[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste
Acties:
  • 171.666 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-10 18:02

TheBorg

Resistance is futile.

Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:32:
De hoes/tas op de foto's heb ik zelf gemaakt voor mijn 901 :) , maar custom orders voor de 1000H zijn ook welkom ;)
http://www.flickr.com/photos/30042209@N03/2810072877/
http://www.flickr.com/photos/30042209@N03/2810071969/
http://www.flickr.com/photos/30042209@N03/2810072439/

Foto's zijn niet zichtbaar op het forum... ;(
Mooi gemaakt zeg. Netjes afgewerkt met die roze randjes en professionele stiksels. Kan zo de winkel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:32:
[...]

De hoes/tas op de foto's heb ik zelf gemaakt voor mijn 901 :) , maar custom orders voor de 1000H zijn ook welkom ;)
http://www.flickr.com/photos/30042209@N03/2810072877/
http://www.flickr.com/photos/30042209@N03/2810071969/
http://www.flickr.com/photos/30042209@N03/2810072439/

Foto's zijn niet zichtbaar op het forum... ;(
dat kan alleen maar door een vrouw zijn gemaakt zo schattig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:33
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 16:20:
A2DP werkend gekregen, moet nu alleen iedere keer op nieuw koppelen en dan aangeven dat het een niet-persoonlijke headset is.. nouja, werkt tenminste
Bij mij (901) werkt het gewoon meteen.. Het voor het eerst verbinding maken met mn Logitech Freepulse is een ander verhaal, maar goed, het werkt nu super..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 18:00

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 16:35:
[...]

staat ''niet-actieve pictogrammen opruimen'' uit?
Jazekr ;) dat was het eerste wat ik checkte

[ Voor 8% gewijzigd door Ghostrider op 01-09-2008 18:23 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 16:22

-d-

Voor de personen die de 901 bij Bol.com hebben besteld voor de 'te lage' prijs - check jullie orderstatus eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-10 13:44

The Zep Man

🏴‍☠️

-d- schreef op maandag 01 september 2008 @ 18:42:
Voor de personen die de 901 bij Bol.com hebben besteld voor de 'te lage' prijs - check jullie orderstatus eens ;)
Kijk uit, want de reguliere topicgangers die al een EEE PC hebben houden er niet van als je dit soort dingen noemt. Ze zeggen dan iets van 'off-topic', maar volgens mij is het 'jaloezie'. O-)

Uit betrouwbare bron weet ik dat ze nog niet allemaal verstuurd zijn. Dus niet verbaasd zijn al staat je bestelstatus nog steeds op 'Wordt verwerkt'.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
The Zep Man schreef op maandag 01 september 2008 @ 18:52:
[...]
Kijk uit, want de reguliere topicgangers die al een EEE PC hebben houden er niet van als je dit soort dingen noemt. Ze zeggen dan iets van 'off-topic', maar volgens mij is het 'jaloezie'. O-)

Uit betrouwbare bron weet ik dat ze nog niet allemaal verstuurd zijn. Dus niet verbaasd zijn al staat je bestelstatus nog steeds op 'Wordt verwerkt'.
Gaan jullie hem nog ontvangen ook????
Veel plezier ik was net te laat met bestellen :(
Laat ff weten als iemand hem binnen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
-d- schreef op maandag 01 september 2008 @ 18:42:
verzendbevestiging is ook hier binnen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYzE
  • Laatst online: 24-01 22:38
Ik heb een EEE gekregen! :D Maar met linux :X ..dus ik dacht laat ik eens de Tutorial gebruiken uit de OP van GoT zelf en XP erop knallen.

Ik stuit nu echter op een wellicht bekend probleem. Als ik klik op de cd-drive of de map waarin de iso is uitgepakt krijg ik de melding "does not contains XP setup source files". Ik heb ook geprobeerd rechtstreeks naar mijn CD te verwijzen maar ook dan dit bericht.

Heeft iemand een oplossing voor mij, want ik heb niemand die nog een externe cd drive over heeft. Heb al gekeken en gezocht op EEEguides en eeeuser maar helaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 11:10

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

NYzE schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:41:
Ik heb een EEE gekregen! :D Maar met linux :X ..dus ik dacht laat ik eens de Tutorial gebruiken uit de OP van GoT zelf en XP erop knallen.
(verhaal)
Waarom laat je niet gewoon linux staan? Net zo makkelijk hoor ;) en als het een 901 met linux is, daar mogen er wel meer van komen op het forum :D

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYzE
Belangrijkste reden waarom ik XP wil is omdat mijn moeder er erg aan gewend is. Minder belangrijk is dat ik weleens met mijn HTC probeer te internetten en op mijn laptop lukt het wel op mn EEE totaal niet :s Dus XP zou weleens de sleutel tot mobiel Got'ten kunnen zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

NYzE schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:41:

Ik stuit nu echter op een wellicht bekend probleem. Als ik klik op de cd-drive of de map waarin de iso is uitgepakt krijg ik de melding "does not contains XP setup source files". Ik heb ook geprobeerd rechtstreeks naar mijn CD te verwijzen maar ook dan dit bericht.

Heeft iemand een oplossing voor mij, want ik heb niemand die nog een externe cd drive over heeft. Heb al gekeken en gezocht op EEEguides en eeeuser maar helaas :'(
Je wilt nlite-xp met usb of zo installeren? Volg dan deze tutorial: http://wiki.eeeuser.com/windowsxpusb
Werkte voor mij prima.
letatcest schreef op maandag 01 september 2008 @ 20:06:
[...]
Waarom laat je niet gewoon linux staan? Net zo makkelijk hoor ;) en als het een 901 met linux is, daar mogen er wel meer van komen op het forum :D
Nou nee, linux is fijn, maar standaard xandros vind ik toch net niet. Niet genoeg ruimte om goed te apt-getten, netwerken connecten is traag.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

kmf schreef op maandag 01 september 2008 @ 20:18:

Nou nee, linux is fijn, maar standaard xandros vind ik toch net niet. Niet genoeg ruimte om goed te apt-getten, netwerken connecten is traag.
ben ik het wel een beetje mee eens. ik moet zeggen dat ik graag ubuntu zou willen installeren, maar ik lees dat hybernation niet helemaal relaxed werkt, en dat vind ik eigenlijk een onoverkomelijk ding, aangezien ik het apparaat gewoon dicht klap en nooit uit zet (en eigenlijk alles werkt wat moet werken, mjaaaa he u kent het wel...)

Connecten via bluetooth voor internet is totaal geen probleem. Maar je moet je telefoon even handig instellen. Voor SonyEricsson weet ik wel hoe het werkt: even de bluetooth tab checken op je tel. en als dialup number *99# kiezen (apn Internet, maar dat maakt niet uit volgens mij)
Voor USB internet is het gewoon de USB tab kiezen en daar USB internet aanzetten. Dan heb je nooit aparte programma's van de telefoon bouwer nodig om te internetten, ergo het werkt eigenlijk altijd :)
Dit kan ook vast op andere merken, maar eh.. daar heb ik dan weer geen verstand van ;)

[ Voor 3% gewijzigd door letatcest op 01-09-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYzE
Klopt! Ik kom een stuk verder en heb inderdaad de installatie op een USB stick gekregen! Wat mij betreft mag jouw linkje ook in de OP komen te staan, want handig is hij zeker.

Nu loop ik tegen een nieuw probleem aan op mn EEE. Als ik kies voor de TXT-mode volgt de normale windows setup, maar dan krijg ik een onverwacht blauw scherm dat me verteld: SESSION3_INITIALIZATION_FAILED

Dus we gaan natuurlijk eerst zoeken op GoT en vinden een draadje met oplossingen die helaas niet voor mij werken.

Dus ik richt me weer tot iemand die ook dit probleem is tegengekomen en heeft weten op te lossen. Mijn EEE is (nog) niet getweaked, dus een hardware failure is haast onmogelijk mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
letatcest schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:18:
[...]

ben ik het wel een beetje mee eens. ik moet zeggen dat ik graag ubuntu zou willen installeren, maar ik lees dat hybernation niet helemaal relaxed werkt
ik ben ook best wel een fan van hibernate, maar heb desondanks toch ubuntu geinstalleerd (hibernate werkt idd niet out of the box). Echter mis ik het niet eens zo erg. Ubuntu start best wel snel op en hibernate onder windows ging toch al niet zo snel, omdat de harddisk gewoon erg traag is (hibernate is een sequentiele read/write, en dat is het zwakste punt van de ssd). Al met al maakt het qua snelheid niet eens zoveel uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 01-09-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 09:56
heb sinds vandaag dan mijn 1000H white ! bij bcc enschede gehaald. die had ze op voorraad beide kleuren. voor de prijs van 400 euro !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-10 07:16

MsG

Forumzwerver

Yay, ik heb ook mail van Bol.com ben ik blij dat ik de poging gewoon heb geprobeerd.

Zit wel heel erg met een dillema om hem te houden of de kat uit de boom te kijken of een acer aspire one te kopen.

- Het toetsenbord van de 901 is inderdaad wat klein
- De webcam ging zeer traag in de Mediamarkt itt de Acer's webcam
- De schijfruimte is mogelijk te klein

Dus als ik hem morgen heb ga ik hem even flink aan de tand voelen en dan zie ik wel of ik hem houd.

Hebben jullie ook een niet-soepele webcam op jullie EEE?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cletje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12-2024
letatcest schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:18:
[...]

(en eigenlijk alles werkt wat moet werken, mjaaaa he u kent het wel...)
Werken alle multitouch-functies van het touchpad ook op jouw Xandros 901? Horizontaal en verticaal scrollen, in- en uitzoomen e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
letatcest schreef op maandag 01 september 2008 @ 20:06:
[...]
Is een 900 ook goed?
Na wat opstartproblemen loopt ubuntu hier nu redelijk goed ( de asus is al 3 dagen niet meer uit geweest. Vandaag voor t eerst wine gebruikt, Propellerhead rebirth geinstalleert. Sinds een windows install automatisch naar de C: word geschreven durf ik een groot programma nog niet aan, De reden waarom mn ubuntu raar ging doen was omdat de 4 gb ssd vol zat, en dat moeten we niet hebben he. (mijn install gaat je niet waarschuwen als je harde schijf bijn vol zit)
Misschien moet ik ubuntu maar beter op de 16 gig ssd installeren, kweet niet of dat kan..

rebirth ( een 303/808 softsynth) deed t in wine in ieder geval helemaal ok, zonder dat ik daar direct-x drivers voor hoevde te installeren. begin t steeds leuker te vinden dat linux.

alleen nog een raar probleempje, er zijn wel speciale eeepc ubbuntus, maar dit is een reguliere 8.04. Nu die dus werkt wil ik niet weer gaan klooien. Ik heb in afwachting van mn eeebox nu de 900 aan een 19 inch monitor hangen, en de enige resolutie die daar op draait is dezelfde 600x800 die op de asus zelf ook draait. een andere geeft problemen op de 19 inch.zijn dr ergens losse drivers voor de eeepc, of zitten die alleen maar bij de speciale versies? Ik kan dr zelf niks over vinden.

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:47

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

NYzE schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:34:
Nu loop ik tegen een nieuw probleem aan op mn EEE. Als ik kies voor de TXT-mode volgt de normale windows setup, maar dan krijg ik een onverwacht blauw scherm dat me verteld: SESSION3_INITIALIZATION_FAILED
Je EEE is niet getweaked, maar ik ben er vrij zeker van dat je met nLite je Windows-installatie aangepast hebt en dat je nu een installatie wilt doen vanaf USB-stick. Maar als de optie 'manual install and upgrade' is verwijderd met nLite, krijg je deze foutmelding als je probeert te installeren vanaf USB-stick (niet vanaf CD trouwens). Tenminste, dat was bij mij het probleem ;)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij meschien helpen. Ik heb mijn eigen xppro versie opnieuw geinstalleerd op mijn eeepc 901 en ik merk nu dat de rechte helft van mijn toetsen raar doet. In plaats van letters komen nu cijfers uit. Ik probeerde al die fn toets in te drukken enz. maar kom verder niet uit.
:(
dom van mij. Staat gwoon in asus gebruikershandleiding :)
voor mensen die het boek kwijt zijn geraakt: fn + f11

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

verleemen schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 07:20:
[...]

Is een 900 ook goed?
Na wat opstartproblemen loopt ubuntu hier nu redelijk goed ( de asus is al 3 dagen niet meer uit geweest. Vandaag voor t eerst wine gebruikt, Propellerhead rebirth geinstalleert. Sinds een windows install automatisch naar de C: word geschreven durf ik een groot programma nog niet aan, De reden waarom mn ubuntu raar ging doen was omdat de 4 gb ssd vol zat, en dat moeten we niet hebben he. (mijn install gaat je niet waarschuwen als je harde schijf bijn vol zit)
Misschien moet ik ubuntu maar beter op de 16 gig ssd installeren, kweet niet of dat kan..

rebirth ( een 303/808 softsynth) deed t in wine in ieder geval helemaal ok, zonder dat ik daar direct-x drivers voor hoevde te installeren. begin t steeds leuker te vinden dat linux.

alleen nog een raar probleempje, er zijn wel speciale eeepc ubbuntus, maar dit is een reguliere 8.04. Nu die dus werkt wil ik niet weer gaan klooien. Ik heb in afwachting van mn eeebox nu de 900 aan een 19 inch monitor hangen, en de enige resolutie die daar op draait is dezelfde 600x800 die op de asus zelf ook draait. een andere geeft problemen op de 19 inch.zijn dr ergens losse drivers voor de eeepc, of zitten die alleen maar bij de speciale versies? Ik kan dr zelf niks over vinden.
Ik meende dat de output van de EEE ook niet toereikend genoeg is om 1920 * 1200 te halen, maar ik kan het mis hebben.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Palomar schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:39:
[...]

ik ben ook best wel een fan van hibernate, maar heb desondanks toch ubuntu geinstalleerd (hibernate werkt idd niet out of the box). Echter mis ik het niet eens zo erg. Ubuntu start best wel snel op en hibernate onder windows ging toch al niet zo snel, omdat de harddisk gewoon erg traag is (hibernate is een sequentiele read/write, en dat is het zwakste punt van de ssd). Al met al maakt het qua snelheid niet eens zoveel uit.
ik zit me eigenlijk nu af te vragen of ie überhaupt wel op hibernate gaat als je hem dicht doet of op standby, aangezien ie direct weer aan staat als ik hem open doe (ben alleen niet gewend dat de batterij in standby modus vrijwel niet leeg gaat), dus dan zou het geen probleem zijn :)
Cletje schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 00:27:
[...]

Werken alle multitouch-functies van het touchpad ook op jouw Xandros 901? Horizontaal en verticaal scrollen, in- en uitzoomen e.d.?
sinds die update wel, althans, als je accepteert dat ie af en toe wat schokkerig is (bij scrollen bijvoorbeeld ineens heel veel lines naar beneden spurt...), maar da's vnl als ie niet aan de netstroom hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:13:
kan iemand mij meschien helpen. Ik heb mijn eigen xppro versie opnieuw geinstalleerd op mijn eeepc 901 en ik merk nu dat de rechte helft van mijn toetsen raar doet. In plaats van letters komen nu cijfers uit. Ik probeerde al die fn toets in te drukken enz. maar kom verder niet uit.
:(
dom van mij. Staat gwoon in asus gebruikershandleiding :)
voor mensen die het boek kwijt zijn geraakt: fn + f11
Dat noemen we gewoon NUMLOCK ;-)

Ik heb afgelopen weekend mijn Eee 900 omgezet naar Windows (nLite, maar redelijk uitgebreid nog gelaten), en heb de HD-indeling gewijzigd:
- 4Gb SSD: C:\ voor Windows, ongeveer 2Gb vrij
- 16Gb SSD: P:\ voor Programma's (5Gb max) en D:\ voor Documenten (10Gb max)
Ergens mis ik dus weer 1Gb op de 16GB SSD ;)

Ik heb nog maar weinig programma's geinstalleerd, weet ook niet of ik alles installeer of dat ik portable applicaties ga gebruiken. Hij is toch nog snel vind ik, alleen voor het MSN-spelletje Patience-conferentie beetje te klein (je kunt de kaartjes bijna niet zien :+ )
Misschien dat ik mijn Windows-partitie nog een keer ga overschrijven met een kleinere nLite-versie. Hij pakte trouwens alle drivers van de cd, daarmee werkte alles dus goed, incl. draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
letatcest schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:25:
[...]

ik zit me eigenlijk nu af te vragen of ie überhaupt wel op hibernate gaat als je hem dicht doet of op standby
Dat moet je natuurlijk wel instellen in de power management settings van windows. Anders werkt het idd niet ;)
verleemen schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 07:20:
[...]
Die speciale eee-versies van ubuntu (niet officieel van ubuntu, maar aangepast door hobbyisten) vielen mij wat tegen. Veel basale dingen werkten nog steeds niet 100% en dat vind ik raar als je claimt een 'eeepc-ready' distributie te hebben gemaakt.... Wat bij mij eindelijk goed werkt (had het eerder in dit topic ook al es gepost) is de gewone ubuntu 8.04 met dit script: https://launchpad.net/niceeepc (tijdens installatie kiezen voor de speciale eee kernel).

En over de resolutie. Als ik een extern scherm aansluit gaat ie ook maar op slechts 1024x768 (gebruik makend van dat script wat ik noemde). Hoger kan vast wel, maar zou ook niet weten of daar een eenvoudige manier voor is (kan alleen iets bedenken door /etc/X11/xorg.conf handmatig aan te passen). Vraag het anders op http://forum.eeeuser.com (is een speciaal ubuntu-subforum). Zal vast wel eerder iemand tegenaan gelopen zijn.

[edit] Net toevallig nog even geprobeerd met een extern scherm en als ik die inplug en daarna ubuntu boot dan gaat ie keurig in de juiste resolutie (1400x1050 op mn 20"). Het kan dus wel :)

[ Voor 21% gewijzigd door Palomar op 02-09-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

nou, gisteren de hele nacht geprobeerd om backtrack 3 icm mijn 901 te gebruiken, maar helaas lijkt de kaart niet helemaal te werken....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Iemand al geprobeerd om een WD Scorpio 320GB blue in zijn/haar 1000H te hangen.
Die schijven kosten bijna niets meer en kan wel wat meer opslag gebruiken, handig om tijdens vakanties foto's op te slaan en de nodige films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 19:07
Nou breekt mijn klomp...

Gisteren neusde ik wat op de Asus update site (met een gewone desktop PC) en zag voor mijn eee een nieuwe BIOS staan en wat andere updates. Zojuist met mijn 1000H naar die zelfde update site gesurfd om het op te halen en dan zie ik als laatste een update uit Juli. Desktop PC er weer bij, sites naast elkaar, URL lettertje voor lettertje vergeleken... Er blijft een verschil.

Het gaat dus om deze URL http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

En dan moet je via eee Family, eee PC en 1000H/XP doorklikken.

Er staan breadcrumbs bovenaan de pagina en die zijn ook gelijk op beide PC's.

En toch zie ik via mijn desktop PC o.a. een BIOS 1005 (18 aug) en een Ecap 1.014 (27 aug). En op mijn 1000H/Xp zie ik deze updates nou juist niet... Ik heb al wat geprobeerd met Regio en taal instellingen, de "Navgation Wizard" werkt bij mij gewoon niet.

Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.

Edit: het is dus gewoon een taal-kwestie. Met Engels als eerste taal in je Browser zie je meer updates...

[ Voor 5% gewijzigd door henk787 op 02-09-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-10 11:52
kmf schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:26:
[...]

Ik merkte ook dat ik veel hickup kreeg op m'n nieuw geinstalleerde 901 met XP-sp3.

Vandaag maar even de SP2-versie proberen... balen. heeft me een tijd gekost om alles te configureren...
Toevallig al nieuws?
Hoeveel RAM heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik probeer hier al enkele dagen een mooie nLite installatie op mijn 900 te zetten, en ik bleef maar Blue Screens krijgen. Ik had ondertussen al 15 images uitgeprobeerd :s. Tot ik gisteren eens probeerde met een Windows XP sp3 OEM die ik hier liggen had. Ik was origineel begonnen door de Windows van de recovery CD te halen, daar een XP SP 2 van te maken en met Nlite daar SP3 in in te integreren.
Dat werkt dus wel om gewoon te installeren, maar niet als je er met nLite wat uithaalt. En blijkbaar werkt de CD code op het toestel dus wel met XP SP 3 OEM, dus dat is goed nieuws :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

BlackShadow schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:08:
[...]

Toevallig al nieuws?
Hoeveel RAM heb jij?
1GB
xp met sp2 is nu geinstalleerd, deze werkt al wat prettiger dan sp3, maar het lagged nog wel met firefox3. ik heb nu history uitgeschakeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

De postbode kwam net langs met mn zwarte bol.com 901 :). Helaas wel 3 stickers, maar ja.

In het boekje staat dat ik hem eerst moet opladen vóór gebruik, helemaal opladen. Boeit dit heel erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

MsG schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:01:
In het boekje staat dat ik hem eerst moet opladen vóór gebruik, helemaal opladen. Boeit dit heel erg?
Voor elke accu is dat het algemene advies. Je kan het ook maar beter opvolgen. Het staat er tenslotte niet voor niets. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 19:07
Ja, maar je kunt natuurlijk wel laden en uitproberen tegelijk. Laat hem eerst een half uurtje alleen laden, vhgd de batterij helemaal leeg is. Vermijd in- en uitpluggen van de lader.

[ Voor 7% gewijzigd door henk787 op 02-09-2008 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Palomar schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 10:24:
[...]
Dat moet je natuurlijk wel instellen in de power management settings van windows. Anders werkt het idd niet ;)
lol @ powermanagement in xandros

Ik heb een tijdje terug gepost: letatcest in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 7"
met daar een stukje code van mijn xorg.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Section "InputDevice"
    Identifier    "Keyboard"
    Driver        "kbd"
    Option        "XkbRules"    "xorg"
    Option        "XkbModel"    "pc105"
    Option        "XkbLayout"    "us"
    Option        "XkbVariant"    "altgr-intl"
    Option        "XkbOptions"    "lv3:ralt_switch"
EndSection

en dat ik graag een werkende alt-gr wil hebben, maar ik dat dus niet aan de praat krijg (dit heb ik gecopied uit de xorg.conf van 1 van mijn ubuntu desktops). Is het misschien zo (bedenk ik me nu ik dit typ) dat kde een aparte config gebruikt die boven de normale gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
hostje schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 17:18:
[...]

DOEN! Heb zelf ook de 901 en ja, het toetsenbord is klein en werkt minder prettig als een normal size toetsenbord, maar het went. En het is toch verdomde handig, zo'n kleine laptop voor je mp3's films, internet en studie/werk. Als het toetsenbord groter zou zijn, zou dat betekenen dat het hele ding (laptop) groter zou worden en zijn praktische waarde verliest. Je kunt ook een (goedkope) 15" kopen, maar ga daar maar 's de hele dag mee sjouwen... niet handig. Wat ik ook handig vind is dat hij een SSD heeft i.p.v een harddisk wat hem nog mobieler maakt. Je hoeft niet bang te zijn dat je de harde schijf crasht als je ermee op pad gaat terwijl hij aan staat. Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk besluit en wat je ervaringen zijn als je hem toch haalt. Welke kleur heb je besteld?
Heb zwart besteld maar zie het nog wel gebeuren dat ik toch een witte krijg. Heb er nog een volledige gaming desktop (E8500, G.skill 4gb 1000mhz, HD4870, MSI Neo-F mobo) naast besteld. En omdat m'n studie al aan de gang is heb ik dus met spoed besteld. Dat houdt dus in dat ze leveren wat ze het snelst kunnen krijgen. En omdat de witte bijna overal beter te krijgen is :p

Maar we gaan het zien...(over)morgen of vandaag komt de rommel bij huis van m'n ouders...dan ga ik drie uur lang in de trein om het spul op te halen en dan weer drie uur terug naar m'n kamer in maastricht. ^^

Dan hoef ik eindelijk m'n rommel niet meer op te schrijven en kan ik het gewoon uittypen. Btw...als ik er thuis gebruik van moet maken kan ik er toch gewoon tobo aan hangen?

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-10 11:52
kmf schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:23:
[...]

1GB
xp met sp2 is nu geinstalleerd, deze werkt al wat prettiger dan sp3, maar het lagged nog wel met firefox3. ik heb nu history uitgeschakeld...
Pfff, als een browser al niet vlot werkt...
Hier moet toch een oplossing voor zijn?

Kheb er al een beetje spijt van dat ik een 901 heb aangeschaft en geen 1000H met een normale laptop-schijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
DutchManticore schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:56:
[...]
Dan hoef ik eindelijk m'n rommel niet meer op te schrijven en kan ik het gewoon uittypen. Btw...als ik er thuis gebruik van moet maken kan ik er toch gewoon tobo aan hangen?
Als dat een USB toetsenbord is, dan kan dat gewoon, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb mn eee 901 ook alvast maar even op marktplaats gezet, aangezien ik nog niet zeker was van mn keus. De blauwe acer met echte 120GB disk klinkt ook erg aanlokkelijk. Al heb ik het idee dat de storm nu pas start en je beter een half jaar kan wachten voor echt goede dingetjes, dus misschien kijk ik de kat ook wel uit de boom eerst.

Welke nlite tutorial hebben jullie gebruikt voor de Lite iso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

BlackShadow schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:59:
[...]

Pfff, als een browser al niet vlot werkt...
Hier moet toch een oplossing voor zijn?

Kheb er al een beetje spijt van dat ik een 901 heb aangeschaft en geen 1000H met een normale laptop-schijf...
het probleem is dat firefox heel veel schrijfacties heb (history, session) bij normaal browsen. En juist schrijven op de 16GB-schijf is traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 00:13

Exirion

Gadgetfetisjist

MsG schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 13:04:
Ik heb mn eee 901 ook alvast maar even op marktplaats gezet
Waarom verkoop je iets wat je net gekocht hebt? Spijt? :?

Ik heb lang lopen twijfelen tussen de Acer en de Asus en het is na m'n EEE 701 dan toch de EEE 901 geworden. Heb gelukkig een perfect exemplaar zonder dode pixels of andere schoonheidsfoutjes. Het is weer een mooi stukje techniek en ik ben MEER dan tevreden :) De Acer maakt meer lawaai lees ik overal, en de accu gaat veel korter mee omdat er maar 3 cellen in zitten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

100 eu korting bij Bol.com, kan je hem sowieso weer kwijt :) (bovendien wet kopen afstand). Vingervlekgevoelig is ie sowieso wel. Ik hoop dat hij een beetje snel is voor mijn toepassingen. Hoop dat we er ook een echt schijfje in kunnen bouwen, want die ssd's zijn erg krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik ben nieuw hier (lees al wel een tijdje mee:P) en ik heb een vraagje waar jullie mij hopelijk mee kunnen helpen! Ik heb zelf al op GOT en via google gezocht maar kom er echt niet uit..
Ik heb sinds vorige week een 1000H met XP, waar ik heel tevreden mee ben, alleen het internet is zo ontzettend langzaam! Het ligt denk ik niet aan onze router, want als ik hier met mijn "normale" laptop zit, gaat het internet wel gewoon goed.
Heeft er iemand een tip voor mij?
Alvast heel erg bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 09:46
Nou net mijn EEE 901 XP ontvangen...wat een bloatware wordt er weer allemaal meegeleverd...

MS Works, Asus Staroffice, MS word/powerpoint viewer, allerlei Windows Live programma's en fotogalerij en troep...

Ik heb er nu al zeker 2GB van eraf gegooid...waarom niet gewoon een clean install XP met OpenOffice ofzo...maar dit...pffff

het is nu al een teleurstelling, want dat duurt eeuwig lang op die langzame 8GB SSD :'( ...dat word formatten en een eigen nlite erop :?

[ Voor 7% gewijzigd door StraightOn.NL op 02-09-2008 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Tja dat is ook zo bij normale laptops. Waarschijnlijk kan de prijs dan lager.

Jij hebt hem ook van Bol.com? Iemand een goede Nlite tutorial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Laatst online: 29-09 15:37

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Ik heb al gezocht op het forum maar kan nergens vinden welk geheugen geschikt is voor de 1000H.
Nu staat erop 1dayfly.nl een aanbieding voor geheugen, zou deze werken op de 1000H?
Het geheugen heeft de volgende specificaties:
Capaciteit 2GB
Snelheid 667MHz (PC2-5300)
Cas Latency 5
1.8 Voltage
200 Pin SoDIMM

(Niet bedoeld als spam, maar misschien vinden meer mensen dit interessant?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:02

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gewoon Kingston 2GB SO-DIM 667 erin mikken, werkt prima (uit ervaring). Staat in de pricewatch voor 30 euro.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik kan het nergens vinden in de handleiding, maar mijn eee knipperde eerst met opladen. Nu is hij constant rood. Kan ik concluderen dat hij opgeladen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MsG schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:53:
Ik kan het nergens vinden in de handleiding, maar mijn eee knipperde eerst met opladen. Nu is hij constant rood. Kan ik concluderen dat hij opgeladen is?
Ja, was bij mij ook zo.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:43
MsG schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:53:
Bij mijn 900, is de led tijdens het opladen constant rood,
en blijft hij volgens `windows` :X , op 80% gedurende een uur,
daarna schiet hij naar de 100%, en gaat de led uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ben ook overstag gegaan naar XP. Werkt toch allemaal wat lekkerder.

Alleen..... mijn A-Data SDHC van 8GB doet het niet lekker, dat is een bekend probleem blijkbaar, je moet je EEE (701 in mijn geval) overklokken wil hij goed te lezen zijn. Maar waarom doet hij het dan wel gewoon goed onder Xandros?

Nou heb ik hem dus wel overclocked lopen, maar soms start dat eeectl niet op bij het booten. Vind het een heel raar verhaal.

Welke merken SDHC 8GB kaarten hebben jullie onder XP draaien zonder overclock? Dan haal ik die wel.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 22:06
HeatWave schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:31:

Alleen..... mijn A-Data SDHC van 8GB doet het niet lekker, dat is een bekend probleem blijkbaar, je moet je EEE (701 in mijn geval) overklokken wil hij goed te lezen zijn. Maar waarom doet hij het dan wel gewoon goed onder Xandros?

Nou heb ik hem dus wel overclocked lopen, maar soms start dat eeectl niet op bij het booten. Vind het een heel raar verhaal.

Welke merken SDHC 8GB kaarten hebben jullie onder XP draaien zonder overclock? Dan haal ik die wel.
https://www.geheugen-onli...-sd-2-0-spd-class-6-.html

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 08:39
heb net vandaag de 1000h gehaald. Ik heb al een andere 15.4" laptop, waar ik op dit moment RM Clock Utility draai om de processor te underclocken. Nou is dit programma niet nodig op de eee, aangezien hier al een power safe modus op zit die dit doet. Alleen was ik wel gewend geraakt en het batterij icoon dat rechts onderin Windows verscheen (icoon is van RM Clock), wat een stuk duidelijker was dan het standaard Windows XP icoon.

Weet iemand of er een programma bestaat wat een duidelijker icoon weergeeft voor de batterij, ik ben in dit forum al zo'n programma tegengekomen, maar die had een enorm groot icoon, ik wil gewoon een standaard tray icoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Die heb jij werkend op een 701, met XP, zonder overclock? Dan bestel ik hem meteen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb net de nieuwste bios geflashed op de 901. Maar ik zie bij oudere meer fixes staan dan bij de nieuwste. Ik neem aan dat dat automatisch ook in de nieuwste bios zit? Je hoeft toch niet telkens naar de iets nieuwere te gaan lijkt me? Gewoon in 1 keer de nieuwste heb ik gedaan namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 22:06
HeatWave schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:56:
[...]

Die heb jij werkend op een 701, met XP, zonder overclock? Dan bestel ik hem meteen namelijk.
Yup, ik heb 'm daar ook besteld. Eigenlijk nooit problemen mee gehad, zowel met of zonder overclock.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Laatst online: 29-09 15:37

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Microkid schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:48:
Gewoon Kingston 2GB SO-DIM 667 erin mikken, werkt prima (uit ervaring). Staat in de pricewatch voor 30 euro.
deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Luuk1983 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:01:
[...]

Yup, ik heb 'm daar ook besteld. Eigenlijk nooit problemen mee gehad, zowel met of zonder overclock.
OK, tnx, besteld :).

Iemand een a-data kopen? ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

HeatWave schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:56:
Ik had die ook in m'n 701 zitten, zonder enige problemen onder zowel Linux als Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Heb dit weekend bij de BCC de 1000h gehaald. Het toetsenbord is echter slecht. De toetsen rond de rechter- shift-toets veren helemaal mee. Net of het bord daar niet goed is bevestigd. Nu heb ik niet veel ervaring met dit soort dingen. Dus nu vraag ik me af: Kan ik er zelf iets aan doen? Zo nee, moet ik de EEE PC dan opsturen naar Asus of kan ik er ook mee terug naar BCC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:01:
Zo nee, moet ik de EEE PC dan opsturen naar Asus of kan ik er ook mee terug naar BCC?
De winkel waar je 'm gekocht hebt is altijd verantwoordelijk voor service en garantieafhandeling. Terug naar BCC dus. Met mazzel geven ze je meteen een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over een nLite tutorial: met de settings van de tutorial in de startpost, werkte mijn Eee 900 eerst niet; toen zelf gekeken wat me wel nodig en wat me niet nodig leek...wat je niet vertrouwt, niet weggooien. Heb nu een nLite met eigenlijk alle standaard drivers geinstalleerd, in totaal zo'n 1,7 Gb. Heb nog een andere nLite-iso klaar staan, die ga ik eerst proberen op mijn normale laptop :p En als die bevalt, denk ik dat ik die over die op de Eee heen schrijf.

Dus een tutorial: heb er zelf geen goeie kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:16:
Tja dat is ook zo bij normale laptops. Waarschijnlijk kan de prijs dan lager.

Jij hebt hem ook van Bol.com? Iemand een goede Nlite tutorial?
Ik heb de nLite tutorial van i64X al een paar maanden geleden naar het Nederlands vertaald en hier en daar wat aangepast. Ik heb er de TS nooit mee gehaald ;) maar naar mijn beleving is het de ultieme tutorial, zeker als ik zo af en toe de problemen lees die sommigen hebben met nLite. Ik heb inmiddels 4 Eee's (drie 701's en één 900) hiermee 'bewerkt' en allen lopen als een zonnetje. De gebruikers hebben overigens nooit bij me geklaagd dat ze achteraf iets missen, of dat iets niet werkt. Als je liever het Engelse origineel download vind je een verwijzing in de TS. Hier kan je mijn vertaling inclusief aanpassingen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn 701 G Surf zit al een tijdje een blauw Adata 8 GB SDHC kaartje (class 6). Heb 'em voor weinig geld gekocht, twijfel alleen of het nou bij MyCom of bij Paradigit was (zitten hier in A'foort naast elkaar). Mijn 701 is met nLite XP SP2 redelijk standaard, alleen het geheugen is uitgebreid naar 2 GB. Raarrrrrr dat hetzelfde kaartje bij jou niet goed werkt...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Even een puntje over geheugenuitbreiding:

EEE PC's met een Atom CPU hebben een Intel 82945GSE-chipset. Volgens Wikipedia ondersteund deze maximaal 2 GB aan SO-DIMM DDR2 533Mhz (via een enkel bankje: er is geen plek voor een tweede). Waarschijnlijk werkt sneller geheugen wel, maar draait het op 533Mhz omdat de chipset niet sneller kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Inderdaad HanzTweak, ik kan inderdaad bevestigen dat jouw vertaling goed werkt op mijn 701, 900 & EEEBOX Afbeeldingslocatie: http://www.comicguide.net/images/smilies/tatschel.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
ik heb gemerkt dat wanneer ik de 1000h in standby mode zet en vervolgens de netbook weer aan zet, het wireless niet automatisch connect. Als ik vervolgens zoek naar netwerken krijg ik niks. Pas als ik de adapter uit en aan zit, verbind deze weer.

Ik heb de laatste bios, enig idee waar dit probleem aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

voor de mensen met een 901 die Ubuntu willen installeren is dit een goede guide:
http://tombuntu.com/index...tu-804-on-the-eee-pc-901/
en deze:
http://www.array.org/ubuntu/setup901.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

BloodDragon schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:07:
ik heb gemerkt dat wanneer ik de 1000h in standby mode zet en vervolgens de netbook weer aan zet, het wireless niet automatisch connect. Als ik vervolgens zoek naar netwerken krijg ik niks. Pas als ik de adapter uit en aan zit, verbind deze weer.

Heb je 'm overclockt, of underclockt? Is je batterij bijna leeg? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
Windkracht13 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:21:
[...]

Heb je 'm overclockt, of underclockt? Is je batterij bijna leeg? :)
Ik heb hem op auto high mode staan. Dus underclockt als hij niks aan het doen is. De batterij is gewoon half vol. Maakt geen verschil of ik aan het netsnoer zit of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb het idee dat de traagheid hem vooral zit in de slome 2e SSD. Als ik namelijk grote photoshop plaatjes ga effecterizeren duurt dat helemaal niet gek lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net Googles nieuwe browser Chrome geinstalleerd op mn eee 900, en die loopt -zoals beloofd door Google- erg snel en goed. Als je last hebt van trage internetpagina's of een trage browser, probeer Chrome eens.

Het enige wat ik wel merk op mijn eee is dat hij ook met SP2 korte hickups heeft. Tis een clean install van vanavond, met nLite. Die korte freezjes kom ik tegen als ik iets wil openen of sluiten. Geen pagefile, normaal 1Gb geheugen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Die hickups had ik ook, k vond t vrij ergerlijk. Is geloof ik als hij bezig is met SSD2 terwijl je dingen doet. Echt vastlopen is het dan niet want mn touchpad reageert nog gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Ik heb afgelopen uur Taakbeheer-prestatietab open gehad, en daar zag ik niks vreemds als hij even hickte. Soms is het inderdaad even storend, tot nu toe nog niet enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windkracht13 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:00:
Inderdaad HanzTweak, ik kan inderdaad bevestigen dat jouw vertaling goed werkt op mijn 701, 900 & EEEBOX [afbeelding]
Zoooo, altijd baas boven baas... Een 701, 900 EN een EEEbox??? Welke bevalt je nou het beste, of is dat appels met peren vergelijken? Ik wil er eigenlijk wel een 901 bij maar heb de pest aan glossy laptops. Denk dat het dus toch een (tweedehands?) 900 gaat worden met een dikke accu, of ik wacht op de volgende serie die Asus ongetwijfeld eerdaags op de markt zet.

Een Acer heb ik onlangs in m'n handen gehad, maar die lijkt me toch wat te breekbaar. En hij is bovendien een stuk groter, zodat het 't doel van een mini laptop teniet doet. Nu is dit natuurlijk een ASUS topic, maar ik heb nog maar weinig gelezen over een volwaardige 'concurrent' van de eee. Aan al die apparaten mankeert wel weer wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al gekeken naar BIOS updates? Ik weet namelijk dat er voor de 900 een BIOS update was speciaal voor de compatibiliteit met SDHC kaartjes. Overigens gebruik ik hetzelfde SD kaartje onder Xandros en heb nog geen problemen gehad, ik zal eens onder XP en Ubuntu proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:23:
[...]

Heb je al gekeken naar BIOS updates? Ik weet namelijk dat er voor de 900 een BIOS update was speciaal voor de compatibiliteit met SDHC kaartjes. Overigens gebruik ik hetzelfde SD kaartje onder Xandros en heb nog geen problemen gehad, ik zal eens onder XP en Ubuntu proberen...
Als het goed is heb ik de laatste bios versie ja :). Ik had er onder Xandros dus ook helemaal geen last van, maar ook DAT is "normaal" volgens Asus lees ik op het EEE forum.

Ik blijf het een vaag verhaal vinden, maar goed, ik ga voor 19 euro ook geen moeite doen meer eerlijk gezegd. Die A-data ram ik wel in mijn digicam en klaar.

En dat er mensen zijn die geen problemen hebben klopt ook (ja, heb me sufgelezen gisteravond) kan per EEE verschillen, de ene levert op 630Mhz net voldoende spanning, de andere niet blijkbaar. Asus is min of meer op de hoogte maar zal pas actie ondernemen als ze meer klachten krijgen.

Maar ja, er staat een lijst SD(HC) kaarten in de gebruiksaanwijzing die ondersteund worden, dus erg veel poot om op te staan heb je toch niet.

Ach, als dit het enige is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 06-10 18:00

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Dag begint goed, met de 901 als ik de 2e ssd probeer te benaderen krijg ik de melding "kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een i/o apparaat. :( is die nu kapot?

heb de schijf opnieuw geinstalleerd, bios gerest naar defaults; iemand anders ook dit probleem?

Edit: opgelost door de partitie te verwijderen en vervolgens weer aan te maken. Jammer voor de data maar dat is bijzaak ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Ghostrider op 03-09-2008 10:59 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

BloodDragon schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:07:

Nergens last van hier. Ik heb wel de laatsts driver van de Ralink site geplukt, wellicht kan je dat even proberen.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Yep, zit er hier al een week in, werkt prima. 23 seconden werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 19:40
Ik heb een vraag over de guide die in Deel 4 staat, mbt het installeren via usb drive.

Als ik opstart via de usb drive, dan is mijn usb drive C: volgens de windows installatie. Dus de windows installatie zelf komt op D:, weet er iemand een manier om dit aan te passen? Ik heb graag mijn windows op C:.

Heb wel gegoogled, maar de resultaten zijn niet echt handig.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:58
volgens mij wordt hij na een reboot gewoon weer c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkel schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:09:
Ik heb een vraag over de guide die in Deel 4 staat, mbt het installeren via usb drive.

Als ik opstart via de usb drive, dan is mijn usb drive C: volgens de windows installatie. Dus de windows installatie zelf komt op D:, weet er iemand een manier om dit aan te passen? Ik heb graag mijn windows op C:.

Heb wel gegoogled, maar de resultaten zijn niet echt handig.
Zoals ik hier al schreef moet je op de FAT32 partitie boot.ini, NTDETECT en NTLDR kopieren (op advies van deze guide: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=21002 .) Op die manier ziet Windows die schijf als C:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
Microkid schreef op woensdag 03 september 2008 @ 10:16:
[...]

Nergens last van hier. Ik heb wel de laatsts driver van de Ralink site geplukt, wellicht kan je dat even proberen.
Heb jij dan ook de Ralink utility in gebruik. Wanneer ik die utility gebruik, lijkt het allemaal wel goed te gaan. Ik kan alleen op de universiteit niet meer connecten, zonder de utility gaat het connecten wel goed, maar dan werkt het weer niet vanuit standby.

Voorlopig maar even switchen tussen wel en niet gebruiken van de utility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Welke Eee mij het best bevalt? De EEE 900 is in mijn opzicht de beste koop. (puur kijkend naar prijs en snelheid) Werk overdag voornamelijk met de 900. Deze wordt zo'n 9 uur per dag gebruikt, zonder enige klachten (mijn 700 ligt stof te happen,en wordt ook niet meer gebruikt, iemand intresse?)

Voor thuis heb ik inmiddels een Eeebox gekocht, met daarop natuurlijk een ge-Nlite xp erop. Dit werk uiterst snel. De Eeebox gebruik ik voor internet en email. Er staat div. software op om te kunnen uppen en downen. (hiervoor heb ik 'm aangeschaft)

Dus de 900 en de Eeebox bevallen mij het beste. Heb ook de mogelijkheid gehad om de 901 en de 1000 serie te testen. ( Ik blijf voorlopig lekker werken op de 900) Ik vind alle versies na de 900 niet veel soeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Hoezo is de 901 niet veel soeps? Atom zou voor zover ik begrepen heb energiezuiniger zijn en ook iets sneller?
Wat ik wel vind en niet begrijp dat ze Xandros als distro meeleveren waar ze (asus) dan ook nog zelf support voor moet leveren, wat ze niet doen. Ik ben wel erg blij met een vrijwel helemaal goed werkende ubunut versie nu (alleen, waarom kostte het zoveel moeite om een BT netwerk aan de praat te krijgen, dat wil toch iedereen gebruiken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
letatcest schreef op woensdag 03 september 2008 @ 16:06:
Hoezo is de 901 niet veel soeps? Atom zou voor zover ik begrepen heb energiezuiniger zijn en ook iets sneller?
Opvallend is dat "Asus" uitsluitend de XP versie van de 901 en 1000H in NL dumpen. O.a. de 1000 en 900A (900 met Atom processor) zijn niet eens in NL te krijgen (beiden GNU Linux). Niet dat ik daarin interesse heb (SSD te traag).
Wat ik wel vind en niet begrijp dat ze Xandros als distro meeleveren waar ze (asus) dan ook nog zelf support voor moet leveren, wat ze niet doen.
Precies, dat doet Asus inderdaad niet, zoals ik in dit en voorgaande delen gemeld heb.. BAS computers vertegenwoordigt de belangen van Asus in NL en desgevraagd heb ik op een mailtje over voorgaande een nietszeggende botte reactie gekregen. Nee, ik wacht voorlopig af om een (linux) netbook aan te schaffen, hoewel mijn dochter erg blij en tevreden is met de Asus 900 (linux) die ik haar medio Juli cadeau gedaan heb. Binnen een paar maanden heb je de keuze uit tig Vista/Linux netbooks (met 6-cell accu) ook van andere fabrikanten dan Asus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

wsmaal schreef op woensdag 03 september 2008 @ 17:02:
[...]

Opvallend is dat "Asus" uitsluitend de XP versie van de 901 en 1000H in NL dumpen. O.a. de 1000 en 900A (900 met Atom processor) zijn niet eens in NL te krijgen (beiden GNU Linux). Niet dat ik daarin interesse heb (SSD te traag).
Je geeft geen argumenten waarom je de 901 'niet veel soeps vindt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-10 08:56

ThE_ED

Stuffed Animal

Het is vast al eens opgemerkt, maar waarom zegt het boekje "het verwijderen van de vooraf geïnstalleerde software is niet toegestaan"? :D

(Ja ik heb het boekje doorgebladerd ja.)

Ik ben fan van dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

The Zep Man schreef op woensdag 03 september 2008 @ 17:29:
[...]
Dat hoeft toch ook niet !
Dat is een persoonlijke mening. Maar vooruit, ik zeg niet dat alles na de 900 troep is. allleen ik vind het niet waard om te upgraden naar een 901 enz. Zoveel verschil qua hardware is er niet, persoonlijk vind k het zelfs minder worden. Kijk naar prijs,en wat je ervoor terug krijg. Dan vind ik de 900 nog steeds de beste koop.

Lees alle topics er maar over, aan elk model zit iets negatiefs, over de 900 kom of lees ik weinig klachten.

MzL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

--Verwijdert--

:o :+ :o Dubbele post :o :+ :o

[ Voor 92% gewijzigd door Windkracht13 op 03-09-2008 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Ik heb vandaag Google Chrome op m'n 1000H gezet en dit werkt stukken sneller dan IE :) Zeker de moeite waard dus lijkt me. Zeker als je je eee gebruikt om te surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
The Zep Man schreef op woensdag 03 september 2008 @ 17:29:
[...]
Je quote onjuist. Ik heb deze opmerking niet gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb Ubuntu op mn 901 gezet. Draait wel goed alleen nog niet alles is werkend. Ook geen capslock e.d. indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 23:59

Wiethoofd

Broadcast TOM

Even een noobisch vraagje: ik heb sinds afgelopen donderdag een 900 black met touchscreen. Deze nam ik over van een medetweaker met een xp install er op, is het ook mogelijk om met de meegeleverde cd's Xandros er weer op te zetten? Ik wil namelijk een review over het ding schrijven en zelf ook een klooien met Xandros, alvorens m'n eigen custom windows install (dank voor de link in de TS) er op te kwakken.

Kort samengevat: is het mogelijk er weer Xandros op te zetten na een XP install.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Windkracht13 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 18:20:
Zoveel verschil qua hardware is er niet, persoonlijk vind k het zelfs minder worden. Kijk naar prijs,en wat je ervoor terug krijg. Dan vind ik de 900 nog steeds de beste koop.
Volgens mij moet je je er toch eens beter in verdiepen. Bij de 901 krijg je een modern platform dat koeler blijft (fan heb ik op m'n 901 nog niet aan horen gaan, itt bij m'n 7" EEE) en vooral ook veel zuiniger in standby is. De oude platformen met de Celeron-M vreten stroom in standby dus los van het stopcontact is dat tamelijk onbruikbaar. De 901 blijft dagen lang op standby staan en haalt bij gebruik ook met gemak een uur of 6. Verder vind ik het hele apparaat een stuk volwassener dan de 900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

inderdaad.. na 5 uur en 10 minuten gebruik vandaag nu weer de power ingeplugged. Dit was even een test hoe ubuntu met de power omgaat.. ik weet het niet heel zeker, maar ik heb het gevoel beter (hij gaat iig. sneller op backlight off, dat scheelt natuurlijk heel veel) En nu eens het lampje sneller zien knipperen (6% batterij over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Exirion schreef op woensdag 03 september 2008 @ 19:34:
[...]

Volgens mij moet je je er toch eens beter in verdiepen. Bij de 901 krijg je een modern platform dat koeler blijft (fan heb ik op m'n 901 nog niet aan horen gaan, itt bij m'n 7" EEE) en vooral ook veel zuiniger in standby is. De oude platformen met de Celeron-M vreten stroom in standby dus los van het stopcontact is dat tamelijk onbruikbaar. De 901 blijft dagen lang op standby staan en haalt bij gebruik ook met gemak een uur of 6. Verder vind ik het hele apparaat een stuk volwassener dan de 900.
Ik heb me er genoeg in verdiept, nogmaals, dit is mijn mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

[quote]Windkracht13 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:37:
[...]

Ik heb me er genoeg in verdiept, nogmaals, dit is mijn mening...

Trouwens, ik heb dat ding niet aangeschaft om 'm dagenlang 'standby' te laten staan.
Hy staat aan bij gebruik, en uit ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Er is eigenlijk geen reden waarom je een 900 zou nemen dan de prijs en design. Voorderest is alles slechter. Ow ja de Linux versie van de 900 heeft wat meer hdd space. Zou ook nog een argument kunnen zijn :).

Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic