Ik heb vorige week bij Azerty de volgende onderdelen besteld en vandaag in elkaar proberen te zetten.
Het probleem:
als ik de power button indruk beginnen alle fans te draaien(cpu, case, gpu), beide harde schijven gaan draaien en de dvd brander reageert gewoon. De monitor geeft "no signal found" aan. Het moederbord maakt ook geen piep geluidjes dus waarschijnlijk boot ie dus helemaal niet.
Wat heb ik geprobeerd
Graag hoor ik van jullie suggesties en/of verwijzingen naar oplossingen voor dit probleem. Ik ben geen doorgewinterde Tweaker maar slechts een sterveling met wat kennis over computers
De voeding zou met 500 watt voldoende moeten zijn. Verder heb ik helaas geen andere CPU voor deze socket tot mijn beschikking om uit te proberen.
alvast bedankt voor de hulp!
EDIT: ik wou nog even toevoegen dat ik de pc niet eens uit kan zetten. De power knop reageert helemaal niet meer nadat ik de pc heb aangezet ook niet bij langer indrukken. Om de pc uit te zetten moet ik de voeding uitzetten
- Antec Sonata III
- Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
- Club3D Radeon HD4850,GDDR3, PCI Express x16, 512MB
- Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II, 16MB, 320GB
- Western Digital Raptor, 36 GB, 10000 RPM, 16 MB, SATA
- GigaByte GA-MA78GM-S2H,Retail
- Iiyama ProLite E2003WSV-B1
- AMD Athlon 64 X2, 6000+, Socket AM2, Boxed
Het probleem:
als ik de power button indruk beginnen alle fans te draaien(cpu, case, gpu), beide harde schijven gaan draaien en de dvd brander reageert gewoon. De monitor geeft "no signal found" aan. Het moederbord maakt ook geen piep geluidjes dus waarschijnlijk boot ie dus helemaal niet.
Wat heb ik geprobeerd
- alle aansluitingen gechecked, double checked etc.
- Ik heb als eerste een andere monitor/kabel geprobeerd, ik heb beide ook getest met een andere pc en alles werkt gewoon
- on board videokaart ipv. de losse kaart
- proberen te booten zonder RAM
- ik heb het hang en opstart problemen topic doorgenomen maar niks gevonden
Graag hoor ik van jullie suggesties en/of verwijzingen naar oplossingen voor dit probleem. Ik ben geen doorgewinterde Tweaker maar slechts een sterveling met wat kennis over computers
De voeding zou met 500 watt voldoende moeten zijn. Verder heb ik helaas geen andere CPU voor deze socket tot mijn beschikking om uit te proberen.
alvast bedankt voor de hulp!
EDIT: ik wou nog even toevoegen dat ik de pc niet eens uit kan zetten. De power knop reageert helemaal niet meer nadat ik de pc heb aangezet ook niet bij langer indrukken. Om de pc uit te zetten moet ik de voeding uitzetten
[ Voor 5% gewijzigd door Arms2Short op 23-07-2008 22:41 ]