Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Zijn er hier ook mensen die media portal 2 draaien??

Ik draai zelf 1 bevalt goed maar 2 klinkt beter.
(mijn os is vista)

Kan iemand is wat ervaring posten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:51
0Burner0 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:26:

(mijn os is vista)

Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0Burner0 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:26:

(mijn os is vista)

Euh Media portal 2 is nog niet uit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Oh dacht op de site te kunnen lezen van wel.
Maar ga ff dat andere topic doornemen thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Aangezien de fusion black niet meer gemaakt wordt, is de "NSK2480" een goed alternatief voor een 780G kaartje + 4850E processor? Die kost wel zowat de helft minder.
ziet er hetzelfde uit maar dan zonder LCD en zonder firewire aansluiting vooraan (heb ik toch niet nodig)
de fans schijnen wel luid te zijn :(
maar op de ETA (est. time of arrival) van de black fusion blijft maar veranderen.

of de Antec Veris Micro Fusion 350 Media Center Chassis maar die heeft maar 1 HD bay
(er zit wel een psu in, itt hier gelezen)

[ Voor 56% gewijzigd door ? ? op 23-08-2008 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
era.zer schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:10:
Aangezien de fusion black niet meer gemaakt wordt, is de "NSK2480" een goed alternatief voor een 780G kaartje + 4850E processor? Die kost wel zowat de helft minder.
ziet er hetzelfde uit maar dan zonder LCD en zonder firewire aansluiting vooraan (heb ik toch niet nodig)
maar op de ETA (est. time of arrival) van de black fusion blijft maar veranderen.

of de Antec Veris Micro Fusion 350 Media Center Chassis maar die heeft maar 1 HD bay
Ja dat zul je toch echt zelf moeten beslissen. Hoe kunnen wij dat nu bepalen voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
surfing john schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:32:
.............
gelijk nog een extra vraag over het geluid, de Panasonic is verbonden met de PC via een HDMI kabel, als ik een film start via de PC heb ik geen geluid op de Panasonic, ik moet VOOR het starten van de film eerst de geluidsinstellingen wijzigen van luidsprekers van realtek high definition audio naar realtek hdmi ouput, dan heb ik wel geluid op de Panasonic, film afgelopen dan de instellingen weer in omgekeerde volgorde terug zetten anders heb ik weer geen geluid op de PC!
Je hebt een vraag maar je stelt em nergens? :9

Maar wat je schrijft is waar en is in principe ok niet eenvoudig te omzeilen. Als je 'HDMI-audio' gebruikt, gebruik je een andere geluidskaart dan 'gewoon geluid' op je PC. En dus zul je altijd tussen die 2 geluidskaarten moeten switchen. Windows kan iet omgaan met 2 audio kaarten tegelijk. Enige wat je kan doen is met een soort hotkey (proggie oid) het switchen tussen geluidskaarten wat eenvoudiger te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:36

Het is exact dezelfde kast maar dan met een 380watt voeding, geen schermpje, geen stealthdrive dingetje en geen volumeknop. Dus als de fans luid zijn dan is dat bij de andere ook zo ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 21:41
Zit te denken aan de Origen S14V zwart

Afbeeldingslocatie: http://members.optusnet.com.au/nixmediacentres/NIX_MEDIA_HOME/IMAG012.JPG

Strakke kast :) maar wel aan de prijs vergeleken met de Antec Fusion.

Uit te rusten met

2x Samsung 500 Gb. Heeft dit een voordeel boven 1x1TB door bv OS op een andere HD te zetten als de TVopnamen?
1x het Gygabyte bordje met 4850E processor
4 Gb Kingston Ram.
1xFloppyDTV digital tuner

Vooralsnog geen extra videokaart maar wil wel de deur hiervoor open houden voor de toekomst.

Iemand een advies voor de koeler en powersupply? :?

Zou dit passief te koelen zijn met de Scythe Ninja mini? Er is een rapport dat deze wel errug krap past in deze kast. Alternatief de Zalman CNPS8700 NT maar deze kan toch niet passief?

Als power supply wellicht de Be QUiet Power 450 W :?

Alle suggesties zijn welkom?

Bvd.

Vostro1000 en Dimension9150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
Excuses, was nog een DVD brander vergeten in mijn eerder lijstje. Denk aan de LG GGC-H20L. Zou stil zijn en kan in de toekomst BLueRay DVD's afspelen. Kan echter ook zijn dat ik toch kies voor een 'gewone' DVD brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 12:36

zAo

GPLv2 Fanboy

Rensh schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 11:31:
Iemand een advies voor de koeler en powersupply? :?

Als power supply wellicht de Be QUiet Power 450 W :?

Alle suggesties zijn welkom?

Bvd.
Ik kan je de Seasonic S12II 330W aanraden: zeer stil en heeft een hoge efficientie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eruit! Dit word mijn nieuwe HTPC!

• Moederbord
Gigabyte MA78GM-S2H rev1.1

• Processor
AMD Phenom 64 Quad-Core 9500 (AM2+, 4x2.2GHz, 4mb, 95W, Boxed)

• CPU-Koeling
Scythe Ninja Mini 775/478/754/939/AM2

• Geheugen
Kingston 4GB DDR2 (2x2GB) PC6400 800Mhz CL6 Dual Channel Kit (KVR800D2N6K2⁄4G)

• Harddisk
Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB

• DVD-ROM/Brander
Lite-on LH-20A1S

• Behuizing
D-vine MCE701

Overal lang nagezocht en bekeken, maar dit lijkt voor mij toch de beste optie!!
Ik het aankomende week allemaal bestellen :*)

Ik zit alleen nog met de voeding! Kan dit moederbord gewoon een ATX12V v2.2 Voeding aan? of moet het persé een ATX12V v2.0 voeding zijn? Ik denk dat ik voor 430 watt ga.. of misschien 400 watt!

Daar ben ik nog niet helemaal over uit. Iemand tips voor een stille voeding die op dit moederbord past? ik stuit vooral op het probleem met die types en het vermogen wat ik moet kiezen..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:08
Heeft iemand nog energie waardes met een x3 processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
zAo schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:14:
[...]

Ik kan je de Seasonic S12II 330W aanraden: zeer stil en heeft een hoge efficientie.
Bedankt maar is 330 W wel voldoende? Neem aan dat het 330 W piek is en niet continu.

Heb nu een processor van 45 W, 2xHD ed dus zal max 100 W zijn? Dan nog ruimte voor in de toekomst een videokaart (bv HD3870 die idle ca. 110 W trekt maar onder load 200 W). Is dan 330 W niet krapjes? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

330Watt is MEER dan voldoende voor een HTPC...
330W slaat op continue vermogen dat de PSU kan leveren; dikwijls kan je er nog een paar watts meer uitpersen ook..

Mijn HTPC verbruikt max 70Watt...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 10:11
Met het oog op het HyperTransport 3.0 gebeuren, heb ik mijn oog laten vallen op deze cpu:

AMD Phenom X3 8450

Ik twijfel er niet aan dat hij snel genoeg is, maar worden die Phenoms niet veels te warm voor een Media Center? Is er overigens al iemand die bewijs heeft dat een Phenom beter beeld geeft dan bijv. een 4850e?

[ Voor 17% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 23-08-2008 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:08
fRiEtJeSaTe schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:03:
Is er overigens al iemand die bewijs heeft dat een Phenom beter beeld geeft dan bijv. een 4850e?
Dat is toch onlangs eens getest? Dat de phenoms een bepaalde optimalisatie truuk konden uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:55:
330Watt is MEER dan voldoende voor een HTPC...
330W slaat op continue vermogen dat de PSU kan leveren; dikwijls kan je er nog een paar watts meer uitpersen ook..

Mijn HTPC verbruikt max 70Watt...
Wow, 75 W. Als ik zo'n calculator voor voedingen erop nasla zou ik 290 W voeding nodig hebben incl. de toekomstige videokaart als ik ooit zou willen gamen. Jou load is duidelijk minder. Ondertussen is me ook duidelijk geworden dat als je een zware overvoeding neemt je bij lage afname slechte efficientie hebt. Dacht eerst, hoe zwaarder hoe beter .. :9~

Enfin, die Corsair van 330 W zou dus voldoende zijn. De Be Quiet powersupply had nog wel als leuke feature dat je de kabels eraf kunt halen. Tevens zag ik in SilentPCreview dat de Corsair kabels aan de korte kant zijn. Dit is verder geen probleem? ZaO, heb jij deze ingebouwd in een S14V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
fRiEtJeSaTe schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:03:
Is er overigens al iemand die bewijs heeft dat een Phenom beter beeld geeft dan bijv. een 4850e?
Je kan natuurlijk ook even snel in het topic zoeken :X.

Het feit is en dat hoef ik niet te bewijzen dat je voor post processing HT3.0 nodig hebt wat ondersteund wordt door de Phenom's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 19:04
Ramon,

helaas werkt deze optie niet (Theater Mode) moet nog steeds het beeld van de film naar rechts uit beeld van de PC monitor schuiven, nog meer opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
Kogel is dor de kerk.

Besteld is

Origen S14V
Gigabyte GA-MA78GM-2SH
4850E processor
Ninja Mini kooler (hoop passief te kunnen gebruiken)
2x2 GB RAM Geheugen Kingston valueram
1xSamsung 500 GB
1xSamsung 750 GB
1xSeasonic S12II 380 W voeding
1xFlopyyDTV voor kabel intern + Alphacrypt cam
Window Vista PRemium
Sony DVD brander AD7200s
Trust 2950 keyboard remote

Totaalprijs EUR 1150,-. Heeft wel een paar weekjes nadenken gekost maar we gaan er voor. :) :)

Nu nog bouwen ... Is mijn eerste dus zal wel zweten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Als ik die configuraties hier zo eens bekijk lijkt het me in sommige gevallen overkill en kan 't goedkoper. Ik draai een 3800+ icm een GT8500 (2gb ram) en kan zonder schokken of stoten 1080p draaien.

En neem aub in de OP nu eens op dat er ook zoiets bestaat als [The KMPlayer] Review. Meer tweakers moeten dit progje gaan gebruiken. Waarschijnlijk zullen veel systemen die nu schokken en stoten dan ook ineens versoepelen, maw helemaal geen hardwareupgrade nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 12:36

zAo

GPLv2 Fanboy

Rensh schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 17:24:
[...] ZaO, heb jij deze ingebouwd in een S14V?
Deze zAo (:+) heeft hem in een oude Chieftec zitten totdat zijn nieuwe kamerindeling bekend is ;) Zonder casefans is hij, samen met de Freezer 7, niet te horen op een E7200, 1x 1TB, 2x 1GB@800mhz en een G45 moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 22:44

Let er even op: Er staat nu een Fusion Remote Black op de site van Antec vermeld. Dus waarschijnlijk is er een update geweest van dit product, de enige wijziging die ik zo ver kan zien is dat er nu een afstandsbediening bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 18:34
Hallo mensen, ik heb besloten ook (eindelijk) een HTPC te bouwen. Toch voornamelijk voor het afspelen van HD-films, plus dat een HTPC ook leuk is om spullen op te nemen natuurlijk!
quote: Ik heb ervoor gekozen om mijn HTPC te vullen met...
  • Processor:
    AMD Phenom 8650X3 (2,3 Ghz, 3,5MB, Treu Triple Core, AM2+)
  • Casing:
    Antec Fusion (mATX, 430W, Zilver⁄Zwart)
  • Moederbord:
    Asus M3A78-EMH HDMI microATX socket AM2⁄AM2 Plus AMD AMD 780G 4DDR2(Dual Channel)
  • RAM:
    Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) PC5300 667Mhz CL5 Dual Channel Kit (KVR667D2N5K2⁄2G)
  • CPU-Koeling:
    Scythe Ninja Mini Heatpipe For Intel and AMD
  • HDD:
    Western Digital 500Gb Caviar GP (Sata, WD5000AACS)
  • Afstandbediening:
    Microsoft Media Center Afstandsbediening + IR ontvanger
  • Voeding:
    Zalman ZM460B-APS, 460W (ATX12V 2.2)
Hebben jullie toch tips en suggesties voor een betaalbare geluidskaart met SP-DIF
edit: En is het mogelijk om met deze processor in een fusion 430.. de bijgeleverde fan niet op mijn ninja cooler te plaatsen omdat er toch al 2x12cm fannaast zit?

[ Voor 7% gewijzigd door wmkuipers op 24-08-2008 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Smart Einstein schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 10:38:
Hallo mensen, ik heb besloten ook (eindelijk) een HTPC te bouwen. Toch voornamelijk voor het afspelen van HD-films, plus dat een HTPC ook leuk is om spullen op te nemen natuurlijk!

[...]

Hebben jullie toch tips en suggesties voor een betaalbare geluidskaart met SP-DIF
Ik zou het eerst eens met de (kwalitatief goede) onboard geluidskaart proberen, helemaal als je hem middels S/PDIF aan gaat sluiten. 10-tegen-1 dat die je prima gaat bevallen, geen noodzaak voor een andere/aparte geluidskaart..........

(en anders: een Sweex SC003, lees deze post maar eens)

[ Voor 10% gewijzigd door kaajee op 24-08-2008 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 15:55

[...]

edit: En is het mogelijk om met deze processor in een fusion 430.. de bijgeleverde fan niet op mijn ninja cooler te plaatsen omdat er toch al 2x12cm fannaast zit?
Heb hier dezelfde kast en koel mijn 65W 5200+ ook passief dus lijkt me geen probleem!!

En idd gebruik eerst eens die onboard sound, voldoet mij prime!!!!!

[ Voor 5% gewijzigd door rsvmark op 24-08-2008 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Climbon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 16:37
Tommy The Cat schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:42:
Als ik die configuraties hier zo eens bekijk lijkt het me in sommige gevallen overkill en kan 't goedkoper. Ik draai een 3800+ icm een GT8500 (2gb ram) en kan zonder schokken of stoten 1080p draaien.

En neem aub in de OP nu eens op dat er ook zoiets bestaat als [The KMPlayer] Review. Meer tweakers moeten dit progje gaan gebruiken. Waarschijnlijk zullen veel systemen die nu schokken en stoten dan ook ineens versoepelen, maw helemaal geen hardwareupgrade nodig.
Inderdaad erg verbaasd, kan met deze player zelfs op een P4 2,8 redelijk vloeiend HD materiaal (720p/1080p) afspelen, is me met nog geen enkele speler gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Ik gebruik KMPLayer icm coreavc professional en heb alle andere players de deur uitgedaan. Het speelt in tegenstelling tot mpc en vlc echt alles en met minder cpu load. Bovendien kun je bv in een 1080p bestand zonder horten en stoten scrollen van het ene naar het andere moment in de film (dus met een 2.0 dual core).
Daarnaast winamp de deur uit gedaan omdat KMplayer ook een audio modus heeft. Persoonlijk vind ik 't erg fijn dat ik gewoon één licht programma kan gebruiken voor alle mediabestanden ipv een stuk of drie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 18:34
kaajee schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 10:40:
[...]

Ik zou het eerst eens met de (kwalitatief goede) onboard geluidskaart proberen, helemaal als je hem middels S/PDIF aan gaat sluiten. 10-tegen-1 dat die je prima gaat bevallen, geen noodzaak voor een andere/aparte geluidskaart..........

(en anders: een Sweex SC003, lees deze post maar eens)
Daar heb ik ook nog over nagedacht, maar aangezien een de s/pdif ingang van mijn surround set nog de enige vrije ingang is, moet het toch via zo'n kabel. En het mobo heeft geen s/pdif uit.
rsvmark schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 10:57:
[...]
Heb hier dezelfde kast en koel mijn 65W 5200+ ook passief dus lijkt me geen probleem!!

En idd gebruik eerst eens die onboard sound, voldoet mij prime!!!!!
Top, bedankt! Is het systeem lekker stil bij jou? (Ik heb er dus nog die alternatieve zalman voeding in.. omdat ik goede (stille) ervaringen heb met zalman voedingen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Smart Einstein schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 14:17:
[...]

Daar heb ik ook nog over nagedacht, maar aangezien een de s/pdif ingang van mijn surround set nog de enige vrije ingang is, moet het toch via zo'n kabel. En het mobo heeft geen s/pdif uit.

[...]

Top, bedankt! Is het systeem lekker stil bij jou? (Ik heb er dus nog die alternatieve zalman voeding in.. omdat ik goede (stille) ervaringen heb met zalman voedingen!)
Ik heb de twee standaard case fans vervangen voor die van noctua!
Ook met de standaard voeding is hij nu bijna onhoorbaar.

(Tweede schijf van samsung zit een lichte vibratie in en wordt dus vervangen maar dan ben ik aan het zeuren hoor.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Tommy The Cat schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 14:16:
Ik gebruik KMPLayer icm coreavc professional en heb alle andere players de deur uitgedaan. Het speelt in tegenstelling tot mpc en vlc echt alles en met minder cpu load. Bovendien kun je bv in een 1080p bestand zonder horten en stoten scrollen van het ene naar het andere moment in de film (dus met een 2.0 dual core).
Daarnaast winamp de deur uit gedaan omdat KMplayer ook een audio modus heeft. Persoonlijk vind ik 't erg fijn dat ik gewoon één licht programma kan gebruiken voor alle mediabestanden ipv een stuk of drie.
Ik had met deze speler wel een veel mindere hogere load, zowel met interne codecs als met coreAVC, echter ik krijg het beeld juist niet zo vloeiend als met MPC HT (interne codecs voor video, externe voor audio) . Dus ik heb daarna KMplayer de figuurlijke deur weer uit gedaan.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Je moet ook zowel de interne codecs gebruiken als CoreAVC. Het is complementair. Kijk ondere andere hier Tommy The Cat in "[The KMPlayer] Review"

[ Voor 52% gewijzigd door Tommy The Cat op 24-08-2008 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 16:59

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

[...]

Volgens de specs van Asus heb je een interne connector hiervoor.
Internal I/O Connectors: 1 x S/PDIF Out connector
Gewoon die gebruiken scheelt je weer een kaart en ruimte. Uit is heel makkelijk te realiseren.
Als je het simpel wil doen http://cgi.ebay.com/ASUS-...808522&_trkparms=72%3A392|39%3A1|66%3A2|65%3A12|240%3A1318&_trksid=p3911.c0.m14
Anders http://www.frontx.com/pro/p1062_030.html
en nog leuker
http://www.hydrogenaudio....ion/index.php/t22826.html

Bij die laatste 2 kan je nog een beetje spelen met de plaats waar de connector komt.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
Rensh schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:17:
Kogel is dor de kerk.

Besteld is

Origen S14V
Gigabyte GA-MA78GM-2SH
4850E processor
Ninja Mini kooler (hoop passief te kunnen gebruiken)
2x2 GB RAM Geheugen Kingston valueram
1xSamsung 500 GB
1xSamsung 750 GB
1xSeasonic S12II 380 W voeding
1xFlopyyDTV voor kabel intern + Alphacrypt cam
Window Vista PRemium
Sony DVD brander AD7200s
Trust 2950 keyboard remote

Totaalprijs EUR 1150,-. Heeft wel een paar weekjes nadenken gekost maar we gaan er voor. :) :)

Nu nog bouwen ... Is mijn eerste dus zal wel zweten worden
Zit ik op de bank nog eens te overdenken wat ik gekocht heb denk ik ineens kabels !!

De voeding komt met kabels dus die is klaar. Hoe sluit ik echte 2 harde schijven en 1 DVD brawnder aan. Alle 3 komen ze met Sata aansluiting. WOrdt er een kabel meegeleverd met de bestelde spullen normaal? Indien niet, iemand idee van een zinnige lengte in een S14V? Wil niet te kort maar ook niet overdreven lang (waar laat je het anders?).

Zijn er nog meer kabels nodig? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site van de maker van je moederbord staat wel welke kabels worden mee geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:20:
Ik ben eruit! Dit word mijn nieuwe HTPC!

• Moederbord

• Processor
AMD Phenom 64 Quad-Core 9500 (AM2+, 4x2.2GHz, 4mb, 95W, Boxed)

• CPU-Koeling
Scythe Ninja Mini 775/478/754/939/AM2

• Geheugen
Kingston 4GB DDR2 (2x2GB) PC6400 800Mhz CL6 Dual Channel Kit (KVR800D2N6K2⁄4G)

• Harddisk
Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB

• DVD-ROM/Brander
Lite-on LH-20A1S

• Behuizing
D-vine MCE701

Overal lang nagezocht en bekeken, maar dit lijkt voor mij toch de beste optie!!
Ik het aankomende week allemaal bestellen :*)

Ik zit alleen nog met de voeding! Kan dit moederbord gewoon een ATX12V v2.2 Voeding aan? of moet het persé een ATX12V v2.0 voeding zijn? Ik denk dat ik voor 430 watt ga.. of misschien 400 watt!

Daar ben ik nog niet helemaal over uit. Iemand tips voor een stille voeding die op dit moederbord past? ik stuit vooral op het probleem met die types en het vermogen wat ik moet kiezen..
Leuke setup. Had eerst voor de DVine MCE303 gekozen was echter niet mee in zwart leverbaar de eerste maanden. Daarna ff gedubt over de MCE701. Het display is een echte WOWfaktor. Mijn systeem komt echter op de grond te staan en liggend mijn HTPC bedienen ? :+
Verder is er nog alwat gestoei blijkbaar met resoluties die dan gelijk moeten zijn tussen TV en het ingebouwde LCDdisplay (1280x1720 niet echt leesbaar op 7"display) plus diverse posten gelezen waar mensen aangeven het LCDdisplay leuk als WOW te vinden maar het daarna niet meer gebruiken.

Kreeg wel prompt antwoord van DVine op al mijn vragen dus support is een ++

Succes met de bouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justchill's HTPC

The specs: http://specs.tweak.to/17145

The Build: http://users.pandora.be/chs/HTPC%20Build/

Njoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Mooie foto's! Paar vraagjes: hoe hoog is de plek in je meubel en wordt je htpc daar veel heter van?
Hoe heb je de HD3200 op je CRT aangesloten? Die heeft toch geen s-video? of gebruik je zo'n vga->scart soldeerwerkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik was helemaal teleurgesteld over het feit dat geen 1 webshop de Fusion meer had. 4launch meldt zelfs dat de Fusion Micro de opvolger is en die heeft slechts plaats voor 1 harddisk, dus dat is niet voor mij. De andere opvolger, de Fusion Max, is daarentegen veel te groot.

Hierop stuurde ik een mailtje naar Antec en die vertelden mij het volgende:
We are now shipping the Fusion Remote. Same case, without a power supply to allow people to better match the PSU to their needs and now with remote control and media software.

http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=08760
Goed nieuws dus, de Fusion V2 zonder voeding, maar goedkoper en met afstandsbediening EN met nu wel goede softwareondersteuning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Blue_Fear schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 09:30:
Ik was helemaal teleurgesteld over het feit dat geen 1 webshop de Fusion meer had. 4launch meldt zelfs dat de Fusion Micro de opvolger is en die heeft slechts plaats voor 1 harddisk, dus dat is niet voor mij. De andere opvolger, de Fusion Max, is daarentegen veel te groot.

[...]

Goed nieuws dus, de Fusion V2 zonder voeding, maar goedkoper en met afstandsbediening EN met nu wel goede softwareondersteuning!
Ik weet niet of je zo blij moet zijn met die iMon remote en bijbehorende software. Ik heb er in iedere geval geen goede ervaring mee en een hoop anderen ook niet die andere kasten gebruiken waar deze remote meegeleverd wordt.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 03-10 10:01

mvds

Totally awesome!

Meestal kan je dan ook de standaard MCE afstandsbedieningen gebruiken, en ook bijvoorbeeld de Harmony remotes van Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Ik weet niet of je zo blij moet zijn met die iMon remote en bijbehorende software. Ik heb er in iedere geval geen goede ervaring mee en een hoop anderen ook niet die andere kasten gebruiken waar deze remote meegeleverd wordt.
Het is ook maar bedoelt als simpele remote. Bovendien heeft de zilvere versie geen LCD maar een VFD en die VFD is niet van iMon dacht ik...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:08
Na enige tijd de HTPC topics gevolgt te hebben toch wat vraagjes.

Ik ben nog erg aan het rond kijken.. (aanschaf staat pas gelpand voor december :'( ). Het idee is een op Vista MCE gebaseerd HTPCtje.

Voor mij het volgende lijstje met eisen:
  1. primare doel van mijn HTPC = analoge(voor nu) tv opnemen. Mijn oog is op de Vista View Saber 2020 - Dual tuner gevallen.
  2. Kast mag niet hoger zijn dan 12cm (anders past het niet in het meubel :))
  3. BlueRay afspelen is eigenlijk ook wel wenselijk. In iedergeval in de toekomst. Niet omdat mijn TV hd ready/full hd is maar om voorbereid te zijn.
  4. Moet bijvoorkeur Vista Home Premium gaan draaien.
  5. Eventuleel in de toekomst gebruik maken van een media extender. (b.v. voor de slaapkamer)
  6. HD van hardisk is niet echt nodig.. Ben niet zo van het rippen/downloaden van films, ben voor films meer van de schijfjes generatie :p
In eerste instantie zat ik te denken aan de MSI Live Meda barebone (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1261951). Deze heeft een mooie hoeveelheid conectoren en is lekker klein. Maar met zijn NVIDIA GeForce 6150 had ik begrepen dat HD toch erg krap ging worden. Ook heb ik niet echt een passend en verkrijbare PCI-Express 1x raiser kunnen vinden. (nodig voor de TV kaard.)

Hierdoor denk ik dat ik toch voor zelf samengesteld systeempje ga.
Als kast lijkt mij de DVine MCE302 wel wat. Deze heeft geen 3,5' bay. Maar die heb ik niet echt nodig. Alleen is de display paralel aangesloten. Hierbij dus de vraag: heeft iemand al ergens een stekker o.i.d voor de Gigabyte GA-MA78GM-2SH gezien. Of wordt dit vrolijk een verloopje solderen?

CPU en Mobo het volgende:
  • Gigabyte GA-MA78GM-2SH (bij voorkeur rev 1.1 i.v.m groter heat sink op de NB. Lekker cool ;))
  • 4850E processor
De vraag hier bij is dan: Is deze combo (uiteraard met een BlueRay of Combo driveje) geschikt om BlueRaytjes (vloeiend!) aftespelen? (Hier is inmiddels al zoveel overgezegt dat ik er niet echt meer uit kom, meestal gaat volgens mij de discusie dan over HD-content die geript/gedownload is.)

Als HD heb ik de WD AV GP 500GB(http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=390)op het oog. 500 GB is voor mij meer als voldoende, en verder is deze speciaal voor media ongijn(24x7 gebruik, niet echt nodig maar wel leuk) en ook nog GP :9~ . Ik kan van dit ding alleen niet echt een goede review vinden. Iemand ervaring met deze HD?

@ErikFaassen:
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:20:
• Moederbord
Waar ga jij de rev1.1 halen? Voor zover ik heb gezien is er steeds alleen maar rev 1.0 te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Laatst online: 22:51
Blue_Fear schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 09:30:

[...]

Mocht je geen probleem hebben met de kleur zilver dan:

Antec Fusion Remote (Retail, Zilver) op voorraad bij Alternate

Ik zet zelf nog te wachten totdat zij de zwarte kunnen leveren voor een 2e media center in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Subpy schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:20:

Ik ben nog erg aan het rond kijken.. (aanschaf staat pas gelpand voor december :'( ). Het idee is een op Vista MCE gebaseerd HTPCtje.

Voor mij het volgende lijstje met eisen:
  1. primare doel van mijn HTPC = analoge(voor nu) tv opnemen. Mijn oog is op de Vista View Saber 2020 - Dual tuner gevallen.
  2. Kast mag niet hoger zijn dan 12cm (anders past het niet in het meubel :))
  3. BlueRay afspelen is eigenlijk ook wel wenselijk. In iedergeval in de toekomst. Niet omdat mijn TV hd ready/full hd is maar om voorbereid te zijn.
  4. Moet bijvoorkeur Vista Home Premium gaan draaien.
  5. Eventuleel in de toekomst gebruik maken van een media extender. (b.v. voor de slaapkamer)
  6. HD van hardisk is niet echt nodig.. Ben niet zo van het rippen/downloaden van films, ben voor films meer van de schijfjes generatie :p
In eerste instantie zat ik te denken aan de MSI Live Meda barebone (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1261951). Deze heeft een mooie hoeveelheid conectoren en is lekker klein. Maar met zijn NVIDIA GeForce 6150 had ik begrepen dat HD toch erg krap ging worden. Ook heb ik niet echt een passend en verkrijbare PCI-Express 1x raiser kunnen vinden. (nodig voor de TV kaard.)

Hierdoor denk ik dat ik toch voor zelf samengesteld systeempje ga.
Als kast lijkt mij de DVine MCE302 wel wat. Deze heeft geen 3,5' bay. Maar die heb ik niet echt nodig. Alleen is de display paralel aangesloten. Hierbij dus de vraag: heeft iemand al ergens een stekker o.i.d voor de Gigabyte GA-MA78GM-2SH gezien. Of wordt dit vrolijk een verloopje solderen?

CPU en Mobo het volgende:
  • Gigabyte GA-MA78GM-2SH (bij voorkeur rev 1.1 i.v.m groter heat sink op de NB. Lekker cool ;))
  • 4850E processor
De vraag hier bij is dan: Is deze combo (uiteraard met een BlueRay of Combo driveje) geschikt om BlueRaytjes (vloeiend!) aftespelen? (Hier is inmiddels al zoveel overgezegt dat ik er niet echt meer uit kom, meestal gaat volgens mij de discusie dan over HD-content die geript/gedownload is.)

Als HD heb ik de WD AV GP 500GB(http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=390)op het oog. 500 GB is voor mij meer als voldoende, en verder is deze speciaal voor media ongijn(24x7 gebruik, net echt nodig maar wel leuk) en ook nog GP :9~ . Ik kan van dit ding alleen niet echt een goede review vinden. Iemand ervaring met deze HD?

@ErikFaassen:

[...]

Waar ga jij de rev1.1 halen? Voor zover ik heb gezien is er steeds alleen maar rev 1.0 te koop.
Heb de mijne net een week binnen.
besteld bij azerty en dit was rev 1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:08
rsvmark schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 11:31:
[...]

Thnx..

Wel jammer dat ze dit nergens vermelden.. Ook is de afbeelding bij azerty een 1.0, maar ja nieuwe foto er op zal wel te veel kosten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=30630772,noline]
de Fusion V2 zonder voeding
iemand tips voor een PSU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmRuLeZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 17:52
HIDMAN-X schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:10:
[...]

Omdat er nog steeds veel drivers zijn die niet werken op 64bit.
De MCE replacement driver werkt bv. niet, en zo zijn er nog wel meer.
Dus Windows Vista 32bit is de beste keuze voor de HTPC?
Zijn er nog nadelen tov de 64bit versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmRuLeZ
rsvmark schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 11:31:
[...]

Dus zonder PSU en met Afstandsbediening? Tevens zit er nu in de zilver uitvoering volgens mij ook een LCD ipv VFD....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
AmRuLeZ schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:55:
[...]

Dus zonder PSU en met Afstandsbediening? Tevens zit er nu in de zilver uitvoering volgens mij ook een LCD ipv VFD....
Sorry ik had het over het mobo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 07:47:
[...]

Mooie foto's! Paar vraagjes: hoe hoog is de plek in je meubel en wordt je htpc daar veel heter van?
Hoe heb je de HD3200 op je CRT aangesloten? Die heeft toch geen s-video? of gebruik je zo'n vga->scart soldeerwerkje?
Hey,

de hoogte is zo'n 16 cm en de htpc wordt helemaal niet warm... De lucht wordt langs de zijkant weggeblazen...

En jep :) via zo'n soldeerwerkje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-08 09:43

Hendal.

Chocolate moose

Gisteravond nu eindelijk ook maar eens m'n htpc besteld.

- Silverstone LC16S-M-MR Silver with VFD+Remote
- Scythe Ninja Mini Heatpipe
- CoolerMaster eXtreme Power 460W
- Samsung SpinPoint F 1Tb 32 Mb
- Kingston 2GB. 800MHz. DDR2.
- Gigabyte GA-MA78GM-S2H
- AMD Phenom X4 Quad-Core 9550

Ik heb gekozen voor een iets zwaardere cpu omdat de htpc meteen ook het centrum van het netwerk word. Naast dat alle media op deze machine via het netwerk beschikbaar komt moet hij tijdens het afspelen van bv. HD materiaal ook kunnen downloaden van content en eventueel unparren e.d.

Later zal er nog een extra 1TB schijf bijkomen maar dat is nu nog niet zinvol.

Aangezien ik nog geen full hd tv heb, heb ik nog geen blue-ray speler genomen aangezien dit toch geen nut heeft. Later kan ik altijd nog een blue-ray inbouwen en dan zijn ook nog goedkoper. Verder moet ik me nog even inlezen hoe het nou precies zit met floppydtv en tv-outkaart e.d. wat je nou precies aan beide hebt. Of kunnen jullie hier licht op schijnen voor mij :) .

Iemand nog tips voor een handig toetsenbord? :)

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
Voor de Origen S14V bouwers onders ons kan de volgende link wel eens zeer bruikbaar zijn :

http://perfecthometheater...er/Assembling%20HT-PC.htm

Mijn spullen hoop ik deze week allemaal binnen te hebben en van het weekend te gaan bouwen. Verslag + foto's volgen dan vanzelf :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
Hendal. schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:23:
Gisteravond nu eindelijk ook maar eens m'n htpc besteld.

- Silverstone LC16S-M-MR Silver with VFD+Remote
- Scythe Ninja Mini Heatpipe
- CoolerMaster eXtreme Power 460W
- Samsung SpinPoint F 1Tb 32 Mb
- Kingston 2GB. 800MHz. DDR2.
- Gigabyte GA-MA78GM-S2H
- AMD Phenom X4 Quad-Core 9550

Ik heb gekozen voor een iets zwaardere cpu omdat de htpc meteen ook het centrum van het netwerk word. Naast dat alle media op deze machine via het netwerk beschikbaar komt moet hij tijdens het afspelen van bv. HD materiaal ook kunnen downloaden van content en eventueel unparren e.d.

Later zal er nog een extra 1TB schijf bijkomen maar dat is nu nog niet zinvol.

Aangezien ik nog geen full hd tv heb, heb ik nog geen blue-ray speler genomen aangezien dit toch geen nut heeft. Later kan ik altijd nog een blue-ray inbouwen en dan zijn ook nog goedkoper. Verder moet ik me nog even inlezen hoe het nou precies zit met floppydtv en tv-outkaart e.d. wat je nou precies aan beide hebt. Of kunnen jullie hier licht op schijnen voor mij :) .

Iemand nog tips voor een handig toetsenbord? :)
De FloppyDTV is bedoeld als digitale tuner voor je PC. Is er verkrijgbaar in Digitenne en Kabel uitvoering. Voor kabel heb je ook nog een zgn CAM nodig (Alphacrypt). Let op : volgens mij lukt dit niet met UPC (heb zelf Ziggo dus nooit zo'n studie van gemaakt) als provider. Kijk anders eens op http://www.firedtv.nl/main/index.php en http://www.hardware.info/...here_FloppyDTV_CCI_test/1

Waarom TVout kaart? Je download nu toch ook DVD's ed? Je kunt dan toch gewoon via de HDMI te TV aansluiten?

Dan het toetsenbord, heb zelf de Trust KB-2950 bestelt. Is niet zo duur (EUR 29,50 bij Gistrom) en stond in de Tweakers BBgids dus het zal wel redelijk werken (hoop ik). Zal hem niet zo frequent gaan gebruiken dus niet veel onderzoek naar gedaan en gewoon advies BBgids gevolgd.

Dan het parren en rarren. Ik ga hetzelfde doen als jij maar heb de 4850E bestelt. Doe dit toch snachts en of het nu 5 of 10 minuten duurt vind ik dan niet zo van belang. Meer belang vond ik warmte en energiegebruik. Heb nu een 3 jr oude Dell met PentiumD processor en neem toch aan dat de moderne 4850E op zijn minst gelijkwaardig hier aan is, Volgende week is hij klaar (hoop ik) en zal mijn bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Heb net Antec nog een keer gemaild en in de nieuwe Fusion zit voortaan ook een VFD in de zwarte versie, aldus Marc Scott.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:57

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Rensh schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:42:
[...]

De FloppyDTV is bedoeld als digitale tuner voor je PC. Is er verkrijgbaar in Digitenne en Kabel uitvoering. Voor kabel heb je ook nog een zgn CAM nodig (Alphacrypt). Let op : volgens mij lukt dit niet met UPC (heb zelf Ziggo dus nooit zo'n studie van gemaakt) als provider. Kijk anders eens op http://www.firedtv.nl/main/index.php en http://www.hardware.info/...here_FloppyDTV_CCI_test/1
Volgens mij kon je wel UPC kijken, maar voor de kanelen die niet in het standaard pakket zitten kon je volgens mij weer niet bekijken via je floppydtv. Hopelijk hebben ze zo snel mogelijk een oplossing!!

edit-
Wie in UPC-gebied woont heeft enerzijds geluk, maar anderszijds ook grote pech. De standaard TV-kanalen zijn bij UPC net als bij Caiway free-to-cable. Hierbij kun je dus met een FloppyDTV direct aan de slag. De pluspakketten zijn ook hier gecodeerd, maar met een andere techniek, waarvoor geen CAM-modules in de markt beschikbaar zijn. Ofwel; de extra betaalde TV-zenders digitaal bekijken op je TV is bij UPC echt een no-go helaas.

[ Voor 23% gewijzigd door XTREEMRaGE op 26-08-2008 10:17 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:14

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zit een beetje te dubben over welk mobo nou het beste zal zijn.
Keus is tussen de Asus M2A-VM-HDMI met ingebouwde S-Video uitgang of een Asus M3A78-EMH HDMI en een extra videokaart voor de S-Video uitgang.
Ik heb geen LCD TV dus ik moet met S-Video werken.
Ik wil Ubuntu met MythTV draaien en ik heb gehoord dat de S-Video uitgang van de M2A niet zo geweldig werkt onder Ubuntu. Maar gaat een extra videokaart voor de TV output wel zonder veel problemen werken?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 07:39
XTREEMRaGE schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:15:
[...]

Volgens mij kon je wel UPC kijken, maar voor de kanelen die niet in het standaard pakket zitten kon je volgens mij weer niet bekijken via je floppydtv. Hopelijk hebben ze zo snel mogelijk een oplossing!!

edit-

[...]
Op dit moment kun je bij UPC maar drie FTA zenders digitaal bekijken. De rest zit achter hun proprietary encoding :( Aangezien dit (voor mij) ook bij OnsBrabantNet gaat gelden, zit er maar 1 ding op: DVB-S.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:23
Na meegelezen te hebben hier ben ik er nog niet uit met de processor, ik twijfel tussen een 5200+ of een 4850e. Wil de pc gebruiken voor het afspelen van 1080P films via hdmi en het bewerken van eigen films in HD. Wel ben ik uit het moederbord (gygabyte GA-MA78GM-S2H), het geheugen (kingston 4gb), de hd (160 samsung voor programma's en 500 gb samsung voor files). Merk ik het verschil van 1 of 2mb cache en die paar mhz meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

nevermind

[ Voor 89% gewijzigd door ? ? op 26-08-2008 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XTREEMRaGE schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:15:
[...]

edit-

[...]
Heb je voor die standaard zenders dan ook geen cam module nodig? Dus alleen de floppydtv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
Subpy schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:20:

...........................

@ErikFaassen:

[...]

Heb zaterdag besteld bij Alternate. Zending is net binnen en het is een rev 1.1 moederbordje :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:57

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:16:
[...]

Heb je voor die standaard zenders dan ook geen cam module nodig? Dus alleen de floppydtv?
Muyz schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:43:
[...]

Op dit moment kun je bij UPC maar drie FTA zenders digitaal bekijken. De rest zit achter hun proprietary encoding :( Aangezien dit (voor mij) ook bij OnsBrabantNet gaat gelden, zit er maar 1 ding op: DVB-S.
Je hebt idd een cam module + floppydtv nodig, als je naar pay zenders wilt kijken. Maar als ik het goed begrijp van hardware.info heb je niks aan de cam module, omdat deze anders encryped zijn. En moet je alle basis zenders kunnen ontvangen met (alleen) floppydtv, maar als ik Muyz goed begrijp, wil dat ook niet altijd werken.

Check ff de review van hardware.info, de links zijn een paar post boven mij gegeven ;)

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het gelezen ... Klinkt erg interessant.
Alleen zegt iemand daarzo dat de zenders van UPC niet meer FTA zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmRuLeZ
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:25:
zie ook deze link: http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,4150.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 07:39
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:25:
klopt dus, maar drie (of zoiets)...heb je dus weinig aan

Edit:
zie ook Chelloo forum
...4 zenders dus

[ Voor 16% gewijzigd door Muyz op 26-08-2008 15:25 ]

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
jeroen.ijmuiden schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:45:
Na meegelezen te hebben hier ben ik er nog niet uit met de processor, ik twijfel tussen een 5200+ of een 4850e. Wil de pc gebruiken voor het afspelen van 1080P films via hdmi en het bewerken van eigen films in HD. Wel ben ik uit het moederbord (gygabyte GA-MA78GM-S2H), het geheugen (kingston 4gb), de hd (160 samsung voor programma's en 500 gb samsung voor files). Merk ik het verschil van 1 of 2mb cache en die paar mhz meer?
Heb zelf de 5200 al een tijdje in mijn htpc en dit gaat prima!!
Laatst een nieuw moederbord en de 4850e besteld om als htpc in te zetten maar had me vergist in kloksnelheden (dacht dat de 4850 sneller was.
Uiteindelijk maar besloten om de 5200 in de htpc te laten zitten (toch net iets sneller denk ik) en de 4850 in de home server te doen (45W en staat 24/7 aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Zijn er hier trouwens ook mensen die problemen hebben met standby van het MA78GM-S2H mobo.
Heb nou al meerdere versies vista geprobeert maar blijf problemen hiermee hebben.
Dacht eerst dat het de floppydtv was maar ook na uitschakelen hiervan gaat de pc niet altijd volledig in standby (wel lcd uit maar fans blijven draaien)
Ook de standby tool bracht geen constante oplossing.
Lijkt wel alsof ik met een kale installatie geen problemen heb maar zodra ik MCE volledig geconfigureerd heb krijg ik problemen.

Iemand hier ervaring mee??

Mijn systeem.
gigabyte MA78GM-S2H mobo
2Gb kingston geheugen
amd 5200+
scythe mini ninja
1x 160Gb WD Hd
1x 500Gb Samsung Hd
1x Floppydtv + alphacrypt
Fusion 430 kast

[ Voor 14% gewijzigd door rsvmark op 26-08-2008 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
rsvmark schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:58:
[...]

Heb zelf de 5200 al een tijdje in mijn htpc en dit gaat prima!!
Laatst een nieuw moederbord en de 4850e besteld om als htpc in te zetten maar had me vergist in kloksnelheden (dacht dat de 4850 sneller was.
Uiteindelijk maar besloten om de 5200 in de htpc te laten zitten (toch net iets sneller denk ik) en de 4850 in de home server te doen (45W en staat 24/7 aan)
Mijn Home Server is (met MediaPortal) tevens mijn HTPC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
rsvmark schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:01:
Zijn er hier trouwens ook mensen die problemen hebben met standby van het MA78GM-S2H mobo.
Heb nou al meerdere versies vista geprobeert maar blijf problemen hiermee hebben.
Dacht eerst dat het de floppydtv was maar ook na uitschakelen hiervan gaat de pc niet altijd volledig in standby (wel lcd uit maar fans blijven draaien)
Ook de standby tool bracht geen constante oplossing.
Lijkt wel alsof ik met een kale installatie geen problemen heb maar zodra ik MCE volledig geconfigureerd heb krijg ik problemen.

Iemand hier ervaring mee??

Mijn systeem.
gigabyte MA78GM-S2H mobo
2Gb kingston geheugen
amd 5200+
scythe mini ninja
1x 160Gb WD Hd
1x 500Gb Samsung Hd
1x Floppydtv + alphacrypt
Fusion 430 kast
ik heb geen ervaring met dat mobo maar lees dit eens Wikipedia: Advanced Configuration and Power Interface
Je kan vaak in je bios kiezen welke S-mode je wilt gebruiken. S2t/m S4 vaak. Ik zou daar eens mee experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendal.

Hendal.

Chocolate moose

Rensh schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:42:

Waarom TVout kaart? Je download nu toch ook DVD's ed? Je kunt dan toch gewoon via de HDMI te TV aansluiten?
Ik heb digitale tv van ziggo. heeft die floppydtv dan eigenlijk nog nut? digitv kijk ik toch al en opnemen ga ik toch niet doen.

Tvoutkaart is idd niet nodig. mobo heeft hdmi en die sluit ik direct op tv aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Alles werkte, tot ik de top op de case plaats (met een beetje drukken tegen de kabeltjes)
en nu werkt er niets meer. (ook getest met enkel powerswitch kabeltje, al de rest eruit)

Fans draaien, scherm geeft "no input" of gaat in stand-by. In die mooie Antec kast zitten natuurlijk geen speakers om te horen hoeveel keer er gebeept wordt...
Ik vrees dat ik nergens nog zo'n systemspeaker heb liggen, is er geen andere manier mogelijk?

balen

GA-MA78GM-S2H boot problemen

hier hebben ze hetzelfde probleem dus... nog meer balen !

[ Voor 15% gewijzigd door ? ? op 26-08-2008 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
Hendal. schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:01:
[...]

Ik heb digitale tv van ziggo. heeft die floppydtv dan eigenlijk nog nut? digitv kijk ik toch al en opnemen ga ik toch niet doen.

Tvoutkaart is idd niet nodig. mobo heeft hdmi en die sluit ik direct op tv aan.
Als je niet wilt opnemen heb je geen FloppyDTV kaart nodig natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rensh schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:31:
[...]

als je je huidige decoder wilt integreren in je HTPC wel natuurlijk.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendal.

Hendal.

Chocolate moose

Rensh schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:31:
[...]

Daarom zei ik ook dat ik me nog even moest inlezen over floppydtv :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:37:
Ik zit een beetje te dubben over welk mobo nou het beste zal zijn.
Keus is tussen de Asus M2A-VM-HDMI met ingebouwde S-Video uitgang of een Asus M3A78-EMH HDMI en een extra videokaart voor de S-Video uitgang.
Ik heb geen LCD TV dus ik moet met S-Video werken.
Ik wil Ubuntu met MythTV draaien en ik heb gehoord dat de S-Video uitgang van de M2A niet zo geweldig werkt onder Ubuntu. Maar gaat een extra videokaart voor de TV output wel zonder veel problemen werken?
Werkt met beide oplossingen perfect hoor bij mij, had ook dit mobo gekozen omdat dit makkelijk kon
aangesloten worden op men gewone tv. Zelfs bij men nieuwe plasma via hdmi werkte de asus perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 11:58
ik ben even een tijdje uit dit topic geweest dus even een korte vraag:

Ik heb ook de GA-MA78G-S3H, en heb zowel de default decoder in vmc geprobeert, als de powerdvd codec, echter zie ik vooral bij aftitelingen van dvd's nog hapertingen.

mijn vragen zijn dus:

1. hebben jullie dit ook en is dit normaal?
2. wanneer ik catalyst 8.8 installeer en vmc weer op de default codec instel, heb ik dan standaard avivo? Of moet ik dit weer instellen d.m.v. de vista media center decoder utility?

Tevens is mijn beeldkwaliteit op dit moment van mijn tv beeld (floppydtv) beduidend slechter dan wanneer ik kijk met mijn humax decoder (het lijkt net alsof je naar een hele lage bitrate opname kijkt). Dit kan denk ik ook niet goed zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door NitSuA op 27-08-2008 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:14

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:11:
[...]

Werkt met beide oplossingen perfect hoor bij mij, had ook dit mobo gekozen omdat dit makkelijk kon
aangesloten worden op men gewone tv. Zelfs bij men nieuwe plasma via hdmi werkte de asus perfect.
Dat klinkt goed. Mag ik vragen wat voor geheugen je er op hebt zitten? In de QVL van Asus staat namelijk niet al te veel 2GB geheugen terwijl de M3A dat wel heeft. Bijvoorbeeld de Kingston KVR667D2N5/2G, wel op de M3A maar niet op de M2A die wel Kingston KVR667D2N5/1G mag hebben.
En met het oog op uitbreiding doe ik er liever 2x2GB in dan 4x1GB.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:
Stel ik heb twee tvkaarten in mijn pc (een analoog, een digitenne). Hoe ziet mediacenter ze dan? Hoe kan ik bijvoorbeeld kiezen dat de pc een digitale versie van nederland een moet opnemen en ik een analoge versie van rtl5 kan kijken? In de tv gids zie je namelijk alleen nld1, toch geen onderscheid in de verschillende kaarten?

Hopelijk ben ik duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1983
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-10 14:17
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 08:45:
Vraagje:
Stel ik heb twee tvkaarten in mijn pc (een analoog, een digitenne). Hoe ziet mediacenter ze dan? Hoe kan ik bijvoorbeeld kiezen dat de pc een digitale versie van nederland een moet opnemen en ik een analoge versie van rtl5 kan kijken? In de tv gids zie je namelijk alleen nld1, toch geen onderscheid in de verschillende kaarten?

Hopelijk ben ik duidelijk :)
Je kan geen twee verschillende kaarten in je mediacenter hebben.
Dus of twee keer digitaal of twee keer analoog, zelfde merk en type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digi-t
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 02:23
Huiskamer-"Proof"
Ik geloof meteen dat de gemiddelde "Tweaker" in staat is om een (zelfgebouwde) HTPC te gebruiken in het dagelijks leven om TV te kijken en muziek te spelen, maar hoe is dat met de rest van het land? Kunnen we met goed fatsoen een HTPC aan de gezinsleden voorschotelen zodat ze er mee om kunnen als ware het, laten we zeggen, een stereo installatie? Of moet er een handleiding van 3 kantjes bij waarin verteld wordt dat er allemaal gedaan moet worden voordat de beelden van het scherm spatten?
Is er op dit vlak nog verschil tussen MCE, Mediaportal, MythTV etc? Zijn er voorkeuren en beter nog, ervaringsgegevens?
Ik wil graag een HTPC gaan bouwen maar als dat betekent dat er geen dvd meer gespeeld kan worden zonder dat ik in de buurt ben, dan denk ik er nog eens goed over na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Laatst online: 03-10 11:39
Ik weet dat met een hybrid kaart (digitaal en analoog) mediacenter direct naar digitaal gaat.
Ik zit juist te zoeken om die kaart dan hard op analoog te zetten

Ik vermoed dat je het zelfde effect gaat krijgen

PS dit was dus een reactie op daansdaans
Caching doet hier nu wat vreemd

[ Voor 15% gewijzigd door gasemans op 27-08-2008 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

era.zer schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:27:
Alles werkte, tot ik de top op de case plaats (met een beetje drukken tegen de kabeltjes)
en nu werkt er niets meer. (ook getest met enkel powerswitch kabeltje, al de rest eruit)

Fans draaien, scherm geeft "no input" of gaat in stand-by. In die mooie Antec kast zitten natuurlijk geen speakers om te horen hoeveel keer er gebeept wordt...
Ik vrees dat ik nergens nog zo'n systemspeaker heb liggen, is er geen andere manier mogelijk?

balen

GA-MA78GM-S2H boot problemen

hier hebben ze hetzelfde probleem dus... nog meer balen !
Je mobo wordt geleverd met een losse systeemspeaker die je zelf moet aansluiten. Heb je die niet gevonden of heb je die kapot gemaakt?

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gasemans schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:25:
Ik weet dat met een hybrid kaart (digitaal en analoog) mediacenter direct naar digitaal gaat.
Ik zit juist te zoeken om die kaart dan hard op analoog te zetten

Ik vermoed dat je het zelfde effect gaat krijgen

PS dit was dus een reactie op daansdaans
Caching doet hier nu wat vreemd
Als je een hybrid kaart hebt met softwarematige encoding weet ik dat als je de software encoding niet installeerd de kaart op digitaal staat, installeer je die wel dan ziet mediacenter de analoge versie.

Maar ik zit dus te denken om naast m'n analoge haupage kaart een digitenne usb stick te plaatsen om nld1 tm 3 digitaal te kijken/op te nemen. Vraag me dus af hoe ik de verschillende bronnen kan selecteren in mediacenter.

Maar ik begrijp dus dat dit niet mogelijk is (verschillende kaarten/merken)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

sl1200 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:36:
[...]

Je mobo wordt geleverd met een losse systeemspeaker die je zelf moet aansluiten. Heb je die niet gevonden of heb je die kapot gemaakt?
in mijn doos zat geen speaker en volgens het boekje zit er ook geen bij.
board is gewoon 'bricked' :(
Heb al een ander besteld en het slechte stuur ik later terug via rma. Alleen spijtig dat er toch redelijk wat problemen zijn met die bordjes.

[ Voor 16% gewijzigd door ? ? op 27-08-2008 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:48:
[...]

Als je een hybrid kaart hebt met softwarematige encoding weet ik dat als je de software encoding niet installeerd de kaart op digitaal staat, installeer je die wel dan ziet mediacenter de analoge versie.
Hmmm

volgens mij heb ik alles geinstalleerd
En nog steeds ging hij naar digitaal toe
En niet naar analoog
Maar als ik de bijgeleverde software gebruik (my cinema even uit mn hoofd)
dan gaat hij wel naar analoog en ziet hij ook alle kanalen
Dus dit zou toch betekenen dat de softwarematige encoding geinstalleerd staat

Of mis ik nu iets?

Weet je toevallig welke software dat precies is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een keer de hauppage 1100 pvr geprobeerd. Daar zat softpvr bij van hauppage.
Volgens mij heeft elke fabrikant z'n eigen encoders.
De kaart die ik nu heb 150pvr (geloof ik) heeft een hardware encoding en geen digitale aansluiting dus daar heb ik dat 'probleem' niet ...

PS... volgens mij gaa thet om een decoder ipv encoder... dit alleen even voor de formaliteit :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-10 16:38

mphilipp

Romanes eunt domus

NitSuA schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 01:45:
Tevens is mijn beeldkwaliteit op dit moment van mijn tv beeld (floppydtv) beduidend slechter dan wanneer ik kijk met mijn humax decoder (het lijkt net alsof je naar een hele lage bitrate opname kijkt). Dit kan denk ik ook niet goed zijn.
Dat had ik ook. Ik heb na heel veel uitproberen en instellingen van anderen proberen een setje settings voor ffdshow samengesteld die het beeld vrijwel perfect maken. Alleen kost het wel wat CPU. Ik heb een 5200+ erin zitten en die heeft er geen moeite mee.
Ik zal er even voor gaan zitten en een dokumentje maken met de settings en deze als PDFje ergens neerzetten. Het hoeft niet voor iedereen hetzelfde resultaat te geven, maar het is allicht een mooi startpunt. Ik kijk zelf op een 42" Panasonic plasma en ben een redelijke zeikerd... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Digi-t schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:10:
Huiskamer-"Proof"
Ik geloof meteen dat de gemiddelde "Tweaker" in staat is om een (zelfgebouwde) HTPC te gebruiken in het dagelijks leven om TV te kijken en muziek te spelen, maar hoe is dat met de rest van het land? Kunnen we met goed fatsoen een HTPC aan de gezinsleden voorschotelen zodat ze er mee om kunnen als ware het, laten we zeggen, een stereo installatie? Of moet er een handleiding van 3 kantjes bij waarin verteld wordt dat er allemaal gedaan moet worden voordat de beelden van het scherm spatten?
Is er op dit vlak nog verschil tussen MCE, Mediaportal, MythTV etc? Zijn er voorkeuren en beter nog, ervaringsgegevens?
Ik wil graag een HTPC gaan bouwen maar als dat betekent dat er geen dvd meer gespeeld kan worden zonder dat ik in de buurt ben, dan denk ik er nog eens goed over na :)
Bij mediaportal kan je bijvoorbeeld instellen dat wanneer je een dvd in de dvd-speler doet hij een popup geeft met wil je deze dvd kijken ja/nee. Net zo makkelijk als op Play drukken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze tekst van windowshelp op internet suggereerd dat een analoge en digitenne tuner wel zou moeten werken:
If you have an analog tuner and you plan to install a Digital Cable Tuner (a special device needed for receiving a digital cable signal), you must uninstall the analog TV tuner. (This restriction does not apply if you are receiving a digital signal via satellite or over-the-air antenna.)

http://windowshelp.micros...fed-ce71398cd11f1033.mspx

Iemand al eens geprobeerd (analogetuner + digitale (usb) tuner)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:25:
Deze tekst van windowshelp op internet suggereerd dat een analoge en digitenne tuner wel zou moeten werken:
If you have an analog tuner and you plan to install a Digital Cable Tuner (a special device needed for receiving a digital cable signal), you must uninstall the analog TV tuner. (This restriction does not apply if you are receiving a digital signal via satellite or over-the-air antenna.)

http://windowshelp.micros...fed-ce71398cd11f1033.mspx

Iemand al eens geprobeerd (analogetuner + digitale (usb) tuner)?
Nee als je goed leest zie je juist daar staan dat het niet (standaard) kan!
* Windows Media Center supports a maximum of two analog TV tuners and two digital TV tuners per computer. (If your setup includes Digital Cable Tuners, the maximum is two Digital Cable Tuners.)
Het kan wel, maar dan middels een register hack en dan nog zul je tegen 'problemen' aanlopen, bijv. op het epg/gids vlak.

Maar eigenlijk voert het te ver om dit allemaal in dit topic te bespreken lijkt mij.
Zie voor meer info:
hier
hier
hier

MediaPortal met de nwe. tv server gaat hier beter mee om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de informatie en de links !!.

Het lijkt me trouwens niet te ver gaan, gaat het eens ergens anders over dan steeds weer die posts over 'dit ga ik kopen, is dit goed?'.

Ik lees in het stukje van microsoft dat de restrictie niet geld voor over the air systemen wat digitenne volgens mij is.

Ik ga de links bekijken en wacht nog wel even af of iemand het leest die een soortgelijke configuratie geprobeerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:07:
PS... volgens mij gaa thet om een decoder ipv encoder... dit alleen even voor de formaliteit :)
Dat bedoelde ik inderdaad

Maar kun je mij dan uitleggen waarom My cinema (van powerdvd geloof ik?) wel analoog wil pakken
maar mediacenter niet?
Ik heb het onder XP MCE en Vista MCE geprobeerd maar beiden zoeken alleen digitaal en niet analoog.
en my cinema die zoekt wel beide af en daar heb ik ook ontvangst op. (analoog dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
gasemans schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:34:
[...]

Dat bedoelde ik inderdaad

Maar kun je mij dan uitleggen waarom My cinema (van powerdvd geloof ik?) wel analoog wil pakken
maar mediacenter niet?
Ik heb het onder XP MCE en Vista MCE geprobeerd maar beiden zoeken alleen digitaal en niet analoog.
en my cinema die zoekt wel beide af en daar heb ik ook ontvangst op. (analoog dus)
Ten eerste gaat het juist wél om een ENcoder (en niet om een DEcoder).
Ten tweede is dat de reden dat MCE niet werkt. MCE wil graag een compatible tuner kaart hebben. In beginsel zijn dat kaarten mét een hardwarematige MPEG2 encoder onboard. Is ook zeker aan te raden aangezien je PC anders het encoderen softwarematige moet doen, kost veel CPU helemaal icm tegelijk MPEG2 decoderen.
Nu zijn er dus ook softwarematige MPEG2 encoders waar MCE ook mee kan werken, echter zijn deze lastig(er) aan de praat te krijgen, het beste werken die die kant en klaar meegeleverd worden met systemen cq. tuner kaarten. Deze softwarematige encoders dienen echter ook MCE proof/compatible te zijn......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Ok, duidelijk

Bedankt voor deze informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:23
Nou mijn systeem is besteld! Heb de volgende artikelen besteld:

AMD Athlon 5200+
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
2GB kit van Kingston
160 gb Samsung hd
Samsung dvd brandertje
Icidu HDMI en optische kabel van 5 meter

Dit alles voor 250 euro, mooie prijs en hoop dat ik weer een tijdje vooruit kan ;) Krijg het zwikkie als het goed is vrijdag binnen van maxict en ga em zaterdag in elkaar flansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel te hebben gelezen en getwijfeld ga ook ik toch maar over op aanschaf. Dit is het geworde:

Amd x4 9550 (undervolten naar onder de 70watt)
Scythe Ninja Mini Heatpipe (zal wel niet helemaal passief kunnen.
Gigabyte GA-MA78GPM-S2H ( betere componenten en sideport mem)
4gb Kingston 800
500gig Western Digital Caviar Green
400watt Be quiet. PSU
DH-4O1S-06C Blu-Ray van LiteOn.. (06C lijkt mij de bulk versie van de 10C..weet iemand dit?)

Totaal was dit 590eu zonder verzendkosten... mooie prijs imo.

Dit alles in een kast van Silverstone.. de Grandia GD01 die zonder lcd en remote
http://www.vadim.co.uk/images/GD01%20Black%203-4view.jpg
Deze kast is vrij saai maar dat is ook best prettig en het design past mooi bij mijn zwarte Onkyo-606

Zal hier een IR ontvanger inzetten die ik bij een 150 Hauppuage tv kaart kreeg. ( kleine mod )

Verder nog een simpele tv kaart (mce 150..zit in upc gebied) .. een xbox360 remote ontvanger en een Logitech Harmony One.
Zit nog te kijken naar een wireless KB maar die was zij de webshop waar ik dit aanschaf net ff te duur.

Voorlopig zal ik met stock Fans draaien maar wellicht later over op Noctua mocht het me toch te luidruchtig zijn.

Ben niet voor de 4850e gegaan gezien die in combi met de gpu maar net aan is en ik graag wat extra power heb. ook met het oog op gamen in de toekomst. Met een 9600gt of een hd4400passive zal dit wel moeten lukken..

Enige nadeel is dat ik nog niet weer hoe ik DTS-HD etc kan krijgen naar mijn Onkyo ( deze kan dat wel decoden maar volgens mij kan er maar 2 channel lpcm over hdmi )... Hoorde wel dat de HD4xxx reeks met hdmi out dit aan zal kunnen. Iemand daar meer weetjes over?

Ook heb ik besloten niet te wachten op meer 45nm chips en heb ik de 790gx maar links laten liggen gezien deze nauwelijks meerwaarde geeft.

Op of aanmerkingen? Heb nog niet betaald ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 11:58
mphilipp schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:19:
[...]

Dat had ik ook. Ik heb na heel veel uitproberen en instellingen van anderen proberen een setje settings voor ffdshow samengesteld die het beeld vrijwel perfect maken. Alleen kost het wel wat CPU. Ik heb een 5200+ erin zitten en die heeft er geen moeite mee.
Ik zal er even voor gaan zitten en een dokumentje maken met de settings en deze als PDFje ergens neerzetten. Het hoeft niet voor iedereen hetzelfde resultaat te geven, maar het is allicht een mooi startpunt. Ik kijk zelf op een 42" Panasonic plasma en ben een redelijke zeikerd... ;)
Alvast bedankt! Maar wanneer je kijkt met ffdshow kun je waarschijnlijk niet meer gebruik maken van avivo toch? of werkt avivo toch niet met sd beeld kwaliteit?

Ik kijk alvast uit naar je settings! (ik kijk op een 37" panasonic, dus zal wel vergelijkbaar zijn.)

Maar is het nou ook zo dat wanneer je de catalyst 8.8 drivers installeert, vista media center met de microsoft codec ook gebruik kan maken van avivo? (dus betere beeldkwaliteit) of moet ik dit dmv vmcd.exe eerst omzetten?

[ Voor 10% gewijzigd door NitSuA op 27-08-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 07:47:
[...]

Dat klinkt goed. Mag ik vragen wat voor geheugen je er op hebt zitten? In de QVL van Asus staat namelijk niet al te veel 2GB geheugen terwijl de M3A dat wel heeft. Bijvoorbeeld de Kingston KVR667D2N5/2G, wel op de M3A maar niet op de M2A die wel Kingston KVR667D2N5/1G mag hebben.
En met het oog op uitbreiding doe ik er liever 2x2GB in dan 4x1GB.
Ik heb 3gb apacer 800mhz inzitten, de bedoeling was om 2gb voor xp te gebruiken en 1 voor de onboard gpu
Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.