Home Theater PC (HTPC) Deel 1

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste
Acties:
  • 237.353 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:08
Ik ben nog even verder aan het gaan in mijn zoek tocht naar verschillen in de GA-MA78GM-DS2H en de Asus M3N78-EM.

Ik heb ff in de manuals zitten spitten. Mooglijk dat er een verschil zit om wat betreft het wakker worden uit S3 :?

GA-MA78GM-DS2H heeft wake on USB. Deze wordt bij de Asus M3N78-EM niet genoemd. Ik dacht ergens gelezen te hebben(dacht bij de jongens van "the green button") dat je deze optie nodig had om je HTPC wakker te laten worden met je remote. Maar ik kan dat nu niet meer vinden ook vraag ik me af of bijde wakker kunnen worden voor een gescedulde tv opname?

Verder is de plaats van de ansluitingen van de systeem fan (voor mijn MCE302) bij de GA-MA78GM-DS2H gigabite beter gepositioneerd. Maar de front audio en sata aansluitingen dan weer niet.

Ook heeft de GA-MA78GM-DS2H een CD audio-in dat heeft de Asus volgens mij niet. Ik weet niet of deze nog nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:33:
[...]

Dat is niet een keus die je altijd zelf kan maken. De meeste HD streams (zowel van blu-ray sources, als mkv streams geplukt van het web) hebben nu eenmaal geluid geëncodeerd in een HD formaat. Het probleem is dat er nog geen chipset is die in staat zijn deze stream door te sturen, dus ze doen er allemaal wat mee. In het ideale geval wordt dat HD gecomprimeerd geluid vertaald naar 8 channel LPCM (uncompressed dus). De andere optie is dat dit geluid wordt vertaald naar stereo en dus niet naar good-old DD5.1. Dus het is wel degelijk een issue.

Zolang je geen HD bronnen wil bekijken is er geen probleem. Doe je dat wel, dan moet je bedenken of stereo op je HD bron voldoende is, óf dat je surround geluid wil.
Ik heb al tientallen MKV's bekeken en deze waren stuk voor stuk DD5.1 of DTS. Dus ik vraag me af wat daar van waar is. Als het bij mij geen 5.1 is, bv bij brakke NL versies voor de ps3, dan zie ik dat meteen op mijn versterker die overschakelt naar 2 kanaals stereo. Maar normale MKV's zijn altijd 5.1

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

jschoorl2 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:06:
[...]
  • As we mentioned in our last article, proper 24Hz refresh rate support is particularly useful for playing back 24 fps content (which happens to be most movie content). Intel offers no support for 24Hz/24fps playback, AMD's implementation is a bit flaky, but NVIDIA's works flawlessly (at least with our test subjects). When connected to a display that supports a 24Hz input signal the option appears in the driver; just select it and you're good to go. The result is silky smooth playback of video content and it's nice.
Ik vraag me af waar ze dit op baseren? "AMD's implementation is a bit flaky", weet iemand dit?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 00:11

robhof

Lembongan view

Ramon schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:12:
[...]

Deels mee eens, maar ik denk niet dat je iedereen hier kan generaliseren wat geluidsinstallatie betreft.

Wat ik nog veel aparter vind is dat er een reviewer zegt "de AMD 780 is niet goed met 24p" en iedereen stapt direct over naar nVidia :P Is er dan niemand met een AMD 780 die uitsluitsel kan geven over 24p? Ik vond de review ook niet echt duidelijk. Het enige wat ze zeggen het is "flaky" maar niet wat ze gedaan hebben en waarom het precies "flaky" is. En hoe zit het dan met de 3450 of de 4450 zijn die ook flaky? (ja ik heb liever ATi/AMD ..)
Ik ben ook erg benieuwd of de 4xxx-serie kaarten hier wel goed mee omgaan, want die ondersteuning vind ik erg belangrijk. Zoals het er nu naar uitziet, wordt het of een Nvidia 9300/9400 moederbord, of een moederbord + 4550/4670 videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:39
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:33:
[...]

Dat is niet een keus die je altijd zelf kan maken. De meeste HD streams (zowel van blu-ray sources, als mkv streams geplukt van het web) hebben nu eenmaal geluid geëncodeerd in een HD formaat. Het probleem is dat er nog geen chipset is die in staat zijn deze stream door te sturen, dus ze doen er allemaal wat mee. In het ideale geval wordt dat HD gecomprimeerd geluid vertaald naar 8 channel LPCM (uncompressed dus). De andere optie is dat dit geluid wordt vertaald naar stereo en dus niet naar good-old DD5.1. Dus het is wel degelijk een issue.
In het ideale geval stuurt je HTPC het TrueHD signaal gewoon direct naar je receiver en doet die de omzetting. De omzetting naar 8 channel LPCM zou een keuze moeten zijn, maar zie ik niet als het "ideale" geval.
Zolang je geen HD bronnen wil bekijken is er geen probleem. Doe je dat wel, dan moet je bedenken of stereo op je HD bron voldoende is, óf dat je surround geluid wil.
En dit klopt niet. Check voor de grap eens hoeveel films op BlueRay op dit moment True-HD of DTS-HD hebben. Dat zijn er erg weinig en de paar films die het hebben, bieden daarnaast ook DTS 5.1 aan om de simpele reden dat de apparatuur van de meeste consumenten nog geen True-HD/DTS-HD ondersteunt. Dit zal in de nabije toekomst niet veranderen.
Daarnaast is de basis van True-HD en DTS-HD dat het in principe lossless codecs zijn. De benodigde ruimte hiervoor was op DVDs niet aanwezig dus was lossy DTS 5.1 een prima oplossing. Op BlueRay is die ruimte in principe wel aanwezig, maar dit geeft ook aan dat deze geluidsbestanden serieus groot zijn. De mkv containers die je van Internet download zijn vrijwel altijd gecomprimeerde versies. Daar ga je dus geen geluid bijstoppen dat bijna net zo groot is als de gecomprimeerde film. Ik denk dus niet dat er veel mkv films gaan komen met True-HD/DTS-HD geluid. Ook daarvoor hoef je het dus niet te doen.
Tuurlijk is het leuk dat je apparatuur alle opties open houdt en je met je HTPC in de toekomst ook films met TrueHD audio kunt bekijken/beluisteren, maar het is dus niet zo dat als je HTPC dit niet kan je toekomstige films niet goed zou kunnen bekijken/beluisteren. Als er op termijn echt meer True-HD/DTS-HD aanbod is (over een paar jaar) en je het echt gaat missen, kun je dan natuurlijk altijd alsnog een videokaart of geluidskaart in je HTPC zetten om die functie toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
martdj schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:16:
[...]
Als er op termijn echt meer True-HD/DTS-HD aanbod is (over een paar jaar) en je het echt gaat missen, kun je dan natuurlijk altijd alsnog een videokaart of geluidskaart in je HTPC zetten om die functie toe te voegen.
Helemaal mee eens. Voor mij weegt audio hier dan ook weinig mee. De 24fps is mogelijk wel meer van belang, voor zover ik het nu duidelijk heb. Al ga ik dan voornamelijk af op die ene review. Ik weet niet of er al mensen zijn hij op got die al hands on experiance hebben?

Zoals eerder aan gegeven heb ik ook die S3 optie nog niet helemaal duidelijk(maar dat heeft denk ik niets me de chip set te maken..)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 00:29

mark9534

Ondertitel ?

Ik ben bezig om mijn HTPC gereed te maken voor x264 en VC1 playback.

Ik gebruik daarvoor:
AMD Athlon X2 4850e
Gigabyte GA-MA78G-DS3H (780G chipset)
Kingston DDR2 800 8GB

Vista Business SP1 x64
Catalyst 8.9
Realtek HD audio 2.05

MPC-HC 1.1.604.0

Denon 3808 receiver
JVC HD1 projector

De HTPC is via HDMI aangesloten op de Denon 3808 en die vervolgens weer op de JVC HD1 projector.

Via de configuratietool van Realtek kan ik geluid via HDMI afspelen op alle speakers (5.1)

Probleem 1: Via MPC-HC krijg ik alleen maar PCM 2.0 uitgestuurt via HDMI. Als ik de filter DTS decoder aanpas en S/PDIF kies dan krijg ik wel 5.1 doorgestuurd maar het signaal is zwaar verstoord en niet om aan te horen.

Ik heb ook geprobeerd om Cyberlink PowerDVD 8.0 audio decoder te gebruiken maar dat heeft ook geen effect.

Probleem 2: Ik gebruik EVR Custom. Als ik de optie voor Direct3D anti-tearing gebruik dan krijg ik mijn OSD van MPC-HC niet te zien. Ik moet deze optie gebruiken anders heb ik erg veel last van tearing.

Hoe kan ik deze problemen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:26:
[...]

Ik vraag me af waar ze dit op baseren? "AMD's implementation is a bit flaky", weet iemand dit?
Ik ook niet.
Ik weet wel dat mijn output van de (ATI Radeon 3200 onboard) GPU 32bits 1920 x 1080 is op 60hz naar mijn Panasonic plasma via HDMI.
Die geeft gewoon FULL HD aan als input. Het beeld is bij zowel MKV's als bij Blu-Ray discs en HD-DVD discs enorm mooi. (via een LG drive).

Dus tja, I dunno. Als ze nou aangeven wat er mis zou moeten zijn bij AMD...maar ik zie niks aan de hand zijn bij mijn setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:31:
[...]

Ik ook niet.
Ik weet wel dat mijn output van de (ATI Radeon 3200 onboard) GPU 32bits 1920 x 1080 is op 60hz naar mijn Panasonic plasma via HDMI.
Die geeft gewoon FULL HD aan als input. Het beeld is bij zowel MKV's als bij Blu-Ray discs en HD-DVD discs enorm mooi. (via een LG drive).

Dus tja, I dunno. Als ze nou aangeven wat er mis zou moeten zijn bij AMD...maar ik zie niks aan de hand zijn bij mijn setup.
Nee, maar ik heb bij mijn 780G wel vaak last van onregelmatige hikjes in 24p MKV's, terwijl de output op 24Hz staat en mijn PZ85 dit ook native ondersteunt. Het ZOU vlekkeloos moeten gaan, maar dat is bij mij niet zo. De enige MKV's die altijd vlekkeloos gaan zijn de 25p MKV's. Ik heb me altijd afgevraagd of die 780G chipset het wel 100% goed doet.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi dudes,

Bijna eng om deze vraag hier te stellen omdat de meeste half afgeschoten worden hier die over configjes komen vragen, maar genoeg moed ingedronken dus hier komt 'ie.

Waarom vraag je het dan toch? Ja omdat ik een eeuwige twijfelaar ben. En omdat ik weet dat hier veel skilled users zijn met ervaring en zeer op zoek ben naar suggesties,aanmerkingen,opmerkingen ect ect. Ik heb mijzelf aardig ingelezen hier en op andere plaatsen en ben op de volgende config gekomen;
  • [LIST]
  • Chieftec Hi-Fi HM-03B (had liever de Thermaltake DH101 gehaald, maar die gaat te krap in mijn A/V meubel staan)
  • GigaByte MA78GM-S2H
  • GeiL 4 GB DDR2-800 Kit (of toch 1066?)
  • PC Power & Cooling Silencer (370 watt, genoeg? schijnt efficient te zijn, maar als iemand hier andere suggesties heeft)
  • AMD Phenom X3 8450
  • LG GGC-H20LRB (DVD Brander met Blue Ray lezer combo)
  • Western Digital WD10EACS (eventueel x 2)
  • Scythe Shuriken (deze past in een mATX,toch?)
  • [/LIST]
De HTPC moet vooral dienen als playback device voor HD materiaal en wat internet gebruik. Eventueel nog wat games maar das verder absoluut niet belangrijk.

*keeping my fingers crossed for some usefull information*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-10 11:24

Shuriken

Life is all about priorities

psy schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:47:
[...]

Nee, maar ik heb bij mijn 780G wel vaak last van onregelmatige hikjes in 24p MKV's, terwijl de output op 24Hz staat en mijn PZ85 dit ook native ondersteunt. Het ZOU vlekkeloos moeten gaan, maar dat is bij mij niet zo. De enige MKV's die altijd vlekkeloos gaan zijn de 25p MKV's. Ik heb me altijd afgevraagd of die 780G chipset het wel 100% goed doet.

.
Op Anandtech staat een aardig artikel: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3430&p=14 daarin geven ze aan dat de 780 chipset niet geheel "hassle free" is m.b.t. 24p content.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
mark9534 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:29:

Ik gebruik daarvoor:
AMD Athlon X2 4850e
Kingston DDR2 800 8GB

Vista Business SP1 x64
Catalyst 8.9
Realtek HD audio 2.05

MPC-HC 1.1.604.0

Denon 3808 receiver
JVC HD1 projector

De HTPC is via HDMI aangesloten op de Denon 3808 en die vervolgens weer op de JVC HD1 projector.

Via de configuratietool van Realtek kan ik geluid via HDMI afspelen op alle speakers (5.1)

Probleem 1: Via MPC-HC krijg ik alleen maar PCM 2.0 uitgestuurt via HDMI. Als ik de filter DTS decoder aanpas en S/PDIF kies dan krijg ik wel 5.1 doorgestuurd maar het signaal is zwaar verstoord en niet om aan te horen.

Ik heb ook geprobeerd om Cyberlink PowerDVD 8.0 audio decoder te gebruiken maar dat heeft ook geen effect.

Probleem 2: Ik gebruik EVR Custom. Als ik de optie voor Direct3D anti-tearing gebruik dan krijg ik mijn OSD van MPC-HC niet te zien. Ik moet deze optie gebruiken anders heb ik erg veel last van tearing.

Even niet voor het 1 of ander..maar 8 Gb in een HTPC>>??? Lijkt mij meer dan zwaar overbodig?

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themace
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-09 19:58
Shuriken schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:08:
[...]

Op Anandtech staat een aardig artikel: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3430&p=14 daarin geven ze aan dat de 780 chipset niet geheel "hassle free" is m.b.t. 24p content.
Grappig hehe dat was zijn antwoord ook op die review :)

Maar goed na nog meer zoekwerk kan ik niks over dat flaky vinden behalve dan users die zeggen dat het soms wat schokjes.

En aangezien die 9300 boardjes nog wel even kunnen duren gaat ik denk toch voor een amd setje en voorlopig op stereo geluid. Want die speakers/recievers zijn toch ook niet goedkoop. Tenzij ik gewoon niet de beste winkels heb gevonden.

[ Voor 19% gewijzigd door themace op 16-10-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:01:
Hi dudes,

Bijna eng om deze vraag hier te stellen omdat de meeste half afgeschoten worden hier die over configjes komen vragen, maar genoeg moed ingedronken dus hier komt 'ie.

[...]
Kleine reactie op je geheugen: Voor wat jij wilt gaan doen is 2GB in mijn ogen ook al voldoende en aan snel geheugen heb je in een HTPC niets. Spaart je weer een paar euro (je kunt er natuurlijk altijd 4 in zetten omdat geheugen momenteel eenmaal geen kont kost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:01:
Hi dudes,

Waarom vraag je het dan toch? Ja omdat ik een eeuwige twijfelaar ben. En omdat ik weet dat hier veel skilled users zijn met ervaring en zeer op zoek ben naar suggesties,aanmerkingen,opmerkingen ect ect. Ik heb mijzelf aardig ingelezen hier en op andere plaatsen en ben op de volgende config gekomen;
  • [LIST]
  • Chieftec Hi-Fi HM-03B (had liever de Thermaltake DH101 gehaald, maar die gaat te krap in mijn A/V meubel staan)
  • GigaByte MA78GM-S2H
  • GeiL 4 GB DDR2-800 Kit (of toch 1066?)
  • PC Power & Cooling Silencer (370 watt, genoeg? schijnt efficient te zijn, maar als iemand hier andere suggesties heeft)
  • AMD Phenom X3 8450
  • LG GGC-H20LRB (DVD Brander met Blue Ray lezer combo)
  • Western Digital WD10EACS (eventueel x 2)
  • Scythe Shuriken (deze past in een mATX,toch?)
  • [/LIST]
De HTPC moet vooral dienen als playback device voor HD materiaal en wat internet gebruik. Eventueel nog wat games maar das verder absoluut niet belangrijk.

*keeping my fingers crossed for some usefull information*
Is prima maar ik zou een iets bekender merk voeding nemen. Maar dat is meer omdat het me niets zegt. Ben zelf zeer content met de Seasonic SSII serie.

Owja dat 4GB geheugen heb je idd niet echt nodig. Maar dat werd ook al gemeld zie ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:00
Heeft iemand ervaring met de Acer Aspire X3200 ? http://www.acer.nl/public...=Nederland&crc=2442568674

Is hij krachtig genoeg om HD films (1080) af te kunnen spelen ?

Heeft hij genoeg sloten voor:
* Digitaal tv kijken + opnemen ondertussen andere zenders kijken.
* FM Radio
Zo ja welke tv kaart heb ik precies nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
martdj schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:56:
Wat ik niet snap in dat verhaal op Anandtech zijn de power consumptie grafieken. Volgens mij heb ik hier al meerdere malen mensen langs zien komen die een Watt meter op hun HTPC met AMD780G en Athlon 4850e hadden aangesloten en op een idle verbruik van iets boven de 50W kwamen. Hoe komt Anandtech dan aan het dubbele? Is dat alleen de cpu? Lijkt me eerlijk gezegd sterk.

Verder ook interessant om te zien dat de AMD 780G beter omgaat met CnQ dan de nForce 8200 en daar zit dan denk ik het verschil tussen de 2. De nForce verbruikt meer, maar we hebben toch een andere review nodig vrees ik om uit te vinden hoeveel.
De review van de GeForce 9300 op Anandtech geeft wat antwoorden op mijn eigen vraag. Met de Athlon 4850e is de power consumption plotseling nog maar 47W voor een AMD 780G platform. Dat is dus een wereld van verschil met die review van de 8300. Het idle verbruik van de 9300 is 60W. Dat is toch gewoon even ruim 25% meer en dat is fors. Qua zuinigheid zit je dus bij het AMD platform met 780G beter lijkt het. Hopelijk kan nVidia daar nog wat aan doen, want dan kan het een leuke chipset voor een HTPC zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 12:43

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Nog even reactie op die gast die 8GB in zijn HTPC wou mikken, en de reacties daarop:

Ik snap niet waarom mensen zoveel geheugen in een HTPC willen zetten. Mijn eigen HTPC heeft 1GB, en dat heb ik bewust gedaan. Geheugen is voor playback van allerlei SD en HD formats niet zo van belang als processing power (CPU & evt. GPU).

Ik ga er vanuit dat iedereen hibernation aangezet heeft op zijn HTPC, omdat dit nu eenmaal veel sneller opstart. En dan scheelt het nogal een aardige slok op de borrel of je 1GB of 4GB (of zelfs 8GB) moet inladen. Minder is in dit geval beter dus...(qua boottime).

Nu draai ik zelf XP, dus dan is 1GB genoeg, 2GB voor Vista is echter ook al genoeg. Je kan meer winst halen in het disablen van allerlei nutteloze services.

Nu weet ik wel dat memory geen kont kost, en voor normaal gebruik geldt: meer = beter. Maar ik denk dus dat dat bij HTPC's net iets genuanceerder ligt.

Wat is jullie mening hierover? 8)7

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:16
In mijn mening ligt het er absoluut aan waarvoor je je Media Center wilt gebruiken. Ikzelf wil er uiteindelijk ook op gaan gamen, maar dan nog zou ik zelf niet meer dan 2GB in mijn MC prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 19:50
Signs schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:39:
Heeft iemand ervaring met de Acer Aspire X3200 ? http://www.acer.nl/public...=Nederland&crc=2442568674

Is hij krachtig genoeg om HD films (1080) af te kunnen spelen ?

Heeft hij genoeg sloten voor:
* Digitaal tv kijken + opnemen ondertussen andere zenders kijken.
* FM Radio
Zo ja welke tv kaart heb ik precies nodig ?
Ik heb ook al zitten kijken naar deze pc als media center, mijn doel vooral is 1080p(en misschien wat server achtige activiteiten. maar dat zou bij geen enkele pc een probleem moeten zijn.).
Jou vraag over het Digitaal tv kijken denk ik dat het wel zou kunnen echter niet intern, zoals hier wel bekent heeft de Floppy ook een externe variant FireDTV. ik heb me nog niet echt verdiept in of deze ook dual tuner is, maar denk het eerlijk gezegd niet i.v.m. die kaartjes. aan de ene kant jammer dat het niet intern past. aan de andere kant vind het geen lelijk kastje past mooi bij de rest van de zwarte set-up.
over de 1080p ben ik ook nog niet helemaal uit als ik een beetje rond Google lijkt hij het wel aan te kunnen, maar ik vind doorgaans een gebruikers ervaring hier beter bij.
verder ben ik nog benieuwd of hij 8.1 over de HDMI gaat doen. specs zeggen van wel. maar zoals bij de 1080p zou ik dat liever horen van iemand die hem heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
DynaMikeY schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 23:15:
Nog even reactie op die gast die 8GB in zijn HTPC wou mikken, en de reacties daarop:

Ik ga er vanuit dat iedereen hibernation aangezet heeft op zijn HTPC, omdat dit nu eenmaal veel sneller opstart. En dan scheelt het nogal een aardige slok op de borrel of je 1GB of 4GB (of zelfs 8GB) moet inladen. Minder is in dit geval beter dus...(qua boottime).
Interessant punt. Ik vermoed dat de meeste mensen hun HTPC in S3 mode (standby) zetten ipv hibernation. Scheelt ongeveer 1W in extra verbruik en dat is dus tamelijk verwaarloosbaar, maar start wel sneller op dan hibernation en je hebt dus niet die afhankelijkheid van de hoeveelheid geheugen in je HTPC. Kan iemand dit bevestigen/ontkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark9534

mark9534

Ondertitel ?

Only schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:28:
[...]
Even niet voor het 1 of ander..maar 8 Gb in een HTPC>>??? Lijkt mij meer dan zwaar overbodig?
Daar gaat mijn vraag niet over.....

Wat maakt het trouwens uit hoeveel GB aan geheugen iemand in z'n systeem wil zetten? Hij betaalt ervoor, dus 'who cares'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:32:
[...]

Is prima maar ik zou een iets bekender merk voeding nemen. Maar dat is meer omdat het me niets zegt. Ben zelf zeer content met de Seasonic SSII serie.

Owja dat 4GB geheugen heb je idd niet echt nodig. Maar dat werd ook al gemeld zie ik...
Thanks voor de tip over de voeding, that's what i need :) Even gekeken en kwam dan uit op de Seasonic S12II-380, ziet er goed uit.

Over het geheugen issue, heb ik inderdaad hier veel vuldig gelezen. Geheugen kost geen reet dus daarom had ik zo iets van 4 GB, maar aan de andere kant kan dat idd weer nadelige gevolgen hebben voor hibernation... Stuff to think about :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RubenV

Vanwaar de Phenom X3 8450?
Die Western Digital schijf die je wil nemen heb ik goeie ervaringen mee voor een HTPC.
Stiller dan menige andere schijf die ik thuis heb en ook qua warmte ontwikkeling een goede keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

DynaMikeY schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 23:15:

Ik snap niet waarom mensen zoveel geheugen in een HTPC willen zetten. Mijn eigen HTPC heeft 1GB, en dat heb ik bewust gedaan. Geheugen is voor playback van allerlei SD en HD formats niet zo van belang als processing power (CPU & evt. GPU).

Nu draai ik zelf XP, dus dan is 1GB genoeg, 2GB voor Vista is echter ook al genoeg. Je kan meer winst halen in het disablen van allerlei nutteloze services.

Nu weet ik wel dat memory geen kont kost, en voor normaal gebruik geldt: meer = beter. Maar ik denk dus dat dat bij HTPC's net iets genuanceerder ligt.

Wat is jullie mening hierover? 8)7
Ik heb dit ook al vaker gezegd. Het is overbodig in een HTPC. Sterker nog als je meer wil dan 3 GB moet je 64 bit gaan gebruiken wat weer nieuwe problemen met zich mee KAN brengen. En met 32 bit heb je al potentiële problemen genoeg afhankelijk van hoe kritisch je bent.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:26:
[...]

Thanks voor de tip over de voeding, that's what i need :) Even gekeken en kwam dan uit op de Seasonic S12II-380, ziet er goed uit.
De S12II is trouwens ook in een nog effectievere 330 Watt te krijgen. Een HTPC gebruikt toch niet meer dan 70 max 100 Watt, dan kan je beter de 330 nemen.
Ze zijn trouwens onhoorbaar. Allen als je je oor op de achterkant legt hoor je de fan. Verder niet :)

[ Voor 16% gewijzigd door psy op 17-10-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste forum gasten.
Een aantal maanden volg ik de draadjes hier. En ben er aardig wijs van geworden.
Zelfs zo wijs dat ik in september tot aanschaf van een htpc ben overgegaan.
Hieronder zet ik mijn conclusies uiteen, hopende dat ik daar iemand mee kan helpen.

Mijn opzet.
Orderinhoud bij salland.eu

AMD CPU Athlon 64 X2 4800+ 65 Watt 2.50 GHz,
Zalman ZM360B-APS 360 Watt,
Samsung SpinPoint F1 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
Kingston KVR800D2N5/2GBK 2 GB, PC6400, 800 MHz
Scythe Processorkoeler Ninja Mini Aluminium,
GigaByte GA-MA78GM-S2H (
Thermaltake DH101 + Media Kit Zwart
Totaal 540 E

De Kast:
De DH101 kast was VEEL groter dan ik had verwacht, paste precies qua diepte in mn TV kast.
moest wel een gat in de achterkant van de TV kast zagen anders had ik geen lucht strooming en pasten de kabels niet in de DH101.
De DH101 heeft ook 2 irritante 6cm fans zonder management. (Waarom thermal take waarom?? )
De 8 CM HD cooler heb ik wel aangesloten, maar later vanwege de geluids productie weer afgesloten.

Processor Koeler:
De processor Koeller vond ik hoog en fors. En dat voor een "mini". De fan die erbij wordt geleverd is geruisloos.

PSU:
De Zalman is goed, heel stil.

Moederbord:
HDMI, Optisch uitgang voor audio. en ATI HD 3200 1 stop solution voor HTPC
Geheugen banken staan wel dicht bij de processor.

Software:
Toen kwam het gehannes met software en codecs
Eerst gebruikte ik het meegeleverde IMON pakket.
De afstandsbediening is het handigst. De mediacenter schil slaat nergens op.

Problemen
-Deinterlacing.
Ik kwam er achter dat er wat de-interlace problemen zijn en die met de laatste ATI drivers niet zijn opgelost.
Als benchmark gebruikte ik een 1080P Oceans Thirteen. De intro van de film kun je goed gebruiken.
Ik vond het de-interlacing echt irritant en begon wat andere programma`s en codecs te proberen.

Uiteindelijk was dat met mediaportal opgelost. Geen strepen meer. Grappig pakket maar crashed wel erg vaak op vista ultimate dutch 32 bits.
En slecht support voor de IMON. Je moet een oudere versie van IMON sw gebruiken.

XBMC is ook aan te raden. Deze gebruikte ik al op de xbox 1 die ik voorheen als media center gebruikte.
XBMC is nog niet helemaal compatible met IMON (tenminste voor zover ik weet).

-Koeling.
Het enige euvel waar ik mee zit is de warmte productie van de CPU.
De mini krijgt de 4800+ niet goed gekoelt, dit merk je zeker wanneer je HD content afspeelt.
Er gaat een alarm af vanaf het moederbord. als je boven de 60 graden komt.
In de Bios heb ik dit op 70 graden gezet. Maar nog steeds gaat het Alarm zo nu en dan af.
Als ik in de Gigabyte tools check wat de processor warmte is dan geeft het aan 50 graden.
Dus ergens zit er een bug in de software.
Om het temperatuur probleem "tijdelijk" op te lossen heb ik al de Case fans aangesloten.
Nu maakt het beest wat meer herrie. Maar goed even wat research doen naar een beter proc cooler.
De Shuriken ziet er wel wat beter uit. Of anders maar weer een vertrouwde zalman.
Iemand die een stillere en effectiever kan aanraden?

-Powermanagement
Omdat ik van buiten met mstsc wil inloggen (overdag films dlen vanaf werk) zet ik de htpc niet uit.
Als ik `s avonds TV aanzet en afstem op het htpc signaal dan krijg ik geen signaal binnen van de htpc. Het beeld blijft zwart.
Waarschijnlijk door zo`n domme powermanagement instelling in vista. Heb al wat zitten te prutsen. Maar ben nog er nog niet helemaal uit.

Toekomst:
Verder moet ik nog sleutelen om een w2k DC in een vmware omgeving op te zetten.
gebruik nu workstation maar die draaid niet als service.
Had al veel van virtualisatie gelezen en gehoord het is echt heel tof. Ik was zwaar onder de indruk.
Kreeg het gevoel dat ik had toen er eindelijk fullduplex geluidskaarten uitkwamen.

Als ik bovenstaande problemen heb opgelost laat ik dat mischien wel weten.
(hangt van mn inspiratie af)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:55:
@RubenV

Vanwaar de Phenom X3 8450?
Die Western Digital schijf die je wil nemen heb ik goeie ervaringen mee voor een HTPC.
Stiller dan menige andere schijf die ik thuis heb en ook qua warmte ontwikkeling een goede keus.
Je doelt op dat een "mindere" cpu doeltreffend genoeg is? Naja ik heb er budget voor om een wat snellere te kopen, das puur de reden waarom ik die X3 wil gaan halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi allemaal

Ik wil mijn huidige HTPC met pensioen sturen en wil hem vervangen met het volgende:

AMD Phenom X4 Quad Core 9750 2.40GHz
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
2 x 1 Gb Kingston ddr2 800mhz
4 x Samsung Spinpoint F1 1TB SATAII
LG GGC-H20L Blu-Ray reader and dvd burner combo
Lian Li PC-C32B
Zalman ZM55-HP Heatpipe cooled 500w Modular PSU

de bedoeling is dat er ook af en toe een spelletje op gespeeld word (fifa en zo) en het ding zal XP draaien en Meedio daarop voor het media center gebeuren.
Ik heb een mix van SD en HD materiaal en de bedoeling is om de 4 harde schijven in RAID I te draaien zodat ik toch een beetje een back up heb moest er een harde schijf sneuvelen.
Wat denken jullie van deze opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:41
mark9534 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:29:

Ik gebruik daarvoor:
AMD Athlon X2 4850e
Kingston DDR2 800 8GB

Vista Business SP1 x64
Catalyst 8.9
Realtek HD audio 2.05

MPC-HC 1.1.604.0

Denon 3808 receiver
JVC HD1 projector

Probleem 1)

Gebruik AC3 Filter, deze stuurt het perfect door. Want ik heb vrijwel dezelfde specs en had eerst ook problemen met ac3/dts. Als het met AC3Filter niet goed gaat over HDMI sluit dan de spidf aan, dan moet het geheid 100% perfect werken.

Probleem 2) Update je videokaart drivers. Dat tearing-effect heb ik tot nu toe niet meegemaakt (gelukkig:D)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Is het mogelijk om met de Logitech DiNovo Edge keybord de HTPC aan/uit te schakelen?
Of blijft de mogelijk om aan/uit te schakelen alleen met de afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:43:
[..]
Toekomst:
Verder moet ik nog sleutelen om een w2k DC in een vmware omgeving op te zetten.
gebruik nu workstation maar die draaid niet als service.
Had al veel van virtualisatie gelezen en gehoord het is echt heel tof. Ik was zwaar onder de indruk.
Kreeg het gevoel dat ik had toen er eindelijk fullduplex geluidskaarten uitkwamen.

Groetjes
Gewoon even VMWare Server 2 downloaden (gratis). Daar kun je je VMWare Workstation vm gewoon direct in gebruiken en die kun je dus wel instellen dat ie als service opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
dCY schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:47:
Is het mogelijk om met de Logitech DiNovo Edge keybord de HTPC aan/uit te schakelen?
Of blijft de mogelijk om aan/uit te schakelen alleen met de afstandsbediening?
Als het bij de PC lukt met een remote dan moet het ook lukken met elk HID device aangesloten op PS2 danwel USB poort.

[ Voor 54% gewijzigd door kaajee op 17-10-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Subpy schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:05:
GA-MA78GM-DS2H heeft wake on USB. Deze wordt bij de Asus M3N78-EM niet genoemd. Ik dacht ergens gelezen te hebben(dacht bij de jongens van "the green button") dat je deze optie nodig had om je HTPC wakker te laten worden met je remote. Maar ik kan dat nu niet meer vinden ook vraag ik me af of bijde wakker kunnen worden voor een gescedulde tv opname?
hm dat is vrij essentieel voor een htpc. Weet iemand of de Asus M3N78-EM met een remote wakker gemaakt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:43:

-Koeling.
Het enige euvel waar ik mee zit is de warmte productie van de CPU.
De mini krijgt de 4800+ niet goed gekoelt, dit merk je zeker wanneer je HD content afspeelt.
Er gaat een alarm af vanaf het moederbord. als je boven de 60 graden komt.
In de Bios heb ik dit op 70 graden gezet. Maar nog steeds gaat het Alarm zo nu en dan af.
Als ik in de Gigabyte tools check wat de processor warmte is dan geeft het aan 50 graden.
Dus ergens zit er een bug in de software.
Om het temperatuur probleem "tijdelijk" op te lossen heb ik al de Case fans aangesloten.
Nu maakt het beest wat meer herrie. Maar goed even wat research doen naar een beter proc cooler.
De Shuriken ziet er wel wat beter uit. Of anders maar weer een vertrouwde zalman.
Iemand die een stillere en effectiever kan aanraden?
Verkeerde processor,je had beter voor de AMD Athlon X2 4850e kunnen gaan,scheelt 20W dus warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark9534

mark9534

Ondertitel ?

Rainesh schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:28:
[...]

Probleem 1)

Gebruik AC3 Filter, deze stuurt het perfect door. Want ik heb vrijwel dezelfde specs en had eerst ook problemen met ac3/dts. Als het met AC3Filter niet goed gaat over HDMI sluit dan de spidf aan, dan moet het geheid 100% perfect werken.

Probleem 2) Update je videokaart drivers. Dat tearing-effect heb ik tot nu toe niet meegemaakt (gelukkig:D)
Ik ga het eens proberen. Bedankt voor je input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 13:57
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:51:
[...]

hm dat is vrij essentieel voor een htpc. Weet iemand of de Asus M3N78-EM met een remote wakker gemaakt kan worden?
Ik kan je hier nog geen antwoord op geven, maar hoop dat ik daar dit weekend meer over kan vertellen als ik mijn htpc wat geconfigureerd heb.

Deze week eindelijk het laatste deel van mijn bestelling binnen gekregen, maar moet zeggen dat het me vies tegen viel om de boel in elkaar te zetten.

De M3N78-EM zit erg krap in mijn OrigenAE S14V. Het moederbord was niet te plaatsen zonder de HDD cage los te schroeven en het terugplaatsen van de cage ging vervolgens ook niet helemaal lekker.
Moest aardig duwen voordat die op zijn plaats zat. De IDE aansluiting zit onder een hoek van 90 graden en is daarom nu geblokkeerd door de HDD cage.

Het volgende probleem was de CPU koeler. de Scythe ninja mini past met geen mogelijkheid. Het koelblok is te breed, hij overlapt zeker een halve centimeter met de bluray speler.
Ik vraag me alleen af waar dit door komt, aangezien er meer mensen een S14V met een scythe ninja mini hebben. het enigste wat ik daar over lees is dat hij net iets te hoog is.

De planning is om komende dagen iig het geheel te configureren.
Dus wat ik me afvraag is of dit komt door een te lange blu-ray speler (de lengte lijkt mij normaal) of is de CPU socket toch iets "ongelukkiger" geplaatst op de M3N78-EM

In eerste instantie had ik er voor gekozen om de stock koeler te gebruiken om dat de ninja mini niet paste, maar wat een herrie komt er van dat ding af het kijken van een film of serie is dan gewoonweg niet te doen.

Uitendelijk toch nog eens gekeken naar de ninja mini en heb aan een kant de koelvinnen omhoog gebogen. Hierdoor past hij net wel in de kast, maar ik zal even in de gaten moeten houden hoe dit de koelprestaties beinvloed.

Komende dagen staat het configureren van mijn HTPC iig in de planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slamdance schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:12:
[...]

Ik kan je hier nog geen antwoord op geven, maar hoop dat ik daar dit weekend meer over kan vertellen als ik mijn htpc wat geconfigureerd heb.

Deze week eindelijk het laatste deel van mijn bestelling binnen gekregen, maar moet zeggen dat het me vies tegen viel om de boel in elkaar te zetten.

De M3N78-EM zit erg krap in mijn OrigenAE S14V. Het moederbord was niet te plaatsen zonder de HDD cage los te schroeven en het terugplaatsen van de cage ging vervolgens ook niet helemaal lekker.
Moest aardig duwen voordat die op zijn plaats zat. De IDE aansluiting zit onder een hoek van 90 graden en is daarom nu geblokkeerd door de HDD cage.

Het volgende probleem was de CPU koeler. de Scythe ninja mini past met geen mogelijkheid. Het koelblok is te breed, hij overlapt zeker een halve centimeter met de bluray speler.
Ik vraag me alleen af waar dit door komt, aangezien er meer mensen een S14V met een scythe ninja mini hebben. het enigste wat ik daar over lees is dat hij net iets te hoog is.

De planning is om komende dagen iig het geheel te configureren.
Dus wat ik me afvraag is of dit komt door een te lange blu-ray speler (de lengte lijkt mij normaal) of is de CPU socket toch iets "ongelukkiger" geplaatst op de M3N78-EM

In eerste instantie had ik er voor gekozen om de stock koeler te gebruiken om dat de ninja mini niet paste, maar wat een herrie komt er van dat ding af het kijken van een film of serie is dan gewoonweg niet te doen.

Uitendelijk toch nog eens gekeken naar de ninja mini en heb aan een kant de koelvinnen omhoog gebogen. Hierdoor past hij net wel in de kast, maar ik zal even in de gaten moeten houden hoe dit de koelprestaties beinvloed.

Komende dagen staat het configureren van mijn HTPC iig in de planning
Hi ik denk dat het CPU socket is ongelukkiger geplaast op je mobo , zie het volgende pic , merk je dat mer ruimte zit tussen power port en IDE port???Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info/products/large/021702.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.hardwarelogic.com/articles/reviews/motherboards/ASUS_M3N78-EMH_HDMI/M3N78_top.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er ook slot-in dvd writers bestaan (5,25 inch)? Vroeger zag je nog wel eens van die cdrom-drives voor pc's en dat stond best fraai. Ik bestel binnenkort een origen s14v en achter het klepje lijkt mij zo'n slot-in variant mooier dan de normale met tray.

Probleem is dat ik ze echt nergens kan vinden. :( Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 15:09

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:43:Problemen
-Deinterlacing.
Ik kwam er achter dat er wat de-interlace problemen zijn en die met de laatste ATI drivers niet zijn opgelost. Als benchmark gebruikte ik een 1080P Oceans Thirteen. De intro van de film kun je goed gebruiken.

Ik vond het de-interlacing echt irritant en begon wat andere programma`s en codecs te proberen.
Lijkt me sterk.... Je test met een progressive filmbestand, en hebt problemen met de-interlacing? Het grote voordeel van progressive is nu net dat er niet ge-deinterlaced hoeft te worden...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 16:09

BdB

Nielson schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 10:19:
Mocht je deze in een tv-meubel gaan zetten houd er rekening mee dat dit een behoorlijk diepe kast (46cm) is. Heb in het verleden een Nox Media besteld, en bij de specs de breedte voor de diepte aangezien, waardoor ie niet paste.
Hier nog 1.
Uiteindelijk heb ik een stuk hout uit mijn gloednieuwe tv meubel gezaagd en was het probleem opgelost.
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:59:
[...]
Bedankt voor de info, als ik vergelijk met antec fusion 430 is 2,5 cm dieper,maar ik ga ook andere meubel kopen , dus dat wordt geen problem. Had je hetzelfde model of deze [afbeelding] . Als je dezelfde had kan je jou ervaring delen? qua kooling, duurzamheiden, etc. Ik wil een Radeon Hd 3450 erin zetten, pas het goed?
Die kast heb ik ook. Redelijk diep, maar er kan een full atx mobo in.
Ik heb hem gekozen vanwege zijn prijs en de mogelijkheid voor full atx.
Heb hem gebouwd met wat oude hardware die ik over had, maar ben nu aan het kijken naar wat nieuwe hardware.
En om op je vraag te reageren, er zit nu bij mij een fx5200 in en daar heb ik tussen de dvd-speler en de videokaart 3-4 cm over. Als je afmetingen wil vergelijken: het is een asus V9520 passief gekoeld.

[ Voor 52% gewijzigd door BdB op 19-10-2008 13:05 ]

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:12:
[...]

Verkeerde processor,je had beter voor de AMD Athlon X2 4850e kunnen gaan,scheelt 20W dus warmte.
Klopt en helemaal gelijk alleen was die op dat moment niet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Question Mark schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 12:22:
[...]
Lijkt me sterk.... Je test met een progressive filmbestand, en hebt problemen met de-interlacing? Het grote voordeel van progressive is nu net dat er niet ge-deinterlaced hoeft te worden...
Nu ik er ook over nadenk, klopt het ook niet.
I = interlace natuurlijk dus even bestand checken. film is 1080P
dus waar komen die horizontale lijnen vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 12:19:
Weet iemand of er ook slot-in dvd writers bestaan (5,25 inch)? Vroeger zag je nog wel eens van die cdrom-drives voor pc's en dat stond best fraai. Ik bestel binnenkort een origen s14v en achter het klepje lijkt mij zo'n slot-in variant mooier dan de normale met tray.

Probleem is dat ik ze echt nergens kan vinden. :( Iemand tips?
Ik denk dat het er juist lelijker uit ziet.

Bij de S14V zit namelijk een metalen bezel die matched met de kast. deze plak je op de lade van je drive nadat je de originele bezel er af hebt gehaald.
Daarnaast is het HD-DVD logo wat je hier op het plaatje ziet, een los meegeleverde sticker die hoef je er niet op te plakken.

Bij een slot in drive kun je de bezel er niet op plakken, waardoor je een "gat" krijgt ter grote van de bezel 135x25 mm die ook nog eens ongeveer 5 mm diep is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 13:58:
[...]

Nu ik er ook over nadenk, klopt het ook niet.
I = interlace natuurlijk dus even bestand checken. film is 1080P
dus waar komen die horizontale lijnen vandaan?
Ik zou het zoeken in de gebruikte codec. Welke gebruik je precies? Die van PowerDVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan deze week een htpc te gaan samenstellen en te kopen. ik zit alleen met 1 punt.

De Hauppauge HVR-2200

Het is een dual tuner. tegelijk opnemen en kijken.

MAAR kan deze ook 2 kanalen tegelijk opnemen??

sommige reacties op Got zeggen van wel maar weet niet zeker of ze het dan hebben over tegelijk opnemen en kijken of over echt 2 kanalen tegelijk opnemen,

Ik kan het nergens terug vinden in specificaties op de website van Hauppauge. Je zou toch denken dat je dat als fabrikant zou aanprijzen als feature?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2008 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 14:01
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 22:43:
Ik ben van plan deze week een htpc te gaan samenstellen en te kopen. ik zit alleen met 1 punt.

De Hauppauge HVR-2200

Het is een dual tuner. tegelijk opnemen en kijken.

MAAR kan deze ook 2 kanalen tegelijk opnemen??

sommige reacties op Got zeggen van wel maar weet niet zeker of ze het dan hebben over tegelijk opnemen en kijken of over echt 2 kanalen tegelijk opnemen,

Ik kan het nergens terug vinden in specificaties op de website van Hauppauge. Je zou toch denken dat je dat als fabrikant zou aanprijzen als feature?
Technisch gezien verschillen TV kijken en opnemen bij TV-kaarten niet heel veel, dit betekend dus ook dat je 2 kanalen kunt kijken, opnemen of een combinatie daarvan. Onder Linux zou je met een DVB-kaart zelfs meerdere kanalen van 1 multiplex tegelijk kunnen opnemen/bekijken, dus NL1, 2, 3 + regionaal kanaal in geval van digitenne.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pgerrits schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 14:23:
[...]

http://www.mertcom.nl/pro...cPath=134&products_id=456

Daar heb je een kant en klare HTPC. Zoals veel tweakers hem hier ook hebben. Is wel wat duurder dan dat je hem zelf zou bouwen.. maar dat is logisch.
Bedankt voor het uitzoeken! Maar ik denk dat deze iets te high-end is voor mijn wensen. Ik heb slechts iets nodig wat een koppeling maakt tussen mijn PC en mijn televisie, zodat ik films en muziek die op mijn computer staan kan bekijken op mijn tv via het media-center.

Mijn eisen zijn dat het HD-video materiaal af kan spelen, en dat RAW foto's van mijn digitale spiegelreflex in volle kwaliteit op mijn HDTV getoond kunnen worden. Zo lastig lijkt me dat toch niet? Ik kan me niet voorstellen dat ik daarvoor 600+ euro moet neerleggen. Zijn er nou geen fabrikanten die kant en klaar zoiets op de markt brengen? Zo niet, begin ik vandaag nog een eigen bedrijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieme1989
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-02 09:35
Harman Kardon AVR 130 en DVD 22
http://www.pricex.nl/pages/productvandedag/
In de aanbieding vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 19:54:
[...]

Ik zou het zoeken in de gebruikte codec. Welke gebruik je precies? Die van PowerDVD?
Alleen coreavc. Ik heb niet bewust een codec pack geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 01:00:
[...]

Technisch gezien verschillen TV kijken en opnemen bij TV-kaarten niet heel veel, dit betekend dus ook dat je 2 kanalen kunt kijken, opnemen of een combinatie daarvan. Onder Linux zou je met een DVB-kaart zelfs meerdere kanalen van 1 multiplex tegelijk kunnen opnemen/bekijken, dus NL1, 2, 3 + regionaal kanaal in geval van digitenne.
Top dan weet ik voldoende, dan ga ik er ook op dat punt op vooruit ivm hddrecorder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 09:46
Ik weet niet of het hier al is langsgekomen maar KPN bied nu ook zelf USB cam modulle's aan voor Digitenne DVB-T

http://www.kpn.com/televi...ner.prod?ITVRedirect=true

bij afsluiting van een abbonenent betaal je er €79,90 voor. Niet echt goedkoop, maarja misschien wel handig...van wat ik weet over andere CAMmodulle's is het met de software en compatibiliteit niet altijd pluis...maar ik moet mij hier nog wat meer in gaan verdiepen...ik ga binnenkort ook mijn eerst echte HTPC'tje bouwen :)

:edit: correctie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
StraightOn.NL schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:27:bij afsluiting van een abbonenent betaal je er €60 voor.
79.90 Euro zelfs...
Maar zo'n floppy+alphacrypt is toch ook niet gratis?

[ Voor 12% gewijzigd door .Johnny op 20-10-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:34:
[...]

Alleen coreavc. Ik heb niet bewust een codec pack geinstalleerd.
Die 'BOB' achtige instellingen hebben wel invloed op het soort probleem wat jij benoemt. Ik merkte daar ook opeens lijntjes in het beeld die daar niet hoorden als ik die setting wijzigde. Weet alleen niet waar ik het nu op heb staan, geloof op AUTO, ik gebruik CoreAVC 1.8 Pro verder naar 100% tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
StraightOn.NL schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:27:
Ik weet niet of het hier al is langsgekomen maar KPN bied nu ook zelf USB cam modulle's aan voor Digitenne DVB-T

http://www.kpn.com/televi...ner.prod?ITVRedirect=true

bij afsluiting van een abbonenent betaal je er €79,90 voor. Niet echt goedkoop, maarja misschien wel handig...van wat ik weet over andere CAMmodulle's is het met de software en compatibiliteit niet altijd pluis...maar ik moet mij hier nog wat meer in gaan verdiepen...ik ga binnenkort ook mijn eerst echte HTPC'tje bouwen :)

:edit: correctie :)
In hoeverre is deze oplossing compatible met MCE etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
sander- schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 13:31:
[...]

In hoeverre is deze oplossing compatible met MCE etc?
Volgens de genoemde site:
Werkt onder Windows XP (servicepack 2), Windows XP MCE, Windows Vista
Vraag is denk ik meer
- werkt het goed geintegreerd met MCE (met andere woorden: hoe makkelijk is de configuratie en werkt timeshifting en recording normaal?)
- wat is de beeld kwaliteit

Ik vind dit een heel interessante optie omdat digitenne voorlopig nog veel goedkoper is dan kabel TV en HD-TV me eigenlijk niet boeit. Ik wil vooral redelijke kwaliteit TV uit de HTPC (iets beter dan wat de PVR150 me nu analoog levert).

[ Voor 20% gewijzigd door .Johnny op 20-10-2008 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 15:48

Sa1

.Johnny schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 13:34:
[...]

Volgens de genoemde site:

[...]

Vraag is denk ik meer
- werkt het goed geintegreerd met MCE (met andere woorden: hoe makkelijk is de configuratie en werkt timeshifting en recording normaal?)
- wat is de beeld kwaliteit

Ik vind dit een heel interessante optie omdat digitenne voorlopig nog veel goedkoper is dan kabel TV en HD-TV me eigenlijk niet boeit. Ik wil vooral redelijke kwaliteit TV uit de HTPC (iets beter dan wat de PVR150 me nu analoog levert).
mijn vermoeden is dat het gewoon een apart programma is. Dat er staat dat het werkt met xp sp2 en vista houdt zeker niet in hdat het ook werkt met de mce functionaliteit. Kwaliteit zal wel hetzelfde zijn als gewoon digitenne, dus wel aardig. K zou alleen als je ee oplossing zoekt voor een HTPC niet voor deze oplossing gaan aangeizen je ook aan een abbo vast zit... maar das mijn mening natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 19:56
Windows Vista Mediacenter ondersteuning nu voor de E30TC versies

Dit gaat wel over de iets duurdere E30TC, dus degene die DVB-C en DVB-T doet, waarbij momenteel alleen het DVB-T gedeelte in MCE zelf werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:43
Hmmm sinds een week maak ik gebruik van een 40 inch full hd tv van samsung. Helaas ben ik nu niet meer in staat om 1080p films af te spelen als ik de resolutie naar 1920x1080 zet Al mijn films schokken om het leven.

Specs;
AMD X2 4400+
Asus M2A-VM HDMI moederbord
2 x 400 gb raid 1
Windows XP
Core AVC & Haail Media splitter geinstalleerd.

Welke proc zou 1080p matriaal af kunnen spelen? Met name x264 (Mkv rips) Ik zat te denken aan ee Quad cpu van AMD alleen die zijn nogal prijzig nog.

[ Voor 6% gewijzigd door Possible op 20-10-2008 19:38 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Possible schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:36:
Hmmm sinds een week maak ik gebruik van een 40 inch full hd tv van samsung. Helaas ben ik nu niet meer in staat om 1080p films af te spelen als ik de resolutie naar 1920x1080 zet Al mijn films schokken om het leven.

Specs;
AMD X2 4400+
2 x 400 gb raid 1
Windows XP

Welke proc zou 1080p matriaal af kunnen spelen? Met name x264 (Mkv rips) Ik zat te denken aan ee Quad cpu van AMD alleen die zijn nogal prijzig nog.
Serieus? Ik heb vorige maand een systeempje gebouwd met een Gigabyte GA-MA78GM-S2H, met een 5000+ erop...maar daar draai ik 1080p toch relatief gemakkelijk...cpu gebruik ligt op 45-60%

Omdat het systeem niet voor mij was heb ik mij niet de moeite genomen om de films te laten draaien via UVD3...welke mogelijk is via Mediaplayer classic...dus van dat voordeel heb ik geen gebruik gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 20:43
hij kan wel prima 1080p films draaien, maar dan moet ik de resolutie van mijn tv instellen op 720. (1280 x 720) als ik hem op 1920 x 1080 zet, dan kan ik geen 1 1080p film vloeiend draaien. 720p gaat overigens wel goed.. Mischien toch maar even een clean windows xp install doen ofzo ?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Possible schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:17:
hij kan wel prima 1080p films draaien, maar dan moet ik de resolutie van mijn tv instellen op 720. (1280 x 720) als ik hem op 1920 x 1080 zet, dan kan ik geen 1 1080p film vloeiend draaien. 720p gaat overigens wel goed.. Mischien toch maar even een clean windows xp install doen ofzo ?
Tja ik heb het alleen getest op 1680x1050 maar daar merkte ik dus echt geen problemen...

clean windows is mss niet helemaal nodig...mss is een van de je codec filters gaar gegaan...

probeer het cccp codec pack eens...erg goede ervaringen mee...is mij aanbevolen door mede tweakers! (doet veel beter zijn werk dan het k-lite codec pack wat ik voorheen altijd gebruikte!)

staat ook in de meuktracker.

Zou het toch vreemd vinden als de cpu dat niet zou aankunnen eigenlijk...maarja het kan best...probeer ook eens de laatste nieuwe ati-drivers voor de zekerheid!

[ Voor 4% gewijzigd door StraightOn.NL op 20-10-2008 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieme1989
Ik heb even een vraagje.
Ik zie dat er heel veel verschillende HDMI kabels zijn van hele dure naar de goedkopere.
Zit hier veel verschil in?
Ik gebruik nu de kabel die ik in een set meebesteld heb op pixmania.nl
samen met een SAMSUNG LE19R8
en de standaard HTPC configuratie met een Gigabyte 780g bordje en een 4850e
Alleen nu vind ik de kleuren van de TV helemaal niks als ik mijn HTPC erop aangesloten heb.
Als ik het dan vergelijk met mijn gamePC en dat scherm (samsung 2232BW) zien de kleuren er heel anders uit.
Mijn vraag is dus kan dat aan de HDMI kabel liggen?

Als ik TV kijk op de TV dus gewoon zonder de HTPC dan merk ik niet zo veel van dat kleurverschil maar ik weet niet of het er toch is want ik heb geen andere TV om het te vergelijken.
Verder heb ik helaas ook geen andere HDMI kabel om het uit te proberen en om er zomaar nog een te kopen dat doe ik dan ook niet tenzij ik zeker weet dat het de HDMI kabel zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRJ008
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07-2023
Na een aantal weken terug hier een paar vragen te hebben gesteld, zal ik hier een korte weergave van mijn gebouwde HTPC geven:
De belangrijkste componenten zijn deze geworden:
  • GMC AVC S7
  • Western Digital Caviar Green 1TB hard drive
  • Eurocase FSP 270-50SNV PSU
  • AMD Phenom X4 9550 CPU
  • Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H
  • Kingston 2x2GB DDR2 memory
  • Avermedia Holar VX Hybrid USB
Een kort verslag (met pics) is hier te lezen.
Reacties/vragen zijn welkom!

Het systeem draait goed. Kan alles op perfecte snelheid en kwaliteit afspelen!
Momenteel worstel ik alleen om mn USB TV stick in Media Portal aan de praat te krijgen.
Zo gauw ik zenders scan, krijg ik de melding (in error log): "No audio compressor filter found"
Herkent iemand deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Possible schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:36:

Specs;
AMD X2 4400+
2 x 400 gb raid 1
Windows XP

Vreemd...Ik draai alle MKV rips met mijn GA-MA78GM-S2H en een X2 3800... zonder hardware decodering (CoreAVC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
thieme1989 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:03:
Ik heb even een vraagje.
Ik zie dat er heel veel verschillende HDMI kabels zijn van hele dure naar de goedkopere.
Alleen nu vind ik de kleuren van de TV helemaal niks als ik mijn HTPC erop aangesloten heb.
Als ik het dan vergelijk met mijn gamePC en dat scherm (samsung 2232BW) zien de kleuren er heel anders uit.

Als ik TV kijk op de TV dus gewoon zonder de HTPC dan merk ik niet zo veel van dat kleurverschil maar ik weet niet of het er toch is want ik heb geen andere TV om het te vergelijken.
Verder heb ik helaas ook geen andere HDMI kabel om het uit te proberen en om er zomaar nog een te kopen dat doe ik dan ook niet tenzij ik zeker weet dat het de HDMI kabel zou kunnen zijn.
Even een/de juiste winkel vinden, de meeste, zo niet alle, hebben wel een 'ruil recht':
Ruilen is een recht:
Onjuist. Het ruilen van een product dat niet aan uw wensen voldoet is een gunst die de verkoper u verleent. Want: koop = koop. Bij veel winkels kunt u binnen een bepaalde termijn uw spullen ruilen, als ze tenminste ongebruikt en onbeschadigd zijn. Soms krijgt u een tegoedbon. Dit is toegestaan. Als de verkoper in zijn algemene voorwaarden stelt dat u het recht heeft de spullen te ruilen, kunt u hem daar uiteraard wel aan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
thieme1989 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:03:
Ik heb even een vraagje.

Nou zover ik weet maakt het in de meeste gevallen geen fluit uit of je een dure HDMI kabel hebt of een spotgoedkope...het is immers een digitaal signaal dat bijna geen last heeft van interferentie. Of je moet een enorme slechte kabel hebben die zoveel signaal verlies heeft dat zelfs het digitale signaal niet meer door komt...maar dat is echt hoogst onwaarschijnlijk...en dat zou dan ook resulteren in totaal geen beeld of glitches (blokkerig/haperend beeld) en niet met de kleuren. Mogelijk ligt het aan de instellingen van je grafische kaart, zoniet van je tv zelf...

Ben geen expert wat dit betreft...maar volgens mij maakt het bitterweinig uit wat voor HDMI kabel je gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieme1989
Oké bedankt

Ik had deze TV juist gekozen omdat ik ergens had gelezen dat Samsung tv's en monitoren de mooiste kleuren hebben.
Nu was dit de goedkoopste 19" die ik kon vinden voor mijn kamertje dus dan zal het daar wel aan liggen.
Ik heb ook al een aantal avonden gespeeld met alle instellingen van zowel TV als videokaart
ik heb het al iets beter dan in het begin maar nog niet echt zoals ik het wil.

Ik zal er denk ik maar mee moeten leren leven
in ieder geval nogmaals bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een stomme vraag maar ik heb de cccp codecs en coreavc geinstalleerd. Als ik een mkv of een *.MTS file afspeel via mediaplayer classic dan gebruikt ie de cccp codes. dat gaat prima.
Hoe kan ik instellen dat ie coreavc gebruikt voor H264, want nu gebruikt ie automatisch de cccp?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2008 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 07:02:
Hallo iedereen , heeft iemand ervaring met nox media live case?? Ik ga mijn eerste HTPC bouwen en ik vind deze [afbeelding] mooier dan [afbeelding] , met hetzelfde hoogte 14 cm, en ook omdat deze ook Atx mobo kan. Iemand heeft deze? Heeft ook iemand GA-MA78GM-S2H incombinatie met een Phenom processor? meer plaatjes [afbeelding] :[afbeelding] [afbeelding]
had je deze kast al aangeschaft, zoja hoe is de geluidsproductie?

[ Voor 0% gewijzigd door B0MBACI op 21-10-2008 00:25 . Reden: nevermind is ex voeding zie ik nu. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Laatst online: 27-06 13:12
De komende bbg zal weer een htpc als special krijgen, ik ben benieuwd naar jullie ideeën, ervaringen en input. Zie [BBG] Special: htpc november 2008 - alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRJ008
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07-2023
NRJ008 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:11:
Na een aantal weken terug hier een paar vragen te hebben gesteld, zal ik hier een korte weergave van mijn gebouwde HTPC geven:
  • GMC AVC S7
  • AMD Phenom X4 9550 CPU

Momenteel worstel ik alleen om mn USB TV stick in Media Portal aan de praat te krijgen.
Zo gauw ik zenders scan, krijg ik de melding (in error log): "No audio compressor filter found"
Herkent iemand deze?
Bovenstaand probleem opgelost! Mochten er andere dit probleem hebben of nog krijgen, de oplossing is vrij simpel. Op de forums van MediaPortal stond deze post met hetzelfde probleem.
Na het installeren van WinDVR3 kon MediaPortal blijkbaar wel de juiste filters vinden en kon het de TV kanalen vinden. Alleen ben ik niet zo te spreken over de snelheid waarmee MediaPortal opstart en in het gebruik is. Vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar Vista Media Center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:36:
misschien een stomme vraag maar ik heb de cccp codecs en coreavc geinstalleerd. Als ik een mkv of een *.MTS file afspeel via mediaplayer classic dan gebruikt ie de cccp codes. dat gaat prima.
Hoe kan ik instellen dat ie coreavc gebruikt voor H264, want nu gebruikt ie automatisch de cccp?
Opties CoreAVC: "Preferred Decoder" aanvinken.
Dat zou voldoende moeten zijn. Zie eerste screenshot op http://www.coreavc.com/in...&task=view&id=35&Itemid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

StraightOn.NL schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:21:
[...]

Tja ik heb het alleen getest op 1680x1050 maar daar merkte ik dus echt geen problemen...

clean windows is mss niet helemaal nodig...mss is een van de je codec filters gaar gegaan...

probeer het cccp codec pack eens...erg goede ervaringen mee...is mij aanbevolen door mede tweakers! (doet veel beter zijn werk dan het k-lite codec pack wat ik voorheen altijd gebruikte!)

staat ook in de meuktracker.

Zou het toch vreemd vinden als de cpu dat niet zou aankunnen eigenlijk...maarja het kan best...probeer ook eens de laatste nieuwe ati-drivers voor de zekerheid!
Waarom een codec pack gebruiken???
Is niet nodig, FFDShow, Haali, CoreAVC/PowerDVD, AC3Filter, Real Alternative en Quicktime Alternative is all you need!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:32:
[...]

Opties CoreAVC: "Preferred Decoder" aanvinken.
Dat zou voldoende moeten zijn. Zie eerste screenshot op http://www.coreavc.com/in...&task=view&id=35&Itemid=1
thx, had ook al iets gevonden; in ccp de h264 vink weghalen en huppa werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

ThaClown schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:34:
[...]

Waarom een codec pack gebruiken???
Is niet nodig, FFDShow, Haali, CoreAVC/PowerDVD, AC3Filter, Real Alternative en Quicktime Alternative is all you need!
Eigenlijk is FFDShow ook een soort codec pack...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NRJ008 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:04:
[...]

Bovenstaand probleem opgelost! Mochten er andere dit probleem hebben of nog krijgen, de oplossing is vrij simpel. Op de forums van MediaPortal stond deze post met hetzelfde probleem.
Na het installeren van WinDVR3 kon MediaPortal blijkbaar wel de juiste filters vinden en kon het de TV kanalen vinden. Alleen ben ik niet zo te spreken over de snelheid waarmee MediaPortal opstart en in het gebruik is. Vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar Vista Media Center.
Heb je XBMC al geprobeerd? Ben daar zeer benieuwd naar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:51:
[...]

Om even terug te komen op deze vraag.
Ik krijg mijn HTPC zonder problemen in en uit standby met een remote op een M3N78-EM bordje.

Nu is in de Origenae S14V wel de IR module verbonden met de ATX voedingsstekker, maar ook met een usb-muis komt de pc uit slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slamdance schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:42:
[...]

Om even terug te komen op deze vraag.
Ik krijg mijn HTPC zonder problemen in en uit standby met een remote op een M3N78-EM bordje.

Nu is in de Origenae S14V wel de IR module verbonden met de ATX voedingsstekker, maar ook met een usb-muis komt de pc uit slaapstand.
:) kan Subpy bevestigen dat het ook met een remote via USB werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Gebruikt er iemand XBMC 2 maar dan met coreavc en ffdshow? is dit sowieso mogelijk? Want ik vind xbmc erg mooi eruit zien maar het afspelen van videos ziet en draait een stuk soepeler op windows media center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 10:48:
[...]

:) kan Subpy bevestigen dat het ook met een remote via USB werkt?
Waar lees jij uit dat ik het M3N78-EM boordje heb :? Ik moet mijn keuze nog maken. (En ga waarschijnelijk richting het eind van dit jaar pas tot aanschaf over.)

Ik had wel alvast de handleidingen naast elkaar gelegt. Die kun je vinden op de website van de fabrikant..

@Slamdance..
Klinkt goed. Thnx voor het posten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Subpy schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:34:
[...]

Waar lees jij uit dat ik het M3N78-EM boordje heb :?
Sorry, ik verwarde je met iemand anders die een systeem met een M3N78-EM in elkaar ging zetten

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oi Mos (Johndoe hier), waarom wil je het op basis van die M3N78 doen?
En zet je Priveberichten ding es aan, kan ik je pm-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:07:
Oi Mos (Johndoe hier), waarom wil je het op basis van die M3N78 doen?
En zet je Priveberichten ding es aan, kan ik je pm-en.
Yo John :)
Volgens deze review: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3430&p=14 is de M3N78 beter in het afspelen van 1080P/24 fps.

Priveberichtendinges staat aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey

Ben van plan om na eeuwig twijfelen mezelf ook een HTPC te bouwen. Deze zal gebruikt worden om in de woonkamer "m-HD x264 .MKV" materiaal af te spelen op een Panasonic TH-42PV70 (1360*768 en 1080p)
Ik zit de denken om de PC van het zusje te slopen voor volgende componenten:
Athlon X2 3800+
Asus K8N SLI deluxe
Kingston 2* 1GB DDR
Nvidea 7900GT 256MB
80 GB IDE schijf
OEM DVD lezer

Nu ben ik echter nog aan het twijfelen over het volgende punt: De processor:
Als ik juist ben zou men X2 3800+ dezelfde prestaties moeten leveren als de Athlon X2 BE-2350. met als enige verschil het feit dat men 3800+ 20 watt meer gebruikt dus wat warmer zal worden. Echter weet ik niet zeker of deze sterk genoeg is om de huidige .mkv materiaal te draaien. Na honderden pagina's gelezen te hebben kan ik enkel concluderen dat sommigen beweren van wel, anderen van niet. Kan iemand me met zekerheid vertellen hoeveel films ik vlot en hoeveel ik schokkend zal bekijken? (mss percentage?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rafe schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 00:24:
De komende bbg zal weer een htpc als special krijgen, ik ben benieuwd naar jullie ideeën, ervaringen en input. Zie [BBG] Special: htpc november 2008 - alvast bedankt :)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B0MBACI schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 00:22:
[...]

had je deze kast al aangeschaft, zoja hoe is de geluidsproductie?
Ja , heb ik al thuis , en is perfect , mij satelliet decoder (pvr) maakt meer herrie dan mijn HTPC, ik hoor echt niks. ik heb het zo : amd 4850e met stock koeler, gigabyte gm..... s2h mATX, 2 X samsung spinpoint (250 en 320), PSu van Epsilon 700w 80Plus. Maar moet zeggen dat ik geen fan heb geinstallerd, want een van die HD blijft 24/7 draaien , voor downloads en het kast blijft tussen 31 en 35 graden.. Maar ik ben van plan om 2 x 120 mm , en 2 x 80mm fan erin te zetten, want daar komt een Radeon 4550 ( voor Crossfire met GPU) of een Radeon 4670 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:54:
Hey

Ben van plan om na eeuwig twijfelen mezelf ook een HTPC te bouwen. Deze zal gebruikt worden om in de woonkamer "m-HD x264 .MKV" materiaal af te spelen op een Panasonic TH-42PV70 (1360*768 en 1080p)
Athlon X2 3800+
Asus K8N SLI deluxe
Kingston 2* 1GB DDR
Nvidea 7900GT 256MB
80 GB IDE schijf
OEM DVD lezer

Als ik juist ben zou men X2 3800+ dezelfde prestaties moeten leveren als de Athlon X2 BE-2350. met als enige verschil het feit dat men 3800+ 20 watt meer gebruikt dus wat warmer zal worden. Echter weet ik niet zeker of deze sterk genoeg is om de huidige .mkv materiaal te draaien. Na honderden pagina's gelezen te hebben kan ik enkel concluderen dat sommigen beweren van wel, anderen van niet. Kan iemand me met zekerheid vertellen hoeveel films ik vlot en hoeveel ik schokkend zal bekijken? (mss percentage?)
Normale MKV's kan je afspelen. Ik heb ook een X2 3800 en ik heb nog nooit problemen gehad. Mogelijk dat bestanden met zeer hoge bitrate's (of echte bluray's) wel een probleem zouden kunnen vormen, maar ik heb tot nu toe alle films en series gewoon kunnen bekijken. Belangrijk is wel dat je de zeer goed presterende CoreAVC codec gebruikt want dat scheelt je zo 20% CPU belasting.

Trouwens die 7900GT is een erg ongelukkige keus voor een HTPC, deze wordt veel te heet :>

[ Voor 6% gewijzigd door psy op 22-10-2008 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens die 7900GT is een erg ongelukkige keus voor een HTPC, deze wordt veel te heet :>
Thx voor je sneller responce Psy _/-\o_

Heb hier nog een 6600GT en 6800GT rondslingeren. Welke van de 3 zou dan het meest geschikt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:33
NRJ008 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:11:
  • GMC AVC S7
  • AMD Phenom X4 9550 CPU

Herkent iemand deze?
Dank voor het verslag en de pics! Hoe ga je trouwens een FireDTV kaart en een AlphaCrypt CAM in je kast krijgen, dat gaat toch nooit lukken qua ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
konehead schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 20:41:
[...]

Dank voor het verslag en de pics! Hoe ga je trouwens een FireDTV kaart en een AlphaCrypt CAM in je kast krijgen, dat gaat toch nooit lukken qua ruimte?
FireDTV = niet gelijk aan FloppyDTV. FireDTV is nl. de externe variant van de FloppyDTV........... :P Dus die hoeft niet in een/de kast. Maar je basisvraag blijft staan: hoe zou je die FireDTV in hemelsnaam in überhaupt een computer kast krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://www.firedtv.nl/main/components/com_virtuemart/shop_image/product/78d372885d8af88aa0225b1a7d56e6c4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieme1989
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 20:27:
[...]

Thx voor je sneller responce Psy _/-\o_

Heb hier nog een 6600GT en 6800GT rondslingeren. Welke van de 3 zou dan het meest geschikt zijn?
Volgensmij is geen van de drie echt ideaal
IMO kan je beter nog een goedkope ATI HD4550 of HD4670 kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thieme1989 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:27:
[...]

Volgensmij is geen van de drie echt ideaal
IMO kan je beter nog een goedkope ATI HD4550 of HD4670 kopen
Atm is het geld redelijk op ;(
En zou het gek vinden een 4e Graka te kopen als ik er hier nog 3 rondslingeren heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieme1989
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:45:
[...]

En zou het gek vinden een 4e Graka te kopen als ik er hier nog 3 rondslingeren heb
Als je die drie verkoopt heb je het geld wel bij elkaar voor een nieuwe.
Voor zover ik weet want ik ben ook nog best nieuw in dit wereldje
hebben alleen de redelijk wat nieuwe kaarten ondersteuning
voor hardwarematige decodering en HDMI uitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:45:
[...]

Ja, thieme1989 heeft wel een punt. Alleen die 7900GT al brengt echt wel wat op. Een passief 3450 of 4350 kaartje kost echt niet veel. Maar het ligt er ook aan hoe je hem wil aansluiten. Als je HDMI wil moet je zowiezo een nieuwe kaart kopen. Anders moet je in de weer met VGA of DVI ofzo.

Hardware decodering is wel handig maar niet persé noodzakelijk. Ik gebruik het niet zoals gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, thieme1989 heeft wel een punt. Alleen die 7900GT al brengt echt wel wat op. Een passief 3450 of 4350 kaartje kost echt niet veel. Maar het ligt er ook aan hoe je hem wil aansluiten. Als je HDMI wil moet je zowiezo een nieuwe kaart kopen. Anders moet je in de weer met VGA of DVI ofzo.

Hardware decodering is wel handig maar niet persé noodzakelijk. Ik gebruik het niet zoals gezegd.
Net nog ff rond zitten neuzen en een HD3450 of een HD2400 Pro kosten maar 30'ish euro'tjes. Aangename verassing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Wie heeft de audio over HDMI actief..? :?
Mijn opstelling:

GA-MA78GM-S2H rev. 1.0
2x 2GB GEIL RAM
AMD 4850E
2x 750 GB RAID0
Vista Ulitmate 32-bit SP1
Alle drivers zijn de nieuwste versie, aangesloten op een Toshiba Regza 46zf355.
De HTPC is direct aangesloten op de TV, gaat niet eerst naar een reciever.

In vista blijft de status "not connected" bij de audio over de HDMI aansluiting.
De HD realtek driver (R207) instellingen kan ik niks vinden.
Ik heb ook de ATi HD HDMI-device driver (R203) geinstalleerd.

tot nu toe geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 11:44
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:54:
Hey

Athlon X2 3800+
Asus K8N SLI deluxe
Kingston 2* 1GB DDR
Nvidea 7900GT 256MB
80 GB IDE schijf
OEM DVD lezer

Die X2 3800+ icm een 7900GS doet absoluut geen Full HD met WMP of MPC zonder extra tweaking. 720 gaat probleemloos. Ik zou voor een tientje meer oid er een X2 5x00 in zetten, ook voor 't verbruik hoef je het niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Autoreply schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:29:
[...]
......... Ik zou voor een tientje meer oid er een X2 5x00 in zetten, ook voor 't verbruik hoef je het niet te laten.
Dat is een CPU voor een AM2+ socket en die heeft de K8N SLI niet, dus dat zou ik niet doen!

Of de hoogst/snelst mogelijk CPU voor een AM2 socket halen, of een betere videokaart en dan 'hopen' dat al je materiaal hardwarematig gedecodeerd kan worden door deze videokaart.

(of gewoon van scratch af aan een nieuw systeempje bouwen, en je zus deze gewoon laten houden, dat betekent voor jou nog even doorsparen waarschijnlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 11:44
kaajee schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:42:
[...]

Dat is een CPU voor een AM2+ socket en die heeft de K8N SLI niet, dus dat zou ik niet doen!

Of de hoogst/snelst mogelijk CPU voor een AM2 socket halen, of een betere videokaart en dan 'hopen' dat al je materiaal hardwarematig gedecodeerd kan worden door deze videokaart.

(of gewoon van scratch af aan een nieuw systeempje bouwen, en je zus deze gewoon laten houden, dat betekent voor jou nog even doorsparen waarschijnlijk)
Opzich ben je voor 120 euro klaar: Importeer linkje pricewatch Die speelt zeker HD content af en is bovendien nog verrekte zuinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Autoreply schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:29:
[...]

Die X2 3800+ icm een 7900GS doet absoluut geen Full HD met WMP of MPC zonder extra tweaking. 720 gaat probleemloos. Ik zou voor een tientje meer oid er een X2 5x00 in zetten, ook voor 't verbruik hoef je het niet te laten.
Grappig dat het mij dan wel lukt. Ik gebruik weliswaar de 780G chipset, maar gebruik geen hardwarematige decodering.
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 00:05:
[...]

Net nog ff rond zitten neuzen en een HD3450 of een HD2400 Pro kosten maar 30'ish euro'tjes. Aangename verassing :)
Let wel dat vaak geen HDMI aansluiting op deze kaarten zit, je moet mogelijk nog een DVI->HDMIadaptertje erbij halen.
dCY schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:29:
Wie heeft de audio over HDMI actief..? :?
Mijn opstelling:

GA-MA78GM-S2H rev. 1.0
2x 2GB GEIL RAM
AMD 4850E
2x 750 GB RAID0
Vista Ulitmate 32-bit SP1
Alle drivers zijn de nieuwste versie, aangesloten op een Toshiba Regza 46zf355.
De HTPC is direct aangesloten op de TV, gaat niet eerst naar een reciever.

In vista blijft de status "not connected" bij de audio over de HDMI aansluiting.
De HD realtek driver (R207) instellingen kan ik niks vinden.
Ik heb ook de ATi HD HDMI-device driver (R203) geinstalleerd.

tot nu toe geen succes.
Ik gebruik het dagelijks, op een Panasonic Plasma. Zelfde OS, zelfde moederbord.

[ Voor 57% gewijzigd door psy op 23-10-2008 14:15 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.