[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste
Acties:
  • 171.632 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

letatcest schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:28:
guys (girls) vinden jullie me een hele grote zeikert als ik op de waarschuwing wijs?
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
Tot zover ik weet heb ik de laatste tijd nergens 'geklets' gezien over levertijden (werd van 1 webshop met 1 aanbieding genoemd als extra detail, niet als discussie), betaling van invoerrechten e.d. (niet gezien), waar je hem het beste uit het buitenland kan halen (bol.com is binnenland) of dat iemand hem al binnen heeft en dit post.
Dan kom ik weer terug bij de vraag die ik hier stelde: letatcest in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 7"
Iemand enig idee wat er met de download.tuxfamily.org gebeurd is?
Bij mij is http://download.tuxfamily.org/eeepcrepos gewoon bereikbaar.
En weet iemand hoe die CNR-files afgehandeld moeten worden? Dat zou een makkelijke manier van installeren van programma's moeten zijn, de xandros-cnr-utils en client zijn geinstalleerd, maar ik kan er verder niets mee... (ik denk dat ik toch minibunutu maar ga proberen)
Ik ben meer van de .deb packages en naar van wat ik hoor is Linux op de Asus EEE PC nogal... twijfelachtig. Denk bijvoorbeeld aan hardware die (nog) niet goed ondersteund wordt in mainstream distributies (Debian), alleen in de exotischere distributies die speciaal voor de EEE PC zijn gemaakt.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Damn,.. dat is dan ook voor het eerst in lange tijd... echt net dus..
[quote[
[...]
Ik ben meer van de .deb packages en naar van wat ik hoor is Linux op de Asus EEE PC nogal... twijfelachtig. Denk bijvoorbeeld aan hardware die (nog) niet goed ondersteund wordt in mainstream distributies (Debian), alleen in de exotischere distributies die speciaal voor de EEE PC zijn gemaakt.
[/quote]ben ook meer van .deb. maar ik wilde gimp installeren en aangezien ik dus niet de advanced desktop aan de praat krijg, krijg je geen icons in de simple mode, wat dan weer onhandig is en ik dacht: misschien lukt dat met de cnr dingen wel... maar ik blijf erbij dat Asus niet heel handig is met het up to date houden van hun distro of het gevoel geven aan de klanten dat ze het goed bijhouden...

Zo, met een werkende tuxfamily.org is het dus inderdaad supereasy om advanced desktop te installeren, maar het is dus blijkbaar een heel instabiele site... eigenlijk zou die ergens gemirrord mogen staan, want het is dus voor het eerst dat het gewoon werkt. Maar dit is echt superfijn.. ik snap niet dat Asus dat niet standaard als optie geeft....

[ Voor 15% gewijzigd door letatcest op 22-08-2008 09:02 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 21:10
hostje schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 21:42:
[...]

Het enige punt is dat die 901 normaal gesproken bij alle andere winkels geen 299,- maar 399,- is en dan wordt de sprong (van 399,- naar 279,-) ineens een stuk onaannemelijker.
Geef jullie ook weinig kans, maar het is jullie van harte gegund ;)
Kijk eens naar de prijsverschillen in de pricewatch, daar zit ook regelmatig 100 euro verschil in.
En je kunt toch gewoon even bellen naar Bol of de prijs klopt voor je besteld? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

technonose schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:56:
[...]

Kijk eens naar de prijsverschillen in de pricewatch, daar zit ook regelmatig 100 euro verschil in.
En je kunt toch gewoon even bellen naar Bol of de prijs klopt voor je besteld? O-)
Dat prijsverschil in de pricewatch kwam juist hoogstwaarschijnlijk door een foutje. Als de witte editie van de laptop 100 euro meer kost en de zwarte bij andere winkels ongeveer dezelfde prijs heeft dan kan het niets anders meer zijn dan een fout. Echter, het is een fout aan hun kant en niet aan die van de consument. Waarom bellen al doe je als brave consument niets verkeerds? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
The Zep Man schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:01:
[...]
Dat prijsverschil in de pricewatch kwam juist hoogstwaarschijnlijk door een foutje. Als de witte editie van de laptop 100 euro meer kost en de zwarte bij andere winkels ongeveer dezelfde prijs heeft dan kan het niets anders meer zijn dan een fout. Echter, het is een fout aan hun kant en niet aan die van de consument. Waarom bellen al doe je als brave consument niets verkeerds? O-)
ik bedoel eigenlijk dat er bij veel producten in de pricewatch wel een verschil zit van 100 euro tussen de goedkoopste en de duurste, dus dat is niet opvallend in dit geval.

En als je als consument vermoed dat ze een fout maken en je snel besteld in de hoop dat ze het niet opvalt, ben je dan braaf?

Maar goed dit is wel wat offtopic ;-)

Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar de EEE Box, het schijnt dat daar ook osx op kan, alhoewel dat ook weer niet mag :-), je mag ook niets meer tegenwoordig

Het schijnt overigens dat er een DVI-I aansluiting op zit, weet iemand of deze nog kwaliteitsverlies heeft ten opzichte van een DVI-D aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

technonose schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:26:
[...]

ik bedoel eigenlijk dat er bij veel producten in de pricewatch wel een verschil zit van 100 euro tussen de goedkoopste en de duurste, dus dat is niet opvallend in dit geval.
Dat is wel opvallend in dit geval, want dit was de enige winkel die hem 100 euro goedkoper aanbood. De eerstvolgende webwinkel had hem 100 euro duurder en de rest zat ook rond die prijs.
Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar de EEE Box, het schijnt dat daar ook osx op kan, alhoewel dat ook weer niet mag :-), je mag ook niets meer tegenwoordig

Het schijnt overigens dat er een DVI-I aansluiting op zit, weet iemand of deze nog kwaliteitsverlies heeft ten opzichte van een DVI-D aansluiting?
DVI-I is gewoon DVI-D en DVI-A in één aansluiting. Je kan er dus dezelfde kwaliteit uit halen als uit DVI-D. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:42

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
The Zep Man schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:38:
Tot zover ik weet heb ik de laatste tijd nergens 'geklets' gezien over levertijden (werd van 1 webshop met 1 aanbieding genoemd als extra detail, niet als discussie), betaling van invoerrechten e.d. (niet gezien), waar je hem het beste uit het buitenland kan halen (bol.com is binnenland) of dat iemand hem al binnen heeft en dit post.
Het hele import gebeuren is natuurlijk niet meer van toepassing omdat alles binnen NL te krijgen is.

Die Bol "aanbieding" valt onder de waarschuwing, hoewel niet expliciet aangegeven.
Laat ik het anders stellen: we willen graag vragen, ervaringen en nieuws horen van de EEE PC's zelf. De Bol "aanbieding" valt hier niet onder. Ergo: OFFTOPIC.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik eigenlijk nog het meest irritant vind zijn die oeverloze discussies of iets wél of juist niet off-topic is :) Heb hierdoor overigens al een paar topics bij GoT op slot zien gaan en hoop niet dat dit ons ten deel valt :(

En dan nu een 'half-topic' berichtje, het gaat wel erg hard bij de Asus jongens en meisjes...:

'Nieuwe Vista-netbook van Asus valt niet onder Eee PC-vlag'

Door Dimitri Reijerman, donderdag 21 augustus 2008 15:29

Asus zou in september een 10,2"-netbook op de markt brengen die voorzien is van een Atom-cpu en die Vista kan draaien, zo meldt Digitimes. De minilaptop wordt de eerste telg van wat de fabrikant de N-serie zal noemen.

Volgens de website zal de nieuwe laptop tussen de 477 en 637 dollar gaan kosten, terwijl de 10,2"-panels door Asus zouden zijn ingekocht bij Chunghwa Picture Tubes. De computerfabrikant wilde niet op het bericht reageren, maar zei wel dat de N-serie geen deel van de succesvolle Eee PC-familie zal uitmaken.

Digitimes weet te melden dat de notebooks voorzien zullen zijn van een Intel Atom-cpu en harddisks tot 320GB zal ondersteunen. De keuze voor Vista is opvallend, omdat veel netbooks niet krachtig genoeg zijn om dit OS te draaien. Mogelijk heeft Asus echter de hand weten te leggen op de Atom 330-dualcore, waarmee de N-netbook over voldoende paardekrachten zou beschikken om Windows Vista op een acceptabele snelheid te draaien.

Digitimes stelt verder vast dat vrijwel alle producenten van lcd-panels zich inmiddels richten op 10,1"-lcd's. Schermen met deze beelddiameter worden niet alleen steeds vaker toegepast in netbooks, maar ook de vraag bij fabrikanten van portable dvd-spelers en digitale fotolijstjes groeit sterk. Onder andere AU Optronics, Chi Mei Optoelectronics, LG Display en Samsung hebben dan ook plannen om de productie van 10,1"-displays te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cletje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:41:
Nou jullie hadden t gehoord he van dat ik terug was geweest en dat t nog steeds dezelfde problemen opleverde. Nu ben ik vanavond gebeld .Gelukkig krijg ik een nieuw exemplaar. Welliswaar wat laat maar dat kan ik niemand kwaad nemen!

De beste man bij dixons sneek wou me de DOA procedure niet aan doen!
Dat vind ik stijl, dat vind ik klasse!
Mooi, man! Goede service uiteindelijk. De herinstallatie had dus blijkbaar niet geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo een tijdje van het form geweest, i.v.m tijdgebrek.

Wat zijn er een hoop pagina's bij... pfff. te veel om te lezen.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Laatst online: 08-08 15:01

PaulX

Beyond your imagination...

Afbeeldingslocatie: http://www.modaco.com/content/uploads/monthly_04_2008/post-373860-1207117518.jpg
weet iemand misschien hoe warm de 2,5" SATA HDD in de EEE-Box wordt?
(stressed en bij een kamertemperatuur van circa 23°C)
Ben erg benieuwd.

En kan ik probleemloos Windows XP Pro installeren en draaien op dit ding?
(Home heeft geen Remote Desktop en heb ik absoluut nodig)
Ben van plan deze te gaan gebruiken als zijnde een down/upload server (utorrent, emule) zogezegd. :9

Er zit géén optische drive bij, toch?

[ Voor 69% gewijzigd door PaulX op 22-08-2008 20:13 ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjin
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-02 21:45

anjin

We are in control.

Heeft iemand van jullie de Eee touchscreen mod ook uitgevoerd?
Ik heb me net zo'n setje aangeschaft op ebay. Wel de garantie naar de maan maar op die filmpjes op youtube ziet het er zo gaaf uit :)
Bovendien lijkt het me ook erg praktisch aangezien ik mijn Eee echt als mobile wil gebruiken.
Wie weet met Mac OS X. als besturingssysteem.

Who is this general failure and why is he reading my drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Zijn er eigelijk al utillities die een usb stick bootable kunnen maken zonder dat je daar een floppy of cd image voor nodig hebt? Elke util die ik tegenkom die beweert een usb stick bootable te maken vraagt namelijk om een cd, een floppy of daar de image van.

Het is van de gekke.

Sinds een eeepc geen van bijde heeft zijn dit soort utils knap waardeloos en ik ben niet van plan om 80 euro voor een usb dvd uit te gaan geven puur om een usb stick te krijgen die kan booten, Dan hadden ze net zo goed een eeepc met drive kunnen maken. het zelfde geld voor floppydrives, daar kan ik ook wel aan komen, maar niet nu, want het is avond dus het museum voor randapparatuur uit de vorige eeuw is al gesloten.

in dit geval wil ik ubuntu op mn eee zetten Ook daar komen ze met het geniale verhaal dat op de iso van de live cd een util zit waar je je stick bootable kan maken, Volgens de instructies: download de iso en brand hem op een cd rom van je desktop

Mijn desktop? Welke desktop. Ik heb mn computertje van alle kanten bekeken maar ik vind nergens een cd drive hoor. ook hier word dus verwacht dat je je zelf op kosten jaagt om naast je eeepc een usb drive of een dektop koopt om ub ubuntu te installeren. Ik begin t concept van gratis software ondertussen wel te begrijpen. Hoie verdiennen de makers van gratis software hun geld? Simpel, om gratis software te kunnen installeren moet je dure hardware aanschaffen, en zo rollen de inkomsten alsnog in de zakken van de producent.

De meest simpele stap die ik me kan voorstellen is 1 exe file die als je er op klikt een programma start dat op zoek gaat naar eventuele aasngesloten usb drives, deze formatteert en bootable maakt en daarna de in die exe file aanwezige ubuntu install dr op zet. Waarna je je computer herstart en m vanaf die usb laat booten
En dus niet via allemaal rare hacks met iso files en floppy images met bachtbestanen en commandline interfaces en meer van dat soort rotzooi. Als ik t al niet voormekaar krijg, hoe moeten normale consumenten dat ooit gaan doen? Dus heren van ubuntu, moet toch een koud kunstje voor jullie zijn om dat te maken? Of ben ik gewoon te slim voor deze wereld en verwacht ik iets onmogelijks?

[ Voor 19% gewijzigd door verleemen op 22-08-2008 20:59 ]

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:10
In plaats van te trollen en ranten kun je ook gewoon constructief naar een oplossing zoeken. Op de site van ubuntu en ubuntu-eee wordt de tool unetbootin genoemd dat precies doet wat je wilt (iso->flash) zonder fysieke drive. Probleem is wel dat de binary download van sourceforge niet op de Xandros Linux van de EEE werkt. De windows versie of zelf compilen moeten mogelijk zijn.
anjin schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:10:
Heeft iemand van jullie de Eee touchscreen mod ook uitgevoerd?
Ik heb me net zo'n setje aangeschaft op ebay. Wel de garantie naar de maan maar op die filmpjes op youtube ziet het er zo gaaf uit :)
Bovendien lijkt het me ook erg praktisch aangezien ik mijn Eee echt als mobile wil gebruiken.
Wie weet met Mac OS X. als besturingssysteem.
Ik heb de 8"9 solderless touch screen mod hier klaar liggen. Ik twijfel echter om hem nu te monteren ivm aankomende vakantie volgende week. Op de eeeuser forums staan namelijk nogal wat verhalen over cracked touch screens. Goede materialen dus in huis halen, goed de installatiestrategie bepalen en nog de software voor Xandros/Ubuntu opsnorren.

[ Voor 51% gewijzigd door Rukapul op 22-08-2008 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:30

MsG

Forumzwerver

PaulX schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:03:
[afbeelding]
Ben erg benieuwd.

Ben van plan deze te gaan gebruiken als zijnde een down/upload server (utorrent, emule) zogezegd. :9

Als home op zo'n ding werkt moet pro ook wel werken lijkt me?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Rukapul schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:57:
In plaats van te trollen en ranten kun je ook gewoon constructief naar een oplossing zoeken. Op de site van ubuntu en ubuntu-eee wordt de tool unetbootin genoemd dat precies doet wat je wilt (iso->flash) zonder fysieke drive. Probleem is wel dat de binary download van sourceforge niet op de Xandros Linux van de EEE werkt. De windows versie of zelf compilen moeten mogelijk zijn.
Eeehm ik heb een windows eeepc, en ik wil een ubuntu eeepc. Die file die jij noemt draait niet op windows. Daar heb ik een linux bak voor nodig, en die heb ik pas, als ik een usb stick bootable heb kunnen maken waardoor ik linux heb kunnen installeren. Ik heb aan al mn vrienden gevraagd of ze een cd voor mij kunnen branden, maar ook zij kunnen nergens een drive vinden op hun acer one, hun trendtac of hun msi wind computers.

Ik heb echt alles al geprobeert! ik ben al 4 jaar bezig usb sticks bootable te maken. Die ene keer dat dat met de hp utility kon, kreeg ik van mn windows te horen dat dr niet geinstalleert kon worden vanaf een windows98 omgeving. ik heb ook via hier een bootable xp install usb stick kunnen maken en die doet dus precies dat. XP installeren. Gewoon booten kan daar niet mee, geen toegang tot de usb, geen toegan tot de c drive, alleen installeren. dus met die stick booten en naar de cdrive gaasn en daar de linux install starten is er ook niet bij. Vrienden of kennissen met een linux systeem op hun computer met daarin een drive heb ik tot nu toe niet kun niet vinden

Daarnaast kom ik wel eens sites tegen waar een link staat van een tool die dat wel moet kinnen, klik ik daarop blijkt die link dood te ziijn. Ik ben dus ook al 20 dode links tegen gekomen. Ik wil niet para lijkien, maar ik krijg t creepy gevoel dat er iemand heel geinterreseert is dat dit soort tooljes niet beschikbaar komen voor t plein publiek. Waarom is dat vakje "make sytem disk" in de formaterings util in windows niet klickable als je een usb stick wil formatteren? het word ons gewoon onmogelijk gemaakt.

Serieus, ik ben al sinds mijn eerste computer die van usb kan booten met dit projectje bezig. T lijkt me neit meer dan logisch dat usb stick die je in de winkel koopt standaard bootable moetten zijn, Een usbharde schijf is toch ook al geformatteert als je m uit de winkel haalt en een laptop heeft zn besturingssyteem toch ook al voorgeinstalleert? Ik snap deze wereld niet hoor. Waar zijn de linux install usbstick die je voor 15 euro in de winkel koopt? ik zie ze nergens, gat in de markt lijkt me toch? Nogmaals, laptops kunnen al jaren van usb booten, alleen die sticks woden in geen enkele winkel verkocht,

Ik heb dus net 5 bootutilliteis gedownload en allemaal vragen ze om een diskette

Kan best zijn dat er nu een util voor is, daarom vraag ik t ook, maar als dat er nu is dan staagt t er pas sinds een week op.

Mocht dat inderdaad zo zijn , mijn dank is groot. Ik ga meteen kijken .

en dan nog even een flinke trap naar die command line istallatiemethodes van linux, Zoals je waarschijnlijk opgevallen is maak ik wel eens tikfouten, daar kan ik niks aan doem, dat heet dislexie, Mij vallen die tikfouten pas op als ik mn text 4 keer heb doorgelezen en dan herstel ik ze ook. Een command line met allemaal cryptische opdrachten is voor mij dus een ware nachtmerrie, maar ook voor normale consumenten zijn dat echt procedures die je echt moet vermijden. Mijn moeder zou dr helemaal niet uitkomen. En precies voor dat soort mensen is de eee nou juist bedoeld. Easy to Use Easy to learn zeggen ze toch? Ik vind t maar allesbehalve Easy.

Als je linux populair wil maken, moet er op zn minst naast de gewone linux distibutie een Easy ( lees automatische ) install komen. En wat de asus eee betreft eentje die van usb stick loopt. Met mooie grote kleurenplaatjes en een wizard. En niet zoals nu dat je de halve realticiteitstheorie in moet gaan tikken.

amen.

[ Voor 55% gewijzigd door verleemen op 22-08-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
http://www.pendrivelinux.com/

Geprobeerd?? Vooral PendriveLinux installeren is een piece-of-cake.

Pendrive Linux (gebaseerd op Mandriva) is ook de reden dat ik helemaal van Ubuntu genezen ben, en nu Mandriva 2008.1 gebruik, imo minstens 20x fijner.

[edit]
Ik ga maar even niet op je 'Linux' flame in, maaruh, waarom zou je moeder de Console moeten aanraken? Wil ze de nieuwe GIMP gaan compilen ofzo?

[ Voor 45% gewijzigd door SirNobax op 22-08-2008 21:59 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
SirNobax schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:45:
[...]

http://www.pendrivelinux.com/

Geprobeerd?? Vooral PendriveLinux installeren is een piece-of-cake.

Pendrive Linux (gebaseerd op Mandriva) is ook de reden dat ik helemaal van Ubuntu genezen ben, en nu Mandriva 2008.1 gebruik, imo minstens 20x fijner.
Mijn doel is ubuntu studio. Dat is een versie van ubuntu die is geoptimaliseert voor audio en video bewerking Met daarin standaard muziek (LMMS) grasphics, video en audio software. Die kan je net als unubtu installeren, voor de rest is t gewoon ubuntu namelijk.
Mocht dat niet voor de eee opgaan kan je eerst eeeubuntu installeren met later de ubuntu studio dr overheen.
Ik heb de pendrive net ook gezien, maar ik weet dus niet of t mogelijk is dat als je die pendrive hebt dat je daar dan zomaar ongestraft ubuntu overheen kan installeren. Daarnaast is t de vraag of pendrive de geluidskaart van mijn laptop automatisch herkend. Gebeurt dat niet dan komen we weer op die onmogelijke formules die je moet intikken en waar ik geen raad mee weet.Ik ben t tiepe mens dat niet eens zn telefoonnummer uit zn hoofd weet., Het zelfde geld voor de knoppix.
Dit zijn trouwens Linuxen die vanaf de usb stick draaien. Ga jij de hele tijd met een laptop rondlopen waar een stickje uit steekt? Je zit in de trein, Snel pak je je lasptop omdat je moet rennen om over te kunnen stappen, Tak je stoot tegen een stoel, In de andere tein zet je je laptop neer, Heej, waar is t stickje gebleven?
afgekeurd:) Natuurlijk heb je dat probleem niet als je t op de sdkaart van je eeepc zet, maar haal die sd kaart dr maar eens uit terwijl je computer aan staat en stop dan de sdkaart van je camera dr in om je fotos te beserken. Werkt ook niet. Linux moet intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
verleemen schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:05:
[...]

bla bla heel verhaal dit en dat
Ubuntu is niet voor moeders en standaard consumenten maar een eee met een default install juist wel, of een acer one. En als je zo graag een cdrom nodig hebt koop je toch een laptop met cdrom.
Er is keuze genoeg, okok voor 399 euro. Daarnaast snap ik je verhaal niet zo goed over gratis software en dure hardware, je hoeft niets te kopen, Al met al vraag ik mij af of jij op tweakers thuishoort een beetje tweaker zal dit zo lukken,

ik heb nog een tip voor je, gebruik virtualisatie software om linux binnen je windows os te draaien en doe alles wat je je maar wenst, zoals een usb stick bootable maken, en ja ook zonder fysieke cdrom speler _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
In die 4 jaar heb je ook nog nooit eraan gedacht om een USB -> IDE/SATA ding te kopen (om daarop een oude cd-rom drive aan te hangen). Kost geen drol en bespaard je een hoop frustraties.
technonose schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:02:
ik heb nog een tip voor je, gebruik virtualisatie software om linux binnen je windows os te draaien en doe alles wat je je maar wenst, zoals een usb stick bootable maken, en ja ook zonder fysieke cdrom speler _/-\o_
X2

[ Voor 34% gewijzigd door SirNobax op 22-08-2008 22:14 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Ubuntu beweerd zelf van wel, als ik die familiefoototjes mag geloven die ze bij hun reklames gebruiken, moet ubnuntu net zo makkelijk zijn als t openmaken van een pak brinta.

Een tweaker is niet alleen iemand met software werkt, dat kan ook een modder zijn of iemand met toepassings ideen zijn. Volgens jou defenitie is 3 kwart van de tweakers hier niet kapabel.

Een van de reden waarom mijn interesse naar ubuntuu gaat is juist omdat iedereen me verteld hoe gebruiksvriendelijk t allemaal is. Beter dan windows, en nog gratis ook. Ondertussen ben ik al 2 weken bezig om t geinstalleert te krijgen.

ik vind dat ik een bijdrage lever door met het idee te komen om een easy install procedure van linux te komen. Daar kan je namelijk een hele hoop nieuwe linux gebruikers mee winnen. Hou er even rekening mee dat van de 6 miljard mensen op deze aardbol er 5,9 miljard zijn die niet weten wat een swapfile is en op dat moment al vast komen te zitten bij de installatie van hun linux.
Ik word nog regelmatig door mensen uit de buurt geroepen omdat ze er niet uitkomen. Ik hoor dus bij die kleine minderheid op deze planeet die wel weet wat een swapfile en een kernel is, maar daar houd t dan ook weer mee op)

Voor iemand die verstand heeft van linux is t maken van zon easy install een fluitje van een cent, En miljoennen Linux noob zullen je dr eeuwig dankbaar voor zijn. kunnen ze eindelijk op hyves.

Voel je dus niet te veel aangevallen door wat ik schrijf, dat is gewoon mn frustratie na jaren gezeik dat dr nu fftjes overstroomd.
Maar als je zon easy install zou kunnen maken, doe t dan voor mij en mn buren. Ik wil dr desnoods wel 20 euro voor dokken hoor, als dat t probleem is, En ik denk dat dr op deze aardbol wel nog een miljoen zijn die daar 20 euro voor willen lappen, Maar dan wel op een stickje. Een stick van 2 gig kost nog maar 7 euro bij de paradigit, heb je dus 12,50 winst. ZIjn we nog steeds 80 euro goedkoper uit dan voor windows Maar wel met veel meer support..

Ik neem toch aan dat we allemaal t doel hebben om de best mogelijke computer te bouwen?

Tot die tijd komt, zal ik t dan maar moetten doen met mijn inferieure windows eeepc, die doet t tenminstte.

[ Voor 29% gewijzigd door verleemen op 22-08-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaulX schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:03:
[afbeelding]
Ben erg benieuwd.

Normale temp 44-45 graden. Na het kijken van 720p en flash filmpjes 46 graden.
CPU zit stressed op 57 graden. (overclocked op 1,75 GHz). Idle draait ie op +/- 48 graden.

XP Pro draait hier prima.

Als server voldoet ie prima. In idle mode gebruikt ie 12 watt en stressed 20 watt !!!

Geen optische drive idd.

Edit: nog wat temperaturen toegevoegd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
verleemen schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:14:
Maar als je zon easy install zou kunnen maken, doe t dan voor mij en mn buren. Ik wil dr desnoods wel 20 euro voor dokken hoor, als dat t probleem is, [..]
Even het "maar moet wel op een stikkie" daargelaten:

Stap 1: Brand een Ubuntu Live CD naar keuze.
Stap 2: Ga naar de computerwinkel op de hoek.
Stap 3: Koop ZOIETS.
Stap 4: Sluit je 4x Speed IDE CD-rom speler uit 1995 erop aan.
Stap 5: Installeer je 'Ubuntu Live CD naar keuze' op je EEE.
Klaar

...ene, bekijk dit eens ;) . Ze zijn je al voor.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
SirNobax schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:13:
[...]

In die 4 jaar heb je ook nog nooit eraan gedacht om een USB -> IDE/SATA ding te kopen (om daarop een oude cd-rom drive aan te hangen). Kost geen drol en bespaard je een hoop frustraties.

[...]

X2
Nee, natuurlijk had ik daar een cdrom in.
Het idee dat ik 4 jaar geleden kreeg was meer dat t een leuk projectje leek om een usb stick bij me te hebben met daarop een install en alle software die ik gebruikte, zodat als ik ergens op de wereld een 2de handsje kocht of een miniale computer inmekaar zoui zetten dat ik alleen dat ding dat aan een koordje om mn nek hingdr in hoefde te douwen en weer operational was.
, De hele dag een cd rom in je achterzak meedragen is namelijk niet practisch, dat neemt onnodige ruimtte in en je hoeft er maar 1 keer op te gaan zitten. Ik reis nogal vaak moet je weten. vooral als je weet dat een 40 euro kostend asus moederbord van 4 jaar geleden al van usb kon booten gaf mij t idee dat een bootable usb stick ook van zelfsprekend was.
Het is ook niet dat ik dr elke dag mee bezig ben, maar ik kijk om t half jaar op t net waar we al zijn en tot nu toe is er dus nog geen standaard util voor beschikbaar, Zelfs niet nu er dus al laptops verkocht worden waar geen cdrom meer bij zit. En een assus die bij een eeepc een cd met software levert vind ik echt absurd. De eee is voornamelijk bedoeld voor mensen die nog nooit een computer hebben aangeraakt. Voor mij is de eeepc ook helemaal niets nieuws. Ik vraag me al tien jaar af waarom een 12 inch laptop 2500 euro moet kosten en wat t nut is van een 3 gig groot OS terwijl een Win ce computer met een os van 64 MB ook kan textverwerken, videootjes kan afspelen of browsen. Voor mij zijn umpcs dingen uit de jaren 90 van de vorige eeuw, toen had ik ook al eenkleine 486 compac laptop.met 10 inch kleuren tft.

Daarnaast kom ik oospronkelijk uit de kraakscene waar je soms in erbarmelijke toestanden in een pand woonmt zonder gas, electra of stromend water. Daar heb ik dus mn tweakers tik aan overgehouden ( wij hadden echt wel douches en kachels hoor, maar die bouwden we zelf) en interreseer me nu dus nog steeds voor zonne energie en energiezuinige apparatuur. ( dr hangt op dit moment een 1 ( een) watt ledlamp in mn wc die 40 watt verglijkbaar licht produceert. Dat soort dingen word ik dus blij van, Ik heb t niet meer nodig om te kunnen overleven als vroeger, Nu is t gewoon een hobby geworden. Bv ook die trendtac laptop van mij die maar 4.5 watt nodig heeft. Die hang je met serversoftware aan een 10 watt zonnepaneeltje en leg je op je dak, Als je dan inbrekers hebt of andere mensen gaan ze dr misschien met je tv vandoor, maar die mp3 collectie waar je al 10 jaar mee bezig geweest bent om te verzamelen is er dan nog.
T is ook gelijk een niet op te sporen internetserver die dus standalone draait zonder een stroombron van buiten af.
Dat zijn dus ideetjes waar deze tweaker mee rondloopt, alleen Ik ben wel goe in ideen, maar niet zo goed oin eiskundige problemen en hardwarwe. Geef mij een soldeerbout en ik maak alles stuk.

Ik woon ondertussen al jaren in een normaal huurhuis, maar die interesse is dus gebleven. Dat heeft ook andere voordelen want wat ik nu toepas hebben ze in de derdewereldlanden ook wat aan.

Maar okeej, ik heb jou voorstel even naar mn moeder gemaild, Ze heeft zelf namelijk ook een xp eee. En dan vraag ik dr morgen wel wat de procedure is. iki heb omdertussen al zovaak mn kop gestoten dat ik t niet ga riskeren om zonder meer zoiets te runnen en straks met geen enkele computer meer op internet te kunnen. Ik heb een youtunbe kanaal te onderhouden weet je.

Maar ff serieus, op zich goeie tip.,Ik vraag me alleen af of dat wel lukt op een standaard eeepc ( ik heb namelijk alleen deze en de trendtac, netzoals duizenden nederlanders.die met hun eepc hun eerste computer hebben gekocht en waarvan een groot deel van iedereen huier de raad hebben gekregen ubuntu te installeren omdat t beter is dan windows.

ik ben gisteren even bij mycom en pc shop op de centuurbaan in amsterdam gaan vragen of ze ubuntu op cd hebben , Maar die tijden zijn helaas voorbij. Als t me namelijki niet lukt om binnen 2 weken dit voormekaar te krijgen koop ik alsnog een externe dvd brander, zolang moet ik nog wachten want op dit moment is daar t budget niet voor.

[ Voor 57% gewijzigd door verleemen op 22-08-2008 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
verleemen schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:54:
Maar ff serieus, op zich goeie tip.,Ik vraag me alleen af of dat wel lukt op een standaard eeepc
Moet gewoon werken, het ding word gewoon als USB cd-rom gezien. Zo heb ik menig 'pc-in-een-doos' geinstalleerd.
verleemen schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:54:
ik ben gisteren even bij mycom en pc shop op de centuurbaan in amsterdam gaan vragen of ze ubuntu op cd hebben , Maar die tijden zijn helaas voorbij.
Niemand in de buurt (buren, vrienden, familie) met een brander? En trouwens, Canonical leverd ook gewoon Ubuntu op CD hoor (Gratis !!!! ), duurd alleen een paar weken voordat hij aankomt.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Hee kijk, dat zijn tenminste antwoorden waar ik wart mee kan. Thanx.

( zo zie je maar weer, af en toe brullen helpt wel degelijk, hier ben ik de laaste 2 weken al 300 keywords voor in google aan t intikken geweest. Zal je net zien dat t net in die 2 dagen nadat ik t opgegeven heb gereleased is.
Lief naar ubuntu kijk, eej jongens mandriva kan iets wat jullie niet kunnen, word t niet eens tijd?

[ Voor 16% gewijzigd door verleemen op 22-08-2008 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verleemen schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:51:
Zijn er eigelijk al utillities die een usb stick bootable kunnen maken zonder dat je daar een floppy of cd image voor nodig hebt? Elke util die ik tegenkom die beweert een usb stick bootable te maken vraagt namelijk om een cd, een floppy of daar de image van.
Ik snap het probleem niet zo. Als die util tevreden is met een image dan download je toch gewoon een Ubuntu ISO? Of desnoods een image van een freedos bootfloppy of zo, als je dos wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
SirNobax schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:47:
[...]

Even het "maar moet wel op een stikkie" daargelaten:

Stap 1: Brand een Ubuntu Live CD naar keuze.
Stap 2: Ga naar de computerwinkel op de hoek.
Stap 3: Koop ZOIETS.
Stap 4: Sluit je 4x Speed IDE CD-rom speler uit 1995 erop aan.
Stap 5: Installeer je 'Ubuntu Live CD naar keuze' op je EEE.
Klaar

...ene, bekijk dit eens ;) . Ze zijn je al voor.
voor dat geld zou ik dan een slimline dvd-brander kopen op ebay. (+-35€ incl verzend)) Ik heb 2 weken geleden 1 uit hongkong laten overkomen. Werkt echt super.

staan verschillende op: http://search.ebay.nl/sea...+Burner+Writer&category0=

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 15:58
Nog een 10" van Asus, heet alleen geen eee meer:

franse site met veel foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:47:
[...]

Ik snap het probleem niet zo. Als die util tevreden is met een image dan download je toch gewoon een Ubuntu ISO? Of desnoods een image van een freedos bootfloppy of zo, als je dos wil...
Dat is nou juist t punt, volgens de handleiding moet je de image downloaden, daarna een util die m uitpakt en dat moet je op een usb stick zetten. Datzelde stelden ze voor met een windows install. het verhaal is dat daarmee ook de boot bestanden op de usb stick worden gecopiert waardoor de stick bootable is. Nou mooi niet dus, de stick doet geen hol. Dat was met die windows versie ook zo tot er een util kwam die je stick daadwerkelijk formatteerde voor xp en er je cd bij opzette. die win xp stick boot dus wel, maar dan op een manier waarop je alleen in de win xp setup terecht komt zonder de mogelijkheid om op die stick rond te kijken en zelf een exe te starten.

Nou werkte die procedure dus voor windows . Dus in t begin ben ik al blij met een uitil die je stick ook formatteert naar een bootstick . Dat doen deze utils dus niet. Er zijn nutils die je stick wel bootable kunnen maken, maar die willen weer een fisieke floppydisk hebben en accepteren geen image. De freedos bootimage zelf vertikt t weer om xp te installeren, misschien dattie wel linux doet,

Zijn hier echt al mensen die t voormekaargekregenm hebben, Dit is toch tweakers.net? dat moet een antal van jullie toch al 10 jaar geleden gelukt zijn?

Nou heb ik op een forum gelezen dat de usbstick niet opstart omdat omdat de bootsectors corrupt aan kunnen komen. geen probleem want ze hadden een util dat die ectoren kon repareren. een probleempje, dart progje werkt alleen in linux. en zoalg ik geen usbstick heb die uitzichzelf boot zodat ik linux kan installeren kan ik die bootssectoren niet repareren. Kasje naar de muur. ik word dr helemaal dol van.
en nee alle mensen die ik ken, en dat zijn er best veel, beschouwen mij als een computerwizkid omdat ik weet wat een mp3 tje is en hoe je dat op een telefoon krijgt. De meeste mensen kunnen dat niet. Misschien de jongere generatie wel weer, maar ik ben 40 weet je wel, de meeste mensen die ik ken zijn rond de 30.. Mensen komen bij mij voor raad voor computers, en niet andersom. Was dat maar zo, dat zou mijn leven een heel stuk makkelijker maken.

[ Voor 11% gewijzigd door verleemen op 23-08-2008 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
funk-e schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:28:
[...]

voor dat geld zou ik dan een slimline dvd-brander kopen op ebay. (+-35€ incl verzend)) Ik heb 2 weken geleden 1 uit hongkong laten overkomen. Werkt echt super.

staan verschillende op: http://search.ebay.nl/sea...+Burner+Writer&category0=
Nog een leuk probleempje. Ik heb 3g usb internet van telfort. om de een of andere redenen accepteert die verbinding bepaalde cookies niet waardoor ik nier veilig genoeg kan internetten om electronisch te bankieren. hoe t precies zit weet ik niet, maar rabobank vertikt t bij mij, en aan deze vorm van internet, die ik verder wel praktisch vind, want , draadloos zit ik nog 9 maanden aan vast. Daarnaast heb ik niet het inkomen om recht te hebben op een visa kaart.

Als ik iets voor mn computer wil kopen moet dat dus of onder rembours, of in de winkel liggen, dasd een van de reden waarom ik de eee pas 2 maanden heb en ik ook nog geen groter sd kaartje heb kunnen kopen dan 8 GIg. Maar dat is nog te doen, Een computer die niet werkt is een ander verhaal.

nou ja, dr stond eerst xandros op ( vreselijk) Nu windows, Das wel lekker, en nu wil ik aan de ubuntu.

en zoals t er nu uit ziet kost ubuntu installeren mij dus 80 euro. ( de ubuntu installatie hardware ook wel usb dvd genoemd)
Ik zou niet weten waarom ik 80 euro voor linux moet uitgeven als ik al een legitieme windows heb..

ik zal dr verder over ophouden, maar ik kan me voorstellen dat wel meer mensen die alleen maar een eeepc hebben met dit probleem zitten..Maar als je t mij vraagt, De reden waarom de meeste mensen geen linux (anders dan de factoryinstall )op hun netbook hebben is omdat ze t er dus niet op kunnen krijgen.

[ Voor 27% gewijzigd door verleemen op 23-08-2008 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
SirNobax schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:45:
[edit]
Ik ga maar even niet op je 'Linux' flame in, maaruh, waarom zou je moeder de Console moeten aanraken? Wil ze de nieuwe GIMP gaan compilen ofzo?
Ken je de tv serie "keeping up appearance met miss bucket die zich miss bouqet noemt?
Meet my mom:) Compleet met hoedje.

Mn moeder heeft de 3D desktop gezien op youtube, en nou wil ze m ook zodat als ze vogende week de buren niet alleen met dr vakantiekiekjes van africa, maar ook de manier hoe ze t presenteert de ogen uit kan steken. de buren hebben cube draaien op hun windows computer, maar die ziet er net niet zo goed uit als de linux versie.

Je weet toch wel hoe ouwe mensen zijn...

De hele reden waarom t een asus is geworden en geen acer of een wind is omdat die niet in de kleur roze zijn uitgekomen...

Jaa kan ze dan zeggen, Dit is lienukz, dat is heel erg in op dit moment ,en ik moet met de tijd meegaan he? Bovendien kan ze onder linux gratis ringtones downloaden zonder dat daar een zooi spiware en virussen stiekum meeliften.
Daarnaast leek t me slim voor haar, zon netbook, want nu kunnen we zonder poespas met elkaar skypen,(n ze woont god zij dank helemaal in heerlen en ik in amsterdam) de speakers en de microfoon en de webcam zitten dr namelijk allemaal al in,.bovendien kan ze m omstoten zonder dat dan de harde schijf crashed. Als dat allemaal met kabeltjes was gegaan had mijn moeder nooooooooit een computer gekocht, veel te veel troep.

( zie hier de gemiddelde eeepc gebruiker vanaf een jaar of 60, en dat zijn er veeeeeel, en die hebben hiervoor nog nooit een computer aangeraakt)

ik ben verder wel pro linux hoor. ik krijg t alleen niet aan de gang. Dus je kan je misschien voorstellen onder wat voor druk ik sta als miss bucket acher me staat te hijgen tersijl ik ubuntu wil installeren. "{ wat heb je nou eigelijk gedaan tijdens je studie mediakunst verleemen. Kan je eigelijk wel iets?
O ja, dr 64 jarige vriend heeft sinds deze week ook een asus, die van 250 euro, Kleiner scherm dan die van mn moeder, dat vond ze beter voor hem. Daar moet ik ook nog wireless gaan installeren.
Das dus 1 van de rendenen waarom ik ben gaan kraken in amsterdam vroeger:)
Voor de rest hou ik wel van dr hoor...

Ter verduidelijking waar je t mee te doen hebt, een filmpje,
zodat je een beeld hebt van de gemiddelde asus eee bezitter, de laptop die je ziet is van mij en helaas overleden....

[ Voor 68% gewijzigd door verleemen op 23-08-2008 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 06:58
Rukapul schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:57:
toevallig dat er nu net een stukje op tweakers staat over usb-sticks. ik heb gisteren geprobeerd om ping en syslinux op een usb stick te krijgen en daarvan op te starten... ik heb het op drie verschillende sticks geinstalleerd en ook op de sd kaart. maar geen één start op. bios gezet op removable ...

vergeet ik iets???? :?

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 23-08-2008 09:21 . Reden: quote tag fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Verleemen, ik snap je probleem niet echt.
1. Download de Ubuntu ISO.
2. Download Unetbootin
3. Start Unetbootin
4. Selecteer Diskimage - ISO
5. Blader naar je Ubuntu ISO
6. Selecteer het juiste USB stick
7. Klik op OK

Voila, Ubuntu op je USB stick. Dan booten vanaf USB stick (esc indrukken tijdens asus scherm op de EEE PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 00:10
ikke4 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 09:00:
[...]

toevallig dat er nu net een stukje op tweakers staat over usb-sticks. ik heb gisteren geprobeerd om ping en syslinux op een usb stick te krijgen en daarvan op te starten... ik heb het op drie verschillende sticks geinstalleerd en ook op de sd kaart. maar geen één start op. bios gezet op removable ...

vergeet ik iets???? :?
Je geeft niet genoeg informatie om de stappen te traceren tot het punt dat het fout zou gaan. Ik zou het advies van hierboven gebruiken en ubuntu of ubuntu-eee op een usb stick of SD kaart te zetten. Dat is prima als live CD te gebruiken (en desgewenst te installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-11-2024
*knip* niet op de man spelen

[ Voor 104% gewijzigd door een moderator op 23-08-2008 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje. Ik heb een light version van XP geinstalleerd met alleen wat Vista "looks' dingetjes en MAME. Pagefile uitgezet. Gisteren kreeg ik een blue-screen over de Pagefile dat er iets niet kon worden weggeschreven.
XP start nu alleen nog op in safe mode, zelfs met wifi maar wat ik ook probeer, hij wil niet opstarten in normal mode.
Ik heb hem geinstalleerd via een externe (geleende) DVD rom die ik nu hier niet heb. Ik heb de .iso wel op een harde schijf staan.

Kan ik op de een of andere manier nu weer XP installeren vanaf de externe HD?
Ik had al gekeken hoe dat zou moeten met een bootable SD card maar dat gaat me niet lukken, veel te ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Laatst online: 08-08 15:01

PaulX

Beyond your imagination...

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:38:
[...]
CPU zit stressed op 57 graden. (overclocked op 1,75 GHz). Idle draait ie op +/- 48 graden.

Als server voldoet ie prima. In idle mode gebruikt ie 12 watt en stressed 20 watt !!!

Geen optische drive idd.

Super antwoord, attaboy, thanks ;)

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:38:
[...]

Geen optische drive idd.

Uitgebreide info hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvandesande
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 16:12
windows 2003 server bijna geinstalleerd op mijn nieuwe EEE BOX. Komt hier ook een apart topic over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Zo, in de trein met Bluetooth en telefoon, ideaal toch. Ik heb besloten niet meer te zeiken over dat ie vaak niet uit wil en dat je hem even moet helpen door 5 sec. de powerbutton in te drukken.

Ben blij met de normale KDE desktop, maar het irritante is dat ik een paar programma's niet vinden kan (als je hem met actieve BT verbinding dicht doet en later weer uit standby haalt, is de BT applet vastgelopen, dit gebeurt ook op Mac's bij mijn weten en of het zo is bij windows weet ik niet, maar ik kan nergens in de menu's BT vinden... raar)

Verder, natuurljik ook heeeeel belangrijk, maar is er iemand die een goed werkende Compiz Fusion install heeft op de Xandros distro die er bij geleverd wordt? Zie wel veel ubuntu's met compiz etc., maar kan nergens een goed w3erkende tutorial vinden voor
KDE, Xandros en EEE... Het is niet heel erg nodig, maar ik zou het ideaal vinden om op de makkelijke compiz manier te kunnen switchen tussen de verschillende desktops (want dat is toch wel erg handig op zo'n klein schermpje, qua ruimte :))

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
AE86 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 09:18:
Verleemen, ik snap je probleem niet echt.
1. Download de Ubuntu ISO.
2. Download Unetbootin
3. Start Unetbootin
4. Selecteer Diskimage - ISO
5. Blader naar je Ubuntu ISO
6. Selecteer het juiste USB stick
7. Klik op OK

Voila, Ubuntu op je USB stick. Dan booten vanaf USB stick (esc indrukken tijdens asus scherm op de EEE PC)
Eerst maar het goede nieuws: Ik heb mn moeder je post gemaild, Ze heeft t gedownload en het werk!
De computer boot, en gaat direct naar de ubuntu install.

Maar we zijn er nog niet.
Ik kreeg net een telefoontje van dr vriend, die t aan t installeren is, en nadat de install de kernel heeft geladen en de taal en t toetsenbord herkent is, geeft de computer t bericht dat er niet van de cd rom kan worden geladen. Volgens mij is dat omdart de install op de usbstick er vanuitgaat dat het om een cd install gaat en nu dus automatisch van de cd verder probeert te gaan. En zoals we weten is er geen cd. Er staan wat onbegrijpelijke opties op waar ik ook niks mee kan, maar eentje is een shell te openenen.

Volgens de vriend van mn moeder zijn er in die shell in ieder geval geen icoontjes te vinden met install of setup waar hij op kan klikken zoals we dat van windows kennen. Mijn theorie is dat t hier om een soort command promt gaat en dat je dus zoiets als dir of zo in moet tikken en dan naar een setup moet zoekken. maar ja dit is linux en geen dos, dus Dir werkt niet.. Wat ik van linux ook weet is dat je drives moet mounten, tenminsste zo was dat nog 3 jaar geleden met mn laaste linux poging (mandriva) Maar hoe dat precies gaat weet ik niet. Als je de optie help in tikt krijg je allemaal vreemde comandootjes te zien, die alles behalve duidelijk maken wat ze moeten doen.

natuurlijk leg ik dat niet in die woorden uit aan mn moeder, dat zou ze nooit begrijpen. Die weet niet eens wat een browser is, bij haar heet dat gewoon internet.

(dat hoort ze ook niet te hoeven weten, net zoals je je monitor geen liquid christal display noemt of dat je spa mert prik geen h20 met co2 noemt, ja ok wij tweakers weten dat soort dingen natuurlijk weer wel, maar daarom zijn we ook tweakers)

maar goed, we zijn dus in de shell,Misschien dat we iets over t hoofd zien en is dr een simpel commandootje waardoor die install nu verder start?

De iso die we gebruikten is de ubuntu studio versie, waarvan we gelezen hebben dat die verder precies t zelfde is als de ubuntu family, maar dan met extra audio software. Ik ben maar alvast begonnen met de normale ubuntu family cd iso, voor t geval dat die beter werkt. Maar ik vraag toch maar even. dat downloaden duurt hier namelijk zon 7 uur.

De buurman, die t dak aan t repareren was is zich dr nu ook al mee aan t bemoeien. Op zich heeft deie buurman wel verstand van computers, hij heeft zelf een mac en die werkt ook met een vorm van unix zegt ie. en hij heeft het draadloos netwerk voor de woonboerderij opgezet. Maar hij komt er verder ook niet uit.

ik wou dat ik dr bij was. is net een buurtsoap. Ik zie t al helemaal voor me, iedereen aan t bier samen proberen die computer aan de gang te krijgen. Dan hadden we weer een leuk filmpjegehad voor mn youtube. limburgers zijn nogal gezellige mensen, wie weet komt straks meneer pastoor nog op de koffie en fikst ie de hele zooi.:)

Al met al ben ik al harstikke blij dat de computer van de stick boot. Dat is dus 4 jaar werk geweest.
voor dat alleen al krijg je van mij een biertje.
Hier heb je een filmpje waar mn moeder een liedje oefent met een laptop
Met een beetje geluk oefent ze in t vervolg met een eeepc met ubuntu. ( die zijn een stuk makkelijker vast te houden.
En hier t resultaat

De rest is mn familie, die hebben allemaal een computer en bellen me af en toe om te vragen hoe ze die 3d desktop op hun pc moetten zetten. eentje daarvan is een neef van me die een bedrijf leidt dat zonnepanelen maakt dus ze zijn niet echt dom of zo. We kletsen regelmatig met elkaar via msn, en dat hebben ze allemaal zelf aan de gang gekregen. Gerepeteert met win XP en wordpad. Tekstjes voor de familie uitgeprint op een HP photsmart. ( door mn moeder met een beetje hulp van mijn kanrt. Welkom in de digitale revolutie.

Oh i'm evil! >:)

Mocht iemand gaan roeppen dat niemand geinterreseert is in mn filmpjes:

Elk filmpje dat ik op tweakers heb vermeld krijgt gemiddeld 40 vieuwes per dag waarvan ik 3 kwart terug kan tracen naar tweakers. De trendtac en eeepc filmpjes hebben al meer dan 2000 vieuws gehad. maar ik beloof dat de meeste filmpjes wat meer technisch van aard zullen zijn...

[ Voor 34% gewijzigd door verleemen op 23-08-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
Rukapul schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 09:24:
[...]

Je geeft niet genoeg informatie om de stappen te traceren tot het punt dat het fout zou gaan. Ik zou het advies van hierboven gebruiken en ubuntu of ubuntu-eee op een usb stick of SD kaart te zetten. Dat is prima als live CD te gebruiken (en desgewenst te installeren).
he rukapul, bedankt voor je reactie.. maar ik was zelf de <esc> vergeten in te drukken tijden het opstarten. had een beetje verwacht dat dat vanzelf zou gaan.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
ander vraagje.....

ik heb een prachtige usb stick van TRUST .. zo'n mini type wat net uit de usb poort steekt... (Ultra Small Bluetooth 2 USB Adapter 10m BT-2400p linkje maar zowel op wat nlited versies als op een fat install krijg ik hem niet aan de praat met de drivers..... installeren gaat goed... daarna kan de eee de stick niet meer vinden (hij is wel erg klein ;) ) iemand die deze stick wel aan de praat heeft gekregen op xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Met HDMI poort :-)

Overigens, Asus Eee PC 900A, more bad news...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

ikke4 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 18:19:
ander vraagje.....

ik heb een prachtige usb stick van TRUST .. zo'n mini type wat net uit de usb poort steekt... (Ultra Small Bluetooth 2 USB Adapter 10m BT-2400p linkje maar zowel op wat nlited versies als op een fat install krijg ik hem niet aan de praat met de drivers..... installeren gaat goed... daarna kan de eee de stick niet meer vinden (hij is wel erg klein ;) ) iemand die deze stick wel aan de praat heeft gekregen op xp.
Die van de kijkshop... ?
Die werkt prima op mijn 701 (XPpro lite) Volgens de handleiding moet je eerst de stick plaatsen en daarna de drivers installen, je moet wel de versie 5 drivers installen (de versie 6 is volgens mij voor vista)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
Caveman schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:23:
[...]

Die van de kijkshop... ?
Die werkt prima op mijn 701 (XPpro lite) Volgens de handleiding moet je eerst de stick plaatsen en daarna de drivers installen, je moet wel de versie 5 drivers installen (de versie 6 is volgens mij voor vista)
klopt de kijkshop heeft hem ook, ik heb hem bij de makro weggehaald. maar goed, ik had de handleiding voor de verandering een keertje gevolgd en de 5 drivers van de ceedee geinstalleerd.. dit werkte niet, daarna de nieuwe drivers van de website gehaald.. ook dit werkte niet... een andere nlite versie erop geknald... geen success... xp fundamentels erop gezet ... noppes nada.. installeren gaat goed... na het opstarten herkent hij hem niet meer..... dit gaat wel goed op een "gewone" laptop.. dus stick werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 1000h(zwart). Nou heb ik gemerkt dat de pijltoetsen beneden en rechts veel meer geluid maken dan andere knoppen. Had ze eraf gehaald en nu ben ik erachter gekomen dat de zwarte roosterplaat rechtonder niet goeed vastzit daarom maken de 2 knoppen veel geluid als ik er op klik. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:50
Paar dagen geleden ook mijn witte 901 toegekregen.
Direct gretig aan de slag gegaan met een eigen nlited XP installatie, maar nu loop ik toch tegen een aaltal probleempjes bij het installeren van de drivers.

- Na het installeren van de ACPI drivers krijg ik constant de melding 'Missing Asus ACPI Driver'. Na wat opzoekwerk op het internet zou het het probleem zijn dat de optie voor Multicore zou uitgevinkt zijn in nLite. Maar deze optie staat in het rood aangegeven en volgens mij heb ik deze niet uitgevinkt (staat trouwens wel uit in de xi64 manual die hier gepost is.)

- Na het installeren van de wireless driver krijg ik netjes in de taakbalk melding dat er draadloze netwerken zijn gedetecteerd, maar als ik zoek naar draadloze netwerken met dezelfde windows applicatie, dan vind ik helemaal niets.

- Tussen mijn devices in Windows staat ook een onbekend apparaat FLOPPY1

Iemand nog tegen deze problemen aangelopen?
Voor de laatste XP install met nLite heb ik gekozen voor de preset Lite.

[ Voor 3% gewijzigd door BlackShadow op 24-08-2008 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

ikke4 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 12:35:
[...]

klopt de kijkshop heeft hem ook, ik heb hem bij de makro weggehaald. maar goed, ik had de handleiding voor de verandering een keertje gevolgd en de 5 drivers van de ceedee geinstalleerd.. dit werkte niet, daarna de nieuwe drivers van de website gehaald.. ook dit werkte niet... een andere nlite versie erop geknald... geen success... xp fundamentels erop gezet ... noppes nada.. installeren gaat goed... na het opstarten herkent hij hem niet meer..... dit gaat wel goed op een "gewone" laptop.. dus stick werkt...
Mja, ik heb niets bijzonders gedaan, stick erin, drivers installen en klaar. Voor de rest kan ik je verder niet helpen denk ik..

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Is er al iets bekend over dockingstations voor de 901/1000? In deeltje 5 heb ik welgeteld één dockingstation kunnen vinden, maar die is alleen voor de 701/900.

Mijn zusje wil nu namelijk een laptop om mee te nemen naar de universiteit om af en toe iets te typen, maar die thuis ook als desktopvervanger kan dienen. Een EEEtje is dan natuurlijk ideaal qua gewicht/formaat voor onderweg en thuis wordt hij ook alleen gebruikt voor office-zaken en browsen.

Maar ik weet nu al dat het haar flink op de zenuwen gaat werken als ze elke dag de stroom,VGA, muis, toetsenbord, en een eventuele dvd-speler mag gaan loskoppelen/aankoppelen. Ok, die laatste paar zaken kunnen eventueel wel met een usb-hubje, maar het blijven minimaal 3 kabels.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Denk niet dat Asus zelf met een docking station gaat komen, omdat ie anders misschien wel teveel gaat concurreren met zakelijke modellen die dit wel hebben... Bovendien zit er geen docking-aansluiting op de eeepc, dus kun je hem sowieso niet makkelijk 'docken' (vga en usb aan de zijkant en power aan de achterkant, bedenk maar es hoe je dat in 1 klik kunt aansluiten? ;))

Ik zou gewoon een extra adapter en usb hub kopen, dan hoef je (samen met de monitor) idd 3 kabels aan te sluiten. Lijkt me niet superveel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Palomar schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 17:23:
Bovendien zit er geen docking-aansluiting op de eeepc, dus kun je hem sowieso niet makkelijk 'docken' (vga en usb aan de zijkant en power aan de achterkant, bedenk maar es hoe je dat in 1 klik kunt aansluiten? ;))
Geen idee, je zou hem natuurlijk opzij kunnen schuiven en dat je de power los moet doen. Erg jammer dat bij dit ding niet staat hoe het werkt en het plaatje is ook niet geweldig.
Ik zou gewoon een extra adapter en usb hub kopen, dan hoef je (samen met de monitor) idd 3 kabels aan te sluiten. Lijkt me niet superveel werk.
Mja, dan heb je wel 2190 keer per jaar dat je met een aansluiting zit te klooien (3 aansluitingen * 2 maal aansluiten * 365 dagen :P ) als je hem 's ochtends afkoppelt en 's avonds weer neerzet. Ik weet niet of een EEE dat prettig vindt?

Maar ik zal anders eens kijken naar andere netbooks, had me daar nog niet in verdiept.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 19:05
Nou, ik heb er ook 1, een 901 wel te verstaan. Top dingetje, lekker lang doorgaan met die accu ookal staat wifi en bluetooth (voor draadloze headset) aan. Alleen heb ik er net even een SDHC ingestopt om foto's te kopieren naar mn eeepc, alleen hoe krijg ik dat kaartje er nu weer uit :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
hard op het kaartje drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zo. Vandaag heb ik XP op m'n 1000H vervangen door Vista. Werkt prima. Heb gewoon de Vista DVD naar een 4GB USB stick gekopieerd, dan kan je er zo van opstarten met de 1000H. Vista stond er in ruim een half uur op. De meeste drivers kent ie zelf, behalve ACPI, (W)LAN en de videokaart. Je kan gewoon de drivers van de Asus cd gebruiken waarna alles gewoon prima werkt, zelfs Aero. Ik heb sterk het idee dat Vista soepeler werkt dan XP. Met XP haperde IExplore nog wel eens, met Vista loopt het soepel. Heb verder alle partities verwijderd en gewoon 1 grote partitie van 80GB aangemaakt. Het enige dat ik nog niet werkend heb zijn alle zilveren knoppen boven de F2 t/m F6. Als je er op drukt krijg je een melding over de Asus EPC tool, maar die kan ik nergens vinden. En ik mis nog de optie om de CPU te overclocken, dat XP tooltje werkt blijkbaar niet op Vista.
Voorlopig blijf ik wel even hiermee werken, is nice :)

[ Voor 11% gewijzigd door Microkid op 24-08-2008 19:39 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Jaaaa. t is gelukt! Ik heb t nu met de standaard ubuntu gedaan ( iso file met unetboot op usb stick gezet en daarna vanaf die stick geinstalleert, duurde 10 minuutjes intotaal) ( hardy heron) op een ouwe dualcore laptop van fujitsu siemens en ubuntu herkent zelfs de audio en video automatisch. Dart is een hele goeie ontwikkeling. Ik wacht nog even met de installatie op de asus omdat de fujitsu mn modem onder linux nog niet herkend. Dit is dus niet de eeepc versie, het kan zijn dat die op de asus wel dit modem herkent, maar als dagt niet zo is zit ik zonder internet en dan kan ik weer anderhalve dag uittrekken voor t installeren van xp en alle andere software.
Misschien dat daar truukjes voor zijn. ook leest ie niet van usbsticks dus ik kan geen updates installeren, en daarmee dus ook niet op ubuntu studio overstappen. Maar al met al is t een hoopvolle ontwikkeling, Misschien als ik de usb stick in linux filesysten formatteer dat ik t wel voormekaar krijg. Weet iemand dat?

In ieder geval hier een filmpje van ubuntu op de laptop. We komen dr wel...

Ik bedenk net als ik de eeexubuntu download kan ik die dan op de 2de ssd drive installeren zonder dat mn xp word gewist en ik dus kan kiezen? Das wel handig voor t experimenteren hier, dan heb ik altijd mn xp nog als t mis gaat.

aan t eind van t filmpje zeg ik dat dr geen harddisk op de asus zit, maar ik bedoelde natuurlijk een cd rom,,

(edit)
Het staat er nog geen half uur op, nu al 27 kijkers:) t gaat steeds sneller.

Even voor de duidelijkheid, ik ben afgekeurd dus heb een uitkering. Youtube recensies maken is voor mij gewoon een manier om bezig te zijn ( noem t maar rustig een verslaving) en verder zitten dr geen commerciele belangen achter, maar ik kreeg net t bericht dat ik vandaag op de 29 plaats sta als best bekeken regiseurs:) als dat zo doorgaat he, heb ik straks misschien een eigen inkomen en kan ik zwaai zwaai doen naar de soos. en dan te bedenken dat ik mn utube kanaal puur uit verveling heb opgezet.

Hoe ontopic is dit? nou, alle filmpjes van de laaste 2 weken zijn gemaakt, gefilmd, ge edit en geuploaded met de asus eeepc 900. Dat je dat ff weet, Dus zonder de asus was ik nog nergens nu..

[ Voor 57% gewijzigd door verleemen op 24-08-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:55
Gizz schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 17:33:
Mja, dan heb je wel 2190 keer per jaar dat je met een aansluiting zit te klooien (3 aansluitingen * 2 maal aansluiten * 365 dagen :P ) als je hem 's ochtends afkoppelt en 's avonds weer neerzet. Ik weet niet of een EEE dat prettig vindt?
Ik werk al jaren op uitslsuitend laptops en ik heb gewoon een USB-hub op mijn werkblad liggen waarop alles wat ik nodig heb aangesloten zit (toetsenbord, muis, scanner, printer). Ik kom thuis, klap de EEE open, plug USB en power in en klaar. Dat zijn echter minder moeilijke handelingen dan een laptop in een docking station kantelen (ik heb ervaring met diverse merken en typen). Ik heb nog nooit problemen met defecte connectoren gehad. Deze problemen wel eens bij anderen gezien, wat er IMO op wijst dat het kennelijk uitmaakt hoeveel beleid je gebruikt bij het inpluggen (als iemand het voor elkaar krijgt om binnen vier maanden alle USB-poorten op een laptop te slopen doe je IMO iets verkeerd).

Anyway, ik ben dik tevreden met het gebruiksgemak van mijn EEE 900 icm een USB-hub + accessoires.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
Caveman schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 15:01:
[...]

Mja, ik heb niets bijzonders gedaan, stick erin, drivers installen en klaar. Voor de rest kan ik je verder niet helpen denk ik..
hier het stickie nog eens getest op mijn gewone laptop en daar wordt die wel herkent, maar met geen mogelijkheid krijg ik hem aan...... oftewel.. vele uren prutsen met een kapot stickie.... ;(

in ieder geval bedankt......

[ Voor 3% gewijzigd door ikke4 op 24-08-2008 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
Wordt de 1000H geleverd met een hoes of tasje? (Foto misschien ;) )

Ik heb gelezen dat er geen WinXP cd mee wordt geleverd. Hoe nu als je windows opnieuw wil installeren (bijvoorbeeld na het formatteren van de hd) ?

[ Voor 67% gewijzigd door cc12 op 24-08-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
cc12 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 20:58:
Wordt de 1000H geleverd met een hoes of tasje?

Ik heb gelezen dat er geen WinXP cd mee wordt geleverd. Hoe nu als je windows opnieuw wil installeren (bijvoorbeeld na het formatteren van de hd) ?
mja , t zou slim zijn als windows op een usbstick zou worden geleverd. Die 2 euro meer dat ze dat kost, Als je een digicam koopt zit dr toch ook een gratis sd kaartje bij. Dat zou hier ook moeten gebeuren, maar dan met de optie om windows of linux van die stick te booten.
Vaag eigelijk dat er in de winkels geen sticks met vooringestalleerd linux worden verkocht, Ik heb dat wel al gezien met een stick waar metal gear op stond. Stickie is met een mgear logo zelfs, dus er zijn wel al bedrijven die dat concept begrepen hebben. Mijn telfort modem is daar ook heel slim in geweest, Het modem is gelijk herkend als een cdrom en de software voor t modem zit gewoon op de stick zelf, dus je hebt geen cdrom nodig, Dat installeerde helemaal vanzelf toen ik t modem aansloot.. Wel alleen onder windows, op de ubuntu laptop geeft ie geen kik.. Daar mogen andere randapparatuur producenten wel een voorbeeld van nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door verleemen op 24-08-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

cc12 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 20:58:
Wordt de 1000H geleverd met een hoes of tasje? (Foto misschien ;) )

Ja, komt met een soort neopreen tasje. Maar veel heb je er niet aan. De voeding kan er amper bij en er zitten geen handvaten aan. Ik heb een caselogic tasje erbij besteld, veel makkelijker.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Dus als je ik het goed begrijp wordt je min of meer gedwongen om een al dan niet legale winXP zelf te bemachtigen. En dat terwijl je wel voor de licentie hebt betaald :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 19:05
Lol, thanks.. Ik had t al geprobeerd maar je moet dus redelijk hard drukken...

Ander vraagje: ik gebruik blijkbaar lang niet alle capaciteiten van mn 901 dat de ventilator echt heel weinig aanspringt.. Betekent dat ik, mits ik rustig internet en dus geen zwaar werk, lekker in bed kan liggen met mn eeepc op schoot, met de kans dat de ventilatiegaten af en toe afgedekt worden? Of zijn er nog andere manieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ hierboven, er zit een sleeve ding bij die er best goed uitziet en met rits gesloten kan worden daarnaast zit er een recover dvd achtig iets bij...

Ik heb mijn 1000H nu een paar dagen en ik heb een probleem waar ik maar niet uit kan komen. Ik had in het begin geprobeerd die stomme bluetooth gedoe van desktop te krijgen maar dat lukte niet meteen. Maar wat andere dingen gaan doen en verder niet meer naar omgekeken, ik had de software (driver gedoe van bluetooth) toen niet aangeraakt en zover ik weet deed deze het toen. (niets aangesloten) Paar dagen later had ik een bluetooth muis gekocht en erbij te gebruiken maar toen deed bluetooth het niet meer... Eerst dacht ik dat het gewoon een kwestie was van aanzetten met FN+F2 ofzo maar dat werkte niet. Toen in Bios gekeken maar ook daar stond alles 'aan'. Daarna maar nieuwe drivers gedownload doet ook niets... Nieuwe windows erop gezet alle drivers weer netjes erbij maar nog steeds zelfde probleem. Ook in windows services (contol panel-->Administrative Tools-->services) gekeken daar staat bluetooth bij en staat ook op gestart kan ik restarten wat ik wil...

Ik denk dat ik gewoon een of andere domme knop om dat bluetooth ding uit te zetten vergeten ben kan me niet voorstellen dat het hardware is..maar je weet nooit. Iemand een idee??

(ja ik heb zoek functie gebruikt niet alleen op tweakers ook google etc nee kon niets nuttigs vinden)

Daarnaast voor degene die twijfelen, het is een heel mooi speeltje en ik ben echt positief verrast over de bouw en de snelheid.

Alvast bedankt
(sorry voor alle typ en taal fouten etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Iemand nog tips kwa games die lekker draaien op de 901 ?

zelf heb ik nu:

-Quake3 489mb
-Need for speed porsche 281mb (+addon cars)
-GTA2 385mb

verder hoor ik nog UT99, CS...eigenlijk zoek ik leuke games voor in de trein etc (echte games doe ik wel op me desktop of zepto)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
cc12 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 21:21:
Dus als je ik het goed begrijp wordt je min of meer gedwongen om een al dan niet legale winXP zelf te bemachtigen. En dat terwijl je wel voor de licentie hebt betaald :?
Als je al een licentie hebt, kan je gewoon een xp van t net downloaden hoor. t gaat om de code niet om de software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 15:58
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 21:22:
Ik denk dat ik gewoon een of andere domme knop om dat bluetooth ding uit te zetten vergeten ben kan me niet voorstellen dat het hardware is..maar je weet nooit. Iemand een idee??
Hoi, bij mij (1000H) werkt BT wel goed, je zou het volgende moeten zien:

In de tray een BT icoontje, dit heeft wat rood in het midden als BT uit gezet is via de Fn+F2 methode. De driver meldt dan gewoon dat er geen BT apparaat is.

Hebt je wel opgemerkt dat Fn+F2 door meerdere standen circuleert? Goed de popup schempjes lezen. Beschrijf maar eens wat je ziet (in de tray en bij Fn+F2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
verleemen schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 22:04:
Als je al een licentie hebt, kan je gewoon een xp van t net downloaden hoor. t gaat om de code niet om de software
Dus je kan het op een usb-stick zetten van bijvoorbeeld de site van MS?

Ik zag in de folder van BCC staan dat de 1000H voor 399 is (in kleine letters als je geen t-mobile abonnement neemt). Ik neem aan dat het om een fout gaat want op de site staat 449 euro.

http://www.nopaper.folderplaats.nl/onlinefolder/id/186/

(pagina 3 , rechtsboven)

[ Voor 31% gewijzigd door cc12 op 24-08-2008 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Ghostrider schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 21:25:

zelf heb ik nu:

-Quake3 489mb
-GTA2 385mb

verder hoor ik nog UT99, CS...eigenlijk zoek ik leuke games voor in de trein etc (echte games doe ik wel op me desktop of zepto)
Jij geeft aan dat Quake 3, NFS: P, GTA2, UT99 en CS geen echte spellen zijn? :? ;)

Een goeie single player FPS/RPG is Deus Ex (draait op de Unreal engine). Dat moet wel soepel draaien op de 901. Al hou je van RTS spellen en je bent al door de Command & Conquer-saga heen gegaan, kan je altijd Total Annihilation eens proberen.

Voor de rest kan je zowieso kijken naar alles wat rond/voor 2002 is uitgekomen. Buiten spellen om die hardware shaders nodig hebben zou het merendeel wel soepel te draaien moeten zijn (al dan niet met wat tweaking).

Een probleem van de nieuwe schermen (onder andere op de 901) is de native resolutie (1024x600), wat geen standaard aspect ratio heeft (128:75). Voor Windows werkt het perfect, maar voor sommige spellen kan dit problemen opleveren (zelfs al ondersteunen ze breedbeeld). Een methode om dit op te lossen is een custom resolutie gebruiken van 960x600 met fixed aspect ratio. Op die manier is er zowel aan de linker- als de rechterkant van het scherm 32 rijen ongebruikte pixels. De resolutie 960x600 heeft een aspect ratio van 16:10. Met deze resolutie met een standaard breedbeeldverhouding en de informatie van het Wide Screen Gaming Forum is het mogelijk om de meeste spellen breedbeeld te spelen zonder uitgerekt beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:30

MsG

Forumzwerver

Age of Empires II is ook wel tof.
Transport Tycoon ook
Assault Cube :P

[ Voor 37% gewijzigd door MsG op 25-08-2008 00:01 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 15:18

DR161

is sarcasminist

Gizz schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 16:16:
Is er al iets bekend over dockingstations voor de 901/1000? In deeltje 5 heb ik welgeteld één dockingstation kunnen vinden, maar die is alleen voor de 701/900.

Mijn zusje wil nu namelijk een laptop om mee te nemen naar de universiteit om af en toe iets te typen, maar die thuis ook als desktopvervanger kan dienen. Een EEEtje is dan natuurlijk ideaal qua gewicht/formaat voor onderweg en thuis wordt hij ook alleen gebruikt voor office-zaken en browsen.

Maar ik weet nu al dat het haar flink op de zenuwen gaat werken als ze elke dag de stroom,VGA, muis, toetsenbord, en een eventuele dvd-speler mag gaan loskoppelen/aankoppelen. Ok, die laatste paar zaken kunnen eventueel wel met een usb-hubje, maar het blijven minimaal 3 kabels.
Toshiba heeft een dynadock,dat is VGA/DVI,audio,6x USB 2.0 en 1x ethernetpoort.
dan hou je nog maar 2 kabels over:usb en stroom
de meest irritante is dan weg:vga met die stomme schroefjes :+
als het goed is werkt het met elke notebook
Dus je zusje komt thuis plugt 2 stekkertjes in en klaar

pssst geld kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
DR161 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 00:20:
[...]

Toshiba heeft een dynadock,dat is VGA/DVI,audio,6x USB 2.0 en 1x ethernetpoort.
dan hou je nog maar 2 kabels over:usb en stroom
de meest irritante is dan weg:vga met die stomme schroefjes :+
als het goed is werkt het met elke notebook
Dus je zusje komt thuis plugt 2 stekkertjes in en klaar
Dat is idd wel een mooi apparaatje en niet eens zo duur. Zit je alleen nog wel met een probleempje dat de EeePC alleen aan kan als je het scherm openklapt (tenminste, bij de 701 en 900 is dat zo). Je kunt wel als ie eenmaal opgestart is het scherm weer dichtklappen en in je OS instellen dat er dan niks moet gebeuren, maar het is toch weer een extra handeling ;)
Of je moet het scherm gewoon opengeklapt laten staan, dan heb je ook nog es dual monitor en is bovenstaand probleem meteen opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henk787 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 22:36:
[...]
In de tray een BT icoontje, dit heeft wat rood in het midden als BT uit gezet is via de Fn+F2 methode. De driver meldt dan gewoon dat er geen BT apparaat is.

Hebt je wel opgemerkt dat Fn+F2 door meerdere standen circuleert? Goed de popup schempjes lezen. Beschrijf maar eens wat je ziet (in de tray en bij Fn+F2).
Als je door die FN+F2 standen gaat kom je Wireless en Bluetooth uit-Blue uit Wire aan-Blue aan Wire uit-en beide aan tegen...

Geen van de standen doet het, het icoontje onder in de hoek blijft beweren 'Bluetooth device not found'

Die is het dus denk ik niet :? nog een ander idee misschien? Bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 07:26:
[...]

Die is het dus denk ik niet :? nog een ander idee misschien? Bedankt voor de moeite.
Kijk eens in de BIOS. Daar is een optie om Bluetooth aan en uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobbo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-03 15:11
Hoe krijg je dat voor elkaar? Kun je een kleine handleiding hier neerzetten waarin je alle stappen doorloopt? Ik kan dan misschien hetzelfde doen met de support dvd die bij de 1000H wordt geleverd. Is dat ook mogelijk denk je?
Microkid schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 19:31:
Zo. Vandaag heb ik XP op m'n 1000H vervangen door Vista. Werkt prima. Heb gewoon de Vista DVD naar een 4GB USB stick gekopieerd, dan kan je er zo van opstarten met de 1000H. Vista stond er in ruim een half uur op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 08:18

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

BlackShadow schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 13:55:
Paar dagen geleden ook mijn witte 901 toegekregen.
Direct gretig aan de slag gegaan met een eigen nlited XP installatie, maar nu loop ik toch tegen een aaltal probleempjes bij het installeren van de drivers.

- Na het installeren van de ACPI drivers krijg ik constant de melding 'Missing Asus ACPI Driver'. Na wat opzoekwerk op het internet zou het het probleem zijn dat de optie voor Multicore zou uitgevinkt zijn in nLite. Maar deze optie staat in het rood aangegeven en volgens mij heb ik deze niet uitgevinkt (staat trouwens wel uit in de xi64 manual die hier gepost is.)

- Na het installeren van de wireless driver krijg ik netjes in de taakbalk melding dat er draadloze netwerken zijn gedetecteerd, maar als ik zoek naar draadloze netwerken met dezelfde windows applicatie, dan vind ik helemaal niets.

- Tussen mijn devices in Windows staat ook een onbekend apparaat FLOPPY1

Iemand nog tegen deze problemen aangelopen?
Voor de laatste XP install met nLite heb ik gekozen voor de preset Lite.
Floppy1 zou misschien de card reader kunnen zijn. Dat van ACPI heb ik zelf niet gehad dus daar kan ik je helaas geen advies in geven.

Dat van wireless is vrij simpel. Als je namelijk de auto install gebruikt dan installeert hij afhankelijk van welk kaartje erin zit ook een wireless proggie mee waarmee je moet zoeken. Als je daar rechts op klikt kun je use windows wireless function of zoiets aanvinken. Daarna kun je wel met windows zelf zoeken.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Laatst online: 11-09 08:18

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 07:26:
[...]

Als je door die FN+F2 standen gaat kom je Wireless en Bluetooth uit-Blue uit Wire aan-Blue aan Wire uit-en beide aan tegen...

Geen van de standen doet het, het icoontje onder in de hoek blijft beweren 'Bluetooth device not found'

Wat voor kleur heeft het bluetooth icoontje in je taakbalk. Rood is dat die ergens toch uitstaat. Waarschijnlijk als die niet op de toetscombi werkt heb je misschien het proggie voor de hot keys uitgezet. Als die wit is moet het gewoon werken, probeer het image terug te zetten dan weet je het zeker. Groen is alleen als er iets verbonden is.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:50
Yagermeister schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 08:33:
[...]

Floppy1 zou misschien de card reader kunnen zijn. Dat van ACPI heb ik zelf niet gehad dus daar kan ik je helaas geen advies in geven.

Dat van wireless is vrij simpel. Als je namelijk de auto install gebruikt dan installeert hij afhankelijk van welk kaartje erin zit ook een wireless proggie mee waarmee je moet zoeken. Als je daar rechts op klikt kun je use windows wireless function of zoiets aanvinken. Daarna kun je wel met windows zelf zoeken.
Wireless is toch niet zo simpel, ik heb geen extra util voor wireless.
Maar alles blijkt aan de opties in nLite te liggen. Ik heb waarschijnlijk een aantal dingen te veel weggeklikt. Als ik de preset 'Safe' kies in nLite heb ik geen problemen met de drivers en heb ik toch nog 2GB over op de 4GB SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:57
Weet iemand of er ergens een complete driver package op internet staat voor de 900/901 serie?
Hoef ik niet alles weer opnieuw te downloaden etc etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Tomino schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 11:50:
Weet iemand of er ergens een complete driver package op internet staat voor de 900/901 serie?
Hoef ik niet alles weer opnieuw te downloaden etc etc :)
deze staan toch op de bijgeleverde dvd

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 18:29

EgoPro

Time is an illusion.

Gisteravond heb ik via de officiele updates van de 701 picassa op mijn 900 geinstalleerd draait echt lekker eindelijk een mooi pakket om je foto's te "maintainen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Laatst online: 05-10-2024
Ghostrider schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 21:25:

zelf heb ik nu:

-Quake3 489mb
-GTA2 385mb

GTA 3
GTA Vice City (draait zelfs iets beter dan GTA 3)
Call Of Duty
Hitman 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat gebruiken jullie op jullie 901 met XP: ms works of staroffice? Of hebben jullie dit er beiden afgegooid en voor een ander office pakket gekozen?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

jobbo schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 08:16:
Hoe krijg je dat voor elkaar? Kun je een kleine handleiding hier neerzetten waarin je alle stappen doorloopt? Ik kan dan misschien hetzelfde doen met de support dvd die bij de 1000H wordt geleverd. Is dat ook mogelijk denk je?

[...]
1) Regel een 4GB USB-stick of SD kaart.
2) Formatteer het ding. Run CMD.EXE and type the following. Note: This set of commands assumes that the USB flash drive is addressed as "disk 1". you should double check that by doing a list of the disks (type "list disk") before cleaning it. If you have multiple hard drives, like an SDFlash drive or a Multibay drive, you could end up wiping your second drive using this command.
  • diskpart
  • select disk 1
  • clean
  • create partition primary
  • select partition 1
  • active
  • format fs=fat32
  • assign
  • exit
3) Copy Windows Vista's DVD ROM content to the Flash Drive
Simply issue the following command to start copying all the content from the Windows Vista DVD to your newly formatted high speed flash drive.
xcopy d:\*.* /s/e/f e:\ (waarbij e:\ je flash drive is)

4) Daarna stop je de USB stick of de SD kaart in de 1000H. Aanzetten en meteen ESC drukken. Nu kom je in het bootmenu. Opstarten van de 4GB flash drive en voila :)

Noot: bij mij wilde het niet werken via een 4GB USB stick. Vista zag deze blijkbaar als primaire harddisk en kon dus geen disk vinden met voldoende ruimte om Vista op te installeren. Nadat ik een 4GB SD kaart gebruikt had werkte het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Is er iemand die http://eee.yostore.net/member/active/ al voor elkaar heeft gekregen? Ik zou niet weten waar ik die activatiecode zou moeten vinden, op mijn gebruiksaanwijzing staat iig niets..

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Laatst online: 02-09 19:08
HeatWave schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:26:
Is er iemand die http://eee.yostore.net/member/active/ al voor elkaar heeft gekregen? Ik zou niet weten waar ik die activatiecode zou moeten vinden, op mijn gebruiksaanwijzing staat iig niets..
Volgens hun FAQ:
You get free and full access to Eee Storage Services through easy activation process as long as you purchase new version of EeePC
Als het dus niet niet rechtsonderaan op jou userguide staat ... denk ik niet dat je er gebruik van mag maken omdat je een EEE hebt van voor deze actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Hmmz, dat zou kunnen, maar ook iemand die hem net gekocht heeft die ik ken heeft er niets staan in haar gebruiksaanwijzing. De supportsite van Asus doet ook niet veel op het moment...

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:57
funk-e schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 12:20:
[...]

deze staan toch op de bijgeleverde dvd
Nee, ik had een linux 20Gb maar er staat xp op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Laatst online: 02-09 19:08
Gelukkig dat je ze gewoon van de asus site kunt downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-09 10:27
Met behulp van de I64X nLite installatie guide heb ik een .iso gemaakt die aardig uitgekleed is voor mijn 701 4G met 1GB geheugen. Met behulp van Rensz zijn tutorial heb ik mijn USB stick bootable gemaakt en ben ik gestart met het installeren van XP (SP1).

Stom genoeg krijg ik wanneer ik de TXT mode in ga na een tijdje tijdens het bestanden laden een BSOD. Foutcode: Stop: 0x0000007E (0x0000005, 0xF75DE0BF, 0XF7A06208, 0xF7A05F08). De OS installation optie in het bios staat op finished.

Heeft iemand een idee wat er mis gaat en hoe ik het kan oplossen? :)

EDIT: Kennelijk verwijder je met de I64X nLite installatie guide teveel. Een latere fout was dat pcmcia.sys mistte. Door niet zo rigoreus te verwijderen doet de installer het nu wel. Ook slipstream ik nu SP2. Oftewel, XP staat op mijn EEE :).

[ Voor 15% gewijzigd door Godric op 27-08-2008 11:57 ]

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 12:42:
wat gebruiken jullie op jullie 901 met XP: ms works of staroffice? Of hebben jullie dit er beiden afgegooid en voor een ander office pakket gekozen?
Wat dacht je van gewoon Office 2003 (of 2007)??? Ik heb voor 2003 gekozen op mijn 701: Word, Excel en een fotobewerkingsprogramma (ben even de naam kwijt). Dat kwam samen op 55 MB en werkt prima.

@Godric: Wat je sowieso niet goed doet is het OS op finished zetten als je nog bezig bent met installeren (lijkt me). Dus... begin ermee om dat te wijzigen en 'em pas ná de installatie op finished te zetten. Zo staat het overigens ook in de I64X nLite install guide beschreven...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
Is er toevallig een laptop tas(je) of rugtas (je) voor de EEEPC 1000H op de markt? :)
Heb er al naar gezocht maar nog niet echt iets in de maat van 10" gevonden... :D :( :P

Alvast bedankt,

b00ster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-09 10:27
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:00:
@Godric: Wat je sowieso niet goed doet is het OS op finished zetten als je nog bezig bent met installeren (lijkt me). Dus... begin ermee om dat te wijzigen en 'em pas ná de installatie op finished te zetten. Zo staat het overigens ook in de I64X nLite install guide beschreven...
De tutorial van Rensz geeft juist wel aan dat het OS op finished moet staan. Klinkt inderdaad onlogisch dus start had ik ook al geprobeerd. Helaas geen ander resultaat :(.

Ik heb net even aandachtig bekeken wanneer hij er uit vliegt. en dat is bij het laden van ntfs stuurprogramma.

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

b00ster schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:07:
Is er toevallig een laptop tas(je) of rugtas (je) voor de EEEPC 1000H op de markt? :)
Heb er al naar gezocht maar nog niet echt iets in de maat van 10" gevonden... :D :( :P

Alvast bedankt,

b00ster!
Als je de moeite had genomen om het topic door te nemen had je gezien dat ik een aantal posts geleden ook al antwoord op eenzelfde soort vraag heb gegeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Ik heb net de eeexubuntu live gedraait op mn eeepc ( dus vanaf een usb stick en t werkt ook, alleen in tegenstelling tot de normale versie op ,mn filmpje op de laptop doet hier t geluid t dus niet, Dat vind ik wel vreemd want deze ubuntu is toch speciaal voor de eeepc gemaakt? dan zou toch alles moeten werken? Ik durf m nog niet full te installen, tenzij ik t als dualboot kan, maar daat zie ik zo snel geen optie voor, filmpje volgt nog... Wel zo fijn dat ubuntu gelijk op de 20 inch monitor in clone verschijnt, alleen kan je dan op de asus zelf niet meer bij t menu, maar das geen probleem want dat kan op de 20 inch dan wel. Zelfde tekstverwerker als op de trendtac trouwens, (abiword)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Microkid schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 17:42:
[...]

Als je de moeite had genomen om het topic door te nemen had je gezien dat ik een aantal posts geleden ook al antwoord op eenzelfde soort vraag heb gegeven. :)
soms vind ik dat je nieuwkomers wel antwoord mag geven hoor, Het 7 delige eeepc topic heeft ondertussen meer paginas dan de bijbel, en je moet maar net t goede keywoord in search intikken wil je dat vinden wat je zoekt. niet iedereen gebruikt de zelfde termen voor wat ie bedoeld weet je.
Das niet puur naar jou bedoeld hoor, meer iets wat ik te vaak hier zie. Dr komt een dag dat jezelf met een vraag zit en dan krijg je ook zon antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Eeexubuntu is gebaseerd op Ubuntu 7.10. Kan best zijn dat de normale versie die je geprobeerd hebt 8.04 was en dat bepaalde dingen daar juist wel op werken.

Overigens vallen al die speciale eee-distributies me een beetje tegen. Bij geen enkele werkt alles direct net zo goed als onder windows of xandros. Heb het idee dat het allemaal snel in elkaar gehobbyt is zonder uit te proberen of alles wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Palomar schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 17:23:
Denk niet dat Asus zelf met een docking station gaat komen, omdat ie anders misschien wel teveel gaat concurreren met zakelijke modellen die dit wel hebben... Bovendien zit er geen docking-aansluiting op de eeepc, dus kun je hem sowieso niet makkelijk 'docken' (vga en usb aan de zijkant en power aan de achterkant, bedenk maar es hoe je dat in 1 klik kunt aansluiten? ;))

Of je koopt de eee box, die kost ook maar 250. Ik heb zelf de eee op een 20 inch monitor staan met een usb harde schijf, was ff wenne maar nu weet ik al niet meer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

verleemen schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:17:
[...]

soms vind ik dat je nieuwkomers wel antwoord mag geven hoor, Het 7 delige eeepc topic heeft ondertussen meer paginas dan de bijbel, en je moet maar net t goede keywoord in search intikken wil je dat vinden wat je zoekt. niet iedereen gebruikt de zelfde termen voor wat ie bedoeld weet je.
Das niet puur naar jou bedoeld hoor, meer iets wat ik te vaak hier zie. Dr komt een dag dat jezelf met een vraag zit en dan krijg je ook zon antwoord.
Als je gewoon 'tas' invuld in de search bovenaan dit topic krijg je tig replies :)

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic