en toen zaten we online op de eeepc met ubuntu 8.04 !
Wat er aan voorafging, je ware crisis. Ik heb een aantal linux distros met unetbootin op een stick gezet ( puppy breeeze, xubuntu, ubuntu studio, knoppix en musix) bleek dat alleen ubuntu 8.04 niet alleen als live cd maar ook daadwerkelijk van de stick installeerbaar te zijn, De andere distros gaan na t booten braaf opzoek naar de cddrive, die er niet is, en stoppen met een foutmelding.
Ubuntu 8.04 niet, die installeert mooi verder vanaf de stick.
Eerst braaf uitgetest op mn dualcore laptop voor ik de asus dr aan waagde. Alles ging ok, behalve dat de dualcore ubuntu laptop dasn niet vanf externe usbdrives kan lezen.
Nou bleek dat de asus met de live cd versie dat wel kon, durfde ik de instalatie aan.
Nou, toen moest de asus dr aan geloven en ik installeer ubuntu op een 8 gig ssd, ging allemaal ok tot ik rebootte, en hop de grub bootloader geeft eeen error 24, vanaf dat moment lie4p niks meer, geen windows geen ubuntu.
Mja, dan maar ubuntu op de 4 gig ssd gezet. dat wilde wel en ubuntu starte braaf op.
Daarna weer windows op de dualcore geinstalleerd ( met dezelfde stick waarmee ik windows op de eeepc had gezet. om maar eens op internet te zoekken hoe ik mn 3g huawei modem aan de gang moest krijgen, wat gisteren nog niet bestond kan er over 10 minuten wel op staan, en ik had geluk!
de complete handleiding. Paar dingen nagedaan, flink wat code overgetiept ( gevaarlijk, Ik maak graag spelfouten) modem werd herkend, fijn, maar mevrouw klaagde over de pin. Uiteindelijk t modem maar op de dualcore aangesloten en de pin van de huawei afgehaald. weer aan de4 asus gehangen en,,,,,,,,,
toen begon mn kat te krijsen, bleek dat ze op dat moment aan t bevallen was van babies,
ik draai me naar mn computertje
modem werkt, we zijn online! Kon ik eindelijk de softwareupdates installeren.
pfff. schijt wel dat ik iedere keer vanuit de terminal t modem moet opstarten maar we zijn echt online.
morgen maar es kijken hoe dat met flash zit Ik an wel naar utube uploaden maar kijken of t wat geworden is nog niet, en ik heb een res van 800x600. Maar t begin is dr.
beeld, geluid, internet,mp3 en divx speelt de basis staat.
hier t filmpje >
http://www.youtube.com/watch?v=PWnsWX-FS8A
pff ik ga slapen, hoe t allemaal in zn werk ging zet ik hier morgen wel neer.
ps we tiepen dit as we speak live in ubuntu:)
Oh, in tegenstelling tot mn dual core laptop kan ubuntu op de eeepc WEL van de usb harde schijf lezen...( en dat terwijl de dual core van januari dit jaar is.... vage zooi.
[
Voor 13% gewijzigd door
verleemen op 29-08-2008 03:37
]