[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste
Acties:
  • 171.628 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:07
zezke schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 10:53:
Zijn die zakenmensen dan zo snobbistisch dat ze een laptop kopen die 2 keer zoveel kost als bv een 900, met dezelfde componenten enkel wat dunner en lichter?

Waar blijft de 200 $ laptop toch?
Ja. Nokia heeft toch ook zo'n gigantisch duur merk opgezet (vertu?) wat niet anders als normale nokias zijn met wat opgeplakte diamanten. De prijsbewuste nederlandse tweaker maakt maar heel weinig in de uiteindelijke markt, vergeet dat niet.

Die 200$ laptop mag wat mij betreft nog erg ver weg blijven, met de marges van tegenwoordig kun je dan nog beter friet gaan verkopen denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door stylezzz op 07-08-2008 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Modbreak:Ik heb net heel wat posts moeten verwijderen over het installeren van Mac OS X op je EeePC.

Dit was in het verleden niet toegestaan op GoT, echter hebben we de policy iets veranderd. Ik heb alles wel verwijderd ivm illegale links. Die zijn namelijk niet toegestaan!

Dus: Praten over OS X mag en ook hoe je het moet installeren. Links geven mag echter NIET!

[ Voor 65% gewijzigd door GENETX op 07-08-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:46:
[modbreak]Dus: Praten over OS X mag en ook hoe je het moet installeren.[/modbreak]
Iemand die een leuke guide kan maken? :) Ik heb nog ruimte op m'n externe schijf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 23:36
Zo .. professioneel XP vermoord om plaats te maken voor Vista. Draait als een zonnetje echter ik heb devolgende problemen:

- Wifi dekking is gewoon brak. Mijn eerder ASUS notebook was ook niet al te geweldige maar mijn nieuwere HP notebook met wifi-N heeft gewoon prima en perfect bereik. Op mijn 1000H verbind wifi wel maar pagina's laden gaat traag / niet.
- Wifi onder OSX krijg ik niet goed aan de praat .. ik heb de DMG geinstalleerd van RALink echter het hulp programmatje zegt geen wifi apparaat te kunnen vinden?
- Bluetooth staat altijd aan bij het booten van Vista .. ik moet hem iedere handmatig uitzetten met klote ASUS tray appje (wat amper werkt).
- Bluetooth onder OSX werkt soms .. ene keer wel, andere keer niet .. soms valt hij ook halverwege setup uit...

Zijn er ook nog over/underclock programmatjes voor de EEE (1000H) ? Mijn broer had het over een kleine app die ook de fan meer zen mond liet dicht houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:17:
Inmiddels heb ik XP geinstalleerd op een externe (2.5") hardeschijf zonder de originele Xandros installatie aan te tasten en zonder gebruik te maken van een CDROM speler.

[...]
Dit klinkt interessant. In hoeverre is het volgens jou mogelijk om hetzelfde te doen, maar dan te booten vanaf een USB stick en Windows te installeren op een SD kaartje? Enig idee daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
Wlan nu aan de praat gekregen met m'n eigen router :P. Gewoon maar even de router zelf gereset en opnieuw ingesteld en toen werkte het perfect.

Het volgende probleem heb ik nu alleen. Flash filmpjes...

Als ik bv. dit flash filmpje op dailymotion bekijk schokt het heel erg. Ook al laat ik het filmpje eerst helemaal inladen. Dus het ligt niet aan de internetverbinding.

Is dit normaal op een EEE of hoort dit niet zo te zijn. Ik weet dat er geen top cpu en videokaart in zit alleen dit is wel heel triest eigenlijk.

Sorry ik heb niks gezegd :X

Wist niet dat er verschillende modes waren 8)7

Wat een topding _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door LIMIT-AR op 07-08-2008 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:30
*knip*
GENETX schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:23:
Modbreak:Vanaf nu praten over levertijden en dergelijke hier

[Levertijden] Netbooks - Deel 1

[ Voor 78% gewijzigd door een moderator op 07-08-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik volg de EEE pc nu al een tijdje en ben wel van plan er eentje te gaan kopen. Zelf heb ik altijd al met windows gewerkt maar de aangepaste versie van Linux ziet er wel aardig uit :)
Echter heb ik hier nog enkele vraagjes over:

- Is het met Linux ook mogelijk om eender welk digitaal apparaat aan te sluiten en bestanden uit te wisselen? Vaak heb je daar drivers oid voor nodig die op een CD staan die je bij het apparaat gekregen hebt maar werken deze ook voor Linux? Of valt dit meestal tegen?
- In de TS staat een duidelijke pic van de verschillende tabs die je kunt kiezen als desktop (Work, learn,..) maar op deze tabs zie ik bijvoorbeeld nergens een agenda functie ofzo. Is deze er? En als ze er niet is, is er dan een programma voor Linux beschikbaar die dit gaatje opvult?

Ik zou liefst voor de Linux versie gaan omdat ik zeker niet terug wil naar de 'ouderwetse' interface van XP en Vista waarschijnlijk een beetje zwaar uitvalt voor de EEE pc (900).

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzeist
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-07 07:56
De 901 wordt in Nederland met een Nederlandstalige xp geleverd. Is er een (legale) manier om daar Engels van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een officiële Engelse voor je (import). Ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:57

Metro2002

Memento mori

Gister een GPS en bluetooth module gehaald voor mijn eee 701 en icm MS mappoint draait dat eigenlijk nog best goed. Mijn eeepc is nu dus ook nog gebombardeerd tot navigatie 8) , alleen nog even iets bedenken op de plaats waar ik hem neer ga zetten in de auto :/ want op de bijrijdersstoel is niet ideaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 21:10
mzeist schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:48:
De 901 wordt in Nederland met een Nederlandstalige xp geleverd. Is er een (legale) manier om daar Engels van te maken?
Je kunt er een multilanguage pack overheen draaien zodatie engels wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:05
Metro2002 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:01:
Mijn eeepc is nu dus ook nog gebombardeerd tot navigatie 8) , alleen nog even iets bedenken op de plaats waar ik hem neer ga zetten in de auto :/ want op de bijrijdersstoel is niet ideaal :(
Afbeeldingslocatie: http://deih.merchantrun.com/ImageHosting/ViewImage.aspx?GlobalID=1003&MerchantID=671&ImageID=22&DisplaySize=400
'car auto mount holder' :) (evt. verkrijgbaarheidsaspecten in Beschikbaarheid en levertijden Netbooks + accessoires )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 22:05
Renegade! schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:07:
Ik volg de EEE pc nu al een tijdje en ben wel van plan er eentje te gaan kopen. Zelf heb ik altijd al met windows gewerkt maar de aangepaste versie van Linux ziet er wel aardig uit :)

- Is het met Linux ook mogelijk om eender welk digitaal apparaat aan te sluiten en bestanden uit te wisselen? Vaak heb je daar drivers oid voor nodig die op een CD staan die je bij het apparaat gekregen hebt maar werken deze ook voor Linux? Of valt dit meestal tegen?
Een card reader werkte hier iig automatisch en zonder problemen (USB mass storage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Die dingen zijn 150 euro :o daar koop ik een compleet navigatiesysteem voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 16:23

T-8one

take it easy, take a sisi

Om m'n Canon camera aan de praat te krijgen, moest ik wat kleine "hacks" uitvoeren. Naar wat ik begreep was het een foutje van asus in xandros, en zou het eigenlijk out of the box moeten werken.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMaster23 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:38:

Zijn er ook nog over/underclock programmatjes voor de EEE (1000H) ? Mijn broer had het over een kleine app die ook de fan meer zen mond liet dicht houden...
eeectl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
Dank je! Hij werkt echter alleen als admin zijnde (voorspelbaar met UAC), alleen brightness en fan control doen het goed. Als je clock control aanraakt, gaat het scherm van EEE naar een rare kleur en crasht hij compleet. Jammer.. even wachten op een update nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand de 901 al buiten met zonneschijn gebruikt?
Ik wil er mee op mijn bootje navigeren en dan liefst zonder er een Planar LX1200 scherm bij te hoeven gebruiken

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzeist
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:55:
Ik heb een officiële Engelse voor je (import). Ruilen?
Dat is misschien wel een optie ja, kan je me ff mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die een interngeheugen upgrade hebben toegepast? (naar 2gb bijv?)

Merken jullie verschil? En welk geheugen hebben jullie erin gezet?(zijn er verschillende snelheden geheugen te koop?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06-2024
Metro2002 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:45:
[...]

Die dingen zijn 150 euro :o daar koop ik een compleet navigatiesysteem voor :P
Misschien is dit iets, video van jkkmobile en hij heeft een mooie oplossing op 7:10 in het filmpje!

http://www.youtube.com/watch?v=R_HgNTTvaoM

[ Voor 8% gewijzigd door berend_ op 09-08-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 09:21
Ik heb hier een Asus EEE 4G pc staan met linux er op, graag zou ik er de KPN HSDPA USB Modem op installeren, maar deze heeft alleen windows drivers. Ik heb geprobeerd om het te installeren met Wine, dit is opzich gelukt.. maar nu geeft hij een eaccess violation fout aan.. is dit op te lossen of is dit een verloren zaak en moet ik gewoon maar windows er op installeren als ik deze KPN stick wil gebruiken? :)

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 23:10:
Beveiliging?
Op mijn 900 heb ik de Advanced Desktop (KDE) van Xandros gezet. Surfen gaat prima en ook verbinden (via NFS) met netwerkschijf werkt goed. (Password wordt 'vanzelf' onthouden.)

Alleen krijg ik het niet voor elkaar om na het opstarten een inlogscherm aan te zetten. Dat betekent in de praktijk dat iedereen die mijn Asus 'te pakken krijgt', vervolgens zonder ook maar 1 paswoord in te tikken:
-apparaat kan starten
-draadloos kan surfen (en opgeslagen FireFox passwords gebruiken)
-netwerkschijf (met alle documenten) kan benaderen.
Dat vindt ik niet zo'n prettig idee...

Is er al wat op gevonden om wel in te kunnen loggen met KDE?
Sorry, maar als jij een hele goede beveiligings wachtwoord ingeeft voor je wachtwoorden op Firefox is dat al een probleem minder. Tenzij het een computernerd is en weet hoe hij het kan omzeilen (lang niet iedereen is zoekerig en weet het).

En zover ik weet is het ook niet met KDE dat je eerst moet inloggen voor je aan de gang kan. Misschien slim om een andere distributie te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02-2023
Weet iemand of het mogelijk is om MAC OSX (10.4.8?) te installeren MET WERKENDE WIFI en ETHERNET?

Ik zie hier en daar succesverhalen staan op het net maar die hebben allemaal de wifi-hardware vervangen.

Ik wil gewoon met de standaard hardware (heb een 701 4G) macosx gebruiken maar netwerk moet natuurlijk wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

CanonG1 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:44:
[...]

Dat vraag ik me af. Zo kan het lijken dat matige specs (want die krijg je nu eenmaal voor een lage prijs) niet uitmaken want 'het is toch maar een netbook'. Tot je hem eenmaal daadwerkelijk hebt, dan ga je er steeds meer mee doen en dan loop je tegen de beperkingen aan.

Ik dacht zelf eerst ook dat ik met dat Xandros wel uitkwam, ik ging er vanuit dat ik mijn EEE900 als een soort 'super-PDA' zou gebruiken. Nu, een paar maanden en een OS-wsseling naar XP later, gebruik ik hem als een vrijwel volwaardige laptop. Dat had ik niet gered met een VIA-processortje, 256Mb geheugen en een 4Gb SSD.

Er zal zeker een markt zijn voor ultra-cheapo's, maar ik verwacht dat veel mensen die zoiets aanschaffen na een tijdje zoiets zullen hebben van "hmm, sja, had ik nou toch maar die duurdere gekocht, dit werkt toch niet echt prettig..."
Ik gebruik mijn eeepc ook voor steeds meer dingen, het is inmiddels bijna mijn fulltime desktop geworden maar ik vind die krappe opslagcapaciteit echt een gigabeperking :( (en het kleine 7 inch scherm is nét te klein eigenlijk, 9 of 10 inch had ideaal geweest).

Een paar dingen die ik op mijn eeepc doe: (heb XP sp3 erop staan)

Internetten
Instant messaging
office werkzaamheden (openoffice)
Muziek (winamp :P ) luisteren
Half life spelen :P
GTA vice city spelen :P
Doet sinds kort dienst als navigatiesysteem (alleen nog iets verzinnen om fatsoenlijk in de auto te prakken zonder 150 euro neer te tellen voor zo'n houder :( )
lees er boeken op (scherm kun je draaien! ideaal) , meeste in pdf formaat
Gebruik hem als downloadbak (lekker energiezuinig)

Enige waar ik dus tegenaanloop is de krappe ruimte (heb een 4G) , is iets op te lossen met een extra SD kaart, er zit nu een 8 gb shdc kaartje bij maar ook die staat nogal snel vol, zeker als je zaken als mp3's en videoclips / games erop gaat zetten staat ie in no time vol en ook het navigatieprogramma gebruik al 1,5 gb op de harddisk :/

Maargoed, verder ben ik zeer tevreden met het dingetje, alleen als ie stuk gaat koop ik een 10 inch exemplaar.

Hoop ook dat de ssd in de eeepc een beetje lang meegaat aangezien windows zonder swapfile niet echt fijn werkt en ik gelezen had dat zo'n ssd maar een beperkt aantal schrijfacties heeft vorodat ie de geest geeft. Kan iemand dit bevestigen? (of juist ontkrachten :P )
berend_ schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 14:24:
[...]

Misschien is dit iets, video van jkkmobile en hij heeft een mooie oplossing op 7:10 in het filmpje!

http://www.youtube.com/watch?v=R_HgNTTvaoM
Lijkt me niet heel stevig als ik dat zo zie, ik ga zelf wel een keer iets maken met haakjes van de bouwmarkt ofzo :) (of ik koop een keer in een dolle bui een touchscreen :+ , wordt het alleen nog duur maarja :P )

[ Voor 8% gewijzigd door Metro2002 op 10-08-2008 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veldmuis schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:50:
[...]

Dit klinkt interessant. In hoeverre is het volgens jou mogelijk om hetzelfde te doen, maar dan te booten vanaf een USB stick en Windows te installeren op een SD kaartje? Enig idee daarover?
Dat moet op precies dezelfde manier kunnen, wel zal je boot tijd van XP nog iets langer worden. Waar ik de hardeschijf gebruikte gebruik je een 4GB of groter SDHC kaartje en waar ik mijn 128MB SD kaartje gebruikte neem je een USB stick. Het moet geen enkel verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- In de TS staat een duidelijke pic van de verschillende tabs die je kunt kiezen als desktop (Work, learn,..) maar op deze tabs zie ik bijvoorbeeld nergens een agenda functie ofzo. Is deze er? En als ze er niet is, is er dan een programma voor Linux beschikbaar die dit gaatje opvult?

Ik zou liefst voor de Linux versie gaan omdat ik zeker niet terug wil naar de 'ouderwetse' interface van XP en Vista waarschijnlijk een beetje zwaar uitvalt voor de EEE pc (900).
Niet elk apparaat kan je aansluiten. Drivers op de CD zijn meestal niet voor Linux. Als je meer wilt kunnen dan standaard zul je sowieso moeten kijken naar alternatieve besturingssystemen (Xandros enhanced mode, Eeebuntu of Windows XP) Wat voor apparaten zat je aan te denken?
Er zit een agenda functie in, bij het tabblad werken staat accesoires en daar kan je PIM vinden, je personal information manager. Eigenlijk is dit gewoon Kontact: http://www.kontact.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobbo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-03 15:11
Ik wil de ondersteunings-dvd die bij de eee 1000h kwam op een usb stick zetten om vervolgens vanaf de usb stick te booten en een vers image op de laptop te zetten. Volgens mij gaat het niet lukken door simpelweg de dvd in zijn geheel te kopiëren naar de usb en dan de procedure te volgen zoals je dat met de dvd zou doen.
Wie kan me hierbij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jobbo schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 11:59:
Ik wil de ondersteunings-dvd die bij de eee 1000h kwam op een usb stick zetten om vervolgens vanaf de usb stick te booten en een vers image op de laptop te zetten. Volgens mij gaat het niet lukken door simpelweg de dvd in zijn geheel te kopiëren naar de usb en dan de procedure te volgen zoals je dat met de dvd zou doen.
Wie kan me hierbij verder helpen?
Er staat een boottool om zo'n stick te maken op je support CD. Kijk ff hier: http://wiki.eeeuser.com/h...e?s=make%20usb%20bootable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobbo
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 12:21:
[...]

Er staat een boottool om zo'n stick te maken op je support CD. Kijk ff hier: http://wiki.eeeuser.com/h...e?s=make%20usb%20bootable
Thanks, beschrijft idd wat ik zocht. Echter de ondersteunings-dvd van de 1000h ziet er anders uit dan beschreven in jouw link (beschrijft de 701). Van de 1000h bevat geen boottool. Ziet er naaruit dat het voor de 1000h niet zo'n gesneden koek is.
Wel dus iets soortgelijks nodig. Mocht je nog meer ideeën hebben (of iemand anders) dan heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metro2002 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:01:
Gister een GPS en bluetooth module gehaald voor mijn eee 701 en icm MS mappoint draait dat eigenlijk nog best goed. Mijn eeepc is nu dus ook nog gebombardeerd tot navigatie 8) , alleen nog even iets bedenken op de plaats waar ik hem neer ga zetten in de auto :/ want op de bijrijdersstoel is niet ideaal :(
Kun je eens uitleggen wat je bedoeld met best goed? Wil namelijk nog altijd hetzelfde(navigeren) maar wacht even ermee totdat anderen het geprobeerd hebben :). Als je dat ding op je dashboard in het midden zou zetten neemt het dan veel zicht weg? En is het kwa afmeteingen een beetje te doen om hem in de zonneklep te plaatsen denk je? Muziek afsplen naast navigeren gaat dat ook zonder horten en stoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jobbo schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 12:58:
[...]

Thanks, beschrijft idd wat ik zocht. Echter de ondersteunings-dvd van de 1000h ziet er anders uit dan beschreven in jouw link (beschrijft de 701). Van de 1000h bevat geen boottool. Ziet er naaruit dat het voor de 1000h niet zo'n gesneden koek is.
Wel dus iets soortgelijks nodig. Mocht je nog meer ideeën hebben (of iemand anders) dan heel graag!
Het gaat om de support CD niet de Linux herstel CD he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Ik wil misschien het geheugen van mijn 1000H gaan upgraden naar 2 GB dus zat ik te kijken wat voor geheugen ik dan moet gaan kopen.

Ik dacht dat 2 GB het maximale was dat ondersteund word alleen Everest geeft 4 GB als maximum aan. Wat is het nu :?

Op deze screenshot is het te zien.
Afbeeldingslocatie: http://www.imagepile.net/view_thumb.php?id=05d4a942&name=geheugen.PNG

[ Voor 66% gewijzigd door LIMIT-AR op 10-08-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobbo
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:07:
[...]

Het gaat om de support CD niet de Linux herstel CD he?
Jep, om precies te zijn: 1000H XP Ondersteunings-dvd.

Aangezien ik geen externe dvd speler heb zou ik een usb stick (flash) willen gebruiken ter vervanging van die dvd. Er staat namelijk een ghost image op de dvd dat ik wil terugzetten.

Na e.e.a. uitgeprobeerd te hebben (geen hardware tweak) wil ik weer met een schone lij beginnen. De vraag is dus: hoe krijg ik die dvd 1 op 1 op de usb stick zodat ie ook bootable werkt en (daarmee) gelijke functioneert als de dvd? Misschien kan het wel helemaaal niet. Weet ik niet.

Een andere mogelijkheid zou zijn om alleen het image op de usb stick te zetten en vooraf de usb stick bootable te maken. Ook daarvan weet ik niet hoe het moet...

Lijkt mij wel praktisch om een support usb te hebben bij een laptop zonder dvd speler. Iemand nog goeie suggesties? Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

Klippy

Still Game

LIMIT-AR schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:37:
Ik wil misschien het geheugen van mijn 1000H gaan upgraden naar 2 GB dus zat ik te kijken wat voor geheugen ik dan moet gaan kopen.

Ik dacht dat 2 GB het maximale was dat ondersteund word alleen Everest geeft 4 GB als maximum aan. Wat is het nu :?

[afbeelding]
Er zijn wel 4GB SO-DIMM modules beschikbaar, maar die kosten volgens de pricewatch 320 Euro.
En aangezien er maar 1 DIMM in je laptop kan lijkt 2GB me de beste optie. Ben je voor 30 Euro klaar.
4GB heeft onder XP ook niet al te veel nut, 2 lijkt me meer dan genoeg.
Dus het zal wel kunnen misschien, maar of je het ook echt wil lijkt me nog maar de vraag

Ik heb trouwens een A-Data 2GB SO-DIMM 667Mhz (PC5300) gehaald bij de Paradigit voor 34 Euro.
Werkt perfect in de 901. Zat een A-Data 1GB 400Mhz in.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Klippy schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 18:24:
[...]

Er zijn wel 4GB SO-DIMM modules beschikbaar, maar die kosten volgens de pricewatch 320 Euro.
En aangezien er maar 1 DIMM in je laptop kan lijkt 2GB me de beste optie. Ben je voor 30 Euro klaar.
4GB heeft onder XP ook niet al te veel nut, 2 lijkt me meer dan genoeg.
Dus het zal wel kunnen misschien, maar of je het ook echt wil lijkt me nog maar de vraag

Ik heb trouwens een A-Data 2GB SO-DIMM 667Mhz (PC5300) gehaald bij de Paradigit voor 34 Euro.
Werkt perfect in de 901. Zat een A-Data 1GB 400Mhz in.
Volgens de info die Everest geeft is 533 Mhz geheugen het hoogste wat word ondersteund door het moederbord. Of benut je met 667 Mhz ook de volle snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 22:02

Klippy

Still Game

Sneller geheugen kan je er meestal zonder problemen instoppen. Dan benut je niet de snelheid van het geheugen optimaal, maar als je systeem toch niet hoger aankan boeit dat ook niet.
Vaak is sneller geheugen ook nog goedkoper omdat de vraag en dus de productie groter is

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:42

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Ik ben er weer.

Ik zou er geen 4GB instoppen. Nutteloos (je gebruikt het amper en je moet een X64 OS op installen, wat de CPU dan weer niet aankan...) en duur.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wt1nsw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-12-2024
mzeist schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:48:
Je kunt eens proberen om een Language Pack van Microsoft te installeren.
Zie http://www.microsoft.com/...c1b341be7c&displaylang=en
Ik weet dat het kan van Engels naar Nederlands. Dus op een Engelse Windows is dit te installeren.
Of dit ook op een Nederlandse Windows werkt moet je zelf proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
LIMIT-AR schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:37:

[afbeelding]
Het maximum van de chipset is volgens mij 4GB, maar dan wel verdeeld over 2 channels. Aangezien een EeePC maar 1 geheugen slot heeft is 2GB ook meteen het maximum. Je kan wel 4GB proberen, want de specsheets lopen altijd achter op de markt, maar de verhouding in prijs/opslag is wel heel slecht.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 22:39
Ik zit te denken aan een 901 voor mijn fotoshoots op locatie. Ik kan dan meteen de foto's bekijken en zien of er nog iets aan scheelt. Vooral de lange batterijduur en het goede scherm (toch?) trekt me. Ik heb nu een centrino 1,73ghz laptop die kwa snelheid wel voldoet, maar die accu houdt het nog maar anderhalf uur vol: dat is echt te kort.
Maar ik vroeg me af: hoe verhoudt een atom zich tov de centrino?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 14:03:
[...]

Kun je eens uitleggen wat je bedoeld met best goed? Wil namelijk nog altijd hetzelfde(navigeren) maar wacht even ermee totdat anderen het geprobeerd hebben :). Als je dat ding op je dashboard in het midden zou zetten neemt het dan veel zicht weg? En is het kwa afmeteingen een beetje te doen om hem in de zonneklep te plaatsen denk je? Muziek afsplen naast navigeren gaat dat ook zonder horten en stoten?
Het werkt gewoon goed , alleen is de bediening zonder touchscreen natuurlijk wat minder makkelijk dan bv tomtom. Verder qua route wijzen ed is het eigenlijk gewoon prima. Ik gebruim MS mappoint en die heeft ook gewoon met spraakondersteuning en je kunt prima daarop navigeren. Alleen is een eeepc wat lastiger te plaatsen dan een tom tom. op mijn dashboard paste die niet dus ik had hem in een opengeklapt dashboardkastje gezet met een antislipmatje eronder, dat ging prima :) en als je een groter dashboard hebt (bv een busje ofzo) dan kan je hem daar natuurlijk ook gewoon op plaatsen.

GPS ontvanger is bluetooth dus die leg je gewoon ergens neer waar je dr geen last van hebt.

In de zonneklep past bij mij geen eeepc ;) muziek afspelen naast navigeren was bij mij een beetje lastig omdat ik winamp gebruik en als je daar het volume van aanpast ging de navigatiesoftware ook mee dus je kan niet de muziek zacht zetten en de navigatiestem hard bv. Dat was wel een nadeel maar niet vreselijk. Ging verder wel zonder horten of stoten.

en nog een tip: gebruik eeectl om je schermbrightness op ultra bright te zetten anders zie je geen steek op het schermpje.

[ Voor 5% gewijzigd door Metro2002 op 11-08-2008 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ben je nog langer bezig om het ding erin te zetten dan je uberhaubt nodig hebt om er heen te rijden.

Ik noem dit echt poormans navigatie, koop wat degelijks en fatsoenlijks dat niet in de weg zit bij een eventueel ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit eraan te denken om de ASUS Eee 1000H te bestellen vandaag of morgen. ben er bijna uit... zat nog te twijfelen tussen de MSI Wind... de Ahtec no11 en de ASUS maar uiteindelijk geeft de ASUS me een beter voorgevoel. Bij de ASUS zit ook de 6-cells batterij, wat ook een groot voordeel is.

wel heb ik nog een vraag. is de harddisk goed te vervangen? op een website zag ik iemand die de laptop uit elkaar had gehaald en zei dat het kon... maar hoeveel mensen doen dit ook echt en levert het belemmeringen op met de garantie?

zijn er nog andere dingen die ik in overweging moet nemen?

vandaag of morgen wil ik bestellen... misschien heeft dixons um wel op voorraad, dat zou relaxed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:17:
Inmiddels heb ik XP geinstalleerd op een externe (2.5") hardeschijf zonder de originele Xandros installatie aan te tasten en zonder gebruik te maken van een CDROM speler.

Hopelijk heeft iemand anders hier ook iets aan :)
Mooi beschreven, top! Ik zal er vanavond eens een sessietje aan wijden, Xandros werkt wel ok, maar XP ernaast zou erg cool zijn. Het moeten wissen van de SSD hield me tot nog toe tegen, maar op deze manier is het wel de moeite waard om te proberen :).

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jobbo schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 17:54:
[...]

Jep, om precies te zijn: 1000H XP Ondersteunings-dvd.

Aangezien ik geen externe dvd speler heb zou ik een usb stick (flash) willen gebruiken ter vervanging van die dvd. Er staat namelijk een ghost image op de dvd dat ik wil terugzetten.

Na e.e.a. uitgeprobeerd te hebben (geen hardware tweak) wil ik weer met een schone lij beginnen. De vraag is dus: hoe krijg ik die dvd 1 op 1 op de usb stick zodat ie ook bootable werkt en (daarmee) gelijke functioneert als de dvd? Misschien kan het wel helemaaal niet. Weet ik niet.

Een andere mogelijkheid zou zijn om alleen het image op de usb stick te zetten en vooraf de usb stick bootable te maken. Ook daarvan weet ik niet hoe het moet...

Lijkt mij wel praktisch om een support usb te hebben bij een laptop zonder dvd speler. Iemand nog goeie suggesties? Thanks
Bij de 900 staat het ook gewoon in de handleiding omschreven maar daar gaat het als volgt:

De USB-flashdisk gebruiken
U hebt een andere pc en een USB-flashdisk (groter dan 1GB) nodig
voor het systeemherstel van de Eee PC.
Alle gegevens op de USB-flashdisk zullen verloren gaan. Maak
een back-up van uw belangrijke gegevens voordat u dit station
gebruikt als hersteldisk.
Uw Eee PC zal mogelijk niet in staat zijn alle USB-flashdisks te
detecteren. Wij raden u aan een USB-flashdisk van minder dan 2
GB te gebruiken.
Uw USB-flashdisk gebruiken om systeemherstel uit te voeren:
1. sluit uw USB-flashdisk (groter dan 1 GB) aan op een andere
pc/notebook (bijgeleverd bij Windows XP of later) en plaats
tegelijkertijd de ondersteunings-cd in die pc/notebook.
2. Klik aan de linkerzijde op Hulpprogramma's en selecteer ASUS
Linux USB flash-hulpprogramma.
3. Selecteer De
imagebestanden van de
Eee PC kopiëren naar de
USB-flashdisk en deze
opstartbaar maken.
Zorg u de juiste schijf
gebruikt voor het herstel
van de Eee PC wanneer er
meerdere USB-flashdisks
op de pc zijn aangesloten.
4. Werp de ondersteunings-cd uit, plaats de herstel-dvd en klik op
Uitvoeren.
5. Klik op Ja om door te gaan. Het systeem start met het formatteren
van uw USB-flashdisk.
6. Een dialoogvenster wordt geopend. Volg de instructies om de
USB-schijf uit te werpen en opnieuw aan te sluiten op uw pc/
notebook. Klik op Opnieuw om door te gaan.
7. Druk op OK om het proces te voltooien.

Als die optie niet op jouw herstel CD staat zou je eens kunnen proberen een 900 support CD van het internet te plukken en dan je eigen herstel CD van de 1000 te gebruiken als bron voor de bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzeist
wt1nsw schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 23:53:
[...]

Je kunt eens proberen om een Language Pack van Microsoft te installeren.
Zie http://www.microsoft.com/...c1b341be7c&displaylang=en
Ik weet dat het kan van Engels naar Nederlands. Dus op een Engelse Windows is dit te installeren.
Of dit ook op een Nederlandse Windows werkt moet je zelf proberen.
Helaas, van een willekeurige taal naar Engels gaat niet... Evengoed bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

hmmmz ik probeer via de guide die in de OP staat, XP te installeren. Nu loop ik alleen al vast bij de eerste stap!

Ik start het progje usb_prep8.cmd maar in dat progsel zegt hij steeds: no devices found. Ik heb mn USB stick al verschillende malen en op verschillende manieren geformat, maar hij herkent hem steeds niet. Iemand een idee?

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak het jezelf gemakkelijk, koop een externe USB-cdspeler (altijd handig en niet te duur) en gebruik dan deze handleiding... 8)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl

dano_nl

Meh

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 15:09:
Maak het jezelf gemakkelijk, koop een externe USB-cdspeler (altijd handig en niet te duur) en gebruik dan deze handleiding... 8)
ha ja die had ik ook al gezien:) Maar wil het toch eerst graag via usb proberen, opzich is de tutorial erg duidelijk. Ik kan alleen nergens terugvinden waarom hij mijn USB stick niet herkend. Ik heb hem op verschillende manieren geformat vanuit Vista, maar het lukt me niet om hem te laten herkennen. Ik heb al rondgezocht op eeeforum maar kom er niet uit.

ho jezus ik ben echt dom.....Moet PetoUSb natuurlijk wel als admin runnen 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 :X :X :X :X

hm helaas, ben wel iets verder, maar ditmaal hangt hij op het feit dat hij T niet kan creeeren?

code:
1
2
3
4
5
Temporary Virtual Drive T: Created, lets format it

Het opgegeven station bestaat niet.

Tempdrive T: Not Formatted - Program will be ended

[ Voor 20% gewijzigd door dano_nl op 11-08-2008 15:48 ]

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 08:18

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik heb sinds vandaag ook een 1000H naast mijn 701 maar je ziet echt het verschil erin. De 1000h is echt vele malen mooier afgewerkt maar ja dat krijg je natuurlijk als die ook ongeveer een jaar nieuwer is.

Enigste nadeel eigenlijk vind ik dat er al best veel rotzooi op staat maar dat is natuurlijk fijn te verwijderen. Wat me wel opviel is dat ze deze windows home versie anders noemen als normaal, namelijk ULCPC. Wat ik me daar nou van afvraag is of dit nou ook een gewone home versie is of is dit echt iets speciaals.

Ik zie nu net dat ik van mijn 2gb module die ik erin heb gedaan maar 1gb zie. In de 701 wordt die wel als 2gb gezien. Weet iemand waar dat aan ligt toevallig?

[ Voor 13% gewijzigd door Yagermeister op 11-08-2008 16:08 ]

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Yagermeister schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:06:
Wat me wel opviel is dat ze deze windows home versie anders noemen als normaal, namelijk ULCPC. Wat ik me daar nou van afvraag is of dit nou ook een gewone home versie is of is dit echt iets speciaals.
Die versie van XP Heeft een speciale licentie waarbij de hardware onder bepaalde maximum specs moet zitten (grootte scherm, snelheid processor). Microsoft wilde eigenlijk stoppen met Windows XP, maar omdat er nu door deze laptopjes weer vraag naar is hebben ze deze constructie bedacht.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ondanks dat het een speciale licentie is kan ik toch gewoon een normale windows home cd gebruiken om te installen of niet? Ik weet namelijk niet echt of de bijgeleverde cd ook al die meuk mee installeert.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 15:27

fub

Hoe paranoide moet ik zijn ten opzichte van het feit dat een flash-geheugen een beperkt aantal write-cycles kan hebben? Als ik mijn machine bijvoorbeeld gebruik als download-bak, loop ik dan na een paar maanden tegen problemen aan? Heeft iemand al problemen ondervonden qua levensduur van de SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:23:
[...]

Die versie van XP Heeft een speciale licentie waarbij de hardware onder bepaalde maximum specs moet zitten (grootte scherm, snelheid processor). Microsoft wilde eigenlijk stoppen met Windows XP, maar omdat er nu door deze laptopjes weer vraag naar is hebben ze deze constructie bedacht.
wil dat zeggen dat ik deze windows er niet af kan gooien en er bijvoorbeeld windows xp professional op kan zetten? dit wil ik namelijk wel overwegen. de laptop heb ik vandaag in bestelling gezet (eee 1000h) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:55
fub schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:59:
Hoe paranoide moet ik zijn ten opzichte van het feit dat een flash-geheugen een beperkt aantal write-cycles kan hebben?
Niet. Althans, ik ben het niet, en ik gebruik mijn EEE zonder enige beperking (ik heb alleen de swapfile uitgezet). Tegenwoordig hebben we wear levelling en dat voorkomt dat cellen structureel meer gebruikt worden dan andere waardoor slijtage op zou treden.

Lekker downloaden dus! De EEE PC is een ideaal downloadbakje @ <12W met LCD dicht e.d. Veel slimmer dan een normale PC @ >100W de nachten lang ingeschakeld te laten.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
Yagermeister schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:06:
Ik heb sinds vandaag ook een 1000H naast mijn 701 maar je ziet echt het verschil erin. De 1000h is echt vele malen mooier afgewerkt maar ja dat krijg je natuurlijk als die ook ongeveer een jaar nieuwer is.

Enigste nadeel eigenlijk vind ik dat er al best veel rotzooi op staat maar dat is natuurlijk fijn te verwijderen. Wat me wel opviel is dat ze deze windows home versie anders noemen als normaal, namelijk ULCPC. Wat ik me daar nou van afvraag is of dit nou ook een gewone home versie is of is dit echt iets speciaals.

Ik zie nu net dat ik van mijn 2gb module die ik erin heb gedaan maar 1gb zie. In de 701 wordt die wel als 2gb gezien. Weet iemand waar dat aan ligt toevallig?
Geloof dat je dan even de bios in moet gaan, gewoon voor save settings moet kiezen en dan weer uit de bios gaan. Heeft een rare cache functie ozd erin zitten zodat hij een miljoen keer sneller opstart (en je de BIOS niet eens te zien krijgt?).

Stond eerder in dit topic .. gewoon op f2 blijven rammen terwijl je hem aanzet en je komt erin.

Ik kwam gisteravond tot de conclusie dat mijn EEE vrij druk bezig was met van alles en vrij traag werd. Erg vreemd. Wat bleek .. had ik een verkeerde RALink drivers geinstalleerde welke om de 0.1 seconde op zoek was naar hardware en netwerken. Nomde lekker 60%+ van mijn CPU af.

Btw .. is een Atom dual core? Of heeft hij hyperthreading?
Ik heb 2 cpu performance balkjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:50:
[...]

wil dat zeggen dat ik deze windows er niet af kan gooien en er bijvoorbeeld windows xp professional op kan zetten? dit wil ik namelijk wel overwegen. de laptop heb ik vandaag in bestelling gezet (eee 1000h) :D
Als je een licentie hebt voor XP Professional is dat geen probleem. Dit is volgens mij puur marketing (dat het niet in het vaarwater van Vista gaat zitten).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 18:17:
[...]

Als je een licentie hebt voor XP Professional is dat geen probleem. Dit is volgens mij puur marketing (dat het niet in het vaarwater van Vista gaat zitten).
ok bedankt, dat klinkt top. is er dan ook nog een magic button of een bijgeleverde cd die alles weer naar de originele installatie's (factory settings) gooit mocht dat nodig zijn? ... of ben je dan ook echt alles kwijt als je zelf een nieuw oprekensysteem erop zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 08:32
MMaster23 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:57:
Btw .. is een Atom dual core? Of heeft hij hyperthreading?
Ik heb 2 cpu performance balkjes?
Moest je nu de moeite gedaan hebben om gewoon dat te googlen, ging je al lang weten dat jouw atom cpu hyperthreading ondersteunt. http://www.justfuckinggoogleit.com/

De site www.gewoonnormaalreagerenmagook.com zou ook een goede zijn :)

[ Voor 9% gewijzigd door Thandor op 15-08-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
Ik had gegoogled maar kon het niet vinden en veel sites spreken elkaar tegen

http://www.google.nl/sear...+the+atom+dual+core&meta=

Je kunt ook gewoon normaal reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik zit met een raar probleem. Ik heb net een nieuwe home versie geinstalleerd zodat ik de volle 2gb kan zien en gebruiken maar nu wilt de tray util niet meer switchen naar 1024x768. Hij blijft gewoon botweg staan op 1024x600. Ik heb al alle drivers via zijn installall geinstalleerd maar dat heeft niet geholpen.

Heeft iemand misschien een idee of oplossing?

Ik heb een oplossing gevonden: Als je bij de grafische eigenschappen verberg alle mode die niet ondersteunt wordt uitvinkt werkt het wel. Ik heb dit echter nooit op de 701 moeten doen.

[ Voor 20% gewijzigd door Yagermeister op 11-08-2008 21:06 ]

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl

dano_nl

Meh

bijna xp, nu nog een goede fix vinden voor die hal.dll error?

Text installation gaat oke.
Dan GUI installation,

direct de hal.dll error ?

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBvd
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-08 19:12
MMaster23 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:07:
Ik had gegoogled maar kon het niet vinden en veel sites spreken elkaar tegen

http://www.google.nl/sear...+the+atom+dual+core&meta=

Je kunt ook gewoon normaal reageren...
Er komt wel een dual core Atom aan, maar dat zit dus niet in de huidige modellen. Voor de duidelijkheid: de Atom die in de EEE pc terug te vinden is heeft hyperthreading en is een single core cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus gaat Eee PC-gebruikers opslag- en downloaddienst aanbieden

Door Olaf van Miltenburg, vrijdag 8 augustus 2008 14:47, views: 7.426

Asus start twee nieuwe diensten voor bezitters van de Eee PC, zo heeft het Taiwanese bedrijf bevestigd. Gebruikers krijgen online opslagcapaciteit en er komt een downloaddienst voor software, muziek en andere content.
Eind juli doken er geruchten op over de Eee PC-opslagplannen van Asus, en deze week bevestigde het bedrijf bij monde van ceo Jerry Shen dat de zogeheten Eee Storage-dienst er inderdaad gaat komen. De beperkte opslagcapaciteit van de kleine notebooks kan hiermee online met 20GB worden uitgebreid. Gebruikers van de dienst kunnen bestanden simpelweg vanaf hun Eee PC naar de weblocatie slepen en ook het delen van bestanden met anderen behoort tot de mogelijkheden. Wat de dienst gaat kosten is nog niet bekend.
Daarnaast gaat de Eee Download-dienst zijn deuren openen. De webwinkel gaat in eerste instantie drieduizend gratis applicaties en games aanbieden, maar Asus zou het assortiment van de webwinkel willen uitbreiden met muziekbestanden en andere content. Aanvankelijk zal alleen de Aziatische markt toegang krijgen tot de nieuwe downloaddienst, de rest van de wereld moet later volgen. Hoewel de winkel onder de Eee-vlag gaat vallen, zullen ook bezitters van Asus-notebooks en -moederborden toegang krijgen, beweert Digitimes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Goed idee van ze, heb je meteen een plek om bestanden te backuppen. ik hoop dat die online opslag dan wel sneller werkt dan de Asus site ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Die eee storage dienst zit als het goed is al op alle nieuwe 900/901 en 1000 modellen. Ik zelf had hem ook al geinstalleerd. Er blijkt alleen een fout of iets te zijn met reggen aangezien je volgens het boekje een code nodig hebt om de volle 20gb te krijgen met een 1000 model. Ik had echter maar 10gb en dat kwam waarschijnlijk doordat ik dus nergens een code heb gezien.

Ik heb hierover al een vraag gesteld bij de online storage om te zien wat er nou van klopt.

Die online dienst is trouwens best traag. Ik geloof max 200kb mag je omhoog tiefen. Bestanden mochten tot 2gb groot zijn. De link voor meer info is eee.yostore.net. Hier kun je jezelf al aanmelden als het goed is met je eeepc.

[ Voor 19% gewijzigd door Yagermeister op 11-08-2008 21:19 ]

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

CanonG1 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 17:55:
Lekker downloaden dus! De EEE PC is een ideaal downloadbakje @ <12W met LCD dicht e.d. Veel slimmer dan een normale PC @ >100W de nachten lang ingeschakeld te laten.
Dat had ik me dus ook al bedacht... Tijd dus om wat applicaties van mijn desktop over te hevelen op de EEE.

Iets heel anders: ook ik was op zoek naar een goede tas om de EEE in te vervoeren. Je kan natuurlijk genoegen nemen met een standaard tas die zo'n beetje voldoet, maar dat is natuurlijk niet goed genoeg voor mij. :*)
Ik heb de maten genomen en heb toen Ruta uit Littouwen gevraagd om een tas voor me te maken. Maten genomen, wat fototjes, en toen is ze aan de slag gegaan. Vandaag kregen we een grote doos binnen, met daarin mijn tas!

Afbeeldingslocatie: http://pics.livejournal.com/fub/pic/0008zhq9
Alles past er in: de EEE, de adapter en de muis. En er is genoeg plek over voor dingen als CDs, USB sticks, een klein opschrijfboekje, enzovoorts. Genoeg aparte opbergvakjes ook.
Afbeeldingslocatie: http://pics.livejournal.com/fub/pic/00096dff
De hoeken en de schouderband zijn verstevigd met koperen nagels. De flap gaat dicht met koperen drukknopen.
Afbeeldingslocatie: http://pics.livejournal.com/fub/pic/00091wr5
Aan de schouder. Ik heb een 'naming convention' voor al mijn machines: die worden vernoemd naar niet-menselijke wezens uit films van Studio Ghibli (ja, ik ben een nerd, hoezo? :D ). De EEE is klein en wit, dus die heet 'Kodama'! Ruta heeft een kodama op de flap geschilderd met wasmachine-vaste textielverf.

Een hele mooie tas, en voor een heel erg schappelijke prijs! Meer foto's op mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de eeectl tool om mijn fan te controleren. Alleen is mijn vraag wat is een normale temperatuur voor een 1000h(mijne is rond de 55graden) en welke procent moet ik hem instellen. Weet iemand trouwens wat de blauwe cijfers betekenen die worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:55
fub schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 21:25:
Een hele mooie tas, en voor een heel erg schappelijke prijs! Meer foto's op mijn blog.
Cool en handig! Wat kost dat nou?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Laatst online: 22-04 22:38
fub schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 21:25:
[...]

Dat had ik me dus ook al bedacht... Tijd dus om wat applicaties van mijn desktop over te hevelen op de EEE.

Iets heel anders: ook ik was op zoek naar een goede tas om de EEE in te vervoeren. Je kan natuurlijk genoegen nemen met een standaard tas die zo'n beetje voldoet, maar dat is natuurlijk niet goed genoeg voor mij. :*)
Ik heb de maten genomen en heb toen Ruta uit Littouwen gevraagd om een tas voor me te maken. Maten genomen, wat fototjes, en toen is ze aan de slag gegaan. Vandaag kregen we een grote doos binnen, met daarin mijn tas!

[afbeelding]
Alles past er in: de EEE, de adapter en de muis. En er is genoeg plek over voor dingen als CDs, USB sticks, een klein opschrijfboekje, enzovoorts. Genoeg aparte opbergvakjes ook.
[afbeelding]
De hoeken en de schouderband zijn verstevigd met koperen nagels. De flap gaat dicht met koperen drukknopen.
[afbeelding]
Aan de schouder. Ik heb een 'naming convention' voor al mijn machines: die worden vernoemd naar niet-menselijke wezens uit films van Studio Ghibli (ja, ik ben een nerd, hoezo? :D ). De EEE is klein en wit, dus die heet 'Kodama'! Ruta heeft een kodama op de flap geschilderd met wasmachine-vaste textielverf.

Hele mooie tas, mag ik vragen hoeveel zoiets kost? (alles bij elkaar, dus verzendkosten meegerekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Jorde89 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 22:18:
Hele mooie tas, mag ik vragen hoeveel zoiets kost? (alles bij elkaar, dus verzendkosten meegerekend)
Ik was voor 40 euro klaar. Hoe ze het er van kan doen, snap ik niet. Ik vind het echt geen geld voor een hand-gemaakte tas volgens mijn eigen specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
fub schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 22:39:
[...]

Ik was voor 40 euro klaar. Hoe ze het er van kan doen, snap ik niet. Ik vind het echt geen geld voor een hand-gemaakte tas volgens mijn eigen specificaties.
Hij's toch nog niet uit elkaar aan het vallen he? :P

Klinkt haast te mooi om waar te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 19:57
Voor de mensen die 2GB willen in hun Eeepc:

Leuke ibood!
http://www.ibood.com/site/nl/iboodSpecs.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
Even een vraagje tussendoor, weet iemand wanneer de eee 1000 naar nederland komt? (of een dichtbij buurland) Dat hoort dus in Beschikbaarheid en levertijden Netbooks + accessoires

Het gaat hier dus om de NIET H versie, maar om de gewone 1000. Al snap ik hem niet helemaal, 20gb SSD +20gb internet storage denk ik dat het moet zijn of niet? op de asus site staat namelijk

SSD: 40gb (+20gb internet storage)

En dat lijkt me beetje sterk :P, maar hij blijft door zijn SSD toch interessanter dan de 1000h, dus in het kort weet iemand toevallig of hij binnenkort uitkomt in europa?

[ Voor 7% gewijzigd door een moderator op 12-08-2008 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzeist
verzenkosten erbij, maakt het al veel minder leuk. 1 euro erbij en je haalt 'm in de winken. is ie nog sneller ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Jorde89 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:17: Al snap ik hem niet helemaal, 20gb SSD +20gb internet storage denk ik dat het moet zijn of niet? op de asus site staat namelijk

SSD: 40gb (+20gb internet storage)
Het is en 8GB + 32GB SSD, de 32GB zal ook een stuk trager zijn en meer voor opslag dus. Die 20GB internet storage staat daar dus buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beschikbaarheid en levertijden Netbooks + accessoires

[ Voor 83% gewijzigd door een moderator op 12-08-2008 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
Sick Nick schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:53:
[...]

Het is en 8GB + 32GB SSD, de 32GB zal ook een stuk trager zijn en meer voor opslag dus. Die 20GB internet storage staat daar dus buiten.
Dat is dan zeker wel nice :), toch wel benieuwd wanneer hij hier dan uitkomt, heb hem op ebay zien staan, maar daar is hij 700 dollar en dan komt er nog 50 dollar bij verzendkosten, en dat vind ik dan weer overdreven om via ebay te kopen.. Wacht ik liever en gooi ik er hier een leuk geheugenreepje in, en wellicht zoon hong kong batterij erbij :) en iig zoon mooie tas als op de vorige pagina :)

@above, volgens mij zijn alleen de normale 1000's in verschillende kleuren verkrijgbaar, even blieken op de asus site

Edit: nee, is in meerdere kleuren verkrijgbaar: Red, Green, Black, Peony White, Pearl White and Fine Ebony
Maar die zul je in Nederland moeilijk vinden denk ik, weinig shops die het zullen verkopen. Nederland is niet zo gehyped, al zijn ze dat wel bij psp en ds, denk niet dat je gauw een roze eee pc tegenkomt..

Heb even gegoogled, kom alle kleuren van de regenboog tegen, maar niet op het 1000h type.. Zult dus of nog even moeten wachten of de laptop kopen en laten overspuiten :+

[ Voor 32% gewijzigd door jorde op 12-08-2008 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:42
Het is officieel, de 900A joins the battle ;).

http://www.asus.com/produ...=0&model=2440&modelmenu=2

900 casing met bijna 901 specs, precies waar ik op wachtte, echter blijkt de casing nu GLOSSY te zijn... :| alles moet glossy tegenwoordig ffs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:24:
900 casing met bijna 901 specs, precies waar ik op wachtte, echter blijkt de casing nu GLOSSY te zijn... :| alles moet glossy tegenwoordig ffs...
Interessant... heb een 701 maar wil toch wel wat meer accu-capaciteit. Al krijg je bij een 900A ook weer die $%#@ 4400 accu. Kan je natuurlijk een extra accu kopen. Maar voor dat geld koop ik wel een 901 eeetje erbij. Voor op het nachtkastje...

Wordt ook doodziek van dat 'glossy' :(. Welke idioot dat ooit heeft bedacht... Om nog maar te zwijgen over glossy schermen. Koop je een mooie iPhone, zit 'ie onder de vette vingers. Denk daarom dat ik voor het witte eee exemplaar ga, vallen die vette klauwen minder op.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2008 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:33:
[...]

Interessant... heb een 701 maar wil toch wel wat meer accu-capaciteit. Al krijg je bij een 900A ook weer die $%#@ 4400 accu. Kan je natuurlijk een extra accu kopen. Maar voor dat geld koop ik wel een 901 eeetje erbij. Voor op het nachtkastje...

Wordt ook doodziek van dat 'glossy' :(. Welke idioot dat ooit heeft bedacht... Om nog maar te zwijgen over glossy schermen. Koop je een mooie iPhone, zit 'ie onder de vette vingers. Denk daarom dat ik voor het witte eee exemplaar ga, vallen die vette klauwen minder op.
Mja, maar wit is dan weer niet wit imo... De witte eee's hebben witte onderdelen maar ook wit parelmoer onderdelen etc. Te lelijk gewoon... Denk dat ik er toch niet onderuit kan om een 901 te halen in het zwart...

Zijn er trouwens al mensen met een recente aankoop van de 901 in NL? Ik vraag me namelijk af of de ZIF connector er nog inzit waarmee je een 1,8inch hdd erin kan zetten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Martijn schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:24:
Het is officieel, de 900A joins the battle ;).

http://www.asus.com/produ...=0&model=2440&modelmenu=2

Neem dan gewoon de 901, dan heb je wel de betere accu, de snelle 4GB ssd en een 8/16GB ssd voor opslag (de 900A heeft alleen die trage SSD erin! Mist dus de snelle 4GB), je hebt wifi N erin en bluetooth! Plus je hebt mindere speakers (de 901 klinkt een heel stuk beter) en een 0.3 mpix webcam ipv 1.3.

Redenen genoeg om de 901 te nemen in plaats van de 900A als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Sick Nick schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:02:
[...]

Neem dan gewoon de 901, dan heb je wel de betere accu, de snelle 4GB ssd en een 8/16GB ssd voor opslag (de 900A heeft alleen die trage SSD erin! Mist dus de snelle 4GB), je hebt wifi N erin en bluetooth! Plus je hebt mindere speakers (de 901 klinkt een heel stuk beter) en een 0.3 mpix webcam ipv 1.3.

Redenen genoeg om de 901 te nemen in plaats van de 900A als je het mij vraagt.
Mja, is misschien wel zo, ik hoopte alleen op de NON glossy casing van de 900 die ik veeeeeel mooier vind als de 901, maargoed ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk om op een EEE 1000H zowel windows xp professional (wil ik zowiezo installeren als ik de laptop binnen heb) als ubuntu te installeren? dus dat je een optie krijgt bij het opstarten om naar xp of ubuntu te gaan...

ik heb nog nooit met ubuntu gewerkt, en wil het graag uitproberen. maar ik kan niet het risico lopen dat bepaalde dingen niet werken voor schoolwerk enzo, vandaar dat ik ook windows wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:21:
is het mogelijk om op een EEE 1000H zowel windows xp professional (wil ik zowiezo installeren als ik de laptop binnen heb) als ubuntu te installeren? dus dat je een optie krijgt bij het opstarten om naar xp of ubuntu te gaan...

ik heb nog nooit met ubuntu gewerkt, en wil het graag uitproberen. maar ik kan niet het risico lopen dat bepaalde dingen niet werken voor schoolwerk enzo, vandaar dat ik ook windows wil gebruiken.
Ja geen probleem, eerst Xp er op zetten en als je Ubuntu installeert krijg je automatisch ook grub. Wel kan het op de EeePC voorkomen dat ie de volgorde van de disks niet goed herkent (omdat de EeePC de bootdisk altijd als eerste zet en je tijdens de installatie van het installatiemedium ipv de harddisk geboot bent) maar dit kun je heel gemakkelijk aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Ook voor replacement parts: Beschikbaarheid en levertijden Netbooks + accessoires

[ Voor 85% gewijzigd door een moderator op 12-08-2008 11:52 ]

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:31:
[...]

Ja geen probleem, eerst Xp er op zetten en als je Ubuntu installeert krijg je automatisch ook grub. Wel kan het op de EeePC voorkomen dat ie de volgorde van de disks niet goed herkent (omdat de EeePC de bootdisk altijd als eerste zet en je tijdens de installatie van het installatiemedium ipv de harddisk geboot bent) maar dit kun je heel gemakkelijk aanpassen.
top, bedankt! dat klinkt prima en is het proberen meer dan waard lijkt me. ik ben benieuwd of ubuntu dan sneller is in opstarten etc. ik heb ook geen idee overigens hoe het zit met word... of dat erop kan of dat je dan perse de open-source office of zoiets moet gebruiken.

dan nog een vraag, waar je misschien ook iets vanaf weet. als je xp pro en ubuntu erop hebt gezet, kun je dan altijd nog met een bepaalde disk of iets anders terug naar de fabrieksinstellingen (soort reset dus) mocht dat nodig zijn? ik weet ook niet of je bepaalde dingen kwijt bent als je er zelf een eigen oprekensysteem op zet... of dat alle benodigde drivers gewoon op de (trage) Asus website staan, er staan er in ieder geval wel een hoop zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:53:
[...]
Zijn er trouwens al mensen met een recente aankoop van de 901 in NL? Ik vraag me namelijk af of de ZIF connector er nog inzit waarmee je een 1,8inch hdd erin kan zetten ;).
Daar zijn al hele topics over volgeschreven. De ene schijnt wél die ZIF-connector te hebben, de andere weer niet. Er is iemand die alle serienummers verzamelt om zodoende er enige logica in te kunnen ontdekken. Ik zal de link er even bij zoeken...

Hebbes!

Overigens staat er ook een handleiding hoe je zelf een ZIF in je eee bouw.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:18:
[...]

top, bedankt! dat klinkt prima en is het proberen meer dan waard lijkt me. ik ben benieuwd of ubuntu dan sneller is in opstarten etc. ik heb ook geen idee overigens hoe het zit met word... of dat erop kan of dat je dan perse de open-source office of zoiets moet gebruiken.

dan nog een vraag, waar je misschien ook iets vanaf weet. als je xp pro en ubuntu erop hebt gezet, kun je dan altijd nog met een bepaalde disk of iets anders terug naar de fabrieksinstellingen (soort reset dus) mocht dat nodig zijn? ik weet ook niet of je bepaalde dingen kwijt bent als je er zelf een eigen oprekensysteem op zet... of dat alle benodigde drivers gewoon op de (trage) Asus website staan, er staan er in ieder geval wel een hoop zag ik.
Standaard wordt Ubuntu geleverd met OpenOffice, maar als je perse MS Office wilt gebruiken kan dat eventueel via Wine.

Bij je EeePC zit een restore disk. Persoonlijk heb ik de EeePC zelf standaard gehouden omdat de speciale Xandros Linux veel sneller start dan Ubuntu en helemaal een stuk sneller dan XP, die twee gebruik ik alleen voor compatibiliteits doeleinden. Misschien ook wat voor jou om die op een externe schijf te zetten?

Met oprekensysteem bedoel je een operating systeem neem ik aan? :) Asus ondersteunt het installeren van Windows op de Linux EeePCs, er zit zelfs al een disk bij met drivers.

Verder is het wel de bedoeling op GOT dat je eerst wat googled voordat je je vragen hier dumpt. Vragen over Ubuntu horen ook niet echt in dit topic tenzij ze specifiek voor de EeePC zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:41:
[...]

Standaard wordt Ubuntu geleverd met OpenOffice, maar als je perse MS Office wilt gebruiken kan dat eventueel via Wine.

Bij je EeePC zit een restore disk. Persoonlijk heb ik de EeePC zelf standaard gehouden omdat de speciale Xandros Linux veel sneller start dan Ubuntu en helemaal een stuk sneller dan XP, die twee gebruik ik alleen voor compatibiliteits doeleinden. Misschien ook wat voor jou om die op een externe schijf te zetten?

Met oprekensysteem bedoel je een operating systeem neem ik aan? :) Asus ondersteunt het installeren van Windows op de Linux EeePCs, er zit zelfs al een disk bij met drivers.

Verder is het wel de bedoeling op GOT dat je eerst wat googled voordat je je vragen hier dumpt. Vragen over Ubuntu horen ook niet echt in dit topic tenzij ze specifiek voor de EeePC zijn.
heh ja, operating systeem inderdaad :P

bedankt voor de uitleg. ik wist niet eens dat xandros linux erbij zat/erop staat, ik dacht enkel windows maar ik kom er wel achter als ik het ontvang. ik ga ook nog wel ff op wikipedia nalezen wat nu precies de doeleinden zijn van xandros linux en ubuntu en wat er wel/niet op werkt want dat heb ik eigenlijk nooit uitgezocht. windows deed het altijd wel, op windows ME na, dat was een ramp ;)

ook blij te horen dat er een restore disk bij zit. al klinkt een disk wat onhandig aangezien er geen cd/dvd speler in zit. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Laatst online: 20:26

Rival24

I'll Be Back

Ik heb sinds een paar dagen een EEE PC 901 met Windows XP, en ik ben aan het opruimen geslaagd. Na wat moeite te doen voor het uninstallen van StarOffice, wil ik nu ook graag MS Works 9 eraf gooien, alleen blijkt dat een stuk lastiger te zijn. De uninstaller zegt dat hij hiervoor WORKS9.MSI nodig heeft, maar deze is niet bijgeleverd op de DVD van Asus.

Ik heb nu geen idee hoe ik Works 9 netjes kan verwijderen. En hoewel het niet mag, heb ik ook geprobeerd een image van Works 9 te downloaden, maar hiermee wil het ook niet gedeinstalleerd worden want volgens mij moet het een Nederlandse versie zijn. Heeft iemand een idee hoe ik dit baggerproduct kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:21:

Veel makkelijker is om VMPlayer te installeren en vervolgens een pre-configured virtual machine (Ubuntu 804 desktop VMWare Image). Je kan dan XP en Ubuntu simultaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in bezit van een 1000H. Mijn vraag is of de Staroffice die d'r op zit een volledige is, dus geen trial onzin is? Daarnaast zit er nog wat geinstalleerd, namelijk "compatibiliteitspakket voor het 2007 Microsoft Office system". Wat huodt dit in?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wsmaal schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:14:
[...]

Veel makkelijker is om VMPlayer te installeren en vervolgens een pre-configured virtual machine (Ubuntu 804 desktop VMWare Image). Je kan dan XP en Ubuntu simultaan gebruiken.
hey bedankt. dus dat werkt ook prima op de EEE? ik moet zeggen dat ik er eigenlijk nog niks vanaf wist maar ik heb er net wat over gelezen en een tutorial van 10 minuten gekeken op youtube. anywho, het installeren enzo lijkt me niet al te ingewikkeld, maar wat ik me afvraag is of het nuttig is om het op deze manier te doen in plaats van een keuzemogelijkheid tussen XP en Ubuntu bij het opstarten. Nu moet je eerst XP opstarten en daarna nog eens Ubuntu.. dat is niet heel erg nuttig omdat je dan 2 operating systems moet laden. het leek me juist handig om XP te hebben als iets wat je altijd nodig kan hebben en een extra operating system die sneller/gepaster is bij een EEE pc ... en er een beetje mee bekend te raken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:53:
Ik ben in bezit van een 1000H. Mijn vraag is of de Staroffice die d'r op zit een volledige is, dus geen trial onzin is? Daarnaast zit er nog wat geinstalleerd, namelijk "compatibiliteitspakket voor het 2007 Microsoft Office system". Wat huodt dit in?
Kijk, daar heb je nou Google voor: je kan met b.v. Office 2002 toch Office 2007 documenten openen. En wieweet dus ook met StarOffice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:10:
[...]

Kijk, daar heb je nou Google voor: je kan met b.v. Office 2002 toch Office 2007 documenten openen. En wieweet dus ook met StarOffice.
Ok ik begrijp het. Dank je voor je Google-werk! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:06:
[...]

hey bedankt. dus dat werkt ook prima op de EEE? ik moet zeggen dat ik er eigenlijk nog niks vanaf wist maar ik heb er net wat over gelezen en een tutorial van 10 minuten gekeken op youtube. anywho, het installeren enzo lijkt me niet al te ingewikkeld, maar wat ik me afvraag is of het nuttig is om het op deze manier te doen in plaats van een keuzemogelijkheid tussen XP en Ubuntu bij het opstarten. Nu moet je eerst XP opstarten en daarna nog eens Ubuntu.. dat is niet heel erg nuttig omdat je dan 2 operating systems moet laden. het leek me juist handig om XP te hebben als iets wat je altijd nodig kan hebben en een extra operating system die sneller/gepaster is bij een EEE pc ... en er een beetje mee bekend te raken. :)
Gezien de relatief geringe belasting van VMPlayer zal dat voor de 1000 geen probleem zijn, denk ik. VMPlayer is een applicatie die je al dan niet opstart. Daarin laad je een OS image (Ubuntu bv.). Je hebt dan XP en Ubuntu gelijktijdig tot je beschikking op je EeePC. Dual boot kan natuurlijk ook, aan jou de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 21:10
Rival24 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:56:
Ik heb sinds een paar dagen een EEE PC 901 met Windows XP, en ik ben aan het opruimen geslaagd. Na wat moeite te doen voor het uninstallen van StarOffice, wil ik nu ook graag MS Works 9 eraf gooien, alleen blijkt dat een stuk lastiger te zijn. De uninstaller zegt dat hij hiervoor WORKS9.MSI nodig heeft, maar deze is niet bijgeleverd op de DVD van Asus.

Ik heb nu geen idee hoe ik Works 9 netjes kan verwijderen. En hoewel het niet mag, heb ik ook geprobeerd een image van Works 9 te downloaden, maar hiermee wil het ook niet gedeinstalleerd worden want volgens mij moet het een Nederlandse versie zijn. Heeft iemand een idee hoe ik dit baggerproduct kan verwijderen?
ik adviseer je om een clean install van winxp te doen. Werkt een stuk beter en je weet zeker dat je van alle bagger af bent
Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic