Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 22:44
mphilipp schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:50:
[...]

Da's niet veel. Het betekent dat ze er max.1 uur voor uit kunnen trekken. Betekent ook dat er op autopilot gewerkt wordt en er niet veel tijd overblijft om uitgebreid te testen. Doe het dan zelf als je wilt dat het goed gebeurd.

En nee, ik heb géén hoge pet op van mensen die elke dag 10 pc's in elkaar zetten voor hun beroep. Dat truukje kan ik een aap ook leren. Weten waar je mee bezig bent is veel belangrijker.
10 pc's per dag is wel aan de lage kant hoor... Ik heb bedrijven gezien waar het echt lopende band werk is :X En dan heb ik het over "gewone" pc zaken, niet over pc fabrieken, daar gaat het waarschijnlijk nog sneller :o

Als je de tijd hebt kan ik je altijd aanraden om hem zelf te bouwen, bespaart je toch weer minimaal die 40 euro. En zo moeilijk is het nou ook weer niet, als het nodig is gewoon de handleiding van je moederbord volgen. De rest is gewoon alles op zijn plek schroeven (of gewoon met schuifjes spelen bij de wat nieuwere en duurdere kasten).

En daarnaast is het ook nog eens hardstikke leuk om hem zelf te bouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 09:30

westergas

rikkie_pc

henk99 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:15:
[...]

Ik zal eens gaan kijken naar die G45 optie. Heb je al een set-up in gedachten? Ik ben wel benieuwd naar je lijstje...
Ik heb alleen nog een kast staan ;)
Waarschijnlijk ga ik voor een intel-quadcore. Alleen nog ff kijken welke ik stil ga kunnen koelen in mijn behuizing.

Mobo en proc staan er niet bij want dat is nog een twijfelgeval...

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec NeoHE 430, 430W (ATX12V 2.2)€ 61,-€ 61,-
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 4GB (2x 2GB) DDR2€ 57,14€ 57,14
1Origen AE H6 (mATX, Geen PSU, Zilver)€ 199,-€ 199,-
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 108,-€ 108,-
1Scythe Shuriken CPU Cooler€ 23,-€ 23,-
1Sony NEC Optiarc AD-7203S€ 21,50€ 21,50
ImporterenTotaal€ 469,64

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0rien
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:41
In mijn zoek en spec.tijd miste ik vaak verslagjes van HTPC bouwers in dit en het vorige topic. Nu ik helemaal klaar ben zal ik het zelf wel doen. Paar weken terug heb ik dan eindelijk mijn complete HTPC bij elkaar gesprokkeld.

De Specs:
• AMD Phenom X4 9550
• GigaByte GA-MA78GM-S2H
• Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX 4096 MB, PC6400
• Be Quiet! Dark Power Pro 450 Watt , 20+24 Pins, 80 Plus
• Scythe Shuriken
• Samsung SpinPoint F1 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
• 2x Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV Light
• 2x Digital Everywhere CAM AlphaCrypt DVB-C
• Logitech diNovo Mini

Al dit moois moet in een mooie kast, dat is de OrigenAE S14V Zilver geworden.

Doel van het systeem: Mediaportal + Downloadbak + Homeautomation + toekomst voorbereid ;)

De kast
Het is niet zo dat ik dagelijks HTPCs bouw, maar dit is werkelijk een hele mooie kast. Het dikke ronde aluminium, de bijgeleverde handshoentjes en de algehele afwerking geven een gevoel van kwaliteit. De manier waarop de HD gemonteerd word, nl. geklemd in de drivebay met rubber schroeven zijn echt top. Slecht waren de twee ingebouwde 60mm exit fans achterin de kast. Slechts 1 van de 2 draaide überhaupt en als je de tweede tegenhield dan spinde hij zelf niet meer op. Zelf dus twee nieuwe 60 mm fans gekocht en die draaien prima.

Mobo + CPU +Mem + Koeler
Installatie zonder al te veel problemen. De Shuriken past prima in deze kast. Enige is dat je eigenlijk maar 2 van de 4 memory slots kunt gebruiken. De heatpipes steken zover uit dat je de eerste twee banks niet kunt gebruiken. No problem, de 4GB is genoeg :). Heb wel een los koelpasta setje gekocht. Bij de Shuriken zit een miniem zakje met wat pasta, maar geen fatsoenlijke manier om het aan te brengen. Losse setje had netjes spuitje + plastic mal en cridit card formaat stukje hard plastic om het wel goed aan te brengen. Manual van het Mobo is duidelijk. Kabels van de S14V zijn duidelijk, dus installatie was simpel.

FloppyDTV DVB-C
Eerste ervaring met digitale tv kaarten. Setup was simpel en voor de hand liggend. Bijgeleverde software is handig voor test, maar het gaat om Mediaportal. Die herkent de kaarten meteen en na de juiste channellist mee gegeven te hebben(te vinden op het firedtv forum) was alles meteen kijkbaar via mediaportal.
Beeld is echt geweldig, HD haarscherp, EPG(prog. Guide) gaat met kabel automatisch. Wel maar max 3 dagen aan data. Dit is te verlengen door gebruik te maken van de xmltv plugin. Werkt ook prima. Zappen gaat vrij traag(2 sec). Ook zijn twee setjes floppydtv met alphacrypt cam niet heel goedkoop in vergelijk tot het complete systeem.

Software
OS is Vista x86 Business geworden(MSAA licentie vanuit studie). Na alles wat ik gelezen had ging ik voor Mediaportal vanwege het benodigde tweakgehalte.

Mediaportal: Op de dag van install kwam RC2 uit, hierin waren ook een aantal Vista problemen opgelost. Heb de afgelopen 6 jaar al met XBMC gewerkt, daarmee is de interface erg vertrouwd. Zelf project gotham III kan als skin gekozen worden in MP. Bijgeleverde remote van de S14V kan met IRTrans aan de gang gekregen worden. Deze combo geeft standaard dubbele input voor 1 klik. Oplossing staat in de IRTrans tab van MP config.

Codecs: Gewoon ffdshow met PowerDVD, zoals hier beschreven. Alles draait als een zonnetje.

VMWare: De Phenom X4 is nogal overkill voor de HTPC. Punt is dat ik met deze ene bak meteen 2 andere wil vervangen. Dat is makkelijker in beheer en bovendien scheelt dat 2x ~150 Watt aan energie. VMWare Server 1.xx geïnstalleerd met daarop 2 x VM met TinyXP als OS(50Mb mem use). Hierdoor kan ik deze functies strikt gescheiden houden en heb ik minder meuk op mijn host OS.

Downloader: Op de download bak heb ik uTorrent, Newsleecher en een FTP Server draaien. uT en NL staat beide geconfigureerd dat ze een bepaalde dir scannen voor nieuw .nzb en .torrent bestanden. Drop ik die daarin worden ze automatisch gedownload, gepard en extracted. Mediaportal verwijst naar die map zodat ik ze meteen kan kijken als ze binnen zijn. Ook handig voor de GF die hoeft nu alleen nog maar te zoeken en de torrent of nzb op de juiste locatie op te slaan.

Homeautomation: Groot deel van mijn huis is voorzien van domotica, via het stroomnet(Xanura) en deels RF(KaKu+Visonic). Dat alles kan aangestuurd worden met HomeSeer software. Deze maakt verbinding met de interfaces (PMIX35 voor X10 en RFXCOM voor Visonic en KAKU) en biedt daarnaast een prachtige webinterface waarmee alles conditioneel(macro als-dit-doe-dat) of manueel aangestuurd kan worden. Resultaat is bv. Dat mediaportal meteen op pauze gaat zodra iemand op de deurbel drukt. Of zodra ik het alarm inschakel en het huis uit ben alle lichten uit zijn en de rolluiken naar beneden gaan. Naja de mogelijkheden zijn eindeloos.

diNovo Mini:
Ik, ok mijn GF ;-) wil geen groot toetsenbord in mijn huiskamer. De diNovo Mini is hiervoor ideaal. Voldoende snel om kort wat te downloaden, voor een URL, of een setting aan te passen, meer heb ik niet nodig. Ziet er stijlvol uit en gaat een maand mee op 1 oplading dus de adapter hoeft ook niet in het zicht te liggen. Twee standen, 1 voor muis en typen, 2de voor Mediacenter gebruik. Samen met uberOptions zijn ook alle functietoetsen te regelen naar eigen inzicht.

De problemen (en oplossingen):
• Temperatuur -> Undervolten
De idle (core)temp van de CPU is zo’n 44 graden das vrij fors vind ik, maar heb ik nog niet gecheckt. Load is rond de 60 graden. De kast heeft niet heel erg veel openingen voor fans, dus ik denk niet dat het veel lager gaat worden. Ik heb de 9950 gekocht omdat het te lang duurde eer de 9350e er was. Echter ik las hier dat je de 9550 naar het verbruik(65Wat TDP) van een 9350 kon brengen, omdat het eigenlijk dezelfde processoren zijn. Raar is dat je de Phenom op de GA-MA78GM-S2H niet in het BIOS kunt undervolden, alleen overvolten. Software matig kan dat wel met AMD’s PowerNow. Temperatuur is idle zo'n 1 tot 2 graden omlaag gegaan, powerconsumptie heb ik nog niet kunnen checken. Ik weet niet wat normale temperaturen zijn voor deze proc/setup, mocht het teveel blijken te zijn wil ik kijken of er nog andere mogelijkheden zijn om de airflow te verbeteren.

• Vista Netwerk -> Registry tweaks
De download VM maakt via een netwerkshare aanspraak op de harde schijf van de host. Dat kan aardig oplopen en ik kreeg al vrij snel de evil “You might not have permission..” meldingen op de machines die toegang wilde krijgen tot Vista. Standaard blijkt Vista niet meer dan 10 SMB connecties toe te staan. Vanaf Vista SP1 kun je dit zelf weer aanpassen in je registry, dus met de volgende settings draait alles weer prima:

[HKEY_LOCAL_MACHINE \SYSTEM \CurrentControlSet \Services \Lanmanserver \Parameters]
MaxMpxCt = 128 (Default = 10 commands)
MaxWorkItems = 1024 (Default = 64)
Size = 3 (Default = 1)

• Groeneknop Mediaportal remote
De groene knop op de S14V remote werkt niet, maar met mptray4irtrans wel weer.

• Remote dubbele input - > Zie IRTrans tab
Zoal al genoemd, dubbele input.

Nog een paar plaatjes B-)
Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/2782/img002mt6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img357.imageshack.us/img357/1161/img006wg3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img377.imageshack.us/img377/1896/img005tk0.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door l0rien op 08-08-2008 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 12:58
Is het mogelijk om een passieve voeding in de Antec Fusion 430 te bouwen? Ik wil namelijk een bijna geruisloze HTPC gaan bouwen, en dan lijkt me een passieve voeding ideaal voor.

Ik zou dan voor de volgende voeding gaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/newfiles/product/03/31/33189.jpg

@ lorien

Mooie inrichting. Zijn dat toevallig zwevende ikea keukenkastjes? Die je normaal gesproken ophangt voor in de keuken? Ik had dit laatst gezien in een magazine namelijk :) Ik wou dat eerst ook doen, echter vind ik het niet mooi dat mijn apparatuur er niet in past (ik wil het niet op de grond hebben staan :)

[ Voor 34% gewijzigd door Possible op 08-08-2008 22:51 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Ik weet niet in hoeverre dit topic mag gaan over software, maar hoe dan ook zou een link naar dit topic voor de HTPCérs een nuttige aanvulling zijn voor de OP. Een aantal tweakers hebben deze player onderhand gebruikt en goed bevonden. Zelf heb ik alle andere players de deur uit gedaan, net zo makkelijk :).

Het gaat dus om The KMPlayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:00
Mooi verhaal en mooie setup :). Erg interessant ook die domotica. Zou het ook mogelijk zijn om MP op pause te zetten als de magnetron/oven klaar is? :+

Krijg jij de S14V wel aan met behulp van de remote? En werkt jouw front USB met memorysticks? Dat zijn namelijk 2 punten die ik op mijn S14V niet aan de praat krijg. Maar mooi is ie wel ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:38

mphilipp

Romanes eunt domus

Possible schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 22:39:
Is het mogelijk om een passieve voeding in de Antec Fusion 430 te bouwen? Ik wil namelijk een bijna geruisloze HTPC gaan bouwen, en dan lijkt me een passieve voeding ideaal voor.
Ik zou niet weten waarom niet. Zo'n ding heeft standaard afmetingen. Zo te zien is het de Silverstone. Ik heb 'm ook. Let op dat het ding natuurlijk wel een beetje zijn warmte kwijt moet kunnen. Die van mij wordt nauwelijks warm (Gigabyte G780, 5200+, 2Gb, FloppyDTV, WD 500Gb) maar ik heb een grote kast met veel koelgaten (Silverstone 'the big one' weet het type even niet). Dat is dus eigenlijk het enige waar je op moet letten met een passieve psu. Verder is het een perfect ding; draagt 0 bij aan het geluid en doet zijn werk (zo te merken) goed.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Nog even over G45 vs 780G. Ik lees op het AVS forum een hoop over hoe de G45 niet goed omgaat met 24p materiaal. Nu begin ik er langzaam achter te komen wat dat uberhaupt betekend maar weet iemand of de 708G hier ook problemen mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:57

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

l0rien schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 22:00:
In mijn zoek en spec.tijd miste ik vaak verslagjes van HTPC bouwers in dit en het vorige topic. Nu ik ....
Mooi verhaal!! Ik hoop dat er nog velen komen na jou ;D

[ Voor 15% gewijzigd door XTREEMRaGE op 09-08-2008 14:22 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0rien
@ lorien
Mooie inrichting. Zijn dat toevallig zwevende ikea keukenkastjes? Die je normaal gesproken ophangt voor in de keuken? Ik had dit laatst gezien in een magazine namelijk :) Ik wou dat eerst ook doen, echter vind ik het niet mooi dat mijn apparatuur er niet in past (ik wil het niet op de grond hebben staan :)
Precies IKEA kastjes idd ;) Niet passende apparatuur vind ik ook een nadeel. Dit is vrij goedkoop en met de nodige kabels onder de vloer door gaan de kabels straks ook uit het zicht. Mochten we ooit diepere kastjes tegenkomen, dan zitten de ankers al in de muur ;) Koelingstechnisch is dit ook wel makkelijker, kast in een kast geeft ook weer wat airflow problemen.
RubenDJ schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 00:50:
Mooi verhaal en mooie setup :). Erg interessant ook die domotica. Zou het ook mogelijk zijn om MP op pause te zetten als de magnetron/oven klaar is? :+

Krijg jij de S14V wel aan met behulp van de remote? En werkt jouw front USB met memorysticks? Dat zijn namelijk 2 punten die ik op mijn S14V niet aan de praat krijg. Maar mooi is ie wel ;)
Dat magnetron verhaal kan echt als je wilt :P Check http://www.domoticaforum.eu voor inspiratie. Over aan/uit met remote, check hier: http://www.origenae.com/support/index.php?action=kb&article=28. Verder moet je BIOS powersaving op S3 staan, op de standaard S1 werkt het niet. Bij mij werkt het prima, al gebruik ik het niet meer omdat hij 24/7 moet draaien voor de homeautomation en downloader...

Leuk de positieve reacties, succes iedereen. Het speccen kost maar de helft van de tijd merk ik nu. Nu hij er eenmaal is kost finetunen nog veel meer tijd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
Possible schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 22:39:

Ik zou dan voor de volgende voeding gaan:
[afbeelding]
Ik zou het bij die kast niet aanraden, de koeling van je voeding zorgt namelijk ook voor de koeling van je hardeschijf.

Dan kan je beter kijken of je de 120mm fan's kunt vervangen door stillere versies en op je cpu een scythe ninja mini zetten zonder fan erop. En als het goed is zit er een voeding in met een 80 mm fan, deze zou je kunnen vervangen door een voeding met een 120mm fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-10 18:16
Hele dikke setup voor HTPC doeleinden, ik hoor altijd mensen die 'ff' een pentium 3 van zolder halen :P daar je natuurlijk geen HD mee, maargoed ;)

Zeker een geweldige kast, super design! :)

Is het geen idee om de HTPC ook zwevend te maken, dmv een matte glasplaat aan de muur ofzo?, staat wat hipper en moderner als niets op de grond staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0rien
jens17 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 18:58:
Hele dikke setup voor HTPC doeleinden, ik hoor altijd mensen die 'ff' een pentium 3 van zolder halen :P daar je natuurlijk geen HD mee, maargoed ;)

Zeker een geweldige kast, super design! :)

Is het geen idee om de HTPC ook zwevend te maken, dmv een matte glasplaat aan de muur ofzo?, staat wat hipper en moderner als niets op de grond staat ;)
Zeker goed idee, gaan we zeker nog eens naar kijken. Alleen na deze aanschaf gaat het geld voorlopig helaas weer naar andere doeleinden zoals meubels en eten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ I0rien: Die set-up ga ik ook zo ongeveer nemen. Ik twijfel alleen nog tussen AMD780 en Intel G45....Ga wel voor de Origenae S16V, en wil ook 2 keer floppyDTV
Heb jij nu ook 2 abonnementen? En werkt dit prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@L0rien: nice setup; en gebruik je dat touchscreen nu veel lol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0rien
RubenDJ schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 00:50:
[...]

Btw: Wat is de temp van je proc en kast? Dan heb ik iets om te vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0rien
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 20:22:
@ I0rien: Die set-up ga ik ook zo ongeveer nemen. Ik twijfel alleen nog tussen AMD780 en Intel G45....Ga wel voor de Origenae S16V, en wil ook 2 keer floppyDTV
Heb jij nu ook 2 abonnementen? En werkt dit prima?
Jep helaas moet je 2 abbo's nemen. Op zich geen prob ik heb gewoon standaard digitale tv wat 'gratis' is (geen extra kosten op normale RTV abbo). Maar moet wel 2x betalen voor HDTV pakket. Krom, maar 3 euro per maand is nog wel ok.

Werkt verder super. Wel even vreemd dat Mediaportal de 2de niet meteen zag(eerst week met 1 gedaan). Pas na een paar keer starten en stoppen van mediaportal en terug naar TVServer Config kwam hij tevoorschijn.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 20:42:
@L0rien: nice setup; en gebruik je dat touchscreen nu veel lol?
Als er een touchscreen op de S14V zat dan zou ik die wel veel gebruiken idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l0rien schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 20:53:
[...]

Jep helaas moet je 2 abbo's nemen. Op zich geen prob ik heb gewoon standaard digitale tv wat 'gratis' is (geen extra kosten op normale RTV abbo). Maar moet wel 2x betalen voor HDTV pakket. Krom, maar 3 euro per maand is nog wel ok.

Werkt verder super. Wel even vreemd dat Mediaportal de 2de niet meteen zag(eerst week met 1 gedaan). Pas na een paar keer starten en stoppen van mediaportal en terug naar TVServer Config kwam hij tevoorschijn.

[...]

dus als ik het goed begrijp hoef je alleen 2 keer te betalen voor HDTV? Ik heb nu namelijk al digitale tv (HDTV) en betaal dus 20 euro per maand (ziggo). En dus 4 euro voor HDTV. Zou dit betekenen dat ik straks dus 24 euro ga betalen? dat is zeker wel te doen. maar heb geen zin in 40 euro per maand.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben me aan het oriënteren op het gebied van HTPC's en merk dat er behoorlijk wat bij komt kijken. Ik heb tot nu toe drie vragen...

1. Klopt het dat ik voor het ontvangen van digitale tv van Ziggo een FloppyDTV DVB-C kaart nodig heb met een Alphacrypt kaart voor de smartcard? Zijn er alternatieven?

2. Klopt het dat Media Center (nog) geen ondersteuning heeft voor DVB-C en dat je alle zenders handmatig moet instellen?

3. Is het gebruik van een splitter (naar 5 tv's) van invloed op de kwaliteit van digitale tv?

Alvast bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2008 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jens17 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 18:58:
Ik heb zelf een rvs steun gemaakt, heb geprobeerd het ook een "zwevende" indruk mee te geven.

Ik heb over de bedrading nu ook een rvs plint gemaakt, het is nu 1 geheel..

Afbeeldingslocatie: http://img2.putfile.com/thumb/1/518074023.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan88
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik ben ook van plan om een HTPC te gaan bouwen. Maar ik zit ook nog met een paar vragen. Ik wil er 2 DVB-S2 kaartjes in gaan steken.

1) Is het waar dat de 780G chipset een phenom moet hebben om post-processing van video te kunnen toepassen?

2) Als ik 1 HD kanaal wil bekijken en 1 HD kanaal wil opnemen, dan is er heel wat rekenkracht nodig denk ik. Zou een Gigabyte GA-MA78GM-S2H met een Athlon 4850e voldoende zijn of kan ik beter voor een phenom gaan?

3) Hoe zit het met het energie verbruik van een phenom?

Bedankt

[ Voor 11% gewijzigd door Christiaan88 op 10-08-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
l0rien schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 20:48:
Btw: Wat is de temp van je proc en kast? Dan heb ik iets om te vergelijken...
Ik heb een Asus P5E-VM met een E8400 en die wordt maximaal 60 graden, ongeveer 40 graden idle. Als koeler gebruik ik een Scythe Mini met de bijgeleverde fan. Alle fan speeds zijn zeer laag, systeem maakt nagenoeg geen geluid. In de kast is het rond de 30-35 graden.

Met betrekking tot het aan krijgen van het systeem heb ik echt alles al 10x geprobeerd. Die guide van Origen kan ik dromen en in mijn BIOS staat alles juist ingesteld (S3). Maar het wil gewoon niet werken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0rien
RubenDJ schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 18:52:
[...]

Ik heb een Asus P5E-VM met een E8400 en die wordt maximaal 60 graden, ongeveer 40 graden idle. Als koeler gebruik ik een Scythe Mini met de bijgeleverde fan. Alle fan speeds zijn zeer laag, systeem maakt nagenoeg geen geluid. In de kast is het rond de 30-35 graden.

Met betrekking tot het aan krijgen van het systeem heb ik echt alles al 10x geprobeerd. Die guide van Origen kan ik dromen en in mijn BIOS staat alles juist ingesteld (S3). Maar het wil gewoon niet werken.
Hmm balen, misschien is de alternatieve IR receiver (philips) en remote voor de S14V iets wat wel werkt? Jouw temp waardes te zien loopt de mijne niet erg uit de pas, dus laat ik het voorlopig zo. Meeste herrie maakt bij mij de HD en dat voornamelijk omdat de kast op een houten vloer staat en het geluid op die manier wat versterkt wordt. Ook dat hoor je niet meer met enig geluid(Radio of Tv) maar ik ga toch op zoek naar wat silicone geluidsdempers oid voor onder de voetjes van de kast. Tips hiervoor anyone?
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 20:56:
[...]
dus als ik het goed begrijp hoef je alleen 2 keer te betalen voor HDTV? Ik heb nu namelijk al digitale tv (HDTV) en betaal dus 20 euro per maand (ziggo). En dus 4 euro voor HDTV. Zou dit betekenen dat ik straks dus 24 euro ga betalen? dat is zeker wel te doen. maar heb geen zin in 40 euro per maand.......
Idd alleen 2x voor alle extra abbo's, zoals dus in dit geval HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Christiaan88 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 17:05:
Ik ben ook van plan om een HTPC te gaan bouwen. Maar ik zit ook nog met een paar vragen. Ik wil er 2 DVB-S2 kaartjes in gaan steken.

1) Is het waar dat de 780G chipset een phenom moet hebben om post-processing van video te kunnen toepassen?

2) Als ik 1 HD kanaal wil bekijken en 1 HD kanaal wil opnemen, dan is er heel wat rekenkracht nodig denk ik. Zou een Gigabyte GA-MA78GM-S2H met een Athlon 4850e voldoende zijn of kan ik beter voor een phenom gaan?

3) Hoe zit het met het energie verbruik van een phenom?

Bedankt
1. Ja en nee, je moet een CPU hebben die HT3.0 ondersteunt, alle phenoms ondersteunen dit, maar er komt straks een dualcore die dit ook zal hebben. Echter HT2.0 CPU's doen ook postprocessing maar kunnen niet alle functies doen omwille van de beperkte geheugenbandbreedte

2. Go phenom, neem zo'n EE model, 64W tdp, 9350EE

3. Meer dan dualcore, op z'n minst 10 Watt gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 01:15:
[...]

1. Ja en nee, je moet een CPU hebben die HT3.0 ondersteunt, alle phenoms ondersteunen dit, maar er komt straks een dualcore die dit ook zal hebben. Echter HT2.0 CPU's doen ook postprocessing maar kunnen niet alle functies doen omwille van de beperkte geheugenbandbreedte
Iemand enig idee hoe dat zit met een Core2Quad (Q6600)?
Anders gezegd (gevraagd): Zal een Q6600 op een G45 bord slechter, vergelijkbaar of beter presteren dan een Phenom op een 790G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

EgMaf schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 08:47:
[...]

Iemand enig idee hoe dat zit met een Core2Quad (Q6600)?
Anders gezegd (gevraagd): Zal een Q6600 op een G45 bord slechter, vergelijkbaar of beter presteren dan een Phenom op een 790G?
Op het avs forum wordt de G45 niet algeheel positief ontvangen. Vooral de driver support laat zéér te wensen over.1080@24p schijnt niet goed te lopen.

Als dit niet word opgelost ga ik voor een 780G icm een phenom.

Maar nvidia komt ook met een chipstet, ergens in november geloof ik. Typenummer is me even ontschoten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1983
  • Laatst online: 03-10 14:17
Na een tijdje dit forum gevolgd te hebben hierbij mijn setje:

Samsung SpinPoint T166 320GB, 7200rpm,16MB, SATAII 2x
Asus P5K-VM, S775, G33, 4xDDR2, FW, VGA, mATX
Zalman HD160 HTPC Case, ATX, NoPSU, Zwart
Antec EarthWatts voeding ATX2.0 500Watt
Alphacrypt Full CAM module, Kabel
Digital Everywhere FloppyDTV, DVB-C,HDTV,Kabel
Scythe Ninja Mini Heatpipe for all Intel P4 & AMD
ASUS EN8800GT/G/HTDP, 512MB TV-out,2xDVI-I,PCIe,VGA,HDTV
Intel Core 2 Duo E8400, s775,3GHz,4x333MHz,6MB,BOX

Logitech Dinovo Mini
Logitech MxAir :*)
Zalam MCE remote

Nu heb ik twee vraagjes:
Als ik tv aan het kijken ben, gaat soms ineens de volume omhoog ...
IrTrans ontvangt IR signaal, maar geen afstandsbedieningen geven dit signaal.
Fout ontstaan na herinstallatie van Vista, hiervoor nooit gehad.

Heeft mijn videokaart hardware versnelling? hoorde dat 8xxx serie geen hardware versnelling heeft.

thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan mijn huidige pc over te zetten in een HTPC kast. Het enige probleem is dat het een behoorlijk hoog systeem is. HTPC kasten zijn over het algemeen niet erg hoog. Ik wil eigenlijk, behalve de kast, geen nieuwe onderdelen aanschaffen.

Ik kwam al de nieuwe serie van Thermaltake tegen (de DH103 en DH104), maar die zijn nog slecht verkrijgbaar.
Mijn videokaart (7900GS) is passief gekoeld met een Accelero X1, dus de kast zal ook flink moeten kunnen koelen.

Mijn systeem is van moederbord tot uiteinde videokaart ongeveer 17 cm dik. Zou dit in een gemiddelde HTPC kast passen?
Zijn er hogere HTPC kasten te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
w3sTErGaS schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 11:19:
[...]
Als dit niet word opgelost ga ik voor een 780G icm een phenom.
Is de keuze voor een phenom puur gerelateerd aan de rekenkracht? Aangezien hij wel 65w is (de 9350E althans).
Ik twijfel zelf al een tijdje aan de kracht van de 4850e in de BBG van Mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

henk99 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 13:13:
[...]

Is de keuze voor een phenom puur gerelateerd aan de rekenkracht? Aangezien hij wel 65w is (de 9350E althans).
4850e heeft geen postprocessing. Phenoms wel.
Als je een Phenom koopt, laat de "E" versie voor wat ie is! Lees dit maar eens goed door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
w3sTErGaS schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 13:40:
[...]

4850e heeft geen postprocessing. Phenoms wel.
Als je een Phenom koopt, laat de "E" versie voor wat ie is! Lees dit maar eens goed door.
Thanks! Ik ga het vanavond helemaal even doorlezen, maar ziet er interessant uit. Heb je ook info over die postprocessing? Ik kan zelf zoeken hoor, maar als je zo een test paraat hebt, dan hoef ik niet meer te zoeken natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bartje1983 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:12:
Na een tijdje dit forum gevolgd te hebben hierbij mijn setje:
ASUS EN8800GT/G/HTDP, 512MB TV-out,2xDVI-I,PCIe,VGA,HDTV

Heeft mijn videokaart hardware versnelling? hoorde dat 8xxx serie geen hardware versnelling heeft.

thnx!
HD DVD / Blu-ray Video Playback on NVIDIA GeForce 8800 GT is classified as Excellent. HD DVD / Blu-ray Video Playback on NVIDIA GeForce 8800 Ultra, GeForce 8800 GTX and GeForce 8800 GTS 320MB/640MB are classified as Good.
source: http://www.nvidia.com/object/geforce_family.html

Wel de drivers van nvidia installeren

[ Voor 33% gewijzigd door Viper® op 11-08-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

henk99 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 13:13:
[...]
Je bent niet de enige. Ook in het eerste deel van het andere HTPC forum werd er getwijfeld aan de 4850, met name HD kwaliteit was men bang voor (hoewel er genoeg mensen zijn die zeggen dat een slechte beeldkwaliteit vaker ligt aan brakke en/of ontbrekende codecs dan aan een gebrek aan processing power).

Ik heb zelf gekozen voor een 5600. Een hoger verbruik (65 tegen 45 Watt), maar daar staat dan ook een hogere prestatie en 2 Mb cache tegenover (in plaats van 1).
Verder heb ik ook gekozen voor 4 Gb RAM (zoals iemand al eerder opmerkte: met de huidige prijzen moet je eigenlijk wel ;) . Prijzen liggen altijd een stuk hoger op het moment dat je geheugen echt nodig hebt, is mijn ervaring...).
Verder heb ik gekozen voor een fullATX moederbord Gigabyte GA-MA78G-DS3H. Als kast heb ik de Chieftec HE-02B besteld. Een TV kaartje heb ik nog liggen (Hauppauge 500). Op termijn komt daar een FloppyDTV bij (december, 13e maand en zo ;) ).
Onderdelen komen deze week binnen als het goed is, maar ik heb deze week eigenlijk geen tijd... LOWLANDS :D

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
l0rien schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 20:53:
Nou, ik heb hem nog zelden gebruikt (heb de S16T dus)...

Daarnaast vorige week EINDELIJK nieuwe bekabeling binnen gekregen van Origen zodat ik nu ook het systeem in/uit standbye kan krijgen met de remote.

Temps in mijn kast (Ninja Scythe Mini ZONDER koeler erop) zijn tussen de 40 - 45 graden (idle / loaded) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter.. is te zien welke phenom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
-Leon- schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 20:20:
Daarnaast vorige week EINDELIJK nieuwe bekabeling binnen gekregen van Origen zodat ik nu ook het systeem in/uit standbye kan krijgen met de remote.
Hey! Hoe heb je dat geregeld? Met je winkel of direct met OrigenAE?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 12:58
Pietervs schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 15:31:
[...]

Je bent niet de enige. Ook in het eerste deel van het andere HTPC forum werd er getwijfeld aan de 4850, met name HD kwaliteit was men bang voor (hoewel er genoeg mensen zijn die zeggen dat een slechte beeldkwaliteit vaker ligt aan brakke en/of ontbrekende codecs dan aan een gebrek aan processing power).

Ik heb zelf gekozen voor een 5600. Een hoger verbruik (65 tegen 45 Watt), maar daar staat dan ook een hogere prestatie en 2 Mb cache tegenover (in plaats van 1).
Verder heb ik ook gekozen voor 4 Gb RAM (zoals iemand al eerder opmerkte: met de huidige prijzen moet je eigenlijk wel ;) . Prijzen liggen altijd een stuk hoger op het moment dat je geheugen echt nodig hebt, is mijn ervaring...).
Verder heb ik gekozen voor een fullATX moederbord Gigabyte GA-MA78G-DS3H. Als kast heb ik de Chieftec HE-02B besteld. Een TV kaartje heb ik nog liggen (Hauppauge 500). Op termijn komt daar een FloppyDTV bij (december, 13e maand en zo ;) ).
Onderdelen komen deze week binnen als het goed is, maar ik heb deze week eigenlijk geen tijd... LOWLANDS :D
Even een vraag over jou Chieftec HE-02B. Kan je hier ook een losse ATX voeding instoppen? Dus niet de HTPc afmeting voedingen maar een normale voeding die ook voor pc's worden gebouwd. Ik wil namelijk een passief gekoelde voeding kopen.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:25
Ik heb ondertussen toch maar weer mn gewone dvd speler aangesloten. Het gemak van een dvd'tje in de lader en speler wordt, in ieder geval door mijn setup, nog niet geëvenaard door mn htpc.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

cheiron schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 22:36:
Ik heb ondertussen toch maar weer mn gewone dvd speler aangesloten. Het gemak van een dvd'tje in de lader en speler wordt, in ieder geval door mijn setup, nog niet geëvenaard door mn htpc.
Een dvd? Da's toch zo'n antiek rond geval uit de tijd dat men nog optische media gebruikte?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:42:
Ik ben van plan mijn huidige pc over te zetten in een HTPC kast. Het enige probleem is dat het een behoorlijk hoog systeem is. HTPC kasten zijn over het algemeen niet erg hoog. Ik wil eigenlijk, behalve de kast, geen nieuwe onderdelen aanschaffen.

Ik kwam al de nieuwe serie van Thermaltake tegen (de DH103 en DH104), maar die zijn nog slecht verkrijgbaar.
Mijn videokaart (7900GS) is passief gekoeld met een Accelero X1, dus de kast zal ook flink moeten kunnen koelen.

Mijn systeem is van moederbord tot uiteinde videokaart ongeveer 17 cm dik. Zou dit in een gemiddelde HTPC kast passen?
Zijn er hogere HTPC kasten te krijgen?
Al de kasten van OrigenAE bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
RubenDJ schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 21:44:
[...]

Hey! Hoe heb je dat geregeld? Met je winkel of direct met OrigenAE?
Eerst een tijd contact (geprobeerd) te krijgen met Origen AE door een ticket aan te maken via hun support system. Daar kreeg ik de volgende reactie:
Dear Sir,

Whaat IR module is fitted in your S16T ... is it the IR210 or IR221

The IR221 does not use irtrans which is why you would get that error message.
If you have the IR221, some additional cables are required to get this function working. Thse can be obtained from for local distributor.

Best regards,
OrigenAE Support Team
Toen contact opgenomen met mijn leverancier (winkel) en die heeft me een nieuwe kabel opgestuurd. Duurde wel ca. 2 maanden omdat hun er ook op zaten te wachten, maar hij is binnen :)

Nu nog ergens een schema opsnorren om te kijken hoe die d'r in moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Possible schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 21:56:
[...]
Even een vraag over jou Chieftec HE-02B. Kan je hier ook een losse ATX voeding instoppen? Dus niet de HTPc afmeting voedingen maar een normale voeding die ook voor pc's worden gebouwd. Ik wil namelijk een passief gekoelde voeding kopen.
Ik hoop het wel, anders heb ik voor niks een CoolerMaster Extreme Power erbij gekocht... :)
Zie ook http://www.chieftec.eu/in...k=view&id=281&Itemid=385#
In de plaatjes staat een plaatje van een gewone ATX voeding.

moet zeggen dat ik er niet eens op gelet heb. Ik ga er eigenlijk wel vanuit. Hoop hem deze week binnen te krijgen en volgende week in te kunnen bouwen.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Over passieve voedingen gesproken, zijn die nog best prijzig om die in een HTPC te plaatsen. Maar behalve de passieve voeding van Silverstone, ben ik deze voeding tegengekomen.

De Amacrox Calmer 2 460W

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/newfiles/product/04/33/43303.jpg

Hij is maar rond de 90 euro, stukken goedkoper als andere passieve voedingen en krachtig.

Heeft iemand ervaring met die blokjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

henk99 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 15:05:
[...]

Thanks! Ik ga het vanavond helemaal even doorlezen, maar ziet er interessant uit. Heb je ook info over die postprocessing? Ik kan zelf zoeken hoor, maar als je zo een test paraat hebt, dan hoef ik niet meer te zoeken natuurlijk ;)
Ik wist zelf gisteren nog niet eens van het bestaan van postprocessing af dus ik ben zelf nog aan het uitvinden of ik dat wel nodig heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
ijk
w3sTErGaS schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:10:
[...]

Ik wist zelf gisteren nog niet eens van het bestaan van postprocessing af dus ik ben zelf nog aan het uitvinden of ik dat wel nodig heb ;)
Kijk eens naar deze link
is wel voor MP maar zitten postprocessing settings in voor ffdshow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Laatst online: 19-03 15:04
Ben bezig met het samenstellen van een HTPC, waar ik MythTV op ga draaien. Zat eerst nog erg te twijfelen aan de ATI onboard videokaart i.v.m de drivers die nog niet optimaal zijn en dit vaker problemen geeft bij Linux. Maar begreep dat er deze maand drivers komen die dit grotendeels moeten oplossen en berichten op het forums waar het allemaal wel mee leek te vallen.

Heb nu het volgende:
MoederbordGigabyte GA-MA78GM-S2H
ProcessorAMD Phenom X4 9350e
GeheugenKingston 2GB PC2-6400
VideokaartOnboard Radeon HD 3200
HardeschijfSamsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB.
In eerste instantie één, maar dat worden er vast meer.

Behuizing, DVD-speler, boxen (5.1) en voeding heb ik nog. Zit alleen met een vraag over de TV-kaart. Het liefst wil ik het zo hebben dat ik kan opnemen en afspelen tegelijk. Dan heb ik 2 tuners nodig, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk of één coax kabel naar je TV-kaart hiervoor voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0rien
quicksilvernet schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:47:
Over passieve voedingen gesproken, zijn die nog best prijzig om die in een HTPC te plaatsen. Maar behalve de passieve voeding van Silverstone, ben ik deze voeding tegengekomen.

De Amacrox Calmer 2 460W

[afbeelding]

Hij is maar rond de 90 euro, stukken goedkoper als andere passieve voedingen en krachtig.

Heeft iemand ervaring met die blokjes?
Ik snap het hele passieve voedingen gebeuren niet helemaal. Enige passieve is de koeling en moderne voedingen ook met fans maken echt nauwelijks geluid. Indrukken van de knop op mijn remote maakt meer geluid dan mijn Be Quiet Dark Power Pro 450 ;) Echt, zelfs als de fan op snelheid draait kan ik hem niet horen als ik mijn oor er 5cm vandaan houd. En nee, met mijn gehoor is niets mis :P
maxjuh schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:13:
Behuizing, DVD-speler, boxen (5.1) en voeding heb ik nog. Zit alleen met een vraag over de TV-kaart. Het liefst wil ik het zo hebben dat ik kan opnemen en afspelen tegelijk. Dan heb ik 2 tuners nodig, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk of één coax kabel naar je TV-kaart hiervoor voldoet?
Sommige analoge kaartjes hebben twee tuners in 1 kaart, daar hoef je maar 1x coax op aan te sluiten. Voor digitaal (of eigenlijk 2x 1 tuner kaarten) moet je even een kleine splitter kopen om het signaal te splitsen en idd elk een afzonderlijke signaal in de tuner te voeden. Kleine moeitemet splittertje, die hoeft ook niet van mega kwaliteit te zijn, als digitaal signaal slecht is zie je dat meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:02

Sherlock

No Shit

Zijn er hier al mensen die digitale tv van Zeelandnet (Delta) aan de praat hebben gekregen op hun htpc? Ik zit nog steeds te twijfelen of ik wel over wil gaan naar digitaal :X

Nog een vraag voor de mensen met een touchscreen op hun htpc: gebruiken jullie dat vaak? Het lijkt mij echt super, maar als het 'gadgetgehalte' er eenmaal een beetje af is kan ik me voorstellen dat je er weinig meer mee doet.

[ Voor 39% gewijzigd door Sherlock op 13-08-2008 10:51 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:45
maxjuh schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:13:
Ben bezig met het samenstellen van een HTPC, waar ik MythTV op ga draaien. Zat eerst nog erg te twijfelen aan de ATI onboard videokaart i.v.m de drivers die nog niet optimaal zijn en dit vaker problemen geeft bij Linux. Maar begreep dat er deze maand drivers komen die dit grotendeels moeten oplossen en berichten op het forums waar het allemaal wel mee leek te vallen.

Heb nu het volgende:
MoederbordGigabyte GA-MA78GM-S2H
ProcessorAMD Phenom X4 9350e
GeheugenKingston 2GB PC2-6400
VideokaartOnboard Radeon HD 3200
HardeschijfSamsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB.
In eerste instantie één, maar dat worden er vast meer.

Ook ik ben bezig om een nieuwe htpc samen te stellen. Ik ben nog sterk aan het twijfelen over de processor i.c.m. koeling. Uiteraard wil ik een zo krachtig mogelijke processor, maar de Scythe Ninja die ik op het oog moet wel passief blijven koelen. Weet iemand of met X4 of X3 processoren dit mogelijk is zonder dat de kast (de antec fusion) te warm wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 12:43

DynaMikeY

1976 Kever 1300

jswinkels schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:54:
[...]

Ook ik ben bezig om een nieuwe htpc samen te stellen. Ik ben nog sterk aan het twijfelen over de processor i.c.m. koeling. Uiteraard wil ik een zo krachtig mogelijke processor, maar de Scythe Ninja die ik op het oog moet wel passief blijven koelen. Weet iemand of met X4 of X3 processoren dit mogelijk is zonder dat de kast (de antec fusion) te warm wordt?
Ik kan het niet zeggen in jouw specifieke config, maar ik kan je wel vertellen dat een passieve Scythe Ninja Mini in een Antec Fusion Black (met beide sidefans op laagste stand) mijn Core2Duo E6400 koeler krijgt dan de Intel S775 stock heatsink met fan op 1900rpm!

Na The Matrix op 1080P gedraaid te hebben, in een afgesloten TV meubel (wel met ventilatieopening aan achterzijde) was de temperatuur van de CPU 50 graden. Met Intel stock HSF was dit om en nabij de 70 graden. (voor full specs klik op 'aardbei' in mijn sig)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Iemand ervaring met de Scythe Shuriken?
Het schijnt dat de ninja-mini niet past in de OrigenAE H6 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V33r
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 15:04
Mijn HTPC is besteld:
Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV Light
GigaByte GA-MA78GM-S2H
Antec Fusion Zwart, 430 Watt
AMD CPU Athlon 64 X2 5200+ 65 Watt
Scythe Processorkoeler Ninja Mini
AOpen Blu-Ray Black
Samsung SpinPoint F1 750 GB
GeIL Black Dragon Dual Channel 2048 MB, PC6400

Ik heb een Sony 40W4000 met ingebouwde HD tuner en gebruik de HTPC dus alleen als videorecorder dus heb geen twee Floppy's nodig. Maar mijn vraag is kan ik de cpu-fan van de Ninja Mini uitzetten of niet monteren met mijn specs zonder hitte problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
w3sTErGaS schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:41:
Iemand ervaring met de Scythe Shuriken?
Het schijnt dat de ninja-mini niet past in de OrigenAE H6 :/
Ik heb een S14V (even hoog als een H6) en daar paste de Ninja Mini ook net niet in. Bij anderen past hij wel maar in mijn exemplaar raakten de chromen dopjes van de Ninja het deksel. Ik heb die dopjes er gewoon afgehaald, en nu past het wel. :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-snel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-03 13:24
Ik wil graag een HTPC zelf samenstellen en dacht aan de volgende configuratie:
Processor: AMD Athlon 64 X2 6000+
Behuizing: Antec Fusion 430
Moederbord+video+geluid+netwerk: Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Extra video kaart met composite voor TV slaapkamer: Asus EN6200 LE TC256/TD/64M
DVB-S kaart: 2x Hauppauge WinTV Nova HD S2
Geheugen:Kingston KVR800D2N6K2/4G 4GB (2x 2GB) DDR2
Afstandsbediening: Microsoft Media Center Remote & Receiver
CPU koeler: Scythe Ninja Mini
(harde schijf en DVD recorder heb ik nog liggen)
Als software zat ik te denken aan mythbuntu

Nu heb ik eigenlijk 4 vragen aan jullie:
1. Is het mogelijk om CCCam te draaien (zodat deze de pas van de dreambox die ik ook nog heb kan lezen)
2. Hoe kan ik mijn 2e SECA pas laten lezen zodat deze de 2 DVB-S kaarten kan decoderen (mocht er geen verbinding zijn met de CCcam server op de dreambox). Bestaan er aparte cardreaders voor een HTPC?
3. Neemt de HTPC de opnames ongecodeerd op (zodat de opnames na een tijd ook nog af te spelen zijn)
4. Ben ik nog iets vergeten of hebben jullie nog tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Ik ga toch maar niet voor de 780g van ATI ivm met driver support. Of dit moet binnenkort nog goed opgelost worden. Kwam nog een andere interessante IGP tegen, de Nvidia 8200.

Heeft iemand ervaring met de 8200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:28
Naar aanleiding van de BBG van mei ben ik ook van plan om een zuinige htpc samen te stellen met als basis de Gigabyte GA-MA78GM-S2H en Athlon X2 4850e Verder nog een eenvoudig dvd brandertje en een kleine schijf (films komen toch via het netwerk vanaf een NAS)

Ik ga dit alles in een normale miditower bouwen die ik toch nog heb staan (kan het ding toch uit het zicht wegwerken in een kast ;)) en daarom dacht ik dat ik het geheel misschien wel passief kan koelen: aan ruimte is niet echt gebrek. Of als geheel passief niet lukt, misschien de proc passief en 2 grote fans (in en uit) voor airflow. Weet iemand of dit mogelijk is?

Verder zit in die kast nu een 350W voeding die waarschijnlijk niet echt zuinig is :X, zeker bij deze lage vermogens, en bovendien met een niet al te stille fan. Wat voor voedingen zouden geschikt zijn voor zo'n systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 13:57
Antec Earthwatts 380 ofzo, hebben sowieso een 80+ rating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al enige tijd bezig GoT uit te pluizen over informatie over htpc's, en ik denk dat ik over de meeste dingen wel duidelijkheid heb. Mijn plan is namelijk om binnenkort zelf zo'n htpc te bestellen, en om deze als muziek en videobibliotheek, downloadbak, en wellicht radiotuner te gaan gebruiken. Tv-functionaliteit is voor mij niet belangrijk, want zo vaak kijk ik geen tv, en bovendien ben ik blij dat ik eindelijk van UPC af ben en lijkt me digitaal opnemen van digitenne een beetje onzin.

De setup van mijn systeem zal grotendeels hetzelfde zijn als de bestbuy van mei 2008, al sta ik open voor elke suggestie voor onderdelen die ondertussen nieuwer en beter zijn. De kast die ik op het oog heb is de thermaltake DH101 (http://www.thermaltake.co...sktop/dh101/vf7001bns.asp), omdat ik die veel mooier vind dan de antec.

De belangrijkste functionaliteit in mijn systeem is de audioweergave, en dat brengt me ook meteen bij mijn eerste vraag. Ik heb een oude, maar goede, Denon stereoversterker met ditto speakers, waar ik niet van af wil. Op deze versterker zit geen digitale ingang,dus ik ben afhankelijk van de DAC die in de chipset van het moederbord (Gigabyte GA-MA78GM-S2H ) zit. Heb al vaak gelezen dat de verschillen tussen een dedicated geluidskaart en die chipset vrijwel verwaarloosbaar zijn, maar ik vraag me af of dat ook geldt in mijn situatie. En zo niet, wat dan de beste manier is om een zo zuiver mogelijk geluid te krijgen?

Ik ben het gek genoeg nog nergens tegengekomen in de htpc-topics, maar het is echt een aanrader om de ipod touch of iphone te gebruiken als interface. Zolang Itunes open staat, kun je dan namelijk via wifi met je iphone (en remote app) vanaf elke positie je hele bibliotheek doorbladeren, playlists instellen en je geluidsniveau aanpassen, en dat werkt echt vele malen beter dan een simpele remote. Wat hiervoor wel vereist is, is Wifi, maar ik ben er nog niet achter of dat op het beoogde moederbord zit. Anders prik ik er nog een wifi kaartje bij.

Als iemand me kan vertellen of ik een geluidskaart (en zo ja, wat voor een) nodig heb, of hoe ik anders het geluid zo mooi mogelijk kan krijgen, ben ik daar erg blij mee. Als ik alles besteld heb en werkend heb gekregen schrijf ik wel een recensie ter lering ende vermaeck. Alvast bedankt!

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 13:57
maxjuh schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:02:
Ik ga toch maar niet voor de 780g van ATI ivm met driver support. Of dit moet binnenkort nog goed opgelost worden. Kwam nog een andere interessante IGP tegen, de Nvidia 8200.

Heeft iemand ervaring met de 8200?
Heb er geen ervaring mee maar was eerst van plan om een htpc te maken met een 8200 mobo, na verder onderzoek ben ik toch maar van dat idee afgestapt.
Mobo's gebaseerd op de 8200 chip missen over het algemeen functies zoals eSata en firewire. En vooral firewire kan handig zijn als je een floppydtv neemtvoor digitale tv.

Daarom is mijn oog nu gevallen op een met de 8300 chipset uitgerust mobo de Asus M3N78-EM die deze functies wel heeft.
Enigste nadeel, hij is nog nergens te koop. Al beginnen verschillende shops dit mobo nu in het assortiment op te nemen met een levertijd van 2 weken.

• maxjuh
Gelukkig zie ik dat niet echt als een nadeel. Wacht zo wie zo nog even de ontwikkeling van de ATI drivers af maar de 8300 ziet er ook erg interessant uit.

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Hi,

Weet iemand hoe ik het best dit setje aan kan sluiten?

LG 50PG6000 (plasma)
http://nl.lge.com/product.../plasmatv_50pg6000.jhtml#

Gigabyte GA-MA78GM-S2H bordje
http://www.gigabyte.com.t...rview.aspx?ProductID=2758

LG HT762TZ (homecinema set)
http://nl.lge.com/product...ometheater_ht762tz.jhtml#

Ik weet dat je het hele setje in principe gelijk met een hdmi kabel (1.2a of hoger) op je tv aan moet sluiten voor een goede aansluiting.

Maar wat is de beste manier om die HTPC ertussen te krijgen qua aansluiting?
Kan ik bv die hdmi kabel aansluiten op de htpc en vanuit daar, dus HTPC dvi naar hdmi naar de tv of iets in die richting of heeft dat weinig nut.
Ik heb ook nog een component kabel dus die kan ik evt ook gebruiken.

Misschien dat iemand een goede aansluiting voor me in petto heeft het liefst allebei de LG apparaten op 1 afstandbediening werkend krijgen. (vandaar ook die HDMI 1.3 kabel)

Alvast bedankt voor het meedenken.

P.S setje komt 1 dezer dagen binnen

• neo_ned
  • Laatst online: 06-04 23:27
Kan iemand mij helpen met mijn probleem :'( ?

Ik heb op advies van een aantal posters een nieuwe moederbord + processor aangeschaft. Dit is de ASUS M3A78-EHM HDMI geworden (dit vooral op de 780G chip). Samen met Kingston 800 geheugen en mijn processor een BE-2350 een goede keuze dacht ik zo. Helaas liet de performance op het gebied van vooral HD/Blu-ray te wensen over. Het gaat wel maar schokt toch nog wel erg.

Na veel lezen en vooral proberen toch maar de knip open getrokken en een AMD 6000+ processor aangeschaft. Bios update en gaan dacht ik... Helaas niet dus..

Op het moment dat ik de 6000+ er in doe, stopt mijn FloppyDTV kaart accuut met werken en geeft Windows de melding dat Mediaplayer Network sharing en de Digitale decoder niet meer werken. Eerste gedachte was dat het een voeding probleem was maar na een nieuwe 500W voeding blijf ik het probleem houden.

De FloppyDTV kaart staat aangesloten op een ICIDU PCI Combo Card omdat het moederbord uit zichzelf geen Firewire ondersteund en dit nodig is voor mijn FloppyDTV kaart. Firewire wordt gevoed door de voeding zelf.

Kan iemand mij helpen met dit probleem. Ik verwacht dat ik ergens een BIOS instelling niet goed heb ingevuld ofzo maar ik kom er echt niet meer uit. Alvast bedankt voor het lezen en meedenken.

Mijn Config:
Processor AMD Athlon X2 6000+
Moederbord Asus M3A78-EHM HDMI
Cpu-koeler AMD (meegeleverd met processor)
Werkgeheugen DDR2-800
Afstandsbediening MS Media Center Remote & Receiver

Software:
Win Vista Home Premium 32Bit
PowerDVD Ultra 7.x

• jingaling
En als je de drivers van de floppydtv even opnieuw installeerd lukt het dan en heb je ook die nieuwste firmware van de floppydtv.

Succes

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:02

Sherlock

No Shit

Draait het wel goed als je de FloppyDTV kaart los haalt?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Ramon
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:15:
...

De belangrijkste functionaliteit in mijn systeem is de audioweergave, en dat brengt me ook meteen bij mijn eerste vraag. Ik heb een oude, maar goede, Denon stereoversterker met ditto speakers, waar ik niet van af wil. Op deze versterker zit geen digitale ingang,dus ik ben afhankelijk van de DAC die in de chipset van het moederbord (Gigabyte GA-MA78GM-S2H ) zit. Heb al vaak gelezen dat de verschillen tussen een dedicated geluidskaart en die chipset vrijwel verwaarloosbaar zijn, maar ik vraag me af of dat ook geldt in mijn situatie. En zo niet, wat dan de beste manier is om een zo zuiver mogelijk geluid te krijgen?

...

Als iemand me kan vertellen of ik een geluidskaart (en zo ja, wat voor een) nodig heb, of hoe ik anders het geluid zo mooi mogelijk kan krijgen, ben ik daar erg blij mee. Als ik alles besteld heb en werkend heb gekregen schrijf ik wel een recensie ter lering ende vermaeck. Alvast bedankt!
Of er verschil zit tussen de analoge geluidsweergave van een onboard geluidskaart en een losse hangt natuurlijk af met welke losse je het vergelijkt. Ik kan zelf bijvoorbeeld vergelijken tussen een realtek op een MSI965 mobo en een M-audio Audiophile en het geluid van de onboard kan je het beste omschrijven als 'populair' (veel bass, weinig detail maar wel 'kraakhelder') en ik persoonlijk hou meer van warm geluid en veel detail dus die M-audio beviel mij persoonlijk beter.

Je zou eerst je onboard geluidskaart kunnen proberen maar als je merkt dat je niet tevreden bent een losse geluidskaart kopen. Welke geluidskaart je dan zou kunnen kopen is dan wel weer een andere discussie eigenlijk voor een ander topic. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Ramon op 14-08-2008 12:55 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Ramon
jingaling schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:01:
Hi,

Weet iemand hoe ik het best dit setje aan kan sluiten?

LG 50PG6000 (plasma)
http://nl.lge.com/product.../plasmatv_50pg6000.jhtml#

Gigabyte GA-MA78GM-S2H bordje
http://www.gigabyte.com.t...rview.aspx?ProductID=2758

LG HT762TZ (homecinema set)
http://nl.lge.com/product...ometheater_ht762tz.jhtml#

Ik weet dat je het hele setje in principe gelijk met een hdmi kabel (1.2a of hoger) op je tv aan moet sluiten voor een goede aansluiting.

Maar wat is de beste manier om die HTPC ertussen te krijgen qua aansluiting?
Kan ik bv die hdmi kabel aansluiten op de htpc en vanuit daar, dus HTPC dvi naar hdmi naar de tv of iets in die richting of heeft dat weinig nut.
Ik heb ook nog een component kabel dus die kan ik evt ook gebruiken.

Misschien dat iemand een goede aansluiting voor me in petto heeft het liefst allebei de LG apparaten op 1 afstandbediening werkend krijgen. (vandaar ook die HDMI 1.3 kabel)

Alvast bedankt voor het meedenken.

P.S setje komt 1 dezer dagen binnen
Ik neem aan dat die home cinema set 1 (of meerdere) HDMI ingangen heeft en 1 HDMI uitgang? Je sluit dan toch gewoon je HTPC op je home cinema set aan en die sluit je weer op je tv aan.

• neo_ned
  • Laatst online: 06-04 23:27
Sherlock schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:24:
Draait het wel goed als je de FloppyDTV kaart los haalt?
Nee dan werkt het ook niet echt top. Ik blijf de fout van de networksharing krijgen. Ik heb net ergens gelezen dat mijn 125W processor waarschijnlijk het probleem is.. SH**

• jingaling
Ramon schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:06:
[...]

Ik neem aan dat die home cinema set 1 (of meerdere) HDMI ingangen heeft en 1 HDMI uitgang? Je sluit dan toch gewoon je HTPC op je home cinema set aan en die sluit je weer op je tv aan.
Nee hij heeft alleen 1 HDMI uitgang anders kon ik hem wel doorlussen.
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/863792.html

• Ramon
jingaling schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:57:
[...]

Nee hij heeft alleen 1 HDMI uitgang anders kon ik hem wel doorlussen.
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/863792.html
Dan lijkt het me dat je het geluid optisch naar je home cinema set moet sturen en het beeld via hdmi naar je tv.

Verwijderd

Ramon schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:55:
[...]

Of er verschil zit tussen de analoge geluidsweergave van een onboard geluidskaart en een losse hangt natuurlijk af met welke losse je het vergelijkt. Ik kan zelf bijvoorbeeld vergelijken tussen een realtek op een MSI965 mobo en een M-audio Audiophile en het geluid van de onboard kan je het beste omschrijven als 'populair' (veel bass, weinig detail maar wel 'kraakhelder') en ik persoonlijk hou meer van warm geluid en veel detail dus die M-audio beviel mij persoonlijk beter.

Je zou eerst je onboard geluidskaart kunnen proberen maar als je merkt dat je niet tevreden bent een losse geluidskaart kopen. Welke geluidskaart je dan zou kunnen kopen is dan wel weer een andere discussie eigenlijk voor een ander topic. ;)

Verwijderd

dank voor je reactie! Denk dat ik dat inderdaad ga proberen. Een andere optie die ik serieus overweeg is om er een goede tweedehands DAC tussen te zetten, zodat ik die het zware werk laat doen, en ik met een mooie interlink tussen DAC en versterker alsnog goed geluid krijg. Denk dat dat uiteindelijk de beste oplossing is, al is het altijd lastig te voorspellen (en betekent het wel dat er weer een nieuw apparaat tussen zit, terwijl ik eigenlijk alles in een wou hebben).. grrrr.

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
neo_ned schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:13:
Ik heb op advies van een aantal posters een nieuwe moederbord + processor aangeschaft. Dit is de ASUS M3A78-EHM HDMI geworden (dit vooral op de 780G chip). Samen met Kingston 800 geheugen en mijn processor een BE-2350 een goede keuze dacht ik zo. Helaas liet de performance op het gebied van vooral HD/Blu-ray te wensen over. Het gaat wel maar schokt toch nog wel erg.
Erg vreemd, maar heb geen idee wat de oorzaak kan zijn. Over die combo staan een hoop positieve verhalen op internet. Ook afspelen van HD-content zou goed moeten gaan. Mischien kun je eens switchen tussen Vista en XP om te kijken of het een software-probleem is. Verder kun je ook nog proberen om de IGP een groter gedeelte van het werkgeheugen toe te wijzen in de BIOS.

• jingaling
Ramon schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:48:
[...]

Dan lijkt het me dat je het geluid optisch naar je home cinema set moet sturen en het beeld via hdmi naar je tv.
Bedoel je met beeld hdmi kabel vanuit de cinema set naar HTPC en dan via dvi naar hdmi naar de tv of
vanuit de cinema set rechtstreeks hdmi naar de tv?

• Ramon
Nee wat je afaik doet is op je HTPC neem je een HDMI kabel die stop je direct in je tv, dit voor het beeld. Dan neem je vanaf je HTPC een SPDIF kabel en die stop je in je home cinema set (=geluid).

Dan heb je beeld en geluid vanaf je htpc.
Omdat die home cinema ook een dvd speler heeft moet je daar ook nog beeld van op je tv krijgen. Hiervoor stop je simpelweg nog een HDMI kabel vanaf je home cinema set in je TV.

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
El Cid schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:24:
[...]

Erg vreemd, maar heb geen idee wat de oorzaak kan zijn. Over die combo staan een hoop positieve verhalen op internet. Ook afspelen van HD-content zou goed moeten gaan. Mischien kun je eens switchen tussen Vista en XP om te kijken of het een software-probleem is. Verder kun je ook nog proberen om de IGP een groter gedeelte van het werkgeheugen toe te wijzen in de BIOS.
Klinkt niet echt vreemd in mijn oren, teminste, niet als ik denk wat het is.
Speel je echte HD-schijfjes af? of gaat het hier om rips die geheel op de pc staan. Mochten het echte blueray schijfjes zijn zal het vrijwel zeker aan je software liggen (PowerDVD proberen helpt dan denk ik al heel veel) 720p Materiaal zou hoe dan ook geen probleem moeten zijn voor je pc, probeer die eens af te spelen, als dat niet vloeiend lukt dan weet je eigelijk wel zeker dat het een software (lees: codec) probleem zal zijn.

Ik heb het hier dan alleen puur over dat vloeiend afspelen, niet over die andere problemen die je momenteel ondervind.

[ Voor 5% gewijzigd door Only op 14-08-2008 17:45 ]

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Verwijderd

Mijn HT pctje is nogal bescheiden tegenover deze setups allemaal, maar het draait wel mooi 720p af zonder problemen :) (intel celeron 1.2ghz, passief gekoeld) (en aangezien mn beamer niet hoger gaat dan dat is het ook niet echt een probleem :)

• jingaling
Ramon schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:30:
Nee wat je afaik doet is op je HTPC neem je een HDMI kabel die stop je direct in je tv, dit voor het beeld. Dan neem je vanaf je HTPC een SPDIF kabel en die stop je in je home cinema set (=geluid).

Dan heb je beeld en geluid vanaf je htpc.
Omdat die home cinema ook een dvd speler heeft moet je daar ook nog beeld van op je tv krijgen. Hiervoor stop je simpelweg nog een HDMI kabel vanaf je home cinema set in je TV.
Ik was van plan om vanuit htpc via dvi naar hdmi naar tv te gaan en dan home cinema hdmi naar hdmi tv en dan optisch van home cinema naar htpc voor geluid.
Ik kan dan ook de wii met component aansluiten op de component aansluiting van de home cinema.

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Weet iemand waar je de Antec Fusion V2 op voorraad kan kopen?? Ik heb het idee dat Antec de productie ervan stopzet...

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:42
Nee, je htpc sluit je via hdmi aan op je tv voor beeld, en met een optische kabel op je geluidsetje voor... geluid.
jingaling schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:17:
[...]

Bedoel je met beeld hdmi kabel vanuit de cinema set naar HTPC en dan via dvi naar hdmi naar de tv of
vanuit de cinema set rechtstreeks hdmi naar de tv?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:09
Blue_Fear schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 18:19:
Weet iemand waar je de Antec Fusion V2 op voorraad kan kopen?? Ik heb het idee dat Antec de productie ervan stopzet...
Kan kloppen, ik heb ze overal in backorder staan. Maar bij antec zelf zijn ze van de site verdwenen.... Hopelijk hebben ze ergens nog wat stock staan, want een alternatief bieden ze niet echt. (zowiezo vreemd dat ze hem stoppen)

• Sick Nick
  • Laatst online: 16:48

Sick Nick

Drop the top!

Tja, als je perse die volumeknop en dat schermpje wilt hebben zal je er ergens een moeten vinden. Ik heb zelf een Antec NSK2400, da's bijna hetzelfde maar voor minder geld:

Afbeeldingslocatie: http://www.gizmobyte.com/product-images/Case/malabs/Antec%20-%20NSK2400lg.jpg

Daarin een asus P5E-VM moederbordje vanwege de onboard hdmi, daarop 2x2GB ram, een core2duo P7200 (2x2.53 ghz wolfdale) en als opslag een 750GB samsung spinpoint F1. Meer zit er niet in, meer heb ik niet nodig :) Alles draait perfect en soepel, lekker wat opslagruimte en een mooie kast. Alles bij elkaar voor nog geen 500 euro inclusief een trust mediatoetsenbord (ingebouwde trackball). Via HDMI naar de tv en vanaf daar een digitaal audiosignaal naar de versterker voor dobly digital/dts enzo (oudere yamaha versterker, toen bestond hdmi nog niet :p wel coaxiaal en optisch digitaal).

Afbeeldingslocatie: http://www.trust.com/_images/products/300/14909.jpg

• ronaldlokers
dominator schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:54:
[...]

Kan kloppen, ik heb ze overal in backorder staan. Maar bij antec zelf zijn ze van de site verdwenen.... Hopelijk hebben ze ergens nog wat stock staan, want een alternatief bieden ze niet echt. (zowiezo vreemd dat ze hem stoppen)
Ik zie hem hier nog staan hoor op de site van antec als "fusion 430"... Hij staat alleen wel verstopt onder "Media Components" ipv bij "enclosures"

http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=08742
http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=08740

• Rensh
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 21:41
V33r schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:47:
Mijn HTPC is besteld:
GigaByte GA-MA78GM-S2H
AOpen Blu-Ray Black

Ik heb een Sony 40W4000 met ingebouwde HD tuner en gebruik de HTPC dus alleen als videorecorder dus heb geen twee Floppy's nodig. Maar mijn vraag is kan ik de cpu-fan van de Ninja Mini uitzetten of niet monteren met mijn specs zonder hitte problemen?
Grappig. Ik heb dezelfde TV :) en zit te denken aan een HTPC met vrijwel dezelfde inhoud. Alleen geen BLueray maar DVDbrander en 2 x HD ((2x500 Gb) het schijnt dat als je TV wilt kunnen opnemen en bv ook nog eens gelijk een opgeslagen film wilt bekijken je beter 2xHD kunt hebben).

Vanwaar de Athlon processor en niet de 4850E? Deze verbruikt minder vermogen (45 w) en zou ook 1080 moeten kunnen spelen icm dit moederbord toch? Minder warmte = minder koeling = minder herrie.

Waar heb je bestelt? Bij Salland? Wat ga je gebruiken als afstandsbediening en toetsenbord?

Vostro1000 en Dimension9150

• Only
  • Niet online
Sick Nick schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 20:03:
Tja, als je perse die volumeknop en dat schermpje wilt hebben zal je er ergens een moeten vinden. Ik heb zelf een Antec NSK2400, da's bijna hetzelfde maar voor minder geld:
Het is is van binnen verder misschien hetzelfde, maar zoals je al zegt, je mist het schermpje, de volumeknop, en misschien nog wel belangrijker: je kan er geen mooi geheel van maken als je een dvd drive er stopt, dit moet je dan zelf gaan beknutselen aangezien je geen plaatje voor je dvd drive hebt (ziet er niet zo uit), ik moet nog steeds dat zilvere plaatje keer bewerken om ervoor te zetten.
Ik heb ook de NSK2400, en ik ben er erg blij mee, maar achteraf gezien had ik toch liever de Fusion V2 gehad. Maar goed, ik kan het wel begrijpen als je deze in een dicht kastje hebt staan, maar anders.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:09
ronaldlokers schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 21:12:
[...]

Ik zie hem hier nog staan hoor op de site van antec als "fusion 430"... Hij staat alleen wel verstopt onder "Media Components" ipv bij "enclosures"

http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=08742
http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=08740
Verhip je hebt gelijk. Najah, hopen dat antec ze nog uitleverd in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 16:48

Sick Nick

Drop the top!

Only schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 21:50:
[...]

Het is is van binnen verder misschien hetzelfde, maar zoals je al zegt, je mist het schermpje, de volumeknop, en misschien nog wel belangrijker: je kan er geen mooi geheel van maken als je een dvd drive er stopt, dit moet je dan zelf gaan beknutselen aangezien je geen plaatje voor je dvd drive hebt (ziet er niet zo uit), ik moet nog steeds dat zilvere plaatje keer bewerken om ervoor te zetten.
Ik heb ook de NSK2400, en ik ben er erg blij mee, maar achteraf gezien had ik toch liever de Fusion V2 gehad. Maar goed, ik kan het wel begrijpen als je deze in een dicht kastje hebt staan, maar anders.
Bij mij staat ie in de tvmeubel achter melkglazen deurtjes. Dus je ziet m wel door de deurtjes heen, m'n versterker en digitale tv tuner/harddisk recorder zijn dezelfde kleur dus ziet er mooi uit als 1 geheel. Ook met het glazen deurtje open geschoven ziet het er nog netjes uit. Ik heb er zelf geen dvd-drive in zitten, zou niet weten waar ik m voor nodig heb. HD content is gedownload, zelfde verhaal voor SD/DVD content. Een video_ts map is prima af te spelen en als ik een dvd wil spelen stop ik hem wel in m'n losse dvd speler. Die is ook via hdmi verbonden en de upscaler daarin doet het ook erg goed.

Maar als je in je mediapc een dvd/bluray speler wilt dan moet je inderdaad of een zilveren frontje hebben of zelfs iets regelen met deze kast. Daar heb je helemaal gelijk in. Dan is de fusion wel makkelijker, da's gewoon kant en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 15:55
Rensh schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 21:42:
[...]

Grappig. Ik heb dezelfde TV :) en zit te denken aan een HTPC met vrijwel dezelfde inhoud. Alleen geen BLueray maar DVDbrander en 2 x HD ((2x500 Gb) het schijnt dat als je TV wilt kunnen opnemen en bv ook nog eens gelijk een opgeslagen film wilt bekijken je beter 2xHD kunt hebben).

Vanwaar de Athlon processor en niet de 4850E? Deze verbruikt minder vermogen (45 w) en zou ook 1080 moeten kunnen spelen icm dit moederbord toch? Minder warmte = minder koeling = minder herrie.

Waar heb je bestelt? Bij Salland? Wat ga je gebruiken als afstandsbediening en toetsenbord?
Ik heb al precies dezelfde setup alleen de voorloper van het gigabyte bord met de 690 chipset en gewoon een dvd brander.
Draait eigenlijk gewoon super (scythe mini ninja passief :P ) .

Laat nou mijn moeder een nieuw pc'tje nodig hebben :P

De WHS in huis krijgt dus het gigabyte 690 bord (is nu de asus m2a vm hdmi)
De asus gaat naar mijn moeder en de media center krijgt het nieuwe gigabyte bord :*)
Wordt wel weer een weekendje klussen (WHS is gevult met 2Tb aan hd's.....) maarja :9

Had ook de 4850E besteld omdat ik dacht dat deze een hogere kloksnelheid had dan mijn 5200+ (2.7 Ghz) maar dat is dus niet zo 8)7
Twijfel nu om de 4850E erin te zetten of de 5200+ erin te laten al is deze 65W ipv 45W

Ook heb ik gelezen dat je voor dit bord beter een phenom kan gebruiken ivm post processing, iemand een idee wat het voordeel hiervan is. Zie namelijk weinig configuraties voorbij komen met dit bord samen met een phenom proc!

[ Voor 12% gewijzigd door rsvmark op 15-08-2008 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 15:55
V33r schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:47:
Mijn HTPC is besteld:
GigaByte GA-MA78GM-S2H
AOpen Blu-Ray Black

Hierboven staat je antwoord :P
JA dus!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik straks 2 floppydtv kaarten heb zal ik deze ook moeten bedienen. wat voor afstandbediening/oplossing gebruiken jullie hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:23
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:52:
Mijn HT pctje is nogal bescheiden tegenover deze setups allemaal, maar het draait wel mooi 720p af zonder problemen :) (intel celeron 1.2ghz, passief gekoeld) (en aangezien mn beamer niet hoger gaat dan dat is het ook niet echt een probleem :)
Hoe de .... krijg je dat voor elkaar? Heb een dualcore laptop, 1.8ghz met 2gb geheugen en krijg hd niet vloeiend. Vooral die intro van earth slaat nergens op bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Die Earth is 1080p he, dus daar is verschil 1 al. Ik ben ook wel benieuwd naar hoe die het verder doet met 720p, en met welke bitrate ze dan ook zijn die die afspeelt. Mijn oude pc kon namelijk maar net 720p aan met de juiste codecs en dat was op een AMD 2100+ (1,73 Ghz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 23:46

Q-bone

Dusss...

Kan een 780G met x2 5000+ gevoed worden met een picopsu 120watt? of moet ik een 4450e of 4850e nemen?

En zit er zeg maar speedstep van amd op die processoren?

[ Voor 27% gewijzigd door Q-bone op 16-08-2008 10:51 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als iemand nu nog een HTPC samen gaat stellen en hij/zij heeft de keus tussen een 780G bord of de nieuwere 790GX chipset? Zit er veel verschil tussen een HD3200 of HD3300 qua prestaties?

daarnaast vroeg ik me af wat de verschillen zijn tussen de 3 780G bordjes:

GA-MA78G-DS3H
GA-MA78GM-S2H
GA-MA78GPM-DS2H

zit er een merkbaar verschil tussen?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 19:19:
daarnaast vroeg ik me af wat de verschillen zijn tussen de 3 780G bordjes:

GA-MA78G-DS3H
GA-MA78GM-S2H
GA-MA78GPM-DS2H

zit er een merkbaar verschil tussen?
DS2H heeft 128 Mb geïntegreerd videogeheugen ("SidePort"). Je kan vervolgens het moederbord instrueren om alleen dit geheugen te gebruiken, alleen een deel van het systeemgeheugen te gebruiken, of beide te gebruiken als videogeheugen. De S2H heeft dit niet.

Gigabyte heeft geen DS3H bord. Wel een DS4H bord gebaseerd op de 790GX chipset, en een DS3 bord gebaseerd op de 770 chipset.

Wellicht is het slim om voortaan zelf eens op de Gigabyte site te kijken waar je de verschillen eenvoudig kan terugvinden. Heb ik immers ook gedaan.

[ Voor 14% gewijzigd door mindcrash op 16-08-2008 19:45 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindcrash schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 19:41:
[...]

DS2H heeft 128 Mb geïntegreerd videogeheugen ("SidePort"). Je kan vervolgens het moederbord instrueren om alleen dit geheugen te gebruiken, alleen een deel van het systeemgeheugen te gebruiken, of beide te gebruiken als videogeheugen. De S2H heeft dit niet.

Gigabyte heeft geen DS3H bord. Wel een DS4H bord gebaseerd op de 790GX chipset, en een DS3 bord gebaseerd op de 770 chipset.

Wellicht is het slim om voortaan zelf eens op de Gigabyte site te kijken waar je de verschillen eenvoudig kan terugvinden. Heb ik immers ook gedaan.
heb ik ook gedaan. alleen zeggen mij alle specs niet zoveel. dus vandaar dat ik de vraag alsnog hier stel.
en volgens de site hebben ze dus wel een Ds3H bord. anders had ik de vraag niet gesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmRuLeZ
  • Laatst online: 31-07 17:52
Ik ben van plan m'n eigen HTPC samen te stellen. Het zal ongeveer gelijk zijn aan de uitkomst van de BBQ Mei.

Ik heb alleen nog een aantal vragen:
1. UPC digitale tv gaat niet werken icm FloppyDTV, correct?
2. Zijn er nog problemen met het LCD van Antec Fusion Black?
3. Deze HTPC dient ook mijn Panasonic DVD\HDrecorder te vervangen. Kan ik mijn HTPC zo inrichten dat deze uit slaapstand / standby gaat zodra er een programma opgenomen dient te worden? Ik maak me anders een beetje zorgen om de energie kosten.. (gevonden: MediaCenter StandbyTool)
4. Wat zijn de verschillen tussen Linux MCE, Mythbuntu? Makkelijk te configureren voor iemand die Ubuntu heeft draaien (met compiz etc.)? Klein beetje linux evaring heb ik wel.
5. Wat zijn de verschillen tussen MCE en Mediaportal (voor -en nadelen)?
6. Wat ik ook belangrijk vind is dat de HTPC te besturen is dmv de telefoon mbv Bleutooth. BRC vind ik bijvoorbeeld een mooi programma. Wat zijn de mogelijkheden?

Veelal inrichtings vragen waar je pas achter komt zodra je begint met installen.

[ Voor 5% gewijzigd door AmRuLeZ op 16-08-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 12:36

zAo

GPLv2 Fanboy

AmRuLeZ schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 19:52:

4. Wat zijn de verschillen tussen Linux MCE, Mythbuntu? Makkelijk te configureren voor iemand die Ubuntu heeft draaien (met compiz etc.)? Klein beetje linux evaring heb ik wel.
5. Wat zijn de verschillen tussen MCE en Mediaportal (voor -en nadelen)?
4. FAQ: 1.4 I've heard LinuxMCE is just a bunch of projects merged together. Is that true? What is special about LinuxMCE? Persoonlijk vind ik MythTV niet erg makkelijk te configgen, met LinMCE heb ik geen ervaring.
5. Mediaportal is een opensource project en heeft veel meer mogelijkheden/plugins e.d. Let wel dat Mediaportal een .NET applicatie is en dus soms wat 'log/sloom' aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmRuLeZ
  • Laatst online: 31-07 17:52
zAo schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 11:54:
[...]

4. FAQ: 1.4 I've heard LinuxMCE is just a bunch of projects merged together. Is that true? What is special about LinuxMCE? Persoonlijk vind ik MythTV niet erg makkelijk te configgen, met LinMCE heb ik geen ervaring.
5. Mediaportal is een opensource project en heeft veel meer mogelijkheden/plugins e.d. Let wel dat Mediaportal een .NET applicatie is en dus soms wat 'log/sloom' aanvoelt.
Bedankt voor je reactie. Ik zal de bron uit punt 4 doorlezen. En wat betreft mediaportal, ik had mediaportal laatst op m'n laptop geinstalleerd, en het voelde inderdaad sloom aan. Ik dacht dat het aan de specs van m'n laptop lag, maar het is dus inderdaad wat traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 23:46

Q-bone

Dusss...

Vraagje over een 780G bord... Graag zou ik een 780 bord willen aansluiten op mijn (nu nog oude tv) Hoe kan dit? de tv heeft scart en svideo... Hoe kan ik nu beeld krijgen?

Zelf zat ik te denken aan een tv kaart met een s-video out, maar die kan ik eigenlijk niet vinden en al helemaal niet low profile zoals ik moet hebben...

Iemand nog ideeen?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Q-bone schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:17:
Vraagje over een 780G bord... Graag zou ik een 780 bord willen aansluiten op mijn (nu nog oude tv) Hoe kan dit? de tv heeft scart en svideo... Hoe kan ik nu beeld krijgen?

Zelf zat ik te denken aan een tv kaart met een s-video out, maar die kan ik eigenlijk niet vinden en al helemaal niet low profile zoals ik moet hebben...

Iemand nog ideeen?
Als je kan en wil solderen is dit misschien een optie. Een beetje tweaken oké, maar ik waag me er niet aan :/

Dan heb je dit nog maar dat schijnt niet zo goed te werken.

imo is een htpc niet compleet zonder hdtv.... Ik heb zelf ook beide nog niet dus ik ga 2 aankopen tegelijk doen :9~

Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.