[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste
Acties:
  • 171.630 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Caveman schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 20:15:

Ik vind dat onzin, met een sd kaartje van 8 of 16 gieg erbij voor documenten, mp3's, films ect ect heb je er een prima laptoppie aan.

Je moet wel ff opzoek gaan naar wat alternatieven; bv office 2003 is nogal een aanslag op je hd ruimte probeer bv. eens open office, lekker licht en kan precies hetzelfde. MSN is gewoon bloated, zijn ook genoeg alternatieven voor die ook nog eens zuinig met je werkgeheugen omgaan, miranda bv.
office2007 met word en excel is samen 222mb en dan nog de 50mb voor de powerpoint viewer, maar die zit al bij aanschaf op de EEE pc.

Trouwens nog even getest, er is volgens mij geen driver die de hikups veroorzaakt. ik zie geen stijging in het taakbeheer.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

Hoicks schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:48:
[...]

Je spreekt jezelf hier toch wel een beetje tegen :+
Ik spreek mijzelf nergens tegen. Mijn methode werkt en zorgt voor een minder volle primaire harde schijf die je ook nog eens makkelijk kan herinstalleren al verkloot je je Windows-installatie (gewoon een format eroverheen zonder dat je waardevolle informatie verliest).
Een registry hack is niet echt voor een normale gebruiker te doen, laat staan dat die weet wat een register is......
Ik claim nergens dat mijn advies voor een 'normale gebruiker te doen is'. En voor de duidelijkheid: het is hier tweakers.net. Niet newbies.net.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 18-08-2008 21:45 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Zoek ff op de gebruikelijke site's bittorent newsgroepen ftd etc op EEE windows
Is een windows versie helemaal perfect voor de EEE.

[ Voor 22% gewijzigd door 0Burner0 op 18-08-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghostrider schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:43:
[...]

office2007 met word en excel is samen 222mb en dan nog de 50mb voor de powerpoint viewer, maar die zit al bij aanschaf op de EEE pc.
Dan valt Office2003 nog wel mee: 54MB op mijn 701. Da's Word, Excel en Picture Manager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 19:08
The Zep Man schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:43:
[...]
Ik spreek mijzelf nergens tegen. Mijn methode werkt en zorgt voor een minder volle primaire harde schijf die je ook nog eens makkelijk kan herinstalleren al verkloot je je Windows-installatie (gewoon een format eroverheen zonder dat je waardevolle informatie verliest).

[...]
Ik claim nergens dat mijn advies voor een 'normale gebruiker te doen is'. En voor de duidelijkheid: het is hier tweakers.net. Niet newbies.net.
Je kan dit trouwens ook met powertoys doen, dus een normale gebruiker zou hier ook nog in kunnen slagen.

Ik gebruik zelf ook de 4gb ssd, ruimte zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Laatst online: 11-09 08:18

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Je kunt ook gewoon met de rechtermuis ingedrukt de mijn docu etc gewoon verplaatsen naar de andere hd/sd kaart. Dat werkt immers net zo goed in xp.

Maar zelfs dan moet 4gb meer als zat zijn voor xp met een mini office erbij.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Yagermeister schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:40:
Je kunt ook gewoon met de rechtermuis ingedrukt de mijn docu etc gewoon verplaatsen naar de andere hd/sd kaart. Dat werkt immers net zo goed in xp.
Dat werkt niet. Windows zal nog steeds denken dat je profiel op de oude locatie thuis hoort. Door je gehele profiel te verplaatsen en door Windows te informeren over deze verplaatsing (met behulp van de registry of via een tool) wordt ook alles wat in de toekomst in je profiel wordt gezet (zoals je mijn documenten) op een andere schijf opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:42

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Advies om ruimte te besparen op je 4gb SSD: zet Windows update uit.
Zorg wel voor een goede (en kleine) firewall + virusscanner, dan hou je netto meer ruimte over.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Ach, ik heb een install van een complete XP (geen nlite omdat dat achteraf problemen gaf met bluetooth modems) + office 2003 (compleet behalve wat extra meuk eruit, wel gewoon alle programma's) erop staan. Neemt 2.3 GB in en alles werkt gewoon soepel en snel.

Program files is 450MB, Windows is 730MB, pagefile van 128 MB en Documents&Settings staat nu op 840 MB waarvan dus 700 MB eigen documenten/foto's zijn! Als je dat eraf haalt is de complete install met alle programma's/office en een volledige windows maar 1.6GB.

Games staan op de 16GB ssd (GTA vice city, unreal tournament, colin mcrae 2) samen met muziek en wat auto-gerelateerde documentatie (hele stapel handboeken en naslagwerken). En daar heb ik ook nog 6GB vrij staan.

Ruimte zat dus, snap niet dat mensen met ruimte in de knoop komen? Gebruiken jullie hem als een volwaardige laptop met dus nog veel meer programma's erop geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

XanderDrake schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:24:
Advies om ruimte te besparen op je 4gb SSD: zet Windows update uit.
Zorg wel voor een goede (en kleine) firewall + virusscanner, dan hou je netto meer ruimte over.
Waarom Windows Update uitzetten? Zorg er gewoon voor dat je Windows XP installeert met de laatste Service Pack geslipstreamed. Op die manier hou je al veel meer ruimte over en kan je gewoon Windows Update aanzetten. Veel virusscanners zijn best wel genadig qua schijfruimte. Vergeet ook niet dat Windows XP sinds Service Pack 2 ook een goede firewall heeft ingebouwd.

Sommige mensen zijn echt laks qua schijfruimte. 4 GB is zeeën van ruimte om een Windows XP installatie met bijbehorende middelen op te zetten. En dan heb je nog eens 8 GB over die je ook nog eens kan vullen. Wanneer dat nog niet voldoende is: een 8 GB SD kaart (voor alles wat niet zo heel snel hoeft te laden vanuit persistent geheugen) heb je al voor zo'n 20 euro. Dat is dus in totaal 20 GB aan ruimte. Volgens mij was mijn eerste HDD waarop ik XP ooit op had geïnstalleerd en gebruikt nog niet eens zo groot.

Het is echt voldoende ruimte. Je hebt alleen een beetje zelfdiscipline nodig over welke programma's je wilt gebruiken en hoe je die installeert.

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 19-08-2008 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Microkid schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 21:04:
Even een vraag over de taal van XP op de 1000H. Ik heb sinds een paar dagen een 1000H dus. Bij de leverancier heb ik bij het bestellen gevraagd of ik hem ook in het Engels kon zetten. Dit werd bevestigend beantwoord: bij de eerste keer opstarten zou ik uit diverse talen kunnen kiezen. Mooi. De eee kwam binnen en bij het opstarten stond er een NL XP op. Ok, dacht ik, dat kunnen we wel herstellen via de recovery DVD. Maar deze is ook NL. Ik kan nergens een taal kiezen.
Dus heb ik de leverancier weer gemaild. Antwoord: het moet echt mogelijk zijn. Nee dus. Echt niet.
Ik heb dit topic doorgespit en ook het eeeforum, maar eigenlijk geen antwoord gevonden op m'n vraag. De meesten zetten er gewoon een andere XP op. Maar ik wil dit gewoon netjes en legaal doen. Ik heb ook de recovery DVD onder de loupe genomen. Hier staat gewoon een Ghost image op, en deze bevat een NL XP. Hoe krijg ik de eee nu in het Engels? Moet ik daarvoor een Engelse recovery DVD zien te krijgen? Of zijn er andere oplossingen?
Volgens mij kun je gewoon een MUI Language Pack downloaden en zo de taal wijzigen, heb het zelf nooit geprobeert maar ben ze regelmatig tegengekomen. linkje: http://beqiraj.com/windows/2002/lip/index.asp

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik heb nu een maand mijn eee900 en gebruik alleen deze computer. Ik moet zeggen alles werkt als een trein en ik maak ook nog eens een stuk minder tiepfouten omdat ik beter moet kijken wat ik doe:)

Maar uiteindelijk is het scherm toch te klein gebleken voor dagelijks gebruik Ik merk dat ik aan t eind van de dag soms best last van mijn ogen heb van al dat getuur naar de veel te kleine lettertjes en heb nu een 20 inch lg monitor gekocht voor 140 euro bij de mediamarkt.

Op zich werkt dat vrij goed, Divx en andere zaken werken zonder haperingen . (1440 x900) maar ik kan die monitor alleen als extended desktop gebruiken en niet gewoon als clone, Dat is lastig omdat ik de eee dus opengeklapt er altijd bij moet hebben voor als er iets misgaat omdat ik de instellingen alleen op de asus zelf kan maken . Daarnaast komt nog een groter nadeel om de hoek kijken, je kan de VGA kabel namelijk niet aan de asus vastmaken ( er zitten geen schroefgaatjes naast de vgapoort, oftwel een beetje de asus bewegen zorgt er al voor dat die stekker dr half uitfloept en weg is je beeld op je 20 inch monitor. Ik denk dat iki uiteindelijk over zal stappen op de eeebox, Van portable is hier namelijk al geen sprake sinds er ook n og een usb 3g modem en een usb harddisk zitten ingeplugd.

Hier een filmpje met mijn eeepc aan de 20 inch

ik had ook een paar dagen last dat mijn linker muisknop niet of nauwelijks werkte, dus moest ik op de mousepad zelf dubbelklikken. Ik heb t zelfde probleem op mijn hp/compac laptop gehad. Nu doet ie t weer gewoon. Dr loopt hier een viruskiller, die vind niks dus waar dat door komt weet ik niet.

[ Voor 13% gewijzigd door verleemen op 19-08-2008 22:40 ]

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Weefselkweekje schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:25:
Heeft er al iemand geprobeerd om inux te installeren op de XP-versie van de 901? Ik ben erg benieuwd naar de Xandos omgeving, en het lijkt me heerlijk om op mijn netbook geen last te hebben van malware.

Opties zijn voor zover ik heb kunnen ontdekken:

1. De originele Xandros restore disk (eenvoudig te downloaden, maar is het legaal?)
2. XEPC (waarschijnlijk legaal, maar weinig ervaringen te vinden, en in het chinees?)
3. Ubuntu (nogal lastig volgens veel sites, veel hardware lastig aan de praat te krijgen)

En weet iemand hoe het zit met het filesystem op de twee SSD's? Formateren de restore disks desgewenst de schijven, of heb je extra stappen nodig om de schijven voor te bereiden?
In principe is xandros een linux variant en dus open source, en dus gratis maar zeker weten doe ik t niet
In W&L worden namelijk in t open source topic sugesties geoppert dat ook voor linux licenties moeten worden betaald.. Als iemand hier een duidelijk antwoord over heeft, hoor ik t graag want ik begin nu zelf ook te twijfelen. De eeepc Splashtop is namelijk ook linux en mooi dat je dat niet kan downloaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheltenhove
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-08 20:21
Ik heb momenteel mijn EEE Pc voorzien van Windows Fundamentals. Voordelen hiervan zijn dat het een officieel ondersteund microsoft product is, het weinig geheugen in beslag neemt en het algeheel snel opstart. Ik moet zeggen dat ik over het algeheel erg tevreden ben met dit besturingssysteem en wijk er waarschijnlijk ook niet meer vanaf.

een puntje is alleen dat je in de bios de OS installation op Finished moet zetten anders installeert ie em niet. Schijnt dat fundamentals de SSD dan niet als bootable kan zien waardoor hij weigert te installeren.

meer info over fundamentals:

http://www.microsoft.com/...enefits/fundamentals.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Godverde jeweetwel.
Vandaag na 2 maanden in bezit te zijn heb ik mn laptop weer op kunnen halen bij dixons na reperatie. (hij liep vast na boot op de accu, netstroom niks aan de hand).
Echter heb ik em nu weer terug en speelt exact dezelfde storing nog...
Ik heb geen zin om weer een maand em kwijt te zijn voor reparatie want dan zitten we op 3 maanden zometeen voordat ik een goeie 900 heb.
Wat zijn mijn rechten en plichten in dit geval? Wil gewoon mn geld terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:03

Zenyatta

Tsjakka!

De laatste dagen heb ik contact gehad met Asus. Ik ben van plan een 1000 te kopen, maar zie die nog nergens liggen in de winkels. Wat ik aan Asus gevraagd heb is of er al wat bekend is over een release-datum.
Eerst kreeg ik een mailtje terug dat de 1000(H) al sporadisch verkrijgbaar is in Nederland. Maar het gaat mij natuurlijk om de Linux-variant. Toen ik dat mailde was de reactie van Asus dat die al verkrijgbaar is.

Het lijkt me dat dit niet klopt, of weet iemand anders iets?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Christijn schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:58:
Vraag me niet naar de bron, maar ik heb al meerdere keren gelezen dat Nederland géén Linux-versies van de 901 en 1000 gaat krijgen. Eerst zouden ze in de herfst komen, later werd er beweerd dat ze helemaal niet komen.

Aan de andere kant mag ik hopen dat Asus Nederland jouw geen onzin verkoopt en ze (of dan tenminste de 1000) wél leverbaar zijn/worden...

Nog wat anders: Ik las hier net dat BlueTooth het op een nLite WinXP installatie niet doet. Dat ligt dan toch echt aan wat je in nLite hebt opgegeven, want bij mij werkt het gewoon hoor...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Dat was mijn post neem ik aan? De bluetooth stick zelf deed het ook prima, kon ook netjes verbinden met m'n telefoon alleen het modem gedeelte wilde hij gewoon niet installeren. Zal ongetwijfeld met de nlite keuzes te maken hebben maar ik had geen zin om uit te gaan vogelen wel vinkje ik nou wel of niet zou moeten zetten. Dan maar een complete installatie erop :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
De laatste dagen heb ik contact gehad met Asus. Ik ben van plan een 1000 te kopen, maar zie die nog nergens liggen in de winkels. Wat ik aan Asus gevraagd heb is of er al wat bekend is over een release-datum.
Eerst kreeg ik een mailtje terug dat de 1000(H) al sporadisch verkrijgbaar is in Nederland. Maar het gaat mij natuurlijk om de Linux-variant. Toen ik dat mailde was de reactie van Asus dat die al verkrijgbaar is.

De 1000H is wel verkrijgbaar. De 1000 met 40 gig SSD nog (lang) niet. Overigens zie je in veel winkels wel de 701 en beperkter de 900/901 staan. De 1000H is vooral verkrijgbaar bij lokale pc-winkels. Een landelijke keten zoals dixons of dynabyte hebben de 1000H nog niet in hun winkels.

In eerste instantie leek mij de 1000 met 40GB SSD ook de mooiste optie maar aangezien er vaak niet van die snelle SSD's worden gebruikt in netbooks vraag ik mij af of het nog wel interessant is om op de 1000 te wachten. Er zijn geneog berichten verschenen dat de SSD's die gebruikt worden niet snel is. Misschien is het interessanter een 7200RPM HD in de 1000H te zetten.

Zelf wil ik de 1000H in het echt voelen en zien voordat ik het koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GebakkePizza
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zijn er mensen die kunnen bevestigen of Counter-Strike wel/niet werkt op de 1000H? En/of mensen die een url/info kunnen leveren die mij kan helpen bij het laten functioneren van CS 1.6?

Mijn "speler" loopt namelijk volledig vast om de +/- 8 seconden, de omgeving (incl. de andere spelers) bewegen dan nog wel gewoon. Op het moment van de vastloper heb ik geen chokes, hoge latency en/of fps drops.

Ik heb de 1000H o.a. aangeschaft omdat in de TS een link vond met een lijst van werkende games (waaronder CS). Maar dit valt dus flink tegen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:50:
Godverde jeweetwel.
Vandaag na 2 maanden in bezit te zijn heb ik mn laptop weer op kunnen halen bij dixons na reperatie. (hij liep vast na boot op de accu, netstroom niks aan de hand).
Echter heb ik em nu weer terug en speelt exact dezelfde storing nog...
Ik heb geen zin om weer een maand em kwijt te zijn voor reparatie want dan zitten we op 3 maanden zometeen voordat ik een goeie 900 heb.
Wat zijn mijn rechten en plichten in dit geval? Wil gewoon mn geld terug!
Je hebt pick up and return garantie op je 900, het beste kan je het dus direct zelf met Asus afhandelen zonder dat er een partij (Dixons) tussenin zit. Wat je rechten en plichten betreft kan je hem hooguit bij Dixons aanbieden en die mogen dan behoorlijk lang over een reparatie doen voordat ze verplicht zijn een andere te leveren. Geld terug zijn ze sowieso niet verplicht zolang ze een vervangend artikel kunnen leveren of een reparatie kunnen uitvoeren binnen een 'redelijke termijn'. Die redelijke termijn is volgens mij iets van 12 weken.

Loopt ie altijd vast bij het booten op de accu of soms? Bij mij gebeurt dat namelijk soms ook maar alleen als de accu aardig leeg is.

Heb je informatie gekregen wat er bij Asus de afgelopen keer gebeurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de vastlopers alleen bij een koude start. Na een stuk of 10 keer proberen doet ie t opeens wel goed. Lijkt dus dat de EEE wel werkt als ie wat warmer is.
Op de werkbon staat dat er onderdelen zijn vervangen, niet welke zoals gewoonlijk.

Ik zal het even verder verduidelijken voor je/jullie:

18-06-2008 - Laptop gekocht bij dixons (a 400 euro)
18-07-2008 - Laptop terug gebracht vanwege het welbekende probleem. Kwam ik pas later achter omdat ik laptops het liefst zo veel mogelijk op de adapter gebruik. Heb uiteraard alles geprobeerd (firmware bios inst etc) voordat ik naar dixons terug ging.
19-08-2008 - Laptop terug gekregen en thuis volledig opgeladen en toen om 10 uur savonds ontdekt dat het probleem nog steeds speelt. (je kan dan wel nagaan wat er dan door je heen schiet)

Stel ik lever hem weer in voor reperatie dan komen we uit op

20-09-2008 - Laptop in het beste geval helemaal in orde weer. Belachelijk dus hoelang ik dan al onderweg ben.

Is het dan normaal dat ik een product koop van 400 euro dat het pas goed werkt na 3 maanden?
Ik ben mijn vertrouwen kwijt geraakt in het product. Met dat argument hoop ik dan ook of een goed werkende te krijgen of mn geld terug?
Ik vind dat vanuit mijn kant gezien niet meer dan redelijk...
Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Ik heb het ooit voorgehad met een laptop van 1700euro, zelfs 3x moeten opsturen, in totaal 3maand kwijt geweest. Had het na de 3de keer niet opgelost geweest, dan hadden ze volgens mij een alternatief moeten bieden maar volgens mij zijn ze niet verplicht om meteen je geld terug te geven of een ander toestel maar pas na een aantal reparatiepogingen (ze moeten de kans gekregen hebben hun fout te corrigeren).

Maar niets weerhoud je natuurlijk om bij dixons je beklag te gaan doen en wat zeuren, misschien werken ze wel mee ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook vind ik het ronduit belachelijk dat ik de laptop terugkrijg met exact dezelfde storing...
Wordt er niet gecontroleerd of het probleem is opgelost net zoals je automonteur de auto even start na nieuwe bougies etc..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:34

oNo

Ik heb sinds begin juni nu een Eee PC 900 20G.
Dilemma's die ik had bij aanschaf was het ontbreken van bluetooth en de niet al te lange accutijd. De 901 was een optie. Maar de onbekende levertijd (maanden later) en grotere afmeting/gewicht vond ik zwaarder dus is het de 900 20G geworden.

De eerste dag meteen Windows XP geinstalleerd via een USB stick. Dat ging soepeltjes, evenzo voor het zoeken en installeren van de drivers.

Na een paar weken en veel gelezen te hebben over deze leuke gadget er een beetje mee gaan prutsen. Een nLite installatie gemaakt en geinstalleerd. Daar een tijdje mee gewerkt. Maar als tweaker wil je soms meer. De Eee PC was bedoeld voor wat internetten, mailen en af en toe simpel office gebruik.
Inmiddels staat er genoeg andere software bij op. O.a. MediaPortal client (via WLAN tv kijken dankzij een mediacenter met MediaPortal TV-server) Door nLite is de kans dat je iets niet meeinstalleert wat je in een later stadium toch nodig lijkt te hebben. Dat mij overkomen en erg vervelend. Vandaar dat ik een gewone Windows XP Pro installatie heb gedraaid en er later SP3 overheen heb geinstalleerd. Vervolgens kan je heel veel schijfruimte winnen via de volgende tutorial (wellicht handig deze op te nemen in de startpost als nLite alternatief)
http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=80511

Inmiddels helemaal happy met het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Je zou het denken hé, maar ook ik twijfel daar soms aan :)
Zo had ik die laptop van mij voor de eerste keer laten opsturen omdat het scherm niet meer ging, na 3 weken kreeg ik bericht van de winkel dat hij teruggekomen was, in de winkel gaven ze me de laptop en de boodschap dat het scherm vervangen zou zijn, ik test hem daar meteen en wat ging er niet ... bleek achteraf dat ze vergeten waren de vga kabel in te pluggen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Caveman schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:59:
[...]

Volgens mij kun je gewoon een MUI Language Pack downloaden en zo de taal wijzigen, heb het zelf nooit geprobeert maar ben ze regelmatig tegengekomen. linkje: http://beqiraj.com/windows/2002/lip/index.asp
Als ik het goed lees op http://www.microsoft.com/globaldev/DrIntl/faqs/Muifaq.mspx ondersteunt xp home helemaal geen mui, misschien iemand hier die dit kan bevestigen? Het beste is gewoon een xp home engels cd'tje ergens vandaan te toveren aangezien de code toch gewoon werkt op elke oem cd.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:51:
Dat was mijn post neem ik aan? De bluetooth stick zelf deed het ook prima, kon ook netjes verbinden met m'n telefoon alleen het modem gedeelte wilde hij gewoon niet installeren. Zal ongetwijfeld met de nlite keuzes te maken hebben maar ik had geen zin om uit te gaan vogelen wel vinkje ik nou wel of niet zou moeten zetten. Dan maar een complete installatie erop :p
Precies! Ik ben er ook door schade en schande achter gekomen... Ik had in eerste instantie bijvoorbeeld ook de printerondersteuning eruit gelaten. Ja, jammer dan, dan kan je dus zelfs niet naar een PDF printen ofzo... Dus na de derde poging kan ik nu dus BlueTooth gebruiken en heb ik printerondersteuning.

Mijn reactie was overigens niet denigrerend bedoeld, sorry als dat zo overkwam. Ik wou alleen maar aangeven dat BT wel kán werken op een nLite XP installatie, maar daar was je zelf dus ook al achter... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het ook een tijdje op mijn 701 gehad. Werkt prima! Alleen jammer dat Windows Fundementals alleen in het Engels verkrijgbaar is... Dat was voor mij de reden om het er weer af te knikkeren, ik wil gewoon een NL client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan weten we dus meteen hoe Asus omgaat problemen van klanten. Erg triest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:58:
Nou dan weten we dus meteen hoe Asus omgaat problemen van klanten. Erg triest!
Als het een reactie is op mijn laptop verhaal, dat was toen geen Asus hoor, ik wou alleen maar even aangeven dat ze niet altijd loopt zoals je zelf zou willen :)
Veel hangt ook af van de winkel waar je hem gekocht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRKie schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:05:
[...]

Als het een reactie is op mijn laptop verhaal, dat was toen geen Asus hoor, ik wou alleen maar even aangeven dat ze niet altijd loopt zoals je zelf zou willen :)
Veel hangt ook af van de winkel waar je hem gekocht heeft.
Ooowzo. Sorry Asus ;)
Tsjah t kan gebeuren natuurlijk. In jou geval vind ik het nog wel kunnen. Immers het defecte onderdeel was wel vervangen. Dus ging het bedrijf er van uit dat de oplossing geboden was.
Dat een mens een draadje vergeet aan te sluiten ok.
Mijn verhaal vind ik echter niet kunnen. Of ze hebben zelf wat draadjes los zitten wat ook weer kan gebeuren natuurlijk hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Sick Nick schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:20:

Games staan op de 16GB ssd (GTA vice city, unreal tournament, colin mcrae 2) samen met muziek en wat auto-gerelateerde documentatie (hele stapel handboeken en naslagwerken). En daar heb ik ook nog 6GB vrij staan.

Ruimte zat dus, snap niet dat mensen met ruimte in de knoop komen? Gebruiken jullie hem als een volwaardige laptop met dus nog veel meer programma's erop geinstalleerd?
Werkt colinmcrea2 lekker? hoeveel frames met gtavc? Ik heb momenteel alleen Quake3 er opstaan. die werkt optimaal op 800x600 1024iets minder.

Kwa apps lijkt mij noodzakelijk infranview (openen en resizen bestanden + diashow) antivirus. deamon tools(dvd's) revo uninstaller (en die dvd speler die er std bij zit)

wat ik zelf nog erij heb is vnc
verleemen schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:25:

ik had ook een paar dagen last dat mijn linker muisknop niet of nauwelijks werkte, dus moest ik op de mousepad zelf dubbelklikken. Ik heb t zelfde probleem op mijn hp/compac laptop gehad. Nu doet ie t weer gewoon. Dr loopt hier een viruskiller, die vind niks dus waar dat door komt weet ik niet.
Waarom zou je in godsnaam een 19inch scherm, hdd's etc aan je eeepc hangen. het is geen desktop vervanger 8)7 hang die hdd's lekker aan je werkstation/server en pak je eee en ga op de bank zitten.

De klachten die je noemt met het kleine scherm :X

[ Voor 28% gewijzigd door Ghostrider op 20-08-2008 12:53 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:30

MsG

Forumzwerver

Hoe draait Age of Empires II eigenlijk? Aangezien die niks 3D-igs in zich heeft.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online

Asus Support weet niet of de Eee 900a, 1000 alsmede de 901 en 1000H linux variant in NL verkrijgbaar zal zijn. Mijn vraag moest ik maar stellen aan Asus holding maar het tel. nummer dat ik gekregen heb van Asus Support, wordt niet opgenomen. Vervolgens heb ik mijn vraag voorgelegd aan een grote leverancier van Asus produkten en deze heeft mijn vraag begin vorige week voorgelegd aan Asus waarop (nog) geen reactie gekomen is. Deze persoon heeft op basis van haar informatie de 901/linux maar in de UK besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Zo, weer in NL iets met werkende internetverbindingen...

Ik heb dus de 901 20 gb linux versie en deed gisteravond een biosupdate van 1001 naar 1308. Sindsdien is het een zooitje. Wil niet meer normaal afsluiten, niet meer normaal opstarten, ja, af en toe wel... Erg vervelend. Vanavond de boel maar terug zetten naar 1001. Opvallend is dat op de Asus website de nieuwste update die aangeboden wordt de 1001 bios is en dat de 1308 1301 versie alleen via de ingebouwde updater van Xandros wordt aangeboden...

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:09:
[...]
Is het dan normaal dat ik een product koop van 400 euro dat het pas goed werkt na 3 maanden?
Ik ben mijn vertrouwen kwijt geraakt in het product. Met dat argument hoop ik dan ook of een goed werkende te krijgen of mn geld terug?
Ik vind dat vanuit mijn kant gezien niet meer dan redelijk...
Wat vinden jullie?
Je hebt het steeds over 3 maanden, maar hij is vorige keer kennelijk maar 4 weken weg geweest. Dat is een vrij normale termijn voor een laptop reparatie (iets aan de lange kant, maar zeker niet extreem). Dat jij hem pas na een maand aanbood kunnen ze bij Asus niets aan doen. Of het nou een goedkope laptop is van 400 euro of eentje die drie keer zoveel kost maakt dan niet zoveel uit.

Je zegt dat je je vertrouwen in het product kwijt bent maar dat lijkt me een beetje onzin: Je weet best dat bijna iedereen hier dolgelukkig is met z'n EeePC en dat het dus niet aan het product zelf ligt.

Het is natuurlijk jammer dat je het product nog een keer moet opsturen. Wat ik persoonlijk zou doen is zelf Asus bellen en het probleem uitleggen, misschien kom je in aanmerking voor een spoedprocedure. Bij Dixons geef ik je niet veel kans dat ze daar veel extra voor je zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
In Ander Nieuws
Meer informatie begint beschikbaar te komen over de mysterieuze EEE 900A, de "speciale" 900 met atom, aluminium finish en bijzondere SSD:
http://jkkmobile.blogspot...a-some-good-news-and.html

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_ZKlSQm2j7TI/SKibeRxx6_I/AAAAAAAADQA/HEVermvniyk/s400/eeepc900a.jpg

Het is dus een soort 900 Deluxe, niet een low-end 901. Ik vind het bijzonder dat er nog een model tussen de 900 en de 901 moet, maar Asus zal er wel een reden voor hebben.

De bijzonderheden van de 900A:
Atom ipv Celeron.
Bijzondere kleuren, maar niet die pastel zooi zoals bij de 701.
8gb-16gb SSD, minder dan de 12gb-20gb van de 900, maar het is wel SLC Flash geheugen. Dus je moet het zien als een dubbele of vier keer grote 4gb hardeschijf. Snelheid ipv Opslag.
4400mAh is hetzelfde als de 900, maar Asus heeft er een andere connector op gezet, dus niet compatible met 701-900 accus...

Uiteindelijke Specs:
Operating System GNU Linux
Display 8.9" Display, 1024 x 600 resolution
Intel CPU & Chipset Intel® Atom N270
Color Shiny White, Shiny Black and Purple
WLAN Built-in 802.10b/g
Memory DDR2 1GB
Display Card Intel® UMA
S.S.D. Storage (Solid-State Drive) 8GB
16GB
Free Online Storage 20GB
Camera 0.3M Pixel webcam
Audio Hi-definition Audio
Stereo speaker
Built-in Mic
Storage Cards SD / MMC (SDHC)
Input / Output 3xUSB / VGA-out (D-Sub, 15pin) / earphone jack / mic / RJ45 10/100 Mbps
Battery 4 Cells, 3~4hrs*

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:00
MsG schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:56:
Hoe draait Age of Empires II eigenlijk? Aangezien die niks 3D-igs in zich heeft.
Draait prima bij mij op de 900. Zorg wel dat je er een muis bij gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Yagermeister schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:31:
[...]

Als ik het goed lees op http://www.microsoft.com/globaldev/DrIntl/faqs/Muifaq.mspx ondersteunt xp home helemaal geen mui, misschien iemand hier die dit kan bevestigen? Het beste is gewoon een xp home engels cd'tje ergens vandaan te toveren aangezien de code toch gewoon werkt op elke oem cd.
Dat klopt, maar je wilt toch niet zeggen dat er op zo'n 900/1000 Home is geinstalleerd ?

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Ik heb sinds kort de 1000H en ben er heel erg tevreden mee.
Heb een klein vraagje waarop ik het antwoord niet kon vinden.
Heeft iemand enig idee waarom de toetsen 1, 6, pijl omhoog en pijl omlaag voorzien zijn van een zwart rondje? (heb de witte uitvoering), ik heb geen idee waar dit goed voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Caveman schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:18:
[...]

Dat klopt, maar je wilt toch niet zeggen dat er op zo'n 900/1000 Home is geinstalleerd ?
Ze worden geleverd met xp home. Daar is ook net die speciale ulpc licentie van ms van. Als er pro op zou staan was het erg makkelijk geweest inderdaad om er een mui over te mikken.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

R2 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:19:
Ik heb sinds kort de 1000H en ben er heel erg tevreden mee.
Heb een klein vraagje waarop ik het antwoord niet kon vinden.
Heeft iemand enig idee waarom de toetsen 1, 6, pijl omhoog en pijl omlaag voorzien zijn van een zwart rondje? (heb de witte uitvoering), ik heb geen idee waar dit goed voor is.
Misschien zit er een profiel in? Zodat je voelend aan de toetsen weet welke toets het is?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:03:
[...]

Je hebt het steeds over 3 maanden, maar hij is vorige keer kennelijk maar 4 weken weg geweest. Dat is een vrij normale termijn voor een laptop reparatie (iets aan de lange kant, maar zeker niet extreem). Dat jij hem pas na een maand aanbood kunnen ze bij Asus niets aan doen. Of het nou een goedkope laptop is van 400 euro of eentje die drie keer zoveel kost maakt dan niet zoveel uit.

Je zegt dat je je vertrouwen in het product kwijt bent maar dat lijkt me een beetje onzin: Je weet best dat bijna iedereen hier dolgelukkig is met z'n EeePC en dat het dus niet aan het product zelf ligt.

Het is natuurlijk jammer dat je het product nog een keer moet opsturen. Wat ik persoonlijk zou doen is zelf Asus bellen en het probleem uitleggen, misschien kom je in aanmerking voor een spoedprocedure. Bij Dixons geef ik je niet veel kans dat ze daar veel extra voor je zullen doen.
Vandaag terug gegaan naar dixons. Personeel leefde meer met mij mee dan jou. Wel is t zo dat je gelijk hebt dat prijs niks uitmaakt.
Dat zinnetje van dat ik t vertrouwen kwijt was is enigzins waar. Als ik hem nu weer op laat sturen dan ga ik er eerder vanuit dat t weer niet gefixed wordt dan wel. Dit heeft meer met Asus te maken dan met het product.
En dat ik er pas na een maand terug ga heeft te maken met het feit dat ik er pas later achter kwam en een tweaker ben. Heb dus alles geprobeerd om dat ding maar niet een maand kwijt te zijn.
Anyway. Dixons gaat met kantoor bellen en morgen hoor ik wat er gaat gebeuren.
Ik hou jullie op de hoogte.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
Ik heb mij EEEtje een klein beetje aangepast. Gisteren besloten de top te spuiten in British Racing Green. Vervolgens stickers laten maken van Jaguar racing. Vandaag alles van een blanke coating voorzien en zie hier het resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.rtc-upload.nl/albums/userpics/10035/20082008178.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rtc-upload.nl/albums/userpics/10035/20082008179.jpg

Het logo heb ik verwijderd. Nu wil ik wel graag weer zo'n sticker van Asus, maar die heb ik nog niet kunnen vinden. Zo is ook wel mooi.

Verder een Corsair 1gb RAM geinstalleerd en een 8gb flash kaartje. Nu nog eens de moed verzamelen om te gaan solderen voor 2 extra hubjes intern...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik heb een 1000H EEE PC. Overal tevreden over behalve het geluid. Ik vind dat het geluid een soort echo effect heeft. Ook als ik via een headset luister die is aangesloten op de audio poort.

Een tijdje geleden voor ik mijn EEE PC had dacht ik te hebben gelezen dat je iets aan de instellingen van het geluid kon veranderen om het beter te laten klinken. Alleen ik kan dit niet meer terug vinden.

Als iemand misschien weet hoe ik het geluid van mijn EEE PC kan verbeteren dan hoor ik dit graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Je zou eens kunnen kijken bij de instellingen van het geluid of je niet toevallig een verkeerde afspeelmodus hebt geselecteerd bij de muziekinstellingen.

Ik vind zelf het geluid best te doen van de 1000h alhoewel met koptelefoon is het natuurlijk een stuk beter.
chrisr5gt schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:56:
Ik heb mij EEEtje een klein beetje aangepast. Gisteren besloten de top te spuiten in British Racing Green. Vervolgens stickers laten maken van Jaguar racing. Vandaag alles van een blanke coating voorzien en zie hier het resultaat.

[afbeelding]
[afbeelding]

Het logo heb ik verwijderd. Nu wil ik wel graag weer zo'n sticker van Asus, maar die heb ik nog niet kunnen vinden. Zo is ook wel mooi.

Verder een Corsair 1gb RAM geinstalleerd en een 8gb flash kaartje. Nu nog eens de moed verzamelen om te gaan solderen voor 2 extra hubjes intern...
Zeer mooi gedaan _/-\o_ . Ik hoop alleen dat je hem nooit hoeft te rmaen want dan zie je hem niet meer terug :+

[ Voor 64% gewijzigd door Yagermeister op 20-08-2008 22:46 ]

-Te huur

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

chrisr5gt schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:56:

[afbeelding]
[afbeelding]

Ziet er goed uit, maar nu moet de rest ook groen vind ik :)

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Ghostrider schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:51:
[...]

Waarom zou je in godsnaam een 19inch scherm, hdd's etc aan je eeepc hangen. het is geen desktop vervanger 8)7 hang die hdd's lekker aan je werkstation/server en pak je eee en ga op de bank zitten.

De klachten die je noemt met het kleine scherm :X
ik heb al meer dan 4 jaar geen desktop meer en werk alleen maar met laptops. Alle programmas die ik gebruik draaien perfect op mn eeepc. Waarom zou ik een energieverslindende ruimte opslokkende desktop willen als ik hier ook op kan photoshoppen en 3ds max kan draaien? Niet iedereen is meteen de nieuwe dinos voor jurrassic park 4 aan t renderen of zo hoor. .Ik edit zelfs mn videootjes op de asus. Ik heb 10 jaar gelden professioneel video ge-edit voor de lokale tv op een 200 Mhz pentium 1, met 64 Mb ram en een 4 Gig HD.
Als dat al door t NOB geaccepteert word dan is de asus echt een kanjer.. Ik maak alleen maar korte items dus is t ook geen probleem dat het ding een kwartier op t eindproduct staat te renderen, De previeuws gaan hier ook realtime hoor.

ik hoor wel eens van die rare vragen of de eee wel een tekstververker kan draaien. Dat kan een 8086 met 640 Kb ram al, Daar heb ik t ochtendnieuwds van radio enschede op getikt in 1996-98. Inclusief spellchecker. Waarschijnlijk gebruiken ze m daar nog steeds voor dat doel. laatst was op t tweaker nieuws nog t bericht dat NASA op zoek was naar 8086 processoren omdat de boordapparsatuur van de space schuttle daar op loopt, en dat anno 2008:) ( ja ok ik geef toe, toen ik dat las viel mijn bek ook op half 7, maar dat is dus echt waar, ze hebben dus tekorten bij de nasa omdat ie niet meer gemaakt word)

Mijn computer staat in de huiskamer, Het is niet de bedoeling dat ie het centrum van mijn inrichting vormt. Daarnaast vind ik t heel erg aangenaam dat mijn computer fluister stil is en is t ook wel de uitdaging om een 24 sporen vsti sequencer te lsten lopen en teglijk in photoshop mn 8 megapixel fotos te editten zonder dat t dingt ook maar een keer vastloopt.

Tot die tijd vermaak ik me wel met de trendtac als laptop, kan je toch ook gewoon mee internetten.en mn stukjes op schrijven terwijl ik naar een mp3tje luister..

Mijn volgende computer word dan dus ook zeer waarschijnlijk de eee monitor.
Ik vind t echt waanzinnig wat deze 900 megashertz computer kan, Ik heb ooit een zelffbouw pc gehad met een 2 Gig celeron, maar die kan niet wat dit dwergje flikt.

Wij hebben hier nog steeds af en toe de nacht door met de Nintendo64 op de beamer..
ieder zn ding toch?

[ Voor 30% gewijzigd door verleemen op 21-08-2008 05:11 ]

• DaRKie
Ik ben eigelijk ook nog wel verbaasd over de 900mhz cpu ... op mijn 3 jaar oude 2.6ghz p4 heb ik al moeite om vlot met Lightroom te werke terwijl de EEE er redelijk vlot mee overweg kan (en dan staat die nog maar op 630mhz te draaien)
Soms heeft hij wel ff een paar seconden nodig, maar meestal gaat het allemaal vrij vlot.

Heb er nog geen seconde spijt van dat ik hem gekocht heb ... wat ik wel heb van men 12" laptop die ik een jaar geleden gekocht heb, wat eigelijk komt doordat ik nu de EEE heb :)

• R2
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

jmk schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:11:
[...]

Misschien zit er een profiel in? Zodat je voelend aan de toetsen weet welke toets het is?
Nee, geen profiel ofzo. Heb ook werkelijk geen idee waarom precies die toetsen een zwarte stikker erop hebben, heeft misschien geen betekenis maar ben toch wel benieuwd.

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:05
Ik wil even tussendoor melden dat de EEE box bij de Mycom inmiddels gewoon te verkrijgen is voor €249...ik had hem nog nergens anders gezien.

http://www.mycom.nl/Produ...01.6GHz/197157.aspx#Specs

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 09:21
Bij bol.com staat de Asus Eee PC 901 1024 MB / 12 GB (Windows XP) - Zwart voor 279 euro (en ook in de tweakers pricewatch. Is dat erg laag?

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 21:10
StraightOn.NL schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:31:
Ik wil even tussendoor melden dat de EEE box bij de Mycom inmiddels gewoon te verkrijgen is voor €249...ik had hem nog nergens anders gezien.

http://www.mycom.nl/Produ...01.6GHz/197157.aspx#Specs
Bedankt voor de melding! mooi prijsje overigens, ik ga deze achter mijn lcd hangen in mijn slaapkamer om ermee te internetten met een wireless toetsenbord, handig die dvi aansluiting.

ben benieuwd of deze een beetje stil is en wat het verbruik is, weet iemand dat?

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 21:10
Dijkhuis schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:52:
Bij bol.com staat de Asus Eee PC 901 1024 MB / 12 GB (Windows XP) - Zwart voor 279 euro (en ook in de tweakers pricewatch. Is dat erg laag?
mooi prijsje dacht ik zo!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
technonose schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:57:
ben benieuwd of deze een beetje stil is en wat het verbruik is, weet iemand dat?
We hebben het over Atom, dus: zeker weten :)

En het is inderdaad een super prijs, Ebay is niet goedkoper ondanks de dollarkoersen en chinese export. Toch niet waar, na een tweede keer kijken :P
Kopen!

[ Voor 6% gewijzigd door XanderDrake op 21-08-2008 11:01 ]

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-08 20:42
denk foutje op de bol site kan me niet voorstellen dat er 100 euro verschil zit tussen de zwarte en de witte

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

• koen
  • Niet online
Adviesprijzen verschillen ook op die bol.com site :?

Verwijderd

Ik ben het helemaal met je eens! En vind dat je een mooie visie hebt over het product.
Volgens mij kun je ook nog vloeiend 720P afspelen met het ding.

• Windkracht13
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Ik lees op div. forums dat het spel Final Fantasy 7, probleemloos zou moeten draaien...

Ik kom niet verder dan de game opstarten, krijg vervolgens een zwart scherm te zien voor zo'n 5 seconden.
Hierna schiet het scherm terug naar het bureaublad. Iemand tips voor mij ???

THANKZzz...

• StraightOn.NL
technonose schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:57:
[...]

Bedankt voor de melding! mooi prijsje overigens, ik ga deze achter mijn lcd hangen in mijn slaapkamer om ermee te internetten met een wireless toetsenbord, handig die dvi aansluiting.

http://www.kleinelaptops....hive=&start_from=&ucat=2&

Ik heb zojuist bij de Mycom even kunnen spelen met de EEE Box, en het is echt een mooi apparaat. Bij de EEE wordt ook een toetsenbord en optische muis geleverd.

Volgens mij is het toetsenbord een ge-rebrande logitech ultraflat en de muis een logitech mini-nog-iets...zo'n soort notebook muis, erg klein dus maar het voelde allemaal erg solide aan.

Ik de winkel kon ik de EEE box niet horen iig, hij is dus redelijk stil, zoniet geluidloos.

Het splashtop om mee te internetten is ook wel erg netjes...de 7 seconden die Asus claimt kloppen niet helemaal, maar je bent wel in-no-time aan het surfen zonder Windows helemaal te hoeven booten.

XP voelde overigens, met booten, een beetje log aan...er wordt een hoop troep/bloatware meegeleverd volgens mij, wat allemaal moet opstarten. Verder lijkt de Atom ruimschoots om te kunnen gaan met groot formaat foto's en programma's.

Al met al, erg mooi systeempje voor een nette prijs!

[ Voor 25% gewijzigd door StraightOn.NL op 21-08-2008 13:55 ]

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
StraightOn.NL schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:45:
[...]

http://www.kleinelaptops....hive=&start_from=&ucat=2&

Ik heb zojuist bij de Mycom even kunnen spelen met de EEE Box, en het is echt een mooi apparaat. Bij de EEE wordt ook een toetsenbord en optische muis geleverd.

Volgens mij is het toetsenbord een ge-rebrande logitech ultraflat en de muis een logitech mini-nog-iets...zo'n soort notebook muis, erg klein dus maar het voelde allemaal erg solide aan.

Ik de winkel kon ik de EEE box niet horen iig, hij is dus redelijk stil, zoniet geluidloos.

Het splashtop om mee te internetten is ook wel erg netjes...de 7 seconden die Asus claimt kloppen niet helemaal, maar je bent wel in-no-time aan het surfen zonder Windows helemaal te hoeven booten.

XP voelde overigens, met booten, een beetje log aan...er wordt een hoop troep/bloatware meegeleverd volgens mij, wat allemaal moet opstarten. Verder lijkt de Atom ruimschoots om te kunnen gaan met groot formaat foto's en programma's.

Al met al, erg mooi systeempje voor een nette prijs!
Ja dat instant startup dat ze bij splashtop claimen is een verkooppraatje. Splashtop laad gewoon een introscherm in t begin. Op die manier kan ik ook zeggen dat windows binnen 2 seconden geladen is. Ik heb de stopwatch dr bij getrokken tijdens een demofilmpje op youtube, en t duurt mooi 40 seconden tussen aanzetten en dat je kunt browsen. Voor de rest vind ik een besturingsysteem in rom wel een goede ontwikkeling. T zou aoleen fijn zijn dat je vandaaruit je OS kan installeren, dan zijn we eindelijk van die vervelende opstartdiskettes en nieyt bootende usb sticks af.

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/202vxu.jpg

Hier een fotootje van mn portable studio
Op de asus zelf de NI hammond B4 emulatie en op t grote scherm De arturia moog modular
aangestuurd door de m-audio keyrig. Die midi keyboardjes worden ook alsmaar goedkoper, Deze was 85 euries. Uiteindelijk wil ik een eee in zon keyboardje modden. De muziek laptop, met pianotoetsen inplaats van een normaal toetsebord...

Werkt allemaal perfect. Soms moet ik nog ff in mn arm knijpen als ik rea.iseer dat deze softsynts niet meer door een 2000 euro kostend dsp rack, maar gewoon realtime door dat kleine asusje worden gerenderd.

Hier 2 filmpjes, pushing the eeepc to its limits:

De Arturia moog modular V
Beethoven a la Tomita in reason 2.5
Realtime dus.

[ Voor 105% gewijzigd door verleemen op 21-08-2008 21:56 ]

• Windkracht13
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

ZOOOoooo, nu al beschikbaar, joeppie, laat ik nu net toe zijn aan wat nieuws. :9~

Bedankt voor het melden!!! Stond de box in een vitrine, dat je 'm niet hoorde, of is íe echt zo stil?

Ik heb me nog niet ingelezen wat betreft de Eeebox, komen hier ook nog verschillende modellen van, net zoals met de Eeepc?

Gaat is ff googelen...

Mzl

[ Voor 28% gewijzigd door Windkracht13 op 21-08-2008 14:22 ]

Verwijderd

Zonet heeft Dixons met mn pa gebeld.
Volgens het telefoontje hebben ze een volledige recovery gedraaid? en zou het probleem nu opgelost
moeten zijn. Geloven jullie dat??

(laptop liep direct vast op accu na booten)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 14:30 ]

• StraightOn.NL
verleemen schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 14:03:
[...]

Ja dat instant startup dat ze bij splashtop claimen is een verkooppraatje. Splashtop laad gewoon een introscherm in t begin. Op die manier kan ik ook zeggen dat windows binnen 2 seconden geladen is. Ik heb de stopwatch dr bij getrokken tijdens een demofilmpje op youtube, en t duurt mooi 40 seconden tussen aanzetten en dat je kunt browsen. Voor de rest vind ik een besturingsysteem in rom wel een goede ontwikkeling. T zou aoleen fijn zijn dat je vandaaruit je OS kan installeren, dan zijn we eindelijk van die vervelende opstartdiskettes en nieyt bootende usb sticks af.
Ik heb het filmpje op youtube ook gezien waar ze de eee box met splashtop testen:

http://www.youtube.com/wa...3Dsplashtop&v=tpxTjH_dRZo

maar mijn eigen ervaring was toch dat het echt een heel stuk sneller ging...dan in het filmpje...

Ik heb er niet de klok bij gehouden, maar ik zou echt zeggen dat ik in 20 seconden google voor mijn neus had...maar ik kan me vergissen omdat ik zo enthousiast was :P

Maarja als ik andere filmpjes bekijk waarin ze splashtop gebruiken, gaat het toch allemaal een stuk snellen (maarja waarschijnlijk ook vanaf een pc met betere specs, hoewel dat niet echt enorm veel invloed moet hebben op het splashtop)

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-07 08:16
verleemen schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:47:
[...]

In principe is xandros een linux variant en dus open source, en dus gratis maar zeker weten doe ik t niet
In W&L worden namelijk in t open source topic sugesties geoppert dat ook voor linux licenties moeten worden betaald.. Als iemand hier een duidelijk antwoord over heeft, hoor ik t graag want ik begin nu zelf ook te twijfelen. De eeepc Splashtop is namelijk ook linux en mooi dat je dat niet kan downloaden..
Ik heb de sprong gewaagd en er XEPC op gezet. Aangezien dat project op SourceForge gehost wordt zal het toch wel legaal zijn, lijkt me? (Open source is een voorwaarde voor hosting daar, voor zover ik weet). Installatie was erg snel en makkelijk, en ik moet zeggen dat de Asus-variant van Xandros me best bevalt. De originele disks zijn er trouwens ook te vinden (http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=215613) en dat project wordt ondersteund door Asus.

Start sneller op dan Windows, en is erg gebruiksvriendelijk. Alles werkte ook meteen, geen gezeik met drivers en zo (i.t.t. Ubuntu, als ik het goed begrijp). Ik zie mijn netbook vooral als een 'appliance' om snel ff mijn email te checken en te surfen. In principe verwacht ik van het OS dat ik snel en makkelijk Firefox op kan starten, en hoef niet zo nodig overal bij te kunnen. Pidgin bevalt me ook prima als vervanger voor Miranda trouwens.

• wsmaal
  • Niet online
Weefselkweekje schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:14:
[...]

Ik heb de sprong gewaagd en er XEPC op gezet. Aangezien dat project op SourceForge gehost wordt zal het toch wel legaal zijn, lijkt me? (Open source is een voorwaarde voor hosting daar, voor zover ik weet). Installatie was erg snel en makkelijk, en ik moet zeggen dat de Asus-variant van Xandros me best bevalt. De originele disks zijn er trouwens ook te vinden (http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=215613) en dat project wordt ondersteund door Asus.

Start sneller op dan Windows, en is erg gebruiksvriendelijk. Alles werkte ook meteen, geen gezeik met drivers en zo (i.t.t. Ubuntu, als ik het goed begrijp). Ik zie mijn netbook vooral als een 'appliance' om snel ff mijn email te checken en te surfen. In principe verwacht ik van het OS dat ik snel en makkelijk Firefox op kan starten, en hoef niet zo nodig overal bij te kunnen. Pidgin bevalt me ook prima als vervanger voor Miranda trouwens.
Voordat ik de 900 (Xandros) mijn dochter cadeau deed heb ik daarmee even gespeeld. Gebruikersvriendelijk, snel, stabiel, maar ik ben minder te spreken over het updaten van de applicaties door Asus. De meeste Linux distro's zijn daarmee veel accurater. FF zit al lang op versie 3, maar Xandros zat een paar weken geleden nog op v 2.x. Op diverse forums zijn weliswaar workarounds te vinden maar add/remove program, apt-get of synaptics is de Easy way to go. Mijn dochter overigens zal het een worst zijn; de voor haar belangrijke applicaties werken :-)

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-07 08:16
wsmaal schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:58:
[...]

Voordat ik de 900 (Xandros) mijn dochter cadeau deed heb ik daarmee even gespeeld. Gebruikersvriendelijk, snel, stabiel, maar ik ben minder te spreken over het updaten van de applicaties door Asus. De meeste Linux distro's zijn daarmee veel accurater. FF zit al lang op versie 3, maar Xandros zat een paar weken geleden nog op v 2.x. Op diverse forums zijn weliswaar workarounds te vinden maar add/remove program, apt-get of synaptics is de Easy way to go. Mijn dochter overigens zal het een worst zijn; de voor haar belangrijke applicaties werken :-)
Weet je dat het echt een aardige tijd duurde voor ik doorhad dat het FF2 was waar ik mee surfde? XEPC heeft als ik het goed begrepen heb eigen repositories, en ik hoop dat dat beter opschiet. En in advanced mode heb je gewoon Synaptic natuurlijk...

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik ga waarschijnlijk dit weekend de EEE pc 1000H bestellen. Echter vind ik deze enkel met een Franse Windows XP versie (met Azerty toetsenbord). Ik ben zowiezo al geen grote voorstander van XP op deze laptop en zou misschien wel Mac OSX erop willen installeren. Op youtube zag ik een filmpje waar iemand het voor mekaar gekregen heeft maar verder vind ik er niet veel over. Ik neem aan dat je Mac OSX er gewoon over kan installeren? Of is het wat ingewikkelder dan dat?

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Renegade! schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 17:13:
Ik neem aan dat je Mac OSX er gewoon over kan installeren? Of is het wat ingewikkelder dan dat?
Nee, hoor. Je rent gewoon naar de winkel, koopt zo'n laptop en los één enkel Mac OSX exemplaar en gaan met die banaan... |:(

Lees eerst maar eens over wat je eigenlijk voor elkaar wilt krijgen (wat apart is, sinds de meeste mensen met een Mac-computer juist Windows erop willen draaien).
Ligt eraan. Voor beide exemplaren staat "3-4 weken" bij bol.com, wat vaak inhoudt dat ze niet weten wanneer het apparaat daadwerkelijk geleverd kan worden. Ik heb het idee dat € 279 een fout aan de kant van bol.com is. Je kan hem altijd bestellen voor die prijs en zien of je over enkele weken een goedkope 901 geleverd krijgt. ;)

[ Voor 46% gewijzigd door The Zep Man op 21-08-2008 17:27 ]

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
The Zep Man schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 17:18:
[...]
Nee, hoor. Je rent gewoon naar de winkel, koopt zo'n laptop en los één enkel Mac OSX exemplaar en gaan met die banaan... |:(

Lees eerst maar eens over wat je eigenlijk voor elkaar wilt krijgen (wat apart is, sinds de meeste mensen met een Mac-computer juist Windows erop willen draaien).
Er ligt hier gewoon een Mac OSX (Leopard) dvd stof te gapen (mijn broer had deze gratis van Apple gekregen om te testen maar gebruikt verder toch gewoon vista) dus dacht ik deze te kunnen gebruiken voor mijn EEE pc. Waarom geen windows? Tja, vind de interface van OSX net ietsje aantrekkelijker en heb wel zin in iets nieuws.

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Renegade! schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 17:23:
[...]

Er ligt hier gewoon een Mac OSX (Leopard) dvd stof te gapen (mijn broer had deze gratis van Apple gekregen om te testen maar gebruikt verder toch gewoon vista) dus dacht ik deze te kunnen gebruiken voor mijn EEE pc.
Je zegt 'gewoon'. Echter, je weet dat Apple dat besturingssysteem niet ondersteund op andere platformen dan hun eigen machines en dat er geen standaard installatiemethode is? 5 seconden zoeken op Google gaf dit al, het schijnt dus mogelijk te zijn. Veel succes.

[edit]
Ik heb één zwarte 901 besteld (met acceptgiro) bij bol.com. Eens kijken of ze uiteindelijk zullen leveren voor die prijs. >:)

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 21-08-2008 17:27 ]

Verwijderd

Renegade! schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 17:13:
Ik ga waarschijnlijk dit weekend de EEE pc 1000H bestellen. Echter vind ik deze enkel met een Franse Windows XP versie (met Azerty toetsenbord). Ik ben zowiezo al geen grote voorstander van XP op deze laptop en zou misschien wel Mac OSX erop willen installeren. Op youtube zag ik een filmpje waar iemand het voor mekaar gekregen heeft maar verder vind ik er niet veel over. Ik neem aan dat je Mac OSX er gewoon over kan installeren? Of is het wat ingewikkelder dan dat?
Filmpje is van mij.
Praktisch alles werkt behalve audio (domper) maar daar is iemand mee bezig.
Meer info kan je hier vinden:
http://forums.msiwind.net/mac/osx-eee-1000h-t1920.html
http://www.maceee.com/how...-eee-pc-901-1000h-27.html

Als je nog vragen hebt moet je even een PM sturen.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:34
The Zep Man schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 17:26:
[edit]
Ik heb één zwarte 901 besteld (met acceptgiro) bij bol.com. Eens kijken of ze uiteindelijk zullen leveren voor die prijs. >:)
Ik kan de optie "acceptgiro" niet kiezen :?

• MsG

MsG

Forumzwerver

The Zep Man schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 17:26:
[...]
Je zegt 'gewoon'. Echter, je weet dat Apple dat besturingssysteem niet ondersteund op andere platformen dan hun eigen machines en dat er geen standaard installatiemethode is? 5 seconden zoeken op Google gaf dit al, het schijnt dus mogelijk te zijn. Veel succes.

[edit]
Ik heb hem net besteld met Visa :). Mochten ze moeilijk doen, heb ik nog een rechtsbijstand achter de hand. Ik ben benieuwd :)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

WiLLoW_TieN schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:01:
[...]

Ik kan de optie "acceptgiro" niet kiezen :?
Volgens mij moet je daarvoor 'gerespecteerd klant' zijn (al bestellingen gemaakt hebben in het verleden, geen betaalachterstanden hebben, etc.). Al had je al een account en je hebt al eens besteld: hebben ze je bankrekeningnummer? Ik weet namelijk niet of je die misschien ergens van te voren in moet vullen voordat die optie beschikbaar is.
MsG schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:04:
[...]

Ik heb hem net besteld met Visa :). Mochten ze moeilijk doen, heb ik nog een rechtsbijstand achter de hand. Ik ben benieuwd :)
Die heb ik zonder gebruik van credit card ook al. ;)

Overigens maar € 1,95 verzendkosten (in bol.com stijl). Het zal mij benieuwen. Mijn huidige ervaring is bij bol.com dat als je iets besteld wat nog niet door hun geleverd wordt dat het ook voor de daadwerkelijke, dan aangegeven prijs geleverd wordt. Ik ben benieuwd of dat nu ook zo is.

[ Voor 52% gewijzigd door The Zep Man op 21-08-2008 18:11 ]

• Dijkhuis
Ik heb hem zelf ook besteld, ben benieuwd wanneer we wat van bol gaan horen.

• StraightOn.NL
Dijkhuis schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:42:
Ik heb hem zelf ook besteld, ben benieuwd wanneer we wat van bol gaan horen.
Ik heb hem ook besteld, €250 want ik had nog wat kortingscoupons :D ben benieuwt!..

• MsG

MsG

Forumzwerver

Weet iemand of er ooit nog EEE's komen in het design van de 900 komen? Ik heb de bol.com truuk gebruikt voor de 901 net, maar vind ze eigenlijk allemaal best lelijk met die inham :). De 900 ziet er echt prachtig uit imo. Het wordt voor mij echt een afweging tussen design en inhoud aangezien de 900 voor mij net wat te slecht is, maar de rest weer lelijk is :).

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

MsG schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:58:
Weet iemand of er ooit nog EEE's komen in het design van de 900 komen? Ik heb de bol.com truuk gebruikt voor de 901 net, maar vind ze eigenlijk allemaal best lelijk met die inham :). De 900 ziet er echt prachtig uit imo. Het wordt voor mij echt een afweging tussen design en inhoud aangezien de 900 voor mij net wat te slecht is, maar de rest weer lelijk is :).
Je kan kijken naar de 900A. Let wel op dat er een nieuwe batterij-connector op zit, dus geen 900-batterij ervoor kopen. ;)

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:33

-d-

MsG schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:04:
[...]

Hier ook, op de credit card - we zullen 'm wel niet krijgen, maar altijd proberen waard _/-\o_

Verwijderd

wat is het ergste dat Bol.com kan doen als je de bestelling plaatst? Een mail naar jou sturen dat het niet voor dat bedrag kan? Kun je altijd de bestelling nog annuleren?

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 19:23:
wat is het ergste dat Bol.com kan doen als je de bestelling plaatst? Een mail naar jou sturen dat het niet voor dat bedrag kan? Kun je altijd de bestelling nog annuleren?
heheheh straks sturen ze gewoon een 900 ;)

ontopic, ik neem aan dat ze em gewoon niet leveren voor die prijs, Bol is ook niet gek. ben wel benieuwd wat je rechtsbijstand kan doen. (tobo is wel klein op 901 zeg...)

[ Voor 20% gewijzigd door Ghostrider op 21-08-2008 19:35 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Is er al iemand anders die een 901 20GB met Xandros heeft? Ik wil GRAAG KDE in Advanced Desktop Mode, maar ik krijg het niet aan de praat. Dat komt vooral omdat
code:
1
download.tuxfamily.org/eeepcrepos

al lang down lijkt te zijn. Weet iemand daar misschien een mirror van? Ik heb hem niet kunnen vinden :|
De verschillende mogelijkheden hier:
http://wiki.eeeuser.com/howto:getkde
kom ik niet meer uit, want veel dingen kloppen niet meer voor de 901.

Verwijderd

Ghostrider schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 19:25:
[...]

heheheh straks sturen ze gewoon een 900 ;)
maar ik wil geen 900 haha ik wil de 901 met windows XP. Ik heb m ook zojuist besteld. Neem aan dat we een mail zullen krijgen dat deze prijs niet klopt en dat we de keuze hebben om de bestelling te annuleren of toch de bestelling te plaatsen maar dan bij moeten betalen (en evt korting vanwege het misverstand ofzo) :)

• MsG

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 19:23:
Tuurlijk ben je je geld niet kwijt. Jij bent niet degene die fout zit. Hoewel het nu wel heel toevallig wordt. iedereen opeens een zwarte :P. Ook al sturen ze een 900, dan hebben we die alsnog met korting :). Het enige nadeel is toch kleine schijf en bluetooth.

Het toetsenbord is toch net zo groot als de 900?

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07 16:49
Leuk die bol.com truuk.
Maar ik denk dat dit niet gaat lukken.
Zie hun voorwaarden.
2.1 Alle aanbiedingen van bol.com zijn vrijblijvend. Bol.com heeft het recht om prijzen te wijzigen, in het bijzonder wanneer dat op grond van (wettelijke) voorschriften noodzakelijk is. Zie ook artikel 3.6.

3.6 Als de prijzen van de aangeboden artikelen en diensten stijgen in de periode tussen het moment dat u bestelt en de uitvoering van de bestelling door bol.com, heeft u het recht de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden binnen tien (10) dagen na mededeling van de prijsverhoging door bol.com.

Verwijderd

maar op de 900 zit geen XP en dat wil ik nou juist :P. Ik heb ook de optie acceptgiro aangeklikt. Ach we zien het wel, niet geschoten is altijd mis, nietwaar?

• Dijkhuis
Inderdaad, we zollen het wel zien!

Al denk ik dat we wel opvallen nu er een aantal bestellingen achter elkaar worden gedaan, maar wie weet...

Verwijderd

het is natuurlijk een geautomatiseerde bestelling, maar het zal op een gegeven moment wel gaan opvallen haha. Ben benieuwd!

• koen
  • Niet online
^Ripper schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 19:46:
Leuk die bol.com truuk.
Maar ik denk dat dit niet gaat lukken.
Zie hun voorwaarden.

[...]
Die voorwaarden stroken niet met de wet :P Alleen wanneer er sprake is van een niet reëel bedrag (plasma tv voor 199 euro) mag de verkopende partij zich er op beroepen dat de koper eigenlijk niet te goede trouw is, omdat hij mag aannemen dat het een prijsfout is. Een EEE van 299 voor 279 is dit in mijn ogen niet en ik zal de rechtsbijstand wel inschakelen, mocht bol.com levering niet nakomen.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Jongens over die leipe Bol aanbieding:

-waarschijnlijk krijgen jullie 0 op de rekest. Dit is al vaker langs gekomen, plasma tv's, laptops, enz. voor foute spot goedkope prijzen. OK dat waren nog lagere prijzen, maar realiseer je wel dat toendertijd iedereen van fok.nl tot geenstijl.nl en Got erop af dook en niemand heeft wat gekregen, rechtbijstand of niet.
-Verder is het Offtopic :)

In ieder geval, er veel succes mee, maar dit is niet het juiste topic en forum om dat te bespreken!
BVD.

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:51
koen schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 21:09:
[...]
...Een EEE van 299 voor 279 is dit in mijn ogen niet en ik zal de rechtsbijstand wel inschakelen, mocht bol.com levering niet nakomen.
Het enige punt is dat die 901 normaal gesproken bij alle andere winkels geen 299,- maar 399,- is en dan wordt de sprong (van 399,- naar 279,-) ineens een stuk onaannemelijker.
Geef jullie ook weinig kans, maar het is jullie van harte gegund ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:03

Zenyatta

Tsjakka!

Van verschillende kanten hoor ik dat onder meer de Linux-varianten niet in Nederland op de markt gaan komen. Asus heeft mij echter laten weten dat de Eee 1000 al te koop is in ons land. Nu zag ik net in de pricewatch (pricewatch: Asus Eee PC 1000 Zwart) de Eee 1000 staan, alleen met XP erop. Op de site van de winkelier zie ik niets staan. Voor een iets hogere prijs dan de 1000(H). Iemand enig idee hoe dit zit?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjin
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-02 21:45

anjin

We are in control.

Niet geschoten is altijd mis!

Bol heeft er zojuist weer een bestelling bij ;)

Who is this general failure and why is he reading my drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou jullie hadden t gehoord he van dat ik terug was geweest en dat t nog steeds dezelfde problemen opleverde. Nu ben ik vanavond gebeld .Gelukkig krijg ik een nieuw exemplaar. Welliswaar wat laat maar dat kan ik niemand kwaad nemen!

De beste man bij dixons sneek wou me de DOA procedure niet aan doen!
Dat vind ik stijl, dat vind ik klasse!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bol.com heeft zijn prijs gecorrigeerd. De zwarte Asus EEE PC 901 met XP kost nu 'gewoon' € 379,-. Nu maar afwachten wat ze met de bestaande orders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

guys (girls) vinden jullie me een hele grote zeikert als ik op de waarschuwing wijs? Dan kom ik weer terug bij de vraag die ik hier stelde: letatcest in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 7"
Iemand enig idee wat er met de download.tuxfamily.org gebeurd is?
En weet iemand hoe die CNR-files afgehandeld moeten worden? Dat zou een makkelijke manier van installeren van programma's moeten zijn, de xandros-cnr-utils en client zijn geinstalleerd, maar ik kan er verder niets mee... (ik denk dat ik toch minibunutu maar ga proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Christijn schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:09:
Van verschillende kanten hoor ik dat onder meer de Linux-varianten niet in Nederland op de markt gaan komen. Asus heeft mij echter laten weten dat de Eee 1000 al te koop is in ons land. Nu zag ik net in de pricewatch (pricewatch: Asus Eee PC 1000 Zwart) de Eee 1000 staan, alleen met XP erop. Op de site van de winkelier zie ik niets staan. Voor een iets hogere prijs dan de 1000(H). Iemand enig idee hoe dit zit?
Ja.. Ik heb ook dezelfde vraag, maar ik neem aan dat we ook een Linux versie van de 1000 met 40GB SSD in Nederland mogen verwachten. Ik zie al dat deze zowel in de VS als Engeland te koop is en zie geen enkele reden waarom Asus dit leuke apparaat niet naar de rest van Europa zal leveren. Even afwachten dus... :*)
Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic