Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 08:02:
[...]
Ja goed plan. Ga ik eens proberen.
Ga ik eerst proberen om slechts 1 floppydtv kaart te activeren bij de extra kanalen met die smartcard waar ook de extra kanalen op zitten.
En omwisselen kan ik daarna ook proberen. Voorkomt dat ik deze actie afzonderlijk bij alle kanalen moet instellen.
[...]
Gisteravond heel even zitten testen. Dit lijkt een stap in de goede richting.
Ik heb dus 2 floppydtv's.
In device 1 zat de smartcard ZONDER extra pakket.
In device 2 de smartcard MET extra pakket.
Voor de test heb htpc uit gezet. De kaarten omgewisseld, htpc aan gezet.
Dus:
In
device 1 zit nu de smartcard
MET extra pakket.
In
device 2 de smartcard
ZONDER extra pakket.
Resultaat: Service is gecodeerd op alle extra kanalen!
Vervolgens heb ik me even geconcentreerd op de Film1 kanalen.
Heb daar even zitten spelen met de bronnen. Dus 'Kanalen bewerken' --> 'Bronnen'.
Daar zie je terug van welke devices dit kanaal gebruik maakt. Bij alle kanalen staan gewoon beide devices. En device 1 stond ook bovenaan. Maar het lijkt erop alsof media center 'onthoudt' dat in de oude situatie van device 2 gebruik gemaakt moest worden voor dit kanaal want daar zat voorheen de smartcard met extra kanalen. Na wat proberen heb ik gemerkt dat het nu voldoende is naar film1.1 te gaan kanaal bewerken --> bronnen en dan niets anders te doen dan even op 'opslaan' te klikken, zonder iets te wijzigen. Lijkt erop dat media center dan pas door heeft dat in de nieuwe situatie van device 1 gebruik gemaakt moet worden. Heb deze actie bij alle Film1 kanalen uitgevoerd.
Vervolgens via de gids 2 opnamens geprogrammeerd vannacht op Film1.1 en Film1.2. en vanochtend gecontroleerd: Opnames gelukt.
Wellicht was het dus ook voldoende geweest om bij de extra kanalen in de OUDE situatie bij bronnen, device 2 op de eerste plaats te zetten. Had ik de smartcards niet hoeven om te wisselen.
Maar nu

Het lijkt er op dat ik nu alle extra kanalen moet afgaan en even naar bronnen moet gaan en op opslaan klikken. OF als ik de smartcards weer omwissel en terug ga naar de oude situatie. Device 2 bovenaan zet bij de bronnen voor alle extra kanalen. Tja.. dat is om het even.
Tenzij iemand een snellere manier weer...
Ik kan denk ik wel de volgende conclusie trekken.
CONCLUSIE:
Maak je gebruik van 2 smartcards. Waarbij slechts 1 card voorzien is van extra pakketten. Zorg dat deze card VOOR installatie van TV PACK 2008 in de floppydtv zit die media center als device 1 ziet. Vermoedelijk voorkom je dan de problemen die ik heb gehad.
Nog uit te zoeken:
Tijdens het rommelen met de bronnen heb ik gemerkt dat je de bronnen kan samenvoegen en splitsen. Op een gegeven moment gaf media center bij film1.1 helemaal geen bronnen meer aan! Maar het kanaal werkte wel! Had niet zoveel tijd meer om uit te zoeken hoe dit nu precies werkt. En wat, in mijn situatie, de beste instelling is. Als iemand hier al meer over weet hoor ik het graag. En anders volgende week meer... ;-)
Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is en er iemand zijn voordeel mee kan doen.