Ja de normale laptopversie, die eigelijk bedoeld was voor desktops met een standaard sound en videocard is versie 8.04. Ik was aangenaam verrast dat dat allemaal zonder meer op een laptop herkend wed, De mandrake, debian en knoppix versies die ik door de jaren wel eens heb uitgeprobeert kregen dat zelfs niet op een normale desktop met soundblaster voormekaar.Palomar schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:20:
Eeexubuntu is gebaseerd op Ubuntu 7.10. Kan best zijn dat de normale versie die je geprobeerd hebt 8.04 was en dat bepaalde dingen daar juist wel op werken.
Overigens vallen al die speciale eee-distributies me een beetje tegen. Bij geen enkele werkt alles direct net zo goed als onder windows of xandros. Heb het idee dat het allemaal snel in elkaar gehobbyt is zonder uit te proberen of alles wel werkt.
Het viel me ook op dat de eeexubuntu al van december 2007 is, toen was de asus niet eens officieel uit hier. (waren ze wel snel mee dan. Dat is dan wel weer een mooi schoolvoorbeeld van hoe snel open source ontwikkeling kan zijn, de eeepc windows heeft daar een half jaar langer over gedaan) Ook wel vreemd dart ze niet gewoon de vlc player met al zn ingebouwde codecs ,meeleveren, nou is t systeen een beetje mank, Dat ie geen standaard mp3 of divx ondersteund kan ik nog begrijpen, maar dat zelfs t open source xvid en lame dr niet opzit.,.,.
Voor mensen die een computer alleen als een apparaat zien waar je een spreadsheet op draait heb je natuurlijk geen audio nodig, maar voor al die 5 miljoen nederlanders die naar youtube kijken... hmmz. en om al die 60 gig aan mp3tjes en 400 gig aan divxjes allemaal naar ogg te gaan converteren heb ik niet zon zin in:)
Ik moet ook zeggen dat t allemaal een beetje saai is, De knoppiksversie zit bv vol met allemaal demos ( kent iemand de ascii demo van knoppix? video in ascii tekens, die vond ik echt waanzinnig) en dr had ook wel een ander spelletje opgekunt dan een mijnevegervariant. Zo koop je geen vrienden hoor.. een beetje vuurwerk is wel nodig als je mensen bij windows weg wil halen.
Dat linux gratis is, is voor veel mensen geen argument, want de meeste computers die je koopt zit windows namelijk bij. En of je nou een computer koopt van 400 euro met windows dr op of eentje van 400 met linux. T is meestal zo dat er niet echt een noemenswaaredig prisverschil in zit toch. ik heb zelfs al aanbiedingen gezien van windowslaptops die goedkoper zijn dan eentje met linux Als dan met linux een heleboel ook nog niet eens standaard werkt.ahum. Al doen de vooringestalleerde linuxx versies dat gelukkig wel, xandros op deeepc en xiptech op de trendtac draaien wel divx en mp3 tjes.
maar t word wel steeds beter..en er komt een dag,,,.
[ Voor 29% gewijzigd door verleemen op 25-08-2008 18:52 ]
The freedom of saying E=MC3