Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:46

Q-bone

Dusss...

das wel gaar.... ;) moeten we ook maar twee dingen tegelijk kopen, maar een lcd tv van 750 euri is me weer wat te gortig... lijkt mij de hannspree monitor beter^^

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 12:22
AmRuLeZ schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 19:52:
Ik ben van plan m'n eigen HTPC samen te stellen. Het zal ongeveer gelijk zijn aan de uitkomst van de BBQ Mei.

Ik heb alleen nog een aantal vragen:

2. Zijn er nog problemen met het LCD van Antec Fusion Black?

5. Wat zijn de verschillen tussen MCE en Mediaportal (voor -en nadelen)?

Veelal inrichtings vragen waar je pas achter komt zodra je begint met installen.
2)
Ik ben zelf bezig met een HTPC op basis van de antec met LCD display en ik heb niet echt problemen met de LCD. Zelfs track info en menu info komt daar netjes langs dus wat mij aan gaat prima. Ik heb hier wel de display plugin geïnstalleerd in MP
Het enig waar ik nu nog even een oplossing voor moet vinden is de powerdown functie op de AB. Die van het toetsenbord werkt wel (maantje) mar op de AB niet.
Ik zie wel het command van IMON voor power maar het wordt nog ergens afgevangen

5)
Ik heb zelf voor MP gekozen omdat ik de MCE van Vista niet fijn vind werken. de userinterface vind ik gewoon niet fijn.
IK heb geen TV kaart in de HTPC (UPC:S) EN kijk zelden TV. Dus geen digitale tuner perikelen.
MP doet met 1 kop installatie en minimaal setup werk (aangeven welke folders gebruiken voor bestanden ) al heel veel.:)

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 10:11
Q-bone schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:17:
Vraagje over een 780G bord... Graag zou ik een 780 bord willen aansluiten op mijn (nu nog oude tv) Hoe kan dit? de tv heeft scart en svideo... Hoe kan ik nu beeld krijgen?

Zelf zat ik te denken aan een tv kaart met een s-video out, maar die kan ik eigenlijk niet vinden en al helemaal niet low profile zoals ik moet hebben...

Iemand nog ideeen?
Je zou ook dit kunnen proberen. 6 pond is het geld niet.
Mag je mij daarna vertellen of het werkt :P

Optie 2:
Toevoegen van een HD3450 kaart. Wel zonde van het geld.

[ Voor 14% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 18-08-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Nu mijn computer niet meer is -amen }) - en ik alle werk op m'n laptop doe, kan er een htpc komen!
Doel:
- download pc
- films afspelen, o.a. dvd'tjes, geen blue-ray voor het ogenblik
- spelletjes spelen: liefst COD4 en wat Need For Speed
- in een plat kastje dat mooi onder de tv staat
- remote control en bluetooth keyboard

al die hardware verandert zo vlug dat ik helemaal niet meer weet wat het verschil nu tussen een fx64, x2 of phenom cpu is
Wat ik al heb:

code:
1
2
3
4
5
6
moederbord: Gigabyte MA78GM-S2H
cpu: athlon 64 X2 4850E 2.5GHZ
2x 1GB Kingston DDR2 800mhz
Antec fusion black ec
1TB spinpoint
Logitech Cordless Rumblepad 2 Gamepad

1. Heeft HDMI support, hardware x264 acceleratie, raid support +- 50 euro
2. Goedkoop en goed +- 50 euro
3. +- 40 euro
4. mooi, goedkoop en ik kan het makkelijk bestellen, wel zwaar +- 100 euro
5. budget 1TB schijf +- 100 euro en later als ze goedkoper worden nog eentje als mirror
6. 2x gamepad om te gamen :) en te navigeren als dat kan +- 60 euro

De HD3200 is geen gamewonder, maar er valt toch wel wat mee te doen. Nadien kun je door één kaartje toe te voegen ook een crossfire opstelling bekomen met uiterst goede 3D capaciteiten.

Een draadloos toetsenbord moet ik nog zoeken.
Een IR receiver zit er bij de Antec case, kan je dan een gewone remote control (van de tv) gebruiken?
Een stille cpu cooler moet er ook nog bij, goede ervaringen iemand?

Een mooi bakje voor minder dan 400 euro denk ik?

[ Voor 3% gewijzigd door ? ? op 18-08-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als cpu koeler kan ik je zeker de scythe ninja mini aanraden, deze is zeeer veel gebruikt hier.

Sommigen gebruiken hem zelfs passief in de kast die jij hebt..

Ikzelf heb ook de fusion en de scythe mini (wel X2 5200 65w proc), ik gebruik hem niet passief en de twee grote fans op de minimum stand. Ik hoor het ding echt bijna niet !! Ik denk dat het enigste wat ik hoor de voeding fan is, maar dit is echt verwaarloosbaar.

Ik denk als je bij je 4850e 45W blijft dat je gerust passief kan koelen.

mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
fRiEtJeSaTe schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 10:15:
[...]

Je zou ook dit kunnen proberen. 6 pond is het geld niet.
Mag je mij daarna vertellen of het werkt :P

Optie 2:
Toevoegen van een HD3450 kaart. Wel zonde van het geld.
Optie 1 gaat niet werken, er staat ook bij de omschrijving: This adapter cable will only work with VGA display card that has a TV-Out function capability.

De VGA display van de 780G chip heeft nou juist géén tv-out functionaliteit. En al helemaal niet via de VGA/D-sub uitgang. Sterker nog: er zijn slechts enkele kaarten die die wel hebben va de VGA/D-sub uitgang. Met name/alleen Matrox kaarten hadden/hebben dit. Ik ken geen andere.........
Dit kabeltje ken ik ook alleen maar icm Matrox kaarten.

Dus idd een VGA-SCART/RGB kabel solderen of een (goedkope) videokaart (erbij) kopen......
(of een andere scherm zoals gezegd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:46

Q-bone

Dusss...

Kun je me dit uitleggen?

De VGA display van de 780G chip heeft nou juist géén tv-out functionaliteit.

Dus idd een VGA-SCART/RGB kabel solderen of een (goedkope) videokaart (erbij) kopen......

dus denk je dat een vga/rgb wel werkt? en die kabel met svideo niet? (svideo) hoeft idd niet, maar als svideo niet werkt waarom zou rgb dan wel kunnen werken?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Omdat s-video niet (std.) uit de vga/d-sub uitgang komt (alleen dus bij vga kaarten waarbij dit wel het geval is, Matrox)
RGB komt wel standaard uit een VGA/D-sub, want VGA is feitelijk een (soort) RGB signaal.

Maar lees het topic eens door waarnaar eerder verwezen werd (RGB-scart met een HTPC), dan wordt 1 en ander vast veel duidelijker..........

En VGA
en s-video

En in dit topic kun je lezen over 'successen' met een VGA-SCART icm 780G moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:09
dominator schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 22:24:
[...]

Verhip je hebt gelijk. Najah, hopen dat antec ze nog uitleverd in ieder geval. :)
Vaag... Vandaag te horen gekregen van de distri dat ze NIET meer komen. Gelukkig wel een vervangend produkt, namelijk de Veris Media Fusion Remote in black of silver. Ziet er verder exact hetzelfde uit, word alleen nu geleverd ZONDER PSU (zwaar pluspunt, antec voedingen scoren het hoogst in de uitval top 10 ;) ) en met een mediacenter remote control. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
  • Laatst online: 20-09 12:22
era.zer schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:48:

Een IR receiver zit er bij de Antec case, kan je dan een gewone remote control (van de tv) gebruiken?
Een stille cpu cooler moet er ook nog bij, goede ervaringen iemand?

Een mooi bakje voor minder dan 400 euro denk ik?
ik heb ongeveer het zelfde als basis.
Scyhte mini ninja doe het prima passief.

De remote ontvanger in de antek kast in een IMON.
Volgens mij ondersteunt de driver hiervoor alleen Mediacenter compatible remotes.
Ik heb nergens kunnen vinden of ie ook andere AB's ondersteunt. Zou wel een AB met wat meer toetsfunties willen gebruiken die door de HTPC gelezen kunnen worden.
Nu is het nog FF worstelen met de ECS toets om een funktie af te breken en terug te gaan naar vorige menu
IS ff zoeken geweest eer het een beetje naar mijn zin werkte maar het begint te komen
Zelf heb ik een harmony one als remote.

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

V33r schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:47:
Mijn HTPC is besteld:
Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV Light
GigaByte GA-MA78GM-S2H
Antec Fusion Zwart, 430 Watt
AMD CPU Athlon 64 X2 5200+ 65 Watt
Scythe Processorkoeler Ninja Mini
AOpen Blu-Ray Black
Samsung SpinPoint F1 750 GB
GeIL Black Dragon Dual Channel 2048 MB, PC6400

Ik heb een Sony 40W4000 met ingebouwde HD tuner en gebruik de HTPC dus alleen als videorecorder dus heb geen twee Floppy's nodig. Maar mijn vraag is kan ik de cpu-fan van de Ninja Mini uitzetten of niet monteren met mijn specs zonder hitte problemen?
Ik heb de GigaByte MA69GM-S2H icm een 5200+ en heb de fan wel gemonteerd (temp geregeld), helaas ging een tijdje geleden mijn Silverstone Nightjar (passieve PSU) stuk en heb ik tijdelijk een andere voeding gemonteerd.
Helaas is er een stekker hiervan per ongeluk in de fan gekomen waardoor die geblokeerd stond 8)7 en na een uurtje of 2 viel het systeem uit, de warmte straalde ervan af dus ik deed hem meteen open en zag direct het probleem (en na het afkoelen deed hij het weer prima :) ).
Alles zit in een Zalman 160XT met 4 fans erin die allen op de laagst mogelijke snelheid draaien en had daarvoor nooit problemen gehad, zelfs niet met de passieve PSU.

Bij mij gaat het dus iig niet passief, ondanks de 4 case fans.

De voeding wordt overgens niet gerepareerd/vervangen onder garantie, de leverancier beweerd dat hij gevallen zou zijn (hij was per post bezorgd), toen heb ik hem zelf maar opengeschroefd en er was een spoel losgekomen, overnieuw solderen heeft helaas geen soelaas gebracht.
Zonde van mijn geld dus, hij was wel mooi stil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 12:58
Zijn er mensen die een Scythe Ninja Plus in hun HTPC hebben gebouwd? En gaat dit uberhaupt passen?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 01-10 11:12
Only schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:11:
Die Earth is 1080p he, dus daar is verschil 1 al. Ik ben ook wel benieuwd naar hoe die het verder doet met 720p, en met welke bitrate ze dan ook zijn die die afspeelt. Mijn oude pc kon namelijk maar net 720p aan met de juiste codecs en dat was op een AMD 2100+ (1,73 Ghz).
Nogmaal. Planet Earth is gefilmt met 720p camera's, dus heb je niets aan de 1080p versie.

De "vogel scene" in 1080p heb ik wel eens getest met mijn C2D 6600@3.33Ghhz met CoreAVC en daarbij had ik 1 of 2 droppende frames, maar ik kan niet zeggen dat het aan het tekort aan cpu power lag want hij was < 90% belast. Ik heb hem nog niet met DXVA kunnen testen (was er toen nog niet) en ik heb de 1080p versie natuurlijk niet bewaart (zie boven).

[ Voor 26% gewijzigd door Chilly_Willy op 18-08-2008 19:53 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmRuLeZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 17:52
dominator schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:52:
[...]
Vaag... Vandaag te horen gekregen van de distri dat ze NIET meer komen. Gelukkig wel een vervangend produkt, namelijk de Veris Media Fusion Remote in black of silver. Ziet er verder exact hetzelfde uit, word alleen nu geleverd ZONDER PSU (zwaar pluspunt, antec voedingen scoren het hoogst in de uitval top 10 ;) ) en met een mediacenter remote control. :)
Mmm das goed nieuws en slecht nieuws. Is er al een winkel die hem verkoopt? Wat zal de prijs worden? Belangrijker nog, wanneer is deze leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:57
Chilly_Willy schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:47:
[...]

Nogmaal. Planet Earth is gefilmt met 720p camera's, dus heb je niets aan de 1080p versie.

De "vogel scene" in 1080p heb ik wel eens getest met mijn C2D 6600@3.33Ghhz met CoreAVC en daarbij had ik 1 of 2 droppende frames, maar ik kan niet zeggen dat het aan het tekort aan cpu power lag want hij was < 90% belast. Ik heb hem nog niet met DXVA kunnen testen (was er toen nog niet) en ik heb de 1080p versie natuurlijk niet bewaart (zie boven).
Dat zou wel een beetje heel erg stom zijn van de BBC :D Want met (ouderwetse) filmcamera's hadden ze het nog kunnen opblazen naar 1080p of de opvolger daarvan 8)7

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 14:56

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Possible schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:44:
Zijn er mensen die een Scythe Ninja Plus in hun HTPC hebben gebouwd? En gaat dit uberhaupt passen?
Denk dat dat heel sterk aan de kast ligt, denk je niet? ;)

't ding is ongeveer 15 cm hoog. You do the math...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan een nieuw systeempje in elkaar te steken voor mulimedia gebruik en aangesloten op m'n LCD tv.
Ik had gedacht aan het volgende:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom X4 9750€ 144,90€ 144,90
1Arctic Silver 5 (3.5gr)€ 4,-€ 4,-
1Asus M3A78-T€ 114,62€ 114,62
1Be Quiet! Straight Power BQT E5-500W, 500W (ATX12V 2.2)€ 67,40€ 67,40
1Corsair XMS2 TWIN2X4096-6400C5 4GB (2x 2GB) DDR2€ 69,-€ 69,-
1Hauppauge WinTV PVR 150€ 66,71€ 66,71
1LG GGC-H20L€ 97,50€ 97,50
1Origen AE S16V€ 367,80€ 367,80
1Scythe Shuriken CPU Cooler€ 23,-€ 23,-
2Western Digital Caviar GP WD7500AACS, 750GB€ 80,93€ 161,86
ImporterenTotaal€ 1.116,79

Mijn systeem moet voldoen aan volgende punten:
-1080P video afspelen zonder probleeem
-Moet kunnen opnemen van analoge tv
-Moet voorbereid zijn op de toekomst en zou mogelijk nog een graka bij steken om te gamen
-Moet stil zijn

Wat ik ook nog heb van vraag is wat voor voeding ik neem omdat ik later nog zou uitbreiden met een graka a la HD4870 of iets in die aard of een HD4870 X2
Dit systeem is nog niet voor meteen dus zou ik best nog wachten achter de nieuwe 45nm Phenoms
Ik had dit systeem graag gekocht tegen begin van volgend jaar.

Bedankt Tweakers om jullie ongezouten mening te geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:23
Chilly_Willy schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:47:
[...]

Heb gewoon de volledige serie 720P van nieuwsgroepen geplukt ;) Scherp genoeg voor mij dus. Krijg het alleen niet vloeiend afgespeeld op mijn laptop (t2350, 2gb en onboard video) Dus dat ie zou draaien op een celeron 1.4 vind ik dan wel knap want hoe krijg je dat voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
AmRuLeZ schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 22:27:
[...]

Mmm das goed nieuws en slecht nieuws. Is er al een winkel die hem verkoopt? Wat zal de prijs worden? Belangrijker nog, wanneer is deze leverbaar?
1) Antec is over het algemeen best goed verkrijgbaar, kortom er zullen diverse shops zijn die hem zullen gaan verkopen.

2)Straatprijs zal ergens rond de 125-135 euro gaan liggen.

3) Dat kan nog wel even duren, een container vanuit china naar europa sturen duurt wel even..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 09:30

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:13:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom X4 9750€ 144,90€ 144,90
1Scythe Shuriken CPU Cooler€ 23,-€ 23,-

Bedankt Tweakers om jullie ongezouten mening te geven ;)
Je kan denk ik geen x4 9750 koelen met een shuriken.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
w3sTErGaS schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:27:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen?
Lijkt me geen enkel probleem, ook de specs vermelden dat overigens.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsv44
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
dominator schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:32:
[...]

1) Antec is over het algemeen best goed verkrijgbaar, kortom er zullen diverse shops zijn die hem zullen gaan verkopen.

2)Straatprijs zal ergens rond de 125-135 euro gaan liggen.

3) Dat kan nog wel even duren, een container vanuit china naar europa sturen duurt wel even..... ;)
Heb je een link naar de "opvolger"? ik kan hem namelijk nergens vinden en heb wel van CD-Rom-land te horen gekregen dat ze de 430 Fusion Black niet meer leveren. De rest van de shops in NL heeft de 430 Fusion Black in ieder geval ook niet meer op voorraad :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w3sTErGaS schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:27:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen aangezien de shuriken beter koelt als de boxed cooler die er bij zit.
Ik ben ook niet van plan om em te OC'en,het is voor een media center en niet een gamebak.
Maar kan iemand me nog verder advies geven omtrent dit systeem.
Mss wat repliek ivm de voeding en het aantal watts die ik zou nodig in het achterhoofd houdende dat ik later er mss wel een zware graka ga insteken wel geen crossfire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 11:11
In het andere topic is door meerderen dit probleem gemeld: zijn er meer mensen met een imon-vfd waarvan Vista op hol slaat als je met een willekeurige afstandsbediening iets gaat doen (receiver volume bijvoorbeeld)?

Ik zat al maanden met het probleem dat ik elke avond m'n HTPC wel een keer moet resetten omdat hij onbedienbaar is geworden. Menu's klappen niet uit, start-knop doet niks, rechts-klik menu's doen 't niet, muisklikken fungeren alsof er steeds CTRL-rechtsklik wordt geklikt... kortom: onbedienbaar. Gisteren viel me opeens op toen ik een film aan het kijken was, en met een afstandbediening m'n receiver wat harder zette, dat de mousepointer even in beeld kwam... dat was het dus. Tengevolge van een signaal wat binnenkomt op de IR-interface wordt m'n Vista dus genekt. Het simpelweg disablen van de imon software is niet afdoende... ik heb nu een stuk duct-tape voor het display geplakt. Maar dat is natuurlijk niet de meest ideale optie.

Weet iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik ben in het bezit van de Antec NSK 2280, en zoals de meeste eigenaren weten is hiervoor geen afdekplaatje voor de dvd drive.

Ik heb al eerste de achterkant ontdaan van opstaande randjes (eraf geknipt en helemaal glad geschuurd).
Vervolgens met schroevendraaier een rond gaatje gemaakt op de plek waar je de dvd drive open drukt.
(boormachine was niet in de buurt, had wel makkelijker geweest). Vervolgens een stukje tussen de dvddrive en het frontje gedaan, en dit vast gezet met dubbelzijdige tape (moet nog mooi steviger latje zoeken, maar voor nu werkt een een ijzer staafje met ducktape erom voor de goeie dikte).
In het gaatje bij het drukknopje heb ik een oude scooter sproeier in gezet (had ook iets anders kunnen zijn, maar dit had wel iets speciaals voor mij), het knopje is gemakkelijk in te drukken en werkt goed. Hieronder het resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://img56.imageshack.us/img56/8416/afb000qo0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img58.imageshack.us/img58/5879/afb001pq5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img300.imageshack.us/img300/5669/afb002wy9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/7972/afb003uf3.jpg

Ik ben aardig tevreden met deze oplossing, en het is zo eventueel nog gemakkelijk los te halen.
En het ziet er in mijn mening een stuk beter uit dan met de dvd drive in het zicht.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lache man zo`n 88 sproeier. 70cc zeker? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Vind het niet mooi staan sorry.
Had beter een popnagel ofzo kunnen gebruiken.
Wel handige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Zoals ik al zei dit had iets speciaals voor mij, ik had er eerst een inbusboutje in, die lag er dan verzonken in, dat ziet er strakker uit maar dit was meer voor mij. Ging mij erom dat het nu 1 geheel is qua kleur en dergelijke, en ik had een dvd drive met een geel ledje erin, paste ook niet bij de blauwe ledjes van de kast zelf. En aangezien ik het nut toch al niet zie van ledje op de dvd drive heb ik die maar geheel achterwege gelaten. De zijkant ervan is niet zo netjes afgewerkt, maar goed die zie je dan ook alleen als je hem opendoet, daarom daaraan ook geen extra aandacht geschonken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ik vraag me dan af waarom je het met zo'n raar dingetje hebt gedaan en niet gewoon een legoblokje oid met wat dubbelzijdige tape er op hebt geplakt dan had je niet hoeven boren(schroeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Haha, zoals ik nu al 2x heb gezegd, dit had zo iets speciaals voor mij:)
Je kan het idd ook dubbelzijdig vasplakken, zoals ik ook met het andere stuk gedaan heb, want het buigt wel goed mee. Enige wat eigelijk nodig is, is dat de achterkant geen randen meer heeft en vlak is, want anders past het er niet tussen omdat je het er normaal inklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-09 16:06
Ik vind het wel en originele oplossing :) ,staat ook nog best goed hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Laatst online: 19:44

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

M'n HTPC is nu officieel in werking, hij had nog wat finetuning nodig maar ben nu grotendeels tevreden (zie mijn opmerkingen/ vragen).

Hij is als volgt samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 4850e€ 57,68€ 57,68
1Arctic Cooling Freezer 64 LP€ 14,65€ 14,65
1Gigabyte GA-MA78GM-S2H€ 62,67€ 62,67
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 4GB (2x 2GB) DDR2€ 57,19€ 57,19
1Nexus DiskTwin DTW-2300B/A€ 7,66€ 7,66
1Nox Media€ 54,50€ 54,50
1Recom Power Engine 450 RC-PE450, 450W (ATX12V 2.0)€ 25,20€ 25,20
1Samsung SH-D163B€ 13,92€ 13,92
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 104,90€ 104,90
2Scythe Slip Stream SY1225SL12M, 120mm€ 7,-€ 14,-
ImporterenTotaal€ 412,37

Plaatjes zeggen uiteraard meer.... : ;)

Afbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/9290/pict0002ec1.th.jpg

Omdat ik niet helemaal tevreden was over de temperatuur en geluidsproductie van de HD heb ik er nog 2 fans en een nexus harddisk silencer ingezet.
De ventilator in de voeding heb ik nog uitgerust met een weerstandje zodat alleen nog maar het windgeruis hoorbaar is.
Ik had weinig last met het installeren van de voeding in de Nox kast, dit in tegenstelling tot wat in de reviews gezegd wordt.
Verder werkte de 2x2GB strippen niet in de eerste 2 banken van dit MB maar wel in de 3e en 4e :X

De PC is uitgerust met Windows Vista 32bit en Mediaportal, heb wat liggen rotzooien met de verschillende codecs maar het is uiteindelijk Powerdvd geworden die zorgdraagt voor de H264 bestanden.
Daarnaast ben ik een tijdje bezig geweest om Mediaportal goed af te stellen.
Uiteindelijk heb ik alleen de TVseries en RSSreader plugin geinstalleerd. Als skin gebruik ik een aangepaste versie van aeon wide (menu generator met stylepack doen wonderen).

Alles draait nu als een zonnetje behalve voor één punt. Wanneer de PC bijkomt uit hibernate is het beeld verkleint :? De resolutie blijft wel hetzelfde. Zelfs wanneer ik overscan inschakel op de tv is het beeld te klein. Wanneer ik de PC 'vanuit stilstand' opstart is het beeld (ook zonder overscan ingeschakeld) perfect gevuld. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La_Pazz
  • Laatst online: 17-09 16:30
Bestaat er een moederbord met 780G chip welke HDMI én een component uitgang heeft? Of twee HDMI uitgangen (namelijk voor LCD-TV en andere voor de beamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmmmmark schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:54:
Ik vind het wel en originele oplossing :) ,staat ook nog best goed hoor
2nd! Er zijn er heel veel die het front van hun DVD in 't zilver spuiten ook. Mijn eerste gedacht is dat het frontje gemakkelijk zou loskomen van de DVD lade; dus ze zijn aan elkaar via een staafje en dat staafje is gewikkeld in dubbelzijdige plakband?
't Knopje is idd ook wel sjiek gevonden, maar 'k vind 't goud wat afsteken bij 't zilver.

Ik heb dezelfde case als jou, maar op de plaats van de drives zitten bij mij 2 harde schijven; ik zie echt het nut niet in van een DVDRW drive / bluray..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
rsv44 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:59:
[...]

Heb je een link naar de "opvolger"? ik kan hem namelijk nergens vinden en heb wel van CD-Rom-land te horen gekregen dat ze de 430 Fusion Black niet meer leveren. De rest van de shops in NL heeft de 430 Fusion Black in ieder geval ook niet meer op voorraad :'(
Nope, hij staat nog niet op de antec site iig. Qua uiterlijk is er niets aan veranderd volgens mij, dus zo spannend is het ook weer niet.... :)

Overigens komt er ook een fusion MAX, iets forser uitgevoerd :

http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=08750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

dominator schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 09:13:
[...]

Nope, hij staat nog niet op de antec site iig. Qua uiterlijk is er niets aan veranderd volgens mij, dus zo spannend is het ook weer niet.... :)

Overigens komt er ook een fusion MAX, iets forser uitgevoerd :

http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=08750
Tis een kwestie van smaeck natuurlijk maar zo'n grote draaiknop....mij kan het niet bekoren. En wie gebruikt zoiets nou daadwerkelijk? Ook op mijn receiver raak ik de knoppen op het apparaat niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:45

knakworst

Get more sats!

La_Pazz schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:52:
Bestaat er een moederbord met 780G chip welke HDMI én een component uitgang heeft? Of twee HDMI uitgangen (namelijk voor LCD-TV en andere voor de beamer?
pricewatch: Asus M3A78-EMH HDMI

Deze heeft naast HDMI ook DVI. Kun je dan niet met een DVI -> HDMI converter 2 HDMI poorten creeren?

Let wel: Ik denk dat je maar 1 digitale uitgang tegelijk kan gebruiken. Je kan dus ook overwegen om VGA voor je beamer te gebruiken. Afhankelijk van de beamer maakt dat denk ik niet veel uit in de kwaliteit. Er bestaan volgens mij ook VGA -> component kabels, maar ik weet niet wat dat met de kwaliteit doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een heel ander soort vraag aangezien het meeste hier gaat over hardware.

Ik zou graag willen weten hoe jullie ervoor hebben gezorgd dat je je scherm een beetje kunt aflezen op zo'n 4 meter afstand.

Ik heb een 32inch LCD en op 4 meter kan ik bijv de tweakers site niet lezen.
Is er iets naast DPI naar 144 zetten wat er gedaan kan worden?

Ctrl -scroll werkt bijv bij Tweakers.net niet zoals ik zou willen. Dus die blijft zo klein.

Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 16:48

Sick Nick

Drop the top!

Simpel, groter scherm gebruiken ;) Maar met je huidige scherm zou je een browser kunnen gebruiken die gewoon heel de pagina inzoomed (firefox 3 bijvoorbeeld). Die doet niet alleen de tekst groter maken maar gewoon heel de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:46:
Simpel, groter scherm gebruiken ;) Maar met je huidige scherm zou je een browser kunnen gebruiken die gewoon heel de pagina inzoomed (firefox 3 bijvoorbeeld). Die doet niet alleen de tekst groter maken maar gewoon heel de pagina.
Groter scherm gaat er zeker komen 107 cm ofzo. :) Maar nu nog even niet.

Zal Firefox 3 eens proberen. Dank je.

Verder nog tips voor 'overall appearance' Dus niet alleen de browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V33r
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 15:04
Inderdaad bij Salland, helaas was de Fusion 430 niet meer te krijgen dus die heb ik elders gehaald..Ik wilde iets meer reserve hebben en heb dus niet voor de 4850e gekozen.
Rensh schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 21:42:
[...]

Grappig. Ik heb dezelfde TV :) en zit te denken aan een HTPC met vrijwel dezelfde inhoud. Alleen geen BLueray maar DVDbrander en 2 x HD ((2x500 Gb) het schijnt dat als je TV wilt kunnen opnemen en bv ook nog eens gelijk een opgeslagen film wilt bekijken je beter 2xHD kunt hebben).

Vanwaar de Athlon processor en niet de 4850E? Deze verbruikt minder vermogen (45 w) en zou ook 1080 moeten kunnen spelen icm dit moederbord toch? Minder warmte = minder koeling = minder herrie.

Waar heb je bestelt? Bij Salland? Wat ga je gebruiken als afstandsbediening en toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V33r
Top dan ga ik het maar proberen, ik heb vandaag de kast gehaald en morgen komt de rest binnen en dan maar klussen... :P
rsvmark schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:35:
[...]

Hierboven staat je antwoord :P
JA dus!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmRuLeZ
V33r schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:23:
Inderdaad bij Salland, helaas was de Fusion 430 niet meer te krijgen dus die heb ik elders gehaald..Ik wilde iets meer reserve hebben en heb dus niet voor de 4850e gekozen.
[...]
Waar is de Fusion 430 nog leverbaar? Ik heb geen één winkel gevonden die ze nog voorraadig heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmRuLeZ
HIDMAN-X schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:28:
De PC is uitgerust met Windows Vista 32bit en Mediaportal, heb wat liggen rotzooien met de verschillende codecs maar het is uiteindelijk Powerdvd geworden die zorgdraagt voor de H264 bestanden.
Daarnaast ben ik een tijdje bezig geweest om Mediaportal goed af te stellen.
Uiteindelijk heb ik alleen de TVseries en RSSreader plugin geinstalleerd. Als skin gebruik ik een aangepaste versie van aeon wide (menu generator met stylepack doen wonderen).
Waarom bij een 64bit processor Vista 32bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
AmRuLeZ schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:51:
[...]

The MediaPortal installer won't run on the following versions:

* Windows 2000 and older editions
* Windows XP 32-bit Edition before Service Pack 2
* Windows XP 64-bit Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 21:41
Ik volg deze thread al een tijdje en denk nu eindelijk mijn keuze gemaakt te hebben, te weten :

AMD Athlon X2 4850e € 57,68
Antec NeoHE 430, 430W (ATX12V 2.2) € 61,45
Digital Everywhere FloppyDTV C/CI € 149,-
Mascom AlphaCrypt Classic € 109,-
Gigabyte GA-MA78GM-S2H € 62,67
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2 € 27,38
Microsoft Windows Vista Home Premium € 81,93
2xSamsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB € 49,90 maakt € 99,80
Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard € 29,90
Zalman CNPS8700 NT € 40,65
Totaal € 720,- excl. verzendkosten

Als kast wil de Dvine MCE303 zwart gaan gebruiken. Afbeeldingslocatie: http://www.dvinehtpc.com/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=1&Itemid=19

Deze zal komen op ca. € 160,- incl transport, excl evt douanekosten. Totaal € 880,-.

Paar vraagjes :

1) case kent maar 1 st 80mm fan, zal het stil genoeg zijn? Is een low power setup dus ik hoop op weinig warmteproduktie dus weinig koeling nodig dus weinig herrie
2) Iemand enig idee of alles zal passen. Volgens mij wel maar ben hier een newbee in. Heb in ieder geval driftig gebruik gemaakt van ideen van andere op dit forum :)
3) Pak 2 x harde schijf omdat ik me heb laten vertellen dat dit beter is om opnames van TV ed te scheiden van de systeemschijf. Tevens wil ik gedownloade HDfilms gaan kijken. Liever had ik 1 x 1 TB Samsung genomen wegens vermogenopname. Iemand hier ervaring mee? :?
4) Er zijn mensen die gebruiken 4 GB RAMgeheugen. Is dit nodig of is 2 Gb voor HTPC gebruik incl. downloaden ed genoeg?

Enig ander commentaar hoor/lees ik graag. :*)

Bvd.

Vostro1000 en Dimension9150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ik wil ook een HTPC in elkaar gaan zetten binnenkort. Ik heb alleen één grote twijfel: Intel of AMD.

Het probleem zit hem hierin, ik wil graag mijn htpc zo zuinig mogelijk hebben en ik weet van veel ervaringen hier op GoT dat met de 4850e + 780G van AMD een systeem van 50 watt in idle mogelijk moet zijn.
Het probleem wat ik met deze combi heb is dat ik niet weet hoe hij presteert bij niet-hardware-accelerated HD beeldmateriaal. Ik zag ook reviews over de intel E8200 waar gemeld wordt dat de E8200 in idle 3 watt verstookt en in 100% load maar 30 watt. Op zich behoorlijk zuinig, alleen omdat de E8200 geen onboard geheugencontroller heeft kom je met een vergelijking van puur de processoren eigenlijk bedrogen uit.

De keuze hangt tussen de volgende 2 setjes:
Intel
- C2D E8200
- intel G45 bordje

AMD
- 4850
- Gigabyte 780G mobo

Bij beide setjes zou ik er een 3450 bij zetten omdat ik nog S-video nodig heb voor m'n CRT tv, dat is dus geen argument voor/tegen. Het gaat me puur om zuinigheid vs. mogelijkheid om non-hardware-accelerated hd beeldmateriaal af te kunnen spelen. Heeft iemand hier een mening of bronnen met benchmarks over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-10 00:27
Strand zelf op vaag probleem

Pole to pole mkv 1080p versie speelt goed af (cpu max 80 procent)

Maar wanneer ik powerdvd 8 installeer (werking uvd) zie ik toch afentoe een schokje verschijnen bij de vogel scene.

Nu wou ik dan graag voor bluray en dergelijke mijn uvd graag kunnen gebruiken, en voor de mkv bestanden coreavc. Alleen hier gaat het mis want zodra in coreavc als prefered zet werkt het toch niet en blijft hij afentoe schokken. Zodra powerdvd uninstall werkt ie weer prima maar kan ik geen gebruik maken van uvd voor bluray,quicktimetrailers e.d.

Iemand hier ook problemen mee ?

Setup

Amd Athlon 64 x2 5200+
Asus M3A78 780g chipset
2 GB Geheugen
Vista media center 32 bit

Codecs

Coreavc
K-lite
powerdvd 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Laatst online: 07-07 22:44
In je quote staat niks over vista, daarnaast heb ik het gewoon draaien op vista ultimate 64bit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
Weet eigelijk niet of dit binnen deze thread valt maar omdat ik hem wil aansluiten op mijn nog te bouwen HTPC waag ik het erop :)

Ik ben geen audiofiel maar wil wel een CD'tje, radio ed gaan luisteren met mijn HTPC en gelijk het geluid van mijn TV was leuker maken.

Ik dacht daarom aan de een setje Logitech Z cinema.

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/615/jpg/5766.1.0.jpg

Krijg ik gelijk wat surround geluid. Wil Vista PRemium gaan gebruiken. Iemand enige ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Rensh schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:42:
Weet eigelijk niet of dit binnen deze thread valt maar omdat ik hem wil aansluiten op mijn nog te bouwen HTPC waag ik het erop :)

Ik ben geen audiofiel maar wil wel een CD'tje, radio ed gaan luisteren met mijn HTPC en gelijk het geluid van mijn TV was leuker maken.

Ik dacht daarom aan de een setje Logitech Z cinema.

[afbeelding]

Krijg ik gelijk wat surround geluid. Wil Vista PRemium gaan gebruiken. Iemand enige ervaring hiermee?
Wat je daarmee krijgt is geen échte surround he. Of je dat goed genoeg vind is aan jou natuurlijk maar ik ben persoonlijk van mening dat wanneer je zoveel geld uitgeeft aan iets dat je moet zorgen dat je het kan uitbreiden (aka losse componenten kopen ofzo)
Anders zou ik gewoon voor 60 euro een normaal 2.1 setje halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
ronaldlokers schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:12:
[...]

In je quote staat niks over vista, daarnaast heb ik het gewoon draaien op vista ultimate 64bit :P
8)7 verkeerd gekeken
Rensh schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:36:
Paar vraagjes :

3) Pak 2 x harde schijf omdat ik me heb laten vertellen dat dit beter is om opnames van TV ed te scheiden van de systeemschijf. Tevens wil ik gedownloade HDfilms gaan kijken. Liever had ik 1 x 1 TB Samsung genomen wegens vermogenopname. Iemand hier ervaring mee? :?
4) Er zijn mensen die gebruiken 4 GB RAMgeheugen. Is dit nodig of is 2 Gb voor HTPC gebruik incl. downloaden ed genoeg?

Enig ander commentaar hoor/lees ik graag. :*)

Bvd.
3. Tja waarom is dat beter? Performance? kan me niet voorstellen dat je dat gaat merken.
Als je er wel voor kiest ga je dan 500GB gebruiken voor je systeem (OS)? en de andere 500GB voor de HDfilms en opnames?. Dan kan je natuurlijk beter een 80gb (kleinste volgens mij wat nog verkrijgbaar is) kopen als systeem/OS schijf. Schild weer in de portemonnee.
4. Je moet het met 2 Gb wel aankunnen.

[ Voor 66% gewijzigd door maxjuh op 20-08-2008 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Laatst online: 19:44

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

AmRuLeZ schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:51:
[...]

Omdat er nog steeds veel drivers zijn die niet werken op 64bit.
De MCE replacement driver werkt bv. niet, en zo zijn er nog wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
maxjuh schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:08:
[...]

8)7 verkeerd gekeken

[...]

3. Tja waarom is dat beter? Performance? kan me niet voorstellen dat je dat gaat merken.
Als je er wel voor kiest ga je dan 500GB gebruiken voor je systeem (OS)? en de andere 500GB voor de HDfilms en opnames?. Dan kan je natuurlijk beter een 80gb (kleinste volgens mij wat nog verkrijgbaar is) kopen als systeem/OS schijf. Schild weer in de portemonnee.
4. Je moet het met 2 Gb wel aankunnen.
Bedankt. Gedachte was 500 GB voor OS + download films (2 partities) en 500 GB voor TV opnames en opslag diverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halllo,

Ik ben momenteel bezig om zelf een Multimedia centre te bouwen.
De onderdelen die ik in gedachten had zijn:
Keus 1:
-Behuizing-
Antec NSK1380 95,00
-Moederbord-
Asus P5E-VM HDMI 105,00
-Proccessor-
Intel Core 2 Duo E8400 149,00
-Geheugen-
Kingston ValueRAM 4 GB DDR2-800 Kit 62,00
-Geluidskaart-
Creative X-Fi Xtreme Audio I/O OEM 39,00
-HDD-
Samsung SpinPoint F1 750GB 79,90
Samsung SpinPoint T 500GB (system-schijf) 57,00
-DVD-brander-
Pioneer DVR-215DBK (SATA/150) 29,00
TOTAAL 615,90

Keus 2:
BEHUIZING
Antec NSK1380 95,00
MOEDERBORD
Gigabyte MA78GM-S2H 69,00
PROCESSOR
AMD Phenom™ X4 Quad 9850 175,00
GEHEUGEN
Kingston ValueRAM 4 GB DDR2-800 Kit 62,00
AUDIOKAART
Creative X-Fi Xtreme Audio I/O OEM 39,00
HDD
Samsung SpinPoint F1 750GB 79,90
Samsung SpinPoint T 500GB (system-schijf) 57,00
DVD
Pioneer DVR-215DBK (SATA/150) 29,00
TOTAAL 700,90

OS voor beide systemen zou zijn: WINDOWS XP MCE 2005

Met de behuizing zit ik nog sterk in twijfel, of deze de Antec NSK1380 of de Antec Fusion Black of Centarea Power HTPC Case. Iemand opmerkingen, waarom de ene wel of juist niet!?

De TV waar deze HDMI op aangesloten word is een Samsung LE40M87B (max. resolutie: 1920 x 1080 pixels).

De geluidskaart doe ik omdat deze een optische uitgang heeft, die aangesloten word op een BOSE Lifestyle V20 geluids-set.

Over de Koeling heb ik hier niet gesproken... Kan iemand mij hiermee helpen? heb met koeling en dergelijke toch niet zo heel veel ervaring.

Blu-ray wil ik niet, heb al een PS3... en Nee, deze wil ik niet gaan gebruiken als media centre.

Wat zou jullie keuze zijn?
Iemand anders nog andere goeie/betere ideeën?
Ik zie graag reacties tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die X4 zou ik vervangen door een lagere. Een X9550 en die onderclocken. Eigenlijk zou je gewoon een X2 4850e+ moeten nemen. Die is veel zuiniger. Heeft die Extreme Audio wel wat jij nodig hebt? Als systeemschijf zou ik de F1 van 320GB doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmRuLeZ schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:45:
[...]

Waar is de Fusion 430 nog leverbaar? Ik heb geen één winkel gevonden die ze nog voorraadig heeft...
Gewoon even zoeken op ebay.de, staan nog wel een aantal op.
ik heb daar gister ook nog een fusion 430 besteld, verkooppijs 139 euro, verzendkosten 20 euro, net mail gehad van UPS de kast word morgen bezorgd.

dit is de zaak waar ik hem vandaan heb: www.friese-it.de

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:48:
Die X4 zou ik vervangen door een lagere. Een X9550 en die onderclocken. Eigenlijk zou je gewoon een X2 4850e+ moeten nemen. Die is veel zuiniger. Heeft die Extreme Audio wel wat jij nodig hebt? Als systeemschijf zou ik de F1 van 320GB doen.
Die audio kaart heeft 1 optical out... Dat is wat ik nodig ben. Meer niet..
over de systeemschijf gesproken kan idd kleiner... ben je toch nog stukje minder geld kwijt..

Over de processor heb je gelijk, maar heb liever een sterke processor omdat er onboard videokaart in zit!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmRuLeZ
[...]

Gewoon even zoeken op ebay.de, staan nog wel een aantal op.
ik heb daar gister ook nog een fusion 430 besteld, verkooppijs 139 euro, verzendkosten 20 euro, net mail gehad van UPS de kast word morgen bezorgd.

dit is de zaak waar ik hem vandaan heb: www.friese-it.de
dank je wel! Ga hem denk ik ook daar bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmRuLeZ
HIDMAN-X schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:10:
[...]

Omdat er nog steeds veel drivers zijn die niet werken op 64bit.
De MCE replacement driver werkt bv. niet, en zo zijn er nog wel meer.
Bedankt voor je reactie. Had al een vermoeden dat het met de comptabiliteit te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Dan kan je beter de 9350e kopen die een TDP van 65Watt. Ik zou dan niet voor de 4850e gaan omdat je dan geen post processing hebt, ga zelf ook voor de 9350e.

@AmRuLeZ. Het is gebruikelijk om niet twee keer achter elkaar te posten. Dus even edition of gelijk in een keer posten.

[ Voor 10% gewijzigd door maxjuh op 20-08-2008 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La_Pazz
knakworst schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:20:
[...]

pricewatch: Asus M3A78-EMH HDMI

Deze heeft naast HDMI ook DVI. Kun je dan niet met een DVI -> HDMI converter 2 HDMI poorten creeren?

Let wel: Ik denk dat je maar 1 digitale uitgang tegelijk kan gebruiken. Je kan dus ook overwegen om VGA voor je beamer te gebruiken. Afhankelijk van de beamer maakt dat denk ik niet veel uit in de kwaliteit. Er bestaan volgens mij ook VGA -> component kabels, maar ik weet niet wat dat met de kwaliteit doet...
Mmm, da's wel een slim idee. HDMI en DVI->HDMI en daarnaast de vga uitgang voor een 7" touchscreen, dat zou het ultieme zijn. Dus 3 video uitgangen toch? En dat er maar 1 actief is, geeft niet, want we kijken toch maar naar 1 scherm tegelijk (hmm doet die touchscreen het dan nog?).

Het liefst schakel ik mbv mijn receiver en die heeft alleen component/spdif in (was toen het je-van-het). En het DVD beeld is nu ook subliem. Maar HDMI is theoretisch beter. Ik zag inderdaad het bestaan een VGA-naar-Component kabel (bijv. hier - er zit hier toch geen conversie chip in oid?) Met die Component kan ik dan naar mijn receiver toe en daar video schakelen. Twijfel, twijfel...

Daarnaast: weet iemand of het geluid over SPDIF blijft bestaan als je Blueray of ander hdcp content materiaal afspeelt? Of gaat ook die spdif uit? Ik begreep dat de mkv's over hdmi wel spdif geluid geeft.

En nu ik toch bezig ben: Ik begrijp uit recente posts dat de 4850e cpu wel degelijk de vogelscene goed afspeelt - dus voldoet voor de zwaarste scenes? Ik twijfel tussen deze of toch een maatje zwaarder. Dat ie 45 watt is vind ik een grote pré.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

maxjuh schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 23:11:
[...]

Dan kan je beter de 9350e kopen die een TDP van 65Watt.
Fout.
check dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Question Mark schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 08:00:
[...]

't ding is ongeveer 15 cm hoog. You do the math...
Had ik dus niet gedaan. Sterker nog: zelfs helemaal niet bij nagedacht dat dat misschien niet zou passen... Heb dus een Ninja "Mini" over nu... 8)7 |:(

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:59:
[...]

Die audio kaart heeft 1 optical out... Dat is wat ik nodig ben. Meer niet..
over de systeemschijf gesproken kan idd kleiner... ben je toch nog stukje minder geld kwijt..

Over de processor heb je gelijk, maar heb liever een sterke processor omdat er onboard videokaart in zit!:)
Gaat niet om kleiner, gaat om sneller ;). Sterker hoeft dus niet he ;). Het is gewoon dat je dan 4 cores hebt. Die helpen allemaal met decoden mee. Je kan dus wat in kloksnelheid besparen en dus ook in verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
We worden dus gewoon weer bedonderd. Maar dan vraag ik me wel af of ze bij de test van H.264 ook de GPU aanspreken voor het decoden (geen zin om hele artikel te lezen).

Verwijderd

Hoezo bedonderd? CPU's worden toch al jaren op verschillende snelheden en standen geleverd? Wat is hier anders aan?

• westergas

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 00:01:
Hoezo bedonderd? CPU's worden toch al jaren op verschillende snelheden en standen geleverd? Wat is hier anders aan?
Staat duidelijk in het artikel. Je betaald meer voor een "zuinige" cpu terwijl als je een goedkoperere cpu iets underklokt je een snellere, net zo zuinige cpu hebt voor minder geld :*)

Béétje tweaker gaat dus voor die oplossing en laat de "E" phenoms voor wat ze zijn.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

maxjuh schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 23:11:
[...]
Dan kan je beter de 9350e kopen die een TDP van 65Watt. Ik zou dan niet voor de 4850e gaan omdat je dan geen post processing hebt, ga zelf ook voor de 9350e.
Waarom zou je met een 4850E geen post processing hebben?

Post processing is toch gewoon "beeldverbetering" wat door CPU of GPU uitgevoerd wordt? Door een iets tragere CPU te nemen vervalt de optie om postprocessing in te gaan zetten toch niet?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• maxjuh
Question Mark schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:08:
[...]

Waarom zou je met een 4850E geen post processing hebben?

Post processing is toch gewoon "beeldverbetering" wat door CPU of GPU uitgevoerd wordt? Door een iets tragere CPU te nemen vervalt de optie om postprocessing in te gaan zetten toch niet?
Het heeft niet zozeer met de snelheid van de CPU te maken maar meer met de snelheid van de HyperTransport bus. De Phenom heeft HyperTransport 3.0 wat het mogelijk maakt dat Avivo of PureVideo er post processing overheen kan gooien.

Verwijderd

w3sTErGaS schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 07:43:
[...]

Staat duidelijk in het artikel. Je betaald meer voor een "zuinige" cpu terwijl als je een goedkoperere cpu iets underklokt je een snellere, net zo zuinige cpu hebt voor minder geld :*)

Béétje tweaker gaat dus voor die oplossing en laat de "E" phenoms voor wat ze zijn.
Jah en een beetje tweaker klokt een goedkopere processor over in plaats van de duurdere te kopen die op een hogere snelheid loopt. Dit is toch precies het zelfde alleen dan is ie standaard zuiniger en lager geklokt. : 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 10:54 ]

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 16:59

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:53:
[...]

Jah en een beetje tweaker klokt een goedkopere processor over in plaats van de duurdere te kopen die op een hogere snelheid loopt. Dit is toch precies het zelfde alleen dan is ie standaard zuiniger en lager geklokt. : 8)7
En in het artikel staat dat de 9350e versie niet goed te overklokken is, 250 MHz kregen ze er met moeite uit en de 9350e is duurder dan de 9550 en de 9550 loop standaard al op 2.2 GHz ipv 2.0 GHz.
Het kwam er iig op neer dat je meer bang for bucks krijgt bij de 9550 als je die met een lager voltage en lagere kloksnelheid laat lopen, zelfs nog beter/zuiniger dan bij de 9350e. En heb je later meer power nodig dan klok je hem weer hoger, maar dan is ie minder zuinig natuurlijk.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:46:
Halllo,

Ik ben momenteel bezig om zelf een Multimedia centre te bouwen.
De onderdelen die ik in gedachten had zijn:
Keus 1:

Intel based.............

Keus 2:

AMD based.........

...............

De geluidskaart doe ik omdat deze een optische uitgang heeft, die aangesloten word op een BOSE Lifestyle V20 geluids-set.

........

Wat zou jullie keuze zijn?
Iemand anders nog andere goeie/betere ideeën?
Ik zie graag reacties tegemoet.
Ten eerste klopt je prijsvergelijk niet helemaal; volgens mij komt je Intel based idd op 615,90, maar komt je AMD based niet op 700,90 maar op 605,90, scheelt een jas!!

Als je al Intel based zou gaan zou ik niet die moederbord nemen (G35 chip), maar 1 met de (nieuwe) G45 chip, bijv. de Asus P5Q-EM

Een aparte geluidskaart zou ik ook niet doen, op de MA78GM-S2H en op de Asus P5Q-EM zit een optische S/PDIF uitgang en die moet prima voldoen. Zo niet dan kun je later altijd nog een aparte kaart nemen. (Op de P5E-VM HDMI zit std. geen optische uitgang, maar die is middels een s/pdif bracket makkelijk 'toe te voegen', ook geen directe noodzaak voor een aparte geluidskaart alleen voor dit doel)

[ Voor 15% gewijzigd door kaajee op 21-08-2008 11:23 ]

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:35
Hoi, ik kom koud de draad binnenvallen :)
(hooguit een uurtje gelezen)

Ik wil een HTPC bouwen voor het streaming afspelen van media.
De content komt via een netwerk kabel van m'n server.

Nu doe ik dat met een XBMC op een XBOX en dat werkt geweldig.
Helaas geen ondersteuning voor hoge resoluties.

Nu wil ik iets bouwen met wat wel de hogere resoluties aankan en in simpelheid van de bediening in de buurt komt van de oude XBOX. Windows XP heeft hier sterk de voorkeur.
Ik zit nog even aan scart vast tot de nieuwe TV komt. Audio is optical.

Belangrijkste vragen voor me zijn het snel opstarten en binnenkomen in het XBMC menu
Maar ook bot uitzetten mbv een master/slave stekkerdoos als de TV uitgaat.
En het moet echt fluisterstil en als het even kan heel zuinig worden

Kunnen jullie me wat op weg helpen hiermee ?
De Antec Fusion lijkt me een leuke start, maar ik ben nog erg flexibel.

Verwijderd

maxjuh schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:28:
[...]

Het heeft niet zozeer met de snelheid van de CPU te maken maar meer met de snelheid van de HyperTransport bus. De Phenom heeft HyperTransport 3.0 wat het mogelijk maakt dat Avivo of PureVideo er post processing overheen kan gooien.
Inderdaad de Phenom's kunnen hiermee overweg... en aangezien de videokaart gebruik maakt van Avivo zou dit een ideale processor zijn...

Nu zit ik eigenlijk nog te twijfelen met het geheugen.. 800 Mhz of 1066 Mhz! Is de snelheid aanzienlijk te merken? Het mobo is hier namelijk wel helemaal op voorbereid....

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

maxjuh schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:28:
[...]
Thx voor het antwoord :) .

Inmiddels zelf ook gevonden:
HyperTransport 3.0 capability (5.2GT/s+ interface) is included and is extremely important in extracting every last ounce of performance out of the HD 3200 graphics core. AMD recommends the Phenom processor family (Ed: not just to sell out stocks of B2 processors) in order to fully take advantage of the performance offered by the HD 3200. With a Phenom onboard, the HD 3200 will perform post-processing on high-definition content and it makes a difference in image quality and fluidity during 1080p playback.

• kaajee
La_Pazz schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 23:17:
[...]

Mmm, da's wel een slim idee. HDMI en DVI->HDMI en daarnaast de vga uitgang voor een 7" touchscreen, dat zou het ultieme zijn. Dus 3 video uitgangen toch? En dat er maar 1 actief is, geeft niet, want we kijken toch maar naar 1 scherm tegelijk (hmm doet die touchscreen het dan nog?).

Het liefst schakel ik mbv mijn receiver en die heeft alleen component/spdif in (was toen het je-van-het). En het DVD beeld is nu ook subliem. Maar HDMI is theoretisch beter. Ik zag inderdaad het bestaan een VGA-naar-Component kabel (bijv. hier - er zit hier toch geen conversie chip in oid?) Met die Component kan ik dan naar mijn receiver toe en daar video schakelen. Twijfel, twijfel...
.................
Zou kunnen; paar overwegingen: de DVI uitgang op het beoogde Asus board is een DVI-D (only), dus alleen maar een digitaal signaal, dus met een DVI-component kabel bereik je niets, want component is toch echt nog analoog en dat haal je dus niet uit die DVI-Component kabel.
En een standaard VGA_naar_component kabel is ook niet zo eenvoudig, ik quote:
"een VGA naar component kabel is alleen maar een kabel, die gaat dus geen video signalen converteren. VGA wordt als synoniem gebruikt voor RGBHV (Rood, Groen, Blauw, Horizontale en Verticale sync) wat een totaal ander signaal is dan component video (waar Y, Cb, Cr mee bedoeld wordt). Je kan wel het één in het ander converteren, maar daar heb je echt een prijzig kastje voor nodig die dat kan. Ik zou zoiets nooit kopen, zonde van je geld."

DVI en HDMI tegelijk gaat dus idd niet, combi is alleen maar analoog icm digitaal, dus VGA icm met of DVI of HDMI.
Dus een 7"schermpje analoog (middels VGA) aansluiten icm met een HDMI/DVI scherm. Denk er dan welaan dat je clone zult willen draaien en dat dus je 7"schermpje wel de (hoge) resoluties die naar HDMI/DVI uitgestuurd zal worden moet ondersteunen.

En het zou kunnen dat het schakelen tussen de HDMI en DVI uitgang via de BIOS zou moeten, en dat lijkt me niet wenselijk. In de manual/bios van het moederbord staat een optie: vbios type, met als keuzes: [dvi] of [hdmi]..........

• tymiek

tymiek

Wat ik me nou afvraag n.a.v. dit artikel is het volgende.
Zij gebruiken een 9550 met een TDP van 95W, maar de 9650 en 9750 zijn beide ook in 95W te krijgen. Zou hetzelfde verhaal dan opgaan met een lichte marge meer in de snelheid? Ik denk zelf van wel, maar ik kan er niets over vinden. Want ik ga dan liever voor die paar tientjes meer voor een hogere snelheid (niet dat ik dat nu ga gebruiken, maar in de toekomst misschien).

Verwijderd

tymiek schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:13:
[...]

En in het artikel staat dat de 9350e versie niet goed te overklokken is, 250 MHz kregen ze er met moeite uit en de 9350e is duurder dan de 9550 en de 9550 loop standaard al op 2.2 GHz ipv 2.0 GHz.
Het kwam er iig op neer dat je meer bang for bucks krijgt bij de 9550 als je die met een lager voltage en lagere kloksnelheid laat lopen, zelfs nog beter/zuiniger dan bij de 9350e. En heb je later meer power nodig dan klok je hem weer hoger, maar dan is ie minder zuinig natuurlijk.
Daar gaat het helemaal niet om, lees beter |:( . Het gaat er om dat STANDAARD een processor zuiniger word geleverd. Net zoals processoren op hogere snelheid worden geleverd. Dat wij tweakers ZELF goedkopere processors het zelfde kunnen laten doen is heel wat anders. Dus van bedondering is geen sprake, net zo min als dat het bedondering is dat er processoren zijn die op hogere snelheden lopen. Die zijn toch ook duurder?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 12:23 ]

• BW83
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 12:02
Vooraf gaand aan deze post moet ik erbij zeggen dat ik ivm vele van jullie vast een noob ben, dus soms komt het misschien wat dom over :)

Ik ben momenteel ook de mogelijkheden aan het onderzoeken voor een HTPC. Mocht ik uiteindelijk overgaan tot aankoop dan wil ik het graag zo samenstellen dat ik, naast het multi-media, er ook op kan gamen. Nou is het sowieso de vraag of dat wel (goed) mogelijk is, of dat ik daar beter niet aan kan beginnen.

Ik heb al rondgekeken op het internet en in dit topic, en heb al een beetje een idee wat het moet gaan worden:
Behuizing: Antec Fusion 2 Zilver (dit is toch niet het model met problemen met het display?)
Moederbord: Asus P5K-VM
Processor: Intel E2160 (die ik wil gaan overklokken)
Harde Schijf: twijfel tussen de Samsung Spinpoint T166 500GB of de F1 750GB (welke is stille/koeler?)
Videokaart: Sapphire Radeon HD 4850 512 MB, PCI-e 16x
Geheugen: Kingston HyperX Dual Channel 4096 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2
Optisch: Moet nog een keuze maken, suggesties voor een stille? Geen BlueRay iig.
Processorkoeling: Scythe Mini Ninja leek me een goede keuze
Graka-koeling: Artic Accelero Twin Turbo
TV-kaart: Asus My Cinema-P7131
Verder moet er nog een draadloos toetsenbord bij (AB zit bij de TV-kaart). Waarschijnlijk wordt dat die Trust incl muisbal.

Even een toelichting op mijn gemaakte keuze. Ten eerste had ik deze processor in gedachte omdat deze goedkoop is en goed over te klokken is. Nou had ik het idee om dat overklokken softwarematig te doen, zodat ik hem bij normaal gebruik op stock snelheden kan laten draaien, maar als ik ga gamen of andere zware applicaties ga draaien, dat ik hem dan gemakkelijk kan opschroeven. Wat is jullie mening hierover? Is deze processor trouwens redelijk zuinig (stock)? De keuze voor het moederbord is mede hierdoor gemaakt, ivm de goede overklokbaarheid (correct me if i'm wrong).
Verder heb ik bij de keuze van de graka rekening gehouden met het feit dat ik nu nog gebruik maak van een "crt-tv", en dus wilde ik graag een s-video uitgang. Tegen de tijd dat ik een HD-TV neem kan ik via een DVI-HDMI adapter via HDMI de HTPC op de TV aansluiten. Is dit een goed plan, of raden jullie me aan om iets te zoeken met een directe HDMI-aansluiting?

Tenslotte: Is deze opstelling qua stilte/koeling geschikt, of wordt ie op deze manier te warm of lawaaierig?
Mocht ik nog iets vergeten zijn in mijn opstelling dan hoor ik het graag. Ik heb dit samengesteld op Salland Automatisering, en ik kom uit op €650 à €700 ongeveer. Dat vind ik behoorlijk acceptabel voor de doeleinden van het syteem.

• tymiek

tymiek

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:19:
[...]

Daar gaat het helemaal niet om, lees beter |:( . Het gaat er om dat STANDAARD een processor zuiniger word geleverd. Net zoals processoren op hogere snelheid worden geleverd. Dat wij tweakers ZELF goedkopere processors het zelfde kunnen laten doen is heel wat anders. Dus van bedondering is geen sprake, net zo min als dat het bedondering is dat er processoren zijn die op hogere snelheden lopen.
Klopt dat het artikel over bedondering gaat (eigenlijk ook niet, ze zeggen alleen wat wij al lang weten dat er idd dezelfde chips onder ander namen/specs worden vrijgegeven en dat is niet bedonderen, kijk maar naar volkswagen/audi enzo), maar daar hebben wij (behalve maxjuh :P)het nergens over gehad wij hebben het over het feit dat wij wel weten welke keuze we dan zullen maken. En dat maakt dan niet uit of zij het bedonderen vinden, wij profiteren daarvan :P

• maxjuh
tymiek schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:28:
[...]

maar daar hebben wij (behalve maxjuh :P)het nergens over gehad wij hebben het over het feit dat wij wel weten welke keuze we dan zullen maken. En dat maakt dan niet uit of zij het bedonderen vinden, wij profiteren daarvan :P
Ik heb het artikel niet gelezen en mijn korte reactie was dan ook meer gericht op het feit dat de 9350e een tdp van 65Watt heeft en in het artikel het daar makkelijk bovenkomt. Of ik met de term tdp niet goed begrijpen.

Verwijderd

ummm ooit gehoord van total systeem power consumption? Dit is namelijk echt niet alleen de proc die daar aan wattage word weer gegeven hoor ;).

• maxjuh
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:49:
ummm ooit gehoord van total systeem power consumption? Dit is namelijk echt niet alleen de proc die daar aan wattage word weer gegeven hoor ;).
Heb ook niet echt goed gekeken (even snel op het einde van de avond) :X

• V33r
In een zaakje in ijsselstein hebben ze er nog een paar alleen geen zwarte die heb ik ;)
AmRuLeZ schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:45:
[...]

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 16:27
maxjuh schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:57:
[...]

Ik heb het artikel niet gelezen en mijn korte reactie was dan ook meer gericht op het feit dat de 9350e een tdp van 65Watt heeft en in het artikel het daar makkelijk bovenkomt. Of ik met de term tdp niet goed begrijpen.
De term TDP wordt vaak, verkeerd, geïnterpreteerd als opgenomen vermogen. Echter TDP staat voor Thermal Design Power en geeft weer hoeveel koel vermogen er benodigd is om binnen de specificaties van de fabrikant te blijven. Dat dit enigszins met het stroomverbruik te maken heeft wil niet zeggen dat alle CPU's met een TDP van 65W dezelfde hoeveelheid stroom verbruiken.

"If it ain't broke, don't fix it!"

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Helemaal correct :)

Wiki over TDP

Specs: GamePC HTPC Server

• maxjuh
Gerritjuh schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 16:54:
[...]

De term TDP wordt vaak, verkeerd, geïnterpreteerd als opgenomen vermogen. Echter TDP staat voor Thermal Design Power en geeft weer hoeveel koel vermogen er benodigd is om binnen de specificaties van de fabrikant te blijven. Dat dit enigszins met het stroomverbruik te maken heeft wil niet zeggen dat alle CPU's met een TDP van 65W dezelfde hoeveelheid stroom verbruiken.
Ja het is mij bekend dat het met het koel vermogen heeft te maken. Heb er wel is een artikel op t.net over gelezen en de verschillende methodes om de TDP te bepalen per fabrikant schijnen ook nogal is te verschillen.

Verwijderd

kaajee schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:22:
[...]

Ten eerste klopt je prijsvergelijk niet helemaal; volgens mij komt je Intel based idd op 615,90, maar komt je AMD based niet op 700,90 maar op 605,90, scheelt een jas!!

Als je al Intel based zou gaan zou ik niet die moederbord nemen (G35 chip), maar 1 met de (nieuwe) G45 chip, bijv. de Asus P5Q-EM

Een aparte geluidskaart zou ik ook niet doen, op de MA78GM-S2H en op de Asus P5Q-EM zit een optische S/PDIF uitgang en die moet prima voldoen. Zo niet dan kun je later altijd nog een aparte kaart nemen. (Op de P5E-VM HDMI zit std. geen optische uitgang, maar die is middels een s/pdif bracket makkelijk 'toe te voegen', ook geen directe noodzaak voor een aparte geluidskaart alleen voor dit doel)
Je hebt idd gelijk! Behoorlijk rekenfoutje van mij... ik zag later pas dat de MA78GM-S2H een optisch uitgang heeft...! >:) Dus de geluidskaart die valt ook weg...

Ik denk toch dat ik voor de AMD based ga!!
Bedankt voor het herstel-reken-foutje!:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en wat dat betreft ook een noob, maar ik wil graag een HTPC in elkaar zetten. Ik heb het volgende bij elkaar gezet en graag zou ik willen weten of dit ook nog een beetje werkt. Ik wil de htpc gebruiken als muziek DVD jukebox en het bekijken van 1080p films.

- Antec Fusion Black (430W)
- Duo core e8500
- Gigabyte GA-EG43M-S2H
- Samsung Spinpoint 1TB
- Geil 4GB 800 kit

Ik ben momenteel ook in het bezit van een Q9300 (oc 3000 mhz) met een asus p5k-pro mobo,
Club3d Hd3850 (OC) en 4 gb geil 1066mhz. Vista Ultimate (64bit)

En ik heb net de blu-ray Planet earth met de vogel scene afgespeeld maar alleen bij deze scene loopt ie niet soepel. De rest van de film is alles 100% in orde. Weet iemand misschien ook waaraan dat kan leggen? Ik heb de speler VLC gebruikt.

Misschien leg ik alles wel een beetje omslachtig uit maar hoop toch dat iemand mij een antwoord kan geven op mijn vragen.

Vriendelijke Groet

Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Als alles perfect loopt, behalve die ene scene, zou ik het zo laten...
Probeer anders eens op je bestaande hardware je disk te formatteren en alles opnieuw (incl. de laatste drivers) te installeren. Meestal levert dat ook al winst op. Probeer het ook eens zonder OC. Wellicht dat je tegen een stabiliteitsprobleempje in een klein ge-OCt deeltje oploopt, dat alleen tijdens die scene zichtbaar wordt...

Een nieuwe kun je altijd nog kopen...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La_Pazz
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:43:
...
En ik heb net de blu-ray Planet earth met de vogel scene afgespeeld maar alleen bij deze scene loopt ie niet soepel. De rest van de film is alles 100% in orde. Weet iemand misschien ook waaraan dat kan leggen? Ik heb de speler VLC gebruikt.
..
En als je CoreAVC gebruikt? Jou cpu moet deze scene toch ruimschoots aankunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 20:04:
[...]

Je hebt idd gelijk! Behoorlijk rekenfoutje van mij... ik zag later pas dat de MA78GM-S2H een optisch uitgang heeft...! >:) Dus de geluidskaart die valt ook weg...

Ik denk toch dat ik voor de AMD based ga!!
Bedankt voor het herstel-reken-foutje!:P
Ik hoop wel dat je een X4 van een stapje lager pakt, anders heeft die zuinige chipset nog weinig nut :P. En ook RMClock gaan gebruiken als je hem gebouwd hebt. :>
hallo allemaal,

*knip*

Ik ben momenteel ook in het bezit van een Q9300 (oc 3000 mhz) met een asus p5k-pro mobo,
Club3d Hd3850 (OC) en 4 gb geil 1066mhz. Vista Ultimate (64bit)

Misschien leg ik alles wel een beetje omslachtig uit maar hoop toch dat iemand mij een antwoord kan geven op mijn vragen.

Vriendelijke Groet

Danny
Om de UVD te gebruiken moet je volgensmij een ander programma gebruiken. Ik dacht dat je powerDVD moest gebruiken. Ik zou als ik jouw was eens even goed gaan inlezen over de UVD. Er zitten namlijk nog al wat haken en ogen aan wanneer hij wel en niet werkt.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-10 16:38

mphilipp

Romanes eunt domus

En ik heb net de blu-ray Planet earth met de vogel scene afgespeeld maar alleen bij deze scene loopt ie niet soepel. De rest van de film is alles 100% in orde. Weet iemand misschien ook waaraan dat kan leggen?
Ik heb al eerder in de andere topic gesteld dat die scene in de geripte versie volgens mij niet helemaal lekker ge-encode is. Ik heb de originele HD-DVD en de scene direct ná de vogelscène heeft nóg meer Mb/s. Ik weet niet uit het hoofd hoeveel, maar die scene zou dan helemaal moeten stotteren. En dat doet ie wonder boven wonder niet. Ik vermoed dat de encoder daar ergens de mist in gaat.

Begrijp me goed: die vogelscène is zwaar (ik meen 30Mb/s) maar niet de zwaarste uit de film. Leuke benchmark, maar niet meer dan dat. Staar je er niet op blind.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja oke ik begrijp het allemaal een beetje.

Ik ga nog wel even een beetje verder rommelen.

Ieder geval bedankt voor de reactie's.

Nou vroeg ik mij alleen af of het HTCP systeem wat ik heb samen gesteld nog een beetje wil werken.Ik wil het deze week eigenlijk al gaan bestellen en het is toch wel weer geld wat je erin pompt en het zou zonden zijn als het dan maar weer voor de helft werkt
Ik zou graag wat meningen willen horen. Ik doel dan op:

Antec Fusion Black (430w)
Intel E8500
4GB DDR2 800
Gigabyte GA-EG43M-S2H (chipset G43, onboard HDMI, Grafiche Chip X4500, Optichse line out,)
Samsung spinpoint 1TB
Dvd Brander (met de tijd een blue-ray brander/speler)

Ik wil dit systeem eigenlijk alleen maar gebruiken als mediacenter en voor het afspelen van 1080p films op mijn samsung lcd 46 inch. Dus niet echt voor games te spelen.

Graag hoop ik op een reactie's
Alsnog bedankt

Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:21:
Antec Fusion Black (430w)
Intel E8500
4GB DDR2 800
Gigabyte GA-EG43M-S2H (chipset G43, onboard HDMI, Grafiche Chip X4500, Optichse line out,)
Samsung spinpoint 1TB
Dvd Brander (met de tijd een blue-ray brander/speler)

Ik wil dit systeem eigenlijk alleen maar gebruiken als mediacenter en voor het afspelen van 1080p films op mijn samsung lcd 46 inch. Dus niet echt voor games te spelen.
Tja ik heb me de laatste dagen eens verdiept en die intel chipset is het niet helemaal. 1080@24hz hapert om de aantal seconden en dat is voor mij een grote dompert.

Die E8500 is toch overkill als het om 1080 spul gaat dus ik zou nog eens goed naar de 780G chipset kijken of wachten wat de Nvidia chipset gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow dat wist ik niet van die intel chipset.
maar ik ben even op zoek gegaan naar die amd 780g. Die ziet er interesant uit. Ook omdat ze in het begin van dit topic ook al een klein beetje aandacht er aan schonken.
Ik ga dus voor die 780.

Ik ga het van de week bestellen.

Systeem ziet er nu als volgt uit.

Antec Fusion black (430w)
Gigabyte ma78gm-s2h
geil 2 GB kit (1066)
Amd athlon 6000+
Samsung spinpoint 1 TB
Dvd-brandertje

Alles bij elkaar komt ie rond de 500 euro.

Zoek alleen nog een leuke afstandbediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:04
ik heb een vraag aan de bezitters van een HTPC:

ik speel nu gedownloade HD films af via mijn huidige PC (ATI 3850) probleem is dat als ik via de Catalyst Control Centre alles instel (desktop 1 mijn PC monitor op resolutie 1280x1024, desktop 2 Panasonic 42PV70 HD ready resolutie 1024x768) de af te spelen film met bijvoorbeeld Media Player Classic maar ook ander mediaplayers, deze speler dus met de muis helemaal naar rechts uit beeld moet schuiven op mijn PC monitor, niet een geheel gemakkelijke handeling, zo zie ik langzaam de film op de Panasonic verschijnen. Met de instelling op de Panasonic op 16:9 krijg ik geen beeldvullend scherm(zwarte randen rondom), Panasonic op Zoom 2 of 3 wordt het wel beeldvullend, maar volgens mij wordt e.e.a. nogal opgeblazen.

hoe hebben jullie e.e.a. ingesteld, gaat dit met een HTPC wel beter? overweeg dan er ook 1 te gaan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
surfing john schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:00:
ik heb een vraag aan de bezitters van een HTPC:

ik speel nu gedownloade HD films af via mijn huidige PC (ATI 3850) probleem is dat als ik via de Catalyst Control Centre alles instel (desktop 1 mijn PC monitor op resolutie 1280x1024, desktop 2 Panasonic 42PV70 HD ready resolutie 1024x768) de af te spelen film met bijvoorbeeld Media Player Classic maar ook ander mediaplayers, deze speler dus met de muis helemaal naar rechts uit beeld moet schuiven op mijn PC monitor, niet een geheel gemakkelijke handeling, zo zie ik langzaam de film op de Panasonic verschijnen. Met de instelling op de Panasonic op 16:9 krijg ik geen beeldvullend scherm(zwarte randen rondom), Panasonic op Zoom 2 of 3 wordt het wel beeldvullend, maar volgens mij wordt e.e.a. nogal opgeblazen.

hoe hebben jullie e.e.a. ingesteld, gaat dit met een HTPC wel beter? overweeg dan er ook 1 te gaan aanschaffen.
In ATi catalyst kan je Theatre mode aanzetten. Het beeld van je media player komt dan automatisch op je tweede scherm. En met een HTPC heb doorgaans maar een scherm dan heb je dit probleem sowieso al niet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 22-08-2008 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:04
dat ga ik uitproberen, die instelling had ik wel gezien, maar niet begrepen, dus als ik het goed begrijp wordt dan gelijk de juiste schermresolutie voor de Panasonic genomen?
en inderdaad met een HTPC werk je maar met 1 schermresolutie natuurlijk, bedankt!
gelijk nog een extra vraag over het geluid, de Panasonic is verbonden met de PC via een HDMI kabel, als ik een film start via de PC heb ik geen geluid op de Panasonic, ik moet VOOR het starten van de film eerst de geluidsinstellingen wijzigen van luidsprekers van realtek high definition audio naar realtek hdmi ouput, dan heb ik wel geluid op de Panasonic, film afgelopen dan de instellingen weer in omgekeerde volgorde terug zetten anders heb ik weer geen geluid op de PC!

[ Voor 51% gewijzigd door surfing john op 22-08-2008 22:53 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.