Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
kaajee schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 12:41:
[...]

Wat zou je er nog aan 'ontwikkeld' willen hebben dan? Als een product gewoon goed doet wat ie moet doen hoef je er toch niets aan te ontwikkelen?
Dat is volgens mij precies wat Webguide doet; wat is moet doen goed!
Nou, wat dacht je van ondersteuning van het TV-Pack & het nieuwe bestandsformaat ervan?
OEM-ers zullen steeds meer PC's met het TV-Pack gaan uitleveren...

Ik gebruik WebGuide (intensief) voor streamen vanaf mijn VMC en mijn WHS (via Prism), en voor het schedulen van opnamen zonder de TV aan te zetten. Beide ook remote (vanaf Internet).

Met name bij het connecten van de sidebar gadget en het streamen zijn nog wel wat bugjes / onstabiele dingetjes eruit te halen.

Er is niet voor niets veel geklaag op Internet te vinden dat er geen ondersteuning of ontwikkeling van WebGuide meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe het volgende mogelijk is.

Ik had een perfecte playback van allerhande content (divx/xvid, dvd/hd-dvd/blu-ray schijfjes, mkv's, etc.) middels ffdshow, powerdvd, haali media splitter en ac3filter. Als mediaplayers gebruikte ik afwisselend media player classic home cinema en windows media player.
OS = Windows Vista ultimate 64bit.
hardware = amd 4850e, 4gig geheugen en het welbekende gigabyte 780G bordje met onboard GPU voor hardware acceleratie van hd-content.

Ever since de update naar Ati Catalyst driver versie 8.10 (zie ook meuk: ATI Catalyst 8.10) heb ik ineens last van tearing (ik zie zeg maar vrijwel altijd op dezelfde 'hoogte' in video bestanden nu ineens een horizontale lijn lopen).

Ik snap wel dat ik de drivers een versie kan terug rollen, of nieuwe installs en wat dan ook.
Maar is er misschien iets anders wat ik binnen de bestaande suite aan toolings/codecs kan instellen wat het probleem mogelijk zou verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:16
Op Tweakers en op Internet wordt gesuggereerd dat een AMD Phenom X4 i.c.m. een Gigabyte GA-MA78GPM-(D)S2H niet in de BIOS kan worden undergeclocked en dat dit alleen in het OS kan met AMD Overdrive (of soort gelijke software).

Zojuist heb ik mijn AMD Phenom X4 9550 (95W) underclocked naar een AMD Phenom X4 9350e (65W) in de BIOS i.c.m. een Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H. Mobo revisie 1.0 en BIOS F1.

Dit scheelt toch weer € 25,- en je hebt toch nog 'power' achter de hand.

De tempraturen op 'stock' snelheden van de AMD Phenom X4 9550:
Idle: CPU 30C (Alle 4 de Core's 15C ~17C)
1080p MKV Fullscreen echt 1920 x 1080 pixels: CPU 37C (Alle 4 de Core's 21C ~ 23C)

Dit is met een Antec Fusion Remote Black (2 x 12cm fan zuigend op low speed) en een Scythe Ninja Mini blazend gemonteerd op de AMD Phenom X4 9550. De Scythe Ninja Mini fan (draaiend op stock) zit t.o.v. van de 2 case fan's op 90C gemonteerd. Het geheel is gewoon een stille HTPC. Ik zou de 2x 12cm fan's nog kunnen vervangen door Nexus fan's en de processor passief kunnen proberen (durf ik nog niet aan) voor geen geruisloze HTPC.

Ben benieuwd wat de temps doen nu de processors is underclocked naar een AMD Phenom X4 9350e.

[ Voor 28% gewijzigd door Jumpman op 29-10-2008 20:36 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste dagen mijn nieuwe HTPC geconfigureerd. Standaard systeem (Phenom 9550, Gigabyte 780G bordje) met daarin een FloppyDTV S2 kaart voor satelliet ontvangst. Ik had alles aangesloten en het werkte perfect en toen heb ik de FloppyDTV kaart geïnstalleerd. Maar hier stuit ik op een probleem.

Zodra ik de PC opstart gaat er op de FloppyDTV kaart een rood ledje knipperen en de kaart wordt niet door windows herkent. Ik heb de kaart zowel op de interne firewire aangesloten als op de aansluiting op het I/O bord maar bij beide hetzelfde probleem. Is de kaart kapot of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Naast Firewire ook het voedings-kabeltje van/naar de FloppyDTV aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 20:32:
Op Tweakers en op Internet wordt gesuggereerd dat een AMD Phenom X4 i.c.m. een Gigabyte GA-MA78GPM-(D)S2H niet in de BIOS kan worden undergeclocked en dat dit alleen in het OS kan met AMD Overdrive (of soort gelijke software).

Zojuist heb ik mijn AMD Phenom X4 9550 (95W) underclocked naar een AMD Phenom X4 9350e (65W) in de BIOS i.c.m. een Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H. Mobo revisie 1.0 en BIOS F1.

Dit scheelt toch weer € 25,- en je hebt toch nog 'power' achter de hand.

De tempraturen op 'stock' snelheden van de AMD Phenom X4 9550:
Idle: CPU 30C (Alle 4 de Core's 15C ~17C)
1080p MKV Fullscreen echt 1920 x 1080 pixels: CPU 37C (Alle 4 de Core's 21C ~ 23C)

Dit is met een Antec Fusion Remote Black (2 x 12cm fan zuigend op low speed) en een Scythe Ninja Mini blazend gemonteerd op de AMD Phenom X4 9550. De Scythe Ninja Mini fan (draaiend op stock) zit t.o.v. van de 2 case fan's op 90C gemonteerd. Het geheel is gewoon een stille HTPC. Ik zou de 2x 12cm fan's nog kunnen vervangen door Nexus fan's en de processor passief kunnen proberen (durf ik nog niet aan) voor geen geruisloze HTPC.

Ben benieuwd wat de temps doen nu de processors is underclocked naar een AMD Phenom X4 9350e.
Wat is je %CPU load bij full-hd ?
Speelt je video vlot?
Welke klokfreq's draai je underclocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:44
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 00:43:
[...]

Speelt je video vlot?
Als je het aandurft: lukt het om de fans van de Ninja Mini uit te zetten en zo ja welke temps haal je dan. Ik ben bezig een vergelijkbare setup aan te schaffen, maar loop nog wat te twijfelen over de processor. Ik wil de processor graag passief koelen en heb toch liever wat extra kracht dan de X2 5050e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 09:31
Ik ben al een lange tijd aan het zoeken op internet naar de voor mij ideale htpc. Ik heb besloten te gaan voor een Geforce9300 mobo en een chieftec kast (HE-01SL of HM-02SL). Ik weet alleen niet voor welke processor ik moet gaan.

De pc moet 1080p materiaal moeiteloos kunnen afspelen (incl die vogel scene), maar ik kan nergens vinden vanaf welke processor dat kan. De reviews op internet beginnen bij een E6400, maar ik wil het liefst een zo langzaam mogelijke processor (E2200 of E5200) ivm warmte en kosten.

Heeft iemand ervaring (of ergens gelezen) wat de minimale proc is icm een Geforce9300 voor 1080p HD materiaal?

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 18:11
Zit nog een beetje te twijfelen tussen zelfbouw of iets kant-en-klaars kopen.

Stel dat ik een Dell Vostro ST zou kopen: die heeft een Intel G45 chipset. Die schijnt in 24p niet zo goed te zijn. Maar er zit wel een ATI Radeon HD3450 bij ingeprikt. Heb je dan nog steeds last van de "G45-24p-beperking"?

Ook komt er een nieuw Acer X3200 serie, maar daar zijn nog geen specs van.. .iemand al iets gehoord daarover? Lijkt me ook een handige, eenvoudige HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 15:48

Sa1

[FrEEzEr] schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:30:
Ik ben al een lange tijd aan het zoeken op internet naar de voor mij ideale htpc. Ik heb besloten te gaan voor een Geforce9300 mobo en een chieftec kast (HE-01SL of HM-02SL). Ik weet alleen niet voor welke processor ik moet gaan.

De pc moet 1080p materiaal moeiteloos kunnen afspelen (incl die vogel scene), maar ik kan nergens vinden vanaf welke processor dat kan. De reviews op internet beginnen bij een E6400, maar ik wil het liefst een zo langzaam mogelijke processor (E2200 of E5200) ivm warmte en kosten.

Heeft iemand ervaring (of ergens gelezen) wat de minimale proc is icm een Geforce9300 voor 1080p HD materiaal?
uit welke film komt die bewuste vogel scene, of is dat los te downloaden? lees hier en daar er wel is iets over.... maar heb het zelf eigenlijk nog nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Sa1 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:16:
[...]
uit welke film komt die bewuste vogel scene, of is dat los te downloaden? lees hier en daar er wel is iets over.... maar heb het zelf eigenlijk nog nooit geprobeerd.
Tja is lastig uit te leggen, hoe zal ik het eens proberen te omschrijven....................

Ach, weet je wat; lees de topicstart anders even, er staat mij bij dat er iets over deze 'vogelscene' genoemd wordt........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44
Sa1 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:16:
[...]
Uit de openings post ;) :
0Burner0 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 21:23:
Vogel Scene

De vogel scene is een scene uit 'Planet Earth - From Pole to Pole' een hele zware scene die wordt gebruikt om de kwaliteit te testen van je HTCP.

[afbeelding]

Tot nu toe weten we uit een eerdere post dat een AMD X2 5000+ deze scene zonder stotteren afspeelt mits de goede codecs worden gebruikt.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 00:29

mark9534

Ondertitel ?

Dit .mkv bestand bevat de beroemde vogel scene.

http://rapidshare.com/fil...illa.sampla.x264.mkv.html

[ Voor 6% gewijzigd door mark9534 op 30-10-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:41

_Apache_

For life.

[FrEEzEr] schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:30:

Neem een 45nm proc moet goede koeler en overklok hem waar nodig.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark9534

mark9534

Ondertitel ?

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:18:
Iemand een idee hoe het volgende mogelijk is.

Ik had een perfecte playback van allerhande content (divx/xvid, dvd/hd-dvd/blu-ray schijfjes, mkv's, etc.) middels ffdshow, powerdvd, haali media splitter en ac3filter. Als mediaplayers gebruikte ik afwisselend media player classic home cinema en windows media player.
Met MPC-HC kun je de anti-tearing optie gebruiken.

http://mpc-hc.sourceforge.net/AntiTearing.html

Ik heb er zelf ook last van. Ik gebruik MPC-HC icm 780G chipset en Vista 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 22:42:
Naast Firewire ook het voedings-kabeltje van/naar de FloppyDTV aangesloten?
Yep, ik kan me ook niet voorstellen dat daar het probleem zit aangezien de lampjes wel branden en de kaart dus stroom moet krijgen... Zal dus wel kapot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

drZymo schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:55:
[...]

Uit de openings post ;) :

[...]
eeks! echt! :) noujah.. tnx iig voor reactie, mark ook bedankt voor link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 05:16
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 00:43:
[...]

Speelt je video vlot?
  1. 30% uit mijn hoofd gezegd, als de AMD Phenom X4 9550 (95W) op 2200MHz draait (stock).
  2. Vloeiend (ook de vogelscene). Gebruik CoreAVC 1.85.
  3. Underclocked draai ik 2000 MHz, AMD Phenom X4 9350e (65W) snelheid.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark9534 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:07:
[...]

Met MPC-HC kun je de anti-tearing optie gebruiken.

http://mpc-hc.sourceforge.net/AntiTearing.html

Ik heb er zelf ook last van. Ik gebruik MPC-HC icm 780G chipset en Vista 64 bit.
Thanks voor de link.
Ik heb net zitten rommelen met settings in FFDshow, Mediaplayer-HC Options, settings voor externe filters zoals PowerDVD H264 en VC-1, maar bleef het euvel hebben.
Ik zal dit even gaan proberen.

Is het bij jou hiermee opgelost trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 20:54:
[...]
  1. 30% uit mijn hoofd gezegd, als de AMD Phenom X4 9550 (95W) op 2200MHz draait (stock).
  2. Vloeiend (ook de vogelscene). Gebruik CoreAVC 1.85.
  3. Underclocked draai ik 2000 MHz, AMD Phenom X4 9350e (65W) snelheid.
Wat is het stroomverbruik van je PC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 21:35
Western Digital komt met een nieuwe Green 1TB drive (WD10EADS). Getest bij Techreport.

Obviously, the Caviar Green is a poor choice if you're looking for a lightning-quick storage solution. It may be fast enough for basic desktop tasks, but it's much slower than the fastest terabyte drives on the market. The Green is really designed for applications that favor low power consumption and silent operation over raw performance. In its domain, it excels. If you're building a power-efficient home theater PC or closet file server, or even if you're looking to add secondary storage to an existing desktop, this latest Caviar Green should be at the top of your list

In de PriceWatch 103 Euro

Heb zelf een 2TB, 1Gb NAS dus ben nog erg aan het twijfelen tussen een SSD of een reguliere hdd welke energiezuinig en stil is.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

Ik heb ff een vraagje over VMC. Als ik nu muziek wil luisteren kan ik in wmp11 een zoekopdracht ingeven op basis van artist, album of bv genre. Meestal zoek ik artiest en dan dubbleclick ik een album en spelen maar. In vmc ligt dat iets anders. Je kan niet zoeken. Is dat niet makkelijker op te lossen. Als je eenmaal een album hebt speelt ie het wel in 1x af i.t.t. MediaPortal. Dat heb ik dus ook geprobeert. Die volgt keurig de mappenstructuur op je hdd (ik heb alle artisten onderverdeelt onder abc, def, ghi etc (zoals de letters op je telefoon onder de nummers zitten). Alleen herkent MediaPortal de map waar je cdtje instaat niet als cdtje/album. Wat ik heel irritant vind van MP is dat wanneer je een dvd afspeelt (vanaf hdd i.i.g.) je deze op de een of andere manier niet kan stoppen. Je kan wel kiezen vorig venster en kom je weer in het MP-menu maar de dvd speelt gewoon door :?

Er zitten in VMC en MP goeie dingen maar een combinatie van zou beter zijn. ZIjn er mensen die beide een tijdje hebben gebruikt maar toch weer terug gaan naar of VMC of MP (en waarom). Wat is het handigste en eenvoudigste in gebruik voor "de familie" ?

Kan je zelf ook radio streams (van bv nederland.fm) er inzetten. Er zitten nu een aantal voorgebakken dingen in die ik er eigenlijk uit zou willen slopen maar ik weet niet hoe... Ik heb geen boodschap als wat MSoft daar allemaal standaard in heeft gezet.

Ik moet wel zeggen dat als besturing het keyboard heb gehanteerd bij gebrek an ir en remote.. Maakt dat iets uit ?

[ Voor 9% gewijzigd door shades op 31-10-2008 07:37 ]

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
_Apache_ schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:05:
[...]
Neem een 45nm proc moet goede koeler en overklok hem waar nodig.
Ik wil natuurlijk een zo zuinig/stil mogelijke htpc. Overklokken door er een zwaardere koeler op te zetten helpt niet bij het zo stil houden van mijn htpc. Vandaar dat ik graag wil weten wat de minimale processor is icm de geforce9300 om 1080p materiaal vloeiend af te spelen.

Maar bedankt voor je reactie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:41

_Apache_

For life.

[FrEEzEr] schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:54:
[...]

Ik wil natuurlijk een zo zuinig/stil mogelijke htpc. Overklokken door er een zwaardere koeler op te zetten helpt niet bij het zo stil houden van mijn htpc. Vandaar dat ik graag wil weten wat de minimale processor is icm de geforce9300 om 1080p materiaal vloeiend af te spelen.

Maar bedankt voor je reactie! :)
Overklokken is dan niet het juiste antwoord, maar de E5200 heeft wel wat voordelen tov.
- Kleiner procédé, dus verbruik word al snel lager ondanks dat ze dezelfde TDP hebben.
- Hogere kloksnelheid, dus verbruik kan sneller tot idle zakken als ie zen taken heeft afgerond
- Neem aan dat je er zo ie zo een andere koeler opzet, vooral om hem passief te kunnen koelen ism grote casefans in je kast?

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
_Apache_ schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:15:
[...]

Overklokken is dan niet het juiste antwoord, maar de E5200 heeft wel wat voordelen tov.
- Kleiner procédé, dus verbruik word al snel lager ondanks dat ze dezelfde TDP hebben.
- Hogere kloksnelheid, dus verbruik kan sneller tot idle zakken als ie zen taken heeft afgerond
- Neem aan dat je er zo ie zo een andere koeler opzet, vooral om hem passief te kunnen koelen ism grote casefans in je kast?
De E5200 lijkt me dan een goede keus mits die vloeiend 1080p ondersteund.

Ik dacht aan de Scythe Ninja om hem te koelen, volgens de website van de fabrikant moet hij compatible zijn met een C2D E5200.

Als kast wil ik een Chieftec HE-01 of een HM-02 nemen die denk ik genoeg koelingsmogelijkheden bieden en waar die koeler ook in past? Scythe mini ninja is 11,5cm hoog en de kast 13,35cm, zal die dan passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke (intel) proc is eigenlijk goed om zonder problemen 1080 / 24p films af te spelen? En daarbij ook de gedachte houdende op de toekomst. (dus dat het systeem niet in 1 jaar bejaard verklaard kan worden).

Zie mijn post bij de best buy guide, voor de complete layout.
Verwijderd in "[BBG] Special: htpc november 2008"

Hier heb ik voor de E8400 gekozen.
Budget is niet een groot probleem, warmte en stilte wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:55:
Welke (intel) proc is eigenlijk goed om zonder problemen 1080 / 24p films af te spelen? En daarbij ook de gedachte houdende op de toekomst. (dus dat het systeem niet in 1 jaar bejaard verklaard kan worden).

Zie mijn post bij de best buy guide, voor de complete layout.
Verwijderd in "[BBG] Special: htpc november 2008"

Hier heb ik voor de E8400 gekozen.
Budget is niet een groot probleem, warmte en stilte wel :)
Dezelfde vraag die ik 1 pagina terug ook al stelde en ben er dus ook zeer benieuwd naar! :) Ben nu de E5200 aan het overwegen, maar het liefst zou ik ergens een review zien waarin staat dat die daadwerkelijk 1080p vloeiend afspeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door [FrEEzEr] op 31-10-2008 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark9534

mark9534

Ondertitel ?

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 21:45:
[...]
Ik heb net zitten rommelen met settings in FFDshow, Mediaplayer-HC Options, settings voor externe filters zoals PowerDVD H264 en VC-1, maar bleef het euvel hebben.
Ik zal dit even gaan proberen.

Is het bij jou hiermee opgelost trouwens?
Ja, ik heb met deze optie geen last meer van tearing.

Ik gebruik MPC-HC als playback output settings:
EVR custom (voor subs)
D3D Fullscreen mode (voor anti-tearing)

Voor het weergeven van H264 en VC1, gebruik ik de interne filters met DXVA support. (default instellingen)
Voor een goede 5.1 output gebruik ik AC3Filter. (De built-in audio-switcher en transform filters voor audio disabled, van MPC-HC)

Het enigste nadeel is dat je met de D3D Fullscreen mode geen goed zichtbaar OSD meer kunt gebruiken.
Dit is op te lossen door gebruik te maken van het toetsenbord met de shortcut keys.

Even voor de duidelijkheid, ik gebruik dus geen PowerDVD codecs of FFDshow. Deze heb je ook niet nodig met MPC-HC.

[ Voor 5% gewijzigd door mark9534 op 31-10-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
Ik heb een vraagje ivm heel dat codec gedoe.

Als ik nu video file afspeel, hoe kan ik dan selecteren welke video/audio codec hij gebruikt?

Aangezien er meerdere codec geinstalleerd staan, kan ik nergens terugvinden welke hij wanneer gebruikt?
Ik heb bvb coreavc geinstalleerd staan, maar hoe weet ik nu als ik een file afspeel bvb in MPC-HC
dat hij deze codec gebruikt en niet een slechtere?

Hoe maakt een player deze selectie? Kan je dit aanpassen?

Ik heb al zitten zoeken, maar nergens iets tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt in coreavc instellen dat hij de preferred codec moet zijn. Je stelt dat in dat geval dus in in de codec en niet in MPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark9534 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:49:
[...]

Ja, ik heb met deze optie geen last meer van tearing.

Ik gebruik MPC-HC als playback output settings:
EVR custom (voor subs)
D3D Fullscreen mode (voor anti-tearing)

Voor het weergeven van H264 en VC1, gebruik ik de interne filters met DXVA support. (default instellingen)
Voor een goede 5.1 output gebruik ik AC3Filter. (De built-in audio-switcher en transform filters voor audio disabled, van MPC-HC)

Het enigste nadeel is dat je met de D3D Fullscreen mode geen goed zichtbaar OSD meer kunt gebruiken.
Dit is op te lossen door gebruik te maken van het toetsenbord met de shortcut keys.

Even voor de duidelijkheid, ik gebruik dus geen PowerDVD codecs of FFDshow. Deze heb je ook niet nodig met MPC-HC.
Helder.
Ik heb dit gisteravond geprobeerd (anti-tearing), resultaat is natuurlijk geweldig.
Dat je geen OSD meer hebt vind ik wel echt een heel erg vervelend nadeel hieraan.
Welke shortcuts bedoel je nu? Bv door op je toetsenbord op 'O' te drukken het options menu van MPC-HC te laden?

En hoe werk je met WMV bestanden? Of files waar je dus de Windows Media library/codecs voor nodig hebt?

Ik zal vanavond ook nog eens proberen of een ATI driver rollback naar de vorige versie de problemen verhelpt.
In mijn beleving is mijn tearing probleem namelijk pas begonnen na de Catalyst 8.10 update van een week of 2 geleden.

Thanks voor de tips tot dusverre _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0rcist
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Hallo,

Ik heb een vraag die ik niet terug kan vinden hier in het topic mbt de gebruikte codecs.

Sinds gister is mn HTPC up & running met Vista 64bit, hier ga ik naar alle waarschijnlijkheid Media Portal op draaien maar loop nu tegen het volgende aan.
Ik ben een inventarisatie aan het maken van alle software (codecs, drivers, tweaks etc.) en als ik kijk naar ffdshow en mpc-hc zie ik dat er een 64bit build beschikbaar is die nog in Alpha staan maar wel op dezelfde builds zitten als de 32bit versies.

Is het aan te raden voor deze 64bits versies te gaan? En wat zijn bijvoorbeeld de voordelen t.o.v. de 32bits versies buiten het gebruik van de memory limit van 32bit? Is dit puur een memory related issue?

Ik heb overigens 4GB aan memory repen erin zitten..

Graag jullie advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een 64bit Vista, speciaal een test install gemaakt ook op een losse partitie voor codec testing.
Dat zou ik zelf adviseren.

Maar aangezien MPC-HC voor 64bit in principe standalone kan werken zou ik hem er eens naast testen en kijken of je verschillen ziet.

Zelf werk ik gewoon prima met de 32bit codecs en MPC-HC en Mediaportal.
Of mijn tearing probleem iets te maken heeft met 32bit codecs in een 64bits OS, is een interessante vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
Ik ben nu tot de volgende configuratie gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P5N7A-VM€ 109,61€ 109,61
1Chieftec Hi-Fi HM-02SL€ 219,-€ 219,-
1Intel Core 2 Duo E7200€ 99,-€ 99,-
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 38,38€ 38,38
1Nexus PWM Series Real Silent Case Fan 80 mm, 80m€ 5,99€ 5,99
1Scythe Shuriken CPU Cooler€ 24,10€ 24,10
1Seasonic S12II-380€ 54,18€ 54,18
1Western Digital Caviar Green WD10EACS, 1TB€ 91,-€ 91,-
ImporterenTotaal€ 641,26

Twijfel alleen nog of 8cm fans niet teveel lawaai maken en of ik dan toch voor een behuizing moet gaan met 12cm fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello allemaal,

heb een klein vraagje..

ik heb een vergelijkbare setup als velen hier en ben er al een gehel tijd gelukkig mee.

Nu dacht ik daarnet een blu ray van planet earth te bestellen op amazon.com..

Ik heb de LG blu ray speler GGW-H20L

Nu vroeg ik me af hoe dit zit met regiocodes enz ? Iemand al ervaring mee ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
[FrEEzEr] schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 12:25:
Ik ben nu tot de volgende configuratie gekomen:

............

Twijfel alleen nog of 8cm fans niet teveel lawaai maken en of ik dan toch voor een behuizing moet gaan met 12cm fans.
Eigenlijk is dit topic niet voor 'welke moet ik nemen', maar ach......

Als je voor een case met 12cm fan gaat, kom je bijna vanzelf weer uit op de aloude Fusion, ik vind deze veel mooier.
Echter, deze case heeft geen rooster aan de bovenkant. Dus de Shuriken (die naar boven blaast/zuigt) lijkt mij niet de meest voor de hand liggende cooler. Ik zou eerder voor de Scythe Mini Ninja gaan. Die kun je naar achter laten blazen. Evt. icm met een stille 6cm fan, die echter schaars zijn. Dus ik zou een stille 8cm op de Mini Ninja zetten en geen 6cm fans. Ik verwacht dat de mini ninja wel gaat passen (ff checken).

Een 8cm fan (of 2 aan elke kant 1) zijn prima stil te krijgen.

Je Asus heeft geen firewire onboard (ivm evt. FloppyDTV, camera oid) Kijk anders ook eens naar de MSI P7NGM-Digital

Ik geloof dat Gigabyte ook met 1 komt binnenkort, met ook FW en een betere geluidschip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:48
[FrEEzEr] schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 12:25:
Het valt me op dat er sowieso weinig "discussie" is over casefans is in dit topic (wel in het stille pc topic overigens) terwijl ik me zo voorstel dat de standaard casefans in een kast zelden voldoen. Tenminste, die in mijn eigen Silverstone GD02-kast zijn in ieder geval erg lawaaierig. Zo lawaaierig dat ik de standaard CPU-fan amper hoor. En de wikkende en wegende persoon die ik nu eenmaal ben zit ik op dit moment dus in dubio tussen twee Noctua (zit een low noise adaptertje bij) of twee Nexus fans (goedkoper). ;)
kaajee schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 13:50:
[...]
Je Asus heeft geen firewire onboard (ivm evt. FloppyDTV, camera oid) Kijk anders ook eens naar de MSI P7NGM-Digital
Zelf heb ik ook een Asus-bordje (uit de bekende 780-serie) en bij aanschaf had ik niet zo'n oog in firewire omdat ik dacht dat niet nodig te hebben. Maar met het oog op de toekomst zou het we een handige optie kunnen zijn idd.

Ik heb nu mijn analoge tv-kaart op de HTPC aangesloten door vanuit een UPC mediabox het RGB-signaal via een convertor om te zetten naar S-video. Het beeld is nog redelijk goed (af en toe merk ik een klein verschil tussen beeld en geluid) maar met zappen, schakelen etc.. is het toch niet ideaal. Gewoon tv-kijken doe ik (vanwege de kwaliteit) ook via de mediabox wat maakt dat ik de HTPC naar mijn zin te weinig gebruik.
Dat maakt dat ik nog steeds ook met een schuin oog kijk naar opties als Digitenne (beeldkwaliteit minder) en satelliet (gedoe met kabels) zodat die mediabox de deur uit kan en ik gewoon mijn HTPC kan gebruiken daarvoor. En dan komt die Firewire weer om de hoek kijken.

Andere optie overigens is de HTPC ook gewoon als NAS en server voor de Squeezebox te gaan gebruiken en mijn Synology 106 de deur uit te doen maar da's een andere discussie. Zomaar een vraag op dat vlak: doen degenen die een HTPC hebben daar ook nog andere dingen mee? Zoals bijvoorbeeld een (file)server functie? Of heeft iedereen ook gewoon een losse NAS of server staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
kaajee schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 13:50:
[...]

Eigenlijk is dit topic niet voor 'welke moet ik nemen', maar ach......

Als je voor een case met 12cm fan gaat, kom je bijna vanzelf weer uit op de aloude Fusion, ik vind deze veel mooier.
Echter, deze case heeft geen rooster aan de bovenkant. Dus de Shuriken (die naar boven blaast/zuigt) lijkt mij niet de meest voor de hand liggende cooler. Ik zou eerder voor de Scythe Mini Ninja gaan. Die kun je naar achter laten blazen. Evt. icm met een stille 6cm fan, die echter schaars zijn. Dus ik zou een stille 8cm op de Mini Ninja zetten en geen 6cm fans. Ik verwacht dat de mini ninja wel gaat passen (ff checken).

Een 8cm fan (of 2 aan elke kant 1) zijn prima stil te krijgen.

Ik geloof dat Gigabyte ook met 1 komt binnenkort, met ook FW en een betere geluidschip.
Dat het niet zo handig is dat die koeler naar boven blaast had ik nog niet echt aan gedacht :+. Die mini ninja is denk ik net iets te groot. De kast is 13,35 cm hoog - de buitenkant van de kast - moederbord - processor. Zal die 11,5cm hoge koeler dan nog passen?

Zat al vanwege firewire te twijfelen tussen Asus en MSI, maar ik dacht geen firewire te gaan gebruiken en de Asus heeft meer USB porten. Misschien toch dan maar die MSI naar aanleiding van jouw en D-E-N's reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[FrEEzEr] schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 16:10:
[...]
Zat al vanwege firewire te twijfelen tussen Asus en MSI, maar ik dacht geen firewire te gaan gebruiken en de Asus heeft meer USB porten. Misschien toch dan maar die MSI naar aanleiding van jouw en D-E-N's reactie.
Ga je er in de toekomst tv-programma's mee opnemen of tv mee kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:21
Omdat ik iedereen over vogelscene dit, birdscene dat hoorde heb ik ook maar eens de scene afgespeeld.
CPU: AMD 64 X2 4000+ overgeklokt naar 2.52 GHz
GPU: Asus EAH3450
Mobo: Asus M2A-VM
Programma: Mplayer Classic HC
CPU load: piek 90%, gemiddeld 86%
(Ik kijk er overigens van op dat Mplayer beide cores gebruikt...)

[ Voor 6% gewijzigd door Dadona op 01-11-2008 19:38 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
Dadona schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:36:
Omdat ik iedereen over vogelscene dit, birdscene dat hoorde heb ik ook maar eens de scene afgespeeld.
En dan nu de hamvraag, loopt de scene soepel of niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij loopt de vogelscene zonder problemen op de onboardvideo(GMA950),maximale load is 86% met Coreavc.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2008 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Het lijkt mij dat je met een piek cpu load van 90% geen problemen hebt :P
Maar goed, ja, de scene loopt soepel, zonder ook maar één schok. :)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
D-e-n schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 16:48:
[...]

Ga je er in de toekomst tv-programma's mee opnemen of tv mee kijken?
Ja waarschijnlijk wel, maar daarvoor wil ik dan een FloppyDTV gaan gebruiken. Het is natuurlijk wel zonde als later blijkt dat ik alsnog een firewireport nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Mijn htpc zit ook inelkaar en werkt lekker
Had toch een paar vraagjes:

- Kan de ninja mini op een GA780 g board op de strakste stand vastgezet worden? ivm cpu temp, heb ik nu de middelste stand van de klemmen. zit vaak op 50 graden load. ? idle 40

- Welke software of bios instelling werkt nu lekker voor cpu fan control en gpu fan control.
Voor gpu werkt riva tuner niet (instellingen??) en ati tray ook niet.
Voor cpu staat nu cool en quit aan. Maar vindt dat ie regelmatig onnodig hard staat te blazen.
Voor de rest nog niet underclockt ofzo, alles op auto. (Q9650 phenom)

-Betreft codecs, heb cccp en coreAV. alleen in MP werkt de interne player niet. Moet ik hier ook nog codecs voor instellen? of gewoon een externe player kiezen

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[FrEEzEr] schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 23:53:
[...]

Ja waarschijnlijk wel, maar daarvoor wil ik dan een FloppyDTV gaan gebruiken. Het is natuurlijk wel zonde als later blijkt dat ik alsnog een firewireport nodig heb.
Dan heb je dus toch Firewire nodig volgens mij? Welke soort digitale tv wil je dan gaan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
Als ik deze website goed begrijp is een FloppyDTV een PCI kaart en een FireDTV een externe box aangesloten middels firewire. Daarom dacht ik voor digitale tv geen firewire nodig te hebben. Maar om toch goed voorbereid te zijn om de toekomst ga ik voor de MSI. Hak waarschijnlijk vanavond de knoop maar door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Voor alle duidelijkheid: zowel de FlopptDTV (interne) als de FireDTV (extern) moeten middels firewire (1394) aangesloten. De FloppyDTV komt in het formaat van een PCI kaart, waardoor ie in een PCI(e) slot past.
Het insteek gedeelte is alleen maar een stukkie plastic zal ik maar zeggen wat je in een slot steekt.
That's all.

Staat idd enigszins verwarrend op die site.........
Hier bij de 'echte makers' staat het duidelijker: http://www.digital-everyw.../index.php?sid=1190057723

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
kaajee schreef op zondag 02 november 2008 @ 19:32:
Voor alle duidelijkheid: zowel de FlopptDTV (interne) als de FireDTV (extern) moeten middels firewire (1394) aangesloten.
Als ik ooit toch échte digitale tv in mijn pc ga zetten dan wordt dat dus een Firewire insteekkaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-10 07:33
Dadona schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:36:
omfg dat is wel heel erg hoog!

Je hebt een Ati gpu met UVD erop en je gebruikt Mplayer Classic HC, waarom dan nog zo een ontzettend hoge load?

Selecteer de juiste settings in Mplayer HC en zet je Coreavc uit en dan zal je ook een supervloeiend beeld moeten krijgen met veeeeel betere picturequality!

Ik heb dezelfde specs als jouw systeem, alleen dan niet overklokt.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Sinds kort heb ik het idee dat er iets niet helemaal klopt bij mijn installatie, er zijn wel meer dingen waarbij mijn cpu gebruik te hoog is, maar goed over een paar dagen is er weer een frisse installatie. :)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
kaajee schreef op zondag 02 november 2008 @ 19:32:
Voor alle duidelijkheid: zowel de FlopptDTV (interne) als de FireDTV (extern) moeten middels firewire (1394) aangesloten. De FloppyDTV komt in het formaat van een PCI kaart, waardoor ie in een PCI(e) slot past.
Het insteek gedeelte is alleen maar een stukkie plastic zal ik maar zeggen wat je in een slot steekt.
That's all.

Staat idd enigszins verwarrend op die site.........
Hier bij de 'echte makers' staat het duidelijker: http://www.digital-everyw.../index.php?sid=1190057723
Top dat je het ff zegt want ik had het inderdaad anders opgevat :) Dan geen Asus maar een MSI en nu maar wachten totdat ie ergens leverbaar is... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark9534

mark9534

Ondertitel ?

fooraap schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:00:
Ik heb een vraagje ivm heel dat codec gedoe.

Als ik nu video file afspeel, hoe kan ik dan selecteren welke video/audio codec hij gebruikt?

Aangezien er meerdere codec geinstalleerd staan, kan ik nergens terugvinden welke hij wanneer gebruikt?
Ik heb bvb coreavc geinstalleerd staan, maar hoe weet ik nu als ik een file afspeel bvb in MPC-HC
dat hij deze codec gebruikt en niet een slechtere?

Hoe maakt een player deze selectie? Kan je dit aanpassen?

Ik heb al zitten zoeken, maar nergens iets tegengekomen.
Als je een film afspeelt dan moet je even op de rechtermuisknop klikken en dan filters selecteren. Daar zie je dan welke filters er ingebruik zijn door MPC-HC.

De codecs die gebruikt dienen te worden kun je aangeven bij options en dan internal filters / external filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een htpc aan het samenstellen, op het moment heb ik de volgende setup bij elkaar geklikt:

Antec Veris Fusion HTPC Case, NoPSU, mATX, Zwart
Antec EarthWatts voeding ATX2.0 380Watt
AMD Athlon 64 X2 4850e, 2.5GHz, 1MB, AM2, 45W, Box
Samsung SpinPoint F1 1TB, 7200rpm, 32MB, SATAII
Kingston DChannel 2GB Kit, 2x1GB PC2-6400, CL5
Gigabyte MA78GM-S2H, AM2+, 780G, 4xDDR2, VGA, mATX
Lite-On DH-4O1S 4x BD-Rom, Black, SATA, Bulk
Logitech Cordless Desktop DeLuxe 660 Zwart USB OEM
Scythe Ninja Mini Heatpipe CPU Cooler

Belkin Optische Kabel (2xToslink/OPT), 3.0m
Belkin HDMI <-> HDMI kabel 2.0m

Ik wilde eerst de Fusion Black 430 bestellen, maar die is moeilijk te verkrijgen. Daarom heb ik die nu vervangen door de Antec Veris Fusion HTPC Case (Fusion Remote Black) in combinatie met Antec EarthWatts voeding ATX2.0 380Watt.
Is deze combinatie gelijkwaardig aan de fusion Black (qua afmetingen + geluidsproductie)? Heeft er iemand ervaring met een soortgelijke setup (mobo + ninja + kast)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-10 07:33
Ik heb de volgende moederbord,Gigabyte MA78GM-S2H. Heb em al een tijdje en sinds een paar dagen doet mijn hdmi aansluiting raar.

Soms wordt mijn beeldscherm rood, dus een rode waas over mijn scherm heen. Het ligt niet aan mijn tv, maar aan de hdmi aansluiting want als ik de kabel beetje beweeg, dan is het beeld weer goed. Drivers geupdate, andere kabels gebruikt etc maar niets helpt.

Kent iemand dit probleem? Zo nee, ik heb nog garantie op mijn moederbord....wordt dit dan een rma?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 17:15:
.................

Ik wilde eerst de Fusion Black 430 bestellen, maar die is moeilijk te verkrijgen. Daarom heb ik die nu vervangen door de Antec Veris Fusion HTPC Case (Fusion Remote Black) in combinatie met Antec EarthWatts voeding ATX2.0 380Watt.
Is deze combinatie gelijkwaardig aan de fusion Black (qua afmetingen + geluidsproductie)? Heeft er iemand ervaring met een soortgelijke setup (mobo + ninja + kast)?
Kijk anders even in de openingspost bij de sectie behuizingen of zoek even op bijv. 'Fusion' in dit topic. Da's toch niet te veel moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op maandag 03 november 2008 @ 19:07:
[...]

Kijk anders even in de openingspost bij de sectie behuizingen of zoek even op bijv. 'Fusion' in dit topic. Da's toch niet te veel moeite?
Dat heb ik gedaan. De kast daar vernoemt is dus degene die nagenoeg niet meer te krijgen is. Ik ben benieuwd naar de opvolger, de remote. Ik las dat er een wat twijfelachtige lcd op zit en vroeg mij af of er nog meer aan de kast veranderd is (bv. indeling / afmetingen).
Ben ook benieuwd naar het geluid dat de earthwatt voeding maakt. Dat hij niet extreem luid is weet ik, maar de reviews lopen nogal wat uiteen over hoe stil hij precies is.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2008 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met TV Pack 2008.

Het lijkt er op dat ik niks kan opnemen van alle kanalen die in het extra-pakket van ziggo zitten.
Ik heb opnamen gepland via de gids van Nederland 2, RTL4, Film1.1, Film1.2 en Discovery Science.
Nederland 2 en RTL4 gaat goed.
De overige zenders neem ik de hele geplande opname een blauw beeld op met de tekst: Service is gecodeerd en kan niet worden weergegeven.

Eigenlijk is dat onzin want betreffende zenders kan ik wel gewoon kijken!
Als ik nu film1.1 bijvoorbeeld zit te kijken, en ik start dan een opname via het menu van media center, dan werkt het wel. Als ik tijdens die opname zap naar film1.2 krijg ik daar ook de melding dat de service gecodeerd is. Dat begrijp ik wel. Want ik heb op slechts 1 kaart van ziggo deze extra kanalen zitten. Het standaardpakket kan ik wel bekijken.

Voor alle duidelijkheid. Ik had dit probleem dus ook voordat ik de nieuwe BETA drivers installeerde.

Wat ik wel vreemd vind is dat uit de support tool blijkt dat mijn 2de firedtv kaart op LOCKED=YES staat... geen idee hoe ik die daar vanaf kan krijgen.

Iemand suggesties??

de gegevens:
-------------------------------------------------------------------------------
Digital Everywhere Support Report: v1.1 (2279-0)
Generated on (Y/M/d): 2008.11.03

FireDTV / FloppyDTV devices:
devices found: 2

Status for device 1
Model : FloppyDTV C/CI
GUID : 0x0012872602001D5E
HW Ver.: 01.26.02
FW Ver.: 2.4.0 Build 51440
Driver : 5.0M (5290-1000)

Frontend Status:
Frequency.: 0 kHz, Sig.Str.: 0%, BER: 16160
Locked : NO

CAM Module: AlphaCrypt

Status for device 2
Model : FloppyDTV C/CI
GUID : 0x0012872602001E76
HW Ver.: 01.26.02
FW Ver.: 2.4.0 Build 51440
Driver : 5.0M (5290-1000)

Frontend Status:
Frequency.: 284000 kHz, Sig.Str.: 100%, BER: 0
Locked : YES

CAM Module: AlphaCrypt

Windows System Information:
OS Path: C:\Windows

OS Version:
Microsoft Windows Vista, Service Pack 1 (Build: 6001)

OHCI Controller:
Manufacturer: AGERE
Description: AGERE OHCI Compliant IEEE 1394-hostcontroller

MCE Plugin:
Plugin Version 2.0.0.0
Service started!

FireDTV Transponder List:
Transponder List found:
Cable

FireDTV Tools:
No running FireDTV tools found

Transponderlijst ziggo limburg

Citaat
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\DigitalEverywhere\FireDTV\Transponder\Cable]
"474000" = "276000, 6875"
"482000" = "268000, 6875"
"490000" = "658750, 6875"
"498000" = "372000, 6875"
"506000" = "404000, 6875"
"514000" = "674750, 6875"
"522000" = "436000, 6875"
"530000" = "364000, 6875"
"538000" = "444000, 6875"
"546000" = "420000, 6875"
"554000" = "452000, 6875"
"562000" = "380000, 6875"
"570000" = "460000, 6875"
"578000" = "396000, 6875"
"586000" = "292000, 6875"
"594000" = "284000, 6875"
"602000" = "388000, 6875"
"610000" = "412000, 6875"
"618000" = "682750, 6875"
"626000" = "562750, 6875"
"634000" = "356000, 6875"
"642000" = "428000, 6875"
"650000" = "252000, 6875"
"658000" = "260000, 6875"
"666000" = "690750, 6875"
"674000" = ""
"682000" = ""
"690000" = ""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

en je hebt op beide smartcards het extra pakket zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:28:
en je hebt op beide smartcards het extra pakket zitten?
Nee op 1 smartcard. Maar dat mag het probleem toch niet zijn?
Aangezien ik film1.1 bijv. gewoon kan kijken, en ook terwijl ik kijk en ik start zelf handmatig de opname dan gaat het goed, dus wordt de juiste floppydtv gebruikt. Maar programmeer ik via de gids, dan gaat het fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:33:
[...]

Nee op 1 smartcard. Maar dat mag het probleem toch niet zijn?
Aangezien ik film1.1 bijv. gewoon kan kijken, en ook terwijl ik kijk en ik start zelf handmatig de opname dan gaat het goed, dus wordt de juiste floppydtv gebruikt. Maar programmeer ik via de gids, dan gaat het fout.
dan gebruikt hij waarscvhijnlijk de 2e floppydtv, swap je kaarten eens en zet hem dan aan via de gids.. kun je allicht proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:12:
[...]
dan gebruikt hij waarscvhijnlijk de 2e floppydtv, swap je kaarten eens en zet hem dan aan via de gids.. kun je allicht proberen.
Ja goed plan. Ga ik eens proberen.
Ga ik eerst proberen om slechts 1 floppydtv kaart te activeren bij de extra kanalen met die smartcard waar ook de extra kanalen op zitten.

En omwisselen kan ik daarna ook proberen. Voorkomt dat ik deze actie afzonderlijk bij alle kanalen moet instellen.
-- off topic --
Bovendien ga ik ook weer eens met Ziggo bellen. Kreeg namelijk een brief dat ik voor een 2de smartcard niet meer de extra bijdrage van 10 euro hoef te betalen. Misschien zijn ze inmiddels ook al zover dat op beide kaarten dan ook de extra pakketten geactiveerd mogen worden. Want ik blijf het belachelijk vinden dat als je 2 decoders aanschaft, dat Ziggo bepaald dat je de extra kanalen alleen maar in de woonkamer mag kijken en niet in een andere kamer in huis. Of je moet voortdurend de smartcards omwisselen.
-- off topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 14:00
weet iemand of het Microsoft MCE keyboard nog verkocht wordt? Deze dus: http://www.tomshardware.c...ft-mce-keyboard,1098.html

Ik kan hem nergens meer vinden.. Of is er een ander keyboard dat werkt met de IR-ontvanger die bij de MCE-remote hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
BoardCrusher schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:24:
weet iemand of het Microsoft MCE keyboard nog verkocht wordt? Deze dus: http://www.tomshardware.c...ft-mce-keyboard,1098.html

Ik kan hem nergens meer vinden.. Of is er een ander keyboard dat werkt met de IR-ontvanger die bij de MCE-remote hoort?
Is toch eigenlijk wel grappig (triest?), opvallend hoe vaak in dit topic letterlijk dezelfde vragen gesteld worden.
Als je dit nou wilt weten, over dat keyboard, en je vindt dit topic en je denkt; dit lijkt me wel een goed topic voor dit soort vragen/info, waarom neem je dan niet even de moeite om het topic te scannen/lezen of in ieder geval rechtsboven de zoekterm 'mce keyboard' in te vullen?? Daar snap ik geen jota van!?
Grote kans dat je je antwoord dan meteen hebt en zo niet, kun je alsnog besluiten de vraag te stellen..........

Hiero!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
Bedankt! Overigens heb ik het hele topic gelezen (ik volg 'm vanaf het begin), alleen blijkbaar is mijn geheugen niet goed genoeg om te onthouden dat het er al stond. Zoeken was idd handig geweest.

EDIT: ik zie dat de aangedragen oplossingen niet werken met de MCE-remote-receiver maar met Bluetooth, en daarmee voor mij geen oplossing. Maar thanks anyway.

[ Voor 29% gewijzigd door BoardCrusher op 05-11-2008 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieme1989
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-02 09:35
Waarom moet het perse met het IR oogje?
Volgensmij hebben maar weinig echte toetsenborden dat.
En dat met bluetooth werkt gewoon goed hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:08
kaajee schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:05:
[...]
Is toch eigenlijk wel grappig (triest?), opvallend hoe vaak in dit topic letterlijk dezelfde vragen gesteld worden.
[...]
Hmm, helemaal mee eens.

Ik denk dat we nu toch echt naar een nieuw topic moeten... Heeft iemand zich al op geworpen om de nieuw topic start te maken?

Zal ik dat anders op me nemen? (ik kan het denk ik wel doen in de loop van de week/weekend)
Zitten hier nog bepaalde regels aan / is er ergens een F.A.Q of is het gewoon posts bij elkaar schrapen, een nieuw topic starten en alles in een mooie vorm gieten met mooie een start post...

Mag ik dan ook de opmaak/indeling van de topic start aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
thieme1989 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:22:
Waarom moet het perse met het IR oogje?
Volgensmij hebben maar weinig echte toetsenborden dat.
En dat met bluetooth werkt gewoon goed hoor :)
Tuurlijk werkt dat prima, en is ook een goede oplossing. Ik vroeg me alleen af of ik de IR-receiver, die er toch al staat, kon hergebruiken. Blijkbaar niet dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 14:01
Heeft iemand hier ervaring met VGA > SCART adapters? Ik wil een nieuw systeempje bouwen op basis van een Nvidia 9300 chipset, maar daar zit geen S-Video oid op. Ik steek ook liever geen aparte kaart in, ik weet dat er adapters zijn die VGA naar SCART doen met een RGB signaal.
Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? De TV die ik heb heeft nog geen digitale of computer-aansluitingen en wordt pas over een jaar of langer uitgerangeerd.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 08:02:
[...]

Ja goed plan. Ga ik eens proberen.
Ga ik eerst proberen om slechts 1 floppydtv kaart te activeren bij de extra kanalen met die smartcard waar ook de extra kanalen op zitten.

En omwisselen kan ik daarna ook proberen. Voorkomt dat ik deze actie afzonderlijk bij alle kanalen moet instellen.

[...]
Gisteravond heel even zitten testen. Dit lijkt een stap in de goede richting.
Ik heb dus 2 floppydtv's.
In device 1 zat de smartcard ZONDER extra pakket.
In device 2 de smartcard MET extra pakket.

Voor de test heb htpc uit gezet. De kaarten omgewisseld, htpc aan gezet.
Dus:
In device 1 zit nu de smartcard MET extra pakket.
In device 2 de smartcard ZONDER extra pakket.
Resultaat: Service is gecodeerd op alle extra kanalen! :'(

Vervolgens heb ik me even geconcentreerd op de Film1 kanalen.
Heb daar even zitten spelen met de bronnen. Dus 'Kanalen bewerken' --> 'Bronnen'.
Daar zie je terug van welke devices dit kanaal gebruik maakt. Bij alle kanalen staan gewoon beide devices. En device 1 stond ook bovenaan. Maar het lijkt erop alsof media center 'onthoudt' dat in de oude situatie van device 2 gebruik gemaakt moest worden voor dit kanaal want daar zat voorheen de smartcard met extra kanalen. Na wat proberen heb ik gemerkt dat het nu voldoende is naar film1.1 te gaan kanaal bewerken --> bronnen en dan niets anders te doen dan even op 'opslaan' te klikken, zonder iets te wijzigen. Lijkt erop dat media center dan pas door heeft dat in de nieuwe situatie van device 1 gebruik gemaakt moet worden. Heb deze actie bij alle Film1 kanalen uitgevoerd.

Vervolgens via de gids 2 opnamens geprogrammeerd vannacht op Film1.1 en Film1.2. en vanochtend gecontroleerd: Opnames gelukt.

Wellicht was het dus ook voldoende geweest om bij de extra kanalen in de OUDE situatie bij bronnen, device 2 op de eerste plaats te zetten. Had ik de smartcards niet hoeven om te wisselen.

Maar nu :? Het lijkt er op dat ik nu alle extra kanalen moet afgaan en even naar bronnen moet gaan en op opslaan klikken. OF als ik de smartcards weer omwissel en terug ga naar de oude situatie. Device 2 bovenaan zet bij de bronnen voor alle extra kanalen. Tja.. dat is om het even.
Tenzij iemand een snellere manier weer...

Ik kan denk ik wel de volgende conclusie trekken.

CONCLUSIE:
Maak je gebruik van 2 smartcards. Waarbij slechts 1 card voorzien is van extra pakketten. Zorg dat deze card VOOR installatie van TV PACK 2008 in de floppydtv zit die media center als device 1 ziet. Vermoedelijk voorkom je dan de problemen die ik heb gehad.

Nog uit te zoeken:
Tijdens het rommelen met de bronnen heb ik gemerkt dat je de bronnen kan samenvoegen en splitsen. Op een gegeven moment gaf media center bij film1.1 helemaal geen bronnen meer aan! Maar het kanaal werkte wel! Had niet zoveel tijd meer om uit te zoeken hoe dit nu precies werkt. En wat, in mijn situatie, de beste instelling is. Als iemand hier al meer over weet hoor ik het graag. En anders volgende week meer... ;-)

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is en er iemand zijn voordeel mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Hoe is tot nu toe TV Pack 2008 bevallen? Is het de moeite waard om een upgrade te doen?

Waar ik eigenlijk voornamelijk benieuwd naar ben is de EPG. Het mooiste zou zijn als ze de EPG data nou eens via de het DVB signaal zelf binnen halen i.p.v. het internet.

Ik heb namelijk nogal wat problemen met de huidige manier. Op een aantal zenders kloppen de start en eind tijden van veel programma's niet (vooral de sitcoms die overdag herhaald worden), waardoor een recording halverwege het ene programma begint en halverwege het programma wat opgenomen moet worden eindigt. En vandaag had ik zelfs helemaal gaan data voor een aantal kanalen waardoor een aantal programmeringen niet gaan lukken :(.

En aangezien ik DVBGuide nog niet aan de praat heb gekregen met mijn Ziggo signaal is dat nog geen alternatief.

[ Voor 81% gewijzigd door drZymo op 06-11-2008 09:20 ]

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drZymo schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:12:
Hoe is tot nu toe TV Pack 2008 bevallen? Is het de moeite waard om een upgrade te doen?

Waar ik eigenlijk voornamelijk benieuwd naar ben is de EPG. Het mooiste zou zijn als ze de EPG data nou eens via de het DVB signaal zelf binnen halen i.p.v. het internet.
Hoe TV Pack 2008 de EPG gegevens binnen haalt weet ik eerlijk gezegd niet. Ik zie wel een enorme verbetering daarin. Voorheen had ik namelijk helemaal geen EPG bij Film1 en vele andere kanalen in het extra pakket. Of moest je in een aantal gevallen een bewerking doen op het tv kanaal om de epg gegevens zichtbaar te krijgen.
Dat is nu vele malen beter. Bij de meeste zenders heb ik nu in 1 x de epg gegevens. Slechts enkele kanalen hebben geen gegevens. Voor mij onbelangrijke kanalen want ik zou je ze nu niet kunnen noemen. Of de gegevens ook juist zijn, kan ik nog niet echt beoordelen. Hou er wel rekening mee dat hier ook een verantwoording ligt van de tv-zenders zelf. Mijn ervaring is dat niet iedere omroep deze gegevens ook altijd goed bijwerkt.

Het sorteren van kanalen is iets beter geworden omdat je nu direct je voorkeuze nummer kan intoetsen. Echt ideaal vind ik het nog niet.

HD kanalen met mpeg compressie zijn direct zichtbaar (maar daar heb ik zelf geen ervaring mee)

En zijn er nog wel een aantal zaken die je ook op internet wel terug kan vinden wat de voordelen van tv pack 2008 zijn. Al met al vind ik het een vooruitgang en de moeite waard om het te installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Loekie schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:09:
Heeft iemand hier ervaring met VGA > SCART adapters? Ik wil een nieuw systeempje bouwen op basis van een Nvidia 9300 chipset, maar daar zit geen S-Video oid op. Ik steek ook liever geen aparte kaart in, ik weet dat er adapters zijn die VGA naar SCART doen met een RGB signaal.
Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? De TV die ik heb heeft nog geen digitale of computer-aansluitingen en wordt pas over een jaar of langer uitgerangeerd.
RGB-scart met een HTPC en uw vragen worden beantwoord. Met nVidia is het zo makkelijk nog niet.
drZymo schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:12:

Ik heb namelijk nogal wat problemen met de huidige manier. Op een aantal zenders kloppen de start en eind tijden van veel programma's niet (vooral de sitcoms die overdag herhaald worden), waardoor een recording halverwege het ene programma begint en halverwege het programma wat opgenomen moet worden eindigt. En vandaag had ik zelfs helemaal gaan data voor een aantal kanalen waardoor een aantal programmeringen niet gaan lukken :(.

En aangezien ik DVBGuide nog niet aan de praat heb gekregen met mijn Ziggo signaal is dat nog geen alternatief.
Heb zelf ergens het idee dat de EPG info nu wel van de dvb stream getrokken wordt, hij vertoont in iedergeval dezelfde dingen als m'n Humax decoder, soms nog even een zender niet compleet voorzien van info en daarna ineens wel. Alsof ie het live ophaalt. Weet het echter niet zeker. Wel si het zo dat er ik er geen problemen meer mee heb.

Ik ben erg tevreden over tv pack 2008, zeker nu ook teletekst ondersteund wordt, kanalen sorteren is inderdaad 'iets' makkelijker, als in van wat Maarten ook zegt, je kunt nu je voorkeuze nummer invoeren en je hoeft niet 245 keer op het knopje te drukken om de zenders gesorteerd te krijgen.

HD maakt me niet zo uit, heb toch een grote glasbuis staan die kan dat allemaal niet aan :)

[ Voor 55% gewijzigd door Sa1 op 06-11-2008 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Mooi, dan ga ik dat binnenkort ook maar eens installeren. En het is natuurlijk makkelijk te controleren of de EPG via DVB signaal komt, door simpelweg de internet connectie eruit te trekken :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:52

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Subpy schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:42:
[...]

Hmm, helemaal mee eens.

Ik denk dat we nu toch echt naar een nieuw topic moeten... Heeft iemand zich al op geworpen om de nieuw topic start te maken?

Zal ik dat anders op me nemen? (ik kan het denk ik wel doen in de loop van de week/weekend)
Zitten hier nog bepaalde regels aan / is er ergens een F.A.Q of is het gewoon posts bij elkaar schrapen, een nieuw topic starten en alles in een mooie vorm gieten met mooie een start post...

Mag ik dan ook de opmaak/indeling van de topic start aanpassen?
Ja mits je goedkeuring hebt van de TS, maar vraag het voor de zekerheid aan een modje ;).

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

drZymo schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:28:
Mooi, dan ga ik dat binnenkort ook maar eens installeren. En het is natuurlijk makkelijk te controleren of de EPG via DVB signaal komt, door simpelweg de internet connectie eruit te trekken :Y).
tjah, dat klopt helemaal, maar heb al een keer eerder gehad door zo'n grapje m'n complete floppyDTV laten wegbranden :) dus als je het niet erg vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Reeds als voor aankondiging in dit topic voorbij gekomen, maar nu lijkt ie echt leverbaar te zijn en de volledige specs zijn ook bekend; Gigabyte GA-E7AUM-DS2H, een moederbord voor het Intel platform (socket 775) en de reeds ruim aan de orde gekomen Geforce 9400 grafische kaart onboard (met HDMI).
Verder een puike geluidscchip: Realtek ALC889A, Texas Instruments Firewire onboard,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

s benieuw hoeveel hij zal gaan kosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieme1989
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-02 09:35
Als ie bij elke webshop zo duur is duur :P
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=395026

Edit:
pricewatch: Gigabyte GA-E7AUM-DS2H

[ Voor 30% gewijzigd door thieme1989 op 06-11-2008 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbel zo duur als 780G boards... :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTW: iemand dit al geprobeerd : http://xbmc.org/ Is nu voor PC en gratis...

Zou dit wel s willen proberen..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2008 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 23:07:
dubbel zo duur als 780G boards... :\
Nou... en...
Dit wordt mijn board iig...
Ben nu ook zeer tevreden over mijn [url="http://http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=2534"]GA-G33M-DS2R[/url] . Die zit in mijn gamebox icm evga 8800gts512. Gigabyte heeft laatste jaren wel mijn hart gestolen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 09:24
shades schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 08:29:
[...]

Nou... en...
Dit wordt mijn board iig...
Ben nu ook zeer tevreden over mijn [url="http://http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=2534"]GA-G33M-DS2R[/url] . Die zit in mijn gamebox icm evga 8800gts512. Gigabyte heeft laatste jaren wel mijn hart gestolen..
Het lijkt mij persoonlijk ook een heel mooi bordje, ben wel weg van de combinatie intel en Nvidia. Dit geeft ook goede mogelijkheden voor het volgende;
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 00:30:

Maar zodra de prijs zo hoog is (ongeveer 100 euro meer dan een regulier 780 bordje) vallen er toch veel voordelen weg. De 9400 op het mobo en de goede prestaties op het gebied van energieverbruik.

Stel; voor 50 euro heb ik een leuke videokaart die waarschijnlijk beter presteerd dan de onboard 9400 en of ik die overige 50 euro winst ga halen in de besparing van het stroomverbruik. Ik vraag het me af. Een goedkoop bordje met een apparte videokaart en de rest van het geld in je zak steken is misschien toch een betere optie.

Ik hoop dat die prijs snel naar beneden gaat... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 22:44
Weet iemand hoe het kan dat mijn htpc soms op willekeurige tijden vanzelf aan gaat? Ik word er helemaal gek van als hij 's nachts ineens aanspringt!

Ik zet mijn pc altijd in slaapstand (S3 volgens mij, iig zo dat hij helemaal uit is). Kan het zijn dat er hardware is die mijn pc weer inschakeld? De pc draait op vista en is bijna compleet gebaseerd op de htpc van de bbg van begin dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:44
ronaldlokers schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 09:29:
Weet iemand hoe het kan dat mijn htpc soms op willekeurige tijden vanzelf aan gaat? Ik word er helemaal gek van als hij 's nachts ineens aanspringt!

Ik zet mijn pc altijd in slaapstand (S3 volgens mij, iig zo dat hij helemaal uit is). Kan het zijn dat er hardware is die mijn pc weer inschakeld? De pc draait op vista en is bijna compleet gebaseerd op de htpc van de bbg van begin dit jaar.
Hij haalt updates voor Vista (althans als je automatisch updates aan hebt staan) en updates van de EPG binnen. Je kunt zelf instellen wanneer ie dat moet doen. Ik vind het juist fijn dat dat 's nachts gebeurd, dan heb ik er geen last van. De HTPC gaat na 10 minuten vanzelf weer in de slaapstand (althans meestal gaat dit goed, het komt ook wel eens voor dat ie niet goed uitgaat en dat 's ochtends de pc aanstaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online

Ik heb XBMC op mijn mythbuntu staan. Erg mooi programma. Vooral voor films en series werkt het erg goed. Je geeft aan wat voor bestanden er in een directory staan en daar wordt dan van de diverse sites de bijbehorende informatie voor opgehaald.

XBMC kan ook als frontend dienen voor mythtv, maar de implementatie daarvan is niet helemaal ideaal.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
jswinkels schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:13:
[...]

Hij haalt updates voor Vista (althans als je automatisch updates aan hebt staan) en updates van de EPG binnen. Je kunt zelf instellen wanneer ie dat moet doen. Ik vind het juist fijn dat dat 's nachts gebeurd, dan heb ik er geen last van. De HTPC gaat na 10 minuten vanzelf weer in de slaapstand (althans meestal gaat dit goed, het komt ook wel eens voor dat ie niet goed uitgaat en dat 's ochtends de pc aanstaat).
Hij staat op mijn slaapkamer, dus dan is het niet zo fijn dat hij 's nachts gaat updaten ;)

Ik had windows update al uitgeschakeld, die voer ik wel handmatig uit :) Kan ik dat van de EPG ook nog ergens instellen? Ik denk dat die nog dwars zit bij mij!

[ Voor 6% gewijzigd door ronaldlokers op 07-11-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
MCE Standby Tool downloaden (zie http://slicksolutions.eu/). Daar kan je vanalles instellen. O.a. ook de apparaten die je machine uit standby mogen halen. Soms kan bijvoorbeeld een muis die een klein beetje beweegt ook je pc uit standby halen.

[ Voor 25% gewijzigd door drZymo op 07-11-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
drZymo schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:34:
MCE Standby Tool downloaden (zie http://slicksolutions.eu/). Daar kan je vanalles instellen. O.a. ook de apparaten die je machine uit standby mogen halen. Soms kan bijvoorbeeld een muis die een klein beetje beweegt ook je pc uit standby halen.
Volgens mij is dat precies wat ik zocht! super! Ik zal het binnenkort eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

berties schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 09:18:
[...]

Het lijkt mij persoonlijk ook een heel mooi bordje, ben wel weg van de combinatie intel en Nvidia. Dit geeft ook goede mogelijkheden voor het volgende;

[...]

Maar zodra de prijs zo hoog is (ongeveer 100 euro meer dan een regulier 780 bordje) vallen er toch veel voordelen weg. De 9400 op het mobo en de goede prestaties op het gebied van energieverbruik.

Stel; voor 50 euro heb ik een leuke videokaart die waarschijnlijk beter presteerd dan de onboard 9400 en of ik die overige 50 euro winst ga halen in de besparing van het stroomverbruik. Ik vraag het me af. Een goedkoop bordje met een apparte videokaart en de rest van het geld in je zak steken is misschien toch een betere optie.

Ik hoop dat die prijs snel naar beneden gaat... :(
Je krijgt wel een brok kwaliteit imho. En als je flinke htpc samen gaat stellen in met een fancy case, dual floppydtv +cams of aanverwant en aardig wat schijfcapaciteit zit je zo dik over de 1500,-- misschien zelfs wel tegen de 2000,-- als je top-notch geheugen en touchscreen case hebt. Dan maakt die 100,-- echt niet uit.
Ik geeft liever want meer uit aan een goed en stabiel mobo dan aan superduur geheugen want dat is bij een htpc volgens mij minder belangrijk..
Misschien is de onboard graka niet goed genoeg (ik verwacht dat ie wel goed genoeg is) dan kan je altijd nog een goede er naast zetten.

En de plank is net uit dus zal best wel gaan zakken ja.. Ik reken er eigenlijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04:37
drZymo schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:34:
Net ook getest, en m'n media center kan nu met remote uit sleep komen :) Precies wat ik zocht.

[ Voor 65% gewijzigd door Dannisi op 07-11-2008 16:04 ]

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Laatst online: 30-09 09:24
shades schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 16:01:
[...]

Je krijgt wel een brok kwaliteit imho. En als je flinke htpc samen gaat stellen in met een fancy case, dual floppydtv +cams of aanverwant en aardig wat schijfcapaciteit zit je zo dik over de 1500,-- misschien zelfs wel tegen de 2000,-- als je top-notch geheugen en touchscreen case hebt. Dan maakt die 100,-- echt niet uit.
Ik geeft liever want meer uit aan een goed en stabiel mobo dan aan superduur geheugen want dat is bij een htpc volgens mij minder belangrijk..
Misschien is de onboard graka niet goed genoeg (ik verwacht dat ie wel goed genoeg is) dan kan je altijd nog een goede er naast zetten.

En de plank is net uit dus zal best wel gaan zakken ja.. Ik reken er eigenlijk op.
Ik hoop er ook op dat ie snel en veel gaat zakken in prijs. Maar de punten die jij noemt hebben voornamelijk betrekking op andere zaken dan het mobo. Zo heel veel meerwaarde zie ik niet in dit mobo t.o.v. de 780-jes of soortgelijke, buiten de onboard grafische kaart en het energieverbruik. Als je daar dus 100 euro extra voor moet betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Heb pas m'n FloppyDTV verkocht en daarom waren andere media center programma's weer een optie. Heb XBMC ook geprobeerd, daarin kunj je (voor zover ik gezien heb) geen externe video speler instellen (heb MediaPlayerClass-HomeCinema nodig voor .mkv met dxva en subtitles).
Dus nu ben ik weer terug naar mediaportal. Moet zeggen dat die sinds RC3 een stuk sneller reageert.
Het werkt nu erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-10 21:32
Ik wil een zo goedkoop mogelijke HTPC bouwen die 1080p zonder haperen af kan spelen, en die vogelscene lijkt me wel een geschikte benchmark daarvoor. Nu heb ik dit artikel gevonden waarin ze een 780G chipset met een 4850e processor testen, en deze speelt hun bestanden met gemak af. Kan iemand die deze combinatie heeft mij vertellen of het inderdaad zo is dat hij ook de vogelscene zonder haperingen af kan spelen? Dat zou namelijk heel goed uitkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
unex154 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:20:
Ik wil een zo goedkoop mogelijke HTPC bouwen die 1080p zonder haperen af kan spelen, en die vogelscene lijkt me wel een geschikte benchmark daarvoor. Nu heb ik dit artikel gevonden waarin ze een 780G chipset met een 4850e processor testen, en deze speelt hun bestanden met gemak af. Kan iemand die deze combinatie heeft mij vertellen of het inderdaad zo is dat hij ook de vogelscene zonder haperingen af kan spelen? Dat zou namelijk heel goed uitkomen ;)
Ga nou even een paar pagina's van dit topic lezen. Want deze vraag is in het licht van dit topic zo verschrikkelijk onnozel. Sorry to say.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0rcist
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Hier een tip voor de mensen met een MA78GM-S2H bord..

Ik was aan het zoeken naar de optionele brackets (extra optical in) die bij dit moederbord horen en kreeg vandaag het volgende mailtje terug van Gigabyte..
Beste Dennis,

Hartelijk dank voor uw email en interesse in Gigabyte producten.

Momenteel verkopen wij deze brackets nog niet via het kanaal.
Echter leveren wij deze op dit moment nog gratis, als een extra service naar de klant.
Wij vragen u dan ook een email te sturen met de volgende gegevens:
- NAW gegevens
- Productnaam en revisie
- Kopie van de aankoopbon
- Bracket

Zij zal dan zorgen dat de bracket kostenloos naar u verstuurd wordt.

Met vriendelijke groet,

GIGABYTE TECHNOLOGY
Je kan dus deze brackets bestellen indien je via de website een vraag aan ze stelt.. voor het gemak heb ik het email adres weg gehaald uit bovenstaand bericht om je een beetje op weg te helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-10 21:32
kaajee schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:10:
[...]

Ga nou even een paar pagina's van dit topic lezen. Want deze vraag is in het licht van dit topic zo verschrikkelijk onnozel. Sorry to say.............
Ik heb gezocht naar 4850e in dit topic, maar nergens expliciet antwoord gevonden op mijn vraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
unex154 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 21:44:
[...]

Ik heb gezocht naar 4850e in dit topic, maar nergens expliciet antwoord gevonden op mijn vraag..
Als ik zoek op 4850e in dit topic krijg ik 7!! pagina's met resultaten. Hoe zou dat komen denk je? Wellicht omdat heeeeel veeeel mensen in dit topic deze cpu gebruiken? En zouden ze dat doen als die CPU niet goed genoeg zou zijn? Als je dan ook nog eens op 1080p zoekt heb je al je antwoorden.

Drie-kwart van dit topic gaat over 1080p al dan niet icm met een 4850e (veel gevallen wel dus).........
En expliciete antwoorden zul je niet snel krijgen. Daar is het ook GoT voor, enig zelfwerk wordt verwacht en is bovendien zeer nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 07:50:
[...]

Gisteravond heel even zitten testen. Dit lijkt een stap in de goede richting.
Ik heb dus 2 floppydtv's.
In device 1 zat de smartcard ZONDER extra pakket.
In device 2 de smartcard MET extra pakket.

Voor de test heb htpc uit gezet. De kaarten omgewisseld, htpc aan gezet.
Dus:
In device 1 zit nu de smartcard MET extra pakket.
In device 2 de smartcard ZONDER extra pakket.
Resultaat: Service is gecodeerd op alle extra kanalen! :'(

Vervolgens heb ik me even geconcentreerd op de Film1 kanalen.
Heb daar even zitten spelen met de bronnen. Dus 'Kanalen bewerken' --> 'Bronnen'.
Daar zie je terug van welke devices dit kanaal gebruik maakt. Bij alle kanalen staan gewoon beide devices. En device 1 stond ook bovenaan. Maar het lijkt erop alsof media center 'onthoudt' dat in de oude situatie van device 2 gebruik gemaakt moest worden voor dit kanaal want daar zat voorheen de smartcard met extra kanalen. Na wat proberen heb ik gemerkt dat het nu voldoende is naar film1.1 te gaan kanaal bewerken --> bronnen en dan niets anders te doen dan even op 'opslaan' te klikken, zonder iets te wijzigen. Lijkt erop dat media center dan pas door heeft dat in de nieuwe situatie van device 1 gebruik gemaakt moet worden. Heb deze actie bij alle Film1 kanalen uitgevoerd.

Vervolgens via de gids 2 opnamens geprogrammeerd vannacht op Film1.1 en Film1.2. en vanochtend gecontroleerd: Opnames gelukt.

Wellicht was het dus ook voldoende geweest om bij de extra kanalen in de OUDE situatie bij bronnen, device 2 op de eerste plaats te zetten. Had ik de smartcards niet hoeven om te wisselen.

Maar nu :? Het lijkt er op dat ik nu alle extra kanalen moet afgaan en even naar bronnen moet gaan en op opslaan klikken. OF als ik de smartcards weer omwissel en terug ga naar de oude situatie. Device 2 bovenaan zet bij de bronnen voor alle extra kanalen. Tja.. dat is om het even.
Tenzij iemand een snellere manier weer...

Ik kan denk ik wel de volgende conclusie trekken.

CONCLUSIE:
Maak je gebruik van 2 smartcards. Waarbij slechts 1 card voorzien is van extra pakketten. Zorg dat deze card VOOR installatie van TV PACK 2008 in de floppydtv zit die media center als device 1 ziet. Vermoedelijk voorkom je dan de problemen die ik heb gehad.

Nog uit te zoeken:
Tijdens het rommelen met de bronnen heb ik gemerkt dat je de bronnen kan samenvoegen en splitsen. Op een gegeven moment gaf media center bij film1.1 helemaal geen bronnen meer aan! Maar het kanaal werkte wel! Had niet zoveel tijd meer om uit te zoeken hoe dit nu precies werkt. En wat, in mijn situatie, de beste instelling is. Als iemand hier al meer over weet hoor ik het graag. En anders volgende week meer... ;-)

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is en er iemand zijn voordeel mee kan doen.
Om mijn situatie te herstellen heb ik gisteravond alle extra kanalen nagelopen. Wat ik moest doen:
Kanalen bewerken
Bronnen bewerken
vervolgens device 1 en device 2 even omwisselen, en daarna weer terug zetten.
opslaan klikken (terwijl er feitelijk niets gewijzigd is)
nog een keer opslaan klikken in het menu '1 stap hoger'.
Dan ziet media center pas dat de smartcards omgewisseld zijn en vanaf welk device betreffende zender getoond moet worden.
Alles lijkt nu goed te werken. Probleem opgelost :)

Bronnen splitsen krijg je volgens mij 2x dezelfde zender in je lijst te staan. 1x met als brond device 1 en de andere met als bron device 2.

Lijkt er op dat ik TV Pack 2008 nu goed heb draaien. Nu eens zien of alles de komende week stabiel blijft :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Laatst online: 02-10 17:39
berties schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:07:
[...]
Ik hoop er ook op dat ie snel en veel gaat zakken in prijs. Maar de punten die jij noemt hebben voornamelijk betrekking op andere zaken dan het mobo. Zo heel veel meerwaarde zie ik niet in dit mobo t.o.v. de 780-jes of soortgelijke, buiten de onboard grafische kaart en het energieverbruik. Als je daar dus 100 euro extra voor moet betalen...
Deze opmerking verbaasd me een beetje. Volgens mij kwam uit verschillende reviews dat deze chipset in idle meer verbruikt dan de 780G/4850e combinatie en volgens mij verkeert ook een HTPC de meeste tijd in idle state of zie ik iets over het hoofd?
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Dit topic is gesloten.