[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste
Acties:
  • 171.633 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Palomar schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:20:
Eeexubuntu is gebaseerd op Ubuntu 7.10. Kan best zijn dat de normale versie die je geprobeerd hebt 8.04 was en dat bepaalde dingen daar juist wel op werken.

Overigens vallen al die speciale eee-distributies me een beetje tegen. Bij geen enkele werkt alles direct net zo goed als onder windows of xandros. Heb het idee dat het allemaal snel in elkaar gehobbyt is zonder uit te proberen of alles wel werkt.
Ja de normale laptopversie, die eigelijk bedoeld was voor desktops met een standaard sound en videocard is versie 8.04. Ik was aangenaam verrast dat dat allemaal zonder meer op een laptop herkend wed, De mandrake, debian en knoppix versies die ik door de jaren wel eens heb uitgeprobeert kregen dat zelfs niet op een normale desktop met soundblaster voormekaar.

Het viel me ook op dat de eeexubuntu al van december 2007 is, toen was de asus niet eens officieel uit hier. (waren ze wel snel mee dan. Dat is dan wel weer een mooi schoolvoorbeeld van hoe snel open source ontwikkeling kan zijn, de eeepc windows heeft daar een half jaar langer over gedaan) Ook wel vreemd dart ze niet gewoon de vlc player met al zn ingebouwde codecs ,meeleveren, nou is t systeen een beetje mank, Dat ie geen standaard mp3 of divx ondersteund kan ik nog begrijpen, maar dat zelfs t open source xvid en lame dr niet opzit.,.,.
Voor mensen die een computer alleen als een apparaat zien waar je een spreadsheet op draait heb je natuurlijk geen audio nodig, maar voor al die 5 miljoen nederlanders die naar youtube kijken... hmmz. en om al die 60 gig aan mp3tjes en 400 gig aan divxjes allemaal naar ogg te gaan converteren heb ik niet zon zin in:)

Ik moet ook zeggen dat t allemaal een beetje saai is, De knoppiksversie zit bv vol met allemaal demos ( kent iemand de ascii demo van knoppix? video in ascii tekens, die vond ik echt waanzinnig) en dr had ook wel een ander spelletje opgekunt dan een mijnevegervariant. Zo koop je geen vrienden hoor.. een beetje vuurwerk is wel nodig als je mensen bij windows weg wil halen.

Dat linux gratis is, is voor veel mensen geen argument, want de meeste computers die je koopt zit windows namelijk bij. En of je nou een computer koopt van 400 euro met windows dr op of eentje van 400 met linux. T is meestal zo dat er niet echt een noemenswaaredig prisverschil in zit toch. ik heb zelfs al aanbiedingen gezien van windowslaptops die goedkoper zijn dan eentje met linux Als dan met linux een heleboel ook nog niet eens standaard werkt.ahum. Al doen de vooringestalleerde linuxx versies dat gelukkig wel, xandros op deeepc en xiptech op de trendtac draaien wel divx en mp3 tjes.

maar t word wel steeds beter..en er komt een dag,,,.

[ Voor 29% gewijzigd door verleemen op 25-08-2008 18:52 ]

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Dingetje: als ik het apparaat dicht doe, dan gaat ie op stand-by. Als je hem dan weer open doet, is de bluetooth applet kwijt. Niet zo'n probleem in de easy desktop modus, want daar kun je bij instellingen gewoon BT weer aanklikken, maar in de advanced modus niet. Geen van alle standaard BT commands werken, dus dat is ook wat vaag (alle asus eigen apps zijn niet vindbaar in de advanced modus)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
Bij de Mediamarkt ligt de Asus EEE-PC voor 222 euro, terwijl het op internet voor 224+ verzendkosten staat. Is de versie bij de Mediamarkt ook de 4G of de oudere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 21:10
Heeft iemand de eee box al ergens anders gespot dan bij de mycom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:42

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Jongens,

Ik ga vanaf morgen op vakantie naar Egypte voor een week.
Zodra ik terug kom zal ik even een nieuw Topic plaatsen en de OP een stevige update geven!
Dus een beetje geduld en alles komt goed!

Latah :)

[ Voor 15% gewijzigd door XanderDrake op 25-08-2008 23:43 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
gewoon je eeepc meenemen en vanaf daar inloggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik krijg in de loop van de week mijn 1000H binnen :) Zal normaal ook vlug XP vervangen door Vista, was eerst van plan Mac OSX even te proberen maar na de positieve berichten over vista te hebben gelezen ga ik toch maar voor Vista. Ik zal proberen de hierboven vermelde manier te gebruiken om Vista te installeren vanaf een 8GB USB stick, als alles goed gaat zal ik hier mijn bevindingen wel eens posten.
Zal ook wel enkele games uittesten, die ik ook hoofdzakelijk op de trein wil spelen dus liefst doenbaar met touchpad (zoals Age of Empirs II bv.)
Hoe gaat het scherm eigelijk om met zonlicht? Blijft het een beetje helder als je ergens buiten bent? Want ik zou deze laptop graag ook buiten gebruiken bij mooi weer, lijkt hij zeer geschikt voor namelijk :P

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
XanderDrake schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:42:
Ik ga vanaf morgen op vakantie naar Egypte voor een week.
Maak nog even een foto met je eee pc voor een pyramide of op een kameel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
technonose schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:01:
[...]

Maak nog even een foto met je eee pc voor een pyramide of op een kameel :D
:D :D :D 100 punten! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 19:57
DaRKie schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:59:
Gelukkig dat je ze gewoon van de asus site kunt downloaden :)
Weet ik ook, maar zou handig zijn als er ergens een winrar file rondzwierf zodat alles in 1x gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:02
Ik zit erover te denken om een 700 4G te kopen voor mee naar de uni te nemen, scheelt nogal in gewicht met de T60 die ik daar nu voor gebruik.

Wat voor type cardreader zit er eigenlijk op ?, dat is het enige wat ik zo 1,2,3 niet kan vinden.

En kan je het geheugen van de 700 4G (512mb) verhogen naar 1gig of 1.5 gig ofzo, is er nog een vrij slot op het mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 19:08
Mijn 900 heeft een SD card reader, dacht dat de 700 die ook had.

Waarom zou je nu nog voor een 700 gaan? Mijn 900 heeft default 1gb geheugen + 20gb hd en ook het grotere breedbeeldscherm is zeker een groot pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-09 10:27
Pirate-Bozz schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:45:
Ik zit erover te denken om een 700 4G te kopen voor mee naar de uni te nemen, scheelt nogal in gewicht met de T60 die ik daar nu voor gebruik.

Wat voor type cardreader zit er eigenlijk op ?, dat is het enige wat ik zo 1,2,3 niet kan vinden.

En kan je het geheugen van de 700 4G (512mb) verhogen naar 1gig of 1.5 gig ofzo, is er nog een vrij slot op het mobo?
Er zit een SD/MMC cardreader op die ook geschikt is voor sdhc kaartjes. Er zit één geheugenslot in, je zal het 512mb bankje dus moeten vervangen. Als je hem nieuw gaat kopen is een 900 waarschijnlijk een betere keuze. Je komt op ongeveer hetzelfde bedrag uit na upgrades en de 900 heeft een groter scherm.

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Microkid schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:29:
[...]

Als je gewoon 'tas' invuld in de search bovenaan dit topic krijg je tig replies :)
Ja okay, maar stel je zoekt op install en iedereen gebruikt t woord setup dan komt ie mooi met niks, of eeepc in plaats van eee pc. Ik krijg wel eens een antwoord dat ik simpel naar iets moet googleen. Ik ben nu bv in google op zoek naar de mogelijkheid om windows xp met unetbootin te installeren. Wat ik ook intiep, ik krijg de hele tijd verhaaltjes hoe je onder xp, ubuntu op een usb stick te zetten ( ja dat dat kan weet ik ondertussen ook wel, grrr) Ik wil met unetbootin, windows op een usbstick zetten...

Ben t ondertussen nou maar zelf aan t uitproberen. Ze proberen t zelf niet al te duidelijk te vermelden, maar dr staat in de handleiding dat je ook "ändere" OSsen dan linux kan gebruiken.

Dus... Wil je windows xp op je eeepc, download een windows xp iso en download unetbootin.
Start unetbootin kies de windows.iso en als ie klaar is reboot. Ik ben nog bezig met een iso downlaod dus ik heb t nog niet kunnen uitproberen. Dr zijn genoeg torrents met bartspe live windows, maar je moet dan wel een windows licentie hebben natuurlijk om die te mogen gebruiken.

Wel heb ik DSL ( damn small linux 50 MB) en Puppy linux (89 MB) met succes op de asus gedraait.
Vooral puppy ziet er veelbelovend uit, DSL heeft een wat meer linux smaakje, ook leuk. maar wat minder toegankelijk. Alleen heelaas, allebij geen geluid. Maar t zijn in iedergeval weer eens OSsen met een normale grootte.

D

[ Voor 4% gewijzigd door verleemen op 26-08-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
verleemen schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:18:
[...]
Dus... Wil je windows xp op je eeepc, downlaod een windows xp iso en download unetbootin.
Start unetbootin kies de windows.iso en als ie klaar is reboot. Ik ben nog bezig met een iso downlaod dus ik heb t nog niet kunnen uitproberen.
werkt bij mij niet, volgens mij kun je alleen linux booten met unetbootin

edit:

Supported Distributions and Versions

UNetbootin allows for the installation of:

Ubuntu (and official derivatives) 7.10, 7.04, 6.10, 6.06 LTS, and upcoming 8.04 LTS
Fedora 8, 7, and Rawhide
openSUSE 10.3, 10.2, and Factory
PCLinuxOS 2008
CentOS 5.1
Debian Stable/Etch, Testing/Lenny, and Unstable/Sid
ArchLinux 2007.08
FreeBSD 7.0 and 6.3
NetBSD 4.0
Frugalware Linux Stable, Testing, and Current
Foresight Linux 1.4.2
Damn Small Linux 4.2.4
VectorLinux 5.9
Mandriva 2008.0 and 2007.1
Slackware 12.0

link:http://unetbootin.sourceforge.net/

[ Voor 39% gewijzigd door Tomas_ op 26-08-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
DaRKie schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:52:
Mijn 900 heeft een SD card reader, dacht dat de 700 die ook had.

Waarom zou je nu nog voor een 700 gaan? Mijn 900 heeft default 1gb geheugen + 20gb hd en ook het grotere breedbeeldscherm is zeker een groot pluspunt.
verbruik, voor als je je asus als carcomputer wil hebben tellen die 10 watt minder, zwaar mee als zoiets op je auto accu draait. en hij is 100 euro goedkoper...Als de kinders op de camping in frankrijk de accu gedraint hebben met tuxglider en je je auto de dag daarna moet laten wegslepen weet je wel beter:) Het is t verschil tussen 6 uur en 9 uur computeren.

[ Voor 16% gewijzigd door verleemen op 26-08-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Ik ben benieuwt of er al iemand met succes zijn Asus Eeebox pc heeft weten overclocken naar 2g?

Mij lut het nl. niet. Geprobeert met Eeectl, Setfsb, met resultaat een vastgelopen machientje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
nog een tasje:

Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/Images/Products/m/193990.jpg.image

http://www.mycom.nl/Produ...0Retro%20Case/193990.aspx

[ Voor 27% gewijzigd door Tomas_ op 26-08-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
technonose schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:21:
[...]

werkt bij mij niet, volgens mij kun je alleen linux booten met unetbootin

edit:

Supported Distributions and Versions

UNetbootin allows for the installation of:

Ubuntu (and official derivatives) 7.10, 7.04, 6.10, 6.06 LTS, and upcoming 8.04 LTS
Fedora 8, 7, and Rawhide
openSUSE 10.3, 10.2, and Factory
PCLinuxOS 2008
CentOS 5.1
Debian Stable/Etch, Testing/Lenny, and Unstable/Sid
ArchLinux 2007.08
FreeBSD 7.0 and 6.3
NetBSD 4.0
Frugalware Linux Stable, Testing, and Current
Foresight Linux 1.4.2
Damn Small Linux 4.2.4
VectorLinux 5.9
Mandriva 2008.0 and 2007.1
Slackware 12.0

link:http://unetbootin.sourceforge.net/
Inderdaad, bart pe live windows pakt ie in ieder geval niet. Dat wil zeggen, windows word wel op de stick uitgepakt, maar booten doet ie mooi niet daarna. misschien als je dr freedos opzet dat je dan op de usb kan rondloeren?

toch staat er heel duidelijk

Creates bootable USB flash drives and bootable USB Hard Disk Drives (a Live USB creator)
Cross-platform (available for Windows and Linux)
Non-destructive install (does not format the device)
Supports mainstream Linux distributions, including, but not limited to, Ubuntu, Fedora, openSUSE, CentOS, Debian, Linux Mint, Arch Linux, Mandriva, Slackware, FreeDOS, FreeBSD, NetBSD, and their derivatives.
Can load a variety of system utilities, including, but not limited to, Ophcrack, BackTrack, and Gujin.
Other operating systems can be loaded via pre-downloaded ISO image or custom kernel, initrd and floppy/hard drive disk image files.
Automatically detects all removable devices

Onder ander word freedos genoemd, wat een MSDOS clone is.

jammer..

[ Voor 4% gewijzigd door verleemen op 26-08-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
vmware esx doet ie wel weer, maarje die installer is weer linux en deze post helemaal offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
technonose schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:32:
vmware esx doet ie wel weer, maarje die installer is weer linux en deze post helemaal offtopic
Welnee, als je vmware daarmee op de eeepc kan draaien is t behoorlijk ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Windkracht13 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:48:
Ik ben benieuwt of er al iemand met succes zijn Asus Eeebox pc heeft weten overclocken naar 2g?

Mij lut het nl. niet. Geprobeert met Eeectl, Setfsb, met resultaat een vastgelopen machientje :(
Nou eehm, open maken die box, aquariumpje kopen 30 liter sla-olie dr in, eeeboxje dr bij.
Issie een stuk koeler. Dr word wel aangeraden een eventuele harde schijf niet in de olie te zetten, vind ik raar want die zijn toch vacuum afgesloten? Een cd drive natuurlijk weer niet.
Hier heb je de handleiding

Moet dat ook echt 30 liter zijn? of kan dat met minder, Ik zie in alle filmpjes 30 liter, ben je nog steeds vrij duur uit vind ik.

Je kan nautuurlijk ook wachten tot ze met de quadcore atom eee komen.
Intel heeft al een moederbordje met een dualcore atom dus dat zit vast wel al in de pipeline.

De rare apen, heb je eindelijk een fluisterstille highend game computer, zetten ze dr een bubbelpompje in, kan je nog niet slapen snachts.

[ Voor 26% gewijzigd door verleemen op 26-08-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:05
verleemen schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:42:
[...]

Nou eehm, open maken die box, aquariumpje kopen 30 liter sla-olie dr in, eeeboxje dr bij.
Issie een stuk koeler. Dr word wel aangeraden een eventuele harde schijf niet in de olie te zetten, vind ik raar want die zijn toch vacuum afgesloten? Een cd drive natuurlijk weer niet.
Hier heb je de handleiding

Moet dat ook echt 30 liter zijn? of kan dat met minder, Ik zie in alle filmpjes 30 liter, ben je nog steeds vrij duur uit vind ik.

Je kan nautuurlijk ook wachten tot ze met de quadcore atom eee komen.
Intel heeft al een moederbordje met een dualcore atom dus dat zit vast wel al in de pipeline.
LoL dit had ik nog nooit gezien, het onder olie zetten van je hele systeem...wist niet dat het geen kwaad kan / kortsluiting / aantasting componenten / enz.

Ik vind het echt grappig en vet idee...mijn volgende kast word ook een aquarium...ziet er gewoon geinig uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-08 20:42
Heeft er al iemand zijn EEPC 901 open geschroefd om het geheugen te updaten?

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Laatst online: 11-09 16:50
ik zit nu echt te denken welke ik nu ga nemen. ik heb trouwens nog steeds mijn geld niet terug van laptopshop. weet niet hoelang het nog gaat duren maarja. als ik mijn geld terug heb zit ik nog te twijfeln. de 1000H halen of wachten op de volgende update van een 10 inch laptop want misschien komt die N10 wel met een dual atom cpu en hdmi. wat volgens mij wel het wachten waard is. vooral omdat gezegt word dat hij rond de zelfde prijs komt als de 1000h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Volgens mij is Verleemen toe aan vakantie...

Reageer dan nie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Zo ik ben dan ook eindelijk een gebruiker geworden van een EEE PC 1000H.

Ik heb alleen een vraagje, iets wat ik niet direct kan vinden met de zoekfunctie.

Thuis hebben wij geen wireless Lan, maar gewoon bekabeld internet.
Ik kan natuurlijk voor het internet thuis de kabel iedere keer overzetten, maar ik heb een Abit IP35-pro moederbord met daarop dubbele Gigabit LAN aansluitingen.

Is het misschien mogelijk om de twee op deze manier met elkaar te verbinden en van dezelfde internetlijn gebruik te maken, of kan dat nog anders?
Kan ik soms een goedkope wLan aansluiting er op zetten of iets dergelijks.

Het is voornamelijk om internet te delen en bestanden uit te wisselen.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Laatst online: 11-09 23:05
F_demon schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:31:
Zo ik ben dan ook eindelijk een gebruiker geworden van een EEE PC 1000H.

Ik heb alleen een vraagje, iets wat ik niet direct kan vinden met de zoekfunctie.

Thuis hebben wij geen wireless Lan, maar gewoon bekabeld internet.
Ik kan natuurlijk voor het internet thuis de kabel iedere keer overzetten, maar ik heb een Abit IP35-pro moederbord met daarop dubbele Gigabit LAN aansluitingen.

Is het misschien mogelijk om de twee op deze manier met elkaar te verbinden en van dezelfde internetlijn gebruik te maken, of kan dat nog anders?
Kan ik soms een goedkope wLan aansluiting er op zetten of iets dergelijks.

Het is voornamelijk om internet te delen en bestanden uit te wisselen.
Wat je zegt, het netwerk delen via je vaste computer kan inderdaad wel...Ik ga er maar even van uit dat je een windows OS hebt...

Je gaat naar Netwerkomgeving >> Netwerkverbindingen >> rechtermuis op je LAN-verbinding >> eigenschappen >> tabblad geavanceerd >> netwerkverbinding delen aanvinken

en dan moet je nog helemaal zorgen dat de DNS e.d. klopt...makkelijker is de wizzard te gebruiken die te vinden is onder bureau accessoires >> communicatie >> netwerk instellen

Maar gewoon het makkelijkst is om even een router te kopen (bedraad als je wilt) die kosten toch bijna niets meer...ik heb zelf een eminent ooit gekocht voor €8,95 en die doet prima zijn werk en dan kan je ook wat meer computers aansluiten als je wilt. Dat netwerkverbindinen delen werkt echt niet ideaal...je pc moet aanstaan wil je op de laptop kunnen internetten en de verbinding

[ Voor 10% gewijzigd door StraightOn.NL op 26-08-2008 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
StraightOn.NL schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:58:
[...]

LoL dit had ik nog nooit gezien, het onder olie zetten van je hele systeem...wist niet dat het geen kwaad kan / kortsluiting / aantasting componenten / enz.

Ik vind het echt grappig en vet idee...mijn volgende kast word ook een aquarium...ziet er gewoon geinig uit :D
Olie=vet=autowas=boenvloerwas

vet is een conserveringsmiddel

het zou wat zijn als je je auto in zou vetten met autowas dat ie gaat roesten he:)

maar dat t geen stroom geleidde wist ik ook niet hoor.. Ik heb ook al een filmpje met gedestilleerd water gezien, Dat geleid ook geen stroom tot er verontreinging in komt. Het is vooral zout dat t m doet, maar olie kan dus geen kwaad, zolang je t niet met afgewerkt frituuevert probeert denk ik.
( de afgewerkte frituurvetcomputer, komt dat zien., hmm niet eens zon slecht idee, frituurvet smelten beetje laten afkoellen, moederbord dr in en dan weer laten stollen tot een blok vet.)

ontopic. een niet al te nieuwe dieselmotor kan probleemloos op slaolie lopen.
dus als je een stroomstoring hebt, en toevallig een dieselgenerator maar geen benzine.
slaolie, de uitlaatgassen ruiken wel naar gebakken brood, maar dan kan je tenminstte de eeep gewoon op internet draaien:)

[ Voor 7% gewijzigd door verleemen op 26-08-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:30

MsG

Forumzwerver

Ik lees overal de resolutie van de EEE reeks, maar wat is de maximale output dmv de vga-adapter?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 15:45

MyS

Ik heb zojuist de folder van de BCC door de brievenbus gekregen. Volgens hun folder hebben zij de Asus Eeepc 1000HD voor € 399,- staan. Dit zou goedkoper zijn dan de goedkoopste webshop... zal waarschijnlijk wel weer één of andere drukfout zijn. Maar misschien kan iemand er nog van profiteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureYoung
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-04 15:49
Heeft iemand al getest wat het effect is van het comprimeren van de D: partitie van een SSD schijf? Is het wijs om dat te doen op een 901?

Just flip the bits when you are negative...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MySjah schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:25:
Ik heb zojuist de folder van de BCC door de brievenbus gekregen. Volgens hun folder hebben zij de Asus Eeepc 1000HD voor € 399,- staan. Dit zou goedkoper zijn dan de goedkoopste webshop... zal waarschijnlijk wel weer één of andere drukfout zijn. Maar misschien kan iemand er nog van profiteren :)
"verleemen" heeft daarover gisteren ook een opmerking gemaakt. Op de bcc website staat een prijs vermeld van 449e. Eind vorige week ben ik langs bcc geweest om te kijken hoe "glossy" de 1000H er nu feitelijk uitziet. Ik werd vriendelijk te woord gestaan en zonder dat ik daarnaar vroeg werd mij een flinke korting aangeboden, waarop ik niet ben ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyS
  • Laatst online: 12-09 15:45

MyS

wsmaal schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:25:
[...]

"verleemen" heeft daarover gisteren ook een opmerking gemaakt. Op de bcc website staat een prijs vermeld van 449e. Eind vorige week ben ik langs bcc geweest om te kijken hoe "glossy" de 1000H er nu feitelijk uitziet. Ik werd vriendelijk te woord gestaan en zonder dat ik daarnaar vroeg werd mij een flinke korting aangeboden, waarop ik niet ben ingegaan.
Je hebt gelijk... ik heb er helemaal over heen gelezen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

MySjah schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:25:
De 1000HD is het uitgeklede model, dus met een Celeron i.p.v. Atom, 802.11b/g (dus geen /n).

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

PureYoung schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:43:
Heeft iemand al getest wat het effect is van het comprimeren van de D: partitie van een SSD schijf? Is het wijs om dat te doen op een 901?
Dat kan je toch zelf wel bepalen aan de hand van de CPU van dat ding?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
meer goed nieuws
http://www.puppylinux.org/wiki/hardware/general/eeepc
er zijn al versies van puppu linux voor de eeepc
puppy is maar 90 mb groot, dus je kan m zelfs als dual install naast xp op je 4 gig ssd draaien.
T heeft alle basis dingen zoals sound , spreadsheet, abiword en firefox en is makkelijk uitbreidbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
Microkid schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:42:
[...]

De 1000HD is het uitgeklede model, dus met een Celeron i.p.v. Atom, 802.11b/g (dus geen /n).
Maakt dat nog uit een Celeron t.o.v. Atom (prestaties, accuduur)?

Ik zie trouwens de HD versie niet in de pricewatch staan en er zijn ook erg weinig reviews over deze speciale versie (vooral om te vergelijken met de 1000H).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Laatst online: 02-09 19:08
Ik heb een redelijk vervelend probleem:
In windows heb ik het zo ingesteld dat als ik de klep toe doe, de EEE in standby gaat.
Als windows aan het afsluiten is en ik sluit de klep, dan gaat de pc toch in standby.
Open ik de klep, dan valt hij een paar seconden later uit omdat windows dan verder gaat met het afsluiten.

Het is waarschijnlijk wel een windows probleem, maar kent iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 11:42
PureYoung schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:43:
Het schijnt qua snelheid niet veel uit te maken, wel is er ruimtewinst!

Info hier:
http://forum.eeeuser.com/viewpoll.php?id=15709
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=758&p=1
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=5611

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syntesia schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:41:
ik zit nu echt te denken welke ik nu ga nemen. ik heb trouwens nog steeds mijn geld niet terug van laptopshop. weet niet hoelang het nog gaat duren maarja. als ik mijn geld terug heb zit ik nog te twijfeln. de 1000H halen of wachten op de volgende update van een 10 inch laptop want misschien komt die N10 wel met een dual atom cpu en hdmi. wat volgens mij wel het wachten waard is. vooral omdat gezegt word dat hij rond de zelfde prijs komt als de 1000h
Ik ben dus zelf ook aan het twijfelen of ik nu de 1000H moet halen of moet wachten op de N10:

http://www.engadget.com/2...eets-ditches-eee-moniker/
Het ziet er wel gelikt uit zeg :D
http://www.gadgetell.com/...essional-looking-netbook/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik ben benieuwd naar de EEE 900A als mijn Bol.com truuk niet geleverd wordt (hoorde van iemand die had gemaild dat ze gewoon geleverd worden, maar dat is natuurlijk maar een verhaal van iemand dus je weet het pas zeker over 3 week :P), aangezien ik de nieuwe modellen uberlelijk vind terwijl dit de 901 (bijna) is, maar dan in een EEE 900 jasje.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
MsG schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:46:
Ik ben benieuwd naar de EEE 900A als mijn Bol.com truuk niet geleverd wordt (hoorde van iemand die had gemaild dat ze gewoon geleverd worden, maar dat is natuurlijk maar een verhaal van iemand dus je weet het pas zeker over 3 week :P), aangezien ik de nieuwe modellen uberlelijk vind terwijl dit de 901 (bijna) is, maar dan in een EEE 900 jasje.
Check jkkmobile.com, daar staat de eerste 'unboxing'. Als we de bootspeed die daarin getoond wordt mogen geloven, dan ziet het er niet best uit... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
cc12 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 05:00:
[...]

Maakt dat nog uit een Celeron t.o.v. Atom (prestaties, accuduur)?

Ik zie trouwens de HD versie niet in de pricewatch staan en er zijn ook erg weinig reviews over deze speciale versie (vooral om te vergelijken met de 1000H).
Atom is energie zuiniger dan Celeron. Op basis van de vele tests (900 vs. 901) kan worden geconcludeerd dat de prestaties van Atom en Celeron vrijwel gelijk zijn.

EeePc Comparison list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
MySjah schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:16:
[...]

Je hebt gelijk... ik heb er helemaal over heen gelezen |:(
Ik heb er overheen gelezen dat het (kennelijk) om een 1000HD gaat ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:46:
Helemaal met je eens. Jammer van die 'glossy' vingermagneet-look. Heb nu een zwarte 901 in handen gehad en dat is echt een vette vinger drama. Het zal wel aan mijn zweterige vingertjes liggen... De witte versie heeft me een te hoog beautycase gehalte. Wat is er mis met de degelijke matte finish van de 701? (die ik nu heb). Ik wacht op de volgende modellenreeks en als die glossy blijft ga ik toch voor een Dell, een Wind of een Acer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mij gaat het vooral om de scharnierinham en afrondingen :r. De oude was gewoon mooi zakelijk vierkant, deze nieuwe zijn zo acer-ig rond, ik vind het spuuglelijk :P. Vooral die inham bij de schanieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 15:58
DaRKie schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 08:01:
Als windows aan het afsluiten is en ik sluit de klep, dan gaat de pc toch in standby. Open ik de klep, dan valt hij een paar seconden later uit omdat windows dan verder gaat met het afsluiten.
Ik weet geen echte oplossing maar het is inderdaad een algemeen Windows (XP en Vista) probleem. Ik heb op diverse laptops al gewoon "Do Nothing" ingesteld voor de klep. Dat bevalt nog het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Heb zelf een 1000H (wit) sinds 2 weken en heb wat cpu stress tests laten lopen. De temp van de cpu loopt op tot dik 74 graden en de fan maakt dan aardig wat geluid.
Hoe heet wordt de cpu bij andere 1000H gebruikers tijdens zo'n stress test?, ik vind dat deze wel erg warm wordt, heb overigens geen idee hoe heet de cpu eigenlijk mag worden.
Op andere fora lees ik mooie verhalen van cpu's waarbij de temp niet boven de 60 graden uitkomt.
Wat is jullie ervaring??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
eee box dus nu ook bij vobis te verkrijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seppevs
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10-2024
Weet er iemand of de witte azerty versie van 901 al uit is?
Zo ja, waar kan ik deze vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Laatst online: 05-10-2024
seppevs schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:30:
Voorlopig is enkel de 900 in Azerty uitvoering uitgegeven, enkel met Windows XP volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seppevs
En is de 900 echt zo veel slechter dan de 901? Ik zou graag azerty willen, maar ik kan ook wel met qwerty uit de voeten.
Klopt het dat de batterij van de 900 brak is (en snel leeg loopt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Integendeel de 900 is een uitstekende computer , snel en zuinig.
De accu gaat lang mee 3 1/2 uur met alles aan externe bluetooth/wifi/hoge helderheid.

john

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het is toch een kwestie van 2 toetsen omwisselen en softwarematig anderszetten in windows xp of ben ik gek?

Ik kom net bij MM vandaan, de EEE 901 valt best mee qua lelijkheid, dus ik ben blij :), wel zag ik hem zonder accu en helaas niet met. Ik zie ook best wel wat verschillen tussen de witte 900 en de zwarte: Witte heeft een goedkoop Sjingsjang chineze-aanknop en het plastic is heel plasticachtig (volg je t nog? :P) de zwarte vind ik mooier met dat textuur. Overigens vind ik wel bij alle eee's het touchpad wat stroef, ben voor de grap even alle laptops bij langs gegaan in de MM en alleen de Lenoveo3000 vond ik goed glijdend, en de macbook air was ook wel lekker gevoelig, dus het zal meer aan mij liggen denk ik.
seppevs schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 15:00:
En is de 900 echt zo veel slechter dan de 901? Ik zou graag azerty willen, maar ik kan ook wel met qwerty uit de voeten.
Tja in vergelijking met wat? Feit is gewoon: Eee 900 4400mili ampere, EEE 901 6600 mili ampere accu, dus tja in vergelijking met de eee 901 gaat hij wel wat minder langer.

[ Voor 24% gewijzigd door MsG op 27-08-2008 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seppevs
MsG schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:07:
Het is toch een kwestie van 2 toetsen omwisselen en softwarematig anderszetten in windows xp of ben ik gek?
Je bent gek :)
Nee serieus, het is absoluut niet enkel de AZ/QW die anders zijn.
Ik zou vooral azerty willen omdat ik het 1. gewoon ben en 2. bij qwerty toetsen zoals é, è zou missen.
Aangezien ik in BE woon typ ik soms ook Franse woorden namelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Kwam ik tegen in het acertopic, om een ide dvdrom aan te sluiten op je eee

http://www.myelectronics....ng=en-us&target=d234.html

V&A aangeboden: IDE -> USB 2.0 kabel met voeding

[ Voor 24% gewijzigd door Tomas_ op 27-08-2008 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

Niet zozeer op met EEE laptops. Die adapters werken met alle computers met USB. Ook verkopen de meeste webwinkels wel dit soort oplossingen. Het lijkt mij dan ook niet dat die reclame URL nodig is.

[ Voor 60% gewijzigd door The Zep Man op 27-08-2008 20:21 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:42:
[...]

Ik ben dus zelf ook aan het twijfelen of ik nu de 1000H moet halen of moet wachten op de N10:

http://www.engadget.com/2...eets-ditches-eee-moniker/
Het ziet er wel gelikt uit zeg :D
http://www.gadgetell.com/...essional-looking-netbook/
precies. :D alleen ik zou wel eens een release data willen weten. want mijn school begint ook volgende week en zou dus zo snel mogelijk een laptop willen. maar die n10 heeft wel een erg mooie upgrade vind ik. alhoewel ik dan wel blijf denken van hmm dan is het ook weer 2 maanden verder ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
The Zep Man schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 18:16:
[...]
Niet zozeer op met EEE laptops. Die adapters werken met alle computers met USB. Ook verkopen de meeste webwinkels wel dit soort oplossingen. Het lijkt mij dan ook niet dat die reclame URL nodig is.
Dit is een eee topic only dus andere computers zijn niet interessant, daarnaast heeft er een aantal pagina's terug een verhitte discussie plaatsevonden over het installeren vanaf usb en dure externe dvd oplossingen, toegegeven ik had wat kunnen quoten, maar deze oplossing was hier nog niet aangedragen

edit1:na een search in dit topic was het toch al eerder aangedragen, er wordt hier ook zoveel gepost dat het niet te doen is om alles bij te houden.

[ Voor 10% gewijzigd door Tomas_ op 27-08-2008 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
seppevs schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 15:00:
De batterij van de 900 is niet zozeer brak. De batterij is wel beperkt in capaciteit (4400mAh), maar het echte probleem is dat de 900 een continue drain op de batterij geeft wanneer de EEE PC uit staat. Binnen enkele dagen tot een week zal de batterij uitgeput zijn.

Op het eeeuser forum hebben ze dit weten te herleiden tot een ontwerpfout afaik.

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 27-08-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Is er al een mogelijkheid om in de eee 901 een schijfje te gooien zonder hem te mollen? jkkmobile molt het plastic om er bij te kunnen dat wil ik niet. Ik zit namelijk met het feit waarom ik niet beter deze kan kopen: pricewatch: Acer Aspire One A150-Ab-1GB maar dat hangt van Bol.com af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Laatst online: 11-09 08:18

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

R2 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:25:
Heb zelf een 1000H (wit) sinds 2 weken en heb wat cpu stress tests laten lopen. De temp van de cpu loopt op tot dik 74 graden en de fan maakt dan aardig wat geluid.
Hoe heet wordt de cpu bij andere 1000H gebruikers tijdens zo'n stress test?, ik vind dat deze wel erg warm wordt, heb overigens geen idee hoe heet de cpu eigenlijk mag worden.
Op andere fora lees ik mooie verhalen van cpu's waarbij de temp niet boven de 60 graden uitkomt.
Wat is jullie ervaring??
Ik heb nog niet gekeken hoe warm die wordt maar als die veel bezig is gaat die fan een takke herrie produceren.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:04
Op 1dayfly.nl nu een SD card van 8 GB voor € 21,50 en GEEN verzendkosten !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Laatst online: 05-10-2024
Is er een manier om toch de zelfde snelheid te behouden als je niet op netspanning zit? Zonder een oude BIOS te gaan draaien?
Met EEECTL kan ik op mijn 900, op netspanning tot een FSB van 125 gaan, terwijl als deze op batterijstroom draait, maar tot 93. Ik heb begrepen dat het geheugen teruggeklokt wordt oid?

Weet iemand wat juist aan de bijgeleverde windows geoptimaliseerd is? Deze start bij mij op in 20 seconden oid, ligt dat enkel aan de flashdisks, of zijn er ook nog bepaalde optimalisaties in die bijgeleverde Windows?
Ik zou namenlijk met nlite wat dingen willen aanpassen. Maar nlite werkt helaas niet op de bijgeleverde CD. Dus wil ik van een gewone XP Home vertrekken, en daar dan eventueel dezelfde optimalisaties op toepassen.
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 21:03:
Op 1dayfly.nl nu een SD card van 8 GB voor € 21,50 en GEEN verzendkosten !!
o.a. hier staan problemen met soortgelijke kaartjes?

[ Voor 17% gewijzigd door Tofu op 27-08-2008 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Misschien nog een nuttige tip voor mensen die Ubuntu op hun EeePC willen zetten. Ik ben eindelijk een manier tegengekomen om Ubuntu heel simpel, zonder geklooi in configuratiebestandjes, helemaal goed werkend te krijgen.
Je installeert de originele Ubuntu 8.04 en volg dan de instructies op deze site: https://launchpad.net/niceeepc . Dat is een script dat automatisch de drivers installeert, alle hotkeys e.d. werkend maakt en meer (zie website).

Aanrader dus. Werkt iig zeer goed op mijn 701 en zou ook op de 900 moeten werken. Beter dan verschillende speciale eee-distributies (eeebuntu, ubuntu eee, eeexubuntu), waarbij de helft van de functies helemaal niet blijkt te werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 27-08-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 15:12

Hoicks

Techno!

Deze dingen kun je gewoon van Conceptronic in de winkel kopen. Ideaal om mee te tweaken.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand eigenlijk ervaring met bluetooth op de EEE 900?

Ik gebruik em zelf onder Windows met een 10 euro bluetooth stickje en een bluetooth toetsenbord en dat werkt echt perfect.

Nu wou ik het ook onder Linux aan de praat krijgen (gewoon default Xandros) en dus de stappen op de wiki gevolgd. Dat werkt perfect alleen kreeg ik het ding met geen mogelijkheid automatisch gereconnect bij het starten van de EEE.

Om dit op te lossen heb ik in het startsimple scriptje een regeltje gezet om het toetsenbord te connecten (via hidd --connect) met een sleep erbij en dan in de achtergrond, dat werkt op zich perfect behalve dat ie 30 tot 90 sec na connecten gewoon disconnect.

Mijn toetsenbord geeft aan of ie verbonden is, als ik zelf op de terminal het hidd commando geef dan connect ie direct en blijft ie connected. Soms als ie start dan connect ie en blijft ie connected maar meestal connect ie, doet ie het 30 sec ofzo en dan disconnect ie weer schijnbaar vanzelf.

Iemand ervaring ermee?

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ik was het beu om mijn laptop mee te nemen naar school en ik kon een zwarte 1000h krijgen voor €360. Niet lang over na hoeven denken en het ding maar gekocht. Ben er zeer tevreden mee, hij boot lekker snel en doet precies wat hij moet doen :).

Er staan nu een paar games op voor wat tijd te doden in de trein, welke games draaien er lekker en spelen jullie op de 1000? Ik heb nu Warcraft 3 en Red Alert 2, beide werken ze goed.

Nog een paar vraagjes:
• Hoe boot ik van de USB? (ESC zag ik voorbij komen maar dit wil niet lukken)
• Welke virus scanner gebruiken jullie? Ik zelf gebruik nu avast vanwege de resources..
• Als ik video mode op compressed 1024*768 zet kan ik dit niet selecteren in games, is dit op te lossen? Met name in Red Alert 2 is het vervelend omdat ik dan minder zicht heb.

• MCAB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-02-2023
Vandaag heb ik een eeepc 901 aangeschaft met windows XP home.

Hij werkt lekker snel en is ideaal voor op de universiteit. Ik heb alleen een probleem: ik kan mijn draadloos netwerk thuis niet zien. Ik heb het macfilter op mijn Zyxel 650 HW uitgezet, de wepencrypties uitgezet, de router gereset, geprobeerd de macfilter aan te zetten en het mac-adres in te voeren, maar niets werkt.

Ik kom er maar niet uit. Met een UTP kabel werkt het allemaal wel, maar draadloos helaas niet.

Hebben meer mensen dit probleem? Weten jullie een oplossing?

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Heb je SSID broadcasting wel aanstaan?

• MCAB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-02-2023
Jay-v schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:53:
Heb je SSID broadcasting wel aanstaan?
Ja, heb ik aanstaan. Overigens vindt hij andere netwerken (o.a. opgezet door m'n telefoon en netwerken uit de buurt) wel. Op andere laptop heb ik wel gewoon draadloos internet.
Ik heb wel vaker problemen met deze router, op de Toshiba van mijn broertje werkt het draadloos internet ook niet, maar daarop is het netwerk in ieder geval zichtbaar. Een vreemde zaak dus.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

Al een keer geprobeerd het kanaal van je router te veranderen?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Cletje
  • Laatst online: 01-12-2024
seppevs schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:30:
Hier vind je vervangende keyboards, ook Belgisch en Frans.

Verwijderd

Vraag: Heb een asus eee 900 en met nlite een eindelijk een feilloze installatie van winxp sp 2 gedaan. Enige probleem wat ik nu nog heb is dat ik geen icoontje krijg van mijn accu-statu. Op het moment dat ik de voedingskabel eruit haal, blijf het icoontje staan op netstroom. Tijdens de configuratie met Nlite, heb ik de optie battery on aangevinkt gelaten. Dus de support moet er zijn. Iemand een oplossing? bvd

• nielsvhulten
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11-2024
Ik ben van plan om binnen aanzienlijke tijd een 1000h aan te schaffen aangezien het een ideaal pc'tje is voor school en internet. Punt is dat de prijs in verschillende amerikaanse webshops ineens met $100 á 150 gezakt is. Gaat deze prijswijziging hier nog erg lang duren of loont het de moeite niet om te wachten?

• b00ster
Jay-v schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:04:
Ik was het beu om mijn laptop mee te nemen naar school en ik kon een zwarte 1000h krijgen voor €360. Niet lang over na hoeven denken en het ding maar gekocht. Ben er zeer tevreden mee, hij boot lekker snel en doet precies wat hij moet doen :).

Er staan nu een paar games op voor wat tijd te doden in de trein, welke games draaien er lekker en spelen jullie op de 1000? Ik heb nu Warcraft 3 en Red Alert 2, beide werken ze goed.

Nog een paar vraagjes:
• Hoe boot ik van de USB? (ESC zag ik voorbij komen maar dit wil niet lukken)
• Welke virus scanner gebruiken jullie? Ik zelf gebruik nu avast vanwege de resources..
• Als ik video mode op compressed 1024*768 zet kan ik dit niet selecteren in games, is dit op te lossen? Met name in Red Alert 2 is het vervelend omdat ik dan minder zicht heb.
:D GTA Vice City!! Draaid echt super! :9 :*)

Ik dacht precies hetzelfde... kon hem voor 400 euro krijgen... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door b00ster op 28-08-2008 09:08 ]

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

444189ae, Dan zou je dit progje kunnen downloaden, is beter dan die Windhoos battery icoon,

http://www.batteryinfo.de.vu

[ Voor 50% gewijzigd door Windkracht13 op 28-08-2008 09:07 ]

• jeroen150586
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-11-2020
b00ster schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:01:
[...]

:D GTA Vice City!! Draaid echt super! :9 :*)

Ik dacht precies hetzelfde... kon hem voor 400 euro krijgen... ;)
Wat het opstarten van de USB betreft: ik had hetzelfde probleem...de bios kan je wel inkomen (F2?!), als je dit een keer gedaan hebt verschijnt het asus logo voordat windows opstart. Hier kan je dan de ESC toets gebruiken om op te starten van een USB, cd-rom etc.

en wat de prijs betreft: Bij de BCC is de Asus EEE pc 1000 (met 80 gig schijf) voor 399 euro. Had hem eergisteren gekocht totdat ik hoorde dat hij in het foldertje van de BCC (bij een abbo los 399 koste). Langsgegaan en 50 euro terug gekregen! :*)

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 22:58
Mijn EEE 4G met windows xp installatie start niet meer op. Als ik hem aanzet wordt het scherm wel licht (naar wit toe) maar verder verschijnt er niets op het scherm.
Iemand een idee hoe dit op te lossen? Het zou kunnen zijn dat ik een verkeerde toetsencombinatie heb ingedrukt, maar ik weet niet welke.
Fn F4 werkt niet.

• jeroen150586
miles schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:09:
Mijn EEE 4G met windows xp installatie start niet meer op. Als ik hem aanzet wordt het scherm wel licht (naar wit toe) maar verder verschijnt er niets op het scherm.
Iemand een idee hoe dit op te lossen? Het zou kunnen zijn dat ik een verkeerde toetsencombinatie heb ingedrukt, maar ik weet niet welke.
Fn F4 werkt niet.
als nou helemala niets meer lukt, systeemherstel proberen?

• wsmaal
  • Niet online
jeroen150586 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:06:
[...]
en wat de prijs betreft: Bij de BCC is de Asus EEE pc 1000 (met 80 gig schijf) voor 399 euro. Had hem eergisteren gekocht totdat ik hoorde dat hij in het foldertje van de BCC (bij een abbo los 399 koste). Langsgegaan en 50 euro terug gekregen! :*)
Heb je nu een 1000HD (Celeron) of een 1000H (Atom) om de belangrijkste verschillen te noemen.

[ Voor 18% gewijzigd door wsmaal op 28-08-2008 10:52 ]

Verwijderd

[quote]Jay-v schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:04:
Nog een paar vraagjes:
/quote]

Ik gebruik sinds kort "PC Tools AntiVirus Free Edition™ 5". Voorheen ook Avast maar ik vond het opstarten van XP veel te lang duren. Daarvoor gebruikte in NOD32, maar ik kreeg het idee dat 'ie nooit een virus vond...

Avast vind ik tot nu toe de beste gratis virusscanner. Maar hij vertraagt m'n eee dus jammer genoeg teveel.

• wsmaal
  • Niet online
Jay-v schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:04:
Nog een paar vraagjes:
Ik gebruik Avira Antivir Personal. Avira scoort volgens av-comparatives gemiddeld beter dan de "rest".

• jeroen150586
wsmaal schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:43:
[...]

Heb je nu een 1000HD (Celeron) of een 1000H (Atom) om de belangrijkste verschillen te noemen.
1000H (Atom) ...

• cc12
  • Laatst online: 12-09 11:47
Is de interne geheugen van de 1000H (1GB) ook uit te breiden? En is er ook een 10400 mAh op komst voor de 1000H?
nielsvhulten schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 08:50:
Ik ben van plan om binnen aanzienlijke tijd een 1000h aan te schaffen aangezien het een ideaal pc'tje is voor school en internet. Punt is dat de prijs in verschillende amerikaanse webshops ineens met $100 á 150 gezakt is. Gaat deze prijswijziging hier nog erg lang duren of loont het de moeite niet om te wachten?
Bij welke shops heb je die prijsverlaging dan gezien? En ik ben ook benieuwd of hier iemand meer informatie over heeft. :)

[ Voor 71% gewijzigd door cc12 op 28-08-2008 11:41 ]

• wsmaal
  • Niet online
offtopic: De verwijzing naar de 1000HD (399e) in de bcc folder is dus onjuist (moet zijn de 1000H). (bcc site 449e). 399e voor de Asus EeePC 1000H is een scherpe prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door wsmaal op 28-08-2008 13:10 ]

• Tomas_
whatever

[ Voor 95% gewijzigd door Tomas_ op 28-08-2008 15:48 ]

• Zilla
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:52
Weet iemand hier misschien of de 901 variant met linux en 20gb ssd uberhaupt in nederland leverbaar wordt? Volgens dit topic levert asus alleen maar de windows variant. Ik kan via google weinig informatie vinden over of de linux versie wel of niet leverbaar wordt.

• syntesia
okee. de 1000h ga ik halen. heb net bcc gebelt en ze zijn daar idd 400 euro ! alleen bij filialen trouwens want op internet is hij nog 450. heb wel belachelijk lang aan de telefoon moeten wachten. kreeg daarna ook gelijk 1 enorm raar wijf aan de telefoon. zij wist echt niet waar ik het over had. enzo ze hielp me totaal niet en hing gewoon op. echt belachelijk nogmaals terug gebelt. toen een hele vriendelijke mevrouw aan de lijn. heeft me geholpen duidelijk gezegt dat het een fout was met de prijs enzo. en heb gelijk klacht ingediend tegen dat andere wijf die echt belachelijk was. en krijg nu toch wel netjes een waardebon van 15 euro thuis gestuurd :) en die ga ik dan ook mooi gebruiken voor mijn eee 1000h :)

• Tomas_
syntesia schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 16:00:
en heb gelijk klacht ingediend tegen dat andere wijf die echt belachelijk was. en krijg nu toch wel netjes een waardebon van 15 euro thuis gestuurd :) en die ga ik dan ook mooi gebruiken voor mijn eee 1000h :)
Bedankt voor de tip, ik ga meteen een aantal klachten indienen, net zo lang tot ik die eee bij elkaar heb gespaard _/-\o_ 8)7

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Heeft iemand al geprobeerd om op een Eee PC met XP te internetten via zijn telefoon? Mij lukt het niet dus als iemand wat tips voor heeft...?! :)

• nielsvhulten
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11-2024
Ik heb net even naar de BCC gebeld, in den bosch kost de 1000h gewoon 449! dat vind ik dus wat teveel als ik m ook voor 430 op internet kan kopen! in welke winkel wisselde dat apparaat dan wel voor 400?

Verwijderd

Zilla schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:39:
Weet iemand hier misschien of de 901 variant met linux en 20gb ssd uberhaupt in nederland leverbaar wordt? Volgens dit topic levert asus alleen maar de windows variant. Ik kan via google weinig informatie vinden over of de linux versie wel of niet leverbaar wordt.
Ik kan m'n bron niet meer vinden, maar je kan het volgens mij vergeten dat er een Linuxversie in NL komt van de 901. Eerst was er sprake van dat 'ie in de herfst kwam, later werd er beweerd dat 'ie helemaal niet komt. Als je geduld hebt wacht je dus tot de winter, dan weet je het zeker.

Ik heb geen geduld en dus in maart een 701 Surf gekocht voor 330 euro...

• Palomar
  • Niet online
Upbeat schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 17:26:
Heeft iemand al geprobeerd om op een Eee PC met XP te internetten via zijn telefoon? Mij lukt het niet dus als iemand wat tips voor heeft...?! :)
met een eeepc is dat niet anders dan met elke willekeurige andere pc, dus ik zou er eerst even op googlen.

Heb zelf mn nokia n73 via bluetooth verbonden om te internetten en dat was dmv. de nokia pc suite software erg eenvoudig in te stellen. Maar zelfs zonder zulke software moet het lukken.

• jeroen150586
nielsvhulten schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 17:27:
Ik heb net even naar de BCC gebeld, in den bosch kost de 1000h gewoon 449! dat vind ik dus wat teveel als ik m ook voor 430 op internet kan kopen! in welke winkel wisselde dat apparaat dan wel voor 400?
De BCC in Veenendaal.

• b00ster
Toenet een tas gehaald voor mijn eeepc 1000h, een eastpak (maatje S) ;)
Nah zonder gekheid, speciaal gemaakt voor 12" :D Magoed 10" past mooi.
Lekker veel ruimte voor diverse extra's (wd passport + kabels)...
Prima tasje dacht ik zo. :D :D

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 22:10
wsmaal schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:10:
[...]

Ik gebruik Avira Antivir Personal. Avira scoort volgens av-comparatives gemiddeld beter dan de "rest".
Ik gebruik clamwin portable. Geen deamon draaien, alleen sporadisch (handmatig) checken of als ik een download niet vertrouw. cpu-cycles en disk snelheid is me te kostbaar om het te vertragen door een virus scanner :) Thuis heb ik AVG free draaien en die vind ook nooit wat, dus ik heb niet echt het idee dat ik iets mis.

Ik heb zelfs een ramdisk in die lullige 512 MB RAM hebben gemaakt om webpagina's nog sneller te kunnen laden (opera cache).... werkt ook prima.

• Cletje
  • Laatst online: 01-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 17:35:
[...]

Ik kan m'n bron niet meer vinden, maar je kan het volgens mij vergeten dat er een Linuxversie in NL komt van de 901. Eerst was er sprake van dat 'ie in de herfst kwam, later werd er beweerd dat 'ie helemaal niet komt. Als je geduld hebt wacht je dus tot de winter, dan weet je het zeker.
Deze bron misschien?

• syntesia
nielsvhulten schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 17:27:
je moet gewoon de folder laten zien zeiden ze. dan krijg je hem mee voor die prijs :)
Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic