Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:44

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 17:42:
[...]

Wat gebruik je als IR receiver?
Ik gebruik de IR receiver van de MCE remote, als remote zelf gebruik ik een Logitech Harmony 525.
Michel242186 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 17:56:
[...]

Als je Mediaportal wil gaan draaien spit het mediaportal topic eens door zou ik zeggen...en zo'n lijstje posten met wat je wil gaan kopen kan echt niet meer hier op tweakers.... |:(
Volgens mij stelde ik een vraag die niet direct gerelateerd is aan Mediaportal. Daarnaast was de rest van mijn post toch behoorlijk relevant voor een HTPC project, iets wat je van jouw post weer niet direct kan zeggen. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

Ik wil ook een HTPC kopen, maar dat heeft geen zin voordat ik een LCD-TV heb die minstens 720p maar liever nog 1080p aankan. Nog even sparen dus.

Op het moment dat ik mijn TV heb kan ik dan kijken welke HTPC ik neem, dat is prijstechnisch het slimst. Wel fijn om te weten dat ik met 300-350 euro klaar ben daarmee.

Ik heb al wel (2e hands) een reciever gekocht met 5.1 boxen van Canton

Nu merk ik pas hoe beroerd het onboard geluid van mijn PC is. Beeld van mijn FX5200 is prima op mijn oude TV, maar het geluid is echt heel slecht, met veel ruis. mini-jack splitters helpen ook helemaal niet. Radio op 28 geeft hetzelfde volume als PC-geluid op 40.

Nu dacht ik er aan heel goedkoop een geluidskaartje te kopen met een S/PDIF optische uitgang.
Om de tijd te overbruggen.

Klopt het dan echt dat de kwaliteit van het kaartje er niet toe doet als je deze aansluit op de stereo, omdat die het geluid dan verwerkt? Dus je hebt dan geen ruis/volume verschil met radio? Of is het verstandig om iets duurders te kopen?

Als het wel uitmaakt, hoe presteert de Gigabyte GA-MA78GM-S2H dan met de S/PDIF?

EDIT: Al gevonden, beter moeten kijken... Op eventuele resampling van 44,1 naar 48 KHz na is het gewoon bit perfect, zonder ruis! :) Meteen bestellen!

[ Voor 10% gewijzigd door jmk op 27-07-2008 12:12 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 09:30

westergas

rikkie_pc

Ik ben op zoek naar mijn ideale behuizing waarin het design het eerste aan bod komt. De enige 2 kasten die ik echt mooi vind qua design zijn de Silverstone GD02 en de OrigenAE H6. Nu kan ik van de GD02 genoeg info vinden om te besluiten dat deze kast het niet gaan worden (optische drive hangt boven de CPU |:( ).

Van de H6 heb ik geen review kunnen vinden. Veel verder dan een korte forumpost kom ik niet tegen. Iemand ervaring met die kast of een link naar een review?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:49

Smarron

The bend

w3sTErGaS schreef op zondag 27 juli 2008 @ 12:01:
Ik ben op zoek naar mijn ideale behuizing waarin het design het eerste aan bod komt. De enige 2 kasten die ik echt mooi vind qua design zijn de Silverstone GD02 en de OrigenAE H6. Nu kan ik van de GD02 genoeg info vinden om te besluiten dat deze kast het niet gaan worden (optische drive hangt boven de CPU |:( ).

Van de H6 heb ik geen review kunnen vinden. Veel verder dan een korte forumpost kom ik niet tegen. Iemand ervaring met die kast of een link naar een review?
Werkelijk de allereerste link na een zoekopdracht in Google.

productreview: Origen AE H6 (mATX, Geen PSU, Zilver) review door mvds

En de rest van de Google resultaten.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Smarron schreef op zondag 27 juli 2008 @ 12:14:
[...]
Werkelijk de allereerste link na een zoekopdracht in Google.

productreview: Origen AE H6 (mATX, Geen PSU, Zilver) review door mvds

En de rest van de Google resultaten.
Hmz...die had ik ookal gevonden ja. No offence voor de reviewer maar dat is niet echt het soort review wat ik bedoel.

En ik snap dat er hier op GoT een hoop gevraagd wordt zonder dat men eerst zoekt maar als je de zoekresultaten bekijkt die je me geeft zie je dat die bijna allemaal naar online shoppies leiden en niet naar een product review.

Beetje nep om iemand zomaar te beschuldigen van niet (kunnen) zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

w3sTErGaS schreef op zondag 27 juli 2008 @ 13:26:
[...]

Hmz...die had ik ookal gevonden ja. No offence voor de reviewer maar dat is niet echt het soort review wat ik bedoel.

En ik snap dat er hier op GoT een hoop gevraagd wordt zonder dat men eerst zoekt maar als je de zoekresultaten bekijkt die je me geeft zie je dat die bijna allemaal naar online shoppies leiden en niet naar een product review.

Beetje nep om iemand zomaar te beschuldigen van niet (kunnen) zoeken.
Mja, je zegt zelf dat je er geen review van hebt kunnen vinden. Die van hierboven is dan geen hele uitgebreide, het is er toch 1. En die medetweaker zou jou dan alle vragen kunnen beantwoorden, of niet? Ik heb de inhoud even bekeken en vind hem logisch opgebouwd, dus het probleem met die Silverstone heb je in elk geval niet. Maar ik geef toe dat er vrij weinig over te vinden is als in professionele reviews. Maar gebruikersreviews zijn denk ik net zo belangrijk.

Maar wat zijn je eisen buiten design ? Wat wil je dan nog meer weten ? Op het htforum zitten ook gebruikers die deze behuizing hebben. Zij kunnen je er wellicht ook wat meer info over geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Smarron schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:59:
[...]

Maar wat zijn je eisen buiten design ? Wat wil je dan nog meer weten ? Op het htforum zitten ook gebruikers die deze behuizing hebben. Zij kunnen je er wellicht ook wat meer info over geven.
Er is in deze kast ruimte voor 2x60mm fans, dat zit me niet echt lekker. Die mini dingetjes maken geheid een hoop herrie. Ben benieuwd hoe de temps zijn als die op een laag toerental draaien of helemaal uit staan. Ook wil ik graag weten wat voor heatsink ik kwijt ga kunnen zonder tegen het dak of de optische drive aan te komen.
Verder zal het wel goed zitten met deze case.

HTforum was ik helemaal vergeten, ik ga daar ff neuzen. Thanks voor de tip 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 17:13
ReLight schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 18:31:
[...]

Ze zijn mooi idd, ik ben bijna klaar met mijn HFX mini, maar ik wil je wel waarschuwen dat dit niet kasten zijn die je (op)bouwen kan als je een beetje modden schuwt. Ikea instructies zijn A-klasse in vergelijking met deze "manuals", en onderdelen hebben soms wat overtuiging nodig...
Komen er ook foto's? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:27
Mijn HTPC is klaar. Vrijdag alle onderdelen opgehaald bij Alternate (gelukkig alles op voorraad) dus ik kon gelijk aan de slag.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P5E-VM HDMI€ 81,62€ 81,62
1Chieftec HE-02B€ 123,74€ 123,74
2Corsair CM2X2048-6400C5 2GB (1x 2GB) DDR2€ 36,50€ 73,-
1Intel Core 2 Duo E8400€ 129,-€ 129,-
1Lite-On LH-2B1S, 2x€ 169,-€ 169,-
1Logitech diNovo Edge€ 136,95€ 136,95
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 107,-€ 107,-
1Scythe Ninja Mini€ 28,31€ 28,31
ImporterenTotaal€ 848,62
Ik heb gekozen voor Intel. Ik heb totaal geen ervaring met AMD processoren. Niet dat dat het argument was om voor Intel te kiezen , maar ik heb gewoon veel goede dingen gelezen over dit moederbord met deze chipset.

Het in elkaar zetten van een eigen systeem was voor mij al weer even geleden. De laatste keer dat ik een PC in elkaar zette was het een Pentium 1 133 Mhz .. Maar desondanks is alles toch gelukt zonder al te veel grote problemen.

4 Dingen waar ik tegen aan liep :

1 : Ik kon met geen mogelijkheid het stekkertje vinden waar het LCD paneel op aangesloten moest worden. Ik bleek niet de enige want op het net waren nog meer vraagtekens. Later bleek dat ik er gewoon overheen had gekeken en was het erg simpel.

2 : Ik was bang dat de koeler NET niet in de kast zou passen , maar dit blijkt toch geen enkel probleem te zijn.

3 : Ik had wat problemen met Vista 64 Bit drivers van Asus , blijkbaar hadden ze een tijdje de verkeerde drivers online staan? Alle drivers die ik had gedownload voor Vista 64 Bit gaven een incompatible OS aan tijdens het installeren. Toen ik het later nogmaals opnieuw downloade werke alles wel goed. Weird.

4 : Na het in elkaar zetten van alle onderdelen kwam het moment Supreme.. een domper was het dan ook dat het systeem niet opstartte :P ... de fans draaide even en stopte weer. Toch het moederbord boekje er weer bij , en jawel hoor , de ATX stekker zat er niet in. Er stond ook netjes in de handleiding dat het systeem niet opstart als deze stekker er niet in zit.. (die had je vroegah niet ;))
Er zijn nog een aantal puntjes die ik nog op moet lossen :

De 2 case fans die in de kast zitten hebben d.m.v een schakelaar een statisch toerental. Je hoort ze bijna niet als ze op de laagste stand staan. Dit is voldoende voor de opstelling waar hij nu staat , maar als de HTPC dalijk op zijn definitieve plek komt te staan is er rondom wat minder koeling en zou hij een tandje hoger moeten , maar de praktijk zal het leren. Eventueel kan ik deze nog vervangen door toerental geregelde fans die via het MB worden aangestuurd.

De processor FAN die met de koeling is meegeleverd maakt wel een hoop lawaai. Ik heb van alles geprobeerd om deze zachter te laten draaien (software / bios) maar niets helpt. Probeer ik nu het onmogelijke?

De temperatuur van de processor schommelt tussen de 40 en 60 graden. Ik maak me er niet echt heel veel zorgen om , volgens mij is dit niet echt super warm voor een stressed processor?

Het installeren van Vista ging prima. Het systeem performt ook prima onder vista. De series 1 + 2 van Planet Earth van BBC draaien als een zonnetje en haarscherp. Wat een brilliante serie is dat toch. Geen haperingen gezien.

Wel is het zo dat ik in MediaCentre geen Mkv bestanden kan afspelen (ik heb hier nog niet echt naar gekeken verder) maar MediaPortal werkt prima.

Omdat mijn andere PC ook een gigabit netwerk kaart heeft heb ik een Gigabit switch gekocht. Deze ondersteunt Jumbo Frames en na het opschroeven van de packet size aan beide kanten kon ik met een snelheid van rond 47 / 55 megabyte per seconde de HD van de HTPC vullen.

De volgende puntjes staan nog open bij mij :

• CPU processor FAN speed variable krijgen (tips?)
• Het systeem testen met een Linux variant van Mediacenter-alike software
• Microsoft MCE control aanschaffen (vergeten....)
• Dreambox-plugin testen (Dreambox = sat receiver welke ik nog niet aandurfde te vervangen)

[ Voor 5% gewijzigd door om3ega op 28-07-2008 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 19:08
Ik zit eraan te denken om een HTPC inelkaar te zetten op basis van de Best Buy Guide. Probleem is nog de voeding. Zou het kwaad kunnen om een Silverstone ST30NF (fanless) buiten de kast te laten bungelen? Als hij in de kast zit dan zal de kast erg warm wordenen er dus weer extra fans nodig zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:23
Ik zit te denken om deze set te kopen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 5200+€ 59,80€ 59,80
1AOpen H450E€ 48,98€ 48,98
1Asus M3A78-EMH HDMI€ 52,03€ 52,03
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 4GB (2x 2GB) DDR2€ 57,63€ 57,63
1LG GGC-H20N-L€ 104,50€ 104,50
1Western Digital Caviar GP WD5000AACS, 500GB€ 53,07€ 53,07
ImporterenTotaal€ 376,01

Zou dat goed zijn voor het afspelen van HD 1080P x264, bluray en het bewerken van films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 11:56
Ik ben even in de war. Ik kom er echt niet aan uit en daarom heb ik jullie hulp nodig. Ik ben van plan om deze Origen te kopen. Nu wil ik mijn htpc gebruiken om vooral te gamen en films te zien (ik weet, gamen doe je op een high-end pc dat ik niet heb en wil niet een htpc en game pc kopen, dan beter een game htpc). Nu heb ik wat geresearch (gelukkig maar) en heb vele vragen kunnen oplossen behalve een paar.

1) Deze kast kan alleen maar mATX, is het verstandig om deze te gebruiken voor game-htpc (wil alleen een HD4850 of HD4870 erin steken) te bouwen of zou ik voor een kast gaan met ondersteuning van ATX

2) Indien de kast oke is, ik zie dat er alleen 2 X 60mm fan support is. Zou dit problemen veroorzaken i.v.m warmte? Natuurlijk ga ik een betere systeemkoeling plaatsen, maar de grootte maakt me zorgen in verband met de mogelijkheden.

3) Als laatste, welk mATX moederbord kan ik het best gebruiken voor een game HTPC. Ik heb eigenlijk niet zo'n verstand van moederborden. Alleen weet ik het dat het een Socket 775 moet zijn en de rest lijkt allemaal hetzelfde. Trouwens Ik ga er een C2D E8400 inplaatsen.

Het moet geen stille htpc zijn, voor mij stoort het niet zoveel die geluid.

Voor de geïntereseerde, ik kan aan 3 Origen H7 kasten krijgen (2 in het zilver en 1 in het zwart). Ze zijn 25 euro goedkoper dan de goedkoopste dat je op web kunt vinden. Moet wel snel iets laten weten als je het wilt kopen want vertrek binnen een dag of 2, 3 op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Mudi schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:08:
Voor de geïntereseerde, ik kan aan 3 Origen H7 kasten krijgen (2 in het zilver en 1 in het zwart). Ze zijn 25 euro goedkoper dan de goedkoopste dat je op web kunt vinden. Moet wel snel iets laten weten als je het wilt kopen want vertrek binnen een dag of 2, 3 op vakantie.
Misschien iets voor w3sTErGaS van hierboven. Hij wilde een H6, maar wellicht is de H7 ook zijn smaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Is het ook mogelijk dat dvd logo van de chieftec HE af te krijgen?
Vind het persoonlijk niet zo mooi als er een blueray speler ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil binnenkort een htpc bouwen, maar de meeste componenten lijken te warm te worden, en de meeste kasten die aan mijn criteria voldoen zijn te klein voor wat betere componenten.
mijn htpc moet goed gekoeld kunnen worden en stil zijn etc ook moet hij films opnemen en moeiteloos hd materiaal afspelen op een 42" full hd tv.

nu zat ik te denken, is het mogelijk om een laptop met hdmi uitgang te zoeken, uit elkaar slopen en samen met een pci tv-tuner in een mozart SX behuizing te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:03:
ik wil binnenkort een htpc bouwen, maar de meeste componenten lijken te warm te worden, en de meeste kasten die aan mijn criteria voldoen zijn te klein voor wat betere componenten.
mijn htpc moet goed gekoeld kunnen worden en stil zijn etc ook moet hij films opnemen en moeiteloos hd materiaal afspelen op een 42" full hd tv.

nu zat ik te denken, is het mogelijk om een laptop met hdmi uitgang te zoeken, uit elkaar slopen en samen met een pci tv-tuner in een mozart SX behuizing te zetten ?
Ik ben niet zeker of het zou lukken, maar ik weet wel dat het je dubbel zoveel zou kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm andere opties om een stille en goede htpc in een mozart SX in te bouwen ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:36

zAo

GPLv2 Fanboy

Als je een G45 moederbord neemt, er een E7200 opprikt en bijvoorbeeld een PicoPSU neemt, dan is het toch vrijwel onhoorbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Laatst online: 03-10 10:59
jeroen.ijmuiden schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:45:

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 376,01

Zou dat goed zijn voor het afspelen van HD 1080P x264, bluray en het bewerken van films?
Dit mag totaal geen problemen opleveren :)

De cpu is volgens mij alleen in staat al om 1080P vloeiend te kunnen afspelen (wel hogere belasting dan).

Voor zover ik het uit m'n hoofd nog weet kan die HD3200 op je mamaplank prima je cpu ontlasten. Weet alleen niet of dit ook met de open-source variant x264 is.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik met die PicoPSU dan een e7200 een g45 2gb ddr2 1066 geheugen een 500gb harddisk en 1 of 2 fans voeden ???

edit : ik kan trouwens nergens in de pricewatch een g45 moederbord vinden

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Wackoz schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:25:
[...]

Dit mag totaal geen problemen opleveren :)

De cpu is volgens mij alleen in staat al om 1080P vloeiend te kunnen afspelen (wel hogere belasting dan).

Voor zover ik het uit m'n hoofd nog weet kan die HD3200 op je mamaplank prima je cpu ontlasten. Weet alleen niet of dit ook met de open-source variant x264 is.
X264 kan ook, mits de rip aan een aantal voorwaarden voldoet. Zoek maar is naar mediaplayer classic homecinema edition DXVA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Smarron schreef op maandag 28 juli 2008 @ 13:48:
[...]
Misschien iets voor w3sTErGaS van hierboven. Hij wilde een H6, maar wellicht is de H7 ook zijn smaak!
Nope. Vanmiddag de H6 besteld. O+
Echt wijzer van het htforum werd ik trouwens niet. En om nou mensen te gaan spammen met PM's...niet mijn stijl.

Ik zal mijn bevindingen van deze kast binnenkort wel posten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:28:
kan ik met die PicoPSU dan een e7200 een g45 2gb ddr2 1066 geheugen een 500gb harddisk en 1 of 2 fans voeden ???

edit : ik kan trouwens nergens in de pricewatch een g45 moederbord vinden
jep perfect! Neem wel de 120W..

G45 chipset is pas nieuw en er zijn nog niet te veel mobo's op de markt. 'k Weet zelfs niet als deze al gelaunched is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
http://www.inter-tech.de/...euseiten/2008V_silber.htm ik heb zelf deze gespot en kost op duitse webshops ongeveer 130 euro, zit IMON VFD en afstandbediening bij. Ik vind hem er wel heel erg strak uitzien, alleen 50 cm diep is een beetje veel....

[ Voor 8% gewijzigd door duncanvdlinden op 29-07-2008 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 23:44:
[...]

jep perfect! Neem wel de 120W..

G45 chipset is pas nieuw en er zijn nog niet te veel mobo's op de markt. 'k Weet zelfs niet als deze al gelaunched is..
ok bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Nou, ben ook bezig met een nieuw HTPCtje, maar loop tegen een probleem aan.
- Huidige HTPC is echt aan vervanging toe en wel nu
- Heb nog geen LCD/Plasma scherm als TV, maar die komt er wel over een jaartje
- Nu nog een ouderwets log bakbeest als TV met Scart.

Hier mijn winkelwagentje bij 4Launch
4Launch Hardware installatie (assemblage) € 39.00
AMD Athlon 4850e 2.5GHz 1MB 45W AM2 Box € 63.00
Apacer Card Reader APAE1011 16-in-1 Intern 3,5" USB OEM (zwart) € 9.00
Gigabyte GA-MA78GM-S2H AMD 780G, SATA2 RAID, VGA € 70.00
Kingston 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 € 66.50
Samsung DVD-/+/RAM SH-S223F 22x/22x/12x Bulk (zwart) € 20.50
Samsung 640GB SATA300 16MB, HD642JJ € 62.50
Thermaltake HTPC Lanbox Lite mATX No PSU Sidepanel (zwart) € 55.
(de Hauppauge HVR 2200 verkopen ze niet, dus daarom staat hij er niet in :D )

Heb als moederbord keuze de Gigabyte GA-MA78GM-S2H, maar daar zit geen composite uit op. VGA (D-sub) naar composite schijnt een redelijk gedoe te zijn om zelf te maken of duur om te kopen.

Hoe dit slimste op te lossen:

Wel GA-MA78GM-S2H maar dan tijdelijk met losse videokaart met TV-out ?
Of een totaal ander moederbord (suggesties anyone) ?
Iets anders wat ik over het hoofd zie ?

[Update]
Net even wat research gedaan en een AM2 mobo met TV-out zit er niet in, behalve als ik terug ga naar een 690 chipset en dat wil ik eigenlijk niet.

Toch maar een losse videokaart tijdelijk dan ?
Zoiets dan maar ? Asus EAH3650 SILENT/HTDI/512M
http://www.asus.com/produ...105&l1=2&l2=8&l3=637&l4=0
[/Update]

[ Voor 11% gewijzigd door Righteye op 29-07-2008 10:36 ]

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

w3sTErGaS schreef op maandag 28 juli 2008 @ 19:05:
[...]

Nope. Vanmiddag de H6 besteld. O+
Echt wijzer van het htforum werd ik trouwens niet. En om nou mensen te gaan spammen met PM's...niet mijn stijl.

Ik zal mijn bevindingen van deze kast binnenkort wel posten :P
Net te laat, maar ik heb een H6 build gedaan, erg mooie kast...
Goede keus hoor vind ik!
zie mij topic hier voor uitgebreide build en install :)

[ Voor 5% gewijzigd door ThaClown op 29-07-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

FYI: Bij Komplett komen ze overmorgen binnen. (Link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05
Er staat bij mediaportal/tvserver dat je met een aantal dvb-c kaarten wel tegelijk kan kijken/opnemen (dus ook in single seat setup), soms zelfs als er gecodeerd is, maar volgens mij moeten de datastreams wel op een bepaald spectrum zitten? Sommige zouden er zelfs tot 14 aankunnen, alleen heb ik nergens nog bevestiging van kunnen vinden. Iemand hier misschien? Het gaat mij vooral om die van technotrend, maar als het met een andere wel lukt ben ik al blij :)
info:
http://www.team-mediaportal.com/manual/TV-Server/tvcards
http://www.team-mediaportal.com/manual/TV-Server/listofcams
T

Mako4444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
duncanvdlinden schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:17:
Is het ook mogelijk dat dvd logo van de chieftec HE af te krijgen?
Vind het persoonlijk niet zo mooi als er een blueray speler ingaat.
Die Chieftec is toch van metaal? Klontje suiker (suikerklontje) en daarmee het logo er af 'schuren', werkte bij mijn metalen kast perfect! Alle lelijke logo's ed. er af. Ziet er eerst niet uit, je denkt; 'mijn hemel wat ben ik aan het doen, ik verneuk m'n hele kast', maar na een 3-tal suiker klontjes geschuurd te hebben, de suiker resten er af halen (evt. natte doek) is het resultaat er naar!!

Kan in beginsel op kunststof ook gewoon daar heb je iets meer kans op beschadiging van het kunststof zelf, dus iets minder fanatiek schuren en dus wat meer suikerklontjes nodig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Righteye schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 09:56:
.................

[Update]
Net even wat research gedaan en een AM2 mobo met TV-out zit er niet in, behalve als ik terug ga naar een 690 chipset en dat wil ik eigenlijk niet.

Toch maar een losse videokaart tijdelijk dan ?
Zoiets dan maar ? Asus EAH3650 SILENT/HTDI/512M
http://www.asus.com/produ...105&l1=2&l2=8&l3=637&l4=0
[/Update]
Waarom zo'n 'bonk' van een videokaart? Ik zou gewoon de goedkoopste uit de ATi Radeon HD3xxx Serie nemen die een tv-out heeft.

Persoonlijk zou ik voor de VGA-SCART(RGB) oplossing gaan, maar dat terzijde.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

kaajee schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 12:18:
[...]

Waarom zo'n 'bonk' van een videokaart? Ik zou gewoon de goedkoopste uit de ATi Radeon HD3xxx Serie nemen die een tv-out heeft.
Tja, kost paar tientjes meer en heb ik meteen een redelijke reserve kaart die ook nog eens mooi stil is.
kaajee schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 12:18:
[...]
Persoonlijk zou ik voor de VGA-SCART(RGB) oplossing gaan, maar dat terzijde.........
Ja, maar dat gaat toch een hoop centjes kosten of hoeft er niet omgezet te worden?
Dat ik het gewoon kan doen met een VGA female naar component video male van http://mcsnet.nl/.
Gaat vast niet....anders moet dus een omzetter gaan die ik maar effe gebruik en nog duurder is als een los kaartje ook.... Heb verder geen HD TV ofzo...dus kwalitietsverlies is niet zo'n punt.

[ Voor 37% gewijzigd door Righteye op 29-07-2008 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:23
jeroen.ijmuiden schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:45:

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 376,01

Ik zit er aan te denken om de 5200+ te vervangen voor een 4850e en de asus mobo door een gigabyte. Zal dat ook gaan werken met 1080P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

jeroen.ijmuiden schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:10:
[...]

Ik zit er aan te denken om de 5200+ te vervangen voor een 4850e en de asus mobo door een gigabyte. Zal dat ook gaan werken met 1080P?
Jep, zie de BBG van Mei 2008 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Righteye schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 12:23:
...............

Ja, maar dat gaat toch een hoop centjes kosten of hoeft er niet omgezet te worden?
Dat ik het gewoon kan doen met een VGA female naar component video male van http://mcsnet.nl/.
Gaat vast niet....anders moet dus een omzetter gaan die ik maar effe gebruik en nog duurder is als een los kaartje ook.... Heb verder geen HD TV ofzo...dus kwalitietsverlies is niet zo'n punt.
Nee hoor, niet veel centjes, alleen wat 'soldeer ervaring'. Je kunt heel eenvoudig een bruikbaar RGB signaal uit de analoge (ATi) VGA uitgang van je GB moederbord halen,
zie oa:
hier
hier
hier
en hier (het 'originele' scart-rgb-vga topic)

Analoog geeft dit (naast/buiten component) het beste resultaat, veel beter dan s-video bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Een alternatief voor een HTPC is de DELL Studio Hybrid. Ik vind ze er veel beter uitzien, je hoeft niet alles apart te kopen en het is gewoon zoals silverace wou een pc met een laptop moederbord.

Pos:
Grootte: 196,5 x 71,5 x 211,5 mm (met hoes) !!!!!!
Gewicht: 2,18 kg
Compleet: Je hoeft niks zelf in elkaar te steken.
Design: Gewoon prachtig
Toetsenbord en muis inbegrepen

Neg:
Prijs: toch wat aan de dure kant als je een met BD wil
Geen Tv tuner: dus zelf extern aansluiting
HDD is klein (externe aansluiten kan altijd of via netwerk (NAS))
Videokaart is minder

Met het gebruik van kortingsbonnen lijkt het me toch een ideale alternatief voor htpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Tja...eehh....heb eigenlijk 0 soldeer ervaring.....en was eigenlijk niet van plan het alleen hierovoor te leren. Is dit niet kant en klaar te kopen (bijv. bij www.mcsnet.nl) ?

Afbeeldingslocatie: http://www.mcsnet.nl/media/vga_component_video.jpg

Zie http://www.mcsnet.nl/nl/dept_86.html (kan anders niet rechtstreeks naar de pagina linken)

Nee, gaat allamaal niet lukken zie ik, dan loop ik weer met geluid te hutten.
Gaat dus gewoon een extra kaartje in met simpele TV-out :D

[ Voor 49% gewijzigd door Righteye op 29-07-2008 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

ThaClown schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 10:31:
[...]

Net te laat, maar ik heb een H6 build gedaan, erg mooie kast...
Goede keus hoor vind ik!
zie mij topic hier voor uitgebreide build en install :)
Ik zie dat de scythe "mini" ;) niet past en je de stock cooler gebruikt. Geen last van herrie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Mudi schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:17:
Een alternatief voor een HTPC is de DELL Studio Hybrid. Ik vind ze er veel beter uitzien, je hoeft niet alles apart te kopen en het is gewoon zoals silverace wou een pc met een laptop moederbord.

Pos:
Grootte: 196,5 x 71,5 x 211,5 mm (met hoes) !!!!!!
Gewicht: 2,18 kg
Compleet: Je hoeft niks zelf in elkaar te steken.
Design: Gewoon prachtig
Toetsenbord en muis inbegrepen

Neg:
Prijs: toch wat aan de dure kant als je een met BD wil
Geen Tv tuner: dus zelf extern aansluiting
HDD is klein (externe aansluiten kan altijd of via netwerk (NAS))
Videokaart is minder

Met het gebruik van kortingsbonnen lijkt het me toch een ideale alternatief voor htpc
Is idd een mooi ding, maar 'alternatief voor een HTPC' is het natuurlijk niet echt. Hij kan dienen als HTPC, het is per slot gewoon een PC (computer) en dient nog steeds gewoon voorzien te worden van software; besturingssysteem en alle andere meuk die nodig is. Het is zeker geen out-of-the-box-ready-mediaplyer. Ook zul je alles net als bij een 'gewone pc' volledig moeten configureren. Nou vind ik dat alleen maar een voordeel boven de 'echte' out-of-the-box devices, maar dan zou ik zelf eerder voor een makkelijker uitbreidbaar model gaan waar je dus veel meer keuze hebt in welke onderdelen........

Ook de ingebouwde videokaart; een Integrated Intel® Graphic Media Accelerator 3100, is natuurlijk 'matig'....... (schreef je al)

Maar eens; design is mooi...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

@w3sTErGaS:
Nee geen herrie, die stock coolers zijn best goed en stil vind ik, ben er echt erg tevreden mee...
Heb je je systeem al binnen/af?

[ Voor 12% gewijzigd door ThaClown op 29-07-2008 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Kun je dan niet beter een Mac Mini kopen? Die is goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

ThaClown schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:46:
@w3sTErGaS:
Nee geen herrie, die stock coolers zijn best goed en stil vind ik, ben er echt erg tevreden mee...
Heb je je systeem al binnen/af?
Nee, ik heb alleen de kast nog besteld. De onderdelen zit ik nog te fine-tunen. Heb ook geen haast want ik heb nog een oude breebeeld bak :/

Twijfel alleen nog tussen een 4850e en een 5000+, moet ik me nog even goed in verdiepen. Verder de standaard "Best Buy Guide Bak"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn HTPC / Plasma opstelling.

Het volgende heb ik pas geinstalleerd en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 4850e€ 57,68€ 57,68
1Antec Fusion Black 430€ 134,41€ 134,41
1Gigabyte GA-MA78GM-S2H€ 62,75€ 62,75
1Hauppauge WinTV HVR-2200€ 84,95€ 84,95
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2€ 29,44€ 29,44
1LG GGC-H20L€ 94,95€ 94,95
1Microsoft Media Center Remote & Receiver€ 17,56€ 17,56
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 108,-€ 108,-
1Scythe Ninja Mini€ 28,30€ 28,30
1Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard€ 29,90€ 29,90
ImporterenTotaal€ 647,94

Als ik mijn HTPC eerder aanzet dan mijn Panasonic TH-42PZ85 (via HDMI) dan geeft mijn plasma geen beeld. Maar als ik het andersom doe dan is er niks aan de hand.

Weet iemand toevallig hoe ik dit kan oplossen?

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

spoornie schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 20:12:
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn HTPC / Plasma opstelling.

Het volgende heb ik pas geinstalleerd en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben.

*knip*

Als ik mijn HTPC eerder aanzet dan mijn Panasonic TH-42PZ85 (via HDMI) dan geeft mijn plasma geen beeld. Maar als ik het andersom doe dan is er niks aan de hand.

1.Krijgt je op je TV ook geen beeld als je van 0 verder naar beneden zapt?(misschien een domme vraag)
2.Staat je HTPC niet in de slaapstand(achtige toestand)? Hoe weet je dat?
3.Misschien is dit probleen op te lossen door je HTPC het commando te geven beeldschermen te detecteren. Lost dit het probleem op, maak daar dan een koppeling van op een sneltoets, zodat je dit zonder beeld kan doen. Sluit voor het oplossen hiervan (tijdelijk) een monitor aan op je HTPC.
4. Misschien is er op de TV een mogelijkheid HDMI poort te scannen/forceren

succes!

[ Voor 3% gewijzigd door jmk op 29-07-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Laatst online: 01-10 22:32
spoornie schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 20:12:

IK heb een Panasonic TH-42PZ80 en ik heb het probleem soms ook, let op dat je de nieuwste videodrivers gebruikt, en mocht het dan nog voorkomen dan switch ik een paar keer van input op de tv met de afstandsbediening en dan doet hij het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 14:50

bosaap22

Doing things I'm good at.

markmart33 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 08:32:
[...]

IK heb een Panasonic TH-42PZ80 en ik heb het probleem soms ook, let op dat je de nieuwste videodrivers gebruikt, en mocht het dan nog voorkomen dan switch ik een paar keer van input op de tv met de afstandsbediening en dan doet hij het.
Bij mij hielp het om je HDMI kabel in een andere ingang te zetten en dan ook gelijk in de `hotelmode` aan te geven dat je Tv direct naar dat specifieke HDMI kanaal moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of de Scythe Ninja Mini in de Chieftec HT-01 past en voldoende koelt? Dit ivm de plaatsing van de optische drive.

Weet iemand (betaalbare) opties voor het intern mounten van IR receivers?

Een optie is deze, maar die vind ik vrij prijzig:
pricewatch: Thermaltake Media Lab incl remote controle (Zwart)

Een VFD vind ik niet zo belangrijk, een netjes weggewerkte IR receiver wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 11:21:

Men zegt wel eens Zoek en gij zult vinden ;)
drZymo in "Home Theater PC (HTPC) Deel 1"

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 11:21:
...........

En kijk anders eens naar dit topic, zo heb ik (zei de gek) het zelf gedaan.

Maar die kast komt toch met ingebouwde IR receiver? Dan hoef je toch geen andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 11:57:
[...]

En kijk anders eens naar dit topic, zo heb ik (zei de gek) het zelf gedaan.

Maar die kast komt toch met ingebouwde IR receiver? Dan hoef je toch geen andere?
Ik ben niet zo'n held met de soldeerbout :/

De Chieftec HT-01 is niet de enige kast waar ik naar aan het kijken ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die site had ik gezien, maar het resultaat vind ik vrij lelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij lijkt de G45 in Micro atx formaat een uitermate geschikt bordje voor mijn HTPC (nog te bouwen) Wanneer de Antec Fusion 430 Black weer voldoende op voorraad is ga ik deze 2 producten aanschaffen (rest haal ik uit mijn pc, die op zijn buurt weer vervangen wordt door een imac)

Vraag mij alleen af hoe de snelheid van de X4500HD zich verhoudt tov mijn nu in gebruik zijnde X1350 Pro. de 4500 is natuurlijk veel beter in HD video, maar wi laf en toe ook een spelletje spelen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik heb mijn G45 in bestelling staan, ik zal eens wat testen als hij binnen is.

Wat voor 'spelletje' wil je erop spelen? Crysis of Pacman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Stomme vraag misschien, maar kan ook je hele versterker vervangen worden door een HTPC? Ik wil binnenkort met de bouw van (zo ongeveer) de best Buy beginnen.
Ik kom in mijn kast echter niet lekker uit met een Samsung HD decoder, een versterker en de HTPC. Ik heb nu al een set Harman-Kardon surround speakers aan de versterker hangen, en die wil ik graag blijven gebruiken.

Ik heb geen kennis van impedanties enzo, dus vandaar de vraag of dit mogelijk is. En zo ja, moet er dan qua audio een speciale kaart in de HTPC of can de onboard Audio dat? Ik doel dus op de harman kardon speakers rechtstreeks aan de HTPC.

[ Voor 5% gewijzigd door henk99 op 31-07-2008 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 23:16
henk99 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:20:
Stomme vraag misschien, maar kan ook je hele versterker vervangen worden door een HTPC? Ik wil binnenkort met de bouw van (zo ongeveer) de best Buy beginnen.
Ik kom in mijn kast echter niet lekker uit met een Samsung HD decoder, een versterker en de HTPC. Ik heb nu al een set Harman-Kardon surround speakers aan de versterker hangen, en die wil ik graag blijven gebruiken.

Ik heb geen kennis van impedanties enzo, dus vandaar de vraag of dit mogelijk is. En zo ja, moet er dan qua audio een speciale kaart in de HTPC of can de onboard Audio dat? Ik doel dus op de harman kardon speakers rechtstreeks aan de HTPC.
Kijk dit eens: nieuws: Onkyo bouwt hd-audiocomputer

Ze hebben dus een computer gemaakt met daarin versterkers ingebouwd. Als je een beetje kan klussen kan je het zelf vast ook wel maken door die dingen los te kopen maar het lijkt me wel behoorlijk gedoe :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
Hmmm, zoals gezegd ik weet de samenstelling van mijn HTPC al wel zo ongeveer. Het gaat mij erom of je de bestaande speakers aan kunt sluiten op de front, back, center uitgangen van het mobo, of dat dit qua impedanties enzo niet kan. Het zijn nu allemaal losse draden die je in klemmen draait. Ik kan er natuurlijk wel jack plugjes aan zetten die in het mobo kunnen.

Als het even kan wil ik graag de versterker uit de kast hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 23:16
Nee dat kan niet aangezien het signaal uit je geluidskaart niet versterkt is. Je hebt dus echt een versterker nodig. Die onkyo pc werkt afaik met kleine blokjes die na de geluidskaart zitten die het signaal versterken waarna je speakers erop kan aansluiten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Dit is een voorbeeld van wat jij wilt, je moet dus idd een (eind)versterker in je pc bouwen.......
(kost wat maar dan heb je ook wat........) :P

Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenstil.nl/smartImageShow.php?image=6001-03-c.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door kaajee op 31-07-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
Hmmm...dat is idd niet zo wat ik in gedachten had. Ik dacht met een paar jack plugjes de speakers aan te kunnen sluiten. Jammer, dan moet ik iets anders verzinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 21:05:
Ik heb mijn G45 in bestelling staan, ik zal eens wat testen als hij binnen is.

Wat voor 'spelletje' wil je erop spelen? Crysis of Pacman?
Need for Speed, GTA`s. hoef allemaal niet op de hoogste resolutie en scherpste details. Als het 3d gebeuren maar sneller gaat dan op mijn X1350Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
Ramon schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:50:
Nee dat kan niet aangezien het signaal uit je geluidskaart niet versterkt is. Je hebt dus echt een versterker nodig.
Nu heb ik dus een Harman Kardon setje (HKTS11) en daar zit ook zo'n subwoofer kast bij. Is het niet zo dat daar een amp in zit ofzo?
Zoals gezegd, ik weet er niet voldoende vanaf, maar je kunt schijnbaar ook de front, center en rear speakers aansluiten op die subwoofer kast. Zou het kunnen zijn dat je een soort totaal signaal naar de subwoofer kunt sturen en dat die dan de satalieten aanstuurt?

https://www.hci-services....nual/HKTS11_Nederland.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Dit bord lijkt me zeer interessant. G45 chippie mét firewire :)

Ik ga hierop wachten...

edit: geen Coax-out |:(

[ Voor 6% gewijzigd door westergas op 31-07-2008 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
henk99 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 17:11:
[...]

Nu heb ik dus een Harman Kardon setje (HKTS11) en daar zit ook zo'n subwoofer kast bij. Is het niet zo dat daar een amp in zit ofzo?
Zoals gezegd, ik weet er niet voldoende vanaf, maar je kunt schijnbaar ook de front, center en rear speakers aansluiten op die subwoofer kast. Zou het kunnen zijn dat je een soort totaal signaal naar de subwoofer kunt sturen en dat die dan de satalieten aanstuurt?

https://www.hci-services....nual/HKTS11_Nederland.pdf
Ik vermoed van niet, ik denk dat de ingebouwde versterker in je subwoofer alleen maar voor de subwoofer zelf dient, maar probeer het eens zou ik zeggen. Sluit een line-out (bijv. van de receiver de tape-out/rec-out) aan op de Line Level In Links en Rechts van de subwoofer (nr 6 in je manual). Sluit ook de subwoofer uitgang van je receiver aan op de subwoofer ingang van je subwoofer (nr5). Sluit 1 paar luidsprekers (links & rechts) aan op de High Lever Speaker OUT van je subwoofer (nr7) en kijk of er geluid uitkomt. Wellicht nog even pielen met de schakelaars op je subwoofer.
Je krijgt dn dus hooguit stereo (2.1) geluid en nooit surround (5.1).

Andere optie kan zijn een (digitale) actieve boxenset bij je PC kopen/zoeken, bijv. de Logitech Z-5500 Digital dan heb je daar aan genoeg en heb je geen receiver/versterker meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
w3sTErGaS schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 18:03:
Dit bord lijkt me zeer interessant. G45 chippie mét firewire :)

Ik ga hierop wachten...

edit: geen Coax-out |:(
ok hij heeft dan weliswaar geen coaxiale S/PDIF uitgang achterop zitten, maar dit board heeft wel een S/PDIF Out Header (SPDIF_O). En in principe is daar gewoon een coaxiale plug (evt. via chassis deel) aan te hangen hoor. Dus dan heb je je coaxiale digitale S/PDIF uitgang alsnog.

Verder lijkt dit inderdaad een heel interessant board voor het Intel platform. Het enige met aanvaardbare onboard graphics so far. Alhoewel er natuurlijk nog niet veel bekend is over met name de instelbaarheid van de (Intel) grafische driver. Of die net zo goed op LCD/Plasma's in te stellen is als de ATi's & nVidia's (zaken als overscan/underscan/scaling/custom resolutions/etc.)

Hier staat meer info over de Gigabyte GA-EG45M-DS2H

specs:
  • Revolution energy saving design with DES advanced technology featuring hardware based Dynamic 4-Gear switching.
  • Supports 45nm Intel® Core™ 2 multi-core processors with FSB 1600 by O.C. MHz
  • Dual channel DDR2 1066 by O.C. for remarkable system performance
  • Integrated Intel Graphics Media Accelerator X4500HD (Intel GMA X4500HD)
  • Built-in TPM chip with 2048bits encryption to highest level digital data protection
  • Features high speed Gigabit Ethernet and IEEE1394 connection
  • High quality 106dB SNR ALC889A HD audio.
  • Supports Dolby Home Theater® audio to create a stunning surround sound listening experience
  • Chipset built-in hardware video decode acceleration for smoother HD video playback and Blu-ray/ HD DVD support
  • Integrated HDMI interface for high Definition video (1080) playback with HDCP support

[ Voor 55% gewijzigd door kaajee op 31-07-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Laatst online: 12:43

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb recent een HTPC gebouwd met de volgende specs:

MainboardAsus P5B-MX
CPUIntel Core2Duo E6400 2.13GHz
GeheugenGEIL 2x 512MB PC6400
BehuizingAntec Fusion Black 430W
Harddisk 1Samsung Spinpoint 500GB SATA2
Harddisk 2Western Digital 250GB SATA2
CPUIntel Core2Duo E6400 2.13GHz
BedieningLogitech Harmony 525
Operating SystemWindows XP Pro SP3 US
InterfaceMediaPortal 1.0 RC2

Ik heb er nog wel enkele issues mee, wellicht dat anderen hier ook tegenaan gelopen zijn:
  • De Harmony Remote werkt niet goed samen met de IR ontvanger van de Antec Case. Ik heb op verschillende forums wat oplossingen gevonden, die echter voor mij niet werkten. Het probleem is dat de ontvanger wel werkt, ik kan nl. gewoon navigeren door de menu's van mediaportal. Echter werken de meeste knoppen van de Harmony niet. Geen probleem, zou je zeggen...als je de keymapping aan kan passen; dit kan echter niet (volgens mij). Workaround zou zijn om MediaPortal te configureren voor een MCE remote, maar dan moet er iMon software geinstalleerd worden, die 'gepatched' moet worden...en de patches die ik gevonden heb, die geven in mijn situatie een 'fail' aan :S
  • Ik heb de XP Pro zo getweakt dat hij in no time opstart. Binnen 30sec van aanzetten tot bureaublad. (10sec vanuit hibernation) Echter; ik wil graag dat hij opstart met MediaPortal. Als ik dit instel in MP, dan krijg ik bij het opstarten een melding 'Nothing can be rendered'. Ik vermoedde dat dit komt omdat MP zichzelf wil starten voordat de driver van de videokaart opstart (ik gebruik de onboard Intel GMA3000 kaart). Dit gebeurt alleen vanuit een koude start; vanuit hibernate mode werkt het zoals het hoort. Ik heb daarom een batchfile gemaakt die 20sec wacht, en dan pas MP opstart. Maar nog steeds dezelfde melding :S Op zich is het niet overkomelijk, omdat hij 90% van de tijd in hibernate mode gaat, maar ik baal er wel gruwelijk van :(
Heeft iemand hier deze zaken ook wel eens meegemaakt / aangetroffen / tegenaan gelopen? :)

[ Voor 4% gewijzigd door DynaMikeY op 01-08-2008 11:39 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:38

mphilipp

Romanes eunt domus

Je zou de Logitech helpdesk eens kunnen proberen. Die is echt heel erg goed. Als iets niet in de database staat, wil dat niet zeggen dat het er niet is. Bij mijn broer hebben ze online zijn keymapping aangepast met de juiste mapping voor een Dreambox 500. Die zit/zat er standaard niet in vanwege copyright issues.
En ze zijn ool bereid zaken uit te zoeken. Give it a shot zou ik zeggen!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Laatst online: 08-09 22:34
jmk schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 23:09:
[...]

1.Krijgt je op je TV ook geen beeld als je van 0 verder naar beneden zapt?(misschien een domme vraag)
2.Staat je HTPC niet in de slaapstand(achtige toestand)? Hoe weet je dat?
3.Misschien is dit probleen op te lossen door je HTPC het commando te geven beeldschermen te detecteren. Lost dit het probleem op, maak daar dan een koppeling van op een sneltoets, zodat je dit zonder beeld kan doen. Sluit voor het oplossen hiervan (tijdelijk) een monitor aan op je HTPC.
4. Misschien is er op de TV een mogelijkheid HDMI poort te scannen/forceren

succes!
1 het is een HDMI aansluiting dus de 0 gebruiken en zappen heeft geen zin?
2 staat gewoon te draaien, via VNC kom ik er gewoon bij en alles werkt naar behoren
3. dat zou evt kunnen werken, ga ik eens uitproberen, bedankt!
4. Nee niet dat ik weet, je kunt volgens mij alleen maar instellen dat de tv aangaat en bv gelijk op HDMI1 word gezet. Deze instelling heeft overigens geen effect.

Nieuwste ATI Catalist ook al geprobeerd alleen krijg ik dan BSOD met het opstarten van Windows en herstart hij steeds . Ik gebruik nu de nieuwste driver van de Gigabyte website.

Overigens heel gek, ik heb op mijn draadloze toetsenbord een knop om MCE te starten. Als ik dit doe, dan springt het beeld wel aan, komt er linksbovenin 720p te staan en kan ik weer terug naar me windows scherm (dan springt hij weer op 1080p).

Het is dus net of de TV pas aanspringt als hij andere input krijgt (1080p of 720p)

Lijkt dus een TV issue, of niet?

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

DynaMikeY schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:37:

• De Harmony Remote werkt niet goed samen met de IR ontvanger van de Antec Case. Ik heb op verschillende forums wat oplossingen gevonden, die echter voor mij niet werkten. Het probleem is dat de ontvanger wel werkt, ik kan nl. gewoon navigeren door de menu's van mediaportal. Echter werken de meeste knoppen van de Harmony niet. Geen probleem, zou je zeggen...als je de keymapping aan kan passen; dit kan echter niet (volgens mij). Workaround zou zijn om MediaPortal te configureren voor een MCE remote, maar dan moet er iMon software geinstalleerd worden, die 'gepatched' moet worden...en de patches die ik gevonden heb, die geven in mijn situatie een 'fail' aan :S

Heeft iemand hier deze zaken ook wel eens meegemaakt / aangetroffen / tegenaan gelopen? :)
JA :)

Ik heb ongeveer dezelfde problemen gehad. Deze heb ik gedeeltelijk kunnen oplossen.
Kijk even naar deze post.

Ik heb mijn Harmony idd als MCE remote geconfigureerd in MP. Daarnaast heb ik via het Logitech programma aangegeven dat ik MediaPortal gebruik als apparaat. Deze zit namelijk al in de database!
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
DynaMikeY schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:37:
Ik heb recent een HTPC gebouwd met de volgende specs:

...................
• Ik heb de XP Pro zo getweakt dat hij in no time opstart. Binnen 30sec van aanzetten tot bureaublad. (10sec vanuit hibernation) Echter; ik wil graag dat hij opstart met MediaPortal. Als ik dit instel in MP, dan krijg ik bij het opstarten een melding 'Nothing can be rendered'. Ik vermoedde dat dit komt omdat MP zichzelf wil starten voordat de driver van de videokaart opstart (ik gebruik de onboard Intel GMA3000 kaart). Dit gebeurt alleen vanuit een koude start; vanuit hibernate mode werkt het zoals het hoort. Ik heb daarom een batchfile gemaakt die 20sec wacht, en dan pas MP opstart. Maar nog steeds dezelfde melding :S Op zich is het niet overkomelijk, omdat hij 90% van de tijd in hibernate mode gaat, maar ik baal er wel gruwelijk van :(
[/list]

Wellicht handig om te vertellen hoe je precies je XP zo getweakt hebt dat ie zo snel boot. Kan ten eerste aardig zijn voor anderen die dit ook willen doen en ten tweede ligt hier zeer waarschijnlijk de oorzaak van je 'render' probleem.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Reeds van in het begin van het vorige topic lees ik aandachtig mee.

Nu heb ik een config zoals de meesten hier :

mobo GA-MA78GM-S2H v1.0
blu-ray LG GGC-H20L
cpu Athlon X2 5200
hd spinpoint F1 750 GB
geheugen Kingston 4GB(2 x 2GB) PC 6400 - 800MHz

Nu ben ik druk bezig geweest met alles in te bouwen en bekom ik een probleem.

Eerst wou het systeem wel booten maar kreeg ik geen beeld met de 2 x 2GB gehegen...
Dus 1 reepje eruit, na snelle blik bij gigabyte blijkt geheugen niet tussen de vendor list te staan => DOM!!!!!

Maar ik heb nog steeds problemen met het geheugen denk ik. Wanneer ik de pc opstart herkent hij het geheugen wel maar wanneer de laadbalk van xp komt reboot ie automatisch.. elke keer opnieuw..

Spijtig genoeg heb ik geen ander geheugen liggen dat past om dat te testen. Verder heb ik wel al andere HDD's geprobeerd etc. probleem blijft hetzelfde..

Maar ten ik het topic nog aans doorlas zag ik dat meerdere mensen hetzelfde geheugen in hun config hadden staan..

Het betreft Kingston valueram 4GB(2 x 2048MB). 800MHz. DDR2. Non-ECC. CL5. DIMM | KVR800D2N5K2/4G ..

Heeft iemand gelijkaardige problemen tegengekomen??

Ik ga nu nog proberen het memtest programmatje te draaien maar ben hier niet bekend mee.. dus weet ook niet wat de resultaten moeten zijn..

Moet ik mijn bios updaten ? De vesie di ik heb is F3. De bios updten doe ik echter liever pas als last resort..

Kan iemand me helpen ?

Alast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Ben vandaag, geheel toevallig ,ook een HTPC aan het bouwen met hetzelfde MB en geheugen en ook het probleem dat hij niet starte met 4GB maar wel met één reepje van 2GB.
Verder loopt hij wel gewoon zoals het moet en start Vista probleemloos.
Ik heb nog geen bios-update gedaan maar ben dat wel van plan.
Eerst zal ik nog even googlen of er misschien meer mensen zijn met dit probleem en of het evt. oplosbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem opgelost.

Was iets met de sata instelling met hdd.
Heb hdd geformatteerd in andere pc en dan win xp geïnstalleerd.
Dit alles met één geheugenreepje in slot 3 (vanaf cpu gezien).
Na install gewoon 2e reepje erbij geprikt (slot4) en nu boot ie wel zoals het moet en hij herkent 3,5GB geheugen.
Nu weet ik niet of het wel goed in dual channel draait want dit zou enkel mogelijk zijn in slot 1 en 2.

Weet iemand hoe ik dit kan checken ? (in de advanced bios kan ik wel freq etc. zien..)

Alvast bedankt voor de hulp..

PS: @ DynaMike : Ik wil ook wel weten hoe je Xp zo getweaked hebt ??

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2008 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 22:11:
...............
Nu weet ik niet of het wel goed in dual channel draait want dit zou enkel mogelijk zijn in slot 1 en 2.

Weet iemand hoe ik dit kan checken ? (in de advanced bios kan ik wel freq etc. zien..)

..........
Staat in het post scherm van je BIOS als het goed is en anders een van de vele proggies draaien: bijv. CPU-Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Nou,dat wordt grappig. Heb enkele dagen geleden bij 4Launch een MCE besteld met Kingston 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 en het Gigabyte GA-MA78GM-S2H v1.0 (verder eigenlijk de BBG HTPC van mei 2008).

Ik laat hun de PC in elkaar zetten (te druk met me MCSE cursus) dus ben benieuwd wat zij er van maken. Ze installeren niet, maar testen alles wel uitgebreidt als het goed is. Zal mij benieuwen of er straks ander geheuegn in zit cq. ze me nog bellen over wat te doen :D

Zodra alles binnen is zal ik effe mijn ervaringen posten.

[ Voor 4% gewijzigd door Righteye op 03-08-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Righteye schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 11:49:
Nou,dat wordt grappig. Heb enkele dagen geleden bij 4Launch een MCE besteld met Kingston 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 en het Gigabyte GA-MA78GM-S2H v1.0 (verder eigenlijk de BBG HTPC van mei 2008).

Ik laat hun de PC in elkaar zetten (te druk met me MCSE cursus) dus ben benieuwd wat zij er van maken. Ze installeren niet, maar testen alles wel uitgebreidt als het goed is. Zal mij benieuwen of er straks ander geheuegn in zit cq. ze me nog bellen over wat te doen :D

Zodra alles binnen is zal ik effe mijn ervaringen posten.
Dat ga ik dus ook doen, gewoon alles bij 1 shop kopen en dan in elkaar laten zetten. Kost een paar knaken, maar is wel een kopzorg minder. Er kan best veel mis gaan bij een beginner, en je moet het ook nog eens leuk vinden... Wel jammer dat sommigen 40 euro vragen.

Moet je trouwens met die BBG HTPC van mei 2008 met koelpasta aan de gang? Of is dat niet meer tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nighthawk9100
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-07 22:55
Aangezien de oude mediacenter zijn beste tijd heeft gehad ben ik van plan een nieuwe mediacenter pc in elkaar te zetten. De mediacenter moet vooral stil en krachtig genoeg zijn om full hd films etc. te bekijken. Ook moet de mediacenter vista ultimate kunnen draaien. Ik heb hieronder een setup gemaakt die volgens mij aan die eisen voldoet. Maar misschien zijn er nog wel dingen die kunnen worden aangepast etc.

Behuizing SST-LC20S
Geheugen Corsair TWIN2X2048-6400 2GB
Moederbord Asus P5K-E/WiFi-AP
Videokaart MSI NX8600GT-TD512EZ/D2
Processor Intel E8400
CPU Koeling Scythe Ninja Mini
Voeding Seasonic S12-430
TV-Kaart PCTV 3010ix Dual Hybrid Pro PCI-e
Wi-Fi Onboard
Harde Schijf F1 750gb
DVD Speler MEDIACENTER (oude pc)
Afstandbediening dinovo mini
92mm fan 2xnoctua
80mm fan 3xnoctua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

jmk schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:33:
[...]

Moet je trouwens met die BBG HTPC van mei 2008 met koelpasta aan de gang? Of is dat niet meer tegenwoordig?
Volgens mij is dat een automatisch gevolg van het monteren van koelingen op processoren... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Ik heb gister mijn HTPC in elkaar gezet, heb wat foto's gemaakt maar die zal ik later plaatsen met een verhaaltje.
Waar ik nu mee zit is de resolutie, ik heb m'n HTPC via hdmi aangesloten op m'n hd-ready plasma maar nu wil het feit dat deze een native resolutie heeft van 1024 x 720. (Panasonic 37PX80).
Ik kan deze resolutie niet selecteren in Catalyst, dus hoe maak ik nu de juiste instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:09

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

[...]

Dat ga ik dus ook doen, gewoon alles bij 1 shop kopen en dan in elkaar laten zetten. Kost een paar knaken, maar is wel een kopzorg minder. Er kan best veel mis gaan bij een beginner, en je moet het ook nog eens leuk vinden... Wel jammer dat sommigen 40 euro vragen.

Sommige vragen zelfs meer, dus 40 euro is nog wel 'normaal' :x.
De BBG HTPC van mei heeft nog koelpasta nodig als het goed is.

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Wanneer u de scythe ninja mini koeler gebruikt dient u geen extra tube koelpasta meer te bestellen.
Er komt een mini zakje meegeleverd met deze koeler. Aangezien ik dit ook niet wist heb ik nu een tube koelpasta op overschot liggen :-)

Was by the way ook m'n eerste pc-ineenzet-eraring.. Ging redelijk vlot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 07:25:
Beste,

Wanneer u de scythe ninja mini koeler gebruikt dient u geen extra tube koelpasta meer te bestellen.
Er komt een mini zakje meegeleverd met deze koeler.
Er is (schijnt) wel een verschil in warmteoverdracht te zijn bij gebruik van een premium-koelpasta. Ik denk niet dat de meegeleverde pasta echt premium is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:09

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

w3sTErGaS schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 13:29:
[...]

Er is (schijnt) wel een verschil in warmteoverdracht te zijn bij gebruik van een premium-koelpasta. Ik denk niet dat de meegeleverde pasta echt premium is ;)
Dat is zo, maar zit daar wel veel merkbaar verschil in?! Of heeft dit meer te maken met de levensduur van je hardewaren?

[ Voor 8% gewijzigd door XTREEMRaGE op 04-08-2008 14:41 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

XTREEMRaGE schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 14:41:
[...]

Dat is zo, maar zit daar wel veel merkbaar verschil in?! Of heeft dit meer te maken met de levensduur van je hardewaren?
Als je arctic silver 5 hebt aangeschaft kun je die beter gebruiken dan het spul dat bij je koeler zit.
Arctic Silver schijnt op dit moment een van de beste koelpasta´s te zijn en de temperatuur van je cpu enkele graden te doen dalen t.o.v. ander spul. Review.
Test het eens zou ik zeggen. Ben wel benieuwd of het echt zo is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

HIDMAN-X schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 16:37:
Ik heb gister mijn HTPC in elkaar gezet, heb wat foto's gemaakt maar die zal ik later plaatsen met een verhaaltje.
Waar ik nu mee zit is de resolutie, ik heb m'n HTPC via hdmi aangesloten op m'n hd-ready plasma maar nu wil het feit dat deze een native resolutie heeft van 1024 x 720. (Panasonic 37PX80).
Ik kan deze resolutie niet selecteren in Catalyst, dus hoe maak ik nu de juiste instelling?
Dat moet wel lukken hoor.
Heb je de nieuwste Catalyst drivers gedownload?
Je moet deze 720P resolutie toevoegen aan de te gebruiken selectie. Daarna kun je ´m selecteren en heb je een beeldvullend bureaublad. (Werkt hier op een 42PX80 i.c.m. de AMD 780G chipset uitstekend.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

oeps laat maar

[ Voor 96% gewijzigd door westergas op 04-08-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met cpu-z het geheugen bekeken.

Volgens onderstaande figuur staat het geheugen in "Dual" dus ik veronderstel toch dat dit dual channel betekent ?

Afbeeldingslocatie: http://img361.imageshack.us/img361/7387/cpuz1tw7.jpg

En zoals in onderstaande figuren zichtbaar is steken de geheugenmodules in slots 3 en 4.
Dacht dat gigabyte schreef dat het niet mogelijk was om in dual channel te draaien in deze slots...

Afbeeldingslocatie: http://img361.imageshack.us/img361/4058/cpuz2qe9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img361.imageshack.us/img361/3599/cpuz3ei5.jpg

Na even in de PMG faq te kijken blijken de frequenties toch normaal te lopen etc..

Nu heb ik wel nog een vraagje..
Bij het installeren van windows kwam ik het probleem van de driver voor de sata chip tegen (F6 truc).
Ondertussen weet ik dat ik op F6 had moeten duwen en de driver installeren, maar ik was toen in paniek dat de HDD stuk was.. heb deze in andere pc gestoken etc.. Na veel proberen heb içk in de bios de sta op native IDE gezet en de raid controller uitgeschakeld. Toen installeerde die wel mooi.

Zet ik de schijf nu best terug op AHCI (wat betekent dit trouwens ?) of zit ik wel goed met deze instellingen ?

Alvast bedankt voor de reacties en raad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Is dus dual. Pagina 16 staat het ook gewoon hoor; dat het kan....

En disk: zou ik maar gewoon zo (native ide) laten staan. Als je naar AHCI wil, moet je alles opnieuw installeren. Zo enorm veel voordelen biedt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx kaaje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:45
Gerritjuh schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:38:
[...]

[...]

Staan daar wel op de site maar is nog niet leverbaar, Funprice geeft een levertijd van 10 dagen en Salland van 1 tot 10 dagen.

Ik heb bij drie grotere distri's gekeken en slechts één heeft hem al in order staan met verwachte leverdatum 22-07 (slechts een indicatie).
De DG45ID van Intel is nu ook in Nederland te vinden. Bij komplett zijn ze inmiddels op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
Ik heb een vraag over the BBG van Mei die hier veel genoemd wordt. Het gaat om de processor die hier in zit, de Athlon 4850e.
Mijn vraag is of het slim cq nodig is, om een sterkere processor te plaatsen om de HTPC performance nog verder te verhogen.
Ik vraag dit omdat er waarschijnlijk sinds Mei vast wel een nieuwer type uitgekomen is met betere performance. Het gaat me totaal niet om gamen ofzoiets, puur om een goede performance te hebben voor zijn HTPC taken. Ik realiseer me dat zijn lage vermogen het erg aantrekkelijk maakt, maar wellicht kunnen nieuwere types dat ook.
Ik wil graag binnenkort beginnen met bestellen en bouwen, dus ik wil het graaf zo up-to-date mogelijk voor dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
henk99 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:05:
Ik heb een vraag over the BBG van Mei die hier veel genoemd wordt. Het gaat om de processor die hier in zit, de Athlon 4850e.
Mijn vraag is of het slim cq nodig is, om een sterkere processor te plaatsen om de HTPC performance nog verder te verhogen.
Ik vraag dit omdat er waarschijnlijk sinds Mei vast wel een nieuwer type uitgekomen is met betere performance. Het gaat me totaal niet om gamen ofzoiets, puur om een goede performance te hebben voor zijn HTPC taken. Ik realiseer me dat zijn lage vermogen het erg aantrekkelijk maakt, maar wellicht kunnen nieuwere types dat ook.
Ik wil graag binnenkort beginnen met bestellen en bouwen, dus ik wil het graaf zo up-to-date mogelijk voor dat bedrag.
Ligt er natuurlijk helemaal aan wat je er allemaal mee wilt gaan doen. Voor (nog) betere video-afhandeling zou ik voor een (energiezuinige, 'goedkope') Phenom gaan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

kaajee schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:31:
[...]

Ligt er natuurlijk helemaal aan wat je er allemaal mee wilt gaan doen. Voor (nog) betere video-afhandeling zou ik voor een (energiezuinige, 'goedkope') Phenom gaan......
Alleen niet voor de "E" serie Phenoms gaan. Die zijn in de praktijk niet veel zuiniger/koeler dan een gewone (ondergeklokte) Phenom. Wel duurder......
Ik vraag dit omdat er waarschijnlijk sinds Mei vast wel een nieuwer type uitgekomen is met betere performance.
Ik vertrouw de 4850e ook niet blindelings. Ik ga denk ik voor meer power aangezien de hardware versnelling van bv. MKV door de 780G chipset voor mij nog een donkergrijs gebied is.

G45 van Intel lijkt mij een goed alternatief. Een echte recentie kan ik daar nog niet van vinden.

[ Voor 31% gewijzigd door westergas op 07-08-2008 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
[...]

Voor mij zijn het alleen maar HTPC toepassingen. Hierbij heeft HD video een belangrijk aandeel. Dus H.264, MKV en Blu-ray.
Ik ben niet bekend genoeg met alle soorten AMD processoren. Als ik op de site van AMD kijk naar het 45W tot 65W bereik, dan zijn het er nog ontzettend veel. Geen idee wat anders te kiezen.
Ik vind het ruim 2 maanden na het uitkomen van de BBG niet verstanding om even te kijken of er 'betere' types' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
w3sTErGaS schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:07:
[...]

Alleen niet voor de "E" serie Phenoms gaan. Die zijn in de praktijk niet veel zuiniger/koeler dan een gewone (ondergeklokte) Phenom. Wel duurder......

[...]

Ik vertrouw de 4850e ook niet blindelings. Ik ga denk ik voor meer power aangezien de hardware versnelling van bv. MKV door de 780G chipset voor mij nog een donkergrijs gebied is.

G45 van Intel lijkt mij een goed alternatief. Een echte recentie kan ik daar nog niet van vinden.
Deze chipset heb ik helemaal nog niet bekeken eerlijk gezegd. De sites zijn allemaal zo positief over die 780 chipset, dat het voor mij als semi-leek een no-brainer is/was. Ik had alleen het idee dat er in 2-3 maanden wellicht een sneller type is.

Ik zal eens gaan kijken naar die G45 optie. Heb je al een set-up in gedachten? Ik ben wel benieuwd naar je lijstje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zo'n phenom met 3 cores lijkt me wel ideaal, heeft die ht 3.0 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb afgelopen weekend ook een HTPC'tje in elkaar gezet van onderdelen die ik nog had liggen. Het heeft wel geen HTPC behuizing, gewoon een midi tower, maar die paste heerlijk perfect in mijn tv meubel.

De specs:

AMD X2 3800+ (@stock, skt 939, Toledo en Cool & Quiet enabled)
ASRock 939 Dual-SATA2 (geweldig bordje en zo zie je maar weer dat ie voor een goed doel gebruikt wordt)
2GB PC3500 TwinMos geheugen + een 2GB MemStick kaartje voor Readyboost (omdat onze Sony digitale camera stuk is en inmiddels een ander merk hebben dat SD gebruikt. Anders kan ik die Memstick net zo goed weg gooien :) )
1x PATA 80GB (OS) & 1x 160GB hdd (Data en veel bekijk ik via netwerk van mijn main pc)
1x SATA DVD-brander (Optiarc 7203)
Asus ATi Radeon HD3450 512MB (passieve koeling)
Creative Audigy 1 Platinum EX (SB0090) nu nog, maar wacht met smart op de nieuwe Auzentech X-Fi Prelude Home Theater 1.3. _/-\o_
1 Gbit NIC'tje

Ik gebruik momenteel nog een 32" CRT tv (net een paar jaar oud, maar toen waren LCD tv's nog onbetaalbaar :P ) en is aangesloten via een s-video kabel, wat duidelijk veel beter beeld is dan composite, alleen jammer dat mijn tv geen component aansluitingen heeft (er zijn wel een aantal CRT tv's met component van JVC en Philips, maar bijna niet meer aan te komen) want RGB geeft toch de beste beeldkwaliteit mogelijk voor CRT tv's. Al sta ik best versteld over het beeldkwaliteit op mijn tv. Het is beter en duidelijker te lezen dan wat ik had verwacht.

Maar over een aantal maandjes komt er een mooie LG 46" LCD tv, dus dan laat die HDMI maar komen dan.

Het is wel niet wat je van een HTPC kunt verwachten qua uiterlijk, maar ik beleef er zoveel plezier mee. Nu nog een heerlijke geluidssetje, afstandsbediening en dan kunnen we nog jaartjes vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Niet gek (ik heb een vergelijkbare setup gehad), maar besef wel dat dit een behoorlijke stroomzuiper is: Toledo core, NF4 chipset, losse videokaart, NIC, geluidskaart en waarschijnlijk (?) ook geen zuinige voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Laatst online: 12:43

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 22:11:
PS: @ DynaMike : Ik wil ook wel weten hoe je Xp zo getweaked hebt ??
Het is niet zo moeilijk, het meeste is logisch nadenken, aangevuld met wat ervaring :D

Ik heb de pagefile van mijn PC op een aparte partitie staan, dus niet op de bootpartitie, of op een partitie waar veel lees & schrijfactiviteit voorkomt (=fragmentatie!). Maak de pagefile bij voorkeur fixed in grootte (dus initial size en maximum size gelijk houden). Mijn machine heeft 1024MB RAM, ik heb op een kale partitie een pagefile van 2048MB aangemaakt. Zodoende kan de pagefile niet gefragmenteerd raken.

Zet Indexing Service uit! (properties van partitie opvragen, onderste vinkje uitvinken 'Allow indexing...'.

Probeer zo min mogelijk programma's te installeren op je HTPC, en vooral niet te veel programma's laden tijdens het opstarten van Windows.
Wat er bij mij opgestart wordt:
  • Grafische driver (Intel)
  • Soundcard driver (Realtek)
  • VFD & IR driver (iMon)
  • USBDLM (om 'vreemde' USB Sticks altijd naar zelfde drive te laten verwijzen)
  • VNC Server (tijdelijk, voor het tweaken van de HTPC)
  • MediaPortal 1.0.0 RC2
Waar je ook veel snelheidswinst kan behalen is het schrappen van services die je niet gebruikt/nodig hebt op een HTPC.

Dit kun je doen door de services console op te starten (start > run > services.msc). Bij mij heb ik de volgende services gestopt, en de startup type op 'disabled' gezet:

Alerter
Automatic Updates
Clipbook
IPSEC Services
Messenger
TCPIP Port Sharing Service
Network DDE
Network DDE DSDM
Print Spooler
Remote Registry
Routing and Remote Access
System Restore Service
Task Scheduler
Telnet
Themes
Windows Firewall / Internet Connection Sharing
Wireless Zero Configuration

Kijk wel uit welke services je stopt! Sommige zijn nodig voor kritieke processen, en kunnen onvoorspelbaar gedrag gaan vertonen als ze gestopt zijn.

Dit heb ik zo even uit het hoofd gedaan, als me nog wat te binnen schiet dan post ik het wel 8)

Wilde trouwens ook nog ff vermelden dat de Scythe Ninja Mini een aanrader 1e klas is! Mijn CPU (C2D E6400 @ 2.00GHz underclocked) werd met de Intel stock HSF zo'n 52gr idle, en 72gr stressed. Met de Scythe zit hij op 40gr idle, en 60-65gr stressed. Maar wat het belangrijkste is: de Intel cooler deed zijn werk met 1900rpm, deze heeft niet eens fan (gemonteerd). _/-\o_ _/-\o_

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:38

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Wel jammer dat sommigen 40 euro vragen.
Da's niet veel. Het betekent dat ze er max.1 uur voor uit kunnen trekken. Betekent ook dat er op autopilot gewerkt wordt en er niet veel tijd overblijft om uitgebreid te testen. Doe het dan zelf als je wilt dat het goed gebeurd.

En nee, ik heb géén hoge pet op van mensen die elke dag 10 pc's in elkaar zetten voor hun beroep. Dat truukje kan ik een aap ook leren. Weten waar je mee bezig bent is veel belangrijker.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:05:
[...]

Niet gek (ik heb een vergelijkbare setup gehad), maar besef wel dat dit een behoorlijke stroomzuiper is: Toledo core, NF4 chipset, losse videokaart, NIC, geluidskaart en waarschijnlijk (?) ook geen zuinige voeding.
Heb er een 300W voeding erin zitten en die trekt het goed. Cool & Quiet staat ook aan + dat ik hem vaak op sleep mode zet als ik bijv ga boodschappen of wat dergelijks. Het zal wel meevallen, in ieder geval een zuinigere pc dan mijn main pc. hehe O-)
Pagina: 1 ... 3 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.