[Ervaringen] Trendtac epc 700

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
XanderDrake schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 09:41:
Er zijn trouwens veel nieuwe gadgets op de markt die we allemaal leuk zullen vinden.

Zoals Android tablets van €85! En dat is deze.

persoonlijk doen deze apparaten me meer dan de epc 700.
....al typende op m'n tablet

De eken is inderdaad een leuk ding, en ik heb m zelfs al voor 66 euro op marktplaats gezien. toch zou ik dan voor de wat duurde (150 euro) irobot iPad clones gaan, die kunnen tenminste ook normaal YouTube en divx Afspelen wat de eken niet trekt. Of je er op kan schrijven met een pennetje betwijfel ik. Zelfs de iPad trekt dat maar net. Van de irobot hoor ik veel tevreden berichten, alleen de accu, die gaat maar 2 uur mee, en dat maakt je mobiele tablet behoorlijk onmobiel naar mijn idee, daarom koos ik dus ook voor de iPad, die inderdaad de hele dag meegaat op 1 accu. mocht zon chinese clone over een tijdje bij de intertoys of het Kruidvat voor 60 euro liggen, koop ik m dr natuurlijk gewoon bij,

Je hebt trouwens ook al een 7 inch tablet van archos voor 150 euro die ik vreemd genoeg alleen in webshops tegenkom, en dat terwijl archos toch best een gerenommeerd merk is dat je ook in de mediamarkt hebt. Alleen deze versie niet. Resistief scherm, andriod 1.6 maar draait zelfs HD video. Let op, dit is niet de archos media tablet, maar de archos home tablet.

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
ok, net gevonden, Skytone, de oem producent van oa de trendtac heeft nu een complete lijn van portables in de aanbieding, van netbooks tot tablets en ze zijn allemaal op mips processoren gebaseerd.
wat ik heel erg interresant vind, en wat ik tot mijn verbazing eigenlijk nog nergens anders tegekwam is dat ze ook een mips nettop hebben. Dus zeg maar een mips pc die je gewoon op een monitor aansluit met natuurlijk een eigen versie van Linux embedded. eigelnlijk vraag ik me af waarom er nog niet meer arm based nettops in de planning zijn en dan met android en een dvd drive, dan heb je toch best een goed product dat inclusief harddisk niet meer dan 2 watt zal gebruiken (exclusief monitor dan natuurlijk) en waar je dan toch je basis pctje in huis hebt. misschien is t kwartje nog niethelemaal gevallen in pcland....

De site: http://www.skytone.net.cn/en/products.php

De nettop is de alpha's 300M en moet $ 99 kosten. niet dat ik m ga kopen, misschien koop ik wel een arm netbook en mod m naar een nettop om, met dvd en harddirve dan, ik hou je op de hoogte... Es' kijken of ik zon systeem onder de 3 watt kan krijgen. Even voor verglijk mijn iPad verbruikt 2,5 watt, en dat is inclusief beeldscherm waarvan 2 watt, het leeuwendeel voor het beeldscherm zijn, dus ik denk dat het mogelijk is.

Wat processorkracht betreft moet dat ook geen probleem zijn, ik heb sinds ik mijn iPad heb gekocht mijn pc niet meer gebruikt, die staat nu al 4 weken uit z'n neus te vreten dus een beetje goedbedeelde nettop zou het erg goed doen...

[ Voor 8% gewijzigd door verleemen op 30-08-2010 22:29 ]

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Een bijna zes jaar oud topic. Zoals zovelen hierboven heb ik al geruime tijd geleden een Trendtac epc 700 gekregen van iemand die hem onwetend gekocht heeft en er niets mee kon doen. Met hulp van dit topic kwam ik op het spoor van 3MX-Ultra3 en heb ik hem geflasht. Eerst heb ik nog Android geprobeerd, maar dat werkte niet op de mijne.

Met 3MX-Ultra3 is de Trendtac epc 700 een klein beetje bruikbaar. Je kan er prima email op ontvangen. En ik gebruik de spreadsheet om regelmatig enkele gegevens vast te leggen. Zelfs kan je usenet artikelentjes mee downloaden. Internet browsen is praktisch gezien onmogelijk, tenzij een plain html site.

De mijne is wit met lichtgrijze tekentjes op de toetsen, dat is erg lastig omdat het contrast te laag is.

Probleem is dat ik WiFi niet goed werkend krijg. Er zit een WiFi stick bij. De diverse WiFi locaties worden wel gezien. Maak ik verbinding met DHCP dan komt steevast de melding "invalid IP-address". Stel ik een vast IP in dan krijg ik wel WiFi verbinding maar verder niks. Email en browser kunnen geen verbinding maken. Het lijkt op een DNS probleem. Het WLAN setting scherm heeft verder geen mogelijkheid om de DNS in te stellen. Bij DHCP kan een vinkje voor auto DNS staan of niet en bij static word auto DNS lichtgrijs. Na lang zoeken heb ik bij de netwerk instellingen de DNS ingesteld maar ook dat geeft geen soelaas. Met een netwerk kabel werkt het allemaal overigens prima. Maar het is natuurlijk ook leuk om het WiFi te kunnen gebruiken.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Pagina: 1 2 3 Laatste