Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arms2Short
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:52
Ik heb vorige week bij Azerty de volgende onderdelen besteld en vandaag in elkaar proberen te zetten.
  • Antec Sonata III
  • Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
  • Club3D Radeon HD4850,GDDR3, PCI Express x16, 512MB
  • Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II, 16MB, 320GB
  • Western Digital Raptor, 36 GB, 10000 RPM, 16 MB, SATA
  • GigaByte GA-MA78GM-S2H,Retail
  • Iiyama ProLite E2003WSV-B1
  • AMD Athlon 64 X2, 6000+, Socket AM2, Boxed
hoewel het mijn eerste keer is dat ik een complete pc in elkaar zet heb ik al vaker onderdelen in pc's vervangen en dit is dan ook meestal prima verlopen. Het in elkaar zetten verliep vlotjes en toen het grote moment aanbrak gebeurde er niks.

Het probleem:
als ik de power button indruk beginnen alle fans te draaien(cpu, case, gpu), beide harde schijven gaan draaien en de dvd brander reageert gewoon. De monitor geeft "no signal found" aan. Het moederbord maakt ook geen piep geluidjes dus waarschijnlijk boot ie dus helemaal niet.

Wat heb ik geprobeerd
  • alle aansluitingen gechecked, double checked etc.
  • Ik heb als eerste een andere monitor/kabel geprobeerd, ik heb beide ook getest met een andere pc en alles werkt gewoon
  • on board videokaart ipv. de losse kaart
  • proberen te booten zonder RAM
  • ik heb het hang en opstart problemen topic doorgenomen maar niks gevonden
help!
Graag hoor ik van jullie suggesties en/of verwijzingen naar oplossingen voor dit probleem. Ik ben geen doorgewinterde Tweaker maar slechts een sterveling met wat kennis over computers ;)
De voeding zou met 500 watt voldoende moeten zijn. Verder heb ik helaas geen andere CPU voor deze socket tot mijn beschikking om uit te proberen.

alvast bedankt voor de hulp!

EDIT: ik wou nog even toevoegen dat ik de pc niet eens uit kan zetten. De power knop reageert helemaal niet meer nadat ik de pc heb aangezet ook niet bij langer indrukken. Om de pc uit te zetten moet ik de voeding uitzetten

[ Voor 5% gewijzigd door Arms2Short op 23-07-2008 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probeleem had ik met me huidige pc ook afgelopen weekend.
Ik koppelde alle hd af en ik kon me bios in. anders dat ff proberen ik neem aan dat je de bios ook niet in komt.
Ik vermoed dat bij mij een hd niet goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
koppel even alles los zodat je alleen mobo, cpu en voeding hebt.
Reset het bios.

Probeer het met 1 reepje geheugen
Probeer ander geheugen, en andere voeding.

Als je een andere cpu hebt deze proberen.
Als het nu nog niet lukt is waarschijnlijk het mobo dood.
suc7,2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb (gisteren en vandaag) exact hetzelfde probleem met hetzelfde moederbord. (Rev: 1.0)
Probeer eens 1lat RAM eruit te halen, dat hoor je wel de normale biep en krijg je beeld.
Zo werkte het bij mij. Ben er echter nog niet uit wat de oplossing is om hem met 4GB (2x2GB) RAM te laten werken. Ik heb al eens gekeken tussen de BIOS updates maar voorlopig heb ik nog niets gevonden.
Iemand die raad heeft als het idd aan het ramgeheugen ligt zoals bij mij?

Edit: als je de PC enkel uit krijgt door de voeding uit te schakelen, het lukt dus niet met power knop ca. 5 sec in te duwen, dan moet je eens checken of je de vierkante 4 pin 12V ATX connector van je voeding wel juist op het moederbord hebt aangesloten.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-06-2024
ikbenleon schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:26:

Het probleem:
als ik de power button indruk beginnen alle fans te draaien(cpu, case, gpu), beide harde schijven gaan draaien en de dvd brander reageert gewoon. De monitor geeft "no signal found" aan. Het moederbord maakt ook geen piep geluidjes dus waarschijnlijk boot ie dus helemaal niet.
[b]

EDIT: ik wou nog even toevoegen dat ik de pc niet eens uit kan zetten. De power knop reageert helemaal niet meer nadat ik de pc heb aangezet ook niet bij langer indrukken. Om de pc uit te zetten moet ik de voeding uitzetten
@ikbenleon,

Ik heb precies het zelfde probleem !
Zelfde mobo (ref 1) icm een antec NSK4480 en een F1 van 620 gig.
Reset bios, Ram wisselen, alles afkoppelen. andere tft...niks werk --> Geen beeld :(

Kan ik met zekerheid stellen dat mijn mobo dood is?

Hoor graag van jullie, net iemand belooft om dit weekend ff zijn nieuwe pc te assembleren en te installeren... :/

Edit: ik gebruik het mobo icm een 4850e, kan dat het zijn?

@Decarlo
Spelen met ram werkt dus ook niet, met, zonder, 1 erin (1 gig)...
Enne beide ATX pluggen zitten er goed in, kan je niet anders doen.

[ Voor 9% gewijzigd door zwoelie op 26-07-2008 22:14 . Reden: omdat ik het kan..... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
kickje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Truffel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 22:18
Kan iemand vertellen hoe het verhaal verder gaat ?? (@ikbenleon en @zwoelie)

Zit ook met hetzelfde probleem (Rev 1.0 moederbord, 2*1024 mb Crucial 6400 en NSK4480B-kast met 380 earthWatt)
dus de afloop kan me mogelijk verder helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen je de HD4850 verwijderde heb je toen gekeken in de bios of hij de onboard vga aanstuurde ipv de PEG ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ongeveer het zelfde probleem.
Ik heb een gecertificeerd 2gb kit van kingston x2.
1 kit werkt prima, maar met de tweede kit erbij geen beeld.
Ik zou wel graag 4gb willen instaleren, maar ook de 4gb kit blijkt niet te kunnen werken met meer dan 1 reep.
Iemand enig idee hoe, en waarmee ik met dit mobo 4gb kan berijken?
Volgens de specs zou dit mobo tot 16Gb moeten kunnen gebruiken, maar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee
Maar ik maak gebruik van 4x1gb geheugen modeulens en ook nog verschillende merken door elkaar.
Systeem loopt ook nog overgeklokt .

Al geprobeert met een mem stick te boten en alles handmatige in te stellen en dan de anderen geheugen bij plaatsen.

Oja voor ik het vergeet
Voltage klopt niet met wat je instelt in de bios . (is lager namelijk )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
De_Truffel schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:58:
Kan iemand vertellen hoe het verhaal verder gaat ?? (@ikbenleon en @zwoelie)

Zit ook met hetzelfde probleem (Rev 1.0 moederbord, 2*1024 mb Crucial 6400 en NSK4480B-kast met 380 earthWatt)
dus de afloop kan me mogelijk verder helpen :)
Nou, daar ben ik weer. Mobo retour, eea met webshop duurde wat lang maar nieuw mobo gekregen (rev 1,1).
Je raad het al : GEEN BEELD. :(
Werkwijze:
Mobo in kast (Antec NSK4480)
grote stekker en kleine stekker aansluiten tesamen met powerswitch
geheugen erin (Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2)
CPU erin (AMD Athlon X2 4850e)
silverspul en boxed koeler + cpufanpin
HD aansluiten (Samsung Spinpoint F1 HD642JJ)
Optical (Lite-On LH-20A1S)
TFT op de onboard VGA klikkie
Alle fans gaan draaien, je hoort hd kraken maar helemaal niks nada geen beeld

Nog niet gedaan met dit mobo: resetten...hoe doe ik dat? 2 pennetjes met clr cmos en dan metaal er tussen als mobo stroom heeft?
Moet trouwens ook 2x powerbutton indrukken voor ie aanslaat....lijkt me ook geen standaard issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
kickje. Ook ander geheugenreepje geeft geen beeld. Wel hoor je HD opstarten.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb ook dit probleem met dit betreffende moederbord. Mijn computer wil alleen starten als hij een tijdje uit geweest is. Herstarten kan ik wel vergeten. De fans gaan wel draaien maar hij laat geen piep horen. Beeld blijft ook zwart. Eenmaal aan de gang loopt hij prima maar ik heb zowat alles behalve de proc. al vervangen voor onderdelen uit andere computers maar geen verbetering.

[ Voor 4% gewijzigd door Kaasplank op 20-08-2008 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:35

lier

MikroTik nerd

Ik heb met zijn oudere broertje hetzelfde (bijna) gehad. Inderdaad de cmos reset (zie je handleiding hoe je dat doet...).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Ik heb ook dat moederbord en had dat probleem eerst ook, het omdraaien van de stekkertjes van de powerbutton en resetbutton werkte voor mij, sindsdien nergens last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
lier schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:38:
Ik heb met zijn oudere broertje hetzelfde (bijna) gehad. Inderdaad de cmos reset (zie je handleiding hoe je dat doet...).
Mobo uit: batterij eruit....geen beeld.
HD eraf: geen beeld
optical eraf: geen beeld
1 reepje: geen beeld
met/zonder tstenbord: je raad het al...

Moet ik nou concluderen dat dit mobo gewoon niet samen gaat met de rest van de harde waren?
Lijkt me toch stug dat een normaal voorkomend gigabyte mobo het niet doet met een F1 en kingston geheugen???? Nogmaals, de antec met voeding lijkt te werken, alle fans draaien (ja, ook die losgehaald uitgezonderd de cpufan), hd slaat ook aan bij starten (opstartgeluidje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Aangezien mijn prut ook wel relevant is een crosspost uit :
Righteye schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 13:28:
Heb hier precies hetzelfde moederbord en ook de 2 x 2GB 800Mhz Valueram van Kingston.
Heb er geen enkel probleem mee..... Bios nog niet geflashd, helemaal default, verder geen rare dingen gedaan. Moederbord versie 1.0 overigens....

edit:
Nog effe de precieze onderdelen:
AMD Athlon 4850e 2.5GHz 1MB 45W AM2 Box
Asus Videokaart PCI-e Radeon HD3650 512MB SilentMG 2xDVI
Gigabyte GA-MA78GM-S2H AMD 780G, SATA2 RAID, VGA
Kingston 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0
Recom Powersupply Power Engine 450W
Samsung 640GB SATA300 16MB, HD642JJ
Samsung DVD-/+/RAM SH-S223F 22x/22x/12x Bulk (zwart)
Thermaltake HTPC Lanbox Lite mATX No PSU Sidepanel (zwart)

Geassembleerd door 4 Launch, geinstalleerd door mij (Vista Ultmate).
Misschien zijn de problemen gerelateerd ? Mobo Gigabyte GA-MA78GM-S2H 780G geheugen probleem

En aangezien de HD642JJ gewoon een Spinpoint F1 heb zijn het dus niet die onderdelen (Mobo + CPU + HD + RAM) die ruzie hebben ??

Ben evt. wel bereid om er verder in te duiken (bios settings, bios versie etc.). Hoor wel of dit gewenst is. Miss. dat ze bij 4Launch wat anders aparts gedaan hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door Righteye op 20-08-2008 20:57 ]

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Net een bios reset gedaan door de pinnetjes een tijdje kort te sluiten. Niets geen effect. Hij start nu niet eens goed meer op. Voordat ie ook maar iets piept of beeld geeft zet de computer zichzelf weer uit.

snap d'r niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
Righteye schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:47:
Aangezien mijn prut ook wel relevant is een crosspost uit :

[...]

Misschien zijn de problemen gerelateerd ? Mobo Gigabyte GA-MA78GM-S2H 780G geheugen probleem

En aangezien de HD642JJ gewoon een Spinpoint F1 heb zijn het dus niet die onderdelen (Mobo + CPU + HD + RAM) die ruzie hebben ??

Ben evt. wel bereid om er verder in te duiken (bios settings, bios versie etc.). Hoor wel of dit gewenst is. Miss. dat ze bij 4Launch wat anders aparts gedaan hebben.
Ik heb inderdaad meer gelezen over deze problemen. Soms wat het kl*ten met geheugen (gedaan zonder resultaat), soms een cmos reset (batterij eruit en pinnetje erop...wachten....pinnetje eraf, batterij erin en starten)...Andere tft erop, onboard vga en een poging met een Asus 3650...niets.
Verder moet ik toch een biosscherm krijgen met alleen mobo, tft, geheugen? HD en optical is niet echt nodig om dit te testen.
Dit is tweede mobo dus de kans dat deze kapot is is errug klein....toch iets met die antec kast en voeding??
ALs je suggesties hebt hoor ik het graag, ik ben nu echt zoek (en radeloos :+ )

@Kaasplank: damn man, das niet goed. Hoe gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
zwoelie schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:24:
[...]
@Kaasplank: damn man, das niet goed. Hoe gereset?
zoals in de handleiding staat. jumpers kortsluiten met zo'n dingetje die ik even van een ander moederbord getrokken had. paar minuten er op laten zitten en toen d'r weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
Kaasplank schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:27:
[...]

zoals in de handleiding staat. jumpers kortsluiten met zo'n dingetje die ik even van een ander moederbord getrokken had. paar minuten er op laten zitten en toen d'r weer af.
Ook gedaan: effect = 0

• mie9iel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 21:30
zwoelie schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:24:
Verder moet ik toch een biosscherm krijgen met alleen mobo, tft, geheugen? HD en optical is niet echt nodig om dit te testen.
De laatste keer dat ik een systeem met minimale hardware gestart heb, was het minimum cpu + ram + vga + voeding + toetsenbord + hdd of floppy. Er moest of een schijf of floppy drive (schijfje is niet nodig) anngesloten zijn of de pc kwam niet tot het eind van de bios. Maar dat was wel op veel oudere hardware dan dit.

• Kaasplank
  • Niet online
Is niet nodig. Ik heb hem ook zien booten zonder hdd, toetsenbord of floppy. wie gebruikt er sowieso tegenwoordig nog floppy? ;)

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-10 17:37
Sterker nog - volgens mij heeft iedereen hier wel eens een PC geboot zonder een toetsenbord aan te sluiten....(No keyboard found. Press F1 to continu :) )

Dat kan dus best. Troubleshooten is echt een kwestie van zoveel mogelijk los gooien. Als het probleem is dat je gewoon helemaal geen beeld krijgt, dan is een BIOS scherm al een gigantische verbetering. En daarvoor is echt alleen nodig:
- Moederbord
- Geheugen
- CPU
- Voeding (op de juiste wijze aangesloten....)
- Videokaart (als er geen onboard video is) + monitor. Alhoewel je zonder videokaart ook wel kan starten; dan hoor je middels piepjes ook nog wel iets te kunnen afleiden.
- Aansluiting van het 'power-on switch' kabeltje naar je moederbord ;)

De rest mag *allemaal* los.

[ Voor 12% gewijzigd door BartS12 op 21-08-2008 16:33 ]

• Kaasplank
  • Niet online
Hmm.. net moederbord even uit de kast gehaald. wat gemorreld aan die backplate waar de aansluitingen doorgaan. Stekkers weer vastgemaakt en ik kon hem zo 3x achter elkaar aan en uitzetten. Geen idee wat ik gedaan heb maar ik geloof dat hij nu werkt 8)7

• zwoelie
BartS12 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 16:29:
Sterker nog - volgens mij heeft iedereen hier wel eens een PC geboot zonder een toetsenbord aan te sluiten....(No keyboard found. Press F1 to continu :) )

Dat kan dus best. Troubleshooten is echt een kwestie van zoveel mogelijk los gooien. Als het probleem is dat je gewoon helemaal geen beeld krijgt, dan is een BIOS scherm al een gigantische verbetering. En daarvoor is echt alleen nodig:
- Moederbord
- Geheugen
- CPU
- Voeding (op de juiste wijze aangesloten....)
- Videokaart (als er geen onboard video is) + monitor. Alhoewel je zonder videokaart ook wel kan starten; dan hoor je middels piepjes ook nog wel iets te kunnen afleiden.
- Aansluiting van het 'power-on switch' kabeltje naar je moederbord ;)

De rest mag *allemaal* los.
*vinkt het hele lijstje af en doet nogmaals poging met videokaart*
:(
Ik ga toch voor de conclusie dat het mobo om onverklaarbare redenen niet werkt ergo stuk is ergo omgeruild gaat worden voor een MSI.....jammer, die biosupdate is errug prettig van Gigabyte

Edit: shop gebeld, mag mobo komen omruilen voor een MSI bordje. Voor mij even geen GB... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door zwoelie op 22-08-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
De mijne heeft het ook weer opgegeven. Ik krijg d'r geen piep meer uit.
voeding en geheugen werken gewoon in m'n werkbak. (ik neem aan dat het systeem in m'n sig meer stroom trekt dan dit bordje + een 4850e zonder hdd's of andere onderdelen)

bios resetten, niets aansluiten het helpt allemaal niets. Het enige wat ik niet kan testen is de cpu maar die werkte prima mits ik het systeem aan het lopen kreeg.

straks maar eens een RMA verzoek indienen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

ik heb net hetzelfde probleem :(
ga dus ook een nieuw kopen, via rma krijg ik dan later een 2e...
rev 1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeps
  • Laatst online: 03-10 19:58
Hallo, Ik ben ook aan het stoeien met dit moederboard:
2x2GB erin, 2 SATA disks, AMD4850e processor.
Na alles erin gezet te hebben geen beeld zoals velen.
Eén reepje ram erin, wel beeld. Reepje ram verwisselen met de andere: hetzelfde. Geen ram stuk dus.
Met de hand de kloksnelheid van het ram verlaagd en beiden reepjes werkte toen!
De bios versie was F3 (mobo 1.1 revisie) en heb die naar F5 gezet (makkelijk met USB stickie). Daarna kon ik het ram op 667 laten draaien volgens spec (dit wordt een server, dus langzaam ram goed genoeg).
Bios update lijkt me dus belangrijk om als eerste te doen!

Nu Windows XP erop. Gaat allemaal goed maar het systeem is niet stabiel te krijgen. Na enkele minuten opgestart te zijn (of vele minuten) doet het systeem op eens niets. Geen processor activiteit maar ook geen reactie.
Geen hitte probleem, processor, MB rond de 30 graden.
Windows update inclusief SP3 gedaan, laatste drivers van Gigabyte erop gezet. Nog niet stabiel.
Ik stoei nog verder (mb pas gisteren ingebouwd) maar als iemand soortgelijke ervaring heeft en oplossing, graag!

Ubuntu 8.04 er naast gezet en dat lijkt beter te draaien! Nog niet lang genoeg aan gehad om deze combinatie stabiel te 'verklaren'.

Groet, Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:39
Zelfde moederbord rev 1.0 met 4x 1024 MB (533 MHz Kingston reepjes), 120GB SATA harde schijf, 7 USB apparaten, modem, 1x DVD-Rom, 1x DVD-RW. Dat alles in een Sonata 1 kast.
Ik had precies hetzelfde probleem toen ik de computer voor het eerst opstartte. Ik heb de computer uitgekleed tot de absolute basis (1GB reepje geheugen, 1x USB keyboard) en opgestart: Geen problemen. Bios geflasht (geloof ik, het is een paar weken geleden). Langzaam de boel weer toegevoegd. Nog steeds geen problemen. Alles weer erin als eerst: Nog steeds geen problemen en ook geen enkel probleem meer gehad sindsdien. Dit moederbord lijkt dus problemen te hebben met zijn initiële boot. Bij mij in ieder geval geen enkel probleem meer sinds die initiële boot gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfde bord hier
Was net uit toen ik het kochte .
Geen problemen er mee gehad.

Inhoud was
4x1gb gemix geheugen (goedkope zooi)
1x-sata hd samsung
1x ide naar s-ata via verloop maxtor
losse 3470 crossfire kaartje
amd x2 4200 65watt versie (later vervangen naar een amd q9500)
Alles overgeklokt .
voeding enermax 270watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

Heb hier het bordje (bios F5) ook icm een 4850E en een Antec Neo HE430 voeding.
Heb 1 probleempje bordje boot uitstekend, alleen de eerste keer.
Sluit ik af en probeer ik de Computer weer op te starten no go heel even zie je de ventilatoren opspinnen en dan is het over. :(
Ik moet dan echt de stekker een kwartier uithalen en dan gaat tie weer.

Ik ben nogal een perfectionist dus ik wil dat eruit krijgen maar boek nog weinig vooruitgang.

Iemand een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt op een slechte batch.

Ik heb dit mobo rev 1.0 sinds een paar weken en vanuit de doos 100% perfect.

FWIW:
Rev 1.0
AMD X2 4850 45W
2GB Kingston 2 x 1GB DDR2 800
Als Vista Media Center met digitale TV(FloppyDTV) dus bijna constant aangestaan.
Toppertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06 16:35
ik was gisteren als een kind bij sinterklaas toen ik m'n grote doos thuis zag staan. toch, problemen...

ik heb dit bord in combinatie met een phenom 9550 en 8GB ram in de vorm van 2 setjes OCZ2P10664GK (ddr2-1066). nu krijg ik bij het opstarten geen beeld, dat heb ik hier wel nog gelezen. de gigabyte site leert mij nu dat dit bord in 1066 modus slechts 1 dimm per kanaal ondersteunt, which means i'm fucked.

ik heb gisteren niet teveel getest maar vanavond kan ik wel weer.

ik ga er dus van uit dat ik geen 8GB zal kunnen hebben aan 1066MHz, maar wat kan dan wel: 8GB aan 800MHz? 4GB aan 1066? vuile truuken om toch 8GB @ 1066 te kunnen draaien? hoe dan ook, redelijk zonde van het geld geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

Bacosjaco schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:18:
Heb hier het bordje (bios F5) ook icm een 4850E en een Antec Neo HE430 voeding.
Heb 1 probleempje bordje boot uitstekend, alleen de eerste keer.
Sluit ik af en probeer ik de Computer weer op te starten no go heel even zie je de ventilatoren opspinnen en dan is het over. :(
Ik moet dan echt de stekker een kwartier uithalen en dan gaat tie weer.

Ik ben nogal een perfectionist dus ik wil dat eruit krijgen maar boek nog weinig vooruitgang.

Iemand een idee.
Gevonden het ligt aan mijn voeding :( , heb er effe een goedkope sharkoon aangehangen en booten als de beste.
Terwijl die HE430 op mn P35 DS4 met E8500 @ 4GHZ totaal geen problemen geeft.

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06 16:35
piet konijn schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:48:
ik was gisteren als een kind bij sinterklaas toen ik m'n grote doos thuis zag staan. toch, problemen...

ik heb dit bord in combinatie met een phenom 9550 en 8GB ram in de vorm van 2 setjes OCZ2P10664GK (ddr2-1066). nu krijg ik bij het opstarten geen beeld, dat heb ik hier wel nog gelezen. de gigabyte site leert mij nu dat dit bord in 1066 modus slechts 1 dimm per kanaal ondersteunt, which means i'm fucked.

ik heb gisteren niet teveel getest maar vanavond kan ik wel weer.

ik ga er dus van uit dat ik geen 8GB zal kunnen hebben aan 1066MHz, maar wat kan dan wel: 8GB aan 800MHz? 4GB aan 1066? vuile truuken om toch 8GB @ 1066 te kunnen draaien? hoe dan ook, redelijk zonde van het geld geweest...
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Evt. voltage geheugen in BIOS iets verhogen, zeker bij meer dan 2 reepjes.
Kan dat dit standaard te laag staat (1,7 V, en dan bij een niet zo goede voeding gegarandeerd problemen).

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Kaasplank schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:02:

straks maar eens een RMA verzoek indienen :(
Kreeg net mail van de webshop. Het ding is dus inderdaad gewoon stuk. Als ik dat zo lees hier en op internet is dit moederbord niet zo een goede keus om aan te schaffen. Waarschijnlijk is rev 1.1 beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

sanook

_/-\o_

@ Kaasplank: Was jouw probleem opgelost na omruiling Mobo ? Ik heb hier namelijk precies hetzelfee probleem.

Rev 1.1, 2 x 2GB Kingston DDR2 800, 4850E, Sonata III 500, WD Velociraptor 150 GB.

Deed in eerste instantie niks dan wat fans, lampjes en wat piepjes, daarna Mobo losgehaald en er weer in toen deed ie het. Later deed ie weer helemaal niks behalve fans draaien en lampjes branden (geen piepjes meer). Later toch nog gelukt om XP erop te zetten maar volgende ochtend weer niks behalve fan en lampjes en geen piepjes. Ook als ik al het onnodige loshaal nog niks, ook 1 reepje geheugen eruit (en omruilen) helpt niet.

Wil mijn mobo wel om gaan ruilen maar dan wil ik wel zeker weten dat het probleem dan weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai hier op het grotere broertje van dit moederbordtje (GA-MA78G-DS3H) met een 9550 erop met 4x 1Gb OCZ Ati CS geheugen en draait als een speer. Wel even een bios update gedaan met een Athlon 6000+ erin om er zeker van te zijn dat de phenom ook echt ging werken.

Even de mensen met een 4850E deze wordt vanaf bios reversie F3 pas ondersteund.

Dus zoek even een oude Athlon op en zet met deze een nieuwe bios versie op het bordtje. (ik vind dat Gigabyte of de leveranceer dit moet doen, maar goed)

En vele soorten Kingston geheugen geven een probleem op die bord.

Kijk hier eens, welk geheugen werkt op dit mamabordtje: http://www.gigabyte.com.t..._memory_ga-ma78gm-s2h.pdf

En even kijken welk BIOS versie bij welke CPU hoort: http://www.gigabyte.com.t...Model.aspx?ProductID=2758

Ik snap niet dat er nog steeds versie 1.0 van deze moederborden worden verkocht.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2008 21:46 . Reden: meer info! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 21:34:
Ik draai hier op het grotere broertje van dit moederbordtje (GA-MA78G-DS3H) met een 9550 erop met 4x 1Gb OCZ Ati CS geheugen en draait als een speer. Wel even een bios update gedaan met een Athlon 6000+ erin om er zeker van te zijn dat de phenom ook echt ging werken.

Even de mensen met een 4850E deze wordt vanaf bios reversie F3 pas ondersteund.

Dus zoek even een oude Athlon op en zet met deze een nieuwe bios versie op het bordtje. (ik vind dat Gigabyte of de leveranceer dit moet doen, maar goed)

En vele soorten Kingston geheugen geven een probleem op die bord.

Kijk hier eens, welk geheugen werkt op dit mamabordtje: http://www.gigabyte.com.t..._memory_ga-ma78gm-s2h.pdf

En even kijken welk BIOS versie bij welke CPU hoort: http://www.gigabyte.com.t...Model.aspx?ProductID=2758

Ik snap niet dat er nog steeds versie 1.0 van deze moederborden worden verkocht.
Interessant info maar ik lees dat er nu weer en nieuwe versie is GA-MA78G-DS3HP, ik wil ook dit boardje kopen maar zit dan wel met een kip ei situatie als mijn proc niet ondersteunt word 4850E of die meer krachtigerer versie. Ik heb niet ffe een oudere proce waarmee ik dat boardje ffe omflashen kan. Ik zie net dat deze proc 4850E vanaf F2 ondersteunt wordt revision 2, die niewe proc 5050e staat er geeneens bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

sanook

_/-\o_

Bij de leverancier is het oude mobo getest met zelfde type geheugen en alles leek ok. Mobo is preventief omgeruild maar helaas zonder resultaat. Heb het nu wel aan de praat met maar 1 reepje geheugen en lijkt tot nu toe goed te gaan dus ik vermoed nu dat het geheugen niet ok is.
Heb nu echter een rev 1.0 mobo en ben daar niet blij mee dus vanmiddag weer op pad met het hele zwikkie om nieuw geheugen te krijgen en mijn oude (rev 1.1 met F5 bios) terug te krijgen. Ze zullen blij zijn met me :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
sanook schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:20:
@ Kaasplank: Was jouw probleem opgelost na omruiling Mobo ? Ik heb hier namelijk precies hetzelfee probleem.

Rev 1.1, 2 x 2GB Kingston DDR2 800, 4850E, Sonata III 500, WD Velociraptor 150 GB.

Deed in eerste instantie niks dan wat fans, lampjes en wat piepjes, daarna Mobo losgehaald en er weer in toen deed ie het. Later deed ie weer helemaal niks behalve fans draaien en lampjes branden (geen piepjes meer). Later toch nog gelukt om XP erop te zetten maar volgende ochtend weer niks behalve fan en lampjes en geen piepjes. Ook als ik al het onnodige loshaal nog niks, ook 1 reepje geheugen eruit (en omruilen) helpt niet.

Wil mijn mobo wel om gaan ruilen maar dan wil ik wel zeker weten dat het probleem dan weg is.
Het nieuwe moederbord draait prima ja. Ik ben alleen wel van een rev 1.0 naar rev 1.1 gegaan.

edit:
lees ik net het bericht hierboven :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 22:43
dit is wel een hele erge kick, wist niet of ik hier een nieuw topic over moest maken.

ik heb nu een GA-MA78GM-S2H met 4850e en kingston valueram 667 alleen ik krijg geen beeld als ik de monitor verbind met VGA/DVI/HDMI geen van alle krijgen beeld.

daarnaast geeft die als beep code
1 lange 1 korte toon en daarna 2 lange tonen.
nu heb ik gezocht en ik kon deze combinatie niet vinden.

wat ik al geprobeerd heb is met alleen de cpu te booten daarna met cpu en mem in bank 1 en cpu+2 mems
CPU+ 1 mem + CF2IDE cf card.
maar met geen van deze configuraties doen het, ik heb de bios al gecleard battery de hele dag er uit en geen stroom en de clear bios pinnetje maar ook geen resultaat.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 20:20
aegis schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:21:
dit is wel een hele erge kick, wist niet of ik hier een nieuw topic over moest maken.

ik heb nu een GA-MA78GM-S2H met 4850e en kingston valueram 667 alleen ik krijg geen beeld als ik de monitor verbind met VGA/DVI/HDMI geen van alle krijgen beeld.

daarnaast geeft die als beep code
1 lange 1 korte toon en daarna 2 lange tonen.
nu heb ik gezocht en ik kon deze combinatie niet vinden.

wat ik al geprobeerd heb is met alleen de cpu te booten daarna met cpu en mem in bank 1 en cpu+2 mems
CPU+ 1 mem + CF2IDE cf card.
maar met geen van deze configuraties doen het, ik heb de bios al gecleard battery de hele dag er uit en geen stroom en de clear bios pinnetje maar ook geen resultaat.
Welke revisie van je moederboard heb je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
ik heb rev 2.0, heb het bordje over genomen van een mede tweaker. die zij wel dat die in zijn config een pci-e vga had en dat ook in de bios had ingesteld. maar ik neem aan als een batterij er 8-10 uit is dat de bios wel gecleard zou moeten zijn.

ik gebruik Kingston ValueRAM KVR667D2N5K2/2G

in mem support list staan alleen KVR667D2N5/512 KVR667D2N5/1G maar ik neem aan dat die van mij ook gewoon moeten werken.

[ Voor 93% gewijzigd door aegis op 12-06-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 20:20
aegis schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:56:
ik heb rev 2.0, heb het bordje over genomen van een mede tweaker. die zij wel dat die in zijn config een pci-e vga had en dat ook in de bios had ingesteld. maar ik neem aan als een batterij er 8-10 uit is dat de bios wel gecleard zou moeten zijn.

ik gebruik Kingston ValueRAM KVR667D2N5K2/2G

in mem support list staan alleen KVR667D2N5/512 KVR667D2N5/1G maar ik neem aan dat die van mij ook gewoon moeten werken.
Als je de batterij eruit hebt gehaald moet je wel de jumper verzetten op clear-bios. Heb het moederboard zelf even niet voor handen (plus ik heb rev 1.0), maar die kan je zelf vast ook wel vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
ik dacht altijd dat je of de jumper moest doen of alleen de batterij los halen en + en - met elkaar te verbinden.

maar het is dus batterij los jumper plaatsen en dan wachten?

Pagina: 1