Even een side note, er zijn volgens mij GEEN drivers voor je touchpanel voor Xandros. Je eigenlijke vraag kan ik niet beantwoorden tbhWiethoofd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 19:34:
Even een noobisch vraagje: ik heb sinds afgelopen donderdag een 900 black met touchscreen. Deze nam ik over van een medetweaker met een xp install er op, is het ook mogelijk om met de meegeleverde cd's Xandros er weer op te zetten? Ik wil namelijk een review over het ding schrijven en zelf ook een klooien met Xandros, alvorens m'n eigen custom windows install (dank voor de link in de TS) er op te kwakken.
Kort samengevat: is het mogelijk er weer Xandros op te zetten na een XP install.
Weet er iemand of er ergens een computerwinkel in Europa mij de Asus Eee PC 901 Linux 20GB bij mij thuis kan bezorgen *VOOR* ik binnen enkele weken naar Azië vertrek? Ik zou dat ding graag kunnen gebruiken op de vlucht voor filmpjes enzo. Omdat ik veronderstel dat het toestel makkelijker verkrijgbaar zal zijn in Azië, ga ik de laptop ginder kopen als ik hem in Europa nergens op tijd kan bemachtigen.
Tot nu toe heeft mijn speurtocht niets opgeleverd. Blijkbaar willen computerwinkels in Europa mijn geld niet! :-o Ze kunnen enkel de 900-versie met Linux leveren of de 901-versie met Windows XP.
Waarom ik per se de 901 met Linux wil hebben:
1) De batterijlevensduur van de oude 900-versie zou een stuk slechter zijn, wat toch wel belangrijk is als je de laptop wilt gebruiken tijdens een lange vlucht.
2) De harde schijf van de 901-versie met Windows XP is te klein om genoeg filmpjes op te zetten voor tijdens mijn reis.
3) Ik wil een modern OS (dus geen verouderde Windows XP die al niet mer ondersteund wordt door Microsoft op normale computers) dat ook nog eens energiezuinig is (dus zeker geen Vista).
4) Ik gebruik praktisch nooit Windows (nog nooit Vista gebruikt btw) en heb de meeste ervaring met Mac OS X en Linux.
5) Ik heb geen tijd voor mijn vertrek (en zin) om Linux te installeren op de 901-versie met Windows XP.
Is er nu echt geen computerwinkel die aan mijn behoeften kan voldoen en mijn geld wil? Ik ben zelfs bereid om voor de Linux-versie van de 901-laptop 50 tot misschien zelfs 100 EUR meer te betalen dan de versie met Windows XP. Niemand?
Tot nu toe heeft mijn speurtocht niets opgeleverd. Blijkbaar willen computerwinkels in Europa mijn geld niet! :-o Ze kunnen enkel de 900-versie met Linux leveren of de 901-versie met Windows XP.
1) De batterijlevensduur van de oude 900-versie zou een stuk slechter zijn, wat toch wel belangrijk is als je de laptop wilt gebruiken tijdens een lange vlucht.
2) De harde schijf van de 901-versie met Windows XP is te klein om genoeg filmpjes op te zetten voor tijdens mijn reis.
3) Ik wil een modern OS (dus geen verouderde Windows XP die al niet mer ondersteund wordt door Microsoft op normale computers) dat ook nog eens energiezuinig is (dus zeker geen Vista).
4) Ik gebruik praktisch nooit Windows (nog nooit Vista gebruikt btw) en heb de meeste ervaring met Mac OS X en Linux.
5) Ik heb geen tijd voor mijn vertrek (en zin) om Linux te installeren op de 901-versie met Windows XP.
Is er nu echt geen computerwinkel die aan mijn behoeften kan voldoen en mijn geld wil? Ik ben zelfs bereid om voor de Linux-versie van de 901-laptop 50 tot misschien zelfs 100 EUR meer te betalen dan de versie met Windows XP. Niemand?
In NL is geen enkele leverancier die de 901 met GNU Linux kan leveren. In de UK echter wel, maar Laptops Direct bv. heeft de 901 momenteel niet op voorraad. Wellicht andere UK "stores" wel..ejabberd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:55:
Anoniem: 97551
Wees slim en installeer zelf linux erop en koop gewoon die 901 met XP...
En wil je niet te moeilijk doen koop dan voor <50 euro een externe dvd-rom zodat je niet hoeft te kloten met een usb stick?
I`m your man?
En wil je niet te moeilijk doen koop dan voor <50 euro een externe dvd-rom zodat je niet hoeft te kloten met een usb stick?
I`m your man?
[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 97551 op 03-09-2008 22:18 ]
Zoals ik al schreef: ik heb geen tijd om Linux te installeren op de 901, dat kan pas in mijn vakantie (dus wanneer ik al op reis ben). Dus als ik in Europa geen Eee 901 met Linux kan kopen dan koop ik hem wel in China ofzo, al zou het toch veel leuker zijn als ik het ding al zou kunnen gebruiken op mijn vertrekvlucht.Anoniem: 97551 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:16:
Wees slim en installeer zelf linux erop en koop gewoon die 901 met XP...
Daarnaast is de 12GB in de Windows-XP-versie voor mij te weinig...wat meteen een andere belangrijke reden is waarom ik per se de versie met Linux wil, die heeft 20GB. Oh ja, ik zou natuurlijk ook kunnen knoeien met externe opslagmedia, maar ik ben zo onhandig met USB-sticks en van die kaartjes zodat ik mijn data zou kunnen verliezen op vakantie
Voordeel van de card reader in de eee pc is wel dat je de SD kaart erin klikt en deze vervolgens niet meer uit steekt, je moet em dan ook weer indrukken voordat hij er weer uit komt. Je kan dus bijvoorbeeld een 16GB kaart kopen en er gewoon altijd in laten zitten, dan raak je hem ook niet kwijt.ejabberd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:28:
[...]
maar ik ben zo onhandig met USB-sticks en van die kaartjes zodat ik mijn data zou kunnen verliezen op vakantie
ik heb onderhand Windows maar even opnieuw geïnstalleerd en het probleem lijkt nu verholpen.BloodDragon schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:07:
ik heb gemerkt dat wanneer ik de 1000h in standby mode zet en vervolgens de netbook weer aan zet, het wireless niet automatisch connect. Als ik vervolgens zoek naar netwerken krijg ik niks. Pas als ik de adapter uit en aan zit, verbind deze weer.
Ik heb de laatste bios, enig idee waar dit probleem aan kan liggen?
Ik heb nu voor net geen 40 euro een 16GB SD kaartje gekocht die ik ga gebruiken om m'n data mee over te zetten en op te zetten. Ik heb de 20GB linux versie waar ik nu een xp-cd voor aan het maken ben.
quote: nLiteDe installatie is teruggebracht met 404,63MB
[ Voor 13% gewijzigd door Wiethoofd op 03-09-2008 23:11 ]
als je in azie (china) bent, dan wordt je doodgegooid met de linux 901. De windows versie kan je daar echter weer niet vinden.
Maar wat wil je met de eeepc, want met de xandros installatie kon ik niet veel...
Maar wat wil je met de eeepc, want met de xandros installatie kon ik niet veel...
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ik lees hier veel opmerkingen over dat je maar geen vista moet gebruiken, ik ben niet zo thuis in de verschillende eee's maar ik kan vertellen dat op zowel de Wind als de Aspire One de accu langer mee gaat onder vista, ook is het (mits je genoeg werkgeheugen hebt en een hdd ipv ssd) sneller dan xp (in benchmarks). Dit geldt overigens alleen voor atom (met bijbehorende 945gse chipset) netbooks.
Want hoeveel films denk je te gaan kijken op een accu die 'slechts' 6 uur mee gaat? Kunnen er niet meer dan 3 zijn. Dan is je accu leeg en opladen tijdens de vlucht is geen optie.ejabberd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:55:
...
Je zit nou gewoon slap te lullen omdat je niet wilt toegeven. Het prijsverschil is maar 50 euro en je krijgt er een veel volwassener apparaat voor, maar van jou mag ie niet deugen omdat ie glossy isWindkracht13 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:40:
Trouwens, ik heb dat ding niet aangeschaft om 'm dagenlang 'standby' te laten staan.
Hy staat aan bij gebruik, en uit ja....
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Over het algemeen is langer mee kunnen gaan op een enkele batterijlading gewenst.ejabberd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:55:
Op 8GB ruimte kan ik toch ongeveer 9-10 uur aan film kwijt in 720p (wat dus veel meer moet zijn voor 480p/576p). Er is geen enkele batterij die het zo lang volhoudt voor de 901. En anders stop je er toch een grote SD-kaart in?2) De harde schijf van de 901-versie met Windows XP is te klein om genoeg filmpjes op te zetten voor tijdens mijn reis.
Windows XP wordt nog steeds door Microsoft ondersteund op 'normale computers' en daar gaan ze voorlopig nog wel even mee door (als in: jaren).3) Ik wil een modern OS (dus geen verouderde Windows XP die al niet mer ondersteund wordt door Microsoft op normale computers) dat ook nog eens energiezuinig is (dus zeker geen Vista).
Dan zal je Linux op de 901 heel leuk gaan vinden. Als ik de problemen daarover lees in verhouding met wat Windows XP heeft...4) Ik gebruik praktisch nooit Windows (nog nooit Vista gebruikt btw) en heb de meeste ervaring met Mac OS X en Linux.
Maar ondertussen ben je wel zoveel uur kwijt aan het uitzoeken over waar je de 901 met Linux kan krijgen: tijd die je ook had kunnen gebruiken om een vers gekochte 901 te voorzien van dat besturingssysteem.5) Ik heb geen tijd voor mijn vertrek (en zin) om Linux te installeren op de 901-versie met Windows XP.
Tja, het is jouw geld. Als je er zoveel voor over hebt dan kan je beter iemand betalen om een 901 met XP te halen (bij de Mediamarkt voor 400 euro) om vervolgens er Linux op te laten zetten (voor 100 euro).Is er nu echt geen computerwinkel die aan mijn behoeften kan voldoen en mijn geld wil? Ik ben zelfs bereid om voor de Linux-versie van de 901-laptop 50 tot misschien zelfs 100 EUR meer te betalen dan de versie met Windows XP. Niemand?
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Hey iedereen, ik ben er weer 
Uiteindelijk heb ik niet mn 900 naar Caïro en Gizah meegenomen, dus geen flitsende Piramides + EEE foto's. Maar natuurlijk wel meegenomen op de vakantie in het algemeen. Het beviel me uitstekend! Filmpje hier, fotootjes backupen daar, wireless internet van het hotel aan de overkant vanuit het balkon leechen, even het Egyptisch personeel imponeren (Is it a calculator
). Geweldig 
Maar goed, jullie hebben braaf gepost zonder problemen, dus ga ik jullie belonen met een nieuw topic en OP
Uiteindelijk heb ik niet mn 900 naar Caïro en Gizah meegenomen, dus geen flitsende Piramides + EEE foto's. Maar natuurlijk wel meegenomen op de vakantie in het algemeen. Het beviel me uitstekend! Filmpje hier, fotootjes backupen daar, wireless internet van het hotel aan de overkant vanuit het balkon leechen, even het Egyptisch personeel imponeren (Is it a calculator
Maar goed, jullie hebben braaf gepost zonder problemen, dus ga ik jullie belonen met een nieuw topic en OP
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Natuurlijk wel de NL vertaling van de XP guide meenemen, net gebruikt voor mijn xp-cd fix, relaxe guideXanderDrake schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:59:
dus ga ik jullie belonen met een nieuw topic en OP
Eigenlijk offtopic, maar ik zag geen PM icoon (ik krijg dat icoon bij mezelf ook niet aan de praat). Wit èn zwart op voorraad en verzenden ook naar Nederland. Zou zelfs met US-keyboard zijn. Positieve Nederlandse ervaring gemeld op eeeuser.com. Succes!ejabberd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:55:
[ Voor 3% gewijzigd door Cletje op 04-09-2008 01:37 ]
Ik heb gisteren een schitterende witte 1000h gekocht. Erg tevreden mee. Eigenlijk een koopje voor 399 (BCC).
Ik heb al een Lenovo T61P, dat is natuurlijk niet te vergelijken. Dit is ideaal om te internetten. Heeft iemand al eens een USB tv onvanger geprobeerd op de EEE ? Lijkt me dat het moet kunnen werken.
Verder hoor ik mensen praten over vista op de eee. Iemand al ervaring met vista op de 1000h?
Ik heb al een Lenovo T61P, dat is natuurlijk niet te vergelijken. Dit is ideaal om te internetten. Heeft iemand al eens een USB tv onvanger geprobeerd op de EEE ? Lijkt me dat het moet kunnen werken.
Verder hoor ik mensen praten over vista op de eee. Iemand al ervaring met vista op de 1000h?
Zullen we maar stoppen met deze zeeer nuteloze discussie, er werd om mijn mening gevraagt. Daar hoeft uiteraard niemand mee eens te zijn...
Hmm.. 720p, de 1,1 GB gecomprimeerde versie voor een serie, werkt niet heel goed bij mij. De 2.2 GB versies doen het wel goed trouwens... maar goed.The Zep Man schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:41:
[...]
Op 8GB ruimte kan ik toch ongeveer 9-10 uur aan film kwijt in 720p (wat dus veel meer moet zijn voor 480p/576p). Er is geen enkele batterij die het zo lang volhoudt voor de 901. En anders stop je er toch een grote SD-kaart in?
Het blijft een oud besturingssysteem en als je nieuwe linuxdistro's (of vista, maar dat ken ik dan weer niet) bekijkt, dan zitten daar heel wat features en dingen in die XP niet standaard kan of snapt. XP is overigens wel een prima besturingssysteem voor spelletjes gebleken[...]
Windows XP wordt nog steeds door Microsoft ondersteund op 'normale computers' en daar gaan ze voorlopig nog wel even mee door (als in: jaren).
Hmm.. de Xandros distro van Asus draait prima in de Simple Modus. Dan doet ie alles waar ie in eerste instantie voor bedoeld is: beetje internetten, beetje typen, beetje leuke (wiskunde) spelletjes, beetje foto's organiseren (picasa), beetje filmpjes kijken, beetje bestanden beheren. Maar that's it. En voor de meeste mensen is dat voldoende. Dat je als tweaker naar de advanced modus wil en dan direct tegen beperkingen en bugs aanloopt..tja....[...]
Dan zal je Linux op de 901 heel leuk gaan vinden. Als ik de problemen daarover lees in verhouding met wat Windows XP heeft...
eens, maar het blijft dan een 12 GB versie he...[...]
Maar ondertussen ben je wel zoveel uur kwijt aan het uitzoeken over waar je de 901 met Linux kan krijgen: tijd die je ook had kunnen gebruiken om een vers gekochte 901 te voorzien van dat besturingssysteem.
... en nog een SD kaart erbij.. wordt een duur geintje dan[...]
Tja, het is jouw geld. Als je er zoveel voor over hebt dan kan je beter iemand betalen om een 901 met XP te halen (bij de Mediamarkt voor 400 euro) om vervolgens er Linux op te laten zetten (voor 100 euro).
Maar idd, laten we erover ophouden, ik heb nu gewoon een uberhippe Eee 901 met Ubuntu en gezellig compiz fusion aan (heeeeel nuttig, nou ja, ok, ctrl-alt-pijltjestoetsen om de desktops te wisselen, toch wel erg makkelijk met zo'n klein scherm) en allemaal andere nutteloze eye-candy. De touchpad werkt beter (behalve het zoom-gedeelte, dat is nu ineens ook scrollen), de boel hapert niet (in Xandros duurde het heel lang om een bestandsbeheervenster te openen, geen idee waarom). Alleen een paar FN toetsen werken niet en/of je ziet niets op je scherm (maar dat wordt vast tzt wel opgelost, want dat werkt tegenwordig ook goed op mijn ouwe asus laptop (mrt 2006)). Bluetooth werkt out of the box, maar via BT naar internet connecten is moeilijker dan bij Xandros (dat was dan ook het enige denk ik..). Wireless connect direct (eh.. nadat je even de custom eee kernel hebt ingeladen..okok;) ), zoals je ook in windows gewend bent (bji Xandros moest je het altijd weer zelf selecteren). Nou ja, ik ben overwegend zeer positief over het kleine, snode dingetje die zelfs krachtiger lijkt dan mijn oude (hmm eind 2003) desktop met toen alle hippe hardware die je maar kon verzinnen.
[ Voor 55% gewijzigd door letatcest op 04-09-2008 10:15 ]
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Een SDHC-kaart van 16GB heb je al voor rond de 35 euro. SD geheugen is gelukkig erg goedkoop. Wees blij dat er geen Memory Stick gebruikt wordt.letatcest schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:34:
... en nog een SD kaart erbij.. wordt een duur geintje dan
Anoniem: 237790
Ik ben aan het kijken om een Asus Eee PC 1000 te kopen. Mijn huidige laptop is niet meer mobiel met vaste stroom aansluiting.
Nu moet ik voor school en stage vaak autocad tekeningen maken. Zelf heb ik versie 2006 momenteel. Heeft iemand ervaring of het ideaal werken is met autocad op een asus eee pc??
Nu moet ik voor school en stage vaak autocad tekeningen maken. Zelf heb ik versie 2006 momenteel. Heeft iemand ervaring of het ideaal werken is met autocad op een asus eee pc??
Ik zou verwachten dat je voor een applicatie als autocad toch een zo groot mogelijk reso wil?
Je kan het gemakkelijk testen ... zet je eigen scherm eens op 1024*768, als dat net niet volstaat of net wel, dan zal 1024*600 het zeker niet halen
Je kan het gemakkelijk testen ... zet je eigen scherm eens op 1024*768, als dat net niet volstaat of net wel, dan zal 1024*600 het zeker niet halen
Als je huidige laptop nog wel voldoende is om AutoCAD te draaien dan kan je overwegen om daarvoor een nieuwe batterij te kopen, wat voor de meeste modellen niet meer kost dan 100 euro. Ik denk dat de resolutie bij een 1000 het grootste obstakel is voor tekenaars.Anoniem: 237790 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:33:
Ik ben aan het kijken om een Asus Eee PC 1000 te kopen. Mijn huidige laptop is niet meer mobiel met vaste stroom aansluiting.
Er is een nieuwe touchpad-driver voor Windows XP beschikbaar op de website van de Elantech. Deze driver is nog niet beschikbaar op de site van ASUS. Onder andere het scrollen met behulp van twee vingers gaat nu een stuk soepeler. Alleen in Firefox werkt het scrollen niet echt lekker, gek genoeg.
[ Voor 75% gewijzigd door The Zep Man op 04-09-2008 13:46 ]
In Ander Nieuws
http://asuseeehacks.blogs...08/asus-eee-pc-900hd.html
Wéér een nieuw model gespot. Weer een 900 variant, maar nu met een hardeschijf ipv SSD.
Asus houdt niet echt van product stratificatie, alle opties en mogelijkheden zitten op alle EEE's behalve de 701 serie.
http://asuseeehacks.blogs...08/asus-eee-pc-900hd.html
Wéér een nieuw model gespot. Weer een 900 variant, maar nu met een hardeschijf ipv SSD.
Asus houdt niet echt van product stratificatie, alle opties en mogelijkheden zitten op alle EEE's behalve de 701 serie.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Dit is echt heel oud nieuws. Asus weet gewoon niet duidelijk wat ze moeten doen en misschien zijn al die modellen wel om voorraden weg te werken. Ik denk dat Intel ondertussen wel blij is om van de Celeron 900 voorraad af te zijn en zo zijn er misschien nog wel een aantal andere fabrikanten die nu bijvoorbeeld van hun 1.8" drives af willen. Goedkoop voor Asus en goed voor de liggende voorraad.
ik heb een vraagje. er is namelijk een asus eee 900 te koop, deze is echter wit en nou ben ik bang dat deze snel vies wordt, dit is namelijk bij mn macbook ook zo. sommige letters worden dan een beetje bruin. is dit bij de asus ook zo, of valt die mee?
Geen last van hier.stavast schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:50:
ik heb een vraagje. er is namelijk een asus eee 900 te koop, deze is echter wit en nou ben ik bang dat deze snel vies wordt, dit is namelijk bij mn macbook ook zo. sommige letters worden dan een beetje bruin. is dit bij de asus ook zo, of valt die mee?
Je moet er dan niet met je vieze smerige besmeurde handen op gaan zitten, maar dat doe ik ook niet met mobieltjes e.d..
[ Voor 13% gewijzigd door Tomino op 04-09-2008 17:02 ]
Ik vroeg mij eigenlijk af waar ik een groter geheugen 2gb zou kunnen aanschaffen. Iemand een idee waar je dit geheugen kan aanschaffen? Kan het niet echt ergens terug vinden
ik heb het nog niet hier zien staan, dus bij deze:
sinds deze week is de EEE 1000H in Duitsland te koop met een 160GB schijfje en Bluetooth 2.0,
onder dezelfde naam.
Aankondiging:
http://www.einfach-eee.de/eee-pc-1000/eeepc-1000h-kommt-am-4-september/
Test:
http://www.golem.de/0808/62086.html
Alternate.de:
http://www.alternate.de/html/product/details.html?artno=PN4A8S
En o ja, voor 430€.
Weet iemand vanaf wanneer die versie ook in Nederland (met internationaal keyboard) verkrijgbaar is?
sinds deze week is de EEE 1000H in Duitsland te koop met een 160GB schijfje en Bluetooth 2.0,
onder dezelfde naam.
Aankondiging:
http://www.einfach-eee.de/eee-pc-1000/eeepc-1000h-kommt-am-4-september/
Test:
http://www.golem.de/0808/62086.html
Alternate.de:
http://www.alternate.de/html/product/details.html?artno=PN4A8S
En o ja, voor 430€.
Weet iemand vanaf wanneer die versie ook in Nederland (met internationaal keyboard) verkrijgbaar is?
Onder opties van Elantech, "Uitschakelen tijdens typen" uitvinken en hij doet het fantastisch!The Zep Man schreef op donderdag 04 september 2008 @ 13:21:
Alleen in Firefox werkt het scrollen niet echt lekker, gek genoeg.
Even een waarschuwing: alle EEE PC's met een Atom CPU kunnen zowieso niet meer geheugen gebruiken dan 2 GB. Dat komt door de limitatie van de chipset (945GSE). Volgens mij telt dit ook voor alle andere EEE PC's (omdat ze soortgelijke chipsets met veel dezelfde specificaties gebruiken, zoals de 910GML). Er is ook maar ruimte voor één enkel bankje.Gatygun schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:53:
Ik vroeg mij eigenlijk af waar ik een groter geheugen 2gb zou kunnen aanschaffen. Iemand een idee waar je dit geheugen kan aanschaffen? Kan het niet echt ergens terug vinden
De 2GB banken kan je overal vinden. Voor de huidige Atom-gebaseerde EEE's is dat dan een SO-DIMM DDR2 533Mhz Unbuffered non-ECC 2GB. Volgens mij moet 667Mhz geheugen ook werken. Het draait dan alleen op 533Mhz.
Ik kan het nu niet testen, maar alvast bedankt. Dit is echter één van de functies waarom je juist die driver installeert: zodat je niet per ongeluk op de muis klikt door tijdens het typen het touchpad even aan te raken. Tot zover ik begrepen heb is dit een fout in Mozilla software, helaas. Evengoed bedankt voor de tip.berend_ schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:46:
[...]
Onder opties van Elantech, "Uitschakelen tijdens typen" uitvinken en hij doet het fantastisch!
[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 04-09-2008 19:18 ]
Anoniem: 238243
JaJaJa!!! Hier vind je de link, XanderDrake...Wiethoofd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 00:03:
[...]
Natuurlijk wel de NL vertaling van de XP guide meenemen, net gebruikt voor mijn xp-cd fix, relaxe guide
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 238243 op 04-09-2008 19:35 ]
hoe zit het trouwens met vista op een 1000h. ik wil het proberen namelijk omdat ik op nieuwsgroepen ook een vista home basic lite version heb gezien. en die leek me wel interessant. maar dan ben ik wel bang dat ik problemen ga krijgen met drivers van asus enzo. iemand ervaring met vista op een eee ?
Google al geprobeerd? Verder heeft vista dacht ik ondersteuning voor XP drivers en kan je toch in een xp compatibilitymode draaien. Modded drivers zijn natuurlijk ook nog een optiesyntesia schreef op donderdag 04 september 2008 @ 21:15:
iemand ervaring met vista op een eee ?
http://www.google.com/search?hl=nl&q=eee+vista
ja heb gegoogled. ik heb ook windows vista manager ofzo gedownload en gedraait. daar zegt hij dat ik het kan draaien. maar bepaalde hardware zouden geen drivers hebben ofzo. en ik lees dat de hotkeys het niet doen in vista. en heb ook gelezen over het geluid.
hmm lees nu een blog. dat alles wel gewoon goed werkt. naja ik ga het erop wagen dit weekend
hmm lees nu een blog. dat alles wel gewoon goed werkt. naja ik ga het erop wagen dit weekend
[/quote]Even een waarschuwing: alle EEE PC's met een Atom CPU kunnen zowieso niet meer geheugen gebruiken dan 2 GB. Dat komt door de limitatie van de chipset (945GSE). Volgens mij telt dit ook voor alle andere EEE PC's (omdat ze soortgelijke chipsets met veel dezelfde specificaties gebruiken, zoals de 910GML). Er is ook maar ruimte voor één enkel bankje.
De 2GB banken kan je overal vinden. Voor de huidige Atom-gebaseerde EEE's is dat dan een SO-DIMM DDR2 533Mhz Unbuffered non-ECC 2GB. Volgens mij moet 667Mhz geheugen ook werken. Het draait dan alleen op 533Mhz. ;)[/quote]
Gebruik 2gb 667 mhz in mijn 901 hoe kan je zien dat het op 533 mhz draait?
De 2GB banken kan je overal vinden. Voor de huidige Atom-gebaseerde EEE's is dat dan een SO-DIMM DDR2 533Mhz Unbuffered non-ECC 2GB. Volgens mij moet 667Mhz geheugen ook werken. Het draait dan alleen op 533Mhz. ;)[/quote]
Gebruik 2gb 667 mhz in mijn 901 hoe kan je zien dat het op 533 mhz draait?
HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1
ehm, spuit 11NokNok12 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 21:46:
[knip verhaal]
CPU-Z onder het tabblad 'Memory'.Gebruik 2gb 667 mhz in mijn 901 hoe kan je zien dat het op 533 mhz draait?
dat had ik ook wel gelezen wilde alleen weten hoe je dat kan zien
[ Voor 14% gewijzigd door NokNok12 op 04-09-2008 21:53 ]
Ik zag pas na het posten de verkeerd gebruikte quote-tag, dus sorry.NokNok12 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 21:52:
dat had ik ook wel gelezen wilde alleen weten hoe je dat kan zien
Verder is het zo dat je geheugen altijd zal lopen op de snelheid van je FSB, aangezien je EEE PC in een 1:1 verhouding draait met je geheugen en FSB. Als je gaat overklokken (ja, mijne stable gehad op 990MHz (de 900 20G)) dan draait je geheugen alsnog op de snelheid van je FSB en in mijn geval dus op 110MHz. Ik moet nog even kijken hoe dit wordt als ik er volgende week m'n 2GB 667MHz in druk.
Laat tie helaas met een kingston 2gb module niet zien, de eerste 2 velden zijn greyed out.CPU-Z onder het tabblad 'Memory'.
Zijn er nou al mensen die die Bol.com 901 Eee voor 279,- echt thuis hebben ontvangen?
Ik ben atm bezig Windows opnieuw te installeren op m'n 20G, maar ik zie nu dat hij een 3844MB en een 15391MB grootte harde schijf heeft. Er staat 0 met ID 0 op bus 0 <atapi> en 0 met ID 1 op bus 0 <atapi>
Klopt het dat de 20G 2 SSD's er in heeft zitten zodat je itt 20GB krijgt? Ik had dit graag als 1 grote harde schijf, en dus partitie gezien, zodat m'n 16GB SD kaartje wat volgende week binnenkomt niet voor niets is.
Ik installeer nu gewoon m'n Windows op de 15,4GB harde schijf en laat de overige 4 wel aan z'n lot over, maar ik wil even weten of dit klopt of niet. Google hielp me niet echt verder.
Klopt het dat de 20G 2 SSD's er in heeft zitten zodat je itt 20GB krijgt? Ik had dit graag als 1 grote harde schijf, en dus partitie gezien, zodat m'n 16GB SD kaartje wat volgende week binnenkomt niet voor niets is.
Ik installeer nu gewoon m'n Windows op de 15,4GB harde schijf en laat de overige 4 wel aan z'n lot over, maar ik wil even weten of dit klopt of niet. Google hielp me niet echt verder.
momenteel heb ik 2GB in m'n 901 zitten. Maar firefox met history is nog steeds lagging. (ik heb m'n documents&settings+program files op D)
Ik heb superspeed supercache en ramdisk ginstalleerd. 500MB RAM heb ik nu als ramdisk waar de pagefile op zit. En op zowel C en D zit een supercache van 200MB.
Dit helpt al wat, maar nog steeds niet genoeg...
Ik heb dus maar google chrome geinstalleerd.. deze werkt weer wel snel...
Ik heb superspeed supercache en ramdisk ginstalleerd. 500MB RAM heb ik nu als ramdisk waar de pagefile op zit. En op zowel C en D zit een supercache van 200MB.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Anoniem: 178962
Dit klopt, in de 20GB versie zit een 4 gig snelle SSD en een 16GB trage SSD, wat wil je voor die prijs (en zelfs de 4 GB SSD is nog niet echt super snel te noemen, maar die 16GB is echt traag).Wiethoofd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:29:
Ik ben atm bezig Windows opnieuw te installeren op m'n 20G, maar ik zie nu dat hij een 3844MB en een 15391MB grootte harde schijf heeft. Er staat 0 met ID 0 op bus 0 <atapi> en 0 met ID 1 op bus 0 <atapi>
Installeer je OS dus op de 4GB schijf, dan gaat het lekker vlotjes.
http://jkkmobile.blogspot...have-2-seperate-ssds.htmlAnoniem: 178962 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:59:
Dit klopt, in de 20GB versie zit een 4 gig snelle SSD en een 16GB trage SSD, wat wil je voor die prijs (en zelfs de 4 GB SSD is nog niet echt super snel te noemen, maar die 16GB is echt traag).
Installeer je OS dus op de 4GB schijf, dan gaat het lekker vlotjes.
Daar kwam ik dus net ook achter
De 4GB heeft een doorvoersnelheid van 40MB/s terwijl de 16GB een gemiddelde doorvoersnelheid heeft van 28MB/s, dat wordt dus even opnieuw de boel leeghalen
Die XP guide is inderdaad al een tijd geleden toegevoegd.
Ik zal EEECTL er wel nog inzetten.
geweldig programma
Ik zal EEECTL er wel nog inzetten.
geweldig programma
Ik zou de program files die je vaak gebruikt (zoals firefox) op c zetten. Ook doc&set misschien beter op c vanwege de hogere snelheid. Mijn documenten (die daarin zitten) kun je weer goed naar de d verplaatsen. Verder zou je systeemherstel uit kunnen zetten, wie weet scheelt dat ook nog wat (en maak dan een goede image als je alles hebt zoals je wil).kmf schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:30:
momenteel heb ik 2GB in m'n 901 zitten. Maar firefox met history is nog steeds lagging. (ik heb m'n documents&settings+program files op D)
[offtopic] Ik heb 'm begin deze week ontvangen. Prima apparaat voor een prachtige prijs. En veel eerder dan de verwachte 3-4 weken. Ben er èrg blij mee en nu kan ik eindelijk jullie ervaringen benutten die ik wekenlang mee-las èn een bescheiden bijdrage gaan leveren aan dit forum. Volgens mij heeft iedereen 'm gekregen die toen bestelde. Er waren al eerder berichten.hostje schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:28:
Zijn er nou al mensen die die Bol.com 901 Eee voor 279,- echt thuis hebben ontvangen?
foutje
[ Voor 96% gewijzigd door NYzE op 05-09-2008 02:47 ]
History schijnt de grote boosdoener te zijn bij FF3. Hier een aardige link èn verwijzingen naar een programmaatje waarmee je dit allemaal mooi kunt volgen: Process Monitor.
En hier nòg een interessante discussie over snelle browsers mèt een werkende oplossing voor het FF3 probleempje.
Klopt ik heb hem ook. En morgen gaat ie weer wegCletje schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 00:21:
[...]
[offtopic] Ik heb 'm begin deze week ontvangen. Prima apparaat voor een prachtige prijs. En veel eerder dan de verwachte 3-4 weken. Ben er èrg blij mee en nu kan ik eindelijk jullie ervaringen benutten die ik wekenlang mee-las èn een bescheiden bijdrage gaan leveren aan dit forum. Volgens mij heeft iedereen 'm gekregen die toen bestelde. Er waren al eerder berichten.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Cletje schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 00:44:
History schijnt de grote boosdoener te zijn bij FF3. Hier een aardige link èn verwijzingen naar een programmaatje waarmee je dit allemaal mooi kunt volgen: Process Monitor.
Ik vind dit dan teveel moeite om te gaan doen. Kijk firefox werkt prima op een normale pc en ik gebruik ook firefox vooral omdat ik er mee kan ontwikkelen. Als het op de eeepc (die te klein voor mij is om mee te ontwikkelen) niet goed werkt, dan kies ik maar een andere browser.Wiethoofd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 00:47:
het is ook het precaching wat veel van je geheugen in gaat nemen in firefox, deze functie wordt dan ook aangeraden om af te sluiten/uit te schakelen:
Het gaat dan om browser.cache.memory.enable in de about:config die je om moet schakelen naar false.
Informatie over de geheugenbank kan wel uitgelezen worden in CPU-Z in een 901. Echter, op welke snelheid het geheugen daadwerkelijk draait kan (nog?) niet uitgelezen worden. Ook lijkt CPU-Z de chipset verkeerd uit te lezen (945GME, terwijl het een 945GSE zou moeten zijn... hoewel die twee namen misschien hetzelfde betekenen).
Yup. En de tweede lading zal vandaag geleverd worden.hostje schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:28:
[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 05-09-2008 01:52 ]
Dit is helaas fout en vergroot zelfs het probleem.Wiethoofd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 00:47:
Het gaat dan om browser.cache.memory.enable in de about:config die je om moet schakelen naar false.
Om het Firefox-is-sluggish-op-mijn-901 probleem op te lossen kan je deze stappen volgen:
1. Schakel het page file compleet uit. Met 1 of 2 GB geheugen werkt je PC prima zonder en weet je zeker dat er niet onnodig gecached wordt naar flash memory. Bovendien: een page file op een RAM drive? Dat is de grootste onzin die er is. Je bereikt hetzelfde resultaat door het page file helemaal uit te schakelen (wat ook nog eens overhead bespaart).
2. Zet history uit voor pagina's die je al bezocht hebt. Ga naar Tools -> Options -> Privacy en zet het vinkje bij "Keep my history for at least ... days" uit. Andere history, zoals die van je downloads, kan je aan laten staan: dit is maar een enkele schrijfactie bij elke download en niet merkbaar. Al heb je er niet veel behoefte aan, kan je ook het vinkje "Remember what I enter in forms and search bars" uitzetten. Dit bespaart tijd wanneer je gebruik maakt van webformulieren (zoekmachines, invulvelden, etc.).
3. Open in Firefox about:config. Controleer of browser.cache.memory.enable aan staat. Al staat deze uit: zet het aan.
4. Zet browser.cache.disk.enable uit, want deze staat standaard namelijk aan. Nu zal Firefox geen cache meer op het flash geheugen gebruiken. Door browser.cache.memory.enable aan te laten is er echter wel cache in RAM: precies waar het thuis hoort.
5. Zet browser.sessionstore.enabled uit, zodat er niet na elke bezochte webpagina (na een 'rust' interval van standaard 10 seconden) de huidige sessie weggeschreven wordt naar het flash geheugen. Deze optie staat standaard aan.
6. Om de boel nog sneller te maken: schakel het phishing filter uit. Doe dit alleen al weet je wat een phishing filter is. Het uitschakelen doe je door onder Tools -> Options -> Security de vinkjes bij "Tell me if the site I'm visiting is a suspected attack-site" en "Tell me if the site I'm visiting is a suspected forgery" uit te zetten. Dit scheelt meerdere lees-acties elke keer al bezoek je een nieuwe pagina. Het phishing filter wordt namelijk in een apart sqlite bestand opgeslagen en wordt bij elke bezochte pagina aangeroepen, zelfs al is de pagina een verversing van de huidige pagina of een pagina op dezelfde server als waar de vorige pagina vandaan was gehaald.
Het profiel van Firefox op een RAM drive zetten is op zich niet zo'n slecht idee. Op die manier kan je ook je phishing filter aan laten staan zonder snelheidsverlies. En doordat je dan ook nog sessionstore aan kan laten staan kan je sessie hersteld worden wanneer Firefox crasht (zolang je RAM drive beschikbaar blijft, natuurlijk).
[ Voor 36% gewijzigd door The Zep Man op 05-09-2008 20:49 ]
Anoniem: 238243
Het zal wel aan mij liggen, maar volgens mij staat er alleen een NL handleiding over hoe je XP vanaf USB installeert. De tut waar ik het over heb is een NL vertaling van i64X' verhaal (install vanaf externe CD) en dus echt wat anders. Maar goed... lekker belangrijk allemaal.Wiethoofd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:44:
Hij staat al in de TS
Misschien ook handig om een link naar eeectl er in te plaatsen, of zal ik daar een apart topic over maken met hoe je het beste je instellingen kunt doen, de interface er uit ziet, hoe het werkt etc?

ok aanvaardWiethoofd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 21:59:
[...]
Ik zag pas na het posten de verkeerd gebruikte quote-tag, dus sorry.
Verder is het zo dat je geheugen altijd zal lopen op de snelheid van je FSB, aangezien je EEE PC in een 1:1 verhouding draait met je geheugen en FSB. Als je gaat overklokken (ja, mijne stable gehad op 990MHz (de 900 20G)) dan draait je geheugen alsnog op de snelheid van je FSB en in mijn geval dus op 110MHz. Ik moet nog even kijken hoe dit wordt als ik er volgende week m'n 2GB 667MHz in druk.
Anoniem: 117981
Ik wilde jullie nog even wijzen op de beschikbaarheid van deze twee leren hoesjes voor de EeePC 900 & 901:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15303
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15563
Ik heb de bovenste (met extra luchtgaten) besteld, zodra die aan is zal ik laten weten hoe ie past. Persoonlijk vind ik zo'n leren cover waar ie in kan blijven toch wat practischer dan een sleeve. De extra luchtgaten kunnen volgens mij geen kwaad
Vreemd genoeg zitten er dan geen gaten meer voor de luidsprekers...
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15303
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15563
Ik heb de bovenste (met extra luchtgaten) besteld, zodra die aan is zal ik laten weten hoe ie past. Persoonlijk vind ik zo'n leren cover waar ie in kan blijven toch wat practischer dan een sleeve. De extra luchtgaten kunnen volgens mij geen kwaad
Bij beide producten zie je geen foto's van de onderkant van het deel waar de speakers zitten. Bij de $16,40-versie zie je een misleidende foto die van de bovenkant is, niet van de onderkant.Anoniem: 117981 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:58:
Vreemd genoeg zitten er dan geen gaten meer voor de luidsprekers...
[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 05-09-2008 10:46 ]
Bij beiden zie je juist alleen fotos van de onderkant. Je dacht toch niet dat die gaten aan de bovenkant achter het scherm geplaatst zitten? Kijk bij die 16,40 versie maar eens goed naar het laatste plaatje, dan wordt het je wel duidelijk hoe hij er in gaat.The Zep Man schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:39:
[...]
Bij beide producten zie je geen foto's van de onderkant van het deel waar de speakers zitten. Bij de $16,40-versie zie je een misleidende foto die van de bovenkant is, niet van de onderkant.
Hmm, ik zit nu al de hele week te twijfelen; Al een paar keer naar de stad gefietst, maar toch nog niet gekocht.. Ik had eerst bedacht dat een 701 wel leuk is voor mijn doelen, maar ik vind dat schermpje toch wel erg klein. Toen verder gekeken, en ze hadden ook wel een 900 bij Paradigit. Maar ja, dan ga je nadenken, de 701 kost 250 euro bij de mediamarkt (mooie prijs, betaalbaar) de 900 is 100 euro duurder, (maar goed, groter scherm, 20 G schijf). Maar dan is er de 901, ' maar' 50 euro duurder dan de 900, kleinere schijf, maar wel een intel Atom processor. Dus meer werktijd op een acculading..
Maar dan zit je dus al aan de 400 euro. En dat is toch best veel geld.. Waar ik em het meeste voor zal gebruiken denk ik is een spelletje in de trein, LaTeX'en op de uni en in de trein, beetje browsen op de uni. Maar ook wel wat Matlab en Maple werk. Heb namelijk ook een gewone laptop, een Celeron M 410, en die doet Matlab en Maple wat dat betreft prima, maar als je een vak hebt waarbij je opgaves moet maken icm Matlab, staat je tafeltje al snel vol met zo'n laptop. Daarnaast is die laptop na 45 min. leeg (en vaak geen stopcontact in de buurt). Zijn er hier mensen die Matlab en Maple draaien op de 901 en een indicatie van de snelheid kunnen geven?
Maar dan zit je dus al aan de 400 euro. En dat is toch best veel geld.. Waar ik em het meeste voor zal gebruiken denk ik is een spelletje in de trein, LaTeX'en op de uni en in de trein, beetje browsen op de uni. Maar ook wel wat Matlab en Maple werk. Heb namelijk ook een gewone laptop, een Celeron M 410, en die doet Matlab en Maple wat dat betreft prima, maar als je een vak hebt waarbij je opgaves moet maken icm Matlab, staat je tafeltje al snel vol met zo'n laptop. Daarnaast is die laptop na 45 min. leeg (en vaak geen stopcontact in de buurt). Zijn er hier mensen die Matlab en Maple draaien op de 901 en een indicatie van de snelheid kunnen geven?
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Ik zou persoonlijk ook eens kijken naar het draaien van Octave (matlab compatible, standaard in bijvoorbeeld de Ubuntu repository) op de 900. Daar heb ik al mijn Stochastische processen-opdrachten ook mee gemaakt op de Uni. Een indicatie van de snelheid wordt een beetje lastig zonder duidelijk te hebben wat voor berekeningen je van plan bent uit te voeren. Alhoewel je wel aangeeft dat je op de uni geen stopcontacten in de buurt hebt, dus dan zou ik eigenlijk sowieso voor de 901 gaan.Voor mij persoonlijk is de 900 voldoende, ik heb eigenlijk bijna altijd wel een stopcontact in de buurt binnen de 2 a 3 uur dat de accu meegaat.MaximusTG schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:58:
Hmm, ik zit nu al de hele week te twijfelen; Al een paar keer naar de stad gefietst, maar toch nog niet gekocht.. Ik had eerst bedacht dat een 701 wel leuk is voor mijn doelen, maar ik vind dat schermpje toch wel erg klein. Toen verder gekeken, en ze hadden ook wel een 900 bij Paradigit. Maar ja, dan ga je nadenken, de 701 kost 250 euro bij de mediamarkt (mooie prijs, betaalbaar) de 900 is 100 euro duurder, (maar goed, groter scherm, 20 G schijf). Maar dan is er de 901, ' maar' 50 euro duurder dan de 900, kleinere schijf, maar wel een intel Atom processor. Dus meer werktijd op een acculading..
Heldere uiteenzetting! Da's toch mooier dan een paar linkjes naar een Engelstalig forum.The Zep Man schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 02:11:
[...]
Om het Firefox-is-sluggish-op-mijn-901 probleem op te lossen kan je deze stappen volgen:
Tweede lading? Hoeveel heb je er besteld?[...]
Yup. En de tweede lading zal vandaag geleverd worden.
Ik heb maple nog op school gebruikt een paar jaar geleden op pentium 3 500 pc's dus denk dat die eeepc 701 dat makkelijk trekt. Verbaasd mij sowieso wat er allemaal nog fatsoenlijk op werkt. Matlab ken ik verder niet maar daar zijn vast wel minimum specs van te ivndne op internet?MaximusTG schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:58:
Hmm, ja, Octave ken ik wel ja, is grotendeels Matlab compatible, maar niet helemaal natuurlijk. Soort berekeningen, heb nu een vak Time Series Analysis, over tijdreeksen en identificatie icm stochastische ruis. Voor mn bacheloropdracht ben ik bezig met de matlab toolbox Fieldtrip voor EEG analyse. Dat is dus veel FFT's. Kijk, ik snap ook wel dat het niet zo snel is als op mn dual-core desktop, maar het moet wel enigzins werkbaar zijnAnoniem: 117981 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:07:
[...]
Ik zou persoonlijk ook eens kijken naar het draaien van Octave (matlab compatible, standaard in bijvoorbeeld de Ubuntu repository) op de 900. Daar heb ik al mijn Stochastische processen-opdrachten ook mee gemaakt op de Uni. Een indicatie van de snelheid wordt een beetje lastig zonder duidelijk te hebben wat voor berekeningen je van plan bent uit te voeren. Alhoewel je wel aangeeft dat je op de uni geen stopcontacten in de buurt hebt, dus dan zou ik eigenlijk sowieso voor de 901 gaan.Voor mij persoonlijk is de 900 voldoende, ik heb eigenlijk bijna altijd wel een stopcontact in de buurt binnen de 2 a 3 uur dat de accu meegaat.
En ja, batterijtijd is heel belangrijk voor mij. De universiteit heeft een paar jaar geleden toen ik ging studeren besloten dat iedereen voortaan maar zn eigen laptop moest hebben, en is toen ook vaste pc plekken gaan afbouwen. Maar er zijn maar een aantal collegezalen waar je dan ook daadwerkelijk een stopcontact in de buurt hebt
Edit:
Even iets heel anders, wat zijn de ervaringen mbt waardevastheid van de Eee PC? Stel dat ik nu de 901 zou kopen voor zo'n 400 euro, zou ik em dan voor niet heel veel minder weer kunnen verkopen mocht hij niet bevallen?
[ Voor 6% gewijzigd door MaximusTG op 05-09-2008 11:19 ]
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
nou, ik heb een beetje genoeg van al die aanpassingen en tweaks.Wiethoofd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 01:48:
Het is 1 aanpassing die je moet/kan doen om toch je browser goed te laten werken. Waarom het laten.... Ik zou het wel weten. Het is een kwestie van 4 seconden werk of net iets meer.
Zeker nadat ik gister bij m'n zinnen ben en weet dat ik de eeepc enkel op de bank als internetding gebruikt
Gewoon chrome gebruiken en het werkt prima.
Anoniem: 264226
*steekt hand op*hostje schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:28:
Ik zou zeker voor de 901 gaan; fenomenale accuduur! Als ie tussendoor zo nu en dan op standby kan, doe je er gemakkelijk 6-8 uur mee. Op standby gebruikt ie bijna niets en je bent zó weer paraat. Of matlab er goed op draait, kan ik je niet vertellen (vind het al mooi dat ik weet waar het ongeveer voor is...) maar er is vast wel iemand op de uni die het al geprobeerd heeft op een 901. De 901 is ongeveer even snel als de 900.MaximusTG schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:58:
Maar dan is er de 901, ' maar' 50 euro duurder dan de 900, kleinere schijf, maar wel een intel Atom processor. Dus meer werktijd op een acculading..
Anoniem: 263150
Ik merk dat mijn EEE juist traag wordt met Chrome. Niet alleen Chrome zelf (met het openen van tabs) maar alle programm's vertonen dan hikjes, omdat Chrome best veel CPU gebruikt. Heeft niks met het geheugen te maken, blijft onder de 400Mb. Verder werkt Chrome snel, start ook snel op. Ik heb trouwens naast Chrome dan ook andere programma's open, voornamelijk Thunderbird.kmf schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:20:
[...]
nou, ik heb een beetje genoeg van al die aanpassingen en tweaks.
Zeker nadat ik gister bij m'n zinnen ben en weet dat ik de eeepc enkel op de bank als internetding gebruikt
Gewoon chrome gebruiken en het werkt prima.
Naar aanleiding van bovenstaande post over een lederen hoesje voor de 900/901 bij DE.
Deze autolader besteld leek mij wel een heel redelijke prijs.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15504
Ik zie het nu. Dan lijkt die 16,40 versie interessanter (staat ook expliciet 900 en 901 bij, in plaats van alleen 900). Of je moet zelf gaten maken in het leer al vindt je de andere versie mooier.Anoniem: 117981 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:56:
[...]
Bij beiden zie je juist alleen fotos van de onderkant. Je dacht toch niet dat die gaten aan de bovenkant achter het scherm geplaatst zitten? Kijk bij die 16,40 versie maar eens goed naar het laatste plaatje, dan wordt het je wel duidelijk hoe hij er in gaat.
Och, het was niet zoveel werk. De informatie die ik geef heb ik overigens niet van een Engelstalig forum, maar zelf uitgezocht. De opties in Firefox zijn gelukkig redelijk duidelijk door de namen van de parameters.Cletje schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:09:
[...]
Heldere uiteenzetting! Da's toch mooier dan een paar linkjes naar een Engelstalig forum.
Er zijn nog een paar kleine leesacties (geen schrijfacties meer), maar ik zie niet eens het HDD LEDje oplichten als andere pagina's bezocht worden in Firefox. Firefox werkt nu lekker vlot.
Met 'tweede lading' bedoelde ik dat bol.com de tweede batch had verstuurd. Dit is gisteren gedaan en ze worden vandaag bezorgd.[...]
Tweede lading? Hoeveel heb je er besteld?
Met mijn instructies is het minder dan twee minuten werk om Firefox onder XP op een 901 lekker vlot te laten draaien.kmf schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:20:
[...]
nou, ik heb een beetje genoeg van al die aanpassingen en tweaks.
[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 05-09-2008 13:03 ]
Je kan ook browser.sessionstore.interval omhoog schroeven van 10000 (10 seconden) naar bijvoorbeeld 60000 (een minuut) als je toch het sessieherstel wilt behouden.The Zep Man schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 02:11:
5. Zet browser.sessionstore.enabled uit, zodat er niet na elke bezochte webpagina (na een 'rust' interval van standaard 10 seconden) de huidige sessie weggeschreven wordt naar het flash geheugen. Deze optie staat standaard aan.
Die heb ik aangevraagd!!ribbekassie schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:13:
Naar aanleiding van bovenstaande post over een lederen hoesje voor de 900/901 bij DE.
Weet iemand ook iemand in Friesland die voor mij een touchscreen zou willen inbouwen in mijn 900?
Om even terug te komen op die leren hoes: ik vind hem wel mooi, maar hij (beide modellen) heeft een tekortkoming: twee van de vier hoeken van de laptop worden niet beschermd (aan de kant van het scharnier van het scherm). Beetje gemiste kans, omdat het juist vaak dit soort hoeken zijn die snel beschadigd kunnen raken door stoten.
Even over die handleiding, ik heb exact die handleiding gevolgd, en zit nu met een probleem met de ACPI driver. Omdat het vinkje bij 'Multiprocessor support' verwijderd moest worden in nLite heb ik dat ook braaf gedaan, maar nu wil de ACPI driver onder windows niet meer aan de slag.Anoniem: 238243 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 08:34:
De tut waar ik het over heb is een NL vertaling van i64X' verhaal (install vanaf externe CD) en dus echt wat anders.
Dit valt op te lossen door een nieuwe nLite CD te maken zonder multiprocessor support te verwijderen.
Of dit dus in de handleiding aangepast kan worden, anders werkt een deel van je OSD niet meer als je de Fn knoppen gebruikt en je batterij werkt niet.
Verder zou je in de guide zelfs nog drivers kunnen laten slipstreamen, evenals SP3 wat ik dus gedaan heb, meteen na de installatie had ik wireless en de goede resolutie op m'n 900.
Kort samengevat: mocht je problemen hebben en de meldingen krijgen: "Can not open AsusACPI.sys" en "Can't find Asus ACPI Driver: AsusACPI.sys" dan komt dit omdat je Multi processor support tijdens de nLite installatiecd maken er uit hebt gesloopt. De processor ondersteund namelijk wel Multi-threading en alleen dan kan je de ACPI driver installeren.
Zie ook: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=327017#p327017
Had gisteren precies hetzelfde probleem, nieuwe nlite cd met multiprocessor en het werkt weer zoals het moet. Volgens mij is die handleiding ook voor een 700 en 900 eeepc met een celeron processor.Wiethoofd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:51:
[...]
Even over die handleiding, ik heb exact die handleiding gevolgd, en zit nu met een probleem met de ACPI driver. Omdat het vinkje bij 'Multiprocessor support' verwijderd moest worden in nLite heb ik dat ook braaf gedaan, maar nu wil de ACPI driver onder windows niet meer aan de slag.
Dit valt op te lossen door een nieuwe nLite CD te maken zonder multiprocessor support te verwijderen.
Of dit dus in de handleiding aangepast kan worden, anders werkt een deel van je OSD niet meer als je de Fn knoppen gebruikt en je batterij werkt niet.
Verder zou je in de guide zelfs nog drivers kunnen laten slipstreamen, evenals SP3 wat ik dus gedaan heb, meteen na de installatie had ik wireless en de goede resolutie op m'n 900.
Kort samengevat: mocht je problemen hebben en de meldingen krijgen: "Can not open AsusACPI.sys" en "Can't find Asus ACPI Driver: AsusACPI.sys" dan komt dit omdat je Multi processor support tijdens de nLite installatiecd maken er uit hebt gesloopt. De processor ondersteund namelijk wel Multi-threading en alleen dan kan je de ACPI driver installeren.
Zie ook: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=327017#p327017
hoe doe je dat?The Zep Man schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 02:11:
[...]
2. Zet history uit voor pagina's die je al bezocht hebt. Andere history, zoals die van je downloads, kan je aan laten staan: dit is maar een enkele schrijfactie bij elke download en niet merkbaar.
Hallo mensen,
Heb zojuist mijn Asus 901 XP ontvangen en na het (erg snelle!!!) opstarten blijkt dus dat er (natuurlijk) geen Words (Office) opzit.
Ik heb hier nog een legale Office 2007 liggen, ik neem aan dat ik die er gewoon op kan zetten met een externe DVD/CD drive??
Die draait gewoon toch?
Heb zojuist mijn Asus 901 XP ontvangen en na het (erg snelle!!!) opstarten blijkt dus dat er (natuurlijk) geen Words (Office) opzit.
Ik heb hier nog een legale Office 2007 liggen, ik neem aan dat ik die er gewoon op kan zetten met een externe DVD/CD drive??
Die draait gewoon toch?
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Dat lijkt mij wel ja, alleen is het misschien beter om (weet niet of office 2007 zwaarder is dan 2003), office 2003 te installeren (kan dat met een 2007 license?), icm support voor office 2007 documenten?
Offtopic: support voor 2007 documenten in lagere versies kun je met de XML Converter van Microsoft realiseren.MaximusTG schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 20:32:
Dat lijkt mij wel ja, alleen is het misschien beter om (weet niet of office 2007 zwaarder is dan 2003), office 2003 te installeren (kan dat met een 2007 license?), icm support voor office 2007 documenten?
Is 2007 nou zwaarder ofniet?Roamor schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 20:34:
[...]
Offtopic: support voor 2007 documenten in lagere versies kun je met de XML Converter van Microsoft realiseren.
Vind het namelijk wel stuk fijner werken dan 2003...naja weetje, ik probeer het gewoon.
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Tools -> Options -> Privacy. Zet het vinkje uit bij "Keep my history for at least ... days". Ik zal de instructies in mijn post nog even aanpassen hierover.
Ik zal het hier nog eens posten. Misschien handig om vanuit een nieuwe startpost heen te linken.
1. Schakel het page file compleet uit. Met 1 of 2 GB geheugen werkt je PC prima zonder en weet je zeker dat er niet onnodig gecached wordt naar flash memory. Bovendien: een page file op een RAM drive? Dat is de grootste onzin die er is. Je bereikt hetzelfde resultaat door het page file helemaal uit te schakelen (wat ook nog eens overhead bespaart).
2. Zet history uit voor pagina's die je al bezocht hebt. Ga naar Tools -> Options -> Privacy en zet het vinkje bij "Keep my history for at least ... days" uit. Andere history, zoals die van je downloads, kan je aan laten staan: dit is maar een enkele schrijfactie bij elke download en niet merkbaar. Al heb je er niet veel behoefte aan, kan je ook het vinkje "Remember what I enter in forms and search bars" uitzetten. Dit bespaart tijd wanneer je gebruik maakt van webformulieren (zoekmachines, invulvelden, etc.).
3. Open in Firefox about:config. Controleer of browser.cache.memory.enable aan staat. Al staat deze uit: zet het aan.
4. Zet browser.cache.disk.enable uit, want deze staat standaard namelijk aan. Nu zal Firefox geen cache meer op het flash geheugen gebruiken. Door browser.cache.memory.enable aan te laten is er echter wel cache in RAM: precies waar het thuis hoort.
6. Om de boel nog sneller te maken: schakel het phishing filter uit. Doe dit alleen al weet je wat een phishing filter is. Het uitschakelen doe je door onder Tools -> Options -> Security de vinkjes bij "Tell me if the site I'm visiting is a suspected attack-site" en "Tell me if the site I'm visiting is a suspected forgery" uit te zetten. Dit scheelt meerdere lees-acties elke keer al bezoek je een nieuwe pagina. Het phishing filter wordt namelijk in een apart sqlite bestand opgeslagen en wordt bij elke bezochte pagina aangeroepen, zelfs al is de pagina een verversing van de huidige pagina of een pagina op dezelfde server als waar de vorige pagina vandaan was gehaald.
[ Voor 80% gewijzigd door The Zep Man op 05-09-2008 20:52 ]
Anoniem: 227839
Ik ga morgen een Asus EEEPC-901 halen en vroeg me af wat ik
er (buiten) een muis nog bij moet halen om mijn EEE-pc-ervaring
zo leuk mogelijk te maken
Extra geheugen voor het sd-slot lijkt me wel handig. Welke
sd-cards gebruiken jullie (liefst zo groot mogelijk) ?
En kun je het intern geheugen ook vergroten? Zo ja
met welk geheugen en is dat makkelijk te doen?
er (buiten) een muis nog bij moet halen om mijn EEE-pc-ervaring
zo leuk mogelijk te maken
En kun je het intern geheugen ook vergroten? Zo ja
Ik was van plan een 16GB SDHC kaart aan te schaffen. Ze zijn nu best wel betaalbaar.Anoniem: 227839 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 20:52:
Internet geheugen begrijp ik niet, maar het RAM is uit te breiden naar 2 GB door een "SO-DIMM DDR2 533Mhz unbuffered non-ECC 2 GB" geheugenbank te installeren. Dit is tevens het maximum aan geheugen wat ondersteund wordt in de 901: er is maar plek voor 1 enkele geheugenbank. Misschien is dit ook wat voor in de nieuwe startpost.En kun je het intern geheugen ook vergroten? Zo ja
[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 05-09-2008 20:58 ]
Rofl...niet internet maar intern geheugen. Daarmee bedoeld hij het RAMThe Zep Man schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 20:55:
[...]
Ik was van plan een 16GB SDHC kaart aan te schaffen. Ze zijn nu best wel betaalbaar.
[...]
Internet geheugen begrijp ik niet, maar het RAM is uit te breiden naar 2 GB door een "SO-DIMM DDR2 533Mhz unbuffered non-ECC 2 GB" geheugenbank te installeren. Dit is tevens het maximum aan geheugen wat ondersteund wordt in de 901: er is maar plek voor 1 enkele geheugenbank. Misschien is dit ook wat voor in de nieuwe startpost.
En ik ga ook een 16GB SD kaartje aanschaffen
Sarcasme is iets moois... denk je ook niet?DutchManticore schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 21:07:
[...]
Rofl...niet internet maar intern geheugen. Daarmee bedoeld hij het RAM
hmm oke. heb vista er nu op zitten. doet het oke.
maar mijn hotkeys doen het niet meer.. als ik mijn volume omhoog of omlaag doe dan reageerd vista er niet op. en mijn webcam doet het niet
maar mijn hotkeys doen het niet meer.. als ik mijn volume omhoog of omlaag doe dan reageerd vista er niet op. en mijn webcam doet het niet
Is dat zonder schroevendraaier erin te zetten?The Zep Man schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 20:55:
er is maar plek voor 1 enkele geheugenbank. Misschien is dit ook wat voor in de nieuwe startpost.
Met schroevendraaier, maar dat mag van asus...Anoniem: 227839 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 22:40:
[...]
Is dat zonder schroevendraaier erin te zetten?
Oei....moet dan de hele asus open?Anoniem: 97551 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 23:04:
[...]
Met schroevendraaier, maar dat mag van asus...
nee alleen klepje af.
maaruhhmm ik heb acpi drivers al geinstalleerd maar ze doen het vreemd genoeg niet
maaruhhmm ik heb acpi drivers al geinstalleerd maar ze doen het vreemd genoeg niet
Ik kan dat "SO-DIMM DDR2 533Mhz unbuffered non-ECC 2 GB"
niet zo gauw bij de bij mij bekende shops vinden.
Weet iemand een shop waar ze dat verkopen?
niet zo gauw bij de bij mij bekende shops vinden.
Weet iemand een shop waar ze dat verkopen?
Link naar de Pricewatch met beschikbaar 1x2GB geheugen voor in de EEE PC 70x en 90x
[smal]Misschien handig om bovenstaande link in de (nieuwe) TS op te nemen[/small]
[smal]Misschien handig om bovenstaande link in de (nieuwe) TS op te nemen[/small]
[ Voor 14% gewijzigd door Wiethoofd op 06-09-2008 00:02 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic