Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wil je die 790GX? ok 30% sneller dan de 780g (die zonder sideport.. er is ook een 780g met sideport) maar voor een htpc heb je die niet nodig lijkt me.. Vele reviews zeggen ook dat je net zo goed een 780g kan halen en dan heb je 60 euro over voor anders leuks.

Ik ben ook voor de 9550 gegaan.. Ga em eerst underclocken en als ik later wil gamen dan laat ik em stock draaien. Over koeling maak ik me niet zoveel zorgen. Belangrijk is wel dat je een goede airflow kan genereren in je kast en als je dan een scythe mini ninja onder de 1000 toeren laat draaien hoor je die echt niet hoor.. je kan er zelfs nog een noctua 12cm op zetten voor nog beter resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 21:41
HIDMAN-X schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 19:23:
Ben vandaag, geheel toevallig ,ook een HTPC aan het bouwen met hetzelfde MB en geheugen en ook het probleem dat hij niet starte met 4GB maar wel met één reepje van 2GB.
Verder loopt hij wel gewoon zoals het moet en start Vista probleemloos.
Ik heb nog geen bios-update gedaan maar ben dat wel van plan.
Eerst zal ik nog even googlen of er misschien meer mensen zijn met dit probleem en of het evt. oplosbaar is.
Beste,

Heb je hier ooit een oplossing voor gevonden? Dit daar ik nu precies hetzelfde probleem heb. Start wel met 1 reepje, maar niet met 2 :'(

Bvd

Vostro1000 en Dimension9150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
Rensh schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:57:
[...]

Beste,

Heb je hier ooit een oplossing voor gevonden? Dit daar ik nu precies hetzelfde probleem heb. Start wel met 1 reepje, maar niet met 2 :'(

Bvd
Vreemd. Nu met 1 reepje alles geinstalleerd. Zet computer uit, plaats reepje weer en hij doet het? Dit waar hij erst nog niet eens wilde booten (gewoon alleen zwart scherm).

Voorlasnog gewoon maar blij zijn maar afwachten of dit wel stabiel blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

mphilipp schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:57:
[...]

Nope. Ik gebruik de Vista (EVR) renderer. De anderen geven me een veel hogere CPU belasting. Verder heb ik Cyberlink decoders voor H264, CoreAVC voor X264 en ffdshow voor MPEG enzo en verder geen renderers geïnstalleerd.
Enige vooruitgang. Heb nu ffdshow geinstalleerd (alleen voor MPEG-2, verder de input level range gewijzigd naar 16-235 en nog wat aanpassingen), deze als leidend aangegeven in Media Center, en nu is het probleem verdwenen! Zwart = zwart. Er gebeurt dus iets raars met de grijstinten als de MPEG2 stream door een normale MPEG2 decoder wordt verwerkt en doorgegeven aan de VMR9 renderer.

Alleen is het beeld nu wel minder goed. Meer ruis, en om de haverklap gaat het beeld op zwart. Dus die ffdshow mpeg2 decoder heeft wel wat extra tweaking nodig.

meer info over oorzaak:
http://www.virtualdub.org/blog/pivot/entry.php?id=92
http://forum.doom9.org/showthread.php?p=911912#post911912

[ Voor 6% gewijzigd door psy op 02-09-2008 00:11 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-snel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-03 13:24
Aan mijn HTPC (o.b.v. het Gigabyte board uit de BBG van mei) hangt een Sony 40W3000 LCD tv. Deze lijkt niet altijd door te hebben dat er signaal op de HDMI ingang staat en blijft zwart beeld geven. Dit gebeurt bijvoorbeeld als ik de computer aan zet en pas een kwartier later de tv. Mijn tijdelijke oplossing is nu om de htpc middels het toetsenbord in slaapstand te brengen en zodra ik 'm daar weer uit haal springt het beeld op de tv aan. Niet echt ideaal dus. Ik kom er niet achter of dit een Sony kwaal, firmware, of driver probleem is. Wie weet raad?
Ik denk dat het met het moederbord (de GA-MA78GM-S2H0) te maken heeft. Ik heb zelf een Panasonic plasma TV die hetzelfde heeft op dit moederbord. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:06

mphilipp

Romanes eunt domus

m-snel schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:34:
[...]
Ik denk dat het met het moederbord (de GA-MA78GM-S2H0) te maken heeft. Ik heb zelf een Panasonic plasma TV die hetzelfde heeft op dit moederbord. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft?
Ik heb ook een Panasonic plasma en dat zelfde mobo, maar hij maakt er geen problemen van als ik de tv een keer uit zet. Ook met standby geen enkel probleem. Ik heb net nog even op te proberen de pc met de afstandsbediening aan gezet, tv-programma opgestart en pas later de tv. Geen probleem.
Ik draai met Vista, misschien is dat het verschil.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 16:58:
[...]

Het is wel handig dat je programmas of films kan opnemen op de Harde schijf of kan terugspoelen terwijl je een programma aan het bekijken hebt
Maar als ik een beetje goed heb opgelet in dit topic heb ik dan sowieso alweer 2x FloppyDTV nodig met decryptie modules....terwijl ik eigenlijk nooit iets OPNEEM. Dat deed ik vroeger ja met video banden, maar de realiteit is nu dat je gewoon een aflevering kan terugkijken op uitzendinggemist.nl of downloaden.....

Ik gebruik nu voornamelijk een oud mediaplayer ding van Freecom wat eigenlijk altijd te vol staat en alleen maar via s-video output heeft. Hiermee kijk ik films, series, et cetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW83
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 12:02
Tnx, goed om te weten dat je met die X3100 icm die processor bijna alles kan afspelen. Helaas heeft Salland de E2160 uit het assortiment gehaald. De E2180 hebben ze nog wel, heeft die dezelfde overklok capaciteiten? :9~

Nog een algemene vraag. Is het een goed idee om in een kleine barebone als de Asus T3-P5G31 een 8800GT in te bouwen en hem te gebruiken voor gaming, of is zo'n kastje/voeding daarvoor te klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:31
Hmm zit een beetje met een keuze probleem waar jullie hier mogelijk een oplossing voor weten.

Zit met een kamer van ong 3x3 waarop het volgende staat:
- 1 werkstation met 2x 17" CRT.
- 1 15" CRT TV.

Nu ga ik echter upgraden en zit een beetje in dubio wat de 'handigste' keuze is.
- 1 22" LCD TV.

OF
- 1 HTPC met een 20/22" LCD TV of LCD PC scherm.

OF
- 1 werkstation met 2x 19" LCD PC schermen uitgebreid met TV-kaart.

Hoe zouden jullie deze situatie oplossen met in het achterhoofd dus vooral dat het een kleine kamer is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:19

Sherlock

No Shit

Zonder twijfel één systeem, met minimaal één groot scherm (min. 22").

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTPC met OF een Intel Core 2 duo (of quad als je dat nodig hebt) OF een Phenom X4 9550 (snel en zuinig) en ik zou voor een DELL 24" monitor gaan (2408 WFP), erg goeie mooie monitors.

Check ook het Dell Ultrasharp topic hier: [TFT] Dell UltraSharp Serie (20,1", 24", 27", 30") - Deel 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:33:
HTPC met OF een Intel Core 2 duo (of quad als je dat nodig hebt) OF een Phenom X4 9550 (snel en zuinig) en ik zou voor een DELL 24" monitor gaan (2408 WFP), erg goeie mooie monitors.

Check ook het Dell Ultrasharp topic hier: [TFT] Dell UltraSharp Serie (20,1", 24", 27", 30") - Deel 11
Moet er wel even bij vermelden dat mijn werkstation een C2D op 3,6 Ghz bevat en ik toch wel zeker 2 schermen wil hebben bij het werkstation. Maar denk dat het met 1 scherm van 22/24 inch toch niet zo erg is als er een kleinere naast staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
BW83 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:22:
[...]

Tnx, goed om te weten dat je met die X3100 icm die processor bijna alles kan afspelen. Helaas heeft Salland de E2160 uit het assortiment gehaald. De E2180 hebben ze nog wel, heeft die dezelfde overklok capaciteiten? :9~

Nog een algemene vraag. Is het een goed idee om in een kleine barebone als de Asus T3-P5G31 een 8800GT in te bouwen en hem te gebruiken voor gaming, of is zo'n kastje/voeding daarvoor te klein?
Ik verwacht dat een 8800GT niet gaat werken om 2 redenen:

1: de voeding is 300W en dat te licht. Misschien dat het systeem het net gaat trekken, maar ik zou er niet op gokken.

2: Uit de specificatie van je barebone blijkt dat een 8800GT (die 23 cm lang is) te groot is voor de barebone:

The chassis supports PCI Express x 16 cards with 192 mm x 19 mm or smaller dimensions only.
Please note that VGA Card size limitation is up to EN9500 series and EN8600 series currently.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou inderdaad een 20" kantelbare in verticale opstelling naast een 22 of 24" kunnen zetten, zeker als je programmeert/grafisch bezig bent kan dat heel handig zijn.
Ik heb dit zelf ook ervaren op mijn werk, maar prive ook met multimedia software.

Ik weet niet of je mobo waar je C2D op zit bruikbaar is in een HTPC achtige constructie?
Dan zou ik die ook houden en gewoon investeren in een goeie 24" monitor waar je ook lekker video op kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:48:
Je zou inderdaad een 20" kantelbare in verticale opstelling naast een 22 of 24" kunnen zetten, zeker als je programmeert/grafisch bezig bent kan dat heel handig zijn.
Ik heb dit zelf ook ervaren op mijn werk, maar prive ook met multimedia software.

Ik weet niet of je mobo waar je C2D op zit bruikbaar is in een HTPC achtige constructie?
Dan zou ik die ook houden en gewoon investeren in een goeie 24" monitor waar je ook lekker video op kan kijken.
Hmm nee niet echt. Is gewoon een full-atx in een Antec 900..

Enige probleem dat ik heb met zo'n opstelling dat ik niet langgestrekt vanuit bed TV kan kijken maar op mijn zij moet liggen..

Zit dan alleen nog een beetje met de TV-kaart. Hebben thuis geen digitale TV en verwacht ook niet dat we dat gaan aanschaffen dus in principe is een 'gewone' kaart genoeg en hoeft hij niet klaar te zijn voor digitale of is het prijsverschil daar niet bijzonder genoeg voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:24
LuukNouwen schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:47:
[...]

Ik verwacht dat een 8800GT niet gaat werken om 2 redenen:

1: de voeding is 300W en dat te licht. Misschien dat het systeem het net gaat trekken, maar ik zou er niet op gokken.
Collega van mij propte eens een 8800GT in een standaard Dell kastje met 300 watt voeding. Vond ik ook niet kunnen maar middels een Conrad Energie check kwamen we er achter dat de gehele setup maar 160 watt max trok ofzo (bij 3dmark). Was e2160 intel met standaard componenten verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Laatst online: 13:44
JaymzHetfield schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:31:

Vraag 1:
Aan mijn HTPC (o.b.v. het Gigabyte board uit de BBG van mei) hangt een Sony 40W3000 LCD tv. Deze lijkt niet altijd door te hebben dat er signaal op de HDMI ingang staat en blijft zwart beeld geven. Dit gebeurt bijvoorbeeld als ik de computer aan zet en pas een kwartier later de tv. Mijn tijdelijke oplossing is nu om de htpc middels het toetsenbord in slaapstand te brengen en zodra ik 'm daar weer uit haal springt het beeld op de tv aan. Niet echt ideaal dus. Ik kom er niet achter of dit een Sony kwaal, firmware, of driver probleem is. Wie weet raad?
Ik heb dit probleem ook. In mijn geval gaat het om een Philips TV in combinatie met een X300 grafische kaart (ja, mijn HTPC is al weer 3,5 jaar oud en ben nu druk een nieuwe aan het samenstellen). Als mijn computer eerst aan staat en dan pas de tv op het juiste inputsignaal komt te staan krijg ik meestal blauw beeld (het aparte is dat het soms wel goed gaat. Wanneer de tv op de HDMI ingang staat en ik vervolgens de computer aanzet gaat het altijd goed. Ook ik moet dus af en toe de computer weer in standby zetten en er vervolgens weer uithalen.

Ik heb mijn computer via de DVI uitgang op de HDMI van de TV zitten.

Hopelijk heeft iemand een oplossing / verklaring voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
Ik ben bezig met het bouwen van een HTPC op basis van een Origen S14V. Heb echter wat probleempjes en ik hoop dat er een bouwer is ve S14 of S16 die dit leest en herkent (en heeft opgelost :) ).

Als volgt :

Het VF-210 display gaat niet aan :? . Naar mijn indruk zit alles goed maar wat dan? De remote werkt wel (IRTrans is dan ook geinstalleerd). Wil alles weer uit elkaar gaan halen om te kijken of ik geen kabel heb gemist maar hoop op de gouden tip ...

Hoe hebben jullie de fan's aangesloten. Heb het Gygabyte mobo 78GM-2SH. Deze kent 2 fanaansluitingen (CPU en SYS). Heb de fan bij de HD nu maar aangesloten op SYS en de 2x60 mm fans op de CPU (gebruik Ninja mini cooler en ik hoop de fan daar niet nodig te hebben) met het splitkabeltje wat bij de S14 zat. Enig advies?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor mijn Silverstone LC11M-B kast ook nog als alternatief een Origen AE S10V gevonden.
Ik zie hem alleen niet in de pricewatch staan.

Nog een vraagje, want die Origen kast accepteert alleen een slimline cd/dvd/blu-ray drive.
Kent iemand een slimline drive die blu-ray en hd-dvd afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Nu online
Red devil schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 13:29:
[...]

Collega van mij propte eens een 8800GT in een standaard Dell kastje met 300 watt voeding. Vond ik ook niet kunnen maar middels een Conrad Energie check kwamen we er achter dat de gehele setup maar 160 watt max trok ofzo (bij 3dmark). Was e2160 intel met standaard componenten verder.
Ja, het kan wel. Maar er is altijd een kans dat de voeding *plof* zegt. Daarnaast ligt het erg aan welke 300W-voeding je hebt (wel/geen goed merk) en welke amperage hij kan leveren op, in dit geval, de 12 volts-lijn. En natuurlijk of de 300W piek of continu vermogen is, bij een merk als Sweeq is het vaak piekvermogen en dan kun je problemen verwachten.

Ik heb ook een 8800GT en Conrad Energie 3000-meter en mijn opgenomen vermogen komt toch aardig dicht bij de 300W. Ik moet wel toegeven dat het een test was om zo veel mogelijk vermogen op te nemen (GPU & CPU op 100%, 3 harde schijven & optische drive tegelijk laten opspinnen, FAN's vol open, geluids- & netwerkkaart vol belasten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:42
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:59:
Nog een vraagje, want die Origen kast accepteert alleen een slimline cd/dvd/blu-ray drive.
Kent iemand een slimline drive die blu-ray en hd-dvd afspeelt?
Let er wel op de slimline drivers over het algemeen echt een heel stuk duurder zijn, laat staan eentje die HD-DVD en Blu-Ray kan afspelen!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Red devil schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 13:29:
[...]
Check de PSU Calculator maar eens. Je ziet dat het best meevalt. Die (letterlijk) GigaPSU's zijn 9 van de 10 keer nergens voor nodig.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:15:
[...]

Let er wel op de slimline drivers over het algemeen echt een heel stuk duurder zijn, laat staan eentje die HD-DVD en Blu-Ray kan afspelen!
Ja inderdaad.
Ik heb een Panasonic gevonden, is rond de 900$.

http://www.panasonic.com/...optical/models/uj225b.asp

Nee bedankt, dan toch maar een Silverstone case :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmRuLeZ
  • Laatst online: 31-07 17:52
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:23:
[...]

Ik heb zelf zo'n soortgelijk probleem, maar dan met DVI ipv VGA.
Via DVI krijg ik mijn resolutie gewoon niet goed, ook niet in combo met Powerstrip ofzo.

na aansluiten via D-Sub werkt het vlekkeloos.

Misschien een idee.
Ook ik heb dit probleem. Moederbord is GA-MA78GM-S2H.
Via VGA is het beeld wel volledig vullend, en via HDMI niet. Ongeacht de resolutie die ik gebruik.

Mijn TV is een Samsung LE32A456 32", 1360 x 768.

Opzich maakt het mij niet uit om een VGA kabel te gebruiken ipv HDMI. Het geluid gaat via een optische kabel naar de versterker. Echter bied de VGA kabel wel dezelfde kwaliteit als een HDMI kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmRuLeZ
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:23:
[...]

Ik heb zelf zo'n soortgelijk probleem, maar dan met DVI ipv VGA.
Via DVI krijg ik mijn resolutie gewoon niet goed, ook niet in combo met Powerstrip ofzo.

na aansluiten via D-Sub werkt het vlekkeloos.

Misschien een idee.
Ook ik heb dit probleem. Moederbord is GA-MA78GM-S2H.
Via VGA is het beeld wel volledig vullend, en via HDMI niet. Ongeacht de resolutie die ik gebruik.

Mijn TV is een Samsung LE32A456 32", 1360 x 768.

Opzich maakt het mij niet uit om een VGA kabel te gebruiken ipv HDMI. Het geluid gaat via een optische kabel naar de versterker.
Echter, biedt de VGA kabel wel dezelfde kwaliteit als een HDMI kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
AmRuLeZ schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:24:
Opzich maakt het mij niet uit om een VGA kabel te gebruiken ipv HDMI. Het geluid gaat via een optische kabel naar de versterker.
Echter, biedt de VGA kabel wel dezelfde kwaliteit als een HDMI kabel?
In principe is het beeld van HDMI beter, maar als je een goeie VGA kabel hebt kan je dat beeld waarschijnlijk ook prima noemen. Echter, als je beveiligde HD content wil afspelen, dan moet het wel via HDMI omdat VGA geen HDCP ondersteund.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:01

mvds

Totally awesome!

Je kan in het ATI CCC ergens (zou even moeten zoeken waar) een property overscan/underscan terug moeten kunnen vinden. Die staat geloof ik standaard op zo'n 15%. Als je die naar 0 zet heb je wel het beeldvullend op je TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VGA is Analoog en DVI en HDMI zijn Digitaal dacht ik zo dus zal er wel degelijk een verschil in kwaliteit zijn me dunkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:03
obsidian schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:36:
Je kan in het ATI CCC ergens (zou even moeten zoeken waar) een property overscan/underscan terug moeten kunnen vinden. Die staat geloof ik standaard op zo'n 15%. Als je die naar 0 zet heb je wel het beeldvullend op je TV :)
Je bent me net voor :P
Dit werkte idd voor mij ook!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraag m.b.t. de juiste CPU keuze op een 780G chipset MOBO voor HTPC doeleinden:

Presteert de AMD Phenom X3 8750 of de AMD Phenom X4 9550 nou beter tan aanzien video weergave/codering bij de "zwaarste" formaten?

De benchmarks: 3dmark06, fotobewerking, audiobewerking, videobewerking, 3d rendering, en office van hardware.info geven aan dat de X4 9550 in alle gavallen sneller is behalve bij de gaming benchmark.

Graag julie (expert) visie! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 18:42:
Nog een vraag m.b.t. de juiste CPU keuze op een 780G chipset MOBO voor HTPC doeleinden:
Presteert de AMD Phenom X3 8750 of de AMD Phenom X4 9550 nou beter tan aanzien video weergave/codering bij de "zwaarste" formaten?
[knip]
Graag julie (expert) visie! :P
Ik heb er een Athlon 5200+ in zitten en die trekt alles zonder morren. Ik zou dus niet weten waarom er een triple of quad core in zou moeten eigenlijk... Er zijn er zelfs die met de 4850 gewoon goed draaien. Dus als je puur HTPC doet, is zwaarder dan een 5000+ overkill. Ik wilde aanvankelijk de 5000BE hebben, maar die was weer eens niet leverbaar. Vandaar de overkill bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog een vraagje: wordt gedownload HD materiaal (dus de welbekende .mkv's) zoals HD-aflveringen van bepaalde series ook door de onboard HD-chip verwerkt of gebeurt dit nog door de CPU? Dus kan de HD-chip enkel overweg met voorbeeld blueray HD materiaal?
Owja voor ik het vergeet, heb het over het Gigabyte GA-MA78GM-S2H-moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Wat me laatst opviel in MCE...
Als ik een dvd afspeel in mce heb ik vaak geen indicatie van navigeren in de dvd menu's. Je weet wel zodat je kan zien op welk item van een menu je zit tijdens het navigeren (beetje vreemde omschrijving maar schiet me zo snel niets anders te binnen ....)

Als ik buiten mce in powerdvd een dvd afspeel zie ik die indicatie wel??
Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Is er iemand dir de Ahanix MCE 303 heeft met het nieuwe USB VHF display?

De handleiding meld nog steeds het paralelle display en geeft dus geen info over het aansluiten. Het lijkt eenvoudig maar ik vraag me toch af of er anderen zijn die bijvoorbeeld die 24 pins power hebben verwijderd?

Ik zal vanavond wel even een fotootje maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op het moment mijn eerste HTPC in bestelling. Antec Fusion Remote kast met een GA-MA78GM-S2H moederbord.

Nu heb ik nog een vraagje.
Welke kabels moet ik er nog bij bestellen? HDMI kabel en een audio kabel? Welke audio kabel heb ik dan nodig?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 08:51:
Ik heb op het moment mijn eerste HTPC in bestelling. Antec Fusion Remote kast met een GA-MA78GM-S2H moederbord.

Nu heb ik nog een vraagje.
Welke kabels moet ik er nog bij bestellen? HDMI kabel en een audio kabel? Welke audio kabel heb ik dan nodig?

Bedankt.
Ligt er toch compleet aan hóe je 1 en ander wilt gaan aansluiten? Zo kunnen we niets met je vraag!! :?
Beetje meer info dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 00:03:
Heb nog een vraagje: wordt gedownload HD materiaal (dus de welbekende .mkv's) zoals HD-aflveringen van bepaalde series ook door de onboard HD-chip verwerkt of gebeurt dit nog door de CPU? Dus kan de HD-chip enkel overweg met voorbeeld blueray HD materiaal?
Owja voor ik het vergeet, heb het over het Gigabyte GA-MA78GM-S2H-moederbord.
Heb je überhaupt de moeite genomen de topic start te lezen? Blijkbaar niet want daar staat gewoon het antwoord op je vraag.......(oa. bij kopjes: 'weetjes' en 'Processoren')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry. Hierbij wat extra info. Ik ben helemaal niet bekend met het aansluiten van een HTPC systeem vandaar mijn vraag.

Het gaat om het volgende systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 5200+€ 58,91€ 58,91
1Antec Fusion Remote€ 117,80€ 117,80
1Corsair CMPSU-450VX€ 56,95€ 56,95
1Gigabyte GA-MA78GM-S2H€ 64,83€ 64,83
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 4GB (2x 2GB) DDR2€ 53,92€ 53,92
1Microsoft Media Center Remote & Receiver€ 17,56€ 17,56
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 108,90€ 108,90
1Scythe Ninja Mini€ 27,90€ 27,90
1Sony NEC Optiarc AD-7200S€ 18,39€ 18,39
1Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard€ 29,90€ 29,90
ImporterenTotaal€ 555,06

Ik wil deze aansluiten via HDMI aan mijn Phillips HD-Ready TV () via HDMI.

Ik heb de volgende Receiver: Sony STR-DG510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:26
is iemand hier bekend met de adesso toetsenborden. Ik ga vandaag mijn trus 2950 retour doen gezien de slechte verbinding op 2,5 meter.

http://www.roarimport.com/nl/shop.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:44:
Sorry. Hierbij wat extra info. Ik ben helemaal niet bekend met het aansluiten van een HTPC systeem vandaar mijn vraag.

1 x HDMI voor naar je tv
1 x Optische kabel voor naar je versterker

HDMI van tv naar versterker is zinloos, want dan verlies je je 5.1 signaal. Vandaar de optische kabel.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:44:

Het gaat om het volgende systeem:

...............

Je receiver heeft weliswaar een HDMI ingang maar die geeft vervolgens alleen beeld door aan je tv, dus geen audio:
Powerful HDMI™ connectivity allows for uncompressed 1080i video to pass through directly to your HDMI™ capable television2. (A separate cable would be needed for audio.)
Nou hoeft dat geen probleem te zijn als je toch niet geluid via je TV wilt/hoeft te horen.

In principe zou dan alleen een HDMI kabel volstaan. Als je wel audio via je tv-speakers wilt horen zul je hiervoor een aparte kabel moeten nemen, dit kan analoog (mini-jack_tulp) of als je tv over een optische digitale geluidsingang beschikt; een digitale optische toslink kabel.
Met deze laatste optie zul je wel van audio device moeten switchen op je computer: nl. van de HDMI audio device naar de onboard Realtek ALC889A.

edit: je kan dus in beginsel volstaan met 2 HDMI kabels: 1 van de PC naar de receiver en 1 van de receiver naar de tv.

edit2: ik lees even de manual van je Sony en zie wat tegenstrijdigheden.Daar wordt nl. gesuggereerd dat je voor audio ten alle tijde een aparte audio kabel dient te gebruiken en als je geluid via alleen je receiver wilt horen je het geluid van je tv dient te dempen. Dus dat de audio juist wel wordt doorgegeven aan een middels HDMI aangesloten tv en dat zelfs de audio alleen wordt 'doorgesluisd' en dat er dus middels HDMI géén audio vanuit de receiver komt. (pagina19).
Mijn advies: koop eerst een (of 2) HDMI kabels, die wil/heb je toch nodig. Probeer het en dan kan ja later altijd nog een optische toslink kabel kopen.

[ Voor 21% gewijzigd door kaajee op 03-09-2008 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 08:51
Me systeempje is nu operationeel en heeft de volgende specs:

- AMD Phenom X3 8450 Boxed, OPGA, "Toliman"
- Asus M3N78-EMH/HDMI
- GeiL 2 GB DDR2-800 Kit (Retail, GX22GB6400UDC)
- Antec New Solution NSK2480 (Retail, Zilver/Zwart)
- windows vista ultimate 64bits. laatste kl- mega codec pack

alles draait goed en ik zal mijn vista scoreshot vandaag nog even posten.
na de laatste bios update en drivers ipv van de bijgeleverde DVD zijn de scores aanzienlijk verbeterd.

alleen de boxxed cooler trekt het niet als ik de bijgeleverdde 2x 12cm fans uitzet. en dan ga je hem horen :(

720 draait goed, 1080p ook met hoge belasting. alleen DE VOGELSCENE trekt hij net niet. zowel standaard op 2100mhz maar ook niet op 2300mhz. zou niet weten wat het hoogste is waarop dit spul met standaard cooling kan draien

De vragen die ik nu heb:
memory frequency staat op 400mhz in bios en in amd overdrive. maar ik heb 800.. waar zit dit hem in en gaat dit uitmaken?

zal het helpen om via de bios of via overdrive igp op meer als 500 te zetten?

aangezien ik nu die vogelscene in wm11 met kl codecs net niet kan draaien vraag ik me af wat is nu de lichtste codec/prog.
vlc werkt zowiezo niet goed met 1080.

[treadvraag]
kunnen alle info en links niet gebundeld worden in de starttopics. zo ontstaat er een beter overzicht van bijvoorbeeld codecs en wat wel en niet kan.

[ Voor 6% gewijzigd door remcoXP op 03-09-2008 11:03 ]

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

never mind, niet goed gelezen

[ Voor 96% gewijzigd door psy op 03-09-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Nu online
@RemcoXP:

Probeer CoreAVC Pro eens met Mediaplayer Classic voor de vogelscene. CoreAVC is een zeer goede codec voor MKV. Let er wel op dat je de Pro-versie hebt, omdat de non-Pro geen dual/multi-core ondersteunt. VLC pakt vaak de interne codec en maakt geen gebruik van CoreAVC, vandaar dat je beter Mediaplayer Classic kunt gebruiken.

Mocht dat niet helpen, dan zou je eens kunnen kijken wat de bottleneck is. Bij 100% CPU-gebruik ligt het probleem bij de CPU of codec, bij geen 100% is de videokaart het probleem.

Echter ga ik er vanuit dat het hier om een MKV gaat en die worden niet hardwarematig versneld en zou dus je processor al het werk moeten doen. Een goede codec zou dan het probleem moeten verhelpen, omdat de processor sterk genoeg is.

[ Voor 38% gewijzigd door L.N. op 03-09-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
En anders probeer je eerst Mediaplayer classic Home Theater (MPC HT) versie, die draai ik ook met de interne codecs en daarmee moet het je ook wel gaan lukken (lukt hier ook op 5000+).

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

LuukNouwen schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:23:
@RemcoXP:

Probeer CoreAVC Pro eens met Mediaplayer Classic voor de vogelscene. CoreAVC is een zeer goede codec voor MKV. Let er wel op dat je de Pro-versie hebt, omdat de non-Pro geen dual/multi-core ondersteunt. VLC pakt vaak de interne codec en maakt geen gebruik van CoreAVC, vandaar dat je beter Mediaplayer Classic kunt gebruiken.

Mocht dat niet helpen, dan zou je eens kunnen kijken wat de bottleneck is. Bij 100% CPU-gebruik ligt het probleem bij de CPU of codec, bij geen 100% is de videokaart het probleem.

Echter ga ik er vanuit dat het hier om een MKV gaat en die worden niet hardwarematig versneld en zou dus je processor al het werk moeten doen. Een goede codec zou dan het probleem moeten verhelpen, omdat de processor sterk genoeg is.
Zelfs ik draai met mijn X2 3800EE gewoon 1080p's zonder enig probleem. Wel gebruik ik ook CoreAVC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

memory frequency staat op 400mhz in bios en in amd overdrive. maar ik heb 800.. waar zit dit hem in en gaat dit uitmaken?
Umm ooit gehoord van DDR of tewel, double data rate, of te wel: doe die 400 is dubbel = 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een hd film kijk via vista mce (*.mkv) krijg ik de ondertitel niet goed. Tijdens het spelen kan ik via rechtermuis op de ffdshow knop kiezen voor ondertitel, maar dan verspringt m'n beeld zover naar onder dat ik alleen nog de bovenste helft te zien krijg van de film ...

Iemand een idee waar dit aan ligt? Hoe te verhelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
CoreAVC Pro heb ik nog niet gebruikt. maar support toch geen interne gpu wwat ik in mijn geval wel gebruik geloof ik.

inderdaad hij haperde maar cpu zat niet op 100 procent. (al wel naar 70 80 en soms 90 :P

ddr vraag ik opgelost dus :) thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
remcoXP schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:22:
CoreAVC Pro heb ik nog niet gebruikt. maar support toch geen interne gpu wwat ik in mijn geval wel gebruik geloof ik.

inderdaad hij haperde maar cpu zat niet op 100 procent. (al wel naar 70 80 en soms 90 :P

ddr vraag ik opgelost dus :) thanks.
Hoezo support die geen interne GPU? Alle videokaarten (incl. onboard is nl. ook gewoon een GPU) worden ondersteund. Welicht bedoel je dat CoreAVC (nog steeds) niet hardwarematige acceleratie ondersteund............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb nog een interessante vraag voor de Tweaker met veel CPU/Mobo Chipset kennis.

Ik heb de afgelopen dagen lopen wikken en wegen of ik voor mijn HTPC (op basis van een AMD cpu en het populaire Gigabyte MA78GM-S2H moederbord) een Athlon 64 X2 4850e of een Phenom X4 9550 of een Phenom X4 9350e zou nemen.

Wattage/TDP daargelaten (45/95/65 watt respectievelijk voor bovenstaanden), is mijn keuze voornamelijk afhankelijk van welke cpu welke socket is en daarmee samenhangend welke dan HyperTransport 3.0 ondersteund voor betere encoding/decoding van HD/Blu-Ray materiaal.

Sowieso ondersteund de 4850e tot HT2.0
Maar wat mij niet helemaal bekend is, is of de Phenom X4 9350e en 9550 WEL HT3.0 ondersteunen.
Op de AMD site wordt ik niet veel wijzer, ze hebben het slechts over Mhz-en HyperTransport Link.

Als ik dan specs van HT2 of HT3 bekijk (Mhz bereik) dan zou de 9550 WEL HT3 zijn (1800 Mhz) en de 9350e NIET (1600 Mhz).

Maar hoe zit het nu eigenlijk?
En wat is het verbruik van de 9550 als je die undervolt qua wattage?
En heeft iemand een tooltje of een site waar je het verschil in wattage van een 24/7 computer systeem kan doorrekenen naar electriciteitskosten per jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:30:
[...]

Inderdaad de Phenom's kunnen hiermee overweg... en aangezien de videokaart gebruik maakt van Avivo zou dit een ideale processor zijn...

Nu zit ik eigenlijk nog te twijfelen met het geheugen.. 800 Mhz of 1066 Mhz! Is de snelheid aanzienlijk te merken? Het mobo is hier namelijk wel helemaal op voorbereid....
Heeft iemand ooit de vraag van Erik beantwoord?
Ik vraag het me namelijk ook af, gezien de vraag hierboven of een Athlon of een Phenom....dan komt ook het aspect geheugen om de hoek kijken en hoe dit de performance beinvloedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik vind al die krachtige CPU's nogal overdreven, ik zie zelfs quadcores langskomen! Wat zijn jullie allemaal van plan met je HTPC?

Edit: vergeet de koeling ook niet! Hoe hoger de TDP, hoe meer er gekoeld moet worden. En je wil net zo min mogelijk warmte in je kast...

[ Voor 35% gewijzigd door psy op 03-09-2008 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmRuLeZ
obsidian schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:36:
Helemaal Super! Vervolgens de TV op automatisch scannen gezet, en het beeld is volledig gevuld.
Voor de duidelijkheid nog even een screenshot:

http://i38.tinypic.com/2rhxtn6.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door AmRuLeZ op 03-09-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:09:
....................

Sowieso ondersteund de 4850e tot HT2.0
Maar wat mij niet helemaal bekend is, is of de Phenom X4 9350e en 9550 WEL HT3.0 ondersteunen.
Op de AMD site wordt ik niet veel wijzer, ze hebben het slechts over Mhz-en HyperTransport Link.

Als ik dan specs van HT2 of HT3 bekijk (Mhz bereik) dan zou de 9550 WEL HT3 zijn (1800 Mhz) en de 9350e NIET (1600 Mhz).

Maar hoe zit het nu eigenlijk?
.............
Volgens mij heeft elke Phnom HT3.0, dat wordt hier mi. bevestigd:
AMD Phenom™ X4 9000 Series Quad-Core Processors and AMD Phenom™X3 8000 Series Triple-Core Processors Product Brief

Blast through performance bottlenecks. All AMD Phenom™ processors feature AMD64 with Direct Connect Architecture to blast through performance bottlenecks. Award winning HyperTransport™ 3.0 technology just got faster, providing support for full 1080p high-definition video and extreme total system bandwidth.
En concreet op jouw vraag of de 9350e het heeft: de resultaten van deze simpele search bevestigen het......

edit: ook een search in dit topic op ht3 geeft je je antwoorden.

edit2: waarom mensen een 'krachtige CPU kiezen? Ja, is idd wellicht overdreven in sommige gevallen, maar de hierboven genoemde HT3.0 support zit helaas alleen nog maar in deze relatief krachtige (Phenom) CPU's. Die HT3.0 support is weer (zeer) interessant voor de (video) post processing, ook al vele malen aan de orde geweest.

edit3: wellicht iets voor de TS nog maar een paar quotes:
In een artikel in de PC Active van Juni 2008 over moederborden met de 780 chipset beweert men dat, omdat opties voor post processing in de driver worden uitgeschakeld zodra je geen Phenom gebruikt, er redelijk wat van de kwaliteit verloren gaat - waarbij de reden inderdaad is dat er geen post-processing meer kan worden toegepast.

Onder post-processing scharen zij beeldverwerkingstechnieken als ruisonderdrukking, verscherping en de intelligente vormen van deinterlacing. Zij concluderen echter dat ruisonderdrukking en verscherping geen gemis zijn, maar deinterlacing wel - "zeker wanneer u veel televisieprogramma's bekijkt. U moet dan of investeren in een Phenom, of in een losse videokaart om de beste beeldkwaliteit te krijgen."
In een artikel over 780g op anandtech staat hetzelfde geschreven. In het artikel staat ook dat de 780g chipset icm een Phenom meer punten scoort bij de HQV benchmarks. Dit zowel bij de normale benchmark als de HD versie.

http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3258&p=4

AMD is working on further enhancements in the Catalyst 8.4 drivers for the X2 processors to improve this situation and the jaggies test. With a Phenom installed, we see the advantages of the post-processing engine coming into play. Additional tuning is also available in the 8.3 drivers with the ability to turn edge enhancement off and on. We will have the standard HQV results in our roundup. The 8.3 drivers allow the 780G with a Phenom to score 122 out of 130 points and 113 with the 4850e.

[ Voor 42% gewijzigd door kaajee op 03-09-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor je reactie.
Beetje lomp dat ik dat zelf niet gevonden heb.
In dit topic had ik wel een search gedaan op ht3, maar kon niet vinden wat ik daarover zocht.

Anyhow mijn vraag omtrent HyperTransport is wel beantwoord.
Een ondergevolte Phenom 9550 is wel interessant, zeker in combi met 4 x 1gb 1066 geheugen lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
ik heb windows opnieuw geinstalleerd en om de laatste drivers te pakken ben ik gaan downlaoden
north south videokaart hydravision enz enz allemaal de laatste versie van het net.

maar ik zie maar i cpu core :( hoe kan dat? en welke driver is voor mijn config dan geschikt.
m3a78-emh hdmi
amd phenom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal

We hebben nu iets meer als een jaar een mooie 46'' sony aan de muur hangen maar hebben nog steeds analoog signaal via de kabel. Al die tijd hebben we gewacht tot er digitale kabel zou komen, maar onze geweldige gemeente vindt dat niet belangrijk en het zit er dus ook nog een tijd niet aan te komen.

Daarom willen we nu TV gaan kijken over de sateliet en dan wil ik geen setup box gebruiken maar een mooie HTPC. Ik volg het topic al een tijdje en het samenstellen van het systeem heb ik al een heel eind voor elkaar, ik zal het t.z.t. nog even hier neer zetten, maar ik ben niet zeker van de tvkaart. Kan ik, nadat alles is aangesloten, de smartcard van Canal Digital straks (in een cam module) in deze FloppyDTV kaart steken en dan werkt het? En die kaart kan toch HDTV signaal verwerken?

En dan kan ik, met MediaPortal, tegelijk 1 kanaal opnemen en een ander kijken? Of heb ik dan twee kaarten nodig?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 07:39
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:08:

En dan kan ik, met MediaPortal, tegelijk 1 kanaal opnemen en een ander kijken? Of heb ik dan twee kaarten nodig?

Alvast bedankt!
Daarvoor heb je 2 FloppyDTVs nodig.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Pfffff die Phenom/HT3 toestand. Zolang je met een htpc nog niet eens fatsoenlijk in staat bent om vloeiend normale zwartwaardes op je plasmascherm te krijgen zonder een universitaire graad in codec's en filters en weet ik niet wat, snap ik niet wat de toegevoegde waarde zou zijn.
Ik denk persoonlijk dat veel mensen de verschillen nog niet eens zullen ZIEN met HT3 als ik heel eerlijk ben, als ik de gemiddelde reacties in dit topic zo lees ("o jee kan ik wel de beruchte vogelscene draaien").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
remcoXP schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:11:
ik heb windows opnieuw geinstalleerd en om de laatste drivers te pakken ben ik gaan downlaoden
north south videokaart hydravision enz enz allemaal de laatste versie van het net.

maar ik zie maar i cpu core :( hoe kan dat? en welke driver is voor mijn config dan geschikt.
m3a78-emh hdmi
amd phenom
huh? i core? en wáár zie je die i core dan wel?

Verwijderd

Is CoreAVC ook compatible met GOMplayer?
Lijkt me een interessante codec pack om te installeren, maar ik gebruik voornamelijk GOMplayer als mijn videoplayer. Zo niet welke andere media players kunnen gebruik maken van CoreAVC?

Verwijderd

Welke codec pack gebruiken jullie eigenlijk? Zelf gebruik ik K-Lite (Full) waar ik nooit problemen mee heb gehad maar ik hoor veel mensen zeggen dat je beter af kunt blijven van codec packs.

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 11:11
ffdshow tryouts voor alles behalve x264 en vc1
coreavc pro voor x264 en vc1
MPC-HC voor 99% van de dingen die ik afspeel

Ik kijk altijd hier voor de laatste builds van ffdshow en mpc-hc: http://www.xvidvideo.ru/

• kaajee
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 00:37:
Is CoreAVC ook compatible met GOMplayer?
Lijkt me een interessante codec pack om te installeren, maar ik gebruik voornamelijk GOMplayer als mijn videoplayer. Zo niet welke andere media players kunnen gebruik maken van CoreAVC?
Wat ik lees van GOM player is dat het de meeste codecs in zich heeft maar dat ie ook kan werken met DirectShow codecs/filters. Dus dat impliceert dat CoreAVC ook zou moeten kunnen werken.......
(je moet dan in GOMplayer z'n eigen, interne filter voor 264 materiaal uitzetten........)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:09

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:08:
Daarom willen we nu TV gaan kijken over de sateliet en dan wil ik geen setup box gebruiken maar een mooie HTPC.

Kan ik, nadat alles is aangesloten, de smartcard van Canal Digital straks (in een cam module) in deze FloppyDTV kaart steken en dan werkt het?
Nope, da's de variant voor DVB-C terwijl je voor satteliet de variant voor DVB-S nodig bent.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 23:23
Heb gister eindelijk na een week wachten de volgende spulletjes binnen gekregen en in elkaar geflanst:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 5200+€ 2,05€ 2,05
1Gigabyte GA-MA78GM-S2H€ 63,08€ 63,08
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 4GB (2x 2GB) DDR2€ 52,85€ 52,85
1Samsung SH-S202J€ 16,14€ 16,14
1Samsung SpinPoint S166, 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB)€ 29,56€ 29,56
1Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB€ 49,90€ 49,90
ImporterenTotaal€ 213,58

Het draait als een speer, ga vanmiddag even de kabels aansluiten richting versterker en tv en dan is kijken hoe dat werkt. Tot nu toe ben ik er erg blij mee, de vogelscene speelt ie vloeiend af! Ook merk ik dat de meeste gedownloade films in hd gewoon via de decoder afgespeeld worden. CPU load van 7 tot 15% tijdens afspelen.

Verwijderd

psy schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:21:
Pfffff die Phenom/HT3 toestand. Zolang je met een htpc nog niet eens fatsoenlijk in staat bent om vloeiend normale zwartwaardes op je plasmascherm te krijgen zonder een universitaire graad in codec's en filters en weet ik niet wat, snap ik niet wat de toegevoegde waarde zou zijn.
Ik denk persoonlijk dat veel mensen de verschillen nog niet eens zullen ZIEN met HT3 als ik heel eerlijk ben, als ik de gemiddelde reacties in dit topic zo lees ("o jee kan ik wel de beruchte vogelscene draaien").
Nou ik baseer mijn gedoe om een Phenom/HT3 toestand niet op een vogelscene.
Dat laat me eerlijk gezegd koud. Ik wil gewoon wel een weloverwogen beslissing maken wanneer ik mijn CPU uitkies. Zeker wanneer dat straks blijkt dat ik voor net iets meer geld een veel beter beeld op mijn nieuwe plasma kan krijgen. Dat vind ik wel degelijk belangrijk.

Ik ben er al lang uit dat een 4850e genoeg zou moeten zijn met de juiste codecs en software voor foutloos blu-ray en hd-dvd afspelen (zowel vanaf optische media als vanaf downloaded content).

Maar zeggen dat veel mensen die verschillen niet eens ZIEN daar baseer je je volgens mij op een bepaalde aanname die jij maakt. Ik zal eerlijk zijn, ik zou niet eens WETEN naar welk verschil ik zou moeten kijken, anders zou ik er lang uit zijn natuurlijk!
En dan heb ik het niet over technische en performance verschillen tussen HT2 en HT3 (zie ook deze site met een grafiek van 3DMark die het verschil tussen HT2 en HT3 laat zien en Google search)

• Deef_K
  • Laatst online: 21:53
Dat is wel een hele goedkope AMD Athlon 64 X2 5200+ voor maar € 2,05 eurootjes

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:24
Zou het niet verstandig te zijn te wachten op een Phenom X2 met TDP van 45 watt? Dualcore ipv de tri-of-quadcores + de HT3.0 bus.

• jeroen.ijmuiden
Neefdave schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:16:
Dat is wel een hele goedkope AMD Athlon 64 X2 5200+ voor maar € 2,05 eurootjes
Ja die klopt niet, hij linkt em door naar een Belkin dingetje. kostte 52 euro ;)

• kaajee
Red devil schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:20:
Zou het niet verstandig te zijn te wachten op een Phenom X2 met TDP van 45 watt? Dualcore ipv de tri-of-quadcores + de HT3.0 bus.
Je doelt op de aankomede Phenom X2 GE-series?
Dat zou inderdaad wel een interessante CPU kunnen zijn/worden voor HTPC's.
Er lijken 3 smaken te komen:
X2 GE-6600 (2.3 GHz), GE-6500 (2.1 GHz) en GE-6400 (1.9 GHz) die wel HT3.0 ondersteunen en dus idd een TDP van 45Watt hebben.
According to rumors, the future dual-core Phenoms will have the same cache size as the triple or quad-core models. This makes it easy to forecast their performance. Furthermore AMD seems to deliver additional Athlon X2: In our German speaking price comparison the specifications of the Athlon X2 6500 BE match those of the Phenom X2 GE-6600.

We simulated the Phenoms X2 GE-6600 (2.3 GHz), GE-6500 (2.1 GHz) and GE-6400 (1.9 GHz) by deactivating two cores of a Phenom X4 via MS Config.

The GE-6600 is very fast compared to the Athlon 64 X2 6000+: The dual-core can almost compete with the 3.0 GHz processor. In Grid the GE-6600 is even faster.
(bron)

• rsvmark
jeroen.ijmuiden schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:37:
Heb gister eindelijk na een week wachten de volgende spulletjes binnen gekregen en in elkaar geflanst:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 5200+€ 2,05€ 2,05
1Gigabyte GA-MA78GM-S2H€ 63,08€ 63,08
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 4GB (2x 2GB) DDR2€ 52,85€ 52,85
1Samsung SH-S202J€ 16,14€ 16,14
1Samsung SpinPoint S166, 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB)€ 29,56€ 29,56
1Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB€ 49,90€ 49,90
ImporterenTotaal€ 213,58

Het draait als een speer, ga vanmiddag even de kabels aansluiten richting versterker en tv en dan is kijken hoe dat werkt. Tot nu toe ben ik er erg blij mee, de vogelscene speelt ie vloeiend af! Ook merk ik dat de meeste gedownloade films in hd gewoon via de decoder afgespeeld worden. CPU load van 7 tot 15% tijdens afspelen.
Als je nu ook nog zegt dat het in een Antec Fusion is gebouwd hebben we identieke systemen :P

Was alleen iets meer geld kwijt want hij draait hier al wat langer :(
(toen ik hem in mekaar zette woonde ik ook nog in ijmuiden trouwens 8) )

Welke software en decoders gebruik je?

• rsvmark
catchingfire schreef op donderdag 04 september 2008 @ 08:34:
ffdshow tryouts voor alles behalve x264 en vc1
coreavc pro voor x264 en vc1
MPC-HC voor 99% van de dingen die ik afspeel

Ik kijk altijd hier voor de laatste builds van ffdshow en mpc-hc: http://www.xvidvideo.ru/
Betekend dit nu dat je dus alles bekijkt via MPC-HC (dus niet via de media center interface)?

• remcoXP
kaajee schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:22:
[...]

huh? i core? en wáár zie je die i core dan wel?
bij alles taakbeheer, overdrive enz. nieuwe install gedaan en het werk weer.
met coreavc draait zelfs de vogelscene vloeiend!!: )

• jeroen.ijmuiden
rsvmark schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:12:
[...]

Als je nu ook nog zegt dat het in een Antec Fusion is gebouwd hebben we identieke systemen :P

Was alleen iets meer geld kwijt want hij draait hier al wat langer :(
(toen ik hem in mekaar zette woonde ik ook nog in ijmuiden trouwens 8) )

Welke software en decoders gebruik je?
Nee ik heb em in een crappy ass case gebouwd omdat ie toch in een kast staat en je em niet ziet. Jammer he ;) Woon nu niet meer in ijmuiden maar in velsen noord, zeg maar boven de rivier :P

Ik gebruik Vista Premium, Kmplayer voor hd, Powerdvd en Jetaudio voor muziek.

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 11:11
rsvmark schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:22:
Betekend dit nu dat je dus alles bekijkt via MPC-HC (dus niet via de media center interface)?
Ja. Want dat werkt tenminste. Ik heb het geprobeerd met de VMC shell, maar alle pogingen despijt.. ik werd er niet goed van. Of het stotterde, of de ondertiteling kreeg ik niet aan de praat, of ik kon geen audio-stream aanpassen, of hij kon de hele film niet afspelen... er was altijd wel wat. Dus nu gewoon een MPC-HC icoontje op m'n desktop en daar drag en drop ik m'n content naar toe. Hendig.

• la_fusion
Ok ben nog een beetje aan het dubben over de te kopen TV kaart.

Hoef geen digitale TV maar vraag me eigenlijk af of er nog veel verschil tussen de kaarten zit en dan niet in kwaliteit maar vooral in gebruiksgemak. Ga ik het merken dat ik er eentje koop van 50 euro of 135 euro?

• Rensh
Afgelopen maandag de bij Salland bestelde Origen S14V behuizing geleverd gekregen :) . Het bouwfeest kon beginnen 's-avonds. Echter, het display wilde niet aan de praat, deed totaal niets. Uit contact met Origen is gebleken dat het VFDdisplay kapot was ;( . Om de welkomstboodschap te zien is nl alleen 5 VDC nodig. Dat deze wel aangesloten was bleek uit het feit dat de remote control wel werkte -> conclusie display defect.

Kon ik alles weer uit elkaar halen daar Salland de gehele kast terug wilde (wordt nl beschouwd als een DOA waar dat de regel voor is). Mooi bale dus :X

Krijg zo wel ervaring in bouwen ... :+

• Rensh
la_fusion schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:52:
Ok ben nog een beetje aan het dubben over de te kopen TV kaart.

Hoef geen digitale TV maar vraag me eigenlijk af of er nog veel verschil tussen de kaarten zit en dan niet in kwaliteit maar vooral in gebruiksgemak. Ga ik het merken dat ik er eentje koop van 50 euro of 135 euro?
Als je een kaart koopt die onder Vista MCE werkt is het gebruiksgemak hetzelfde voor alle kaarten volgens mij, de bedieningsinterface is nl voor alle gelijk dan.

Dan digitaal versus analoog, op mijn Sony 40W4000 is er een duidelijk verschil tussen analoog en digitaal, heb daarom dus voor de FloppyDTV gekozen. Let op : dan heb je ook een zgn cam nodig (twv EUR 100,-) en een Ziggo kaartje twv EUR 30,-.Dit heb je bij analoog niet nodig

• rsvmark
jeroen.ijmuiden schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:34:
[...]

Nee ik heb em in een crappy ass case gebouwd omdat ie toch in een kast staat en je em niet ziet. Jammer he ;) Woon nu niet meer in ijmuiden maar in velsen noord, zeg maar boven de rivier :P

Ik gebruik Vista Premium, Kmplayer voor hd, Powerdvd en Jetaudio voor muziek.
Woon nu in de broekpolder dus ook boven de rivieren :P

• rsvmark
catchingfire schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:49:
[...]

Ja. Want dat werkt tenminste. Ik heb het geprobeerd met de VMC shell, maar alle pogingen despijt.. ik werd er niet goed van. Of het stotterde, of de ondertiteling kreeg ik niet aan de praat, of ik kon geen audio-stream aanpassen, of hij kon de hele film niet afspelen... er was altijd wel wat. Dus nu gewoon een MPC-HC icoontje op m'n desktop en daar drag en drop ik m'n content naar toe. Hendig.
Tja de mijne is echt als HTPC in de kast onder de tv geplaatst waar ik alleen in geval van nood een toetsenbord op aansluit dus wil alles met een ab in mce doen.

Op zich draait hier nu alles goed met een 5200+, 3Gb ram, coreavc en ffdshow.

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Ik heb een mediacenter gebouwd rondom de bekende BBG van Mei 08.
Ik ben echter eerst op mijn office pc (vista 64b) bezig geweest met Haali media splitter, ffdshow om de mkv bestanden te kunnen zien in wmp. Dit lukte allemaal prima op die pc, zodat ik klaar was om het op de HTPC te doen.
Echter, als ik dezelfde aktie uitvoer op de htpc, dan geeft wmp alleen een groen blokkig beeld weer en soms krijg ik zelfs een BSOD!
Ik heb de laatste Ati Catalyst driver geinstalled. PowerDVD 7.3 en de laatste haali splitter en ffd show.

De instellingen zijn hetzelfde. Wat kan er mis zijn? Een heel belangrijk verschil is dat de office pc een nvidea kaart heeft en de HTPC onboard ATI GPU. Beide hadden de laatste drivers.

@moderator: ik weet niet of dit hard- of software gerelateerd is :?

[ Voor 14% gewijzigd door henk99 op 04-09-2008 16:23 ]

Verwijderd

Is dit een goeie HTPC/media center configratie?
Antec NSK2480 380W (mATX)
Asus M3A78-EMH HDMI
AMD Athlon 64 X2 5200+ (AM2)
2GB DDR2 PC6400 800MHz
Samsung 320Gb 7200rpm SATA II 16Mb
! Pinnacle PCTV 110IV
Samsung SH-S223F DVD rewr zw SATA
Interne cardreader 3,5 inch ZW

Mis ik nog wat en wat zou er nog bij moeten, naast een afstandsbediening...
En kan ik zo'n apparaat op mijn Philips TV (matchline) en Beamer aansluiten.
En hoe is de internetbrowser van windows media center? Kan alles erop geopend worden?

• psy

psy

henk99 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:07:
Ik heb een mediacenter gebouwd rondom de bekende BBG van Mei 08.
Ik ben echter eerst op mijn office pc (vista 64b) bezig geweest met Haali media splitter, ffdshow om de mkv bestanden te kunnen zien in wmp. Dit lukte allemaal prima op die pc, zodat ik klaar was om het op de HTPC te doen.
Echter, als ik dezelfde aktie uitvoer op de htpc, dan geeft wmp alleen een groen blokkig beeld weer en soms krijg ik zelfs een BSOD!
Ik heb de laatste Ati Catalyst driver geinstalled. PowerDVD 7.3 en de laatste haali splitter en ffd show.

De instellingen zijn hetzelfde. Wat kan er mis zijn? Een heel belangrijk verschil is dat de office pc een nvidea kaart heeft en de HTPC onboard ATI GPU. Beide hadden de laatste drivers.

@moderator: ik weet niet of dit hard- of software gerelateerd is :?
Ik zou ffdshow eens eraf halen en dan nog eens checken.

Verwijderd

Voordat mijn vraag verdwijnt tussen andere opmerkingen:

Asus M3A78-EMH HDMI
2GB DDR2 PC6400 800MHz
! Pinnacle PCTV 110IV

En hoe is de internetbrowser van windows media center? Kan alles erop geopend worden?

• rsvmark
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:21:
Voordat mijn vraag verdwijnt tussen andere opmerkingen:

Asus M3A78-EMH HDMI
2GB DDR2 PC6400 800MHz
! Pinnacle PCTV 110IV

Ten eerste lijkt het me niet meer dan normaal om wat langer dan één uur op antwoord te wachten....
Ten tweede zijn vragen als "wat moet ik kopen" volgens mij niet toegestaan op dit forum.....
Ten derde is er zat info te vinden op dit forum en andere om zelf de antwoorden te vinden...

En als laatste, je lijst lijkt me niets mis mee, draai zelf bijna met een gelijkwaardig systeem en kan alles afspelen wat ik wil ;)

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:22

uppie8374

Sousousou

Ik weet dat een hoop mensen andere videospelers installeren. Zelf ben ik nog steeds allerlei players aan het testen. Momenteel heb ik zowel Media Player Classic, VLC, als GOM player er op staan. Allemaal zo zijn voor en nadelen.

Maar wat ik me nu afvroeg is of er nog verschil zit in de kwaliteit van decodering tussen de programma's. Laatst was ik bij mijn eigen pc-boer en die vertelde me dat hij iets van powerdvd of weet ik het wat gebruikt omdat die software beter decodeert dan een programma als windows media player.

Zeker nu ik een vrij groot scherm aan mijn pc heb hangen vind ik het wel belangrijk om het maximale uit mijn software te halen.

Rebuilding knowledge database

• FulmeN
  • Laatst online: 09:14
rsvmark schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:31:
[...]

Ten eerste lijkt het me niet meer dan normaal om wat langer dan één uur op antwoord te wachten....
Ten tweede zijn vragen als "wat moet ik kopen" volgens mij niet toegestaan op dit forum.....
Ten derde is er zat info te vinden op dit forum en andere om zelf de antwoorden te vinden...

En als laatste, je lijst lijkt me niets mis mee, draai zelf bijna met een gelijkwaardig systeem en kan alles afspelen wat ik wil ;)
same here, denk dat je je niet druk hoeft te maken dat je 1080p materiaal niet vloeiend zal lopen.
mits de goede codecs natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door FulmeN op 04-09-2008 22:20 ]

Verwijderd

Is er voor een htpc voordeel te halen uit UVD2 van ATI? Heb gelezen dat de HQV test 100% scoort ten opzichte van de UVD+ van 780g/790GX. Qua geluid heb je natuurlijk LPCM met de nieuwe kaarten echter mijn receiver ondersteund dit niet. Het gaat mij nu dus alleen op de eventuele betere prestaties qua beeld.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:09
Zijn hier mensen die eerst een PS3 gekocht hebben en toch een HTPC gekocht hebben?

Ik zit een beetje met een dilemma. Ik wil graag een PS3 kopen om te gamen maar nu is een HTPC heel vet en super handig maar is het niet wat overbodig als ik al een PS3 koop? Met een PS3 kan je ook films/muziek/fotos bekijken alleen geen tv kijken.

Ben benieuwd hoe de mensen dit hier zien

• psy

psy

Voor de mensen die ook problemen hebben met een "waas" over het beeld (bij donkere scenes, zwart is niet meer zwart), ik heb eindelijk de oplossing gevonden :)

Er is weet ik nu een fout in de manier waarop ATI en Nvidiakaarten hun signaal doorsturen naar de tv. Dit uit zich in een 'waas' over het beeld en is onder andere te zien in MediaCenter bij donkere scenes, en het doet zich alleen voor bij SD content zoals FloppyDTV normale zenders of DVD gebruik. Het doet zich NIET voor bij het gebruik van een Overlay-renderer, en wel bij het gebruik van de normale VMR9 renderer.

De signalen worden in principe goed weergegeven als je een HDMI kabel gebruikt. Voor HD content en windows-gebruik heb je dan ook geen probleem. Echter intern wordt bij SD verwerking een verkeerde mapping gemaakt bij de video-verwerking waardoor uiteindelijk toch een verkeerd beeld op de HDMI kabel wordt gezet. Dit is te corrigiren door een register aanpassing te doen met het volgende tooltje:
- download DXVA Checker van http://bluesky23.hp.infos...xvac/DXVAChecker_1900.zip
- unzip en start de applicatie
- rechtermuisklik in 2e tab
- kies "UseBT601CSC", en zet de waarde op "1"
Herstart Mediacenter, en voila, de zwartwaardes zijn goed!
Ik zal als ik tijd heb een wat uitgbreider relaas schrijven, hopelijk zijn er meer die dit eens uit kunnen proberen en kijken of ze verschil zien.

Veel info is te lezen op http://thegreenbutton.com/forums/3/274893/ShowThread.aspx

[ Voor 3% gewijzigd door psy op 04-09-2008 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
psy schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:31:
[...]

Ik zou ffdshow eens eraf halen en dan nog eens checken.
Helaas helpt dat niet. Ik heb, aangezien ik een image had gemaakt van de verse Vista install, een aantal dingen geprobeerd. Als ik slechts Powerdvd en Halli splitter installeer dan kan ik op de nvidia machine wel de MKV afspelen en op de ATI machine niet! De programma's en instellingen zijn hetzelfde. Op de nvidia machine spelen ze prima en op de Ati machine laat de player slechts een groene, blokkerige soep zien. Soms veroorzaakt het zelfs een BSOD..

Aangezien de software allemaal hetzelfde is, lijkt het me een hardware probleem. Iemand die ervaring heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

psy schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:23:
Voor de mensen die ook problemen hebben met een "waas" over het beeld (bij donkere scenes, zwart is niet meer zwart), ik heb eindelijk de oplossing gevonden :)
[knip]
Het doet zich NIET voor bij het gebruik van een Overlay-renderer, en wel bij het gebruik van de normale VMR9 renderer.
En ook niet onder Vista met de EVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

kaajee schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:51:
Hier staat dat ze nog 8 zwarte H6 kasten 'op voorraad' hebben.......
Als een leverancier roept dat ze iets "op voorraad" hebben bel ik er tegenwoordig even achteraan, of ik stuur een e-mail. Met de laatste ronde van PC-bouwen merkte ik bij verschillende leveranciers dat ze wel roepen dat ze iets op voorraad hebben, maar als puntje bij paaltje komt blijkt dat ze bedoelen "op voorraad bij onze leverancier". En "op die voorraad hebben wij geen invloed, dus wij kunnen nu even niet leveren" is dan een snel en makkelijk excuus, terwijl jij ondertussen al betaald hebt voor de onderdelen...

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Taco
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024
Versteegrob schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:12:
Zijn hier mensen die eerst een PS3 gekocht hebben en toch een HTPC gekocht hebben?

Ik zit een beetje met een dilemma. Ik wil graag een PS3 kopen om te gamen maar nu is een HTPC heel vet en super handig maar is het niet wat overbodig als ik al een PS3 koop? Met een PS3 kan je ook films/muziek/fotos bekijken alleen geen tv kijken.

Ik heb een PS3 maar ik ga toch een HTPC kopen. Van zichzelf kan de PS3 niet alle media formaten afspelen. Ik moet dan gaan liggen transcoden etc. en of het dan werkt is nog maar de vraag. Je kunt ook audio/video/foto's strreamen naar de PS3, maar dat is ook verre van ideaal. Je kunt bijna niet zoeken door een video en de rotzooi wil nog wel eens vastlopen.

Reden genoeg voor mij om er nog een HTPC langs te zetten :)

You'd never imagine us, Bringing a loaded gun to the ballroom, This party's about to kick off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

El_Taco schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 07:49:
[...]
Ik moet dan gaan liggen transcoden etc.
Maar je kunt toch ook staand transcoden? Of in je slaap, want eigenlijk doet de computer het voor je...

Sorry...huiskamerpraat, maar ik kon het niet laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
Heb sinds kort een systeempje staan met 5200+ en een GA-MA78GM-S2H. Maar als ik het systeem nu in standby wil zetten dan blijven de ventilatoren draaien. Heb vervolgens in de bios de Away mode aangezet, het systeem heeft nieuwe hardware gevonden maar deze kan hij niet installeren. Heeft iemand hier hetzelfde probleem gehad?

Tevens krijg ik het niet voor elkaar om in PowerDVD geluid uit de optische uitgang te krijgen, misschien doe ik wel wat verkeerd maar snap er niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
jeroen.ijmuiden schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 08:48:
Heb sinds kort een systeempje staan met 5200+ en een GA-MA78GM-S2H. Maar als ik het systeem nu in standby wil zetten dan blijven de ventilatoren draaien. Heb vervolgens in de bios de Away mode aangezet, het systeem heeft nieuwe hardware gevonden maar deze kan hij niet installeren. Heeft iemand hier hetzelfde probleem gehad?
http://slicksolutions.eu/mst.shtml

Dat is de MCE standby tool. Geweldig programma waarin je perfect kan configureren wat de PC allemaal moet doen qua standby. Dus welke standby mode (dus je kan gewoon de modus zetten zonder ventilatoren), hoe hij om moet gaan met uit standby gaan, wanneer hij juist in standby moet gaan etc. Ik realiseer me dat je dit over het algemeen ook wel kan instellen in de bios en in Windows, maar dit werkt vele malen makkelijker. Aanrader voor elke HTPC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:12:

Moet zelf bekennen dat ik nu bijna 1 jaar de PS3 heb, en ook het gevoel kreeg bij het mediacenter gedeelte "dit smaakt naar meer". Maar naar mijn mening: het is het net niet. Teveel gerommel met videocontainers en codecs die niet ondersteund worden. En opnemen van tv of tv kijken is niet mogelijk. Ok, daar is wel al iets op de markt voor maar dan komt er volgens mij weer een kastje bij.
De potentie zit er zeker in bij de PS3 wat mediacenter betreft. Maar inmiddels heb ik een HTPC aangeschaft waar ik wel alles mee kan. En dat bevalt tot nu toe al een stuk beter :-)
Moet wel eerlijkheidshalve opmerken. Dat voor de prijs van een PS3 je niet mag klagen over zoveel mediacenter functionaliteiten die de console biedt. Dat is zeker ok. Met een goede HTPC ben je altijd duurder uit.
Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.