Home Theater PC (HTPC) Deel 1

Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste
Acties:
  • 237.354 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBMC beta 2 is uit:
XBMC ‘Atlantis’ Beta 2 released - added Apple TV support
Bookmark and Share By Team XBMC, posted October 6, 2008 9:24 pm

Team-XBMC is proud to announce the second cross-platform Beta version of XBMC Media Center for Linux, Mac OS X (Leopard, Tiger, and Apple TV), Windows, and Xbox, in preparation for the upcoming point release of XBMC, code named ‘Atlantis‘.

New in this release is multi-core video decoding for Windows users, courtesy of a rebuilt FFmpeg by WiSo and AreaScout, and XBMC now runs on the Apple TV via the easy to use USB installer created by Scott Davilla. We have also updated the skins (PM3.HD, Project Mayhem III, and MediaStream by Team Razorfish) to their latest versions.

With almost 80 tickets closed, and close to 200 commits to SVN since Beta 1 was released, Beta 2 represents a clear step forward in terms of stability. Thanks to all in the community who have made this possible by reporting bugs and suggesting improvements!

Go grab XBMC ‘Atlantis’ Beta 2 and let us know how it goes!
www.xbmc.org

Performance onder Windows moet nu een stuk beter zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 11:44
Jumpman schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 07:15:
[...]

Postprocessing, en als je PC even wat anders gaat doen tegelijkertijd heb je niet meteen 'schokken' in je 1080p MKV (Ligt er wel aan wat voor Dualcore jij het over hebt natuurlijk, dit is niet bij allemaal zo). Tevens gebruiken sommige mensen hun HTPC ook meteen als NAS met alle media voor het hele huis.

Welke Dualcore doel je gan op? Ik zie niet echt een geschikte voor € 35,- (die goed 1080p MKV kan doen).
Alles van AMD boven de 4000 schijnt het te doen. De 4850e is zeer energiezuinig en draait moeiteloos iedere 1080P film, voor minder dan de helft van de prijs van een quad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Dit is een erg leuk bordje.

Sideport 128MB
780G met HDMI aansluiting
en miniITX

http://www.digitimes.com/news/a20081006PR204.html

Leuk voor een mini HTPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 17:49
Rensh schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 10:52:
[...]
Nog ff over nagedacht. Als jij net als ik de de decoding van X264 en MPEG1/2 laat doen door de 780chipset heeft het proberen van andere codecs (die gebruikt worden voor software decoding) toch totaal geen nut?

Is mijn redenatie correct of mis ik iets :?
Jawel , x264 wordt niet hardwarematig gedecoded door de 780.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
carpetburn schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:04:
[...]

Kan best hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

carpetburn schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 10:35:
[...]

ok, dit is nieuw voor mij. Hoe bedoel je gelijk staan ? moet ik mijn scherm refresh rate aanpassen op de framerate van de geripte film die ik kijk ???
Kan toch niet zo zijn ?
Het HOEFT niet, maar het is wel aan te raden voor de meest vloeiende beelden. Als je het niet doet krijg je te maken met judder, en dat zie je vooral bij langzame regelmatige camerabewegingen. Die lopen dan niet helemaal vloeiend.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Autoreply schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 11:48:
[...]

Alles van AMD boven de 4000 schijnt het te doen. De 4850e is zeer energiezuinig en draait moeiteloos iedere 1080P film, voor minder dan de helft van de prijs van een quad.
Dan kun je beter voor een X3 gaan, die is dan weliswaar/maar 3 tientjes duurder dan de 4850e maar heeft wel HT3.0 support. (of wachten op de Phenom X2's; dual core, ee en HT3.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de afstandbediening OrigenAE RC197?

Deze afstandbediening geleverd bij de kast OrigenAE S16T met de IR221 module slaat bij regelmatig op hol!
De menu's van VMC vliegen over het scherm, bijv. omhoog. Als ik 1x pijlje omlaag druk dan stopt dit fenomeen. Maar nog eens 1 of 2x drukken omlaag en dan vlieg je door alle menu's omlaag. Niet meer stop te krijgen.
Alleen een totale herstart van de HTPC lijkt te helpen... voor onbepaalde tijd want dan komt het probleem weer terug. Ook batterijen even uit de remote halen helpt niet. Fysiek ziet het er NIET naar uit dat de pijltjes toetsen blijven hangen op de remote.

Ik heb al begrepen dat het aan de IR221 module ligt. Heeft iemand daar ook ervaring mee, en liever nog, een oplossing gevonden?

Ik heb dit ook bij OrigenAE gemeld maar nog geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Envy007 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 12:29:
Dit is een erg leuk bordje.

Sideport 128MB
780G met HDMI aansluiting
en miniITX

http://www.digitimes.com/news/a20081006PR204.html

Leuk voor een mini HTPC
Inderdaad!, hier staan nog meer specs. Alleen jammer dat ze geen Firewire/1394 geïntegreerd hebben. Wordt een FloppyDTV weer lastiger, eerste weer een PCIe FW kaartje erbij kopen....
Afbeeldingslocatie: http://www.albatron.com.tw/Public/Images/Product/MB/Picture/MB_KI780G_View.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:14:

Deze afstandbediening geleverd bij de kast OrigenAE S16T met de IR221 module slaat bij regelmatig op hol!
De menu's van VMC vliegen over het scherm, bijv. omhoog. Als ik 1x pijlje omlaag druk dan stopt dit fenomeen. Maar nog eens 1 of 2x drukken omlaag en dan vlieg je door alle menu's omlaag. Niet meer stop te krijgen.
Alleen een totale herstart van de HTPC lijkt te helpen... voor onbepaalde tijd want dan komt het probleem weer terug. Ook batterijen even uit de remote halen helpt niet. Fysiek ziet het er NIET naar uit dat de pijltjes toetsen blijven hangen op de remote.

Ik heb al begrepen dat het aan de IR221 module ligt. Heeft iemand daar ook ervaring mee, en liever nog, een oplossing gevonden?

Het is zowiezo geen geweldige remote hoor, ik heb dezelfde bij de S14V. Hij reageert slecht, of te goed. Je zou verwachten dat Philips wel iets beter maakte. Niet dat ik dat een geweldig merk vind, maar allé...
Het op hol slaan heb ik geen last van maar volgens mij heb ik ook een andere ontvanger.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:14:

Klopt ligt aan de IR221 module, die moet een 'firmware update' hebben. Dat schijn je echter niet zelf te kunnen/mogen doen. Leverancier vragen of ze een andere willen sturen.

Zie oa hier:
The firmware has now been modified to account for this potential glitch and will be released with all new boards. We had hoped that Philips would be able to supply us with a firmware update that end users could apply however in testing it was found that the procedure could leave the board permanently damaged. We are of course very disappointed to hear this and unfortunately this leaves us no choice but to replace boards physically. This of course is a logistically difficult process and we are now working with Philips and our distributors to ensure that replacement modules are available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorDrakka
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
kaajee schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 15:11:
[...]

Goedkoper? Ja hoor, een kabeltje tussen die 'Game PC' en je tv
Dank voor alle antwoorden ik zal beter zoeken voortaan, was een beetje pshyced I admit.

Ik heb nu een composite kabel tussen de Game PC en TV, echter straks gaat PC weer naar andere kamer. Op dat moment, vraag ik me af of er een mogelijkheid is om mijn pc te bedienen, vanuit de woonkamer. Tevens vraag ik me af wat de beste optie qua geluid is dan. Ik ga even verder kijken bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 21:41
[...]

Volgens http://www.hardware.info/...borden_vergelijkingstest/
heb je het mis. Zie deel hieruit

De belangrijkste vernieuwing is dat de in de 780G chip geïntegreerde videokaart volledig geschikt is voor DirectX 10. Daarnaast heeft men ook de UVD-technologie (Universal Video Decoder) zoals we die kennen van moderne ATI-videokaarten in de chipset ondergebracht. Ofwel; de 780G bevat een complete decoder voor HD-videobeelden met H.264, VC-1 of MPEG2 compressie. De geïntegreerde videokaart biedt ondersteuning voor VGA, DVI, HDMI en DisplayPort. De voor Blu-ray films noodzakelijke HDCP beveiliging is ook in de chip ondergebracht

Of weet jij iets wat wij niet weten :? Zoja, deel het svp

Vostro1000 en Dimension9150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:59

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

H.264 is niet hetzelfde als x.264
en laat die laatste nou de meeste gebruikte zijn voor de op internet beshikbare content.

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
FUBAR schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:14:
en laat die laatste nou de meeste gebruikte zijn voor de op internet beshikbare content.
Ik herhaal:
[...]

(lezen jullie wel? :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR

FUBAR

Als je er ook nog even een bron bij doet ipv jezelf te herhalen, dan overtuig je me misschien.

Ik hoor tot nu toe namelijk meer mensen melden dat alleen de originele blu-ray schijfjes HW-matig versneld worden en de meeste x.264 content (nog) niet, omdat dit een uitbreiding zou zijn van de wel ondersteunde h.264. (begrijp me niet verkeerd, ik zou er erg blij mee zijn als je gelijk hebt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dat is toch al heel veel besproken? Even uit m'n hoofd; het hangt af van het profiel waarin de x264 film is geencode. Voor DXVA hardware acceleratie moet het L4.1 zijn oid.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
I rest my case. Mijn bedoeling was dat men zelf eens even op zoek ging, maar wederom voorkauwen kan ook (no offence Ramon)

En FUBAR, met alleen 'ik hoor tot nu toe' doe je hetzelfde......ga zelf eens op onderzoek uit. Helemaal als je zaken zeker denkt te stellen (x.264 zou niet hw-matig gedecodeerd kunnen worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:24
@ Maarten74 nogmaals over het TFT schermpje in de OrigenAE.

Je kan de volgende tool proberen AnyDVD HD

http://www.slysoft.com/nl/anydvdhd.html

"Watch movies over digital display connection, without HDCP-compliant graphics card and without HDCP-compliant display."

't volledige pakket bedraagt 89,- voor de HD versie maar je kan vast wel een trial voor 30 dagen proberen.

Hopenlijk werkt het voor jou dat hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:51
Mijn specs:

Amd Phenom 9550 X4
4gb Geil 800mhz 4-4-4-12
3x samsung 1tb
Gigabyte 780g moederbord
samsung dvd burner
Windows Vista Ultimate x64
Antec Fusion Black behuizing

Ik speel hiermee vrijwel alles af zonder problemen. X.264, h.264, divx/xvid etc....
Mijn software:

Mediaplayer Classic Home Cinema
Powerdvd 8
Ffdshow Tryouts
AC3 Filter

Voor al mijn hd content (720p/1080p) en sd-content (xvid/divx/dvd's) gebruik ik Mediaplayer Classic home Cinema. Dit is echt een all-round programma die ook dxva2 ondersteund en dus alles hardwarematig versneld. De Powerdvd codecs worden gebruikt om mijn dvd's af te spelen en allemaal in super mooie kwaliteit ( Vector adaptive blabla setting in Catalyst Control Center). Ffd Show gebruik ik als codec voor mijn sd-content om oa post-processing etc...

AC3 Filter gebruik ik voor al mijn content om het signaal goed door te sturen naar mijn versterker. Ik heb echt ontzettend veel tijd hierin gestoken om alles perfect werkend te krijgen, maar tot nu toe werkt het echt perfect! :*)

Ik heb een tijdje een Blue-ray drive erin gehad en dat werkte ook perfect. Blue-rays speelde hij met hardware matige versnelling af!

Mijn keuze voor een amd phenom is juist vanwege de extra post-processing bij hd-content...

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR

FUBAR

kaajee schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 17:33:
I rest my case. Mijn bedoeling was dat men zelf eens even op zoek ging, maar wederom voorkauwen kan ook.. (
Héé schoolmeester doe eens rustig B)
Had die ene zin van Ramon gebruikt ipv van zo hoog van de toren te blazen en alles was helder geweest.

Wat ik zei was dat veel van de op internet vindbare x.264 content niet hardwarematig versnelt wordt, omdat deze zo gecodeerd is dat deze niet binnen de specs van de HW-versnelling valt. Daarmee doelde ik dus op het L4.1 profiel waar Ramon het over heeft. Ik zei het alleen wat onhandig.

Nu blijkt dat tegenwoordig dus al minder een probleem, want steeds meer materiaal voldoet netjes aan het L4.1 profiel, maar het is dus nog lang niet zo dat ik er blind van uit kan gaan dat alle x.264 content die ik download hw-matig gedecodeerd wordt en daar ging de originele discussie uiteindelijk om
Dat was dus ehh... mijn case :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
FUBAR schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:00:
[...]
................
Wat ik zei was dat veel van de op internet vindbare x.264 content niet hardwarematig versnelt wordt, omdat deze zo gecodeerd is dat deze niet binnen de specs van de HW-versnelling valt. Daarmee doelde ik dus op het L4.1 profiel waar Ramon het over heeft. Ik zei het alleen wat onhandig.
...........
Dat zei je helemaal niet volgens mij, jij zei:
Buiten dat: het vorige topic liep door dit soort zaken ook al volledig uit de hand. Daar probeer ik een beetje voor te waken, om het topic 'zuiver' te houden en voldoende ruimte te bieden voor problemen die nog niet (10x) eerder behandeld zijn.

Het is/wordt op deze manier een beetje kip-ei / vicieuze cirkel verhaal: men zegt dat men niet door al die tientallen (honderden) pagina's/posts heen kan/wil worstelen, maar ondertussen ontstaan er zoveel pagina's/posts doordat mensen telkens weer opnieuw dezelfde vragen cq. antwoorden gaan geven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41
kaajee schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:46:
[...]

Dat zei je helemaal niet volgens mij, jij zei:

[...]

Buiten dat: het vorige topic liep door dit soort zaken ook al volledig uit de hand. Daar probeer ik een beetje voor te waken, om het topic 'zuiver' te houden en voldoende ruimte te bieden voor problemen die nog niet (10x) eerder behandeld zijn.

Het is/wordt op deze manier een beetje kip-ei / vicieuze cirkel verhaal: men zegt dat men niet door al die tientallen (honderden) pagina's/posts heen kan/wil worstelen, maar ondertussen ontstaan er zoveel pagina's/posts doordat mensen telkens weer opnieuw dezelfde vragen cq. antwoorden gaan geven.....
De topicstarter moet de 'startpost' goed bijhouden, anders blijf je dit houden. Nu kost het ontzettend veel posts en tijd om voor iedereen alles duidelijk te krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Jumpman op 07-10-2008 22:31 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Jumpman schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:27:
[...]

De topicstarter moet de 'startpost' goed bijhouden, anders blijf je dit houden. Nu kost het ontzettend veel posts en tijd om voor iedereen alles duidelijk te krijgen.
Eens, maar ook een beetje moeite doen mag best, toch? Als je in dit topic zoekt op '264' vind je met heel weinig moeite gewoon alle antwoorden.......

Wellicht is mijn werkwijze en visie krom, daar mag een ieder het zijne van denken, maar als ik een probleem heb wil ik graag snel een oplossing of in ieder geval een soort van bevestiging oid. Mijn inziens is de snelste methode eerst even een (quick) search doen, hier in dit topic, op GoT of anders bijv. Google. Grote kans dat je dan al veel meer/alles te weten komt. Dan heb je je antwoord vrijwel meteen en meestal leer je er ook nog meer van.

Als je hier je probleem gewoon lukraak neerplempt krijg je a. meestal niet direct antwoord en b. loop je ook nog eens grote kans dat je vraag/probleem onopgemerkt blijft doordat andere inmiddels al weer andere zaken gepost hebben. Gevolg is dat je je eerder gestelde vraag weer moet/wilt kicken en tada daar treedt de vervuiling wederom op, wat de leesbaarheid en zoekbaarheid zeker niet te goede komt. Laat staan de frustratie dat niemand jou vraag wil?/heeft beantwoord.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

et36s schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:41:
@ Maarten74 nogmaals over het TFT schermpje in de OrigenAE.

Je kan de volgende tool proberen AnyDVD HD

http://www.slysoft.com/nl/anydvdhd.html

"Watch movies over digital display connection, without HDCP-compliant graphics card and without HDCP-compliant display."

't volledige pakket bedraagt 89,- voor de HD versie maar je kan vast wel een trial voor 30 dagen proberen.

Hopenlijk werkt het voor jou dat hoor ik dat graag.
THNX! Op dit moment heb ik even niet zoveel tijd. Maar ik ga het zeker proberen. Bedankt voor deze info!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:27:
[...]

+1

Ook akkoord dat je zelf in dit topic kan zoeken, maar sommigen zijn daar nu eenmaal te lui voor. Ik zou voorstellen dat user Kajee anders een deel 2 aanmaakt met een echt goeie uitgebreide TS. Er zijn er hier genoeg die wel willen helpen. Hij is toch imo een vd actiefste leden en zijn adviezen zijn dikwijls wel goud waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik heb vandaag mijn HD4670 binnengekregen, nu moet ik even kijken hoe ik die met een GIGABYTE GA-MA-78GM-S2H bordje die lpcm 7.1 via hdmi aansluit. (als dat mogelijk is???)
Tv geluid zet ik wel uit wil alles via de LG receiver HT762TZ laten lopen.
Suggesties zijn welkom.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/10/07/1223412171-350.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik zie het probleem niet, kaartje in je mobo en dan hdmi kabel naar je receiver en klaar. Je receiver moet 7.1 wel ondersteunen.

Zijn er hier trouwens veel die al een 7.1 system hebben?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2008 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:15:
Ja ik zie het probleem niet, kaartje in je mobo en dan hdmi kabel naar je receiver en klaar. Je receiver moet 7.1 wel ondersteunen.

Zijn er hier trouwens veel die al een 7.1 system hebben?
Ik heb een 7.1 systeem: Yamaha RX-V1600. Maar eh... slechts als 5.1 aangesloten. Zo blijf ik vriendjes met de buren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:45
Geen 7.1, maar 6.1 bij mij. Op dit moment zelfs op BD nog maar 1 film gevonden die 7.1 is.
In mijn ogen doet 6.1 het net zo goed.
Bij mij nog een JVC ds201 (of iets dergelijks). Misschien ooit nog een versterker met HDMI in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
jingaling schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:53:
Ik heb vandaag mijn HD4670 binnengekregen, nu moet ik even kijken hoe ik die met een GIGABYTE GA-MA-78GM-S2H bordje die lpcm 7.1 via hdmi aansluit. (als dat mogelijk is???)
Tv geluid zet ik wel uit wil alles via de LG receiver HT762TZ laten lopen.
Suggesties zijn welkom.
.....
Zoals gezegd; kabeltjes erin en gaan......

Maar 7.1 kun je gerust vergeten, want die HT762TZ is een 'gewone' 5.1 versterkers, sterker nog, HDMI aansluiten kun je ook vergeten, want die HT762TZ heeft alleen aan HDMI-uitgang (geen INgang). Je moet al blij zijn dat zo'n eenvoudig setje beschikt over een digitale optische INgang en die moet je dus gebruiken. Daarover krijg je sowieso al niet meer dan 5.1 geluid en dat heeft bovendien weer niets met je net aangeschafte HD4670 te maken, want dat dien je gewoon uit he onboard Realtek geluidskaart te halen.
Dus HDMI rechtstreeks naar je scherm/tv en een optisch kabeltje vanuit je moederbord naar je HT762TZ.

Ik snap ook niet waarom je die HD4670 gekocht hebt, je onboard HD3200 had je vrijwel hetzelfde geboden......

en:
Arunia schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 08:42:
Geen 7.1, maar 6.1 bij mij. Op dit moment zelfs op BD nog maar 1 film gevonden die 7.1 is.
In mijn ogen doet 6.1 het net zo goed.
Bij mij nog een JVC ds201 (of iets dergelijks). Misschien ooit nog een versterker met HDMI in.
Heb jij überhaupt materiaal wel gevonden dat voorzien is van een 6.1 geluidsindeling? Ik ken ze niet!
(DTS e/o DD51 is allemaal nog gewoon met een 5.1 surround indeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Laatst online: 15-02 15:57
jingaling schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:53:
Ik heb vandaag mijn HD4670 binnengekregen
Is die kaart inderdaad goed stil zoals ik in verschillende reviews las? Zat ook te denken aan die kaart, alleen twijfel omdat ie niet passief verkrijgbaar is (voor zover ik weet althans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
kaajee schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 09:08:
[...]
Heb jij überhaupt materiaal wel gevonden dat voorzien is van een 6.1 geluidsindeling? Ik ken ze niet!
(DTS e/o DD51 is allemaal nog gewoon met een 5.1 surround indeling)
DTS niet zo 1-2-3. Maar Prologic doet het dan weer wel goed op 6.1.
Daarnaast 7.1 werkt ook goed op 6.1. Dus aangezien dat er wel steeds meer komt, is dat geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Arunia schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 10:17:
[...]

DTS niet zo 1-2-3. Maar Prologic doet het dan weer wel goed op 6.1.
Daarnaast 7.1 werkt ook goed op 6.1. Dus aangezien dat er wel steeds meer komt, is dat geen probleem meer.
Lijkt me sterk. Volgens mij gaat men van 5.1 (huidige std. DTS & DD51 bijv.) naar 7.1. (Je ziet bijna nooit 6.1 materiaal........)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-05 10:48
kaajee schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 10:42:
[...]

Lijkt me sterk. Volgens mij gaat men van 5.1 (huidige std. DTS & DD51 bijv.) naar 7.1. (Je ziet bijna nooit 6.1 materiaal........)
Heel plat gezegd betekend 5.1 gewoon 5 speakers met subwoofer.
6.1 betekend 6 speakers met subwoofer. De aansturing van deze speakers
is een heel ander verhaal. je kan dus heel goed in 6.1 draaien ondanks dat
het geluidspoor speciaal is gecodeerd voor 5.1. Zolang je versterker het geluid
maar door geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:50
kaajee schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 10:42:
[...]

Bij DVD's kom je toch regelmatig wel 6.1 audio in de vorm van DD Surround EX, DTS-ES Discrete 6.1 of DTS-ES Matrix tegen. Hier een (oud) lijstje, een recente film waarvan ik weet dat die het heeft is The Golden Compass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0rcist
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Na dit topic een tijdje te hebben gevolgd ben ik er wel aardig uit en zou dit mijn systeem moeten worden:

AMD Athlon X2 4850e
Antec Micro Fusion 350 - EC
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G
Scythe Shuriken CPU Cooler
Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard
Western Digital Caviar Green WD10EACS, 1TB
Hauppauge WinTV HVR-2200 (low profile)

Waar ik alleen mee zit is de dvdspeler.. blue-ray is niet zo nodig maar ik ben opzoek naar een oplossing waardoor ik een slot-in dvd kan gebruiken.
Maybe een 5,25 rack waar je een slim slot-in dvd in kan bouwen? Iemand die hier ervaring mee heeft?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
LameDog schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 10:13:
[...]

Is die kaart inderdaad goed stil zoals ik in verschillende reviews las? Zat ook te denken aan die kaart, alleen twijfel omdat ie niet passief verkrijgbaar is (voor zover ik weet althans).
Kijk anders eens naar de MSI R4350-D512H (of R4350-D256H, 256Mb ipv 512Mb, ook meer dan genoeg). Die is (logisch) obv de ATi 4350, wel UVD2 en HDMI met 7.1 geluidsmogelijkheden en passief dus.

Lijkt me dé kaart voor een HTPC als je geen (geschikte) onboard hebt.

Afbeeldingslocatie: http://global.msi.com.tw/uploads/prod_a945e36fdebbd5da343d83eb37b9b4d9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Slot in DVD-speler moet je gewoon ook in 5,25 nog kunnen kopen.
Alhoewel die van mij alweer een jaartje of 8 oud is van Pioneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:19

westergas

rikkie_pc

kaajee schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 12:53:
[...]

Die heeft HDMI via een DVI-HDMI adapter. Is "gewoon" zonder adapter niet wenselijk?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 19:50
[...]

Kijk anders eens naar de MSI R4350-D512H (of R4350-D256H, 256Mb ipv 512Mb, ook meer dan genoeg). Die is (logisch) obv de ATi 4350, wel UVD2 en HDMI met 7.1 geluidsmogelijkheden en passief dus.

[afbeelding]
Hoe kan dat ding ooit 7.1 hebben als hij geen HDMI port op de kaart zelf heeft.. dit lijkt me dus NIET dé kaart voor HTPC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0rcist
Arunia schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 12:57:
Slot in DVD-speler moet je gewoon ook in 5,25 nog kunnen kopen.
Alhoewel die van mij alweer een jaartje of 8 oud is van Pioneer.
Mja daar ging ik ook vanuit.. ben alleen nog niks recents tegen gekomen de afgelopen dagen :?

Weet iemand of er drive bays zijn waar een slim dvd in past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Ik heb zelf even een HTPC samengesteld. Wat vinden jullie van het onderstaande

1x AMD Athlon X2 4850e
1x Antec Fusion Black 430
2x Digital Everywhere FloppyDTV S2
1x Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H
1x Samsung Spinpoint F1 HE103UJ, 1TB
1x dvd DL brander.

Prijs = 750,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Anders post je nog een keer de standaard configuratie die iedereen in dit topic inmiddels zo'n beetje thuis heeft staan :S

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:13:
[...]

Dan kun je beter voor een X3 gaan, die is dan weliswaar/maar 3 tientjes duurder dan de 4850e maar heeft wel HT3.0 support. (of wachten op de Phenom X2's; dual core, ee en HT3.0)
Of, zoals ik uiteindelijk maar heb gedaan omdat je anders NOOIT iets koopt....en kan blijven wachten.
50 euro cashen voor de 4850e en later een Phenom X2 d'r in klikken mocht je willen.

Want als ik heel eerlijk ben, ik wil het verschil straks wel eens zien.
Als een vriend een soortgelijke HTPC in elkaar zet met een Phenom X2 mag hij zijn HTPC eens meenemen en op de HDMI 2 poort aansluiten van mijn Panasonic plasma tv-tje (107cm).
Ik wil dan het verschil wel eens zien tussen HT2.0 en HT3.0 postprocessing op dezelfde content (zowel blu-ray schijftjes als mkv met x.264 L4.1, VC-1 maar ook upscaling/filtering van DVD en xvid content).

Er wordt nml. heel veel over 'geluld' maar ik heb nog niemand 'vergelijkend waren onderzoek' erover zien posten, ook op andere sites niet. Dus het zal me allemaal wel meevallen !!

Ach en anders, wat ik al zei: heb je al een tijd plezier gehad met je 4850e setup en stop je d'r een Phenom X2 in in 2009 ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 22:44
pgerrits schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:00:
Ik heb zelf even een HTPC samengesteld. Wat vinden jullie van het onderstaande

1x AMD Athlon X2 4850e
1x Antec Fusion Black 430
2x Digital Everywhere FloppyDTV S2
1x Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H
1x Samsung Spinpoint F1 HE103UJ, 1TB
1x dvd DL brander.

Prijs = 750,-
Mis je buiten de standaard configuratie om niet 2x een cam kaart voor die floppy dtv's?

En tjah wat moeten we er verder van vinden, allemaal de standaard configuratie die bijna iedereen heeft.. Ik ga er vanuit dat iedereen net zoals mij er tevreden mee is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herko_ter_Horst schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:04:
Anders post je nog een keer de standaard configuratie die iedereen in dit topic inmiddels zo'n beetje thuis heeft staan :S
Haha ;)
Is die start topic nou al aangepast om dit soort zaken te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_76
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-12-2022
Heb eerder dit jaar een HTPC samengesteld met een GA-MA69GM-S2H en een X2 BE2400.

Zou het voor mij zinvol zijn om up te graden naar een Phenom of zo'n 4850e ?

Als opmerking staat nml. bij het mobo:

*Note: If you install AMD AM2+ CPU on AM2 motherbord, the system bus speed will downgrade from HT3.0(5200MHz) to HT1.0(2000 MT/s) spec; however, the frequency of AM2+ CPU will not be impacted. Please refer "CPU Support List" for more information.

Zoals je verwacht bood de CPU Support List weinig extra info.

Nu staat die 4850e nog als AM2 te boek, maar wordt Phenom X3 en X4 als AM2+ genoem (X2 vind ik al helemaal niet terug in de CPU-list)

wat is (volgens jullie) wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
w3sTErGaS schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:05:
[...]

Die heeft HDMI via een DVI-HDMI adapter. Is "gewoon" zonder adapter niet wenselijk?
True, maar die is er niet hè. Dat maakt em nu/momenteel de ideale kaart. En wat maakt het feitelijk verder uit of je het nou middels een DVI-HDMI adapter/verloopje moet doen.

&
Lordsauron schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:10:
[...]

Hoe kan dat ding ooit 7.1 hebben als hij geen HDMI port op de kaart zelf heeft.. dit lijkt me dus NIET dé kaart voor HTPC..
Op dezelfde wijze als ATi momenteel bij de eerste generatie HD kaarten (HD2x reeks) ook door de DVI uitgang (5.1) geluid weet te persen, dat icm met de meegeleverde DVI-HDMI dongle/verloop zorgt ervoor dat je 7.1 geluid door de/een HDMI kabel krijgt...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
[...]

[afbeelding]
Het gaat mij erom dat ik ook af en toe een spel kan spelen op mn htpc. En het lijkt me dat de 4350 daarvoor niet erg geschikt is, dan kan ik bijna net zo goed de onboard videochip gebruiken die ik heb (ASUS M2A-VM HDMI) lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
LameDog schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:48:
[...]

Het gaat mij erom dat ik ook af en toe een spel kan spelen op mn htpc. En het lijkt me dat de 4350 daarvoor niet erg geschikt is, dan kan ik bijna net zo goed de onboard videochip gebruiken die ik heb (ASUS M2A-VM HDMI) lijkt me.
Games weet ik niets van, het gaat hier ook over een HTPC (=Home Theater Personel Computer). Maar voor video is de 4350 natuurlijk veel beter dan je huidige 690G chip. (niet alleen voor video btw en zelfs voor games ga je er nog flink op vooruit). Het gaat er in het kader van dit topic om dat het een moderne(re) ATi chipset is, die UVD versie 2 heeft en ook nog eens 7.1 geluid ondesteunt middels HDMI en, voor een HTPC niet onbelangrijk, passief is........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
kaajee schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:55:
[...]

True, maar die is er niet hè. Dat maakt em nu/momenteel de ideale kaart. En wat maakt het feitelijk verder uit of je het nou middels een DVI-HDMI adapter/verloopje moet doen.

&

[...]

Op dezelfde wijze als ATi momenteel bij de eerste generatie HD kaarten (HD2x reeks) ook door de DVI uitgang (5.1) geluid weet te persen, dat icm met de meegeleverde DVI-HDMI dongle/verloop zorgt ervoor dat je 7.1 geluid door de/een HDMI kabel krijgt...........
zo iets?
http://www.gefen.com/kvm/dproduct.jsp?prod_id=3570
dan denk ik dat je beter gewoon een video kaart kan kopen waar een HDMI uitgang in zit.
http://tweakers.net/nieuw...-hd-4550-en-4350-uit.html

ik zit dus allen met dat deze kaarten DTS HD enzo niet ondersteunen.
+ geluid door DVI.. daar zou ik graag een linkje van zien.. kan namelijk zo snel niets vinden op google.

[ Voor 6% gewijzigd door Lordsauron op 08-10-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Lordsauron schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 18:15:
[...]

zo iets?
http://www.gefen.com/kvm/dproduct.jsp?prod_id=3570
dan denk ik dat je beter gewoon een video kaart kan kopen waar een HDMI uitgang in zit.
http://tweakers.net/nieuw...-hd-4550-en-4350-uit.html

ik zit dus allen met dat deze kaarten DTS HD enzo niet ondersteunen.
+ geluid door DVI.. daar zou ik graag een linkje van zien.. kan namelijk zo snel niets vinden op google.
Je kan toch gewoon een DVD-D naar HDMI kabel kopen? Laatst nog één gekocht voor 6,50 van 1,8 meter. Veguld met 24 DVI pinnen. Doet het prima met 1080p60 en LPCM audio.

Dolby True HD en DTS HD kan je op dit moment alleen krijgen door je 5.1/7.1 LPCM naar een 'receiver' te sturen die Dolby True HD en DTS HD kan decoderen.

DVI Wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface

[ Voor 17% gewijzigd door Jumpman op 08-10-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Jumpman schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 18:48:
[...]

Je kan toch gewoon een DVD-D naar HDMI kabel kopen? Laatst nog één gekocht voor 6,50 van 1,8 meter. Veguld met 24 DVI pinnen. Doet het prima met 1080p60 en LPCM audio.

Dolby True HD en DTS HD kan je op dit moment alleen krijgen door je 5.1/7.1 LPCM naar een 'receiver' te sturen die Dolby True HD en DTS HD kan decoderen.

DVI Wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface
heb nu ook gewoon 10meter HDMI liggen en een DVI HDMI convertertje liggen, ook nog 10m tos. maar tos kan geen DTS HD aan, tans heb ik mij laten vertellen.
op de wiki zie ik nog steeds niet over audio.

dit misschien ook nog een leuke:
http://tweakers.net/price...us-eah4550-di-512md3.html

[ Voor 6% gewijzigd door Lordsauron op 08-10-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
[quote]kaajee schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 09:08:
[...]

Zoals gezegd; kabeltjes erin en gaan......

Maar 7.1 kun je gerust vergeten, want die HT762TZ is een 'gewone' 5.1 versterkers, sterker nog, HDMI aansluiten kun je ook vergeten, want die HT762TZ heeft alleen aan HDMI-uitgang (geen INgang). Je moet al blij zijn dat zo'n eenvoudig setje beschikt over een digitale optische INgang en die moet je dus gebruiken. Daarover krijg je sowieso al niet meer dan 5.1 geluid en dat heeft bovendien weer niets met je net aangeschafte HD4670 te maken, want dat dien je gewoon uit he onboard Realtek geluidskaart te halen.
Dus HDMI rechtstreeks naar je scherm/tv en een optisch kabeltje vanuit je moederbord naar je HT762TZ.

Ik snap ook niet waarom je die HD4670 gekocht hebt, je onboard HD3200 had je vrijwel hetzelfde geboden......

Thx voor de reply,

Ik heb die kaart gekozen, omdat ik bij het tv kijken via de floppdtv regelmatig een vastloper kreeg. (zwart beeld)
Met dit kaartje zijn die problemen nu wel verholpen en die 7.1 LPCM geluid kwam er eigenlijk meer als "toetje" bij, dus dacht ik die LG heeft ook hdmi dus vroeg ik het me af of het kon!
En hij stond ook wel goed aangeschreven om er game's mee te spelen voor evt. de visite.
De nieuwe features die de kaart heeft was ook een leuke bijkomstigheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Lordsauron schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 20:29:
[...]

heb nu ook gewoon 10meter HDMI liggen en een DVI HDMI convertertje liggen, ook nog 10m tos. maar tos kan geen DTS HD aan, tans heb ik mij laten vertellen.
op de wiki zie ik nog steeds niet over audio.
Ten eerste wordt het bewijs door Jumpman geleverd; die zegt toch dat ie met een DVI-HDMI verloop zowel beeld als geluid heeft......

Ten tweede schreef ik:
(overigens begreep ik dat je wel een echte/originele ATi verloopje/adapter nodig hebt, maar blijkbaar gaat het met een standaard DVI-HDMI kabel/verloop ook (Jumpman)).

En gegoogled zeg je? Als ik "ati dvi hdmi audio" invoer regent het 'bewijzen'.

Ten derde staat er in de door jouw aangehaalde Tweakers-link:
.........en ondersteuning voor achtkanaals audioweergave over hdmi,............
En als laatste deze passage voor de verklaring (en de luihuid om het zelf niet te hoeven zoeken/lezen :P ):
Well, a particularly tasty sauce has come forward and given us the skinny. When using single link DVI - pretty much any resolution bar the 4.09 million pixel, 30-inch extravaganza that is 2560x1600 - there is spare bandwidth on a dual-link DVI socket.

These pins, we are told, can be used to carry the digital audio, meaning both the HDCP-protected video and audio can travel through the one DVI socket to the HDMI converter.

At 2560x1600, there are no spare pins, but even future HD content at that resolution will work with audio. The R600 GPU can support five million pixel resolution (2560x2048), even though you can see that resolution only on FireGL and Quadro cards.

The integrated ASIC does mean that Radeon HD buyers can get their titular HD content the way the Volista intended it - in full, digital, 1080p
(bron)

O en hier: 8-channel LPCM over HDMI

O2 en bij de makers van de chip/kaarten:
HDMI output support
All display resolutions up to 1920x10802
Integrated HD audio controller with support for stereo and multi-channel (up to 7.1) audio formats, including AC-3, AAC, DTS, DTS-HD & Dolby True-HD4, enabling a plug-and-play audio solution over HDMI
Overtuigd? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door kaajee op 08-10-2008 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
kaajee schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:58:
[...]

Games weet ik niets van, het gaat hier ook over een HTPC (=Home Theater Personel Computer). Maar voor video is de 4350 natuurlijk veel beter dan je huidige 690G chip. (niet alleen voor video btw en zelfs voor games ga je er nog flink op vooruit). Het gaat er in het kader van dit topic om dat het een moderne(re) ATi chipset is, die UVD versie 2 heeft en ook nog eens 7.1 geluid ondesteunt middels HDMI en, voor een HTPC niet onbelangrijk, passief is........
Ja, ik heb het ook over mijn HTPC. Ik vind het leuk om daar af en toe een spelletje op te kunnen spelen in de huiskamer en daarom wil ik graag van jingaling weten hoe de geluidsproductie is van de HD4670 videokaart die hij in zijn HTPC gestopt heeft. Dat is toch niet zo'n rare vraag in reactie op zijn mededeling dat hij die kaart heeft aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
LameDog schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:30:
[...]
............Dat is toch niet zo'n rare vraag in reactie op zijn mededeling dat hij die kaart heeft aangeschaft?
Nee hoor, maar jij vraagt eigenlijk impliciet naar een passieve kaart en daarom kom ik met die suggestie.

&
Is inderdaad ook een leuke, heeft idd wel native HDMI, erg jammer (voor een HTPC) dat ie niet passief is........
(iha zijn die fans op videokaarten niet de stilste, de fans zijn per definitie (erg) klein en daardoor eigenlijk per definitie lawaaischoppers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Herko_ter_Horst schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:04:
Het spijt me echt verschrikkelijk. Een topic van 58 pagina's vol met posts, even doorworstelen? Nou dat is niet te doen. Als dit zo standaard is... waarom is de startpost dan nog niet aangepast? Of een nieuw topic aangemaakt?

Mijn excuses voor het ongemak van wel 1 hele post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
LameDog schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 10:13:
[...]

Die propeller van die kaart hoor ik toch best wel als ik in de woonkamer zit ong 2meter.
Kan ik die niet misschien uitschakelen of is dat niet aan te raden?
Dus antwoord op jou vraag in mijn ogen, niet echt stil.
Geluid heb ik optisch via de mobo en die werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
kaajee schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:42:
[...]

Nee hoor, maar jij vraagt eigenlijk impliciet naar een passieve kaart en daarom kom ik met die suggestie.

&

[...]

Is inderdaad ook een leuke, heeft idd wel native HDMI, erg jammer (voor een HTPC) dat ie niet passief is........
(iha zijn die fans op videokaarten niet de stilste, de fans zijn per definitie (erg) klein en daardoor eigenlijk per definitie lawaaischoppers)
Zijn twee type, 1 passief en 1 actief.
Maar volgens azerty zijn ze allebij actie?, snap er nix meer van.

[ Voor 5% gewijzigd door Lordsauron op 09-10-2008 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Lordsauron schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:02:
[...]

Zijn twee type, 1 passief en 1 actief.
Maar volgens azerty zijn ze allebij actie?, snap er nix meer van.
Waar zie jij die passieve dan? linkje?

Of bedoel je wellicht de Asus EAH4350 Silent? Die is wel passief, heeft wél/ook een native HDMI uitgang is alleen een stukje groter en obv ATi 4340 dus niet met een 4550(zelfde chip als die MSI).

Wel/ook een goeie optie voor een HTPC denk ik:
Afbeeldingslocatie: http://geizhals.at/img/pix/370916.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door kaajee op 09-10-2008 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorDrakka
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik heb thuis nog een oude bak gevonden! Een amd 1500+ processor, maar wel met een 7600gs erin. Als ik het voor elkaar kan krijgen om de decoding op de GS te doen, zou dit bakkie toch nog wel 720p moeten kunnen spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:01

mvds

Totally awesome!

ronaldlokers schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:14:
[...]

Mis je buiten de standaard configuratie om niet 2x een cam kaart voor die floppy dtv's?

En tjah wat moeten we er verder van vinden, allemaal de standaard configuratie die bijna iedereen heeft.. Ik ga er vanuit dat iedereen net zoals mij er tevreden mee is :)
Nou, niet iedereen :/ Ik blijf problemen houden met mijn HTPC. Nu heb ik WEER steeds een zwart scherm als MCE opstart. Ik heb dus MCE2005 met SP3 en van alles de nieuwste drivers enzo. En in Windows gaat alles goed, mooi strak beeld enzo, maar zodra MCE start heb ik zwart beeld. Ik hoor MCE opstarten, ik hoor het standaard riedeltje, ik zie mijn muiscursor, maar verder blijft alles op zwart. Ik word er helemaal gek van... Waarom kunnen PC's nou nooit gewoon doen wat ze moeten doen zonder al dat gezeik steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
obsidian schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 10:47:
[...]

Nou, niet iedereen :/ Ik blijf problemen houden met mijn HTPC. Nu heb ik WEER steeds een zwart scherm als MCE opstart. Ik heb dus MCE2005 met SP3 en van alles de nieuwste drivers enzo. En in Windows gaat alles goed, mooi strak beeld enzo, maar zodra MCE start heb ik zwart beeld. Ik hoor MCE opstarten, ik hoor het standaard riedeltje, ik zie mijn muiscursor, maar verder blijft alles op zwart. Ik word er helemaal gek van... Waarom kunnen PC's nou nooit gewoon doen wat ze moeten doen zonder al dat gezeik steeds?
Lijkt me toch een driver issue. Dus wellicht een oudere versie even pakken.

En: "Waarom kunnen PC's nou nooit gewoon doen wat ze moeten doen zonder al dat gezeik steeds?"

Je hebt het wel werkend gehad neem ik aan? Dan heb jij zelf iets gedaan daarna waardoor je nu 'gezeik' hebt. Als je het werkend naar wens heb moet je er wellicht gewoon afblijven.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het voor de minder technische (en luie) mensen onder ons ook mogelijk om een totaalpakketje te kopen die gewoon aan te sluiten is zonder verder schroeven en in elkaar zetten? Ik zoek zelf iets met de volgende eigenschappen:

AMD processor (bedoeld voor HD-video afspelen)
uitgerust met een harde schijf 0,5 tot 1 TB
netwerkverbinding draadloos of bedraad
voorzien van HDMI uitgang

Of post ik nu iets heel off-topics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Oeee die Antec Micro Fusion 350 is mooi! Jammer dat hij niet verkrijgbaar is in het zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:18:
Is het voor de minder technische (en luie) mensen onder ons ook mogelijk om een totaalpakketje te kopen die gewoon aan te sluiten is zonder verder schroeven en in elkaar zetten? Ik zoek zelf iets met de volgende eigenschappen:

Winkels zoals Alternate e.d. leveren vaak wel soort van Media Centers.
Maar je zult er altijd wel werk aan moeten leveren. Daarnaast zullen ze heus niet alle dingen doen die jij wilt, dus dan moet je toch weer zelf gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44
Zo jammer dat ze allemaal 41 cm of meer diep zijn. En de Antec Fusion 350 lijkt mij wat problemen te kunnen geven met de koeling van de chipset en grafische kaart. Er loopt vrijwel geen luchtstroom links in de kast (alleen de PSU zuigt wat lucht aan). De chipset krijgt daardoor weinig koeling en een passief gekoelde grafische kaart lijkt me ook niet verstandig. Wel een mooi kastje.
De andere twee fusions zijn ook mooi, maar veel te groot mijn inziens.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits

http://www.mertcom.nl/pro...cPath=134&products_id=456

Daar heb je een kant en klare HTPC. Zoals veel tweakers hem hier ook hebben. Is wel wat duurder dan dat je hem zelf zou bouwen.. maar dat is logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Als je de onderdelen wel nog net zelf kunt samenstellen (copy & paste desnoods iemands config hier), dan kun je bij bijv. 4launch ook voor zo'n 30 euro meer de hele boel laten assembleren.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
drZymo schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:42:
[...]
................En de Antec Fusion 350 lijkt mij wat problemen te kunnen geven met de koeling van de chipset en grafische kaart. Er loopt vrijwel geen luchtstroom links in de kast (alleen de PSU zuigt wat lucht aan). De chipset krijgt daardoor weinig koeling en een passief gekoelde grafische kaart lijkt me ook niet verstandig. ................
Dat lijkt dus nog wel mee te vallen, gezien de temperaturen (zoals hier te lezen). Onder full load doet de Northbridge ong. 37graden! Niets mis mee! Dat mag zelfs nog wel hoger, wat wel het geval zal zijn als je hem in een A/V-muebel plaatst. De Northbridge van de 780G moederborden zijn van huis uit al 'heet hoofden'.
Ik vind het grootste nadeel van deze kast dat ie alleen maar Low Profile kaarten slikt. Wordt de keuze bij een evt. andere VGA kaart en evt. tv tuners weer een stuk lastiger/kleiner. Ook het feit dat ie maar 1 HD kan hebben vind ik jammer. Het lijkt er trouwens op dat er bovenop die ene HD nog best een 2e geplaatst zou kunnen worden.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0rcist
x0rcist schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:11:
[...]
Weet iemand of er drive bays zijn waar een slim dvd in past?
Allemaal bedankt voor het meedenken.. :)

Ik heb inmiddels via-via een 5,25 slot-in compaq dvd-rw kunnen regelen.. geen gezeik met rammelende dvdtrays in m'n HTPC :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Heeft iemand hier toevallig de Ante Fusion Black (V2) i.c.m. een Be Quiet BQ5E of BQ6E voeding?

Ik heb de voeding nu met de 12cm fan naar boven gemonteerd (de text op de achterzijde van de voeding staat nu op zijn kop, maar op de zijkant staat 'Be Quiet' wel normaal). Ik heb het idee dat als ik de voeding met de fan naar beneden monteer, deze de warmte niet goed weg kan laten gaan.

Zo heb ik hem dus gemonteerd: http://www.be-quiet.net/be-quiet.net/data/media/_pms/new/bn083/bn083_2_b.jpg

Hoe hebben jullie de voeding gemonteerd?

[ Voor 21% gewijzigd door Jumpman op 09-10-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 23:37:
Heeft iemand hier toevallig de Ante Fusion Black (V2) i.c.m. een Be Quiet BQ5E of BQ6E voeding?

Ik heb de voeding nu met de 12cm fan naar boven gemonteerd (de text op de achterzijde van de voeding staat nu op zijn kop, maar op de zijkant staat 'Be Quiet' wel normaal). Ik heb het idee dat als ik de voeding met de fan naar beneden monteer, deze de warmte niet goed weg kan laten gaan.

Zo heb ik hem dus gemonteerd: http://www.be-quiet.net/be-quiet.net/data/media/_pms/new/bn083/bn083_2_b.jpg

Hoe hebben jullie de voeding gemonteerd?
Ik denk dat in jouw geval een voeding met een achter ventilator beter was geweest, aangezien er boven/ onder de voeding erg weinig ruimte is.
Maar aangezien aan de bovenkant meer ruimte zit zou ik hem zeker zo monteren zoals je nu hebt gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2008 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:13:
[...]

Ik denk dat in jouw geval een voeding met een achter ventilator beter was geweest, aangezien er boven/ onder de voeding erg weinig ruimte is.
Maar aangezien aan de bovenkant meer ruimte zit zou ik hem zeker zo monteren zoals je nu hebt gedaan.
Lijkt me een prima voeding en ook op de juiste wijze gemonteerd. Zo heeft ie de meeste ruimte om (warme) lucht af te voeren en door de airflow zichzelf ook genoeg te koelen (en z'n eigen warme lucht uit de kast af te voeren.
Andersom zit ie vrijwel met de fan op de bodem van de kast, dus dit is beter.

Een PSU met fan aan de achterkant had niet zo gek veel verschil gemaakt in airflow en afvoer van warme lucht denk ik. Nadeel van zo'n voeding was wel geweest dat de fans van dat type voeding altijd kleiner is dan de 12cm die je nu hebt, dus veel veel meer herrie.
Prima keuze dus lijkt me
(en anders probeer je ter test om hem eens om te draaien, daarna temps bekijken, da's je beste test en antwoord op je vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Over een maand of 4 (hoop ik) bij mij.... (met Media Portal ipv WMC uiteraard..) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
ThaClown schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:16:
[...]

Over een maand of 4 (hoop ik) bij mij.... (met Media Portal ipv WMC uiteraard..) :+
Volgens mij heet dat spammen hier op GoT.............. :P

(mij maakt het niet uit hoor! Succes!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Ach... normaal wel maar 1 spam heb ik toch wel verdiend nu met mijn topic? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

kaajee schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:29:
[...]

Volgens mij heet dat spammen hier op GoT.............. :P

(mij maakt het niet uit hoor! Succes!)
offtopic:
Volgens Wiki is dit de definitie van spam:
Spamming is the abuse of electronic messaging systems to indiscriminately send unsolicited bulk messages
De info die ThaClown verstrekt is dus niet ongevraagd en al helemaal niet "bulk". ;)
Ach ja, het is wellicht ongewenst in de ogen van de modjes, maar ik gun het Tha Clown ook van harte gezien zijn MP topic ;)

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is een mediacenter tijdens het downloaden op een soort Low power mode te zetten. Zeg maar dat de pc in standby gaat maar wel door gaat met downloaden en zo het energieverbruik sterk terugbrengt? zo een functie zit namelijk in de xbox360 en ik neem aan dat het voor een pc ook moet bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
wingsofgold schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:37:
Weet iemand of het mogelijk is een mediacenter tijdens het downloaden op een soort Low power mode te zetten. Zeg maar dat de pc in standby gaat maar wel door gaat met downloaden en zo het energieverbruik sterk terugbrengt? zo een functie zit namelijk in de xbox360 en ik neem aan dat het voor een pc ook moet bestaan.
Nee........

standby kan toch ook niet? Dan heb je niets meer, geen OS of wat dan ook. Dan kun je toch geen programma's draaien?

'LowPower' doen moderne CPU's (met de juiste drivers) uit zichzelf al, die gaan op een mindere snelheid draaien als ze minder te doen hebben. Wat overigens nog maar de vraag is tijdens downloaden, maar dat zal ook weer te maken hebben met de programmeerkunsten van de maker(s) van het download proggie.......

[ Voor 32% gewijzigd door kaajee op 10-10-2008 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 15:09

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je zou nog even kunnen kijken naar de away mode van Windows Vista.
Away Mode is a Windows Vista feature that is designed for media PC scenarios. Away Mode enables the Windows Vista PC to appear off to the user, when the system is actually operational and processing background media tasks such as recording television content or streaming media to other devices.
Al verwacht ik weinig winst...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
ASUS heeft zoiets volgens mij, dat heet AI NAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
.Johnny schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:47:
ASUS heeft zoiets volgens mij, dat heet AI NAP.
Dat zou inderdaad met AI NAP moeten kunnen werken, echter lees dit maar eens:
AI NAP = AI nep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Vraagje : heb me zitten verdiepen in "judder" .. (schokkerig beeld bij langszaam vloeiend beeld cpu load:50%)
Waarom en wanneer geeft mijn htpc 24fps HD-materiaal met 50HZ door aan m`n lcd-tv die 24p ondersteund ?
mkv file x264 720p versie van Planet Earth.
Voordat ik met Relock of powerstrip aan de gang ga wil ik dit eerst weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarschijnlijk omdat de refreshrate van je display op 50 Hz ingesteld staat....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Question Mark schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:29:
Je zou nog even kunnen kijken naar de away mode van Windows Vista.

[...]

Al verwacht ik weinig winst...
Dat away mode lijkt in principe precies de functionaliteit alleen de vraag inderdaad hoeveel nut het gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Question Mark schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:23:
Waarschijnlijk omdat de refreshrate van je display op 50 Hz ingesteld staat....
Maar das toch bijna bij iedereen zo ??
Ik snap niet waarom als ik iets afspeel dat dit ook zo wordt doorgegeven aan m`n tv ?
Ik ken niemand die z`n scherm op 24 hz heeft staan omdat hij af en toe een fiml kijkt. En als ik tv kijk op m`n htpc moet de rate dan weer naar een andere getal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

carpetburn schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:46:
[...]

Ik snap niet waarom als ik iets afspeel dat dit ook zo wordt doorgegeven aan m`n tv ?
Ik ken niemand die z`n scherm op 24 hz heeft staan omdat hij af en toe een fiml kijkt. En als ik tv kijk op m`n htpc moet de rate dan weer naar een andere getal ?
Het blijft een pc he. De videokaart is gefixeerd op een bepaalde refreshrate. De bestanden die jij afspeelt hebben een bepaalde FPS, maar er is geen koppeling tussen FPS en refreshrate!

Ik (en ik weet zeker dat ik niet de enige ben) switch regelmatig van resolutie om de best mogelijke weergave te krijgen. Dat is nou eenmaal jammer doch helaas.

Normaal gezien kan je met 50Hz goed uit te voeten, ook bij TV. Maar bij films, -> 24Hz.
Als je dat gedoe allemaal niet wil, moet je iets verzinnen om dit automatisch te doen, dit zal allicht kunnen met gemodificeerde snelkoppelingen die je refreshrate kunnen aanpassen ofzo.
Of Reclock gebruiken (wel nog beta)
Of die hele HTPC uit het raam donderen/weggeven whatever en een 'normale' afspeler kopen met de daarbij horende beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
psy schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:40:
[...]

Het blijft een pc he. De videokaart is gefixeerd op een bepaalde refreshrate. De bestanden die jij afspeelt hebben een bepaalde FPS, maar er is geen koppeling tussen FPS en refreshrate!

Ik (en ik weet zeker dat ik niet de enige ben) switch regelmatig van resolutie om de best mogelijke weergave te krijgen. Dat is nou eenmaal jammer doch helaas.

Normaal gezien kan je met 50Hz goed uit te voeten, ook bij TV. Maar bij films, -> 24Hz.
Als je dat gedoe allemaal niet wil, moet je iets verzinnen om dit automatisch te doen, dit zal allicht kunnen met gemodificeerde snelkoppelingen die je refreshrate kunnen aanpassen ofzo.
Of Reclock gebruiken (wel nog beta)
Of die hele HTPC uit het raam donderen/weggeven whatever en een 'normale' afspeler kopen met de daarbij horende beperkingen.
Shiiiiiiiiiiiittt !!!!!!!!!!! dat zuigt echt zeg.. Ik denk dat er niet veel zijn dit dit weten. m`n htpc begint inmiddels op een studie te lijken..
:( das echt een nadeel van een htpc. (wellicht een puntje voor starttopic)
En hoe zit het dan bij mensen die hd content afspelen op een ps3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

carpetburn schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:46:
[...]
Klopt, daarom wordt ook aangeraden om de refreshrate zoveel mogelijk af te stemmen op de framerate van je filmmateriaal. Als je bv veel NTSC afspeelt (29,79 f/s), is het verstandig om bv 60 Hz te kiezen. 29,97 x 2 is immers bijna 60 Hz.

Het enige alternatief wat je hebt is reclock of powerstrip te gebruiken, en bv via shortcuts handmatig refresh rates te wisselen. Overigens heb ik ergens gelezen dat Mediaportal 2 wel het switchen van refreshrates native gaat ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Vandaag begonnen mijn HTPC in elkaar te zetten:

Klaar met monteren, dus de gevouwen papieren (tegen beschadigen front) weggehaald, bescherm folie van het display afgetrokken, en dan zie ik dit (allemaal 'butsjes' bij de rand van het display):

Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/9956/img764225fd2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/2637/img764825vg5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/5813/img765625rm6.jpg
Is dat normaal bij de Antec Fusion Remote Black case?

Ik irriteer me er nu al mateloos aan, bij de plaatjes die ik met Google afbeeldingen vindt van de Antec Fusion Black zie ik dit niet.

Edit: Zit lekker mee, één Kingston 2GB DIMM niet aan de praat te krijgen. DOA dus. Kan niet eens booten, dus kan ook geen Memtest86 draaien.

[ Voor 164% gewijzigd door Jumpman op 10-10-2008 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Jumpman schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:53:
............
Ik irriteer me er nu al mateloos aan, bij de plaatjes die ik met Google afbeeldingen vindt van de Antec Fusion Black zie ik dit niet.
Nou ik irriteer me niet mateloos, maar wil wel even melden dat jouw plaatjes HELEMAAL niet zichtbaar zijn.......
Nu wel.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
kaajee schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:00:
[...]

Nou ik irriteer me niet mateloos, maar wil wel even melden dat jouw plaatjes HELEMAAL niet zichtbaar zijn.......
Nu wel.......
Heb je je provider een keer nodig om wat te hosten, ligt de FTP hosting er uit. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

carpetburn schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:50:
[...]

Shiiiiiiiiiiiittt !!!!!!!!!!! dat zuigt echt zeg.. Ik denk dat er niet veel zijn dit dit weten. m`n htpc begint inmiddels op een studie te lijken..
:( das echt een nadeel van een htpc. (wellicht een puntje voor starttopic)
Het is al eerder aan de orde gekomen, een HTPC is zeker geen plug&play. Het vereist meestal behoorlijk veel tijd en energie om het zo te krijgen als jij wil. Het ligt er wel ook aan hoe kritisch je bent! Mijn vrouw ligt echt niet wakker van wat 24hz judder hoor, ze ziet het zelfs niet echt. Maar ik stoor me er echt mateloos aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn HTPC nu bijna samengesteld maar heb nog een vraag voordat ik hem kan bestellen.

Aangezien we geen digitale kabel kunnen ontvangen zullen we van de satelliet gebruikmaken. Om CanalDigitaal te ontvangen zal ik deze FloppyDTV kaart gebruiken. Maar mijn vraag is welke CAM module moet ik dan gebruiken? MediaGuard? En kan ik daarmee HDTV binnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:06
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:46:
Ik heb mijn HTPC nu bijna samengesteld maar heb nog een vraag voordat ik hem kan bestellen.

Aangezien we geen digitale kabel kunnen ontvangen zullen we van de satelliet gebruikmaken. Om CanalDigitaal te ontvangen zal ik deze FloppyDTV kaart gebruiken. Maar mijn vraag is welke CAM module moet ik dan gebruiken? MediaGuard? En kan ik daarmee HDTV binnen krijgen?
ik had op hardware.info tv gezien dat je een officiele cam van canal digital moet bestellen, en dat deze ook goed werkt.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ron!n schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 19:22:
[...]

ik had op hardware.info tv gezien dat je een officiele cam van canal digital moet bestellen, en dat deze ook goed werkt.
Bedankt voor de tip, ik zal het filmpje even opzoeken en bekijken. ;)
Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.