[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste
Acties:
  • 171.634 views

• nielsvhulten
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11-2024
kan iemand mij dan toevallig van een kopie'tje van die folder voorzien? toevallig door me te pm'en met een link op een website? :)

neem aan dat ik hier geen mods mee tegen de schenen schop btw...(?)

Verwijderd

Windkracht13 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:02:
444189ae, Dan zou je dit progje kunnen downloaden, is beter dan die Windhoos battery icoon,

http://www.batteryinfo.de.vu
dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cletje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12-2024
nielsvhulten schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 21:06:
kan iemand mij dan toevallig van een kopie'tje van die folder voorzien? toevallig door me te pm'en met een link op een website? :)

neem aan dat ik hier geen mods mee tegen de schenen schop btw...(?)
Voor anderen wellicht ook interessant dus bij deze. Kijk ook hier.

[ Voor 13% gewijzigd door Cletje op 29-08-2008 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
en toen zaten we online op de eeepc met ubuntu 8.04 !

Wat er aan voorafging, je ware crisis. Ik heb een aantal linux distros met unetbootin op een stick gezet ( puppy breeeze, xubuntu, ubuntu studio, knoppix en musix) bleek dat alleen ubuntu 8.04 niet alleen als live cd maar ook daadwerkelijk van de stick installeerbaar te zijn, De andere distros gaan na t booten braaf opzoek naar de cddrive, die er niet is, en stoppen met een foutmelding.
Ubuntu 8.04 niet, die installeert mooi verder vanaf de stick.

Eerst braaf uitgetest op mn dualcore laptop voor ik de asus dr aan waagde. Alles ging ok, behalve dat de dualcore ubuntu laptop dasn niet vanf externe usbdrives kan lezen.
Nou bleek dat de asus met de live cd versie dat wel kon, durfde ik de instalatie aan.
Nou, toen moest de asus dr aan geloven en ik installeer ubuntu op een 8 gig ssd, ging allemaal ok tot ik rebootte, en hop de grub bootloader geeft eeen error 24, vanaf dat moment lie4p niks meer, geen windows geen ubuntu.

Mja, dan maar ubuntu op de 4 gig ssd gezet. dat wilde wel en ubuntu starte braaf op.

Daarna weer windows op de dualcore geinstalleerd ( met dezelfde stick waarmee ik windows op de eeepc had gezet. om maar eens op internet te zoekken hoe ik mn 3g huawei modem aan de gang moest krijgen, wat gisteren nog niet bestond kan er over 10 minuten wel op staan, en ik had geluk!
de complete handleiding. Paar dingen nagedaan, flink wat code overgetiept ( gevaarlijk, Ik maak graag spelfouten) modem werd herkend, fijn, maar mevrouw klaagde over de pin. Uiteindelijk t modem maar op de dualcore aangesloten en de pin van de huawei afgehaald. weer aan de4 asus gehangen en,,,,,,,,,

toen begon mn kat te krijsen, bleek dat ze op dat moment aan t bevallen was van babies,
ik draai me naar mn computertje
modem werkt, we zijn online! Kon ik eindelijk de softwareupdates installeren.

pfff. schijt wel dat ik iedere keer vanuit de terminal t modem moet opstarten maar we zijn echt online.

morgen maar es kijken hoe dat met flash zit Ik an wel naar utube uploaden maar kijken of t wat geworden is nog niet, en ik heb een res van 800x600. Maar t begin is dr.
beeld, geluid, internet,mp3 en divx speelt de basis staat.

hier t filmpje > http://www.youtube.com/watch?v=PWnsWX-FS8A

pff ik ga slapen, hoe t allemaal in zn werk ging zet ik hier morgen wel neer.

ps we tiepen dit as we speak live in ubuntu:)
Oh, in tegenstelling tot mn dual core laptop kan ubuntu op de eeepc WEL van de usb harde schijf lezen...( en dat terwijl de dual core van januari dit jaar is.... vage zooi.

[ Voor 13% gewijzigd door verleemen op 29-08-2008 03:37 ]

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 08:18

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Zouden misschien een aantal mensen met een 1000H en een tasje een paar foto's kunnen maken en vertellen welk type tas het is. Ik heb zelf wel rondgezocht maar 12" is het kleinste wat ik kan vinden. Het probleem is echter dat ik niet precies weer hoeveel plek er dan over is.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Ik heb mijn Eeeboxje inmiddels voorzien van 2g Ram. Reageert nu gelukkig zoals het moet, een stuk vlotter!

Vanavond gaat er ook een Seagate Momentus 2 (200g) in met 7200 toertjes, 16 mb cach, ben eruggg benieuwt wat het uithaald qua snelheid?!

Voor de mensen met een Box, kijk uit met je zijkap te openen. Deze zit echt stak in de kat verwerkt.
(Na een half uur pielen en k*tten kwam die eindelijk los)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ok, misschien is het soms leuk om een lang stuk proza op te schrijven op een tech forum, maar wat voornamelijk interessant is, is het posten van vragen/oplossingen.

Als je dan een oplossing vindt die blijkbaar moeilijk vindbaar was, dan is het fijn als je die dan ook hier post (het liefst tussen de code-tags, zodat het snel vindbaar is).

Verhalen en filmpjes over je poes zijn niet zo heel relevant verder.

Vraag: ik wil graag mijn toetsenbord als US Intl. gebruiken met Alt-gr key. Ik krijg dit niet aan de praat in Xandros en bij de toetsenbordindeling is het niet te selecteren.
Ik heb momenteel dit staan bij de tobo-sectie van de xorg.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Section "InputDevice"
    Identifier    "Keyboard"
    Driver        "kbd"
    Option        "XkbRules"    "xorg"
    Option        "XkbModel"    "pc105"
    Option        "XkbLayout"    "us"
    Option        "XkbVariant"    "altgr-intl"
    Option        "XkbOptions"    "lv3:ralt_switch"
EndSection

Dit heb ik gekopieerd van een Ubuntu-installatie (de laatste twee Options, rest was zelfde). Kan iemand die een werkende alt-gr en dead keys tobo heeft, zijn of haar xorg.conf kopiëren?

[ Voor 7% gewijzigd door letatcest op 29-08-2008 10:15 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
letatcest schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:13:
[...]

Ok, misschien is het soms leuk om een lang stuk proza op te schrijven op een tech forum, maar wat voornamelijk interessant is, is het posten van vragen/oplossingen.
je weet toch wel dat dit topic ook verleemen's persoonlijke weblog is? ;)

Anyway, Ubuntu vond ik zeer eenvoudig te installeren op de eeepc. Zijn eigenlijk maar een paar stappen:
1. USB-stickje maken met unetbootin (image door dat progje laten downloaden, niet zelf van de ubuntu-site halen).
2. Ubuntu installeren (meeste werkt dan al, incl. correcte resolutie)
3. Dit script installeren: https://launchpad.net/niceeepc (installeert automatisch wlan/hotkeys/ssd optimalistaties e.d.).

That's all. Duurde wel even tot ik dat script tegenkwam, want daarvoor Ubuntu ook wel es geprobeerd, maar kreeg de hotkeys nooit aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
verleemen schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 03:26:
om maar eens op internet te zoekken hoe ik mn 3g huawei modem aan de gang moest krijgen, wat gisteren nog niet bestond kan er over 10 minuten wel op staan, en ik had geluk!
de complete handleiding.
Heb je ook een link naar die handleiding voor mensen die niet zoveel geluk hebben.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 06:58
syntesia schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 20:43:
[...]

je moet gewoon de folder laten zien zeiden ze. dan krijg je hem mee voor die prijs :)
zo makkelijk gaat het niet, ik heb hier ook het hoofdbureau moeten laten bellen.. maar goed ik heb nu ook de 1000H staan voor 399..... maar wat een bagger hebben ze op de 1000H geinstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:54
Windkracht13 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:42:
Ik heb mijn Eeeboxje inmiddels voorzien van 2g Ram. Reageert nu gelukkig zoals het moet, een stuk vlotter!
Welk geheugen heb je gebruikt en waar gekocht? Ik krijg als het goed is mij box vandaag binnen.
Zou je van te voren eens een test willen doen voordat je de schijf wisselt om te kijken wat het verschil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Dit is het geheugen wat ik gekocht heb, 2x Corsair SO-Dimm 1GB DDR2 PC2-4200

http://www.informatique.nl/137254

Mocht ik vannacht nog zin hebben, zal ik de schijfjes nog ff testen qua snelheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windkracht13 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:02:
444189ae, Dan zou je dit progje kunnen downloaden, is beter dan die Windhoos battery icoon,

http://www.batteryinfo.de.vu
werkt dan ook nog niet.. hij herkent mijn accu gewoon niet... maar welke driver daar dan bij hoort is het grote raadsel voor me.. hij vraagt ook nog steeds om de asacpi driver ofzo maar het lukt me ook niet om die weer er op te krijgen met een nlite versie.. ga nu normale versie van windows installeren en dan daar de drivers vanaf pakken.. en als dat niet lukt maar gewoon vrede hebben met een dikke installatie van windows... |:( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:52
Ik zag net bij de kijkshop zo een USB Bluetooth dongle voor € 9,99. Hij is van Trust de BT-2400P en dat is het type dat maar 3 mm uitsteekt. Wellicht kan 1 van jullie hier iets mee ?

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/trust_bt_2400p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:23:
Ik zag net bij de kijkshop zo een USB Bluetooth dongle voor € 9,99. Hij is van Trust de BT-2400P en dat is het type dat maar 3 mm uitsteekt. Wellicht kan 1 van jullie hier iets mee ?

[afbeelding]
Ja, die heb ik ook, maar 3mm is wel erg optimistisch. Heb hier geen meetlat, maar het is eerder zo'n 8mm. Ze smokkelen nl. met de metalen stekker die ook nog een stukje uit de usb-poort steekt (dus niet alleen dat zwarte).

Toch is ie klein genoeg dat ik hem er permanent in kan laten zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 29-08-2008 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Nu online
miles schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:09:
Mijn EEE 4G met windows xp installatie start niet meer op. Als ik hem aanzet wordt het scherm wel licht (naar wit toe) maar verder verschijnt er niets op het scherm.
Iemand een idee hoe dit op te lossen? Het zou kunnen zijn dat ik een verkeerde toetsencombinatie heb ingedrukt, maar ik weet niet welke.
Fn F4 werkt niet.
Potverdorie, contact opgenomen met garantieafdeling van Asus.
Ik mag hem opsturen maar heb geen garantie omdat ik hem in Taiwan gekocht heb.
Onderzoeks- en reparatiekosten zijn geheel voor eigen rekening.
Lang leven de globalisering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
idd lekker is dat... Dat houdt ws. in dat het je zoveel geld gaat kosten dat je beter een nieuwe kunt kopen....

Die van mij komt ook uit Taiwan (via ebay). Al kan ik hem indien nodig denk ik wel terugsturen naar de verkoper, dan zal die het ws. wel afhandelen met asus. Misschien dat jij ook zoiets kunt proberen (indien via ebay oid en niet zelf gehaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Laatst online: 24-08 19:51
Yagermeister schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:24:
Zouden misschien een aantal mensen met een 1000H en een tasje een paar foto's kunnen maken en vertellen welk type tas het is. Ik heb zelf wel rondgezocht maar 12" is het kleinste wat ik kan vinden. Het probleem is echter dat ik niet precies weer hoeveel plek er dan over is.
Heb zelf deze, Kon ook niks vinden dus op gegeven moment de knoop maar doorgehakt. |:( _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.travel-world.nl/contents/media/scroll_black.jpg

Eastpak Scroll S 12" (past perfect, incl die eeepc cover er omheen...
dubbele bescherming dus!) :D

Greetz! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:23:

[afbeelding]
prijspakkertje bij de makro voor 8,28 inclusief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Laatst online: 12-09 16:51
b00ster schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:16:
[...]

Heb zelf deze, Kon ook niks vinden dus op gegeven moment de knoop maar doorgehakt. |:( _/-\o_

[afbeelding]

Eastpak Scroll S 12" (past perfect, incl die eeepc cover er omheen...
dubbele bescherming dus!) :D

Greetz! ;)
Ik heb deze voor de 901 gekocht (TARGUS CNXS1):

Afbeeldingslocatie: http://dixons.nl/images/dixons/products/7108400A.gif

Bij de Dixons istie nu 24,99. Zeer degelijke tas die ook nog eens chic oogt. Voor notebooks tussen de 8 en 12". Ook in de sleeve past die 901 van mij er nog goed in. Daarnaast extra vakken voor extrene Hd of Dvd drive. Ook als rugtas te gebruiken. Die banden achterin zijn mooi weggewerkt, maar kan je dus los maken zodat je 'm als rugtas kunt gebruiken. En daarnaast ook als schoudertas te gebruiken. Voorklep kan op slot (sleuteltje zit erbij). Bij de Mediamarkt in Rdam wordt ie standaard bij de 701 geleverd. Ben er in ieder geval erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:14:
[...]

werkt dan ook nog niet.. hij herkent mijn accu gewoon niet... maar welke driver daar dan bij hoort is het grote raadsel voor me.. hij vraagt ook nog steeds om de asacpi driver ofzo maar het lukt me ook niet om die weer er op te krijgen met een nlite versie.. ga nu normale versie van windows installeren en dan daar de drivers vanaf pakken.. en als dat niet lukt maar gewoon vrede hebben met een dikke installatie van windows... |:( ;(
FF kijken, hoe zat het ook al weer... Kijk in de programma map waar ook je Windhoos op staat. Daar staat als het goed is ook een map Asus ,deze openen, vervolgens zie je onder andere een map Eeepc ACPI. Deze moet je openen, als het goed is staat daar AsACPIsvr.exe Als je deze aanklikt start je de service op. (Waarschijnlijk doet je FN Functie zonder deze driver helemaal niets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
hostje schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 16:16:
[...]

Ik heb deze voor de 901 gekocht (TARGUS CNXS1):

[afbeelding]

Bij de Dixons istie nu 24,99. Zeer degelijke tas die ook nog eens chic oogt. Voor notebooks tussen de 8 en 12". Ook in de sleeve past die 901 van mij er nog goed in. Daarnaast extra vakken voor extrene Hd of Dvd drive. Ook als rugtas te gebruiken. Die banden achterin zijn mooi weggewerkt, maar kan je dus los maken zodat je 'm als rugtas kunt gebruiken. En daarnaast ook als schoudertas te gebruiken. Voorklep kan op slot (sleuteltje zit erbij). Bij de Mediamarkt in Rdam wordt ie standaard bij de 701 geleverd. Ben er in ieder geval erg blij mee.
Zag die ook liggen, maar vondt em niet zo.... 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 22:10
Waarom koopt iedereen er toch een speciale laptoptas bij ? Er zit toch een hele mooie sleeve bij ?

Verder gooi ik alles wat ik mee wil nemen gewoon in mijn rugzak... makkelijk zat.

Afbeeldingslocatie: http://www.fatiguesarmynavy.com/images/items/sw1903.gif

Doosje boterhammen, appel, bekertje melk, laptopje en powersupply. Lijkt me dat je dat in elke tas kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windkracht13 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 16:36:
[...]

FF kijken, hoe zat het ook al weer... Kijk in de programma map waar ook je Windhoos op staat. Daar staat als het goed is ook een map Asus ,deze openen, vervolgens zie je onder andere een map Eeepc ACPI. Deze moet je openen, als het goed is staat daar AsACPIsvr.exe Als je deze aanklikt start je de service op. (Waarschijnlijk doet je FN Functie zonder deze driver helemaal niets)
naar die asacpisvr.exe ben ik al een tijdje opzoek, maar kan ik helemaal nergens vinden.. de map asus staat iig niet in c:\windows...

de fn toetsen doen het half, je krijgt iig niet meer op je scherm te zien welke toets je gebruikt.

Het installeren van de bestanden uit de map acpi is lastig... klik ik op asusacpi_xp.exe, dan gaat ie installeren maar dan geeft windows na afloop de melding: "Can not open AsusACPI.sys" met daarna een melding "Not find Asus ACPI Driver: Asus.ACPI.sys"

Bij hetopstarten van AsusSetup.exe krijg je meteen deze 2 meldingen en klik ik op installeee.exe dan krijgt ik de melding "Please install AsAcpiSvr.exe (Asus ACPI Server) first....

Snap er steeds minder van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Probeer deze map eens, wel in de Asus map plaatsen!!

http://rapidshare.com/files/141090514/EeePC_ACPI.rar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:50
Ik heb regelmatig last van kortstondig hangen (halve seconde tot 1 a 2 seconden) als er activiteit is op de ssd, nog meer mensen hier last van?

Iets installeren en ondertussen wat surfen of in explorer bladeren maakt het mijn eeepc lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:54:
[...]

naar die asacpisvr.exe ben ik al een tijdje opzoek, maar kan ik helemaal nergens vinden.. de map asus staat iig niet in c:\windows...

de fn toetsen doen het half, je krijgt iig niet meer op je scherm te zien welke toets je gebruikt.

Het installeren van de bestanden uit de map acpi is lastig... klik ik op asusacpi_xp.exe, dan gaat ie installeren maar dan geeft windows na afloop de melding: "Can not open AsusACPI.sys" met daarna een melding "Not find Asus ACPI Driver: Asus.ACPI.sys"

Bij hetopstarten van AsusSetup.exe krijg je meteen deze 2 meldingen en klik ik op installeee.exe dan krijgt ik de melding "Please install AsAcpiSvr.exe (Asus ACPI Server) first....

Snap er steeds minder van.
Iets eerder in dit topic had ik het ook over dit probleem.
Heb je een nLite installatie gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Hoeveel Ram geheugen heb jij in je Eee zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 12:54
BlackShadow schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:53:
Ik heb regelmatig last van kortstondig hangen (halve seconde tot 1 a 2 seconden) als er activiteit is op de ssd, nog meer mensen hier last van?

Iets installeren en ondertussen wat surfen of in explorer bladeren maakt het mijn eeepc lastig.
Heb ik dus ook, vooral met firefox etc en msn itunes. Wellicht is het toch mijn ram..

Vooruit, ik bestel 2gb... Ik zoek even linkje op hier naar welke goed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martindekker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 18:45

Yep, een paar paginaatjes terug waren er meer meldingen van (ook van mij), maar opeens bleef het er stil omheen. Ik ben inmiddels over op Windows 2000, dat werkt geweldig en veel minder kortstondig hangen... eigenlijk alleen vlak na het opstarten en als er eens een keer een paar programma's tegelijk aan het rommelen zijn, maar dat vind ik niet zo vreemd.

M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Mijn eee 901 draait standaard qua hardware, met 1GB RAM dus.

Iemand tips? ik verbruik momenteel een kleine 300MB geheugen, dus voldoende vrij.
Ook tijdens het typen heb ik om de x sec tijd heel korte hick ups...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Palomar schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 18:56:
[...]

met een eeepc is dat niet anders dan met elke willekeurige andere pc, dus ik zou er eerst even op googlen.

Heb zelf mn nokia n73 via bluetooth verbonden om te internetten en dat was dmv. de nokia pc suite software erg eenvoudig in te stellen. Maar zelfs zonder zulke software moet het lukken.
Nou, ik heb op google gezocht en eigenlijk komt het erop neer dat je de Nokia PC Suite gebruiken. Ik heb de nieuwste versie geinstalleerd maar hij geeft telkens een foutmelding, dat de telefoon niet kan worden geverifieerd. :( 1000x geprobeerd maar geen succes.
Is naast de Nokia software een andere manier mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ja, gewoon telefoon connecten (pairen) via bluetooth (met standaard windows dingetje). Dan wordt er al een modem geinstalleerd. Vervolgens een nieuwe dial up connection maken (staat wel ergens bij my network places (of de properties daarvan) en dan in de linker kolom 'add connection') en instellen dat ie het juiste modem gebruikt (je bluetooth modem dus, kan zijn dat ie gewoon standard modem heet). Username en password gewoon iets invullen en als telefoonnummer doe je *99#. Als het dan nog niet werkt moet je nog een initialization string voor je modem instellen. Dat is wat ingewikkelder en dat weet ik niet uit het hoofd.

Maar ik zou even met google zoeken naar een uitgebreidere manual voor zoiets, want mijn uitleg is wel erg summier (en klopt misschien ook niet helemaal, omdat ik het uit het hoofd doe en niet eens achter een windows pc zit ;)).

[edit] bijv. dit ziet er wel goed uit: http://www.robertwebbe.nl/windows.html (linkje had ik beter direct kunnen zoeken, ipv. bovenstaand verhaal typen, maargoed... ;))

[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 29-08-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
SirNobax schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:54:
[...]

Heb je ook een link naar die handleiding voor mensen die niet zoveel geluk hebben.
er zit een programma in uibuntu dat vwdial heet

open een terminal
tiep gedit vwdialconfig

daarna opent gedit ( das een texteditor)

haal wat er staat weg

en paste dit:

[Dialer Defaults]

Modem = /dev/ttyUSB0

Baud = 3600000

Init1 = ATZ

Init2 = ATQ0 V1 E1 S0=0 &C1 &D2

Init3 =

Area Code =

Phone = *99#

Username = blank

Password = blank

Ask Password = 0

Dial Command = ATDT

Stupid Mode = 1

Compuserve = 0

Force Address =

Idle Seconds = 0

DialMessage1 =

DialMessage2 =

ISDN = 0

Auto DNS = 1

daarna saven en gedit wegklikken

en daarna tik je in de terminal

vwdial

en dan return, dan komt er een zooi algebra langs ( wat inhoud dat er verbinding word gemaakt)

en dan moet ie t doen. Dus firefox starten en je zit op t net.
T kan zijn dat firefox op offline werken staat, in dat geval moet je in firefox onder file op work offline klikken en refreshen.
belangrijk is ook dat je modem niet met een pincode beveiligd is, als dat wel zo is moet je m heelaas eerst op een wimdowspc installeren en in t telfort menu de pinbeveiliging uitzetten.

iedere keer als je gereset hebt moet je dus weer de terminal openen en
vwdial intikken
thats all.

[ Voor 7% gewijzigd door verleemen op 29-08-2008 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thxns, verschillende dingen geprobeerd, maar nog steeds krijg ik dezelfde errors.. ga morgen wel een nieuwe nlite image maken... bedankt voor de moeite! super!
BlackShadow schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:54:
[...]

Iets eerder in dit topic had ik het ook over dit probleem.
Heb je een nLite installatie gedaan?
ja. Had er ook iets eerder over gelezen maar toen was er de optie van multiprocessor die je er wel in moest laten zitten, maar dat heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Meanwhile heb ik ububuntu nu al 36 uur lopen, en ik moet zeggen t went snel, als je een paar keer iets nagetikt hebt in de terminal word linux al een stuk minder vaag. Ik heb al aardig wat progjes via de automatische install (instaleren/verwijderen in t menu) laten lopen en zelfs flash werkt nu in firefox dus ik kan nu ook mn eigen geuploade filmpjes bekijken:) ( jullie konden dat eerder dan ikkuh.)

Alleen vraag ik me af hoe dat zit met de ruimte op de 4 gig ssd in verband met dat updaten. Ik heb t gevoel dat de update niet kijkt hoeveel ruimte er is, Gisteren dus een redelijke grote game geinstalleerd ( alien arena, 250 MB) dat wilde niet, kreeg errors, daarna starte ik een andere game, die wilde niet meer uit met als gevolg een crash ( naja crash als met windows, de zooi wilde niet meer doen wat ik wilde doen, je kent t ) Dus computer uit, en nu wil ie niet meer updaten, geeft errors. mijn gevoel zegt me dat er ergens een temp, zoals bij windows vol zit met packages die al geinstalleerd zijn en dus de ssd vol zit, maar ja, ik begin net met linux, geen flauw idee waar wat en hoe.

Ik heb er al aardig wat bijgezet. oa divx mp3 support, vlc player, blender, warsow, rosegarden, pitivi video editor om de grootste progs maar ff te noemen. geen berichten over plaatsgebrek gehad tot alien arena die een can't open error gaf aan t eind van de download. ( ja hoe en wat precies moet je me niet vragen, 90 % van wat daar langskomt is nog abracadabra voor mij)

T zal toch geen virus zijn he, ze zeggen wel dat linux daar geen last van heeft, maar met distros die zo populair worden en waar je ook versies van hebt waar je 1200 dollar per jaar voor moet betalen als je full support wil, is dat natuurlijk alleen maar een kwastie van tijd. ( ubuntu is gratis te downloaden voor ons, maar voor bedrijven is dat een ander verhaal, eigelijk word ons t zelfde geintje geflikt ls bij sommige gratis windows programmaatjes zoals de internetexplorer of msn, linux is t leger des heils niet....

Verder doet ie t prima hoor, alleen wine zit er nog niet op, en wil er dus niet op, niet in t menu en ook niet in de terminal.

Voor de rest is t best leuk om eens een keer met een linux distro te werken die zn basis in orde heeft, nu kan ik tenminste leren er mee om te gaan. Je krijgt er echt dat ouderwetse science fictiongevoel van met al die bliepjes en codecjes die in matrixstijl langs je scherm flitsen, en daar wen je best snel aan. Ik kan t zinnetje sudo apt-get install -f al dromen, en dat na 2 daagjes:)

[ Voor 22% gewijzigd door verleemen op 29-08-2008 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
De 4gig SSD is idd wel wat krapjes voor een standaard Ubuntu. Ik heb ook nog maar 800MB oid vrij, Denk dat ik er wel wat overbodige software af ga halen, zoals openoffice (ga toch niet uitgebreid teksverwerken/exellen/powerpointen etc. op de eeepc) en de evolution mailclient (hierbij moet je alleen oppassen, omdat bepaalde componenten van evolution ook gebruikt worden voor Gnome, even [google=ubuntu remove evolution] doen). Dat scheelt al snel een MB of 400.

Voor overige problemen met Ubuntu (bijv. dat je apt-get kennelijk stuk is) kun je misschien in het Ubuntu topic terecht (of even googlen op de foutmelding, je zal vast niet de eerste zijn ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Palomar schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:31:
De 4gig SSD is idd wel wat krapjes voor een standaard Ubuntu. Ik heb ook nog maar 800MB oid vrij, Denk dat ik er wel wat overbodige software af ga halen, zoals openoffice (ga toch niet uitgebreid teksverwerken/exellen/powerpointen etc. op de eeepc) en de evolution mailclient (hierbij moet je alleen oppassen, omdat bepaalde componenten van evolution ook gebruikt worden voor Gnome, even [google=ubuntu remove evolution] doen). Dat scheelt al snel een MB of 400.

Voor overige problemen met Ubuntu (bijv. dat je apt-get kennelijk stuk is) kun je misschien in het Ubuntu topic terecht (of even googlen op de foutmelding, je zal vast niet de eerste zijn ;)).
Ja die melding krijg ik dus, dat mn apt-get niet meer goed werkt, en dus kan ook niks verwijderen.
Want waar wat staat, ik kan de 4 gig ssd niet eens vinden in bestandsbeheer, die hebben ze verstopt of zoiets. Is er ergens een temp waar je dingen kan deleten? of moet ik daar maar beter niet aan komen..

staat dr ergens een internet voor dummies online?

O en nog een nieuw probleem, ik kan in firefox ineens niet meer naar de vorige of volgende pagina.
die pijltjes n de menubalk blijven grijs..
en ik zie net dat mn clock ook niet meer op tijd staat, 21:41 terwijl t 23:39 is.
t zal toch niet waar zijn he.. linux met bugs en virusen, en dit is nog wel de stable versie 8.04

[ Voor 10% gewijzigd door verleemen op 29-08-2008 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik had een volledige versie van Windows XP Home SP2 Dutch van MA3D met Nlite onder handen genomen, maar deze wil de CD key niet aanvaarden die onderaan mijn toestel stond? Wat is dan wel de XP versie die bij de code onder mijn toestel hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
verleemen schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:35:
[...]

Ja die melding krijg ik dus, dat mn apt-get niet meer goed werkt, en dus kan ook niks verwijderen.
Want waar wat staat, ik kan de 4 gig ssd niet eens vinden in bestandsbeheer, die hebben ze verstopt of zoiets. Is er ergens een temp waar je dingen kan deleten? of moet ik daar maar beter niet aan komen..

staat dr ergens een internet voor dummies online?

O en nog een nieuw probleem, ik kan in firefox ineens niet meer naar de vorige of volgende pagina.
die pijltjes n de menubalk blijven grijs..
en ik zie net dat mn clock ook niet meer op tijd staat, 21:41 terwijl t 23:39 is.
t zal toch niet waar zijn he.. linux met bugs en virusen, en dit is nog wel de stable versie 8.04
Gewoon de exacte foutmelding even in google inkloppen. De tijd komt omdat windows anders met de tijd van de bios omgaat dan linux. Details zijn niet echt relevant, gewoon even bijstellen en klaar.
Het filesystem van linux zit iets anders in elkaar dan windows, vandaar dat je je schijf misschien niet direct kunt terugvinden. Zie Wikipedia: Filesystem Hierarchy Standard voor een uitleg. Andere vragen zou ik gewoon even (kort en bondig) in het Ubuntu-topic of het aparte non-windows subforum stellen. :) Anders komt er straks weer een mod langs die dit alles als offtopic bestempeld en posts gaat verwijderen ;)
Tofu schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 00:26:
Ik had een volledige versie van Windows XP Home SP2 Dutch van MA3D met Nlite onder handen genomen, maar deze wil de CD key niet aanvaarden die onderaan mijn toestel stond? Wat is dan wel de XP versie die bij de code onder mijn toestel hoort?
Je eeepc heeft een OEM-licentie en jij probeert ws. een full- of corporate-versie te installeren. Dat gaat niet.

Leuk he? Windows met al zn licentie-geneuzel.....

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 30-08-2008 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
hier ff een videootje met alle probleempjes
http://www.youtube.com/watch?v=EnBSim-On9E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
Je epic heeft een OEM-licentie en jij probeert ws. een full- of corporate-versie te installeren. Dat gaat niet.
Leuk he? Windows met al zn licentie-geneuzel.....
Mmm.. Zou het dan met een gewone XP Home OEM dutch dan wel gaan lukken?
Aan de licentiesticker kan ik niets afleiden. Ik lees dat er wat aanwezig zou moeten zijn op de recovery DVD, maar daar vind ik enkel Ghost bestanden op, niks wat ik door nlite kan gooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Palomar schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 00:30:
[...]

Gewoon de exacte foutmelding even in google inkloppen. De tijd komt omdat windows anders met de tijd van de bios omgaat dan linux. Details zijn niet echt relevant, gewoon even bijstellen en klaar.
Het filesystem van linux zit iets anders in elkaar dan windows, vandaar dat je je schijf misschien niet direct kunt terugvinden. Zie Wikipedia: Filesystem Hierarchy Standard voor een uitleg. Andere vragen zou ik gewoon even (kort en bondig) in het Ubuntu-topic of het aparte non-windows subforum stellen. :) Anders komt er straks weer een mod langs die dit alles als offtopic bestempeld en posts gaat verwijderen ;)
T is geklaart ( nee ik ben geen belg)

ff op t net gezocht hoe je bestanden moet deleten, want:
in var/apt/archives stonden braaf alle .deb packages die gedownload waren
ubuntu wist ze niet na installatie. dat waren dus ff braaf 520 MB
eerst dacht ik datt ik via de live cd van ubuntu dat kon deleten maar nee dus
weer zoekken op t net hoe je iets delete
toen met rm -i *.* gedeleted ( was een gok, en een goeie
alle debs waren foets! 520mb dr bij
toen synaptec gestart en de laaste.deb (de alienarena) laten verwijderen.

en nu doet ubuntu weer normaal:) firefox kan weer bladeren door pages, google tolbar werkt
en apt-get dus ook.

De 4 GIG ssd zat dus gewoon vol ( dat ubuntu dat zelf niet door heeft, tssk tssk)

allemaal zelf uitgevogeld en de rest intuitie ( trots kijk)
Ik bedoel ik weet alles van w3indows en amigas, en redelijk wat van mac, maar vrijwel alles wat ik weet van linux heb ik in de laaste 42 uur geleerd

[ Voor 130% gewijzigd door verleemen op 30-08-2008 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je SP3 geïnstalleerd? Ik niet namelijk en ik heb nergens last van op mijn nLite XP 701. Op mijn Dell Optiplex 755 desktop mét SP3 en zonder nLite had ik wél het hele hickup gebeuren. Een nieuwe installatie gedaan zonder SP3 en ook mijn desktop loopt weer als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
Tofu schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 00:44:
[...]

Mmm.. Zou het dan met een gewone XP Home OEM dutch dan wel gaan lukken?
Aan de licentiesticker kan ik niets afleiden. Ik lees dat er wat aanwezig zou moeten zijn op de recovery DVD, maar daar vind ik enkel Ghost bestanden op, niks wat ik door nlite kan gooien..
Aha! Gevonden! Volgens deze guide hoef ik maar 3 bestandjes aan te maken. Deze heb ik aangemaakt, en de i386XP folder van de recovery CD heb ik hernoemd naar i386. Nu herkent nLite de recovery CD en kan ik een gewone installatie CD maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
BlackShadow schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:20:
Mijn eee 901 draait standaard qua hardware, met 1GB RAM dus.

Iemand tips? ik verbruik momenteel een kleine 300MB geheugen, dus voldoende vrij.
Ook tijdens het typen heb ik om de x sec tijd heel korte hick ups...
Lijkt erop dat wij even actief hieropin steken mbt de hickups. Ik ga 2gb bestellen, dus ik laat het voor je even weten als het over is!

Ga hem toch voor veel gebruiken merk ik. Itunes met grote lib. Firefox met addons/media etc. Word 2007, msn, live mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yagermeister schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:24:
De hoes/tas op de foto's heb ik zelf gemaakt voor mijn 901 :) , maar custom orders voor de 1000H zijn ook welkom ;)
http://www.flickr.com/photos/30042209@N03/2810072877/
http://www.flickr.com/photos/30042209@N03/2810071969/
http://www.flickr.com/photos/30042209@N03/2810072439/

Foto's zijn niet zichtbaar op het forum... ;(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:32:
[...]

De hoes/tas op de foto's heb ik zelf gemaakt voor mijn 901 :) , maar custom orders voor de 1000H zijn ook welkom ;)

lol, de vriendin van mijn broer zou verliefd op je worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:07:
[...]

thxns, verschillende dingen geprobeerd, maar nog steeds krijg ik dezelfde errors.. ga morgen wel een nieuwe nlite image maken... bedankt voor de moeite! super!

[...]

ja. Had er ook iets eerder over gelezen maar toen was er de optie van multiprocessor die je er wel in moest laten zitten, maar dat heb ik ook gedaan.
Ik had net hetzelfde als jou, nadien heb ik in nLite de preset Safe eens gekozen en nadien werkten de drivers perfect.
Er moet ergens iets zijn dat we te veel uitgeschakeld hebben dat de ACPI driver tegenwerkt.

Na de safe install heb ik nog 2GB vrij op mijn SSD dus laat ik het voorlopig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:32:
[...]

Mijn vriendin is ook enthousiast :D
Als je die dingen verkoopt, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:19

MsG

Forumzwerver

Heeft iemand al wat onderdelen van de Adobe Creative Suite CS3 geprobeerd? Hoe draait bijv. Photoshop of Flash CS3?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MuSeLive schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:21:
[...]

Geen probleem :) , wat voor Eee PC heeft je vriendin?

EDIT: Nieuwe, gedetailleerde foto's van de hoes toegevoegd op Flickr: http://www.flickr.com/photos/30042209@N03/ :)

PS. Verder overleggen via PM?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2008 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
EeePC 1000H met 160GB hard disk? Ik vraag mij af of het een drukfout betreft. In NL wordt de EeePC 1000H door de leveranciers gespecificeerd met een 80GB hard disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, hier mijn ervaringen met mijn EEE.
Enige tijd geleden vanuit de USA de 701 2G Surf besteld. Scherm viel tegen, echt te klein en meteen weer tegen kostprijs verkocht. Vorige maand dan de 900 gekocht.
Een veel betere machine. Net zo compact maar 9 inch is toch echt het minimum, 7 inch is te klein.
Nu XP erop gegooid (light SP2 versie) met "prestige" Vista Looks.

Gratis te downloaden, google it.
Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/3621/02resizexp5.jpg

Start snel op en werkt perfect. Beter dan de Linux versie die erop staat, wat een gedoe is dat zeg met die commando's, alsof ik weer in 1988 ben met MSDOS :)

Heb nu de Windows Classic Media player met codecpack geinstalleerd, pakt echt alles. Ook 720p filmpjes, netjes.

Daarnaast ook MAME geistalleerd en dat werkt ook perfect op de 900.

Enige nadeel is dat het tobo wel klein is, maar als je een 10 of 11 inch koopt ben je de compactheid gewoon kwijt. Ook vind ik de 1000 en de MSI Wind niet zo mooi qua design als de 900.

Een aanrader voor degene die nog twijfelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:51:
[...]

Geen probleem :) , wat voor Eee PC heeft je vriendin?

PS. Verder overleggen via PM?
Ik kan jou geen pms sturen? :?
Wat zou je voor zo'n tasje vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MuSeLive schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 23:10:
[...]

Ik kan jou geen pms sturen? :?
Wat zou je voor zo'n tasje vragen?
M'n PM-functie staat nu wel aan, we overleggen wel via de PM! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Wanneer draaid de EEEPC 1000H eigenlijk op zijn volle kracht. Ben een beetje bezig geweest met de instellingen (Power Saving, High Preformance, Super Preformance). Met CPUZ eventjes alles doorgemeten. Alle metingen zijn op de batterij van de EEEPC bekeken.

Power Saving: cpu @ 627mhz
High Preformance: cpu @ 798 mhz
Super Preformance: cpu @ 855 mhz

Nu is mijn vraag, aangesloten op netstroom zijn de standen van de CPU precies hetzelfde...
Klokt hij zich pas echt naar 1,6 ghz indien nodig?

Greetz! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:38:

Nu XP erop gegooid (light SP2 versie) met "prestige" Vista Looks.
Als je XP Sp3 hebt werkt de startbar van prestige niet, iemand een oplossing?

Edit: Vistamizer werkt wel met sp3
http://www.softpedia.com/...s/Themes/VistaMizer.shtml en is gratis

[ Voor 18% gewijzigd door Ghostrider op 31-08-2008 11:14 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Laatst online: 01-03 10:02
MuSeLive schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:21:
[...]

Rofl vet he :P
Als ik een wijf was OF m'n vriendin een EEE had had ik er ook een besteld.

Edit://

Ik heb dus net een EEE 901 XP besteld maar ik ben nogal bang dat ik er dalijk spijt van krijg :P
Is het toetsenbord echt zo verdomd klein dat je er niet fatsoenlijk op kunt werken?

Ik gebruik hem ALLEEN voor op school.. en maximaal 4 uur per dag (want ik heb niet langer dan dat school... en het zal altijd minder zijn dan die vier uur want het lijkt me stug dat ik aan één stuk door achter dat kreng zit.)

Dus wat denken jullie?

[ Voor 43% gewijzigd door DutchManticore op 31-08-2008 15:50 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
DutchManticore schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 15:46:
[...]

Ik gebruik hem ALLEEN voor op school.. en maximaal 4 uur per dag (want ik heb niet langer dan dat school... en het zal altijd minder zijn dan die vier uur want het lijkt me stug dat ik aan één stuk door achter dat kreng zit.)

Dus wat denken jullie?
DOEN! Heb zelf ook de 901 en ja, het toetsenbord is klein en werkt minder prettig als een normal size toetsenbord, maar het went. En het is toch verdomde handig, zo'n kleine laptop voor je mp3's films, internet en studie/werk. Als het toetsenbord groter zou zijn, zou dat betekenen dat het hele ding (laptop) groter zou worden en zijn praktische waarde verliest. Je kunt ook een (goedkope) 15" kopen, maar ga daar maar 's de hele dag mee sjouwen... niet handig. Wat ik ook handig vind is dat hij een SSD heeft i.p.v een harddisk wat hem nog mobieler maakt. Je hoeft niet bang te zijn dat je de harde schijf crasht als je ermee op pad gaat terwijl hij aan staat. Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk besluit en wat je ervaringen zijn als je hem toch haalt. Welke kleur heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Toetsenbord valt heel erg mee. Ik kan er praktisch net zo goed mee typen als met een normaal toetsenbord. Alleen de enter, shift en pijltjestoetsen zitten wat dicht op elkaar, maar daar moet je maar mee leren leven ;)
Ik heb overigens een 701. De 901 heeft volgens mij nog grotere toetsen (correct me if i'm wrong).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackShadow schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:23:
[...]

Ik had net hetzelfde als jou, nadien heb ik in nLite de preset Safe eens gekozen en nadien werkten de drivers perfect.
Er moet ergens iets zijn dat we te veel uitgeschakeld hebben dat de ACPI driver tegenwerkt.

Na de safe install heb ik nog 2GB vrij op mijn SSD dus laat ik het voorlopig zo.
hmz ben nu weer een nlite install aan het installeren met heel wat drivers er in, install was nog 300 mb dus nog redelijk wat afgehaald.

waar haal je die safe present vandaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe alles werkt, eindelijk!!!! met nlite een image gemaakt waar ik het grootste deel van de drivers in heb laten zitten, behalve die waarvan ik echt wist dat ik ze niet nodig had. install ging eerste keer nog fout, blauw schermpje. daarna opnieuw begonnen en werkt goed nu. Camera en Wlan waren wel uitgeschakeld in de bios, ook raar! maar goed school begint morgen dus kan hem gaan gebruiken waarvoor die is aangeschaft!!

heb op de c schijf nog 2,23 gb over dus genoeg ruimte!!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2008 21:01 . Reden: info vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

zo... na 2 dagen proberen eindelijk een nlitte-installatie van xp afgerond op m
n 901 (linux).
Probleem was dat ik het vanaf usb moest installeren.. (ik had maar sd-kaartje gebruikt, sneller)

Ik heb graag linux gebruikt, maar xandros is te beperkt en ubuntu installeren met zo weinig diskspace.
Dus toch maar weer xp. Program files heb ik wel relocated naar de 16GB-partitie.

[ Voor 15% gewijzigd door kmf op 31-08-2008 22:36 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Laatst online: 12-09 11:47
DutchManticore schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 15:46:
[...]

Rofl vet he :P
Als ik een wijf was OF m'n vriendin een EEE had had ik er ook een besteld.

Edit://

Ik heb dus net een EEE 901 XP besteld maar ik ben nogal bang dat ik er dalijk spijt van krijg :P
Is het toetsenbord echt zo verdomd klein dat je er niet fatsoenlijk op kunt werken?

Dus wat denken jullie?
Volgens mij kan je beter de 1000H kopen: iets grotere toetsenbord en een accu die circa vijfeneenhalve uur meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
cc12 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 22:08:
[...]

Volgens mij kan je beter de 1000H kopen: iets grotere toetsenbord en een accu die circa vijfeneenhalve uur meegaat.
De accu van de 901 gaat net zolang, zo niet langer mee. Dus daar hoef je het niet voor te doen. Groter toetsenbord, ja ok. Maar ook het apparaat is meteen groter. En je hebt een harde schijf, dus bewegende onderdelen en meer noise en ook nog crash gevoelig.

@kmf
"Program files heb ik wel relocated naar de 16GB-partitie".
Kan je de oorspronkelijke program files relocaten? Hoe doe je dat? Houdt Windows daar dan rekening mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

hostje schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 23:10:
[...]

@kmf
"Program files heb ik wel relocated naar de 16GB-partitie".
Kan je de oorspronkelijke program files relocaten? Hoe doe je dat? Houdt Windows daar dan rekening mee?
Ik heb in de registry de program files directory veranderd naar d. (HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\Curr entversion\ProgramFilesDir )
Daarna "c:\program files" gekopieerd naar "d:\program files". "c:\program files" heb ik hernoemd naar "c:\program files___".

Alle vooraf geinstalleerde programma's verwachtten dat ze vanaf de d-schijf opgestart moesten worden (IE en zo bv, maar ook firefox, 7zip en andere winaddons) en mistten de oude locatie niet. Voorlopig lijkt alles prima te werken.

Ik had na afloop 3GB vrij, dus heb ik hibernate aangezet. Nu nog zo'n 1.5GB vrij op de C.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:28

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb nou ineens iets raars: accu lijkt vol (het rode lampje brand), echter XP kan geen remaining time aangeven, en als ik de voeding eruit trek valt de machine binnen 10 seconden uit. En als ik de accu eruit haal en er weer in stop (als XP draait) wordt ie niet meer herkend. Ik kan dus niet anders concluderen dat de accu nu al overleden is? Binnnen 2 weken? beetje erg snel hoor. :(

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Even een paar dingen:
- Als het rode lampje brandt dan is de accu niet vol, maar laadt ie op. Als ie vol is gaat ie uit.
- De eeepc geeft nooit remaining time weer. Alleen aantal procent. Komt omdat er geen intelligentie op de accu zit, zoals bij veel andere laptops wel.

Ook lijkt het me niet de bedoeling dat je de accu eruit haalt als de eeepc aanstaat, dus aan de resultaten van dat truukje zou ik niet teveel conclusies trekken.

Verder zou ik hem nog even aan de lader laten zitten (eeepc voor de zekerheid gewoon uitzetten) en wachten tot het rode lampje uit is. Dan nog eens testen hoelang die op de accu werkt.

PS. ik weet niet welke eeepc jij hebt. Bovenstaand geldt voor de 701 en 900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met Vist op de EEE PC1000H ?

Hier hebben ze Ultimate geinstalleerd http://www.tweaktown.com/..._it_work_video/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Palomar schreef op maandag 01 september 2008 @ 01:00:
Even een paar dingen:
- Als het rode lampje brandt dan is de accu niet vol, maar laadt ie op. Als ie vol is gaat ie uit.
- De eeepc geeft nooit remaining time weer. Alleen aantal procent. Komt omdat er geen intelligentie op de accu zit, zoals bij veel andere laptops wel.

Ook lijkt het me niet de bedoeling dat je de accu eruit haalt als de eeepc aanstaat, dus aan de resultaten van dat truukje zou ik niet teveel conclusies trekken.

Verder zou ik hem nog even aan de lader laten zitten (eeepc voor de zekerheid gewoon uitzetten) en wachten tot het rode lampje uit is. Dan nog eens testen hoelang die op de accu werkt.

Op de 901 knippert het rode lampje als de accu oplaad. Als ie vol is, blijft ie rood branden.
De eeepc geeft remaining time weer als je windows gebruikt. Of dit de juiste waarde is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Ik heb de eee-box dit weekend binnen gekregen en meteen even gekeken of Vmware ESX 3i via usb boot wil draaien. Hij start netjes op, maar helaas wordt de netwerkkaart niet ondersteund. anders was het een mooi klein virtual boxje geweest. Nu maar eerst Xenserver proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 19:04:
[...]

hmz ben nu weer een nlite install aan het installeren met heel wat drivers er in, install was nog 300 mb dus nog redelijk wat afgehaald.

waar haal je die safe present vandaan dan?
Safe preset zit normaal als default in nLite, samen met een Lite preset.
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 10:31:
[...]

Heb je SP3 geïnstalleerd? Ik niet namelijk en ik heb nergens last van op mijn nLite XP 701. Op mijn Dell Optiplex 755 desktop mét SP3 en zonder nLite had ik wél het hele hickup gebeuren. Een nieuwe installatie gedaan zonder SP3 en ook mijn desktop loopt weer als een zonnetje!
SP3 is inderdaad geinstalleerd, maar ik lees veel minder over hickups bij een 701 naar mijn gevoel.
Ik denk dat ik ook gewoon maar 2GB ram ga aanschaffen. Mensen die hier positieve ervaringen mee hebben?

Hoewel het naar mijn gevoel toch echt wel de SSD is die het moeilijk heeft om meerdere dingen tegelijk te doen...

[ Voor 49% gewijzigd door BlackShadow op 01-09-2008 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
kmf schreef op maandag 01 september 2008 @ 08:56:
[...]

Op de 901 knippert het rode lampje als de accu oplaad. Als ie vol is, blijft ie rood branden.
De eeepc geeft remaining time weer als je windows gebruikt. Of dit de juiste waarde is weet ik niet.
ok, vergeet mijn reply dan maar, de 901 werkt dan kennlijk anders dan de 701 en de 900 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

BlackShadow schreef op maandag 01 september 2008 @ 09:26:
[...]

Safe preset zit normaal als default in nLite, samen met een Lite preset.

[...]

SP3 is inderdaad geinstalleerd, maar ik lees veel minder over hickups bij een 701 naar mijn gevoel.
Ik denk dat ik ook gewoon maar 2GB ram ga aanschaffen. Mensen die hier positieve ervaringen mee hebben?

Hoewel het naar mijn gevoel toch echt wel de SSD is die het moeilijk heeft om meerdere dingen tegelijk te doen...
Ik merkte ook dat ik veel hickup kreeg op m'n nieuw geinstalleerde 901 met XP-sp3.

Vandaag maar even de SP2-versie proberen... balen. heeft me een tijd gekost om alles te configureren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 22:10
hmmm... ik had zaterdag mijn 701 dicht geklapt en aan de oplader gelegd, maar op de een of andere manier was hij niet in standby gekomen, dus toen ik hem later oppakte was de temperatuur volgens eeectl boven de 70 graden .... oops.

Hoe kan dat dat hij met dichtgeslagen deksel niet in standby gaat. Software-hiccup ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
wazzup105 schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:32:
hmmm... ik had zaterdag mijn 701 dicht geklapt en aan de oplader gelegd, maar op de een of andere manier was hij niet in standby gekomen, dus toen ik hem later oppakte was de temperatuur volgens eeectl boven de 70 graden .... oops.

Hoe kan dat dat hij met dichtgeslagen deksel niet in standby gaat. Software-hiccup ?
Denk dat er normaal veel warme lucht ontsnapt via het toetsenbord (daarom wordt die ook zo warm). Als je het scherm dan dichtklapt isoleert het alleen maar.
Ws. kan de eeepc daarom ook niet worden ingeschakeld als de klep dicht is (terwijl je het knopje dan wel kunt indrukken).

En hoe het kan dat ie niet in standby gaat... tja, daar kun je alleen maar naar raden denk ik ;) Kan een storinkje in de software zijn, of in de sensor, of een conflicterende driver (usb-apparaat dat standy niet toelaat?). Als het eenmalig was zou ik me er niet te druk over maken. Je zou hooguit de windows logfiles kunnen doornemen om te kijken of er op dat tijdstip een foutmelding staat.

[ Voor 26% gewijzigd door Palomar op 01-09-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Zo, nadat ik genoeg had van de hickups, nieuwe xp erop gezet met wat andere grut.
Vanmiddag maar eens 2GB ram halen en dan helemaal klaar voor school!

Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/wall.jpg

Rockterdock met high res icons
Rainmeter voor wat dingen op mn desk zoals cpu usage, tijd, battery e.d
Verder, tsja niks? :P

[ Voor 23% gewijzigd door Tomino op 01-09-2008 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Tomino schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:37:
Zo, nadat ik genoeg had van de hickups, nieuwe xp erop gezet met wat andere grut.

[afbeelding]
welke docks/vistathing zijn/is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Mooie Desk, moeilijk om in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Windkracht13 schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:49:
Mooie Desk, moeilijk om in te stellen?
Nee zeker niet. Gewoon installeren (rainmeter) en wat skins downloaden :)

Verder de rocketdock is voor mij echt een vereiste! Kan overal makkelijk bij en hoef amper in het startmenu te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

kmf schreef op maandag 01 september 2008 @ 08:56:
[...]

Toevallig laatst eens de handleiding doorgebladerd ivm. install voor andere os-en of zoiets, kwam ik toevallig tegen dat er een bepaalde knipper-sequentie is, namelijk groen lampje: 100-80% niet knipperen, 80-10% knipperen, 10 -0% snel knipperen. Ik denk dat het andersom ook zo geldt, maar ik heb hier natuurlijk weer geen handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

letatcest schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:53:
[...]

Toevallig laatst eens de handleiding doorgebladerd ivm. install voor andere os-en of zoiets, kwam ik toevallig tegen dat er een bepaalde knipper-sequentie is, namelijk groen lampje: 100-80% niet knipperen, 80-10% knipperen, 10 -0% snel knipperen. Ik denk dat het andersom ook zo geldt, maar ik heb hier natuurlijk weer geen handleiding
Ik had wel gelezen over de groene knipperfrequentie, maar had niks gezien over de oplaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
heeft iemand itunes draaien op zn eee?
Ik heb een eeePC 900 met xpsp3, maar itunes wil niet openen.
Ik zie hem wel bij processen staan als ik het icoontje aan klik
maar er gebeurt helemaal niets

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 15:06

Exirion

Gadgetfetisjist

funk-e schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:13:
Ik draait iTunes op een EEE 701 met XP SP2 en heb nooit problemen gehad.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
funk-e schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:13:
Heeft te maken met smartcard drivers. Ik had het probleem ook. Toevallig Nlite install?

Zoek eens op http://forum.eeeuser.com/ op itunes.
Bepaalde dingen die je in je windows map moet zetten :)

-> Windows/System32

sccbase.dll sccsccp.dll slbcsp.dll slbiop.dll wmasf.dll wmidx.dll slbrccsp.dll

DIE moet je hebben. Als je een andere windows pc hebt kan je ze ook daarvandaan kopieren. Anders zijn er genoeg sites die ze ook hebben :) Succes!

Bedankjes via pm :')

[ Voor 20% gewijzigd door Tomino op 01-09-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:28

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Palomar schreef op maandag 01 september 2008 @ 01:00:
Even een paar dingen:

Ik heb een 1000H. Daar knippert het lampje rood als hij laad, constant rood als de accu vol is, knipperend groen als de accu ontlaad. Heb net de accu in een andere 1000H gestopt, zelfde probleem. De accu van de andere 1000H doet het prima in mijn 1000H en wordt ook keurig opgeladen. Ergo, accu kassiewijle. Ding is net een week oud, kan ik weer terug naar de leverancier :(

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-08 20:42
[quote]Tomino schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:37:

Net 2 gb geheugen erin gezet en nog niet echt kunnen testen of de hickups opgelost zijn.

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Tomino schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:15:
[...]

Heeft te maken met smartcard drivers. Ik had het probleem ook. Toevallig Nlite install?

Zoek eens op http://forum.eeeuser.com/ op itunes.
Bepaalde dingen die je in je windows map moet zetten :)

-> Windows/System32

sccbase.dll sccsccp.dll slbcsp.dll slbiop.dll wmasf.dll wmidx.dll slbrccsp.dll

DIE moet je hebben. Als je een andere windows pc hebt kan je ze ook daarvandaan kopieren. Anders zijn er genoeg sites die ze ook hebben :) Succes!

Bedankjes via pm :')
idd een nlited versie van xp erop gezet.

je hebt een pm ;)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NokNok12 schreef op maandag 01 september 2008 @ 12:31:
[quote]Tomino schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:37:

Net 2 gb geheugen erin gezet en nog niet echt kunnen testen of de hickups opgelost zijn.
Ik heb ook 2 GB in mijn nLited XP SP2 701 (standaard 512 MB). Eerlijk gezegd merk ik verdomd weinig verschil. Heb nu wel een ramdisk van 500 MB gemaakt en daar m'n internetcache en temp-dir op gezet. Heb pagefile uit staan, lijkt me nogal overkill met 2 GB geheugen. Wellicht ten overvloede: geen last van hickups, ook niet met 512 MB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Weet iemand een winkel waar je de 1000H kan bezichtigen? Ik ben wel benieuwd naar de grootte, bij de MM helaas nog geen 1000-series.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokuta
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 16:33
MsG schreef op maandag 01 september 2008 @ 13:20:
Weet iemand een winkel waar je de 1000H kan bezichtigen? Ik ben wel benieuwd naar de grootte, bij de MM helaas nog geen 1000-series.
Computerland heeft de 1000H in zijn assortiment. Of hij ook op demo staat verschilt per filiaal. Leiden heeft 'm sowieso op demo staan. Voor een grove indicatie: Lengte 19.1cm, breedte 26.6cm, dikte 3.8cm (dikste punt). Probeer 'm ook even op te tillen, hij is toch een stukje zwaarder dan bijvoorbeeld de 901.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poster
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
In elk geval stond bij MM Alexandrium vorige week de 1000H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Nog meer mensen bij wie het Wireless icon ineens verdwenen is? (die staat wel aangevinkt bij draadloze netwerken)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of de eee 901/1000H ook A2DP ondersteund om muziek te luisteren via een daarvoor geschikte headset? ik heb het uitgeprobeerd (eee901) met de Jabra BT320s maar naar 2 seconde valt steeds het geluid weg. de headset geeft dan wel aan dat hij via A2DP is verbonden maar ik hoor niks (ook niet de minimale ruis die ik hoor met mn pda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05:19
Ik heb 'm nota bene gekocht bij de MediaMarkt. Daar hebben ze alle modellen opgesteld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Laatst online: 12-09 11:47
MM Almere heeft die niet. MM Arena in Amsterdam wel in de kleur wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hmm hier in het Hoge Noorden hebben ze alleen de 900 en 901 reeksen staan en die te kleine edities met boxjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A2DP werkend gekregen, moet nu alleen iedere keer op nieuw koppelen en dan aangeven dat het een niet-persoonlijke headset is.. nouja, werkt tenminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghostrider schreef op maandag 01 september 2008 @ 14:05:
Nog meer mensen bij wie het Wireless icon ineens verdwenen is? (die staat wel aangevinkt bij draadloze netwerken)
staat ''niet-actieve pictogrammen opruimen'' uit?
Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic