Home Theater PC (HTPC) Deel 1

Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste
Acties:
  • 237.352 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 17:49
dCY schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:29:
Wie heeft de audio over HDMI actief..? :?
Mijn opstelling:

GA-MA78GM-S2H rev. 1.0
2x 2GB GEIL RAM
AMD 4850E
2x 750 GB RAID0
Vista Ulitmate 32-bit SP1
Alle drivers zijn de nieuwste versie, aangesloten op een Toshiba Regza 46zf355.
De HTPC is direct aangesloten op de TV, gaat niet eerst naar een reciever.

In vista blijft de status "not connected" bij de audio over de HDMI aansluiting.
De HD realtek driver (R207) instellingen kan ik niks vinden.
Ik heb ook de ATi HD HDMI-device driver (R203) geinstalleerd.

tot nu toe geen succes.
met de driver cd die bij je mobo zat moet het standaard lukken.
Je gaat naar configuratiescherm en kies bij audio-audio-standaard apparaat : realtek audio hdmi ipv realtek hd audio.

edit: en zorg voor een ECHTE hdmi 1.3 kabel. Kom teveel mensen tegen met een 5 euro kabel die niet werkt.
Hoeft geen dure te zijn als hij maar 1.3 is.

[ Voor 8% gewijzigd door Qubitzz op 23-10-2008 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 11:44
psy schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:11:
[...]

Grappig dat het mij dan wel lukt. Ik gebruik weliswaar de 780G chipset, maar gebruik geen hardwarematige decodering.
Ik heb het net ff geprobeerd om een volledig vers geinstalleerde Vista Home Premium met Media Player Classic en FFDshow (beiden nieuwste versie) en een X2 3800+ plus 7900GS.

De meeste Full HD video loopt prima. De beruchte vogelscene doet 't niet (blijft gedurende 5 seconden hangen), maar de rest van deze serie (planet earth) draait prima. Schijnbaar is een X2 3800+ dus snel genoeg, maar moet je systeem wel schoon zijn.

Voor de zekerheid is een 4850e oid miss wel een goed idee, nauwelijks duurder ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Autoreply op 23-10-2008 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel dat vaak geen HDMI aansluiting op deze kaarten zit, je moet mogelijk nog een DVI->HDMIadaptertje erbij halen.
Heb een DVI => HDMI kabel van 2m hier thuis liggen, dus is geen prob.

Volgens een review op Tom's Hardware heeft de HD3450 +/- dezelfde prestaties als de 780G chipset
Nu enkel nog maar uitvissen welke van de ondergenoemde kaartjes het beste zal dienen in men HTPC:
2400 PRO: 256 DDR2, 525 & 800 mhz
2400 PRO Magic: 256 DDR2, 525 & 666 mhz
3450/DI/256M: 256 DDR2, 600 & 800mhz, (Full HD functie)
3450/HTP/256M: 256DDR2, 600 & 1000mhz

aansluitingen maakt me niks uit, heb enkel 1*DVI nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Autoreply schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 17:54:
[...]
......

Voor de zekerheid is een 4850e oid miss wel een goed idee, nauwelijks duurder ;)
Is toch helemaal niet aan de orde? De 'vrager' is in het bezit van een 3800+, dus dan is de aanschaf van een 4850e niet 'nauwelijks duurder, maar gewoon de volle prijs duurder en buiten dat; zoals gezegd; gaat een 4850e niet werken want die past niet op z'n al bestaande moederbord.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
kaajee schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:04:
[...]

Is toch helemaal niet aan de orde? De 'vrager' is in het bezit van een 3800+, dus dan is de aanschaf van een 4850e niet 'nauwelijks duurder, maar gewoon de volle prijs duurder en buiten dat; zoals gezegd; gaat een 4850e niet werken want die past niet op z'n al bestaande moederbord.........
Klopt, maar voor de rest is het misschien wel van belang, ik denk dat die 3800+ af en toe wat krap is om Full HD te draaien, dus zij kunnen miss beter een 4850e kopen aangezien die ook nauwelijks duurder is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Autoreply schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:27:
[...]

Klopt, maar voor de rest is het misschien wel van belang, ik denk dat die 3800+ af en toe wat krap is om Full HD te draaien, dus zij kunnen miss beter een 4850e kopen aangezien die ook nauwelijks duurder is :)
off topic: je snapt het niet. Ze hébben een PC mét een 3800+ cpu, dus die hoeven ze niet meer te kopen. Dus als ze toch een 4850e gaan kopen scheelt het niet het prijsverschil tussen de 3800+ en de 4850e maar de volle prijs voor een 4850e, want ze hebben al een 3800+.

En......alleen een 4850e kopen heeft dus geen zin voor hun, want die gaat niet werken op het 'verouderde' moederbord wat ze ook al in het bezit hebben. Dus in dat geval is het geen goed advies. Dan kopen ze een 'waardeloze' CPU want die gaat niet werken in hun geval, tenzij ze er meteen een nieuw moederbord en nieuw geheugen bij kopen (maar dan kost het hun dus minstens 120eu, zoals hierboven al gezegd. En dat is wel wat meer dan je 'prijsverschil'.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Mischien weet iemand raad met het volgende probleem:

Ik maak gebruik van een low profile bezuizing. Vroeg kon ik altijd netjes mijn HTPC aansluiten d.m.v een coaxial spdif kabel van de htpc naar de receiver. Hiervoor gebruikt ik de insteek kaart die wordt meegeleverd het een ASUS M2A-VM HDMI moederbord. Door de low profile kast past de kaart niet meer in de case omdat ie dan erboven uitsteekt. Nu is mijn vraag: Is er een moederbord die een coaxiale spdif ingang heeft i.p.v. een optische die de meeste moederborden nu hebben?. De reden waarom ik een coaxiale spdif ingang nodig heb, is omdat mijn receiver maar 1 optische uitgang heeft (en die wordt gebruikt door de xbox 360)

Er zijn ook nog een een alternatief, maar ik heb liever alles ''onboard''

-Een Budget sweex kaartje kopen met een optische ingang en deze vervolgens ''low profile passend zagen''
-Een coaxiaal -> optische converter kopen.

edit: een Sweex SC003 valt helaas ook al af. Ik lees namelijk dat deze kaart alleen het digitale signaal door kan geven als stereo en dus niet DD 5.1 & DTS

[ Voor 8% gewijzigd door Possible op 23-10-2008 23:13 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Possible schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 23:05:
Mischien weet iemand raad met het volgende probleem:

Ik maak gebruik van een low profile bezuizing. Vroeg kon ik altijd netjes mijn HTPC aansluiten d.m.v een coaxial spdif kabel van de htpc naar de receiver. Hiervoor gebruikt ik de insteek kaart die wordt meegeleverd het een ASUS M2A-VM HDMI moederbord. Door de low profile kast past de kaart niet meer in de case omdat ie dan erboven uitsteekt. Nu is mijn vraag: Is er een moederbord die een coaxiale spdif ingang heeft i.p.v. een optische die de meeste moederborden nu hebben?. De reden waarom ik een coaxiale spdif ingang nodig heb, is omdat mijn receiver maar 1 optische uitgang heeft (en die wordt gebruikt door de xbox 360)

Er zijn ook nog een een alternatief, maar ik heb liever alles ''onboard''

-Een Budget sweex kaartje kopen met een optische ingang en deze vervolgens ''low profile passend zagen''
-Een coaxiaal -> optische converter kopen.

edit: een Sweex SC003 valt helaas ook al af. Ik lees namelijk dat deze kaart alleen het digitale signaal door kan geven als stereo en dus niet DD 5.1 & DTS
Dat/zoiets heb je eerder, hier ook al gevraagd. Die oplossing die ik toen gaf, kan nu ook nog gelden. Je hoeft alleen nu niet eens te solderen......

Je moederbord heeft een S/PDIF-header op het board, daar heb je je coaxiale spdif al! Alleen een kwestie van een kabeltje en een moederbord stekkertje aan de andere kant een tulpje (chassis deeltje of meteen een langer kabeltje met tulp stekker) en klaar is klare; je hebt je coaxiale uitgang (onboard en zonder die Asus insteek kaart)

pagina 1-29 manual: Digital audio connector (4-1 pin SPDIF_OUT), nodig 2 pinnen: SPDIFOUT & GND)

Dit soort stekkertje heb je vast liggen en zijn prima te gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/mbheaders.jpg

Tulp/RCA/Cinch chassis deeltje ergens monteren:
Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/2035.jpg

Of rechtstreeks zo'n soort tulp/cinc/rca kabel aan zo'n moederbord connector maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.z-tronic.de/shopimages/003421.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
Ok thanks. Zo'n Tulp stekker heb ik inderdaad al liggen. Maar waar haal je die info vandaan? Heb je ook een guide / manual waar dit staat beschreven? Ik zit echt te twijfelen of dit uberhaupt wel goed gaat bij mij :D

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Basiskennis! Opgedaan in de loop der jaren, veel lezen en vragen enzo..... :P

Zie oa. hier
hier
&
hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

carpetburn schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:22:
[...]

met de driver cd die bij je mobo zat moet het standaard lukken.
Je gaat naar configuratiescherm en kies bij audio-audio-standaard apparaat : realtek audio hdmi ipv realtek hd audio.

edit: en zorg voor een ECHTE hdmi 1.3 kabel. Kom teveel mensen tegen met een 5 euro kabel die niet werkt.
Hoeft geen dure te zijn als hij maar 1.3 is.
Ik heb het iniddels op kunnen lossen.. in de BIOS stond de D-SUB/DVI aan i.p.v. D-SUB/HDMI.
Nadat de optie was veranderd naar D-SUB/HDMI werkte het geluid :*)

Alleen nu heb ik het probleem dat .mkv betsanden in slowmotion worden afgespeeld (1920x1080). Lijkt net of het te weinig rekenkracht heeft om af te spelen. Ik heb de K-Lite Codec pack geinstalleerd (versie 4.25). De instellingen tijdens de installatie aangegeven dat DXVA optie moet gebruiken.

Zijn er instellingen die ik vergeet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
kaajee schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 23:55:
Basiskennis! Opgedaan in de loop der jaren, veel lezen en vragen enzo..... :P

Zie oa. hier
hier
&
hier
Hmmm als ik dat zo lees wordt het toch wel solderen? Ik snap er even helemaal niks meer van... hoe en wat ik moet aansluiten.

-De SPDIF bracket kan ik namelijk NIET gebruiken aangezien deze te hoog is.

Als iemand naar Leeuwarden wil komen om dit te fixen vind ik het ook prima hoor haha (houd je er nog een kratje bier aan over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Possible je kunt ook een optische aansluiting omvormen naar coaxaal: http://www.elektronica-online.nl/?content=695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
Dat weet ik, maar mijn aansluiting voor een SPDIF zit op een bracket die te groot is voor mijn low profile case. Ik zou dan een low profile geluidskaart moeten hebben met een optische ingang, alleen zijn die niet te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Possible schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:13:
Dat weet ik, maar mijn aansluiting voor een SPDIF zit op een bracket die te groot is voor mijn low profile case. Ik zou dan een low profile geluidskaart moeten hebben met een optische ingang, alleen zijn die niet te verkrijgen.
Begrijp ik je verhaal nou verkeerd, of haal je de hele tijd consequent de termen "ingang" en "uitgang" door elkaar? ik neem toch aan dat je geluid vanaf je htpc naar je receiver moet, dus uitgang zit op de pc en ingang op je receiver. Maar misschien begrijp ik je verhaal niet.

En is het verder niet gewoon makkerlijker om met een ijzerzaagje je bracket te verkleinen en ergens anders in je kast te plaatsen, om vervolgens je coaxial kabel in je kast op de verkleinde bracket aan te sluiten? Lijkt me verreweg eenvoudiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
StraightOn.NL schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:27:
Ik weet niet of het hier al is langsgekomen maar KPN bied nu ook zelf USB cam modulle's aan voor Digitenne DVB-T

http://www.kpn.com/televi...ner.prod?ITVRedirect=true

bij afsluiting van een abbonenent betaal je er €79,90 voor. Niet echt goedkoop, maarja misschien wel handig...van wat ik weet over andere CAMmodulle's is het met de software en compatibiliteit niet altijd pluis...maar ik moet mij hier nog wat meer in gaan verdiepen...ik ga binnenkort ook mijn eerst echte HTPC'tje bouwen :)
Om hier nog even op terug te komen, ik kwam een aantal topics tegen die hier al over gaan:
Het grote Anysee E30 Plus ism. Digitenne topic
en op de groene knop: http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/board,150.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
.Johnny schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:18:
[...]

Begrijp ik je verhaal nou verkeerd, of haal je de hele tijd consequent de termen "ingang" en "uitgang" door elkaar? ik neem toch aan dat je geluid vanaf je htpc naar je receiver moet, dus uitgang zit op de pc en ingang op je receiver. Maar misschien begrijp ik je verhaal niet.

En is het verder niet gewoon makkerlijker om met een ijzerzaagje je bracket te verkleinen en ergens anders in je kast te plaatsen, om vervolgens je coaxial kabel in je kast op de verkleinde bracket aan te sluiten? Lijkt me verreweg eenvoudiger?
Sorry heb het inderdaad verkeerd beschreven. Het geluid moet inderdaad vanaf mijn htpc naar de receiver gaan. Dus de uitgang zit inderdaad in de HTPC. De bracket verkleinen is helaas geen optie aangezien hij er net een stuk boven uit steekt (zie ook mijn vorige post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:03
Possible schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:36:
[...]
Sorry heb het inderdaad verkeerd beschreven. Het geluid moet inderdaad vanaf mijn htpc naar de receiver gaan. Dus de uitgang zit inderdaad in de HTPC. De bracket verkleinen is helaas geen optie aangezien hij er net een stuk boven uit steekt (zie ook mijn vorige post)
Je kunt ook gewoon voor 5 euro een optische splitter kopen. Zolang je xbox360 en htpc niet tegelijkertijd aanstaan werkt dat gewoon. Ik heb dat zelf ook zo gedaan maar lees dan ipv htpc - digitale televisie decoder.

Deze dus:

http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
Dat is inderdaad een optie.. Maar dan zit ik alsnog met het probleem dat er geen geschikte geluidskaart bestaat die low profile is met een toslink aansluiting.

Er bestaat wel 1: Sweex SC003 Die kun je low profile maken maar die ondersteund alleen maar stereo (schijnt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 12:08
Possible schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:56:
Dat is inderdaad een optie.. Maar dan zit ik alsnog met het probleem dat er geen geschikte geluidskaart bestaat die low profile is met een toslink aansluiting.

Er bestaat wel 1: Sweex SC003 Die kun je low profile maken maar die ondersteund alleen maar stereo (schijnt?)
Deze misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:39
Waarom wordt er nog steeds op Possible's probleem doorgegaan? Kajee heeft al de ideale oplossing voor 'm gegeven. Kosten 2 euro ofzo en zelfs met 2 linkerhanden kun je een tulpstekker nog wel vastsolderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 09:24
Possible schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:56:

Die SC003 gaat wel werken, mits je onderstaande drivers gebruikt:
http://code.google.com/p/cmediadrivers/

Met die drivers heb je gewoon bitperfect spdif passthrough.

Zelf zou ik alleen nog geen 3 euro uitgeven aan dit. Koop bij de electronicaboer een RCA plug. Pak zo'n cd-rom kabeltje. Strip dat kabeltje aan de ene kant, soldeer het vast op die RCA plug en de andere kant kan direct op het SPDIF gedeelte van het moederbord.

Ik heb het in mijn HTPC ook zo gedaan en het werkt perfect. Die RCA plug heb ik zelfs gewoon aan de achterkant van mijn kast vastgeschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Nu online
Ik snap niet waarom jij hier over opwind. Ik heb al aangegeven geen soldeerervaring te hebben. Ook al kan een idioot met 2 linkerhanden dit wel, ik begin er niet aan.

@ Sleepie Thanks voor je link. Dit is voor mij de beste oplossing. Mijn ''probleem'' is dus verholpen. On topic maar weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Possible schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:56:
Ik snap niet waarom jij hier over opwind. Ik heb al aangegeven geen soldeerervaring te hebben. Ook al kan een idioot met 2 linkerhanden dit wel, ik begin er niet aan.

@ Sleepie Thanks voor je link. Dit is voor mij de beste oplossing. Mijn ''probleem'' is dus verholpen. On topic maar weer
Lekkere goedkope oplossing :+
Gewoon dat ding proberen te solderen,kan gewoon niet mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRJ008
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07-2023
NRJ008 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:11:
Na een aantal weken terug hier een paar vragen te hebben gesteld, zal ik hier een korte weergave van mijn gebouwde HTPC geven:
De belangrijkste componenten zijn deze geworden:
  • GMC AVC S7
  • Western Digital Caviar Green 1TB hard drive
  • Eurocase FSP 270-50SNV PSU
  • AMD Phenom X4 9550 CPU
  • Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H
  • Kingston 2x2GB DDR2 memory
  • Avermedia Holar VX Hybrid USB
Een kort verslag (met pics) is hier te lezen.
Reacties/vragen zijn welkom!
Als reactie op m'n verslagje vroeg Mordrakka (is dat ook je tweakers naam?.. ja dus.. ff zoeken doet wonderen :) ) wat bovenstaand systeem ongeveer gekost heeft :
De hardware exclusief case was ca. 450 euro. De case (incl. voeding, cooler, DVD drive en PCI riser) heb ik voor 230 dollar + verzendkosten (weet niet meer wat dit precies was.. dacht ca. 100 dollar).
Mocht je meer willen weten, vraag maar raak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:33:
Al een tijd volg ik dit topic en ben nu van plan om een HTPC samen te gaan stellen. Afgelopen week heb ik mijn PC eens aangesloten op mijn LCD TV (de Philips 37PFL9603). Nu viel mij op dat bij het afspelen van HD materiaal (1080p) het beeld nogal vlekkerig overkwam (vooral de achtergrond). Aangezien mijn LCD het nieuwste type van Philips is, ga ik er niet vanuit dat het aan de TV ligt. Ik ben ervan overtuigd dat dat te maken heeft met mijn processor en/of videokaart. Maar voordat ik een HTPC ga samenstellen wil ik toch graag weten of je van die 'vlekken' af bent.

Nu heb ik de volgende configuratie:
- Amd Athlon 64 X2 3800+ Manchester S939 2.0ghz 2x512kb
- Arctic Cooling Freezer 64 Pro Socket 939
- Asrock 939dual-sata2 M1695 Pci-e S939
- Asus Geforce 7600 Gs 256mb Ddr2 Pci-e 1xdvi En7600gs Silent Htd 256m
- Kingston 512mb Pc3200 Ddr Cl3 Kvr400x64c3a/512 (512mb,PC3200,DDR400,1,3.0)
- Maxtor Maxline3 300gb Sata2 7200rpm 16mb. Ncq
- Nec Nd-4571 16x Dual-layer Labelflash Zwart

Is het logisch dat HD content niet vlekkeloos wordt afgespeeld op mijn LCD?
Iemand wellicht een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:16
Het is me nog steeds niet gelukt alles op 1920 x 1080 pixels vloeiend te krijgen en DVD's goed werkend.

HD materiaal heb ik vloeiend gekregen met ondertitels met: CoreAVC en Vobsub.

DVD's met: Cyberlink PowerDVD

Ga morgen dit eens proberen:

http://www.cccp-project.net/wiki/index.php?title=CoreAVC

Heb altijd goede ervaringen met CCCP gehad op mijn normale systeem (zie sign).

Mijn HTPC Specs:

AMD Phenom X4 9550
Antec Fusion Remote Black
Be Quiet! Straight Power BQT E6-400W
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 8GB (4x 2GB) DDR2
LG 16x52x GDR-8164RBB (Zwart)
Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB
Samsung SpinPoint F1 HD103UJ, 1TB
Scythe Ninja Mini
Hauppauge PVR 150MCE
Logitech Cordless Desktop EX 110
Microsoft MCE Remote
Microsoft Windows Vista Ultimate X64

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Jumpman schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:05:
Het is me nog steeds niet gelukt alles op 1920 x 1080 pixels vloeiend te krijgen en DVD's goed werkend.

HD materiaal heb ik vloeiend gekregen met ondertitels met: CoreAVC en Vobsub.

DVD's met: Cyberlink PowerDVD

Ga morgen dit eens proberen:

http://www.cccp-project.net/wiki/index.php?title=CoreAVC

Heb altijd goede ervaringen met CCCP gehad op mijn normale systeem (zie sign).

.........
Maar jij verwijst nu gewoon (indirect) naar CoreAVC, heeft niets met CCCP te maken. Dat staat er ook:
If CoreAVC is so great, why not use in CCCP?
We'd like to, but simply put, we can't. The CoreAVC developers has repeatedly stated that CoreAVC will not be free for personal usage, nor open source. Since we really don't want to charge money for the CCCP, including it is not an option. There are no freely distributable versions available - anyone who tells you otherwise is incorrect!
CoreAVC is gewoon een/dé (softwarematige) 264 decoder (die al veelvuldig aan de orde is geweest in dit topic) en komt gewoon van deze jongens.
Dus als je CoreAVC wilt proberen (wat ik zeker zou aanraden) zou ik hem gewoon daar vandaan halen en voor de rest ver weg blijven van welk codec pakket, incl CCCP dan ook!

[ Voor 12% gewijzigd door kaajee op 24-10-2008 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Ik heb een htpc met een Asus M2A-VM HDMI moederbord, een AMD 3800+ EE processor en 2 GB geheugen.

Gisteren heb ik er een LG Blu-ray/HD-DVD speler in gehangen en met PowerDVD een HD-DVD afgespeeld. Mijn tv is HD-Ready dus het gaat om een 720p resolutie.

In de PowerDVD settings staat dat Avivo is geactiveerd.

Resultaat: Beide cores gingen uit hun dak en het hakkelt als een idioot :)

Zowel verschillende berichten over de 690g chipset als de Asus moederbord specs claimen dat blu-ray/hd-dvd materiaal gewoon af te spelen zou moeten zijn. Is mijn cpu niet sterk genoeg of moet ik andere drivers/applicaties proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn ervaring met mijn HTPC is dat FFDShow in de loop van een paar maanden steeds efficiënter omgaat met HD materiaal. Het is ook nog eens veelzijdiger dan CoreAVC. Als je een nieuwe HTPC bouwt is de CPU snel genoeg voor al het HD beeldmateriaal.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

walterg schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:02:
Ik heb een htpc met een Asus M2A-VM HDMI moederbord, een AMD 3800+ EE processor en 2 GB geheugen.

Gisteren heb ik er een LG Blu-ray/HD-DVD speler in gehangen en met PowerDVD een HD-DVD afgespeeld. Mijn tv is HD-Ready dus het gaat om een 720p resolutie.

In de PowerDVD settings staat dat Avivo is geactiveerd.

Resultaat: Beide cores gingen uit hun dak en het hakkelt als een idioot :)

Zowel verschillende berichten over de 690g chipset als de Asus moederbord specs claimen dat blu-ray/hd-dvd materiaal gewoon af te spelen zou moeten zijn. Is mijn cpu niet sterk genoeg of moet ik andere drivers/applicaties proberen?
....... CoreAVC gebruiken! Goed lezen van dit topic helpt ook :)

[ Voor 3% gewijzigd door psy op 24-10-2008 23:19 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

ik heb dit topic (tot pagina 15 van de 35) gelezen en merk al dat ik geen zin heb om zelf iets te gaan bouwen met de kans dat er iets niet werkt. Ik hoef het zelf niet direct te gebruiken maar mijn vrouw wil heel graag opnemen en iets anders kijken (al die duffe ziekenhuis en mysterie series) en mijn kids willen lekker makkelijk de kleine zeemeermin aanzetten of een luister-cd (wat ze heel graag doen) of wat dan ook zonder dat ik me zorgen moet maken dat ze niet weten hoe het werkt. Iets met een geintergreerd vga scherm met wat dat ding allemaal doet lijkt dus ideaal. Iets als de S16T lijkt de beste keus.

Wat is er op tegen om niet gewoon een kant-en-klare oplossing te kopen als deze ?
http://www.multimediapc.n..._193_197/products_id/2490

Dan ben je toch in 1x van alle sjit af ? - nu zullen jullie wel zeggen: "ja maar we zijn toch tweakers ??", ja inderdaad maar de familie dus niet...

En is 2000,-- niet teveel geld voor dat systeem ? Heb nog geen optelsom gemaat maar die kast is 550 en twee van die floppykaarten incl cam voor ziggo(casema - ik heb trouwens ergens gelezen dat ziggo iets wil gaan doen met cam en cam+ ofzo dat dat straks niet meer gaat werken :/ ) is ook al bijna 500,-- Das al 1000,-- en dan heb je nog niets eigenlijk... (mobo; mem; cpu; graka met s-video: heb ik nog voor mijn yamaha a/v receiver)

Het verhaal wordt volgens mij compleet anders als je NIET televisie wilt kijken via de htpc of juiste wel maar niet wilt opnemen...

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:16
kaajee schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:27:
[...]

Maar jij verwijst nu gewoon (indirect) naar CoreAVC, heeft niets met CCCP te maken. Dat staat er ook:

[...]

CoreAVC is gewoon een/dé (softwarematige) 264 decoder (die al veelvuldig aan de orde is geweest in dit topic) en komt gewoon van deze jongens.
Dus als je CoreAVC wilt proberen (wat ik zeker zou aanraden) zou ik hem gewoon daar vandaan halen en voor de rest ver weg blijven van welk codec pakket, incl CCCP dan ook!
CoreAVC heb ik draaien echter kan ik hier niet alle video bestanden mee afspelen. Wat ik dus wil is CCCP installeren en CoreAVC als 264 decoder houden. Ik wil gewoon alle video bestanden afspelen met ondertiteling.

Als ik CoreAVC en PowerDVD beide installeer dan doen DVD's het wel perfect, maar trekt één of andere codec die met PowerDVD is gekomen me 264 bestanden weer uit het verband (ook in mediaplayer). Tot op heden niet gevonden welk vinkje dit is.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themace
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-09 19:58
shades schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 00:42:
*snip*

Het verhaal wordt volgens mij compleet anders als je NIET televisie wilt kijken via de htpc of juiste wel maar niet wilt opnemen...
Daar is opzich niks tegen maar hou er rekening mee dat je zelf alsnog aan de slag moet met drivers/codecs/instellingen. Tevens heb je software nodig(anydvd dacht ik) om blueray te laten spelen met 2 schermen.

Het wordt zelfs al anders als je alleen wilt opnemen en opnames bekijken via media center. Je hebt dan maar 1 floppydtv nodig. Ik vindt het gewoon erg veel geld om aan een htpc uit te geven. En goed als jer er 2000 euro voor wilt uitgeven kan je natuurlijk ook die thuisinstallatie nemen. Geen idee hoe dit zit met de software. Persoonlijk ben ik totaal niet van de schermpjes op een htpc kast, en ik vraag mij ook af hoe zuinig deze machine is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

themace schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:31:
[...]

Daar is opzich niks tegen maar hou er rekening mee dat je zelf alsnog aan de slag moet met drivers/codecs/instellingen. Tevens heb je software nodig(anydvd dacht ik) om blueray te laten spelen met 2 schermen.

Het wordt zelfs al anders als je alleen wilt opnemen en opnames bekijken via media center. Je hebt dan maar 1 floppydtv nodig. Ik vindt het gewoon erg veel geld om aan een htpc uit te geven. En goed als jer er 2000 euro voor wilt uitgeven kan je natuurlijk ook die thuisinstallatie nemen. Geen idee hoe dit zit met de software. Persoonlijk ben ik totaal niet van de schermpjes op een htpc kast, en ik vraag mij ook af hoe zuinig deze machine is.
Das inderdaad heel veel geld maar als ik naar muziek wil luisteren wil ik niet de tv aan hoeven te zetten. Dat is nonsens.. Het lijkt me toch wel dat als je een kant-en-klaar ding koopt dat ie dan ook klaar is en je zelf niet hoeft te rommelen met drivers. Hij gaat hoofdzakelijk door mijn kids en vrouw gebruikt worden. Die willen helemaal geen ellende met drivers en codecs - die weten niet eens wat dat zijn. Ik wil ook niet iedere keer horen: hoe werkt het nou ?? ik snap er geen r33t van ?? waarom heb je in g0dsnaam zo'n ding gemaakt.

Kijk, wij tweakers zien er het voordeel van in maar het enige waar vooral mijn vrouw naar kijkt is het gebruiksgemak (kan ik makkelijk programmas opnemen/timers instellen en die weer vinden op af te spelen en hoeveel afstandsbedieningen ze niet nodig heeft. Op dit moment 1 voor tv aan te zetten, 1 voor a/v receiver, 1x casema en 1x voor dvdrecorder. De casema, brander en dvd kan al vervangen worden door 1 mce-remote. Tv heb je nodig om van mode te swappen (pal/cine/16:9 - heb nog een best wel goede loewe die niet aan vervanging toe is).

Wellicht dat ik diezelfde kast (S16t of v zijn wel erg mooi) zelf kan gaan vullen.. Affijn, ben pas bij pagina 15 ofzo van dit topic (50 msg/pg) dus ik heb nog ff te lezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
shades schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:10:
[...]

Das inderdaad heel veel geld maar als ik naar muziek wil luisteren wil ik niet de tv aan hoeven te zetten. Dat is nonsens.. Het lijkt me toch wel dat als je een kant-en-klaar ding koopt dat ie dan ook klaar is en je zelf niet hoeft te rommelen met drivers. Hij gaat hoofdzakelijk door mijn kids en vrouw gebruikt worden. Die willen helemaal geen ellende met drivers en codecs - die weten niet eens wat dat zijn. Ik wil ook niet iedere keer horen: hoe werkt het nou ?? ik snap er geen r33t van ?? waarom heb je in g0dsnaam zo'n ding gemaakt.

Kijk, wij tweakers zien er het voordeel van in maar het enige waar vooral mijn vrouw naar kijkt is het gebruiksgemak (kan ik makkelijk programmas opnemen/timers instellen en die weer vinden op af te spelen en hoeveel afstandsbedieningen ze niet nodig heeft. Op dit moment 1 voor tv aan te zetten, 1 voor a/v receiver, 1x casema en 1x voor dvdrecorder. De casema, brander en dvd kan al vervangen worden door 1 mce-remote. Tv heb je nodig om van mode te swappen (pal/cine/16:9 - heb nog een best wel goede loewe die niet aan vervanging toe is).

Wellicht dat ik diezelfde kast (S16t of v zijn wel erg mooi) zelf kan gaan vullen.. Affijn, ben pas bij pagina 15 ofzo van dit topic (50 msg/pg) dus ik heb nog ff te lezen..
Voor het afstandsbedieningen probleem kan ik je een Logitech Harmony aanraden. Mijn vriendin wil ook niks anders meer... Zelfs voor de slaapkamer gaat er nu ook eentje komen, hoewel hij daar maar 2 afstandsbedieningen vervangt.

Verder denk ik dat je het gedoe met de codecs ook niet moet overdrijven. Als jij de HTPC neer zet voor het kijken van dvd's, blueray etc dan denk ik dat als je hem 1 keer goed inricht dat het gewoon blijft werken. Pas als je naar gedownloade content gaat kijken dan krijg je een grotere kans dat je in de codecs moet gaan zitten... Maar ook dit is een kwestie van configureren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik ben van plan een MediaPortal+FloppyDTV DVB-C setup te draaien.

Stel ik wil een franse film opnemen, maar de nederlandse/franse ondertiteling moet je aanzetten via teletekst. Wordt die ondertitel dan meegenomen in de opname?

Google helpt me niet echt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themace
[...]
Das inderdaad heel veel geld maar als ik naar muziek wil luisteren wil ik niet de tv aan hoeven te zetten. Dat is nonsens..
Je heb een aparte reciever. Ik kan hier gewoon mijn tv uitzetten als ik mijn playlist heb geselecteerd en dan draait hij vrolijk verder. Voor de rest zie het bericht van sander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
psy schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:18:
[...]

....... CoreAVC gebruiken! Goed lezen van dit topic helpt ook :)
Ik heb verschillende searches gedaan om hier meer info over te zoeken maar kon niets relevants vinden voor dit specifieke probleem.

Ik gebruik CoreAVC inderdaad al tijden voor x264 materiaal maar CoreAVC gebruiken voor het decoden van HD-DVD en Blu-ray? Dat is nieuw voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

walterg schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:56:
[...]
Ik heb verschillende searches gedaan om hier meer info over te zoeken maar kon niets relevants vinden voor dit specifieke probleem.

Ik gebruik CoreAVC inderdaad al tijden voor x264 materiaal maar CoreAVC gebruiken voor het decoden van HD-DVD en Blu-ray? Dat is nieuw voor me :)
De meesten zullen het gebruiken voor MKV, maar je kan het net zo goed gebruiken voor Blu-Ray of HD-DVD:
The CoreCodec CoreAVC High Definition H.264 video codec is based on the MPEG-4 Part 10 standard and is the video codec used in AVCHD, Blu-Ray and in HD-DVD. H.264 is the next-generation standard for video, and CoreAVC™ is being recognized as being the world's fastest H.264 software video decoder.

The efficiency of CoreAVC in 'software' is often compared to be faster than other solutions that try to rely on 'hardware' to increase playback performance of H.264 video.
Je moet daarnaast wel een aparte player gebruiken zoals Media Player.

[ Voor 4% gewijzigd door psy op 25-10-2008 17:59 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Dank je voor de info :)

Ik was in de veronderstelling dat om hd-dvd en blu-ray af te spelen je per definitie een powerdvd achtige speler nodig had, dit in verband met de beveiligingen en hdcp die er op staan. Je geeft dus aan dat je met media player (classic) gewoon originele hd-dvd/blue-ray's af kan spelen? Dat zou prachtig zijn want dat zou betekenen dat ze native in media portal afgespeeld zouden kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

walterg schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:23:
Dank je voor de info :)

Ik was in de veronderstelling dat om hd-dvd en blu-ray af te spelen je per definitie een powerdvd achtige speler nodig had, dit in verband met de beveiligingen en hdcp die er op staan. Je geeft dus aan dat je met media player (classic) gewoon originele hd-dvd/blue-ray's af kan spelen? Dat zou prachtig zijn want dat zou betekenen dat ze native in media portal afgespeeld zouden kunnen worden.
Als je dat wil heb je volgens mij nog AnyDVD nodig. Ik spreek niet uit ervaring maar Google zegt mij dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten. Maar voor 800, 900 euro kun je een top HTPC in elkaar zetten, inclusief software en blu-ray (zit in dat kant en klare systeem van je nog niet in). Ruim 1000 euro extra zodat je tv niet aan hoeft te zetten, maar een mini-tvtje erop gebouwd vind ik persoonlijk nogal veel en zonde van mijn geld. Hoewel het meeste extra dat je betaalt vooral is voor het in elkaar zetten en het even installeren van de software.

Wat je familie betreft: je hoeft alleen het ding in elkaar te zetten en wat standaard dingetjes installeren. Dat is een paar uurtjes werk. Als je dan een goede remote hebt hoeven je vrouw en kind helemaal niet te weten wat voor onderdelen er in dat ding zitten of wat codecs, etc zijn. Dan bedient dat apparaat gewoon als elk ander apparaat. Instellen is eenmalig werk en daarna kan een kind de was doen.

Maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten. Als je zelf geen zin hebt om even te knutselen en tv aanzetten een doorslaggevend probleem is kun je het natuurlijk best deze kant en klare oplossing doen. Succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:02
ziggo(casema - ik heb trouwens ergens gelezen dat ziggo iets wil gaan doen met cam en cam+ ofzo dat dat straks niet meer gaat werken :/ )
Waar heb je dit gelezen? Zijn er meer mensen die hier vanaf weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
konehead schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 09:50:
[...]

oa. hier AlphaCrypt binnenkort op zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:04:
[...]
Instellen is eenmalig werk en daarna kan een kind de was doen.
Dit dacht ik ook toen ik begon met m'n HTPC een half jaar geleden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:06

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
En zoals je in die topic kunt lezen geloof ik er geen klap van dat ze dat gaan doen. Er zijn dan talloze apparaten die ook ineens niet meer werken en ik zie de uitzendingen van Kassa en Radar al voor me.

Niet iedereen heeft een 'Ziggo approved' decoder en dat hoeft ook niet. Ik kijk ook via de HTPC en met Dreamboxen en ik ben niet de enige. We betalen ook allemaal abonnementsgeld en krijgen voor dat geld 0,0 ondersteuning omdat het 'niet ondersteunde' apparaten zijn. Ze rommelen bewust met de protocollen om het niet altijd out-of-the-box te laten werken, en dat is eigenlijk nergens voor nodig. Voor satellietontvangst is ook een standaard decoder voldoende (techniek is ook dvb, alleen de tuner is anders). Dus Ziggo en anderen doen bewust dingen om jou te dwingen een decoder van hen te kopen. Voer voor een rechtszaak dus. Koppelverkoop, mededingingsautoriteir, Mevr.Kroes...ik denk niet dat Ziggo dat pad in wil slaan.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

[...]

Nee, niet op GoT. Stom |:( dat ik dat niet gebookmarked heb want er was iemand die had gemaild met ziggo en heeft daarvan een bevestiging gekregen... Ik dacht hier: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=13133 en deze is leuker (voor ons) Friedchicken in "AlphaCrypt binnenkort op zwart?"

ff nog een vraagje ten aanzien van de hardware in een htpc.

Ik heb geen zin om mijn a/v receiver + tv te gaan vervangen. Dat setje is prima (ik heb een flinke loewe aconda die zeer goed beeld geeft) en doet zijn werk met svideo prima. Als ik nu toch een knappe installatie wil hebben voor het afspelen van mkv bestanden maar die worden afgespeeld via svideo ben ik dan klaar met een knappe videokaart die svideo uitspuug en x264 kan decoderen ? Ik kan namelijk geen agp/pcix kaart vinden die dat kan.. - is allemaal hdmi in dat geval.. Het inmiddels beruchte gigabyte boardje met phenom kan dat misschien wat minder of heb ik het dan mis ?

[ Voor 55% gewijzigd door shades op 26-10-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
psy schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:45:
[...]

Als je dat wil heb je volgens mij nog AnyDVD nodig. Ik spreek niet uit ervaring maar Google zegt mij dit :)
Ik ben me suf aan het googlen en heb nog steeds geen mooie oplossing gevonden, maar goed, we zoeken verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shades schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 16:18:
[...]

Ik heb geen zin om mijn a/v receiver + tv te gaan vervangen. Dat setje is prima (ik heb een flinke loewe aconda die zeer goed beeld geeft) en doet zijn werk met svideo prima. Als ik nu toch een knappe installatie wil hebben voor het afspelen van mkv bestanden maar die worden afgespeeld via svideo ben ik dan klaar met een knappe videokaart die svideo uitspuug en x264 kan decoderen ? Ik kan namelijk geen agp/pcix kaart vinden die dat kan.. - is allemaal hdmi in dat geval.. Het inmiddels beruchte gigabyte boardje met phenom kan dat misschien wat minder of heb ik het dan mis ?
De reden dat je dat niet kunt vinden is dat svideo geen HD signaal kan transporteren, volgens de wiki is standaard 480i of 576i. Dus een videokaart die HD materiaal kan decoderen (waarvoor .h264/mkv bestanden meestal voor wordt gebruikt) en vervolgens een svideo uitgang heeft lijkt niet echt zinvol. Kun je dus net zo goed geen HD materiaal downloaden en zijn je htpc hardware eisen ook veel en veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 22:21:
[...]

De reden dat je dat niet kunt vinden is dat svideo geen HD signaal kan transporteren, volgens de wiki is standaard 480i of 576i. Dus een videokaart die HD materiaal kan decoderen (waarvoor .h264/mkv bestanden meestal voor wordt gebruikt) en vervolgens een svideo uitgang heeft lijkt niet echt zinvol. Kun je dus net zo goed geen HD materiaal downloaden en zijn je htpc hardware eisen ook veel en veel minder.
Klopt maar als ik nu blueray schijfjes heb. Daar staat toch ook hd materiaal op.Die kan je toch ook gewoon op te normale tv afspelen en niet alleen op een hdtv ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shades schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 22:36:
[...]

Klopt maar als ik nu blueray schijfjes heb. Daar staat toch ook hd materiaal op.Die kan je toch ook gewoon op te normale tv afspelen en niet alleen op een hdtv ??
Natuurlijk. Maar ook hier is het zinloos om Blu-ray af te spelen op een norrmale tv, omdat je simpelweg de hogere resolutie die Blu-ray brengt niet terugziet op je standaard tv. Je kunt dus net zo goed DVDs bekijken. Geeft je dezelfde kwaliteit. Dus dan geef je veel geld uit aan een Blu-ray speler en Blu-ray schijfjes terwijl je daar helemaal niks mee opschiet (zijn nu eenmaal nog een stuk duurder dan DVD). Het kan technisch dus wel, maar je gooit eigenlijk de meerprijs voor Blu-Ray gewoon weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 15:06

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Iemand die me kan helpen met het volgende. Ik gebruik mediacenter vanuit Vista Ultimate.

1. Als ik bestanden/films in Mediacenter bekijk staat er altijd een icoon bij. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de bestanden in een normale lijst krijg zonder icon?
2. Hoe krijg ik het voorelkaar dat de subtitels altijd een bepaalde grootte hebben. Ik moet de grootte steeds handmatig aanpassen?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 22:55:
[...]

Natuurlijk. Maar ook hier is het zinloos om Blu-ray af te spelen op een norrmale tv, omdat je simpelweg de hogere resolutie die Blu-ray brengt niet terugziet op je standaard tv. Je kunt dus net zo goed DVDs bekijken. Geeft je dezelfde kwaliteit. Dus dan geef je veel geld uit aan een Blu-ray speler en Blu-ray schijfjes terwijl je daar helemaal niks mee opschiet (zijn nu eenmaal nog een stuk duurder dan DVD). Het kan technisch dus wel, maar je gooit eigenlijk de meerprijs voor Blu-Ray gewoon weg.
Ja duidelijk.. Het lukt me overigens niet eens om dvd's van de kids via media center af te spelen.. .*.ifo snapt ie niet :? Doe ik iets fout. Op mijn tvix kan ik gewoon een .ifo aanklikken en spelen gaat ie, ook als de regio niet klopt.. Maar wmp en de classic variant zeggen dat de regio niet klopt (doet ie wel volgens mij) en mce kan ze niet eens vinden...

Waarom werkt die tvix 3000 van mij die al 5 jaar oud is zoveel beter en eenvoudiger. Gewoon IFO bestand selecteren (of een ISO van een dvd) en de film start. Kan er alleen geen tv mee kijken of opnemen waar het me eigen ook om te doen is..

edit: ik lees net dat als ik uac weer aanzet ik wel dvd's kan afspeler met mpc en wmp |:( |:( |:( 8)7 Vaag. Maar goed, Ik snap nog steeds niet hoe ik in MCE een dvd kan afspelen die op schijf staat. Bij play dvd gaat ie om een dvd zeuren en bij videos zegt die dat er niets is... Waarschijnlijk snap ik dus MCE niet maar veel uitlegt geeft vista me ook niet...

[ Voor 17% gewijzigd door shades op 26-10-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 21:35
shades schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 23:33:
[...]

Ja duidelijk.. Het lukt me overigens niet eens om dvd's van de kids via media center af te spelen.. .*.ifo snapt ie niet :? Doe ik iets fout. Op mijn tvix kan ik gewoon een .ifo aanklikken en spelen gaat ie, ook als de regio niet klopt.. Maar wmp en de classic variant zeggen dat de regio niet klopt (doet ie wel volgens mij) en mce kan ze niet eens vinden...
Ik gebruik zelf met veel plezier mymovies. Je kunt hiermee eenvoudig van je DVD (ook geripte iso's, HD, BlueRay's een bibliotheek aanmaken om ze te kunnen afspelen.
Afbeeldingslocatie: http://www.mymovies.dk/media/192069ee-0837-4c5d-9983-d91f9ad11122-01.png

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

jschoorl2 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 07:36:
[...]

Ik gebruik zelf met veel plezier mymovies. Je kunt hiermee eenvoudig van je DVD (ook geripte iso's, HD, BlueRay's een bibliotheek aanmaken om ze te kunnen afspelen.
[afbeelding]
Top !
Ga ik vanavond direct uitproberen.. Ik zie dat er ook parental controls. Is belangrijk i.v.m. tere kinderzieltjes. Kan me niet veroorloven dat ze deathrace verwarren met mario karts :o

Edit: heb ik op een "standalone" htpc nu ook de server+client nodig.. Kan ik niet helemaal uit het verhaal opmaken..

[ Voor 8% gewijzigd door shades op 27-10-2008 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dit topic (tot pagina 15 van de 35) gelezen en merk al dat ik geen zin heb om zelf iets te gaan bouwen met de kans dat er iets niet werkt. Ik hoef het zelf niet direct te gebruiken maar mijn vrouw wil heel graag opnemen en iets anders kijken (al die duffe ziekenhuis en mysterie series) en mijn kids willen lekker makkelijk de kleine zeemeermin aanzetten of een luister-cd (wat ze heel graag doen) of wat dan ook zonder dat ik me zorgen moet maken dat ze niet weten hoe het werkt. Iets met een geintergreerd vga scherm met wat dat ding allemaal doet lijkt dus ideaal. Iets als de S16T lijkt de beste keus.

Wat is er op tegen om niet gewoon een kant-en-klare oplossing te kopen als deze ?

Dan ben je toch in 1x van alle sjit af ? - nu zullen jullie wel zeggen: "ja maar we zijn toch tweakers ??", ja inderdaad maar de familie dus niet...

En is 2000,-- niet teveel geld voor dat systeem ? Heb nog geen optelsom gemaat maar die kast is 550 en twee van die floppykaarten incl cam voor ziggo(casema - ik heb trouwens ergens gelezen dat ziggo iets wil gaan doen met cam en cam+ ofzo dat dat straks niet meer gaat werken :/ ) is ook al bijna 500,-- Das al 1000,-- en dan heb je nog niets eigenlijk... (mobo; mem; cpu; graka met s-video: heb ik nog voor mijn yamaha a/v receiver)

Bij de door jou genoemde winkel heb ik enkele maanden gelden mijn HTPC gekocht. Ik ben voor de S16T gegaan en er erg tevreden mee. Als je voor de optie kiest dat ze alles voor je installeren, dan kun je nieuw uit de doos eigenlijk al alles doen. Je moet wel de FloppyDTV's nog configureren met de juiste transponderlijst voor jouw regio. En Vista Media Center configuratie doorlopen. En alle tv zenders in Vista Media Center krijgen. Maar zijn genoeg topics over te vinden. Codecs etc zijn allemaal geinstalleerd. PowerDVD ffdshow. Ik hoefde daar verder niets meer aan te doen.

Let op: Deze kast heeft wel een probleem met de afstandbediening! Volgens mij ligt het aan de IR ontvanger in de kast. Zoek maar eens op het merk van deze kast en "sticky key". Ik heb dit bij multimediapc al gemeld. Als het goed is krijg ik t.z.t. een nieuw kaartje in de kast zodat het probleme opgelost is. Maar voordat dit kaartje bij de importeur is .... :-(

Bij het afspelen van blu-ray dvd's ben je verplicht om het kleine schermpje in de kast uit de "clone" mode te halen. Anders treedt de HDCP beveiliging in werking die het (blijkbaar) verdacht vindt dat de output naar 2 uitgangen gaat. Na 5 seconden kijken schakelt het beeld uit. Enige mogelijkheid is om in de configuratie de clone-mode uit te schakelen en aan te geven dat je maar 1 beeldscherm hebt (je tv), dan werkt het wel. Irritant maar er zijn wellicht op internet wel al wat workarounds te vinden... zelf nog niet naar gezocht.

succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jschoorl2 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 07:36:
[...]

[afbeelding]
Ik gebruik ook mymovies. Ben er ook erg tevreden mee. is er inmiddels een update voor vista media center? Want de versie die ik heb is nog in XP stijl. Maar werkt overigens prima.

Wat mij wel opvalt. Op de harde schijf heb ik per film een map met de naam van de betreffende film. In die map staat de film zelf. Mymovies voegt vervolgens beide toe aan de bibliotheek. Zowel de "map" als de film zelf. Ik kan vervolgens in media center op beide icoontjes klikken en in beide gevallen speelt de juiste film af. maar het staat zo rommelig. Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 08:41
shades schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 23:33:
[...]

edit: ik lees net dat als ik uac weer aanzet ik wel dvd's kan afspeler met mpc en wmp |:( |:( |:( 8)7 Vaag. Maar goed, Ik snap nog steeds niet hoe ik in MCE een dvd kan afspelen die op schijf staat. Bij play dvd gaat ie om een dvd zeuren en bij videos zegt die dat er niets is... Waarschijnlijk snap ik dus MCE niet maar veel uitlegt geeft vista me ook niet...
Werkte in MCE2005 wel gewoon, maar is in Vista MCE niet meer de standaard instelling. Wel eenvoudig via het register weer aan te passen: http://apcmag.com/how_to_...on_vista_media_center.htm

[ Voor 11% gewijzigd door Nielson op 27-10-2008 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Nielson schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 08:36:
[...]
Werkte in MCE2005 wel gewoon, maar is in Vista MCE niet meer de standaard instelling. Wel eenvoudig via het register weer aan te passen: http://apcmag.com/how_to_...on_vista_media_center.htm
En dan te bedenken dat een groot van mijn collectie eigen rip is omdat de kids anders gehakt maken van die schijfjes.. Is waarschijnlijk ook de oorzaak dat mn dvdspeler/recorder r.i.p. is :D :+

@Maarten74: Ik zit er sterk aan te denken om dat maar gewoon te doen. Enige wat me tegenhoud is het ziggo-alphacrypt-op-zwart gerucht en het feit dat ik geen hdmi apparatuur heb (ik zal ze eens vragen of er ook een svideo-uit bij zit) maar gewoon via svideo moet werken. Tv (Loewe aconda) en yamaha a/v receiver (VX 657) en dat vervangen wordt een beetje te gek en is ook niet nodig..

[ Voor 27% gewijzigd door shades op 27-10-2008 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shades schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 08:54:
[...]

En dan te bedenken dat een groot van mijn collectie eigen rip is omdat de kids anders gehakt maken van die schijfjes.. Is waarschijnlijk ook de oorzaak dat mn dvdspeler/recorder r.i.p. is :D :+

@Maarten74: Ik zit er sterk aan te denken om dat maar gewoon te doen. Enige wat me tegenhoud is het ziggo-alphacrypt-op-zwart gerucht en het feit dat ik geen hdmi apparatuur heb (ik zal ze eens vragen of er ook een svideo-uit bij zit) maar gewoon via svideo moet werken. Tv (Loewe aconda) en yamaha a/v receiver (VX 657) en dat vervangen wordt een beetje te gek en is ook niet nodig..
Wat het svideo betreft, ik zou even met ze bellen of mailen hierover. Ze kunnen je daar goed advies geven.
En het alphacrypt verhaal... tja ik had alles net aangeschaft toen dit nieuwsbericht uit kwam. Maar als Ziggo dit echt gaat doen moeten we ons maar allemaal organiseren en de aanval inzetten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04:37
FrankGuthrie schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 23:27:
Iemand die me kan helpen met het volgende. Ik gebruik mediacenter vanuit Vista Ultimate.

1. Als ik bestanden/films in Mediacenter bekijk staat er altijd een icoon bij. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de bestanden in een normale lijst krijg zonder icon?
Heb ik ook opgezocht en het kan gewoon niet lijkt. Er zijn meer mensen die het willen, maar ik kon nergens vinden OF en HOE 't dan zou kunnen.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 15:06

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

denniskrol schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:29:
[...]

Heb ik ook opgezocht en het kan gewoon niet lijkt. Er zijn meer mensen die het willen, maar ik kon nergens vinden OF en HOE 't dan zou kunnen.
Aaiiii dat is echt jammer :(. Heb liever een listing.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 09:10:
[...]

Wat het svideo betreft, ik zou even met ze bellen of mailen hierover. Ze kunnen je daar goed advies geven.
En het alphacrypt verhaal... tja ik had alles net aangeschaft toen dit nieuwsbericht uit kwam. Maar als Ziggo dit echt gaat doen moeten we ons maar allemaal organiseren en de aanval inzetten >:)
Heb net een dik half uur met 1 van de medewerkers zitten praten. Goed verhaal. SVideo gaat werken en heeft nog een mooi verhaal verteld over de touch versies. Ik geloof dat ik daar vanaf zie. Binnenkort komt er op de site ook een systeem op basis van de s14v. Ik ga het maar gewoon doen denk ik (de 16 of de 14, weet nog niet). Even afstemmen met de wederhelft voor een demo.. Het zijn wel prijzige bakken (als je alleen naar de componenten kijkt) maar het werkt wel en 3jr garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04:37
FrankGuthrie schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:39:
[...]

Aaiiii dat is echt jammer :(. Heb liever een listing.
Ik ook, heb een map met 100 720p bestanden, die die over het netwerk 1 voor 1 gaat openen om er dan een zwart vlak (1e frame) als thumb neer te zetten...

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
shades schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 07:45:
[...]

Top !
Ga ik vanavond direct uitproberen.. Ik zie dat er ook parental controls. Is belangrijk i.v.m. tere kinderzieltjes. Kan me niet veroorloven dat ze deathrace verwarren met mario karts :o

Edit: heb ik op een "standalone" htpc nu ook de server+client nodig.. Kan ik niet helemaal uit het verhaal opmaken..
Je hebt op een "standalone" de server/client versie nodig. Veel succes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Nielson schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 08:36:
[...]
Laatste versie is 2.47. Is tevens client/server geworden en veel meer mogelijkheden om info over de film binnen te halen. Daarnaast HD / BlueRay titel support. Cool is ook om je eigen collectie (al dan niet beveiligd) via het web te publiceren.

[ Voor 8% gewijzigd door jschoorl2 op 27-10-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themace
denniskrol schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 11:34:
[...]

Ik ook, heb een map met 100 720p bestanden, die die over het netwerk 1 voor 1 gaat openen om er dan een zwart vlak (1e frame) als thumb neer te zetten...
Als je een folder.jpg aanmaakt dan gebruikt mce die als thumbnail :) een beetje werk maar een leuke movie poster ziet er wat beter uit.

En shades wat is dat verhaal over de touch versies :) altijd leuk voor andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

themace schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:55:
[...]

Als je een folder.jpg aanmaakt dan gebruikt mce die als thumbnail :) een beetje werk maar een leuke movie poster ziet er wat beter uit.

En shades wat is dat verhaal over de touch versies :) altijd leuk voor andere mensen.
Wel,
Het komt er eigenlijk op neem dat je het zelden gebruikt (je hebt immers een fancy remote) en dat het scherm niet heel groot is. Slechts 7". Verder werkt het scherm niet als je blueray materiaal (HD-) afspeelt vanwege de beveiliging. Je kan/mag een hdmi signaal kennelijk niet splitten. Voor mij lijkt het grote voordeel te zijn dat indien je muziek wilt luisteren je de tv niet hoeft aan te zetten. Wat hij ook vertelde is dat indien de htpc lager dan kniehoogte staat (en dat staat ie bij mij) je dus moet bukken of door de knieën moet gaan. Daar heeft ie wel een punt..

Ik neig zelf om dus een versie zonder touchscreen te kopen maar ik wil het proefondervindelijk vast stellen of het wel/niet werkt. Ik maakt ergens volgende week een afspraak met ze voor een demo.

Nog een puntje over alphacrypt i.c. ziggo: Indien ze e.e.a. willen doorzetten verplichten ze abonnees een nieuwe decoder te kopen en (het is al eens gezegd) dat gaat op verzet stuiten en zou wel eens een Europese Commisie dingetje kunnen worden in dat geval. Indien je met een FloppyDTV kan overstappen naar canaldigitaal door slechts de CAM te vervangen zal me dat een zorg zijn want dat zeg ik ziggo gewoon op en gaan we vrolijk een schotel aan de muur hangen.. Er hangt er toch al 1 bij de buren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shades schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 07:45:
[...]

The Server/Client version holds both the server and the client parts, and this version must be installed on the machine where other machines should be connected to, or it must be the one installed if you only have one machine, and you do not need to operate in a multi-zone environment.

Dus server en client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shades schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:09:
[...]

Wel,
Het komt er eigenlijk op neem dat je het zelden gebruikt (je hebt immers een fancy remote) en dat het scherm niet heel groot is. Slechts 7". Verder werkt het scherm niet als je blueray materiaal (HD-) afspeelt vanwege de beveiliging. Je kan/mag een hdmi signaal kennelijk niet splitten. Voor mij lijkt het grote voordeel te zijn dat indien je muziek wilt luisteren je de tv niet hoeft aan te zetten. Wat hij ook vertelde is dat indien de htpc lager dan kniehoogte staat (en dat staat ie bij mij) je dus moet bukken of door de knieën moet gaan. Daar heeft ie wel een punt..

Ik neig zelf om dus een versie zonder touchscreen te kopen maar ik wil het proefondervindelijk vast stellen of het wel/niet werkt. Ik maakt ergens volgende week een afspraak met ze voor een demo.
Persoonlijk vind ik het 7" schermpje een must-have! Als ik alleen maar muziek luister, wil ik niet mijn grote tv voortdurend aan hebben. Vind ik overbodig. Bovendien als je bezoek hebt, staat de hele tijd die tv aan en ga je er naar staren.. niet gezellig. Of je zet die tv uit, maar als je dan ff een nummer wilt opzoeken of zo moet je eerst je tv weer aanzetten. Nee ik vind het 7" schermpje wat dat betreft een uitkomst. Dat het ook een touch-screen is, is misschien wel wat overbodig. Ik kijk naar het schermpje en gebruik gewoon de afstandbediening om mijn keuzes te maken. Touch screen is ook niet handig omdat het schermpje klein is en je in hoge resulotie draait. Keuzes in het media center menu zijn met je wijsvinger nog wel te maken. Maar als je bijv. op "start" wil drukken van windows dan is je wijsvinger veel te dik :-)

Het probleem met afspelen van blu-ray is wel vervelend. Maar ik heb hier al eens een tip gekregen hoe dit misschien te omzeilen is. Heb echter nog geen tijd gehad om een en ander uit te proberen :|

Oh ja, bij mij staat de htpc in een rek, net boven de grond. Dus ja ik moet door mijn knieen om het te kunnen lezen, maar de kijkhoek is toch er goed van dat kleine schermpje. Dus wat dat betreft geen probleem.

Veel plezier bij de demo!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:58:
[...]

8< knip 8<

Oh ja, bij mij staat de htpc in een rek, net boven de grond. Dus ja ik moet door mijn knieen om het te kunnen lezen, maar de kijkhoek is toch er goed van dat kleine schermpje. Dus wat dat betreft geen probleem.

Veel plezier bij de demo!
Dank voor je bevindingen.. Ik kijk wel uit naar de demo. Eerst even een geschikt moment vinden dat ik mn kids even kan "dumpen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:47
Edit, nevermind! Ik zie net dat er de openingspost een aantal behuizingen besproken worden :+

[ Voor 90% gewijzigd door De_Bastaard op 27-10-2008 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2

Wellicht is dit wat voor je Ikbenstil.nl. Volgens mij ook prima kant en klare systemen maar ze hebben ook een zelfbouwwerkplaats waar je onder begeleiding je eigen systeem in elkaar knutselt waarbij je goed geholpen wordt bij keuzes en advies, o.a. hoe je hem (zeer belangrijk) super stil krijgt. Dus onder begeleiding lekker tweaken, en nee ik heb geen aandeeltjes ;) . Ik kon zogauw niet vinden wat ze op de pc's draaien (mediacenter, mediaportal etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Nu online
Ik heb sinds kort een mediacenter pc aan me tv gehangen en win xp mediacenter erop gezet. Nu lukt het mij alleen niet om met mediaplayer srt. ondertitels aan de gang te krijgen bij het afspelen van een mkv bestand. Heeft iemand hier tips voor, want van google word ik niet veel wijzer en krijg het vermoeden dat het niet gaat lukken. Het werkt wel met media player classic of een avi bestand, maar wil het liefst vanuit mediacenter blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themace
sjekneck schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:30:
Ik heb sinds kort een mediacenter pc aan me tv gehangen en win xp mediacenter erop gezet. Nu lukt het mij alleen niet om met mediaplayer srt. ondertitels aan de gang te krijgen bij het afspelen van een mkv bestand. Heeft iemand hier tips voor, want van google word ik niet veel wijzer en krijg het vermoeden dat het niet gaat lukken. Het werkt wel met media player classic of een avi bestand, maar wil het liefst vanuit mediacenter blijven werken.
Ik denk dat je dit zoekt: Media Control Het werkt in iedergeval via ffdshow. Het zou er beter uit kunnen zien maar het werkt hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 07:58:
[...]

............. is er inmiddels een update voor vista media center? Want de versie die ik heb is nog in XP stijl. Maar werkt overigens prima.

.....
Nou werp eens een blijk op de site van de maker, of nog gemakkelijker; vlak boven jou post staat een screenshot.......trek je conclusie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn htpc inelkaar geknutseld en het werkt prima in 1 keer..behalve mijn mediaboard pro met blue tooth
Die zou moeten werken op vista/xp. Maar ik moet iets van een sleutel hebben of wachtwoord maar die heb ik niet. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 08:41
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 18:08:
ik heb mijn htpc inelkaar geknutseld en het werkt prima in 1 keer..behalve mijn mediaboard pro met blue tooth
Die zou moeten werken op vista/xp. Maar ik moet iets van een sleutel hebben of wachtwoord maar die heb ik niet. iemand een idee?
Bij Bluetooth moet je tijdens het pairen inderdaad vaak een sleutel ingeven, is vaak 0000 maar kan me haast niet voorstellen dat er niks over in de handleiding staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Ik ben vandaag bezig geweest te onderzoeken waarom ik geen dvds kan afspelen die op schijf staan (shades in "Home Theater PC (HTPC) Deel 1") Hier het volgende:

Heeft te maken met UAC (en dus met Vista). Als je UAC aanzet werkt het prima in wmp maar we willen het in MCE. Dat gaat niet en we willen UAC uit hebben en dan wordt het sowieso niets.

1) Je moet iets in de registery aanpassen (heeft iemand reeds gepost).
2) Dan werkt het dus nog steeds niet als je films op een externe schijf staan

Nu werkt het dus en hoef ik geen extra spul te installeren. Neemt niet weg dat My Movies wel erg leuk spul is...

[ Voor 3% gewijzigd door shades op 27-10-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Nu online
themace schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:48:
[...]

Ik denk dat je dit zoekt: Media Control Het werkt in iedergeval via ffdshow. Het zou er beter uit kunnen zien maar het werkt hier wel.
Deze tool had ik al gevonden, maar gaat dit werken onder mce xp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themace
sjekneck schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 20:32:
[...]

Sorry xp nooit gehad.
shades schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 20:07:
Ik ben vandaag bezig geweest te onderzoeken waarom ik geen dvds kan afspelen die op schijf staan (shades in "Home Theater PC (HTPC) Deel 1") Hier het volgende:

Heeft te maken met UAC (en dus met Vista). Als je UAC aanzet werkt het prima in wmp maar we willen het in MCE. Dat gaat niet en we willen UAC uit hebben en dan wordt het sowieso niets.

1) Je moet iets in de registery aanpassen (heeft iemand reeds gepost).
2) Dan werkt het dus nog steeds niet als je films op een externe schijf staan

Nu werkt het dus en hoef ik geen extra spul te installeren. Neemt niet weg dat My Movies wel erg leuk spul is...
Ik heb UAC aan en die registery key gedaan. Daarna heb ik gewoon een snelkoppeling gemaakt naar de dvd map op mijn server dus //10.0.0.1/dvd zeg maar. Als ik met netwerk schijven werkt dan wilt hij niet goed werken maar met een snelkoppeling doet hij perfect bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
sjekneck schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 20:32:
[...]

Eh, nee, valt er duidelijk te lezen:
First, I wish I could have released this plugin for MCE 2005 but I have not been able to make a .Net activeX work inside Media Center (worked great in Internet Explorer, not inside WMC).
En anders: probeer het en breng hier verslag uit, kan weinig (echt) fout gaan...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 17:29:
[...]

Nou werp eens een blijk op de site van de maker, of nog gemakkelijker; vlak boven jou post staat een screenshot.......trek je conclusie.......
Klopt, ik zag het achteraf ook.... eerst lezen dan vragen 8)7
Daar wijs jij ook verder nooit op! ;)

Het wordt dan tijd voor een "grote" update. Ik ga de stap maar wagen:
TV Pack 2008 installeren
Drivers FireDTV updaten
MyMovies updaten
Vooraf maar zorgen voor een goed restore-point.
En maar hopen dat alles stabiel blijft, zoals het nu is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 07:55:
[...]

Klopt, ik zag het achteraf ook.... eerst lezen dan vragen 8)7
Daar wijs jij ook verder nooit op! ;)

Het wordt dan tijd voor een "grote" update. Ik ga de stap maar wagen:
TV Pack 2008 installeren
Drivers FireDTV updaten
MyMovies updaten
Vooraf maar zorgen voor een goed restore-point.
En maar hopen dat alles stabiel blijft, zoals het nu is _/-\o_
Anders maak je eerst een image (ghost, true image, oid), dan kun je altijd terug naar 'dit' punt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Laatst online: 15:12
Mensen ik heb nog even een vraagje waarop ik het antwoord nog niet echt eenduidig heb kunnen vinden....

Ik wil een HTPC bouwen met een 780G moederbord. Maar wat voor een processor kun je daarbij gebruiken ? Is een 4400 X2 of hoger al genoeg of kun je dan een beter een phenom nemen.
En dan wil ik wel 1080p materiaal kunnen afspelen naar verloop van tijd want heb nu nog geen Full HD scherm maar een HD ready scherm dus word voorlopig nog even 720p.

En wat is beter om te doen , 2 x een pvr 150 nemen of een tv kaart met dual tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Dancis schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:11:
Mensen ik heb nog even een vraagje waarop ik het antwoord nog niet echt eenduidig heb kunnen vinden....

Ik wil een HTPC bouwen met een 780G moederbord. Maar wat voor een processor kun je daarbij gebruiken ? Is een 4400 X2 of hoger al genoeg of kun je dan een beter een phenom nemen.
En dan wil ik wel 1080p materiaal kunnen afspelen naar verloop van tijd want heb nu nog geen Full HD scherm maar een HD ready scherm dus word voorlopig nog even 720p.
.........
Staat toch anders vrij duidelijk in dit topic. Sterker nog: dit topic gaat vrijwel nergens anders over.
8)7 (volgens mij heb je geen dus letter gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Laatst online: 15:12
kaajee schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:19:
[...]
(volgens mij heb je geen dus letter gelezen)
Dat had ik dus wel gedaan maar goed , ik ga hier geen welles nietes spelletje van maken. Maar je hebt inderdaad gelijk het staat in de startpost dat een x2 5000+ 1080p zonder stotteren afspeelt. Een 780G moederbord heeft hardware matige versnellig dus dan kun je een lichtere processor nemen.......... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
huh? :?
Dancis schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:29:
Dat had ik dus wel gedaan maar goed
versus:
Dancis schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:29:
...het staat in de startpost dat een x2 5000+ 1080p zonder stotteren afspeelt. Een 780G moederbord heeft hardware matige versnellig dus dan kun je een lichtere processor nemen.......... O-)
Ach nou ja, laat maar........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Gigabyte komt ook uit met een MB gebaseerd op Nvidia's 9400, de GA-E7AUM-DS2H . Deze krijgt ook firewire standaard dus kan daarmee ook mijn fireDTV aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:26
jschoorl2 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:03:
Gigabyte komt ook uit met een MB gebaseerd op Nvidia's 9400, de GA-E7AUM-DS2H . Deze krijgt ook firewire standaard dus kan daarmee ook mijn fireDTV aansluiten.
ahh eindelijk, zit namelijk al een tijdje te wachten op een intel+nvidia htpc mobo. is er toevallig al iets meer nieuws bekend, met name de datum dat hij te vinden is in nederlandse winkels? :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond de stap gewaagd en TV Pack geïnstalleerd. Geen schone installatie zoals geadviseerd wordt.

Uitgangspunt: Windows Vista Ultimate (NL), met alle (security)updates en vista media center al in gebruik.

Vervolgens:
- Eerst gezorgd voor een restorepoint.
- TV Pack 2008 geïnstalleerd
- reboot
- Play Ready pc runtime geïnstalleerd
- KB951685 geïnstalleerd
- KB950754 geïnstalleerd
- reboot
- firmware update FloppyDTV geïnstalleerd
- reboot
- media center opgestart
- tv configuratie uitgevoerd
- kanalen sorteren

en... alles lijkt tot nu toe goed te werken. Ik kan er nog geen goed oordeel over geven. Want toen ik klaar was, was het al erg laat
Maar tijdens het sorteren van de kanalen geen vreemde dingen gemerkt.

Het nieuwe sorteren van kanalen vind ik overigens helemaaaal geen grote vooruitgang. Je kan idd nu het gewenste voorkeur kanaal direct intypen. Maar je zit dan in een scherm waarin je geen totaal-overzicht meer hebt van je kanalen-lijst. Niet echt handig. De makers moeten eens gaan praten met tv-bouwers die al heel wat jaartjes dit soort software schrijven

Ik moet nog de HD kanalen controleren. Ik heb van Ziggo geen HD pakket. Maar Nederland 1HD is vrij te ontvangen. Volgens mij maakt deze zender geen gebruik van mpeg compressie dus zal ik hem wel niet zien in media center. Ben hem gisteren in ieder geval niet tegen gekomen in de lijst. Weet iemand of er bij Ziggo nog meer HD kanalen "vrij" te ontvangen zijn? Ik vermoed EurosportHD, die zag ik gisteren in de lijst van kanalen. Maar media center gaf deze weer als digitale radio! Ook nog ff uitzoeken :-)

Nu afwachten of media center stabiel blijft werken. Bevindingen zal ik hier posten. Vanavond denk ik nog even de MyMovies plugin updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

heb je deze installatie van greenbutton gevolgd? Daar staat volgens mij ook dat je niet MCE een keer gestart mag hebben :?

Waarom installeer je dit, heb je geen TV en EPG via de standaard MCE van vista ? M.a.w. wat win je ermee, wat is de toegevoegd waarde ?

[ Voor 9% gewijzigd door shades op 29-10-2008 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
Dancis schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:11:

En wat is beter om te doen , 2 x een pvr 150 nemen of een tv kaart met dual tuner?
Zoals inderdaad al vaker opgemerkt; een X2 3800+ trekt het grootste deel van de Full HD's net. Waarom overigens geen 4800, die zijn net zo duur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shades schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 08:59:
heb je deze installatie van greenbutton gevolgd? Daar staat volgens mij ook dat je niet MCE een keer gestart mag hebben :?

Waarom installeer je dit, heb je geen TV en EPG via de standaard MCE van vista ? M.a.w. wat win je ermee, wat is de toegevoegd waarde ?
Dat staat idd in de handleiding. Maar ik dacht ik probeer het gewoon. Als het werkt heb ik geluk. En anders ga ik terug naar mijn restore point OF ik installeer vista+sp1 opnieuw.

Maar het ziet er naar uit dat het goed gaat.
Waarom ik deze update geïnstalleerd heb:

- Hoewel ik niet tevreden ben over de nieuwe manier van kanalen rangschikken, is toch beter dan bij de oude versie. (als nederland 1 op kanaal 230 staat, 230 keer op je keyboard rammen om nederland 1 op voorkeuze 1 te krijgen). Ziggo heeft nogal eens de neiging om de kanalen weer door elkaar te gooien. Dus nu kan ik sneller alles weer op orde krijgen.

- HD ondersteuning voor die kanalen die mpeg gecodeerd zijn. En volgens mij met een gehackte dll ook de andere kanalen. Maar dat moet ik nog ff onderzoeken.

Maar vooral het eerste punt was voor mij belangrijk, wat nu achteraf, dan toch wat tegenvalt.

- edit -
8)7 besef me net dat ik alleen de firmware update uitgevoerd heb van de floppyDTV's en nog niet de drivers ge-update heb... 8)7
- edit -

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
shades schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 08:59:
.....

Hier staat redelijk duidelijk en helder uitgelegd wat er veranderd wanneer je het 'TV Pack' installeert....

Oordeel zelf of je het de moeite waard vindt. Webguide, een veel gebruikte toepassing op MCE's, werkt overigens niet meer als je het 'TV Pack' geïnstalleerd hebt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Ja ziggo mmm..

Ik denk dat ik eerst over ga naar canaaldigitaal en dat gewoon dat bak met de S16T bij multimediapc ga kiezen. Als je alle hardware een beetje bij elkaar pakt kom je al flink boven de 2000,-- Ga waarschijnlijk dus gelijk voor die ultimate bak met canaldigitaal spul...

Ik heb twee jaar geleden reeds een canaldigitaal abo afgesloten voor mijn ouders. Dit gaan regelmatig met de caravan opstap. Misschien kan ik nog twee kaartjes bijkopen dan.. Je mag er 9 per adres. Dan moet dus wel kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

kaajee schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 10:16:
[...]

Hier staat redelijk duidelijk en helder uitgelegd wat er veranderd wanneer je het 'TV Pack' installeert....

Oordeel zelf of je het de moeite waard vindt. Webguide, een veel gebruikte toepassing op MCE's, werkt overigens niet meer als je het 'TV Pack' geïnstalleerd hebt.....
Weer een startpost dingetje m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
kaajee schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 10:16:
[...]

Is er trouwens al een leuk alternatief voor WebGuide?
De ontwikkeling daarvan staat al een tijdje erg stil... (ik weet waarom, maar daar gaat het hier niet om)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
EgMaf schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 12:16:
[...]

Is er trouwens al een leuk alternatief voor WebGuide?
De ontwikkeling daarvan staat al een tijdje erg stil... (ik weet waarom, maar daar gaat het hier niet om)
Wat zou je er nog aan 'ontwikkeld' willen hebben dan? Als een product gewoon goed doet wat ie moet doen hoef je er toch niets aan te ontwikkelen?
Dat is volgens mij precies wat Webguide doet; wat is moet doen goed!
Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.