Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amd dual core phenoms aangekondigd... kuma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:45
Hmm inmiddels bevestiging gekregen dat de levertijd van de volgende behuizing

Afbeeldingslocatie: http://www.multimediapc.nl/images/H6_VFD_IR_SILVER.jpg

meer dan 18 weken gaat duren :X Nu heb ik maar een andere case besteld, namelijk de:

Afbeeldingslocatie: http://www.multimediapc.nl/images/HIFI%20HE02SL.jpg
Chieftec HE02 Zilver

i.c.m:
Afbeeldingslocatie: http://www.multimediapc.nl/images/Shuriken-CPU-Cooler.jpg

Nu alleen nog opzoek naar een geschikte voeding :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik had ook al levertijdproblemen met kasten. Ik heb nu een Ahanix MCE 303 besteld op ebay. Levertijd is standaard 14 dagen maar enkele medetweakers hadden hen in 4 dagen thuis.

Ik heb gister de rest besteld, Ik heb gekozen voor een coolermaster voeding, Volgens de verkoper was dit op dit moment een van de meest betrouwbare en stille (12db avg met 20db max) voor een redelijke prijs

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Ik heb de BBG van Mei zo ongeveer gekocht en in elkaar gezet, echter met een Chieftec HT-01B kast. Nu heb ik een vreemd probleem dat ik niet helemaal snap. Ik heb de powerled connector van het frontpanel (3 polig stekkertje, 2 posities gebruikt) aangesloten op de 'PWR LED'. Als ik het syteem aanzet (alles werkt verder overigens goed, vista staat er al op) dan gaat de led heel even aan en blijft dan uit. Ik heb al een test gedaan, door de led aan te sluiten op de MSG+/MSG- aansluiting op de F_panel header. Hier echter hetzelfde probleem. Ik snap niet goed wat hier mis kan zijn, de polariteit is ook goed voor zover ik weet (groen aan de + en wit aan de -).
Iemand enig idee of dit aan het mobo of aan de kast ligt?

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 09:30

westergas

rikkie_pc

Possible schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 20:22:

[afbeelding]

meer dan 18 weken gaat duren :X Nu heb ik maar een andere case besteld, namelijk de:
Bij Multi Media Pc zijn ze in de aanbieding. Ik had hem met een paar dagen binnen....

Qua design imo een stuk mooier dan de chieftec en de afwerking is mooier dan welke case die ik tot nu toe gezien heb.

[ Voor 10% gewijzigd door westergas op 28-08-2008 08:13 ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• klaasvs31
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 19:10
ik heb de origen h6 ook bij multi media pc gekocht afgelopen zondag (wel in het zwart).. Kreeg hem gister al binnen!!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-10 16:38

mphilipp

Romanes eunt domus

NitSuA schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:31:
[...]
Alvast bedankt! Maar wanneer je kijkt met ffdshow kun je waarschijnlijk niet meer gebruik maken van avivo toch? of werkt avivo toch niet met sd beeld kwaliteit?
Je kunt wel wat instellingen doen in de Calatyst CC, maar dat is een beetje basaal. In ffdshow zet ik sharpening aan, denoise, en zorg ik dat het beeld altijd op breedbeeld staat. Kleurcorrecties, helderheid en contrast kun je eventueel met de schuifjes in DVBviewer of in Catalyst goed zetten.
Voor HD spul heb ik nog steeds de Cyberlink codecs. Je kunt ook dat helemaal instellen in ffdshow.

Het enige dat nog niet helemaal lekker gaat is Discovery (of NG, 1 van de 2) HD. Die geeft Ziggo nl niet door in H264, maar als MPEG stream. Dan kickt ffdshow dus in met zijn settings. Maar dat is teveel van het goede voor een 1080i beeld...het beeld wordt dan om de 4 seconden even zwart. Ik heb nog geen instelling/preset kunnen vinden om ffdshow bij die hoge resoluties niet in te laten schakelen. Ik heb van alles geprobeerd, maar zonder resultaat. Als iemand dat voor elkaar heeft, hou ik me aanbevolen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Possible
  • Laatst online: 14:45
w3sTErGaS schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 08:12:
[...]

Bij Multi Media Pc zijn ze in de aanbieding. Ik had hem met een paar dagen binnen....

Qua design imo een stuk mooier dan de chieftec en de afwerking is mooier dan welke case die ik tot nu toe gezien heb.
Ja ik had hem ook bij multimediapc besteld. Ik wil de zilveren versie... Alleen die is niet meer op voorraad. Hij moet vanuit China geimporteerd worden, en dan aat langer duren als 18 weken.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Possible schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:13:
[...]

Ja ik had hem ook bij multimediapc besteld. Ik wil de zilveren versie... Alleen die is niet meer op voorraad. Hij moet vanuit China geimporteerd worden, en dan aat langer duren als 18 weken.
Toch de zwarte kast en deze bestellen wellicht een optie:
Afbeeldingslocatie: http://www.q-parts.nl/catalog/images/574007.jpg

(sorry, grapje)

[ Voor 4% gewijzigd door kaajee op 28-08-2008 11:27 ]

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:01

mvds

Totally awesome!

Possible schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 20:22:

[afbeelding]

[afbeelding]
Chieftec HE02 Zilver
Was die nergens anders leverbaar dan? Ik heb die H6 ook en het is een beeldschone kast hoor! Ik heb er zelf een Antec NeoHE erin zitten, perfecte voeding en erg stil.

• kaajee
Hier staat dat ze nog 8 zwarte H6 kasten 'op voorraad' hebben.......

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:21
Effen iets anders.

Heeft iemand 2.5" HD schijven gebruikt in zijn htpc.
Ik heb de grootste problemen om ook een goede (en betaalbare) bracket set / doos te vinden om deze schijf in 5.25 bay te plaatsen (kast: Silverstone LC16).

You're either part of the solution or you're part of the problem

Verwijderd

poehee schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:33:
Effen iets anders.

Ik heb de grootste problemen om ook een goede (en betaalbare) bracket set / doos te vinden om deze schijf in 5.25 bay te plaatsen (kast: Silverstone LC16).
Op Ebay worden er veel verkocht, gewoon zoeken op 2.5 3.5 en dan eentje kiezen die ook een bracket heeft

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

henk99 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:27:
Ik heb de BBG van Mei zo ongeveer gekocht en in elkaar gezet, echter met een Chieftec HT-01B kast. Nu heb ik een vreemd probleem dat ik niet helemaal snap. Ik heb de powerled connector van het frontpanel (3 polig stekkertje, 2 posities gebruikt) aangesloten op de 'PWR LED'. Als ik het syteem aanzet (alles werkt verder overigens goed, vista staat er al op) dan gaat de led heel even aan en blijft dan uit. Ik heb al een test gedaan, door de led aan te sluiten op de MSG+/MSG- aansluiting op de F_panel header. Hier echter hetzelfde probleem. Ik snap niet goed wat hier mis kan zijn, de polariteit is ook goed voor zover ik weet (groen aan de + en wit aan de -).
Iemand enig idee of dit aan het mobo of aan de kast ligt?
Het zijn gewoon bagger dingen. Ik heb de zilveren uitvoering van de kast en had me helemaal suf gezocht naar de oorzaak (op een gegeven moment ging die ook spontaan restarten de hele tijd). De kast RMA gestuurd, nieuwe teruggekregen en die doet het nu al 2 maanden prima! Stiefmke had vergelijkbare problemen en zelfs zijn nieuwe kast heeft er problemen mee, maar hij had die lampjes afgekoppeld. Zoek anders in de topic Nieuwe HTPC die op de toekomst is voorbereid...op HT-01 ;)

Specs: GamePC HTPC Server

Verwijderd

Heeft er iemand al op het gigabyte mobo met de Ati 3200 een resolutie via hdmi kunnen uitspuwen van 1366 x 768 ??

Ik heb nl een vrij oude samsung lcd en krijg het maar niet goed...

Alvast bedankt,

BD

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:50
poehee schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:33:
Effen iets anders.

Zo moeilijk kan dat toch niet zijn? gewoon een 2.5 -> 3.5 bracket en die in een 3.5 -> 5.25 bracket zetten :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Heb net de Fusion Remote binnen, de afstandsbediening ziet er goed uit hoor :)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 14:56

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 17:04:
Ik heb nl een vrij oude samsung lcd en krijg het maar niet goed...
Misschien handig als je verteld wat er dan niet goed gaat ;)

Toevallig geen last van de overscan van je tv?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hierbij een PDF van mijn ffdshow settings die ik gebruik om het beeld dat DVBviewer op het scherm zet te verbeteren. Waar nodig heb ik er wat uitleg bij geplaatst.
Hij mag wat mij betreft ook in de startpost opgenomen worden. Alleen is het dan misschien handig dat ie ook nog ergens anders wordt gehost.

Ohja: het stukje is vrij van copyrights... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:47
mphilipp schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 21:27:
Hierbij een PDF van mijn ffdshow settings die ik gebruik om het beeld dat DVBviewer op het scherm zet te verbeteren. Waar nodig heb ik er wat uitleg bij geplaatst.
Hij mag wat mij betreft ook in de startpost opgenomen worden. Alleen is het dan misschien handig dat ie ook nog ergens anders wordt gehost.

Ohja: het stukje is vrij van copyrights... ;)
Zie in je pdf dat je precies dezelfde setup hebt als mij.
Gebruik je de standby functie van je media center? En zo ja heb je daar problemen mee gehad om het goed te krijgen?

Krijg het bij mij namelijk niet goed voor mekaar met vista media center.....

Ps. Mooi PDF-je trouwens!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:51
Ik heb gister mijn systeem in onderdelen besteld met de volgende cpu:
AMD Phenom X3 8450 (Boxed, OPGA, "Toliman")

Nu wil ik eigenlijk stiekum een bevestiging of deze tesamen met een Asus M3N78-CM lekker hd afspeeld. Maar wat ik me helemaal afvraag is het volgende:\

Ik wil er windows Vista ultimate op zetten maar weet niet wat ik beter kan doen: 64bits of x86.
op dit moment zit er 2 gb is. Ook hiervoor wil ik weten of dit voor media center en afspelen voor hd genoeg is. ik ga er niet op gamen namelijk.

* Wat ik andere mensen kan aanraden is het programma: speedfan om de snelheid van de fans en de temperatuur in de gaten te houden. ook kun je ze dan langzamer laten draaien.
* Misschien een idee om in de startpost een link naar het logitech harmony's topicje te plaatsen.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 14:56

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

remcoXP schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:00:
Ik wil er windows Vista ultimate op zetten maar weet niet wat ik beter kan doen: 64bits of x86.
op dit moment zit er 2 gb is. Ook hiervoor wil ik weten of dit voor media center en afspelen voor hd genoeg is. ik ga er niet op gamen namelijk.
Ligt denk ik voornamelijk aan de software die je wilt gaan gebruiken.

Als je kies voor MS MediaCenter zou ik persoonlijk voor 64 bits kiezen. Kies je voor Mediaportal dan is het wellicht verstandig om te weten dat deze officieel niet supported wordt op een 64 bits OS.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

rsvmark schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 21:35:
[...]
Zie in je pdf dat je precies dezelfde setup hebt als mij.
Gebruik je de standby functie van je media center? En zo ja heb je daar problemen mee gehad om het goed te krijgen?
Geen probleem. Ik heb in de bios S3 ingesteld en het werkt als een speer onder Vista Home Premium. Ik heb een Silverstone kast met ab en ik zet 'm daarmee in standby. Normaal gesproken sluit ik dan eerst DVBviewer af, maar ik ben dat wel eens vergeten. De ene keer stond het beeld stil, een andere keer ging ie gewoon weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Heeft iemand enig idee hoe ik het volgende probleem kan verhelpen. Als ik met mijn Gigabyte 780G bordje een DVD afspeel, of met de FloppyDTV tv kijk, dan is de brightness niet constant. Bij donkere scenes lijkt de brightness omhoog te gaan (zeer duidelijk te zien bij eventuele zwarte balken, deze worden dan meer donkergrijs). Bij normaal belichte scenes met zwarte gedeeltes, bv iemand met zwart pak, is te zien dat daarvan het zwart weer een stuk zwarter is (evenals de zwarte balken). Dit is zeer irritant! Zo heb ik weinig aan de mooie zwartwaardes van mijn plasma. Het levert fors wat dynamiek in aan beeldkwaliteit. Het is net alsof iemand telkens een lampje aandoet bij donkere scenes.

Als ik een MKV afspeel heb ik hier geen last van. Zwart = zwart. Eerst had ik daarmee hetzelfde probleem, maar na het installeren van CoreAVC deden deze het wel goed.

Het wijzigen van de brightness heeft natuurlijk geen zin, want dat is een gefixeerde waarde.
Ik heb al verschillende MPEG-2 codecs geprobeerd maar ze doen allemaal hetzelfde.

Afrspeelsoftware VMC en WMP.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

psy schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:35:
Heeft iemand enig idee hoe ik het volgende probleem kan verhelpen. Als ik met mijn Gigabyte 780G bordje een DVD afspeel, of met de FloppyDTV tv kijk, dan is de brightness niet constant.
Klinkt al een TV instelling. Heeft die niet een of andere fantastische dynamic contrast instelling? Je moet alle digitale beeldverbeteraars waar je controle over hebt, uitzetten. Die zijn gemaakt voor ranzige VHS banden en analoge tv uitzendigen. Met digitale bronnen kun je die dingen beter uitzetten. Ze zijn vaak veel te aggresief ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Lijkt mij nou juist géén tv instelling, want hij zegt dat het met MKV's niet gebeurt. Ik neem aan dat ie die MKV's op dezelfde TV afspeelt.
Dus zal het toch ergens in je mpeg2 decoder zitten. Je zegt; verschillende geprobeerd, maar heb je ook naar de verschillende settings in de decoder gekeken en daarmee ge-experimenteerd?
Test voor de test eens met een andere afspeelsoftware: bijv. MPC Home Cinema, of PowerDVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:05
Ik heb al veel kasten bekeken, maar ik zie door alle kasten het bos nie meer :(

Ik ben opzoek naar een case die past in de volgende ruimte:
37 cm diep, 47 breed en 17 hoog

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik kan zelf geen kast vinden die aan die specs voldoet

[ Voor 12% gewijzigd door loser180 op 29-08-2008 15:49 ]

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
loser180 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:00:

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
dat is wel een beetje magertjes he ;) welke had je zelf al gevonden en waarom die wel/niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Met zo'n vraag en zulke maten kan ik niet anders adviseren dan:

Afbeeldingslocatie: http://www.openleerhuis.be/html/leerdom/to/Materialen/mdf.jpg

&

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/41/Decoupeerzaag.jpg/300px-Decoupeerzaag.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loeier
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-02-2024
Het afspelen van HD-materiaal is geen probleem op mijn PC, alle series en films die ik kijk zijn tenminste 720P, maar ik krijg het niet voor elkaar om HD-TV kanalen vloeiend weer te geven op mijn HTPC. Beide cores van processor worden overbelast met als resultaat schokkend beeld / lage framerates.

Mijn systeem:
Gigabyte GA-MA69G-S3H
2 gig geheugen
AMD Athlon 64 X2 4400+ EE
FloppyDTV (in Ziggo - oud Casema gebied)

Ik draai:
Vista 64 ultimate
MediaPortal en FireDTV viewer
Geprobeerde codecs: ffdshow en coreavs icm haali mediasplitter

Nou vraag ik me af:
- Hoe kan het dat HD video materiaal wel vloeiend loopt en HDTV niet?
- Als mijn hardware de beperkende factor is: Kan ik het beste mijn CPU upgraden, mainboard upgraden naar 780G chipset of een losse VGA kaart kopen?
(aangezien ik mijn HTPC zo koel, efficient en stil mogelijk wil houden heeft het laatste niet mijn voorkeur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmRuLeZ
  • Laatst online: 31-07 17:52
Ik heb een probleem met de software van de VFD van de Antec Fusion 430.

Afbeeldingslocatie: http://img165.yehhe.com/thumbs/2328VFDsoftware.jpg

Het venster krijg ik niet groter, daardoor kan ik niet alle instellingen ingeven?
Ik heb Vista 32bit.

[ Voor 12% gewijzigd door AmRuLeZ op 29-08-2008 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Laatst online: 14:05
Ramon schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:01:
[...]

dat is wel een beetje magertjes he ;) welke had je zelf al gevonden en waarom die wel/niet?
Ik had er nog geen gevonden die aan mijn eisen(maten) voldoet

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loeier schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:12:
Het afspelen van HD-materiaal is geen probleem op mijn PC, alle series en films die ik kijk zijn tenminste 720P, maar ik krijg het niet voor elkaar om HD-TV kanalen vloeiend weer te geven op mijn HTPC. Beide cores van processor worden overbelast met als resultaat schokkend beeld / lage framerates.

Mijn systeem:
Gigabyte GA-MA69G-S3H
2 gig geheugen
AMD Athlon 64 X2 4400+ EE
FloppyDTV (in Ziggo - oud Casema gebied)

Ik draai:
Vista 64 ultimate
MediaPortal en FireDTV viewer
Geprobeerde codecs: ffdshow en coreavs icm haali mediasplitter

Nou vraag ik me af:
- Als mijn hardware de beperkende factor is: Kan ik het beste mijn CPU upgraden, mainboard upgraden naar 780G chipset of een losse VGA kaart kopen?
(aangezien ik mijn HTPC zo koel, efficient en stil mogelijk wil houden heeft het laatste niet mijn voorkeur)
Ik ben geen systeem expert maar ik lees wel een hoop de laatste tijd over dit onderwerp, omdat ik zelf ook een HTPC aan het samenstellen ben.

Ik vermoed dat het HDTV beeldmateriaal gewoon ergens gaat stotteren door settings van de codecs, deinterlacing kan veel cpu kosten las ik op AVSforum.
If you play interlaced contents (e.g. many HDTV programs), you have to deinterlace them with either the video card, an external video processor or a HDTV. Radeon HD 3200 (the onboard GPU of GA-MA78GM-S2H) is very good for deinterlacing if it is paired with a Phenom processor.
Probleem daarbij is dat een Phenom natuurlijk meer wattage verstookt dan een X2 +/e model Athlon en waarschijnlijk niet zou voldoen aan je uitgangspunt om het stil en efficient te houden.

Daar zit ik zelf ook mee. Of de populaire 4850e of een Phenom, waardoor je wel HT3.0 hebt...maar goed, ik denk dus dat jouw probleem in je CPU/mobo combo zit?

Lees dit ook nog even, is al eerder genoemd in het topic geloof ik...maar nogmaals (van Anandtech.com)
HyperTransport 3.0 capability (5.2GT/s+ interface) is included and is extremely important in extracting every last ounce of performance out of the HD 3200 graphics core. AMD recommends the Phenom processor family (Ed: not just to sell out stocks of B2 processors) in order to fully take advantage of the performance offered by the HD 3200. With a Phenom onboard, the HD 3200 will perform post-processing on high-definition content and it makes a difference in image quality and fluidity during 1080p playback. In fact, the graphics core is so sensitive to the HT interconnect link speed that simply raising the standard 1.8GHz speed to 2.2GHz on our 9600BE resulted in measurable performance differences in a few applications.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Maar als je dit topic (en evt. het vorige) maar een klein beetje doorleest zul je verschillende merken/modellen/opties van andere users tegengekomen zijn, je zoek de bijbehorende websites op, leest de specs en je hebt je antwoord(en).
Zo zul je oa. de volgende merken tegenkomen:
Ahanix
Silverstone
OrigenAE
Chieftec

De lezers waar jij het nu aan vraagt zullen het zelfde gaan doen: specs opzoeken.

Hier heb je ook nog een aardig totaal overzicht.

[ Voor 43% gewijzigd door kaajee op 29-08-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Loeier schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:12:
Nou vraag ik me af:
Wat je eerste punt betreft moet je een beetje oppassen met de conclusie dat je PC geen probleem heeft met HD materiaal. Heel veel films die ik download met het vinkje 'HD' zijn dat alleen in resolutie. De bitrate is vaak nog maar nét op hetzelfde nivo als een DVD. Ongeveer 8Mb/s. Sommige HD zenders op digitale TV zijn biven de 10Mb/s. History channel bijvoorbeeld is 18-19Mb/s. Dát maakt een hoop verschil.

Maar het zou zomaar kunnen dat er een andere codec wordt gebruikt dan jij denkt. Volgens mij is FireDTV hetzelfde als 'DVBviewer Light'. Je kunt dan terwijl je een programma bekijkt, rechts klikken met je muis en dan uit het menu view->filters kiezen. Je kunt dan zien welke filters en codecs worden gebruikt. Elk item dat je ziet, geeft info over settings en performance. De allerlaatste, DVBsource, geeft aan welke bitrate enzo er actueel zijn. Je ziet dan ook wat stats over de stream. Als je discontinuities hebt, zou het aan de ontvangst/signaal kunnen liggen. Maar als je cores overbelast zijn, denk ik niet dat het daaraan ligt.

Wat upgrade betreft: het bord upgraden geeft voordeel voor tv kijken en bluray, maar niet (altijd) voor gedownload materiaal. Dus alleen voor H264 en VC1 spul. Heel vaak is X264 niet te accelleraten. Een CPU upgrade is te overwegen. Ik heb een Gigabyt 780 bordje met een 5200+ CPU. Dat gaat als een speer. HD spul is ook met Coreavc goed af te spelen.
Ik denk dat een HD2600 kaartje nog het goedkoopste is. En zo heet zal ie niet worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik kan zelf geen kast vinden die aan die specs voldoet
De diepte is het probleem vermoed ik zo.
Breedte en hoogte niet, daar heb ik genoeg kasten van gezien.
Heb je een Ikea kast waar die in moet passen? Geen achteruitgang die je open zou kunnen zetten van een kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Laatst online: 03-10 22:51
AmRuLeZ schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:14:
Ik heb een probleem met de software van de VFD van de Antec Fusion 430.

[afbeelding]

Het venster krijg ik niet groter, daardoor kan ik niet alle instellingen ingeven?
Ik heb Vista 32bit.
Probeer

http://www.antec.com/us/support_faqDownload.html

of een imon versie van

http://www.soundgraph.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Even wat goed nieuws: GA-MA78GM-S2H + X2 4850E met 2GB is up & running !
De kast is de nieuwe Antec geworden (MICRO FUSION 350 EC)

De temperatuur van de cores bedraagt nu 7° en 3° graden *slik* 31°C met de fans op minimum stand en de cpu actief gekoeld met de standaard heatsink en fan.
720p HD content speelt hij op het eerste gezicht ook goed af, meer heb ik hier niet momenteel.
En last but not least: COD4 haalt op lage settings een minimale fps van 55-60 ! :)
foto: http://www.ffdb.info/htpc.jpg

edited: bios temperatuur zegt wat anders, damn :P

[ Voor 12% gewijzigd door ? ? op 29-08-2008 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Die temps kloppen natuurlijk niet he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loeier
mphilipp schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 16:17:
[...]

Wat je eerste punt betreft moet je een beetje oppassen met de conclusie dat je PC geen probleem heeft met HD materiaal. Heel veel films die ik download met het vinkje 'HD' zijn dat alleen in resolutie. De bitrate is vaak nog maar nét op hetzelfde nivo als een DVD. Ongeveer 8Mb/s. Sommige HD zenders op digitale TV zijn biven de 10Mb/s. History channel bijvoorbeeld is 18-19Mb/s. Dát maakt een hoop verschil.
Ik kan 720p blueray films kijken die gecomprimeerd zijn tot ongeveer 5gig. Omdat er compressie uitgevoerd is, was mijn aanname dat dit zwaarder voor processor/ vidkaart is dan de verschillende hdtv signalen die aangeboden worden...
[...]
Maar het zou zomaar kunnen dat er een andere codec wordt gebruikt dan jij denkt. Volgens mij is FireDTV hetzelfde als 'DVBviewer Light'. Je kunt dan terwijl je een programma bekijkt, rechts klikken met je muis en dan uit het menu view->filters kiezen. Je kunt dan zien welke filters en codecs worden gebruikt. Elk item dat je ziet, geeft info over settings en performance. De allerlaatste, DVBsource, geeft aan welke bitrate enzo er actueel zijn. Je ziet dan ook wat stats over de stream. Als je discontinuities hebt, zou het aan de ontvangst/signaal kunnen liggen. Maar als je cores overbelast zijn, denk ik niet dat het daaraan ligt.
Heb ik gecheckt en de codec lijkt het echt niet de oorzaak. Wat ik na wat uitpluizen op internet net heb geprobeerd is powerdvd, omdat dit blijkbaar 1 van de weinige codecs is die hardwarematige decoding mogelijk maakt. Voor sdtv is er resultaat: cpu load gaat significant naar beneden naar +/-15%!
Helaas voor hdtv niet het gewenste resultaat - cpu load blijft 80-100% en daardoor de framerate te laag (en de codec instelling staat wel op 'hardwarematige decoding')
[...]
Wat upgrade betreft: het bord upgraden geeft voordeel voor tv kijken en bluray, maar niet (altijd) voor gedownload materiaal. Dus alleen voor H264 en VC1 spul. Heel vaak is X264 niet te accelleraten. Een CPU upgrade is te overwegen. Ik heb een Gigabyt 780 bordje met een 5200+ CPU. Dat gaat als een speer. HD spul is ook met Coreavc goed af te spelen.
Ik denk dat een HD2600 kaartje nog het goedkoopste is. En zo heet zal ie niet worden denk ik.
Wat ik uit verschillende threads begrijp is dat het 780 bordje wel fatsoenlijke hardwarematige ondersteuning biedt voor HD video materiaal (correct me if i'm wrong). Dus ik denk dat ik eerst maar is overstap op een nieuw mainboard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
deze mATX case past makkelijk 31 x 43 x 5 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Loeier schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:20:
[...]
Ik kan 720p blueray films kijken die gecomprimeerd zijn tot ongeveer 5gig. Omdat er compressie uitgevoerd is, was mijn aanname dat dit zwaarder voor processor/ vidkaart is dan de verschillende hdtv signalen die aangeboden worden...
Ze maken er écht geen volledige Bluray film van. De resolutie is sowieso teruggebracht en de bitrate is door de compressie behoorlijk teruggebracht. Ik denk dus niet dat het zwaarder is dan het origineel.
Heb ik gecheckt en de codec lijkt het echt niet de oorzaak. Wat ik na wat uitpluizen op internet net heb geprobeerd is powerdvd, omdat dit blijkbaar 1 van de weinige codecs is die hardwarematige decoding mogelijk maakt. Voor sdtv is er resultaat: cpu load gaat significant naar beneden naar +/-15%!
Helaas voor hdtv niet het gewenste resultaat - cpu load blijft 80-100% en daardoor de framerate te laag (en de codec instelling staat wel op 'hardwarematige decoding')
Ja, maar je hebt die hardware helemaal niet. Hardwarematige decoding aanzetten heeft dus geen reet zin. Hij doet dat toch niet.
Wat ik uit verschillende threads begrijp is dat het 780 bordje wel fatsoenlijke hardwarematige ondersteuning biedt voor HD video materiaal (correct me if i'm wrong). Dus ik denk dat ik eerst maar is overstap op een nieuw mainboard....
Ja, met de beperking die ik reeds noemde. Gedownload spul doet ie doorgaans niet. Prima bord verder hoor. Ik heb 'm zelf, dus dat is het niet. Maar een HD2600 kaartje kost geen drol en doet exact hetzelfde voor je HDTV. Dus...en qua stroomverbruik zal het niet echt veel uitmaken. Immers: het 780 bord heeft een HD2600 (een HD3200 actually, maar die kun je niet los kopen) ingebouwd. Die doet dus hetzelfde.

Dus als je het mij vraagt, win je niets door een heel nieuw bord te kopen ten opzichte van een simpel Radeon kaartje erbij te prikken. In zeker zin win je zelfs met een losse videokaart, want de onboard video moet geheugen stelen van je RAM. Niet dat dat heel erg is, maar toch...

Een Club3D Radeon HD 2600Pro Passive kost maar liefst €34; een 780 bord bijna het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

mphilipp schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:51:
[...]

Klinkt al een TV instelling. Heeft die niet een of andere fantastische dynamic contrast instelling? Je moet alle digitale beeldverbeteraars waar je controle over hebt, uitzetten. Die zijn gemaakt voor ranzige VHS banden en analoge tv uitzendigen. Met digitale bronnen kun je die dingen beter uitzetten. Ze zijn vaak veel te aggresief ingesteld.
Dacht ik ook aan vandaar dat ik dat ook even gecontroleerd had, en de mkv bestanden die worden goed weergegeven.
kaajee schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:56:
Lijkt mij nou juist géén tv instelling, want hij zegt dat het met MKV's niet gebeurt. Ik neem aan dat ie die MKV's op dezelfde TV afspeelt.
Dus zal het toch ergens in je mpeg2 decoder zitten. Je zegt; verschillende geprobeerd, maar heb je ook naar de verschillende settings in de decoder gekeken en daarmee ge-experimenteerd?
Test voor de test eens met een andere afspeelsoftware: bijv. MPC Home Cinema, of PowerDVD
Heb net even met MPC geexperimenteerd. Dezez gaf hetzelfe probleem. Nu heb ik eens geexperimenteerd met de outputrenderer want die kan je wijzigen in MPC. Als standaard op VMR9 - dan is het foute boel. Zet ik deze op Overlay Mixer, dan is het beeld perfect voorzover ik snel kan beoordelen. Zwart is zwart en verandert ook niet. Het ligt dus aan VMR9. Grrrrr!

Helaas gebruiken VMC en MPC volgens mij altijd VMR9 dus dat is wel vervelend! Nu heb ik een workaround voor de dvds al is het niet ideaal, maar de floppydtv doet het dan nog steeds niet goed...

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Nounou. In DBVviewer kan ik ook de outputrenderer selecteren. Ala ik deze wijzig van VMR9 naar DirectX Video Renderer dan gaat het ook goed voor de FloppyDTV.

Nu weet ik dus wel zeker dat het bij mij aan de renderer ligt.

Wat ik me afvraag, dit moet toch meerdere mensen opvallen? mphilipp jij had toch ook een floppydtv, heb jij hier geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remcoXP schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:00:
Ik heb gister mijn systeem in onderdelen besteld met de volgende cpu:
AMD Phenom X3 8450 (Boxed, OPGA, "Toliman")

Nu wil ik eigenlijk stiekum een bevestiging of deze tesamen met een Asus M3N78-CM lekker hd afspeeld. Maar wat ik me helemaal afvraag is het volgende:\

* Wat ik andere mensen kan aanraden is het programma: speedfan om de snelheid van de fans en de temperatuur in de gaten te houden. ook kun je ze dan langzamer laten draaien.
* Misschien een idee om in de startpost een link naar het logitech harmony's topicje te plaatsen.
ah nice!

Laat ons weten hoe de X3 omgaat met 1080p x.264 materiaal hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

psy schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:18:
Nounou. In DBVviewer kan ik ook de outputrenderer selecteren. Ala ik deze wijzig van VMR9 naar DirectX Video Renderer dan gaat het ook goed voor de FloppyDTV.
Nu weet ik dus wel zeker dat het bij mij aan de renderer ligt.
Wat ik me afvraag, dit moet toch meerdere mensen opvallen? mphilipp jij had toch ook een floppydtv, heb jij hier geen last van?
Nope. Ik gebruik de Vista (EVR) renderer. De anderen geven me een veel hogere CPU belasting. Verder heb ik Cyberlink decoders voor H264, CoreAVC voor X264 en ffdshow voor MPEG enzo en verder geen renderers geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik zit nog steeds met ATI Catalist in de problemen, en aangezien er hier zoveel mensen zijn op basis van 780G bordje. Ik heb nog steeds ATI Catalist 8.5 of 8.4. omdat er met de nieuwe Catalist versies een probleem is. Bij de nieuwe versies kan ik geen DVD's meer afspelen in Vista Media Center, hij speelt wel, alleen ik heb dus groen geblokt beeld. Geen probleem, oudere Catalist versie erweer op en de DVD's spelen weer perfect. Alleen dan treedt het volgende probleem op, ik gebruik AMD Overdrive om vanuit windows tijdens het spelen van sommige spellen de prestaties wat op te krikken door de IGP te overklokken, na het spelen zet ik hem dan weer terug naar standaard, aangezien de overklok dan alleen maar onnodige warmte genereert. Maar nu komt dus het probleempje, met de oude Catalist word de IGP in overdrive beperkt tot 400 Mhz waar 500 al standaard is. Met de nieuwe Catalist kan overdrive tot 900 Mhz. En nieuwe overdrive versie ook geprobeerd, daarbij kan het wel i.c.m. oude Catalist, alleen in die versie zijn de Temperatuur uitleesmogelijkheden niet meer aanwezig. Via bios werkt alles prima hoor, alleen vanuit windows zelf vind ik een stuk relaxer.

Heel verhaaltje zo, maargoed, zijn er mensen met dezelfde problemen, of met een normale oplossing?

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Only schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 08:19:
Ik zit nog steeds met ATI Catalist in de problemen,......

Heel verhaaltje zo, maargoed, zijn er mensen met dezelfde problemen, of met een normale oplossing?
klinkt wel als een codec probleem
maar wat ik adviseer is de laatste codecs, bios update, videokaart drivers en windows updates.
als je dat allemaal gedaan hebt moet het lukken denks? laat het even weten

[ Voor 59% gewijzigd door remcoXP op 30-08-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
remcoXP schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:26:
[...]

klinkt wel als een codec probleem
maar wat ik adviseer is de laatste codecs, bios update, videokaart drivers en windows updates.
als je dat allemaal gedaan hebt moet het lukken denks? laat het even weten
Jah, het is een bekend probleem van nieuwere Catalist versies. Met mijn codecs is verder niks mis, die werken nu ook prima, en een dvd afspelen in MPC (eigen codecs immers) gaat wel met nieuwe catalist, alleen dat lost niks op met Vista MC, en daar wil ik nu juist mijn dvd's mee afspelen (en dat lukt alleen met oude Catalist).
Maargoed, ik probeer er nu dus beetje achter te komen hoe andere dit hebben opgelost, of dat Vista MC gewoon word genegeerd. En het zou geen probleem vormen, als de functionaliteit in overdrive nou hierdoor niet verloren zou gaan (wat dus gebeurd als ik overdrive weer update).

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 14:57
Weet iemand of er ook een afstandbediening bestaat waar ik ook de muis mee kan bedienen?
Ik overweeg een trust keyboard met trachball, maar heb liever een afstandbediening met muisfinctie, of zoiets als de nunchuck van de wii?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Laatst online: 03-10 12:43

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb nu een maandje of 1.5 mijn HTPC draaiend, en heb afgelopen week maar een Trust Vista Remote keyboardje bij gekocht, want elke keer mijn Natural Keyboard 4000 verslepen, of VNC'en via laptop is ook niet handig.

Fijn toetsenbordje, erg handig...maar wel 1 nadeel: mijn HTPC gaat niet meer in hibernate mode door de USB receiver van dit keyboard lijkt het wel. Ik heb in de properties van het keyboard al de setting uitgevinkt 'Allow this device to wake up the computer', maar dit helpt niet. Als ik hem nu in hibernate mode zet doet ie dat wel, maar hij springt meteen weer aan...niet erg nuttig dus :(

Heeft iemand anders hier ook last van? (of gehad, zoja wat was de oplossing? :))

Ik heb de volgende specs: Antec Fusion 430 Black, Asus P5B-MX, Intel C2D E6400 @ 2.00GHz, 1GB PC6400, 500GB Samsung & 250GB WD SATA HD's. Ik maak gebruik van de onboard VGA van het mobo (GMA3000), en via een bracket van de onboard SP-DIF.

OS is Windows XP Pro SP3 engels, en frontend is Mediaportal 1.0 RC2.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Laatst online: 03-10 12:43

DynaMikeY

1976 Kever 1300

technonose schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:29:
Weet iemand of er ook een afstandbediening bestaat waar ik ook de muis mee kan bedienen?
Ik overweeg een trust keyboard met trachball, maar heb liever een afstandbediening met muisfinctie, of zoiets als de nunchuck van de wii?
Dan moet je een ATI Remote Wonder nemen, die kan dat. Maar ik vind het niet echt een prettige muisvervanger, omdat je maar 8 richtingen in kan bewegen...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

technonose schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:29:
Logitech DiNovo Mini

[ Voor 47% gewijzigd door psy op 30-08-2008 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loeier
DynaMikeY schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 15:34:
Fijn toetsenbordje, erg handig...maar wel 1 nadeel: mijn HTPC gaat niet meer in hibernate mode door de USB receiver van dit keyboard lijkt het wel. Ik heb in de properties van het keyboard al de setting uitgevinkt 'Allow this device to wake up the computer', maar dit helpt niet. Als ik hem nu in hibernate mode zet doet ie dat wel, maar hij springt meteen weer aan...niet erg nuttig dus :(

Heeft iemand anders hier ook last van? (of gehad, zoja wat was de oplossing? :))
Met de standbytool kan je deze problemen oplossen voor in/uit 'standy-by' gaan, wellicht werkt het ook voor hibernate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
DynaMikeY schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 16:21:
[...]
Dan moet je een ATI Remote Wonder nemen, die kan dat. Maar ik vind het niet echt een prettige muisvervanger, omdat je maar 8 richtingen in kan bewegen...
ziet er opzich goed uit om af en toe te internetten op mijn lcd tv. Een echte muis vervanger lijkt het mij ook niet.

helaas niet meer verkrijgbaar, een remote presenter waarmee ik de muis kan bedienen zou ook mooi zijn

[ Voor 11% gewijzigd door Tomas_ op 30-08-2008 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nergens gebruikerservaringen of reviews vinden van de antec micro fusion 350.
Is er iemand die deze kast heeft ?
Ik ben voornamelijk geintereseerd in de geluidsproduktie van de psu en andere fan's

Ik twijfel tussen deze kast en de antec fusion remote (zonder psu met afstandsbediening) ism de be quiet 400w psu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb de Fusion Remote net binnen en ik kan je vertellen dat de afstandsbediening een goede is en dat je dus niet de standaard microsoft of een andere nieuwe hoeft te kopen. Ik kan als je wil een foto maken. In de Fusion Micro passen geen full PCI kaarten en daarom gold deze voor mij niet op.

[ Voor 16% gewijzigd door Blue_Fear op 30-08-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:34:
[...]

ah nice!

Laat ons weten hoe de X3 omgaat met 1080p x.264 materiaal hé
beloofd. alleen zal het pas woensdag zijn eerdat ik mijn spullen binnen heb.

ik heb trouwens earth gedownload en dat draait zelfs op mijn laptop goed dus ik verwacht van die mobo met betere kaart als een 2600 en een gelijke cpu toch wel hetzelfde.

of zit ik er naast en moet ik heb nog snel versnellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 13:49

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand waar het Microsoft Media Center keyboard (nog) te koop is? Of was het deze?
Ik wil niet voor het Trust keyboard gaan vanwege de slechte reviews, maar een goede vervanger (draadloos + trackpad) is er niet volgens mij. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
zAo schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:37:
Weet iemand waar het Microsoft Media Center keyboard (nog) te koop is? Of was het deze?
Ik wil niet voor het Trust keyboard gaan vanwege de slechte reviews, maar een goede vervanger (draadloos + trackpad) is er niet volgens mij. Iemand een suggestie?
Er zijn er genoeg te vinden, maar ik vind ze best prijzig en ik kan er weinig reviews over vinden

http://www.backshop.nl/pr...y.php?prodid=199&opdr=tel

http://www.edupro.nl/html/29037.htm

http://www.ergo2go.nl/product.php?pro_id=1157

http://www.distus.nl/default.php?mod=p&mg=1&sg=9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
zAo schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:37:
Dit was de eerste versie, maar die wil je liever niet, want de muisbediening (cursor/pookje) was/is dramatisch met dit ding.
Afbeeldingslocatie: http://www.casemoddingstuff.nl/catalog/images/MCE%20Keyboard.jpg

De volgende genearatie Microsoft MCE keyboards staan hier:
Wireless Entertainment Desktop 8000
Wireless Entertainment Desktop 7000

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/images/products/wed8k/mk_productfeatures_wed8k.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door kaajee op 31-08-2008 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een mediacenter keyboard met een losse muis? Neem dan gewoon de Logitech dinovo mini.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:26:
Een mediacenter keyboard met een losse muis? Neem dan gewoon de Logitech dinovo mini.
Neem even de moeite om je te verdiepen in de materie voordat je (zinloos) reageert ajb, een klikje op 1 van de linken was genoeg geweest:
knop 4 van het MS keyboard:
-Navigation Pad: Command your PC from your lap or the comfort of your sofa with the integrated cursor control.

(de losse muis is een extraatje, krijg je bij de dinovo niet)

[ Voor 6% gewijzigd door kaajee op 31-08-2008 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das mooi man. Maar dan snap ik nog steeds de losse muis niet. Als je het dan toch over zinloos hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:21
[just a guess]
Er zijn denk ik wel momenten waarop je niet met een pookje wil klooien. Als je bijvoorbeeld dingen moet instellen zal het tijden duren voordat je met een pookje klaar bent. (Denk aan kleine instelknopjes waarbij je eindeloos moet klooien met een pookje om op de juiste plaats te komen) Het pookje is ideaal als de aan te klikken dingen groter zijn (denk aan album covers enzo).
[/just a guess]

[ Voor 4% gewijzigd door Dadona op 31-08-2008 13:55 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zeg ik. Een logitech dinovo mini. Die heeft geen pookje maar gewoon een touchpad.

Tevens heeft het ding een knopje om hem om te zetten naar gewoon pijltjestoetsen om het zo maar even te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:59:
Dat zeg ik. Een logitech dinovo mini. Die heeft geen pookje maar gewoon een touchpad.

Tevens heeft het ding een knopje om hem om te zetten naar gewoon pijltjestoetsen om het zo maar even te noemen.
Een dinovo mini is ook mooi en handig voor een HTPC, echter wil je meer een 'echt' keyboard, waar ook nog 'normaal' op te type valt kun je beter geen dinovo mini nemen; (veel) typen daarop is een 'kriem'; daarvoor zijn de toetsjes nou net te klein.

Zie hier icm met een paar 'echte' mensen handen, dan weet je genoeg:
Afbeeldingslocatie: http://www.mrgadget.com.au/catalog/images/logitech_dinovo_mini_hands.gif

Dus het is maar net wat je prefereert en waar je een keyboard/htpc voor denkt te gaan gebruiken

[ Voor 18% gewijzigd door kaajee op 31-08-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Laatst online: 07:25

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Ik gebruik sinds kort de Logitech Mediaboard Pro.
Werkt perfect! _/-\o_
Werkt met bluetooth en heeft een touchpad. Daarnaast is hij lekker licht en ook nog eens betaalbaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.slashgear.com/gallery/data_files/2/7/8/69722.jpg

Ik had eerst een BTC RF keyboard met ingebouwd pookje, dat werkte prima binnen 10cm van de ontvanger daarna was er veel te veel storing op het RF signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Laatst online: 03-10 13:38
Heb ook die Logitech Mediaboard Pro naast m'n ATI Remote Wonder.
Het tobo werkt ook perfect in linux voor de mensen die mythTV/xbmc zouden willen draaien.
Batterijen gaan ook goed lang mee en het kost de helft van die diNovo stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmRuLeZ
  • Laatst online: 31-07 17:52
bedankt! Beste optie is om even de driver te downloaden vanaf de antec site, deze is iets sneller. (max. 65kb\s). Vervolgens installeren en update laten uitvoeren. Works like a charm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
een idee om alle links naar invoerapparaten ook in de startpost op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Laatst online: 13:23
kaajee schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 14:17:
[...]

Een dinovo mini is ook mooi en handig voor een HTPC, echter wil je meer een 'echt' keyboard, waar ook nog 'normaal' op te type valt kun je beter geen dinovo mini nemen; (veel) typen daarop is een 'kriem'; daarvoor zijn de toetsjes nou net te klein.

Zie hier icm met een paar 'echte' mensen handen, dan weet je genoeg:
[afbeelding]

Dus het is maar net wat je prefereert en waar je een keyboard/htpc voor denkt te gaan gebruiken
Misschien al vermeld:

Ik heb ook een Dinovo Mini, echter, hij heeft een nogal vervelende bug. Hij verliest namelijk zijn verbinding met de PC als de PC in standby gestaan heeft.

Logitech is hiervan op de hoogte en is van plan op korte termijn een terugroepactie op touw te zetten:
http://forums.logitech.co...=by_date_ascending&page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44
C4l1m3r0 schreef op maandag 01 september 2008 @ 08:56:
[...]

Misschien al vermeld:

Ik heb ook een Dinovo Mini, echter, hij heeft een nogal vervelende bug. Hij verliest namelijk zijn verbinding met de PC als de PC in standby gestaan heeft.

Logitech is hiervan op de hoogte en is van plan op korte termijn een terugroepactie op touw te zetten:
http://forums.logitech.co...=by_date_ascending&page=1
Hmm, crap daar heb ik ook af en toe last van. Ik gebruik hem niet continue, maar de keren dat ik hem nodig heb weigert hij soms te werken. Keertje batterij loshalen helpt wel (scheelt een PC herstart)(edit:hmm, stond ook al in linkje :+).

[ Voor 3% gewijzigd door drZymo op 01-09-2008 09:19 ]

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW83
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 12:02
BW83 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:20:
Vooraf gaand aan deze post moet ik erbij zeggen dat ik ivm vele van jullie vast een noob ben, dus soms komt het misschien wat dom over :)

Ik ben momenteel ook de mogelijkheden aan het onderzoeken voor een HTPC. Mocht ik uiteindelijk overgaan tot aankoop dan wil ik het graag zo samenstellen dat ik, naast het multi-media, er ook op kan gamen. Nou is het sowieso de vraag of dat wel (goed) mogelijk is, of dat ik daar beter niet aan kan beginnen.

Ik heb al rondgekeken op het internet en in dit topic, en heb al een beetje een idee wat het moet gaan worden:
Behuizing: Antec Fusion 2 Zilver (dit is toch niet het model met problemen met het display?)
Moederbord: Asus P5K-VM
Processor: Intel E2160 (die ik wil gaan overklokken)
Harde Schijf: twijfel tussen de Samsung Spinpoint T166 500GB of de F1 750GB (welke is stille/koeler?)
Videokaart: Sapphire Radeon HD 4850 512 MB, PCI-e 16x
Geheugen: Kingston HyperX Dual Channel 4096 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2
Optisch: Moet nog een keuze maken, suggesties voor een stille? Geen BlueRay iig.
Processorkoeling: Scythe Mini Ninja leek me een goede keuze
Graka-koeling: Artic Accelero Twin Turbo
TV-kaart: Asus My Cinema-P7131
Verder moet er nog een draadloos toetsenbord bij (AB zit bij de TV-kaart). Waarschijnlijk wordt dat die Trust incl muisbal.

Even een toelichting op mijn gemaakte keuze. Ten eerste had ik deze processor in gedachte omdat deze goedkoop is en goed over te klokken is. Nou had ik het idee om dat overklokken softwarematig te doen, zodat ik hem bij normaal gebruik op stock snelheden kan laten draaien, maar als ik ga gamen of andere zware applicaties ga draaien, dat ik hem dan gemakkelijk kan opschroeven. Wat is jullie mening hierover? Is deze processor trouwens redelijk zuinig (stock)? De keuze voor het moederbord is mede hierdoor gemaakt, ivm de goede overklokbaarheid (correct me if i'm wrong).
Verder heb ik bij de keuze van de graka rekening gehouden met het feit dat ik nu nog gebruik maak van een "crt-tv", en dus wilde ik graag een s-video uitgang. Tegen de tijd dat ik een HD-TV neem kan ik via een DVI-HDMI adapter via HDMI de HTPC op de TV aansluiten. Is dit een goed plan, of raden jullie me aan om iets te zoeken met een directe HDMI-aansluiting?

Tenslotte: Is deze opstelling qua stilte/koeling geschikt, of wordt ie op deze manier te warm of lawaaierig?
Mocht ik nog iets vergeten zijn in mijn opstelling dan hoor ik het graag. Ik heb dit samengesteld op Salland Automatisering, en ik kom uit op €650 à €700 ongeveer. Dat vind ik behoorlijk acceptabel voor de doeleinden van het syteem.
Heeft iemand nog reacties op deze eerder geplaatste reactie, ik heb er nog niks op gehoord. Jullie zouden me er erg mee helpen. BVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Vandaag een mailtje gehad dat CoreAVC 1.8 gereleased is, vreemd genoeg kan ik er alleen niks over terugvinden op de site :? Heeft iemand er meer info over? Wat er bijv aan veranderd is? Is nu eindelijk GPU support beschikbaar?

(even voor jullie info, het mailtje wat ik kreeg is van CoreCodec zelf omdat ik een licentie gekocht heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:44

Nitai

Live the life you love.

Ik heb geen flauw idee. Ik heb het maar gedownload, maar na installatie zie ik geen releasenotes of iets dergelijks. In het mailtje staat ook niets bijzonders, een link naar de download en een link naar de support forum.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ja idd, beetje vreemd. Maar na een zoekopdracht op Google komt het volgende naar boven: http://www.corecodec.com/forums/index.php?topic=1266.msg7022

Helaas dus nog steeds geen GPU support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
BW83 schreef op maandag 01 september 2008 @ 14:21:
[...]

Heeft iemand nog reacties op deze eerder geplaatste reactie, ik heb er nog niks op gehoord. Jullie zouden me er erg mee helpen. BVD.
Ik heb zelf een HTPC op basis van een E2160, die met stock vCore op 2x2600Mhz draait. Deze zit in een antec NSK1380 kastje (zo'n matx 'kubus' geval), waardoor er slechts een kleine koeler op past. Ik heb de Scythe Shuriken op de CPU gezet. Al met al wordt de processor onder volle belasting zo'n 65 graden per core, terwijl het systeem nog steeds lekker stil is.

Met 2x2600Mhz kan ik de Planet Earth 1080p h264 rips vloeiend bekijken, en dat zonder enige vorm van hardware accelleratie (intel onboard GPU, X3100). Hij heeft maar 1 keer gehakkeld, en dat is op die berucht 'vogel' scene. In principe kan de CPU tot 2x3000Mhz gaan met een kleine vCore bump, dan denk ik dat 'ie zelfs die scene nog wel trekt. Maar dat wordt toch wat te warm in dat kleine kastje. Kan zijn dat ik de koeler met te weinig druk op de CPU geschroefd heb via een custom mounting kitje (gewoon m4 boutjes met ringetjes eronder als spacers, en een moer om het ding vast te zetten; toen deze CPU nog in mijn desktop PC zat, werd 'ie minder warm op 2x3000Mhz volledig belast dan nu op stock snelheden. Maar ja, er zat wel een enorm koelblok op in een ruime kast.

Ik heb de E2160 standaard dus via de BIOS overgeklokt. Wel heb ik speedstep (EIST) aan laten staan. Als het systeem niets te doen heeft, klokt 'ie dus alsnog omlaag (naar 1734Mhz). Dat is mij zuinig zat.

[edit] Als player gebruik ik media player classic HD, daarnaast heb ik nog haali mediasplitter en ffdshow beta geinstalleerd. Met name die laatste is belangrijk, omdat die alle cores in je systeem gebruikt om h264 te decoden. Het zou echter mogelijk kunnen zijn dat mpc-hd zelf een eigen h264 decoder gebruikt (niet gecheckt), in dat geval doet die het standaard al goed. Als je de moeite zou nemen om CoreAVC te installeren, zal die vogelscene het ook wel vloeiend doen op 2x2600Mhz. Maar ik ben zo al tevreden :)

[ Voor 13% gewijzigd door brama op 01-09-2008 15:13 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan iemand mij helpen.
Ik heb heel deze thread gevolgd, gelezen en ben tot de volgende samenstelling gekomen van een HTPC. De case, de Silverstone, is gekozen vanwege formaat beperkingen in mijn tv-meubel (Ikea) waarop mijn plasma staat.

Ik had eerst Noctua systeemfans van 120mm en een Scythe Mini cpu koeler willen kopen, maar deze passen beiden niet in de behuizing.

Iemand een idee welke systeemfans en/of cpu koeler aan de dimensies van de kast voldoen?
Ik denk dat voor de systeemfans gewoon 80mm's goed zijn dus daarin geen hulp qua afmetingen, hoogstens een aanbeveling van merk/type als je ervaring hiermee hebt.

Maar ik heb na een half uur zoeken op de pricewatch niet echt een passende cpu koeler/fan gevonden. Totale hoogte van het systeem is 96mm, dus hier zit ook nog de casing, mobo en cpu in verwerkt. Ik vermoed dat de totale beschikbare hoogte voor de cpu koeler/fan combo ongeveer 70mm is? Ik denk ook dat ik een zijwaartse cpu fan moet hebben zoals op de Scythe Ninja Mini....

Onderstaand mijn configuratie (tot nog toe)....

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 4850e€ 59,14€ 59,14
1Gigabyte GA-MA78GM-S2H€ 62,89€ 62,89
2Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2€ 26,30€ 52,60
1LG GGC-H20L€ 97,50€ 97,50
1Microsoft Remote Control en Receiver voor MC€ 20,90€ 20,90
1Silverstone SST-LC11M-B (mATX, 240W, Black)€ 235,25€ 235,25
1Western Digital AV-GP WD10EVCS, 1TB€ 133,-€ 133,-
ImporterenTotaal€ 661,28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 11:52
De Scythe Shuriken (klik voor meer info) is wel geschikt. Slechts 6,4cm in hoogte.

Noctua Fans zijn zeer stil heb ze zelf in mijn eigen pc. Dus die raad ik je aan.

[ Voor 20% gewijzigd door et36s op 01-09-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, beetje suf aangezien ik net die Shuriken ook had gevonden.
Nadeel daarbij is de top-down fan ipv de sideways, maar ik denk dat met de behuizing die ik gekozen heb je haast geen sideways mogelijkheden meer hebt.

De vraag is nu alleen hoe stevig het systeem gekoeld moet gaan worden straks, gezien de kleine behuizing (die schijnbaar wel een heel goede airflow heeft).

Heeft iemand die Silverstone LC11M in het zwart gezien? Azerty staat in de pricewatch, maar bij meer informatie opvragen bleek dat zij alleen zilvere modellen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:42
Volgens mij heb je nu 4 x 1GB geheugen in je lijst staan. Het product dat je gekozen hebt is namelijk 2 x 1GB en daar heb je er nu 2 van genomen. Ja geheugen is echt zo goedkoop op het moment ja!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Zijn er voor een HTPC eigenlijk redenen te noemen om voor vista ultimate te gaan ipv home premium of voegt dit niets toe?

Heb vandaag Home premium maar eens geprobeert omdat ik nog steeds problemen had met het in standby gaan van mijn htpc en zie eigenlijk geen verschillen. Wil deze eigenlijk dus laten staan.
Mijn standby probleem was weg toen ik media delen in het netwerkcentrum had uitgezet???? Iemand dit ook meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op maandag 01 september 2008 @ 15:48:
[...]

Volgens mij heb je nu 4 x 1GB geheugen in je lijst staan. Het product dat je gekozen hebt is namelijk 2 x 1GB en daar heb je er nu 2 van genomen. Ja geheugen is echt zo goedkoop op het moment ja!
Hey nou je het zegt.
Ik wil eigenlijk 2 modules van 2 GB erin prikken, dus dat ga ik even aanpassen.

Nog aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

rsvmark schreef op maandag 01 september 2008 @ 15:54:
Zijn er voor een HTPC eigenlijk redenen te noemen om voor vista ultimate te gaan ipv home premium of voegt dit niets toe?
Wel als je een domein draait EN vmc wil gebruiken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 16:11:
[...]

Hey nou je het zegt.
Ik wil eigenlijk 2 modules van 2 GB erin prikken, dus dat ga ik even aanpassen.

Nog aanbevelingen?
Geen TV kaart (digitaal of analoog)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
psy schreef op maandag 01 september 2008 @ 16:19:
[...]

Wel als je een domein draait EN vmc wil gebruiken :-)
Kun je dit toelichten?
(waarschijnlijk op mij dus niet van toepassing anders had ik wel geweten waar je het over had :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

obsidian schreef op maandag 01 september 2008 @ 14:50:
Vandaag een mailtje gehad dat CoreAVC 1.8 gereleased is, vreemd genoeg kan ik er alleen niks over terugvinden op de site :? Heeft iemand er meer info over? Wat er bijv aan veranderd is? Is nu eindelijk GPU support beschikbaar?

(even voor jullie info, het mailtje wat ik kreeg is van CoreCodec zelf omdat ik een licentie gekocht heb)
Is alleen via de mail gegaan volgens een topic op hun site.
Hello there !

We are proud to announce that we are sending emails containing your personal download link for the new CoreAVC 1.8! I am updating the trial version in about five minutes.

Here is the changelog:

Code:
- Add: About tab
- Add: Help tab (describing filter options)
- Add: Picture levels adjustment tab
- Add: System Tray icon
- Add: Support for AVC Lossless 4:2:0
- Add: Support for new standard aspect ratios
- Fix: Rearranged options tab
- Fix: Renamed Blend deinterlace to Single Field
- Fix: Fix Bob deinterlacing with Matroska files
- Fix: Fixed Aggressive Deinterlace function
- Fix: Better recovery point handling
- Fix: Improved filter stability
http://www.corecodec.com/forums/index.php?topic=1266.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

rsvmark schreef op maandag 01 september 2008 @ 16:21:
[...]

Kun je dit toelichten?
(waarschijnlijk op mij dus niet van toepassing anders had ik wel geweten waar je het over had :P )
Een domein wordt normaal in bedrijfsnetwerken gebruikt en draait op een Windows Server machine. Het voordeel is dat je wat voordelen hebt met centraal beheerde gebruikersaccounts en rechten enzo binnen je netwerk. Maar je zal het zelden zien in een thuissituatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rsvmark schreef op maandag 01 september 2008 @ 16:20:
[...]

Geen TV kaart (digitaal of analoog)?
Nee dit was ik in eerste instantie eigenlijk niet van plan.
Mijn Panasonic tv heeft voldoende inputs om van alles aan te sluiten en mijn digitale tv van Ziggo komt nu over de decoder en gaat via een standaard aansluiting de tv in. Ongetwijfeld kan ik beter beeld verkrijgen via een tv kaart oplossing, maar ik vermoed dat ik mijn HTPC voornamelijk wil gebruiken voor afspelen van downloaded content en hd-dvd en blu-ray schijfjes.

Ik heb verder ook totaal geen zicht op wat je verder kan met tv kaarten en welke opties er zijn....wat ik al zei: in 1e instantie niet, misschien later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 16:31:
[...]

Nee dit was ik in eerste instantie eigenlijk niet van plan.
Mijn Panasonic tv heeft voldoende inputs om van alles aan te sluiten en mijn digitale tv van Ziggo komt nu over de decoder en gaat via een standaard aansluiting de tv in. Ongetwijfeld kan ik beter beeld verkrijgen via een tv kaart oplossing, maar ik vermoed dat ik mijn HTPC voornamelijk wil gebruiken voor afspelen van downloaded content en hd-dvd en blu-ray schijfjes.

Ik heb verder ook totaal geen zicht op wat je verder kan met tv kaarten en welke opties er zijn....wat ik al zei: in 1e instantie niet, misschien later.
Het is wel handig dat je programmas of films kan opnemen op de Harde schijf of kan terugspoelen terwijl je een programma aan het bekijken hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:47

Remi

Moo!

Naar aanleiding van dit topic heb ik besloten om mijn huidige HTPC een upgrade te geven.
Deze is momenteel voorzien van p4p800, P4 3.0Ghz en een gig geheugen met een 6800 graka.
De HTPC heeft standaard de volgende taken:

* Fileserver
* Downloaden/parren/unrarren
* Afspelen media op beamer/versterker

De upgrade is in feite noodzakelijk vanwege de volgende redenen:

1. De huidige setup is niet in staat om vloeiend HD materiaal af te spelen (iig geen 1080, en 720 met moeite).
2. De huidige geluidskaart (Terratec fun 5.1 met optische s/pdif) heeft standaard alleen ondersteuning voor stereo geluid. (ja wtf idd).

Nu ben ik er alleen niet helemaal zeker van of onderstaande upgrade geschikt is om alleen HD media af te spelen. Her en der op het forum en internet is er namelijk sprake dat bluray schijfjes geen probleem zijn maar gedownloade content wel. Kan iemand mij uit eigen ervaring vertellen of dit geschikt is want er zijn een aantal berichten die elkaar compleet tegen spreken op dit gebied.

Zo ja, heeft het dan nog nut om een snellere proc te gebruiken zoals de AMD Phenom X3 8450 of weegt dit niet op tegen het hogere energieverbruik?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 4850e€ 59,14€ 59,14
1Gigabyte GA-MA78GM-S2H€ 62,89€ 62,89
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2€ 26,30€ 26,30
ImporterenTotaal€ 148,33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Het lastige van HTPC vragen is dat deze zich vaak op het snijvlak want verschillende hard- en software componenten bevinden. Bij voorbaat mijn excuses als onderstaande vragen in andere topics thuis horen, maar ik plaats ze hier omdat ik verwacht dat vooral HTPC eigenaren tegen dezelfde problemen aan kunnen lopen.

Vraag 1:
Aan mijn HTPC (o.b.v. het Gigabyte board uit de BBG van mei) hangt een Sony 40W3000 LCD tv. Deze lijkt niet altijd door te hebben dat er signaal op de HDMI ingang staat en blijft zwart beeld geven. Dit gebeurt bijvoorbeeld als ik de computer aan zet en pas een kwartier later de tv. Mijn tijdelijke oplossing is nu om de htpc middels het toetsenbord in slaapstand te brengen en zodra ik 'm daar weer uit haal springt het beeld op de tv aan. Niet echt ideaal dus. Ik kom er niet achter of dit een Sony kwaal, firmware, of driver probleem is. Wie weet raad?

Vraag 2:
Ik heb zo'n Dinovo Edge toetsenbord en mijn bios zo ingesteld dat de computer opstart zodra ik een toets indruk. Heel handig op zich... Vervelend is echter dat wanneer ik dit toetsenbord in de oplader plaats, de htpc (blijkbaar) altijd een signaal van het toetsenbord ontvangt en daarmee altijd aanspringt. Het is zelfs zo erg dat ik met het toetsenbord in de oplader de pc niet eens uit kan krijgen. Na het uitschakelen springt ie ogenblikkelijk weer aan. De vraag is dus: Hoe kan ik mijn toetsenbord opladen terwijl mijn pc uit staat en tóch gebruik maken van het opstarten vd pc dmv een druk op het toetsenbord. En nee, de bluetooth stick er telkens uit trekken is geen optie ;)

Vraag 3:
In fullscreen mode toont Windows Media Player (Vista) lelijke grijze balken ipv zwarte. Ik heb al begrepen dat dit in de skin zit. Een oplossing heb ik echter nog niet gevonden. Behalve dan de inkoppers als: gebruik VLC of Media Player Classic.

Alvast bedankt!

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Remi schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:03:
...................

De upgrade is in feite noodzakelijk vanwege de volgende redenen:

..................
2. De huidige geluidskaart (Terratec fun 5.1 met optische s/pdif) heeft standaard alleen ondersteuning voor stereo geluid. (ja wtf idd).

....................
Volgens deze info van de maker van de cmedia bit perfect drivers is jou Terratec fun 5.1 ook compatible met zijn drivers, daarmee moet het zeker mogelijk zijn om de s/pdif 'normaal' (dus incl. DD51 & DTS) te benutten.........

[ Voor 18% gewijzigd door kaajee op 01-09-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvorens ik over ga tot aankoop van een AMD 780G chipset moederbord in combinatie met een AMD Athlon64 X2 5200+ CPU, wil ik graag zeker weten dat deze configuratie naast het kunnen afspelen van alle VC-1 / AVC / .264 (Blu-Ray/HD DVD) ook probleemloos de "dikste" MKV bestanden kan afspelen?

Bij voorbaat dank!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:47

Remi

Moo!

kaajee schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:33:
[...]

Volgens deze info van de maker van de cmedia bit perfect drivers is jou Terratec fun 5.1 ook compatible met zijn drivers, daarmee moet het zeker mogelijk zijn om de s/pdif 'normaal' (dus incl. DD51 & DTS) te benutten.........
Excuses dat was ik vergeten te melden. Ik maak inderdaad gebruik van de 3rd party drivers maar deze zijn niet helemaal stabiel waardoor m'n HTPC random freezed bij het afspelen van films en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 20:29:
Alvorens ik over ga tot aankoop van een AMD 780G chipset moederbord in combinatie met een AMD Athlon64 X2 5200+ CPU, wil ik graag weten of deze configuratie naast het kunnen afspelen van alle VC-1 / AVC / .264 ook probleemloos de "dikste" MKV bestanden kan afspelen?

Bij voorbaat dank!
Ik heb deze combi nu draaien en heb nog nergens problemen mee gehad.
Neemt niet weg dat als ik weer voor de keuze sta ik waarschijnlijk een phenom zou kiezen, puur omdat je dan het maximale uit je 780 bord kan halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rsvmark schreef op maandag 01 september 2008 @ 20:46:
[...]

Ik heb deze combi nu draaien en heb nog nergens problemen mee gehad.
Neemt niet weg dat als ik weer voor de keuze sta ik waarschijnlijk een phenom zou kiezen, puur omdat je dan het maximale uit je 780 bord kan halen!
Welke Phenon raad je me aan? Ik hoef niet te bezuinigen op de CPU. Ik wil echt voldoende rekenkracht hebben voor alle video (FULL HD e.d.) toepassingen. (geen games)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Ik zou denk ik gaan voor de 9550 na het lezen van dit artikel.
Lager klokken voor het energieverbruik en de mogelijkheid hebben om toch hoger te klokken als je het nodig hebt !!

Maar voor een HTPC maakt het denk ik weinig uit welke phenom je kiest, volgens mij zijn zelfs de X3's snel genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben echt een noob op dit gebied, maar blijf bijleren :). Nu heb ik nog steeds geen HTPC samengesteld, mede door het feit dat er steeds nieuwere hardware beschikbaar is die nog beter schijnt te zijn dan de vorige versie.....maar goed eens moet je de knoop doorhakken. Dit zal waarschijnlijk zijn nadat ik mn winstuitkering gekregen heb :D
alleen wil ik een systeem waar ik de komende jaren mee vooruit kan. Zal waarschijnlijk bestaan uit het volgende:

- 790GX bord
- Phenom 9950
- 4 gb RAM
- 2* 1TB WD GP
- 2 floppyDTV + CAM
- Origenae S16V
- Be quite 450 watt voeding (dark pro)
- ninja mini (vraag me alleen af of dit voldoende is).
- en nog wat hardware....:)

Nu maken we ons allemaal druk om de warmteproductie en geluid. Geluid wordt dan met name geproduceerd door de koeler die de processor koel probeert te houden. Dus in dat geval zou een Phenom 9950 teveel zijn.
Maar is het niet zo dat als een Phenom 9950 niet tot het uiterste wordt gedreven de temperatuur geen probleem moet zijn? Geldt dit niet ook voor het energieverbruik?
Zijn zomaar wat dingetjes die ik me afvraag. Je kan natuurlijk ook zeggen dat je dan een minder snelle processor moet nemen, maar ik wil liever wat extra hebben dan over een jaar een tekort ofzo.

Zit hier logica in? Of zie ik iets belangrijks over het hoofd? :)
Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.