze het zelf kunnen doen als het weer eens mis gaat. Ik neem aan dat dit ongeveer overeenkomt met de WSODs (wit scherm) dat vele Windows CE5-TrendTacs treft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik zal eens navragen of ze een witscherm hebben gekregen . Ze zei dat de Trendtac de laatste keer met gebruik een beetje traag reageerde en dat hij vastliep. Voor hun is het niet te doen zo'n apparaat. Hij beviel opzich prima zeiden ze maar nu weer die melding.
Ik zal bekijken wat er loos is, anders moeten ze maar voor een wat duurder exemplaar gaan met telefonische support desnoods (EEE Pc o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Binnetie schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:34:
Ik zal eens navragen of ze een witscherm hebben gekregen . Ze zei dat de Trendtac de laatste keer met gebruik een beetje traag reageerde en dat hij vastliep. Voor hun is het niet te doen zo'n apparaat. Hij beviel opzich prima zeiden ze maar nu weer die melding.
Ik zal bekijken wat er loos is, anders moeten ze maar voor een wat duurder exemplaar gaan met telefonische support desnoods (EEE Pc o.i.d.)
Ik denk dat het "Loading OS" het equivalent is van het witte scherm onder CE5. De TrendTac (en afgeleiden) zijn leuk als speelgoed, maar als je iets leuks wil doen en er gewoon mee wil werken, is een gewone Asus EeePC 900 een zeer grote vooruitgang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb de netbook weer aan de gang gekregen door de software opnieuw op de SD kaart te zetten. Ik heb er een handleiding bij gemaakt hoe ze het zelf weer kunnen herstellen (en natuurlijk bestanden die ze opslaan om dat via een usb stick te doen).

Het apparaatje gaat lastig aan. Het is niet even de knop indrukken maar soms moet je iets langer indrukken voordat hij aanspringt. Zal wel met de kwaliteit te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ja, dat heb ik met de TrendTac ook. Je moet net lang genoeg of hard genoeg drukken.
En voor de zekerheid sla ik persoonlijk nooit iets op op de TrendTac zelf. Ik sla alles op op een USB-stick van 16GB die ik heb ingebouwd. :)

[ Voor 46% gewijzigd door Petervanakelyen op 07-03-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
heeft iemand ervaring om dit dingetje als download machine te gebruiken? hij is lekker zuinig en voor debian is er vast een usenet downloader te vinden? samen met een usb hdd als opslag.

[ Voor 10% gewijzigd door Notehoutelade op 19-03-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:07
Ik werd net gebeld door een collega van m'n werk (zo'n peruaanse! met van die flapjes! :P ). Die hebben voor de kids een Trendtac 700eec (schijnt niet te bestaan, ik ga uit van een epc700) en willen daar Windows opdraaien.

Nu ben ik er al wel achter (uit de TS) dat dit niet mogelijk is. Maar waarom is dit niet mogelijk? Omdat het apparaatje het niet toelaat dat je er een ander OS op zet of omdat er geen drivers zijn? Dan kan ik die mensen namelijk uitleggen waarom het niet mogelijk is.

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 25-03-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
De TrendTac draait op een Ingenic Jz4730 System on Chip (SoC). Deze SoC gebruikt de MIPS-architectuur. Windows en varianten draaien enkel op de veel voorkomende x86-architectuur. MIPS en ARM worden veel meer in mobiele telefoons gebruikt, wegens het erg lage energieverbruik en de grote efficientie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:07
Ah, op die fiets, duidelijk! Het is gewoon een compleet andere architectuur waar Windows niet mee overweg kan, die doet alleen x86 (32-bit) en x64 (64 bit) dus :)

Mooi, dan kan ik dat mijn collega gaan mede delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353049

hoe sluit ik een usb stic van 8gb op een EC 7OO
Zo dat hij werkt.
Hij zie hem wel maar ver der kom ik neit!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Heb je de laatste kernel van CnM geflashed? Die biedt oa. ondersteuning voor grote USB-sticks. Als je het standaard OS van de TrendTac nog steeds draait moet je sowieso alle laatste updates hebben geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hou werkt de USB stic 8gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

laatste updates hebben geïnstalleerd'heb ik gedaan maar het luk mij nog niet .
usb stic van 8gb op een EPC 7OO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Alsjeblieft, praat een beetje verstaanbaar Nederland (want van bovenstaande posts kan echt niemand iets maken) en gebruik de EDIT-knop linksbovenaan elke post om het topic niet onnodig te kicken.

Je moet eerst de laatste kernel downloaden van de CnMbook website. De instructies om deze kernel door de Trendtac te laten herkennen staan hier op de website van CnM.

Als je dit juist hebt uitgevoerd, zou het scherm van de Trendtac bij het opstarten nu een groot wit-zwart CnMbook-logo moeten geven waar je "V70" zien staan in de linkerbovenhoek. Als dat niet het geval is (en je dus nog steeds het zwarte scherm met de Linux-penguin ziet) is de laatste kernel NIET geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293514

de trendtac lijkt donders veel op een prometium nb 130 jammer dat er nie dezelfde processor inzit

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 293514 op 15-04-2010 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:09
Ik krijg deze mini laptop binnenkort, die mensen deden er niks mee.
Op Youtube heb ik een filmpje gevonden van iemand die hier Android op draait, weet iemand hoe je dat kan doen? (http://www.youtube.com/watch?v=g83HkFKwZ3I)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
datadevil schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:59:
Ik krijg deze mini laptop binnenkort, die mensen deden er niks mee.
Op Youtube heb ik een filmpje gevonden van iemand die hier Android op draait, weet iemand hoe je dat kan doen? (http://www.youtube.com/watch?v=g83HkFKwZ3I)
Je moet goed kijken welke CPU het ding bevat. Onze TrendTac bevat een Ingenic Jz4720 op 340MHz.

We zijn op dit moment erg hard bezig met het ontwikkelen van een Linux 2.6-kernel voor deze CPU, maar het is nog lang niet compleet. Om Android te kunnen draaien, moeten we sowieso een 2.6-kernel werkend hebben, en dan moeten we ons nog bezig houden met het in orde brengen van allerlei drivers en apps.

Er zijn echter ook niewere EPC's, die in plaats van een MIPS, een CPU met de ARM-architectuur hebben. Blijkbaar zit er bij die wel een recente kernel (kost wat minder moeite dan bij het veel minder gekende MIPS) en kan je inderdaad een Android image van die website halen.

Helaas dus, als je de TrendTac zoals in dit topic hebt, zal je nog moeten wachten. Ik ben er zeker van dat we er zullen in slaan Android of een ander degelijk OS erop te pleuren, maar ik heb geen idee wanneer dat klaar zal zijn. Je kan er echter wel iets als 3MX (Ultra2) opzetten.

Meer info: http://linuxlaptopforum.a...74d50f808329440&board=7.0

[ Voor 15% gewijzigd door Petervanakelyen op 17-05-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Petervanakelyen schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:25:
[...]

Je moet goed kijken welke CPU het ding bevat. Onze TrendTac bevat een Ingenic Jz4720 op 340MHz.

We zijn op dit moment erg hard bezig met het ontwikkelen van een Linux 2.6-kernel voor deze CPU, maar het is nog lang niet compleet. Om Android te kunnen draaien, moeten we sowieso een 2.6-kernel werkend hebben, en dan moeten we ons nog bezig houden met het in orde brengen van allerlei drivers en apps.

Er zijn echter ook niewere EPC's, die in plaats van een MIPS, een CPU met de ARM-architectuur hebben. Blijkbaar zit er bij die wel een recente kernel (kost wat minder moeite dan bij het veel minder gekende MIPS) en kan je inderdaad een Android image van die website halen.

Helaas dus, als je de TrendTac zoals in dit topic hebt, zal je nog moeten wachten. Ik ben er zeker van dat we er zullen in slaan Android of een ander degelijk OS erop te pleuren, maar ik heb geen idee wanneer dat klaar zal zijn. Je kan er echter wel iets als 3MX (Ultra2) opzetten.

Meer info: http://linuxlaptopforum.a...74d50f808329440&board=7.0
bedankt..ik ga het uitzoeken, ben bang dat ik dan ook zo'n oudere heb waarschijnlijk. Als ik kan helpen met iets (bv. packages bouwen in deb or rpm heb ik ervaring mee) dan hoor ik het graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Als je zelf graag apps in orde brengt, moet je eerst weten voor welk OS je van plan bent het uit te brengen.
Op dit moment zijn er eigenlijk 3 varianten:

- 3MX RC1.1/Ultra/Ultra2
- Standaard TrendTac/Elonex OS
- 3MX RC2.1/3.1/4.0

Op dit moment is het maken van packages voor Ultra het gemakkelijkst. Voordeel is gewoon dat er een degelijke windows manager op draait (JWM) en er al behoorlijk wat packages inzitten, waardoor je minder snel tegen een dependency zal aanlopen.

De meeste packages van 3MX Ultra werken ook op het standaard OS. Hou er echter wel rekening mee dat het standaard OS wel zo zijn beperkingen heeft:

- Matchbox (de window manager) forceert alle applicaties tot maximaliseren en geeft na het beëindigen van een zelfgemaakte app altijd een foutmelding dat het programma niet kan worden gestart.

- De libraries in het standaard OS zijn helemaal fucked up. Veel programma's zullen op de vreemdste momenten segfaulten al werkt de app meestal wel gewoon. Er zit ook geen degelijk ld.so.conf op, hou er dus rekening mee dat je die ofwel moet verwerken in je app, ofwel alle libraries in /lib pleuren.

Applicaties in orde brengen voor RC2.1/3.1/4.0 heeft eigenlijk weinig zin. Het is dan wel nog completer dan Ultra2 op sommige vlakken wat applicaties maken minder tijdrovend maakt, maar er is geen grote userbase van deze versies omdat ze meestal nogal traag zijn.

Als je wil helpen, of suggesties hebt voor 3MX zou ik je aanraden een accountje te maken op het forum dat ik heb doorgestuurd, en daar een nieuw topic te openen of te posten in het suggestietopic. We zullen er dan alles aan proberen te doen een goed werkende applicatie of tweak te maken of toe te passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
ok, mijne heeft ook een MIPS helaas, vanavond maar even verder er naar kijken.
Welke OS is nou het snelst in de praktijk en heeft ook nog wel wat moderne pakketjes?

[ Voor 35% gewijzigd door datadevil op 20-05-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik zou 3MX Ultra2 gebruiken. Het is niet sneller dan het standaard OS, maar het is wel stukken uitgebreider en meer geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Petervanakelyen schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:57:
Ik zou 3MX Ultra2 gebruiken. Het is niet sneller dan het standaard OS, maar het is wel stukken uitgebreider en meer geupdate.
Hallo,

ik heb het voor elkaar gekregen. Duurde even voordat ik doorhad dat ik de image naam moest veranderen, maar die tip vond ik gelukkig hier in dit forum.
Het ziet er allemaal netjes uit, ik zou alleen nog een andere pdf lezer willen hebben die fullscreen kan zoomen, dat krijg ik bij de huidige niet voor elkaar, en het is wel een fijn ding om als ebook reader te gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Ik kwam bij DealExtreme deze netbook tegen; volgens mij meer van hetzelfde? ;)

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.39391

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Hmmm geen slechte deal voor 85$.
Maar ik twijfel of het daadwerkelijk dezelfde laptop is.
Bij de specs op Dealextreme staat dat hun laptopje op 266mhz draait, terwijl ik uit de OP haal dat de EPC op 336mhz draait.
266mhz... Damn kan het nog kariger 8)7

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
XanderDrake schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:02:
Hmmm geen slechte deal voor 85$.
Maar ik twijfel of het daadwerkelijk dezelfde laptop is.
Bij de specs op Dealextreme staat dat hun laptopje op 266mhz draait, terwijl ik uit de OP haal dat de EPC op 336mhz draait.
266mhz... Damn kan het nog kariger 8)7
De EPC is een andere inderdaad, dat is een MIPS en dit is : "7" TFT LCD Windows CE 6.0 ARM CPU WiFi ". (dus ook native WIFI)
Wel interessant die ARM, dat is denk ik dat ding uit mijn youtube filmpje eerder op dit forum waar men Android op draait. Ik zou mijn EPC er zo voor inruilen in ieder geval!
Zie ook http://www.linuxfordevices.com/c/a/News/Menq-Easypc-E790/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Let er op dat er in tegenstelling tot de TrendTac's die uiteindelijk allemaal gewoon verschillende benaming hadden er veel meer verschillende varianten ARM's zijn. Het is zeker niet zo dat omdat je op eentje Android kan draaien dat dat op de andere ook lukt.

Verder draait het ding Windows CE. Gezien de problemen die daar op dit moment mee zijn, ben ik toch blij dat ik de Linux-versie met MIPS-processor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Ziet er naar uit dat die 2.6 developement redelijk goed gaat. Kijk wel uit naar Android op dat ding, is toch een boel software voor beschikbaar, hoewel het misschien wel langzaam gaat draaien, of is die VM wel vlot voor Java op dit soort apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
datadevil schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:59:
Ziet er naar uit dat die 2.6 developement redelijk goed gaat. Kijk wel uit naar Android op dat ding, is toch een boel software voor beschikbaar, hoewel het misschien wel langzaam gaat draaien, of is die VM wel vlot voor Java op dit soort apparaten?
Java op zichzelf is wel langzaam, maar bij Android draait die Java-schil op een veel lager niveau dan onder Windows bijvoorbeeld. Werkt lekker snel dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
heb wel zin om er mee te gaan spelen, hopelijk is er snel wat mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook zo'n laptopje met een arm processor (ARM920-JADE) en 128 geheugen hij draaid op microsoft windows CE 5.0 is het nou wel of niet mogelijk om hier android op te zetten? zou wel vet zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Haal je exacte type even door Google en je merkt meteen of er al pogingen zijn gedaan om Android te porten.
Je hebt niet hetzelfde type als in dit topic besproken wordt, noch hetzelfde type als waar datadevil een Android-image voor gevonden had. Met een klein beetje moeite kan je het wel werkend krijgen overigens, veel aanpassingen zullen er wellicht niet gedaan moeten worden. Jammer genoeg beschik ik er zelf niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oké op de doos staat een prometium NB 130 maar dat laptopje is destijds kapot gegaan, en kreeg ik onder garantie een nieuwe, het is gewoon een witte, zonder merk en met qwerty toetsenbord, (de vorige had un azerty en was zwart) verder weet ik niet veel over de laptop behalve dat hij een ARM920-JADE processor en 128mb werkgeheuge heb. ik heb al een beetje gekeken op google of er android op mn laptopje kan maar ik kan tot nu toe nog niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
het ziet er naar uit dat de 2.6 kernel bijna werkend is, heb wel zin in om wat te gaan klooien met mijn epc 700..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
datadevil schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:05:
het ziet er naar uit dat de 2.6 kernel bijna werkend is, heb wel zin in om wat te gaan klooien met mijn epc 700..
De 2.6.24 kernel werkt al langer stabiel hier hoor. Kijk maar eens hier voor een guide om Debian Lenny te installeren :) Om echt veel te gaan uitspoken wacht ik echter op de (nu in alpha-stage) 2.6.31.3 kernel.
Het wordt dan eindelijk mogelijk om Android te gaan draaien (Android vereist kernel 2.6.25 of hoger) en fatsoenlijk aan de slag te gaan een 3MX-alike distro te maken die op 2.6 gebaseerd is (wifi bugs fixed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Petervanakelyen schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 20:55:
[...]

De 2.6.24 kernel werkt al langer stabiel hier hoor. Kijk maar eens hier voor een guide om Debian Lenny te installeren :) Om echt veel te gaan uitspoken wacht ik echter op de (nu in alpha-stage) 2.6.31.3 kernel.
Het wordt dan eindelijk mogelijk om Android te gaan draaien (Android vereist kernel 2.6.25 of hoger) en fatsoenlijk aan de slag te gaan een 3MX-alike distro te maken die op 2.6 gebaseerd is (wifi bugs fixed).
ok..dan heb ik het verkeerd begrepen...ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Ondertussen wil de topicstarter even melden dat hij een iPad op de kop heeft getikt.
Veel te duur ( Ik weet het)
Maar wel unlockable ( wat ik niet ga doen )

....omdat ik al jaren voor de trendtac gefashineerd was van het draaien van een computer op een < 1 watt telefoonprocessor ( Bij de trendtac een mips en bij de ipad een ARM) kon ik het gewoon niet laten, het ding was nog geen 3 dagen uit in nederland en ik had m al.

Voor de rest ben ik niet met alles gecharmeerd van apple, en het is dus best mogelijk dat ik mijn ipad volgend jaar verkoop, van dat geld een android tablet aanschaf en nog geld overhoud ook:)
Maar ja, dan moeten die andere producenten ook eens gaan releasen en niet zoals ze al 2 jaar lang doen, alleen maar prototypes op CES laten zien.

Ondertussen heeft een van de moederbedrijven van de trendtac, Jointec, zelf ook arm based tablets van rond de 150 euro, dus wie weet komt er ooit nog eentje als de trendtac 2 op de markt. Dr draait android op, wat in weze gewoon linux is, dus je zou er dezelfde software als op de trendtac op kunnen draaien,
want de interne hardware is practisch gelijk aan die van de trendtac, maar dan nu op een processor die 2 x zo snel is. Daarom koos ik ook voor de apple in plaats van deze chinese tablets, ik wilde er toch iets meer mee dan alleen experimenteren.

Daarnaast kwam het bericht op tweakers, dat India een studenten tablet heeft uitgebracht die maar 39 dollar kost, en waarvan men hoopt dat ie uiteindelijk het fenomenale bedrag van 10 dollar aan onderdelen, inclusief montage moet kosten. de indiase tablet draait linux.

Mijn trendtac is heelaas ter ziele, maar ik heb er good memories aan. De trendtac was de eerste mipscomputer en misschien was de ipad er helemaal niet gekomen als de trentac niet gebouwd was.

Ps. Eerlijk gezegd had ik die dingen al een jaar eerder verwacht, het is soms erg irri als je met je hoofd altijd 2 jaar vooruit in de toekomst zweeft.. Dr gaan binnekort veel interesante dingen gebeuren.

Ik ben weg, Nova spelen:)

Enjoy.

Ik met mijn nieuwe trend ..uhm pad.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5Qo26-z4Rcg]

[ Voor 15% gewijzigd door verleemen op 01-08-2010 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Hehe :) Ik ben ondertussen ook wel een paar gadgets rijker (en zit al op mijn 2de trendtac :+ ) maar ik had persoonlijk nooit verwacht dat het met die kernel development zo goed zou gaan. OK, het gaat traag, maar het gaat goed en ik verwacht binnenkort wel dat ik aan de eerste Android-builds kan beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Er zijn trouwens veel nieuwe gadgets op de markt die we allemaal leuk zullen vinden.

Zoals Android tablets van €85! En dat is deze.

persoonlijk doen deze apparaten me meer dan de epc 700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Petervanakelyen schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 09:24:
Hehe :) Ik ben ondertussen ook wel een paar gadgets rijker (en zit al op mijn 2de trendtac :+ ) maar ik had persoonlijk nooit verwacht dat het met die kernel development zo goed zou gaan. OK, het gaat traag, maar het gaat goed en ik verwacht binnenkort wel dat ik aan de eerste Android-builds kan beginnen :)
houdt je me op de hoogte, ik kan rpm's en debs bouwen mocht daar behoefte aan zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
XanderDrake schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 09:41:
Er zijn trouwens veel nieuwe gadgets op de markt die we allemaal leuk zullen vinden.

mij ook, maar toevallig heb ik al zo'n epc 700 :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
XanderDrake schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 09:41:

Natuurlijk. De TrendTac is zooi, zeker met alle fabrieksinstellingen. Maar het is leuk om het ding te blijven hacken en steeds iets beters te krijgen. 3MX is al een hele verbetering, maar Android op de 2.6 kernel zal dat zeker zijn. En natuurlijk het feit dat de TrendTac er eerder was en ik 'm eerder had. :)
datadevil schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 10:07:
[...]

houdt je me op de hoogte, ik kan rpm's en debs bouwen mocht daar behoefte aan zijn..
Tuurlijk. Aan DEBs en RPMs zullen we denk ik niet zoveel hebben, maar er zal zeker nog genoeg te verbeteren zijn aan de early Android builds en het Debian-achtig embedded OS waar ik mee bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Tuurlijk. Aan DEBs en RPMs zullen we denk ik niet zoveel hebben, maar er zal zeker nog genoeg te verbeteren zijn aan de early Android builds en het Debian-achtig embedded OS waar ik mee bezig ben.
Ik hoor het wel. Kan eventueel ook nog een site hosten...

[ Voor 1% gewijzigd door datadevil op 01-08-2010 15:16 . Reden: teveel geknipt, quote start viel weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Petervanakelyen schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 11:38:
Natuurlijk. De TrendTac is zooi, zeker met alle fabrieksinstellingen. Maar het is leuk om het ding te blijven hacken en steeds iets beters te krijgen. 3MX is al een hele verbetering, maar Android op de 2.6 kernel zal dat zeker zijn. En natuurlijk het feit dat de TrendTac er eerder was en ik 'm eerder had. :)
De Android 1.6 versie van die EKEN M001 pad is ook zo traag als pudding door een zeef, maar daar zitten ook allerlei mensen aan te knutselen. Nieuwe versies van 1.6, ports naar 2.1 (met JIT scheelt dat echt), en ondertussen hebben ze ook Debian Linux aan de praat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
XanderDrake schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:26:
[...]

De Android 1.6 versie van die EKEN M001 pad is ook zo traag als pudding door een zeef, maar daar zitten ook allerlei mensen aan te knutselen. Nieuwe versies van 1.6, ports naar 2.1 (met JIT scheelt dat echt), en ondertussen hebben ze ook Debian Linux aan de praat!
Hoe is de leesbaarheid van teksten erop (pdf's) en is het een ding wat je eventueel bij een vergadering kan pakken als aantekeningenblok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Het heeft een resistief scherm dus voor aantekeningenblok kan je wel een pennetje gebruiken en ik denk dat PDF's ook geen probleem zouden mogen zijn. Video werkt nog niet schitterend blijkbaar, maar volgens mij gaat surfen ook best goed (Opera Mini, Android Browser, Dophin,...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

datadevil schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:28:
Hoe is de leesbaarheid van teksten erop (pdf's) en is het een ding wat je eventueel bij een vergadering kan pakken als aantekeningenblok?
Ik denk dat het een leuk knutsel dingetje is, zolang je er maar niet mission-critical dingen op gaat doen en vervolgens verwacht dat het altijd zal werken, denk ik dat je er ver mee gaat komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
XanderDrake schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:54:
[...]

Ik denk dat het een leuk knutsel dingetje is, zolang je er maar niet mission-critical dingen op gaat doen en vervolgens verwacht dat het altijd zal werken, denk ik dat je er ver mee gaat komen!
klinkt grappig. Enige nadeel is dat de markt nog zo ontzettend in beweging is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
XanderDrake schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:54:
[...]

Als je de TrendTac gewoon bent, zal dat geen probleem zijn :P

Pagina: 1 2 3 Laatste