Dat had ik inderdaad al gedaan, maar ik heb geen benul waar windows verder data achter laat (wachtwoorden, registry, cache, settings, zelfs thunderbirds email staat ergens anders.) Het is best ingewikkeld om de windows installatie gehele te on-personaliseren (als dat een woord is). Met portable applicaties kom ik echter een heel eind (en goed rekening houden dat gevoelige data wel beveiligd is, zoals een master password op opera, etc.)Wiethoofd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:18:
[...]
Je kan een map 'Mijn Documenten' aanmaken op je SD kaart, en vervolgens op je bureaublad rechtermuisknop > eigenschappen van je Mijn Documenten kiezen en de locatie veranderen naar de map op je SD kaart en alles laten verplaatsen. EEE uit, SD kaart er uit, geen persoonlijke data meer op je EEE.
Anoniem: 104854
Ik heb toch maar de 1000H gekocht.
Heb in de winkel even op de 901 en de 1000 getypt. Aangezien ik hem voor colleges wil gebruiken en ik dus veel ga typen vond ik de 901 echt te kleine toetsen hebben.
Dingetje staat hier nu op te laden, misschien een stomme vraag, maar ze zeggen altijd dat je de batterij eerst helemaal op moet laden. Mag ik hem dan via netstroom al wel een keer aanzetten? Of beter gewoon echt wachten tot hij helemaal vol zit? En hoe lang duurt dat ongeveer?
Heb in de winkel even op de 901 en de 1000 getypt. Aangezien ik hem voor colleges wil gebruiken en ik dus veel ga typen vond ik de 901 echt te kleine toetsen hebben.
Dingetje staat hier nu op te laden, misschien een stomme vraag, maar ze zeggen altijd dat je de batterij eerst helemaal op moet laden. Mag ik hem dan via netstroom al wel een keer aanzetten? Of beter gewoon echt wachten tot hij helemaal vol zit? En hoe lang duurt dat ongeveer?
vandaag ook even op de 901 getyped, terwijl ik al een 1000h had, ben toch blij dat ik de 1000h heb, 901 is duidelijk kleiner en vast makkelijker mee te nemen, maar toetsenbord is zeker minder.Anoniem: 104854 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 20:42:
Ik heb toch maar de 1000H gekocht.
Het is geen probleem als je hem gewoon aan zet. Zolang hij maar helemaal op laad, duurt alleen langer als hij aan is.
Voor het scrollen maakt het geen verschil: de schermen hebben immers dezelfde resolutie (1024x600 pixels)!funrider schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:39:
[...]
Ik zit ook te overwegen de 1000 te kopen maar wil sowieso ook 10 of 11 inch om toch redelijk compact te houden maar nog wel normaal wat op scherm te kunnen tonen (geen zin in veel te scrollen). Maar lees alleen wel dat door de gewone Harddisk die erin zit dit extra verbruikt (t.o.v. flashdisk) voor de 6 cell li-ion accu. Qua tekst/mail/internet kan ie dan zo'n 5 uur mee. Is dat ook jullie ervaring. Las ook ergens dat als je ruim uurtje filmpjes kijkt ie t wel al voor gezien houdt. Dat is wel weer wat kort. Is er ook een flash versie van de 1000 en zo ja is dan de schrijf/laadsnelheid een groot nadeel?
Dat lijkt mij ook, toch ben ik heel tevreden met mijn 901. Een van de grote voordelen vind ik dat je 'm kan dichtklappen (standby) en direct onbezorgd kan meenemen. Hij verbruikt heel weinig in standby en zo gaat ie met één keer opstarten een ruime werkdag mee. En hij is zo schattig in het klein ;-) (je hebt direct drommen collega's om je heen staan...).Anoniem: 104854 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 20:43:
Ik vind de 1000H overigens nog steeds super compact. Is een stuk kleiner dan een A4 blad. Heerlijk.
Ik merkte toch iets tè erg, óók met alleen surfen dat het toch iets te belemmerend voelt om maar anderhalve post te kunnen zien op het beeld, als je bijv naar GoT surft. Alsof iemand bewust zn handen voor het beeld doet waardoor je nog maar weinig mocht zien. Hoe ervaren jullie surfen ermee?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Vanavond de 901 en 1000H gespot bij een winkel om te kijken welke het beste voldoet. Ik ben nog aan het overwegen. De 901 is lastig typen, maar is mooi compact en heeft flashdisk. De 1000H typt goed en heeft veel opslag, maar is groot en ouderwetse hdd.
Wat ik mij afvraag: Zijn er batterij-problemen of andere problemen?
Ik vind de problemen die ik over de 900 heb gelezen best ernstig voor een apparaat dat nog aardig wat kost. Dat vind ik onacceptabel. Is dat gedoe bij de 901 en 1000H voorbij?
Wat ik mij afvraag: Zijn er batterij-problemen of andere problemen?
Ik vind de problemen die ik over de 900 heb gelezen best ernstig voor een apparaat dat nog aardig wat kost. Dat vind ik onacceptabel. Is dat gedoe bij de 901 en 1000H voorbij?
Anoniem: 263150
Tot nu toe ervaar ik het niet als een probleem. Het is soms even wat extra scrollen, maar met de standaard resolutie op de 900, ziet alles er gewoon goed uit.MsG schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:51:
Ik merkte toch iets tè erg, óók met alleen surfen dat het toch iets te belemmerend voelt om maar anderhalve post te kunnen zien op het beeld, als je bijv naar GoT surft. Alsof iemand bewust zn handen voor het beeld doet waardoor je nog maar weinig mocht zien. Hoe ervaren jullie surfen ermee?
Momenteel doe ik alles op mijn Eee, mijn 15,4" staat even geparkeerd (moet sowieso nog geformatteerd worden). Hij hangt thuis wel vrij veel aan het net, maar werkt goed
Nogmaals: t.a.v. het scrollen maakt het geen verschil (evenveel pixels) alleen de letters/afbeeldingen zijn groter. Het scrollen met de touchpad gaat super! En als je het even niet kunt lezen: zoomen met de touchpad of het geinige vergrootglas. Handig: laat de taakbalk automatisch verdwijnen (scheelt weer een paar regels) en zet de statusbalk en zoveel mogelijk werkbalken van je browser uit.MsG schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:51:
Het maakt wel degelijk verschilCletje schreef op woensdag 10 september 2008 @ 00:36:
[...]
Nogmaals: t.a.v. het scrollen maakt het geen verschil (evenveel pixels) alleen de letters/afbeeldingen zijn groter. Het scrollen met de touchpad gaat super! En als je het even niet kunt lezen: zoomen met de touchpad of het geinige vergrootglas. Handig: laat de taakbalk automatisch verdwijnen (scheelt weer een paar regels) en zet de statusbalk en zoveel mogelijk werkbalken van je browser uit.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik heb op me eee pc 901 vista gezet
maar nu elke keer als ik hem opstart
geeft hij pas beeld als ik hem eerst in slaapstand zet
weet iemand als hier een oplossing voor is ?
ik krijg de bios en dat windows laad wel te zien.
vervolgens zwart scherm en dan hoor ik hem opstarten en dan blijft het zwart
vervolgens als ik hem in slaapstand zet en weer eruit krijg ik gewoon beeld.
??????
maar nu elke keer als ik hem opstart
geeft hij pas beeld als ik hem eerst in slaapstand zet
weet iemand als hier een oplossing voor is ?
ik krijg de bios en dat windows laad wel te zien.
vervolgens zwart scherm en dan hoor ik hem opstarten en dan blijft het zwart
vervolgens als ik hem in slaapstand zet en weer eruit krijg ik gewoon beeld.
??????
Ik heb een EEE pc 701, de 8G, en ik kan inderdaad beamen dat het bijna geen verschil maakt. Zelf draai ik de voor mij standaard setup, Debian GNU/Linux & root partitie encrypt met dm_crypt. Ik merk geen verschil in snelheid (true, ik heb niet gebencht) maar de data die erop staat is wel een stuk veiliger. Swap partitie heb ik wel uitstaan.The Zep Man schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 17:44:
[...]
Getest. In snelheid niet te merken op een 901 met AES (systeem partitie encryptie). Dit komt omdat de bottleneck van de data-doorvoer niet de CPU is. Het is de SSD zelf. En beter een echte beveiliging dan een vals gevoel van veiligheid. Als je bang bent dat iemand even hem snel aanzet, dan kan je beter bang zijn voor mensen die hem gewoon meenemen.
[...]
Met mijn methode hou ik 100% van de mensen tegen. Het is juist die enkele procent die je de nek kan omdraaien al gaat het om belangrijke gegevens.
Iets algemener: vandaag een geheugen-upgrade in mijn 901 gepropt. Wat opvalt is dat ASUS de 901 levert met een 667Mhz 1GB bank, terwijl de chipset maar tot 533Mhz gaat. Waarschijnlijk is het goedkoper voor Asus om sneller geheugen erin te stoppen.
Ook heb ik hem nu voorzien van een 8GB Micro-SD SDHC kaart in een SD-adapter. Werkt perfect.
Ook heb ik twee weken terug eens de kde4.1 release geinstalleerd. Wow, wat loopt dat soepeltjes! Ik ben normaal niet zo van de grafische poespas (ik heb heel lang fluxbox gebruikt) maar de laatste tijd is KDE toch mijn hart aan het veroveren
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
Anoniem: 227839
Ik heb nog 3 vraagjes over mijn 901:
1)Ik heb een C:\ en een D:\ Schijf. Klopt het dat dit 2 aparte geheugens zijn?
Zo ja) zijn deze allebei even snel?
2)Wat is het verschil in snelheid tussen het interne geheugen en een SDHC kaart?
3)Ik heb mijn virusprogramma nu op C:\ gezet waar ook Windows draait.
Is dit slim? Of had ik het virusprogramma beter op D:\ kunnen zetten?
Thanks again............
2)Wat is het verschil in snelheid tussen het interne geheugen en een SDHC kaart?
Thanks again............
1) dat is reeds meerdere malen behandeld in dit topicAnoniem: 227839 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 08:47:
Ik heb nog 3 vraagjes over mijn 901:
Thanks again............
2) ook dit kan je vinden in dit topic en het is afhankelijk van je SDHC kaart
3) relateert aan vraag 1.
succes met zoeken!
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
ik zie nu best vaak mensen zeggen dat de flash disk van de 901 een voordeel is, ten opzichte van de hdd in de 1000h, maar als ik vele van de reviews lees, is de hdd ongeveer even snel qua lezen, maar vele malen sneller que schrijven. Dit zal vast liggen aan dat de ssd nog redelijk nieuw is, maar is er op dit moment (behalve het feit dat het minder snel kapot kan) een voordeel om ssd te hebben?
Want ondanks dat ik wat meer mee moet slepen, ben ik toch wel erg blij dat ik nu 120GB in mijn eee heb, al mijn foto's hadden al niet samen met XP en programma's op een 12GB ssd gepast.
Want ondanks dat ik wat meer mee moet slepen, ben ik toch wel erg blij dat ik nu 120GB in mijn eee heb, al mijn foto's hadden al niet samen met XP en programma's op een 12GB ssd gepast.
ben echt happy met mijn 1000h. xp zit er weer clean op alles werkt super
. toch blij dat ik voor de 1000h ben gegaan inplaats van de 901. toch meer comfort met typen voor school. en nog steeds klein
geweldig accu die 5 uur mee gaat leuke spelletjes erop spelen lukt ook. beter dan de 900
en ben wel happy dat er een 2,5 hdd in zit inplaats van die ssd. dat was toch echt te weinig geheugen en snel vond ik het ook niet dus. misschien over jaartje een grotere hdd in doen als ik het nodig heb
geweldig accu die 5 uur mee gaat leuke spelletjes erop spelen lukt ook. beter dan de 900
en ben wel happy dat er een 2,5 hdd in zit inplaats van die ssd. dat was toch echt te weinig geheugen en snel vond ik het ook niet dus. misschien over jaartje een grotere hdd in doen als ik het nodig heb
ik vond op de website van dixons dit model:
http://www.dixons.nl/De_o...wart.7109683/default.aspx
ASUS eee pc 900 BK081 met de volgende specs voor 299,99
ASUS Eee PC 900-BK081 8,9" notebook zwart Art.nr : 7109683
Merk processor : Intel
Type processor : Mobile CPU & chipset
Kloksnelheid : -
Cachegeheugen : 512 KB
Bustechnologie : -
Intern geheugen : 1024 MB
Harde schijf : flashgeheugen 16 GB
CD/DVD (RW) : geen
Diskettestation : nee
Grafische kaart : Intel GMA900-igp
Grafisch geheugen tot : -
Shared videogeheugen : ja
Modem : geen
IEEE 1394 : nee
Netwerkkaart : ja
Parallelpoort : nee
Seriële poorten : nee
USB-poorten : 3x USB 2.0
TV-out : nee
Touchpad : ja
Accu : Li-ion
PCMCIA : nee
Schermformaat : 8,9 inch
Widescreen scherm : ja
Besturingssysteem : Linux
IRDA : nee
WiFi : 802.11g
Garantie : carry in
Garantieduur : 24 maanden
Bluetooth : nee
Ingebouwde webcam : ja
Nummeriek toetsenbord : nee
Geheugenkaartlezer : ja
Fabriekscode : EEE PC 900-BK081 90OA09A25112J1IE22QQ
Ik kan verder weinig vinden over dit model, hij heeft een kleinere ssd dan de gewone 900 en is ook 50 euro goedkoper.
Kan dit misschien de 900a zijn met atom processor?
edit: dit lijkt een nieuwe goedkopere versie van de 900 te zijn met alleen een nieuwe ssd, dus nog steeds de celeron processor.
link: http://www.asus.com/produ...=0&model=2152&modelmenu=2
het weekend maar eens kijken bij de lokale Dixons of ze hem al binnen hebben. De prijs staat mij wel aan.
ASUS Eee PC 900-BK081 8,9" notebook zwart Art.nr : 7109683
Merk processor : Intel
Type processor : Mobile CPU & chipset
Kloksnelheid : -
Cachegeheugen : 512 KB
Bustechnologie : -
Intern geheugen : 1024 MB
Harde schijf : flashgeheugen 16 GB
CD/DVD (RW) : geen
Diskettestation : nee
Grafische kaart : Intel GMA900-igp
Grafisch geheugen tot : -
Shared videogeheugen : ja
Modem : geen
IEEE 1394 : nee
Netwerkkaart : ja
Parallelpoort : nee
Seriële poorten : nee
USB-poorten : 3x USB 2.0
TV-out : nee
Touchpad : ja
Accu : Li-ion
PCMCIA : nee
Schermformaat : 8,9 inch
Widescreen scherm : ja
Besturingssysteem : Linux
IRDA : nee
WiFi : 802.11g
Garantie : carry in
Garantieduur : 24 maanden
Bluetooth : nee
Ingebouwde webcam : ja
Nummeriek toetsenbord : nee
Geheugenkaartlezer : ja
Fabriekscode : EEE PC 900-BK081 90OA09A25112J1IE22QQ
Ik kan verder weinig vinden over dit model, hij heeft een kleinere ssd dan de gewone 900 en is ook 50 euro goedkoper.
Kan dit misschien de 900a zijn met atom processor?
edit: dit lijkt een nieuwe goedkopere versie van de 900 te zijn met alleen een nieuwe ssd, dus nog steeds de celeron processor.
link: http://www.asus.com/produ...=0&model=2152&modelmenu=2
het weekend maar eens kijken bij de lokale Dixons of ze hem al binnen hebben. De prijs staat mij wel aan.
[ Voor 10% gewijzigd door michel2506 op 10-09-2008 11:02 ]
Anoniem: 117981
SSD is schokbestendig en weegt minder. Waarom heb je al je foto's op je harddisk staan trouwens? Zet ze lekker online op Picasa ofzo als je er altijd bij wilt kunnen...BloodDragon schreef op woensdag 10 september 2008 @ 09:22:
ik zie nu best vaak mensen zeggen dat de flash disk van de 901 een voordeel is, ten opzichte van de hdd in de 1000h, maar als ik vele van de reviews lees, is de hdd ongeveer even snel qua lezen, maar vele malen sneller que schrijven. Dit zal vast liggen aan dat de ssd nog redelijk nieuw is, maar is er op dit moment (behalve het feit dat het minder snel kapot kan) een voordeel om ssd te hebben?
Ik twijffel zelf ook tussen de aanschaf van een HD model of een model met SSD. Het grote voordeel van SSD is dat het inderdaad schokbestendig is, en je de machine dus makkelijk dicht kunt klappen en direct mee kunt nemen zonder gevaar dat je harddisk crasht. SSD kun je natuurlijk vervangen voor een groter exemplaar. Maar HD's zijn natuurlijk altijd groter, maar ook zwaarder en minder schokbestendig. Bij gewone werkzaamheden is de snelheid, welke ik heb ervaren op diverse machine's, geen bottleneck.BloodDragon schreef op woensdag 10 september 2008 @ 09:22:
[...]ssd nog redelijk nieuw is, maar is er op dit moment (behalve het feit dat het minder snel kapot kan) een voordeel om ssd te hebben?
[...]
Anoniem: 92347
Hmmz, zit een beetje met een dilemma hier.
Ik heb hier een EEE pc 701 /4G staan waarop ik een beamer wil aansluiten, maar ik wil eigenlijk op de eeepc m'n standaard resolutie behouden en op de beamer 1024*768 gebruiken. Maar aangezien de eee alleen z'n beeld kan klonen en geen 1024 *768 ondersteund op de 7" scherm.
Wie o Wie heeft voor mij een oplossing (A)
PS: Wil alles eigenlijk op de simple mode laten om het zo zo makkelijk mogelijk te houden voor de eigenaar
Heb nog wel een iets gevonden om via VNC 1024 * xxx te laten draaien op scaling-mode, maar heb geen idee of dit ook gaat werken voor de externe scherm.
Ik heb hier een EEE pc 701 /4G staan waarop ik een beamer wil aansluiten, maar ik wil eigenlijk op de eeepc m'n standaard resolutie behouden en op de beamer 1024*768 gebruiken. Maar aangezien de eee alleen z'n beeld kan klonen en geen 1024 *768 ondersteund op de 7" scherm.
PS: Wil alles eigenlijk op de simple mode laten om het zo zo makkelijk mogelijk te houden voor de eigenaar
Heb nog wel een iets gevonden om via VNC 1024 * xxx te laten draaien op scaling-mode, maar heb geen idee of dit ook gaat werken voor de externe scherm.
Dit is de 16gb SSD variant. De prijs is OK, maar weet dat deze SSD eens stuk langzamer is dan de 4gb OS SSD die in normale 900's zit!!michel2506 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 10:42:
Mensen op EEEuser forums zeuren er zwaar over.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Doelde ook op de meest beschikbare van de 1000 serie de HD. Gekgenoeg wordt op de meeste sites aangeduid als 'H'. Wordt het overigens niet tijd dat de startpost wordt aangepast met de 3 versies van de 1000 serie. | 1000 - 40GB SDD | 1000H 160GB HDD | 1000HD - 80GB HDD |vandevorst schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:03:
[...]
De 1000 heeft helemaal geen hdd!!!
De 1000 komt enkel met SSD, van 40GB (al is deze nog niet uit)
1000H (h van harddisk) heeft uiteraard wel een harde schijf,
Wacht nog even totdat de 1000 HD/H gaat zakken in prijs (nu rond 400 euro) qua schrijf/lees snelheid toch net tandje beter en qua levensduur schijf heb ik goede hoop. Ben vrij netjes op mn spullen.
oke goed om te weten, dan ga ik denk ik toch maar door kan sparen voor een 901 of de 900A wanneer deze uitkomt.XanderDrake schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:00:
[...]
Dit is de 16gb SSD variant. De prijs is OK, maar weet dat deze SSD eens stuk langzamer is dan de 4gb OS SSD die in normale 900's zit!!
Mensen op EEEuser forums zeuren er zwaar over.
Het betreft de 900 met 16Gb SSD. Deze is erg traag. De 900 wordt ook (nog) verkocht met XP (12GB / 4GB built-in + 8GB flash ) en GNU-Linux (20Gb / 4GB built-in +16GB flash). Dixons verkoopt dus de 16GB flash SSD (GNU Linux OS Version)michel2506 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 10:42:
edit: ik zie nu pas dat bovenstaand al gemeld is door "Opterpr0n"
[ Voor 4% gewijzigd door wsmaal op 10-09-2008 13:30 ]
Ding staat nu al bijna 24 uur op te laden. Rode lichtje knippert nog steeds langzaam.
Hoe lang moet ie wel niet opladen de eerste keer?
Hoe lang moet ie wel niet opladen de eerste keer?
24u lijkt me toch wel iets te lang dat hij moet opladen ... de 5200mah in mijn eee900 heeft slechts een 3 tal uurtjes nodig om van 0 naar 100% te gaan.
Hoeveel % geeft het os aan?
Hoeveel % geeft het os aan?
Onder windows kan je een extended desktop maken met verschillende resoluties per beeldscherm. Dit is daar ook een handig tooltje voor: http://realtimesoft.com/ultramon/overview/Anoniem: 92347 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 11:19:
Hmmz, zit een beetje met een dilemma hier.
Maar misschien draai jij wel Linux, en dan zal het ook wel kunnen.
24 uur zeg je, maar staat het apparaat wel uit? Hij laadt veel trager op als je 'm aan hebt staan, en ook wat trager als ie standby staat.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Heeft heel de nacht uitgestaan ja.Exirion schreef op woensdag 10 september 2008 @ 14:41:
[...]
24 uur zeg je, maar staat het apparaat wel uit? Hij laadt veel trager op als je 'm aan hebt staan, en ook wat trager als ie standby staat.
Die 58% geeft ie aan als ik op het batterij icoontje ga staan in windows.
Kan het zijn dat hij er softwarematig naast zit, en dat de batterij dus wel 100% vol zit?
Maar zou mijn lampje dan blijven knipperen... ?
Kan het zijn dat hij er softwarematig naast zit, en dat de batterij dus wel 100% vol zit?
Instaleer dit progje eens, kijken wat voor waarde die aangeeft. Die Windhoos batterij meter is niet nauwkeurig...Anoniem: 104854 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 14:52:
Die 58% geeft ie aan als ik op het batterij icoontje ga staan in windows.
http://www.batteryinfo.de.vu/
Ben benieuwt !
[ Voor 3% gewijzigd door Windkracht13 op 10-09-2008 15:08 ]
Nou, dn vrees ik dat je een "rotte" batterij heb, ik zou 'm gewoon gaan omruilen voor en andere.
Zonde hoor...
Zonde hoor...
Hangt nu weer een minuut of 10 aan de lader, en blijft op 56% staan.
Het is net alsof hij dus absoluut niet meer oplaadt.
Ik hoop dat het aan de accu lader ligt dan.
Baal er alleen flink van, moet ik weer terug naar de winkel.
Het is net alsof hij dus absoluut niet meer oplaadt.
Ik hoop dat het aan de accu lader ligt dan.
Baal er alleen flink van, moet ik weer terug naar de winkel.
Inmiddels het probleem met het geheugen wat niet wou booten ook opgelost.
Naar een winkel gegaan en exact hetzelfde type geheugen daar terplekke in de winkel in m'n 900 gepropt. Het enige verschil is de stikker op het doosje en het 'typenummer' op de sticker.
Werkend: 3989/118 (rechtsonder op de voorkant)
Niet werken: F208/118 (ook rechtsonder op de voorkant)
Ook is de werkende een blauwere sticker (als dat een woord is) maar het werkt. Ik drukte em er in meteen booten.
Om uit te sluiten dan de F208/118 niet werkte hebben we deze in 2 laptops gedrukt en die starten meteen op, dus het geheugen was niet stuk, aangezien ik ook al 2x met puur geluk met die reepjes in m'n 900 heb kunnen booten.
Het betreft hier pricewatch: Kingston KVR667D2S5/2G
Naar een winkel gegaan en exact hetzelfde type geheugen daar terplekke in de winkel in m'n 900 gepropt. Het enige verschil is de stikker op het doosje en het 'typenummer' op de sticker.
Ook is de werkende een blauwere sticker (als dat een woord is) maar het werkt. Ik drukte em er in meteen booten.
Om uit te sluiten dan de F208/118 niet werkte hebben we deze in 2 laptops gedrukt en die starten meteen op, dus het geheugen was niet stuk, aangezien ik ook al 2x met puur geluk met die reepjes in m'n 900 heb kunnen booten.
Je behoud gewoon je garantie als je je geheugen vervangt.
Die behoudt je, dat heeft Asus sinds de introductie van de 900 dacht ik aangepast, eerst mocht je er geen ander geheugen instoppen, zat er een Waranty void if removed sticker op een schroefje.Anoniem: 104854 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 17:41:
Wat doet het met je garantie als je er meer geheugen in mept?
Verder iets 'leuks' ontdekt, en ik wil even weten of meer mensen er last van hebben.
Als je je EEE PC aan hebt staan en je drukt de adapter er in tript je beeld, computer vast.
Als je je EEE PC aan hebt staan aan de adapter en je trekt deze er uit tript je beeld, computer vast.
Als je je EEE PC in slaap zet of uitzet en de kabel er in stopt/uit haalt en aan zet, niets aan het handje.
Ach, op de de 1000H zit een hd 2,5 inch connector, dus je kan alsnog een SSD plaatsen als je dat perse wilt. En dan heb je dus niet zo een trage SSD die Aus standaard in de EEE plaatst.Bulldog schreef op woensdag 10 september 2008 @ 11:14:
[...]
Ik twijffel zelf ook tussen de aanschaf van een HD model of een model met SSD. Het grote voordeel van SSD is dat het inderdaad schokbestendig is, en je de machine dus makkelijk dicht kunt klappen en direct mee kunt nemen zonder gevaar dat je harddisk crasht. SSD kun je natuurlijk vervangen voor een groter exemplaar. Maar HD's zijn natuurlijk altijd groter, maar ook zwaarder en minder schokbestendig. Bij gewone werkzaamheden is de snelheid, welke ik heb ervaren op diverse machine's, geen bottleneck.
Anoniem: 263150
Op mijn Eee 900 van bovenste problemen geen last; laatste opmerking nooit geprobeerd/tegengekomen...Wiethoofd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:49:
Verder iets 'leuks' ontdekt, en ik wil even weten of meer mensen er last van hebben.
Als je je EEE PC aan hebt staan en je drukt de adapter er in tript je beeld, computer vast.
Als je je EEE PC aan hebt staan aan de adapter en je trekt deze er uit tript je beeld, computer vast.
Als je je EEE PC in slaap zet of uitzet en de kabel er in stopt/uit haalt en aan zet, niets aan het handje.
Ik heb ook nergens last van, heb je 'm toevallig under/overclockt? Aangepaste .ini file?Wiethoofd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:49:
[...]
Die behoudt je, dat heeft Asus sinds de introductie van de 900 dacht ik aangepast, eerst mocht je er geen ander geheugen instoppen, zat er een Waranty void if removed sticker op een schroefje.
Daar wil het nog wel eens fout mee gaan.
Zelfs zonder eeectl open had hij laatst last van het probleem, ik zal eens proberen met verschillende dingen open. eeectl eerst eens op 630 zetten in batterijmode en vervolgens de lader er aan, in 630 en vervolgens de lader er af, in batterijmode zonder eeectl open etc. Ik post wel waar het aan ligtWindkracht13 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:21:
Ik heb ook nergens last van, heb je 'm toevallig under/overclockt? Aangepaste .ini file?
Ik had er alleen last van als ie hevig was overclockt, of juist zwaar under...
Nu we het over Eeectl hebben. Als ik mijn Eee900 op stock zet, blijft hij op 900mhz draaien. Krijg hem voor geen mogelijkheid op 700 ( toch)?
Ook hier heb ik geen last van.
>< fluistertoon aan >< Heeft iemand al het Vienna Concept draaien? >< fluistertoon uit ><
Na 2 dagen Vista proberen,toch maar wat anders proberen...
>< fluistertoon aan >< Heeft iemand al het Vienna Concept draaien? >< fluistertoon uit ><
Na 2 dagen Vista proberen,toch maar wat anders proberen...
Als je de .ini aanpast moet je wel custom snelheden kunnen maken.Tomino schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:56:
Nu we het over Eeectl hebben. Als ik mijn Eee900 op stock zet, blijft hij op 900mhz draaien. Krijg hem voor geen mogelijkheid op 700 ( toch)?
Zorg wel dat je de stappen naar die snelheid wel toevoegt!
Dus bijvoorbeeld ±700MHz zou zijn: 77,100,0,700; (fsb, pci-bus,voltageregeling,naam;)
Boven/rond de 900MHz wordt het 100,100,1,900;
De pci-bus op 100 laten staan, anders wordt reageert je ssd traag. Voltage regeling gaat met 0 of 1, 1 is stockvoltage, 0 is low.
Adapter aan/los koppelen zonder eeectl aan werkt perfect, net getest
[ Voor 5% gewijzigd door Wiethoofd op 10-09-2008 22:31 ]
Okee, een uurtje zoeken en lezen verderKassad schreef op woensdag 10 september 2008 @ 09:21:
[...]
1) dat is reeds meerdere malen behandeld in dit topic
2) ook dit kan je vinden in dit topic en het is afhankelijk van je SDHC kaart
3) relateert aan vraag 1.
succes met zoeken!
'ervaringen asus eee pc' kan zoeken) mag ik dus tot de conclusie komen dat:
-1)bij een 901 zowel de c: als d: schijf evensnel zijn.
-2)me nog niet geheel duidelijk geworden. Ik heb een 16gb sdhc kaart.
-3)het dus niet uitmaakt of je antivirusprogramma op c: of d: draait.
Klopt dit? Thanks.....
kan wel, search en dan invullen: title:(Asus EEE PC) met daarachter je zoekwoordenAnoniem: 227839 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:41:
Okee, een uurtje zoeken en lezen verder(jammer dat je niet door alle
'ervaringen asus eee pc' kan zoeken) mag ik dus tot de conclusie komen dat:
klopt, bij de 900 is de C: sneller dan de D:-1)bij een 901 zowel de c: als d: schijf evensnel zijn.
Laat ik me niet over uit, maar het is geen volwaardige SSD, maar een bult flashchips die samen 16GB vormen.-2)me nog niet geheel duidelijk geworden. Ik heb een 16gb sdhc kaart.
Het laadt zich in je geheugen, het is alleen waar het ruimte inneemt voor de installatie, C: of D: the choice is yours.-3)het dus niet uitmaakt of je antivirusprogramma op c: of d: draait.
Heeft iemand met een 901 al succesvol wake-on-lan gebruikt? Ik vind hier namelijk nergens info over, wel dat het met een 701 zou werken.
Het probleem is denk ik dat de optie "Dit apparaat mag de computer uit stand-by halen" van de netwerkkaart niet selecteerbaar is. Overige settings die nodig zijn voor WOL staan aan.
Het probleem is denk ik dat de optie "Dit apparaat mag de computer uit stand-by halen" van de netwerkkaart niet selecteerbaar is. Overige settings die nodig zijn voor WOL staan aan.
Onwaar. Bij mijn 901 is mijn C-schjif trager dan mijn D-schijf. Tenminste, qua lezen. Getest met HDTune. De 4GB schijf leest gemiddeld 13,8 MB/s. De 8GB schijf doet dat op 32,2 MB/s gemiddeld.Anoniem: 227839 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:41:
[...]
-1)bij een 901 zowel de c: als d: schijf evensnel zijn.
De interne card reader van de 901 ondersteund SDHC. Getest met een 8 GB SDHC kaart. 16 GB zou ook moeten werken.-2)me nog niet geheel duidelijk geworden. Ik heb een 16gb sdhc kaart.
Een antivirusprogramma draait grotendeels vanuit het geheugen. Of je hem nou laad vanaf C of D maakt niet veel uit.-3)het dus niet uitmaakt of je antivirusprogramma op c: of d: draait.
Heb je het al überhaupt getest? Zet de 901 aan het stroomnet, stel de Atheros netwerkkaart in via de Windows-driver op Magic Packet (en alleen Magic Packet) en schrijf het MAC-adres op. Zet de computer nu op de nette manier uit terwijl er een netwerkstekker in zit (m.a.w.: door Windows af te sluiten en de computer zichzelf uit te laten schakelen). Verwijder NIET de stroomadapter. Gebruik nu een WOL tool op een computer in hetzelfde netwerksegment om de magic packet te versturen met het MAC-adres van de EEE PC. Al doet je EEE PC niets, controleer dan eerst of er ook inderdaad een magic packet verzonden wordt met behulp van een sniffer.RobbyS schreef op woensdag 10 september 2008 @ 23:00:
Heeft iemand met een 901 al succesvol wake-on-lan gebruikt? Ik vind hier namelijk nergens info over, wel dat het met een 701 zou werken.
[ Voor 41% gewijzigd door The Zep Man op 10-09-2008 23:21 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Hoi,
Wordt de Eeepc 901 geleverd met XP Engels? Zo nee, iemand die weet waar een shop in NL is die hem met deze versie verkoopt?...of kan ik gewoon mijn XP Engelse CD erop installeren?...in dat geval kan ik dus beter een Linux versie kopen die goedkoper is en dus zelf XP installeren
Alvast bedankt.
Edit: hmmm....laat maar...ik zie dat anderen ook de vraag hebben gesteld :-)...dus gewoon XP Home UK versie proberen te installeren...zal ik maar even van MS downloaden dan.
Is dat de normale XP Home of the XP tablet edition dat geinstalleerd moet worden? Zie dat sommige verkopers tablet edition vermelden als operating system.
Wordt de Eeepc 901 geleverd met XP Engels? Zo nee, iemand die weet waar een shop in NL is die hem met deze versie verkoopt?...of kan ik gewoon mijn XP Engelse CD erop installeren?...in dat geval kan ik dus beter een Linux versie kopen die goedkoper is en dus zelf XP installeren
Alvast bedankt.
Edit: hmmm....laat maar...ik zie dat anderen ook de vraag hebben gesteld :-)...dus gewoon XP Home UK versie proberen te installeren...zal ik maar even van MS downloaden dan.
Is dat de normale XP Home of the XP tablet edition dat geinstalleerd moet worden? Zie dat sommige verkopers tablet edition vermelden als operating system.
[ Voor 36% gewijzigd door LaptopRookie op 11-09-2008 00:49 ]
Ik dacht dat het andersom was, maar inderdaad, de 4 GB schijnt (bij mij ietsje) trager in het lezen te zijn. HDtune: C: gem 37,7 MB/sec D: gem 40,8 MB/sec.The Zep Man schreef op woensdag 10 september 2008 @ 23:13:
[...]
Onwaar. Bij mijn 901 is mijn C-schjif trager dan mijn D-schijf. Tenminste, qua lezen. Getest met HDTune. De 4GB schijf leest gemiddeld 13,8 MB/s. De 8GB schijf doet dat op 32,2 MB/s gemiddeld.
ik heb gewoon de Engelse (weet niet of er verschil is tussen UK of US) Windows XP Home geïnstalleerd. Dit is ook waar je een licentie voor hebt, het gaat dus waarschijnlijk niet werken met een tablet editie (waar je overigens ook weinig aan hebt zonder touchscreen).LaptopRookie schreef op donderdag 11 september 2008 @ 00:33:
Hoi,
Wordt de Eeepc 901 geleverd met XP Engels? Zo nee, iemand die weet waar een shop in NL is die hem met deze versie verkoopt?...of kan ik gewoon mijn XP Engelse CD erop installeren?...in dat geval kan ik dus beter een Linux versie kopen die goedkoper is en dus zelf XP installeren![]()
Alvast bedankt.
Vreemde was wel, dat ik na een paar keer opnieuw opstarten de melding kreeg dat mijn hardware te veel veranderd was en dat ik opnieuw XP moest activeren. Dat ging toen niet meer, omdat hij zei dat ik het al op teveel computer geïnstalleerd had (vreemd), maar toen via de telefoon een nummer gekregen om weer te activeren en sindsdien geen probleem meer gehad.
[ Voor 14% gewijzigd door sroebert op 11-09-2008 07:30 ]
Heeeej, kijk zo leer ik nog es wat op mijn ouwe dagWiethoofd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:54:
[...]
kan wel, search en dan invullen: title:(Asus EEE PC) met daarachter je zoekwoorden
Anoniem: 215632
Wat ik me afvraag: in genoeg muziek magazines (recentelijk de engelse Future Music) staan Asus EEE Pc's (of soortgelijken, iig gemene deler is de Atom N270 CPU) gereviewed en dan staat er bij dat het ideale machines zijn voor o.a. de 'digitale DJ'.
Maw: ze zouden fatsoenlijk moeten werken met software als Ableton, Traktor en Serrato Scratch.
Een kennis van mij heeft deze week een Asus 1000H op zicht gekregen van een dealer om dit eens goed te testen, maar zijn testen waren niet echt bevredigend te noemen.
Ableton werkte wel, MAAR: de response time van het programma en het OS werden zeer traag.
Ik zelf zat toen de MSI Wind net uit was te twijfelen over aanschaf, om dus te gebruiken met Serrato Scratch. Heeft iemand hier ervaring mee?
Maw: ze zouden fatsoenlijk moeten werken met software als Ableton, Traktor en Serrato Scratch.
Een kennis van mij heeft deze week een Asus 1000H op zicht gekregen van een dealer om dit eens goed te testen, maar zijn testen waren niet echt bevredigend te noemen.
Ableton werkte wel, MAAR: de response time van het programma en het OS werden zeer traag.
Ik zelf zat toen de MSI Wind net uit was te twijfelen over aanschaf, om dus te gebruiken met Serrato Scratch. Heeft iemand hier ervaring mee?
Iemand nog interesse in de "bol.com" EEE 901 voor 279 euro? Heb er even mee gespeeld, toch niets voor mij, verkocht, deal die niet door gaat en nu dus nieuw in doos op de keukentafel ligt.
Heeft ie dode pixels of is ie helemaal OK?koen schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:55:
Iemand nog interesse in de "bol.com" EEE 901 voor 279 euro?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
als je een beetje in de buurt van utrecht woont heb ik wel interesse.koen schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:55:
Iemand nog interesse in de "bol.com" EEE 901 voor 279 euro? Heb er even mee gespeeld, toch niets voor mij, verkocht, deal die niet door gaat en nu dus nieuw in doos op de keukentafel ligt.
Anoniem: 92347
I know, maar idd het gaat nu om dit in Xandros (wat standaard geïnstalleerd staat) te realiseren. Dus als er iemand is die weet hoe je in de simpele modus van EEE een extended desktop of dual view (clone) maar dan op beide schermen met verschillende resoluties kan laten uitvoeren dan ben jij mijn heldmzeist schreef op woensdag 10 september 2008 @ 14:39:
[...]
Onder windows kan je een extended desktop maken met verschillende resoluties per beeldscherm. Dit is daar ook een handig tooltje voor: http://realtimesoft.com/ultramon/overview/
Maar misschien draai jij wel Linux, en dan zal het ook wel kunnen.
Komt me ergens bekend voor met mijn Dell laptop. Toen ik gewoon XP installeer (dus standaard XP schijf) werkt ie goed, maar begon kuren te tonen als ik adapter eruit trek. Heel maf eigenlijk. De helpdesk van Dell geeft antwoord: je cpu driver is verkeerd gekozen bij standaard installatie XP. Verwijder de CPU drivers even. Rebooten en XP zal CPU drivers opnieuw installeren, maar ditmaal zal ie goede drivers pakken. Nu kan ik zonder problemen adapter eruit trekken of insteken zonder dat ie vastloopt. Het zit dus in instelling van CPU driver speciaal voor laptops om tussen batterij en 220V te kunnen wisselen. Probeer dat eens bij jou?Wiethoofd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:49:
Het probleem doet zich alleen voor als ik eeectl open heb staan.MrDummy schreef op donderdag 11 september 2008 @ 16:45:
Probeer dat eens bij jou?
Zie ook onder de streep hier: Wiethoofd in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 7"
Net ook geheugen aangeschaft.Wiethoofd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:37:
Inmiddels het probleem met het geheugen wat niet wou booten ook opgelost.
Welke werkt dus wel? Die waar naar je linkt?
Waar vind jij dat serienummer? Als je hem even voor het zicht op tafel hebt liggen, met de stikker naar boven en de contactpunten naar onder. Waar moet ik kijken?
Staat op de stikker:
KVR667D2S5 2G
99u5295- 011 118
Ik had 2x hetzelfde reepje, alleen was de ene een andere versie dan de andere, wel beide de D2S5/2GTomino schreef op donderdag 11 september 2008 @ 19:33:
Net ook geheugen aangeschaft.
Welke werkt dus wel? Die waar naar je linkt?
Op het doosjeWaar vind jij dat serienummer? Als je hem even voor het zicht op tafel hebt liggen, met de stikker naar boven en de contactpunten naar onder. Waar moet ik kijken?
Verder staat op het reepje zelf onderaan (met de gouden connectors naar links en de uitsparing in de bovenste helft) 9905295-041 op de niet werkende en op de werkende: 99U5295-011Staat op de stikker:
KVR667D2S5 2G
99u5295- 011 118
Het enige verschil tussen de codes is het getal na het streepje, maar bij de laatste komt het eerste deel compleet overeen met jou code en moet hij dus gaan werken.
Thnx, maar er zijn dus MEER versies zie ik nu.. Ik heb rechtsonderin op de stikker van het doosje staan:Wiethoofd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 19:38:
[...]
Ik had 2x hetzelfde reepje, alleen was de ene een andere versie dan de andere, wel beide de D2S5/2G
[...]
Op het doosjeDaar zit voorop zo'n sticker, en rechtsonderin op de sticker staan 2 regeltjes, boven staat: F208/118 op de nietwerkende en 3989/118 op de wel werkende
[...]
Verder staat op het reepje zelf onderaan (met de gouden connectors naar links en de uitsparing in de bovenste helft) 9905295-041 op de niet werkende en op de werkende: 99U5295-011
Het enige verschil tussen de codes is het getal na het streepje, maar bij de laatste komt het eerste deel compleet overeen met jou code en moet hij dus gaan werken.
2443
118
Ja, echt verschillende versies:
Ik heb deze nummers NIET: 99U5295-011
Bij mij zijn het 2094991 e.d
Gok toch maar wagen en openmaken?..
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Als je nog even kunt wachten...Tomino schreef op donderdag 11 september 2008 @ 19:43:
Gok toch maar wagen en openmaken?..
Ik heb net even foto's gemaakt van de stickers op de doosjes van het geheugen en zal deze hier even posten, maar moet ze wel even online zetten.
Prima, post maar in het nieuwe topicWiethoofd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 19:46:
[...]
Als je nog even kunt wachten...
Ik heb net even foto's gemaakt van de stickers op de doosjes van het geheugen en zal deze hier even posten, maar moet ze wel even online zetten.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic