rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Bij Caiway staat het digitale zenderpakket altijd op je kabel, en met een standaard DVB-C tuner kun je het free-to-cable pakket er zo vanaf pikken zonder smartcards o.i.d.Blue_Fear schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:35:
Ik ga op kamers in Tilburg, en daar hebben ze Caiway uit de muur.
Weet iemand of ik dan met 1 FloppyDTV digitale tv kan ontvangen? Moet ik dan ook nog Caiway bellen o.i.d. dat ik digitale tv wil hebben of gaat dat zomaar?
Hier stond een dode link.
Kan het zijn dat ze in Tilburg Caiway en Ziggo hebben? Kan dat via dezelfde kabel?
[ Voor 53% gewijzigd door Blue_Fear op 18-07-2008 16:08 ]
Lijkt me sterk. Caiway zit vnl. in het Westland volgens mij. Volgens mij heb jij (en iedereen in Tilburg) gewoon en alleen Ziggo. En voor Ziggo heb je dus zeker een CAM nodig..........Blue_Fear schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:07:
Nice, dan hoef ik geen CAM te kopen
Kan het zijn dat ze in Tilburg Caiway en Ziggo hebben? Kan dat via dezelfde kabel?
Kost dit geld of kun je die zo aanvragen als je momenteel het gewone analoge abbonnement hebt??
Voor 2 FloppyDTV's heb je naast de 2 FLoppyDTV's ook 2x een CAM nodig en dus 2x een smartcard. En dat schijnt tegenwoordig bij Ziggo 2x een abonnement in te houden.Blue_Fear schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 17:02:
Ah ja inderdaad, dan zou ik dus naast de FloppyDTV en de Alphacrypt CAM nog een smartcard moeten.
Kost dit geld of kun je die zo aanvragen als je momenteel het gewone analoge abbonnement hebt??
2 keer een abbonement?? Maar als je toch standaard al Ziggo als analoge kabelprovider hebt (15,90 euro per maand) moet je dan ook nog een digi abbo kopen of kun je die smartcard dan zo aanvragen??kaajee schreef op zondag 20 juli 2008 @ 10:31:
[...]
Voor 2 FloppyDTV's heb je naast de 2 FLoppyDTV's ook 2x een CAM nodig en dus 2x een smartcard. En dat schijnt tegenwoordig bij Ziggo 2x een abonnement in te houden.
Volgens mij zijn hier wel kosten aan verbonden. Ik dacht rond de 15 euro, maar zeker weten doe ik dat niet.Blue_Fear schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:45:
[...]
2 keer een abbonement?? Maar als je toch standaard al Ziggo als analoge kabelprovider hebt (15,90 euro per maand) moet je dan ook nog een digi abbo kopen of kun je die smartcard dan zo aanvragen??
Bel gewoon naar Ziggo of kijk eens rond op hun website:Blue_Fear schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:45:
[...]
2 keer een abbonement?? Maar als je toch standaard al Ziggo als analoge kabelprovider hebt (15,90 euro per maand) moet je dan ook nog een digi abbo kopen of kun je die smartcard dan zo aanvragen??
Startpakket Digitale Televisie
Om digitale televisie te kunnen kijken, heb je een digitale ontvanger en een smartcard nodig. In het Startpakket Digitale Televisie zit een smartcard (maximaal vijf per klant).
Kosten
€ 29,95 (eenmalig)
Let op: Als je 2 smartcards hebt en op elke smartcard eenzelfde aanvullend pakket wilt (bijvoorbeeld Film1) betaal je 2 keer de abonnementskosten voor dat pakket.
"If it ain't broke, don't fix it!"
Nee, voor elke tuner/floppydtv heb je een aparte CAM nodig. Een/de smartcard gaat in de CAM en de CAM gaat vervolgens (in z'n geheel) in de FloppyDTV. Alleen met cardsharing toepassingen als bijv. smartwi, kun je smartcards delen, ook hierbij zul je nog steeds een aparte CAM voor elke tuner nodig hebben overigens.Megamind schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:24:
Huh je hebt toch maar 1 CAM module nodig en dan 2 FloppyDTV's? Die CAM's kan je doorlossen naar die floppyDTV's.
En zullen we nu stoppen met deze materie? Voordat het topic meteen al weer vervuild.
Het makkelijkst is om het idd even na te vragen bij Ziggo.
- origen s14v kast
- gigabyte ga-ma-780g bordje
- 5200+
-scythe mini (passief)
Met een paar foto's kunnen laten zien hoe zij de airflow in deze kast hebben lopen en misschien de temperaturen erbij kunnen vermelden van de cpu.
Thx
(dit omdat ik hoor dat de 690g met TV-out een brak signaal geeft)
Asus Videokaart PCI-e Radeon HD3450 256MB Silent DVI/HDCP
Goed genoeg? Of zou het nog een goedkoper kaartje kunnen worden?
Via VGA naar scart heb ik wel bekeken, maar dat is me te veel gerommel. Als een keer de stroom uitvalt of andere reden mag je dus weer van alles gaan regelen omdat je beeld dan weer weg is.
[ Voor 7% gewijzigd door Cyberpope op 20-07-2008 15:56 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Anoniem: 3431
Ik heb als vervanging van m'n xbox het volgende systeem bedacht:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Athlon X2 4850e | € 54,92 | € 54,92 |
1 | Antec Fusion 430 | € 134,95 | € 134,95 |
1 | Gigabyte GA-MA78G-DS3H | € 61,32 | € 61,32 |
1 | Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2 | € 29,06 | € 29,06 |
1 | Logitech Cordless Mediaboard Pro | € 46,47 | € 46,47 |
1 | Microsoft Media Center Remote & Receiver | € 17,77 | € 17,77 |
1 | Samsung SH-S203D | € 17,90 | € 17,90 |
Importeren | Totaal | € 362,39 |
Ik wil er XP met mediaportal op zetten. Zit nog een beetje te dubben wat ik met digitenne ga doen. Ik kijk niet zoveel TV dat zo'n floppydtv rendabel is. Misschien dat ik m via coax doorlus naar een TV-kaart (die heb ik nog liggen). Niet goed voor de beeldkwaliteit, maar ik vraag me af of het te zien is. Heeft iemand er ervaring mee?

Helaas geen foto's, maar ik zal het proberen te omschrijven. Ik heb een S14V met een Asus P5E VM HDMI met een E8400 die gekoeld wordt door een Scythe Mini. Ik gebruik gewoon de standaard casefans en heb die aangesloten op de daarvoor bestemde aansluitingen op het moederbord. Deze zijn dus wel temperatuurgestuurd. Ik heb de Scythe voorzien van de bijgeleverde koeler (gemonteerd boven de geheugenbankjes en blaast door de koeler heen naar achteren), en die heb ik aangesloten op een fan voedingskabel van mijn BeQuiet 380 anders maakt hij teveel lawaai, maar er gaat tenminste iets van airflow door de koeler en de Northbridge (want die wordt echt heet).jingaling schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:58:
Zou iemand met een Origen s14v kast met eventueel deze onderdelen: (andere onderdelen mag ook)
- origen s14v kast
- gigabyte ga-ma-780g bordje
- 5200+
-scythe mini (passief)
Met een paar foto's kunnen laten zien hoe zij de airflow in deze kast hebben lopen en misschien de temperaturen erbij kunnen vermelden van de cpu.
Thx
De 8cm fan aan de voorkant blaast dus over de harddisks heen lucht naar binnen, en de Scythe koeler blaast het door de Scythe naar achteren waar het tenslotte via de 2 6cm fans de kast weer verlaat. Mijn voeding heeft een grote 12cm fan aan de bovenkant die dus ook nog lucht vanuit de kast naar buiten blaast.
De processor komt nooit boven de 57 graden (bij het afspelen van een HD film) en het systeem is fluisterstil, zeker op 3 meter afstand. Alleen de harddisks hoor ik een klein beetje. De kast is ingebouwd in een TV meubel met nog 0,5 cm aan de bovenkant en 5 cm aan beide zijkanten ruimte. Aan de achterkant is ook nog ruimte vrij en kan ook de warme lucht het meubel verlaten.
Heb je gelijk in maar die heb ik nog liggen0Burner0 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:38:
Ik zou er ook een harddisk in doen is wel makkelijk
Je hebt het vast al wel in de gaten gehad, of een klein foutje gemaakt met kiezen, maar je kast is voor micro ATX he..en het moederbord die je hierboven in je tabel hebt staan is ATX als ik me niet vergis.Anoniem: 3431 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:16:
Volgens mij is elke ATI kaart met tv-out goed genoeg.
Ik heb als vervanging van m'n xbox het volgende systeem bedacht:
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Athlon X2 4850e € 54,92 € 54,92 1 Antec Fusion 430 € 134,95 € 134,95 1 Gigabyte GA-MA78G-DS3H € 61,32 € 61,32 1 Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2 € 29,06 € 29,06 1 Logitech Cordless Mediaboard Pro € 46,47 € 46,47 1 Microsoft Media Center Remote & Receiver € 17,77 € 17,77 1 Samsung SH-S203D € 17,90 € 17,90 Importeren Totaal € 362,39
Ik wil er XP met mediaportal op zetten. Zit nog een beetje te dubben wat ik met digitenne ga doen. Ik kijk niet zoveel TV dat zo'n floppydtv rendabel is. Misschien dat ik m via coax doorlus naar een TV-kaart (die heb ik nog liggen). Niet goed voor de beeldkwaliteit, maar ik vraag me af of het te zien is. Heeft iemand er ervaring mee?
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Had eerst een full atx kast op het oog. Denk dat de ga-ma78gm-s2h een goede vervanger is.
- Moet ik voor het gamen misschien nog een extra grafische kaart aanschaffen
- Verdere tips?
Mijn configuratie (grotendeels n.a.v. best buy guide van Mei) :
OrigenAE S14V HTPC Zwart
Cooler Master Real Power M520
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4850E
Scythe Ninja Mini
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2
Digital Everywhere FloppyDTV DVB-C
Alphacrypt Multicrypt CI Module
Western Digital 500GB 16MB WD5000AACS "Green Power" SATA II
LG DVR 20X DL Sata | GH20ns10
Van socket 775 (Core2Duo) zijn er veel verschillende types:
- Asus P5E-VM SE iG35
- Asus P5E-VM HDMI iG35
- Asus P5K-VM iG33
- Gigabyte GA-G33M-DS2R iG33
- Gigabyte GA-G33M-S2L iG33
- Intel DQ35JO iQ35
- Intel DG35EC iG35
Weet iemand waar ik op moet letten?? Zo zijn er van Asus 3 P5E's maar ik zie in de specs gewoon niet hoe ze verschillen met elkaar
Ik koop er ook een HD 4850 bij dus HDMI hoeft er niet op en de grafische controller hoeft dus ook niet zo goed te zijn.
Ik kom er echt geen wijs uit dus help is appreciated!!
Welke budget kaart met hdmi poort (tot circa 60 euro) is dan aan te raden?Blue_Fear schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:20:
Voor gamen is integrated echt niet genoeg, dan heb je minimaal een klein videokaartje nodig.
Kijk naar de features van de moederborden. Ik zou voor de Intel DQ35JO gaan. Alles wat het bord on-board heeft is van intel zelf afkomstig en ik heb tot nu toe met Intel hardware alleen maar goede ervaringen. Ik vertrouw dat spul ook wat meer. Er zit ook geen exotische en rare extra controllers op voor extra IDE of SATA aansluiting die ik persoonlijk toch niet gebruik. En de LAN controller (ook van Intel zelf) heeft ondersteuning voor Active Management Technology (mocht je dat leuk vindenBlue_Fear schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:09:
Ik ben op zoek naar een mATX mobo voor in een Antec Fusion maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Van socket 775 (Core2Duo) zijn er veel verschillende types:
[...]
Weet iemand waar ik op moet letten?? Zo zijn er van Asus 3 P5E's maar ik zie in de specs gewoon niet hoe ze verschillen met elkaar. De prijzen verschillen wel heel erg met elkaar...
Ik koop er ook een HD 4850 bij dus HDMI hoeft er niet op en de grafische controller hoeft dus ook niet zo goed te zijn.
Ik kom er echt geen wijs uit dus help is appreciated!!
Trouwens, als je geen on-board graphics nodig hebt waarom kijk je dan toch naar Gxx chipsets?
Maarja dit is voornamelijk gebaseerd op mijn mening. Ik zou voornamelijk de features van die borden vergelijken en op basis van de (voor jou) belangrijkste features selecteren.
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Thanks, hier heb ik wat aan! Die chipsets heb ik er maar achter gezet omdat dat in het 'type' moederbord werd genoemd. Ik ga mooi voor de inteldrZymo schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:54:
[...]
Kijk naar de features van de moederborden. Ik zou voor de Intel DQ35JO gaan. Alles wat het bord on-board heeft is van intel zelf afkomstig en ik heb tot nu toe met Intel hardware alleen maar goede ervaringen. Ik vertrouw dat spul ook wat meer. Er zit ook geen exotische en rare extra controllers op voor extra IDE of SATA aansluiting die ik persoonlijk toch niet gebruik. En de LAN controller (ook van Intel zelf) heeft ondersteuning voor Active Management Technology (mocht je dat leuk vinden). Heeft alleen geen SPDIF, maar als je audio over HDMI van je 4850 gaat gebruiken dan maakt dat niet uit.
Trouwens, als je geen on-board graphics nodig hebt waarom kijk je dan toch naar Gxx chipsets?
Maarja dit is voornamelijk gebaseerd op mijn mening. Ik zou voornamelijk de features van die borden vergelijken en op basis van de (voor jou) belangrijkste features selecteren.
EDIT: Ik lees nu dit "Audio is taken care of by Intel HD Audio and provides 2+2 support (quadraphonic) only. If you want some real surround sound you'll have to drop $40 on a PCIe 1x Audigy X-Fi." Ik heb een 5.1 speakerset en geen behoefte om nog 60 euro euro uit te geven voor een goede geluidskaart dus dan is dit mobo ook niet de juiste. Ook in de BIOS is er niets te 'tweaken'.
Ik heb alleen zelf ervaring met het feit dat je met een onboard chipset niet normaal een nieuwe game kan spelen. Ik denk dat mede-tweakers wel een goede kaart voor jou weten maar ik nietWelke budget kaart met hdmi poort (tot circa 60 euro) is dan aan te raden?
[ Voor 11% gewijzigd door Blue_Fear op 20-07-2008 23:14 ]
Ligt er natuurlijk aan wat je er mee wilt gaan doen?Svenska schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:42:
[...]
Welke budget kaart met hdmi poort (tot circa 60 euro) is dan aan te raden?
Ik kan prima spelletjes spelen op die HD3200 die erin zit. Alleen ik speel HALO, C&C 3, GTA Vice city voornamelijk en deze spellen kan ik gewoon op de max spelen (1360x768, alles hoog) zonder problemen, nieuwe spellen is een ander verhaal, UT 3 is bijv. alleen vloeiend te spelen op lage reso.
Misschien is een 3450 een optie voor je aangezien je deze kan laten samenwerken met de 3200 die erin zit. Zoek maar eens wat benchmarks zou ik zeggen (www.guru3d.com staat er ook wel een) en dan kan je al ong. zien hoe deze zich staande houdt (best goed vind ik zelf). Dan kun je geloof ik de 3450 uitschakelen als je deze niet gebruikt (maar daar kan ik ook naast zitten, weet het niet meer

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
AMD Athlon 4850e 2.5GHz 1MB 45W AM2 Box
Asus M3A78-EMH HDMI 780G, SATA2 RAID, GLAN
Kingston 2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL6.0
Samsung 750GB SATA300 32MB, HD753LJ
Pinnacle PCTV 310i Hybrid Pro PCI
Asus Videokaart PCI-e Radeon X1550 128MB Silent DDR2 DVI/TV
Mijn motivatie hierachter? (want zo maar lijstje neerplempen doen we niet!)
1) Processor : Zover ik weet de meeste kracht in combinatie met zuinigheid. Laatste telt voor mij iets zwaarder als kracht.
2) Dit asus bord heeft dezelfde mogelijkheden als de hier veel gebruikte gigabyte, maar is goedkoper. Dus zag ik geen reden om voor de gigabyte te gaan
3) 1 reepje verbruikt minder stroom als 2 en snelheidsverschil is niet spectaculair en niet nodig.
4) Samsung heeft een laag verbruik en is erg stil. WD green is nog beter, maar de zaak waar ik koop had die niet.
5) Hierbij heb ik mijn grootste twijfel. Kan ook gaan voor de 1100 (de single tuner versie van de kaart in de best buy guide). Dit is voor mij de grote onbekende. Dubbele tuner heb ik zeker niet nodig.
6) Een videokaart omdat ik nog voorlopig een s-video kaart nodig heb, omdat ik een tv heb met beeldbuis. HD is dus voor mij even niet nodig. En zie gerommel met een vga-scart kabel niet zitten.
Iemand nog suggesties bij mijn overwegingen? Ik weet dat ik er geen kast bij heb, maar kasten heb ik nog genoeg. Ook DVD-branders zijn er genoeg in huis.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Anoniem: 261170
Kom hier toch nog even op terug aangezien ik je volledig antwoord kan geven.Blue_Fear schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 17:02:
Ah ja inderdaad, dan zou ik dus naast de FloppyDTV en de Alphacrypt CAM nog een smartcard moeten.
Wat Kaajee zegt over aantal floppyDTV's en CAM's is juist.
Zelf heb ik 2x floppyDTV en 2x CAM's alphacrypt. In combinatie met Ziggo.
Als je al analoog abonnement hebt bij Ziggo (iets van 15 euro per maand) kun je overstappen naar Ziggo digitaal. Kost hetzelfde als analoog. Je kunt er voor kiezen geen decoder aan te schaffen dus krijg je alleen een smartcard. Voor 10 euro per jaar, kun je ook een 2de, extra, smartcard aanschaffen. 1 addertje onder het gras. Als je je ook abonneert op extra pakketten bijvoorbeeld digitaal extra en film1, betaal je die extra kosten PER smartcard! Als je maar 1x betaald voor de extra pakketten, heb je deze extra pakketten ook maar op 1 smarcard!
Zodra Ziggo kan bepalen op welk fysiek adres de betreffende smarcard gebruikt wordt, gaan ze dit veranderen. Vooralsnog is dat niet zo.
Voor meer info... inderdaad www.ziggo.nl of bellen ;-)
Anoniem: 265196
met recht een gouwe ouwe dus. Want die kaart is al erg lang in omloop. Ik heb dacht nog express een nieuwere te nemen.Anoniem: 265196 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:31:
Cyberpope, wat betreft de tv kaart. Ik heb zelf een 1100 gehad, echter deze heeft een softwarematige encoding. Het verschil met een pvr150 was dat de 1100 veel meer ruis toonde dan de 150 variant. Waarschijnlijk zit er op de pvr150 een (hardwarematige) ruisonderdrukking. Ik zou dus de pvr150 aanraden ipv. de 1100
Als je toch een aparte videokaart neemt waarom dan uberhaupt een board met onboard graphics? Je gaat van 2 reepjes (dual channel) naar 1 reepje vanwege energie verbruik, en gaat er dan wel een aparte (veel meer stroom gebruikende, vidao kaart instoppen. Daar komt bij dat een onboard video kaart niet echt uit te zetten is, dus ga je 'dubbel' verbruiken (onboard & PCIe). Onlogische keuze mi.Cyberpope schreef op maandag 21 juli 2008 @ 08:35:
Nou de mijne wordt dus waarschijnlijk:
................
2) Dit asus bord heeft dezelfde mogelijkheden als de hier veel gebruikte gigabyte, maar is goedkoper. Dus zag ik geen reden om voor de gigabyte te gaan
..................
5) Hierbij heb ik mijn grootste twijfel. Kan ook gaan voor de 1100 (de single tuner versie van de kaart in de best buy guide). Dit is voor mij de grote onbekende. Dubbele tuner heb ik zeker niet nodig.
6) Een videokaart omdat ik nog voorlopig een s-video kaart nodig heb, omdat ik een tv heb met beeldbuis. HD is dus voor mij even niet nodig. En zie gerommel met een vga-scart kabel niet zitten.
Iemand nog suggesties bij mijn overwegingen? Ik weet dat ik er geen kast bij heb, maar kasten heb ik nog genoeg. Ook DVD-branders zijn er genoeg in huis.
Asus board heeft wel meer 'nadelen' mi.; geen S/PDIF uitgang op de backplate. Geen firewire. Mindere geluidschip.
Ik zou zeker niet voor een Pinnacle kaart gaan, ik vind hen slecht in support; driver, updates etc. Het is idd geen hw-matige MPEG2 ondersteuning. Als je toch nog analoge tv wilt opnemen zou ik veel eerder kijken naar de Hauppauge HVR-1300 (of hoger) die heeft wel een hw-matige encoder.
Thanks! Even ter recapitulatie, ik betaal dus alleen maar 10 euro voor een losse smartcard (aangezien ik dan floppyDTV zelf heb) en de andere mensen in mijn huis kunnen nog analoog tv kijken??Anoniem: 261170 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 09:12:
[...]
Kom hier toch nog even op terug aangezien ik je volledig antwoord kan geven.
Wat Kaajee zegt over aantal floppyDTV's en CAM's is juist.
Zelf heb ik 2x floppyDTV en 2x CAM's alphacrypt. In combinatie met Ziggo.
Als je al analoog abonnement hebt bij Ziggo (iets van 15 euro per maand) kun je overstappen naar Ziggo digitaal. Kost hetzelfde als analoog. Je kunt er voor kiezen geen decoder aan te schaffen dus krijg je alleen een smartcard. Voor 10 euro per jaar, kun je ook een 2de, extra, smartcard aanschaffen. 1 addertje onder het gras. Als je je ook abonneert op extra pakketten bijvoorbeeld digitaal extra en film1, betaal je die extra kosten PER smartcard! Als je maar 1x betaald voor de extra pakketten, heb je deze extra pakketten ook maar op 1 smarcard!
Zodra Ziggo kan bepalen op welk fysiek adres de betreffende smarcard gebruikt wordt, gaan ze dit veranderen. Vooralsnog is dat niet zo.
Voor meer info... inderdaad www.ziggo.nl of bellen ;-)
Uitgaande van het standaardpakket:Blue_Fear schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:51:
[...]
Thanks! Even ter recapitulatie, ik betaal dus alleen maar 10 euro voor een losse smartcard (aangezien ik dan floppyDTV zelf heb) en de andere mensen in mijn huis kunnen nog analoog tv kijken??
1 x abonnement ca 15 euro
Overstappen naar digitaal standaardpakket kost ook 15 euro aan abonnement. Normaal gesproken koop je daar dan direct voor ca. 100 euro een digitale ontvanger bij met inbegrepen een smartcard.
Jij moet kijken of je op een of andere manier alleen de smartcard kan krijgen.
Een extra smartcard kost in ieder geval 10 euro per jaar extra.
Andere mensen in huis kunnen gewoon analoog blijven kijken.
En anders ff belletje met Ziggo, want dit is niet echt on-topic.
Omdat als er een nieuwe TV komt (op termijn) de PCI kaart eruit kan. Maar het kan een optie zijn, een kaart zonder graphic's maar apart kaartje. Ik heb wel gekeken naar een 690 (asus), maar heeft schijnbaar een brakke tv-out. Maar je hebt gelijk. Weegt het gebruik van 2 jaar met dubbele VGA op tegen nu los mobo+kaart. Want 2 jaar zal mijn TV nog wel mee gaan gok ik zo. En wellicht nog wel een stuk langer ook.kaajee schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:59:
Als je toch een aparte videokaart neemt waarom dan uberhaupt een board met onboard graphics? Je gaat van 2 reepjes (dual channel) naar 1 reepje vanwege energie verbruik, en gaat er dan wel een aparte (veel meer stroom gebruikende, vidao kaart instoppen. Daar komt bij dat een onboard video kaart niet echt uit te zetten is, dus ga je 'dubbel' verbruiken (onboard & PCIe). Onlogische keuze mi.
Oke, maar ook belangrijk is dat ik zag dat de GB minder stroom verbruikt, is maar 5 watt, maar toch.Asus board heeft wel meer 'nadelen' mi.; geen S/PDIF uitgang op de backplate. Geen firewire. Mindere geluidschip.
Geluidchip zal voor mij niet zo veel uitmaken denk ik. Het belangrijkste wat ik luister, zal toch niet via het mediacenter gaan. Nog even in overweging nemen.
Thankx.. heb ik wat aan.Ik zou zeker niet voor een Pinnacle kaart gaan, ik vind hen slecht in support; driver, updates etc. Het is idd geen hw-matige MPEG2 ondersteuning. Als je toch nog analoge tv wilt opnemen zou ik veel eerder kijken naar de Hauppauge HVR-1300 (of hoger) die heeft wel een hw-matige encoder.
Bedankt voor de uitleg zo had ik het ook met de andere htpc.RubenDJ schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:56:
[...]
Helaas geen foto's, maar ik zal het proberen te omschrijven. Ik heb een S14V met een Asus P5E VM HDMI met een E8400 die gekoeld wordt door een Scythe Mini. Ik gebruik gewoon de standaard casefans en heb die aangesloten op de daarvoor bestemde aansluitingen op het moederbord. Deze zijn dus wel temperatuurgestuurd. Ik heb de Scythe voorzien van de bijgeleverde koeler (gemonteerd boven de geheugenbankjes en blaast door de koeler heen naar achteren), en die heb ik aangesloten op een fan voedingskabel van mijn BeQuiet 380 anders maakt hij teveel lawaai, maar er gaat tenminste iets van airflow door de koeler en de Northbridge (want die wordt echt heet).
De 8cm fan aan de voorkant blaast dus over de harddisks heen lucht naar binnen, en de Scythe koeler blaast het door de Scythe naar achteren waar het tenslotte via de 2 6cm fans de kast weer verlaat. Mijn voeding heeft een grote 12cm fan aan de bovenkant die dus ook nog lucht vanuit de kast naar buiten blaast.
De processor komt nooit boven de 57 graden (bij het afspelen van een HD film) en het systeem is fluisterstil, zeker op 3 meter afstand. Alleen de harddisks hoor ik een klein beetje. De kast is ingebouwd in een TV meubel met nog 0,5 cm aan de bovenkant en 5 cm aan beide zijkanten ruimte. Aan de achterkant is ook nog ruimte vrij en kan ook de warme lucht het meubel verlaten.
Anoniem: 265196
Ik heb pas het volgende systeem aangeschaft en inmiddels gebouwd en geinstalleerd.
1 | Antec Fusion Black 430 | € 134,95 | € 134,95 |
1 | Gigabyte GA-MA78GM-S2H | € 62,89 | € 62,89 |
1 | Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2 | € 29,80 | € 29,80 |
1 | LG GGC-H20L | € 97,50 | € 97,50 |
1 | Microsoft Media Center Remote & Receiver | € 17,77 | € 17,77 |
1 | Scythe Ninja Mini | € 28,95 | € 28,95 |
1 | Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard | € 29,90 | € 29,90 |
Importeren | Totaal | € 456,68 |
Ik had nog een harde schijf van 160GB liggen
Ik heb er op staan Windows Media Center SP2 met de drivers van de CD van Gigabyte.
Dit alles heb ik aangesloten op een Panasonic Plasma TH-42PZ85
Als ik de HTPC aansluit via DSUB heb ik volledig beeld maar als ik het aansluit via HDMI dan is het beeld van Windows niet helemaal beeldvullend. Laat ik zeggen een paar centimeter van de rand vandaan.
Heeft iemand een idee hoe dit kan? Ik heb al zitten spelen met de resoluties maar geen resultaat.
Alvast bedankt!
Beeldscan op je Pana aangezet bij instellingen beeld?Dit alles heb ik aangesloten op een Panasonic Plasma TH-42PZ85
Als ik de HTPC aansluit via DSUB heb ik volledig beeld maar als ik het aansluit via HDMI dan is het beeld van Windows niet helemaal beeldvullend. Laat ik zeggen een paar centimeter van de rand vandaan.
Heeft iemand een idee hoe dit kan? Ik heb al zitten spelen met de resoluties maar geen resultaat.
Alvast bedankt!
bv deze.Svenska schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:42:
[...]
Welke budget kaart met hdmi poort (tot circa 60 euro) is dan aan te raden?
Laten samenwerken met de onboard HD3200 via CrossFireX net zoals Only aangaf hierboven. Ik zit er namelijk ook aan te denken om wat meer grafische kracht voor een evt. spelletje er in te gooien. Met de onboard kan ik nu wel een game spelen (TW08) maar wel met gemiddelde instellingen. (golfen in de luie stoel is echt relaxed!
Ik hoop dan ook de resolutie wat hoger te kunnen zetten dan 1280*1024 want dat krijg ik niet voor elkaar met de HD3200 terwijl m'n TV een fullHD is. Kan trouwens ook aan het spel liggen.
heb wel met het formaat zitten stoeien, maar met beeldscan idd nog niet.bosaap22 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:36:
[...]
Beeldscan op je Pana aangezet bij instellingen beeld?
Ik zal vanavond eens kijken als ik thuis ben! Bedankt!
Helaas nog die ene centimeter die dus zwart is. Als ik beeldscan uit zet is het idd nog erger.
Heeft iemand nog tips?
Anoniem: 249637
Een dik half jaar geleden kocht ik ik een Antec Fusion 430W Black, hét Gigabyte moederbord van toen, de AMD X2 BE-2350 CPU, 1TB hd, 2GB ram, een NEC dvdrw, een muis en een draadloos toetsenbord. Aangezien ik al jarenlang Windows-loos leef moest het wel een MythTV-projectje worden. Je kan al mijn ervaringen, scriptjes en tips vinden op http://dark.ellende.eu/htpc
Anoniem: 16697
..of iemand die deze setup WEL werkend heeft?
Anoniem: 211380
Amai, das precies de moeite...Anoniem: 249637 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 19:43:
Hoewel er stond dat ik geen reply mocht geven als "ik heb er ook eentje!" ga ik het toch doen: ik heb er ook eentje!
Een dik half jaar geleden kocht ik ik een Antec Fusion 430W Black, hét Gigabyte moederbord van toen, de AMD X2 BE-2350 CPU, 1TB hd, 2GB ram, een NEC dvdrw, een muis en een draadloos toetsenbord. Aangezien ik al jarenlang Windows-loos leef moest het wel een MythTV-projectje worden. Je kan al mijn ervaringen, scriptjes en tips vinden op http://dark.ellende.eu/htpc
Ik vraag me af, waarom geen MediaPortal, toch ook zeer customizable en veel makkelijker als die linux affaires; ben je een linux-freak?
edit: Serieus... hebt gij deze lijst zelf gemaakt : http://dark.ellende.eu/haat.html

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 211380 op 22-07-2008 04:13 ]
Je hebt overscan en underscan functie in Catalyst Control Center en zet de beeldinstelling van je tv op 16:9spoornie schreef op maandag 21 juli 2008 @ 19:05:
Beeldscan stond al aan standaard
Helaas nog die ene centimeter die dus zwart is. Als ik beeldscan uit zet is het idd nog erger.
Heeft iemand nog tips?
[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 22-07-2008 06:22 ]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
En dan kon je geloof ik ook nog ergens in mce je beeld zoomen..Rainesh schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 06:21:
[...]
Je hebt overscan en underscan functie in Catalyst Control Center en zet de beeldinstelling van je tv op 16:9
Start MCE -> Live TV -> Rechts klikken op je tv beeld -> In- en uitzoomen -> probeer de opties.
Ik zit met een aantal dillema's / beperkingen.
De maximale hoogte die ik kwijt kan is 13,9mm. Dit is het voorzet stuk. Daarachter heb ik een paar centimeter meer ruimte dus ventilatie is niet echt een probleem.
Ik wil mijn dreambox 7000 (Satelliet ontvanger) vervangen dus ik moet een mogelijkheid hebben om een kaart in te bouwen en mijn "Canal Digital" smartcard (ziet er uit als een pin-pas) er in te prikken.
Verder zit ik (vooralsnog) met een beperking dat ik geen LCD Tv heb , maar een ouderwetse breedbeeld met RGB-Scart ingang. Dus ik zal ieta van VGA -> Scart moeten hebben voor de time beeing.
Dit is wat ik bij elkaar heb geraapt. Op en aanmerkingen zijn welkom. Ik ben niet echt een wizkid in PC componenten maar ik heb zo goed mogelijk geprobeerd dingen uit te zoeken die bij elkaar zouden moeten passen.
Ik weet ook nog niet welk OS ik zal gaan gebruiken. Linux , XP of Vista.
1 | AC Ryan ACR-CR51004 Cardreader 50++ (3.5" Bay, USB 2.0, eSATA, Zwart) | € 8,14 | € 8,14 |
1 | Asus P5E-VM HDMI | € 81,28 | € 81,28 |
1 | Chieftec HE-02B | € 123,74 | € 123,74 |
2 | Corsair CM2X2048-6400C5 2GB (1x 2GB) DDR2 | € 36,50 | € 73,- |
1 | Intel Core 2 Duo E8400 | € 129,- | € 129,- |
1 | Lite-On LH-2B1S, 2x | € 169,- | € 169,- |
1 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 107,- | € 107,- |
1 | Scythe Ninja Mini | € 28,95 | € 28,95 |
1 | Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard | € 29,90 | € 29,90 |
Importeren | Totaal | € 750,01 |
Ik weet dat 4GB misschien overkill is , maar het kan geen kwaad denk ik toch?
Zou ik nog extra casefans 60mm moeten hebben voor de koeling?
De kaart die ik op het oog heb om mijn schotel op aan te sluiten is FloppyDTV S2 (Satelliet)

Volgens mij moet ik d.m.v. een CanalDigitaal MediaGuard CAM het signaal van canaal digitaal kunnen decoderen.
Ik heb geen idee welke software ik daar voor moet hebben en of het allemaal gaat werken. Iemand gebruikers ervaring hiermee? Of andere nuttige tips of wellicht een (beter) alternatief?
Verder weet ik niet precies wat ik moet doen met de afstand bediening. Ik geloof niet dat er bij de kast iets wordt meegeleverd.
Ook zit er geen voeding in de kast. Kan iemand mij adviseren welke stille voeding ik er in kan zetten?
S-Video via de TV-Out van je videokaart is handigerom3ega schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:23:Verder zit ik (vooralsnog) met een beperking dat ik geen LCD Tv heb , maar een ouderwetse breedbeeld met RGB-Scart ingang. Dus ik zal ieta van VGA -> Scart moeten hebben voor de time beeing.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Kijk een tussen de Recommended Power Supplies op SPCR. Ik heb zelf de Corsair VX450, prima ding, ik hoor 'm nooit! Voor jouw setup lijkt mij die ook toereikend.om3ega schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:23:
[...]
Ook zit er geen voeding in de kast. Kan iemand mij adviseren welke stille voeding ik er in kan zetten?
Rail Away!
Anoniem: 249637
Ik heb Mediaportal wel even overwogen maar uiteindelijk ben ik toch voor MythTV gegaan daar ik meer vertrouwd ben met Linux dan met Windows. Bovendien kon Mediaportal eind vorig jaar niet automatisch opstarten, een opname doen, transcoden van MPG naar X264, de volgende opname-begintijd in de BIOS wegschrijven en zichzelf dan weer afsluiten tot de volgende opname. MythTV kan dat wel.Anoniem: 211380 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 04:11:
[...]
Amai, das precies de moeite...
Ik vraag me af, waarom geen MediaPortal, toch ook zeer customizable en veel makkelijker als die linux affaires; ben je een linux-freak?
edit: Serieus... hebt gij deze lijst zelf gemaakt : http://dark.ellende.eu/haat.html![]()
En ja die haat-lijst heb ik zelf gemaakt. Dat is het product van minimum 5 jaar frustraties....
maar hiermee bedoel je echt tv beeld?xAndyx schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:38:
[...]
En dan kon je geloof ik ook nog ergens in mce je beeld zoomen..
[...]
Ik heb het hier over het windows beeld, zeg maar tussen de start knop en de onderste rand van het beeldscherm(plasma tv) zit nog een centimeter. Dit geld ook voor links en rechts van het Windows beeld.
Het gekke is dat ik dit niet heb met een DSUB Vga aansluiting maar alleen met HDMI
Anoniem: 97551
Heb nu mn SATA schijf een tijd aangesloten op mn HTPC. Gister bootte alles nog goed.
Alleen als ik nu boot krijg ik eerst een bootdisk failure. Reset ik dan de pc dan boot hij wel van de HD.
Lijkt net of de HD te langzaam opspint.
Is dit een veel voorkomend probleem bij setup: gigabyte ma-gm69 + 750gig samsung SATA?
Even in dit topic vanwege dat ik niet meer weet welk topic nu leading is. (mods doe daar wat aan)
bedankt voor jullie reacties maar het lukt nog steeds nietRainesh schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 06:21:
[...]
Je hebt overscan en underscan functie in Catalyst Control Center en zet de beeldinstelling van je tv op 16:9
via HDMI kijg ik nog steeds geen beeldvullende output
als ik via dsub aansluit is er niks aan de hand
die overscan en underscan kan ik niet vinden in mijn control center, waar zou die moeten zitten dan?
Ik heb zelf zo'n soortgelijk probleem, maar dan met DVI ipv VGA.spoornie schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:19:
[...]
bedankt voor jullie reacties maar het lukt nog steeds niet
die overscan en underscan kan ik niet vinden in mijn control center, waar zou die moeten zitten dan?
Via DVI krijg ik mijn resolutie gewoon niet goed, ook niet in combo met Powerstrip ofzo.
na aansluiten via D-Sub werkt het vlekkeloos.
Misschien een idee.
Anoniem: 95732
gewoon lekker 4Gb er in prikken - met de huidige prijzen zie ik geen reden waarom niet.om3ega schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:23:
Ik weet dat 4GB misschien overkill is , maar het kan geen kwaad denk ik toch?
Klopt - de CAM gaat in de floppyDTV, smartcard er in, en klaar!Volgens mij moet ik d.m.v. een CanalDigitaal MediaGuard CAM het signaal van canaal digitaal kunnen decoderen.
Volgens mij zijn er geen lunix drivers voor de floppydtv, dus zit je vast aan XP of Vista.. In dat geval zou ik gewoon voor Vista gaan. Ik heb hier ook Vista + Floppydtv draaien. Het draait OK, en beeld is t.o.v. mijn DB7000 stukken beter. Bij de floppydtv zit software waarmee deze automatisch onder vista media center zichtbaar is.Ik heb geen idee welke software ik daar voor moet hebben en of het allemaal gaat werken. Iemand gebruikers ervaring hiermee?
Wel zal het even wennen zijn als je van de dreambox af komt. Let er op dat de FloppyDTV zeg maar een 'emulatie' uit voert richting media center, die de kaart zal zien als een normale TV-ontvangst kaart. Het kost wat prutsen om de kanalen er in te krijgen, maar dit betekent ook dat bijvoorbeeld zender informatie vanaf de sateliet niet door komt zoals je bij de DB gewend bent - daar kan je wel weer guides aan hangen voor de nederlandstalige kanalen om de info te krijgen, maar ik vind dit beperkter, zeker als je ook buitenlandse kanalen wil kijken waar dan weer geen guides aan gehangen kan worden.
Verder past het scherm zich qua format niet automatisch aan als er breedbeeld, of regulier 4:3 uitzending is.. moet je dus regelmatig met de afstandsbediening het formaat aanpassen.
verder ben ik tevreden met deze oplossing - alleen is floppydtv in combinatie met mijn GA-MA78GM-S2H geen succesvolle combinatie qua stabiliteit
Kun je dit toelichten? Wil namelijk binnenkort starten met het bouwen van mijn mce met dit mobo en uiteraard een floppydtv met ziggo. Ben graag van te voren op de hoogte van de verwachten problemen en hoe ik deze op kan lossen.Anoniem: 95732 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:43:
[...]
verder ben ik tevreden met deze oplossing - alleen is floppydtv in combinatie met mijn GA-MA78GM-S2H geen succesvolle combinatie qua stabiliteit
Svenska. Ik gebruik ook Windows Vista in combinatie met 2 FloppyDTV-C kaarten en Ziggo. Na een paar dagen prutsen heb ik eindelijk alle tv-kanalen in Vista Media Center zitten! Om jou een hoop gepruts te besparen, lees dit forum. Hier heb ik een stappenplan gepost met een aantal checks om tv-kanalen in VMC te krijgen.Svenska schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:47:
[...]
Kun je dit toelichten? Wil namelijk binnenkort starten met het bouwen van mijn mce met dit mobo en uiteraard een floppydtv met ziggo. Ben graag van te voren op de hoogte van de verwachten problemen en hoe ik deze op kan lossen.
http://www.firedtv.nl/forum/viewtopic.php?t=543&highlight=
Met Vista Media Center heb je toch geen HD kanalen?Anoniem: 261170 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 07:44:
[...]
Svenska. Ik gebruik ook Windows Vista in combinatie met 2 FloppyDTV-C kaarten en Ziggo. Na een paar dagen prutsen heb ik eindelijk alle tv-kanalen in Vista Media Center zitten! Om jou een hoop gepruts te besparen, lees dit forum. Hier heb ik een stappenplan gepost met een aantal checks om tv-kanalen in VMC te krijgen.
http://www.firedtv.nl/forum/viewtopic.php?t=543&highlight=
Nee dat is zo. Alle standaardkanalen staan bij mij in VMC, voor de HD kanalen gebruik ik FireDTV Viewer, die kan ik opstarten vanuit VMC. TV HD menu gemaakt met daarin de FireDTV Viewer applicatie.Anoniem: 16697 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:07:
[...]
Met Vista Media Center heb je toch geen HD kanalen?
Ik ben bezig aan een nieuwe Mediacenter nadat mijn P4 2Ghz te traag werd voor HD,
Ik heb nu een low profile kast gekocht (MICRO FUSION 350) om alles zo compact mogelijk te houden. Nu ben ik op zoek naar advies voor de volgende onderdelen.
1: Low profile geluidskaart. graag een van de betere en met Optical out. zonder ventilator. PCI of PCI-E.
Ik kan nu alleen de ASUS Xonar DX vinden die aan deze eisen voldoed (http://asus.com/products....=0&model=2015&modelmenu=1) Is dit een degelijke kaart? de Xonar D2X leek mij beter maar is niet te krijgen in Low-Profile. iemand die een beter Low-Profile oplossing heeft?
2: Low profile Videokaart. Liefst de krachtigste op de markt zonder ventilator. PCI-E en liefst een die ATI Hybrid Graphics ondersteund.
De 3450 is nu momenteel nog de enige die ik zo kan vinden met ATI Hybrid Graphics (R3450-TD512) dan heb ik ook een 8600GT gevonden (NX8600GT-MTD256E) die mij sneller lijkt te zijn dan die ATI kaart. zelfs met Hybrid Graphics. alleen heeft deze een cooler (niet goed voor een HTC) Of komen er in de nabije toekomst mischien snellere ATI kaartjes uit die aan mijn eisen voldoen?
3: Blue-ray brander:
LG GGW-H20L lijkt me nu de beste oplossing. of zie ik dit fout?
4. Digital TV kaartje waarmee je Telenet DTV kan bekijken?
Zelf heb ik:
- Antec Veris Micro Fusion 350 Media Center Chassis
- GA-MA78GM-S2H Moederbord
- ATHLON 64 X2 4850E 2.5GHZ
- KVR800D2N5K2/4G
- 1TB opslag
Anoniem: 224854
Hoe is de kwaliteit van deze kast vergeleken met de Antec Fusion 430?sn33ky schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:09:
Ik heb nu een low profile kast gekocht (MICRO FUSION 350) om alles zo compact mogelijk te houden.
Past hier de Ninja Scythe cooler in?
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 224854 op 23-07-2008 11:38 ]
Zelf nog niet geprobeert. maar op http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t=45764 kan je info lezen over welke cooler het beste te gebruiken is voor deze kast.Anoniem: 224854 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:37:
[...]
Hoe is de kwaliteit van deze kast vergeleken met de Antec Fusion 430?
Past hier de Ninja Scythe cooler in?
Kast is dus totaal 12 cm hoog. Scythe Ninja Mini is al 11,5 cm hoog dus dat gaat absoluut niet passen.
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Daarvoor is toch de smartWi http://www.smartwi.net? Heb het nooit geprobeerd maar zou moeten werken.Anoniem: 261170 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:59:
[...]
Uitgaande van het standaardpakket:
1 x abonnement ca 15 euro
Overstappen naar digitaal standaardpakket kost ook 15 euro aan abonnement. Normaal gesproken koop je daar dan direct voor ca. 100 euro een digitale ontvanger bij met inbegrepen een smartcard.
Jij moet kijken of je op een of andere manier alleen de smartcard kan krijgen.
Een extra smartcard kost in ieder geval 10 euro per jaar extra.
Andere mensen in huis kunnen gewoon analoog blijven kijken.
En anders ff belletje met Ziggo, want dit is niet echt on-topic.
Geen Scythe Ninja Mini dus, maar wel genoeg andere opties.drZymo schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:51:
Zie http://www.antec.com/pdf/flyers/MicroFusion350_flyer.pdf
Kast is dus totaal 12 cm hoog. Scythe Ninja Mini is al 11,5 cm hoog dus dat gaat absoluut niet passen.
Zijn de Micro Fusion 350 of de NSK2480 ook in volledig zwart te krijgen? Wel mooi dat zilver maar in combinatie met een zwarte optische drive ziet het er niet uit. Of weet iemand toevallig een zilverkleurige DVD drive?
Ik had hetzelfde met mijn LCD tv, maar dat kwam omdat windows op 60Hz stond ipv 50 (of andersom, weet ik niet uit me hoofd). Toen heb ik 'm via de (ati) drivers forced op 't goede aantal Hz gezet, en dat heeft mijn probleem iig opgelost.spoornie schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:19:
[...]
There is no place like 127.0.0.1
Zeflde probleem ook gehad, en inderdaad opgelost door te spelen met het schuifje. Je moet wel goed zoeken om het schuifje te vinden. Hij moet er staan.spoornie schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:19:
[...]
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Ze zijn voor zover ik weet in alleen die kleuren te krijgen. Maar dat is niet zo heel erg want volgens mij zitten de optische drives achter zo'n cover plaatje. De kleur van je drive is dus normaal gesproken niet zichtbaar.Anoniem: 224854 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:23:
[...]
Geen Scythe Ninja Mini dus, maar wel genoeg andere opties.
Zijn de Micro Fusion 350 of de NSK2480 ook in volledig zwart te krijgen? Wel mooi dat zilver maar in combinatie met een zwarte optische drive ziet het er niet uit. Of weet iemand toevallig een zilverkleurige DVD drive?
De Fusion 430 is trouwens in een Black editie te krijgen.
De Fusion 430 de enige is waar de optische drive verstopt is achter een kantelend klepje.drZymo schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:26:
[...]
Ze zijn voor zover ik weet in alleen die kleuren te krijgen. Maar dat is niet zo heel erg want volgens mij zitten de optische drives achter zo'n cover plaatje. De kleur van je drive is dus normaal gesproken niet zichtbaar.
De Fusion 430 is trouwens in een Black editie te krijgen.
Foto van Micro Fusion 350 met optische drive:
http://lh3.ggpht.com/Darr...0/DSCF2171.JPG?imgmax=800
Knutsel topic voor drive in NSK2480:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=946745
Sorry kan niet meer terug vinden waar jullie discussie ergens begon. Maar ook al eens naar deze kast(en) gekeken?Anoniem: 224854 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:34:
[...]
De Fusion 430 de enige is waar de optische drive verstopt is achter een kantelend klepje.
Foto van Micro Fusion 350 met optische drive:
http://lh3.ggpht.com/Darr...0/DSCF2171.JPG?imgmax=800
Knutsel topic voor drive in NSK2480:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=946745
http://www.origenae.com/en/htpc_s16t.htm
Of Zalmann heeft een vergelijkbare kast. Grote voordeel vind ik het ingebouwde scherm. Als je een cd'tje wilt luisteren hoef je niet helemaal je tv aan te zetten om je HTPC te bedienen.
Volledig passief te koelen

HFX classic (ATX)

HFX mini (ATX low profile)

HFX micro (ITX)
Deze laatste zou helemaal geweldig zijn met een J&W 780G Mini-ITX bordje!

Ook de versterkers van HFX zien er goed uit! Passen perfect bij je HFX HTPC:
http://www.mcubed-store.c..._info.php?products_id=284
http://www.mcubed-store.c...ath=44_57&products_id=280
Links:
http://www.hifiatx.com/hfx.php?lang=EN
http://www.mcubed-store.com/catalog/index.php
Alleen de prijs
In de openingspost staat deze kast al genoemd, met linkjes naar ervaringen met deze kast
[ Voor 53% gewijzigd door drZymo op 23-07-2008 16:46 ]
Ja die zit er in, in de Micro Fusion 350 ook, in de NSK2480 geloof ik niet:Anoniem: 97551 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:27:
In die Fusion 430 he. Zit daar nou wel of geen IR sensor ingebouwd?
http://www.antec.com/uk/productDetails.php?ProdID=08743
http://www.antec.com/uk/productDetails.php?ProdID=08744
http://www.antec.com/uk/productDetails.php?ProdID=00280
Het probleem waar ik tegenaan liep is dat mijn systeem de neiging had om op willekeurige momenten een bluescreen te geven bij het switchen aar de floppydtv, of bij het switchen van kanalen. Was geen touw aan vast te knopen - maar meestal gebeurde dit pas nadat het systeem meer dan 1 dag continue had gedraaid. Temps waren in orde, evenals dat het systeem verder goed draaide.Svenska schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:47:
[...]
Kun je dit toelichten? Wil namelijk binnenkort starten met het bouwen van mijn mce met dit mobo en uiteraard een floppydtv met ziggo. Ben graag van te voren op de hoogte van de verwachten problemen en hoe ik deze op kan lossen.
Op forums weinig vergelijkbare problemen gevonden - uiteindelijk via de helpdesk van floppydtv (die gasten zijn erg rap met hun support trouwens) een aantal tips gekregen om het systeem stabiel te krijgen - veelal bios settings. Dit leek gedeeltelijk te helpen. Toen de tip gekregen een firewire kaartje in het MB te prikken, en niet onboard te werken... dit was de oplossing blijkbaar. De througput op firewire niveau lijkt niet goed te lopen. Ik heb zowel 32bit, 64bit, en alle mogelijk denkbare drivers geprobeerd.
Er is duidelijk iets met mijn bordje niet helemaal lekker - kan ook combinatie zijn van andere hardware... hoeft dus niet te betekenen dat je dezelfde problemen kan verwachten.
bedankt! ik heb het gevonden, het was eerst licht grijs daarom keek ik er over heenFrankGuthrie schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:59:
[...]
Zeflde probleem ook gehad, en inderdaad opgelost door te spelen met het schuifje. Je moet wel goed zoeken om het schuifje te vinden. Hij moet er staan.
Alles werkt nu
Zou je mischien kunnen aangeven welke firewire chip op jouw moederbord zit? Dan kunnen mensen dit vergelijken als ze vergelijkbare problemen hebben. Als het nou blijkt aan een bepaalde chip te liggen dan kan dit mischien vermeden worden bij de keuze van een mobo.Anoniem: 95732 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 18:53:
[...]
Het probleem waar ik tegenaan liep is dat mijn systeem de neiging had om op willekeurige momenten een bluescreen te geven bij het switchen aar de floppydtv, of bij het switchen van kanalen. Was geen touw aan vast te knopen - maar meestal gebeurde dit pas nadat het systeem meer dan 1 dag continue had gedraaid. Temps waren in orde, evenals dat het systeem verder goed draaide.
Op forums weinig vergelijkbare problemen gevonden - uiteindelijk via de helpdesk van floppydtv (die gasten zijn erg rap met hun support trouwens) een aantal tips gekregen om het systeem stabiel te krijgen - veelal bios settings. Dit leek gedeeltelijk te helpen. Toen de tip gekregen een firewire kaartje in het MB te prikken, en niet onboard te werken... dit was de oplossing blijkbaar. De througput op firewire niveau lijkt niet goed te lopen. Ik heb zowel 32bit, 64bit, en alle mogelijk denkbare drivers geprobeerd.
Er is duidelijk iets met mijn bordje niet helemaal lekker - kan ook combinatie zijn van andere hardware... hoeft dus niet te betekenen dat je dezelfde problemen kan verwachten.
Ik had ook zo'n soort probleem met floppydtv en het ga-ma-780g bordje alleen ik kreeg opeens zwart beeld en daarna alleen een groen beeld met geluid.Anoniem: 95732 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 18:53:
[...]
Het probleem waar ik tegenaan liep is dat mijn systeem de neiging had om op willekeurige momenten een bluescreen te geven bij het switchen aar de floppydtv, of bij het switchen van kanalen. Was geen touw aan vast te knopen - maar meestal gebeurde dit pas nadat het systeem meer dan 1 dag continue had gedraaid. Temps waren in orde, evenals dat het systeem verder goed draaide.
Volgens mij ligt het aan de drivers die niet heel lekker lopen i.s.m de floppydtv, ik heb de 8.7 versie van guru3d geinstalleerd en krijg nu nog alleen een atikmdag melding af en toe.
Gelukkig valt het beeld niet meer op groen en films doen het ook nog steeds.
Als ik de zgn originele 8.7 drivers van ati weer installeer, krijg ik weer het probleem.
Hierdoor heb ik al 3x herinstallatie moeten doen. (blij dat guru3d bestaat)
Voor de echte tweakert:Anoniem: 224854 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:16:
Weet iemand misschien of het mogelijk is om een IR receiver in te bouwen in de NSK2480? Een remote heb ik al (Logitech Harmony).
Microsoft Remote Receiver kopen (~17 euro incl a.b.), open slopen en verwerken in je kast (achter een plexiglas plaatje bijvoorbeeld in een van je drive bays).
Zie onder andere www.fransatech.com/whats-...an-internal-solution.html
ik snap de toegevoegde waarde van het open slopen van de casing niet echt aangezien het 1 pcb is met het ontvang gedeelte eraan vast, en hij is nou ook niet echt compact te noemen als hij uit zijn casing isdrZymo schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:54:
[...]
Voor de echte tweakert:
Microsoft Remote Receiver kopen (~17 euro incl a.b.), open slopen en verwerken in je kast (achter een plexiglas plaatje bijvoorbeeld in een van je drive bays).
Zie onder andere www.fransatech.com/whats-...an-internal-solution.html
enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk
Ik moet toegeven ook teleurgesteld te zijn in de amd/ati drivers, en denk dat die ook een mogelijke oorzaak zijn. Ook een aantal keer atikmdag errors gehad (VMC crash), en diverse versies geprobeerd... qua herinstallaties ben ik de tel kwijt geraakt eigenlijkjingaling schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:11:
[...]
Ik had ook zo'n soort probleem met floppydtv en het ga-ma-780g bordje alleen ik kreeg opeens zwart beeld en daarna alleen een groen beeld met geluid.
Volgens mij ligt het aan de drivers die niet heel lekker lopen i.s.m de floppydtv, ik heb de 8.7 versie van guru3d geinstalleerd en krijg nu nog alleen een atikmdag melding af en toe.
Gelukkig valt het beeld niet meer op groen en films doen het ook nog steeds.
Als ik de zgn originele 8.7 drivers van ati weer installeer, krijg ik weer het probleem.
Hierdoor heb ik al 3x herinstallatie moeten doen. (blij dat guru3d bestaat)
natuurlijk - onboard op de GA-MA78GM-S2H rev 1.0 zit de TSB43AB23 chip van Texas Instruments. Ik heb deze dus 'vervangen' door een Conceptronics PCI wirewire kaartje met VIA chipset.drZymo schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:08:
[...]
Zou je mischien kunnen aangeven welke firewire chip op jouw moederbord zit? Dan kunnen mensen dit vergelijken als ze vergelijkbare problemen hebben. Als het nou blijkt aan een bepaalde chip te liggen dan kan dit mischien vermeden worden bij de keuze van een mobo.
Hmm, het mobo wat ik besteld heb (Intel DP35DP) heeft zo te zien ook dezelfde TI chip. Ik wil ook een FloppyDTV gaan gebruiken. Hopelijk krijg ik niet dezelfde problemen, want ik heb geen ruimte in mijn kast voor een extra pci kaart.Anoniem: 95732 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:37:
[...]
natuurlijk - onboard op de GA-MA78GM-S2H rev 1.0 zit de TSB43AB23 chip van Texas Instruments. Ik heb deze dus 'vervangen' door een Conceptronics PCI wirewire kaartje met VIA chipset.
Bedankt voor je informatie. Ik begrijp dat ik mezelf nogal wat ellende op de hals kan halen om de dreambox 7000 proberen te vervangen. Wellicht dat ik de Dreambox 800 aanschaf (t.z.t) en mijn media center concentreer op het afspelen van HD content van het internet.Anoniem: 95732 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:43:
[...]
gewoon lekker 4Gb er in prikken - met de huidige prijzen zie ik geen reden waarom niet.
[...]
Klopt - de CAM gaat in de floppyDTV, smartcard er in, en klaar!
[...]
Volgens mij zijn er geen lunix drivers voor de floppydtv, dus zit je vast aan XP of Vista.. In dat geval zou ik gewoon voor Vista gaan. Ik heb hier ook Vista + Floppydtv draaien. Het draait OK, en beeld is t.o.v. mijn DB7000 stukken beter. Bij de floppydtv zit software waarmee deze automatisch onder vista media center zichtbaar is.
Wel zal het even wennen zijn als je van de dreambox af komt. Let er op dat de FloppyDTV zeg maar een 'emulatie' uit voert richting media center, die de kaart zal zien als een normale TV-ontvangst kaart. Het kost wat prutsen om de kanalen er in te krijgen, maar dit betekent ook dat bijvoorbeeld zender informatie vanaf de sateliet niet door komt zoals je bij de DB gewend bent - daar kan je wel weer guides aan hangen voor de nederlandstalige kanalen om de info te krijgen, maar ik vind dit beperkter, zeker als je ook buitenlandse kanalen wil kijken waar dan weer geen guides aan gehangen kan worden.
Verder past het scherm zich qua format niet automatisch aan als er breedbeeld, of regulier 4:3 uitzending is.. moet je dus regelmatig met de afstandsbediening het formaat aanpassen.
Er schoot mij wel nog een vraag te binnen voor de kenners. Omdat ik mijn media center achter een houten deur wil plaatsen is een afstand bediening op basis van infrarood niet de meest handige oplossing. Is er een afstandsbediening (eventueel met keyboard) beschikbaar die op basis van ultrasoon of bluetooth werkt zodat deze geen zicht verbinding nodig heeft.. deze moet uiteraard wel compatible zijn met de gangbare software
De logitech dinovo mini werkt met bluetooth..
Of dat hij in jouw situatie door de deur gaat werken weet ik niet...
Als ik met mijn gsm bluetooth connecties zoek dan vindt ie toch apparaten door heel het gebouw hier dus lijkt me wel..
Ik zoek een oplossing voor het beluisteren van de radio en het afspelen van mp3, flac etc.
Dit is de situatie
-NAS in de meterkast. Synology 207
-HTPC met 1 monitor (via hdmi) en 1 TV (gaat naar dvi en digitaal geluid). De monitor staat bij de eetkamertafel en de tv in de woonkamer.
-De hifi set met prima luidsprekertjes staat bij de TV zoals dat bij de meeste het geval is.
Met deze opstelling kan ik goed in de kamer mijn mail lezen, internetten en de TV in de woonkamer kan films laten zien.
Als ik radio wil luisteren of een muziekje wil afspelen moet ik elke keer de HTPC aandoen en de monitor of TV. Vroeger hoefde je alleen maar op de receiver te klikken en je kon naar muziek luisteren. Het is een beetje overkill geworden en ben op zoek naar een eenvoudige oplossing.
Ik kan een oplossing ala squeezebox aanschaffen. Dat lijkt ideaal maar is toch een stand alone oplossing om muziek af te spelen.
Waarom niet een hele kleine pc met weinig verbruik die erg snel opstart en gebruik kan maken van de al aanwezige infrastructuur. Ik zou dan een klein scherm, ook zuinig, naast de TV kunnen plaatsen om bv de playlist te laten zien. Tevens zou ik willen dat als ik TV aan het kijken ben de gids op het kleine scherm kan toveren.
Met interesse heb ik gekeken naar een product als de popcorn hour en naar mini itx computertjes. De popcorn hour valt af omdat het een product in ontwikkeling is. Ik wil niet avonden bezig zijn om te configureren en het moet ook eenvoudig blijven. Er wonen immers meer mensen in het huis.
Dus, om muziek te luisteren wil ik niet elke keer die HTPC en een grote TV of monitor aanzetten maar heb liever een klein informatie zuiltje die ook muziek kan laten afspelen op de receiver.
De meest eenvoudige oplossing is waarschijnlijk om de HTPC altijd aan te laten staan en drie schermen aan te laten sturen waarvan 1 scherm puur bedoeld is voor het tonen van de playlist, tv gids, opname instellingen enzo.
Wie o wie heeft hier ervaring mee.
Ze zijn mooi idd, ik ben bijna klaar met mijn HFX mini, maar ik wil je wel waarschuwen dat dit niet kasten zijn die je (op)bouwen kan als je een beetje modden schuwt. Ikea instructies zijn A-klasse in vergelijking met deze "manuals", en onderdelen hebben soms wat overtuiging nodig...Juicie schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:34:
Naar mijn smaak toch de ultieme HTPC kast.
Volledig passief te koelen
[afbeelding]
HFX classic (ATX)
[afbeelding]
HFX mini (ATX low profile)
[afbeelding]
HFX micro (ITX)
Deze laatste zou helemaal geweldig zijn met een J&W 780G Mini-ITX bordje!
[afbeelding]
Links:
http://www.hifiatx.com/hfx.php?lang=EN
http://www.mcubed-store.com/catalog/index.php
Alleen de prijs
Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE
Alle kasten die ik tot nu toe gezien heb (oa. alles in de topicstart) is toch minstens ~40cm diep en dat is teveel. De oplossing die ik nu voor ogen heb mocht ik niks vinden is om mijn HTPC in een Antec NSK3480 mATX kastje te bouwen en dat kastje op z'n kant achter een deurtje te leggen. Op zich prima werkbaar, maar niet optimaal.
Voor de duidelijkheid, er gaat een mATX bordje in.
Iemand een idee?
De meeste andere kasten zijn inderdaad te diep. Of je zou voor het ITX formaat moeten gaan.
edit:
Een andere mogelijkheid is mischien de SilverStone GD02. Die is 36 cm diep. Ik vond de koeling niet optimaal met alleen twee fans aan de achterkant. Ook is de plaatsing van de drive bays wat slecht gekozen waardoor je op moet letten met de lengtes van je PSU en optische drive. Blu-ray is daardoor al bijna onmogelijk op dit moment. Meer info op silentpcreview
[ Voor 26% gewijzigd door drZymo op 24-07-2008 22:45 ]
Anoniem: 83128
Erg verwarrend twee topics over HTPC's, dus ik post maar in deze.
Zijn jullie al bezig om HTPC's samen te stellen voor HD materiaal (1080p met Dolby TrueHD/DTS-HD)? Wat ik op avforums lees staat dit nog vrij in de kinderschoenen en ik las dat de nieuwe Radeon 4850 8 kanaals LPCM kan doorgeven via HDMI. Alleen vind ik de kaart overkill voor mijn toekomstige HTPC waarop games taboe gaat worden. Een vraagje, zal mijn Onkyo 606 receiver dolby trueHD aangeven wanneer deze het LPCM signaal doorgeeft?
Zijn er nog meer manieren om met een HTPC 8 kanaals audio en 1080p video via 1 HDMI te leiden? Ik las dat auzentech met een HD audio kaart komt in september maar zal via deze HDMI uitgang ook het videosignaal leiden? Lijkt me sterk en twee HDMI aansluitingen is onmogelijk met met receiver.
Heb namelijk wel beeld, maar geen geluid.
Anoniem: 256899
Inderdaad, interessante produkten. Alleen de verbinding met de PC lijkt me niet zo slim[
gekozen. De 2 kanaals versterker wordt via een USB met de PC verbonden. De 8 kanaals
versterker via de line-in. Beide niet ideaal. Ik geef toch de voorkeur aan een optische
kabel tussen PC en versterker.
Wel mooie techniek, die class D versterkers. Ik zelf gebruik een receiver van Panasonic,
de SA-XR 59. Dit is ook een class -D versterker. Niet al te duur en een fenomenaal
geluid. Hier kan mijn oude Marantz SR6300 receiver niet tegenaan. Panasonic is wat
dat betreft een pionier in de class D versterkers. Een top versterker voor de Hifi liefhebber.
Anoniem: 256899
Waarom niet 1 HDMI (of DVI) kabel van de PC naar de TV en voor alleen het geluid 1 HDMI kabel van de PC naar de receiver. Als je dan ook nog geluid op de tv zelf wilt, dan kun je nog met de analogeZijn er nog meer manieren om met een HTPC 8 kanaals audio en 1080p video via 1 HDMI te leiden? Ik las dat auzentech met een HD audio kaart komt in september maar zal via deze HDMI uitgang ook het videosignaal leiden? Lijkt me sterk en twee HDMI aansluitingen is onmogelijk met met receiver.
line-out van je PC naar de TV.
Heb zo'n 5 jaar mijn xbox met xbmc gebruikt als htpc dat werkte altijd perfect maar deze wilde geen HD materiaal afspelen. Heb toen een xbox 360 gekocht om ook HD materiaal af te kunnen spelen.
Dit werkt tot op zekere hoogte goed maar het heeft toch wel een aantal haken en ogen. Daarnaast heeft de xbox met xbmc het begeven en ben dus opzoek gegaan naar een betaalbaar alternatief. Had eerst als doel gesteld om een systeem samen te stellen dat tegen een zo laag mogelijke prijs toch HD materiaal af kon spelen (max. €300). Daar ben ik toch vanaf gestapt maar heb het toch nog binnen de perken kunnen houden. Het is een redelijk standaard systeem geworden:
1 | Arctic Cooling Freezer 64 LP | € 14,65 | € 14,65 |
1 | Gigabyte GA-MA78GM-S2H | € 62,75 | € 62,75 |
1 | Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 4GB (2x 2GB) DDR2 | € 57,63 | € 57,63 |
1 | Nox Media | € 54,50 | € 54,50 |
1 | Recom Power Engine 450 RC-PE450, 450W (ATX12V 2.0) | € 24,80 | € 24,80 |
1 | Samsung SH-D163B | € 13,92 | € 13,92 |
1 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 107,- | € 107,- |
Importeren | Totaal | € 390,17 |
Ik heb nog een mce remote, een mce toetsenbord en mce tvkaart liggen van een mislukt htpc projectje
De software die ik ga draaien is Mediaportal (is vergelijkbaar met xbmc toch?) nu vraag ik me af of ik dit beter onder xp of vista kan doen. Het gaat mt dan puur om de bootsnelheid. Zit hier veel verschil in?
whoops laat maar, domme vraag

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 224854 op 26-07-2008 18:40 ]
Als je Mediaportal wil gaan draaien spit het mediaportal topic eens door zou ik zeggen...en zo'n lijstje posten met wat je wil gaan kopen kan echt niet meer hier op tweakers....HIDMAN-X schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 11:07:
Ben ook maar begonnen aan een htpc projectje.
Heb zo'n 5 jaar mijn xbox met xbmc gebruikt als htpc dat werkte altijd perfect maar deze wilde geen HD materiaal afspelen. Heb toen een xbox 360 gekocht om ook HD materiaal af te kunnen spelen.
Dit werkt tot op zekere hoogte goed maar het heeft toch wel een aantal haken en ogen. Daarnaast heeft de xbox met xbmc het begeven en ben dus opzoek gegaan naar een betaalbaar alternatief. Had eerst als doel gesteld om een systeem samen te stellen dat tegen een zo laag mogelijke prijs toch HD materiaal af kon spelen (max. €300). Daar ben ik toch vanaf gestapt maar heb het toch nog binnen de perken kunnen houden. Het is een redelijk standaard systeem geworden:
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Athlon X2 4850e € 54,92 € 54,92 1 Arctic Cooling Freezer 64 LP € 14,65 € 14,65 1 Gigabyte GA-MA78GM-S2H € 62,75 € 62,75 1 Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 4GB (2x 2GB) DDR2 € 57,63 € 57,63 1 Nox Media € 54,50 € 54,50 1 Recom Power Engine 450 RC-PE450, 450W (ATX12V 2.0) € 24,80 € 24,80 1 Samsung SH-D163B € 13,92 € 13,92 1 Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB € 107,- € 107,- Importeren Totaal € 390,17
Ik heb nog een mce remote, een mce toetsenbord en mce tvkaart liggen van een mislukt htpc projectje.
De software die ik ga draaien is Mediaportal (is vergelijkbaar met xbmc toch?) nu vraag ik me af of ik dit beter onder xp of vista kan doen. Het gaat mt dan puur om de bootsnelheid. Zit hier veel verschil in?

Dit topic is gesloten.