ok ,24hz jabber ... ben thuis en m`n videokaart in ccc op 24hz gezet...ZIET ER NIET UIT !! man ,zelfs de kleuren zijn anders. Snel maar planet earth opgezet, ik zie niet echt veschil, wel iets vlieneder maar soms trekt het beeld, alsof ie een frame overslaat. de film is 23,976 frames. zou goed moeten zijn zo...nee dan maar terug naar beeld op 60hz. heb ik ook betere kleuren. pfff, volgens mij moet ik die film maar de schuld geven..
Verwijderd
Hallo iedereen , heeft iemand ervaring met nox media live case?? Ik ga mijn eerste HTPC bouwen en ik vind deze
mooier dan
, met hetzelfde hoogte 14 cm, en ook omdat deze ook Atx mobo kan. Iemand heeft deze? Heeft ook iemand GA-MA78GM-S2H incombinatie met een Phenom processor? meer plaatjes
:

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2008 08:02 . Reden: plaatjes toegevoegd ]
Mocht je deze in een tv-meubel gaan zetten houd er rekening mee dat dit een behoorlijk diepe kast (46cm) is. Heb in het verleden een Nox Media besteld, en bij de specs de breedte voor de diepte aangezien, waardoor ie niet paste.
Verwijderd
Heeft er hier iemand ervaring met de Plextor PX-B300SA Bluray lezer en DVD brander? Deze zou perfect zijn voor mijn HTPC. Past hij gewoon in een Antec Fusion case?

Verwijderd
Bedankt voor de info, als ik vergelijk met antec fusion 430 is 2,5 cm dieper,maar ik ga ook andere meubel kopen , dus dat wordt geen problem. Had je hetzelfde model of dezeNielson schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 10:19:
Mocht je deze in een tv-meubel gaan zetten houd er rekening mee dat dit een behoorlijk diepe kast (46cm) is. Heb in het verleden een Nox Media besteld, en bij de specs de breedte voor de diepte aangezien, waardoor ie niet paste.

Verwijderd
jongen installeer eens reclock, dat zorgt er automatisch voor dat je display juist wordt ingesteld..carpetburn schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 19:56:
ok ,24hz jabber ... ben thuis en m`n videokaart in ccc op 24hz gezet...ZIET ER NIET UIT !! man ,zelfs de kleuren zijn anders. Snel maar planet earth opgezet, ik zie niet echt veschil, wel iets vlieneder maar soms trekt het beeld, alsof ie een frame overslaat. de film is 23,976 frames. zou goed moeten zijn zo...nee dan maar terug naar beeld op 60hz. heb ik ook betere kleuren. pfff, volgens mij moet ik die film maar de schuld geven..
Revieuw

hier
Heb het toetsenbordje binnen werkt erg fijn.
Je houd hem vast als een joystick en er zitten schouder knoppen op om de muis te bedienen.
Tikken gaat ook goed maar dan moet je hem wel ff op je schoot leggen.
Er is goed nagedacht over het toetsenbord en de extra knoppen. Er zit bv 3 knoppen op om te knippen/plakken/kopieren.
Ontvangst is goed
Wat vind ik minder?
Toetsenbord voelt goedkoop aan.
En de ''muis'' werkt niet altijd even lekker en snel. dit komt omdat hij niet alle bewegingen registreert.
En wat helemaal jammer is dat je niet zelf je knoppen kan instellen als je de drivers installeert doen de meeste knoppen het wel maar je kan niks toewijzen.
Ik heb hem nog kunnen kopen voor $28,- maar hij is nu duurder geworden.
Die $28,- is ie zeker waard maar ik zou er zelf niet meer dan 40 euro voor betalen.
Vragen ??
Pm ze naar me en je krijgt antwoord.
Interessante config. Wat voor koeling gebruik je? Is de boel een beetje stil? Welk OS gebruik je (en 32 of 64 bits)?Rainesh schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:42:
Mijn specs:
Amd Phenom 9550 X4
4gb Geil 800mhz 4-4-4-12
3x samsung 1tb
Gigabyte 780g moederbord
samsung dvd burner
Windows Vista Ultimate x64
Antec Fusion Black behuizing
Ik speel hiermee vrijwel alles af zonder problemen. X.264, h.264, divx/xvid etc....
Mijn software:
Mediaplayer Classic Home Cinema
Powerdvd 8
Ffdshow Tryouts
AC3 Filter
Voor al mijn hd content (720p/1080p) en sd-content (xvid/divx/dvd's) gebruik ik Mediaplayer Classic home Cinema. Dit is echt een all-round programma die ook dxva2 ondersteund en dus alles hardwarematig versneld. De Powerdvd codecs worden gebruikt om mijn dvd's af te spelen en allemaal in super mooie kwaliteit ( Vector adaptive blabla setting in Catalyst Control Center). Ffd Show gebruik ik als codec voor mijn sd-content om oa post-processing etc...
AC3 Filter gebruik ik voor al mijn content om het signaal goed door te sturen naar mijn versterker. Ik heb echt ontzettend veel tijd hierin gestoken om alles perfect werkend te krijgen, maar tot nu toe werkt het echt perfect!![]()
Ik heb een tijdje een Blue-ray drive erin gehad en dat werkte ook perfect. Blue-rays speelde hij met hardware matige versnelling af!
Mijn keuze voor een amd phenom is juist vanwege de extra post-processing bij hd-content...
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Een tijd geleden, in het oude topic, heb ik mij samen met een paar anderen beziggehouden met de Silverstone GD02 kast en zijn (on)mogelijkheden.
We liepen toen tegen het probleem aan dat we niet zomaar met een passieve koeler toe konden, omdat die te hoog zijn omdat de optische drive boven de koeler geplaatst wordt. Nu heb ik op pcmag.com een review gevonden waar ze gebruik maken van ene passieve koeler van Silverstone, de SilverStone NT01 . Deze is onder ander hier verkrijgbaar. Het bijzondere van deze koeler is dat de 'ribben' van de koeler niet boven de CPU zelf komen maar ernaast. Op de review van pcmag.com ziet dat er in ieder geval veelbelovend uit!
Dus voor de mensen die geïnteresseerd zijn, bij deze!
We liepen toen tegen het probleem aan dat we niet zomaar met een passieve koeler toe konden, omdat die te hoog zijn omdat de optische drive boven de koeler geplaatst wordt. Nu heb ik op pcmag.com een review gevonden waar ze gebruik maken van ene passieve koeler van Silverstone, de SilverStone NT01 . Deze is onder ander hier verkrijgbaar. Het bijzondere van deze koeler is dat de 'ribben' van de koeler niet boven de CPU zelf komen maar ernaast. Op de review van pcmag.com ziet dat er in ieder geval veelbelovend uit!
Dus voor de mensen die geïnteresseerd zijn, bij deze!
Eh........hij schrijft toch: Windows Vista Ultimate x64Muyz schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:25:
[...]
Interessante config. .............. Welk OS gebruik je (en 32 of 64 bits)?
Weet iemand of er een low profile geluidskaart bestaat met een coaxiale SPDIF ingang? Diegene die ik gebruik is helaas te groot voor mijn nieuwe behuizing (ook na het afzagen van een gedeelte) Nu kan ik wel een sweex optical kaart kopen voor €10,00 en vervolgens een coax -> optical converter ertussen zetten, maar ik heb liever een kaart die al een coaxiale ingang heeft. (scheelt ook weer stroom verbruik/snoeren:)
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Ik weet niet hoe 'handig' je bent. Maar een optische digitale uitgang bevat een 'gewoon' elektrisch (dus coaxiaal) TTL s/pdif signaal, er wordt alleen 5Volt bijgestopt om het lichtje te laten branden.Possible schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:57:
Weet iemand of er een low profile geluidskaart bestaat met een coaxiale SPDIF ingang? Diegene die ik gebruik is helaas te groot voor mijn nieuwe behuizing (ook na het afzagen van een gedeelte) Nu kan ik wel een sweex optical kaart kopen voor €10,00 en vervolgens een coax -> optical converter ertussen zetten, maar ik heb liever een kaart die al een coaxiale ingang heeft. (scheelt ook weer stroom verbruik/snoeren:)
Kortom: een optische uitgang heeft 3 'pinnetjes': GND, S/PDIF signaal, en +5Volt dus. Die eerste 2 heb je nodig, als je die dus even traceert op een optische uitgang; even 2 draadjes erbij solderen, een coaxiale RCA/cinch female stekkertje/chassis deeltje er aan solderen en klaar is kees........
(deze 'omzetting' is makkelijker dan andersom, dan moet je nl. weer ergens 5volt vandaan halen......)
[ Voor 5% gewijzigd door kaajee op 11-10-2008 23:56 ]
Euhm nee daar ben ik niet ''handig'' in. heb echt twee linker handen wat betreft solderen. 
De nieuwe behuizing die ik nu gebruik:
Ik ben er zeer tevreden mee.
Specs:
AMD X2 4400+
1x Scythe Shuriken (lekkere stille CPU koeler)
Asus M2A-VM HDMI
2 x Sansung T6 Spinpoint 400 GB in raid 1
1x Maxtor 200 GB Sata schijf
1x 400 GB externe hardeschijf
Nu nog ff het VFD display werkend krijgen.
De nieuwe behuizing die ik nu gebruik:

Specs:
AMD X2 4400+
1x Scythe Shuriken (lekkere stille CPU koeler)
Asus M2A-VM HDMI
2 x Sansung T6 Spinpoint 400 GB in raid 1
1x Maxtor 200 GB Sata schijf
1x 400 GB externe hardeschijf
Nu nog ff het VFD display werkend krijgen.
[ Voor 67% gewijzigd door Possible op 12-10-2008 09:22 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
*Het is niet de bedoeling een link te posten met jouw V&A, daarvoor is namelijk juist V&A opgezet.
Tip: Gebruik je signature voor een link naar je V&A
Tip: Gebruik je signature voor een link naar je V&A
[ Voor 80% gewijzigd door Ginz op 13-10-2008 12:48 ]
Ik heb nu dat kleine multimedia toetsenbordje binnen.
(zie me vorige posts)
Maar ik wil de media toetsen kunnen gebruiken onder media portal.
Ze werken wel onder mediaplayer en heb de drivers geinstalleerd maar daar kan je niks mee instellen.
Het lijkt me simpel in te stellen maar kan niks vinden in mediaportal config.
Ook als ik onder configuratie scherm bij toetsenbord kijk staat er niks bij (heb vista x64).
(zie me vorige posts)
Ze werken wel onder mediaplayer en heb de drivers geinstalleerd maar daar kan je niks mee instellen.
Ook als ik onder configuratie scherm bij toetsenbord kijk staat er niks bij (heb vista x64).
Verwijderd
Heel interessant topic, heb er veel uit geleerd en denk volgende config aan te schaffen.
Microsoft Windows Vista Home Premium SP1 Home Premium, NL, OEM
Mobo: Abit I-N73HD
Vid kaart: MSI Radeon HD 4650 512 MB, PCI-e 16x
HDD: Samsung SpinPoint F1 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
Optical: AOpen Blu-Ray Black 4 X, SATA, Bulk, Zwart
Voeding: Antec Earthwatts 380 Watt , 20+24 Pins, 80 Plus Rating
Case: SilverStone SST-GD02S Zilver, Geen Voeding
Mem: Team Elite 2 GB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2
Proc: Intel Core 2 Duo E5200 2.50 GHz, 800 MHz, 2 MB, Boxed
Ik hoop hiermee alles te kunnen afspelen zelfs zonder hardware acc, tv kaart moet er nog bij kdenk een floppy dvb-S2
Zal de voeding voldoende zijn?
Ik hoop dat de case een beetje meevalt en de stock cooler niet te luid is, ik heb ook nog een stock cooler van een E6600 liggen zou die misschien ook passen en koeler zijn?
De videokaart heb ik gekozen om toch ook een beetje te gamen en 7.1 LPCM over HDMI.
aan te sluiten via denon reciever op Panny plasma.
Ik heb bespaard op mobo, hoop dat dit niet te veel gaat tegenvallen
Alle kritiek is welkom
Microsoft Windows Vista Home Premium SP1 Home Premium, NL, OEM
Mobo: Abit I-N73HD
Vid kaart: MSI Radeon HD 4650 512 MB, PCI-e 16x
HDD: Samsung SpinPoint F1 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
Optical: AOpen Blu-Ray Black 4 X, SATA, Bulk, Zwart
Voeding: Antec Earthwatts 380 Watt , 20+24 Pins, 80 Plus Rating
Case: SilverStone SST-GD02S Zilver, Geen Voeding
Mem: Team Elite 2 GB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2
Proc: Intel Core 2 Duo E5200 2.50 GHz, 800 MHz, 2 MB, Boxed
Ik hoop hiermee alles te kunnen afspelen zelfs zonder hardware acc, tv kaart moet er nog bij kdenk een floppy dvb-S2
Zal de voeding voldoende zijn?
Ik hoop dat de case een beetje meevalt en de stock cooler niet te luid is, ik heb ook nog een stock cooler van een E6600 liggen zou die misschien ook passen en koeler zijn?
De videokaart heb ik gekozen om toch ook een beetje te gamen en 7.1 LPCM over HDMI.
Ik heb bespaard op mobo, hoop dat dit niet te veel gaat tegenvallen
Alle kritiek is welkom
doe je ook alleen de kast weg?obsidian schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 12:33:
Mijn HTPC gaat weg... Voor geinteresseerden:
V&A aangeboden: Complete en up-to-date HTPC
Ik heb een vraagje over die VFDs; zit al een tijdje te zoeken maar er zijn weinig duidelijke beschrijvingen te vinden van wat die dingen nou precies kunnen laten zien. Geven ze bijvoorbeeld genoeg informatie om bijvoorbeeld vista MCE zonder scherm te bedienen als je alleen muziek op wil zetten?
Ik zit te twijfelen hoe ik mijn HTPC die ik wil bouwen precies op ga zetten. Ik neig nog om een extra klein tft-tje aan te schaffen (ging hier een paar blz terug over), maar als zo'n VFD volstaat is dat ook prima.
De kasten met ingebouwde TFT zijn mij nog wat te prijzig.
Ik zit te twijfelen hoe ik mijn HTPC die ik wil bouwen precies op ga zetten. Ik neig nog om een extra klein tft-tje aan te schaffen (ging hier een paar blz terug over), maar als zo'n VFD volstaat is dat ook prima.
Nee, die VFD-tjes doen eigenlijk verdraaid weinig. Zeker niet genoeg om niet je pc te hoeven aanzetten om hem toch enigszins te kunnen bedienen..Johnny schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:04:
Ik heb een vraagje over die VFDs; zit al een tijdje te zoeken maar er zijn weinig duidelijke beschrijvingen te vinden van wat die dingen nou precies kunnen laten zien. Geven ze bijvoorbeeld genoeg informatie om bijvoorbeeld vista MCE zonder scherm te bedienen als je alleen muziek op wil zetten?
Ze geven alleen maar weer wat voor actie er uitgevoerd is, dus bijv. welke MP3 er momenteel speelt of wel programma er op genomen wordt oid.
dat kleine t.bordje ... zie m`n vorige post.0Burner0 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 17:10:
(zie me vorige posts)

Doe gewoon ff je specs noteren.
ik vraag me alleen af waarom veel mensen die 400 als vraagprijs zien
je kunt toch niet lager bieden dan 400, dus misscihen vandaar.. ik hoef bijv alleen de kast, inhoud heb ik al, alleen in een reguliere miditower, voor die kast heb ik ook niet zo heeeel veel geld over, omdat ik liever altijd nieuw heb.. maarjah he.. das dan weer erg prijzig... och.. als ie hem los wil verkopen dan heb ik wel intressen, incl inhoud niet..obsidian schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:26:
[...]
ik vraag me alleen af waarom veel mensen die 400 als vraagprijs zienHet is toch duidelijke een veiling hoor...
Hoi allemaal,
Ik zit ook een beetje te kijken naar een HTPC en ik heb een paar vragen:
De "standaard" configuratie hier heeft de Antec Fusion Remote en het Gigabyte moederbord met 780G chipset. Nu lees ik over de laatste:
Vraag 2 gaat over opmerking 1 van de quote hierboven. Hier heb ik nog niets eerder over gehoord. Iemand enig idee waar die precies op slaat? Heb ik idd minder kwaliteit zonder een extra grafische kaart? Kan zo'n Denon AVR2808 hier nog wat in beteken aangezien die ook kan upscalen? Mijn TV is een Full HD geval overigens (Panasonic TX32-LZD85).
Vraag 3 bouwt door op de vraag die een paar posts hoger werd gesteld over de VFD. Als je de VFD niet kunt gebruiken om zonder de TV aan te zetten muziek op te zetten, heeft zo'n VFD dan uberhaupt wel veel nut of is het alleen maar een grappig ding waar je erg veel voor betaald? Vinden mensen in dit topic met VFD in hindsight dat ding het extra geld waard? Ik zou bijvoorbeeld fors kunnen besparen op de kast door zo'n Antec NSK2480 te kopen. Dan heb ik de VFD niet en ben ik ook meteen die suffe volumeknop kwijt.
Tenslotte nog een vraag over die Antec kasten. Ik kom verschillende maten tegen voor de breedte van die kast. Op de Antec site staat dat ie 44,5cm is. Klopt dit en steekt hij dus uit t.o.v. andere hifi componenten of is ie toch gewoon 42 cm?
De "standaard" configuratie hier heeft de Antec Fusion Remote en het Gigabyte moederbord met 780G chipset. Nu lees ik over de laatste:
Dat multichannel gebeuren over HDMI is me inmiddels een beetje duidelijk. Wat me alleen niet duidelijk is, is hoeveel van een gemis dit is en hoe het eventueel op te lossen is. Als ik bijvoorbeeld bij een HTPC een Denon AVR-2808 receiver heb (voorbeeld, want ik moet nog een nieuwe receiver kopen), kan ik dan op de een of andere manier die True HD naar die receiver krijgen om te decoden of moet ik dan echt een extra geluidskaart/videokaart erbij hebben? Is een versterker die alle formaten decodeert sowieso een goed idee, of decodeert je HTPC normaal DTS 5.1 etc?You can use the onboard video and save $60 and some power consumption. But you will lose:
1. Good picture quality when playing back interlaced SD and HD contents (SD and HD TV programs and DVD) when deinterlacing is done by GPU.
2. Multichannel LPCM over HDMI
Vraag 2 gaat over opmerking 1 van de quote hierboven. Hier heb ik nog niets eerder over gehoord. Iemand enig idee waar die precies op slaat? Heb ik idd minder kwaliteit zonder een extra grafische kaart? Kan zo'n Denon AVR2808 hier nog wat in beteken aangezien die ook kan upscalen? Mijn TV is een Full HD geval overigens (Panasonic TX32-LZD85).
Vraag 3 bouwt door op de vraag die een paar posts hoger werd gesteld over de VFD. Als je de VFD niet kunt gebruiken om zonder de TV aan te zetten muziek op te zetten, heeft zo'n VFD dan uberhaupt wel veel nut of is het alleen maar een grappig ding waar je erg veel voor betaald? Vinden mensen in dit topic met VFD in hindsight dat ding het extra geld waard? Ik zou bijvoorbeeld fors kunnen besparen op de kast door zo'n Antec NSK2480 te kopen. Dan heb ik de VFD niet en ben ik ook meteen die suffe volumeknop kwijt.
Tenslotte nog een vraag over die Antec kasten. Ik kom verschillende maten tegen voor de breedte van die kast. Op de Antec site staat dat ie 44,5cm is. Klopt dit en steekt hij dus uit t.o.v. andere hifi componenten of is ie toch gewoon 42 cm?
Die inderdaad. Ik kon 'm gelukkig terug doen, dus heb 'm verder niet gebruikt. Vond 'm wel een beetje blikkerig en goedkoop aandoen. Layout is natuurlijk wel apart met de voeding voorin, maar daardoor wel genoeg plek voor een volledig ATX bord bij een relatief smalle kast. Omdat echter de meest gebruikte bordjes toch mATX zijn had ik liever de voeding op z'n kant achterin gezien en de kast wat minder diep. Heb nu dit kastje los naast m'n tv-kast staan ipv erin:Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:59:
[...]
Bedankt voor de info, als ik vergelijk met antec fusion 430 is 2,5 cm dieper,maar ik ga ook andere meubel kopen , dus dat wordt geen problem. Had je hetzelfde model of deze [afbeelding] . Als je dezelfde had kan je jou ervaring delen? qua kooling, duurzamheiden, etc. Ik wil een Radeon Hd 3450 erin zetten, pas het goed?

Verwijderd
Wat je ook zou kunnen doen (gewoon losse ideeen die ik de laatste weken heb sinds mijn HTPC 'in productie omgeving' staat):kaajee schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:09:
[...]
Nee, die VFD-tjes doen eigenlijk verdraaid weinig. Zeker niet genoeg om niet je pc te hoeven aanzetten om hem toch enigszins te kunnen bedienen.
Ze geven alleen maar weer wat voor actie er uitgevoerd is, dus bijv. welke MP3 er momenteel speelt of wel programma er op genomen wordt oid.
-iTunes besturen middels je iPhone; werkt als een tierelier heb ik begrepen.
-VNC of remote desktop op je HTPC zetten en via een laptop dat ding besturen. Scheelt je sowieso 350 watt ofzo voor je plasma tv
Verwijderd
Ik wacht op de nieuws: Asus bevestigt komst Eee PC met touchscreenVerwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:20:
[...]
Wat je ook zou kunnen doen (gewoon losse ideeen die ik de laatste weken heb sinds mijn HTPC 'in productie omgeving' staat):
-iTunes besturen middels je iPhone; werkt als een tierelier heb ik begrepen.
-VNC of remote desktop op je HTPC zetten en via een laptop dat ding besturen. Scheelt je sowieso 350 watt ofzo voor je plasma tv
Mensen,
Nu de 790GX chipset redelijk verkrijgbaar is zit ik te denken om daar voor te gaan. Net iets meer juice dan de 780, en even zuinig. Samen met een leuke 65w phenom valt er een leuk presterend systeem te bouwen wat toch nog aardig stil en zuinig is.
Ik heb met de systembuilder van alternate (lekker easy) eens zitten kijken of ik een systeempje kon bouwen - maar met de Antec kasten (oa Antec New Solution NSK2480) valt geen combinatie met een 790GX kaart te maken. Nu vraag ik me af of daar een goede reden voor is, of zal dit een foutje zijn bij hen?
Kan iemand verder nog iets zinnigs zeggen over een 790GX & phenom in een HTPC kast?
Nu de 790GX chipset redelijk verkrijgbaar is zit ik te denken om daar voor te gaan. Net iets meer juice dan de 780, en even zuinig. Samen met een leuke 65w phenom valt er een leuk presterend systeem te bouwen wat toch nog aardig stil en zuinig is.
Ik heb met de systembuilder van alternate (lekker easy) eens zitten kijken of ik een systeempje kon bouwen - maar met de Antec kasten (oa Antec New Solution NSK2480) valt geen combinatie met een 790GX kaart te maken. Nu vraag ik me af of daar een goede reden voor is, of zal dit een foutje zijn bij hen?
Kan iemand verder nog iets zinnigs zeggen over een 790GX & phenom in een HTPC kast?
Ligt eraan wat je wilt.Superstoned schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:36:
Mensen,
de 780 icm een amd 4400 is al ruim voldoende om had content van zowel hdd als blueray af te spelen.
En koelt ook wat makkelijker.
Eh..............wellicht omdat er bij Alternate geen 790GX moederbord is die in de gekozen kast past??Superstoned schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:36:
............
.............

Ik zie alleen nog maar ATX moderborden en die kast van je wil een microATX boardje. Dus dan zegt Alternate: "het afzagen van je moederbord doen we niet, dat moet je zelf maar doen........."
(volgens mij is er überhaupt nog geen 790GX moederbord in mATX)
en:
Die 4400 heeft een TDP van 65Watt, is dus hetzelfde wat vraagsteller op het oog heeft. Dus koelt niet makkelijker lijkt me..........carpetburn schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:45:
[...]
Ligt eraan wat je wilt.
de 780 icm een amd 4400 is al ruim voldoende om had content van zowel hdd als blueray af te spelen.
[ Voor 20% gewijzigd door kaajee op 13-10-2008 17:16 ]
Begin eens met lezen een 15 pagina's terug en je hebt antwoorden op al je vragen.martdj schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:50:
Ik heb er een week lang iedere avond een behoorlijke studie van gemaakt wat op dit moment voor mij de ' best 'bang for bucks' combinatie was en kwam toen uit op de volgende configuratie:
AMD Phenom X4 9550
Antec Fusion Remote Black
Be Quiet! Straight Power BQT E6-400W
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 4GB (2x 2GB) DDR2
LG GH20NS10
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
Scythe Ninja Mini
Logitech Cordless Desktop EX110
Totaal ongeveer € 590,-
Voordeel is je hebt genoeg 'ruwe' processor power om 1080p file's te decoderen en vloeiend te laten weergeven zonder dat je erg afhankelijk bent van je onboard ATi Radeon HD3200. Het TDP van de AMD Phenom X4 9550 is 95W, maar door deze naar beneden te clocken naar een AMD Phenom X4 9350e wordt deze 65W ~70W. Nadeel is geen 7.1 LPCM, maar of je dit nodig hebt is aan jezelf. Je kan echter over een paar weken een ATi Radeon HD4550 met 7.1 LPCM kopen en deze in Hybrid Crosfire zetten (nu zijn er al wel (waarschijnlijk) duurdere kaarten met deze feature aanwezig). Echter voldoet nu voor de meeste zaken 5.1 DTS (over glas).
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Let wel, je krijgt geheid problemen als je een bluray of hd-dvd wil afspelen met een 2e monitor. Daar kan hdcp niet zo goed tegen. Let daarop..Johnny schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:04:
Mediacenter geeft op de VFD door waar hij mee bezig is (bv de zender/programma, of het bestand wat je afspeelt), maar je kan het niet gebruiken zonder de TV aan te zeten.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Verwijderd
Bullshit... videokwaliteit met de onboard 780G kaart is uitstekend! Zowel voor DIVX, DVD als HD...oi allemaal,
quote:
You can use the onboard video and save $60 and some power consumption. But you will lose:
1. Good picture quality when playing back interlaced SD and HD contents (SD and HD TV programs and DVD) when deinterlacing is done by GPU.
2. Multichannel LPCM over HDMI
jongen relock doet toch hetzelfde wat ik al reeds handmatig heb gedaan; display op 23,976 voor other files en 25 voor dvd(laaste niet belangerijk)Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:51:
[...]
jongen installeer eens reclock, dat zorgt er automatisch voor dat je display juist wordt ingesteld..
Het verschil met reclock is als ik terugkeer naar mijn desktop alles weer netjes op 60hz staat (geeft het mooiste beeld) verder geen verschil. beeld blijft "trekken" film is 23,976 fps.cpu staat op 40%.
Niemand hier met een ati3200 icm samsung serie 6 ?
je hebt gelijk , de 4850e ipv een phenom dan maar ?carpetburn schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:45:
[...]
Ligt eraan wat je wilt.
beste tweakers, omdat ik laatst een lcd televisie heb aangeschaft die 1080p en truemovie 24p ondersteunt, ben ik van plan om hier een HTPC aan te hangen die genoeg kracht heeft om moeiteloos 1080p materiaal te streamen naar de televisie. Nou wil ik als student proberen om dit project zoveel mogelijk in de hand te houden qua kosten, ik heb al een aardige configuratie gevonden.
Klik
Nu vraag ik me af of het verstandig zou zijn om de intel configuratie te vervangen door een dual core amd systeem, dat zou namelijk nog eens zo'n 100 euro besparen op dit systeem. het systeem zal draaien op een kale XP versie, wat systeem resources zal besparen.
zal dit voldoende zijn om 1080p vloeiend af te kunnen spelen?
edit: ik zie in de bestbuy guide van mei (linkje) dat een hd videokaart helemaal niet nodig is als het mobo een goede chipset heeft die hd kan outputten
ik ga verder met dit systeem
Klik
Nu vraag ik me af of het verstandig zou zijn om de intel configuratie te vervangen door een dual core amd systeem, dat zou namelijk nog eens zo'n 100 euro besparen op dit systeem. het systeem zal draaien op een kale XP versie, wat systeem resources zal besparen.
edit: ik zie in de bestbuy guide van mei (linkje) dat een hd videokaart helemaal niet nodig is als het mobo een goede chipset heeft die hd kan outputten
[ Voor 14% gewijzigd door Xanthium op 13-10-2008 21:16 ]
Ajb, je hoeft echt niet alle pagina's van dit topic te lezen (is best aardig en zeer nuttig leesvoer btw), maar een paar is al genoeg om al je antwoorden te vinden....Xanthium schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:07:
beste tweakers, omdat ik laatst een lcd televisie heb aangeschaft die 1080p en truemovie 24p ondersteunt, ben ik van plan om hier een HTPC aan te hangen die genoeg kracht heeft om moeiteloos 1080p materiaal te streamen naar de televisie. Nou wil ik als student proberen om dit project zoveel mogelijk in de hand te houden qua kosten, ik heb al een aardige configuratie gevonden.
Klik
edit: ik zie in de bestbuy guide van mei (linkje) dat een hd videokaart helemaal niet nodig is als het mobo een goede chipset heeft die hd kan outputtenik ga verder met dit systeem
(dan zul je er ook achter komen dat je mi. een paar verkeerde/dure/overbodige keuzes maakt)
(de waarschuwing is bij dit topic weg gelaten maar volgens mij was het niet de bedoeling om 'wat vinden jullie van mijn config-lijstjes' te plaatsen)
[ Voor 9% gewijzigd door kaajee op 13-10-2008 21:30 ]
op een zware videokaart na, wat zouden dan de verkeerde keuzes zijn? (ik denk dat de processor idd wel wat overkill is...) maar blijf je dan niet het probleem houden dat een "losse" videokaart een stuk betere beeldweergave heeft (qua scherpte, kleurendiepte) dan een onboard device?kaajee schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:18:
[...]
Ajb, je hoeft echt niet alle pagina's van dit topic te lezen (is best aardig en zeer nuttig leesvoer btw), maar een paar is al genoeg om al je antwoorden te vinden....
(dan zul je er ook achter komen dat je mi. een paar verkeerde/dure/overbodige keuzes maakt)
(de waarschuwing is bij dit topic weg gelaten maar volgens mij was het niet de bedoeling om 'wat vinden jullie van mijn config-lijstjes' te plaatsen)
Na veel lezen heb ik dan toch ook besloten om een htpc in te richten voor thuis, de normale pc gaat de deur uit en wordt verkocht aan een vriend of anders marktplaats.
Dit is mn setup, te bestellen bij Azerty, graag op of aanmerkingen mocht er iets niet goed zijn, dit is mn eerste htpc.
Sapphire Radeon HD4850,GDDR3
Cooler Master V8Id
Zalman ZM600-HP, 600 Watt,
Zalman HD160XTPLUS Zwart
OCZ OCZ2P10664GK,4096MB, 1066MHz, 2x,
Intel Core 2 Quad Q9550,Boxed, Q9550,
Samsung Spinpoint F1,7200RPM, SATA II,
Asus P5Q Deluxe,Retail
Ga het voornamelijk gebruiken voor hd films, h.264 & x.264, mogenlijk hd of bluray films en misschien mocht ik het leuk vinden nog wat gamen in de toekomst (game nu op een Ps3)
Wat ie moet zijn is voornamelijk stil en snel, qua prijs kom ik uit zo rond de 1600 euri..
Dit is mn setup, te bestellen bij Azerty, graag op of aanmerkingen mocht er iets niet goed zijn, dit is mn eerste htpc.
Sapphire Radeon HD4850,GDDR3
Cooler Master V8Id
Zalman ZM600-HP, 600 Watt,
Zalman HD160XTPLUS Zwart
OCZ OCZ2P10664GK,4096MB, 1066MHz, 2x,
Intel Core 2 Quad Q9550,Boxed, Q9550,
Samsung Spinpoint F1,7200RPM, SATA II,
Asus P5Q Deluxe,Retail
Ga het voornamelijk gebruiken voor hd films, h.264 & x.264, mogenlijk hd of bluray films en misschien mocht ik het leuk vinden nog wat gamen in de toekomst (game nu op een Ps3)
Wat ie moet zijn is voornamelijk stil en snel, qua prijs kom ik uit zo rond de 1600 euri..
Die Arctic Freezer 7 Pro ga je niet in je case krijgen (als je hem wilt sluiten tenminste).Xanthium schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:07:
Klik
edit: ik zie in de bestbuy guide van mei (linkje) dat een hd videokaart helemaal niet nodig is als het mobo een goede chipset heeft die hd kan outputtenik ga verder met dit systeem
Kijk eens naar het systeem wat ik heb samengesteld:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/30884329#30884329
Dat heb je voor € 590,-. Dan kan je er in principe nog een proc van € 50,- in gooien, een kleiner HDD kan ook € 50,- schelen, en de goedkopere variant van de GA78GPM-DS2H, scheelt ook € 20,-. En je zit rond de € 470,- voor een leuk HTCP systeempje.
[ Voor 15% gewijzigd door Jumpman op 13-10-2008 22:26 ]
Verwijderd
Ik ben ook aan het denken om in de nabije toekomst een htpc aan te schaffen. Ik heb het gevoel dat de hardware wel zal lukken, maar waar ik in dit topic bijvoorbeeld niet zoveel over lees is over de software.
Ik heb eigenlijk 2 eisen aan de software. 1) het moet simpel zijn (mijn vriendin moet er ook mee overweg kunnen), 2) het moet zo snel mogelijk opstarten (net als een ander apparaat wil ik op de knop drukken en kunnen spelen zonder het gevoel te hebben te moeten wachten). Ook omdat ik er al wat ervaring mee heb, leek XBMC me eigenlijk wel wat en dan vooral de Live variant. Daar wordt min of meer gesuggereerd dat opstarten met XBMC live erg snel is en vooral afhangt van de P.O.S.T.. Alleen, onder Linux heb je een probleem met Blu Ray: dat gaat dus niet lukken.
Hoe ervaren andere mensen met een htpc de opstarttijd? Is dat wat jullie betreft een factor? Zo niet dan zou ik XBMC wellicht ook kunnen gebruiken met Windows. Is een blu ray capabel programma als PowerDVD op te starten vanuit XBMC of een van de andere mediacenters? Of als opstart-tijd wel een issue is, zou ik dan misschien beter de htpc dual-boot kunnen maken? Kun je dan wellicht de pc zo configureren dat je met de remote kunnen kiezen wat ik wil booten (bijv door knop inhouden)?
Iemand ervaring hiermee? Zijn er sowieso vergelijkende ervaringen met iets als XBMC of andere mediacenter software?
Wellicht nog een optie is misschien een PS3 aanschaffen, alleen als multimedia machine. Maar dan heb je naast een kleine harde schijf wellicht weer codec problemen met films van het Web in bijvoorbeeld mkv of quicktime formaat.
Wat een dilemma's.
Ik heb eigenlijk 2 eisen aan de software. 1) het moet simpel zijn (mijn vriendin moet er ook mee overweg kunnen), 2) het moet zo snel mogelijk opstarten (net als een ander apparaat wil ik op de knop drukken en kunnen spelen zonder het gevoel te hebben te moeten wachten). Ook omdat ik er al wat ervaring mee heb, leek XBMC me eigenlijk wel wat en dan vooral de Live variant. Daar wordt min of meer gesuggereerd dat opstarten met XBMC live erg snel is en vooral afhangt van de P.O.S.T.. Alleen, onder Linux heb je een probleem met Blu Ray: dat gaat dus niet lukken.
Hoe ervaren andere mensen met een htpc de opstarttijd? Is dat wat jullie betreft een factor? Zo niet dan zou ik XBMC wellicht ook kunnen gebruiken met Windows. Is een blu ray capabel programma als PowerDVD op te starten vanuit XBMC of een van de andere mediacenters? Of als opstart-tijd wel een issue is, zou ik dan misschien beter de htpc dual-boot kunnen maken? Kun je dan wellicht de pc zo configureren dat je met de remote kunnen kiezen wat ik wil booten (bijv door knop inhouden)?
Iemand ervaring hiermee? Zijn er sowieso vergelijkende ervaringen met iets als XBMC of andere mediacenter software?
Wellicht nog een optie is misschien een PS3 aanschaffen, alleen als multimedia machine. Maar dan heb je naast een kleine harde schijf wellicht weer codec problemen met films van het Web in bijvoorbeeld mkv of quicktime formaat.
Wat een dilemma's.
Welnee alsof het verschil zo groot is. Bij mij ziet SD (bv via FloppyDTV of DVD) en HD (720p en 1080p) er retestrak uit. Briljant beeld, hoog contrast, zeer scherp, en deinterlacing heb ik me nog nooit mee bezig gehouden! Er is absoluut niets te zien van matige deinterlacing ofzo.Xanthium schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:38:
[...]
op een zware videokaart na, wat zouden dan de verkeerde keuzes zijn? (ik denk dat de processor idd wel wat overkill is...) maar blijf je dan niet het probleem houden dat een "losse" videokaart een stuk betere beeldweergave heeft (qua scherpte, kleurendiepte) dan een onboard device?
Ja als je de analoge tuner gebruikt in de Panasonic plasma, dan zie je wat matige deinterlacing is. Maar HTPC via de 780G chipset, alleen onboard, TOP.
Oh ja en ik heb zelfs voldoende aan een X2 3800 EE voor al mijn 1080p bestanden...
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
en is een amd x2 4840e of (iets) minder snel ook geschikt voor het decoden van h264? ik begreep dat dit een codec is die continu aan verandering onderhevig is. ik heb erg veel 1080p materiaal met deze compressiepsy schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:29:
[...]
Welnee alsof het verschil zo groot is. Bij mij ziet SD (bv via FloppyDTV of DVD) en HD (720p en 1080p) er retestrak uit. Briljant beeld, hoog contrast, zeer scherp, en deinterlacing heb ik me nog nooit mee bezig gehouden! Er is absoluut niets te zien van matige deinterlacing ofzo.
Ja als je de analoge tuner gebruikt in de Panasonic plasma, dan zie je wat matige deinterlacing is. Maar HTPC via de 780G chipset, alleen onboard, TOP.
Oh ja en ik heb zelfs voldoende aan een X2 3800 EE voor al mijn 1080p bestanden...
En toen wilde ik ook een HTPC
...
Maar dan ook gelijk om van die achterlijke DVD's af te komen. Ik werd er een beetje gek van dat er af en toe blokjes kwamen bij het afspelen van DVD's. Was daarom al van LiteOn naar Samsung brander gegaan en van Philips naar Verbatim. Het is wel minder als ik op 4x brand maja dat is ook niet de bedoeling.
Omdat ik een usenet accountje heb en weleens HD content download wil ik dus een HTPC hebben die daar gewoon uitstekend in is.
Wat hangt er aan:
Sharp LC32X20 (1080p)
Onkyo HT-R508
UPC Digital
En wat het zou moeten worden:
GigaByte EP45-DS3R
Intel Core2Duo E8400
6x1TB Samsung SpinPoint F1 / Western Digital Caviar GP in RAID5
GigaByte GeForce 9600GT
2x2GB Kingston DDR2
Antec NSK6580 Black
Antec Multimedia Station Premier
De HQV HD benchmarks komt de GeForce 9600GT in ieder geval met lof door heen, een Intel G45 blijft daar volgens mij helaas hangen... Het lijkt mij allemaal een beetje flink overkill maar wat ik zelf van Nvidia PureVideo heb gezien bevalt me wel en goed decoden van full HD content is eigenlijk ook wel een grote pre.
Heeft er iemand soms ervaring met de G45 chipset die toch een ander beeld geven (Intel ClearVideo) en CPU belasting voor 1080p content... Oja die Veris Multimedia Station ziet er erg gaaf uit, maar die is no zoooo nieuw daar is vast niemand bekend mee?
Maar dan ook gelijk om van die achterlijke DVD's af te komen. Ik werd er een beetje gek van dat er af en toe blokjes kwamen bij het afspelen van DVD's. Was daarom al van LiteOn naar Samsung brander gegaan en van Philips naar Verbatim. Het is wel minder als ik op 4x brand maja dat is ook niet de bedoeling.
Omdat ik een usenet accountje heb en weleens HD content download wil ik dus een HTPC hebben die daar gewoon uitstekend in is.
Wat hangt er aan:
Sharp LC32X20 (1080p)
Onkyo HT-R508
UPC Digital
En wat het zou moeten worden:
GigaByte EP45-DS3R
Intel Core2Duo E8400
6x1TB Samsung SpinPoint F1 / Western Digital Caviar GP in RAID5
GigaByte GeForce 9600GT
2x2GB Kingston DDR2
Antec NSK6580 Black
Antec Multimedia Station Premier
De HQV HD benchmarks komt de GeForce 9600GT in ieder geval met lof door heen, een Intel G45 blijft daar volgens mij helaas hangen... Het lijkt mij allemaal een beetje flink overkill maar wat ik zelf van Nvidia PureVideo heb gezien bevalt me wel en goed decoden van full HD content is eigenlijk ook wel een grote pre.
Heeft er iemand soms ervaring met de G45 chipset die toch een ander beeld geven (Intel ClearVideo) en CPU belasting voor 1080p content... Oja die Veris Multimedia Station ziet er erg gaaf uit, maar die is no zoooo nieuw daar is vast niemand bekend mee?
Speed kills, but beauty lives forever...
Verwijderd
Na wat onderzoek heb ik het volgende samengesteld:
Nu heb ik op een youtube review gezien dat er een Nexus NHP-2200 chipset koeler word gebruikt om een C2D Intel T5600 1.83 2mb (34 W TDP Notebook processor) Passief te koelen. Hier worden er 2 gebruikt in de video. (Niet alleen voor de C2D)
Is zoiets ook mogelijk met de AMD 5050e? Of word dat veel aanpassen? Het liefst wil ik passief gaan koelen en is de ruimte beperkt. Welke koeler zou er anders in aanmerking komen?
Zou je de boxed koeler kunnen gebruiken om passief te koelen? Er draait wel een 80mm Nexus fan in de case die je kan verstellen. (Zie de video.)
Ik heb er al flink wat gezocht die passief goed presteren. Zou anders een Scythe Ninja Mini bijvoorbeeld passen? (Hoewel die niet echt mini is).
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Athlon X2 5050e | € 72,53 | € 72,53 |
1 | J&W Minix 780G-SP128MB | € 155,- | € 155,- |
1 | Kingston KVR800D2S5K2/4G | € 49,02 | € 49,02 |
1 | Nexus FSP150-AAA Externe Power Adapter, Origineel (150W) | € 42,50 | € 42,50 |
1 | Nexus NHP-2200 Heatpipe Chipset Cooler | € 10,82 | € 10,82 |
1 | Nexus PSB-1000 DC-to-DC Converter For Psile PSB-1000 | € 35,40 | € 35,40 |
1 | Nexus Psile 10A (m-ITX, Geen PSU, Zilver) | € 185,50 | € 185,50 |
1 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 91,99 | € 91,99 |
Importeren | Totaal | € 642,76 |
Nu heb ik op een youtube review gezien dat er een Nexus NHP-2200 chipset koeler word gebruikt om een C2D Intel T5600 1.83 2mb (34 W TDP Notebook processor) Passief te koelen. Hier worden er 2 gebruikt in de video. (Niet alleen voor de C2D)
Is zoiets ook mogelijk met de AMD 5050e? Of word dat veel aanpassen? Het liefst wil ik passief gaan koelen en is de ruimte beperkt. Welke koeler zou er anders in aanmerking komen?
Zou je de boxed koeler kunnen gebruiken om passief te koelen? Er draait wel een 80mm Nexus fan in de case die je kan verstellen. (Zie de video.)
Ik heb er al flink wat gezocht die passief goed presteren. Zou anders een Scythe Ninja Mini bijvoorbeeld passen? (Hoewel die niet echt mini is).
Voor mij geld hetzelfde, ik ben bezig met het vergaren van informatie en voor audio bediening wil ik mijn TV niet aanzetten.psy schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 20:00:
[...]
Let wel, je krijgt geheid problemen als je een bluray of hd-dvd wil afspelen met een 2e monitor. Daar kan hdcp niet zo goed tegen. Let daarop.
Mediacenter geeft op de VFD door waar hij mee bezig is (bv de zender/programma, of het bestand wat je afspeelt), maar je kan het niet gebruiken zonder de TV aan te zeten.
a) Bestaat er niet iets of is er iets te doen met de combinatie van een programmeerbare AB (logitech) en een plugin (mediaportal) voor de VFD (of LCD) bediening?? VB op de AB audio selecteren en dan 1e directory
entry op het scherm krijgen. en met verschillende toetsen 10 of 100 directory's vooruit springen.
b) simpele software voor PDA (bluetooth) welke alleen audiolijst laat zien waarna je als gebruiker album selecteerd gevolgd door play
c) andere oplossing met mini LCD waarmee je geen problemen krijgt als je HD gaat afspelen op je hoofdscherm .
Er zijn blijkbaar meerdere mensen die hun audio gedeelte niet willen bedienen via hun TV, komt het erop neer dat uiteindelijk toch iedereen zijn audio wel bedient via zijn TV.
"b) simpele software voor PDA (bluetooth) welke alleen audiolijst laat zien waarna je als gebruiker album selecteerd gevolgd door play"
Je zou Salling Clicker kunnen proberen (al weet ik niet of die bleutooth ondersteunen)
Je zou Salling Clicker kunnen proberen (al weet ik niet of die bleutooth ondersteunen)
Verwijderd
Ik heb alleen ervaring met Vista Media Center (VMC). Als ik mijn HTPC afsluit kies ik voor de slaapstand. Het opnieuw wakker worden is dan een kwestie van seconden. Hoe je VMC wilt afsluiten kies je in het menu, dus hoef je niet noodzakelijk ook in je afstandbediening te programmeren. Verder is VMC stabiel, en zeer eenvoudig te bedienen. Blu-ray kijken gaat bij mij ook via power-dvd, die automatisch opstart als je een blu-ray schijf in de htpc legt. Vervolgens is de bediening wel een "probleem" dat werkt niet op mijn afstandbediening, dus moet ik met een draadloos keyboard ff aan de slag. Maar ook hier zijn denk ik wel oplossingen voor. Heb ik me nog niet zo in verdiept.Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:22:
Ik ben ook aan het denken om in de nabije toekomst een htpc aan te schaffen. Ik heb het gevoel dat de hardware wel zal lukken, maar waar ik in dit topic bijvoorbeeld niet zoveel over lees is over de software.
Wat een dilemma's.
Wat de PS3 betreft. Die was voor mij de aanleiding om een HTPC aan te schaffen! Ja het is een goed apparaat die PS3 voor relatief weinig geld heb je een gameconsole, blu-ray speler met veel multimedia functionaliteit. Maar je kan er geen tv mee kijken of opnemen. En idd als je HD films download word ik in ieder geval knettergek van het omzetten van films zodat de PS3 ze eindelijk slikt, er zijn mensen die dan met het omzetten zelfs genoegen nemen met slechts stereo geluid. Dat is voor mij dus not-done. Voor mij een reden om toch te gaan voor een HTPC. En daar heb ik tot de dag van vandaag geen spijt van.
Maar als je meer over de PS3 als mediacenter wilt lezen, daar is ook een apart forum over.
Succes met je keuze.
Verwijderd
Ik heb dus een OrigenAE kast met een lcd touchscreen erin. Dat is voor mij de beste oplossing. Idd wel het HDCP probleem met het afspelen van een blu-ray disc (en alleen in dat geval!). Maar ik kreeg hier een bericht dat daar wellicht een oplossing voor is middels een tooltje. Ik heb dat bericht voor mezelf apart gezet, nog geen tijd gehad om het te testen. Maar zoek ff in dit forum, vind je het wel terug.brailroad schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 01:30:
[...]
Voor mij geld hetzelfde, ik ben bezig met het vergaren van informatie en voor audio bediening wil ik mijn TV niet aanzetten.
a) Bestaat er niet iets of is er iets te doen met de combinatie van een programmeerbare AB (logitech) en een plugin (mediaportal) voor de VFD (of LCD) bediening?? VB op de AB audio selecteren en dan 1e directory
entry op het scherm krijgen. en met verschillende toetsen 10 of 100 directory's vooruit springen.
b) simpele software voor PDA (bluetooth) welke alleen audiolijst laat zien waarna je als gebruiker album selecteerd gevolgd door play
c) andere oplossing met mini LCD waarmee je geen problemen krijgt als je HD gaat afspelen op je hoofdscherm .
Er zijn blijkbaar meerdere mensen die hun audio gedeelte niet willen bedienen via hun TV, komt het erop neer dat uiteindelijk toch iedereen zijn audio wel bedient via zijn TV.
Ik heb een HTPC gerelateerde vraag 
Kun je met een omgebouwde Xbox 1 met XBMC, de files afspelen die de HTPC genereert als je TV programma's opneemt, zodat ik in de slaapkamer de opnames kan streamen van de HD van de HTPC? Dit is nogal cruciaal voor mij, dat is namelijk (naast HD content) dé reden dat ik zo'n ding wil aanschaffen.
Kun je met een omgebouwde Xbox 1 met XBMC, de files afspelen die de HTPC genereert als je TV programma's opneemt, zodat ik in de slaapkamer de opnames kan streamen van de HD van de HTPC? Dit is nogal cruciaal voor mij, dat is namelijk (naast HD content) dé reden dat ik zo'n ding wil aanschaffen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Bedankt voor de info!Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 07:35:
[...]
Ik heb alleen ervaring met Vista Media Center (VMC). Als ik mijn HTPC afsluit kies ik voor de slaapstand. Het opnieuw wakker worden is dan een kwestie van seconden. Hoe je VMC wilt afsluiten kies je in het menu, dus hoef je niet noodzakelijk ook in je afstandbediening te programmeren. Verder is VMC stabiel, en zeer eenvoudig te bedienen. Blu-ray kijken gaat bij mij ook via power-dvd, die automatisch opstart als je een blu-ray schijf in de htpc legt. Vervolgens is de bediening wel een "probleem" dat werkt niet op mijn afstandbediening, dus moet ik met een draadloos keyboard ff aan de slag. Maar ook hier zijn denk ik wel oplossingen voor. Heb ik me nog niet zo in verdiept.
...
De HTPC gebruikt toch energie als je hem in slaapstand zet? Als dat zo is, is deze hoeveelheid energie dan vergelijkbaar met de stand-by van veel van je andere apparaten? Als dat enigszins vergelijkbaar is is dat misschien inderdaad ook wel een goede mogelijke optie.
offtopic
Een wat andere discussie, maar toch vind ik het erg scheef dat ik eigenlijk gedwongen wordt om een Vista of WMC licentie (ca 90 euro) aan te schaffen en ook nog een PowerDVD licentie (50 dollar) aan te schaffen om eerlijk (duur) gekochte Blu Ray schijfje te kunnen bekijken, terwijl als ik voor de verder prima gratis Linux variant ga er geen enkele manier is om die gekochte media te bekijken behalve door op minder legale manier DRM uit die films te slopen. Ik ben niet te beroerd om geld uit te geven aan goede software hoor, maar zoveel geld uit te moeten geven en daardoor ook nog flink beperkt worden in je keuze (voor even goede vrije software) stimuleert volgens mij piraterij nogal.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:00:
[...]
Een wat andere discussie, maar toch vind ik het erg scheef dat ik eigenlijk gedwongen wordt om een Vista of WMC licentie (ca 90 euro) aan te schaffen en ook nog een PowerDVD licentie (50 dollar) aan te schaffen om eerlijk (duur) gekochte Blu Ray schijfje te kunnen bekijken, terwijl als ik voor de verder prima gratis Linux variant ga er geen enkele manier is om die gekochte media te bekijken behalve door op minder legale manier DRM uit die films te slopen. Ik ben niet te beroerd om geld uit te geven aan goede software hoor, maar zoveel geld uit te moeten geven en daardoor ook nog flink beperkt worden in je keuze (voor even goede vrije software) stimuleert volgens mij piraterij nogal.
Volgens mij heeft dat meer te maken dat uit vanuit de hoek van MPC(-HC) en VLC nog weinig aandacht besteedt is aan het afspelen van blu-ray discs en niet dat er een conspiracy is van hoge pieten zijn die zeggen dat je windows en powerdvd móét kopen als je blu-ray wilt afspelen.Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:00:
offtopic
AnyDVD HD kan beveiliging van blu-ray discs weghalen. Dat moet dan geintegreerd worden met een van die spelers. Daarnaast mist VLC iig een aantal van de nieuwe geluidscodecs die ook nodig zijn.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Je wordt niet gedwongen. Je hebt hoe dan ook een OS nodig, en als je windows wilt draaien betekent dat dat je 90 euro moet uitgeven. Het voordeel is dat bij Vista daar gewoon Windows Media Center bij zit. Je kan ook voor Media Portal gaan, die is gratis, maar dan moet je nog steeds Windows hebben. Dat Linux geen DRM films aan kan is mijn inziens een zwakte van Linux (naast dat het een hel is om te configureren). Daarom zit je redelijk vast aan Windows... en ja dat kost geld.Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:00:
offtopic
Het enige wat je dan nog nodig hebt is een H.264 decoder. Je heb daar genoeg keuzes; Power DVD is er een van, maar CoreAVC kan bijvoorbeeld ook. Je kan ook goedkoop doen en de codecs van Media Player Classic Homecinema installeren. Die zijn open-source, gratis, hebben ondersteuning voor DXVA en zijn ook beschikbaar in 64-bit; wat mij betreft de beste keuze. Je bent dus niet verplicht om PowerDVD te kopen, er zijn alternatieven
Correct me if i'm wrong.
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Je hebt gelijk, er zijn alternatieven maar ik deel de frustratie dat als je 'netjes' BlueRay koopt ipv download en deze 'gewoon' wilt afspelen je dure blueray drive op je legale MCE deze het niet doet...
Iemand die illegaal download krijgt alle wel aan de praat... Is niet helemaal zoals het zou moeten zijn...
Iemand die illegaal download krijgt alle wel aan de praat... Is niet helemaal zoals het zou moeten zijn...
Verwijderd
Enne ... ik zou ook zo graag mediaportal gebruiken.... maar je staat zelf niet achter die configuratie als je 2 floppyDTV's hebt. Dat heb je me ooit toevertrouwd.... of zijn er inmiddels nieuwe ontwikkelingen??ThaClown schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:39:
Je hebt gelijk, er zijn alternatieven maar ik deel de frustratie dat als je 'netjes' BlueRay koopt ipv download en deze 'gewoon' wilt afspelen je dure blueray drive op je legale MCE deze het niet doet...
Stabiliteit is voor mij zeer belangrijk! (Gebruik mijn HTPC ook echt alleen als mediacenter, en verder niks)
Verwijderd
Als ik het goed begrijp wordt de DRM beveiliging op zowel DVD (CSS) als Blu Ray (AACS) beheerd door copy control assocations (bijv). Mogelijkheden voor afspelen van content met deze beveiliging is alleen voorbehouden aan producenten van goedgekeurde hardware (en software) en zeker geen open source producten.Ramon schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:31:
[...]
Volgens mij heeft dat meer te maken dat uit vanuit de hoek van MPC(-HC) en VLC nog weinig aandacht besteedt is aan het afspelen van blu-ray discs en niet dat er een conspiracy is van hoge pieten zijn die zeggen dat je windows en powerdvd móét kopen als je blu-ray wilt afspelen.
AnyDVD HD kan beveiliging van blu-ray discs weghalen. Dat moet dan geintegreerd worden met een van die spelers. Daarnaast mist VLC iig een aantal van de nieuwe geluidscodecs die ook nodig zijn.
Daarom dat er ook zo'n gedoe was toen DeCSS uitkwam dat de CSS copy protectie uitbrak. Daarom ook dat de meeste Linux distributies standaard geen ondersteuning hebben voor dit soort formaten. Niet goedgekeurde DVD en Blu Ray support schendt naast sommige patenten de DMCA en kan dus zelfs strafbaar zijn in bijvoorbeeld de States. Geen ondersteuning in open source producten is dus niet omdat de makers van die open source producten lui zijn.
Maar zoals ik eerder zei, dat stuk van mijn bericht was offtopic. Typisch dat daar juist de meeste respons op komt. Maar wellicht dat dit topic daar toch niet geschikt voor is.
Slaapstand in Vista is bij mij een paar Watt, erg weinig. Het enige wat niet echt lekker gaat is het weer in slaap sukkelen, en het ontwaken levert bij mij vaak geen beeld op. Beetje irritant.
Voor mensen die een makkelijk bediening willen (voor de vrouw) en geen gesodemieter willen, raad ik sterk aan om 'gewoon' Mediacenter te gebruiken. Het heeft zijn nukken, maar is verdomd stabiel, zeer gebruikersvriendelijk en de WAF is zeer hoog! Ik spreek uit ervaring
Oh ja over dat VFD verhaal en de bediening zonder TV. Ik zou er geen energie in steken. Gebruik gewoon de TV (koop desnoods een zuinige LCD ipv een plasma) voor de bediening, of koop een case met LCD (hoge patsfactor) en gebruik voorlopig even geen bluray en alleen MKV's.
Voor mensen die een makkelijk bediening willen (voor de vrouw) en geen gesodemieter willen, raad ik sterk aan om 'gewoon' Mediacenter te gebruiken. Het heeft zijn nukken, maar is verdomd stabiel, zeer gebruikersvriendelijk en de WAF is zeer hoog! Ik spreek uit ervaring
Oh ja over dat VFD verhaal en de bediening zonder TV. Ik zou er geen energie in steken. Gebruik gewoon de TV (koop desnoods een zuinige LCD ipv een plasma) voor de bediening, of koop een case met LCD (hoge patsfactor) en gebruik voorlopig even geen bluray en alleen MKV's.
offtopic:
WAF
WAF
[ Voor 19% gewijzigd door psy op 14-10-2008 10:05 ]
De WAF factor is voor mij idd ook een argument om voor Vista en WMC te gaan.psy schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:02:
[...]
[...]
offtopic:
WAF
//Offtopic: Mooie term trouwens dat WAF. Ken de hem nog niet. tnnx
Iemand nog een antwoord voor mijn vraag, voordat dit weer helemaal wegzakt? 
Arfman schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 08:59:
Ik heb een HTPC gerelateerde vraag
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Xbox XBMC speelt vrijwel alle SD formaten af. Het gaat er dus om of je HTPC opneemt in een formaat wat vervolgens via SMB weer beschikbaar is en dat hangt volgens mij af van je TV kaart. Als die bijvoorbeeld een nette MPEG2 of MPEG4 stream ervan bakt, dan lijkt me dat het prima moet werken.Arfman schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:06:
[...]
Dit is zuiver theoretisch overigens, want ik heb wel een Xbox, maar nog geen HTPC
Verwijderd
Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen. Ik heb nog een extra foto bijgevoegd:Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 00:56:
Na wat onderzoek heb ik het volgende samengesteld:
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Athlon X2 5050e € 72,53 € 72,53 1 J&W Minix 780G-SP128MB € 155,- € 155,- 1 Kingston KVR800D2S5K2/4G € 49,02 € 49,02 1 Nexus FSP150-AAA Externe Power Adapter, Origineel (150W) € 42,50 € 42,50 1 Nexus NHP-2200 Heatpipe Chipset Cooler € 10,82 € 10,82 1 Nexus PSB-1000 DC-to-DC Converter For Psile PSB-1000 € 35,40 € 35,40 1 Nexus Psile 10A (m-ITX, Geen PSU, Zilver) € 185,50 € 185,50 1 Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB € 91,99 € 91,99 Importeren Totaal € 642,76
[video]

Weet iemand of de Vista View Saber 2020 tv kaart gaat werken onder Vista x64 met 4gb geheugen???
Heb je al gekeken op de site? Daar staat letterlijk in de FAQ dat er geen 64 bits drivers zijn....
edit:
Ik kijk te snel, verkeerd type. De kaart die jij bedoeld heeft wel problemen met 64 Vista icm 4 GB. Er staat niets vermeld over XP, maar waag er eens een mailtje aan
Ik kijk te snel, verkeerd type. De kaart die jij bedoeld heeft wel problemen met 64 Vista icm 4 GB. Er staat niets vermeld over XP, maar waag er eens een mailtje aan
[ Voor 48% gewijzigd door Question Mark op 14-10-2008 18:58 ]
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Mooi systeempje. Ik heb er ook ooit naar gekeken, maar ben tot de conclusie gekomen dat je voor minder geld een krachtiger ATX systeem kan krijgen. Ik heb uiteindelijk voor de SilverStone LC04 gekozen, dat is een compacte ATX kast die niet diep is.Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:03:
[...]
Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen. Ik heb nog een extra foto bijgevoegd:
[afbeelding]
Een ding kan ik je zelf wel vertellen, een Scythe Ninja Mini gaat niet passen. Dat kan je op dat plaatje ook al zien. Een Minja is 11,5 cm hoog. Die fan op dat plaatje is een 80mm fan. Je hebt dus minimaal 3,5 cm extra nodig vanaf je socket tot aan de bovenkant. Dat gaat niet lukken.
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

hier
HD content zal de Xbox 1 niet trekken.Arfman schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:06:
[...]
Je kunt wel de extender software installeren.
Dan kun je via je Xbox 1 bijna alles doen wat je met een HTPC (met MCE2005) ook kunt doen.
Vandaag weer opnieuw geïnstalleerd en het werkt best leuk.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
Al een tijd volg ik dit topic en ben nu van plan om een HTPC samen te gaan stellen. Afgelopen week heb ik mijn PC eens aangesloten op mijn LCD TV (de Philips 37PFL9603). Nu viel mij op dat bij het afspelen van HD materiaal (1080p) het beeld nogal vlekkerig overkwam (vooral de achtergrond). Aangezien mijn LCD het nieuwste type van Philips is, ga ik er niet vanuit dat het aan de TV ligt. Ik ben ervan overtuigd dat dat te maken heeft met mijn processor en/of videokaart. Maar voordat ik een HTPC ga samenstellen wil ik toch graag weten of je van die 'vlekken' af bent.
Nu heb ik de volgende configuratie:
- Amd Athlon 64 X2 3800+ Manchester S939 2.0ghz 2x512kb
- Arctic Cooling Freezer 64 Pro Socket 939
- Asrock 939dual-sata2 M1695 Pci-e S939
- Asus Geforce 7600 Gs 256mb Ddr2 Pci-e 1xdvi En7600gs Silent Htd 256m
- Kingston 512mb Pc3200 Ddr Cl3 Kvr400x64c3a/512 (512mb,PC3200,DDR400,1,3.0)
- Maxtor Maxline3 300gb Sata2 7200rpm 16mb. Ncq
- Nec Nd-4571 16x Dual-layer Labelflash Zwart
Is het logisch dat HD content niet vlekkeloos wordt afgespeeld op mijn LCD?
Nu heb ik de volgende configuratie:
- Amd Athlon 64 X2 3800+ Manchester S939 2.0ghz 2x512kb
- Arctic Cooling Freezer 64 Pro Socket 939
- Asrock 939dual-sata2 M1695 Pci-e S939
- Asus Geforce 7600 Gs 256mb Ddr2 Pci-e 1xdvi En7600gs Silent Htd 256m
- Kingston 512mb Pc3200 Ddr Cl3 Kvr400x64c3a/512 (512mb,PC3200,DDR400,1,3.0)
- Maxtor Maxline3 300gb Sata2 7200rpm 16mb. Ncq
- Nec Nd-4571 16x Dual-layer Labelflash Zwart
Is het logisch dat HD content niet vlekkeloos wordt afgespeeld op mijn LCD?
Kun je exact dezelfde vraag opnieuw stellen, maar een bevredigend antwoord zul je niet krijgen, vrees ik.0Burner0 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:48:
..............
Ze werken wel onder mediaplayer en heb de drivers geïnstalleerd maar daar kan je niks mee instellen.
Het zoeken in de config van Media Portal (of ieder andere software) heeft geen zin. Dit is natuurlijk een pure driver/fabrikant aangelegenheid. Als de (Chinese) makers van dit cheap ass keyboardje niet voorzien hebben in deze instellings-mogelijkheden zul je ze niet elders vinden. Tenzij iemand de driver/software die meegeleverd is onder handen wil nemen. En zo wijd verspreid zal dit kb-tje niet zijn dus ik vrees dat je daar lang op kunt wachten......
Take it as it is........
Wat natuurlijk ook meespeelt is dat XBMC, ffdshow, mplayer, VLC en al die andere gratis tooltjes allemaal geen licensie hebben genomen voor H.264, AAC, MPEG-2, AC3, etc. Dat moet de gebruiker formeel zelf doen. Die zijn niet gratis, en daarom kosten PowerDVD/CoreAVC/Nero en al die andere legale tools ook geld, en levert MS het ook niet alles standaard mee met Windows (al kon er bij die krentenkakkers in Vista Ultimate nog net wel een MPEG-2/AC3 decoder van af).drZymo schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:33:
[...]
Het enige wat je dan nog nodig hebt is een H.264 decoder. Je heb daar genoeg keuzes; Power DVD is er een van, maar CoreAVC kan bijvoorbeeld ook. Je kan ook goedkoop doen en de codecs van Media Player Classic Homecinema installeren. Die zijn open-source, gratis, hebben ondersteuning voor DXVA en zijn ook beschikbaar in 64-bit; wat mij betreft de beste keuze. Je bent dus niet verplicht om PowerDVD te kopen, er zijn alternatieven.
Apple betaalt wel netjes voor alles en levert decoders voor H.264, MPEG-2, AAC, etc standaard mee, maar goed daarom zijn die Macs ook zo duur
[ Voor 23% gewijzigd door Dreamvoid op 14-10-2008 22:35 ]
Mja, dit beantwoordt mijn vraag niet echtGutteguttegut schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:44:
[...]
HD content zal de Xbox 1 niet trekken.
Je kunt wel de extender software installeren.
Dan kun je via je Xbox 1 bijna alles doen wat je met een HTPC (met MCE2005) ook kunt doen.
Vandaag weer opnieuw geïnstalleerd en het werkt best leuk.
Een HTPC slaat opgenomen programma's op in een formaat welke de extensie .dvr-ms heeft. Nu heb ik op dezelfde HTPC (die van een vriend is) XBMC Atlantis Beta 2 geinstalleerd, en daarmee waren de bestanden niet af te spelen. Ik vraag me af of dat met een oude Xbox met XBMC erop wel gaat, of dat er dan wat veranderd moet worden aan de XBMC configuratie o.i.d. Of moet je in de Media Center software op de HTPC een ander formaat kiezen? (als dat uberhaupt al kan)
Ben nog steeds zoekende naar de ideale software installatie, heb nu dit draaien:
Laatste Drivers
Microsoft Windows Vista Ultimate (MCE)
Combined-Community-Codec-Pack-2008-09-21
MediaPortal 1.0 RC3
Configuratie:
AMD Phenom X4 9550
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H
LG 16x52x GDR-8164RBB (Zwart)
Scythe Ninja Mini
Logitech Cordless Desktop EX 110
Of kan ik beter CoreAVC Professional Edition V 1.8.0.0 kopen? Ik draai geen BluRay discs (hier gebruik ik een PS3 met TrueHD en DTS-MA encoder voor) Is dit dan het enige wat ik moet installeren, of moet ik voor subs ook weer apart iets gaan installeren etc.?
Gebruik de HTPC hoofdzakelijk voor 1080p (MKV) en MP3.
Laatste Drivers
MediaPortal 1.0 RC3
Configuratie:
AMD Phenom X4 9550
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H
Scythe Ninja Mini
Of kan ik beter CoreAVC Professional Edition V 1.8.0.0 kopen? Ik draai geen BluRay discs (hier gebruik ik een PS3 met TrueHD en DTS-MA encoder voor) Is dit dan het enige wat ik moet installeren, of moet ik voor subs ook weer apart iets gaan installeren etc.?
Verwijderd
Looks ok, wat is het probleem?Jumpman schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:36:
Ben nog steeds zoekende naar de ideale software installatie, heb nu dit draaien:
Laatste Drivers
MediaPortal 1.0 RC3
Configuratie:
AMD Phenom X4 9550
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H
Scythe Ninja Mini
Subs : VSfilter en instellen in de MP config.
Ik zou die coreAVC niet kopen, tenzij je echt schokkerig beeld hebt bij 1080p's.
Idd... wat is het probleem? Als je schokkerig beeld hebt dan moet je zorgen dat je software DXVA gebruikt en geen extra geld gaan uitgeven aan coreAVC.
Verwijderd
must read u guys: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3430
Zeer interessante review!! Had beter precies voor geforce 8200 gegaan..
Nvidia toch een beetje als winnaar voor mij..The only platform that can properly handle 24 fps output is NVIDIA's GeForce 8200/8300. It just works.
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2008 00:15 ]
Verwijderd
Ah bedankt voor de tip. De fan in de case is een 92mm Nexus. (Volgens de Youtube video) Maar goed dan kom ik nog 2.3 cm te kort. Die SilverStone ziet er ook netjes uit. Ik ga nog maar eens verder kijken naar een geschikte koeler.drZymo schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:44:
[...]
Mooi systeempje. Ik heb er ook ooit naar gekeken, maar ben tot de conclusie gekomen dat je voor minder geld een krachtiger ATX systeem kan krijgen. Ik heb uiteindelijk voor de SilverStone LC04 gekozen, dat is een compacte ATX kast die niet diep is.
Een ding kan ik je zelf wel vertellen, een Scythe Ninja Mini gaat niet passen. Dat kan je op dat plaatje ook al zien. Een Minja is 11,5 cm hoog. Die fan op dat plaatje is een 80mm fan. Je hebt dus minimaal 3,5 cm extra nodig vanaf je socket tot aan de bovenkant. Dat gaat niet lukken.
Dat is ook waar, helemaal vergeten. Zelfde idee met mp3. Voor het gebruik van LAME moet officieel ook een licentie aanwezig zijn. Maar omdat de ontwikkelaars alleen de source leveren zadelen ze de gebruiker op met die verantwoordelijkheid.Dreamvoid schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:31:
[...]
Wat natuurlijk ook meespeelt is dat XBMC, ffdshow, mplayer, VLC en al die andere gratis tooltjes allemaal geen licensie hebben genomen voor H.264, AAC, MPEG-2, AC3, etc. Dat moet de gebruiker formeel zelf doen. Die zijn niet gratis, en daarom kosten PowerDVD/CoreAVC/Nero en al die andere legale tools ook geld, en levert MS het ook niet alles standaard mee met Windows (al kon er bij die krentenkakkers in Vista Ultimate nog net wel een MPEG-2/AC3 decoder van af).
Apple betaalt wel netjes voor alles en levert decoders voor H.264, MPEG-2, AAC, etc standaard mee, maar goed daarom zijn die Macs ook zo duurAls ik het zo schat zit in elke OS X licensie voor tien a vijftien dollar aan video codec royalties.
Het nadeel met blu-ray is natuurlijk ook dat om het te kunnen decrypten er een key nodig is voor het tooltje dat het decrypt (zo heeft PowerDVD zijn eigen key, en WinDVD ook). Als je een open source tool hebt dan zal de key zo te achterhalen zijn (de code is immers volledig openbaar). Ik denk dus ook dat de AACS instantie geen keys zal leveren aan open source projecten, ook al wordt er netjes voor betaald door een gul iemand.
Had je ook iets verder gelezen?Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:52:
must read u guys: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3430
[...]
Nvidia toch een beetje als winnaar voor mij..
Na je quote stond namelijk het volgende:
Zo vanzelfsprekend komt de geforce 8200 dus niet als beste uit de bus.This is a difficult decision as the AMD 780G is a better balanced chipset offering improved casual gaming performance, equal video quality, similiar power requirements, greater availability, and better pricing.
Als je op je HTPC MCE gebruikt en programma's opneemt, en op je XBOX de extender installeert en die extender toevoegt als extender in MCE op je HTPC, kun je toch gewoon programmas opgenomen met MCE afspelen op je XBOX?Arfman schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:35:
[...]
Mja, dit beantwoordt mijn vraag niet echt
Een HTPC slaat opgenomen programma's op in een formaat welke de extensie .dvr-ms heeft. Nu heb ik op dezelfde HTPC (die van een vriend is) XBMC Atlantis Beta 2 geinstalleerd, en daarmee waren de bestanden niet af te spelen. Ik vraag me af of dat met een oude Xbox met XBMC erop wel gaat, of dat er dan wat veranderd moet worden aan de XBMC configuratie o.i.d. Of moet je in de Media Center software op de HTPC een ander formaat kiezen? (als dat uberhaupt al kan)
Ik weet niet precies hoe dat zit voor MCE2005/XBOX1extender combinatie, maar met VistaMCE+extender moet dat gewoon werken en kun je zelfs live tv kijken op je extender, pauzeren en weer verder kijken vanaf je HTPC
[ Voor 11% gewijzigd door .Johnny op 15-10-2008 11:00 ]
Ik vind 24hz playback wel een stuk belangrijker dan beschikbaarheid, prijs en gaming performance. Misschien zelfs wel één van de belangrijkste features als ik een htpc samenstel.bosaap22 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:56:
[...]
Had je ook iets verder gelezen?
[...]
Zo vanzelfsprekend komt de geforce 8200 dus niet als beste uit de bus.
[ Voor 3% gewijzigd door westergas op 15-10-2008 14:31 ]
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Verwijderd
Better pricing lijkt niet echt een argument te zijn als je naar de pricewatch kijkt:bosaap22 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:56:
[...]
[...]
Asus M3N78-EM: pricewatch: Asus M3N78-EM
Gigabyte GA-MA78GM-S2H: pricewatch: Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Ze lijken me, op de chipset na, min of meer gelijkwaardig. Zijn er dingen die ik over het hoofd zie die de keuze voor 1 vd 2 zou kunnen bepalen?
Wat ik niet snap in dat verhaal op Anandtech zijn de power consumptie grafieken. Volgens mij heb ik hier al meerdere malen mensen langs zien komen die een Watt meter op hun HTPC met AMD780G en Athlon 4850e hadden aangesloten en op een idle verbruik van iets boven de 50W kwamen. Hoe komt Anandtech dan aan het dubbele? Is dat alleen de cpu? Lijkt me eerlijk gezegd sterk.
Verder ook interessant om te zien dat de AMD 780G beter omgaat met CnQ dan de nForce 8200 en daar zit dan denk ik het verschil tussen de 2. De nForce verbruikt meer, maar we hebben toch een andere review nodig vrees ik om uit te vinden hoeveel.
Verder ook interessant om te zien dat de AMD 780G beter omgaat met CnQ dan de nForce 8200 en daar zit dan denk ik het verschil tussen de 2. De nForce verbruikt meer, maar we hebben toch een andere review nodig vrees ik om uit te vinden hoeveel.
Ok, ikke blond, dat was me inderdaad niet opgevallen. Nog even wachten op mATX bordjes met een 790GX, dan... Tnx voor de response.kaajee schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 17:14:
[...]
Eh..............wellicht omdat er bij Alternate geen 790GX moederbord is die in de gekozen kast past??![]()
![]()
![]()
Ik zie alleen nog maar ATX moderborden en die kast van je wil een microATX boardje. Dus dan zegt Alternate: "het afzagen van je moederbord doen we niet, dat moet je zelf maar doen........."
(volgens mij is er überhaupt nog geen 790GX moederbord in mATX)
Review Nvidia 9300 chipset: http://techreport.com/articles.x/15690
Wel, ik wil een quadcore daar ik nog wel eens software wil compilen op het systeem, en ik ben ook wel gecharmeerd van de ~40% extra grafische performance die de 790GX levert tov de 780G. Een spelletje af en toe is wel leuk... De 790GX zou niet meer warmte afgeven dan de 780G, dus in principe maakt dat voor koeling niet uit. En een 65w phenom is ook niet zo lastig te koelen... Sure, passief zit er niet in, maar met wat gerommel moet het geheel toch vrij geluidsarm kunnen blijven.carpetburn schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:45:
[...]
[...]
Ligt eraan wat je wilt.
Hmm, door die revieuw twijfel ik nu toch ook weer..Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 14:39:
[...]
Better pricing lijkt niet echt een argument te zijn als je naar de pricewatch kijkt:
Asus M3N78-EM: pricewatch: Asus M3N78-EM
Gigabyte GA-MA78GM-S2H: pricewatch: Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Ze lijken me, op de chipset na, min of meer gelijkwaardig. Zijn er dingen die ik over het hoofd zie die de keuze voor 1 vd 2 zou kunnen bepalen?
Wat dus de afweging wordt of goede 24hz playback, of beter voor games.
Bij geen goede 24hz playback heb je dus dat je soms wat frames mist en andere lannger worden weergegeven. Waarbij ik me dan weer afvraag ga ik dit zien van af de bank.... (meter of 3 afstand...)
Is die 24hz nu alleen bij BlueRay of ook gewoon bij DVD e.d.?
Bij Anandtech hebben ze de: Zotac GF8300 getest. Ik heb deze zo snel nog niet in NL kunnen vinden. Maar zal hier nog veel preformance verschil in zitten met de Asus? Ik bedoel zal het echt aan de Chipset liggen of licht het eerder aan het mobo?
moeilijk moeilijk moeilijk....
//Edit: hmm als ik dan weer in de review van de Nvidia 9300 kijk komt de 780G en toch nog wel erg goed van af....
[ Voor 4% gewijzigd door Subpy op 15-10-2008 16:35 ]
Verwijderd
+1 ; prijs is toch ongeveer hetzelfde en wie speelt er nu zware games op zijn HTPC, geef toe, daarvoor bouw je toch geen HTPC? Je bouwt een mediacenter met films, foto's en muziek om op je vette plasma te bekijken! OK, misschien een mariokaartje ofzo mag er wel op :-)quote:
bosaap22 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:56:
[...]
[...]
Ik vind 24hz playback wel een stuk belangrijker dan beschikbaarheid, prijs en gaming performance. Misschien zelfs wel één van de belangrijkste features als ik een htpc samenstel.
Bosaap, ik heb heel dat artikel gelezen; ik zei dan ook dat het _voor mij_ de beste chipset is voor HTPC atm.
Wat betreft dat stroomverbruik.. ja dat kan bijna niet anders dan dat die CPU toch serieus wat stroom trekt; ikzelf heb een 2350-BE met 1 harde schijf van 500Gb en die idlet toch rond de 45W hoor met CnQ.. Ze raden wel CnQ af!! Hebben jullie dat gelezen?
24fps playback enkel bij HD materiaal; blurays en x.264
Blijft lastig om een goeie keuze te maken na die review van anandtech. Ik heb al wat klaarstaan in mijn winkelmandje(780 chipset/5050e procje).
Maar ik begin toch te twijfelen of ik niet beter voor de nvidia chipset kan gaan. Want waarom niet meteen gaan voor 24p weergave en de bonus voor geluid(multi-channel LPCM HDMI output).
Alleen staat er in de handleiding van mijn bestelde tv(Sony KDL-32W4000) het volgende bij de HDMI
Audio: Twee kanalen lineaire PCM 32, 44.1 48 kHz, 16, 20 en 24 Bits.
Nu twijfel ik of die multichannel LPCM wel nuttig is als de tv maar 2 kanalen gebruikt en ik dus net zo goed bij de 780g chipset kan blijven.
Eventuele speakers zullen nog even op zich laten wachten aangezien ik graag een setje wil met draadloze rear speakers en daar nog veel meer research over moet doen
Ik krijg als het goed is vrijdag mijn sony kdl-32w4000 binnen en nu lees ik dat hij ook beschikt over een optische uitgang. Maar nu vraag ik me af of die eventueel makkelijker is om daar de speakers/versterker aan te hangen. Dit staat in de handleiding:
Digital Audio Out(Optical) Digitale optische RCA.
Dolby Digital of PCM-Audio van dvb naar gelang de uitzending, PCM-audio van een andere invoerbron.
Audio-uitgang (RCA-aansluiting)
Dus een RCA aansluiting(na google werk) is een tulpstekker. Ik weet helaas niet meer uit mijn hoofd wat er nu echt op zat toen ik in de winkel stond. Maar in de handleiding staat zo'n mooi vierkantje wat volgens mij dan een Toslink? aansluiting is. En weer wat geleerd S/PDIF kan over tulp/bnc/toslink. En als hij de PCM-audio van een andere invoerbron(hdmi via htpc) gewoon doorstuurt kunnen daar dan de speakers/versterker op. Want dan gaat ook het geluid van de kabel daarover ipv alleen het htpc geluid.
Ik denk dat ik het audio/hifi forum maar gaat uitpluizen want het wordt er niet makkelijker op zo
Maar ik begin toch te twijfelen of ik niet beter voor de nvidia chipset kan gaan. Want waarom niet meteen gaan voor 24p weergave en de bonus voor geluid(multi-channel LPCM HDMI output).
Alleen staat er in de handleiding van mijn bestelde tv(Sony KDL-32W4000) het volgende bij de HDMI
Audio: Twee kanalen lineaire PCM 32, 44.1 48 kHz, 16, 20 en 24 Bits.
Nu twijfel ik of die multichannel LPCM wel nuttig is als de tv maar 2 kanalen gebruikt en ik dus net zo goed bij de 780g chipset kan blijven.
Eventuele speakers zullen nog even op zich laten wachten aangezien ik graag een setje wil met draadloze rear speakers en daar nog veel meer research over moet doen
Ik krijg als het goed is vrijdag mijn sony kdl-32w4000 binnen en nu lees ik dat hij ook beschikt over een optische uitgang. Maar nu vraag ik me af of die eventueel makkelijker is om daar de speakers/versterker aan te hangen. Dit staat in de handleiding:
Digital Audio Out(Optical) Digitale optische RCA.
Dolby Digital of PCM-Audio van dvb naar gelang de uitzending, PCM-audio van een andere invoerbron.
Audio-uitgang (RCA-aansluiting)
Dus een RCA aansluiting(na google werk) is een tulpstekker. Ik weet helaas niet meer uit mijn hoofd wat er nu echt op zat toen ik in de winkel stond. Maar in de handleiding staat zo'n mooi vierkantje wat volgens mij dan een Toslink? aansluiting is. En weer wat geleerd S/PDIF kan over tulp/bnc/toslink. En als hij de PCM-audio van een andere invoerbron(hdmi via htpc) gewoon doorstuurt kunnen daar dan de speakers/versterker op. Want dan gaat ook het geluid van de kabel daarover ipv alleen het htpc geluid.
Ik denk dat ik het audio/hifi forum maar gaat uitpluizen want het wordt er niet makkelijker op zo
Verwijderd
Dat doorsturen gaat dus alleen als je die nvidia chipset hebt (of de intel, maar die heeft 24fps problemen). Als ik Anandtech verhaal goed begrijp komen er pas in 2009 chipsets op de markt die instaat zijn de Dolby TrueHD en DTS-HD compressed streams door te sturen naar een eventuele versterker (wederom versleuteld; het "direct audio path" verhaal). Maar 8-Channel LPCM (het uncompressed) geluid is dus ook prima en dat kan alleen met de nvidia. En volgens mij is de meest optimale setup dan als ik het goed heb, dat je de versterker (als die dat HD-geluid aankan) tussen je HTPC en de televisie zet in verband om lip-sync problemen en zo te voorkomen. Dus ja, als je een setup voor toekomst wil zou ik voor de nvidia gaan; of genoegen nemen met gewoon stereo.themace schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 20:32:
Uhm... of je koopt gewoon een los (goedkoop) moederbord zonder IGP, en koopt daar een HD4550 bij met ingebouwde HDMI aansluiting. Als ik de verhalen goed heb begrepen ondersteund die ook zonder problemen 8 kanaals LCPMVerwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:51:
[...]
Maar 8-Channel LPCM (het uncompressed) geluid is dus ook prima en dat kan alleen met de nvidia. En volgens mij is de meest optimale setup dan als ik het goed heb, dat je de versterker (als die dat HD-geluid aankan) tussen je HTPC en de televisie zet in verband om lip-sync problemen en zo te voorkomen. Dus ja, als je een setup voor toekomst wil zou ik voor de nvidia gaan; of genoegen nemen met gewoon stereo.
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Heel interessant!!! Tnx. Ik heb zelf zo'n kast en aangezien ik nog geen behoefte heb aan Blueray is het niet zo'n probleem voor mij op dit moment. Maar het is wel een interessante optie. Voorlopig ga ik eerst nog echter de twee fans aan de achterzijde vervangen (Nexus hoor ik goede verhalen over) want die maken al meer herrie dan de originele CPU-cooler.ekko schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:58:
Een tijd geleden, in het oude topic, heb ik mij samen met een paar anderen beziggehouden met de Silverstone GD02 kast en zijn (on)mogelijkheden.
Dus voor de mensen die geïnteresseerd zijn, bij deze!![]()
Toevoeging: in het betreffende artikel zie ik dat ze gewoon de Silverstone fans gebruiken die er in zitten. Ik vind ze dus echt veel geluid maken. Kan iemand anders die deze kast heeft dat misschien bevestigen? Anders vind ik het vreemd.
[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 15-10-2008 23:34 ]
Bedankt voor the replyVerwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:51:
[...]
Dat doorsturen gaat dus alleen als je die nvidia chipset hebt (of de intel, maar die heeft 24fps problemen). Als ik Anandtech verhaal goed begrijp komen er pas in 2009 chipsets op de markt die instaat zijn de Dolby TrueHD en DTS-HD compressed streams door te sturen naar een eventuele versterker (wederom versleuteld; het "direct audio path" verhaal). Maar 8-Channel LPCM (het uncompressed) geluid is dus ook prima en dat kan alleen met de nvidia. En volgens mij is de meest optimale setup dan als ik het goed heb, dat je de versterker (als die dat HD-geluid aankan) tussen je HTPC en de televisie zet in verband om lip-sync problemen en zo te voorkomen. Dus ja, als je een setup voor toekomst wil zou ik voor de nvidia gaan; of genoegen nemen met gewoon stereo.
En ja ik bedoelde dus nvidia chipset nemen en die heeft 8-channel LPCM en als de tv dat dan weer doorstuurt naar de versterker boxen. Maar na nog meer google werk vondt ik dit htpc -> tv -> versterker -> boxen niet zo'n goed plan is. Maar beter is zoals jij het beschrijft. Htpc -> versterker -> Boxen + Tv
Maar goed voorlopig blijf ik toch op stereo zitten voor een tijdje maar ik wil hem wel zo futureproof mogelijk maken. Dus nog maar weer wat research voordat we de boel aanschaffen. En ook al heb ik voorlopig nog geen versterker met(HDMI) en speakers dan heb ik wel een fatsoenlijke 24p weergave en in de toekomst lekker geluid
Kijk eens op www.guru3d.com middelste artikel, gaat over de (nieuwe) chipset van Nvidia, beetje de tegenhanger van de 780g. Schijnt ook leuk bord te zijn voor als HTPC.
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Ik kan op mn Xbox1 live tv kijken via mn MCE2005 en media extender software..Johnny schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:58:
[...]Als je op je HTPC MCE gebruikt en programma's opneemt, en op je XBOX de extender installeert en die extender toevoegt als extender in MCE op je HTPC, kun je toch gewoon programmas opgenomen met MCE afspelen op je XBOX?
Ik weet niet precies hoe dat zit voor MCE2005/XBOX1extender combinatie, maar met VistaMCE+extender moet dat gewoon werken en kun je zelfs live tv kijken op je extender, pauzeren en weer verder kijken vanaf je HTPC
Verder nog niet getest met opgenomen video, ook de hierboven beschreven timeshift optie nog niet getest.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Op dit moment ben ik met mijn vrouw aan het proberen of een MediaCenter wat voor ons is. Nouja, maar voor haar dan voor mij.
Het betreft gewoon een simpele pc 1.6 GHz AMD met een Radeon 9600pro aan boord. Daarnaast 512MB RAM en nog 2 aardige HDD's.
Als ik de PC installeer en geen drivers voor de Radeon, dan werkt het allemaal zonder problemen op FullHD, maar zodra ik de drivers installeer, dan gaat de Samsung niet meer aan. Ik kan dus ook niet knoeien met instellingen.
Ik wil op dit moment gewoon alles eens proberen (simpel gamen, maar ook simpele series en films kijken en natuurlijk muziek afspelen), maar later wil ik over op FullHD gaming, muziek, Blu-Ray films en nog veel meer.
Ik ben in het bezit van een Samsung 40M86BD.
Ik denk zelf dat de refreshrate gewoon te hoog staat automatisch. Het staat aangesloten via DVI naar HDMI.
Het betreft gewoon een simpele pc 1.6 GHz AMD met een Radeon 9600pro aan boord. Daarnaast 512MB RAM en nog 2 aardige HDD's.
Als ik de PC installeer en geen drivers voor de Radeon, dan werkt het allemaal zonder problemen op FullHD, maar zodra ik de drivers installeer, dan gaat de Samsung niet meer aan. Ik kan dus ook niet knoeien met instellingen.
Ik wil op dit moment gewoon alles eens proberen (simpel gamen, maar ook simpele series en films kijken en natuurlijk muziek afspelen), maar later wil ik over op FullHD gaming, muziek, Blu-Ray films en nog veel meer.
Ik denk zelf dat de refreshrate gewoon te hoog staat automatisch. Het staat aangesloten via DVI naar HDMI.
Verwijderd
Kan idd aan de refreshrate liggen. Kun je toch aanpassen...Arunia schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:42:
Op dit moment ben ik met mijn vrouw aan het proberen of een MediaCenter wat voor ons is. Nouja, maar voor haar dan voor mij.
Ook op Anandtech nu NVIDIA's GeForce 9300 in review. Enkele quotes:Only schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 23:53:
Kijk eens op www.guru3d.com middelste artikel, gaat over de (nieuwe) chipset van Nvidia, beetje de tegenhanger van de 780g. Schijnt ook leuk bord te zijn voor als HTPC.
- We've also got full hardware decode for MPEG-2, VC-1 and H.264 on the GPU itself, which results in very low CPU utilization numbers while playing back Blu-ray and other supported HD content:
- So far so good; we don't have any HDMI incompatibilities, no repeater issues to report, the GeForce 9300 just worked in all of our home theater setups.
- 8-channel LPCM support comes natively with the GeForce 9300 and like on the Radeon HD 4xxx series, it just works. NVIDIA's platform drivers include an HDMI audio driver that, once installed, allows you to configure your audio output as 2, 6 or 8 channels. Of course bitstreaming both Dolby Digital and DTS audio is supported. Unfortunately, as we've mentioned before, there is no support for bitstreaming Dolby TrueHD or DTS-HD MA; you'll need to wait until sometime next year before you get full support there.
- As we mentioned in our last article, proper 24Hz refresh rate support is particularly useful for playing back 24 fps content (which happens to be most movie content). Intel offers no support for 24Hz/24fps playback, AMD's implementation is a bit flaky, but NVIDIA's works flawlessly (at least with our test subjects). When connected to a display that supports a 24Hz input signal the option appears in the driver; just select it and you're good to go. The result is silky smooth playback of video content and it's nice.
- You simply get the best combination of low CPU utilization and very low power consumption when watching HD content
- En als je eens een spelletje wil spelen: As expected, NVIDIA can finally offer 780G-like performance with the GeForce 9300, and in some cases significantly outperform it
Short of TrueHD/DTS-HD MA support, NVIDIA's GeForce 9300 is the perfect HTPC chipset. The NVIDIA control panel even offers more post processing customization options than both AMD and Intel, although we're thankful that NVIDIA disables all of the features by default. Honestly the only other complaint we have is that we need to have a monitor hooked up to the system to first get it installed in our home theater setup; once properly configured it worked flawlessly with our Integra DTC-9.8 pre-processor and JVC DLA-RS2 projector setup. There is still need for improvement on the software side to enable users to build a computer and simply plug it into a HT setup without a monitor and have it work.
Daarnaast vind ik zelf een extra pluspunt dat Apple NVIDIA's GeForce 9400M in haar Macbooks gaat gebruiken. Dit geeft me de kans om eenvoudiger eens met een hackintoch als HTPC te gaan stoeien. (FireDTV DVB-S2 i.s.m. EyeTV ondersteund namelijk wel HDTV).
Nu nog eens uitzoeken welk moederbord, CPU en koeling. Er valt in ieder geval weer wat te kiezen

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
Wat een gezwets de hele tijd over 8 channel LPCM bladiebladiebla..... waar hebben we het over mensen??? Wie heeft er een luidsprekerset staan die hier ook echt iets nuttigs mee kan? Verreweg de meesten hebben zoweizo slechts maximaal een 5.1 set, en dan heb ik het nog niet eens over de kwaliteit van de luidsprekers, die meestal gewoon op zijn hoogst redelijk is! Stick to good-old DD 5.1 of DTS, en investeer in een goeie luidsprekerset in plaats van te focussen op die theoretische nonsens...
Deels mee eens, maar ik denk niet dat je iedereen hier kan generaliseren wat geluidsinstallatie betreft.psy schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:00:
Wat een gezwets de hele tijd over 8 channel LPCM bladiebladiebla..... waar hebben we het over mensen??? Wie heeft er een luidsprekerset staan die hier ook echt iets nuttigs mee kan? Verreweg de meesten hebben zoweizo slechts maximaal een 5.1 set, en dan heb ik het nog niet eens over de kwaliteit van de luidsprekers, die meestal gewoon op zijn hoogst redelijk is! Stick to good-old DD 5.1 of DTS, en investeer in een goeie luidsprekerset in plaats van te focussen op die theoretische nonsens...
Wat ik nog veel aparter vind is dat er een reviewer zegt "de AMD 780 is niet goed met 24p" en iedereen stapt direct over naar nVidia
Verwijderd
Dat is niet een keus die je altijd zelf kan maken. De meeste HD streams (zowel van blu-ray sources, als mkv streams geplukt van het web) hebben nu eenmaal geluid geëncodeerd in een HD formaat. Het probleem is dat er nog geen chipset is die in staat zijn deze stream door te sturen, dus ze doen er allemaal wat mee. In het ideale geval wordt dat HD gecomprimeerd geluid vertaald naar 8 channel LPCM (uncompressed dus). De andere optie is dat dit geluid wordt vertaald naar stereo en dus niet naar good-old DD5.1. Dus het is wel degelijk een issue.psy schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:00:
Zolang je geen HD bronnen wil bekijken is er geen probleem. Doe je dat wel, dan moet je bedenken of stereo op je HD bron voldoende is, óf dat je surround geluid wil.
Dit topic is gesloten.