Home Theater PC (HTPC) Deel 1

Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste
Acties:
  • 237.354 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10 02:28
0Burner0 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:44:
Hoe kan ik mediaportal/spellen/etc draaien op mijn secundaire beeldscherm???
Wat voor OS draai je? Vista/xp of een Linux variant?

Bovendien kun je in de meeste applicaties kiezen voor een zogenoemde "windowed mode" (Of hoe ze het ook noemen) zodat je naar het andere scherm kunt slepen.

Anders kun je altijd nog proberen om het scherm wat nu secundair is primair te maken, daar de app op te starten, dan terugzetten en kijken of die app dat wil onthouden (Werkte hier voor een paar games :?)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

7.1 LPCM is te verwaarlozen, of je moet een behoorlijk goed gehoor hebben en nog betere speakers, dus of dat het een gemis is, uche uche...

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:32
Jumpman schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:51:
Nadelen: 7.1 LPCM wordt niet ondersteund. Prijs van de AMD Phenom X4 9550 en de duurdere Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H.
Wat is dat 7.1 LPCM nu eigenlijk? Ik had begrepen dat dit bordtje geen DTS ondersteuning had.. Of heb ik het dan voledig verkeerd begrepen? Ik kan nog niet echt een duidelijke definitie vinden. 8)7

Ik zou namelijk wel willen dat als een DVDtje dts heeft er ook DTS wordt door gegeven aan mijn AVR... via S/PDIF

of kan dit zowel bij GA-MA78GPM-DS2H als bij GA-MA78GPM-S2H. Als dat zo is dan is die GA-MA78GPM-DS2H erg interesant! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Subpy schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:30:
[...]

Wat is dat 7.1 LPCM nu eigenlijk? Ik had begrepen dat dit bordtje geen DTS ondersteuning had.. Of heb ik het dan voledig verkeerd begrepen? Ik kan nog niet echt een duidelijke definitie vinden. 8)7

Ik zou namelijk wel willen dat als een DVDtje dts heeft er ook DTS wordt door gegeven aan mijn AVR... via S/PDIF

of kan dit zowel bij GA-MA78GPM-DS2H als bij GA-MA78GPM-S2H. Als dat zo is dan is die GA-MA78GPM-DS2H erg interesant! :?
Ja ja en ja en wel eens van Google etc, gehoord?
(hier staat overigens een hele duidelijk definitie van LPCM)
DTS wordt hier zeer helder uiteen gezet.
En is allemaal erg gemakkelijk te vinden in oa. dit topic!

(maw een dvd met dts ken gewoon 1-op-1 doorgegeven worden aan je receiver)

[ Voor 5% gewijzigd door kaajee op 01-10-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Kaaswagen schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:54:
[...]

Wat voor OS draai je? Vista/xp of een Linux variant?

Bovendien kun je in de meeste applicaties kiezen voor een zogenoemde "windowed mode" (Of hoe ze het ook noemen) zodat je naar het andere scherm kunt slepen.

Anders kun je altijd nog proberen om het scherm wat nu secundair is primair te maken, daar de app op te starten, dan terugzetten en kijken of die app dat wil onthouden (Werkte hier voor een paar games :?)
Ik draai vista. Dat lukt me dus niet wat jij verteld :(

Waarom kan ik de monitoren niet switchen?

Ik heb 3 schermen, me HDTV(dvi) een ACER(rgb) HP(dvi)
Ik heb een geforce 7900gt met 2 x dvi uit.

Nu heb ik een dvi switch gekocht waar ik me HDTV op heb en me HP
Me 21'' Acer gebruik ik als hoofdmonitor.
Maar als ik aan game ben gebruik ik me HP voor Teamspeak xfire etc.
Maar als ik de switch in druk gaat dat beeld naar mijn HDTV.

Als ik nu mediportal op start lukt het me niet om hem naar me 2de scherm te krijgen. Want hij start op op me primaire en ik wil media portal starten op mijn secundaire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
kaajee schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:18:
[...]

Ja ja en ja en wel eens van Google etc, gehoord?
(hier staat overigens een hele duidelijk definitie van LPCM)
DTS wordt hier zeer helder uiteen gezet.
En is allemaal erg gemakkelijk te vinden in oa. dit topic!

(maw een dvd met dts ken gewoon 1-op-1 doorgegeven worden aan je receiver)
Zeker wel eens van google gehoord. En zeker hierbij ook gebruikt. Maar het was me niet helemaal duidelijk.

En ja, de definitie van LPCM op wiki had ik ook gevonden. Maar na het lezen ervan was het me echt niet duidelijker geworden. Erg technisch. (begrijp het nu nog niet echt, een manier van sampeling voor zover ik het snap.)

Voor zover ik het begrijp zijn het dus 2 vershilende dingen.

Alleen kwam mijn vraag door het volgende: hier wordt (productbeschrijving GA-MA78GM-S2H) namelijk vermeld de GA-MA78GM-S2H "ALC889A with DTS Connect" heeft.
en hier wordt (productbeschrijving GA-MA78GPM-DS2H) namelijk de DTS Connect niet vermeld.

Na het lezen van de wiki over DTS(thanx, inderdaat hier niet op gezocht) begrijp ik dat het dus (volgens de definitie)niet mogelijk is om bij de GA-MA78GPM-DS2H om PC audio als dts over S/PDIF te sturen.
Als je een DVD je afspeeld is het toch gewoon PC audio of wordt er wat anders bedoeld?

Overigens heeft de dan wel weer GA-MA78GPM-DS2H "Dolby Home Theater". Is wel seround sound dus...

Vandaar dus mijn vraag over DTS. En het klop dat er in dit toppic staat dat dvd audio gewoon via S/PDIF naar de AVR kan sturen(dacht alleen gelezen te hebben dat audio werkte niet wat voor audio). Maar laat ik de vraag anders stellen: klopt het volgende?

GA-MA78GPM-DS2H:
Geen DTS via S/PDIF
Wel andere seround formaten via S/PDIF
Wel stereo via S/PDIF

GA-MA78GM-S2H:
Wel DTS via S/PDIF
Geen andere seround formaten via S/PDIF
Wel stereo via S/PDIF

Of zit ik er helemaal naast?

//edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 14:41
Vershillen GigaByte GA-MA78GXM-XS2H

GA-MA78GM-S2H:

DTS Connect i.p.v. Dolby home Theater

GA-MA78GM-DS2H:

Dolby Home Theater

GA-MA78GPM-DS2H:

Sideport
128MB Dedicated DDR3 Memory
Dolby Home Theater

Bron: http://www.gigabyte.com.tw

Ik mag hopen dat de duurdere DS2H borden ook DTS ondersteuning hebben. Ik was in de veronderstelling dat de D altijd voor een completere ondersteuning van Dolby stond.

[ Voor 30% gewijzigd door Jumpman op 01-10-2008 15:04 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
Jumpman schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:00:
[...]
DTS Connect i.p.v. Dolby home Theater
[...]
Ik berijp nog niet wat en waarom een van de 2 beter is.

Maar ik heb nog eens bij GigaByte zitten lezen en de DTS definitie nog eens uitgepluist. Is het niet zo dat DTS Connect altijd DTS doorgeeft en Dolby home Theater aan de AVR door geeft wat voor formaat het is? (of begin ik nu echt te ijlen :? )

//Edit: Typo

[ Voor 3% gewijzigd door Subpy op 01-10-2008 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Beide boarden kunnen gewoon via S/PDIF een signaal 1-op-1 doorsturen naar een receiver. Daar wordt het vervolgens gedecodeerd, mits je receiver over de juiste decoder beschikt. In de regel hebben de meeste receivers ondersteuning voor zowel DTS als Dolby Digital 5.1. Dus DVD's met die audio codering worden op de juiste wijze door de receiver (icm met geluidskaart) weergegeven. WMV(-HD) met 5.1 ondersteuning is een ander verhaal, daarvoor ontbreekt bij de meeste receivers de decoderings mogelijkheid.

Het hele DTS connect cq. Dolby Home Theatre verhaal is anders; dan neemt de geluidskaart de decodering voor z'n rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
@kaajee
Ok thnx, duidelijk verhaal.

Het maakt dus alleen uit voor de gedownloade/geripte/opgenomen content. Dan gaat voor nu mijn voorkeur uit naar het iets luxere bordje (GA-MA78GPM-DS2H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Subpy schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:43:
@kaajee
Ok thnx, duidelijk verhaal.

Het maakt dus alleen uit voor de gedownloade/geripte/opgenomen content. Dan gaat voor nu mijn voorkeur uit naar het iets luxere bordje (GA-MA78GPM-DS2H)
Nee, ook voor gedownloade/geripte/opgenomen content maakt het niets uit, of net zoveel als voor alle andere content. 'T is maar hoe je het bekijkt.
Ook die meuk kan namelijk heel goed met een DTS/AC3 stream zijn 'opgenomen', ook dan kan een aangesloten receiver middels een S/PDIF kabel in staat zijn om het geluid correct weer te geven.......

EDIT: met DTS Connect & Dolby Theater heb je je niets te maken als je je pc middels een S/PDIF verbinding koppelt aan je receiver en de decodering van de digitale signalen overlaat aan die receiver.

[ Voor 13% gewijzigd door kaajee op 01-10-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balbal
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-02-2023
wenze schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:25:
Ook ik ga binnenkort een HTPC aanschaffen. Alleen weet ik niet welke voeding ik het beste kan nemen. Er staan er natuurlijk wat in de startpost maar die hebben geen fan die warmte naar buiten blaast. Aangezien ik deze behuizing aan wil schaffen en daar alleen 2x 6cm fans ingaan, vraag ik me af wat voor voeding ik daar het beste bij kan nemen.

Optie 1: Seasonic S12II-380,380Watt waarbij de warmte dus in je kast komt, dan moeten die 6cm fans misschien wel erg hard draaien waardoor er een hoog geluidsniveau ontstaat.

Optie 2: Een PSU die de warmte naar buiten blaast, hierbij komt er dus meer geluidsproductie van de voeding uit de kast maar hoeven de 6cm fans misschien minder hard te draaien.

Is er iemand die deze kast ook heeft en zoja wat voor voeding wordt er gebruikt en welke ventilatoren. Of is er iemand die een idee heeft wat voor PSU ik het beste kan nemen?
Welke PSU is het nou geworden??

Ik ben ook opzoek naar een PSU en heb dezelfde kast ik zat te denken aan de Corsair 450VX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balbal
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-02-2023
klaasvs31 schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:17:
[...]

Ik heb deze kast ook, met een Seasonic 330 voeding en een Scythe Shuriken CPU cooler.
Moederbord de 780G van Gigabyte en een 4850e processor.

Standaard zit er ook een 120 fan in de kast (voor de harde schijven). In de specificatie staat dat het een 92mm fan is, maar het is wel degelijk een 120mm fan. Deze heb ik vervangen door een 120mm fan van Noctua.

Standaard zit er ook nog 1 60mm in. Deze had ik in eerste instantie vervangen door twee Papst 60mm fans, maar wat een herrie maken die dingen (te veel toeren). Die heb ik er meteen weer uitgehaald en ben toen verder gegaan met die ene standaard 60mm fan die er al in zat.

En ik moet zeggen dat het systeem bijzonder weinig geluid maakt!
Ook wordt het systeem totaal niet warm, dus ik kan je deze setup zeker aanraden!
Welke 120mm fan van Noctua heb je erin zitten de 800rpm of de 1200rpm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenze
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
balbal schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:02:
[...]

Ik ben ook opzoek naar een PSU en heb dezelfde kast ik zat te denken aan de Corsair 450VX.
Als ik het zou kopen zou ik voor de Seasonic o.i.d. gaan, maar ik heb nog twee huisgenoten waar ik mee moet overleggen dus besteld heb ik het nog niet. Als ik het binnen heb zal ik me bevindingen posten.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik heb gekozen voor een losse videokaart (hd 3470)+x4 phenom omdat ik heb gelezen dat dit toch beter is voor de zwaardere hd films, deinterlacing e.d.
Ben ik verkeerd voorgelicht of is dit eigenlijk niet nodig omdat hier bijna iedereen gewoon de interne hd 3200 kaart gebruikt.? Loopt hiermee alles vloeiend dan ?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 16:24
XBMC is inmiddels ook voor de pc verschenen en werkt zowel onder Linux, Windows XP, Vista & MAC OS X. Het is een alternatief die wat mij betreft ook in de topicstart thuis hoort.

Zie XBMC.org

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3144/2876723351_95e56df043.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3293/2759625315_c3dd62d563.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hd3200 is voldoende voor video hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
et36s schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 21:00:
XBMC is inmiddels ook voor de pc verschenen en werkt zowel onder Linux, Windows XP, Vista & MAC OS X. Het is een alternatief die wat mij betreft ook in de topicstart thuis hoort.

Zie XBMC.org

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er heel mooi uit. Ik heb de site doorgelezen, maar vind nergens iets over de ondersteuning van TV-tuners. Dat is toch weer jammer. Staat geplanned voor April 2009 als ik het goed lees.

[ Voor 3% gewijzigd door 0rbit op 02-10-2008 07:50 ]

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

wenze schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:25:
Optie 1: Seasonic S12II-380,380Watt waarbij de warmte dus in je kast komt, dan moeten die 6cm fans misschien wel erg hard draaien waardoor er een hoog geluidsniveau ontstaat.
Dat klopt niet. Ook de (zeer goede) Seasonic S12II blaast de lucht naar buiten. Die fan zuigt gewoon de lucht uit de kast. Het zou idioot zijn als dit niet zou gebeuren. Verder is de fan in deze voeding SUPERstil, ik zag dat iemand anders hem vervangen heeft maar ik zou echt niet weten waarom je dat zou moeten doen. ABSOLUUT onhoorbaar onder normale (htpc) belasting!
balbal schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:02:
[...]

Overkill! Veel te veel wattage...neem een Seasonic 330Watt. Zijn ook effectiever bij lage belasting.

[ Voor 25% gewijzigd door psy op 02-10-2008 10:39 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 10:53
Ik ben ook op zoek naar een htpc systeem voor aansluiting om mijn plasma. Dit mag overigens ook een goede 2e hands zijn hoor.
Voornamelijk bedoeld om hd materiaal mee af te spelen. Een blue ray speler/brander is niet nodig.
Heb al gegoogeld ed maar kom nog niets tegen wat geschikt is.
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:43

Sherlock

No Shit

Kijk hier maar eens.

Vrij makkelijk te vinden als je een beetje zoekt hoor.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Belangrijk nieuws voor de mensen met stotter/judder problemen, de verdere ontwikkeling van Reclock is eindelijk weer opgepakt sinds begin september na de overname van Slysoft. Nu komen er regelmatig weer nieuwe beta’s uit, en het belangrijkste, er is nu ook ondersteuning voor Vista! Dit is erg, erg goed nieuws :)

http://forum.slysoft.com/showthread.php?t=19931

[ Voor 8% gewijzigd door psy op 02-10-2008 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

et36s schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 21:00:
Net ff geprobeert en het ziet er mooi uit alleen jammer dat de MCE afstandsbediening niet lekker werkt en dat je dit ook niet kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:43:
[...]

Net ff geprobeert en het ziet er mooi uit alleen jammer dat de MCE afstandsbediening niet lekker werkt en dat je dit ook niet kan instellen.
Hier zijn instructies om je MCE remote werkend te krijgen in XBMC:
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=36936

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas.be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2023
Vind nergens de "deamon tool tab" onder mediaportal... Ook op het net vind ik geen oplossing, weet hier iemand raad?

edit: als je juist je bericht plaats vind je het... Nu verder configreren :D

[ Voor 25% gewijzigd door Thomas.be op 02-10-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 14:51:
Belangrijk nieuws voor de mensen met stotter/judder problemen, de verdere ontwikkeling van Reclock is eindelijk weer opgepakt sinds begin september na de overname van Slysoft. Nu komen er regelmatig weer nieuwe beta’s uit, en het belangrijkste, er is nu ook ondersteuning voor Vista! Dit is erg, erg goed nieuws :)

http://forum.slysoft.com/showthread.php?t=19931
waarvoor gebruik jij het? Voor PAL DVD's?
Die link daar van reclock is 118 pagina's. Kan jij eens uitleggen wat nu juist het probleem is met het afspelen van MKV X.264 films? Wat is jitter? Wat veroorzaakt het? Hier op mijn PC ziet dat er toch redelijk goed uit...

Deze link kan interessant zijn voor MP users:
http://forum.team-mediapo...e-playback-reclock-45834/

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:53:
[...]

waarvoor gebruik jij het? Voor PAL DVD's?
Die link daar van reclock is 118 pagina's. Kan jij eens uitleggen wat nu juist het probleem is met het afspelen van MKV X.264 films? Wat is jitter? Wat veroorzaakt het? Hier op mijn PC ziet dat er toch redelijk goed uit...

Deze link kan interessant zijn voor MP users:
http://forum.team-mediapo...e-playback-reclock-45834/
Reclock synchroniseert alle clocks in de pc en kan het geluid ietsje vertragen/versnellen zodat je bestand 100% vloeiend loopt. Probleem is dat in een pc meerdere clocks zijn die niet altijd even handig samenwerken, dit heeft effect op hoeveel schokjes je in beeld kan krijgen. Dit verschilt ook van pc tot pc.
Heb het gisteren even geprobeerd met een 1080p MKV, deze kon ik nou zelfs vloeiend afspelen op 50Hz terwijl het een 24p bestand was. Niet dat dat nou mijn doel was, maar het valt wel op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:04
Gebruiken jullie de HTPC ook voor muziek, en zo ja hoe doen jullie dit dan. De Tv zal dan toch altijd aan moet zijn (beeldscherm). Aangezien ik een 50inch plasma wil kopen kost het dan behoorlijk wat stroom als ik even een muziekje zou willen luisteren...En heeft er ook iemand 2 beeldschermen aangestoten op de HTPC???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-10 11:19

westergas

rikkie_pc

mmmmmark schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:59:
Gebruiken jullie de HTPC ook voor muziek, en zo ja hoe doen jullie dit dan. De Tv zal dan toch altijd aan moet zijn (beeldscherm). Aangezien ik een 50inch plasma wil kopen kost het dan behoorlijk wat stroom als ik even een muziekje zou willen luisteren...En heeft er ook iemand 2 beeldschermen aangestoten op de HTPC???
Heb je veel geld over voor je HTPC of misschien iets minder?
Dan zou dat een mooie oplossing zijn :9~

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-05 10:48
w3sTErGaS schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:13:
[...]

Heb je veel geld over voor je HTPC of misschien iets minder?
Dan zou dat een mooie oplossing zijn :9~
Dat is inderdaad precies de reden waarom ik naar de touchscreen HTPC kasten kijk. Niet zozeer voor de touchscreen. maar dat ik nog enigsinds een muziekje op kan zetten zonder je tv gelijk aan te hoeven zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Ik dacht eraan om naast mijn tv ook een tweede ("öude"pc) 19" tft monitor aan te sluiten. Dat je die dan aanzet voor het spelen van muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 08:20:
[...]

Reclock synchroniseert alle clocks in de pc en kan het geluid ietsje vertragen/versnellen zodat je bestand 100% vloeiend loopt. Probleem is dat in een pc meerdere clocks zijn die niet altijd even handig samenwerken, dit heeft effect op hoeveel schokjes je in beeld kan krijgen. Dit verschilt ook van pc tot pc.
Heb het gisteren even geprobeerd met een 1080p MKV, deze kon ik nou zelfs vloeiend afspelen op 50Hz terwijl het een 24p bestand was. Niet dat dat nou mijn doel was, maar het valt wel op :)
Dat is goed nieuws; wat is nou net je doel met reclock?
Welke ervaringen heb jij met het afspelen van x.264 films?
Speelt een 1080p films dan schokkerig af op je 50Hz plasma.
Hoe speel je die films af? Je verandert de refresh rate van je TV dan eerst of wat? Maar dat zou dan overbodig worden door die reclock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hier heb ik ook al over zitten denken; je kan niet anders dan 2 schermen aansluiten; eentje op de HDMI en eentje op de VGA; maar kunnen ze met 780G chipset tegelijk beeld geven? Je moet er dan nog voor zorgen dat de resoluties op beide schermen kunnen getoond worden ook!

Je kan ook je muziekje starten en dan je Tv uitzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Hier op mijn werk, werk ik ook met 2 beeldschermen en kan zonder probleem de resolutie op het beeldscherm laten verschillen van die van de andere, dus dat beide beeldschermen dezelfde resolutie moeten hebben is niet aan de orde volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-05 10:48
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:40:
[...]

Ja hier heb ik ook al over zitten denken; je kan niet anders dan 2 schermen aansluiten; eentje op de HDMI en eentje op de VGA; maar kunnen ze met 780G chipset tegelijk beeld geven? Je moet er dan nog voor zorgen dat de resoluties op beide schermen kunnen getoond worden ook!

Je kan ook je muziekje starten en dan je Tv uitzetten...
Klopt muziekje aanzetten en dan TV uitzetten kan ja. En vervolgens 10 minuten later...hmm toch niet zo'n zin in dit genre muziek. En hup die plasma moet weer aan. Op zo'n klein schermpje op je kast is niet ideaal maar ik kan in ieder geval nog wel iets...

TFT'tje heb ik inderdaad ook aan zitten denken...maar of dat nou ideaal is...
Van mij mogen ze de kasten iets goedkoper maken en emt een gewoon klein schermpje...zonder touchscreen...
Als dat al echt zal gaan schelen qua geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
DrDoo schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:20:
[...]
Dat is inderdaad precies de reden waarom ik naar de touchscreen HTPC kasten kijk. Niet zozeer voor de touchscreen. maar dat ik nog enigsinds een muziekje op kan zetten zonder je tv gelijk aan te hoeven zetten.
Zijn er eigenlijk ook goede kleine losse touchscreens beschikbaar? die je bijvoorbeeld kunt wegwerken in een aantal 5.25" bays? Ik vind de touchscreen HTPC kasten namelijk allemaal nog absurd geprijsd... Heeft iemand hier ervaring mee?
-edit @ DrDoo, of inderdaad, geen touch, maar wel een klein schermpje die je zelf netjes kunt wegwerken.

[ Voor 8% gewijzigd door .Johnny op 03-10-2008 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenze
Is er iemand die ervaring heeft met deze behuizing? Of uberhaupt met het merk Ahanix? Ik kan geeneen review vinden op google, maar de kast is niet echt goedkoop dus ik zou denken dat het wel goed is?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27
Ikzelf heb ook al over het probleem wat betreft muziek zitten nadenken.
Mijn idee zou zijn om dan een losse touchscreen op het tv meubel erbij te plaatsen waar normaal de foto's op gewisseld worden, maar bij aanraking krijg je dan gewoon je mediacenter waar je je muziek kunt veranderen. Geen idee of dit makkelijk te realiseren is. Ik wil in iedergeval niet op het scherm constant de mediacenter zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieme1989
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-02 09:35
Ik heb gewoon mijn playlists ik zet iets aan en dan TV weer uit
mocht er toch ff een liedje langskomen wat me niet zint druk ik gewoon op de "next" knop op me tobo.

Ik heb dan wel maar een klein 19" TV'tje maar die doet er toch nog redelijk lang over om echt aan te gaan :(

Voor de mensen met de grote schermen kan het inderdaad makkelijk zijn om gewoon een klein 17" of zelfs 15" schermpje ergens te zetten om die taken te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zo'n klein 15" of nog kleiner plat VGA schermpje; bestaat dat ? (< 15")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:42:
[...]

Hier zijn instructies om je MCE remote werkend te krijgen in XBMC:
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=36936
Bedankt,werkt perfect nu alleen jammer dat je weer een extra tooltje(Translotor) moet starten zodat de groene MCE toets XBMC start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 15:09:
[...]

Bedankt,werkt perfect nu alleen jammer dat je weer een extra tooltje(Translotor) moet starten zodat de groene MCE toets XBMC start
Ik kan je zeggen, dat is een heel handig tooltje hoor! Je kan er in principe heel je PC mee bedienen via je remote..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 15:03:
Ja zo'n klein 15" of nog kleiner plat VGA schermpje; bestaat dat ? (< 15")
Ik heb even wat zitten zoeken, en die bestaan zeker. Vooral voor de auto worden die dingen gemaakt. Kijk bijvoorbeeld eens in deze thread ergens:
http://www.webhostingtalk...i-lcd-scherm-met-vga.html
daar staan wat links.

en als je googlet op "lilliput vga" vind je ook een hoop.

Ik vind die dingen alleen nog erg prijzig, misschien is dan een Logitech Harmony een betere uitkomst, die heeft toch ook een scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind in zowel Vista MCE als in XBMC de muziek bediening errug karig.
Ik verwacht toch wel iets meer flexibiliteit en handigheid in al die software.

Nu staat voor dit weekend een uitvoerige install en config dagje gepland voor Media Portal.
Heb hier op GOT er ook een goed topic over gevonden: Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoiets:
http://store.mp3car.com/L..._619GL_70NP_p/mon-001.htm
Verbruikt maar 9W...

Ja idd wel vrij duur, meer dan 100€ wil ik er toch ni aan kwijt + ik moet zeker zijn dat je een dual screen config kan draaien.

edit:
dan liever wat groter:
http://cgi.benl.ebay.be/I...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Ik heb al een 19 inch schermpje over dus die wil ik aansluiten, zo'n klein schermpje lijkt me persoonlijk ook niks. Is het wel goed mogelijk om 2 schermen aan te sluiten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 15:57:
Ik vind in zowel Vista MCE als in XBMC de muziek bediening errug karig...
Dat ben ik volkomen met je eens. Ik snap ook niet dat ze daar niet wat meer aandacht aan besteden. Maar onder linux heb je voor muziek bijv. Amarok (klik) voor muziek. En onder Windows kan bijv. uh WinAMP gebruiken.

...

Eindelijk ATi UVD ondersteuning onder linux! Bron: Phoronix (klik)

[ Voor 15% gewijzigd door et36s op 03-10-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvs31
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 19:10
balbal schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:10:
[...]

Welke 120mm fan van Noctua heb je erin zitten de 800rpm of de 1200rpm?
Ik heb me vergist zie ik nu.....

Standaard zit er een 92mm fan in, maar in de specificaties staat dat er een 80mm fan in zit...

De standaard 92mm fan heb ik dus vervangen door een 92mm van Noctua. Standaard 1600 toeren en er zitten twee weerstanden bij om het naar wens langzamer te laten draaien. Totaal onhoorbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 08:20:
[...]

Zelf ook FF getest in Mediaportal, je moet de audio renderer op reclock instellen. Dan kan je je film afspelen, als je dan minimaliseert, zie je een groen klokje in de taskbar; ik heb al een 720p gehad die 25Hz was en eentje die 23.976Hz was. Je krijgt dan wat tech info, maar dat zegt niet zoveel.. ben benieuxd hoe dat er zal uitzien op de plasma straks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt de Microsoft MCE Keyboard niet meer gemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmmmmark schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 18:19:
Ik heb al een 19 inch schermpje over dus die wil ik aansluiten, zo'n klein schermpje lijkt me persoonlijk ook niks. Is het wel goed mogelijk om 2 schermen aan te sluiten dan?
Even aanhaken bij dit onderwerp over 2 beeldschermen. Ik heb dus zo'n kast met ingebouwd touchscreen. Het is echt ideaal. Maar idd, zoals eerder gezegd, het zijn dure kasten.
Bij deze origenae kast die ik heb gaat de DVI/HDMI uit van de videokaart naar mijn LCD tv. De VGA uit van de videokaart wordt doorgelust naar het kleine schermpje in de kast.
Allemaal leuk en aardig. Wel 1 probleem. Als je een Blu-ray dvd afspeelt stopt na zo'n 10 seconden het afspelen. Treedt de beveiliging in werking van HDMI (ben ff de afkorting vergeten, HDCP?? of wat was het??). Omdat het signaal naar 2 uitgangen gestuurd wordt is dat "verdacht". Ik moet dus windows vervolgens zo instellen dat ie maar gebruik maakt van 1 monitor om de blu-ray disc te kunnen kijken.
Fijn dat je beperkt wordt! |:( Tis nog een legaal gekochte blu-ray ook en ik wil hem alleen maar bekijken en dat mag niet 8)7

Als iemand een handige workaround heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:07
mijn htpc is ook eindelijk binnen.

ik heb de volgende configuratie:

Antec Fusion Remote ,Zwart
AMD Phenom X4,9550
GigaByte GA-MA78GM-S2H,Retail
Kingston KVR800D2N5K2/4G,4096MB, DDR2, PC6400, 800MHz
Rasurbo Silent&Power ,Retail, 430Watt
Samsung SH-S223F
Western Digital Caviar Green,7200RPM, SATA II, 16MB, 500GB
Scythe Ninja Mini

nu heb ik alles meteen aangesloten via hdmi naar mijn receiver en van mijn receiver weer naar de tv. (voor het beeld) voor het geluid heb ik optische kabel liggen die ik ook aangesloten heb.

het scherm is nu niet scherp als ik op een resolutie van 1280 bij 720 draai (hd ready tv). zodra ik de hdmi kabel vervang door een vga kabel krijg ik een 1360 bij 768 resolutie die super scherp is. nu wil ik graag de hdmi kabels gebruiken omdat dan mijn receiver de tv automagisch overschakeld naar de juiste zender.

Weet iemand wat ik er aan kan doen?

edit: tv specs: samsung le32r82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 14:22:
[...]

Even aanhaken bij dit onderwerp over 2 beeldschermen. Ik heb dus zo'n kast met ingebouwd touchscreen. Het is echt ideaal. Maar idd, zoals eerder gezegd, het zijn dure kasten.
Bij deze origenae kast die ik heb gaat de DVI/HDMI uit van de videokaart naar mijn LCD tv. De VGA uit van de videokaart wordt doorgelust naar het kleine schermpje in de kast.
Allemaal leuk en aardig. Wel 1 probleem. Als je een Blu-ray dvd afspeelt stopt na zo'n 10 seconden het afspelen. Treedt de beveiliging in werking van HDMI (ben ff de afkorting vergeten, HDCP?? of wat was het??). Omdat het signaal naar 2 uitgangen gestuurd wordt is dat "verdacht". Ik moet dus windows vervolgens zo instellen dat ie maar gebruik maakt van 1 monitor om de blu-ray disc te kunnen kijken.
Fijn dat je beperkt wordt! |:( Tis nog een legaal gekochte blu-ray ook en ik wil hem alleen maar bekijken en dat mag niet 8)7

Als iemand een handige workaround heeft....
Ze maken het ook alleen maar aantrekkelijker om zo ook bluerays te gaan downloaden, jammer dat het aanbod nog redelijk beperkt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 10:33

Krizzie

Progressive Music \o/

mmmmmark schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 16:25:
[...]

Ze maken het ook alleen maar aantrekkelijker om zo ook bluerays te gaan downloaden, jammer dat het aanbod nog redelijk beperkt is...
.mkv-tjes genoeg hoor. O-)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
IntToStr schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:23:
[...]

Bedankt! Ik heb zelf ook nog even verder gekeken, maar ik denk dat het inderdaad niet zal gaan door het gebrek aan DirectX etc. Wie weet probeer ik het nog wel een keer uit, maar het zal waarschijnlijk een host os voor media worden en een guest voor serverzaken.
Dit lijkt mij de ideale setup, als je geen timeshifting wilt.

ubuntu + torrentflux + xbmc / myth
+ vmware (Tiny xp, met utorrent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 21:41
wenze schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:57:
Is er iemand die ervaring heeft met deze behuizing? Of uberhaupt met het merk Ahanix? Ik kan geeneen review vinden op google, maar de kast is niet echt goedkoop dus ik zou denken dat het wel goed is?
Dit is in feite een D-vine, zie ook http://www.dvinehtpc.com/

Is niet zo'n dure kast (USD 140+90USD transport). Wilde ik kopen tot ze me daar vertelden dat ze geen zwarte meer hadden en de eerste maanden er ook geen gingen maken :(

Toen maar een Origen S14V gekocht, ook mooi.

Vostro1000 en Dimension9150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 15:12
wenze schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:57:
Deze behuizing heb ik voor m'n HTPC :) Prima behuizing, low profile, was destijds een eis voor mij omdat hij anders niet in mn tv meubel zou passen. Tja, hij bevalt me prima, wat zou je erover willen weten?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:13
Hetzelfde probleem heb/had ik ook, daarom heb ik mezelf deze maar cadeau gedaan O+

http://www.silverstonetek...nts.php?pno=cw03&area=usa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
THE_CR0SS schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 15:14:
mijn htpc is ook eindelijk binnen.

ik heb de volgende configuratie:

Antec Fusion Remote ,Zwart
AMD Phenom X4,9550
GigaByte GA-MA78GM-S2H,Retail
Kingston KVR800D2N5K2/4G,4096MB, DDR2, PC6400, 800MHz
Rasurbo Silent&Power ,Retail, 430Watt
Samsung SH-S223F
Western Digital Caviar Green,7200RPM, SATA II, 16MB, 500GB
Scythe Ninja Mini

nu heb ik alles meteen aangesloten via hdmi naar mijn receiver en van mijn receiver weer naar de tv. (voor het beeld) voor het geluid heb ik optische kabel liggen die ik ook aangesloten heb.

het scherm is nu niet scherp als ik op een resolutie van 1280 bij 720 draai (hd ready tv). zodra ik de hdmi kabel vervang door een vga kabel krijg ik een 1360 bij 768 resolutie die super scherp is. nu wil ik graag de hdmi kabels gebruiken omdat dan mijn receiver de tv automagisch overschakeld naar de juiste zender.

Weet iemand wat ik er aan kan doen?

edit: tv specs: samsung le32r82
Ik had precies hetzelfde je moet HDMI poort 2 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
@ Maarten74 kan je dat scherm op de OrigenAE niet uitschakelen met een knop de behuizing zodra je die Bluray film gaat kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenze
BackSlash schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 22:58:
[...]

Deze behuizing heb ik voor m'n HTPC :) Prima behuizing, low profile, was destijds een eis voor mij omdat hij anders niet in mn tv meubel zou passen. Tja, hij bevalt me prima, wat zou je erover willen weten?
Ik hoef er niks meer over te weten want hij is al besteld :). Ik vond alleen dat er weinig te vinden was op internet erover dus wist niet of het een goede kast zou zijn. Maar ik heb er wel vertrouwen in.
Zal me bevindingen wel posten als ik hem in elkaar heb gezet.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brando - Wireless Multimedia Tiny Keyboard:

Afbeeldingslocatie: http://usb.brando.com.hk/prod_img/thumb/UKEYB001700_04_M.jpg

http://usb.brando.com.hk/prod_detail.php?prod_id=00678

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:07
wingsofgold schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 11:39:
[...]

Ik had precies hetzelfde je moet HDMI poort 2 gebruiken.
inderdaad! het werkt nu perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Laatst online: 06-08 14:31
Ik heb al een logitech harmony 885, maar er zit geen IR-ontvanger in mijn htpc, neem je dan best de MCE remote+ontvanger(en de remote dan niet gebruiken) of bestaan er andere oplossingen(mss inbouw 3.5"/5.25").
Heb me al suf gezocht, maar vind niet echt andere IR-ontvangers voor de pc(zonder case bij dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik zit met het idee te spelen om van mijn workstation meteen een htpc te maken. De workstation biedt genoeg kracht (Q9550, 8GB RAM) voor tv kijken en werken tegelijk dacht ik zo. Ik heb nu twee monitoren aangesloten op een Radeon HD 4870 1GB, dus er zal een videokaart bij moeten. Hierbij zit ik te denken aan een Radeon HD 4650 speciaal voor de tv.

Nu mijn vraag hier: hoe gaat dit werken in de praktijk? Weet media center op welke videokaart (en dus uitgang) hij moet werken? Hoe gaat het met geluid, hoe krijg ik dat naar de tv?

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Wat ik me afvraag is, hoe ik het beste de Scythe Ninja Mini fan kan plaatsen in de Antec Fusion Black? Je kan de Scythe Ninja Mini fan 90 graden op de twee fans van de Fusion zetten (zoals: http://farm4.static.flickr.com/3072/2692619706_7950b2f2eb.jpg?v=0), maar je kan ook een 'wind' tunnel creëren door de Scythe Ninja cooler parallel aan de twee Antec Fusion coolers te plaatsen. Of zou ik de Phenom X4 9550 passief kunnen koelen (Lijkt me niet), dus zonder de fan op de Scythe te monteren (De Antec Fusion fans zitten wel ontzettend dicht op de Scythe Ninja)?

De volgende onderdelen heb ik:

Antec Fusion Black
AMD Phenom X4 9550
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H
Scythe Ninja Mini

[ Voor 21% gewijzigd door Jumpman op 05-10-2008 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Jumpman schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 21:53:
Wat ik me afvraag is, hoe ik het beste de Scythe Ninja Mini fan kan plaatsen in de Antec Fusion Black? Je kan de Scythe Ninja Mini fan 90 graden op de twee fans van de Fusion zetten (zoals: http://farm4.static.flickr.com/3072/2692619706_7950b2f2eb.jpg?v=0), maar je kan ook een 'wind' tunnel creëren door de Scythe Ninja cooler parallel aan de twee Antec Fusion coolers te plaatsen. Of zou ik de Phenom X4 9550 passief kunnen koelen (Lijkt me niet), dus zonder de fan op de Scythe te monteren (De Antec Fusion fans zitten wel ontzettend dicht op de Scythe Ninja)?

De volgende onderdelen heb ik:

Antec Fusion Black
AMD Phenom X4 9550
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H
Scythe Ninja Mini
Ik zou zeggen: probeer et! Probeer alle mogelijke situaties/posities en post hier je bevindingen. Lijkt me nuttige info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
Ik heb een HTPCtje met de volgende specificaties:

Antec NSK2400 (mATX, 380W, Zilver/Zwart)
Asus M2A-VM HDMI, 690G (microATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA, 1394)
AMD Athlon 64 X2 4800+ EE (AM2, 2x2.0GHz, 512KB, 400MHz Bus, 65W)
Cooler Master Susurro (Socket 754/939/940/M2)
1GB x 4 (4GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston KVR667D2N5K2/2G)
NEC AD-7173 18x (Dual-layer, Labelflash, Zilver)
Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)
Hauppauge WinTV PVR 150MCE (OEM)
Microsoft Media Center Remote & Receiver 2005 NL
Microsoft Remote Keyboard ( for Media Center Edition )
Microsoft Windows Vista (Home Premium, NL, 64-bit, OEM)
Mirai DML-519W100 19" Widescreen TFT
Asus S/PDIF OUT Bracket, 2 poorts (omdat de bijgeleverde bracket van het moederbord in het enige PCIe 16x slot moest)

Nu wil ik dit systeem upgraden met een passief gekoelde videokaart, omdat ik het toch wel leuk vind om af een toe een spelletje te doen. Ik heb een beperkt budget van ongeveer 75 euro max. Ik ben al druk aan het rondkijken geweest en het leek mij dat deze kaart wel geschikt is voor mijn systeem: Asus EAH3650/HTDI/512M. Het is niet een supersnelle kaart, maar wel met 512mb DDR3 geheugen. Ik vroeg me af of dit een goede keus is en of het koelblok geen problemen gaat opleveren in de kast. Hopelijk kan iemand mij daarover adviseren!

[ Voor 4% gewijzigd door LameDog op 06-10-2008 01:48 . Reden: completeren specs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

et36s schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:12:
@ Maarten74 kan je dat scherm op de OrigenAE niet uitschakelen met een knop de behuizing zodra je die Bluray film gaat kijken?
Er zit idd een knopje op de behuizing om de monitor uit te schakelen. Maar dat is niet voldoende voor de DHCP beveiliging. Het signaal wordt namelijk nog altijd dan via 2 uitgangen gestuurd. Alleen staat dan het schermpje uit maar dat maakt dus geen verschil. Alleen uit clone-mode halen is, wat ik weet, de einige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
Ik heb een HTPC gebouwd rond het bekende Gigabyte bordje 78GM-2SH met 4850E processor en 780 chipset. Dit met 4 G RAM, Vista Premium en 2x Samsung HD. Codecs komen van FDDshow en heb de hardware decoder vd chipset ingesteld via PowerDVD. Werk verder met Vista MCE

Volgend vraagje. Alles lijkt goed te draaien en de beruchte vogelscene kent geen enkele hapering. CPUload <50%.
Echter als je bv die scene aan het begin hebt met bergen dan zijn de bergen op achtergrond mooi maar zie je een (lichte) stottering in het bewegen vd bergen vooraan aan de linker en rechterzijde. Ook bij andere films (MKV bv) zie je alleen in overview shots (een camera die over een landschap glijdt bv) een lichte stottering, anders niet of niet noemenswaardig. Is dit nl? Indien niet, wat zou hier aan te doen zijn? Is er meer rekenkracht benodigd (ik gebruik de hardwaredecoder (hoop ik althans)) en zou een simpel laag vermogen kaartje in crossfire met de onboard HD3200 toereikend zijn om dit te doen? Of is dit alleen een oplossing voor gaming (wat ik niet doe)?

Dan 2e vraagje, weet iemand een oplossing om onder Vista MCE externe SRT subtitles mee ad te spelen. Dacht aan Mediacontrol maar die werkt alleen icm FDDshow en ik gebruik de codecs van FDDshow niet voor X264 en MPEG1/2

Bednakt voor iedere hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Rensh schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 09:00:
...................

Dan 2e vraagje, weet iemand een oplossing om onder Vista MCE externe SRT subtitles mee ad te spelen. Dacht aan Mediacontrol maar die werkt alleen icm FDDshow en ik gebruik de codecs van FDDshow niet voor X264 en MPEG1/2

Bednakt voor iedere hulp :)
VSFilter geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Rensh schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 09:00:
Ik heb een HTPC gebouwd rond het bekende Gigabyte bordje 78GM-2SH met 4850E processor en 780 chipset. Dit met 4 G RAM, Vista Premium en 2x Samsung HD. Codecs komen van FDDshow en heb de hardware decoder vd chipset ingesteld via PowerDVD. Werk verder met Vista MCE

Volgend vraagje. Alles lijkt goed te draaien en de beruchte vogelscene kent geen enkele hapering. CPUload <50%.
Echter als je bv die scene aan het begin hebt met bergen dan zijn de bergen op achtergrond mooi maar zie je een (lichte) stottering in het bewegen vd bergen vooraan aan de linker en rechterzijde. Ook bij andere films (MKV bv) zie je alleen in overview shots (een camera die over een landschap glijdt bv) een lichte stottering, anders niet of niet noemenswaardig. Is dit nl? Indien niet, wat zou hier aan te doen zijn? Is er meer rekenkracht benodigd (ik gebruik de hardwaredecoder (hoop ik althans)) en zou een simpel laag vermogen kaartje in crossfire met de onboard HD3200 toereikend zijn om dit te doen? Of is dit alleen een oplossing voor gaming (wat ik niet doe)?
Wat is de fps van die MKV, en wat is de refreshrate die je dan gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

et36s schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 18:53:
[...]
Dat ben ik volkomen met je eens. Ik snap ook niet dat ze daar niet wat meer aandacht aan besteden. Maar onder linux heb je voor muziek bijv. Amarok (klik) voor muziek. En onder Windows kan bijv. uh WinAMP gebruiken.
Ja WinAMP vond ik vroeger een geweldig programma (tot versie 3 zoiets), daarna werd het meer en meer bloatware en onhandig.

Ik moet nog eens gaan kijken naar de music library functies van MediaPortal en desnoods ook iTunes (we hebben hier toch meerdere iPods en 2 Mac's dus het kan dan ook als iTunes server draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieme1989
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-02 09:35
LameDog schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 23:46:
Nu wil ik dit systeem upgraden met een passief gekoelde videokaart, omdat ik het toch wel leuk vind om af een toe een spelletje te doen. Ik heb een beperkt budget van ongeveer 75 euro max. Ik ben al druk aan het rondkijken geweest en het leek mij dat deze kaart wel geschikt is voor mijn systeem: Asus EAH3650/HTDI/512M. Het is niet een supersnelle kaart, maar wel met 512mb DDR3 geheugen. Ik vroeg me af of dit een goede keus is en of het koelblok geen problemen gaat opleveren in de kast. Hopelijk kan iemand mij daarover adviseren!
Ik weet eigenlijk niet of er een passieve HD4670 is maar dat zou denk ik een vele betere keus zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Laatst online: 15-02 15:57
thieme1989 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 12:48:
[...]

Ik weet eigenlijk niet of er een passieve HD4670 is maar dat zou denk ik een vele betere keus zijn
Die is er bij mijn weten niet, in de pricewatch kan ik uit de ati HD4xxx serie alleen een passief gekoelde 4850 krijgen, maar dat is behoorlijk boven budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorDrakka
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Hoi all, Ik ben bezig met het samenstellen van een HTPC. Ik heb op dit moment alleen een TV, geen home cinema set en of TV-signaal (Zal er ook niet komen ook).

Het volgende heb ik samen gesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 4850e€ 51,71€ 51,71
1Antec Fusion Remote€ 112,85€ 112,85
1be quiet! Straight Power BQT E5-400W€ 51,05€ 51,05
1Gigabyte GA-MA78GM-S2H€ 64,22€ 64,22
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G€ 23,56€ 23,56
1LG GGC-H20L€ 92,46€ 92,46
1Logitech Z-5500 Digital€ 227,-€ 227,-
1Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB€ 67,68€ 67,68
1Scythe Ninja Mini€ 28,-€ 28,-
ImporterenTotaal€ 718,53

Ik heb het meeste uit dit topic gehaald, toch heb ik nog een paar vragen.

- Kan deze cpu/mobo 1080p van zowel mkv als de drive ok afspelen?
- De powersupply kan deze in de Antec case ?
- Is het geluids niveua van de realtek die op het mobo zit icm de Logitech het een beetje waard ?

Als laatste,

Ik heb geen behoefte aan TV-signaal in any form whatsoever. Ik heb tevens ook nog een Game Pc(e8400/8800GTS) in een andere kamer. Is er nog een betere/goedkopere oplossing waarbij ik de Game PC gebruik en deze connect naar een homecinema (bijv)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
MorDrakka schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 13:45:
Hoi all, Ik ben bezig met het samenstellen van een HTPC. Ik heb op dit moment alleen een TV, geen home cinema set en of TV-signaal (Zal er ook niet komen ook).
..................................

Ik heb het meeste uit dit topic gehaald, toch heb ik nog een paar vragen.

- Kan deze cpu/mobo 1080p van zowel mkv als de drive ok afspelen?
Heb je toch niet genoeg gelezen, vrees ik, want daar is meer dan genoeg over te vinden in dit topic.....
- De powersupply kan deze in de Antec case ?
Staat toch gewoon óf in dit topic dan wel in de informatie over deze case?
Ik lees bijv. (welliswaar in Duits, maar moge duidelijk zijn):
Das Fusion Remote wird ohne Netzteil geliefert. Wählen Sie ein Produkt, das mit
Ihren Computerkomponenten kompatibel ist und über genügend Leistung für Main-
board und Peripheriegeräte verfügt. Wir empfehlen unsere mit dem neuesten ATX-
Standard konformen
TruePower Trio oder NeoPower Netzteile, die beste Kompati-
bilität und Energiesparfunktionen bieten.
- Is het geluids niveua van de realtek die op het mobo zit icm de Logitech het een beetje waard ?
Ja hoor! (is ook al meerdere malen hier aan de orde geweest)
Als laatste,

Ik heb geen behoefte aan TV-signaal in any form whatsoever. Ik heb tevens ook nog een Game Pc(e8400/8800GTS) in een andere kamer. Is er nog een betere/goedkopere oplossing waarbij ik de Game PC gebruik en deze connect naar een homecinema (bijv)?
Goedkoper? Ja hoor, een kabeltje tussen die 'Game PC' en je tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Niet online
is die ook in nederland te koop? dat ding is echt ideaal precies wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 17:49
[b]Rensh schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 09:00:[/b
....beruchte vogelscene kent geen enkele hapering. CPUload <50%.
Echter als je bv die scene aan het begin hebt met bergen dan zijn de bergen op achtergrond mooi maar zie je een (lichte) stottering ....
Heb ik ook. Zelfde hardware, zelde film , zelfde scene .Ik heb alles geprobeerd; XP,Vista64 ,all-in-one codec packs. Veschillende players (daar) vogelscene geen probleem maar toch een soort van hapering. Ik zie het alleen als ik dichtbij zit. Van een afstand (kijkafstand) zie ik het bijna niet.
Ik las iets over het programma : Reclock :synct je interne klokken van je hardware waardoor dit zou moeten verdwijnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@carpetburn & Rensh:

Wat is de fps van het videobestand en wat is de refreshrate van het beeldscherm?
(is al eerder gevraagd door PSY).

Misschien dat die niet gelijk staan.
Bijvoorbeeld video met 24 of 25 fps (Hz)
en je beeldscherm op 50 Hz.
Probeer daar eens mee te expirimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wingsofgold schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 15:29:
[...]

is die ook in nederland te koop? dat ding is echt ideaal precies wat ik zoek.
US$3 Shipping Fee for EVERY Order to WORLDWIDE
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-10 09:52

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16044
FREE shipping
>:)

Helaas voor ons, was het keyboardje tot voorkort ergens in tussen de $20 en $30 las ik ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Laatst online: 05-10 10:27
Ik heb nu alle onderdelen van mijn HTPC. Samenstelling vrijwel hetzelfde als in de BBG. Ik baal er alleen van dat de HVR-2200 niet meer te koop is. Goede alternatieven zijn er niet, en de 2250 zie ik ook nog niet verschijnen. Ik heb nu wel een hvr-2000 kunnen vinden, alleen deze heeft een low-profile backplate. Nou heb ik eigenlijk geen idee of dat in mijn antect behuizing gaat passen. De TV met hdmi aansluiting moet hier nog komen, dus ik heb op dit moment geen tv-out, dus een tv-kaart is wel zo gewenst.

[ Voor 3% gewijzigd door Frankvbr op 06-10-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Frankvbr schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:47:
Ik heb nu alle onderdelen van mijn HTPC. Samenstelling vrijwel hetzelfde als in de BBG. Ik baal er alleen van dat de HVR-2200 niet meer te koop is. Goede alternatieven zijn er niet, en de 2250 zie ik ook nog niet verschijnen. Ik heb nu wel een hvr-2000 kunnen vinden, alleen deze heeft een low-profile backplate. Nou heb ik eigenlijk geen idee of dat in mijn antect behuizing gaat passen. De TV met hdmi aansluiting moet hier nog komen, dus ik heb op dit moment geen tv-out, dus een tv-kaart is wel zo gewenst.
Ik weet niet welke Antec behuizing jij hebt, maar met de Antec Fusion kan het.

Zie hier ook een Antec Fusion met normale PCI(-E) kaarten:

http://members.shaw.ca/logan321/DCP_2574.JPG

(Algemene Tip) Passieve koeling kan wel lastig worden:

http://www.hzeeland.nl/~maas0024/userfiles/forum/computer1.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Jumpman op 06-10-2008 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Heeft iedereen zijn of haar htpc zelf in elkaar gezet of zijn er ook mensen die de pc geassembleerd en wel gekocht hebben (sommige shops bieden dit aan). En hoe doen jullie het met bestellen, alles bij een andere winkel kan ook niet echt uit als je kijkt naar verzendkosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Laatst online: 05-10 10:27
Jumpman schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:58:
[...]

Ik weet niet welke Antec behuizing jij hebt, maar met de Antec Fusion kan het.

Zie hier ook een Antec Fusion met normale PCI(-E) kaarten:

http://members.shaw.ca/logan321/DCP_2574.JPG
Ik heb ook gewoon de 430. In dat geval wordt het snel bestellen..
mmmmmark schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 20:13:
Heeft iedereen zijn of haar htpc zelf in elkaar gezet of zijn er ook mensen die de pc geassembleerd en wel gekocht hebben (sommige shops bieden dit aan). En hoe doen jullie het met bestellen, alles bij een andere winkel kan ook niet echt uit als je kijkt naar verzendkosten...
Ik kreeg van azerty een mail dat ze blijkbaar veel mensen hadden die het voor elkaar kregen om het moederbord te mollen. Was uiteindelijk meer een reclamepraatje dan service, want ze boden het samenstellen aan voor 60 euro. Of alleen moederbord met processor en koeler voor 20 euro. Beetje zonde van het geld lijkt mij, ook omdat ik het wel leuk vind om te doen.
Verder bij bestellen alles in pricewatch gooien, en rekening houden met overige kosten, en je krijgt de goedkoopste winkel(s) te zien waar te bestellen. Ik heb alleen wel goed gekeken naar levertijden e.d. Het is maar wat je belangrijker vind natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
VS filter werkt toch alleen voor AVI's? Speel vnl WMV/MKV formaat tot nu toe
carpetburn schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 15:51:
[...]

Heb ik ook. Zelfde hardware, zelde film , zelfde scene .Ik heb alles geprobeerd; XP,Vista64 ,all-in-one codec packs. Veschillende players (daar) vogelscene geen probleem maar toch een soort van hapering. Ik zie het alleen als ik dichtbij zit. Van een afstand (kijkafstand) zie ik het bijna niet.
Ik las iets over het programma : Reclock :synct je interne klokken van je hardware waardoor dit zou moeten verdwijnen..
Reclock is te downloaden via http://www.videohelp.com/tools/ReClock_Directshow_Filter. Kan ik wellicht ook de opmerkingen van anderen mee gaan beantwoorden. Zal helaas wel morgenavond worden ben ik bang,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin een beetje thuis te raken in het verhaal HTPC, ben ook bezig er zelf 1 te bouwen volgens de hardware info specs.
Nu vraag ik mij af of deze cpu : AMD Phenom X3 8750, de .mkv 1080p bestanden goed kan weergeven.
Heeft hier iemand deze cpu, en speelt hij de beruchte vogel scene(planet earth disc1) vloeiend af?

Als ik uit de juiste cpu ben kan ik gaan bouwen/sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 22:32:
Ik begin een beetje thuis te raken in het verhaal HTPC, ben ook bezig er zelf 1 te bouwen volgens de hardware info specs.
Nu vraag ik mij af of deze cpu : AMD Phenom X3 8750, de .mkv 1080p bestanden goed kan weergeven.
Heeft hier iemand deze cpu, en speelt hij de beruchte vogel scene(planet earth disc1) vloeiend af?

Als ik uit de juiste cpu ben kan ik gaan bouwen/sparen.
Voor die € 10,05 meer (op dit moment in Pricewatch) zou ik voor de AMD Phenom X4 9550 gaan:

AMD Phenom X3 8750 AM2+ 2.4GHz HT 1800MHz 3x 512KB Boxed Beoordeling: geen € 109,95
AMD Phenom X4 9550 AM2+ 2.2GHz HT 1800MHz 4x 512KB Boxed Beoordeling: geen € 119,90

Je kan de AMD Phenom X4 9550 ook nog naar een energiezuinige AMD Phenom X4 9350e underclocken (dan ga je van 95w naar 65w ~ 70w):

AMD Phenom X4 9350e AM2+ 2GHz HT 1600MHz 4x 512KB Boxed Beoordeling: geen € 143,56

En dan ben je nog goedkoper uit ook (en je hebt dan ook nog 'power' achter de hand mocht het nodig zijn).

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 06-10-2008 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is duidelijke taal, en idd voor die paar euro gaan we voor de x4 9550.
ff wachten op vakantie geld.
Bedankt voor het snelle antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook wou ik deze remote aanwijzen.
De iMON 2.4G DT, deze werkt op radio golven ipv IR.
Op mijn kast(lian-li v350black) zitten de drive bays aan de zijkant en ik wil de kast strak houden en de voorkant niet modden ivm ontvangst van het IR signaal.
Hij is best duur, maar dit is tot nu toe de goedkopere RF-remote die ik heb kunnen vinden.
Nou alleen nog in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Laatst online: 02-10 11:44
Wat moet je in godsnaam met een quadcore in je HTPC als een dualcore (voor een derde van de prijs) al snel zat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Autoreply schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 01:26:
Wat moet je in godsnaam met een quadcore in je HTPC als een dualcore (voor een derde van de prijs) al snel zat is?
Postprocessing, en als je PC even wat anders gaat doen tegelijkertijd heb je niet meteen 'schokken' in je 1080p MKV (Ligt er wel aan wat voor Dualcore jij het over hebt natuurlijk, dit is niet bij allemaal zo). Tevens gebruiken sommige mensen hun HTPC ook meteen als NAS met alle media voor het hele huis.

Welke Dualcore doel je gan op? Ik zie niet echt een geschikte voor € 35,- (die goed 1080p MKV kan doen).

[ Voor 17% gewijzigd door Jumpman op 07-10-2008 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 23:08:
[...]

Je kan de AMD Phenom X4 9550 ook nog naar een energiezuinige AMD Phenom X4 9350e underclocken (dan ga je van 95w naar 65w ~ 70w):

AMD Phenom X4 9350e AM2+ 2GHz HT 1600MHz 4x 512KB Boxed Beoordeling: geen € 143,56

En dan ben je nog goedkoper uit ook (en je hebt dan ook nog 'power' achter de hand mocht het nodig zijn).
Hoe doe je dit dan? Bedoel je gewoon even het de processor snelheid in het BIOS aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor nu een aantal verhalen over een extra display in je behuizingen dat je een aantal instellingen moet aanpassen als je een blue-ray disk wilt kijken. Dit omdat het extra scherm op VGA aangesloten is en dit door de 'beveiliging' van een blue-ray disk niet mag.

Zijn hier makkelijkere oplossingen voor? Of hebben niet alle kasten dit? En hebben mensen een advies voor welke kast je het beste kunt kopen met een extra (touch) screen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 08:52:
[...]

Hoe doe je dit dan? Bedoel je gewoon even het de processor snelheid in het BIOS aanpassen?
Bij sommige moederborden kan je dit in de BIOS regelen, er zijn ook programma's dat je dit in Windows zelf kan regelen. Enige kennis van processoren en 'overclocken' is dan wel gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Rensh schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 22:00:
[...]

VS filter werkt toch alleen voor AVI's? Speel vnl WMV/MKV formaat tot nu toe
Dat heeft niets met het 'fenomeen' MKV te maken, maar op de wijze waarop subtitles 'geïntegreerd' zijn binnen een MKV. Dus om in z'n algemeenheid te stellen dat het met MKV's niet werkt kan niet. Een MKV alleen zegt niet zoveel, dat is slechts een container, de verpakking zeg maar.

Er zijn zat MKV's met subtitles die prima werken met VSFilter (zie deze post bijv.). Er zullen er wellicht ook zijn die niet werken. Maar er zullen ook AVI's zijn die niet werken met VSFilter.

Dus over wat voor 'type' subtitles hebben we het?
Wellicht kan PixiShow iets voor je betekenen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 17:49
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:21:
@carpetburn & Rensh:

Wat is de fps van het videobestand en wat is de refreshrate van het beeldscherm?
(is al eerder gevraagd door PSY).

Misschien dat die niet gelijk staan.
Bijvoorbeeld video met 24 of 25 fps (Hz)
en je beeldscherm op 50 Hz.
Probeer daar eens mee te expirimenteren.
ok, dit is nieuw voor mij. Hoe bedoel je gelijk staan ? moet ik mijn scherm refresh rate aanpassen op de framerate van de geripte film die ik kijk ???
Kan toch niet zo zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
carpetburn schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 15:51:
[...]

Nog ff over nagedacht. Als jij net als ik de de decoding van X264 en MPEG1/2 laat doen door de 780chipset heeft het proberen van andere codecs (die gebruikt worden voor software decoding) toch totaal geen nut? Ik heb FDDshow maar heb de X264 en MPEG1/2 uitgevinkt en in PowerDVD8 gezet dat de decoding door de hardware dient te gebeuren. Oftewel conform het artikel op http://www.hardware.info/...l_video_kijken_op_de_PC/7

Is mijn redenatie correct of mis ik iets :?

Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.