Home Theater PC (HTPC) Deel 1

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste
Acties:
  • 237.351 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:39
x0rcist schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:54:
Hier een tip voor de mensen met een MA78GM-S2H bord..

Ik was aan het zoeken naar de optionele brackets (extra optical in) die bij dit moederbord horen en kreeg vandaag het volgende mailtje terug van Gigabyte..
[...]
Je kan dus deze brackets bestellen indien je via de website een vraag aan ze stelt.. voor het gemak heb ik het email adres weg gehaald uit bovenstaand bericht om je een beetje op weg te helpen :P
Kijk! Dat is nou informatie waar we wat aan hebben. Ik zocht al tijden naar een manier om wat meer USB poorten aan de achterkant erbij te krijgen. Ik heb ze dus maar even een mailtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een phenom 9650 in mijn Htpc
de idle en load temps zijn volgens mij veel te hoog. 50 en load 63+
Ik heb de ninja mini op de strakste stand en de processor is zelfs iets underclocked maar
hij blijft warm.
Is dit normaal en wat zou ik aan kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 11:49:
Ik heb nu een phenom 9650 in mijn Htpc
de idle en load temps zijn volgens mij veel te hoog. 50 en load 63+
Ik heb de ninja mini op de strakste stand en de processor is zelfs iets underclocked maar
hij blijft warm.
Is dit normaal en wat zou ik aan kunnen doen?
Als jij die Phenom fanless in een computerkast in een dicht meubel hebt staan, kan het best kloppen. Als je er ook nog een kacheltje of föhn bij hebt staan valt het nog mee.

(maw hoe moeten wij dat nou beoordelen? Wij weten de omstandigheden/omgeving toch niet, glazen bol heb ik op m'n werk laten liggen helaas...........)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 18:08
@Kajee.. Tel even tot 10.. ;-)
opvoeden van alle mensen op GOT gaat je niet lukken.
Niet reageren kan soms beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Mijn specs:
Proc 5200+
Gigabyte MA78GM-S2H bordje
Sapphire 4670 videokaartje
2 gig intern geheugen

Heb ik dan die hypertransport 3.0 ondersteuning (dat postprocessing gedoe)

Of moet ik een andere processor erop zetten een Phenom X3 bv?
En is die hyper transport 3.0 wel de moeite waard?

Bedankt voor de reactie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
sjansen schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 14:39:
@Kajee.. Tel even tot 10.. ;-)
opvoeden van alle mensen op GOT gaat je niet lukken.
Niet reageren kan soms beter zijn.
Of ik nou gewoon vraag of ie wat meer info wil geven of ik doe het op deze manier. Hopelijk snapt ie de boodschap nou beter en doet hij (e/o anderen) het een volgende keer wel compleet en in 1 keer goed. Baat het niet dan schaadt het ook niet. Wellicht komt de boodschap nu wat beter aan, zo niet dan baat het ook niet.......

edit: iedereen moet het er toch over eens zijn dat de originele vraag (enigszins) ridicuul is, als er (ik) dan niemand reageert, zal vraagsteller nooit het ridicule van z'n vraag inzien. Niemand reageert omdat ze het niet kunnen weten, vervolgens stelt ie z'n vraag doodleuk opnieuw waarschijnlijk.
Ik en anderen willen vanzelfsprekend proberen te helpen, maar waarom is daar in veel gevallen altijd weer eerst een wedervraag voor nodig? Terwijl je die in heel veel gevallen voor kunt zijn door veen logisch na te denken, je vraag/probleem nog even goed door te lezen voordat je op 'send' klikt.?

[ Voor 34% gewijzigd door kaajee op 09-11-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
jingaling schreef op zondag 09 november 2008 @ 11:13:
Mijn specs:
Proc 5200+
2 gig intern geheugen

Nee, die 5200+ van je heeft geen HT3.0 support, zoek anders maar eens op HT3 in dit topic bijv.

edit: en of het de moeite waard is; kijk even wat HT3.0 nou precies doet/toevoegt. En beslis dan. Mijn mening: ik zou er mijn bestaande CPU niet voor up daten/vervangen. Als je een nieuw systeempje samenstelt zou ik er wel rekening mee houden. Scheelt altijd.

[ Voor 16% gewijzigd door kaajee op 09-11-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
jingaling schreef op zondag 09 november 2008 @ 11:13:
Mijn specs:
Proc 5200+
2 gig intern geheugen

Geen HT 3.0, maar mijns inziens heb je die ook niet nodig vanwege je Sapphire 4670 kaartje die de postprocessing prima (en zelfs beter) kan doen zonder dat je daar een Phenom voor nodig hebt. De rest mag me verbeteren als ik het mis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang wikken en wegen toch besloten dat ik mijn multimedia beleving in de woonkamer wil
aanvullen met een htpc.

Even een situatie-schets:

LCD: Sony Bravia (37V4500)
Home Cinema: Philips HTS5710H.31
TV-meubel: IKEA en zodoende maar 39cm diep

De voornaamste wensen/eisen voor de htpc zijn:
  • mp3-jukebox met een gebruikersgemak ala itunes (voor een 1300+ albums tellende mp3-collectie)
  • internet connectie voor online radio, tv, filmpjes en surf gemak
  • dvd en hd materiaal afspelen vanaf interne harde schijf
  • op te nemen in het lokale netwerk
  • te bedienen vanuit de luie stoel ;)
Dus na veel lezen, denken, zoeken en verder lezen ben ik zelf tot de onderstaande setup gekomen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 5200+€ 56,41€ 56,41
1Kingston ValueRAM KVR800D2E5K2/2G€ 26,93€ 26,93
1Microsoft Windows Vista Home Premium€ 90,32€ 90,32
1MSI Media Live€ 282,27€ 282,27
1Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB€ 69,85€ 69,85
1Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard€ 27,37€ 27,37
ImporterenTotaal€ 553,15

Gezien het feit, dat dit de eerste keer wordt dat ik zelf een systeem in elkaar ga zetten,
hoor/lees ik graag jullie meningen, op- en aanmerkingen.
Om zo te zien of ik niks vergeten ben en/of misschien wel veels te moeilijk bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
De techniek aam boord van die MSI Media Live is inmiddels al weer (hopeloos) verouderd; absolute afrader dus mi.

Ik neem aan dat je die gekozen had ivm de afmetingen; kijk/lees dit topic eens door, er zijn wel meer mensen met beperkte ruimte geweest
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:34:
.............
TV-meubel: IKEA en zodoende maar 39cm diep
..........
btw ik heb ook een IKEA tv meubel en die is ruim 50cm 'diep', dus laat dat zodoende maar weg........... :P

[ Voor 37% gewijzigd door kaajee op 10-11-2008 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRuBe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 09:12
Na o.a. dit forum 2x van voor naar achter gelezen te hebben, ben ik gekomen tot de volgende samenstelling:

OrigenAE S14V Zilver
Corsair VX450 450 Watt
GigaByte GA-E7AUM-DS2H
Intel Core 2 Duo E5200 2.50 GHz, 800 MHz, 2 MB, Tray
Corsair TWIN2X2048-6400C4 2 GB, PC6400, 800 MHz, 4, Kit Of 2
Scythe Processorkoeler Ninja Mini Aluminium, Koper
WD Caviar GP 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
LG GGC-H20L Hybrid S-ATA, Bulk, Zwart

Inderdaad, ik doe niks met TV omdat ik geen kabelaansluiting heb. Ik heb digitale televisie van KPN en hiervoor zijn nog geen goede oplossingen, maar dat geeft ook niet. Dit alles komt middels HDMI aan mij 47PFL9703 Full HDTV te hangen. Omdat ik nog geen HDMI versterker heb, zal ik de HTPC middels SPDIF (TOSLINK) aan mijn huidige versterker aansluiten. Ik wil de HTPC gebruiken voor films waarbij hij in staat moet zijn alle formaten af te spelen. Daarnaast zal ik 'm ook gaan gebruiken voor MP3 en internetradio. Omdat ik geen gamer ben, zal ik zeker geen games gaan spelen.

V.w.b. het moederbord had ik graag nog wat reviews willen lezen, maar helaas heb ik nog geen echte reviews kunnen achterhalen. Ik heb ook serieus gekeken naar de ASUS P5N7A-VM (geen firewire) en de MSI P7NGM (wel SPDIF Coax, niet TOSLINK), maar iets zegt mij dat dit bord van Gigabyte beter zal presteren. Maar nogmaals, dat is pure speculatie van mijn kant.

Wat zijn jullie ideëen bij deze samenstelling? Is er iemand die wellicht al ervaringen kan delen m.b.t de GigaByte GA-E7AUM-DS2H? Zal de Gigabyte zijn meerpijs waard zijn t.o.v. de ASUS of MSI? Zijn er zaken die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
kaajee schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:43:
btw ik heb ook een IKEA tv meubel en die is ruim 50cm 'diep', dus laat dat zodoende maar weg........... :P
Ik ben ook nog aan het kijken naar een meubel. Welke heb je precies Kajee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Misschien dat iemand dit kan veriferen of tegenspreken maar ik hoorde dat de huidige 780g borden maar 2 channel audio prompt over de HDMI poort daarentegen stuurt de Nvidia Geforce 9400 chipset de boel wel als 7.1 door de hdmi poort. Is dit waar of is het een partijtje BS?

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
martdj schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:22:
[...]

Ik ben ook nog aan het kijken naar een meubel. Welke heb je precies Kajee?
Ik heb de HENSVIK,
zie deze post, maar ik wet niet of ie nog leverbaar is, krijg een error als ik op ikea-link klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
JaRuBe schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:44:
Inderdaad, ik doe niks met TV omdat ik geen kabelaansluiting heb. Ik heb digitale televisie van KPN en hiervoor zijn nog geen goede oplossingen, maar dat geeft ook niet.
Lees hier toch ook wel positievere verhalen: Het grote Anysee E30 Plus ism. Digitenne topic, maar volgens mij heeft iemand het daar ook over Digitenne met een floppy of fire DTV

[ Voor 9% gewijzigd door .Johnny op 10-11-2008 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Hakker schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:31:
Misschien dat iemand dit kan veriferen of tegenspreken maar ik hoorde dat de huidige 780g borden maar 2 channel audio prompt over de HDMI poort daarentegen stuurt de Nvidia Geforce 9400 chipset de boel wel als 7.1 door de hdmi poort. Is dit waar of is het een partijtje BS?
Van wie 'hoorde' jij dit dan?

Ik heb er nl. nog nooit van 'gehoord'.......
Hij kan geen HD audio formaten aan, maar 5.1 (DTS en DD51), gewoon net als S/PDIF, wordt gewoon ondersteund (net als stereo)........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRuBe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 09:12
.Johnny schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:13:
[...]

Lees hier toch ook wel positievere verhalen: Het grote Anysee E30 Plus ism. Digitenne topic, maar volgens mij heeft iemand het daar ook over Digitenne met een floppy of fire DTV
Wellicht heb ik het niet duidelijk vermelde, maar ik heb geen digitenne. Ik heb Interactieve TV van KPN, ofwel IPTV. Maar wel bedankt voor deze info, had dit nog niet gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
nu heb ik een algemeen vraagje dat een beetje toepassing heeft op alle MB'en die hier voorbij komen.
Wat gebeurt er precies als ik een geluidskaart en/of grafische kaart bijplug? op het MB zit een HDMI, wordt die dan nog gebruikt? ik bedoel, gaat die HDMI de rekenkracht van de 'externe' kaarten gebruiken of ben je verplicht hardware te nemen waar een HDMI op zit? zo ja, in hoeverre doe je dit dan, een HDMI op de grafische kaart en wat dan met de geluidskaart? Of ben je in dit geval gwn verplicht een grafische kaart te kopen met HDMI die ook geluid ondersteunt?

edit: en hoe zit dit dan met compatibiliteit met bvb nieuwe DirectX'en die uitkomen, eventuele nieuwe audioformaten die het MB niet ondersteunt? volstaat het een kaart bij te prikken die dit wel ondersteunt?

[ Voor 15% gewijzigd door kevinvdw op 11-11-2008 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:14
diamondback schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 15:55:
nu heb ik een algemeen vraagje dat een beetje toepassing heeft op alle MB'en die hier voorbij komen.
Wat gebeurt er precies als ik een geluidskaart en/of grafische kaart bijplug? op het MB zit een HDMI, wordt die dan nog gebruikt? ik bedoel, gaat die HDMI de rekenkracht van de 'externe' kaarten gebruiken of ben je verplicht hardware te nemen waar een HDMI op zit? zo ja, in hoeverre doe je dit dan, een HDMI op de grafische kaart en wat dan met de geluidskaart? Of ben je in dit geval gwn verplicht een grafische kaart te kopen met HDMI die ook geluid ondersteunt?

edit: en hoe zit dit dan met compatibiliteit met bvb nieuwe DirectX'en die uitkomen, eventuele nieuwe audioformaten die het MB niet ondersteunt? volstaat het een kaart bij te prikken die dit wel ondersteunt?
Wanneer je gebruik gaat maken van een externe videokaart zal de hdmi op je moederbord komen te vervallen.
Je zal dus een graka moeten kopen met hdmi wanneer je ook geluid wil zal de graka dat ook moeten ondersteunen.

Dx ligt aan je videokaart niet je mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
martdj schreef op maandag 10 november 2008 @ 16:05:
[...]

Geen HT 3.0, maar mijns inziens heb je die ook niet nodig vanwege je Sapphire 4670 kaartje die de postprocessing prima (en zelfs beter) kan doen zonder dat je daar een Phenom voor nodig hebt. De rest mag me verbeteren als ik het mis heb.
Zoiets dacht ik dus ook, maar wist het niet zeker dus vandaar dat ik het even poste ik wist wel dat die 5200+ geen HT3.0 ondersteunde.

Weet iemand toevallig of je in vistamediacenter 1 filmmap kunt maken, voor zowel dvd's alsmede je HD films (.mkv's etc)?
En dan b.v met sam's videobrowser http://www.samsaffron.com/downloads/1 in 1 keer al je films met al zijn bijbehorende gegevens kunt bekijken?

p.s los van elkaar lukt me wel dus mapje dvd's en een los mapje hd's
alleen die videobrowser krijg ik alleen 1 map te zien 2de lukt me nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk al lange tijd dat het uit 'slaap'-mode komen van media center erg traag verloopt. De interface van media center is wel erg snel beschikbaar is, maar ik hoor dat de harde schijf in mijn htpc minuten lang nog zwaar bezig is. Soms zoveel dat de bediening van media center even stokt, of als ik tv zit te kijken het beeld even bevriest. Soms duurt dit wel meer dan 10 minuten.

Als ik op dat moment taakbeheer opstart en broncontrole selecteer, zie ik bij de schijf meestal een proces bovenstaan wat gerelateerd is aan de swapfile. Vanochtend nog eens gekeken, toen stond een proces boven dat gerelateerd was aan database_wmp (was niet de exacte naam, vergeten op te schrijven maar kan het straks nog opzoeken natuurlijk).

De swapfile laat ik automatisch regelen door windows. Niets aan gewijzigd. Op de schijf is nog ca. 350GB aan vrije ruimte.
Over de database aan films en muziek kan ik alleen zeggen dat ie vrij groot is: ca. 500 GB.

Volgens mij staat indexering om het zoeken te versnellen uitgeschakeld. Is het toch beter om dit in te schakelen? Of ligt het probleem ergens anders? Heeft iemand een idee wat ik eens moet controleren?

Ik gebruik Vista Ultimate NL, SP1. Media center met tv pack 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Help.... zit met de handen in het haar!

Volgende nieuwe onderdelen gekocht:
Asus P5N7A-VM (nForce 730i / Geforce 9300)
Intel E5200 (45nm wolfdale @ 2.5Ghz)
2 x 1024MB Kingston DDR2-800

Volgende software geinstalleerd:
Windows XP
Nieuwste drivers
CCCP codecspack incl. MPC-HC
CoreAVC h.264 decoder
AC3filter

Alles werkt naar behoren, ookal geef ik als kanttekening dat het mobo op 45 graden zit (zonder casefan). De chipset wordt behoorlijk warm met de passieve koeling.

Probleem
Het afspelen van een 1080p x.264 BlueRay-Rip (MKV) draaid verre van vloeiend! Ik heb het probeerd zonder CoreAVC en met DXVA settings, maar helpt niet!
Op mijn andere computer, 3 jaar oud ding maar wel met een HD4850 er in werkt deze film en software perfect!

Waar ligt dat nou aan? Dit is me eerste nVidia-based HTPC, mis ik een setting of tweak? Of staat de software voor deze nieuwe chipset nog in de kinderschoenen?

[ Voor 7% gewijzigd door Patriek op 12-11-2008 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check dat het met andere Bluray files ook zo is. Probeer anders een bios flash (op eigen risico uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Patriek schreef op woensdag 12 november 2008 @ 08:56:
Help.... zit met de handen in het haar!

Volgende nieuwe onderdelen gekocht:
Asus P5N7A-VM (nForce 730i / Geforce 9300)
Intel E5200 (45nm wolfdale @ 2.5Ghz)
2 x 1024MB Kingston DDR2-800

Volgende software geinstalleerd:
Windows XP
Nieuwste drivers
CCCP codecspack incl. MPC-HC
CoreAVC h.264 decoder
AC3filter

Alles werkt naar behoren, ookal geef ik als kanttekening dat het mobo op 45 graden zit (zonder casefan). De chipset wordt behoorlijk warm met de passieve koeling.

Probleem
Het afspelen van een 1080p x.264 BlueRay-Rip (MKV) draaid verre van vloeiend! Ik heb het probeerd zonder CoreAVC en met DXVA settings, maar helpt niet!
Op mijn andere computer, 3 jaar oud ding maar wel met een HD4850 er in werkt deze film en software perfect!

Waar ligt dat nou aan? Dit is me eerste nVidia-based HTPC, mis ik een setting of tweak? Of staat de software voor deze nieuwe chipset nog in de kinderschoenen?
Het is "bluray"..

Download in dit topic een van de laatste releases. svn 867 of later. Zorg er voor dat je de 178.24 driver of later hebt. Zet in MPC Homecinema de output bij de opties op "EVR Custom Press.". Als het goed is moet DXVA dan werken zelfs in L5.1 releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Bedankt voor jullie reply!
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:05:
Check dat het met andere Bluray files ook zo is. Probeer anders een bios flash (op eigen risico uiteraard).
Ja, maar ik weet zeker dat de file het goed moet doen (werkt prima op me andere HTPC). Ik weet dat het een van de zwaardere is uit mijn collectie, maar alle films moeten het gewoon doen natuurlijk.
BIOS was al de meest recente versie beschikbaar. Hoop dat ze snel een nieuwe uitbrengen, want volgens mij zit het 'm daar in (of de chipset is in hardware gewoon niet geschikt).
The_nv40_man schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:16:
[...]
Het is "bluray"..

Download in dit topic een van de laatste releases. svn 867 of later. Zorg er voor dat je de 178.24 driver of later hebt. Zet in MPC Homecinema de output bij de opties op "EVR Custom Press.". Als het goed is moet DXVA dan werken zelfs in L5.1 releases.
Neem me niet kwalijk bluray! Trouwens stom dat iedereen zomaar die "e" er bij bedenkt (incl ik).
Ik ben me bewust van de svn releases (die je trouwens mooi in een lijst kunt vinden op www.xvidvideo.ru). Maar ik ga juist niet afwijken van me afspeelsoftware, aangezien ik hier zeker ben van een goede setup. Aangezien dat alle films in me collectie goed afdraaid op me andere HTPC.
Qua drivers had ik al de meeste recente van de Asus site gepakt en ook die van nVidia rechtstreeks. Helpt niet :(
EVR is alleen beschikbaar in Vista toch? In Windows XP moet je DXVA doen met Overlay Mixer of WMR renderless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:41
Ikzelf ben nog steeds aan het testen met een simpele pc.
Daarnaast wil ik eigenlijk bekijken of ik het ding nog wat meer functies ernaast mee kan geven.
Wat ik al eerder opperde is dat ik een soort touchscreen als fotolijstje wil (al dan niet in de behuizing) welke ik dan kan gebruiken voor bijvoorbeeld muziek kiezen.
Dan wil ik ook nog in de keuken een touchscreen waarop ik recepten kan bekijken of op internet en bijvoorbeeld een boodschappen lijstje af kan drukken. Er zit alleen wel een afstand tussen, dus ik moet bekijken of het zonder kabel te doen is, of dat ik misschien wel een VIA micro pc in elkaar moet sleutelen.
Opzich zou ik het liever zonder doen. Als iemand een idee voor bovenstaande heeft, dat zou fijn zijn, maar ik ga natuurlijk ondertussen zelf op onderzoek uit. Bovenstaande is hoofdzakelijk om mijn ideëen even weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Arunia schreef op woensdag 12 november 2008 @ 17:08:
Ikzelf ben nog steeds aan het testen met een simpele pc.
Daarnaast wil ik eigenlijk bekijken of ik het ding nog wat meer functies ernaast mee kan geven.
Wat ik al eerder opperde is dat ik een soort touchscreen als fotolijstje wil (al dan niet in de behuizing) welke ik dan kan gebruiken voor bijvoorbeeld muziek kiezen.
Dan wil ik ook nog in de keuken een touchscreen waarop ik recepten kan bekijken of op internet en bijvoorbeeld een boodschappen lijstje af kan drukken. Er zit alleen wel een afstand tussen, dus ik moet bekijken of het zonder kabel te doen is, of dat ik misschien wel een VIA micro pc in elkaar moet sleutelen.
Opzich zou ik het liever zonder doen. Als iemand een idee voor bovenstaande heeft, dat zou fijn zijn, maar ik ga natuurlijk ondertussen zelf op onderzoek uit. Bovenstaande is hoofdzakelijk om mijn ideëen even weer te geven.
Wellicht hier eens kijken en/of verdergaan/doorgaan/meedenken. Ik zit ook nog steeds naar een vergelijkbare oplossing te zoeken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ah kijk, daar zie ik al precies mijn vraag ook bij staan. Ik was dat topic nog niet tegen gekomen.
Thanks voor de verwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Nou ik zit er stevig aan te denken om dat Geforce 9300 IGP bord er gewoon uit te pleuren en er een simpel bordje + Radeon HD4350 in te zetten.
Moet ik ook helemaal opnieuw beginnen met alle software en settings :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 09:30

westergas

rikkie_pc

Arunia schreef op woensdag 12 november 2008 @ 17:08:

Zoiets?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Shit hey, je moet me niet zo lekker maken... nou lijkt een vista laptopje met remote acces al nergens meer op.
Zal wel peperduur zijn trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Is idd een mooie oplossing, maar feitelijk niets meer dan een extra, secundaire monitor met touch (screen) faciliteit. Die zijn goedkoper te krijgen. Als je niet per se touch screen wilt, omdat je hem bijv. gewoon met de/een remote wilt/kunt bedienen, kun je net zo goed een willekeurige andere (losse/extra) LCD scherm erbij zetten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Patriek schreef op woensdag 12 november 2008 @ 18:25:
Nou ik zit er stevig aan te denken om dat Geforce 9300 IGP bord er gewoon uit te pleuren en er een simpel bordje + Radeon HD4350 in te zetten.
Moet ik ook helemaal opnieuw beginnen met alle software en settings :(
Jij geeft snel op! :9

Feitelijk ben je al verkeerd begonnen door dat vreselijke codec pack er op te gooien. Het kan iet vaak genoeg gezegd worden: vermijd het gebruik van codec packs!! Ze maken iha meer kapot dan goed is......
Dat het bij je andere systeem wel goed loopt zegt niets!

INstalleer een zo kaal mogelijke XP of Vista. Maak meteen een image van deze install, zodat je altijd weer terug kan naar deze (kale) toestand. Ga daarna 'expermenteren' met codecs etc.

In beginsel heb je genoeg aan:
-een MPEG2 decoder (in Vista al std, maar wellicht wil je een andere/betere), voor DVD's etc.
-ffdshow, voor in principe al het overige (divx, xvid, etc. evt.ook evt. 264 materiaal)
-evt. CoreAVC voor 264 materiaal, powerDVD kan ook
-haali media splitter, voor MKV's
-vsfilter 2.38 (ondertiteling)
(evt. Real Alternative en Quicktime Alternative)

Of alleen Media Player Classic Home Cinema kan ook. Maar dan verder geen codecs geinstalleerd hebben.

Dus nogmaals: denk om die 'kale basis' waar je dan dus altijd naar terug kunt keren!!

[ Voor 9% gewijzigd door kaajee op 12-11-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Patriek schreef op woensdag 12 november 2008 @ 16:52:
Bedankt voor jullie reply!

[...]

Ja, maar ik weet zeker dat de file het goed moet doen (werkt prima op me andere HTPC). Ik weet dat het een van de zwaardere is uit mijn collectie, maar alle films moeten het gewoon doen natuurlijk.
BIOS was al de meest recente versie beschikbaar. Hoop dat ze snel een nieuwe uitbrengen, want volgens mij zit het 'm daar in (of de chipset is in hardware gewoon niet geschikt).

[...]

Neem me niet kwalijk bluray! Trouwens stom dat iedereen zomaar die "e" er bij bedenkt (incl ik).
Ik ben me bewust van de svn releases (die je trouwens mooi in een lijst kunt vinden op www.xvidvideo.ru). Maar ik ga juist niet afwijken van me afspeelsoftware, aangezien ik hier zeker ben van een goede setup. Aangezien dat alle films in me collectie goed afdraaid op me andere HTPC.
Qua drivers had ik al de meeste recente van de Asus site gepakt en ook die van nVidia rechtstreeks. Helpt niet :(
EVR is alleen beschikbaar in Vista toch? In Windows XP moet je DXVA doen met Overlay Mixer of WMR renderless.
Als je DXVA wilt gebruiken bij het afspelen van H264 materiaal kun je niet om de MPC decoder heen. Geen enkele andere decoder is zover in de ontwikkeling. Bijna alles kan nu dus geholpen door DXVA worden afgespeelt ism de nVidia kaarten en de decoder herkend in de andere gevallen zelf wanneer geswitched moet gaan worden naar de software modus.

De tegenstand om het niet te willen proberen begrijp ik niet echt. MPC HC is een programma van een paar MB dat niet geinstalleerd hoeft te worden. Je kunt dus heel eenvouding even testen.

De Cyberlink decoder (powerdvd 7/8), die ook nog wel eens gebruikt word, kan niet zelf herkennen of de encode geschikt is om met behulp van DXVA te worden afgespeelt. Als je daarmee probeert een ongeschikt bestand af te spelen verslikt de decoder zich gewoon en loopt ie vast of geeft zwart beeld oid.

De door jou genoemde CoreAVC decoder kondigt ook al tijden aan "GPU acceleration" te gaan bieden. Dit gaat waarschijnlijk volgens het zelfde principe werken als een open source project wat al bezig is. Dat is een decoder die gebruikt maakt van de mogelijk heden van Cuda en daarmee echt op de shaders van de GPU zelf draait. De processor wordt hiermee wel ontlast, maar winst in energie verbruik is daarmee in de meeste gevallen wel weg. Totdat dit verhaal echt realiteit wordt duurt het alleen nog wel even.

Je bent met de MPC decoder trouwens niet gebonden aan MPC Homecinema als afspeelapplicatie. Je kunt namelijk ook de losse Directshow filters downloaden en die toevoegen met bijvoorbeeld Radlight Filter Manager 1.6.
Je kunt de decoder dan in programma's als Windows Mediaplayer en Mediaportal prima gebruiken. Maar (zie mijn vorige post), je kunt dan geen DXVA en ondertiteling tegelijk krijgen. Alleen programma's als KM player en MPC Homecinema hebben een ingebouwde subtitle viewer die het mogelijk maakt DXVA te gebruiken met ondertitels. In Mediaportal of WMP enz. ben je genoodzaakt zoiets als DirectVobsub te gebruiken en die gaat tussen de decoder en de output inzitten. Dat mag niet voor het gebruik van DXVA dus werkt de decoder dan enkel in software modus.

In XP kun je ook gebruik maken van EVR. Vereiste is minimaal .NET Framework 3.0. Of er voordelen boven VMR 9 zijn er in XP weet ik niet echt omdat het tegengaan van tearing wat EVR doet vaak in verband wordt gebracht met het gebruik van Aero wat in XP ontbreekt.

In ieder geval zou ik geen Overlay gebruiken ivm het mogelijk verkeerd expanden van videolevels naar pc levels (16-235 > 0-255). Gebruik gewoon VMR 9. Om op de juiste manier te expanden naar pc levels kun je bij nvidia in het tablad video in het control panel bij "geavanceerd" kiezen tussen de twee mogelijkheden.

Met ffdshow als decoder kun je in de instellingen van de decoder de output levels instellen. En tenslotte kun je ook in Mediaplayer Classic Homencinema, via "rechts klikken" > "Shaders" > "16-235 > 0-255", de levels corrigeren.

De manier via het nVidia Control Panel heeft wel als nadeel dat je een probleem krijgt als je bijvoorbeeld een monitor en een TV op je pc hebt aangesloten.

[ Voor 6% gewijzigd door The_nv40_man op 12-11-2008 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Jij weet niet hoeveel uren ik al bezig ben met dit systeem, dat ik voor iemand anders bouw. :9 (gok 't op 20 uur in een week tijd, door omstandigheden)
Feitelijk ben je al verkeerd begonnen door dat vreselijke codec pack er op te gooien. Het kan iet vaak genoeg gezegd worden: vermijd het gebruik van codec packs!! Ze maken iha meer kapot dan goed is......
Dat het bij je andere systeem wel goed loopt zegt niets!

INstalleer een zo kaal mogelijke XP of Vista. Maak meteen een image van deze install, zodat je altijd weer terug kan naar deze (kale) toestand. Ga daarna 'expermenteren' met codecs etc.

-een MPEG2 decoder (in Vista al std, maar wellicht wil je een andere/betere), voor DVD's etc.
-ffdshow, voor in principe al het overige (divx, xvid, etc. evt.ook evt. 264 materiaal)
(evt. Real Alternative en Quicktime Alternative)

Of alleen Media Player Classic Home Cinema kan ook. Maar dan verder geen codecs geinstalleerd hebben.

Dus nogmaals: denk om die 'kale basis' waar je dan dus altijd naar terug kunt keren!!
bedankt voor je reactie.... noem me eigenwijs, maar dat is toch precies wat ook in die pack zit? meer vink ik niet aan....
heb al wel eens geprobeerd zo'n kale install te doen hoor, maar ik kreeg me settings nooit helemaal lekker
ik ga dan ook heel eigenwijs me 4850 overplaatsen en dan kijken of het idd de beeldadapter is

[ Voor 96% gewijzigd door Patriek op 13-11-2008 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

weet trouwens iemand hoe je xvYCC colorspace krijgt op je HDTV? Of gebeurt dat automatisch?
bij me Panasonic plasma staat wel prachtig
x.v.Colour*
High-end VIERA LCD TVs are now x.v.Colour compatible**, the new standard for wider colour space supported in HDTVs. As a consequence the improved reproduction of natural colours on VIERA LCD TVs makes you feel more involved in what you are watching. In order to display x.v.Colour encoded signals a x.v.Colour compatible source, like a Panasonic Blu-ray player (e.g. DMP-BD50) or an HD camcorder (e.g. HDC-SD9, HDC-HS9) is required.
of wordt xvYCC teniet gedaan door de x264 codec?
Voor zover ik altijd beredeneer doet Windows alles in het RGB32 formaat en ontkom je hier niet aan?

[ Voor 7% gewijzigd door Patriek op 12-11-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Sorry, om een of andere vage reden keek ik over jouw machtige reply heen!
The_nv40_man schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:48:
[...]

Als je DXVA wilt gebruiken bij het afspelen van H264 materiaal kun je niet om de MPC decoder heen. Geen enkele andere decoder is zover in de ontwikkeling. Bijna alles kan nu dus geholpen door DXVA worden afgespeelt ism de nVidia kaarten en de decoder herkend in de andere gevallen zelf wanneer geswitched moet gaan worden naar de software modus.

De tegenstand om het niet te willen proberen begrijp ik niet echt. MPC HC is een programma van een paar MB dat niet geinstalleerd hoeft te worden. Je kunt dus heel eenvouding even testen.
Even tussendoor... in me eerst post zei ik al dat ik DXVA geprobeerd heb he. En ik gebruik sowieso MPC-HC. Moet eerlijk zeggen dat ik DXVA een beetje opgegeven heb. Er zijn nog te veel situaties waarbij het niet werkt. Dus dan zoek ik maar de beste software-matige setup. Bovendien zijn alle hedendaagse processors krachtig genoeg. Waar ik ook rekening mee moet houden is dat dit systeem voor een leek is, waar betrouwbaarheid/stabiliteit dus voorop komt.
De Cyberlink decoder (powerdvd 7/8), die ook nog wel eens gebruikt word, kan niet zelf herkennen of de encode geschikt is om met behulp van DXVA te worden afgespeelt. Als je daarmee probeert een ongeschikt bestand af te spelen verslikt de decoder zich gewoon en loopt ie vast of geeft zwart beeld oid.

De door jou genoemde CoreAVC decoder kondigt ook al tijden aan "GPU acceleration" te gaan bieden. Dit gaat waarschijnlijk volgens het zelfde principe werken als een open source project wat al bezig is. Dat is een decoder die gebruikt maakt van de mogelijk heden van Cuda en daarmee echt op de shaders van de GPU zelf draait. De processor wordt hiermee wel ontlast, maar winst in energie verbruik is daarmee in de meeste gevallen wel weg. Totdat dit verhaal echt realiteit wordt duurt het alleen nog wel even.

Je bent met de MPC decoder trouwens niet gebonden aan MPC Homecinema als afspeelapplicatie. Je kunt namelijk ook de losse Directshow filters downloaden en die toevoegen met bijvoorbeeld Radlight Filter Manager 1.6.
Je kunt de decoder dan in programma's als Windows Mediaplayer en Mediaportal prima gebruiken. Maar (zie mijn vorige post), je kunt dan geen DXVA en ondertiteling tegelijk krijgen. Alleen programma's als KM player en MPC Homecinema hebben een ingebouwde subtitle viewer die het mogelijk maakt DXVA te gebruiken met ondertitels. In Mediaportal of WMP enz. ben je genoodzaakt zoiets als DirectVobsub te gebruiken en die gaat tussen de decoder en de output inzitten. Dat mag niet voor het gebruik van DXVA dus werkt de decoder dan enkel in software modus.
Daaamn... het gaat even boven me pet. Heb je mss een (link naar) een uitleg over hoe dat zit met directshow en die filters? Een soort boom-diagram die de opbouw/werking weergeeft in de software? Volgens mij heeft deze kennis vergaren je een hoop tijd en zoekwerk gekost of niet?
In XP kun je ook gebruik maken van EVR. Vereiste is minimaal .NET Framework 3.0. Of er voordelen boven VMR 9 zijn er in XP weet ik niet echt omdat het tegengaan van tearing wat EVR doet vaak in verband wordt gebracht met het gebruik van Aero wat in XP ontbreekt.

In ieder geval zou ik geen Overlay gebruiken ivm het mogelijk verkeerd expanden van videolevels naar pc levels (16-235 > 0-255). Gebruik gewoon VMR 9. Om op de juiste manier te expanden naar pc levels kun je bij nvidia in het tablad video in het control panel bij "geavanceerd" kiezen tussen de twee mogelijkheden.

Met ffdshow als decoder kun je in de instellingen van de decoder de output levels instellen. En tenslotte kun je ook in Mediaplayer Classic Homencinema, via "rechts klikken" > "Shaders" > "16-235 > 0-255", de levels corrigeren.

De manier via het nVidia Control Panel heeft wel als nadeel dat je een probleem krijgt als je bijvoorbeeld een monitor en een TV op je pc hebt aangesloten.
Geloof dat dat luma level gebeuren al gecovered is met het gebruik van CoreAVC. Die heeft de optie "detect"... of het daadwerkelijk werkt weet ik niet, maar ben tevreden over de kleuren. Dat moet trouwens toch altijd 16-235 worden, omdat daar ook me plasma TV mee werkt?

Over de renderer... daar merk ik wel verschil in. Het lijkt alsof Overlay beter beeld geeft dan WMR9 renderless. Is trouwens Haali niet de beste renderer voor beeldkwaliteit? Ik denk dat het ontdoen van DXVA settings ten behoeve van beeldkwaliteit de CPU power waard is (als je dat hebt). Trouwens, die E5200 zat maar ergens in de 40% load bij het haperend afspelen.

Ik waardeer je post en ben jaloers op je kennis, zal me er zeker nog in verdiepen.

[ Voor 4% gewijzigd door Patriek op 13-11-2008 00:23 ]

• The_nv40_man
Patriek schreef op woensdag 12 november 2008 @ 23:29:
Sorry, om een of andere vage reden keek ik over jouw machtige reply heen!
Beter laat dan nooit ;) .
Even tussendoor... in me eerst post zei ik al dat ik DXVA geprobeerd heb he. En ik gebruik sowieso MPC-HC. Moet eerlijk zeggen dat ik DXVA een beetje opgegeven heb. Er zijn nog te veel situaties waarbij het niet werkt. Dus dan zoek ik maar de beste software-matige setup. Bovendien zijn alle hedendaagse processors krachtig genoeg. Waar ik ook rekening mee moet houden is dat dit systeem voor een leek is, waar betrouwbaarheid/stabiliteit dus voorop komt.
Ok, alleen heb je ook één van de laatste svn buids geprobeerd? Want door onder andere het opheffen van de L4.1 limiet kun je nu wel bijna alles mbv DXVA afspelen. Ik lees echter dat het systeem naar derden gaat. De MPC decoder blijft open source en is niet 100% betrouwbaar geef ik toe. Ook zit je dan met het subtitle probleem buiten KM player/ MPC. In dit geval is jouw keuze om het (voorlopig) bij een software decoder te houden wel een goede. Speel wel eens met de deblocking instellingen van CoreAVC en vergelijk het beeld eens met wat andere software decoders. Op andere fora (en ik heb het ook waargenomen) vind men namelijk dat CoreAVC wat details inslikt tov die anderen. En waarschijnlijk ook mede daardoor minder load betekend voor de processor.
Daaamn... het gaat even boven me pet. Heb je mss een (link naar) een uitleg over hoe dat zit met directshow en die filters? Een soort boom-diagram die de opbouw/werking weergeeft in de software? Volgens mij heeft deze kennis vergaren je een hoop tijd en zoekwerk gekost of niet?
Hier staat hoe directshow globaal werkt. Het is zeker niet perse nodig dat allemaal te weten. Je hoeft alleen maar te begrijpen dat directshow filters door alle applicaties kunnnen worden gebruikt die dat ondersteunen. Zoals je kunt doen bij MPC via "external filters". Heeft me niet veel tijd gekost voor specifiek deze post, maar wel erg lang om mijn eigen HTPC te perfectioneren. Dan kom je veel van die zaken noodgedwongen wel tegen.
Geloof dat dat luma level gebeuren al gecovered is met het gebruik van CoreAVC. Die heeft de optie "detect"... of het daadwerkelijk werkt weet ik niet, maar ben tevreden over de kleuren. Dat moet trouwens toch altijd 16-235 worden, omdat daar ook me plasma TV mee werkt?
Ok wat betreft de decoder kant heb je dat gecoverd dan ja. In CoreAVC kan dat inderdaad ook ondanks dat ik hem niet in het rijtje had staan. Dat waren maar voorbeelden van aanpassen op decoder niveau. 16-235 is inderdaad de geschikte setting als je gaat outputten naar een apparaat met video-levels.
Over de renderer... daar merk ik wel verschil in. Het lijkt alsof Overlay beter beeld geeft dan WMR9 renderless. Is trouwens Haali niet de beste renderer voor beeldkwaliteit? Ik denk dat het ontdoen van DXVA settings ten behoeve van beeldkwaliteit de CPU power waard is (als je dat hebt). Trouwens, die E5200 zat maar ergens in de 40% load bij het haperend afspelen.
De TS van dit topic legt onder andere het verschil uit tussen Overlay en VMR 9 (nogmaals V in bold ;) ). Daarbij lijkt voor velen VMR9/EVR de betere keuze te zijn. Technisch zijn die ook beter voor elkaar dan Overlay waarbij je zoals genoemd in dat topic meer overgeleverd bent aan de goodwill van de videokaartfabrikant.

De Haali Render is niet slecht, maar heeft zover ik weet geen voordelen boven VMR9/EVR. Wel een paar nadelen. Onder andere dat DXVA niet mogelijk is en dat je deze rendermode helemaal niet kunt kiezen in een aantal programma's; bijvoorbeeld Mediaportal.
Ik waardeer je post en ben jaloers op je kennis, zal me er zeker nog in verdiepen.
Dank u :) .

Edit: Om de globale output levels te weten te komen kun je trouwens gebruik maken van bijvoorbeeld deze afbeelding.

Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/thx.jpg

Als de tv inderdaad op video-levels wordt aangestuurd dan is er geen verschil tussen 7 en 16. Vergelijk gewoon even met de weergave op je monitor die uiteraard met de 0-255 pc-levels werkt. In het geval van nVidia kun je de modus verander in het Control panel:

Afbeeldingslocatie: http://videoff7.free.fr/nvcol1.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door The_nv40_man op 13-11-2008 11:34 ]

• Arunia
Die is ook wel heel erg geil. Ik ga daar eens naar kijken. In principe moet het wel gewoon simpel en betaalbaar blijven. Wat ik niet kwijt kan is zo'n ontzettend dikke draad van de VGA aansluiting.
Touch kan ik ieder scherm wel maken met zo'n folie ding. Maar daar gaat weer een laag overheen voor vette vingers. Als ik de besturing draadloos kan maken (liefst gewoon middels het scherm) zou dat leuk zijn, anders ga ik iets anders verzinnen. Een VIA micropc behoort ook nog tot de mogelijkheden.

• kaajee
Ook die OrigenAE T12 behoeft een (dikke?) kabel voor de aansluitingen. 7,5 mm dik lees ik.....
Daar gaat behalve een analoog VGA signaal, ook USB (voor de touch bediening en een USB hub) maar ook de stroom, dus dat is dan wel weer aardig.
Verder kun je hem dus alleen maar analoog (middels VGA aansluiten). Ander nadeel is dat het scherm weliswaar veel resolutie accpeteerd (tot1080) maar ' slechts' 1 refresh rate: 60Hz.

Zoals gezegd het is feitelijk niet meer dan een luxe secundaire LCD monitor met touchscreen, en nog een dure ook!

Hier en hier staan aardige reviews.

[ Voor 26% gewijzigd door kaajee op 13-11-2008 15:15 ]

• Arunia
Ik ga eens onderzoek doen naar Draadloos een scherm op afstand te hebben. Ik wil toch 2 secundaire schermen hebben. Dus de 2e aansluiting van de grafische kaart draadloos richting de keuken. En dan maar uitzoeken of ik het scherm draadloos touch kan maken of iets anders kan verzinnen.
Dan moet ik hem wel delen met het "fotolijstje", maar daar valt wel mee te leven. Dan kun je gewoon de Mediacenter besturen met beide schermpjes, maar op "standby" laten ze dan foto's scrollen. Als je hem actieveert, dan zullen ze beide wel het recept laten zien, maar dat is dan niet zo erg.

Ik moet eerst maar eens onderzoeken.

• BEgberts
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-11-2022
Heb sinds een weekje of 2 een nieuwe tv, de Panasonic 46pz80 Daar moest natuurlijk ook een htpc bij. Nu heb ik deze componenten in elkaar geprutst.

- Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775, Boxed
- Corsair CX400W,Retail, 400Watt
- GigaByte GA-EG45M-DS2H,Retail
- Samsung Spinpoint F DT, 500GB
- Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz,
- Antec Fusion Remote ,Zilver, zwart
- Scythe SCSK-1000 Shuriken

Dit kastje heb ik met een "HDMI M-M kabel Rubber plat 2 meter High Quality" kabel aangesloten op de tv.
Res. 1920 x1080. beeld en geluid functoneerd prima op de tv.
O/S: Windows vista Business x86
ht software: xbmc atlantis beta 2

Nu draait dit allemaal lekker. alleen ik wil de htpc rechtstreeks op de versterker aansluiten, omdat het geluid doorschakelen van de htpc > tv > versterker nogal stoort. nu heb ik een kabel van de geluidskaart (die enkele groene) naar tulp (versterker)
Afbeeldingslocatie: http://www.mnm-computers.nl/images/Kabels/Audio/Audio_3.5mm-Tulp.jpg
Maar het geluid werkt niet. Als ik bijvoorbeeld op dezelfde input aansluiting van de versterker de dvd-speler aansluit doet ie het wel. Dus aan de inputaansluting van de versterker ligt het niet.

Als ik het stekkertje aansluit op de geluidskaart geeft de realtek utillity aan dat er wat is aangesloten, en heb dan de keuze tussen voor- en achterspeakers etc. maar hier staat geen versterker of iets dergelijks tussen.
Heb geen flauw idee meer wat te proberen. Hebben jullie nog een idee? vast wel. ;) ...

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:24

the mod man

iets van beeldmaker

Gewoon stereo speakers aangeven.
Doe ik ook, werkt gewoon

I can't wait to shoot!

• The_nv40_man
BEgberts schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:09:
Heb sinds een weekje of 2 een nieuwe tv, de Panasonic 46pz80 Daar moest natuurlijk ook een htpc bij. Nu heb ik deze componenten in elkaar geprutst.

- Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775, Boxed
- Corsair CX400W,Retail, 400Watt
- GigaByte GA-EG45M-DS2H,Retail
- Samsung Spinpoint F DT, 500GB
- Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz,
- Antec Fusion Remote ,Zilver, zwart
- Scythe SCSK-1000 Shuriken

Dit kastje heb ik met een "HDMI M-M kabel Rubber plat 2 meter High Quality" kabel aangesloten op de tv.
Res. 1920 x1080. beeld en geluid functoneerd prima op de tv.
O/S: Windows vista Business x86
ht software: xbmc atlantis beta 2

Nu draait dit allemaal lekker. alleen ik wil de htpc rechtstreeks op de versterker aansluiten, omdat het geluid doorschakelen van de htpc > tv > versterker nogal stoort. nu heb ik een kabel van de geluidskaart (die enkele groene) naar tulp (versterker)
[afbeelding]
Maar het geluid werkt niet. Als ik bijvoorbeeld op dezelfde input aansluiting van de versterker de dvd-speler aansluit doet ie het wel. Dus aan de inputaansluting van de versterker ligt het niet.

Als ik het stekkertje aansluit op de geluidskaart geeft de realtek utillity aan dat er wat is aangesloten, en heb dan de keuze tussen voor- en achterspeakers etc. maar hier staat geen versterker of iets dergelijks tussen.
Heb geen flauw idee meer wat te proberen. Hebben jullie nog een idee? vast wel. ;) ...
Inderdaad gewoon voor-speakers/stereo. Heb je de speaker instellingen wel op stereo/2.0 staan? En als je op de versterker een digitale input hebt (optisch of coax) heeft dat natuurlijk zwaar de voorkeur.

• BEgberts
The_nv40_man schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:18:
[...]

Inderdaad gewoon voor-speakers/stereo. Heb je de speaker instellingen wel op stereo/2.0 staan? En als je op de versterker een digitale input hebt (optisch of coax) heeft dat natuurlijk zwaar de voorkeur.
Heb alleen de keuze tussen front-, achter of centerspeaker, En heb het ingesteld op achterspeakers / stereo
hij laat dan ook een voorbeeld zijn waarbij je 2 zuiltjes naast de tv ziet staan. Dus lijkt me goed toch. Kan overigens ook niks anders meer instellen.

En mijn versterker heeft geen digitale input, dus dat is geen optie.

• kaajee
Waarschijnlijk staat Vista gewoon op audio doorgifte via de HDMI uitgang en dat betekent dus dat je moet switchen naar een andere geluidsuitgang. Sterker nog; je moet switchen naar een andere geluidskaart. De Audio-van-de-HDMI is een aparte geluidskaart/chip (naast je onboard audio kaart).

Windows kan niet 2 kaarten tegelijk gebruiken/aanspreken. XP kon nog wel tegelijk digitale audio (over S/PDIF) als analoog uitsturen, maar ook dat kan Vista net.......

• Patriek

Patriek

edit koning

Hey ik heb 't werkende ineens! Ik zette 'm vandaag weer aan en... geen haperingen meer? WTF
Probeer nu te achterhalen was 't nou was.... een van deze dingen denk ik:

- een van de laatste dingen die ik gedaan heb de MPC-HC player updaten naar svn 867 met changelog "add drivers version detection for the support of level 5.1 on nvidia cards.". Maar ik draai nog steeds met Overlay Mixer / Haali + CoreAVC, dus DXVA kan niet actief zijn.

- het moederbord was nog geen 45+ graden zoals eerst, ik zal er maar es een 120mm fan er op zetten ^^
Weet iemand of het mogelijk is dat er haperingen kunnen ontstaan door overhitting van de IGP?

- geloof dat het scheelt als ik de netwerkadapter instel met een vast IP, want ik lees de films uit van een NAS

Ben nu na al dat gekloot met software en settings van plan om een schone install te doen, en deze keer meteen goed.

@kaajee / BEgberts: Hij heeft toch maar 1 audio device? Hij heeft geen losse videokaart met nog es een chip. In de BIOS kun je wss alleen instellen of je digitale out via SPDIF of HDMI moet gebeuren, maar dat heeft geen invloed op analoge uitgangen

[ Voor 37% gewijzigd door Patriek op 13-11-2008 17:56 ]

• kaajee
Nee hij heeft in feite (zoals gezegd) 2 audio kaarten. Net als bij AMD/ATi, heeft ook Intel in de G45 chip een audio codec ingebouwd die zorgt ervoor dat er ook audio door de HDMI gaat. Dit is trouwens bij het veelgebruikte Gigabyte 780G-board alhier niet anders.......

Staat overigens ook gewoon in je manual hoor, pagina 21:
*HDMI Port
The HDMI (High-Definition Multimedia Interface) provides an all-digital audio/video interface to
transmit the uncompressed audio/video signals and is HDCP compliant. Connect the HDMI audio/
video device to this port. The HDMI Technology can support a maximum resolution of 1920x1080p
but the actual resolutions supported depend on the monitor being used.

-In Windows XP: select Start>Control Panel>Sounds
and Audio Devices>Audio, set the Default device for
sound playback to HDMI Device.

-In Windows Vista, select Start>Control Panel>
Sound, select Digital Output Device (HDMI) and
then click Set Default.
In dit, vage uit de manual, gehaalde plaatje kun je dat ook duidelijk zien, je ziet een Digital Output Device (HDMI) dat is de codec/chip van de Intel G45 en daaronder Realtek Digital Audio, dit is de ook aanwezige onboard Realtek ALC889A geluidschip. 2 verschillende devices dus.....
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/intelhdmi.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door kaajee op 13-11-2008 17:33 ]

• 3lmo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-11-2024
Mijn HTPC werkt prima, maar sinds dat ik 'm verplaatst heb naar de woonkamer moet ie ingesteld werken op een resolutie van 720 bij 480. Echter, heeft Vista die ondersteuning niet. Als ik het doe via Nvidia control center werkt het, maar dan is het beeld niet meer volledig (lees: geen taakbalk etc.).

Custom resoluties toevoegen heeft hetzelfde effect als via het Nvidia control panel.
Iemand een idee?

startpost :/

• Patriek

Patriek

edit koning

@kaajee: je hebt helemaal gelijk, was even verward. Dat is inderdaad ook zo bij mijn bordje met de ingebouwde audio in de gf9300 + realtek audio chip onboard.

• Patriek

Patriek

edit koning

kaajee schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:29:
[...]
(evt. Real Alternative en Quicktime Alternative).
Ik denk dat ik nu het volgende bij elkaar probeer te zetten:

- MPC-HC svn867
- CoreAVC prof 1.8.5.0 met Haali media splitter included.
- nieuwste ffdshow
- nieuwste AC3filter

vsfilter is toch overbodig met MPC-HC? Of werkt dat sowieso beter.
en welke MPEG2 decoder is aan te raden? zit dat niet ook al standaard in MPC-HC?

[ Voor 5% gewijzigd door Patriek op 13-11-2008 18:48 ]

• The_nv40_man
Patriek schreef op donderdag 13 november 2008 @ 18:35:
[...]

Ik denk dat ik nu het volgende bij elkaar probeer te zetten:

- MPC-HC svn867
- CoreAVC prof 1.8.5.0 met Haali media splitter included.
- nieuwste ffdshow
- nieuwste AC3filter

vsfilter is toch overbodig met MPC-HC? Of werkt dat sowieso beter.
en welke MPEG2 decoder is aan te raden? zit dat niet ook al standaard in MPC-HC?
Je gaat dus MPC-HC gebruiken als afspeelapplicatie? Dat is namelijk het eerste wat je moet weten.

Waarom toch weer CoreAVC. De ingebouwde decoder zal met jouw GPU bijna alles afspelen met behulp van DXVA dus waarom terugvallen op een software decoder die qua beeldkwaliteit waarschijnlijk minder is. En bij afspelen in MPC HC heb je het probleem met subtitles niet. Dus weinig rede om niet de interne decoder te gebruiken. Haali media splitter is, als je MPC HC gaat gebruiken, ook niet nodig. Die heeft namelijk zelf al een splitter voor matroska bestanden.

AC3 filter kun je gebruiken, maar makkelijker is om gewoon ffdshow audio decoder te gebruiken. AC3 filter regelt veel dingen systeembreed en niet voor één afzonderlijke applicatie. ffdshow audio decoder is ook veel makkelijker in te stellen. Gewoon bij het tabblad "codecs" bij DTS en AC3 "spdif" instellen. Meer is er niet aan. Zet bij de interne filters van MPC-HC de AC3 en DTS filters uit. Voeg bij "external filters" de ffdshow audio decoder toe en stel die in op "prefer". De interne filters van MPC-HC geven soms problemen daarom beter niet gebruiken.

VS-filter heb je niet nodig als je MPC-HC gaat gebruiken. De interne subtitle-viewer wertk prima. Tevens is dat de enige manier om subtitles en DXVA tegelijk te kunnen gebruiken. Pas als je in afspeelapplicaties ondertitels wil die geen eigen viewer hebben dan zul je moeten terugvallen op directvobsub of de ffdshow subtitle functie.

Er zitten voor vrijwel alle gangbare formaten filters ingebouwd. Ook voor mpeg2. Die filter maakt alleen niet gebruik van DXVA wat ook voor mpeg2 beschikbaar is. Omdat mpeg2 een veel lichtere codec is maakt dat echter minder uit. Je kunt eventueel een cyberlink decoder gebruiken (powerdvd 7/8) of degene die bij windvd zit. Ook kun je de eigen decoder van nVidia overwegen. Deze is echter niet geschikt voor DXVA2 dus de EVR render zorgt ervoor dat deze decoder in de softwaremodus gaat werken. VMR9 kan echter wel.

Ik gebruik zelf de MPC mpeg2 decoder omdat de anderen die ik tot nu toe geprobeerd hebben vrijwel allemaal navigatieproblemen hebben in het menu (iig bij gebruik van de EVR rendermode). Probeer hier gewoon even wat werkt en niet. De MPC decoder gaat sowieso wel werken.

• Patriek

Patriek

edit koning

Nou... daarom dus:
Patriek schreef op woensdag 12 november 2008 @ 23:29:
[...]
The_nv40_man schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:25:
[...]
De MPC decoder blijft open source en is niet 100% betrouwbaar geef ik toe. Ook zit je dan met het subtitle probleem buiten KM player/ MPC. In dit geval is jouw keuze om het (voorlopig) bij een software decoder te houden wel een goede.
Als ik Haali Renderer wil gebruiken, dan moet ik toch Haali Media Splitter installeren? Of zit dat ook in MPC-HC geintegreerd. Ik zal nog even gaan testen wat het beste beeld geeft, dat of VMR9.

Degene waar het systeem voor is heeft een 5.1 analoog speakersysteem, dus we gaan geen spdif gebruiken. Mijn ervaring met AC3-filter is prima, dat is eigenlijk de enige reden. Ook heb ik vandaag gezien dat je daar netjes volume regelingen kunt aanpassen per kanaal en ook de dynamiek kunt wijzigen. Ik weet niet hoe goed MPC-HC daar in is.

Dacht inderdaad al dat vsfilter overbodig is, bedankt voor bevestigen. Maar kan je in MPC-HC ook de plaatsing van de subtitles laten baseren op 16:9 beeld? Die opties gebruik ik altijd in directvobsub.

Mooi dat er al een MPEG2 decoder in MPC-HC zit, dan gaan we daar ook niks voor installeren. Zal het ook testen met een DVD-tje.

Wederom onwijs bedankt voor je kennis en de moeite die je neemt in je posts!

[ Voor 45% gewijzigd door Patriek op 13-11-2008 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Ja, ok op zich kun je het doen. Maar mijn grootste bezwaar tegen het gebruiken van DXVA was dat probleem met de ondertitels en dat heb je niet als je MPC-HC gaat gebruiken. En door het opheffen van het L5.1 limiet kun je nu wel vrijwel alles daarmee draaien. Maar ik geef toe; met CoreAVC of een andere softwaredecoder heb je nog net iets meer kans dat alles werkt.
Als ik Haali Renderer wil gebruiken, dan moet ik toch Haali Media Splitter installeren? Of zit dat ook in MPC-HC geintegreerd. Ik zal nog even gaan testen wat het beste beeld geeft, dat of VMR9.
Ik zou gewoon VMR9 Renderless pakken :Y . Je hebt voor de render mode in ieder geval ook de Haali Media Splitter nodig ja. Alleen weet ik niet eens of die in de nieuwste builds nog wel helemaal 100% werkt. Er wordt namelijk nauwelijks naar gekeken omdat het (doordat er geen voordelen, alleen nadelen, zijn tov VMR9/EVR) weinig gebruikt wordt. De makers richten zich nu echt op het perfectioneren van de DXVA support. Vandaar dat er niet veel aandacht gaat naar render modes die dat niet ondersteunen.
Degene waar het systeem voor is heeft een 5.1 analoog speakersysteem, dus we gaan geen spdif gebruiken. Mijn ervaring met AC3-filter is prima, dat is eigenlijk de enige reden. Ook heb ik vandaag gezien dat je daar netjes volume regelingen kunt aanpassen per kanaal en ook de dynamiek kunt wijzigen. Ik weet niet hoe goed MPC-HC daar in is.
Ok. Kijk voor de grap ook eens even naar ffdshow audio decoder die ik noemde. Daarin heb je ook in het geval van een analoge audio uitgang een hele sloot aan mogelijkheden:

Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/ffdshow1.jpg
Veel meer codecs die ondersteund worden.

Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/ffdshow2.jpg
Uitgebreide individuele volumeregeling.

Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/ffdshow3.jpg
Delay instellingen per kanaal.

Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/ffdshow4.jpg
Mixer instellingen.

En aan de tabbladen links kun je zien dat dit maar een greep is van de enorme mogelijkheden. AC3-filter is zeker niet slecht, ik gebruikte het hiervoor ook, maar dit is nog weer een stapje hoger op sommige punten.
Dacht inderdaad al dat vsfilter overbodig is, bedankt voor bevestigen. Maar kan je in MPC-HC ook de plaatsing van de subtitles laten baseren op 16:9 beeld? Die opties gebruik ik altijd in directvobsub.
Dat kan inderdaad. Verander deze setting even om de scherpste ondertitels te krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/MPC-HCsubtitle.jpg
Mooi dat er al een MPEG2 decoder in MPC-HC zit, dan gaan we daar ook niks voor installeren. Zal het ook testen met een DVD-tje.

Wederom onwijs bedankt voor je kennis en de moeite die je neemt in je posts!
Graag gedaan :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BEgberts
kaajee schreef op donderdag 13 november 2008 @ 17:30:
Nee hij heeft in feite (zoals gezegd) 2 audio kaarten. Net als bij AMD/ATi, heeft ook Intel in de G45 chip een audio codec ingebouwd die zorgt ervoor dat er ook audio door de HDMI gaat. Dit is trouwens bij het veelgebruikte Gigabyte 780G-board alhier niet anders.......

Staat overigens ook gewoon in je manual hoor, pagina 21:

[...]

In dit, vage uit de manual, gehaalde plaatje kun je dat ook duidelijk zien, je ziet een Digital Output Device (HDMI) dat is de codec/chip van de Intel G45 en daaronder Realtek Digital Audio, dit is de ook aanwezige onboard Realtek ALC889A geluidschip. 2 verschillende devices dus.....
[afbeelding]
Ten eerste bedankt voor je uitgebreide uitleg.
Maar als ik kijk bij het bovenstaande venster staat er inderdaad een groen vinkje bij HDMI audio en een rood pijltje bij speakers. Totdat ik de koppeling maak tussen htpc en versterker. Dan herkent vista meteen dat er wat aangesloten is, en verschijnt er bij speakers ook een groen vinkje. als ik daar dan rechtermuisknop op doe. is "set default" uitgegrijst. Nu heb ik HDMI audio gewoon helemaal weggegooid. maar nog steeds geen geluid. Misschien wel goed om te vermelden is dat ik naast "speakers" de equalizer balk wel druk bezig is als ik een mp3tje afspeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Zucht.... het draaid nog steeds niet zoals ik hoopte.

De zwaardere 1080p bluray-rip die eerder niet vloeiend draaide op bepaalde stukken doet dat nu wel (onder 1280x720). Ik denk dat het komt door de betere koeling die ik geplaatst heb, waardoor de IGP niet meer boven de 45 graden komt.

Alleen als ik de output nu ook op 1920x1080 zet, dan loopt de video een seconde ofzo achter op de audio. Teken dus dat er te lang gedaan wordt met de beeldverwerking op die hogere res. Wat ik raar vind, want me oude Athlon X2 3800+ draaid het zelfde bestand wel goed af (met een normale 60ms delay). Zou het daar dan toch de ATI Radeon 4850 met de ATI drivers zijn die de truck doet, ookal gebruik ik ook daar CoreAVC (en dus geen DXVA)? Deze E5200 CPU is in ieder geval een stuk sneller.Waar misschien ook wat over te zeggen is, is dat de nForce730i/Geforce9300 chipset behoorlijk nieuw is. Misschien dat de BIOS of driver nog niet helemaal goed is?

EDIT: Heb het ook eens getest op 1080p@50hz ipv 24hz... voila! goed resultaat ineens.... lijkt er dus op dat de Geforce 9300 problemen heeft met 24hz. Ik denk dat ik het hier nu maar bij laat, want degene waar dit systeem voor is heeft toch maar een 1360x768 scherm.

Ga nu toch maar weer eens DXVA een kans geven dan. Op naar het settingspaneel om flink te kloten.... Van een hoop internal filters heb ik geen flauw idee wat ik moet instellen.

@the_nv40_man: Het is me gelukt om alle software los bij elkaar te zetten ipv een codecpack te gebruiken. Kreeg het alleen niet voor elkaar om MPC-HC de (SRT-) subtitles automatisch te laten doen. Ookal stond "auto load subtitles" aan. Heb van je begrepen dat VSFilter DXVA ongedaan maakt, dus kga toch zoeken hoe dat werkt. Ook kon ik toch niet die "extend to 16:9" optie vinden die DirectVOBsub wel geeft. Dat geeft een niet iets nettere plaatsing.

Ffdshow is trouwens prima ls audio decoder idd, AC3filter niet gebruikt. Wist overigens niet eens dat ik die bij external filters ook in moest laden. Zijn er zo nog meer die op die manier geforced moeten worden?

[ Voor 14% gewijzigd door Patriek op 14-11-2008 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@the_nv40_man:

Wat is het verschil tussen VRM9 en EVR ?
Wat is een renderer?
Ik heb een Panny 37px80; wil je dat nog eens uitleggen van die kleuren en waarom je dat moet veranderen bij een HDTV?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2008 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 21:31:
[...]Ik heb een Panny 37px80; wil je dat nog eens uitleggen van die kleuren en waarom je dat moet veranderen bij een HDTV?
Ik dacht dat mijn plasma ook gewoon op RGB24/32 werkt zoals een PC monitor.... we hebben 't wel over de luma levels gehad, wat in princiepe over de lichtwaardes gaat, waar een PC de gehele range gebruikt (0-255) en een TV / video een gedeelte daarvan (16-235). Dat is dus om te voorkomen dat de dynamiek in contrast verziekt wordt (geen diep donker of fel licht). Ik heb een registry tweak moeten doen om diep zwart te krijgen met DVD's op mijn ATI HD4850 + DVI-->HDMI dongle (behalve als ik Overlay mixer gebruik, dan is dat niet nodig).

Maar ik weet dat het idd mogelijk moet zijn om ook in een betere colorspace (xvYCC) te werken, dat betere kleuren geeft. Maar volgens mij wordt dat nog niet zo goed ondersteunt door drivers of afspeelsoftware. Lees wel steeds vaker bij videokaarten dat dit ondersteunt word.

In mijn NVidia drivers kan ik overigens wel YCbCr444 output forceren ipv RGB te gebruiken. Dat werkt op me Panasonic PZ80 plasma.. Ook dat moet volgens de drivers exactere kleuren en contrast opleveren. Dit heb ik nooit gevonden in de ATI drivers.

Lees vooral de posts van "HT slider" op dit forum eens. Ook deze thread op AVS forums is wel interessant.

[ Voor 72% gewijzigd door Patriek op 15-11-2008 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Trouwens iemand al eens deze mega grote thread gezien over HTPC's?
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=940972
Staan echt ellenlange lijsten over hardware per pagina.

Je zult maar zo'n TS moeten maken :/

[ Voor 10% gewijzigd door Patriek op 14-11-2008 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
BEgberts schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:15:
[...]

Ten eerste bedankt voor je uitgebreide uitleg.
Maar als ik kijk bij het bovenstaande venster staat er inderdaad een groen vinkje bij HDMI audio en een rood pijltje bij speakers. Totdat ik de koppeling maak tussen htpc en versterker. Dan herkent vista meteen dat er wat aangesloten is, en verschijnt er bij speakers ook een groen vinkje. als ik daar dan rechtermuisknop op doe. is "set default" uitgegrijst. Nu heb ik HDMI audio gewoon helemaal weggegooid. maar nog steeds geen geluid. Misschien wel goed om te vermelden is dat ik naast "speakers" de equalizer balk wel druk bezig is als ik een mp3tje afspeel.
Sluit ter test eens een koptelefoon aan op de groene uitgang van je pc. Als Vista gaat vragen wat het is, zeg gewoon even dat het een speaker setje is. Hoor je dan (zacht) geluid?

Deze groene uitgang van je PC dien je vervolgens middels een mini-jack_to_ stereo-tulp kabeltje op je receiver aan te sluiten. Neem een algemene ingang; bijv. CD/AUX/TUNER oid (geen phono).
Selecteer op je versterker het bewuste kanaal.
Als vista vraag wat er aan de groene uitgang zit; zeg gewoon dat er stereo luidsprekertje aan zitten.

(Check evt. de audio mixer in Vista, of er niets gemute staat. nu zou je gewoon geluid moeten horen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
@the_nv40_man:

Wat is een renderer?
Ik heb een Panny 37px80; wil je dat nog eens uitleggen van die kleuren en waarom je dat moet veranderen bij een HDTV?

Dit verhaal is best redelijk helder:
Video rendering filters
Originally, the way to play video in DirectShow was to use the Video Renderer filter. This drew the images using DirectDraw, but could also fall back to GDI drawing in some circumstances. [28] It had limited access to the video window. Video for Windows had been plagued with deadlocks caused by applications' incorrect handling of the video windows, so in early DirectShow releases, the handle to the playback window was hidden from applications. There was also no reliable way to draw caption text or graphics on top of the video.

DirectShow 6.0, released as part of DirectX Media introduced the Overlay Mixer renderer designed for DVD playback and broadcast video streams with closed captioning and subtitles. The Overlay Mixer uses DirectDraw for rendering. Downstream connection with the Video Renderer is required for window management. Overlay Mixer also supports Video Port Extensions (VPE), enabling to work with analog TV tuners with overlay capability (sending video directly to a video card via an analog link rather than via the PCI bus). Overlay Mixer also supports DXVA connections.

Windows XP introduced a new filter called the Video Mixing Renderer 7 (VMR-7 or sometimes just referred to as VMR). The number 7 was because VMR-7 only used DirectDraw version 7 to render the video and did not have the option to use GDI drawing. The main new feature of VMR-7 was the ability to mix multiple streams and graphics, allowing applications to draw text and graphics over the video.[29] VMR-7 also featured a "windowless mode" which fixed the problems with access to the window handle.[30] VMR-7 was only officially released for Windows XP.

DirectX 9 included VMR-9. This version uses Direct3D 9 instead of DirectDraw. [31] It is available for all Windows platforms as part of the DirectX 9 redistributable.

Windows Vista ships with a new renderer, available as both a Media Foundation component and a DirectShow filter, called the Enhanced Video Renderer (EVR). [32] EVR supports DXVA 2.0, which is exclusive to Windows Vista
(bron)

&
Enhanced Video Renderer

The enhanced video renderer (EVR) is a component that displays video on the user's monitor. Two versions of the EVR exist:
-The EVR media sink, for Media Foundation applications.
-The EVR filter, for DirectShow applications.

Both versions use the same internal objects to render video, and they share many of the same interfaces.

The EVR can mix up to 16 video streams. The first input stream is called the reference stream. The reference stream always appears first in the z-order. Any additional streams are called substreams, and are mixed on top of the reference stream. The application can change the z-order of the substreams, but no substream can be first in the z-order.

The graphics driver determines which video formats are supported, but typically they are limited to the following:
-Reference stream: Progressive or interlaced YUV with no per-pixel alpha (such as NV12 or YUY2); or progressive RGB.
-Substreams: Progressive YUV with per-pixel-alpha, such as AYUV or AI44.

The available substream formats might depend on the format of the reference stream. For more information, see EVR Media Type Negotiation.

Internally, the EVR uses an object called the mixer to composite the frames from the input streams onto one surface for rendering. The mixer also performs deinterlacing and color correction. The output from the mixer is the final composited video frame. Then a second object called the presenter renders this frame to the display. The presenter schedules when the frames are rendered and manages the Direct3D device. Applications can replace either of these objects with their own custom implementations.

The output frame rate is locked to the reference stream. Whenever the substreams receive new frames, the mixer holds onto them. When the reference stream receives a new frame, the mixer composites that frame with the substream frames. (If the reference stream is interlaced, a complete reference frame may require more than one media sample.) It is possible for a substream to receive more than one frame while the mixer is waiting for a reference frame. In that case, the mixer simply discards the previous substream frame.

Because the presenter creates the Direct3D device, it is also responsible for sharing the device with other pipeline objects that need to access DirectX Video Acceleration (DXVA) services. In particular, the EVR mixer uses the DXVA video processing services to deinterlace and mix the video. External to the EVR, software decoders may use DXVA for accelerated video decoding. The presenter shares the Direct3D device by means of the Direct3D Device Manager. The following diagram shows the internal architecture of the EVR. (The software decoder, shaded in gray, is not part of the EVR.)
(bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Patriek schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 20:19:
@the_nv40_man: Het is me gelukt om alle software los bij elkaar te zetten ipv een codecpack te gebruiken. Kreeg het alleen niet voor elkaar om MPC-HC de (SRT-) subtitles automatisch te laten doen. Ookal stond "auto load subtitles" aan. Heb van je begrepen dat VSFilter DXVA ongedaan maakt, dus kga toch zoeken hoe dat werkt. Ook kon ik toch niet die "extend to 16:9" optie vinden die DirectVOBsub wel geeft. Dat geeft een niet iets nettere plaatsing.
Heel vreemd dan. Bij mij pakt ie interne en externe subs meteen. Niet automatisch betekend in dit geval werkt alleen als je het zelf insteld of werkt helemaal niet? Je hebt deze twee dingen wel goed staan?

Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/MPC_HC1.jpg
Subtitles "Enabled".

Afbeeldingslocatie: http://i486.photobucket.com/albums/rr223/silencer02/MPC-HC2.jpg
De juiste subtitle-track kiezen eventueel.
Ffdshow is trouwens prima ls audio decoder idd, AC3filter niet gebruikt. Wist overigens niet eens dat ik die bij external filters ook in moest laden. Zijn er zo nog meer die op die manier geforced moeten worden?
Je hoeft hem niet perse te forceren, maar daarmee voorkom je wel dat er iets anders gebruikt wordt. Als je alleen de interne filters uitzet en niet zelf een alternatief instelt, wordt op basis van merits gekeken welke directshow filter dan de eerste voorkeur heeft. Je kunt ook wel voor elkaar krijgen dat dat ffdshow audio decoder is, maar het is in ieder geval minder duidelijk en makkelijk als zelf even de filter toevoegen.
@the_nv40_man:

Wat is een renderer?
EVR is een soort evolutie van VMR9. De tearing effecten die soms kunnen optreden zouden bij gebruik van EVR (vooral in combinatie met de aero interface van Vista) sterk verminderd moeten zijn. Verder is het vrijwel gelijkwaardig. In XP is de aan te raden render-mode VMR9 en in Vista is dat EVR, daar komt het in het kort op neer.

Hier staat een beetje over hoe directshowfilters globaal werken. De renderer is de laatste fase daarin waarin het gedecodeerde bestand daadwerkelijk op het scherm wordt gezet.

Waar je naar moet kijken als je gaat afspelen op een tv is dat je de juiste levels gebruikt. Als je dat niet doet kan het beeld te licht/te donker/te weinig dynamiek hebben. Normaal gesproken wil je dat de tv is ingesteld om materiaal in video-levels goed weer te geven. Daarbij helpt dat plaatje wat ik eerder plaatste. Het filmmateriaal wil je in het ideale met de orginele video-levels afspelen. Soms moet je daarvoor in de gebruikte decoder iets instellen. Gebruik iig als je gaat afspelen op bijvoorbeeld een tv de VMR9/EVR rendermodi. Die behouden de video-levels van het materiaal terwijl de Overlay rendermode vaak de levels oprekt naar pc-levels (0-255). En zelf dat gebeurd op een twijfelachtige manier dus eigenlijk is het ook als je gaat afspelen op een monitor verstandig om VMR9/EVR te gebruiken en op een andere manier de levels om te zetten naar pc-levels. Voorbeelden van hoe dat kan staan in een eerdere post: in het nVidia Control Panel, op decoder niveau en soms ook mogelijk via een setting in een player zoals MPC-HC.
Patriek schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 22:51:
Trouwens iemand al eens deze mega grote thread gezien over HTPC's?
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=940972
Staan echt ellenlange lijsten over hardware per pagina.

Je zult maar zo'n TS moeten maken :/
Dat topic heb ik wel eens doorgebladerd ja. Staat aardig wat op. Alleen op software gebied wordt je van de TS voorlopig nog niet wijzer jammergenoeg. En erg noob-proof is het niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

The_nv40_man schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 00:10:
[...]

Heel vreemd dan. Bij mij pakt ie interne en externe subs meteen. Niet automatisch betekend in dit geval werkt alleen als je het zelf insteld of werkt helemaal niet?[...]
Ehh... never mind, de renderer stond nog op Overlay Mixer, waardoor de interne subtitle engine niet werkt.
Stom van mij, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

@the_nv40_man: Sorry, offtopic, maar jij weet mss ook wel de oplossing voor het volgende. De explorer crasht bij het proberen te maken van een thumbnail voor een grote MPEG file. Dit probleem had ik al eens eerder, op een andere PC, maar weet niet meer hoe ik het gefixt krijg. Heeft dit te maken met meerdere MPEG decoders? Of zit het in het windows register ergens krom. Kan geen goede oplossing vinden met Google.

[ Voor 12% gewijzigd door Patriek op 15-11-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Patriek schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:30:
@the_nv40_man: Sorry, offtopic, maar jij weet mss ook wel de oplossing voor het volgende. De explorer crasht bij het proberen te maken van een thumbnail voor een grote MPEG file. Dit probleem had ik al eens eerder, op een andere PC, maar weet niet meer hoe ik het gefixt krijg. Heeft dit te maken met meerdere MPEG decoders? Of zit het in het windows register ergens krom. Kan geen goede oplossing vinden met Google.
Ik weet niet precies hoe windows die thumbnails aanmaakt en op welke manier de aanwezige codecs gebruikt worden helaas.

Het is in ieder geval niet normaal. Ik ben al enige tijd bezig met het digitaliseren van VHS tapes wat bij het capturen zeer grote MPEG bestanden opleverd: in de orde van grote 7-10GB ongeveer. Daarvan worden in ieder geval zonder problemen thumbnails gegenereerd, zowel onder XP als Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

aah jammer, was te proberen :) toch bedankt!
btw, gaat niet om de grootte, het is volgens mij MPEG in het algemeen
edit: wanneer ik CoreAVC deinstalleer is er geen crash, maar ook geen thumbnail, wanneer ik het weer installeer krijg ik de crash. Weet niet of CoreAVC ook echt de boosdoener is, of enkel de thumbnail creatie activeert, waarop er een conflict komt. Ik geef het zelf op, ik de-activeer heel het thumbnail gebeuren gewoon.

[ Voor 60% gewijzigd door Patriek op 15-11-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:50
Zelf heb ik een HTPC met een ASUS M3A78-EMH moederbord, ook eentje uit de 780G serie dus. Nu zit ik wat te knoeien met de beeldinstellingen omdat ik daar niet tevreden over ben, vooral als ik tv kijk of tv opneem. Er is te weinig contrast, de kleuren zijn niet echt mooi (beetje saai en grijzig zeg maar) en bij snelle bewegingen zie ik iets wat op Ghosting/vertraging lijkt.

In eerste instantie verdacht ik de tv-kaart maar als ik materiaal op een dvd brand en in een oude dvd-speler gooi is het beeld veel en veel mooier. Nu is er bij de Catalyst drivers de mogelijkheid om de instellingen aan te passen. Vraag aan de bezitters van zo'n zelfde 780G bordje: hebben jullie die gewijzigd (qua contrast, brightness, gamma etc....) en zo ja: welke instellingen gebruik je?

Oh ja, ik maak gebruik van XP Mediacenter om één en ander af te spelen overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Volgens mij zit 'm dat in de ATI IGP / drivers. Geen idee of er een fix is voor dat ghosten.

[ Voor 3% gewijzigd door Patriek op 15-11-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:50
Patriek schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 21:18:
[...]

Volgens mij zit 'm dat in de ATI IGP / drivers. Geen idee of er een fix is voor dat ghosten.
Ik heb er al eens een registerhack voor die ATI-drivers tegenaan gegooid en dat heeft ook wel wat geholpen maar nu bij het afspelen op dvd viel het (schokkende.....) verschil me op. En vooral ook het verschil in kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44
drZymo schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:28:
Mooi, dan ga ik dat binnenkort ook maar eens installeren. En het is natuurlijk makkelijk te controleren of de EPG via DVB signaal komt, door simpelweg de internet connectie eruit te trekken :Y).
Om hier nog even op terug te komen.

Ik heb net TV Pack 2008 geinstalleerd. (Weer lang bezig geweest met het goed zetten van de kanalen :'( ) Je kan in ieder geval nu bij de listings van een kanaal de optie "Use listings from broadcaster" kiezen, en jahoor dat is dus de EPG data die van het DVB-C kanaal komt :D. Deze data is dus hetzelfde als die de settopboxen gebruiken. Hopelijk is deze data wat nauwkeuriger dan de EPG data van Microsoft, daar had ik af en toe erg verschoven start en eind tijden.

Ik ben alleen wel twee nadelen tegen gekomen. De data bevat niet de namen van uitzendingen en of het een herhaling is, opnemen van series is dus iets lastiger. En de data is ook maar voor 4 dagen vooruit beschikbaar. Maarja dat is normaal gesproken voldoende.

Tot nu toe ben ik dus tevreden met TV Pack 2008 vooral het toewijzen van kanaal nummers aan zenders is een stuk beter prettiger geworden.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Laatst online: 15-07 12:33
Heb de volgende HTPC samengesteld zijn hier nog aanmerkingen op? Doel van de htpc is iig afspelen van 1080p content, bluray en opnemen van kabel. Is het ook mogelijk om EPG informatie via internet op te halen? vind 250 euro voor een floppydtv + alphacrypt ietwat overdreven voor opneem mogelijkheid, kijk al digitale tv via een decoder.

Antec Veris Media Fusion Remote Blck € 127,68
Pioneer Black, Oem, Blu Ray € 92,87
Belkin N Wireless USB Adapter € 22,74
2x Kingston 2GB, 800MHz, DDR2, Non-ECC, CL5, DIMM 240-pin € 43,55
Hauppauge WinTV HVR1100 €56.12
AMD Athlon 64 X2 5600+ 65Watt Socket-AM2 tray € 65.90
Western Digital Caviar GP 1000GB € 94.90
Scythe Ninja mini (SCMNJ-1000) € 27.90
LC-Power Silent Giant LC6420GP Green Power 420W ATX 2.0 € 35.70
Arctic Silver 3,5 gram € 5.90
ASUS M3N78-VM (GeForce 8200, DDR2) €63.50

Totaal kom ik op € 650 inclusief verzenden

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Je moet vooral even goed opletten met de IGP. Of deze DXVA complaint is (als je dat wilt) en hoe de beeldkwaliteit is bij het decoderen van bluray/h.264 materiaal. Een hoop kunnen niet goed overweg met 24hz output zodat het niet perfect synchroon loopt met de films die opgenomen zijn op 24fps. Over het algemeen kunnen Intel IGP's dat niet goed.

De Geforce 9300 zou dat beter geschikt voor moeten zijn. De mijne (Asus P5N7A-VM) geeft super beeld, alleen speelt me bluray rips af met vertraging in de video op 1920x1080@24hz. Wellicht dat dit nog gefixt wordt dmv een BIOS / driver update.

Zie ook:
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3432
http://www.extremetech.com/article2/0,2845,2333127,00.asp
http://www.tomshardware.c...dia-nforce-730i,2044.html
http://www.tomshardware.c...rce-730i-review,2046.html

Ik zou persoonlijk een stiller/stabielere voeding nemen. Bijvoorbeeld een Be-Quiet 400W.

[ Voor 48% gewijzigd door Patriek op 15-11-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 18:34
Hallo mensen,

Ik heb enige tijd mijn HTPC heerlijk werkend, maar er is een vervelend probleem.
Ik gebruik de HTPC alleen voor het opnemen van het analoog signaal, en voor het afspelen van HD-materiaal.
Echter, wanneer ik gewoon tv kijk, met digitale tv van Ziggo, heb ik op sommige zenders storing en blokken. Dit is alleen als ik mijn HTPC aan heb.

mijn set-up ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.76/409350001-409400000/409360901-409361000/409360932_6_0QhW.jpeg

zou een mantelstroomfilter op de coaxkabel het probleem op kunnen lossen, of zijn er nog meer maatregelen die ik treffen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Laatst online: 15-07 12:33
Patriek schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 23:05:
[...]

Ik zou persoonlijk een stiller/stabielere voeding nemen. Bijvoorbeeld een Be-Quiet 400W.
Je moet vooral even goed opletten met de IGP. Of deze DXVA complaint zijn (als je dat wilt) en hoe de beeldkwaliteit is bij het decoderen van bluray/h.264 materiaal. Ook hoop kunnen er een hoop niet goed overweg met 24hz output zodat het niet perfect synchroon loopt met de films die opgenomen zijn op 24fps.
Gebruik al sinds jaar en dag in mijn desktop een LC-Power, dat ding doet zijn werk prima. Plus in combinatie met 14 cm big fan, 80+ efficiency en 1 watt standby, lijkt me dit geen slechte keus.
De Geforce 9300 zou dat beter geschikt voor moeten zijn. De mijne (Asus P5N7A-VM) geeft super beeld, alleen speelt me bluray rips af met vertraging in de video op 1920x1080@24hz. Wellicht dat dit nog gefixt wordt dmv een BIOS / driver update.
Heb juist de IGP Nvidia Geforce 8200 gekozen, omdat deze purevideo (dxva) compliant is (wellicht niet vc1 helemaal, maar daarom ook een dual core 5600+ op 2.9GHz die moet dat wel aardig kunnen bijbenen.) en 1920p24 goed kan afspelen. Ook is dit de beste bang for the buck oplossing vind ik. Betaal 60 eu voor bordje en 70 voor cpu, welke ook nog eens goed te upgraden zijn in toekomst met amd am3 support en toevoeging van nvidia pci-e videokaart met hybrid SLI.

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patriek schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 21:54:
[...]

Ik dacht dat mijn plasma ook gewoon op RGB24/32 werkt zoals een PC monitor.... we hebben 't wel over de luma levels gehad, wat in princiepe over de lichtwaardes gaat, waar een PC de gehele range gebruikt (0-255) en een TV / video een gedeelte daarvan (16-235). Dat is dus om te voorkomen dat de dynamiek in contrast verziekt wordt (geen diep donker of fel licht). Ik heb een registry tweak moeten doen om diep zwart te krijgen met DVD's op mijn ATI HD4850 + DVI-->HDMI dongle (behalve als ik Overlay mixer gebruik, dan is dat niet nodig).

Maar ik weet dat het idd mogelijk moet zijn om ook in een betere colorspace (xvYCC) te werken, dat betere kleuren geeft. Maar volgens mij wordt dat nog niet zo goed ondersteunt door drivers of afspeelsoftware. Lees wel steeds vaker bij videokaarten dat dit ondersteunt word.

In mijn NVidia drivers kan ik overigens wel YCbCr444 output forceren ipv RGB te gebruiken. Dat werkt op me Panasonic PZ80 plasma.. Ook dat moet volgens de drivers exactere kleuren en contrast opleveren. Dit heb ik nooit gevonden in de ATI drivers.

Lees vooral de posts van "HT slider" op dit forum eens. Ook deze thread op AVS forums is wel interessant.
Ik heb met Catalyst 8.11 ontdekt dat verschillende instellingen in CCC een verschillend beeld geven; je hebt :

YCC442
YCC444
RGB442
RGBFull

Hierbij geeft YCC op mijn Panny 37PX80 echt het meest heldere en mooie beeld; met de 442 setting heb je precies een donkere waas over het beeld... wel ferm verschil imo

BTW: Vista + EVR zonder AERO = ferme tearing bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 00:39:
[...]

Ik heb met Catalyst 8.11 ontdekt dat verschillende instellingen in CCC een verschillend beeld geven; je hebt :

YCC442
YCC444
RGB442
RGBFull

Hierbij geeft YCC op mijn Panny 37PX80 echt het meest heldere en mooie beeld; met de 442 setting heb je precies een donkere waas over het beeld... wel ferm verschil imo

BTW: Vista + EVR zonder AERO = ferme tearing bij mij
Oooh nice! Maar volgens mij is dat nog steeds niet het "xvYCC" wat onze plasma's ondersteunen (Panasonic noemt het "x.v.Colour"). Heb me er ooit eens in verdiept en dacht te kunnen concluderen dat h.264 geen xvYCC ondersteunt. Maar ik weet er niezo veel van.

Nu ben ik helemaal fan van ATI :) drivers zijn beter dan nvidia mijn inziens.
Heb nu voor me oude Athlon PC-tje ook een HD4350 gehaald, voor nog geen 50 euro.tover ik het zo om naar een HTPC. UVD2 / DXVA doet 't werk wel :)

[ Voor 16% gewijzigd door Patriek op 16-11-2008 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

DARKviper123 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 22:36:
[...]
LC-Power Silent Giant LC6420GP Green Power 420W ATX 2.0 € 35.70
[...]
Your pick :)
Waar vind je die trouwens zo goedkoop?
pricewatch: LC-Power LC6420GP Green Power V2.0, 420W (ATX12V 2.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

edit: never mind

[ Voor 117% gewijzigd door Patriek op 16-11-2008 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:16
Overdag en voordat ik 's avonds me HTPC ga gebruiken log ik vaak met Verbinding Extern Bureublad (mstsc) in om me films en muziek te ordenen etc. Als ik dan 's avonds De TV aanzet en me HTPC wil gaan gebruiken op de TV Dan krijg ik geen beeld van de HTPC (via HDMI - HDMI aangesloten op me TV) Het beeld blijft zwart. Een reboot is dan de enige oplossing.

Is iemand van jullie ook al tegen dit probleem aan gelopen, en weet een oplossing?

Configuratie:

Configuratie:

AMD Phenom X4 9550
Antec Fusion Remote Black
Be Quiet! Straight Power BQT E6-400W
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/8G 8GB (4x 2GB) DDR2
LG 16x52x GDR-8164RBB (Zwart)
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
Scythe Ninja Mini
Logitech Cordless Desktop EX 110
Microsoft Windows Vista Ultimate X64

[ Voor 35% gewijzigd door Jumpman op 16-11-2008 13:54 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

Smart Einstein schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 23:09:
Hallo mensen,

Ik heb enige tijd mijn HTPC heerlijk werkend, maar er is een vervelend probleem.
Ik gebruik de HTPC alleen voor het opnemen van het analoog signaal, en voor het afspelen van HD-materiaal.
Echter, wanneer ik gewoon tv kijk, met digitale tv van Ziggo, heb ik op sommige zenders storing en blokken. Dit is alleen als ik mijn HTPC aan heb.

mijn set-up ziet er als volgt uit:
...

zou een mantelstroomfilter op de coaxkabel het probleem op kunnen lossen, of zijn er nog meer maatregelen die ik treffen kan?
Ik heb een vergelijkbaar probleem, alleen dan icm digitenne. Na van alles geprobeerd te hebben ben ik er achter gekomen dat het een vorm van stralingsstoring is. Mijn HTPC heeft plexiglas raampjes en als ik de bodem van een springvorm (had even niets anders voorhanden) tegen het raampje bij de CPU plaats heb ik geen storing meer. Moet nu alleen nog kijken of de fan op de CPU cooler misschien de oorzaak is, anders zal ik toch de behuizing dicht moeten maken of een andere behuizing aanschaffen.

Of zo'n filter de oplossing zal zijn weet ik niet, heb namelijk geen idee welk component de storing oppakt. Of de antenne of misschien wel het digitenne kastje zelf. De storing loopt bij mij in ieder geval niet over de netspanning, want als ik mijn HTPC wat verder weg zet is het probleem ook verholpen.

Zowel de HTPC als digitenne kastje zijn trouwens niet geaard.
Ben benieuwd wat jouw bevindingen zijn. Zo'n filter lijkt me goedkoper en makkelijker dan een nieuwe behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op zondag 16 november 2008 @ 11:35:
Overdag en voordat ik 's avonds me HTPC ga gebruiken log ik vaak met Verbinding Extern Bureublad (mstsc) in om me films en muziek te ordenen etc. Als ik dan 's avonds De TV aanzet en me HTPC wil gaan gebruiken op de TV Dan krijg ik geen beeld van de HTPC (via HDMI - HDMI aangesloten op me TV) Het beeld blijft zwart. Een reboot is dan de enige oplossing.

Is iemand van jullie ook al tegen dit probleem aan gelopen, en weet een oplossing?

Configuratie:

Configuratie:

AMD Phenom X4 9550
Antec Fusion Remote Black
Be Quiet! Straight Power BQT E6-400W
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/8G 8GB (4x 2GB) DDR2
LG 16x52x GDR-8164RBB (Zwart)
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
Scythe Ninja Mini
Logitech Cordless Desktop EX 110
Microsoft Windows Vista Ultimate X64
Same here @Panny 37PX80, nog gn opl voor gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

Komt dit niet doordat de resolutie tijdens je externe bureaublad sessie anders is dan die van de TV?
Misschien eens TeamViewer of VNC proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ash] schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:09:
Komt dit niet doordat de resolutie tijdens je externe bureaublad sessie anders is dan die van de TV?
Misschien eens TeamViewer of VNC proberen?
Ik gebruik VNC en nethetzelfde probleem

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:08
Wat mij betreft kunnen we hier verder: Home Theater PC (HTPC) Deel 2

Hij staat er voor nu. Maar ik ga nog wel verder met het bijwerken van de topic start... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Dit topic is gesloten.