[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste
Acties:
  • 171.629 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Hoe zijn de ervaringen hier met betrekking tot de zwarte 901. Maakt de glossy afwerking het apparaat in notime super smerig of valt het mee? Heeft de witte in real life dezelfde 'Veerkampje' parelmoer look als de 900? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:59:
Hoe zijn de ervaringen hier met betrekking tot de zwarte 901. Maakt de glossy afwerking het apparaat in notime super smerig of valt het mee? Heeft de witte in real life dezelfde 'Veerkampje' parelmoer look als de 900? ;)
Een zwarte 901 heb ik nog niet ontdekt. De witte 901 wél en die heeft inderdaad een afschuwelijk hoog beautycase gehalte :( . Een reden voor mij om in ieder geval niet de witte te kopen. Als de zwarte echt een vette-vinger-magneet is, zijn ze mij kwijt als klant en ga ik toch op zoek naar een matte versie van één van de concurrenten. Een glimmende laptop die je dus continue in je handen hebt... hoe kunnen ze het verzinnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:42

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Zoals ik al zei, de 901 is leuk, maar ik vind em niet mooi.
Ben sowieso geen fan van glossy laptops.

Voor mij is de zwarte 900 nog het mooiste model tot nu toe O+

(zit nu tussen Delft en Schiedam in de trein, heeeeerlijk mobiel!)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de zwarte 901 en je ziet werkelijk elke vingerafdruk op de behuizing zitten. Ik neem het voor lief maar ik snap inderdaad niet waarom ze voor zo'n behuizing gekozen hebben. Gelukkig is de rand rond het scherm wel fasoenlijk matzwart dus tijdens het werken zie je weinig van vieze vingerafdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aparte Windows XP-licentie voor minicomputers
Uitgegeven: 12 augustus 2008 12:19

Microsoft liet zo'n drie maanden geleden al weten dat het bedrijf een aparte Windows XP-licentie zou aanbieden voor minicomputers. Inmiddels verschijnen de eerste ulpc's met de nieuwe licentie.

De Duitse Eee PC-fansite Eeepcnews.de heeft een van de eerste Eee Boxen ontvangen, het desktopbroertje van Asus' Eee PC. Getuige de Windows licentiesticker op deze compacte pc beschikt de Eee Box als eerste over een heuse Windows XP Home Edition ULPC-licentie.

Deze licentie biedt exact dezelfde functionaliteit als een reguliere Windows XP-licentie, maar is wel een stuk goedkoper: volgens berichten zou de prijs tussen de 26 en 32 dollar bedragen, terwijl een normale XP-licentie nog altijd minimaal 70 euro kost. Met de nieuwe licentie wil Microsoft iets doen tegen het massale gebruik van voordelige Linux-besturingssystemen op goedkope minilaptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:03:
Aparte Windows XP-licentie voor minicomputers
Uitgegeven: 12 augustus 2008 12:19

Met de nieuwe licentie wil Microsoft iets doen tegen het massale gebruik van voordelige Linux-besturingssystemen op goedkope minilaptops.
In NL heb ik (nog) geen EeePC 901/1000 en MSI Wind systemen gezien met Linux :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vriendin heeft gisteren een zwarte 1000h gehaald bij Alternate, super apparaat tot zover! :) Deze is ook lekker glanzend en vingerafdrukken 'all over' maar niet storend.
Na de tweede of derde keer booten verscheen er een rode hotpixel onder in het scherm. Op zich geen drama maar ik vroeg me af of het er dus ook meer kunnen worden na verloop van tijd. Tot nu toe zijn hier alle tft's en laptops volledig dode of hotpixelvrij dus heb er geen ervaring mee. Heb alleen ervaring met een spiegelreflex camera met hotpixels maar die konden ze destijds remappen iets wat met een scherm niet kan lijkt me.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Hoe bevallen wat nieuwere games op de 901's en 1000's?

Om de een of andere reden zie ik daar maar weinig topics en posts over.

Ik ben erg benieuwd hoe een Atom het nou doet als je een game speelt.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:12

Hoicks

Techno!

XanderDrake schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:23:

De Kolonisten van Catan loopt erg goed. Nou is dat nog niet echt een groot of nieuw spel.

Andere games heb ik nog niet geprobeerd.

First Person shooters is toch lastig spelen zonder numpad denk ik?

[ Voor 12% gewijzigd door Hoicks op 13-08-2008 17:00 ]

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn Asus EEE PC 1000H binnengekregen en ben er erg enthousiast over. Ik heb wel een probleem: het touchpad stopt er een paar minuten na de boot van XP mee.

Gezocht naar een recentere driver, dan die er nu op staat (7.0.3.6) maar die is er niet. Vond wel een oudere driver bij Asus, maar ook met die hetzelfde probleem. Geen beweging in de cursor meer te krijgen.

Als ik opnieuw start (zonder de laptop uit te schakelen) blijft het probleem bestaan. Pas nadat ik hem uit heb gehad en weer opnieuw start, is er leven in de cursor, tenminste, heel even dan.

Een externe muis doet het prima, trouwens.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:23:

Half life 1 loopt super soepel op 50fps met Atom op 1.8ghz via eeectl

Cod 1 loopt ook goed.

Maffia 1 ook

Audiosurf gaat wel

GTA Vice City redelijk soms framedrops naar 15 fps

Live for Speed loopt redelijk als je met 18fps kan leven soms 25fps op kale stukken. Het vreemde is 800x600 en 1024x600 maakt kwa fps bijna niks uit. blijft rond de 18fps

@rvdoorn

Elantech drivers al geprobeerd ??

http://www.elantech.com.tw/driver/ETD7.0.3.6_ps2drv_x86.rar

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:26

Rival24

I'll Be Back

De enige games die ik op mijn 901 heb geprobeerd zijn Unreal Tournament ('99) en Starcraft, en die draaien allebei als een tiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 22:10
Dit is ook wel een aardig dingetje..

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_AUFuDYCEz4s/SKLEUY2x8QI/AAAAAAAABy0/hWMlTy-IPrg/s400/20080812133134590.JPG

http://asuseeehacks.blogs...-digital-everun-note.html

Weighing 742g, the EVERUN NOTE features a 7-inch LCD screen with 1,024*600 resolution, 1.3M webcam, Bluetooth connectivity, and electronic dictionary function. Running on Windows XP Home Edition, it can has various storage space ranging from 12GB SSD to 80GB HDD.

Alleen geen ethernet ?

Afbeeldingslocatie: http://image1.aving.net/2008/08/12/20080812133141827.JPG

maar toch. geinig dingetje (als je dan toch een 7 inch display hebt kan een 7 toetsenbord er ook nog wel bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
PS: Oh ja, vergat ik het nog bijna: AMD Turion 64x2 Dual Core 1.2GHz, 1MB L2 Cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Die laptop ook wel, trouwens. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laptop komt morgen binnen geloof ik. nu las ik dat de sleeve die erbij zit (1000H btw) niet al te sterk wordt bevonden door sommige mensen ... en ook niet al te mooi. zijn er mensen die een andere hebben gekocht? zo ja... welke en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleeve bij Paradigit, (nog) niet gekocht maar zag hem in de winkel hangen voor 9,99. Soort van foam geval met een rits. Ze hebben trouwens ook duurdere types met meer ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
wazzup105 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 19:39:
PS: Oh ja, vergat ik het nog bijna: AMD Turion 64x2 Dual Core 1.2GHz, 1MB L2 Cache
Hmm, en waarschijnlijk een prijskaartje van €1200.- . :X
(gezien de trent dat het echte leuke spul absurd duur is)

:'(

[ Voor 12% gewijzigd door SirNobax op 13-08-2008 21:03 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 18:26:
[...]

Half life 1 loopt super soepel op 50fps met Atom op 1.8ghz via eeectl

Cod 1 loopt ook goed.

Maffia 1 ook

Audiosurf gaat wel

GTA Vice City redelijk soms framedrops naar 15 fps

Live for Speed loopt redelijk als je met 18fps kan leven soms 25fps op kale stukken. Het vreemde is 800x600 en 1024x600 maakt kwa fps bijna niks uit. blijft rond de 18fps

@rvdoorn

Elantech drivers al geprobeerd ??

http://www.elantech.com.tw/driver/ETD7.0.3.6_ps2drv_x86.rar
Thx, maar het heeft helaas niet geholpen.
Ze lijken ook hetzelfde als die van de meegeleverde CD.
In ieder geval bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Hallo :)

Ik vroeg me iets af zijn er mensen hier die ook net als ik een Starbox van MSI hebben gekocht bij hun EEE ?

Afbeeldingslocatie: http://cms.dunnet.nl/prod/cms/afbeeldingen/NS00608086_hr.jpg

http://www.dunnet.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00608086

Ben er erg over te spreken maar mijn vraag is nu wel:

Mag je die starbox in dat hoesje houden als ie aan staat en actief is?

Er zit een mooi lederen hoesje bij waar die in past maar stik it dan niet?

Er zie ook geen gaten in het doosje zodat de drive lucht kan halen.. maar ja en word soms wel warm.

Vroeg me dus af of men dit bij heeft en dan terwijl je hem gebruikt in het hoesje laat zitten.

Thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

Klippy

Still Game

Rival24 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:56:
Ik heb sinds een paar dagen een EEE PC 901 met Windows XP, en ik ben aan het opruimen geslaagd. Na wat moeite te doen voor het uninstallen van StarOffice, wil ik nu ook graag MS Works 9 eraf gooien, alleen blijkt dat een stuk lastiger te zijn. De uninstaller zegt dat hij hiervoor WORKS9.MSI nodig heeft, maar deze is niet bijgeleverd op de DVD van Asus.

Ik heb nu geen idee hoe ik Works 9 netjes kan verwijderen. En hoewel het niet mag, heb ik ook geprobeerd een image van Works 9 te downloaden, maar hiermee wil het ook niet gedeinstalleerd worden want volgens mij moet het een Nederlandse versie zijn. Heeft iemand een idee hoe ik dit baggerproduct kan verwijderen?
Wel vreemd hoor, ik kon alles gewoon verwijderen (volledig) via de normale uninstalls.
Duurde wel verdacht lang voordat StarOffice weg was (minuut of 10), maar ik zie er niks meer van staan.
Works hetzelfde.

Zwarte 901 hier ook en inderdaad vingerafdrukken :(
Al moet ik zeggen dat ik me er weinig aan stoor en echt opvallen doet het ook niet, ligt er maar aan hoe je er naar kijkt. Maar ik vind het zelf ook een domme keuze.
Al blijft glanzend zwart nog altijd mooier dan dat wit (vind ik dan).

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Ik heb sinds gisteren de EEE PC 1000H. Ik kan maar niet de activatie code voor EEE Storage vinden in het manual. Kijk ik niet goed of moet ik ergens anders zoeken?

Dear,

Only the 1000H with a SSD has access to the online storage. The normal version doesnt because it has a bigger harddisk.

Met vriendelijke groet,

Asus TSD

[ Voor 35% gewijzigd door Ynnoz op 14-08-2008 16:05 ]

• wazzup105
SirNobax schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:02:
[...]

Hmm, en waarschijnlijk een prijskaartje van €1200.- . :X
(gezien de trent dat het echte leuke spul absurd duur is)

:'(
bijna:

Price is rumored to be around $800..

http://jkkmobile.blogspot...ls-about-everun-note.html

(maar schijnt dan wel een touchscreen te hebben... mag ook wel, want ruimte voor een touchpad is er niet)

Verwijderd

wazzup105 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 09:07:
[...]

bijna:

Price is rumored to be around $800..

http://jkkmobile.blogspot...ls-about-everun-note.html

(maar schijnt dan wel een touchscreen te hebben... mag ook wel, want ruimte voor een touchpad is er niet)
Als je t mij vraagt vind ik het een onhandige ding. Doe niet moeilijk gewoon 901 of 1000h halen.

Verwijderd

Is dit niet iets voorin de TS?

http://www.fileshack.us/g...Eee+PC+Specificaties.docx

Een tabel in Word met alle specificaties van de modellen, waaronder ook de allernieuwste modellen. Alleen één dit weet ik niet zeker of dat klopt, op de site van Asus staat dat de 900 16G eeen 16Gb SSD heeft en de 900A een 8 of 16 GB SSD, weet iemand of dit ook net als bij de 900, 901, en de 1000 een combinatie van SSD en Flash geheugen is?

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
wazzup105 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 19:39:
DIT maakt dat apparaatje een killer voor mij >:)
Die Turion X2's vernietigen natuurlijk elke Atom of Celeron ULV qua prestaties.

En niet te vergeten: vaak worden de CPU's gecombineerd met stevige ATi IGP's!

Jammer van de prijs toch. En ik vind em lijken op een make-up doosje.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
In Ander Nieuws

Zo te zien zijn de SSD's van de 901 en 1000 niet fantastisch, langzamer dan de 701 en 900's zo te zien.
Artikel

Verwijderd

Vraagje aan mensen met een 1000H, klopt het dat de linkerklik toets van de touchpad anders reageert dan de rechter? De rechtertoets klikt prima, ook gewoon hoorbaar maar de linkertoets geeft geen hoorbare klik en reageert minder goed, je moet ook harder drukken. Dit lijkt me een defect of een Eee pc 'probleempje'. Iemand suggesties? Ik wil het ding niet drie weken kwijt zijn eerlijk gezegd.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2008 19:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:11:
Vraagje aan mensen met een 1000H, klopt het dat de linkerklik toets van de touchpad anders reageert dan de rechter? De rechtertoets klikt prima, ook gewoon hoorbaar maar de linkertoets geeft geen hoorbare klik en reageert minder goed, je moet ook harder drukken. Dit lijkt me een defect of een Eee pc 'probleempje'. Iemand suggesties? Ik wil het ding niet drie weken kwijt zijn eerlijk gezegd.
Ik heb dat ook. Alleen bij mij is het andersom. Bij mij maakt de linkerklik meer geluid dan de rechter. Maar hij functioneert evengoed, niet dat ik harder moet klikken dan de andere.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
XanderDrake schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 18:01:
[...]
DIT maakt dat apparaatje een killer voor mij >:)
Die Turion X2's vernietigen natuurlijk elke Atom of Celeron ULV qua prestaties.

En niet te vergeten: vaak worden de CPU's gecombineerd met stevige ATi IGP's!
[..]
Hij heeft een onboard X1250, met andere woorden, lekker Half Life 2 op redelijke settings spelen >:) .

Als dit beestje niet te duur word, dan komt er echt geen Atom-based pc hierbinnen. Super klein en flink wat power.

EDIT

Turion x2 @ 1.2ghz
Afbeeldingslocatie: http://sirnobax.googlepages.com/turionx2.jpg

Atom @ 1.33Ghz (Intel Poulsbo chipset, dat 2.5Watt ding)
Afbeeldingslocatie: http://sirnobax.googlepages.com/atom.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door SirNobax op 14-08-2008 19:57 ]

Pentaxiaan

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:40:
[...]

Ik heb dat ook. Alleen bij mij is het andersom. Bij mij maakt de linkerklik meer geluid dan de rechter. Maar hij functioneert evengoed, niet dat ik harder moet klikken dan de andere.
Het geluid maakt me niet zoveel uit maar ik merk nu ik steeds meer met de touchpad ga werken dat de toets niet over het hele bereik evengoed reageert. Vaak uitersts links pakt ie helemaal niets. Na verloop van tijd wel vervelend als je steeds opnieuw moet klikken met je duim.

Ruilen ze dit soort gevallen om of sturen ze de produkten altijd op voor RMA?

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:26
Een vriend van mij heeft een 900 gekocht maar krijgt hem niet verbonden aan wat voor wireless netwerk dan ook. Omdat ik geen problemen heb gehad met mijn 701 heb ik het maar voor hem geprobeerd maar ik krijg het ook niet voor elkaar. Echt allerlei verschillende (on)beveiligde netwerken geprobeerd en heel veel tips via google geprobeerd maar het wil maar niet lukken.
Ik krijg steeds het volgende:
" no working leases in persistent databases "
Wie o wie weet DE oplossing?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:40:
[...]

Na wat ervaringen lezen lijkt dat retourneren en RMA gedoe me toch niks. :'( Ik heb em zelf maar een beetje opengeschroefd en de schakelaar doet het nu stukken beter. De schroefjes net onder de touchpad kun je losdraaien en dan geeft het plastic wat mee. Het plastic is gewoon een beetje lomp gemonteerd. Ik durf em alleen nog niet helemaal uit elkaar te halen, krijg ik ruzie. :9

• rvduijn
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-10-2023
Nu al 2 soorten geheugen geprobeerd kingston en AData in beide gevallenb ziet ie van de 2 maar 1 GB

• Kaguya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-03 15:31
Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken naar een goede laptop voor de Uni, eigenlijk zijn er nog maar 2 overgebleven, de MSI Wind en de EEE 1000H. Als ik zo de reviews lees, vinden de meeste de Wind iets beter, vooral door het toetsenbord.[De Shift knop...]
Het lijkt er alleen niet op dat ik voor het schooljaar begint een MSI Wind met 6Cells batterij kan bemachtigen, dus....rest de vraag aan alle 1000H eigenaars:

Typt het zo wel aardig? En ben je er al snel aan gewend?

Het wordt namelijk mijn eerste laptop en ik hoop deze nog voor een tijdje te kunnen gebruiken...@2jaar

• wsmaal
  • Niet online
XanderDrake schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 18:05:
In Ander Nieuws

Zo te zien zijn de SSD's van de 901 en 1000 niet fantastisch, langzamer dan de 701 en 900's zo te zien.
Artikel
Dit artikel suggereert dat er wellicht twee versies van de 901 (faster/slower ssd?) wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gister later in de middag m'n witte 1000H ontvangen en ik moet zeggen dat als de laptop nou ook nog eens van zacht materiaal zou zijn, de aaibaarheidsfactor bijzonder hoog is, wat een leuk ding :D hij's ook nog vrij rap ook. het viel me allemaal niet tegen, erg gaaf dus! op nou ja... de rechter shift knop na dan. wel heb ik (voordat ik de laptop ontving al!) een 2 gb intern geheugen reepje besteld. ik las dat dit nog een behoorlijk verschil kan maken.

wel heb ik nog een vraag. ik heb win xp pro er zonder moeite op kunnen zetten. enkel kan ik nu niet kiezen om de 1024 x 768 resolutie aan te zetten (met compressie... dus iets uitgerekt). vreemd? ik ga er straks naar kijken dus misschien kom ik er zelf wel achter :) wilde iig even laten weten dat ik tot nu toe erg tevreden ben. :D

edit:
btw, ik heb er nu ook standaard een 16gb SD kaart in zitten van m'n digitale fotocamera... daar heb ik er namelijk 2 van en zo lang ik de 2e niet nodig heb is het een goede solid state backup schijf. :D

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2008 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaguya schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 23:18:
Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken naar een goede laptop voor de Uni, eigenlijk zijn er nog maar 2 overgebleven, de MSI Wind en de EEE 1000H. Als ik zo de reviews lees, vinden de meeste de Wind iets beter, vooral door het toetsenbord.[De Shift knop...]
Het lijkt er alleen niet op dat ik voor het schooljaar begint een MSI Wind met 6Cells batterij kan bemachtigen, dus....rest de vraag aan alle 1000H eigenaars:

Het wordt namelijk mijn eerste laptop en ik hoop deze nog voor een tijdje te kunnen gebruiken...@2jaar
Ik ben nu kleine 2 weken in bezit van een zwarte 1000h. Ben er zeer tevreden mee, de beste laptop dat ik tot nu toe heb gehad. De toetsenbord is bijna identiek aan een normale full-size laptop, dus je zult er heel snel vertrouwd aan raken en de muispad is ook groot genoeg.De snelheid was ik zeer verbaasd over, supersnel. De laptop ziet er gelikt en stevig uit, kan makelijk 2 jaar mee, je hebt er ook 2 jaar garantie op dus dat komt wel goed. Je zult er echt geen spijt van krijgen, is het geld dubbel en dwars waard. Kopen gewoon. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2008 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobbo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-03 15:11
Mijn 1000h is qua booten een stuk trager geworden. Van 40 seconde naar meer dan een minuut. Ik heb het volgende geinstalleerd: firefox, avast, mediamonkey, safari, quicktime, adaware

Wat is het beste tooltje om te kijken wat er allemaal wordt opgestart?

Ik lees overal bootvis maar krijg niet de indruk dat je dan echt goed handmatig kan beinvloeden wat er allemaal start. Tips iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jobbo schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:01:
Mijn 1000h is qua booten een stuk trager geworden. Van 40 seconde naar meer dan een minuut. Ik heb het volgende geinstalleerd: firefox, avast, mediamonkey, safari, quicktime, adaware

Ik lees overal bootvis maar krijg niet de indruk dat je dan echt goed handmatig kan beinvloeden wat er allemaal start. Tips iemand?
tuneup utility of shampoo winoptimizer werken ook goed voor zoiets :) ... maar die hebben nog veel meer nuttige functionaliteiten dan enkel dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:05
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:21:
Is dit niet iets voorin de TS?

http://www.fileshack.us/g...Eee+PC+Specificaties.docx

Een tabel in Word met alle specificaties van de modellen, waaronder ook de allernieuwste modellen. Alleen één dit weet ik niet zeker of dat klopt, op de site van Asus staat dat de 900 16G eeen 16Gb SSD heeft en de 900A een 8 of 16 GB SSD, weet iemand of dit ook net als bij de 900, 901, en de 1000 een combinatie van SSD en Flash geheugen is?
Ik heb hem zelf even in html online gegooid, als ik zo vrij mag zijn

http://www.kleinelaptops.nl/eeemodellen.php

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaguya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-03 15:31
@Mojo: Bedankt voor je reactie, het ging mij vooral om die rare shift key, geen last van gehad tijdens het typen?

@Jobo: Probeer dit progamma is: http://technet.microsoft....ysinternals/bb963902.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Kaguya schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:43:
@Mojo: Bedankt voor je reactie, het ging mij vooral om die rare shift key, geen last van gehad tijdens het typen?

De rechter shift is jammer genoeg wel even groot als een letter. De linker shift is wel normaal, in t begin druk je wel per ongeluk op de pijl-onhoog, maar daar ben ik gelukkig aan gewend. voor de rest vind ik de knoppen goed, de enter knop mocht iets groter zijn maar dat is gelukkig niet irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobbo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-03 15:11
Kaguya schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:43:

@Jobo: Probeer dit progamma is: http://technet.microsoft....ysinternals/bb963902.aspx
Thanks voor de boottips! Uiteindelijk gemerkt dat het resultaat voornamelijk in avast installatie lag. Toch maar voor de veiligheid dat erop laten staan. AVG was overigens zwaarder qua boot.
Met typen heb ik nogal eens dat ik onbewust een letter 2x intyp. Dat is dus niet ideaal.

Verder vind ik de multitouch wel echt een toegevoegde waarde. Met 2 vingers scrollen. Tappen met 3 vingers om een browser pagina terug te gaan, met 2 vingers om rechtermuis functie te activeren.
Die buttons bij het mousepad vind ik overigens niks. Veel te zwaar.

Net overigens nog wel een image teruggezet van de support dvd. Ik heb nu wel ongeveer alles geprobeerd en ik merk dat ik maar gewoon de boel moet nemen zoals het uit de doos komt, dat werkt al heel aardig. Ik heb nog geprobeerd om dit alles op een usb stick te zetten maar dat was echt te ingewikkeld voor mij (dus support dvd op usb stick en dan booten vanaf usb). Was wel handig geweest want nu heb ik een externe dvd speler moeten halen.

Ik ben er nou nog niet helemaal uit of ik het wat vind. Toch allemaal vrij traag. Wel lekker 4-5 uur op de accu. Het irriteert me gewoon dat het allemaal trager is dan mn 3 jaar oude dell laptop. Ook de video prestaties vallen zwaar tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=30579794,noline]. Als ik zo de reviews lees, vinden de meeste de Wind iets beter, vooral door het toetsenbord.[De Shift knop...]

Die shift knop? Ja klopt een beetje vreemde plaatsing maar daar wen je wel aan, liever dan een Fn knop op de plek waar je een Ctrl verwacht :D (dat heeft de msi, is iets waar ik echt niet aan kan wennen!)

overige voordelen van de Asus (waarom ik niet voor MSI ben gegaan);
6-cell accu
Multi-touchpad (en groot touchpad)
beter geluid
Laptop goed leverbaar, ook in zwart
kleine compacte adapter
10Gig storage online (misschien om belangrijke documenten te backuppen?)
Wireless N kaart

Nadeel: hij is stukje groter

Het toetsenboard bevalt mij overigens echt super! ik heb nooit de msi gebruikt, dat moet ik er wel bij zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
jobbo schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:01:

Je moet niet ver zoeken, gooi Avast en Adaware er even af (gewoon als test), en je zal zien dat je pctje al een heel stuk sneller draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben, nu ik het als afstudeercadeautje van mijn ouders heb gekregen, driftig op zoek naar een witte 901 20GB met linux en 6 cells batterij, maar het lijkt opeens wel dat er alleen windows versies, 4 cells batterij versies of zwarte te krijgen zijn. Nu kan ik me voorstellen dat meer mensen willen wat ik wil en het dus uitverkocht is. Jullie nog winkeltips on/offline?

Ik ga over anderhalve week naar afrika en wil hem dan in ieder geval hebben, dus zit krap qua levertijd. En een goede batterij lijkt met ook handig daar ivm stroomschaarste... misschien zal ik toch de windows 12 GB versie nemen? Had dat niet in mijn hoofd, maar als het niet anders gaat...

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:23:
Ik ben, nu ik het als afstudeercadeautje van mijn ouders heb gekregen, driftig op zoek naar een witte 901 20GB met linux en 6 cells batterij, maar het lijkt opeens wel dat er alleen windows versies, 4 cells batterij versies of zwarte te krijgen zijn. Nu kan ik me voorstellen dat meer mensen willen wat ik wil en het dus uitverkocht is. Jullie nog winkeltips on/offline?

Ik ga over anderhalve week naar afrika en wil hem dan in ieder geval hebben, dus zit krap qua levertijd. En een goede batterij lijkt met ook handig daar ivm stroomschaarste... misschien zal ik toch de windows 12 GB versie nemen? Had dat niet in mijn hoofd, maar als het niet anders gaat...
Ik had laatst begrepen dat de Linux versie niet of in ieder geval nog niet in NL leverbaar is. Daarbij zijn er geen 901 modellen met een 4 cells batterij, enige twee smaken in NL zijn nu WinXP zwart of wit met 6 cells batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:35:
[...]

Ik had laatst begrepen dat de Linux versie niet of in ieder geval nog niet in NL leverbaar is. Daarbij zijn er geen 901 modellen met een 4 cells batterij, enige twee smaken in NL zijn nu WinXP zwart of wit met 6 cells batterij.
Dank je wel. Dus de Linux is niet hier in NL verkrijgbaar....beetje in de war dus door buitenlandse reviews...

Over de batterij: Ik zag de 900 met 20 GB in het wit met linux bij Azerty, maar idd met een 4 cells batterij. Ik ga dan maar alsnog de windows versie nemen. Tijd dringt en ik zou toch een Limux newbie zijn, maar ik wilde Linux graag proberen en de grotere opslagruimte hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:06:
[...]

tuneup utility of shampoo winoptimizer werken ook goed voor zoiets :) ... maar die hebben nog veel meer nuttige functionaliteiten dan enkel dat.
Zelf gebruik ik Revo uninstaller (freeware) een prima programma om je computer schoon te houden.
Je kan ook de programma's die automatisch opstarten uitzetten en nog veel meer!

Succes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*, daar doen we niet aan op GoT!

[ Voor 90% gewijzigd door GENETX op 16-08-2008 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Pech hebben? Ding op marktplaats verkopen en hopen dat er iemand genoeg voor over heeft. Verlies ga je er sowieso op draaien ;) En slopen onder garantie heeft geen zin, enige wat je dan gaat krijgen is een tijdje geen EEE (6-8 weken ofzo terwijl ie naar het reparatiecentrum is) en daarna een gerepareerde EEE terug. Bij een defect ga je namelijk echt geen geld terug krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 08:18

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ynnoz schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 01:03:
Ik heb sinds gisteren de EEE PC 1000H. Ik kan maar niet de activatie code voor EEE Storage vinden in het manual. Kijk ik niet goed of moet ik ergens anders zoeken?

Dear,

Only the 1000H with a SSD has access to the online storage. The normal version doesnt because it has a bigger harddisk.

Met vriendelijke groet,

Asus TSD
Ik heb zelf ook een 1000h en hier stond ook geen activatie code op. Als je echter een paar pagina's terugleest heb ik een link gepost waar je via je eeepc een installer kunt downloaden hiervoor. Als het goed is zal die ook op de support cd moeten staan. Zodra je hier geactiveerd bent heb je 10gb ter beschikking. Er zijn blijkbaar andere modellen die wel de volle 20gb krijgen.
rvduijn schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 23:16:
Nu al 2 soorten geheugen geprobeerd kingston en AData in beide gevallenb ziet ie van de 2 maar 1 GB
Voor als je het over een 1000h hebt, je moet hem opnieuw installeren om de volle 2gb te zien. Ik had hetzelfde probleem hiermee en het lijkt erop dat ze dit ergens gelimit hebben.

Het valt me net in dat ze dit misschien in de bootopties hebben gelimit. Voor iemand die nog zijn originele xp erop heeft staan zou die dat kunnen controleren. Ik heb helaas geen cd brander in de buurt om het uit te proberen.

[ Voor 27% gewijzigd door Yagermeister op 16-08-2008 19:43 ]

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 20:02:
Sleeve bij Paradigit, (nog) niet gekocht maar zag hem in de winkel hangen voor 9,99. Soort van foam geval met een rits. Ze hebben trouwens ook duurdere types met meer ruimte.
Mooi, maandag er meteen eens naartoe fietsen. d:)b

Ik voel me trouwens met mijn eee 701 een beetje een buitenbeentje worden in dit forum.......

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Caveman schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:27:
[...]

Mooi, maandag er meteen eens naartoe fietsen. d:)b

Ik voel me trouwens met mijn eee 701 een beetje een buitenbeentje worden in dit forum.......
Niet bang zijn, mijn vader heeft de 701 terwijl ik de 1000h heb :P

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:57
Hmm, windows heeft bij mij af en toe van lichte haperingen.. terwijl dat eerst niet was. Soms in FF, en bij het opstarten freesed hij even, tijdje later komt alles ineens wel open wat ik in die tijd heb aangeklikt.
Lijkt me een windows probleem.. misschien toch windows er opnieuw opzetten een keertje..

En nogmaals, is er eindelijk al iemand die kan bevestigen dat 1 -> 2GB ram geheugen echt uitmaakt? ik twijfel nog steeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
Tomino schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 22:18:
Hmm, windows heeft bij mij af en toe van lichte haperingen.. terwijl dat eerst niet was. Soms in FF, en bij het opstarten freesed hij even, tijdje later komt alles ineens wel open wat ik in die tijd heb aangeklikt.
Lijkt me een windows probleem.. misschien toch windows er opnieuw opzetten een keertje..

En nogmaals, is er eindelijk al iemand die kan bevestigen dat 1 -> 2GB ram geheugen echt uitmaakt? ik twijfel nog steeds...
Ik neem aan dat je bedoelt of het sneller is? Licht eraan waar je de laptop voor gebruikt, gebruik je hem om alleen maar te internetten of gebruik je hem voor meerdere dingen? Heb je veel of weinig openstaan?
Etc.

Meer geheugen helpt natuurlijk altijd, maar je merkt het echt goed als je meerdere applicaties gaat gebruiken

Hoop dat het zo duidelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het was me nog niet gelukt om HD (720p) vloeiend af te spelen op de 1000H... ik had gelezen dat dit goed kan. misschien nog verkeerde instellingen in MPC... had ook even met VLC aangezet, maar zelfde trage resultaat. ik kom er nog wel uit. heb ook al 2 gig kaartje besteld dus.

ik was trouwens vandaag even in de mediamarkt in utrecht en daar stond een msi wind. ik moet zeggen dat die toch echt een stuk minder stevig aanvoelt als de EEE 1000H.. die lijkt me veel steviger/kwalitatiever gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 23:51:
het was me nog niet gelukt om HD (720p) vloeiend af te spelen op de 1000H... ik had gelezen dat dit goed kan. misschien nog verkeerde instellingen in MPC... had ook even met VLC aangezet, maar zelfde trage resultaat. ik kom er nog wel uit. heb ook al 2 gig kaartje besteld dus.

ik was trouwens vandaag even in de mediamarkt in utrecht en daar stond een msi wind. ik moet zeggen dat die toch echt een stuk minder stevig aanvoelt als de EEE 1000H.. die lijkt me veel steviger/kwalitatiever gemaakt.
Ik kan bevestigen dat 720p makkelijk lukt op de 1000h. Wat ik wel heb gedaan is coreavc installeren en dan het combined-community-codec-pack erbij geinstalleerd. Wmvhd filmpjes lopen trouwens zonder die 2 bovenstaande dingen. Zelfs 1080p loopt perfect. Let wel ik heb 2gb geheugen erin zitten en een cleane install.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik heb hier een folder van Telfort liggen met daarin een aanbieding van 3 g internet voor 39 euro inclusief een eee 700. Het speciale aan deze asus is dat het eentje met een 7 inch scherm betreft, maar niet zoals de bekende 700 waar het schermpje kleiner is dan de computer met 2 luidsprekers aan weerszijden, maar dus gewoon met een nog kleinere asus en met de luidsprekers geintregeert in t scherm. Ik dus meteen ff googelen maar er is dus niks over op t net te vinden. belazert telfort nou de boel< en is t een photshop geintje, of weten ze daar meer dan wij?

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2v0in0j.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door verleemen op 17-08-2008 11:30 ]

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-11-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 23:51:

Op de 1000H zou het sowieso moeten kunnen, 720 draait ook prima op mijn 900. 1080P daarentegen loopt niet geheel vloeiend, maar alsof ik dat erop ga kijken. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 09:34
verleemen schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 11:23:
Ik heb hier een folder van Telfort liggen met daarin een aanbieding van 3 g internet voor 39 euro inclusief een eee 700. Het speciale aan deze asus is dat het eentje met een 7 inch scherm betreft, maar niet zoals de bekende 700 waar het schermpje kleiner is dan de computer met 2 luidsprekers aan weerszijden, maar dus gewoon met een nog kleinere asus en met de luidsprekers geintregeert in t scherm. Ik dus meteen ff googelen maar er is dus niks over op t net te vinden. belazert telfort nou de boel< en is t een photshop geintje, of weten ze daar meer dan wij?

[afbeelding]
Is idd de verkeerde afbeelding. De mediamarkt hier haalde hetzelfde geintje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 22:18:
Same here... zeer regelmatig korte freezes. Het HD-lampje blijft dan even branden en na een paar seconden kan ik weer verder werken. Vaak in FF inderdaad, maar ik merk het ook tijdens het werken met de laptop zonder internet. Kort na de installatie van Windows had ik hier geen last van, maar het begon al vrij snel daarna. Ik heb nu de pagefile uitgezet maar dit maakt geen enkel verschil.
Iemand misschien een idee hierover? Ik werk met een nlited XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:30

MsG

Forumzwerver

trolleystad schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 11:41:
[...]

Is idd de verkeerde afbeelding. De mediamarkt hier haalde hetzelfde geintje uit.
Tweakers doet het omgekeerde met de 900 in de Pricewatch :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat asus niet eens met een nieuwe 700 komen? die zou dan inderdaad kleiner en lichter dan de 900 moeten zijn (meer portable) en met verbeterde specs t.o.v. de 701 moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:35:
[...]

Zelf gebruik ik Revo uninstaller (freeware) een prima programma om je computer schoon te houden.
Je kan ook de programma's die automatisch opstarten uitzetten en nog veel meer.
Een uitmuntende tip. Met Vista (Ultimate) heb ik problemen met het verwijderen van programma's (o.a. Virtual box) via de reguliere tools (uninstall programs) op mijn PC. Met Revo is het verwijderen gemakkelijk, probleemloos en grondig gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een Panasonic 4GB SDHC card die ik wel onder Linux kan lezen op mijn EEE maar niet onder XP. Is dat een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:00:
Ik heb hier een Panasonic 4GB SDHC card die ik wel onder Linux kan lezen op mijn EEE maar niet onder XP. Is dat een bekend probleem?
vertel eerst eens met wat voor filesystem dat kaartje geformatteerd is en of windows disk manager hem wel ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
Ik vind het moeilijk om de verschillende netbooks in real life te zien en te voelen; in veel winkels kan je de netbooks vaak alleen achter glas zien. En dat vind ik toch wel jammer. Laatst kon ik wel de eee701 zien en voelen bij de MM in almere. Maar de andere typen zoals de 900 en de acer one zaten achter glas. Vooral de toetsenbord en de degelijkheid is nou eenmaal moeilijk in te schatten.

Kan iemand zeggen bij welke winkels je bijvoorbeeld de 1000h ,de wind en de acer one wel 'voelbaar' zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 21:10
cc12 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 14:33:
Ik vind het moeilijk om de verschillende netbooks in real life te zien en te voelen; in veel winkels kan je de netbooks vaak alleen achter glas zien. En dat vind ik toch wel jammer. Laatst kon ik wel de eee701 zien en voelen bij de MM in almere. Maar de andere typen zoals de 900 en de acer one zaten achter glas. Vooral de toetsenbord en de degelijkheid is nou eenmaal moeilijk in te schatten.

Kan iemand zeggen bij welke winkels je bijvoorbeeld de 1000h ,de wind en de acer one wel 'voelbaar' zijn?
Ik ben bij de mediamarkt in hengelo en enschede en deventer geweest en daar stonden ze gewoon allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:52:
[...]

vertel eerst eens met wat voor filesystem dat kaartje geformatteerd is en of windows disk manager hem wel ziet.
thanks, fout lag inderdaad aan het kaartje dat blijkbaar een 'tik' had gehad. Een herformat onder OS X herstelde hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 12:03:
[...]

Same here... zeer regelmatig korte freezes. Het HD-lampje blijft dan even branden en na een paar seconden kan ik weer verder werken. Vaak in FF inderdaad, maar ik merk het ook tijdens het werken met de laptop zonder internet. Kort na de installatie van Windows had ik hier geen last van, maar het begon al vrij snel daarna. Ik heb nu de pagefile uitgezet maar dit maakt geen enkel verschil.
Iemand misschien een idee hierover? Ik werk met een nlited XP.
Precies, dat ja. En inderdaad was dit NIET tijdens het begin..
900 linux, staat nu xp op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

Klippy

Still Game

Tomino schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 16:30:
[...]

Op welke EEE?

Ik heb hier ook last van namelijk, een 901, alleen is dat al vanaf het begin.
Soms is het even minder en ik heb er nog niet echt last van, maar het begint een beetje te storen.

Weet eigenlijk niet of het een Windows probleempje is. Wel software denk ik, maar ben er ook nog niet achter waar het percies door komt...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is het op de 900. Was een Linux versie waar ik zelf XP op heb gezet.
Het begint mij ook steeds meer te storen.

Xp staat op de 4Gb SSD.
Geformatteerd als NTFS.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Even een vraag over de taal van XP op de 1000H. Ik heb sinds een paar dagen een 1000H dus. Bij de leverancier heb ik bij het bestellen gevraagd of ik hem ook in het Engels kon zetten. Dit werd bevestigend beantwoord: bij de eerste keer opstarten zou ik uit diverse talen kunnen kiezen. Mooi. De eee kwam binnen en bij het opstarten stond er een NL XP op. Ok, dacht ik, dat kunnen we wel herstellen via de recovery DVD. Maar deze is ook NL. Ik kan nergens een taal kiezen.
Dus heb ik de leverancier weer gemaild. Antwoord: het moet echt mogelijk zijn. Nee dus. Echt niet.
Ik heb dit topic doorgespit en ook het eeeforum, maar eigenlijk geen antwoord gevonden op m'n vraag. De meesten zetten er gewoon een andere XP op. Maar ik wil dit gewoon netjes en legaal doen. Ik heb ook de recovery DVD onder de loupe genomen. Hier staat gewoon een Ghost image op, en deze bevat een NL XP. Hoe krijg ik de eee nu in het Engels? Moet ik daarvoor een Engelse recovery DVD zien te krijgen? Of zijn er andere oplossingen?

[ Voor 11% gewijzigd door Microkid op 17-08-2008 21:14 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Je kunt gewoon een engelse home oem cd gebruiken om te installeren. Ik had eerst ook met een cleane oem opnieuw geinstalleerd omdat ik dacht dat er een limit van 1gb op de standaard install zat. Blijkbaar als je via msconfig de 2gb switch aanzet werkt het wel gewoon.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:00:
SDHC kaartjes werken onder Xp niet zomaar, wel onder Vista en Linux. Voor XP moet je speciale drivers voor de kaartlezer hebben, geen idee of die er voor de EeePC zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik heb zelf ook een 4gb sd kaartje maar die werd gewoon gezien onder xp, Zover mij bekend hoef je er geen aparte drivers voor te hebben. Ik heb het over een clean install dan wel op de 701 en 1000h.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Yagermeister schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 22:23:
Je kunt gewoon een engelse home oem cd gebruiken om te installeren. Ik had eerst ook met een cleane oem opnieuw geinstalleerd omdat ik dacht dat er een limit van 1gb op de standaard install zat. Blijkbaar als je via msconfig de 2gb switch aanzet werkt het wel gewoon.
Dat zou kunnen, maar dan moet ik zelf alle Asus tools enz erop zetten en daar zit ik niet echt op te wachten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

De drivers hebben een install-all installer en hetzelfde geldt ook oor de utils. Nadeel van de utils is wel dat deze dus alles installeert zoals works en staroffice erbij.

Zelf wil ik deze bijv niet hebben maar als je dat niet eens erg vindt zou ik zeggen gebruik de install-all opties die de cd geeft. Dan hoef je niet eens zelf te rebooten.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzeist
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-07 07:56
Tomino schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 16:30:
[...]

900 linux, staat nu xp op..
Had jij de freezes ook onde Linux?

Kennelijk hikt de 901 tijdens disk writes. (mij mij, onder xp)

Ik merk dat vooral nadat ik een nieuwe pagina open in Firefox3. als ik dan constant met mijn muiswiel draai, merk ik altijd na een seconde of 5 dan FF 2 seconden kleeft. Precies opdat moment wordt de sqlite ff-history database bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Mijn 901 heeft ook last van hikups, of dit nou gekomen is na het verwijderen van diverse dingen is mij onduidelijk. Het lijkt mij niet alsof een applicatie iets niet kan vinden.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cletje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12-2024
Ghostrider schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:36:
Mijn 901 heeft ook last van hikups, of dit nou gekomen is na het verwijderen van diverse dingen is mij onduidelijk. Het lijkt mij niet alsof een applicatie iets niet kan vinden.
Kan jullie probleem misschien hiermee verholpen worden? (stond eerder in dit topic):

"Ik kwam gisteravond tot de conclusie dat mijn EEE vrij druk bezig was met van alles en vrij traag werd. Erg vreemd. Wat bleek .. had ik een verkeerde RALink drivers geinstalleerde welke om de 0.1 seconde op zoek was naar hardware en netwerken. Nomde lekker 60%+ van mijn CPU af."

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Vraagje; ik las op het eeeforum wel dat er een 9 en zelfs een 12 cells accu te verkrijgen was voor de 1000h, maar steekt deze ook uit en zo ja, hoeveel? Hebben zowel de 6 als de 12 hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Cletje schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:11:
[...]

Kan jullie probleem misschien hiermee verholpen worden? (stond eerder in dit topic):

"Ik kwam gisteravond tot de conclusie dat mijn EEE vrij druk bezig was met van alles en vrij traag werd. Erg vreemd. Wat bleek .. had ik een verkeerde RALink drivers geinstalleerde welke om de 0.1 seconde op zoek was naar hardware en netwerken. Nomde lekker 60%+ van mijn CPU af."

Succes!
Dat zijn dus de wireless drivers? Die installeer ik gewoon via de asus site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk/wenselijk eeectl samen met ASUS Super Hybrid Engine te gebruiken?
Of veroorzaakt dit een nucleaire ramp "melt down" van mijn Eee pc 1000H black "Fingerprints" editie.
Eeectl gedownload van http://rapidshare.com/files/137793565/eeectl.rar.html
Als het goed is moet dit eeectl proggie aangepast zijn voor de Eee pc 1000H maar heb hier zelf geen ervaring mee.
Wil eigenlijk eeectl alleen gebruiken om de Fanspeed te regelen en de temp realtime uit te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks

Hoicks

Techno!

WIndows XP installatie op een ASUS Eee PC 901 12G

Ik moet zeggen dat de keuze voor WinXP op een 12G (1x4 en 1x 8 SSD) toch erg vreemd is.

Uiteindelijk moest ik Windows XP Pro installeren op de 8GB SSD. Ik als niet onervaren ICTér heb teveel geklooi gehad om Windows XP te installeren op de 4GB SSD. Nu werkt het vrij goed, hoewel ik het idee heb dat de 8GB SSD wel een stuk trager is dan de 4GB SSD. Hier heb ik wel inmiddels 6 installaties Windows XP pro voor gedaan.

Ook ik heb last van hickups. Zowel toen ik de installatie op de 4GB SSD had staan en nu ook op de 8GB SSD. Soms krijg ik het idee dat de SSD minder threads aankan dan een conventionele schijf.

Op dit moment heb ik dus het volgende gedaan:

Windows XP PRO SP3 op de 8GB SSD waarvan nog 3GB vrij
Alle Asus software en drivers
Office 2003 (Word/Excel/Outlook)
Internet Explorer 7
Winamp
Jasc Paint Shop Pro 7
Irfanview
Daemon Tools
WinDVD
Avermedia TV (om DVB-T te kunnen kijken)
Activesync 4.5
Google Earth
MSN Messenger

Op de 4GB SSD heb ik de swapfile geparkeerd op automatisch beheerde grootte. Hier heb ik nu nog 2GB vrij.

De media (muziek/video e.d.) ga ik plaatsen op een 16GB SDHC kaart die ik standaard in het slot laat zitten.

Ervaringen:
Installatie van Windows XP op de 4GB draait iets sneller.
Bluetooth werkt prima. Ik kan goed verbinding maken met mijn MDA Vario II om gebruik te maken van UMTS waar geen wireless beschikbaar is.
Wireless heeft een erg goed bereik.
Accu gaat bij mij met een gemiddeld gebruik zo'n 5 uur mee. Ik heb hem ook wel eens de hele dag naast mij op m'n werk gehad. Waarmee je (als je het display uitschakeld als je 'm niet gebruikt) idd 7 uur kan halen. 6 cell accu.

Wat wil ik nog doen:

Meer software testen om te bepalen of deze goed draait op de EEE PC 901.
HDTUNE draaien om te kijken hoe snel de SSD is.
Tunen.

Één van de problemen die je al gauw tegenkomt als je Windows net geinstalleerd hebt, dat je bepaalde dingen niet kan draaien. Office 2003 heeft een behoorlijke ruimte aan temp space nodig voor installatie. Ditzelfde geldt voor SP3 voor Win XP. MSN Messenger heeft al 100mb vrije ruimte nodig voor installatie. Die vrije ruimte willen ze allemaal op C:\ innemen, iets wat op een 4GB schijf erg lastig wordt. 2x8GB aan SSD was logischer geweest.

Ik raad mensen in mijn omgeving dan ook af om een EEE PC met SSD te kopen zolang er één primaire SSD inzit van 4GB. Dit levert hoe dan ook ruimtegebrek op.

Wat dat betreft kunnen zij beter gaan voor een 1000h ofzo.

Toch ben ik heel erg blij met deze eee pc. de SSD geeft een robuust gevoel en hij is lekker compact en vrij licht.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Welke virusscanner staat er bij jullie op/ icm firewall oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Geen virusscanner en de windows firewall, als er een virus op komt gooi ik gewoon een nieuwe installatie erop :p Ding heeft op het netwerk verder geen schrijfrechten dus kan de rest van de pc's hier niks doen en op de EEE zelf bewaar ik toch geen belangrijke gegevens. Met een scanner erop vrees ik dat hij te traag gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Hoicks schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:05:

Ik moet zeggen dat de keuze voor WinXP op een 12G (1x4 en 1x 8 SSD) toch erg vreemd is.

heel verhaal ....
Ik heb zelf xp pro op een 701 gezet en dit ging zonder problemen. Zowel een standard versie als een gestripte versie werken beide super. Wel had ik bij beide de pagefile etc uitgezet zodat er genoeg snelheid was.
Tomino schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:08:
Welke virusscanner staat er bij jullie op/ icm firewall oid?
Ik gebruik de nieuwste kaspersky av (2009) en hij werkt goed op de 1000h. Ik moet wel erbij zeggen dat hij bij het opstarten wat trager is maar zodra alles geladen is werkt die snel genoeg.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online

Ik raad mensen in mijn omgeving dan ook af om een EEE PC met SSD te kopen zolang er één primaire SSD inzit van 4GB. Dit levert hoe dan ook ruimtegebrek op.

Wat dat betreft kunnen zij beter gaan voor een 1000h ofzo.
Of wellicht de 900A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik heb even met een gesponsorde EEE PC 901 (met 1024x600 scherm) mogen spelen. Een herinstallatie gedaan van Windows XP (dit keer Professional, als ik hem weer eens heb toch eens kijken naar x64), systeemschijf (4GB flash, eerste schijf) volledig ge-encrypt met Truecrypt en Avast als virusscanner geinstalleerd.

Conclusie: apparaat voelt nog steeds even vlot aan en kan nu gejat worden zonder dat persoonlijke gegevens op straat komen te liggen. De Asus-tools voelen ook niet zo bloated aan als die van sommige andere fabrikanten.

En die opmerking over dat 4GB te weinig is: het is perfect voor een Windows installatie (waar het ook voor gemaakt is). Je Windows-profiel is met een kleine registry wijziging te verplaatsen naar de tweede schijf, waardoor er nog zat ruimte overblijft op de ingebouwde 4GB SSD voor updates, onderdelen van Windows die persé op de systeemschijf moeten staan, swapfile...

[ Voor 26% gewijzigd door The Zep Man op 18-08-2008 18:33 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
JohnStaakke schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:15:
Vraagje; ik las op het eeeforum wel dat er een 9 en zelfs een 12 cells accu te verkrijgen was voor de 1000h, maar steekt deze ook uit en zo ja, hoeveel? Hebben zowel de 6 als de 12 hier last van?
Een 9 en een 12 cells voor de 1000h verkrijgbaar? _/-\o_

Is er dan ook al iets bekend hoe lang zo'n 1000H werkt met een 9 en 12 cells?

http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=120288781606

[ Voor 6% gewijzigd door cc12 op 18-08-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 701 4G Surf uit maart/april 2008 heeft volstrekt geen last van 'hickups'. Ik gebruik géén pagefile en mijn XP installatie is gestript met nLite. Ik heb bij de installatie wel eerst de nieuwste drivers gedownload bij Asus en dus niet de meegeleverde CD gebruikt. Dat zou dus het verhaal over de gammele drivers kunnen bevestigen. XP SP2 is helemaal 'clean' dus zonder updates en andere Windows rotzooi geïnstalleerd (daarom is m'n installatie ook minder dan 500 MB 'groot'...).

Overigens heb ik Windows Firewall uit staan en PC Tools Firewall en PC Tools Antivirus (beide freeware) geïnstalleerd.

EDIT: Kan het niet aan SP3 liggen? Mijn desktop PC heeft namelijk hetzelfde euvel, af en toe staat alles stil, ondanks de 2 GB intern geheugen. Denk er ook hard over om SP3 er weer af te halen en op m'n desktop ook een 'clean' install te doen. Al die suffe updates en servicepacks... Een beetje router heeft inmiddels een goede firewall en op je desktop kan je een goede virusscanner (dus geen PC Tools...) installeren.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks

Hoicks

Techno!

The Zep Man schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 18:29:En die opmerking over dat 4GB te weinig is: het is perfect voor een Windows installatie (waar het ook voor gemaakt is). Je Windows-profiel is met een kleine registry wijziging te verplaatsen naar de tweede schijf, waardoor er nog zat ruimte overblijft op de ingebouwde 4GB SSD voor updates, onderdelen van Windows die persé op de systeemschijf moeten staan, swapfile...
Dus je profiel locatie wijzigen met een registry hack naar een andere schijf terwijl de 4GB SSD (waar het voor gemaakt is)

Je spreekt jezelf hier toch wel een beetje tegen :+

Een registry hack is niet echt voor een normale gebruiker te doen, laat staan dat die weet wat een register is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caveman schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:27:
[...]
Nou, ik heb ook nog steeds een 701 en ben daar zeer gelukkig mee! Op termijn (over een jaar?) gaat er wel een netbookje komen met een betere accu en wellicht toch een 9 of 10 inch scherm. Of dat weer een Asus wordt weet ik nog niet. Lees toch steeds vreemdere verhalen over schijfjes die in de ene eee sneller/beter zijn dan in de andere, om over die hele accu-zwendel maar te zwijgen. Dat schept bij mij weinig vertrouwen. Kortom, ik blijf bij m'n 701 en kijk enorm de kat uit de boom... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Uiteindelijk moest ik Windows XP Pro installeren op de 8GB SSD. Ik als niet onervaren ICTér heb teveel geklooi gehad om Windows XP te installeren op de 4GB SSD. Nu werkt het vrij goed, hoewel ik het idee heb dat de 8GB SSD wel een stuk trager is dan de 4GB SSD. Hier heb ik wel inmiddels 6 installaties Windows XP pro voor gedaan.
Nou volgens mij is er dan toch wat mis met je ICT skills, ik heb een 701 met 4 GB ssd en heb ik zonder problemen in 1x winxp erop gezet... Als je de aanwijzingen volgt in de diverse fora van de eeepc en een nlite winxp cd maakt, gaat dit in 1 moeite door. Daarna even de driver cd erin en klaar is kees, met meer dan voldoende ruimte vrij (ik heb 1,8 gieg vrij met een shitload aan programma's erop. Wat bv. handig is zijn van die portable apps.)
Ook ik heb last van hickups.
Geen last van.
Ik vind dat onzin, met een sd kaartje van 8 of 16 gieg erbij voor documenten, mp3's, films ect ect heb je er een prima laptoppie aan.

Je moet wel ff opzoek gaan naar wat alternatieven; bv office 2003 is nogal een aanslag op je hd ruimte probeer bv. eens open office, lekker licht en kan precies hetzelfde. MSN is gewoon bloated, zijn ook genoeg alternatieven voor die ook nog eens zuinig met je werkgeheugen omgaan, miranda bv.

[ Voor 10% gewijzigd door Caveman op 18-08-2008 20:21 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-08 09:41

Midas.e

Is handig met dinges

ik heb sinds vrijdag mn eeepc 900 binnen, 20gb, dag later xp erop gezet aangezien xandros niet echt mijn os is. het desktop idee belemmert mij iets teveel. nu met xp met al mn apps ondertussen geinstalleerd wat perfect werkt verder. maar bij het kijken van youtube filmpjes heb ik stotterende playback, zelfte geld voor normale avi's. wat kan ik hier het beste aan doen?

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Hickups, ik had er genoeg van. Verse Nlited Xp erop en alles draaid weer prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-07 08:16
Heeft er al iemand geprobeerd om inux te installeren op de XP-versie van de 901? Ik ben erg benieuwd naar de Xandos omgeving, en het lijkt me heerlijk om op mijn netbook geen last te hebben van malware.

Opties zijn voor zover ik heb kunnen ontdekken:

1. De originele Xandros restore disk (eenvoudig te downloaden, maar is het legaal?)
2. XEPC (waarschijnlijk legaal, maar weinig ervaringen te vinden, en in het chinees?)
3. Ubuntu (nogal lastig volgens veel sites, veel hardware lastig aan de praat te krijgen)

En weet iemand hoe het zit met het filesystem op de twee SSD's? Formateren de restore disks desgewenst de schijven, of heb je extra stappen nodig om de schijven voor te bereiden?
Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic