_0.o_
Verwijderd
Als ik een HTPC heb met een GA-MA78GM-S2H moederbord, hoe kan ik deze dan het beste op mijn (nog te kopen) receiver aan sluiten?
Moet de HDMI kabel van de HTPC naar de receiver (beeld en geluid) en dan een HDMI naar mijn LCD tv? Of een HDMI kabel van mijn HTPC naar de LCD tv (beeld) en dan een optische kabel van de HTPC naar de receiver (geluid)?
Of zijn er andere mogelijkheden? En hangt dit af van de receiver? (aangezien ik die ook nog niet heb...)
Ik zelf vind het wel belangrijk dat het toetsenbord ook nog beetje goed aanvoelt.
Deze kwam ik net ook nog tegen:
http://www.dixons.nl/De_o...ktop.7109627/default.aspx
http://www.dixons.nl/De_o...ktop.7105490/default.aspx
http://www.dixons.nl/De_o...ktop.7108402/default.aspx
Zoals je ziet is er dus al meer dan genoeg keus onder de 70 euro bij de gewone winkels alleen al.
En de eerste de beste webshop die ik had, had ik meteen ruim de keus onder de 70 (Ik heb ze geteld: 25 stuks)
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Gigabyte GZ-M1BPD-700 (18 cm breed)
Sorry voor deze vraag, maar ben er nogal newb in

-
Verwijderd
die topic is toch zo groot niet, 't is een kwestie van 'm door te lezen en dan de link tegen te komen, ergens vanaf 't midden. sorry als ik onvriendelijk was hoorKrizzie schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:21:
[...]
Die link had ik zelf ook gevonden, maar de link naar de tool...Ik wordt dat hele forum door geslingerd maar een linkje naar het tooltje staat dus nergens.
Wat vriendelijker mag ook wel.
Ook een muis voor je media center?DeFiNL schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:13:
Ik ben op zoek naar een draadloze toetsenbord / muis combinatie voor en redelijke prijs.
Ik heb al wat onderzoek gedaan maar het lijkt wel of er onder de 70 euro niets is te vinden.
Zijn er mensen met tips?
Ik heb mij lekker zo'n trust bordje gekocht waar een trackball inzit
werkt super

Oja ik heb trouwesn net op het laatste moment mijn mobo toch maar veranderd in die gigabyte

bestelling was bijna verzonden.
Die Abit die ik eerst wou bestellen had een slechtere onboard geluidskaart
en er bleek niet heel veel support voor te zijn + maar 1 jaar garantie
Gigabyte heeft er 3 geloof ik en die zijn zowat altijd goed
De installatie van Windows XP 2005 MCE SP3 ging vervolgens vlot (op de Mtron Mobi 3000 16 GB). Gelijk PowerDVD geinstalleerd (de versie die bij de Bluray drive geleverd werd) en een Bluray gestart.
Wow! Dat kijkt fijn!
Wat goed ook dat Gigabyte zo'n XpressInstall tool op de CD heeft; Een keer klikken en dan even 10 minuten wachten en alle benodigde drivers zijn gelijk geinstalleerd.
Ik heb in mijn leven aardig wat systeempjes gebouwd, maar zo gemakkelijk ging het zelden!
Morgen de riser-card met PVR-tuner inbouwen. Hopelijk werkt dat ook vlekkeloos. Het enige wat nog niet werkt is het uit standby halen van het ding met de afstandbediening, maar dat zijn van die kleinigheidjes waar ik al eerder mee te maken heb gehad. Op standby met de afstandbediening werkt wel, en ik moet toch langs de TV lopen om het ding aan te zetten (schakelaar op het stekkerblok), dus dan kan ik ook wel even de powerknop induwen.
[ Voor 22% gewijzigd door 0rbit op 24-09-2008 23:02 ]
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Verwijderd
Die heb ik nog niet gevonden die knop
Ik denk dat dat standby gebeuren een kwestie van juiste bios settings en de MCE Standby Tool software (specifiek ooit gemaakt voor XP MCE problemen met standby geloof ik) gebruiken is.
Zie ook: http://slicksolutions.eu/mst.shtml
Je zet je PC in standby en vervolgens haal je de stroom eraf via je stekkerblok? Normaal gesproken werkt dat toch niet?Mr_Atheist schreef op woensdag 24 september 2008 @ 23:01:
ik moet toch langs de TV lopen om het ding aan te zetten (schakelaar op het stekkerblok), dus dan kan ik ook wel even de powerknop induwen.
Jammer is alleen dat je dan oude drivers installeerd en volgens mij beter de nieuwste van de website van Gigabyte kan downloaden. (en zelfs daar staan de nieuwste niet op)Mr_Atheist schreef op woensdag 24 september 2008 @ 23:01:
Wat goed ook dat Gigabyte zo'n XpressInstall tool op de CD heeft; Een keer klikken en dan even 10 minuten wachten en alle benodigde drivers zijn gelijk geinstalleerd.
Met de MCE remote natuurlijk. Dat werkte op mijn oude HTPC vanzelf. Bedankt voor de link!Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 23:47:
Hoe zet jij je LC11 in standby met de afstandsbediening?
Die heb ik nog niet gevonden die knop
Ik denk dat dat standby gebeuren een kwestie van juiste bios settings en de MCE Standby Tool software (specifiek ooit gemaakt voor XP MCE problemen met standby geloof ik) gebruiken is.
Zie ook: http://slicksolutions.eu/mst.shtml
Nee, maar mijn TV wel. De PC blijft natuurlijk in standby zodat hij kan opnemen.Jay-v schreef op donderdag 25 september 2008 @ 00:20:
[...]
Je zet je PC in standby en vervolgens haal je de stroom eraf via je stekkerblok? Normaal gesproken werkt dat toch niet?
Hmja, als alles werkt met oude drivers, dan hoef ik gewoon geen nieuwe toch? Zo zie ik het... De tijd dat ik met een driver het laatste 3DMark puntje uit mijn bak probeerde te halen zijn reeds lang voorbijMichel242186 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 05:21:
[...]
Jammer is alleen dat je dan oude drivers installeerd en volgens mij beter de nieuwste van de website van Gigabyte kan downloaden. (en zelfs daar staan de nieuwste niet op)
[ Voor 45% gewijzigd door 0rbit op 25-09-2008 07:39 ]
Verwijderd
Je gebruikt dus niet de meegeleverde remote. OH wacht, jij hebt de LC11, ik de LC11-M.
Klein verschil
Er zit ook nog wel eens verschil in prestaties tussen drivers die je bij normaal ook al kunt merken. Zelf installeer ik altijd zelf de drivers via apparaat beheer zodat er niet een hoop onnodige dingen meegeinstalleerd worden.Mr_Atheist schreef op donderdag 25 september 2008 @ 07:38:
[...]
Hmja, als alles werkt met oude drivers, dan hoef ik gewoon geen nieuwe toch? Zo zie ik het... De tijd dat ik met een driver het laatste 3DMark puntje uit mijn bak probeerde te halen zijn reeds lang voorbij
Maar wat zou ik dan moeten merken? Zolang mijn bluray gewoon met 1080p@24 frames per seconde afgespeeld wordt merk ik toch geen voordeel? .mkvs gaan goed. XviD, DivX is natuurlijk helemaal een eitje. Mijn MCE tuner neemt ook hardwarematig op, dus daar heb je ook geen brute drivers voor nodig. Het geluid doet het. De performance van de SSD is zoals ik die verwacht, etc.la_fusion schreef op donderdag 25 september 2008 @ 08:50:
[...]
Er zit ook nog wel eens verschil in prestaties tussen drivers die je bij normaal ook al kunt merken. Zelf installeer ik altijd zelf de drivers via apparaat beheer zodat er niet een hoop onnodige dingen meegeinstalleerd worden.
Dus zolang ik geen gekke dingen tegen kom (knock on wood) dan zie ik geen reden om extra moeite te doen voor nieuwere drivers.
Tweeledige vraag; hoe heb je de standaard casefans aangesloten, via moederbord of rechtstreeks aan de voeding?bosaap22 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:12:
[...]
Geef eerst eens aan in wat voor kast je dit wilt gaan stoppen. Daarnaast kun je voor stille koeling het best voor 120mm casefans gaan (mits dit in je kast past uiteraard.)
Voor een Antec Fusion met standaard 2x 120mm casefan kun je je CPU verder passief koelen (Scythe Ninja Mini o.i.d.) en ja HD content kun je hardwarematig versnellen met deze configuratie en dus vloeiend afspelen.
Dit had je overigens zelf erg makkelijk via de zoekfunctie kunnen vinden
Als ze rechtstreeks zijn aangesloten op welke toerental draaien ze dan?
Het mooiste zou zijn om beide casefans aan te sluiten op het bord en ze dan softwarematig te regelen, maar kan dat met de standaard fans? een beetje solderen is no problemo
Verwijderd
Probleem met een hoop moederborden (zeker de populaire Gigabyte) is dat die maar 1 sys_fan header hebben.
Dan zou je een 4 pins PWM y-splitter kabeltje moeten regelen om er 2 fans op aan te sluiten....
nog advies voor type geheugen, of is dit geheugen in orde,
nu nog de software bij elkaar zoeken, welke software heb ik nodig?,
is al vaker aan de orde gekomen, maar kom er zo niet uit.
AC3 filter, core avc, power DVD, waar kan ik deze software vinden?
49709 Kingston KVR800D2N6K2/4G 4 GB, PC6400, 800 MHz, 6, Kit Of 2
50270 Samsung SH-S223F/BESE S-ATA, Bulk, Zilver
50211 Samsung Spinpoint F1 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
66017 Be Quiet! Straight Power E6 400 Watt , 20+24 Pins, 80 Plus Rating
65226 GigaByte GA-MA790GP-DS4H
41620 Cooler Master Centurion 534 Plus Zilver/Zwart, Geen Voeding
47491 AMD Phenom X4 9550 2.20 GHz, 3600 MHz, 2 MB, Boxed
37863 Scythe Processorkoeler Ninja Mini Aluminium, Koper
IS er verder een mogelijk dat als je de HTPC als PC gebruikt je een resolutie hebt van 1024x768 en als films kijken full hd 1080 automatisch aangaat?
BVd voor iedere hulp
Vostro1000 en Dimension9150
Let echter op: als je al programmas geinstalleerd heb kan het zijn dat je hier manueel moet instellen dat zij de audio nu richting de HDMI-kabel moeten sturen. Misschien dat het zo werkt?
Je geheugen is gewoon goed.brutus26 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 22:02:
Dit moet hem dan worden, door jullie adviezen samen gesteld.
nog advies voor type geheugen, of is dit geheugen in orde,
nu nog de software bij elkaar zoeken, welke software heb ik nodig?,
is al vaker aan de orde gekomen, maar kom er zo niet uit.
AC3 filter, core avc, power DVD, waar kan ik deze software vinden?
49709 Kingston KVR800D2N6K2/4G 4 GB, PC6400, 800 MHz, 6, Kit Of 2
50270 Samsung SH-S223F/BESE S-ATA, Bulk, Zilver
50211 Samsung Spinpoint F1 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
66017 Be Quiet! Straight Power E6 400 Watt , 20+24 Pins, 80 Plus Rating
65226 GigaByte GA-MA790GP-DS4H
41620 Cooler Master Centurion 534 Plus Zilver/Zwart, Geen Voeding
47491 AMD Phenom X4 9550 2.20 GHz, 3600 MHz, 2 MB, Boxed
37863 Scythe Processorkoeler Ninja Mini Aluminium, Koper
Wat software betreft gebruik ik zelf Media Player Classic Home Cinema en Powerdvd. Powerdvd kan je gewoon aanschaffen of via andere manieren binnenhalen. Media Player Classic die kan de UVD chip gebruiken die op je moederbord zit, moet je wel even op de website lezen hoe je het moet instellen (is helemaal niet moeilijk, gewoon kwestie van paar dingetjes aanklikken). Ik heb zelf een soortgelijk systeem als die van jou alleen heb de 780g chipset van giga-byte en 2x 1tb van Samsung en 4x 1gb pc6400 geheugen van Geil.
Alles werkt super bij mij en maak ook gebruik van Mediaportal, alleen die ondersteund geen Hardwarematige versnelling dus heb als external player Media player Classic HC ingesteld. Voorderest als je vragen hebt, post het gewoon ff hier.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ik ben ook bezig met een nieuwe HTPC.
Lijkt erg op andere systemen zoals hier beschreven.
GigaByte MA78GM-S2H met AMD Athlon™ 64 X2 4850E ,etc
De kast Antec 430 vind ik erg mooi maar is niet meer te krijgen (uitverkocht en niet meer leverbaar).
Er is wel een andere antec fusion remote ofzo maar dan zonder voeding en met afstandbediening die ik niet nodig heb.
Iemand nog tips voor mooie HTPC cases voor een goed prijsje?
[ Voor 14% gewijzigd door Jeronimusius op 26-09-2008 10:25 ]
Of wacht, misschien al direct in de Topic Start?
[ Voor 7% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 26-09-2008 10:28 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Ik heb gewoon nog die antec 430 gekocht een paar dagen geleden. Volgens mij is die nog goed leverbaar, hangt ervan af waar je het koopt. Zelf vind ik dat er weinig echt goede alternatieven zijn. maar mocht je budget wat hoger zijn dan heeft Silverstone erg mooie kasten. bijvoorbeeld de LC16.Jeronimusius schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:23:
Hallo Allemaal,
Ik ben ook bezig met een nieuwe HTPC.
Lijkt erg op andere systemen zoals hier beschreven.
GigaByte MA78GM-S2H met AMD Athlon™ 64 X2 4850E ,etc
De kast Antec 430 vind ik erg mooi maar is niet meer te krijgen (uitverkocht en niet meer leverbaar).
Er is wel een andere antec fusion remote ofzo maar dan zonder voeding en met afstandbediening die ik niet nodig heb.
Iemand nog tips voor mooie HTPC cases voor een goed prijsje?
Ok sorry, ik zal mijn vraag anders stellen. Wie heeft er nog tips voor Cases buiten de aantal die in dit topic worden genoemd. Deze zijn naar mijn mening niet echt zoals de AntecHerko_ter_Horst schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:27:
Nee, er is in dit HTPC topic natuurlijk nog NOOIT over cases gesproken en voorbeelden kom je al helemaal niet tegen...
Of wacht, misschien al direct in de Topic Start?
@wingsofGold
Waar heb je deze gekocht? Beide leveranciers in de tweakers pricewatch hebben hem niet meer leverbaar.
[ Voor 11% gewijzigd door Jeronimusius op 26-09-2008 10:41 ]
http://www.azerty.nl/producten/zoek?ZOEKTERMEN=antec+fusionJeronimusius schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:40:
[...]
Ok sorry, ik zal mijn vraag anders stellen. Wie heeft er nog tips voor Cases buiten de aantal die in dit topic worden genoemd. Deze zijn naar mijn mening niet echt zoals de Antec
@wingsofGold
Waar heb je deze gekocht? Beide leveranciers in de tweakers pricewatch hebben hem niet meer leverbaar.
Misschien heb jij gekeken naar de eerste versie. die is inderdaad niet leverbaar maar versie 2 is volop leverbaar. Let wel dat hier geen voeding in zit.
Is die niet te klein om op je schoot te houden tijdens het typen? Of je moet met je benen bij elkaar en mannen hebben doorgaans de neiging om met gespreide benen te zitten0Burner0 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 18:17:
Mooi multimedia toetsenbord voor weinig.
[afbeelding]
hier
$28,20= 18,78 euro
Logitech diNovo Mini is wat dat betreft ontworpen om met je duimen te typen (wat lang niet iedereen prettig vindt, maar ik vind het wel meevallen).
Voor de rest een prima tobootje voor dat geld. Hopelijk heb je daarmee geen last van haperingen etc.
Dat is dus de Antec Fusion Remote die hij eigenlijk niet wil hebben.wingsofgold schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:56:
[...]
http://www.azerty.nl/producten/zoek?ZOEKTERMEN=antec+fusion
Misschien heb jij gekeken naar de eerste versie. die is inderdaad niet leverbaar maar versie 2 is volop leverbaar. Let wel dat hier geen voeding in zit.
@Jeronimusius: ik zou er toch voor gaan, een mooie stille voeding er in en die remote op de koop toe nemen (die zat volgens mij toch ook bij de "oude" Fusion 430).
Dit heb ik bereikt door na een schone install alleen Combined-Community-Codec-Pack-2008-09-21 te installeren (deze speelt ook meteen ondertitels af).
Nu heb inmiddels wel een HTPC samengesteld (nog niet besteld), maar ik twijffel nog steeds er of deze dit ook gaat lukken, anders zou ik er voor 1920 x 1080p MKV niet veel aan hebben:
AMD Athlon X2 4850e
Antec Fusion Black 430
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 4GB (2x 2GB) DDR2
LG GH20NS10
Logitech Cordless Desktop EX 110
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
Scythe Ninja Mini
Wie kan mij vertellen met een gelijk systeem of met ervaring hierin of dit gaat lukken? Ik heb heel wat gezocht hier, op Google en op AVSForums, maar nergens kan ik echt een bevestiging vinden.
En kan ik het beste alleen Combined-Community-Codec-Pack of Core AVC installeren? Ik heb alleen maar ervaring met Combined-Community-Codec-Pack en K-Lite.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Die codecs zijn ook bij mij nog een raadsel. wat moet je minimaal allemaal installeren. Ik krijg morgen mijn media center pc binnen dus moet gaan kijken wat er allemaal op moet.Jumpman schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 21:48:
En kan ik het beste alleen Combined-Community-Codec-Pack of Core AVC installeren? Ik heb alleen maar ervaring met Combined-Community-Codec-Pack en K-Lite.
Ik kom tot nu toe tot het volgende lijstje qua software en codecs:
Windows Vista Ultimate 32bit
Power dvd 7 of 8 (enig verschil in kwaliteit beeld?)
VLC player (misschien overbodig?)
ffdshow
CoreAVC en Matroska
verder moet dit allemaal nog juist ingesteld worden, maargoed daar hebben we google voor.
Gebruiken jullie nog andere codecs/software om media af te spelen. Ik moet gewoon alles kunnen afspelen dus van divx/xvid tot mkv h264 en wat er nog allemaal bestaat.
Ik draai met Vista HP (780G, 5000+, 2GB DDR2).wingsofgold schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 22:43:
[...]
Die codecs zijn ook bij mij nog een raadsel. wat moet je minimaal allemaal installeren. Ik krijg morgen mijn media center pc binnen dus moet gaan kijken wat er allemaal op moet.
Ik kom tot nu toe tot het volgende lijstje qua software en codecs:
Windows Vista Ultimate 32bit
Power dvd 7 of 8 (enig verschil in kwaliteit beeld?)
VLC player (misschien overbodig?)
ffdshow
CoreAVC en Matroska
verder moet dit allemaal nog juist ingesteld worden, maargoed daar hebben we google voor.
Gebruiken jullie nog andere codecs/software om media af te spelen. Ik moet gewoon alles kunnen afspelen dus van divx/xvid tot mkv h264 en wat er nog allemaal bestaat.
Voor al het HD materiaal heb ikMediaplayer Classic HT versie (beta, zie deze link http://ranpha.wordpress.com/page-1, weet niet of het veel scheelt, draaide altijd laatste stable met ook veel succes).
Geen enkele codec pack geinstalleerd, alles op interne codecs van MPC HT.
Nieuwste VLC voor erbij, aangezien die zo'n beetje alles wel afspeelt, alleen deze gaat niet heel lekker met HD om.
Ik heb bij de Planet Earth HD een load van rond de 70/75%, maar zover ik het begrepen heb is deze versie niet lekker gecodeerd, met 720p is de load van de CPU dan ook vrijwel niks.
In die link staan ook nog goed gecodeerd materiaal zodat je alles optimaal kan testen.
Ik ben in ieder geval tevreden zo, succes met proberen?!
Edit:
Wat ik er dus mee wil zeggen is dat de interne codecs van bijv: MPC HT ruimschoots voldoen, CoreAVC in mijn mening alleen beter lijkt te werken met mijn oude hardware en voor mijn nieuwe nu alleen prestatie drukt.
En de beeldkwaliteit van MPC HT vind ik persoonlijk erg goed, VLC daarintegen vind ik bij HD iets minder mooi ook. En PowerDVD komt bij mij dus ook niet in het rijtje voor, even geprobeerd, maar niet meer voordelig dan bijv. MPC HT.
[ Voor 11% gewijzigd door Only op 27-09-2008 09:15 ]
hij kost nu al weer 45 $ anders had ik hem meteen besteld0Burner0 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 18:17:
[afbeelding]
hier
$28,20= 18,78 euro
bedankt voor de infoOnly schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 09:09:
[...]
Ik draai met Vista HP (780G, 5000+, 2GB DDR2).
Voor al het HD materiaal heb ikMediaplayer Classic HT versie (beta, zie deze link http://ranpha.wordpress.com/page-1, weet niet of het veel scheelt, draaide altijd laatste stable met ook veel succes).
Geen enkele codec pack geinstalleerd, alles op interne codecs van MPC HT.
Nieuwste VLC voor erbij, aangezien die zo'n beetje alles wel afspeelt, alleen deze gaat niet heel lekker met HD om.
Ik heb bij de Planet Earth HD een load van rond de 70/75%, maar zover ik het begrepen heb is deze versie niet lekker gecodeerd, met 720p is de load van de CPU dan ook vrijwel niks.
In die link staan ook nog goed gecodeerd materiaal zodat je alles optimaal kan testen.
Ik ben in ieder geval tevreden zo, succes met proberen?!
Edit:
Wat ik er dus mee wil zeggen is dat de interne codecs van bijv: MPC HT ruimschoots voldoen, CoreAVC in mijn mening alleen beter lijkt te werken met mijn oude hardware en voor mijn nieuwe nu alleen prestatie drukt.
En de beeldkwaliteit van MPC HT vind ik persoonlijk erg goed, VLC daarintegen vind ik bij HD iets minder mooi ook. En PowerDVD komt bij mij dus ook niet in het rijtje voor, even geprobeerd, maar niet meer voordelig dan bijv. MPC HT.
Maar het komt erop neer dat ik alles maar moet gaan proberen.
Hier een linkje naar de fabrikant: Aisonic / Guangdong Guangzhou0Burner0 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 18:17:
[afbeelding]
hier
$28,20= 18,78 euro
Ze hebben ook een variant die heel veel op het MS MCE keyboard lijkt: hier
Weet iemand een Nederlandse leverancier?
Ik gebruik MPC HT voor HD materiaal, VLC voor Avi/xvid/divx en voor mijn dvd collectie gebruik ik Vista MC.wingsofgold schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 13:01:
[...]
bedankt voor de infoIk ga dat MPC HT zeker uitproberen. Alleen gebruik jij windows media center? of doe je alles gewoon daarbuiten om. Het meest ideale lijkt me om alleen media center te gebruiken, maar dan wel dat alle video bestanden met de beste kwaliteit afspelen, en het liefst zo min mogelijk belasting van systeem. Ik heb zelf onderstaande link gevonden waarin veel info staat. http://thegreenbutton.com/forums/thread/175657.aspx
Maar het komt erop neer dat ik alles maar moet gaan proberen.
MPC HT en VLC gebruiken trouwens interne codecs, die dus zover ik weet Vista MC helemaal buiten laten, dus die codecs gaan daarin niet werken.
Das balen ik heb hem wel besteld.THE_CR0SS schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 12:18:
[...]
hij kost nu al weer 45 $ anders had ik hem meteen besteld
Ben benieuwd of ik hem krijg.
Als ik hem heb (over een maand DX kennende) laat ik wel ff weten hoe hij bevalt.
Geluidsprobleem is half opgelost. Ik had beeld dus ik ging ervan uit dat de setting in Bios op HDMI stond, dit was echter niet het geval, stond op DVI.Heb nu geluid.Rensh schreef op donderdag 25 september 2008 @ 23:07:
Heb een probleem met geluid over HDMI. Heb een HTPC gebouwd onder Windows Vista met het Gigabyte moederbordje MA78GM. HEb wel beeld over HDMI, geen geluid echter. In Realtek zie ik dat de digitale output aan staat maar geluid ho maar. Iemand enig idee?
IS er verder een mogelijk dat als je de HTPC als PC gebruikt je een resolutie hebt van 1024x768 en als films kijken full hd 1080 automatisch aangaat?
BVd voor iedere hulp
Waarom zeg ik half, als PC aan blijft staan en je zet TV uit/aan is er geen geluid meer. Als ik dan HDMI kabel los/vast maak op PC herstart is er weer wel geluid. Bij Google gezien dat meer mensen dit probleem hebben maar dat daar versie CCC 8.5 dit probleem fixed. Laatste versie gedonwload maar geen verschil helaas.

Imenad enig idee
Bvd.
Zal ook binnenkort mijn ervaringen eens posten over het bouwen vd HTPC
Ben ik effe blij dat ik hem kunnen bestellen voor € 20,-- inclusief transportkosten. Ook als ik hem binnen heb zal ik mijn ervaringen delen.0Burner0 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 15:24:
[...]
Das balen ik heb hem wel besteld.
Ben benieuwd of ik hem krijg.
Als ik hem heb (over een maand DX kennende) laat ik wel ff weten hoe hij bevalt.
Nee dat klopt niet, je moet de try outs hebben, zoek even op bijv. ffdshow op dit forum, best handig; even zoeken en lezen, word je wijzer van...........Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 16:22:
Klopt het dat de laatste versie van ffdshow van 12 oct 2004 is?
Ik kan je wel vertellen hoe dit gaat daar ik de MA78GM-2SH gebruik ......AT-Sheriff schreef op zondag 28 september 2008 @ 09:22:
@rensh: dat probleem heb ik ook bij mijn tijdelijke PC die op de TV is aangesloten. Daar zit een E6750 op een P35-DS3 van Gigabyte in met een 4870. Zelfde probleem en daar haal ik ook af en toe de stekker d'r uit en stop hem er weer in... Beetje waardeloos. Weetje niet hoe dat straks met mijn echte HTPC is met de GA-MA78GM-S2H, ik hoop beter.

Beetje late reactie hierop, en weet niet of je het inmiddels al gevonden hebt.[b]
BVd voor iedere hulp
Ik zag dat je MPC HT ook gebruikt, daarin heb je de optie (ergens even vinkje zetten dus) om zodra je full screen gaat de resolutie automatisch te veranderen naar de gewenste, ik weet niet uit me hoofd waar onder de opties het staat, maar het is niet moeilijk te zien, zal als ik thuis ben nog even snel kijken.
Is er misschien iemand die specificaties (welk model) de voeding van Antec is uit de Antec Fusion 430?
Dit kan ik alleen vinden: 430 Watt ATX12V v2.0, ik wil exact dezelfde voeding dan los bestellen.
Edit: Ik denk zelf het deze is:
http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=04643
Kunnen mensen die een Antec Fusion Remote (De V2 dus) hebben dit beamen?
[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 28-09-2008 11:14 ]
Waarom zou je per se die willen hebben? Er zijn stillere te vinden. Lijkt mij nou juist een voordeel dat de Fusion nu zónder voeding komt. Kun je zelf tenminste 1 uitzoeken......Jumpman schreef op zondag 28 september 2008 @ 11:10:
Hmmm, de Antec Fusion 430 (met de 430 Watt Antec voeding) kan ik nergens meer leverbaar vinden. Nu is de Antec Fusion Remote wel te koop (echter zonder de 430 Watt Antec voeding), maar hier lees ik over dat het LCD display niet zo duidelijk is.
Is er misschien iemand die specificaties (welk model) de voeding van Antec is uit de Antec Fusion 430?
Dit kan ik alleen vinden: 430 Watt ATX12V v2.0, ik wil exact dezelfde voeding dan los bestellen.
(die jij nu gevonden hebt zou niet mijn keuze zijn bijv.; al was het alleen maar vanwege het feit dat die 'slechts' een 8cm fan heeft, ik zou altijd voor 1 met een 12cm kiezen die zijn (per definitie) stiller.....
Je kan dus met media portal perfect door je .iso bladeren en deze dan afspelen? Op deze vraag vind ik maar geen antwoord....AT-Sheriff schreef op maandag 22 september 2008 @ 18:26:
Ik heb sinds twee dagen een 37 inch Full HD LCD. Ik heb daar 17 september bij Azerty een HTPC bij besteld. Hij is vandaag compleet want ik heb lang op mijn geheugen moeten wachten. Ik denk dat hij morgen wordt verzonden. Dat wat betreft bestellen bij Azerty.
Tot die tijd heb ik mijn Gaming-PC op de TV aangesloten via HDMI om toch van de HD-kwaliteiten te genieten. Dit is een "heftig" 64Bits systeem met 4GB. Ik draai MediaPortal met Divx, MKV-rips, ISO's, 720p, 1080p en het draait allemaal PERFECT. Laat je niet afschrikken door 64Bits, het werkt perfect.
Om ALLES goed te kunnen spelen heb je maar 2 a 3 codecs nodig ipv die "bloated" codecpacks. En die zijn allemaal perfect te gebruiken op Windows Vista 64Bits. Dus je hoeft het niet te laten om dat te installeren kan ik je vertellen!
Jup, dat kan.Thomas.be schreef op zondag 28 september 2008 @ 12:51:
Je kan dus met media portal perfect door je .iso bladeren en deze dan afspelen? Op deze vraag vind ik maar geen antwoord....
Even de advanced configuration mode aanzetten, Daemon Tools installeren en autoplay voor je Virtual DVD drive uitzetten is ook wel handig.
Kijk ook hier eens.
Doel : vervangen analoge harddisk recorder plus downloadbak waar dan direct vanaf vedieo's ed. gespeeld kunnen worden. Tevens vervanger van audiosysteem.
Onderdelen :
1xSamsung SpinPoint F1 750 GB voor Windows Vista OS + plaats download films
1xSamsung 500 Gb voor download plaats TV opnamen
Microsoft Windows Vista 32 Bit Home Premium
GigaByte GA-MA78GM-S2H rev 1.1
Ninja mini koeler
Kingston ValueRam Dual Channel 2048 MB Kit Of 2
Sony DVD brander zwart
AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4850E 2.50 GHz
1xFloppyDTV met Alphacrypt (Ziggo)
Logitech KB2950 toetsenbord
Voeding Seasonic SII 380 Watt
S14V behuizing zwart

Bouwervaring : ging eigenlijk soepeler als verwacht als je niet meerkent dat het VFDdisplay defect was en alles weer uit elkaar moest en behuizing retour Salland. Heb een nieuwe gekregen (was een DOA) maar dit kostte wel 2 weken. Hardware is makkelijker als software weet ik wel nu
Alle drivers geinstalleerd volgens dat artikel op hardware.info http://www.hardware.info/...al_video_kijken_op_de_PC/
Groene knop applicatie gebruikt daar het systeem niet in slaap wilde gaan na TVopname. Probleem daarmee opgelost.
Om de koeler te kunnen plaatsen moest ik wel de sierdopjes vd koeler aan de bovenzijde verwijderen. Wilde eerst deze passief koelen maar CPU werd toch wel makkelijk 60 graden, vandaar toch maar de koeler gemonteerd. Heb de intake en CPUkoereler nu fixed op 5 VDC draaien en de 2 outtakes op de SYS en CPU fan aansluitingen van mobo gezet. Ze gaan nooit draaien. Bij intensief gebruik temp CPU en SYS rond de 45 graden wat me netjes lijkt
Keyboard werkte eerst heel slecht. In de handleiding staat : zender (USB) niet in de buurt van metaal plaatsen, handig bij een PC
Earth gekeken gisteren, geen enkel probleem, ook niet bij vogelscene. Was zelfs gelijk aan het downloaden met rarren en parren. Geen enkel probleem. TVopnames met FloppyDTV ook goed. Nergens haperingen. Temp CPU en SYS ca 45 graden bij dit intensief gebruik
Gebruik Windows MCE
Te doen :
1) vind het systeem wat teveel herrie maken. Is alleen hoorbaar in stille kamer, niet als TV aanstaat. Vermoed dat de HD's de grootste oorzaak zijn en wellicht de voeding
2) TV (Sony 40W4000) via HDMI aangesloten. Regelmatig geen geluid bij uit slaap komen HTPC. Is volgens Google meer voorkomend probleem. Voorlopig opgelost met HDMIon.exe tooltje maar handig is anders. Iemand een oplossing of weet een mogelijkheid om standaard een progje te laten draaien bij uit slaap komen PC?
Had graag fotos gepost maar krijg dit niet voor elkaar
Heb nog een linkje naar dat tooltje?Rensh schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:43:
2) TV (Sony 40W4000) via HDMI aangesloten. Regelmatig geen geluid bij uit slaap komen HTPC. Is volgens Google meer voorkomend probleem. Voorlopig opgelost met HDMIon.exe tooltje maar handig is anders. Iemand een oplossing of weet een mogelijkheid om standaard een progje te laten draaien bij uit slaap komen PC?
Moeten we je billen straks ook nog komen afvegen?
Kom op: toets download 'HDMIon.exe' in bijv. Google
Nee dank je maar je hebt wel gelijkkaajee schreef op zondag 28 september 2008 @ 15:48:
[...]
Moeten we je billen straks ook nog komen afvegen?
Dom van me sorry
In ieder geval bedankt
zijn er meer mensen die last hebben van een über traag Microsoft MCE, als ik in het home scherm zit gaat het wisselen tussen functies gaat niet soepel en als ik een bestand probeer af te spelen duurt het helemaal lang en gaat erg traag.
mediaportal werk wel gewoon goed, ik heb alle drivers goed geinstaleerd.
Heb dezelfde config als jij,echter response is uitstekenddetonated schreef op zondag 28 september 2008 @ 18:10:
ik ben ook in het bezit van een GigaByte GA-MA78GM-S2H icm. een X2 4850e en 2 gig ddr2.
zijn er meer mensen die last hebben van een über traag Microsoft MCE, als ik in het home scherm zit gaat het wisselen tussen functies gaat niet soepel en als ik een bestand probeer af te spelen duurt het helemaal lang en gaat erg traag.
mediaportal werk wel gewoon goed, ik heb alle drivers goed geinstaleerd.
Ik stuitte laatst weer op een bron waarin verteld werd dat de interne videokaart niet zo lekker kan deinterlacen en dus een echte videokaart eigelijk wel nodig is. bron
om die reden toch een videokaart. Enige wat is wil is vloeiend full hd afspelen, dus ook de mkv en andere bestanden die gedeinterlaced moeten worden.
mobo (atx) GA 780
Ati 3850 HD passief
Proc; Phenom x4 of X3, AMDx2 4850e of een amd 64 X2 5200+
begrijp ik het nu goed, de phenom is alleen "nodig" als je dus geen extra videokaart gebruikt.?
ik neig in deze setup toch naar de phenom x4 omdat ik rekenkracht wil en niet op de limieten wil zitten?
of denken jullie daar anders over
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Dat klopt deels. De UVD chip die op de 780 moederbord zit die gebruikt zijn kracht om hd-films af te spelen, enkel als je gebruik maakt van een Phenom cpu dan worden extra algoritmes geactiveerd waardoor ie beter deinterlaced etc. Volgens mij stond dit in een artikel op anandtech of hardwarezone. Je moet maar even zoeken, want ben link kwijt.ionicdog schreef op zondag 28 september 2008 @ 21:24:
ik twijfel over de combinatie mobo/processor en videokaart. zie even de bomen niet meer.
Ik stuitte laatst weer op een bron waarin verteld werd dat de interne videokaart niet zo lekker kan deinterlacen en dus een echte videokaart eigelijk wel nodig is. bron
om die reden toch een videokaart. Enige wat is wil is vloeiend full hd afspelen, dus ook de mkv en andere bestanden die gedeinterlaced moeten worden.
mobo (atx) GA 780
Ati 3850 HD passief
Proc; Phenom x4 of X3, AMDx2 4850e of een amd 64 X2 5200+
begrijp ik het nu goed, de phenom is alleen "nodig" als je dus geen extra videokaart gebruikt.?
ik neig in deze setup toch naar de phenom x4 omdat ik rekenkracht wil en niet op de limieten wil zitten?
of denken jullie daar anders over
Je hoeft anders ook niet perse gelijk een 3850 te nemen, je kan ook gewoon een 3470 nemen die heeft ook een uvd chip en die ondersteund ook gelijk hybrid crossfire. Is ook gelijk stuk zuiniger en die is ook stuk goedkoper.
Doordat een Phenom een hogere HT-link heeft, heeft de UVD chip meer bandbreedte ter beschikking om beter te werken.
Ik zou gewoon voor de Phenom gaan.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ik zit ook nog altijd te twijfelen om een Phenom X3 in mijn HTPC te stoppen in combinatie met een 780G moederbord. Ik vraag me alleen af hoe warm deze Phenom wordt en of die dan nog passief gekoeld kan worden door de Ninja mini. Voor mij is dit laatste wel een vereiste.Rainesh schreef op zondag 28 september 2008 @ 21:32:
[...]
Dat klopt deels. De UVD chip die op de 780 moederbord zit die gebruikt zijn kracht om hd-films af te spelen, enkel als je gebruik maakt van een Phenom cpu dan worden extra algoritmes geactiveerd waardoor ie beter deinterlaced etc. Volgens mij stond dit in een artikel op anandtech of hardwarezone. Je moet maar even zoeken, want ben link kwijt.
Je hoeft anders ook niet perse gelijk een 3850 te nemen, je kan ook gewoon een 3470 nemen die heeft ook een uvd chip en die ondersteund ook gelijk hybrid crossfire. Is ook gelijk stuk zuiniger en die is ook stuk goedkoper.
Doordat een Phenom een hogere HT-link heeft, heeft de UVD chip meer bandbreedte ter beschikking om beter te werken.
Ik zou gewoon voor de Phenom gaan.
IS er iemand die een X3 passief heef gekoeld door de Ninja mini en zo ja in welke kast.
Ik heb zaterdag mijn HTPC binnen gekregen met de antec fusion V2. Erg mooi ding ik heb de zwarte uitvoering, het lcd scherm werkt perfect. Het enige wat ik nog moet uitzoeken is waarom het scherm nog licht blijft geven als de pc helemaal uit staat. maar verder perfect leesbaar en daarnaast hoevaak kijk je naar een lcd schermpje? erg weinig kan ik je zeggen het is alleen handig en mooi.Jumpman schreef op zondag 28 september 2008 @ 11:10:
Hmmm, de Antec Fusion 430 (met de 430 Watt Antec voeding) kan ik nergens meer leverbaar vinden. Nu is de Antec Fusion Remote wel te koop (echter zonder de 430 Watt Antec voeding), maar hier lees ik over dat het LCD display niet zo duidelijk is.
Zelf heb ik de Be quit 400W voeding. die is echt ideaal.
ik heb zelf een X3 met 780G maar niet passief gekoeld gewoon een Scyte shuriken koeler erop. Totaal niet hoorbaar echt nog nooit zo een stille pc gehoord. ik heb het geheel in een 430 antec fusionjswinkels schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:16:
[...]
Ik zit ook nog altijd te twijfelen om een Phenom X3 in mijn HTPC te stoppen in combinatie met een 780G moederbord. Ik vraag me alleen af hoe warm deze Phenom wordt en of die dan nog passief gekoeld kan worden door de Ninja mini. Voor mij is dit laatste wel een vereiste.
IS er iemand die een X3 passief heef gekoeld door de Ninja mini en zo ja in welke kast.
Het probleem met de LCD die nog licht blijft geven als de pc uit is kun je oplossen door de Imon-software te installeren:wingsofgold schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:01:
[...]
Ik heb zaterdag mijn HTPC binnen gekregen met de antec fusion V2. Erg mooi ding ik heb de zwarte uitvoering, het lcd scherm werkt perfect. Het enige wat ik nog moet uitzoeken is waarom het scherm nog licht blijft geven als de pc helemaal uit staat. maar verder perfect leesbaar en daarnaast hoevaak kijk je naar een lcd schermpje? erg weinig kan ik je zeggen het is alleen handig en mooi.
Zelf heb ik de Be quit 400W voeding. die is echt ideaal.
[...]
ik heb zelf een X3 met 780G maar niet passief gekoeld gewoon een Scyte shuriken koeler erop. Totaal niet hoorbaar echt nog nooit zo een stille pc gehoord. ik heb het geheel in een 430 antec fusion
http://www.soundgraph.com...nu=4&subMenu=1&leftMenu=1
Dat loste het bij mij in ieder geval op.
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig
thnx voor de tip ik ga daar vanavond thuis wel even goed naar kijken ik dacht namelijk dat ik de laatste versie had geinstalleerd maar misschien toch niet.Michel551813 schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:23:
[...]
Het probleem met de LCD die nog licht blijft geven als de pc uit is kun je oplossen door de Imon-software te installeren:
http://www.soundgraph.com...nu=4&subMenu=1&leftMenu=1
Dat loste het bij mij in ieder geval op.
Edit: een ander probleem wat ik heb is dat ik de pc niet aan kan zetten met de power knop van de afstandsbediening werkt dit bij jouw wel?
[ Voor 11% gewijzigd door wingsofgold op 29-09-2008 13:23 ]
In je BIOS USB power tijdens standby aanzetten.wingsofgold schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:18:
Edit: een ander probleem wat ik heb is dat ik de pc niet aan kan zetten met de power knop van de afstandsbediening werkt dit bij jouw wel?
Ik zit een beetje te worstelen met mijn tuner in Windows MC. Ik krijg het ding maar niet aan de praat. Soms zeurt hij erover dat de "decoder in use" is en gelijk daarna dat een kritische component ofzo niet correct geinstalleerd is. Dit terwijl mijn tuner met WinTV of MediaPortal wel werkt. Ik vind dat MediaPortal echter toch niet zo fijn als het Windows MC dus ik zou het liever niet hoeven gebruiken...
De rest van de HTPC zal bestaan uit:
- GigaByte GA-MA78GM-S2H,Retail
- AMD Phenom X3,8450, Boxed (of een processor met een TDP van 65W)
- Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II, 32MB, 750GB
- Kingston KVR667D2N5K2/4G, 4096 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x
Optie 2: Een PSU die de warmte naar buiten blaast, hierbij komt er dus meer geluidsproductie van de voeding uit de kast maar hoeven de 6cm fans misschien minder hard te draaien.
Is er iemand die deze kast ook heeft en zoja wat voor voeding wordt er gebruikt en welke ventilatoren. Of is er iemand die een idee heeft wat voor PSU ik het beste kan nemen?
Dit heeft uiteraard wel wat consequenties voor de hardware, maar zolang ik geen tvkaart gebruik, lijkt het me dat deze combinatie met dus 2x guest OS (Windows MCE en Linuxvariant) wel moet lukken. Het kan altijd nog zonder hypervisor, dus VMWare Server of VirtualBox etc., maar ik ben benieuwd of iemand dit heeft overwogen/geprobeerd?
Ik ga zelf nog wat verder speuren naar informatie, maar wie weet zijn er al goede redenen om dit sowieso wel/niet te willen?
Voor maar 49 eurowenze schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:25:
Alleen weet ik niet welke voeding ik het beste kan nemen. Er staan er natuurlijk wat in de startpost maar die hebben geen fan die warmte naar buiten blaast. Aangezien ik deze behuizing aan wil schaffen en daar alleen 2x 6cm fans ingaan, vraag ik me af wat voor voeding ik daar het beste bij kan nemen.
Is er iemand die deze kast ook heeft en zoja wat voor voeding wordt er gebruikt en welke ventilatoren. Of is er iemand die een idee heeft wat voor PSU ik het beste kan nemen?
http://www.azerty.nl/prod...detail/52/4759/neohe.html
Ik denk dat het makkelijker zou gaan als je bijv. alleen Linux doet, bijv. Mythbuntu. Da's een Ubuntu versie met MythTV geïntegreerd. Echt peanuts om te installeren, en je kan hem ook heel makkelijk diverse server functies toekennen.IntToStr schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:53:
Heeft er hier iemand ervaring met een htpc die op VMWare EXSi draait? Ik ben wat aan het rondneuzen voor een thuisserver en waarom dit niet combineren met een htpc?
Dit heeft uiteraard wel wat consequenties voor de hardware, maar zolang ik geen tvkaart gebruik, lijkt het me dat deze combinatie met dus 2x guest OS (Windows MCE en Linuxvariant) wel moet lukken. Het kan altijd nog zonder hypervisor, dus VMWare Server of VirtualBox etc., maar ik ben benieuwd of iemand dit heeft overwogen/geprobeerd?
Ik ga zelf nog wat verder speuren naar informatie, maar wie weet zijn er al goede redenen om dit sowieso wel/niet te willen?
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
2 ondertussen opgelost. Progje draaien genaamd Hibernate trigger waardoor je een commando kunt laten uitvoeren als je PC uit S3 komt, HDMIon in dit geval. Nu wordt bij het uit slaap komen automatisch dit progje gedraaid (te downloaden op http://www.desimonesystems.com/software.php) en probleem opgelost.Rensh schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:43:
Tijd om wat te vertellen over mijn ervaring met het bouwen van mijn eerste HTPC.
...........
...........
Had graag fotos gepost maar krijg dit niet voor elkaar
Nu het teveel geluid (wellicht ben ik een zeikerd hierop
volgens diezelfde foutmelding zou ik het beeldscherm naar een 16 of 32 bits modus moeten veranderen, raar want dat staat hij al?
ook heb ik al andere resoluties geprobeerd maar tevergeefs, ik heb overigens de volgende setup:
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Athlon X2 4850e
2 Gig DDR2 667
Vista ultimate
Microsoft Windows Vista Aero thema uitgeschakeld?detonated schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:37:
klein vraagje: ik heb Media Portal zo ingesteld dat hij opstart al windows dat ook doet, echter ik krijg na het 'Welcome' sherm een foutmelding dat de applicatie niet gestart kan worden omdat het niet zou kunnen werken met de huidige beeldscherm instellingen.
volgens diezelfde foutmelding zou ik het beeldscherm naar een 16 of 32 bits modus moeten veranderen, raar want dat staat hij al?
ook heb ik al andere resoluties geprobeerd maar tevergeefs, ik heb overigens de volgende setup:
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Athlon X2 4850e
2 Gig DDR2 667
Vista ultimate
Volgens mij is dit dezelfde, maar dan zonder schermpje en met een lichtere voeding(correct me if I'm wrong, maar vind geen andere verschillen). Ik zie namelijk niet echt het nut in van zo'n schermpje, behalve als hebbedingetje, als er toch een joekel van een scherm boven staat(en het drukt de prijs ook mooi). Het enige wat ik niet echt vind is hoe het dan zit om mijn remote te gebruiken. Ik heb een Logitech Harmony 885, nu moet er dus alleen nog een IR-module in de case(liefst in een 3.5"-bay. Ik geraak hier echter totaal niet wijs uit waar deze apart te vinden en hoe deze dan gaat werken??
Denk dat je in de knoei komt met DirectX ondersteuning (die er niet of nauwelijks is onder VMWare). Het enige wat ik hier gauw over kon vinden op de VMware site is dat VMWare workstation een kleine subset van DirectX experimenteel ondersteund.IntToStr schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:53:
Bij mijn weten hebben zowel MCE als Mediaportal dit wel nodig.... Blijft altijd leuk om te testen, mocht het wel lukken laat het dan even weten.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
AMD Phenom X4 9550 € 115,66
Antec Fusion Black 430 € 128,65
Be Quiet! Straight Power BQT E6-400W € 51,05
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H € 86,86
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 4GB (2x 2GB) DDR2 € 49,71
LG GH20NS10 € 21,53 € 21,53
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB € 91,99
Scythe Ninja Mini € 28,46
Totaal € 573,91
Enige punten waar ik nog over twijfel is de Scythe Ninja Mini, ik had eerst gekozen voor de Scythe Shuriken, maar in reviews bleek dat deze de twee eerste geheugen sloten onbruikbaar maakte op de Gigabyte GA-MA78GPM-(D)S2H en de AMD Phenom X4 9550 niet 'super' koelde.
Is Scythe Ninja Mini dan de beste keuze voor een AMD Phenom X4 9550?
En ik tijfel nog of de Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H € 20,- meer waard is als de Gigabyte GA-MA78GPM-S2H (Sideport + 128MB Dedicated Graphic Memory).
[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 29-09-2008 19:26 ]
Ik heb deze kast ook, met een Seasonic 330 voeding en een Scythe Shuriken CPU cooler.wenze schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:25:
Ook ik ga binnenkort een HTPC aanschaffen. Alleen weet ik niet welke voeding ik het beste kan nemen. Er staan er natuurlijk wat in de startpost maar die hebben geen fan die warmte naar buiten blaast. Aangezien ik deze behuizing aan wil schaffen en daar alleen 2x 6cm fans ingaan, vraag ik me af wat voor voeding ik daar het beste bij kan nemen.
De rest van de HTPC zal bestaan uit:Optie 1: Seasonic S12II-380,380Watt waarbij de warmte dus in je kast komt, dan moeten die 6cm fans misschien wel erg hard draaien waardoor er een hoog geluidsniveau ontstaat.
- GigaByte GA-MA78GM-S2H,Retail
- AMD Phenom X3,8450, Boxed (of een processor met een TDP van 65W)
- Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II, 32MB, 750GB
- Kingston KVR667D2N5K2/4G, 4096 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x
Optie 2: Een PSU die de warmte naar buiten blaast, hierbij komt er dus meer geluidsproductie van de voeding uit de kast maar hoeven de 6cm fans misschien minder hard te draaien.
Moederbord de 780G van Gigabyte en een 4850e processor.
Standaard zit er ook een 120 fan in de kast (voor de harde schijven). In de specificatie staat dat het een 92mm fan is, maar het is wel degelijk een 120mm fan. Deze heb ik vervangen door een 120mm fan van Noctua.
Standaard zit er ook nog 1 60mm in. Deze had ik in eerste instantie vervangen door twee Papst 60mm fans, maar wat een herrie maken die dingen (te veel toeren). Die heb ik er meteen weer uitgehaald en ben toen verder gegaan met die ene standaard 60mm fan die er al in zat.
En ik moet zeggen dat het systeem bijzonder weinig geluid maakt!
Ook wordt het systeem totaal niet warm, dus ik kan je deze setup zeker aanraden!
Verwijderd
Waar had je dat gelezen? Ik ben ook op zoek naar een koeler voor dat moederbord en zat aan de shuriken te denken. De Scythe Ninja Mini inclusief fan is ook vrij krap:Jumpman schreef op maandag 29 september 2008 @ 19:09:
Enige punten waar ik nog over twijfel is de Scythe Ninja Mini, ik had eerst gekozen voor de Scythe Shuriken, maar in reviews bleek dat deze de twee eerste geheugen sloten onbruikbaar maakte op de Gigabyte GA-MA78GPM-(D)S2H en de AMD Phenom X4 9550 niet 'super' koelde.
Het moederbord op de plaatjes is NIET de Gigabyte GA-MA78GPM-(D)S2H
met fan:

zonder fan:

bron: http://www.silentpcreview.com/article754-page4.html
Iemand tips voor koelers op de Gigabyte GA-MA78GPM-S2H ?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 09:38 ]
Dat klopt dus niet ik heb dat bord, ik heb een shuriken en ik heb een 4850eVerwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:53:
[...]
Jumpman schrijft dat die de geheugenbanken blokkeert op de Gigabyte GA-MA78GPM-S2H
werkt geweldig.
Je kan dan wel het beste het geheugen erin stoppen voor je de CPU koeler monteerd
Oops ik heb mij toch vergist
[ Voor 4% gewijzigd door thieme1989 op 29-09-2008 23:11 ]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/30549331#30549331
De Scythe Ninja Mini support officieel geen AM2+ AMD Phenom:
http://www.scythe-usa.com/product/cpu/032/scmnj1000_detail.html
Ik zie zo snel ook niemand met resultaten van een Scythe Ninja Mini met een AMD Phenom X4 op Internet.
Ik zit eraan te denken toch voor de Scythe Shuriken te gaan ondanks, de mindere koeling voor een AMD Phenom X4 9550 en de 2 geheugenbanken die je kwijt bent, omdat deze wel de AM2+ AMD Phenom support en stiller is dan Scythe Ninja Mini:
http://www.scythe-usa.com/product/cpu/034/scsk1000_detail.html
[ Voor 31% gewijzigd door Jumpman op 30-09-2008 00:28 ]
Het mobo wat je hier ziet is een heel ander mobo (ASUS P5LD2-VM) dan de Gigabyte GA-MA78GPM-(D)S2H.Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:58:
[...]
Waar had je dat gelezen? Ik ben ook op zoek naar een koeler voor dat moederbord en zat aan de shuriken te denken. De Scythe Ninja Mini inclusief fan is ook vrij krap:
met fan:
[afbeelding]
zonder fan:
[afbeelding]
bron: http://www.silentpcreview.com/article754-page4.html
Iemand tips voor koelers op de Gigabyte GA-MA78GPM-S2H ?
Mogelijk is de Scythe Ninja Mini dus toch een oplossing, ondanks dat het officieel geen AM2+ AMD Phenom support.
Ik heb een Shuriken op een GA-MA78G-S2H inclusief Phenom X4 en vier reepjes RAM. No problemo.Jumpman schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 00:25:
De Scythe Shuriken blokkeert twee geheugenbanken op de Gigabyte GA-MA78GPM-(D)S2H, zie eerder dit topic:
Verwijderd
Dat klopt, dat had ik er bij moeten vermelden, maar met sommige moederborden kan het dus krap worden. Heeft iemand de Ninja Mini inclusief fan op een Gigabyte GA-MA78GPM-(D)S2H?Jumpman schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 00:33:
[...]
Het mobo wat je hier ziet is een heel ander mobo (ASUS P5LD2-VM) dan de Gigabyte GA-MA78GPM-(D)S2H.
Mogelijk is de Scythe Ninja Mini dus toch een oplossing, ondanks dat het officieel geen AM2+ AMD Phenom support.
Duidelijkcatchingfire schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 07:56:
[...]
Ik heb een Shuriken op een GA-MA78G-S2H inclusief Phenom X4 en vier reepjes RAM. No problemo.
@ Jumpman: Hier is een plaatje uit de post die jij noemt waarin staat dat 2 geheugenbanken geblokkeerd zijn:

Als ik dat plaatje bekijk lijken de geheugenbanken gewoon bruikbaar.
N.B.: Als je wilt profiteren van dual channel op de Gigabyte GA-MA78GPM-(D)S2H, dan moet je gebruik maken van slot 1 en 3 of slot 2 en 4, bron:
http://europe.giga-byte.c...-ma78gm-s2h_rev.1.1_e.pdf
Bedankt! Ik heb zelf ook nog even verder gekeken, maar ik denk dat het inderdaad niet zal gaan door het gebrek aan DirectX etc. Wie weet probeer ik het nog wel een keer uit, maar het zal waarschijnlijk een host os voor media worden en een guest voor serverzaken.Question Mark schreef op maandag 29 september 2008 @ 18:34:
[...]
Denk dat je in de knoei komt met DirectX ondersteuning (die er niet of nauwelijks is onder VMWare). Het enige wat ik hier gauw over kon vinden op de VMware site is dat VMWare workstation een kleine subset van DirectX experimenteel ondersteund.
Bij mijn weten hebben zowel MCE als Mediaportal dit wel nodig.... Blijft altijd leuk om te testen, mocht het wel lukken laat het dan even weten.
Verwijderd
De Scythe mini is perfect. mijn 9550 (nog op stock) komt niet boven de 40 graden. Geen probleem met deze cooler dus. Ook is je motherboard een goede keuze. Niet alleen heeft deze sideport maar ook betere onderdelen.
Succes.
Jumpman schreef op maandag 29 september 2008 @ 19:09:
Eindelijk klaar met samenstellen van het systeem:
AMD Phenom X4 9550 € 115,66
Be Quiet! Straight Power BQT E6-400W € 51,05
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H € 86,86
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 4GB (2x 2GB) DDR2 € 49,71
LG GH20NS10 € 21,53 € 21,53
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB € 91,99
Scythe Ninja Mini € 28,46
Totaal € 573,91
En ik tijfel nog of de Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H € 20,- meer waard is als de Gigabyte GA-MA78GPM-S2H (Sideport + 128MB Dedicated Graphic Memory).
Verwijderd
Kijk op http://www.guru3d.com/art...eon-hd-4550-512mb-review/ voor een review.
Verwijderd
Ik weet het niet hoor maar als je goed de gebruiksaanwijzing leest dan is het niet waar wat jij zegt.N.B.: Als je wilt profiteren van dual channel op de Gigabyte GA-MA78GPM-(D)S2H, dan moet je gebruik maken van slot 1 en 3 of slot 2 en 4, bron:
http://europe.giga-byte.c...-ma78gm-s2h_rev.1.1_e.pdf
If two memory modules are to be installed, it is recommended
that you install them in the DDRII_1 and DDRII_2
Verder spreekt het plaatje wat daarboven staat op page 16 redelijk boekdelen denk ik.
Ik heb me een beetje door dit topic heen gelezen en kan opzich best een aardige configuratie samenstellen. Nu zie ik dat sommige gebruikers hier als moederbord kiezen:
1
| GigaByte GA-MA78GM-S2H,Retail |
Zelf zie ik ook de:
1
| Asus M3A78-EM |
De Gigabyte kost 99 en de Asus 75 euro. Wat is nu precies het verschil tussen deze bordjes?
Mijn overige configuratie is momenteel:
AMD Phenom X3 8450
Enermax LIBERTY 400 watt
SilverStone LC13B-E
Asus M3A78-EM
Samsung SpinPoint S 160GB
Kingston ValueRAM 4 GB DDR2-667 Kit
Edit: voeding en kast kan nog wel veranderen..
[ Voor 3% gewijzigd door Beta op 30-09-2008 12:37 ]
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Verwijderd
oeps inderdaad, had het te snel gelezenVerwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 12:23:
[...]
Ik weet het niet hoor maar als je goed de gebruiksaanwijzing leest dan is het niet waar wat jij zegt.
If two memory modules are to be installed, it is recommended
that you install them in the DDRII_1 and DDRII_2
Verder spreekt het plaatje wat daarboven staat op page 16 redelijk boekdelen denk ik.
Ik ben van plan om een nieuwe HTPC te bouwen maar nu had ik het volgende graag geweten:
Wat is het verschil tussen deze 2?
Desktop Antec Media Center FUSION Remote silber (139€)
Desktop Antec FUSION EC Lifestyle Series (159€)
Prijzen zijn van www.hiq24.de
Iemand enig idee?
Mvg,
Volgens mij is de 1e de nieuwe versie, deze heeft geen voeding maar weer wel een remote.--Ross-- schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:10:
Hallo,
Ik ben van plan om een nieuwe HTPC te bouwen maar nu had ik het volgende graag geweten:
Wat is het verschil tussen deze 2?
Desktop Antec Media Center FUSION Remote silber (139€)
Desktop Antec FUSION EC Lifestyle Series (159€)
Prijzen zijn van www.hiq24.de
Iemand enig idee?
Mvg,
De 2de is de oude versie, deze heeft wel een voeding maar geen remote
Verwijderd
Op de website van die shop lijkt het inderdaad dat hij er bij zit. Als je alleen kijkt om de website van de leverancier dan wordt hij niet vernoemd. Ik zou maar dubbel checken met die webshop of het toch niet een foutje van hun is.--Ross-- schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:49:
http://www.hiq24.de/xtc/p...FUSION-Remote-silber.html
Lijkt me dat deze ook een voeding heeft...
AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.7GHz AM2 65W Box
AOpen DVD-/+/RAM DSW2012SA 20x/20x/12x Bulk (zwart)
AOpen Powersupply 350W Bulk
Gigabyte GA-MA78GM-S2H AMD 780G, SATA2 RAID, VGA
2 x Kingston 1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL6.0
Seagate 500GB SATA300 32MB, ST3500320AS
Wil dit icm media portal gebruiken maar nu vraag ik mij af welk stuur programma ik best neem (apple gebruiker
Eventueel performanceverschil ga je toch niet merken met het kijken van films dus dat is niet relevant lijkt me. Vista heeft een EVR die een betere performance zou moeten hebben dan de VMR9 uit XP. Vista ondersteunt ook DXVA 2 ipv de 1 van XP. Verder vind ik persoonlijk de MCE van Vista een stuk degelijker dan die van XP. (dan heb je dat ook als alternatief voor Mediaportal)Thomas.be schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 19:05:
Config is besteld;
AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.7GHz AM2 65W Box
AOpen DVD-/+/RAM DSW2012SA 20x/20x/12x Bulk (zwart)
AOpen Powersupply 350W Bulk
Gigabyte GA-MA78GM-S2H AMD 780G, SATA2 RAID, VGA
2 x Kingston 1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL6.0
Seagate 500GB SATA300 32MB, ST3500320AS
Wil dit icm media portal gebruiken maar nu vraag ik mij af welk stuur programma ik best neem (apple gebruiker). Vista ivm dx10? of windows ivm mindere systeem eisen?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Hoe kan ik mediaportal/spellen/etc draaien op mijn secundaire beeldscherm???
Alles start op mijn hoofdbeeldscherm en veel aps kan je niet vensteren alleen minimaliseren maar als ik er dan met met rechter muisknop op klik zit ik weer in die ap.
AMD Phenom X4 9550 € 116,35
be quiet! Straight Power BQT E5-400W € 51,05
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H € 86,86 € 86,86
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 4GB (2x 2GB) DDR2 € 50,74
Nexus HSP-230 (Aluminium, Blauw) € 5,50 € 11,-
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB € 92,70
Scythe Ninja Mini € 28,- € 28,-
Totaal € 565,35
Voor mij is dit op dit moment het meest 'bang for bucks' systeem is op HTPC gebied.
Voordelen: De AMD Phenom X4 9550 kan je onderklokken op 65 Watt TDP, zodat je gegarandeerd bent van goede 1080p MKV weergave en toch nog redelijk energiezuinig zit. De GA-MA78GPM-DS2H heeft Sideport, 128 MB Dedicated RAM en iets hoogwaardiger materiaal (condensatoren) wat de € 20,- extra wel waard is.
Nadelen: 7.1 LPCM wordt niet ondersteund. Prijs van de AMD Phenom X4 9550 en de duurdere Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H.
Oplossing voor het nadeel: Straks een ATi Radeon HD4550 kopen met 7.1 LPCM die je dan in Hybrid mode met je onboard HD3200 kan draaien.
Dit topic is gesloten.