[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:
  • 171.514 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227839

Als ik op die link van jou klik krijg ik verschillende soorten geheugen.
PC2-4200 en PC2-5300 en PC205400 welke er anders uit zien qua vorm.

Welke moet ik precies hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het enige verschil is de snelheid, het is allemaal 1x2GB SO-DIMM (aka laptopgeheugen) wat in je EEE PC past. Ik heb nu 533MHz en 667MHz geheugen gelinkt, omdat beide het doen in je EEE PC.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:34
hmm kan het missschien ook aan de soort vista liggen. want ik heb wel een lite versie erop staan. misschien dat die gene er bepaalde dingen uit heeft gehaald die de EEE juist nodig heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

syntesia schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 02:47:
hmm kan het missschien ook aan de soort vista liggen. want ik heb wel een lite versie erop staan. misschien dat die gene er bepaalde dingen uit heeft gehaald die de EEE juist nodig heeft ?
Zie ook even mijn vorige post, gaat wel over XP, maar als hetzelfde er uitgesloopt is, zal het wel logisch zijn: Wiethoofd in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Op Youtube duiken al video's op voor modden EEE PC's door Bluetooth en GPS aan usb hubje in te bouwen. Doen jullie dat ook graag of niet? Beetje meer gemakken en zo min mogelijk laten uitsteken. (en dus poorten vrijhouden voor muis of zo)
Touchscreen is ook goed in trek, denk ik.

Het staat wel vast dat er al geknutseld wordt aan deze subnotebooks hier.

Ik lees dat 700 serie mogelijk gedumpt wordt. De dealers merken dat mensen beetje klagen over te kleine scherm (browsen vooral is niet leuk) en dus zijn deze goedkoper geworden. Het zou dan onder 200 Euro komen? Pricewatch laat nu nog iets boven 200 zien. Maar op marktplaatsen kan ie wel onder 200 komen door mensen die niet meer willen.
Wat is je mening op 700 serie?

[ Voor 40% gewijzigd door MrDummy op 06-09-2008 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Wiethoofd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 07:52:
[...]

Zie ook even mijn vorige post, gaat wel over XP, maar als hetzelfde er uitgesloopt is, zal het wel logisch zijn: Wiethoofd in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 7"
oke oke tnx :). alleen probleem is ik weet niet wat die persoon er uit heeft gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

The Zep Man schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 20:43:
[...]
Tools -> Options -> Privacy. Zet het vinkje uit bij "Keep my history for at least ... days". Ik zal de instructies in mijn post nog even aanpassen hierover.

Ik zal het hier nog eens posten. Misschien handig om vanuit een nieuwe startpost heen te linken.

[...]
Handige informatie, overigens stond de pagefile standaard al bij mij uit (901)

Is het trouwens mogelijk het touchpad zo in te stellen dat je ermee kan scrollen ? dat is iets wat ik nog wel mis. (moet dus met twee vingers :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door M55 op 06-09-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wiethoofd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 00:51:
Het enige verschil is de snelheid, .
Nee ik zie ook totaal verschillende vormen op die link.

Bijvoorbeeld deze:

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2vxgh13.jpg

Maar ook deze:

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2aerxn9.jpg

Lijkt mij toch stug als die allebei passen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanbro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-05 15:29
Anoniem: 227839 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:35:
[...]

Nee ik zie ook totaal verschillende vormen op die link.

Bijvoorbeeld deze:

[afbeelding]

Maar ook deze:

[afbeelding]

Lijkt mij toch stug als die allebei passen?!
Neem gewoon deze: Kingston KVR667D2S5/2G
Die heb ik van de week gekocht bij Alternate voor 29 euro, werkt perfect, hier is de pricewatch link:
pricewatch: Kingston KVR667D2S5/2G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daanbro schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:42:
[...]

Neem gewoon deze: Kingston KVR667D2S5/2G
Kijk! Daar heb ik wat aan! :) :) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanbro
Anoniem: 227839 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:45:
[...]

Kijk! Daar heb ik wat aan! :) :) Thanks!
Dat dacht ik al, aan je vraagstelling te zien ;)

Iets met door de bomen het bos niet meer zien...

Het ziet er trouwens zo uit als je bovenste plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gauntlet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-06 22:37
@hierboven: Ik heb zelf een latje van 2gig van a-data zitten. Was een latje gaan halen van corsair maar dit gaf conflicten met de 900. Dus let op met wat je erin steekt.

En nog een ander vraagje:
heeft er al iemand ervaring met het inbouwen van een touchscreen (solderless met hub) in een 900? ziet er wel leuk uit maar de enigste plaats waar ik het zien staan heb is ebay en ik vertrouw dat handeltje niet altijd. Of zijn er reeds webshops die dit verkopen?

[ Voor 27% gewijzigd door gauntlet op 06-09-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-06 15:45

Not Pingu

Dumbass ex machina

Nou loop ik al een hele tijd te stressen of ik wel of niet een Eee PC zal kopen, maar als ik de ervaringen zo lees wordt ie door de meeste alleen gebruikt als soort veredelde PDA. Stel nou ik wil vanaf bed of bank een beetje leuk kunnen tekstverwerken of programmeren, kan dat met een Eee PC 1000(H) of is het scherm toch te klein? (Het is in de winkel zo moeilijk om je daar een voorstelling van te maken)

En enig idee wanneer de 1000 zonder H (10" met SSD) verkrijgbaar wordt?

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:08
Not Pingu schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 16:15:
Nou loop ik al een hele tijd te stressen of ik wel of niet een Eee PC zal kopen, maar als ik de ervaringen zo lees wordt ie door de meeste alleen gebruikt als soort veredelde PDA. Stel nou ik wil vanaf bed of bank een beetje leuk kunnen tekstverwerken of programmeren, kan dat met een Eee PC 1000(H) of is het scherm toch te klein? (Het is in de winkel zo moeilijk om je daar een voorstelling van te maken)

Ik heb er sinds gister eentje maar qua snelheid zit het goed (C#). Scherm mag klein beetje klein zijn maar ik vindt er perfect normaal op te internetten e.d.
Overigens heb ik hem voornamelijk gekocht om op school daar te kunnen programmeren e.d gewono de normale schooldingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
krijg nu geen xp meer erop geinstalleerd :S...

externe cd drive word niet herkent. shit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanbro

Ik heb de 701, die is daar echt te klein voor, die gebruik ik om op de bank een beetje te browsen. Maar sinds dinsdag heb ik de 1000h en dat is echt een verbetering, daar kan je echt wel redelijk gewoon op werken vanaf de bank of bed.

Geen idee wanneer de zonder H uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olden002
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 19:34
Hallo,

ik heb sinds kort een 1000h en omdat ik het geheugen naar 2G wil brengen heb ik even gekeken wat er nu in zit. Het blijkt een 1Gb 400 Mhz te zijn? Ik had 667 Mhz verwacht. Weet iemand of het klopt dat er 400 in zit en kan ik er eventueel gewoon 667 in stoppen?

Rinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

De dell mini is nu ook uit. Hier staat ie op een foto met de 3 concurrenten. Ik vind hem een stuk mooier dan de 901.
Afbeeldingslocatie: http://www.laptopmag.com/uploadedImages/Multimedia_Assets/Images/2008/Reviews/laptops/dell_inspiron_mini_9714g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/mobile/Dell/Mini/vsEee2.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 06-09-2008 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-06 22:40

The Zep Man

🏴‍☠️

Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 19:38:
De dell mini is nu ook uit. Hier staat ie op een foto met de 3 concurrenten. Ik vind hem een stuk mooier dan de 901.
Glanzend scherm = dodelijk.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

syntesia schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 16:48:
externe cd drive word niet herkent. shit
Probeer herhaaldelijk je cd-speler opnieuw te starten en je pc een seconde of 10-20 erna pas aan te drukken. Meteen op de uitknop drukken als ie em niet vind en nog eens proberen werkt meestal dan wel. Nog niet, blijf proberen, ik had gisteren hetzelfde probleem.
olden002 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 19:08:
Weet iemand of het klopt dat er 400 in zit en kan ik er eventueel gewoon 667 in stoppen?
Het klopt dat er 400Mhz in zit, dit is omdat je FSB 100 is en 1:1 loopt met je geheugen en je eigenljik niets aan veel sneller geheugen hebt. 667Mhz er in stoppen is gewoon wel nuttig, ook omdat je waarschijnlijk 667 of 533 mhz geheugen er in stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-05 07:07
Wiethoofd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 20:38:
667Mhz er in stoppen is gewoon wel nuttig, ook omdat je waarschijnlijk 667 of 533 mhz geheugen er in stopt.
euh, wat bedoel je hiermee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het zelf veel mooier maar gebruikte mijn MacBook destijds met glanzend scherm voornamelijk gewoon thuis. Ik kan me voorstellen dat voor een Netbook een glanzend scherm inderdaad minder handig is, omdat die voornamelijk bedoeld is voor overal gebruik, on the move.

Ontopic EEE:

Ik heb zo'n mini USB Bluetooth dongle gekocht en Soleil software op mijn Tiny XP versie op mijn EEE PC gedownload. Als ik Bluesoleil opstart dan zegt ie: insert BT device en als ik dat dan doe, dan gebeurt er niks.

Kan het zijn dat Tiny XP te weinig drivers heeft of zo? Kan me niet voorstellen dat de dongle stuk is, het is een nieuwe.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 06-09-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het was even een in de haast getypt berichtje, ik bedoel natuurlijk dat je er ipv 1x1GB 400Mhz geheugen toch 1x2GB 533 of 667Mhz geheugen er in stopt. Dan heb je sowieso al het voordeel van je extra geheugen en een klein beetje van de snelheid van het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 22:16:
Kan het zijn dat Tiny XP te weinig drivers heeft of zo? Kan me niet voorstellen dat de dongle stuk is, het is een nieuwe.
Probeer de dongle eens op een andere computer :+
Verder is het zo dat bluetooth support niet uit je Tiny XP gesloopt moet zijn, zo wel, dan doet idd je bluetooth het niet.

Verder net wat leuks ondekt: als je AsAcpiSvr.exe niet op laat starten (dus uitschakelt/verwijdert in CurrentVersion\Run) dan doet een deel van je Fn-knoppen het niet, waaronder je volume etc. Start je daarentegen deze exe op dan krijg je je OSD terug van je Fn toetsen en werken alle Fn-knoppen weer en krijg je keurig zo'n meldingdingetje te zien als je de toets gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 10:21
[b][message=30693503,noline]Ik lees dat 700 serie mogelijk gedumpt wordt. De dealers merken dat mensen beetje klagen over te kleine scherm (browsen vooral is niet leuk) en dus zijn deze goedkoper geworden. Het zou dan onder 200 Euro komen? Pricewatch laat nu nog iets boven 200 zien. Maar op marktplaatsen kan ie wel onder 200 komen door mensen die niet meer willen.
Wat is je mening op 700 serie?
Als ik prijs/prestatie verschil zie tussen 700 en 900 raad ik niemand aan een 700 te kopen. Ik heb er zelf nu eenmaal eentje en ik red me er wel mee, maar als ik geweten had dat de 900 ZO snel op de markt zou komen had ik daar nog wel even op gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olden002
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 19:34
Wiethoofd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 20:38:
[...]
Het klopt dat er 400Mhz in zit, dit is omdat je FSB 100 is en 1:1 loopt met je geheugen en je eigenljik niets aan veel sneller geheugen hebt.
Als ik in de bios gluur zie ik dat de FSB speed op 533 staat, of is dat wat anders?

Rinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wazzup105 schreef op zondag 07 september 2008 @ 08:52:
[...]

Als ik prijs/prestatie verschil zie tussen 700 en 900 raad ik niemand aan een 700 te kopen. Ik heb er zelf nu eenmaal eentje en ik red me er wel mee, maar als ik geweten had dat de 900 ZO snel op de markt zou komen had ik daar nog wel even op gewacht.
Helemaal mee eens. Ik had destijds een 700 uit de USA geimporteerd en heb hem meteen weer doorverkocht. 4 maandjes later was de 900 hier al in de winkel.

Voor 100 euro meer krijg je een betere webcam, een veel grotere SSD en een veel groter scherm. Ik vind de 700 te duur voor 249 euro (max. 200 euro) en de 900 is nu met 349 prima geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb ook een 701 (eind 2007 besteld uit Taiwan) Als ik op dit moment eentje zou kopen zou het ws. ook een 900 (of 901) worden (al is het maar omdat die nu net zo duur zijn als waarvoor ik mn 701 kocht), al vind ik de 701 niet zo beperkend dat ik hem nu nog ga inwisselen tegen een betere. Het is echt een apparaatje voor mobiel gebruik en daarvoor voldoet ie prima. Ik zou hem nog steeds aanraden als je er niet teveel geld aan uit wilt geven. 100 euro verschil is nl. best veel op het totaalbedrag.

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 07-09-2008 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Laatst online: 13:42

Zenyatta

Tsjakka!

Dat was wat ik ook graag wilde weten. Ik heb wat mailcontact met Asus gehad. Eerst werd me gezegd dat die al te koop is, maar daarmee bedoelde de Asus-man toch de H. Uiteindelijk kreeg ik eind augustus een mailtje dat ie eind van de maand verkrijgbaar zou zijn, maar dat het aan de winkels is of ze die willen gaan verkopen of niet.
Maar of eind van de maand dan eind augustus of eind september is, geen idee. Zal het laatste wel zijn, denk ik.
Overigens hoor ik van verschillende kanten dat er helemaal geen Linux-variant van deze Eee in Nederland op de markt komt. En dat Asus er een handje van heeft veel producten niet echt goed wereldwijd op de markt te zetten.

Ook heb ik hier het juli/augustus-nummer liggen van Asusworld (nr. 65) Daar staat de Eee 1000 in, maar met alleen een 36 GB SSD, terwijl verder overal 40GB staat. Die 36 klopt dan niet?

Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Denk eigenlijk niet dat er veel vraag zal zijn naar de SSD-versie. De gemiddelde leek kijkt alleen naar het aantal MB's en zegt de term SSD toch niks. Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Nou heb Vista erop en is opzich razendsnel maar alleen is dat ACPI probleem een beetje iritant. Iemand een idee wat de gevolgen zijn als ik alleen de driver op de .inf manier instaleer en dus niet die utility erbij installeer die dus die foutmeldingen geeft?
Ik heb trouwens ook het Stage 3 of 3 reboot probleem en heb gene flauw idee waarom dat bij mij wel is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

XoReP schreef op zondag 07 september 2008 @ 11:24:
Iemand een idee wat de gevolgen zijn als ik alleen de driver op de .inf manier instaleer en dus niet die utility erbij installeer die dus die foutmeldingen geeft?
Je kan ook met genoeg progjes (waaronder autoruns van microsoft zelf als je niet je register in wilt duiken) het acpi gedeelte uitschakelen bij het opstarten. Vervolgens opnieuw installeren met de .inf en controleren of alleen de AsAcpiSvr.exe opstart zou je werkende Fn-knoppen moeten hebben en meteen een OSD krijgen met een afbeelding welke toets je net in gedrukt hebt.

Mocht dit niet werken. Zoek een orignele Vista CD, download vLite, maak je eigen dvd (je kan 'Lite' selecteren en alles nalopen en controleren of multiprocessorsupport niet verwijderd wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User321
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 23:33
Toch wel een strak ding, die dell mini 9.. alleen dat glossy scherm, en het feit dat de F-knoppen alleen via de FN-knop toegankelijk zijn, is dan weer jammer :/
en dat 'ie nog niet in de nederlandse dell shop te krijgen is natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:02
De eee 1000 lijkt mij een zeer geschikte laptop! Hopelijk komt deze snel uit ;)
Scherm van 10", dus niet te klein.
40GB SSD, dus genoeg geheugen voor data, en toch is het flash!
En natuurlijk normaal formaat toetsenbord (ongeveer dan)

Ideaal voor school, nu heb ik een 15.4" maar dat is nogal wat meenemen

[ Voor 10% gewijzigd door Tonkey op 07-09-2008 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238243

daanbro schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 18:14:
[...]

Ik heb de 701, die is daar echt te klein voor, die gebruik ik om op de bank een beetje te browsen. Maar sinds dinsdag heb ik de 1000h en dat is echt een verbetering, daar kan je echt wel redelijk gewoon op werken vanaf de bank of bed.
Natuurlijk is de 1000 een verbetering, maar ik vind het nogal simpel gesteld dat een 701 niet geschikt is om te browsen. Ik heb een resolutie van 880x528 ingesteld en dat is in combinatie met grote fonts en cleartype heel goed te doen. Ik doe het er sinds maart van dit jaar mee en het bevalt me nog steeds.

Ik denk dat veel mensen een beetje appels met peren vergelijken. Wil je een kleine laptop waarmee je af en toe wat browsed (dus NIET vijf uur achtereen) of een mailtje of Word-document op aanmaakt, dan is een 701 een prima apparaat. Wil je foto's gaan bewerken met Photoshop, doe dit dan alsjeblieft op je desktop. Ook het spelen van grafische games (?!) ga je toch niet op zo'n miniding doen?

Een 1000 is aanzienlijk groter dan een 701 of 900 en schiet als 'kleine' laptop (denk ik) een beetje z'n doel voorbij. Mijn 701 is een stuk kleiner dan m'n toilettas en gaat elk weekend of zomervakantie met me mee op de motor. De enige reden voor mij om een 901 aan te schaffen is het feit dat 'ie veel beter met de accu omgaat, wat ongetwijfeld ook voor een 1000 geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Laatst online: 08-05 07:07
Anoniem: 238243 schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:40:
[...]
Een 1000 is aanzienlijk groter dan een 701 of 900 en schiet als 'kleine' laptop (denk ik) een beetje z'n doel voorbij. Mijn 701 is een stuk kleiner dan m'n toilettas en gaat elk weekend of zomervakantie met me mee op de motor. De enige reden voor mij om een 901 aan te schaffen is het feit dat 'ie veel beter met de accu omgaat, wat ongetwijfeld ook voor een 1000 geldt.
de grootte van de 1000 valt ook wel weer mee. Wat dat betreft vind ik juist de 701 of 901 juist iets te klein (maar dat is ook per persoon verschillend natuurlijk). Het mooie aan de 1000 is dat hij gewoon net iets groter toetsenbord heeft, wat toch wat lekkerder typt. Ik wilde deze kleine laptop voor makkelijk meenemen en zijn lange batterij duur. Het is voor iedereen anders, maar ik vind de 1000 precies de goede size, past in een kleine tas, niet te zwaar en toch nog net een groot genoeg toetsenbord om lekker op te kunnen typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NokNok12 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:47:
[...]

Had gisteren precies hetzelfde probleem, nieuwe nlite cd met multiprocessor en het werkt weer zoals het moet. Volgens mij is die handleiding ook voor een 700 en 900 eeepc met een celeron processor.
Helemaal juist, de handleiding is voor een 701 geschreven, de 900 serie bestond bij het maken van die handleiding nog niet! Toch hoor ik regelmatig van 900 gebruikers dat alles prima werkt, heb het zelf ook op een 900 geïnstalleerd zonder problemen. Maar ik zal dit in de handleiding opnemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wiethoofd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:51:
[...]

Verder zou je in de guide zelfs nog drivers kunnen laten slipstreamen, evenals SP3 wat ik dus gedaan heb, meteen na de installatie had ik wireless en de goede resolutie op m'n 900.
Daar heeft de oorspronkelijk auteur niet voor gekozen omdat het hem (en mij ook trouwens) om een minieme installatie gaat (qua omvang). SP3 en updates zijn met die doelstelling dus sowieso helemaal uit den boze omdat ze een enorme aanslag op de diskruimte doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik ben toch wel ERG benieuwd hoe duur de Asus N10 modellen gaan worden...

N10J-A1 lijkt me erg interessant, maar misschien wordt alleen de N10J-A2 met XP leverbaar (ik haat vista).

Vooral de HDMI op de N10 is een uitkomst, aangezien de tv waarop ik graag films wil kijken wel hdmi heeft, maar geen vga. Verder is Wireless N en een dedicated videocard (switchable naar integrated via knopje op de zijkant) erg fijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:32
Ik ben heel benieuwd of het spel Spore goed op de EEE 900 of 1000 draait. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik denk dat daarvoor de interne grafische chip toch echt veel te slecht is. Ook lijkt me de resolutie wat klein.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Pierre_nr1 schreef op zondag 07 september 2008 @ 20:19:
Ik ben heel benieuwd of het spel Spore goed op de EEE 900 of 1000 draait. Iemand ervaring hiermee?
De systeemeisen, rechtstreeks gejat van Wikipedia:
PC: Windows XP/Vista, 2.0 GHz P4 processor or eq., 512 MB RAM (768 for Vista), 128 MB video card (Pixel Shader 2.0 support), 6 GB HDD. Internet connection. (For computers using built-in graphics chipsets: Intel Integrated Chipset 945GM, 2.6 GHz Pentium D CPU, or 1.8 GHz Core 2 Duo, 768 MB RAM)
Wat ik vet heb gemaakt kan de EEE PC niet aan voldoen.

Qua grafische chip lukt het net volgens de eisen. De EEE PC's hebben twee soorten varianten van de 945GM (één voor de Celeron, één voor de Atom). In zowel de 945GM als de genoemde varianten zit een GMA 950 grafische core.

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 07-09-2008 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Anoniem: 238243 schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:52:
Daar heeft de oorspronkelijk auteur niet voor gekozen omdat het hem (en mij ook trouwens) om een minieme installatie gaat (qua omvang). SP3 en updates zijn met die doelstelling dus sowieso helemaal uit den boze omdat ze een enorme aanslag op de diskruimte doen.
als je alleen SP3 slipstreamt (zitten alle updates al in) en alle kansloze dingen die je toch niet gaat gebruiken er uit haalt (aan de hand van de guide), en even 4 drivers slipstreamt (ACPI, LAN, WLAN, VGA) scheelt dat na de windows installatie weer gedoe. Verder had ik een XP installatie CD van net 207MB, geïnstalleerd kom je met drivers er bij net aan een 600MB install.

Inmiddels heb ik een net geen 1,9GB install, dit bevat een Office 2003 Pro install, driver voor m'n touchscreen, Live Messenger, twee woordenboeken, Firefox 3, GTA2, windows games, foto en video bekijk progsels en Foxit PDF reader. Dit valt dus nog heel erg mee. Verder is SP3 sneller dan SP2 op m'n desktop, en is het verschil iets minder merkbaar op m'n EEE PC, maar het is er wel.

Drivers Slipstreamen zou je evt in een 'advanced' userguide kunnen doen. Het scheelt wel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik ben even begonnen aan Spore op de 901. Ben nog maar in de eerste stadium van het spel en dat speelt verbazingwekkend soepel. Na verloop van tijd begint het te stotteren, maar zodra je een partner roept, het evolutie-menu opent en deze weer sluit speelt het weer even soepel. Toch maar even wachten tot het tweede stadium (=volledig 3D) voor mijn volgende oordeel. Ik speel het spel in 1024x600 (geen uitgerekt scherm, Spore past zichzelf aan) met alle grafische opties op het laagste detail.

[edit]
Spel crashte bij het laden van het tweede stadium. Ik ga later kijken of hier nog wat aan te doen valt. Waarschijnlijk komt dit omdat ik DirectX niet heb ge-update (benodigde DLL handmatig gekopieerd). ;)

[ Voor 56% gewijzigd door The Zep Man op 07-09-2008 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Wiethoofd schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:00:
[...]

Je kan ook met genoeg progjes (waaronder autoruns van microsoft zelf als je niet je register in wilt duiken) het acpi gedeelte uitschakelen bij het opstarten. Vervolgens opnieuw installeren met de .inf en controleren of alleen de AsAcpiSvr.exe opstart zou je werkende Fn-knoppen moeten hebben en meteen een OSD krijgen met een afbeelding welke toets je net in gedrukt hebt.

Mocht dit niet werken. Zoek een orignele Vista CD, download vLite, maak je eigen dvd (je kan 'Lite' selecteren en alles nalopen en controleren of multiprocessorsupport niet verwijderd wordt).
Ik snap het niet helemaal.
Zou je het mischien iets meer stapsgewijs kunnen uitleggen?

Ik heb nu alleen asacpisvr.exe opstarten en blijft die melding nog geven :/

Ik heb trowuens nu van een MSDN DVD Vista geinstalleerd en daarvoor een geVlitete maar die had gezeik met sp1 reboots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 11:54
Zijn er nou al mensen die die Bol.com 901 Eee voor 279,- echt thuis hebben ontvangen?
[...]
*steekt hand op*
:)
en nog eentje hier :)

errug blij mee, en gelijk er 2 GB van gemaakt!

Hebben jullie nog tips om xp sneller te laten lopen? ik heb al wat met xplite trial gedeactiveerd, maar je zou toch nog meer eruit kunnen gooien zonder opnieuw te hoeven nliten?

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Nog wat voor een nieuwe startpost:

Een tip om een EEE PC vier of vijf seconden sneller op te laten starten: (her)installeer Boot Booster wanneer deze per ongeluk verwijderd is tijdens de herinstallatie van het OS. Boot Booster maakt gebruik van een kleine partitie op de harde schijf om gegevens van de BIOS te cachen. Tijdens het opstarten is hierdoor het BIOS scherm niet te zien en begint het systeem bijna meteen aan het opstarten via de eerste schijf. F2 (om in de BIOS te komen) blijft nog steeds werken. Ik geef hieronder de instructies, maar gebruik ze op eigen risico.

1.
Update de BIOS wanneer dit nog niet de laatste versie is. Er zijn in oudere versies verschillende problemen met Boot Booster (batterijstatus die niet meer uitgelezen kan worden, bijvoorbeeld) welke in de nieuwste versie opgelost zijn.

2.
Boot in PartedMagic. Hoe je dit doet (vanaf CD, USB Mass Storage Device, DOS of netwerk) maakt niet uit. Onthoud echter dat echte mannen niet gaan prutsen met CD's of USB-stickies maar gewoon PXE gebruiken. ;)

3.
Zodra PartedMagic is opgestart, gebruik GParted (icoontje op de taakbalk) om de laatste/enige partitie op de eerste harde schijf (/dev/sda) te verkleinen met 5 MB aan het einde van die partitie. Vergeet niet de actie ook daadwerkelijk uit te voeren zodra je hem in de lijst hebt gezet. Met deze actie maak je één enkele sector vrij aan het einde van de schijf, precies wat nodig is voor Boot Booster.

4.
Zodra de partitie verkleind is (duurt niet zo heel erg lang met NTFS, ongeveer 5-10 seconden) sluit GParted. Open nu een shell en gebruik de volgende opdracht: fdisk /dev/sda

5.
fdisk is nu gestart. Gebruik p<ENTER> om de partitietabel van de huidige schijf uit te printen. Let op hoeveel partities je daadwerkelijk hebt. Windows-systemen hebben er vaak maar één.

6.
Gebruik n<ENTER> om een nieuwe partitie te maken. Maak het een primaire partitie. Het partitienummer is het aantal partities welke je net zag in de lijst + 1. Al heb je dus alleen Windows op een enkele partitie, dan wordt het dus 2. Hierna zal gevraagd worden bij welke sector de partitie moet beginnen. Omdat er maar één sector vrij is, is hier weinig keuze in. Gebruik dus het standaard antwoord door gewoon op ENTER te drukken.

7.
Er zal nu een nieuwe partitie gemaakt worden. Gebruik p<ENTER> om de huidige instellingen te zien. De nieuwe partitie is echter nog niet van het juiste type. Gebruik t<ENTER> om het type partitie te wijzigen. Kies het partitienummer dat je net hebt aangemaakt. Wanneer fdisk vraagt om de Hex code geef dan "EF" aan (zonder quotes). Al gebruik je hierna p<ENTER> dan zie je dat het 'Id' van de tweede partitie 'ef' is geworden.

8.
Gebruikt w<ENTER> om de wijzigingen weg te schrijven naar disk en q<ENTER> om fdisk af te sluiten.

De pas aangemaakte partitie moet nu nog leeg gemaakt worden om eventuele problemen met Boot Booster te voorkomen. Gebruik in de console het volgende commando om de partitie met nullen te vullen: cat /dev/zero > /dev/sda# waarbij # staat voor het nummer van de partitie die je net hebt aangemaakt. Voor systemen met Windows op een enkele partitie zou dit 2 zijn. Negeer de foutmelding "No space left on device" wanneer deze verschijnt.

9.
Herstart het systeem door in de nog openstaande console de opdracht reboot te geven of doe dit via de taakbalk. Ga met F2 de BIOS in. Bij het tabblad 'Boot' is er een optie bijgekomen genaamd 'Boot Booster'. Zet dit aan als deze nog niet geactiveerd is. Sla de instellingen op en sluit de BIOS af.

10.
Boot Booster is nu geactiveerd. De eerste keer dat je computer nu opnieuw opstart zal er nog niets gebeuren. Eerst moet de BIOS eenmalig een cache aanmaken. Bovendien heb je net BIOS opties gewijzigd: hierdoor wordt Boot Booster voor deze bootronde niet gebruikt. Start je OS op en sluit hem weer af. Na de reboot merk je dat je het BIOS scherm niet meer ziet. Het systeem begint meteen met booten. Als je goed oplet zie je dat tijdens het opstarten het HDD LEDje even oplicht. Dit is het moment waarop de BIOS de instellingen vanuit het cache laad. Als je op de ouderwetse manier wilt opstarten (zonder Boot Booster), druk dan tijdens dit laden éénmaal op F2. Het systeem zal dan voor deze boot niet gebruik maken van Boot Booster. Hierdoor kan je door nogmaals op F2 te drukken in de BIOS komen of ESCape gebruiken om het boot menu te tonen. Met Boot Booster kan je namelijk alleen opstarten vanaf de eerste schijf. Al het andere wordt overgeslagen (wat je ook in je BIOS aangeeft maakt niet uit), tenzij je Boot Booster tijdelijk uitschakelt.

Nog een kleine opmerking: ja, de aangemaakte partitie heeft het kenmerk van een "EFI System Partition". De EEE PC heeft echter geen EFI. Dit ID is gebruikt door ASUS voor Boot Booster zodat Windows het niet toelaat dat deze partitie bewerkt kan worden. Alle opties voor deze partitie in Disk Management zijn hierom niet beschikbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 09-09-2008 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Pierre_nr1 schreef op zondag 07 september 2008 @ 20:19:
Dit is toch ook geen game-pc? Mij lijkt dat het niet zal lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

vandevorst schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:47:
[...]

Dit is toch ook geen game-pc? Mij lijkt dat het niet zal lukken...
Definieer 'game-pc'. Quake 3 draait met de juiste instellingen lekker soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
The Zep Man schreef op maandag 08 september 2008 @ 07:46:
Nog wat voor een nieuwe startpost:

Een tip om een EEE PC sneller op te laten starten: (her)installeer Boot Booster wanneer deze per ongeluk verwijderd is tijdens de herinstallatie van het OS....
hmmm... ik heb het vermoeden dat ik dan mijn BIOS-password ook kwijt ben ? (mijn "beveiliging" tegen ongewenst gebruik).

Hoeveel secondes maakt het in totaal uit deze booster-constructie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263150

[Even te snel gelezen]

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 263150 op 08-09-2008 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-06 15:45

Not Pingu

Dumbass ex machina

Even over de 1000 zonder H:
Op Amazon staat ie voor 649 USD (~450 euro)
Op newegg voor 669 USD (zwart) en 699 USD (wit), dat is resp. 485 en 464 euro.
In beide gevallen lijkt ie direct leverbaar te zijn.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
The Zep Man schreef op zondag 07 september 2008 @ 22:07:
Ik ben even begonnen aan Spore op de 901. Ben nog maar in de eerste stadium van het spel en dat speelt verbazingwekkend soepel. Na verloop van tijd begint het te stotteren, maar zodra je een partner roept, het evolutie-menu opent en deze weer sluit speelt het weer even soepel. Toch maar even wachten tot het tweede stadium (=volledig 3D) voor mijn volgende oordeel. Ik speel het spel in 1024x600 (geen uitgerekt scherm, Spore past zichzelf aan) met alle grafische opties op het laagste detail.

[edit]
Spel crashte bij het laden van het tweede stadium. Ik ga later kijken of hier nog wat aan te doen valt. Waarschijnlijk komt dit omdat ik DirectX niet heb ge-update (benodigde DLL handmatig gekopieerd). ;)
Dank voor je reactie, maar met welk OS draai jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
The Zep Man schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:04:
[...]
Definieer 'game-pc'. Quake 3 draait met de juiste instellingen lekker soepel.
Een pc die je koopt als je games (en dan niet van die online games) wilt spelen.
Dan heb je vaak toch een groot scherm, veel geheugen en een goede processor nodig.

De eee wordt niet voor niets aangegeven als een internet/tekstverwerkingpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
vandevorst schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:43:
[...]

Een pc die je koopt als je games (en dan niet van die online games) wilt spelen.
Dan heb je vaak toch een groot scherm, veel geheugen en een goede processor nodig.

Eens, maar er zijn misschien games die niet zo veeleisend zijn wat betreft video-hardware.
En die dus ook te spelen zijn op deze laptop. Spore b.v. is volgens mij niet zo veeleisend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

En dan is het ook nog de vraag of een eee al dat geram op het toetsenbord op den duur niet gaat opbreken...

Het is wel grappig om hier te lezen waar de eee zoal voor gebruikt wordt. Je kan een eee ongetwijfeld als hamer gebruiken, maar of de ontwikkelaars dat nou ook in gedachten hadden toen ze 'em op de markt brachten? Ik denk dat internetten en wat tekstverwerken inderdaad de doelen zijn waarvoor zo'n netbookje wordt aangeschaft. Alles wat je er meer mee kan is leuk meegenomen, maar verwacht er geen wonderen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:21

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Hij staat al in de huidige startpost :)

Hebben anderen nog links of tutorials die ik erin kan zetten?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanbro
Anoniem: 238243 schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:40:
[...]

Natuurlijk is de 1000 een verbetering, maar ik vind het nogal simpel gesteld dat een 701 niet geschikt is om te browsen. Ik heb een resolutie van 880x528 ingesteld en dat is in combinatie met grote fonts en cleartype heel goed te doen. Ik doe het er sinds maart van dit jaar mee en het bevalt me nog steeds.
Als je het goed leest geef ik ook aan dat ik juist mijn 701 gebruik om te browsen, geen probleem, gaat bij mij ook vaak mee als ik niet veel spullen mee wil nemen om even te browsen en mail te checken. Maar diegene die het vroeg, vroeg ook of het oké was om op te programmeren, en daar vind ik het scherm te klein voor. In ieder geval, de lappen java tekst waar ik wel eens mee te maken heb van programmeurs, die zijn niet te lezen op zo'n scherm, dan blijf je alle kanten op scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Pierre_nr1 schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:07:
Eens, maar er zijn misschien games die niet zo veeleisend zijn wat betreft video-hardware.
En die dus ook te spelen zijn op deze laptop. Spore b.v. is volgens mij niet zo veeleisend.
Ik draai GTA2 met een underclock naar 650MHz keurig soepel op m'n 900. Binnenkort WoW eens proberen vanaf m'n 16GB SD kaart en m'n 2GB geheugen upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:01
Pierre_nr1 schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:07:
[...]

Spore draait niet echt lekker op mijn 1000H (met 2 Gb intern). Alles staat op low en in de cell phase wordt het systeem traag zodra de wat grotere "tegenstanders" op het scherm verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Ik hen een vraagje aan de mensen die Vista gebruiken.

Afgelopen weekend heb ik mijn verstofte 700 voorzien van Vista. Draait opzicht wel goed.
Het enige wat ik niet werkend krijg is het wireless gedeelte...

Welke driver moet ik hier voor instaleren? De driver die nu geinstaleerd is, ziet wel draadloos netwerk, alleen als de de beveiligingskey ingevoerd heb, loopt de 700 vast, doet niets meer...

Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen???

THANKZzz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hier een vraag dat nog niet voorbij gekomen is:
Ik ben al een tijdje aan het wachten op een zwarte umpc <400euro met een ssd en xp op een vlotte manier kunnen draaien.

Nu heeft laptop shop de zwarte 901 azerty staan
http://www.umpcshop.be/pr...-pc-901-zwart-azerty.html

Maar wat zie ik nu? Er staat een witte tekening op het klavier. Even een navraag gedaan, en ja inderdaad, ze zijn niet volledig zwart.
Hoe komt dat ik nergens op internet de zwarte kan vinden met deze tekening?

Ik heb een volledige zwarte nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
ga je hem zwart spuiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Bij Bol.com kreeg ik gewoon een zwarte.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 19:23
Op de site van umpcshop.be staat dat de 904 op voorraad is dat lijkt de eerste te zijn die hem kan leveren voor zo ver ik kan vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door druup op 08-09-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104854

Even quoten uit de TS: Door deze verschillen is de 1000H groter, zwaarder, gaat minder lang met de accu mee en start een beetje langzamer op, maar het is wel een uitstekend multimedia apparaat!

Hoe lang gaat de accu van een 1000H dan mee? En die van een 901?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 19:23
Anoniem: 104854 schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:02:
Even quoten uit de TS: Door deze verschillen is de 1000H groter, zwaarder, gaat minder lang met de accu mee en start een beetje langzamer op, maar het is wel een uitstekend multimedia apparaat!

Hoe lang gaat de accu van een 1000H dan mee? En die van een 901?
Probeer eens een van de links bovenaan ik had het verschil in minder dan een minuut gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

druup schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:09:
[...]

Probeer eens een van de links bovenaan ik had het verschil in minder dan een minuut gevonden!
Ja, inderdaad, mijn fout.

Ik vind het wel jammer dat er geen reviews zijn die de 901 en de 1000H tegen elkaar af zetten.
Ik zou immers graag een vergelijk lezen tussen de twee, gezien het prijsverschil nagenoeg nihil is.

De grotere toetsen van de 1000H lijken me een stuk fijner, maar ik vraag me af of de 1000H niet te groot wordt om overal mee naar toe te sleuren (school/werk/auto...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

wazzup105 schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:11:
[...]

hmmm... ik heb het vermoeden dat ik dan mijn BIOS-password ook kwijt ben ? (mijn "beveiliging" tegen ongewenst gebruik).
Zoek op het internet naar universele wachtwoorden voor je BIOS of (als je je systeem nog kan booten) probeer de BIOS te flashen. Misschien wordt op die manier ook het CMOS gereset.
Hoeveel secondes maakt het in totaal uit deze booster-constructie ?
4-5 seconden.
Pierre_nr1 schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:06:
[...]

Dank voor je reactie, maar met welk OS draai jij?
Windows XP Professional met SP3. Geen nLite of andere third-party modificaties aan de installatie toegepast. Laatste drivers.
[...]

'Van die online games'? Die opmerking snap ik niet helemaal.

En voor de rest: voor spellen zoals Nethack is het scherm groot genoeg (is zelfs groter dan van mijn oude PDA) en met 1 of 2 GB geheugen en een 1.6Ghz processor moet je ook een eind komen met heel veel spellen. Dat je niet de nieuwste spellen met de hoogste details kan draaien begrijp ik wel, maar dat maakt van een systeem niet minder een 'game systeem'. Het ligt er net aan wat je functionele eisen zijn.

Bovendien: al wil je echt de laatste spellen spelen in 1920x1200 of hoger dan zou ik geen laptop nemen.
XanderDrake schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:14:
[...]

Hij staat al in de huidige startpost :)

Hebben anderen nog links of tutorials die ik erin kan zetten?
Boot Booster is onafhankelijk van het gebruikte besturingssysteem. Het onder 'Xandros' plakken doet de andere besturingssystemen geen eer aan. ;)

Voor de rest kan je mijn kleine tutorial om Firefox te optimaliseren voor systemen met SSD's toevoegen. Hierdoor voelt Firefox veel minder traag aan omdat er niet meer gecached wordt naar disk (=flash geheugen).

[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 08-09-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:21

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
The Zep Man schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:32:
Boot Booster is onafhankelijk van het gebruikte besturingssysteem. Het onder 'Xandros' plakken doet de andere besturingssystemen geen eer aan. ;)

Voor de rest kan je mijn kleine tutorial om Firefox te optimaliseren voor systemen met SSD's toevoegen. Hierdoor voelt Firefox veel minder traag aan omdat er niet meer gecached wordt naar disk (=flash geheugen).
Check :)

ik zal es kijken of ik iets van die Firefox versneller ga voelen!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Sorry, verkeerde URL naar mijn post gebruikt. Dit is de correcte en directe.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 08-09-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey

[...]
'Van die online games'? Die opmerking snap ik niet helemaal.
Kijk, over het algemeen zijn online games grafisch niet heel moeilijk te draaien ;)
En uiteraard, kleine, simpele spelletjes gaat ook wel. O.a. oudere games ook wel.
Maar nieuwe games als spore, ga je niet echt op een pc spelen die er niet echt voor gemaakt is, wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Gisteren iets nieuws ontdekt: 900 op batterij, stroomkabel er in als hij aan staat, compleet raar scherm (artifacts?). De stroomstekker er uit halen op het moment dat ie aanstaat levert hetzelfde probleem op.

Verder is het zo dat de stroomstekker er in drukken in standby lijdt tot instant uitschakel van m'n 900.

Windows XP SP3 nLited. Verder heb ik altijd een dpieeectl.exe error als ik afsluit, dat die hangt :S

Iemand een idee of het aan m'n windows of adapter ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

vandevorst schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:58:
[...]

Maar nieuwe games als spore, ga je niet echt op een pc spelen die er niet echt voor gemaakt is, wel?
Je beseft dat Spore ook eigenlijk een 'online game' is, net als 'Quake 3'? Allen hebben ze een online element.

Al had je het nu over (bijvoorbeeld) Flash-gebaseerde spellen dan kan ik mij er nog wat bij voorstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik denk dat ie met 'online' spellen World of Warcraft, Counter Strike: Source, Half Life 2: Deathmatch, Call of Duty 4: Modern Warfare bedoelt. Die zou je inderdaad niet/nauwelijks fatsoenlijk kunnen draaien.

In de TS staat een lijstje met welke games je (soepel) zou kunnen spelen: http://wiki.eeeuser.com/list:games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Wiethoofd schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:06:
In de TS staat een lijstje met welke games je (soepel) zou kunnen spelen: http://wiki.eeeuser.com/list:games
Het valt mij tegen dat Oblivion niet getest is. Er is een mod genaamd Oldblivion waarmee het spel (onder andere) zou werken op een "Intel 9xxGM Express". Binnenkort toch maar eens proberen voor de grap. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Anoniem: 104854 schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:10:
[...]
De grotere toetsen van de 1000H lijken me een stuk fijner, maar ik vraag me af of de 1000H niet te groot wordt om overal mee naar toe te sleuren (school/werk/auto...)
Ik twijffel zelf om dezelfde redenen ook tussen de 901/904 en de 1000-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bulldog schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:41:
[...]

Ik twijffel zelf om dezelfde redenen ook tussen de 901/904 en de 1000-serie.
Ik denk dat ik morgen toch de 1000H ga halen. Met anderhalve kilogram en een breedte van 26cm kan hij onmogelijk onhandig zijn, denk ik.

En ik wil gewoon lekker met 10 vingers kunnen typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzeist
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-01 17:55
met de 901 kan je ook met 10 vingers typen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Anoniem: 104854 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 00:22:
[...]

Ik denk dat ik morgen toch de 1000H ga halen. Met anderhalve kilogram en een breedte van 26cm kan hij onmogelijk onhandig zijn, denk ik.

Ik dacht zelf ook eerst dat de 1000H misschien wel net iets te groot zou zijn, heb hem toch gekocht ivm het iets grotere scherm, en ik kan je zeggen dat hij nog steeds heerlijk klein is met de gemakken van een groter scherm en toetsenbord.
Je krijgt zeker geen spijt van de 1000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:38

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

da's dus de grote grap: ik wilde een eee oid. omdat ie lekker klein is, zegt iemand: maar die is groter! waarom neem je die niet! op dat formaat gaat het wat mij betreft om de centimeters en dat typen op dat kleine tobo.. dat went snel, heb nu last als ik op een normale laptop zit ;)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

letatcest schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:29:
da's dus de grote grap: ik wilde een eee oid. omdat ie lekker klein is, zegt iemand: maar die is groter! waarom neem je die niet! op dat formaat gaat het wat mij betreft om de centimeters en dat typen op dat kleine tobo.. dat went snel, heb nu last als ik op een normale laptop zit ;)
Inderdaad, voor mij een zeer geldige reden om mijn 701 niet in te ruilen voor een 1000. Het verschil in grootte tussen een 701 en 1000 is me teveel. Als ik hem al in ga ruilen dan wordt het een 900; géén glossy 901 vettevingermagneet en toch een groter scherm. Dat de accu sucks neem ik dan voor lief, op m'n 701 doe ik er ook hooguit 2,5 uur mee en daar ben ik na een half jaar inmiddels helemaal aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
[...]
Zoek op het internet naar universele wachtwoorden voor je BIOS of (als je je systeem nog kan booten) probeer de BIOS te flashen. Misschien wordt op die manier ook het CMOS gereset.
Nee, ik bedoel niet dat ik niet meer wet wat mijn wachtwoord is, maar dat als ik boot-booster ga gebruiken geen bios-wachtwoord-beveiliging meer heb, of werkt dat dan wel nog steeds ? (funest voor opstarttijd, maar toch vind ik het wel handig :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263150

wazzup105 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:07:
[...]

Nee, ik bedoel niet dat ik niet meer wet wat mijn wachtwoord is, maar dat als ik boot-booster ga gebruiken geen bios-wachtwoord-beveiliging meer heb, of werkt dat dan wel nog steeds ? (funest voor opstarttijd, maar toch vind ik het wel handig :))
Fun, met boot-booster je opstarttijd verhogen en daarbij je wachtwoordbeveiliging niet willen opgeven, waardoor de opstarttijd weer langer is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzeist
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-01 17:55
wazzup105 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:07:
[...]Nee, ik bedoel niet dat ik niet meer wet wat mijn wachtwoord is, maar dat als ik boot-booster ga gebruiken geen bios-wachtwoord-beveiliging meer heb, of werkt dat dan wel nog steeds ? (funest voor opstarttijd, maar toch vind ik het wel handig :))
Waarom zou hij niet meer om je wachtwoord vragen als je BB aanzet? Je kan dat natuurlijk simpel genoeg even proberen. Overigens stelt die wachtwoordbeveiliging natuurlijk niet veel voor, dus waarom vind je dat belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 22:40
Anoniem: 104854 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 00:22:
[...]

Ik zit ook te overwegen de 1000 te kopen maar wil sowieso ook 10 of 11 inch om toch redelijk compact te houden maar nog wel normaal wat op scherm te kunnen tonen (geen zin in veel te scrollen). Maar lees alleen wel dat door de gewone Harddisk die erin zit dit extra verbruikt (t.o.v. flashdisk) voor de 6 cell li-ion accu. Qua tekst/mail/internet kan ie dan zo'n 5 uur mee. Is dat ook jullie ervaring. Las ook ergens dat als je ruim uurtje filmpjes kijkt ie t wel al voor gezien houdt. Dat is wel weer wat kort. Is er ook een flash versie van de 1000 en zo ja is dan de schrijf/laadsnelheid een groot nadeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
mzeist schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 13:57:
[...]
Overigens stelt die wachtwoordbeveiliging natuurlijk niet veel voor, dus waarom vind je dat belangrijk?
Om er in ieder geval een minimaal niveau van "beveiliging" over te hebben. Data is niet encrypted, en als iedere lolbroek hem zomaar even op kan starten als ik even niet oplet dat gaat me net even te ver. Een simpel 3-letterig password op de BIOS leek me een evenwicht tussen helemaal niets en een full fledged truecrypt oplossing met OS-hiding (zo snel is hij toch al niet)

Ik denk dat de meeste mensen die zo'n ding in handen krijgen niet zouden weten wat ze zouden moeten doen om voorbij zo'n BIOS password te komen, dus effectief hou ik zo ... ehm 99% van de mensen tegen. Als het nu erg simpel was om alle persoonlijke data op de SD kaart te krijgen dan kon ik die gewoon separaat met me mee nemen en werd het nog mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
funrider schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:39:
[...]

Ik zit ook te overwegen de 1000 te kopen maar wil sowieso ook 10 of 11 inch om toch redelijk compact te houden maar nog wel normaal wat op scherm te kunnen tonen (geen zin in veel te scrollen). Maar lees alleen wel dat door de gewone Harddisk die erin zit dit extra verbruikt (t.o.v. flashdisk) voor de 6 cell li-ion accu. Qua tekst/mail/internet kan ie dan zo'n 5 uur mee. Is dat ook jullie ervaring. Las ook ergens dat als je ruim uurtje filmpjes kijkt ie t wel al voor gezien houdt. Dat is wel weer wat kort. Is er ook een flash versie van de 1000 en zo ja is dan de schrijf/laadsnelheid een groot nadeel?
De 1000 heeft helemaal geen hdd!!!
De 1000 komt enkel met SSD, van 40GB (al is deze nog niet uit)
1000H (h van harddisk) heeft uiteraard wel een harde schijf,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Niet online
vandevorst schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:03:
[...]

De 1000 heeft helemaal geen hdd!!!
De 1000 komt enkel met SSD, van 40GB (al is deze nog niet uit)
1000H (h van harddisk) heeft uiteraard wel een harde schijf,
Is het de moeite waard te wachten op de 1000 ipv nu een 1000H aanschaffen?
Of de 1000 in de UK bestellen........ voor 410EUR. incl. verzending. Lijkt mij een (betere)deal! :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

wazzup105 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:44:
Als het nu erg simpel was om alle persoonlijke data op de SD kaart te krijgen dan kon ik die gewoon separaat met me mee nemen en werd het nog mooier.
Je kan een map 'Mijn Documenten' aanmaken op je SD kaart, en vervolgens op je bureaublad rechtermuisknop > eigenschappen van je Mijn Documenten kiezen en de locatie veranderen naar de map op je SD kaart en alles laten verplaatsen. EEE uit, SD kaart er uit, geen persoonlijke data meer op je EEE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiseguy1983
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-05 19:48
Bulldog schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:15:
[...]

Of de 1000 in de UK bestellen........ voor 410EUR. incl. verzending. Lijkt mij een (betere)deal! :).
Welke winkel(website) heb jij daarvoor gevonden? lijkt me inderdaad een goede deal :)

GamerTag Live!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263267

Beste medetweakers!

Heb nu Windows vista geinstalleerd op mijn asus eee 4g! Alles doet het behalve het wireless. Heb het stuurprogramma geinstalleerd! werkt niet. Daarna ook nog het atheros programma wat je ook kan installeren en hij doet het nog niet! iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Niet online
Dit is niet de bedoeling in dit topic. Je hebt geen PM, dus contact mij op een andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:33

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik had tot vandaag de 1000 nog niet in real life bekeken, maar dat ding is groot zeg. vooral vergeleken met een 701. Ik heb zelf ook nog een 14inch Zepto notebook maar ik ben blij dat ik een 901 heb gehaald ipv 1000

hier nog een plaatje van google:
Afbeeldingslocatie: http://www.cheaplaptops.org.uk/wp-content/laptopimg/2008/06/asus-eee-pc-1000-vs-atom-based-901-vs-original-701-pic-1.jpg

en youtube: http://www.youtube.com/wa...SQK7vDnKs&feature=related

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

wazzup105 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:44:
[...]

Om er in ieder geval een minimaal niveau van "beveiliging" over te hebben. Data is niet encrypted, en als iedere lolbroek hem zomaar even op kan starten als ik even niet oplet dat gaat me net even te ver. Een simpel 3-letterig password op de BIOS leek me een evenwicht tussen helemaal niets en een full fledged truecrypt oplossing met OS-hiding (zo snel is hij toch al niet)
Getest. In snelheid niet te merken op een 901 met AES (systeem partitie encryptie). Dit komt omdat de bottleneck van de data-doorvoer niet de CPU is. Het is de SSD zelf. En beter een echte beveiliging dan een vals gevoel van veiligheid. Als je bang bent dat iemand even hem snel aanzet, dan kan je beter bang zijn voor mensen die hem gewoon meenemen.
Ik denk dat de meeste mensen die zo'n ding in handen krijgen niet zouden weten wat ze zouden moeten doen om voorbij zo'n BIOS password te komen, dus effectief hou ik zo ... ehm 99% van de mensen tegen. Als het nu erg simpel was om alle persoonlijke data op de SD kaart te krijgen dan kon ik die gewoon separaat met me mee nemen en werd het nog mooier.
Met mijn methode hou ik 100% van de mensen tegen. Het is juist die enkele procent die je de nek kan omdraaien al gaat het om belangrijke gegevens.

Iets algemener: vandaag een geheugen-upgrade in mijn 901 gepropt. Wat opvalt is dat ASUS de 901 levert met een 667Mhz 1GB bank, terwijl de chipset maar tot 533Mhz gaat. Waarschijnlijk is het goedkoper voor Asus om sneller geheugen erin te stoppen.

Ook heb ik hem nu voorzien van een 8GB Micro-SD SDHC kaart in een SD-adapter. Werkt perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik stelde hier laatst de vraag hoe Matlab draaide op de EEE pc 901. Heb er nu zelf een, en heb op zowel mn desktop (Dual core E2180) en de EEE pc de matlab bench gedraaid. De desktop haalde 54 relative speed, en de EEE pc bijna 12. Dat zou beteken en dat deze 4x langzamer is. Lijkt me op zich best kunnen, en acceptabel. Nu weer verder spelen!:D

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bulldog schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:15:
[...]

De 1000 (uitsluitend GNU Linux) wordt in NL niet geleverd. Het is de vraag of er naast de oudere 900 (Linux en XP) de 900A (linux) en de andere recente EeePC modellen (o.a. 1000H/160Gb disk) behalve de XP ook de Linux variant in NL zal worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Net iets nieuws:
M'n geheugen (intern en opslag) is vandaag binnengekomen.
Ik de boel uitpakken, schroevendraaier er bij. Interne geheugen (2GB 667MHz Kingston D2S5/2G) er in geprikt, geen boot, dood als een pier, er gaan 2 lampjes branden: het lampje en de ssd maar meer doet m'n 900 niet. Oude geheugen er in, boot. bios terug naar standaard gezet geen boot. Geen laptop in de buurt om het geheugen testen, maar is ie dood of kan m'n EEE 900 em niet aan? Ik heb genoeg mensen gehoord die met ditzelfde simmetje perfect draaien in hun 900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Wiethoofd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:52:
Net iets nieuws:
M'n geheugen (intern en opslag) is vandaag binnengekomen.
Ik de boel uitpakken, schroevendraaier er bij. Interne geheugen (2GB 667MHz Kingston D2S5/2G) er in geprikt, geen boot, dood als een pier, er gaan 2 lampjes branden: het lampje en de ssd maar meer doet m'n 900 niet.
Gebruik je Boot Booster of niet? Zo ja, zet Boot Booster eens uit met het oude geheugen erin voordat je het nieuwe geheugen plaatst.

[edit]
Op Wikipedia lees ik over de Intel 910GML (de chipset van je 900) dat de maximumsnelheid voor DDR2 geheugen 400Mhz is. Ik weet niet of de EEE 900 sneller geheugen aan kan en dit op een lagere snelheid kan gebruiken.

[edit2]
Ah, al opgelost. :)

[ Voor 22% gewijzigd door The Zep Man op 09-09-2008 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

ik gebruik geen Boot Booster, maar probleem inmiddels solved, in iedergeval al 1x geboot.
Oplossing:
1. Oude geheugen er in
2. De bios in (dus F2 rammen)
3. 'Load Default settings'
4. Instellingen opslaan en afsluiten
5. Stroom er af, en aan/uitknop indrukken om hem niet te laten posten
6. Nieuwe geheugen er in
7. Stroomadapter weer aansluiten
8. Booten

{edit 1}
En het bleef bij 1x booten!! :(

{edit 2}
Nu aan netstroom boot ie wel voor een tweede keer :S

[ Voor 12% gewijzigd door Wiethoofd op 09-09-2008 19:07 ]

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic