Nee hoor Lujo, niet gefrustreerd. Maar je antwoorden zijn middels een extreem simpele google-opdracht en het terugbladeren van maarliefst 2 pagina's te vinden. Lijkt me niet zo lastig, toch?
a) een beetje geduld hebben. binnen 3 uur na je vraag een reactie verwachten is een beetje snel. niet iedereen kan ieder moment antwoorden.thieme1989 schreef op maandag 22 september 2008 @ 14:12:
Heeft er nog iemand antwoord op mijn vraag:
Probleem was dat sommige codecs en media afspelers niet op 64 bits windows werken
Ik heb wel 4GB geheugen en windows Vista 64 bits gepakt omdat de IGP mee eet van het geheugen.
Wat kan ik nu het beste doen?
Zo laten of Vista 32 bit halen?
Ik heb gewoon een 4850e en een 780g bordje met 4GB geheugen
b) media player classic homecinema heeft 64-bit codecs die dxva ondersteunen. zolang je juiste mkv bestanden hebt is er niets aan de hand en werkt het perfect.
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Alweer bedanktdrZymo schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:13:
[...]
a) een beetje geduld hebben. binnen 3 uur na je vraag een reactie verwachten is een beetje snel. niet iedereen kan ieder moment antwoorden.
b) media player classic homecinema heeft 64-bit codecs die dxva ondersteunen. zolang je juiste mkv bestanden hebt is er niets aan de hand en werkt het perfect.
a) je hebt wel gelijk

b) Met media player home classic homecinema kan ik dus toch gebruik maken van hardwarematig decoderen want dat zal ik wel nodig hebben niet?
Verwijderd
Even een vraagje voor wat advies. Ik weet dat er al veel is gezegd, maar ik raak door de bomen het bos kwijt.
Heb op dit moment gewoon een dvd set incl. boxen (aangesloten op een HD ready LCD tv via HDMI).
Ik wil deze opstelling graag vervangen voor eeh HTPC opstelling.
Mijn eisen zijn:
1) blue-ray disks kunnen afspelen
2) content van internet wil kunnen bekijken (zoals uitzending gemist ed.)
3) gedownloade HD content af kunnen spelen
4) programma's kunnen opnemen en afspelen op het zelfde moment
5) radio (online) kunnen luisteren
6) muziek (mp3/ cd's) kunnen afspelen
Door 4) dacht ik zelf aan 2 FloppyDTV kaarten. Aangezien ik via de Caiway kabel tv heb, lijkt met dit ook een goede optie.
Nu is de vraag alleen: welke andere componenten heb ik nodig om alles vloeiend te kunnen afspelen ed.??
Verder heb ik ook geen aparte receiver. Is het handig om deze aan te schaffen, of is het beter om een 5.1 setje te komen om direct op de pc aan te sluiten??
Heb op dit moment gewoon een dvd set incl. boxen (aangesloten op een HD ready LCD tv via HDMI).
Ik wil deze opstelling graag vervangen voor eeh HTPC opstelling.
Mijn eisen zijn:
1) blue-ray disks kunnen afspelen
2) content van internet wil kunnen bekijken (zoals uitzending gemist ed.)
3) gedownloade HD content af kunnen spelen
4) programma's kunnen opnemen en afspelen op het zelfde moment
5) radio (online) kunnen luisteren
6) muziek (mp3/ cd's) kunnen afspelen
Door 4) dacht ik zelf aan 2 FloppyDTV kaarten. Aangezien ik via de Caiway kabel tv heb, lijkt met dit ook een goede optie.
Nu is de vraag alleen: welke andere componenten heb ik nodig om alles vloeiend te kunnen afspelen ed.??
Verder heb ik ook geen aparte receiver. Is het handig om deze aan te schaffen, of is het beter om een 5.1 setje te komen om direct op de pc aan te sluiten??
Verwijderd
Misschien wordt het, gezien het repeterende karakter van sommige vragen eens tijd om de begin post heftig te updaten en onderhande te nemen.
Verder mis ik tot op heden wat hands on benchmarks en codec tips van alle mensen die hun HTPC in elkaar hebben gesleuteld. (ze staan wel door het topic heen verspreid, maar moeten mijns inziens even samengevoegd worden tot een logisch verhaal in de topic intro).
Ik heb een week of anderhalf geleden al mijn onderdelen aangeschaft, te weten:
Door vakantie pas gisteren en vandaag aan bouwen/assemblage toegekomen.
Als het goed is gaat vanavond Vista Home Premium 64bit erop (twee maal, 1 voor de productie omgeving zo te zeggen en 1 installatie om flink met codecs te kunnen rotzooien zonder alles meteen onklaar te maken....vind de vriendin niet leuk als er 's avonds geen Hills o.i.d. gekeken kan worden
)
Ik heb een aantal test HD-dvd's en Blu-Ray (Earth en de Heroes seizoen 2 box) schijven klaar liggen en een aantal MKV format films. Ik zal wel laten weten hoe een en ander presteert op bovenstaande config (die toch vrij standaard is m.i.)
Verder mis ik tot op heden wat hands on benchmarks en codec tips van alle mensen die hun HTPC in elkaar hebben gesleuteld. (ze staan wel door het topic heen verspreid, maar moeten mijns inziens even samengevoegd worden tot een logisch verhaal in de topic intro).
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Athlon X2 4850e | € 54,50 | € 54,50 |
1 | Gigabyte GA-MA78GM-S2H | € 67,- | € 67,- |
2 | Kingston KVR800D2N5/2G 2GB (1x 2GB) DDR2 | € 24,53 | € 49,06 |
1 | LG GGC-H20L | € 92,46 | € 92,46 |
1 | Logitech diNovo Edge | € 140,54 | € 140,54 |
2 | Nexus Real Silent SP802512L-03 , 80m | € 4,52 | € 9,04 |
1 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 96,50 | € 96,50 |
1 | Scythe Shuriken CPU Cooler | € 23,45 | € 23,45 |
1 | Silverstone SST-LC11M-B (mATX, 240W, Black) | -- | -- |
1 | Western Digital AV-GP WD10EVCS, 1TB | € 118,- | € 118,- |
Importeren | Totaal | € 650,55 |
Als het goed is gaat vanavond Vista Home Premium 64bit erop (twee maal, 1 voor de productie omgeving zo te zeggen en 1 installatie om flink met codecs te kunnen rotzooien zonder alles meteen onklaar te maken....vind de vriendin niet leuk als er 's avonds geen Hills o.i.d. gekeken kan worden
Ik heb een aantal test HD-dvd's en Blu-Ray (Earth en de Heroes seizoen 2 box) schijven klaar liggen en een aantal MKV format films. Ik zal wel laten weten hoe een en ander presteert op bovenstaande config (die toch vrij standaard is m.i.)
Is hier al een antwoord op gekomen en lees ik er overheen of is er gewoon met deze meuk geen ervaringSubpy schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:20:
[...]
Als kast lijkt mij de DVine MCE302 wel wat. Deze heeft geen 3,5' bay. Maar die heb ik niet echt nodig. Alleen is de display paralel aangesloten. Hierbij dus de vraag: heeft iemand al ergens een stekker o.i.d voor de Gigabyte GA-MA78GM-2SH gezien. Of wordt dit vrolijk een verloopje solderen?
[...]
Als HD heb ik de WD AV GP 500GB(http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=390)op het oog. 500 GB is voor mij meer als voldoende, en verder is deze speciaal voor media ongijn(24x7 gebruik, niet echt nodig maar wel leuk) en ook nog GP. Ik kan van dit ding alleen niet echt een goede review vinden. Iemand ervaring met deze HD?
[...]
//Edit: Ik zie dat johnmachielsen(boven me) een 1TB versie van de schijf in zijn systeempje heeft... hoe is tie kwa geluid e.d?
[ Voor 6% gewijzigd door Subpy op 22-09-2008 16:20 ]
Verwijderd
Ik zou geen Vista 64bit installeren. Had ik ook eerst maar ik heb het vervangen voor de 23bit versie. Er is toch nog iets te weinig ondersteuning/programma's die op 64bit werken. Bv. de tool die de standaard windows codec kan omzetten naar powerdvd.
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 16:15:
Misschien wordt het, gezien het repeterende karakter van sommige vragen eens tijd om de begin post heftig te updaten en onderhande te nemen.
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Athlon X2 4850e € 54,50 € 54,50 1 Gigabyte GA-MA78GM-S2H € 67,- € 67,- 2 Kingston KVR800D2N5/2G 2GB (1x 2GB) DDR2 € 24,53 € 49,06 1 LG GGC-H20L € 92,46 € 92,46 1 Logitech diNovo Edge € 140,54 € 140,54 2 Nexus Real Silent SP802512L-03 , 80m € 4,52 € 9,04 1 Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB € 96,50 € 96,50 1 Scythe Shuriken CPU Cooler € 23,45 € 23,45 1 Silverstone SST-LC11M-B (mATX, 240W, Black) -- -- 1 Western Digital AV-GP WD10EVCS, 1TB € 118,- € 118,- Importeren Totaal € 650,55
Als het goed is gaat vanavond Vista Home Premium 64bit erop (twee maal, 1 voor de productie omgeving zo te zeggen en 1 installatie om flink met codecs te kunnen rotzooien zonder alles meteen onklaar te maken....vind de vriendin niet leuk als er 's avonds geen Hills o.i.d. gekeken kan worden)
Dan wil ik toch nog even duidelijkheid want ik heb nu 64 bits Vista in bestelling staan voor mijn HTPC
en het kan ieder moment verzonden worden.
Kan ik beter gaan voor 32-bits of niet en hoeveel geheugen neem ik dan want de IGP snoept mee van dat geheugen en Vista eet zelf al genoeg.
Het is allemaal een beetje dubbel de ene zegt gaat wel de ander zegt beter niet
en voor mij als leek is dat echt verwarrend.
Wat ik wil gaan doen met mijn HTPC is gewoon films downloaden en kijken ik heb een mooie HD ready TV en daar wil ik ook goed gebruik van maken.
Ik heb geen TV kaarten, ik hoef geen TV op te nemen en misschien gebruik ik uitzendinggemist wel eens dat weet ik nog niet.
Ik hoop dat jullie het me een beetje duidelijk kunnen maken want ik lees echt overal verschillende dingen.
Ik zal denk ik Azerty even een mail sturen dat ze mijn bestelling nog niet versturen ook al hebben ze alles bij elkaar en dan wacht ik met smart op antwoord.
Alvast bedankt
Kan ik beter gaan voor 32-bits of niet en hoeveel geheugen neem ik dan want de IGP snoept mee van dat geheugen en Vista eet zelf al genoeg.
Wat ik wil gaan doen met mijn HTPC is gewoon films downloaden en kijken ik heb een mooie HD ready TV en daar wil ik ook goed gebruik van maken.
Ik heb geen TV kaarten, ik hoef geen TV op te nemen en misschien gebruik ik uitzendinggemist wel eens dat weet ik nog niet.
Ik hoop dat jullie het me een beetje duidelijk kunnen maken want ik lees echt overal verschillende dingen.
Ik zal denk ik Azerty even een mail sturen dat ze mijn bestelling nog niet versturen ook al hebben ze alles bij elkaar en dan wacht ik met smart op antwoord.
Alvast bedankt
[ Voor 12% gewijzigd door thieme1989 op 22-09-2008 16:41 ]
Je kan er best gewoon een 64bit vista op zetten daar gaat die echt niet trager van of slechter presteren. (tenminste niet merkbaar)thieme1989 schreef op maandag 22 september 2008 @ 16:40:
Dan wil ik toch nog even duidelijkheid want ik heb nu 64 bits Vista in bestelling staan voor mijn HTPC
Alvast bedankt
Maar echt voordeel ga je er ook niet van hebben. Aangezien meeste software op basis van 32bit is. En zoals je zelf aangeeft je gaat het voor downlaods en films gebruiken.
Ik zou me niet al te druk maken wat je erop zet, zorg alleen wel dat je alle drivers kan vinden ervoor, maar dat moet met nieuwe componenten niet al te moeilijk zijn.
Ik heb zelf een laptop met 64bit erop maar ik heb er echt niks aan. Voor mijn HTPC zat ik ook nog te twijvelen maar ik denk dat ik zelf gewoon een 32bit Vista ultimate erop ga zetten.
Trouwens ik zie dat jij je systeem ook bij azerty hebt gekocht. Hoelang duurt het bij jou om je bestelling te krijgen? Ik heb namelijk net gister daar mijn bestelling geplaatst voor een HTPC.
Vanwaar die twee verschillende harde schijven?Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 16:15:
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Athlon X2 4850e € 54,50 € 54,50 1 Gigabyte GA-MA78GM-S2H € 67,- € 67,- 2 Kingston KVR800D2N5/2G 2GB (1x 2GB) DDR2 € 24,53 € 49,06 1 LG GGC-H20L € 92,46 € 92,46 1 Logitech diNovo Edge € 140,54 € 140,54 2 Nexus Real Silent SP802512L-03 , 80m € 4,52 € 9,04 1 Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB € 96,50 € 96,50 1 Scythe Shuriken CPU Cooler € 23,45 € 23,45 1 Silverstone SST-LC11M-B (mATX, 240W, Black) -- -- 1 Western Digital AV-GP WD10EVCS, 1TB € 118,- € 118,- Importeren Totaal € 650,55
Als het goed is gaat vanavond Vista Home Premium 64bit erop (twee maal, 1 voor de productie omgeving zo te zeggen en 1 installatie om flink met codecs te kunnen rotzooien zonder alles meteen onklaar te maken....vind de vriendin niet leuk als er 's avonds geen Hills o.i.d. gekeken kan worden)
Kan ik dan ook de juiste codecs en programma's om films af te spelen met hardwarematige decoding goed gebruiken op 64 bits dat is juist het punt ik weet mijn god niet wat ik nodig heb.wingsofgold schreef op maandag 22 september 2008 @ 16:56:
[...]
Je kan er best gewoon een 64bit vista op zetten daar gaat die echt niet trager van of slechter presteren. (tenminste niet merkbaar)
Maar echt voordeel ga je er ook niet van hebben. Aangezien meeste software op basis van 32bit is. En zoals je zelf aangeeft je gaat het voor downlaods en films gebruiken.
Ik zou me niet al te druk maken wat je erop zet, zorg alleen wel dat je alle drivers kan vinden ervoor, maar dat moet met nieuwe componenten niet al te moeilijk zijn.
Ik heb zelf een laptop met 64bit erop maar ik heb er echt niks aan. Voor mijn HTPC zat ik ook nog te twijvelen maar ik denk dat ik zelf gewoon een 32bit Vista ultimate erop ga zetten.
Trouwens ik zie dat jij je systeem ook bij azerty hebt gekocht. Hoelang duurt het bij jou om je bestelling te krijgen? Ik heb namelijk net gister daar mijn bestelling geplaatst voor een HTPC.
Wat mijn bestelling betreft ik heb de 14e besteld ze wachten nu alleen nog op mijn processor
Nee, zoals al zo vaak gezegd alhier, veel codecs zijn nog niet 'klaar' voor 64bits.Aangezien het je niet veel extra's gaat bieden zou ik voor een 32bits gaan. Ok, dan 'verspil' je 1Gb geheugen, so what, kost toch geen drol en je houd altijd nog ruim 3 over. Meer dan genoeg.thieme1989 schreef op maandag 22 september 2008 @ 17:39:
[...]
Kan ik dan ook de juiste codecs en programma's om films af te spelen met hardwarematige decoding goed gebruiken op 64 bits dat is juist het punt ik weet mijn god niet wat ik nodig heb.
Wat mijn bestelling betreft ik heb de 14e besteld ze wachten nu alleen nog op mijn processor
denken jullie dat die 64 bits ondersteuning wel op korte termijn komt?
Ik heb sinds twee dagen een 37 inch Full HD LCD. Ik heb daar 17 september bij Azerty een HTPC bij besteld. Hij is vandaag compleet want ik heb lang op mijn geheugen moeten wachten. Ik denk dat hij morgen wordt verzonden. Dat wat betreft bestellen bij Azerty.
Tot die tijd heb ik mijn Gaming-PC op de TV aangesloten via HDMI om toch van de HD-kwaliteiten te genieten. Dit is een "heftig" 64Bits systeem met 4GB. Ik draai MediaPortal met Divx, MKV-rips, ISO's, 720p, 1080p en het draait allemaal PERFECT. Laat je niet afschrikken door 64Bits, het werkt perfect.
Om ALLES goed te kunnen spelen heb je maar 2 a 3 codecs nodig ipv die "bloated" codecpacks. En die zijn allemaal perfect te gebruiken op Windows Vista 64Bits. Dus je hoeft het niet te laten om dat te installeren kan ik je vertellen!
Tot die tijd heb ik mijn Gaming-PC op de TV aangesloten via HDMI om toch van de HD-kwaliteiten te genieten. Dit is een "heftig" 64Bits systeem met 4GB. Ik draai MediaPortal met Divx, MKV-rips, ISO's, 720p, 1080p en het draait allemaal PERFECT. Laat je niet afschrikken door 64Bits, het werkt perfect.
Om ALLES goed te kunnen spelen heb je maar 2 a 3 codecs nodig ipv die "bloated" codecpacks. En die zijn allemaal perfect te gebruiken op Windows Vista 64Bits. Dus je hoeft het niet te laten om dat te installeren kan ik je vertellen!
Hmm dan laat ik het gewoon bij Vista 64-bitsAT-Sheriff schreef op maandag 22 september 2008 @ 18:26:
vind jij het dan erg dat ik je eens lastig val met een pm'etje als ik me PC binnen heb om te vragen hoe en wat?
In ieder geval bedankt
Nee hoor, dat is prima, ik help je graag. Misschien sowieso wel handig ook voor het topic, ervaringen met Vista64. Ik hoor 't wel! Suc6!
Verwijderd
Ja ik ga zometeen even in op bepaalde mensen hun vragen hierboven, maar ik ga er in ieder geval ook eerst 64bits op zetten....dan zien we wel verder.
Hmm na het lezen van wat reviews etc begin ik twijfels te krijgen...
Ik heb mijn toekomstige htpc bijna helemaal uitgezocht. er is nog 1 twijfel:de cpu
Initieel zat ik aan de Athlon 4850e te denken maar twijfel eraan of deze snel genoeg is om alles af te gaan spelen. Ik neig naar de phenom 9150e maar durf eerlijk gezegd niet te zeggen of dit een goede keuze is en of dit veel beter gaat performen.
AMD Phenom X4 9150e € 120,96 € 120,96
Antec Fusion Remote € 112,85 € 112,85
Corsair VS2GBKIT667D2 € 30,13 € 60,26
Gigabyte GA-MA78GM-S2H € 67,- € 67,-
Lite-On LH-20A1S € 17,90 € 17,90
Recom Power Engine 450 RC-PE450, 450W (ATX12V 2.0) € 25,20 € 25,20
Scythe Shuriken CPU Cooler € 23,45 € 23,45
Western Digital Caviar SE16 WD5000AAKS, 500GB € 51,71 € 51,71
Iemand tips? athlon 4850e, phenom 9150e of een andere phenom?
mijn htpc gaat eigenlijk alleen dienen om (HD) media af te spelen en wat te surfen.
Ik heb mijn toekomstige htpc bijna helemaal uitgezocht. er is nog 1 twijfel:de cpu
Initieel zat ik aan de Athlon 4850e te denken maar twijfel eraan of deze snel genoeg is om alles af te gaan spelen. Ik neig naar de phenom 9150e maar durf eerlijk gezegd niet te zeggen of dit een goede keuze is en of dit veel beter gaat performen.
mijn htpc gaat eigenlijk alleen dienen om (HD) media af te spelen en wat te surfen.
Enkele weken geleden heb ik een media center aangeschaft:
Gigabyte GA-MA78GM-S2H (HD3200 vid kaart onboard)
amd 4850e (koeler Scythe Mini Ninja)
Thermaltake DH102 Black
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB(2x 1GB)DDR2
Samsung Spinpoint F1 HD502IJ (sata)
windows xp Pro sp3
ect.
Nu heb ik deze op mijn tv aangesloten via HDMI.( ingesteld als 2e monitor)
Ook zit er op de kast zelf een klein touchscreen scherm. (ingesteld als 1e monitor)
Echter heb ik een vaag probleem wat zich soms voor doet.
Tijdens het kijken van een film (DVD of vanaf de media center zelf) loopt mijn beeld op mijn tv na ongeveer een 1 uur vast! op mijn kleine scherm loopt de film dan wel gewoon door maar op mijn tv staat het beeld ineens vast (freeze).
Bij de Ati drivers opties heb ik cinema/overlay aanstaan zodat de film fullscreen opstart op de tv.
Dit doet zich voor met zowel VLC player als met windows mediaplayer classic cinema.
Ook heb ik diverse ati drivers geinstalleerd 8.5 en 8.9. ( bij andere start me systeem niet op, bekend probleem bij vele met dit chipsetje)
Ik moet mijn hele mediacenter opnieuw opstarten wil de film op mijn tv verder afspelen. Als ik alleen de dvd player opnieuw opstart. heb ik nog steeds de freeze op mijn tv.
Zijn er mensen die dit probleem herkennen? of een oplossing weten?
Thermaltake DH102 Black
windows xp Pro sp3
ect.
Ook zit er op de kast zelf een klein touchscreen scherm. (ingesteld als 1e monitor)
Tijdens het kijken van een film (DVD of vanaf de media center zelf) loopt mijn beeld op mijn tv na ongeveer een 1 uur vast! op mijn kleine scherm loopt de film dan wel gewoon door maar op mijn tv staat het beeld ineens vast (freeze).
Bij de Ati drivers opties heb ik cinema/overlay aanstaan zodat de film fullscreen opstart op de tv.
Dit doet zich voor met zowel VLC player als met windows mediaplayer classic cinema.
Ook heb ik diverse ati drivers geinstalleerd 8.5 en 8.9. ( bij andere start me systeem niet op, bekend probleem bij vele met dit chipsetje)
Ik moet mijn hele mediacenter opnieuw opstarten wil de film op mijn tv verder afspelen. Als ik alleen de dvd player opnieuw opstart. heb ik nog steeds de freeze op mijn tv.
Hier sinds kort ook een Mediacenter draaien met de volgende specs:
-Tagan Easycon 530W (Van mijn oude pc ik denk dat een goede voeding van 250W ook ruim voldoende is)
-AMD X2 4850e (Boxed)
-OriginAE X10 Zwart
-Corsair DHX PC6400 (2x1GB)
-ASUS M3A-H/HDMI
-WD Caviar 500GB Sata
-FloppyDTV (Voor kabel)
-Creative X-fi Xtreme music (maar wordt op dit moment niet gebruikt)
-Phillips Ambilight 37" FullHD (Welke via HDMI direct aan de pc hangt)
-Standaard Logitech Draadloos Tobo/Muis setje
-Het beestje draait op Vista Home Premium 64bit. (Draai op mijn eigen pc Ultimate 64bit en werkt ook super)
Ik heb behalve de standaard driver meuk, het Core Codec pack (PRO versie) en het CCCP Codec pack erop staan in combinatie met Media portal welke automatisch opstart als de pc in Windows is.
Files staan op mijn eigen pc welke met een 1gbit netwerk lijntje elkaar kunnen vinden.
Het draait als een trein, 1080P mkv's draaien vloeiend en opnemen is een fluitje van een cent. Moet alleen de TV Gids nog aan de praat krijgen en de IMDB database voor films nog eens nakijken want sommige films heeft'ie niet goed toegevoegd, maar dat is niet zo heel belangrijk imo.
Enige nadeeltje is dat je toch wel een dagje kwijt bent aan het installeren van het hele zaakje, zeker als je niet zo goed bent met PC's. In dat geval kan ik Mediaportal afraden want je moet er toch wel wat kennis van zaken voor hebben.
-Tagan Easycon 530W (Van mijn oude pc ik denk dat een goede voeding van 250W ook ruim voldoende is)
-AMD X2 4850e (Boxed)
-OriginAE X10 Zwart
-Corsair DHX PC6400 (2x1GB)
-ASUS M3A-H/HDMI
-WD Caviar 500GB Sata
-FloppyDTV (Voor kabel)
-Creative X-fi Xtreme music (maar wordt op dit moment niet gebruikt)
-Phillips Ambilight 37" FullHD (Welke via HDMI direct aan de pc hangt)
-Standaard Logitech Draadloos Tobo/Muis setje
-Het beestje draait op Vista Home Premium 64bit. (Draai op mijn eigen pc Ultimate 64bit en werkt ook super)
Ik heb behalve de standaard driver meuk, het Core Codec pack (PRO versie) en het CCCP Codec pack erop staan in combinatie met Media portal welke automatisch opstart als de pc in Windows is.
Files staan op mijn eigen pc welke met een 1gbit netwerk lijntje elkaar kunnen vinden.
Het draait als een trein, 1080P mkv's draaien vloeiend en opnemen is een fluitje van een cent. Moet alleen de TV Gids nog aan de praat krijgen en de IMDB database voor films nog eens nakijken want sommige films heeft'ie niet goed toegevoegd, maar dat is niet zo heel belangrijk imo.
Enige nadeeltje is dat je toch wel een dagje kwijt bent aan het installeren van het hele zaakje, zeker als je niet zo goed bent met PC's. In dat geval kan ik Mediaportal afraden want je moet er toch wel wat kennis van zaken voor hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door Krizzie op 22-09-2008 20:16 ]
Als je hem enkel voor deze zaken gaat gebruiken is de 4850e ruim voldoende en een betere keus door zijn energiezuinige karakter. HD afspelen hoort geen probleem te zijn als je reviews over deze combinatie leest.THE_CR0SS schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:07:
Verwijderd
OK kan er hier één of andere mod dit in de topicstart zetten? Deze info is al zoveel keer herhaald geweest...drZymo schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:44:
@thieme1989
Het is vrij simpel. Aangezien h.264 de nieuwste standaard is moet je hier opletten. De rest (XviD, MPEG2) werkt al jaren stabiel.
Voor h.264 zijn er twee mogelijkheden: codecs MET en codecs ZONDER hardware versnelling. De codec zonder hardware versnelling (ook wel DXVA genoemd) doen dus alles volledig in software, waardoor je CPU nogal zwaar belast wordt, maar je bent er dan wel zeker van dat alle bestanden werken. Er zijn twee mogelijkheden: ffdshow en CoreAVC. De laatste is een stuk efficienter, maar is niet in 64-bit te krijgen en is niet gratis.
Vervolgens zijn er een aantal codecs met ondersteuning voor DXVA. Dit zijn o.a. de codec van PowerDVD en die van Media Player Classic Homecinema. Die eerste kost geld en is ook niet in 64-bit te krijgen. Die van MPC-HC is prima maar helaas werkt deze niet goed zodra bestanden in een niet ondersteund profiel gecodeerd zijn. Ik krijg dan bijvoorbeeld alleen zwart beeld. Of hij valt terug naar software mode die niet efficient geprogrammeerd is voor veel CPU belasting zorgt.
Duidelijk genoeg?
Verwijderd
Awel 't is simpel, je twijfelt tsn 4850e en 9150e; neem dan 't model dat er tussen ligt: de 8450e X3 triple core... Deze heeft tevens HT3.0..THE_CR0SS schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:07:
Verwijderd
nog geen ervaring mee.Subpy schreef op maandag 22 september 2008 @ 16:16:
[...]
//Edit: Ik zie dat johnmachielsen(boven me) een 1TB versie van de schijf in zijn systeempje heeft... hoe is tie kwa geluid e.d?
Wat ik WEL vreemd vond is dat dit zogenaamd geoptimaliseerd is voor 24/7 media oplossingen.
Maar de schijf gebruikt geloof ik in zowel idle als 'pruttel/ratel' modussen meer wattage dan de standaard GreenPoint?
Toevaldribbel schreef op maandag 22 september 2008 @ 17:02:
[...]
Vanwaar die twee verschillende harde schijven?
Ik had al een speciale audiovisuele (AV) WD GP schijf in bestelling staan met onbekende levertijd en toen ik de rest van de onderdelen ophaalde wilde ik voor de zekerheid een schijf hebben.
Achteraf werd in mijn vakantie toch (ook) nog de AV Western Digital Greenpoint schijf bezorgd.
Nu ga ik bekijken of het systeem niet te warm wordt met 2 disks erin, anders komt er een extra set met passieve koelers om de schijven heen, airflow komt er namelijk al genoeg in de kast.
Na wat klikken en reviews doornemen, zit ik nu hierop:
Systeem:
AMD Athlon X2 4850e € 54,50
Antec Fusion Black 430 € 128,-
Gigabyte GA-MA78GM-S2H € 67,-
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 4GB (2x 2GB) DDR2 € 51,61
Logitech Cordless Desktop EX 110 € 27,25
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB € 96,50
Scythe Shuriken CPU Cooler € 23,45
Voeding ? € ??,??
Totaal € 466,21
Al in bezit:
Microsoft Remote Control en Receiver voor MC € 20,90
Software:
Microsoft Windows Vista Ultimate (toch maar 32bit), Media Center en MediaPortal wil ik gaan gebruiken.
Eisen voor een HTPC voor mij:
1080p (1920 x 1080) HD MKV vloeiend af kunnen spelen (Dus de Planet Eart met miljoenen vogels moet op 1080p vloeiend kunnen afspelen).
Via één HDMI kabel aansluiten op mijn 1080p receiver (dit wordt een Sony STR-DG720 (geen TrueHD) of een STR-DG820 wel TrueHD). Hij moet dus via één HDMI kabel 7.1 Channel LPCM of DD/DTS kunnen versturen + 1080p Helaas is op dit moment TrueHD verzenden uit een HTPC nog niet mogelijk.
Het geheel moet energy zuinig zijn en stil i.v.m. met 24/7 on air (downloaden, opnemen, overal via Internet bij mijn muziek collectie kunnen etc.)
Games spelen, twijfel ik nog over.
Iemand nog opmerkingen of suggesties?
Systeem:
Voeding ? € ??,??
Totaal € 466,21
Al in bezit:
Microsoft Remote Control en Receiver voor MC € 20,90
Software:
Microsoft Windows Vista Ultimate (toch maar 32bit), Media Center en MediaPortal wil ik gaan gebruiken.
1080p (1920 x 1080) HD MKV vloeiend af kunnen spelen (Dus de Planet Eart met miljoenen vogels moet op 1080p vloeiend kunnen afspelen).
Via één HDMI kabel aansluiten op mijn 1080p receiver (dit wordt een Sony STR-DG720 (geen TrueHD) of een STR-DG820 wel TrueHD). Hij moet dus via één HDMI kabel 7.1 Channel LPCM of DD/DTS kunnen versturen + 1080p Helaas is op dit moment TrueHD verzenden uit een HTPC nog niet mogelijk.
Het geheel moet energy zuinig zijn en stil i.v.m. met 24/7 on air (downloaden, opnemen, overal via Internet bij mijn muziek collectie kunnen etc.)
Games spelen, twijfel ik nog over.
[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 22-09-2008 21:45 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Alsof dat wat uit zal maken.........(alsof dat gelezen wordt).................Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:30:
[...]
OK kan er hier één of andere mod dit in de topicstart zetten? Deze info is al zoveel keer herhaald geweest...
[ Voor 6% gewijzigd door kaajee op 22-09-2008 22:07 ]
Het heeft in ieder geval te maken met de bewerkingen die uitgevoerd kunnen worden zoals o.a. sharpness en wat belangrijker is deinterlacing. 780G icm een Phenom is in staat vanwege een snelle bus om postprocessing te doen. Alle andere AMD processoren kunnen (zo goed als) geen postprocessing doen.Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:36:
Heeft er iemand al eens uitgetest wat die postprocessing met HT3.0 nu exact inhoudt?
deze phantom?lujo schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:52:
[...]
Het heeft in ieder geval te maken met de bewerkingen die uitgevoerd kunnen worden zoals o.a. sharpness en wat belangrijker is deinterlacing. 780G icm een Phantom is in staat vanwege een snelle bus om postprocessing te doen. Alle andere AMD processoren kunnen (zo goed als) geen postprocessing doen.

[ Voor 69% gewijzigd door oXygeN op 22-09-2008 22:08 ]
\o/
Ik zie dat in dit topic veel de Gigabyte GA-MA78GM-S2H genoemd word. Heeft dat ding hardware decoding voor HD? Wat zijn de andere voordelen van dit MB?
Heeft een AMD 780G chipset welke een ATI HD3200 huisvest welke UVD in zich heeft en dus HD-DVD en BlueRay kan versnellen zonder hulp van de CPU. Voor MKV bestanden zul je toch een flinke cpu moeten hebben of hopen dat deze op de juiste manier gecodeerd zijn dat UVD er wat mee kan. (Wat bij het merendeel helaas niet zo is)Jay-v schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:23:
Ik zie dat in dit topic veel de Gigabyte GA-MA78GM-S2H genoemd word. Heeft dat ding hardware decoding voor HD? Wat zijn de andere voordelen van dit MB?
Ok thanks, ik zie nu dat het zelfs in de start post staat
.
Dat is dus echt niet meer waar... bijna alle releases zijn L4.1 en dus DXVA-compliant. Het probleem is alleen dat de software niet lekker werkt: met MPC HC en powerdvd kun je deze mkv's mbv DXVA afspelen, je hoort alleen veel gebruikers dat coreavc er beter uitziet. In MCE of mediaportal krijg je dxva niet goed aan de praat omdat je o.a. geen subtitles meer kan gebruiken; dxva tolereert geen externe filters zoals vobsub. Conclusie: DXVA is in de praktijk nog geen praktische optieKrizzie schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:24:
[...]
Heeft een AMD 780G chipset welke een ATI HD3200 huisvest welke UVD in zich heeft en dus HD-DVD en BlueRay kan versnellen zonder hulp van de CPU. Voor MKV bestanden zul je toch een flinke cpu moeten hebben of hopen dat deze op de juiste manier gecodeerd zijn dat UVD er wat mee kan. (Wat bij het merendeel helaas niet zo is)
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Is een AMD Athlon X2 4850e dan wel snel genoeg voor de beroemde/beruchte miljoenen vogels Planet Earth scene?vandermark schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:29:
[...]
Dat is dus echt niet meer waar... bijna alle releases zijn L4.1 en dus DXVA-compliant. Het probleem is alleen dat de software niet lekker werkt: met MPC HC en powerdvd kun je deze mkv's mbv DXVA afspelen, je hoort alleen veel gebruikers dat coreavc er beter uitziet. In MCE of mediaportal krijg je dxva niet goed aan de praat omdat je o.a. geen subtitles meer kan gebruiken; dxva tolereert geen externe filters zoals vobsub. Conclusie: DXVA is in de praktijk nog geen praktische optie
Als ik DXVA aanzet dan stotteren de meeste mkv's hier, sommige geven geen beeld. Dit gebeurd zowel op mijn HD4870 (UVD2) en op de HD3200 van de HTPC (UVD1) Dus je doet geen miskoop aan een cpu die software matig 1080P kan afhandelen. Bovendien zijn alle films en series van pak weg een half jaar geleden en langer dus niet gecodeerd met L4.1 dus voor die zul je sowieso een snellere cpu moeten hebben. Of alles naar L4.1 om zetten wat denk ik niet veel mensen zullen doen.vandermark schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:29:
[...]
Dat is dus echt niet meer waar... bijna alle releases zijn L4.1 en dus DXVA-compliant. Het probleem is alleen dat de software niet lekker werkt: met MPC HC en powerdvd kun je deze mkv's mbv DXVA afspelen, je hoort alleen veel gebruikers dat coreavc er beter uitziet. In MCE of mediaportal krijg je dxva niet goed aan de praat omdat je o.a. geen subtitles meer kan gebruiken; dxva tolereert geen externe filters zoals vobsub. Conclusie: DXVA is in de praktijk nog geen praktische optie
Verwijderd
Echt serieus, alles wordt hier 10.000X herhaald..kaajee schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:42:
[...]
Alsof dat wat uit zal maken.........(alsof dat gelezen wordt).................![]()

Verwijderd
Ja en dit mag ook in de startpost, toch wel belangrijke info! niet?vandermark schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:29:
[...]
Verwijderd
Er is daar een tool voor hé, die noemt IDC changer; zie AVSforum..Krizzie schreef op maandag 22 september 2008 @ 23:24:
[...]
Als ik DXVA aanzet dan stotteren de meeste mkv's hier, sommige geven geen beeld. Dit gebeurd zowel op mijn HD4870 (UVD2) en op de HD3200 van de HTPC (UVD1) Dus je doet geen miskoop aan een cpu die software matig 1080P kan afhandelen. Bovendien zijn alle films en series van pak weg een half jaar geleden en langer dus niet gecodeerd met L4.1 dus voor die zul je sowieso een snellere cpu moeten hebben. Of alles naar L4.1 om zetten wat denk ik niet veel mensen zullen doen.
Verwijderd
Dag Jumpman,Jumpman schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:40:
Voeding ? € ??,??
Totaal € 466,21
- je wil dus zware mkvs kunnen afspelen? Dan zou ik toch op zijn minste voor een X3 gaan.
- De 780G kan geen trueHD of 8ch LPCM verzenden via HDMI. De G45 of GF8200 kan dit echter wel. De oplossing voor jou, is een geluidskaart erinsteken. Die kaart zal de 7.1 audio multiplexen op het videosignaal. Je moet dan een kabeltje lussen van de graka naar de audiokaart, en van je audiokaart naar je receiver. Je kan ook een HD46xx of HD48xx erinsteken, die ondersteunen wel 7.1 LPCM over hdmi. Ik weet dit omdat ik vandaag toevallig een interessant artikel daarover gelezen heb:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3411
Voor de rest ziet je setup er OK uit, mss een stillere en zuinigere harde schijf?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2008 00:36 ]
Thnx! Interessant artikel ook.Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 00:33:
[...]
Dag Jumpman,
- je wil dus zware mkvs kunnen afspelen? Dan zou ik toch op zijn minste voor een X3 gaan.
- De 780G kan geen trueHD of 8ch LPCM verzenden via HDMI. De G45 of GF8200 kan dit echter wel. De oplossing voor jou, is een geluidskaart erinsteken. Die kaart zal de 7.1 audio multiplexen op het videosignaal. Je moet dan een kabeltje lussen van de graka naar de audiokaart, en van je audiokaart naar je receiver. Je kan ook een HD46xx of HD48xx erinsteken, die ondersteunen wel 7.1 LPCM over hdmi. Ik weet dit omdat ik vandaag toevallig een interessant artikel daarover gelezen heb:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3411
Voor de rest ziet je setup er OK uit, mss een stillere en zuinigere harde schijf?
Verwijderd
Precies mijn punt.Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 00:25:
[...]
Echt serieus, alles wordt hier 10.000X herhaald..
Ik denk dat iemand de originele topic starter even moet DM-en met verzoek de start post te updaten en te finetunen.....
Gisteravond hardwarematig mijn HTPCtje verder in elkaar geknutseld.
Vooral al de losse draadjes van de VFD/IR module en de front mounted 4xUSB/Firewire/jack-in/jack-out namen toch aardig wat tijd in beslag....wat een geharrewar in zo'n kleine behuizing.
Ik ben erg benieuwd in hoeverre deze de airflow gaan verzieken. Vermoed wel dat al die kabels impact gaan hebben.
Nu nog even e.e.a. opzoeken over hoe je meerdere systeem fans op 1 sys_fan mobo header kan aansluiten en dat alles goed werkt.
Updates met performance en pictures volgen nog!
Enig idee wanneer deze gaan komen? kan er niets over vinden en ook nog geen prijzen in de pricewatchVerwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:35:
[...]
Awel 't is simpel, je twijfelt tsn 4850e en 9150e; neem dan 't model dat er tussen ligt: de 8450e X3 triple core... Deze heeft tevens HT3.0..
Dat zou erg handig zijn denk ik niemand gaat natuurlijk dit hele topic doorlezen. En er staan wel erg nuttige dingen hier over dat hele mkv gebeuren en software matig en hardware en dxva en weet ik allemaal. Was bij mij ook totaal niet bekend.Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 09:05:
[...]
Precies mijn punt.
Ik denk dat iemand de originele topic starter even moet DM-en met verzoek de start post te updaten en te finetunen.....
Dan kan meteen een update komen over welke componenten nu het beste zijn om te kopen etc.
zoek op phenom X3 8450 is gewoon al uit.THE_CR0SS schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 09:18:
[...]
Enig idee wanneer deze gaan komen? kan er niets over vinden en ook nog geen prijzen in de pricewatch
[ Voor 53% gewijzigd door wingsofgold op 23-09-2008 10:08 ]
In dat topic beschrijven de meeste het zelfde probleem wat ik ook al aangaf, oudere bestanden willen niet lekker lopen waardoor je alsnog opnieuw moet encoden, bovendien moet je dat tooltje per file laten werken met meer dan 500 mkv's hier gaat dat dus eeuwen duren.Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 00:27:
[...]
Er is daar een tool voor hé, die noemt IDC changer; zie AVSforum..

Edit:
Bovendien is een 4850e nou niet echt een drinker (Max 45W wat hij waarschijnlijk nooit haalt) dus zo'n probleem is het nou ook weer niet dat de videokaart niet wordt gebruikt.
[ Voor 16% gewijzigd door Krizzie op 23-09-2008 11:36 ]
nieuws: AMD introduceert drie nieuwe triplecoreprocessors
het gaat om de 8450e en niet de 8450
die kan ik dus nergens vinden.
Verwijderd
Gegroet allemaal,
Ik heb de volgende vraag, ik heb een mobo, intel d975 xbx (bad axe)
Een ati xt 1950
2 gig intern
Processor intel 2core 6400 2.13 ghz
Dit wil ik in een htpc bouwen, nu is mijn vraag, het mobo met grafischekaart en proc, is dat voldoende voor goede hdfilms
En in welke behuizing kan dat mobo goed worden ingebouwd?
Als mijn vragen niet op dit forum thuis horen dan graag even laten weten, doe dit niet zo heel vaak.
Thanx...
Ik heb de volgende vraag, ik heb een mobo, intel d975 xbx (bad axe)
Een ati xt 1950
2 gig intern
Processor intel 2core 6400 2.13 ghz
Dit wil ik in een htpc bouwen, nu is mijn vraag, het mobo met grafischekaart en proc, is dat voldoende voor goede hdfilms
En in welke behuizing kan dat mobo goed worden ingebouwd?
Als mijn vragen niet op dit forum thuis horen dan graag even laten weten, doe dit niet zo heel vaak.
Thanx...
Je vragen kunnen prima in dit forum, maar je had wel wat meer je best mogen doen zelf antwoorden te vinden lijkt mij. Lees een paar pagina's van dit forum en je weet al een heel stuk meer. Is sowieso nuttig voor iedereen die een HTPC wil (bouwen). Ook kun je in dit forum of op heel GoT goed zoeken naar info........
Die "e" staat blijkbaar voor energiezuinig want dat is gewoon een x3 8450 maar dan met een tdp van 65W in plaats van 90WTHE_CR0SS schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:51:
[...]
nieuws: AMD introduceert drie nieuwe triplecoreprocessors
het gaat om de 8450e en niet de 8450
die kan ik dus nergens vinden.
http://www.hardwarezone.com/news/view.php?id=11643&cid=
maar over prijs en leverbaarheid staat er nog nergens iets over.
Verwijderd
Je hebt gelijk, heb ik ook gedaan... mobo zal standaard atx zijn, maar voor de rest vindt ik het erg moeilijk om de juiste info uit het forum te fiteren, 45 pagina's....kaajee schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 12:42:
Je vragen kunnen prima in dit forum, maar je had wel wat meer je best mogen doen zelf antwoorden te vinden lijkt mij. Lees een paar pagina's van dit forum en je weet al een heel stuk meer. Is sowieso nuttig voor iedereen die een HTPC wil (bouwen). Ook kun je in dit forum of op heel GoT goed zoeken naar info........
Er zijn vast slimmerikken onder jullie die bij het lezen van mijn specs mijn vragen kunnen beantwoorden.
Denk zelf dat het goed kan maar wil graag een onderbouwde mening hebben van anderen die meer verstand van deze zaken dan ik.
Thanx....
Zijn hier volgens mij niet zoveel mensen die MythTV gebruiken of wel?
Ik heb zelf een leuk MythTV netwerkje draaien..
Ik gebruik momenteel een P4 2,4GHz met 2 Hauppauge PVR250 kaarten als gecombineerde frontend/backend, en heb sinds zaterdag er een HP Pavilion s7450.nl machine bij. Dat is een mini-ITX gebaseerde machine, met Turion TL32, 200GB S-ATA, 512MB DDR op een Ati Xpress200 boardje. Deze is nu als frontend geconfigureerd, en maakt perfect verbinding met die P4 als backend.
Op den duur wil de TV kaarten in mijn Ubuntu server zetten, en daarop de backend draaien (omdat deze machine toch al 24x7 aan staat), en dan die P4 op mijn slaapkamer als frontend gebruiken, en de Pavilion in de woonkamer.
Ik gebruik momenteel een P4 2,4GHz met 2 Hauppauge PVR250 kaarten als gecombineerde frontend/backend, en heb sinds zaterdag er een HP Pavilion s7450.nl machine bij. Dat is een mini-ITX gebaseerde machine, met Turion TL32, 200GB S-ATA, 512MB DDR op een Ati Xpress200 boardje. Deze is nu als frontend geconfigureerd, en maakt perfect verbinding met die P4 als backend.
Op den duur wil de TV kaarten in mijn Ubuntu server zetten, en daarop de backend draaien (omdat deze machine toch al 24x7 aan staat), en dan die P4 op mijn slaapkamer als frontend gebruiken, en de Pavilion in de woonkamer.
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Verwijderd
Gebruik ook mythtv... met de specs uit mijn vorige post, heb dus nog geen hd getest en ook nog niet op mijn tv ( pana viera 42pz80e) aangesloten.
mocht je nog bruikbare tips hebben... bijv dvi naar hdmi, geen kwaliteits verlies?
mocht je nog bruikbare tips hebben... bijv dvi naar hdmi, geen kwaliteits verlies?
Nee heb ik helaas niet, om de simpele reden dat we hier thuis tot nu toe alleen CRT TV's hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:25:
Gebruik ook mythtv... met de specs uit mijn vorige post, heb dus nog geen hd getest en ook nog niet op mijn tv ( pana viera 42pz80e) aangesloten.
Binnenkort wordt het exemplaar in de woonkamer wel vervangen, door waarschijnlijk een 32" Panasonic LCD.
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Verwijderd
I.v.m. de discussie over HT3.0:
bron: http://www.silentpcreview.com/article859-page1.html
Geldt dus ook voor de Gigabyte GA-MA74GM-S2(Note) If you install AMD AM2+ CPU on AM2 motherbord, the system bus speed will downgrade from HT3.0(5200MHz) to HT1.0(2000 MT/s) spec; however, the frequency of AM2+ CPU will not be impacted. Please refer "CPU Support List" for more information.
Ja en? dat GA-MA74GM-S2 bordje is niet de eerste keus voor een HTPC hoor! Ik zie em bijv. in dit topic dan ook niet voorbij komen als potentiële kandidaat.Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:59:
I.v.m. de discussie over HT3.0:
[...]
Geldt dus ook voor de Gigabyte GA-MA74GM-S2
Verwar je em niet met de GA-MA78GM-DS2H? (die overigens wel AM2+ is)
[ Voor 4% gewijzigd door kaajee op 23-09-2008 16:38 ]
Verwijderd
uh ja sorry die bedoel ik, maar gaat om alle AM2 socket moederborden...kaajee schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 14:32:
[...]
Ja en? dat GA-MA74GM-S2 bordje is niet de eerste keus voor een HTPC hoor! Ik zie em bijv. in dit topic dan ook niet voorbij komen als potentiële kandidaat.
Verwar je em niet met de GA-MA78GM-DS2H?
maar het lijkt alleen om de bussnelheid te gaan dus misschien dat je nog steeds profijt hebt van HT3.0 ?
GA-MA78GM-DS2H is AM2+, niet AM2 dus bovenstaand verhaal gaat niet op voor dit moederbord.
You'd never imagine us, Bringing a loaded gun to the ballroom, This party's about to kick off
GEZOCHT
Ik ben opzoek naar iemand die de startpost wil overnemen ik heb er geen tijd meer voor en omdat we al op pagina 47 zitten mag deel 2 niet heel lang meer duren.
Dus als iemand zich geroepen voelt, ga je gang.
Alvast bedankt
Burner
Iemand die dit probleem herkend? of een oplossing weet?Passie-m schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:10:
Enkele weken geleden heb ik een media center aangeschaft:
Thermaltake DH102 Black
windows xp Pro sp3
ect.
Zoals meer mensen hier heb ik ook een probleem. Waar ik ook mee afspeel ik heb last van lichte stottering. Mijn CPU/GPU draaien alle content makkelijk en aan de codecs ligt het ook niet. Het moet te maken hebben met de refreshrates en het materiaal wat wordt afgespeeld.
Het gaat om een E6750 met een ATI HD 4870 aangesloten op een Samsung LE37A552. Dan heb ik de volgende situaties:
60hz --> speelt heerlijk vloeiend maar ongeveer om de 15 seconden een storend stotteren
50hz --> speelt een HEEL klein beetje minder vloeiend en zeker veel minder stotteren.
24hz --> veeeel minder vloeiend beeld, muisbewegingen bijv. gaan zelfs schokkend
Kortom, ik kom er niet uit hoe ik de TV cq de software instel zodat er zo vloeiend mogelijk beeld wordt weergegeven ondanks dat de hard- en software hier met het grootste gemak mee omgaat.
De boel is overigens met een 1.5m lange HDMI kabel aangesloten.
Het gaat om een E6750 met een ATI HD 4870 aangesloten op een Samsung LE37A552. Dan heb ik de volgende situaties:
60hz --> speelt heerlijk vloeiend maar ongeveer om de 15 seconden een storend stotteren
50hz --> speelt een HEEL klein beetje minder vloeiend en zeker veel minder stotteren.
24hz --> veeeel minder vloeiend beeld, muisbewegingen bijv. gaan zelfs schokkend
Kortom, ik kom er niet uit hoe ik de TV cq de software instel zodat er zo vloeiend mogelijk beeld wordt weergegeven ondanks dat de hard- en software hier met het grootste gemak mee omgaat.
Klinkt als mijn probleem. Zet DXVA eens uit. Bij mij waren de stotters toen weg.AT-Sheriff schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:22:
Zoals meer mensen hier heb ik ook een probleem. Waar ik ook mee afspeel ik heb last van lichte stottering. Mijn CPU/GPU draaien alle content makkelijk en aan de codecs ligt het ook niet. Het moet te maken hebben met de refreshrates en het materiaal wat wordt afgespeeld.
Laatste chek,
is dit een op ekaar afgestemd systeem ?
Besturing XP home
Cooler Master Centurion 534 | RC-534-SKN2-GP>
Be quiet Straight Power 400W | BQTE6-400W
Gigabyte GA-MA790x-DS4
AMD Phenom X4 Quad-Core 9550
Kinston KVR800D2N5/2Gb (totaal 2 stuks dus 4GB)
Scythe Shuriken Low Profile Heatpipe CPU Cooler Intel AMD SCSK-1000>
Samsung Spinpoint F1 HD322HJ 320GB 16MB | HD322HJ>
Samsung Spinpoint F HD642JJ 640Gb 16Mb | HD642JJ>
Samsung Super-WriteMaster DVD Writer, Silver
Besturing XP home
Gigabyte GA-MA790x-DS4
Verwijderd
Krizzie, er bestaat een tool, IDC_multi changer ofzo waarmee je heel wat films tegelijk kan aanpassen naar L4.1. Ik heb die hier staat, maar hij staat op 't avsforumKrizzie schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:42:
[...]
In dat topic beschrijven de meeste het zelfde probleem wat ik ook al aangaf, oudere bestanden willen niet lekker lopen waardoor je alsnog opnieuw moet encoden, bovendien moet je dat tooltje per file laten werken met meer dan 500 mkv's hier gaat dat dus eeuwen duren.
Heb je een linkje?Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:58:
[...]
Krizzie, er bestaat een tool, IDC_multi changer ofzo waarmee je heel wat films tegelijk kan aanpassen naar L4.1. Ik heb die hier staat, maar hij staat op 't avsforum
Aangezien het wel handig kan zijn voor meer mensen.
Verwijderd
Update:
Alles in de HTPC, enclosure, alleen de 2e systeem fan nog niet aangesloten.
Zit ik klaar met prik erop, HDMI output naar mijn Panasonic Viera....mooi niks.
Dus of de HDMI output op het GA-MA78GM-DS2H mobo staat default niet aan en je hebt WEL een andere monitor nodig tijdens installeren......of er is iets anders mis nog.
Sowieso doet de Shuriken cpu cooler fan raar (zit gewoon op CPU fan header van mobo), hij doet eigenlijk helemaal niks....maar dat zou kunnen, toch? De CPU wordt immers niet meteen 50 graden :-)
En verder werkt de VFD/IR van de enclosure niet. Sowieso geen lichtshow op mijn VFD, maar ook op de remote control reageert het IR niet (gaat niet aan, maar ook niet uit.)
Reset en power button doen ook helemaal niks nadat ik hem via de power button heb aangezet, moet echt 'hard' de stekker uit de voeding trekken....
Al met al niet wat ik had gehoopt, zeker niet aangezien ik al sinds 1997 zelf PC's in elkaar zet.
* zucht * Ik denk dat het bed tijd is, want ik moet iets heel erg obvious over het hoofd zien.
Morgen eens met een gewone CRT monitor aan de slag, kijken of ik uberhaupt iets te zien krijg van een foutmelding bij het booten.
Dus of de HDMI output op het GA-MA78GM-DS2H mobo staat default niet aan en je hebt WEL een andere monitor nodig tijdens installeren......of er is iets anders mis nog.
Sowieso doet de Shuriken cpu cooler fan raar (zit gewoon op CPU fan header van mobo), hij doet eigenlijk helemaal niks....maar dat zou kunnen, toch? De CPU wordt immers niet meteen 50 graden :-)
En verder werkt de VFD/IR van de enclosure niet. Sowieso geen lichtshow op mijn VFD, maar ook op de remote control reageert het IR niet (gaat niet aan, maar ook niet uit.)
Reset en power button doen ook helemaal niks nadat ik hem via de power button heb aangezet, moet echt 'hard' de stekker uit de voeding trekken....
Al met al niet wat ik had gehoopt, zeker niet aangezien ik al sinds 1997 zelf PC's in elkaar zet.
* zucht * Ik denk dat het bed tijd is, want ik moet iets heel erg obvious over het hoofd zien.
Morgen eens met een gewone CRT monitor aan de slag, kijken of ik uberhaupt iets te zien krijg van een foutmelding bij het booten.
Heb je het al eens geprobeerd met je geheugen in een andere bank?
Ik wil deze an sich wel een tijdje bij gaan houden, dan heb ik alleen een paar dagen nodig om wat dingen uit te zoeken. Hoe werkt de nieuwe OP-er, democratisch?0Burner0 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:50:
GEZOCHT
Ik ben opzoek naar iemand die de startpost wil overnemen ik heb er geen tijd meer voor en omdat we al op pagina 47 zitten mag deel 2 niet heel lang meer duren.
Dus als iemand zich geroepen voelt, ga je gang.
Alvast bedankt
Burner
Ga je nou toch (ondanks adviezen) voor een Scythe Shuriken?brutus26 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:33:
Laatste chek,
Besturing XP home
Gigabyte GA-MA790x-DS4
Dat wil ik ook graag (icm Ubuntu), maar ik wacht ff tot er duidelijkheid is over de hardwarematige ondersteuning voor decoden onder Linux (780G chipset). Anders kan ik namelijk fors geld besparen door er een cheap-ass mobo en graka in te zetten.DaRoot schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:15:
Zijn hier volgens mij niet zoveel mensen die MythTV gebruiken of wel?
RTFM: (BIOS sectie):Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 22:55:
Update:
.Onboard VGA output connect
Specifies the graphics display of the onboard VGA output from the D-SUB/DVI-D or D-SUB/HDMI.
D-SUB/DVI Sets the D-SUB/DVI-D as the graphics display. (Default)
D-SUB/HDMI Sets the D-SUB/HDMI as the graphics display.
.
.
.
.
Een/elke fan moet volgens mij na power meteen gaan draaien, daarna mag ie pas stoppen/zachter gaan draaien.....Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 22:55:
Probeer als test eens een case fan op de CPU_FAN header oid. Of de Scythe op direct 12volt......
Welke case? Moeten wij nou terug zoeken welke case jij hebt? Is het de Silverstone SST-LC11M-B geworden?Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 22:55:
Er staat een hele faq op hun site over VFD. Ook over de power button. En ander nog eens goed naar de draadjes/connectors kijken, reset doet het vrijwel altijd.
Heb je bijv. wel de (laatste) IMON software/drivers wel geïnstalleerd?
Al sinds 1997 zonder manuals/fabrikanten faqs ?Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 22:55:
..........
Verwijderd
Ik weet het, googlen kan soms moeilijk zijn..Krizzie schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 22:10:
[...]
Heb je een linkje?(Als het tootlje legaal is that is)
Aangezien het wel handig kan zijn voor meer mensen.

http://www.avsforum.com/a...hread.php?t=972503&page=4
Dit is normaal als je de 4pins voeding kabel voor je processor niet aangesloten hebtVerwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 22:55:
Default inderdaad geen output via HDMI (default staat hij op DVI), maar je cpu fan moet gewoon draaien...
[ Voor 11% gewijzigd door Jay-v op 24-09-2008 00:28 ]
Verwijderd
4 pins voeding kabel voor de CPU?Jay-v schreef op woensdag 24 september 2008 @ 00:25:
[...]
Dit is normaal als je de 4pins voeding kabel voor je processor niet aangesloten hebt. Misschien is dat het probleem?
Je bedoelt gewoon van de ATX kabel of wat? Die is compleet aangesloten hoor.
Verwijderd
Yo allereerst bedankt voor je reactie.kaajee schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:45:
[...]
Een/elke fan moet volgens mij na power meteen gaan draaien, daarna mag ie pas stoppen/zachter gaan draaien.....
Probeer als test eens een case fan op de CPU_FAN header oid. Of de Scythe op direct 12volt......
[...]
Welke case? Moeten wij nou terug zoeken welke case jij hebt? Is het de Silverstone SST-LC11M-B geworden?
Er staat een hele faq op hun site over VFD. Ook over de power button. En ander nog eens goed naar de draadjes/connectors kijken, reset doet het vrijwel altijd.
Heb je bijv. wel de (laatste) IMON software/drivers wel geïnstalleerd?
[...]
Al sinds 1997 zonder manuals/fabrikanten faqs ?![]()
Mijn posting was allereerst eigenlijk bedoeld als status update, alleen met die CPU fan vroeg ik wel bevestiging qua mijn vermoedens. Ik zal eens de cpu fan en sys fan omdraaien en kijken wat er gebeurd. Zou ook mijn eerste stap zijn geweest nu....
Meestal heb ik alle manuals en faq's netjes doorgenomen, ik moet zeggen dat ik door het BIOS gedeelte heb gebrowsed maar meer niet....immers ik was daar nog niet aangeland
Anyhoooooo. JA klopt ik heb een Silverstone LC11M.
Hun eigen site had ik al gechecked, is precies hetzelfde als een extra printout die bij de kast zit waarin uitgelegd wordt over de VFD/IR. Ik ben gewoon iets heel basics vergeten..........een kabeltje wat op een usb header moest, waarvan ik in de kabel brij dacht dat het extra usb spul was.
Zo zie je maar, nachtje slapen doet iemand goed!

Oh, je hebt het trouwens over of ik de laatste versie IMON drivers heb, maar dat kan ik natuurlijk pas checken NA een correcte boot/OS installatie en niet nu al, right?
Met mijn Shuriken had ik precies hetzelfde. Op de CPU fan aansluiting van mijn mobo blijft de fan in het begin uit en gaat daarna heel langzaam draaien, af en toe spint hij dan wat op maar valt daarna gauw weer terug in toeren. Ik heb hem daarna op de systeem fan aansluitingen gezet en dat gaat wel goed. Beetje vreemd maar heb er niet verder naar gekeken. CPU wordt nu netjes 42 graden (Core 2 Duo E8400).
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
True, maar jij begint over het feit dat je VFD het niet doet. Ik suggereer alleen maar.......Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 08:26:
[...]
............
Oh, je hebt het trouwens over of ik de laatste versie IMON drivers heb, maar dat kan ik natuurlijk pas checken NA een correcte boot/OS installatie en niet nu al, right?
Autoreply schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:22:
[...]
Ik wil deze an sich wel een tijdje bij gaan houden, dan heb ik alleen een paar dagen nodig om wat dingen uit te zoeken. Hoe werkt de nieuwe OP-er, democratisch?
Jay-v schreef op woensdag 24 september 2008 @ 00:25:
[...]
Dit is normaal als je de 4pins voeding kabel voor je processor niet aangesloten hebt. Misschien is dat het probleem?
Default inderdaad geen output via HDMI (default staat hij op DVI), maar je cpu fan moet gewoon draaien...
Is dat niet een beetje overkill voor een media pc? quad core, 4gb geheugen etc.brutus26 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:33:
Laatste chek,
Besturing XP home
Gigabyte GA-MA790x-DS4
Verwijderd
Ja wat raar inderdaad.drZymo schreef op woensdag 24 september 2008 @ 09:09:
Met mijn Shuriken had ik precies hetzelfde. Op de CPU fan aansluiting van mijn mobo blijft de fan in het begin uit en gaat daarna heel langzaam draaien, af en toe spint hij dan wat op maar valt daarna gauw weer terug in toeren. Ik heb hem daarna op de systeem fan aansluitingen gezet en dat gaat wel goed. Beetje vreemd maar heb er niet verder naar gekeken. CPU wordt nu netjes 42 graden (Core 2 Duo E8400).
Ik heb hem dus net op de sys_fan header gezet en mijn Real Silent sys fan op de cpu_fan header en dan werken ze alle twee.
Zet ik vervolgens de Shuriken cpu fan weer terug op de cpu_fan header dan precies dat gedrag wat jij omschrijft.
Raar. Ik ga daar nog eens beter op googlen/zoeken, dat moet toch een bekend fenomeen zijn lijkt me zo. De vraag is of het 'normaal' cq 'wenselijk' gedrag is of juist niet.
Verwijderd
Ook weer waarkaajee schreef op woensdag 24 september 2008 @ 09:10:
[...]
True, maar jij begint over het feit dat je VFD het niet doet. Ik suggereer alleen maar.......
Nou de fan problematiek ga ik eens verder op zoeken (zie post hierboven).
Wat wel echt vreemd is, ik kreeg niks te zien op mijn scherm wat ik nu aan de D-Sub/vga uitgang heb hangen.....dus niet eens een bios post message.
Verder kan ik niet echt een duidelijk andere dan 'normale' piep horen (1 keer piepen), dus waar het nou aan ligt? Ideas anyone?
Volgens mij is er geen 64-bits-versie van XP Home, waardoor je niet je gehele geheugen kunt gebruiken. Het geheugen kost niks, dus je kunt het er net zo goed inlaten, zodat je het bij een eventuele upgrade naar XP Pro 64-bit / Vista 64-bit gebruik van kunt maken.brutus26 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:33:
Laatste chek,
Besturing XP home
Gigabyte GA-MA790x-DS4
Verwijderd
Nog steeds geen output op scherm.Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 09:23:
[...]
Wat wel echt vreemd is, ik kreeg niks te zien op mijn scherm wat ik nu aan de D-Sub/vga uitgang heb hangen.....dus niet eens een bios post message.
Verder kan ik niet echt een duidelijk andere dan 'normale' piep horen (1 keer piepen), dus waar het nou aan ligt? Ideas anyone?
Maar:
1. Andere voeding (Corsair HX520) uit reguliere PC aan het mobo etc gehangen.
Geeft wel sjoege nu met de fan. Wat was het verschil: een extra 12V header

2. Een speaker aan de mobo pins gehangen, dat wil ook wel eens helpen

3. Al het memory eruit gehaald: levert de voorspelbare piepjes op.
Bij terugdoen memory piepjes weg, maar geen scherm output nog steeds.
Raarrrrrrrr.
Die link had ik zelf ook gevonden, maar de link naar de tool...Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 00:11:
[...]
Ik weet het, googlen kan soms moeilijk zijn..![]()
http://www.avsforum.com/a...hread.php?t=972503&page=4

Wat vriendelijker mag ook wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Krizzie op 24-09-2008 11:24 ]
"AHCI running in IDE mode" omzetten naar "echt" AHCI , Vista 64
Dit betreft de sata aansluiting op het bekende Gigabyte moederboard GA-MA78GM S2h rev1.1 waarbij de sata aansluiting niet in de snelle AHCI mode werkt maar in een IDE mode
HD: Samsung F1 750 GB
DVD: LG Bluray/HD-DVD speler
Ik heb even weinig tijd gehad maar had belooft te melden als ik het probleem had opgelost. Op het net kom je veel ingewikkelde procedures tegen die lang niet altijd werken.
Deze methode vergt geen complete nieuwe installatie van Vista zoals door sommige wordt gepropageerd. Je hebt wel de Vista DVD nodig. Ik zelf heb gewoon een originele Vista64 home premium DVD gebruikt
Procedure:
-Opstarten en met delete in je BIOS scherm gaan:
- De harde schijf sata controller configureren als AHCI
- De tweede sata aansluiting laten volgen
- de DVD rom als primaire opstart disk aangeven
- deze config opslaan
Hierrna start windows niet meer op, je kunt dus de computer even uitzetten. Omdat ik sata stekkers heb veranderd heb ik voor de zekerheid ook even de stekker eruit getrokken en mijzelf even geaard.
Ik heb op dit moment de sata aansluiting van de DVDrom van de tweede sata aansluiting op het moederbord naar de vijfde verplaatst. de harde schijf steekt in de eerste sata aansluiting.
Daarna stroom erop en als eerste de DVD rom van windows vista erin, nog voordat de machine echt opstart.
Windows start nu wel, na aanlog worden onmiddelijk en automatisch drivers van de windows CD gehaalt en geinstalleert. Dit duurt even (paar minuten) waarna je gevraagd wordt om opnieuw op te starten. Als je dit doet zijn daarna de juiste drivers geladen en kun je opstarten zonder windows cd waarbij je harde schijf in AHCI mode werkt.
Success
De oplossing is uiteindelijk simpel
edt: typo's
Dit betreft de sata aansluiting op het bekende Gigabyte moederboard GA-MA78GM S2h rev1.1 waarbij de sata aansluiting niet in de snelle AHCI mode werkt maar in een IDE mode
HD: Samsung F1 750 GB
DVD: LG Bluray/HD-DVD speler
Ik heb even weinig tijd gehad maar had belooft te melden als ik het probleem had opgelost. Op het net kom je veel ingewikkelde procedures tegen die lang niet altijd werken.
Deze methode vergt geen complete nieuwe installatie van Vista zoals door sommige wordt gepropageerd. Je hebt wel de Vista DVD nodig. Ik zelf heb gewoon een originele Vista64 home premium DVD gebruikt
Procedure:
-Opstarten en met delete in je BIOS scherm gaan:
- De harde schijf sata controller configureren als AHCI
- De tweede sata aansluiting laten volgen
- de DVD rom als primaire opstart disk aangeven
- deze config opslaan
Hierrna start windows niet meer op, je kunt dus de computer even uitzetten. Omdat ik sata stekkers heb veranderd heb ik voor de zekerheid ook even de stekker eruit getrokken en mijzelf even geaard.
Ik heb op dit moment de sata aansluiting van de DVDrom van de tweede sata aansluiting op het moederbord naar de vijfde verplaatst. de harde schijf steekt in de eerste sata aansluiting.
Daarna stroom erop en als eerste de DVD rom van windows vista erin, nog voordat de machine echt opstart.
Windows start nu wel, na aanlog worden onmiddelijk en automatisch drivers van de windows CD gehaalt en geinstalleert. Dit duurt even (paar minuten) waarna je gevraagd wordt om opnieuw op te starten. Als je dit doet zijn daarna de juiste drivers geladen en kun je opstarten zonder windows cd waarbij je harde schijf in AHCI mode werkt.
Success
De oplossing is uiteindelijk simpel
edt: typo's
Verwijderd
Problemen lijken nu totaal opgelost.
Schijnbaar heeft GA-MA78GM-S2H mobo last van geconnecte SATA devices bij de eerste keer.
Ik heb die allemaal eraf gehaald, krijg dan netjes een bios post.
Verder ook de melding dat gedetecteerd is dat SATA in IDE modus draait en of ik dit wil veranderen in AHCI. Netjes veranderd, wat bios settings gedaan. Systeem uit, sata devices eraan, systeem aan et voila.
Maar wel uberstrange dat zoiets niet in de FAQ op de Gigabyte site bij het mobo staat, of beter nog, in de manual....
Schijnbaar heeft GA-MA78GM-S2H mobo last van geconnecte SATA devices bij de eerste keer.
Ik heb die allemaal eraf gehaald, krijg dan netjes een bios post.
Verder ook de melding dat gedetecteerd is dat SATA in IDE modus draait en of ik dit wil veranderen in AHCI. Netjes veranderd, wat bios settings gedaan. Systeem uit, sata devices eraan, systeem aan et voila.
Maar wel uberstrange dat zoiets niet in de FAQ op de Gigabyte site bij het mobo staat, of beter nog, in de manual....
Als je op die bewuste link klikt lees je het volgende:Krizzie schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:21:
[...]
Die link had ik zelf ook gevonden, maar de link naar de tool...Ik wordt dat hele forum door geslingerd maar een linkje naar het tooltje staat dus nergens.
Wat vriendelijker mag ook wel.
Niet in je opgekomen om eens te klikken op die "Attachment 102808"?Quote:
Originally Posted by DJBlu
Attachment 102808
Should recognise more mkv's, i.e. earlier versions.
Daar staat ie dus....
Nu moet je ook geregistreerd staan, dus ik heb em hier even voor je (en anderen) neergezet: IDC Changerv0.3
[ Voor 12% gewijzigd door kaajee op 24-09-2008 11:43 ]
Is dit een gangbare opstelling voor een hedendaagse HTPC?
Kan die HD afspelen?
En wat adviseren jullie? MCE of MediaPortal?
Kan die HD afspelen?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Athlon X2 4850e | € 53,67 | € 53,67 |
1 | be quiet! Straight Power BQT E5-350W | € 46,50 | € 46,50 |
1 | Gigabyte GA-MA78GM-S2H | € 67,12 | € 67,12 |
1 | Gigabyte GZ-M1BPD-700 | € 26,11 | € 26,11 |
1 | Kingston KVR667D2S5/2G | € 22,84 | € 22,84 |
1 | MSI TV@nywhere Pro | € 28,50 | € 28,50 |
1 | Samsung SH-S223F | € 16,14 | € 16,14 |
1 | Samsung Spinpoint F1 HD502IJ, 500GB | € 51,42 | € 51,42 |
Importeren | Totaal | € 312,30 |
-
IDC Changer en Attachment 102808 lijken ook zoveel op elkaar.
In ieder geval bedankt.

In ieder geval bedankt.
Verwijderd
Zou de airflow in die Gigabyte GZ-M1BPD-700 goed genoeg zijn om een 4850e passief te koelen met een scythe ninja mini? (met fan erafgeschroefd dus) Er kan maar 1x 90 mm case fan in.powerplay schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:48:
Is dit een gangbare opstelling voor een hedendaagse HTPC?
Kan die HD afspelen?
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Athlon X2 4850e € 53,67 € 53,67 1 be quiet! Straight Power BQT E5-350W € 46,50 € 46,50 1 Gigabyte GA-MA78GM-S2H € 67,12 € 67,12 1 Gigabyte GZ-M1BPD-700 € 26,11 € 26,11 1 Kingston KVR667D2S5/2G € 22,84 € 22,84 1 MSI TV@nywhere Pro € 28,50 € 28,50 1 Samsung SH-S223F € 16,14 € 16,14 1 Samsung Spinpoint F1 HD502IJ, 500GB € 51,42 € 51,42 Importeren Totaal € 312,30
Kijk ook es naar XMBC
Moet ik dan toch voor een actieve koeling gaan?
Zoja? welke is dan aan te raden (zelfde prijsklasse) en graag erg stil :x
edit: oops, ik zie dat ik de scyth ninja mini niet eens in mn opstelling had staan
terwijl het wel de bedoeling was. Dus hierbij mn vraag hierboven
edit: oops, ik zie dat ik de scyth ninja mini niet eens in mn opstelling had staan

terwijl het wel de bedoeling was. Dus hierbij mn vraag hierboven

[ Voor 39% gewijzigd door powerplay op 24-09-2008 13:09 ]
-
De Boxed Koeler van AMD is al erg stil vind ik.
Aangezien de CPU max 45W verstookt zal de koeler bijna nooit op spinnen. Althans hier hoor ik hem nooit harder draaien.
Geef eerst eens aan in wat voor kast je dit wilt gaan stoppen. Daarnaast kun je voor stille koeling het best voor 120mm casefans gaan (mits dit in je kast past uiteraard.)powerplay schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:04:
Moet ik dan toch voor een actieve koeling gaan?
Voor een Antec Fusion met standaard 2x 120mm casefan kun je je CPU verder passief koelen (Scythe Ninja Mini o.i.d.) en ja HD content kun je hardwarematig versnellen met deze configuratie en dus vloeiend afspelen.
Dit had je overigens zelf erg makkelijk via de zoekfunctie kunnen vinden

1 Gigabyte GZ-M1BPD-700 € 26,11 € 26,11
In deze kast ga ik het stoppen
staat ook wel tussen mn opstelling paar posts hierboven

-
Kan ik de afstandsbediening van de fusion ook gebruiken om mijn PC uit en aan te schakelen?
Het werkt bij mij namelijk niet...
[ Voor 17% gewijzigd door Blue_Fear op 24-09-2008 13:17 ]
Verwijderd
Michien eens op de site van Antec zelf kijken?
http://www.antec.com/ec/s...Q.php?Qnumber=12&FAQno=24
http://www.antec.com/ec/s...Q.php?Qnumber=12&FAQno=24
Blue_Fear schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:17:
Kan ik de afstandsbediening van de fusion ook gebruiken om mijn PC uit en aan te schakelen?
Ik ben op zoek naar een draadloze toetsenbord / muis combinatie voor en redelijke prijs.
Ik heb al wat onderzoek gedaan maar het lijkt wel of er onder de 70 euro niets is te vinden.
Zijn er mensen met tips?
Ik heb al wat onderzoek gedaan maar het lijkt wel of er onder de 70 euro niets is te vinden.
Zijn er mensen met tips?
_0.o_
Sorry.. ging er te snel vanuit dat het om het moederbord ging.powerplay schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:13:
1 Gigabyte GZ-M1BPD-700 € 26,11 € 26,11
Erg goedkope kast, maar ik durf daar mijn cpu niet passief in te laten werken. 1x 90mm fan is erg weinig, zeker als je kast nog een beetje "stil" moet zijn.
Ik weet niet hoor? maar volgens mij als je niks kan vinden dan zoek je niet goed?DeFiNL schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:13:
Ik ben op zoek naar een draadloze toetsenbord / muis combinatie voor en redelijke prijs.
Zijn er mensen met tips?
Wat je waarschijnlijk bedoelt, ik kan met mijn gedachte hoe het eruit moet zien niks vinden onder de 70 euro.
Ik heb overigens een draadloze muis + toetsenbord van iets van 30 euro..
En ik weet van logitech zijn er ook hele degelijk voor ong. zulke prijzen, gewoon even bij de normale electronica ketens kijken (mijne is overigens zelfs van de kijkshop ooit..)
http://www.kijkshop.nl/pr...oetsenbord-%2b-muis-ex110
http://www.kijkshop.nl/pr...nbord-%2b-muis-us-ds-3250
Om maar even wat te noemen (ik heb overigens ook trust bordje, werkt na 2 jaar nog prima)
@ hieronder: zo'n logitech bordje had ik ook in me hoofd toen ik het typte, werkt gewoon prima voor niet al te veel geld.
[ Voor 24% gewijzigd door Only op 24-09-2008 14:37 ]
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Ik heb zojuist deze besteld: http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=4198DeFiNL schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:13:
Zijn er mensen met tips?
Hij ligt nu thuis, ga na mijn werk kijken hoe hij bevalt.
Ik heb express en goedkoper model gekocht omdat ik het setje toch niet vreselijk veel zal gebruiken, eerder de bij de Fusion geleverde afstandsbediening.
Dit topic is gesloten.