Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 23:23
Luuk1983 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:00:
[...]

http://slicksolutions.eu/mst.shtml

Dat is de MCE standby tool. Geweldig programma waarin je perfect kan configureren wat de PC allemaal moet doen qua standby. Dus welke standby mode (dus je kan gewoon de modus zetten zonder ventilatoren), hoe hij om moet gaan met uit standby gaan, wanneer hij juist in standby moet gaan etc. Ik realiseer me dat je dit over het algemeen ook wel kan instellen in de bios en in Windows, maar dit werkt vele malen makkelijker. Aanrader voor elke HTPC!
Ok dat ga ik vanavond proberen, nu het volgende probleem. Hoe krijg ik in Powerdvd 8 surround uit de optische uitgang? Krijg ook geen dolby als ik hd films afspeel in MKplayer of VLC terwijl er wel een 5.1 stream in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 22:44
Heeft iemand nog een aanrader voor 2.1 of 5.1 boxen voor bij een HTPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
ronaldlokers schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:33:
Ik zou gewoon 1 zo'n ding nemen, is meer dan genoeg:
Afbeeldingslocatie: http://www.6079smith.com/images/glorybox01web.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-10 19:06

mphilipp

Romanes eunt domus

jeroen.ijmuiden schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 08:48:
Heb sinds kort een systeempje staan met 5200+ en een GA-MA78GM-S2H. Maar als ik het systeem nu in standby wil zetten dan blijven de ventilatoren draaien. Heb vervolgens in de bios de Away mode aangezet, het systeem heeft nieuwe hardware gevonden maar deze kan hij niet installeren. Heeft iemand hier hetzelfde probleem gehad?
Vreemd, ik heb hetzelfde spul, maar bij mij gaat alles netjes uit. Geen tool, gewoon S3 instellen in de bios en gaan. Die away mode heb ik geloof ik ook aan staan. Ik draai Vista Home Premium, misschien is dat het verschil.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
mphilipp schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:54:
[...]

Vreemd, ik heb hetzelfde spul, maar bij mij gaat alles netjes uit. Geen tool, gewoon S3 instellen in de bios en gaan. Die away mode heb ik geloof ik ook aan staan. Ik draai Vista Home Premium, misschien is dat het verschil.
Ja ik snap er ook niks van, heb ook Vista Home Premium draaien. Onder welk menu kan je S3 instellen in de bios? En doet dolby via optisch het bij jou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 08:42
ronaldlokers schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:33:
Logitech Z-5500. Heeft Dolby Digital en DTS decoder aan boord, genoeg geluid voor elke willekeurige film, grote sub, weinig geld!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Installeer eens AC3 filter, output AS IS, use SPDIF. Ala hij het dan nog niet doet weet ik het ook niet meer.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:54:
[...]

Bij mij bleven in de S3 modes de kastventilatoren draaien. Via de Standbytool heb ik de optie S3 + S4 kunnen kiezen. Nu gaat de kast wel helemaal uit, maar toch bij opnames (of knop op afstandbediening) uit de slaapstand te halen (al dan niet automatisch).
(ter info: kheb een antec kast, met gigabit moederbord en intel processor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

jeroen.ijmuiden schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:16:
[...]

Ok dat ga ik vanavond proberen, nu het volgende probleem. Hoe krijg ik in Powerdvd 8 surround uit de optische uitgang? Krijg ook geen dolby als ik hd films afspeel in MKplayer of VLC terwijl er wel een 5.1 stream in zit.
Misschien aansluiten HTPC op LCD

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Uiteindelijk besloten om mijn Popcorn de deur uit te doen, puur omdat ie moeite heeft om notabene DVD's over het netwerk te streamen terwijl ie nauwelijks tot geen moeite heeft met 1080p films.. echt bizar gewoon

voorheen had ik een htpc, maar de kast ervan vond ik echt veels te lomp terwijl ie eigenlijk tot de kleintjes behoort. het was een silverstone lc04 zo uit me hoofd
Afbeeldingslocatie: http://specialtech.co.uk/spshop/files/detail/silverstone_LC03b.jpg

nu zoek ik dus echt iets kleins, geen poespas of extras het moet puur een pc worden die films over netwerk streamt. dus in feite is een kleine hd ook genoeg voor me. iemand enig idee, heb hele htpc al een tijd niet meer gevolgt.

zelf kwam ik op het volgende, dus richting de barebones. maar weet niet of de chipset van de asus voldoende is (Radeon X1250 videokaart);

Afbeeldingslocatie: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2007/0315/cebit02_12.jpg

114895 Corsair 2048MB, DDR2,256MX64, 32,00
119579 WD Caviar SE 160 GB 36,50
129229 AM2 AMD Athl64 X2 5600 2.8/EE/Tray 62,00
129327 P2-M2A690G, Dark Blue 117,00

Exclusief 207,98
BTW % 39,52
Totaalprijs 247,50

dus het liefst een behuizing waarin geen cdrom past of nodig is, die gebruik ik nml toch niet

[ Voor 4% gewijzigd door SYQ op 05-09-2008 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
SYQ schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 15:27:
Uiteindelijk besloten om mijn Popcorn de deur uit te doen, puur omdat ie moeite heeft om notabene DVD's over het netwerk te streamen terwijl ie nauwelijks tot geen moeite heeft met 1080p films.. echt bizar gewoon

voorheen had ik een htpc, maar de kast ervan vond ik echt veels te lomp terwijl ie eigenlijk tot de kleintjes behoort. het was een silverstone lc04 zo uit me hoofd
[afbeelding]

nu zoek ik dus echt iets kleins, geen poespas of extras het moet puur een pc worden die films over netwerk streamt. dus in feite is een kleine hd ook genoeg voor me. iemand enig idee, heb hele htpc al een tijd niet meer gevolgt.
.............................

dus het liefst een behuizing waarin geen cdrom past of nodig is, die gebruik ik nml toch niet
Ik zou niet (meer) voor een 690G chipset gaan, is toch al weer redelijk achterhaald. Wellicht kun je met een zware cpu nog wel uit de voeten, maar dan nog......

Je kan eens kijken naar de Silverstone ML02, erg klein
Silverstone LC19, mooi strak
Hiper heeft ook hele kleine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

kaajee schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:06:
[...]

Ik zou niet (meer) voor een 690G chipset gaan, is toch al weer redelijk achterhaald. Wellicht kun je met een zware cpu nog wel uit de voeten, maar dan nog......

Je kan eens kijken naar de Silverstone ML02, erg klein
Silverstone LC19, mooi strak
Hiper heeft ook hele kleine
super man bedankt! ik denk dat ik de LC19 meteen ga bestellen. 100 euro bij zercom, is een koopje te denken dat ik 190 euro heb betaald voor de LC04/LC03

deze moet er gewoon inpassen toch?? is een mATX
pricewatch: Gigabyte GA-MA78GM-S2H

ja dus, net gevonden via google. yeayy!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

SYQ schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:11:
[...]

super man bedankt! ik denk dat ik de LC19 meteen ga bestellen. 100 euro bij zercom, is een koopje te denken dat ik 190 euro heb betaald voor de LC04/LC03

deze moet er gewoon inpassen toch?? is een mATX
pricewatch: Gigabyte GA-MA78GM-S2H

ja dus, net gevonden via google. yeayy!! _/-\o_
Zercom... O-) Zou ik niet doen, maar ik zou ergens iets meer betalen Kleine search naar Zercom op GoT
Verder is dat wel een mooie kleine behuizing

@hieronder.. van de eerste 5 reviews slechte aftersales.. Nou lekker dan, maar ik ga verder OT. Laten we dit geen Zercom bash topic maken :P Wilde SYQ alleen even waarschuwen

[ Voor 14% gewijzigd door St@m op 05-09-2008 16:59 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
St@m schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:28:
[...]

Zercom... O-) Zou ik niet doen, maar ik zou ergens iets meer betalen Kleine search naar Zercom op GoT
Verder is dat wel een mooie kleine behuizing
Mwah....valt best mee hoor, zie de Shopreview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
kaajee schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:54:
[...]

Die stelselmatig gemanipuleerd worden..... Sja lekker betrouwbaar idd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Laatst online: 00:28
kaajee schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:54:
[...]

Om een of andere reden verdwijnen alle negatieve shopreviews, dus ik zou de reviews niet teveel vertrouwen op dit gebied... Ook daar is op GoT een topic over.

Tevens heb ik de al genoemd ML02 (versie met VFD), dus mocht je hierover vragen hebben, dan hoor ik dat graag. Er is ook een versie zonder VFD en die kost €146. Dat is voor een Silverstone behuizing met voeding niet veel! Hou er wel rekening mee dat je een speciale koeler moet kopen vanwege de beperkte hoogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
LuukNouwen schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:00:
[...]
............ Dat is voor een Silverstone behuizing met voeding niet veel! Hou er wel rekening mee dat je een speciale koeler moet kopen vanwege de beperkte hoogte...
De Scythe Shuriken zou toch moeten passen? Slechts 6,4cm in hoogte. Kast is 8,2cm.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
kaajee schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:08:
[...]

De Scythe Shuriken zou toch moeten passen? Slechts 6,4cm in hoogte. Kast is 8,2cm.......
Nope, de behuizing staat op "pootjes", waardoor de effectieve ruimte in de behuizing maar circa 5 cm hoog is. Tel daar nog eens de dikte van de mobo-spacer, het moederbord en socket vanaf en er blijft minder dan 4 cm over.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Vandaag mijn HTPC/DOWNLOAD/SERVER bak besteld.

AMD Athlon 64 X2,Boxed, 4850E, Socket AM2 € 55,31
GigaByte GA-MA78GM-S2H,Retail € 69,91
Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC53.. € 26,81
AOpen H340A, Zwart € 51,43
Scythe SCSK-1000 Shuriken € 23,48
Samsung Spinpoint F1,7200RPM, SATA II, 32MB, .. € 97,58
Lite-On LH-20A1S € 18,42

De Aopen kast schijnt een hele stille voeding te hebben. Alleen vraag ik me toch echt af of the shuriken wel gaat passen. Iemand die hier een antwoord op heeft?

ps: welke kabels worden meegleverd met de mobo, dit ivm geen sata voeding in de aopen

[ Voor 8% gewijzigd door B0MBACI op 05-09-2008 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 19:33

jmk

B0MBACI schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:56:
...
ps: welke kabels worden meegleverd met de mobo, dit ivm geen sata voeding in de aopen
Je hebt ook van die convertors: "IDE-voeding -to- SATA-voeding"
Het is een klein stekkertje met een female IDE voeding aan de ene kant, en een SATA-voeding aan de andere kant.

Die dingen kan je vast ook los kopen voor een paar euro's

Bij mijn moederbord zat 1 zo'n verloopstekkertje

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

B0MBACI schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:56:
Vandaag mijn HTPC/DOWNLOAD/SERVER bak besteld.

AMD Athlon 64 X2,Boxed, 4850E, Socket AM2 € 55,31
GigaByte GA-MA78GM-S2H,Retail € 69,91
Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC53.. € 26,81
AOpen H340A, Zwart € 51,43
Scythe SCSK-1000 Shuriken € 23,48
Samsung Spinpoint F1,7200RPM, SATA II, 32MB, .. € 97,58
Lite-On LH-20A1S € 18,42

De Aopen kast schijnt een hele stille voeding te hebben. Alleen vraag ik me toch echt af of the shuriken wel gaat passen. Iemand die hier een antwoord op heeft?

alleen IDE en SATA kabels, dat is het

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb toen voor een paar euro gewoon Molex naar 2x sata voedingskabeltje gekocht.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb onlangs een Antec Fusion gekocht en heb 2 vragen.

1. Nu zijn er 2 POWER SW kabels, eentje met een witte en zwarte draad en eentje met een rode en zwarte draad.

Ik kan er maar eentje in het mobo pluggen right? De vraag is dus, welke moet ik hebben en waarom?

2. Er zit een kabel bij met daarop HD AUDIO en AC'97. Ik heb een X-FI Xtreme Gamer geluidskaart met een front panel aansluiting op de kaart. Kan ik daar die HD AUDIO kabel op aansluiten of moet ik die andere?

Zou iemand mij kunnen helpen :)?

[ Voor 28% gewijzigd door Blue_Fear op 06-09-2008 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Blue_Fear schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 23:57:
Ik heb onlangs een Antec Fusion gekocht en heb 2 vragen.

1. Nu zijn er 2 POWER SW kabels, eentje met een witte en zwarte draad en eentje met een rode en zwarte draad.

Ik kan er maar eentje in het mobo pluggen right? De vraag is dus, welke moet ik hebben en waarom?
Uit het vorige HTPC topic:
ik had de vraag nog niet gesteld of ik vond per toeval het antwoord, misschien hebben andere er ook wat aan:
ik dacht eerst dat die 2 losse kabeltjes achteraan de VFD zoals op de foto moesten aangesloten worden ... maar niet dus. Je moet de kabel met POWER SWITCH daar connecteren en die 2 losse kabeltjes op je moederbord waar er POWER SWITCH staat ... en dan werkt het!
&
Deze twee connectoren dienen om de aan/uit knop door te verbinden via de IR receiver die aan het LCD scherm vastzit. Op deze manier kun je je HTPC ook via de MCE remote aan en uit zetten.

Wat je moet doen is het volgende: sluit deze twee connectoren aan op de standaard power switch aansluiting op je moederbord. De hierbij overblijvende connector die je daar normaal zou aansluiten moet je nu aansluiten op twee losse pinnetjes op het LCD schermpje. Hiervoor moet je dus wel de hele voorkant eraf halen, daarna kun je de LCD eruit halen. Achterop zitten dus de twee vrije pinnetjes. Nadeel hiervan is weer wel dat het afdekplaatje van het LCD scherm daarna moeilijk weer dicht te krijgen is, aangezien er eigenlijk net te weinig ruimte is voor de connector op het printplaatje.
Blue_Fear schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 23:57:
2. Er zit een kabel bij met daarop HD AUDIO en AC'97. Ik heb een X-FI Xtreme Gamer geluidskaart met een front panel aansluiting op de kaart. Kan ik daar die HD AUDIO kabel op aansluiten of moet ik die andere?

Zou iemand mij kunnen helpen :)?
Volgens mij (en de manual) heeft die X-Fi een HD AUDIO header/connector dus die gebruiken lijkt me....
Anders (ook) deze post eens doorlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Dat is nu eens een nuttig antwoord! Thanks Kaajee!

Ik snap alleen die eerste 'quote' niet. Maar het komt er dus op neer dat ik het front er af moet halen en de wit+zwarte kabel op de lcd moet vastmaken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagjuh.

Is het mogelijk om de Logitech Harmony 555 (of 525) te gebruiken i.c.m. de receiver van Microsoft MCE Remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

psy schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 22:29:
[...]

alleen IDE en SATA kabels, dat is het
Aha dan maar zo'n adapter kabel aanschaffen bedankt voor jullie antwoorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 02:14:
Vraagjuh.

Is het mogelijk om de Logitech Harmony 555 (of 525) te gebruiken i.c.m. de receiver van Microsoft MCE Remote?
Ja, een Logitech Harmony kan (vrijwel) alle apparatuur die infrarood verstuurd vervangen.
hoe en wat precies? meer iets voor Harmony-topic

[ Voor 10% gewijzigd door kaajee op 06-09-2008 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-10 19:06

mphilipp

Romanes eunt domus

jeroen.ijmuiden schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:09:
[...]
Ja ik snap er ook niks van, heb ook Vista Home Premium draaien. Onder welk menu kan je S3 instellen in de bios? En doet dolby via optisch het bij jou wel?
Weet ik zo niet uit mijn hoofd. Zoveel schermen zijn er niet; loop er eens doorheen. Het is een standby mode, dus zoiets zal er wel bij staan.
Ik heb 'm met een optisch kabeltje aangesloten op mijn surround versterker. Werkt als een speer. Heb je de nieuwste drivers geïnstalleerd? Maak even een rondje en haal de nieuwste drivers op, ook die van ATI/AMD. Daar zitten vaak ook nog mobodrivers bij. Zou ook een hap kunnen schelen.

Bij mij werkte het allemaal vanaf het eerste moment, dus heel ingewikkeld is het niet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

LuukNouwen schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:00:
[...]

Om een of andere reden verdwijnen alle negatieve shopreviews, dus ik zou de reviews niet teveel vertrouwen op dit gebied... Ook daar is op GoT een topic over.

Tevens heb ik de al genoemd ML02 (versie met VFD), dus mocht je hierover vragen hebben, dan hoor ik dat graag. Er is ook een versie zonder VFD en die kost €146. Dat is voor een Silverstone behuizing met voeding niet veel! Hou er wel rekening mee dat je een speciale koeler moet kopen vanwege de beperkte hoogte...
moet er in die lc19 ook een aparta koeler in, zo ja weet je welke??
ik ga trouwens voor de gewilde amd chipset die velen ook nemen

ps. waarom is de amd4850E zo populair??

[ Voor 7% gewijzigd door SYQ op 06-09-2008 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
SYQ schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 10:53:
[...]

moet er in die lc19 ook een aparta koeler in, zo ja weet je welke??
ik ga trouwens voor de gewilde amd chipset die velen ook nemen

ps. waarom is de amd4850E zo populair??
Zoals je kunt lezen op de site van Silverstone, is de behuizing 68 mm hoog. Haal hier de hoogte van de mobospacer, de dikte van het moederbord, CPU en socket vanaf en er blijft niet zoveel ruimte over. Veel koelers zullen dus niet passen, een Silverstone NT07 wel. Of de Shuriken past, weet ik niet, maar denk het niet. Afgaande op de review schat ik dat de koeler niet hoger mag zijn dan 40 mm.

Hou er tevens rekening mee dat het systeem gemaakt is voor MoDT en niet voor gewone desktop-processoren. Nu zal een 4850E geen problemen oplevern, maar verwacht niet dat je hem in de toekomst kunt upgraden naar een Phenom met een TDP van 125W of 95W, zonder problemen te krijgen met de koeling (overigens zal de 120W-voeding dan ook problemen gaan opleveren). In dit topic hebben een aantal users een opstelling zoals jij die zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

bedankt, ga ik vanavond ff rustig achter zitten en het geheel ff goed doornemen.

en een upgrade is sowiezo een no-go. ik heb een dikke bakbeest van een pc die veelal uit zn neus zit te vreten, dus laat staan dat ik zon mediacenter ga upgraden. vandaar ook dat ik iets kleins zoek zonder veel poespas, die puur gaat dienen als mediaplayer wat dus voorheen de popcornhour deed.

alleen nog even uitzoeken of ik voor de logitech dinovo mini ga

al met al moet ik voor 300 euro wel klaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
SYQ schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:52:
bedankt, ga ik vanavond ff rustig achter zitten en het geheel ff goed doornemen.

en een upgrade is sowiezo een no-go. ik heb een dikke bakbeest van een pc die veelal uit zn neus zit te vreten, dus laat staan dat ik zon mediacenter ga upgraden. vandaar ook dat ik iets kleins zoek zonder veel poespas, die puur gaat dienen als mediaplayer wat dus voorheen de popcornhour deed.

alleen nog even uitzoeken of ik voor de logitech dinovo mini ga

al met al moet ik voor 300 euro wel klaar zijn
Als je de ML02 met VFD neemt, dan zit daar ook een Imon-afstandbediening bij die je ook als muis kunt gebruiken. Tevens kan de software een toetsenbord op het scherm laten zien, waarmee je ook tekst kunt invoeren. Dat laatste gaat niet heel handig, maar werkt wel. Op die manier heb je de Dinovo misschien niet eens nodig en bespaar je weer wat geld. Het is natuurlijk geen volwaardige vervanger, maar zal in veel gevallen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Ook lekker, heb ik heel mn Antec Fusion in elkaar gezet, kabels netjes weggewerkt...

Heeft Antec de LCD er scheef in gezet :@:@:@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kaajee

bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:33
Ik ben aan het overwegen om een HTPC te gaan bouwen van mijn oude PC.

Specs oude PC:
- Ik heb een P4C800 deluxe ATX board met 1 gig aan interngeheugen.
- Pentium 4. 3.0 ghz
- Verder heb ik een HD van ongeveer 400GB.
- Gare video kaart (Geforce 2, wel met TV out maar geeft grijs beeld)
- Onboard sound

Spullen die ik sowieso nodig heb:
- kaart voor Kabel TV (wil kunnen opnemen)
- Een kast om alles in te bouwen
- Nieuwe video kaart (optioneel HDMI aansluiting, moet nog een TV kopen die dat aan kan)
- afstand bediening
Kosten ongeveer: 400 eurie. (schatting)

Doel HTPC:
- TV opnemen
- Uitzendinggemist
- DVD's kijken
- download server

Hebben jullie nog tips voor dit ombouwproject (zoals te gebruiken kast, video kaart AGP et cetera)?

of kan ik beter een nieuwe HTPC bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
konehead schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 15:19:
Ik ben aan het overwegen om een HTPC te gaan bouwen van mijn oude PC.

Specs oude PC:
- Ik heb een P4C800 deluxe ATX board met 1 gig aan interngeheugen.
- Pentium 4. 3.0 ghz
- Verder heb ik een HD van ongeveer 400GB.
- Gare video kaart (Geforce 2, wel met TV out maar geeft grijs beeld)
- Onboard sound

Spullen die ik sowieso nodig heb:
- kaart voor Kabel TV (wil kunnen opnemen)
- Een kast om alles in te bouwen
- Nieuwe video kaart (optioneel HDMI aansluiting, moet nog een TV kopen die dat aan kan)
- afstand bediening
Kosten ongeveer: 400 eurie. (schatting)

Doel HTPC:
- TV opnemen
- Uitzendinggemist
- DVD's kijken
- download server

Hebben jullie nog tips voor dit ombouwproject (zoals te gebruiken kast, video kaart AGP et cetera)?

of kan ik beter een nieuwe HTPC bouwen?
Ik zou een geheel nieuwe bouwen. Mocht je ooit 720/1080p content willen gaan afspelen in de toekomst, dan zul je alles moeten gaan vernieuwen. Daarnaast is jouw proc een heethoofd en zul je meer moeite moeten doen om het geheel stil te krijgen.

Maar de belangrijkste reden is dat de goedkoopste oplossing is om het geheel te verkopen en van die opbrengst samen met wat extra inleg een geheel nieuw systeem te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmRuLeZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 17:52
psy schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:23:
Voor de mensen die ook problemen hebben met een "waas" over het beeld (bij donkere scenes, zwart is niet meer zwart), ik heb eindelijk de oplossing gevonden :)

Er is weet ik nu een fout in de manier waarop ATI en Nvidiakaarten hun signaal doorsturen naar de tv. Dit uit zich in een 'waas' over het beeld en is onder andere te zien in MediaCenter bij donkere scenes, en het doet zich alleen voor bij SD content zoals FloppyDTV normale zenders of DVD gebruik. Het doet zich NIET voor bij het gebruik van een Overlay-renderer, en wel bij het gebruik van de normale VMR9 renderer.

De signalen worden in principe goed weergegeven als je een HDMI kabel gebruikt. Voor HD content en windows-gebruik heb je dan ook geen probleem. Echter intern wordt bij SD verwerking een verkeerde mapping gemaakt bij de video-verwerking waardoor uiteindelijk toch een verkeerd beeld op de HDMI kabel wordt gezet. Dit is te corrigiren door een register aanpassing te doen met het volgende tooltje:
- download DXVA Checker van http://bluesky23.hp.infos...xvac/DXVAChecker_1900.zip
- unzip en start de applicatie
- rechtermuisklik in 2e tab
- kies "UseBT601CSC", en zet de waarde op "1"
Herstart Mediacenter, en voila, de zwartwaardes zijn goed!
Ik zal als ik tijd heb een wat uitgbreider relaas schrijven, hopelijk zijn er meer die dit eens uit kunnen proberen en kijken of ze verschil zien.

Veel info is te lezen op http://thegreenbutton.com/forums/3/274893/ShowThread.aspx
Bedankt voor je reactie! dit zelfde probleem ervaar ik ook... Ga kijken of het hiermee is opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Voor het eerst zelf een systeem in elkaar gezet. Al het schroefwerk was in 2 uurtjes klaar dus het is me alleszins mee gevallen. Wel moet er nog een nadere processorkoeler in, die inmiddels ook binnen is. De kabeltjes zijn inmiddels ook allemaal netjes weggewerkt. Windows 64 bit is inmiddels geinstalleerd en de zaak draait.
Ik heb wel nog problemen met de SATA aansluiting die blijkbaar nog in IDE mode functioneert. In de bios wijzigen naar AHCL mode gaat niet zomaar, de pc blijft dan telkens opnieuw opstarten. Ik heb op google gezocht maar de methoden die daar staan om dat om te zetten lijken complex.

Is het zo ingewikkeld om dit om te zetten? of zie ik iets over het hoofd.

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~werve040/htpc_small.JPG

edit:Ik zie in de topic start bij de software sectie geen XBMC staan. Deze lijkt me juist ideaal voor een HTPC. ook hier vraag ik me af of ik iets over het hoofd zie waarom dit niet de "preffered" software zou zijn. Van wat ik ervan gelezen heb is het ideaal en kan heel veel functies vervullen.

[ Voor 16% gewijzigd door Indoubt op 07-09-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 19:08
Indoubt schreef op zondag 07 september 2008 @ 15:42:
edit:Ik zie in de topic start bij de software sectie geen XBMC staan. Deze lijkt me juist ideaal voor een HTPC. ook hier vraag ik me af of ik iets over het hoofd zie waarom dit niet de "preffered" software zou zijn. Van wat ik ervan gelezen heb is het ideaal en kan heel veel functies vervullen.
MediaPortal is afgeleid van XBMC, kan dus heel veel functies vervullen. :)
HistoryMediaPortal's roots lie in the XBox Media Center (XBMC) project which goal was to build a media center application for the Microsoft XBox gaming console. The founder of XBMC, Erwin BeckersThis e-mail address is being protected from spam bots, you need JavaScript enabled to view it (also known as Frodo) concluded early in the XBMC project that there were notable limitations to the xbox platform, mainly that it is unable to support TV cards. XBox Platform limitations like these would ultimately hinder the vision of a feature rich media center application.

In February 2004, Erwin left the Xbox Media Center project to start a new project, now known as MediaPortal that would run on the Microsoft Windows platform. Initially existing code was re-used from the XBMC project but after several releases and innumerable feature enhancements there has been almost a complete re-design.

Today, MediaPortal continues as an open source project, has a core team of developers and a growing community of over 10,000 registered users.

In 2006 MediaPortal enters a new aera with the release of the TV server. For the first time users can now use multiple frontends for viewing & recording TV streamed from 1 or more TV servers.

[ Voor 56% gewijzigd door baldbelow op 07-09-2008 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Ik vraag het maar even hier;

Hoewel die media pc's van de startpost allemaal heel mooi enzo zijn, de meeste functies zijn voor mij nogal overbodig.
Wat voor mij belangrijk is dat ik films van mn pc kan kijken op mn tv en kan internetten op mijn tv scherm.

De "studentbak" (reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2008) heb ik excl scherm en boxjes voor maar 260 euro ofzo en zou toch heel geschikt moeten zijn hiervoor? De HDD grootte maakt niet zoveel uit want ik kan ze toch gewoon afspelen van een van mn pcs/laptops van mn netwerk?
En het feit dat die kast zo lelijk is maakt ook niet uit want ik heb nog steeds dezelfde tv meubel die ik al zo'n 20 jaar heb ofzo en er is dus genoeg ruimte achter het platte scherm waar vroeger die beeldbuis zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Uiteraard kan dat. Daar gaat dit topic echter niet over.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Herko_ter_Horst schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:38:
Uiteraard kan dat. Daar gaat dit topic echter niet over.
Je bedoeld dat dit topic exclusief is voor de mensen die een media pc willen/hebben met een echte HTPC behuizing?
Waar moet ik dan heen met mijn vragen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-10 16:31
Denk dat Herko bedoeld dat het in dit topic niet erover gaat hoe je je HTPC aan de kant zet en hoe je voor minder toch de dingen bereikt die jij wil.

De vragen kunnen (lijkt me) hier wel gewoon gesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:11
Mgc schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:49:
[...]

Je bedoeld dat dit topic exclusief is voor de mensen die een media pc willen/hebben met een echte HTPC behuizing?
Waar moet ik dan heen met mijn vragen? :)
Wat zijn je vragen dan precies?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-10 09:20
Ik heb een goed jaar geleden ook mijn Mediacenter samengesteld. Dit bestaat uit de volgende onderdelen

Intel E4300
Asrock 775i945GZ
Geforce 8500GT Passief
en 2GB geheugen.

Echter dit systeem krijgt het niet voor elkaar om een Blu Ray DVD vloeiend af te spelen. Ook sommige .mkv bestanden, zoals de film Earth in 1080P wil niet goed afspelen.

Echter mijn vraag is, ligt dit aan mijn hardware? Of moet ik het toch eerder gaan zoeken in software problemen? Ik heb PureVideo van Nvidia geinstalleerd en deze wordt ook gebruikt, tenminste Ik zie het icoontje verschijnen.

Om alles af te spelen gebruik in Windows MediaCenter 2005. In principe speel ik alles af via het netwerk, echter de haperingen blijven helaas ook als ik de film rechtstreeks afspeel vanaf mijn harde schijf.

Omdat ik binnenkort een Blu Ray speler wil gaan halen, zou ik toch wel erg graag deze films, zonder haperingen willen kunnen afspelen.

Heeft er iemand advies? Zelf dacht ik eraan om misschien een andere videokaart te overwegen? En dan een ATI 3xxx of 4xxx reeks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:11
Voordat je nieuwe hardware gaat kopen lijkt het me verstandig om even verder te testen. Bijvoorbeeld uninstall purevideo eens en vergelijk cpu usage met/zonder purevideo. Probeer ook eens andere codecs zoals MPC-HC met de ingebouwde DXVA codec. Van MCE2005 icm DXVA heb ik zelf geen verstand.

Overigens heb ik hier een laptop met een 3450 en een AMD 1,9Ghz staan die in MPC-HC met DXVA aan op 1080p slechts 20% cpu use heeft, als de cpu op 950Mhz draait!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Ik zit zelf ook aan een HTPC denken met de volgende HW:
- 1 intel atom bordje (1,6 ghz)
- 2 gb DDR 2
- HDD 80 gb, de rest gaat streaming van mun zerver.
- ATI TV Wonder 200
Ik weet alleen niet of de atom het wel kn trekken.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:08

The Zep Man

🏴‍☠️

Blonde Tux schreef op zondag 07 september 2008 @ 20:25:
En iemand anders kan niet weten wat jij ermee wilt doen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Ik heb zojuist de Fusion in elkaar gezet en opgestart, nu krijg ik de melding als ik iMEDIAN HD aanklik ´iMON H/W is niet aangesloten´ en als ik iMON aanklik zegt hij iMON receiver does not connected´.

Weet iemand wat ik fout heb gedaan of wat de oplossing is?

Ik heb de wit met rode power_sw kabel in het mobo zitten en de zwart met rode power_sw kabel in de LCD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
Systeem werkt ondertussen perfect, geluid op versterker zoals het hoort. Nu nog de grijze balken verhelpen in mediacenter, als ik een filmpje afspeel in mediacenter zijn de balken niet zwart maar grijs :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Ramon schreef op zondag 07 september 2008 @ 19:06:
[...]

Wat zijn je vragen dan precies?
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2008 heeft een onboard grafische kaart.
Hoewel er in het artikel staat "[...] We hebben ervoor gekozen geen ultra-ultrabudgetbak samen te stellen, aangezien studenten tegelijkertijd relatief zware gebruikers zullen zijn. Niet alleen voor hun studie zullen ze hun computer dagelijks aanslingeren, maar ook voor bijvoorbeeld het afspelen van muziek en films. Naast genoeg grafische power, [...]" en "[...]De 780G-chipset is voorzien van een prima geïntegreerde grafische processor, die hardwarematig het decoderen van hd-films kan versnellen, zodat de noodzaak van een externe videokaart er niet is.[...]" vraag ik me toch af of dat ding wel vloeiend full hd en evt blueray films kan afspelen? Of kan ik beter alsnog een videokaart kopen? Zoja; welke? Ik wil wel graag zo goedkoop mogelijk uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Mgc schreef op maandag 08 september 2008 @ 08:16:
[...]

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2008 heeft een onboard grafische kaart.
Hoewel er in het artikel staat "[...] We hebben ervoor gekozen geen ultra-ultrabudgetbak samen te stellen, aangezien studenten tegelijkertijd relatief zware gebruikers zullen zijn. Niet alleen voor hun studie zullen ze hun computer dagelijks aanslingeren, maar ook voor bijvoorbeeld het afspelen van muziek en films. Naast genoeg grafische power, [...]" en "[...]De 780G-chipset is voorzien van een prima geïntegreerde grafische processor, die hardwarematig het decoderen van hd-films kan versnellen, zodat de noodzaak van een externe videokaart er niet is.[...]" vraag ik me toch af of dat ding wel vloeiend full hd en evt blueray films kan afspelen? Of kan ik beter alsnog een videokaart kopen? Zoja; welke? Ik wil wel graag zo goedkoop mogelijk uitkomen.
Antwoord op je vraag, dikgedrukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

jeroen.ijmuiden schreef op zondag 07 september 2008 @ 23:15:
Systeem werkt ondertussen perfect, geluid op versterker zoals het hoort. Nu nog de grijze balken verhelpen in mediacenter, als ik een filmpje afspeel in mediacenter zijn de balken niet zwart maar grijs :S
Heb je dat probleem ook met HD films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Pittie schreef op zondag 07 september 2008 @ 19:49:
Ik heb een goed jaar geleden ook mijn Mediacenter samengesteld. Dit bestaat uit de volgende onderdelen

Intel E4300
Asrock 775i945GZ
Geforce 8500GT Passief
en 2GB geheugen.

Echter dit systeem krijgt het niet voor elkaar om een Blu Ray DVD vloeiend af te spelen. Ook sommige .mkv bestanden, zoals de film Earth in 1080P wil niet goed afspelen.

Echter mijn vraag is, ligt dit aan mijn hardware? Of moet ik het toch eerder gaan zoeken in software problemen? Ik heb PureVideo van Nvidia geinstalleerd en deze wordt ook gebruikt, tenminste Ik zie het icoontje verschijnen.

Om alles af te spelen gebruik in Windows MediaCenter 2005. In principe speel ik alles af via het netwerk, echter de haperingen blijven helaas ook als ik de film rechtstreeks afspeel vanaf mijn harde schijf.

Omdat ik binnenkort een Blu Ray speler wil gaan halen, zou ik toch wel erg graag deze films, zonder haperingen willen kunnen afspelen.

Heeft er iemand advies? Zelf dacht ik eraan om misschien een andere videokaart te overwegen? En dan een ATI 3xxx of 4xxx reeks?
Vraag je eerst ens af of de CPU het aankan (check taakbeheer).
Het kan ook heel goed zijn dat je last hebt van de 24p weergave die niet goed verwerkt wordt. Kan je tv 24p aan, zo ja, dan moet de refreshrate van je videokaart ook op 24hz gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

St@m schreef op maandag 08 september 2008 @ 08:22:
[...]

Antwoord op je vraag, dikgedrukt
Ja ik heb dat bewust gequote, maar ik kon me moeilijk voorstellen dat een onboard grafische kaart echt full hd content vloeiend kon afspelen. Maargoed, tijden veranderen..
Bedankt voor je bevestiging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
psy schreef op maandag 08 september 2008 @ 08:33:
[...]

Heb je dat probleem ook met HD films?
Ja precies, heb wel gekoekeld en gezocht op tweakers maar kan er geen remedie op vinden. Nou heb ik de neiging om wel is met mijn neus te kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Mgc schreef op maandag 08 september 2008 @ 08:52:
[...]

Ja ik heb dat bewust gequote, maar ik kon me moeilijk voorstellen dat een onboard grafische kaart echt full hd content vloeiend kon afspelen. Maargoed, tijden veranderen..
Bedankt voor je bevestiging :)
Of je leest even dit topic door...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

AmRuLeZ schreef op zondag 07 september 2008 @ 14:49:
[...]

Bedankt voor je reactie! dit zelfde probleem ervaar ik ook... Ga kijken of het hiermee is opgelost...
Ik ben benieuwd.
jeroen.ijmuiden schreef op maandag 08 september 2008 @ 08:57:
[...]

Ja precies, heb wel gekoekeld en gezocht op tweakers maar kan er geen remedie op vinden. Nou heb ik de neiging om wel is met mijn neus te kijken :+
Wat voor codec gebruik je om HD af te spelen? Ik had namelijk hetzelfde probleem voor HD films vóórdat ik CoreAVC gebruikte. Nadat ik die codec had geinstalleerd was het probleem verdwenene (is ook gerelateerd aan deze post psy in "Home Theater PC (HTPC) Deel 1" )

[ Voor 17% gewijzigd door psy op 08-09-2008 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
psy schreef op maandag 08 september 2008 @ 09:57:
[...]

Ik ben benieuwd.

[...]

Wat voor codec gebruik je om HD af te spelen? Ik had namelijk hetzelfde probleem voor HD films vóórdat ik CoreAVC gebruikte. Nadat ik die codec had geinstalleerd was het probleem verdwenene (is ook gerelateerd aan deze post psy in "Home Theater PC (HTPC) Deel 1" )
Heb als codec idd CoreAVC en speel af met MKplayer, Mediaplayer classic of jetaudio en natuurlijk mediacenter. En alleen die laatste heeft geen goede zwartweergave met HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Misschien gebruikt Mediacenter een andere codec voor de MKV's? Wat zegt Graphedit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 17:03
Indoubt schreef op zondag 07 september 2008 @ 15:42:
Voor het eerst zelf een systeem in elkaar gezet. Al het schroefwerk was in 2 uurtjes klaar dus het is me alleszins mee gevallen. Wel moet er nog een nadere processorkoeler in, die inmiddels ook binnen is. De kabeltjes zijn inmiddels ook allemaal netjes weggewerkt. Windows 64 bit is inmiddels geinstalleerd en de zaak draait.
Ik heb wel nog problemen met de SATA aansluiting die blijkbaar nog in IDE mode functioneert. In de bios wijzigen naar AHCL mode gaat niet zomaar, de pc blijft dan telkens opnieuw opstarten. Ik heb op google gezocht maar de methoden die daar staan om dat om te zetten lijken complex.

Is het zo ingewikkeld om dit om te zetten? of zie ik iets over het hoofd.

[afbeelding]

Ik laat deze optie eigenlijk altijd op ide staan in het bios.
Zou dit veel schelen in performance? En begrijp ik het goed dat je dan je os opnieuw moet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Hetzou moeten uitmaken in snelheid. 2 maal sata (3Gb/s) is behoorlijk sneller als IDE. Volgens mij hoef je niet opnieuw je OS te installeren maar de procedure om het om te zetten ziet er in mijn ogen niet eenvoudig uit.

Ik ben misschien wel tweakert maar dat slaat niet noodzakelijkerwijs op IT ;)

Als iemand zo'n conversie al eens heeft uitgevoerd hoor ik het graag, Ik heb wel enkele beschrijvingen gevonden in google maar zou toch graag een referentie zien voor ik mijn systeem om zeep help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:01

mvds

Totally awesome!

rsvmark schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:05:
[...]

Ik laat deze optie eigenlijk altijd op ide staan in het bios.
Zou dit veel schelen in performance? En begrijp ik het goed dat je dan je os opnieuw moet installeren?
Mwah, scheelt niet zoveel in dagelijks (lees normaal) gebruik. Je mis alleen wat opties van de SATA 300 standaard. Maar ik gok dat je er weinig tot niks van zal merken...

En meestal moet je alles opnieuw installeren ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
obsidian schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:06:
[...]

Mwah, scheelt niet zoveel in dagelijks (lees normaal) gebruik. Je mis alleen wat opties van de SATA 300 standaard. Maar ik gok dat je er weinig tot niks van zal merken...

En meestal moet je alles opnieuw installeren ja
Ben ik dus nu mee bezig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 01:04
nog 1 upc vraag van mijn kant.

ik heb een upc digitaal box met 2 scart aansluitingen. 1 naar me tv wat haarscherp beeld geeft. de andere scart gaat naar 3 tulpjes naar mijn media center. welke vervolgens met dvi>hdmi naar me tv gaat. Als ik tv kijk via mijn mediacenter (pvr 150) dan heb ik 4:3 beeld en benut hij niet heel mijn scherm terwijl ik dit wel heb ingesteld in vista mce. en de overige functies wel gewoon full screen 720p getoond wordt. in mijn upc heb ik via instellingen ook breedbeeld geselecteerd.
tevens is mijn beeld afgrijselijk storend. ik heb een nieuwe scart kabel besteld om dat probleem op te lossen maar mijn breedbeeldvraag blijft staan. kan iemand mij helpen?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:49:
[...]

Ja. Want dat werkt tenminste. Ik heb het geprobeerd met de VMC shell, maar alle pogingen despijt.. ik werd er niet goed van. Of het stotterde, of de ondertiteling kreeg ik niet aan de praat, of ik kon geen audio-stream aanpassen, of hij kon de hele film niet afspelen... er was altijd wel wat. Dus nu gewoon een MPC-HC icoontje op m'n desktop en daar drag en drop ik m'n content naar toe. Hendig.
Ach Stefimke, lees ik nu dat je de HTPC programma's volledig hebt opgegeven?? komaan éé :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blonde Tux schreef op zondag 07 september 2008 @ 20:25:
Ik zit zelf ook aan een HTPC denken met de volgende HW:
- 1 intel atom bordje (1,6 ghz)
- 2 gb DDR 2
- HDD 80 gb, de rest gaat streaming van mun zerver.
- ATI TV Wonder 200
Hey,

ik heb zelf een paar atom boardjes kunnen testen; ze trekken nog maar net 720p materiaal met coreavc (80%+ CPU load); dus imho niet echt geschikt voor een htpc; tenzij je geen 1080p wil afspelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remcoXP schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:25:

ik heb een upc digitaal box met 2 scart aansluitingen. 1 naar me tv wat haarscherp beeld geeft. de andere scart gaat naar 3 tulpjes naar mijn media center. welke vervolgens met dvi>hdmi naar me tv gaat. Als ik tv kijk via mijn mediacenter (pvr 150) dan heb ik 4:3 beeld en benut hij niet heel mijn scherm terwijl ik dit wel heb ingesteld in vista mce. en de overige functies wel gewoon full screen 720p getoond wordt. in mijn upc heb ik via instellingen ook breedbeeld geselecteerd.
tevens is mijn beeld afgrijselijk storend. ik heb een nieuwe scart kabel besteld om dat probleem op te lossen maar mijn breedbeeldvraag blijft staan. kan iemand mij helpen?
dag remco,

wat zijn nu je ervaringen met de X3? Heb je eens geprobeerd om CoreAVC te installeren en de vogelscene af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieme1989
  • Laatst online: 16-02 09:35
Hallo allemaal,

Ik zoek wat informatie voor een nog aan te schaffen HTPC
Ik heb er nog echt helemaal geen kaas van gegeten heb er wel al dingen over gelezen etc.
maar het is nog niet altijd even duidelijk :/

Ik zou deze PC willen halen

AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4850E
Scythe Kama Flex 80 Mm, 1500 Rpm, Zwart
Scythe S-Flex Case Fan 120 Mm, 1200 Rpm, Zwart
Scythe Shuriken Koper
WD Caviar SE16 640 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
Team Elite 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2
GigaByte GA-MA78GM-S2H
Aspire X-Qpack Blauw, 420 Watt
Simpel DVD-spelertje

TV kijken doe ik gewoon via de TV en ik kan me vooralsnog niet voorstellen dat ik zo snel iets wil opnemen dus geen TV-kaart hier.
Maar filmpje afspelen op een 19" HD-ready scherm gaat goed?
Dit komt dan op mijn (kleine) slaapkamer te staan vandaar de kleine TV en de kast hoeft dus IMO ook niet zo strak :P
Verder lijkt hij mij zo stil genoeg om 's nachts aan te blijven.
Iemand nog op- of aan- merkingen?

Ook heb ik hier dan denk ik fatsoenlijke boxen voor nodig ik ben niet zo'n super audiofiel maar wat zijn nu lekkere boxjes voor zo'n ding natuurlijk niet te duur,
ik weet niet wat er reël is ik dacht aan 30-40 euro?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euh.. je zal nog een kast nodig hebben..

edit: ah dat zal die aspire zijn..

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 01:04
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:12:
[...]

dag remco,

wat zijn nu je ervaringen met de X3? Heb je eens geprobeerd om CoreAVC te installeren en de vogelscene af te spelen?
jah zoals ik al gepost had voor je:) hij draait met coreavc 1.8. gewoon supervloeiend en niet overklokt enz. dus werkt prima!

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:51:
[...]

Ach Stefimke, lees ik nu dat je de HTPC programma's volledig hebt opgegeven?? komaan éé :)
Justchill heb jij verder geen enkel probleem dan? Ik kan Stefimke's keus wel voorstellen eigenlijk al heeft hij andere redenen om VMC niet te gebruiken.
Ik zit er zelfs over te denken om een andere pc in te richten om eens te kijken of ik dezelfde problemen weer ga tegenkomen. Volgens mij ben ik TE kritisch ofzo:
- de helderheidswaardes van de FloppyDTV die weliswaar sterk verbeterd zijn maar nog steeds soms niet constant zijn
- het stotteren van de FloppyDTV (exact elke 8 seconden, gemeten met stopwatch)
- het stotteren van dvd's en MKV's, ik krijg bijna geen enkel bestand helemaal schokvrij te zien

[ Voor 26% gewijzigd door psy op 09-09-2008 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieme1989
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:26:
euh.. je zal nog een kast nodig hebben..

edit: ah dat zal die aspire zijn..
Is het zo wel een beetje goed?
en zou iemand mij nog een boxenset aan kunnen raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
thieme1989 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:13:
[...]

Is het zo wel een beetje goed?
en zou iemand mij nog een boxenset aan kunnen raden?
Ja hoor (zie overige specs in deze post)
En boxen: geheel persoonlijk: ga eens luisteren in een computerzaak oid. Maar voor 30-40 kan het nooit echt veel worden natuurlijk......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
remcoXP schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:25:

De (standaard) UPC digitaal box heeft voor zover ik weet geen s-video uitgang, dus zul je het nu composiet aangesloten hebben en dat is (na RF) de slechtste manier om video over te brengen. Waarbij ik me nu af vraag of breedbeeld überhaupt mogelijk is.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRJ008
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07-2023
Momenteel ben ik ook bezig met het samenstellen van een htpc.
Nu heb ik niet zo heel veel kaas gegeten van dit alles, en daarom zou ik jullie advies willen vragen en op onderstaande config eens te schieten:

- Antec Micro Fusion Remote 350
- Kingston KVR800D2N5K2/4G,4096MB, DDR2
- Western Digital Caviar GP,7200RPM, SATA 1TB
- GigaByte GA-MA78GM-S2H
- AMD Phenom X4,9550, Boxed

En wat vragen:
- Weet iemand welke cpu cooler hierin gaat passen? (de scythe ninja mini volgens mij niet..)
- Ik weet dat de processor voor sec htpc doeleinden overkill is; maar voor ook encoden is dit wel okay?
- Gaat een floppyDTV kaart in deze kast passen? (ik las ergens iets over low-profile). Heeft iemand deze kast die dit kan vertellen?
- Ik ook ergens iets gelezen over een manier om twee 2,5" HD's te plaatsen in de 3,5" HD rack.. is dit los verkrijgbaar voor deze antec kast? (kon hier niets over vinden)

[ Voor 10% gewijzigd door NRJ008 op 09-09-2008 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
NRJ008 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 10:15:
Momenteel ben ik ook bezig met het samenstellen van een htpc.
Nu heb ik niet zo heel veel kaas gegeten van dit alles, en daarom zou ik jullie advies willen vragen en op onderstaande config eens te schieten:

- Antec Micro Fusion Remote 350
- Kingston KVR800D2N5K2/4G,4096MB, DDR2
- Western Digital Caviar GP,7200RPM, SATA 1TB
- GigaByte GA-MA78GM-S2H
- AMD Phenom X4,9550, Boxed

En wat vragen:
- Weet iemand welke cpu cooler hierin gaat passen? (de scythe ninja mini volgens mij niet..)
- Ik weet dat de processor voor sec htpc doeleinden overkill is; maar voor ook encoden is dit wel okay?
- Gaat een floppyDTV kaart in deze kast passen? (ik las ergens iets over low-profile). Heeft iemand deze kast die dit kan vertellen?
- Ik ook ergens iets gelezen over een manier om twee 2,5" HD's te plaatsen in de 3,5" HD rack.. is dit los verkrijgbaar voor deze antec kast? (kon hier niets over vinden)
Cooler: als je weet dat je kast 12cm hoog is en de Mini Ninja 11,5cm kan je op je klompen nagaan dat dit niet gaat passen nee.........Ook als je (hier) leest dat de Mini Ninja al nauwelijks in een 'gewone' Fusion past (14cm hoog)
Kijk eens naar de Scythe Shuriken, ook al veel besproken alhier......

encoden: wat wil je er mee gaan doen? Wat bedoel je hiermee? Encoderen kan in beginsel met iedere CPU prima,'ligt er alleen maar aan hoe lang je wilt wachten. Encoderen hoeft natuurlijk niet real time te gebeuren, kan op een Pentium 2 ook nog prima (duurt alleen wat langer)

De specs van je kast geven inderdaad aan: Low profile desktop height. Dus de FloppyDTV zal daar niet zo maar standaard in passen. Wellicht kun je hem ergens 'plat' plaatsen evt. icm met de 3,5" Extension Kit die voor de FloppyDTV te krijgen is.

Disks: waar had je dat gelezen dan? Lijkt me namelijk best lastig worden; 2x een 2,5" in één 3,5" 'rack'

[ Voor 7% gewijzigd door kaajee op 09-09-2008 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieme1989
kaajee schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:53:
[...]

Ja hoor (zie overige specs in deze post)
En boxen: geheel persoonlijk: ga eens luisteren in een computerzaak oid. Maar voor 30-40 kan het nooit echt veel worden natuurlijk......
Bedankt voor het antwoord
Ik ga denk ik eerst even afwachten hoe het geluid van de TV zelf is
daarna testen met mijn cheap ass logitech S220 setje wat op me PC zit
dan zie ik dan wel of ik er nog boxjes bijkoop.

Edit:
Ik vraag mij trouwens af welk besturingssysteem ik het beste kan nemen
gewoon windows Vista home premium of XP media center?

[ Voor 11% gewijzigd door thieme1989 op 09-09-2008 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 04-10 09:20
psy schreef op maandag 08 september 2008 @ 08:39:
[...]

Vraag je eerst ens af of de CPU het aankan (check taakbeheer).
Het kan ook heel goed zijn dat je last hebt van de 24p weergave die niet goed verwerkt wordt. Kan je tv 24p aan, zo ja, dan moet de refreshrate van je videokaart ook op 24hz gezet worden.
Ik heb inmiddels CoreAVC erbij geinstalleerd en nu loopt earth wel vloeiend gelukkig, echter de vogel scene helaas niet helemaal. Maar goed, ik zit voorlopig toch met een HD-Ready tv, dus 1080P is dan toch niet nodig. Het BluRay schijfje speelt gelukkig wel prima zonder haperingen meer af, dus dat is een mooie plus.

Mijn tv kan helaas geen 24p aan. Tis een Panasonic TX-26LX70. Deze ondersteund echter wel 100Hz. Alleen kan ik hem daar via windows niet op zetten, hij staat standaard op 60Hz en 50hz staat er niet eens tussen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Pittie schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 19:51:
[...]

Ik heb inmiddels CoreAVC erbij geinstalleerd en nu loopt earth wel vloeiend gelukkig, echter de vogel scene helaas niet helemaal. Maar goed, ik zit voorlopig toch met een HD-Ready tv, dus 1080P is dan toch niet nodig. Het BluRay schijfje speelt gelukkig wel prima zonder haperingen meer af, dus dat is een mooie plus.

Mijn tv kan helaas geen 24p aan. Tis een Panasonic TX-26LX70. Deze ondersteund echter wel 100Hz. Alleen kan ik hem daar via windows niet op zetten, hij staat standaard op 60Hz en 50hz staat er niet eens tussen..
Dat 100Hz is waarschijnlijk interne beeldverwerking. Heeft mijn PZ85 ook, die kan ik ook niet op 100Hz input zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:03:
[...]

Justchill heb jij verder geen enkel probleem dan? Ik kan Stefimke's keus wel voorstellen eigenlijk al heeft hij andere redenen om VMC niet te gebruiken.
Ik zit er zelfs over te denken om een andere pc in te richten om eens te kijken of ik dezelfde problemen weer ga tegenkomen. Volgens mij ben ik TE kritisch ofzo:
- de helderheidswaardes van de FloppyDTV die weliswaar sterk verbeterd zijn maar nog steeds soms niet constant zijn
- het stotteren van de FloppyDTV (exact elke 8 seconden, gemeten met stopwatch)
- het stotteren van dvd's en MKV's, ik krijg bijna geen enkel bestand helemaal schokvrij te zien
Bwa toch geen grote problemen eigenlijk.. ik moet wel zeggen dat ik geen TV kijken op m'n HTPC, dus dat scheelt al wel, als ik die verhalen hier lees van die floppyDTV affaires 8)7

De belangrijkste zaken voor mij zijn films, muziek, foto's en emulators en dat werkt allemaal netjes in mediaportal... Er stottert ook niks, moet dan wel zeggen dat ik geen 1080p materiaal bekijk, max 720p., dat is al scherp genoeg.

Ik mag niet klagen :-)

Ik ben nu bezig met het afsluiten van emulator progjes met de remote om terug te keren naar mediaportal..

• rsvmark
Nou van die problemen over floppydtv lees ik anders weinig en heb er zelf totaal geen problemen mee.
Ik kijk alleen nog maar via de floppydtv en niet meer via mijn samsung decoder!

• psy

psy

Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:47:
[...]

Bwa toch geen grote problemen eigenlijk.. ik moet wel zeggen dat ik geen TV kijken op m'n HTPC, dus dat scheelt al wel, als ik die verhalen hier lees van die floppyDTV affaires 8)7

De belangrijkste zaken voor mij zijn films, muziek, foto's en emulators en dat werkt allemaal netjes in mediaportal... Er stottert ook niks, moet dan wel zeggen dat ik geen 1080p materiaal bekijk, max 720p., dat is al scherp genoeg.

Ik mag niet klagen :-)

Ik ben nu bezig met het afsluiten van emulator progjes met de remote om terug te keren naar mediaportal..
De zwartwaardes zijn nu eindelijk goed met de FloppDTV en dvd's. Het bleek dat de plasma tv persé op 'Cinema' moet staan, anders is er een soort van dynamische brightness actief die constant de brightness is aan het passen. Nu viel het niet meer zo op met mijn laatste aanpassingen, maar nu ik hem op Cinema heb staan is het beeld perfect. Yoohoo constante zwartwaardes, ik dacht dat het onmogelijk was :)

Alleen het stotteren nog. Nouja, het zijn heel kleine hikjes. Jammer dat dat nog overblijft. Ik had er ook geen last van als ik hem op een gewone monitor aansluit (hogere refreshrate).

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Mijn FloppyDTV-C werkt ook prima hoor... kijk enkel TV via MP...

• psy

psy

ThaClown schreef op woensdag 10 september 2008 @ 09:40:
Mijn FloppyDTV-C werkt ook prima hoor... kijk enkel TV via MP...
Als ik bij RTL7 de ticker lang zie lopen (RTL-Z) dan zie ik toch erg duidelijk elke 8 seconden een klein hikje in beeld.
Mediacenter of DVB viewer, ze doen het alletwee.

• El_Taco
  • Laatst online: 30-11-2024
psy schreef op woensdag 10 september 2008 @ 09:52:
[...]

Als ik bij RTL7 de ticker lang zie lopen (RTL-Z) dan zie ik toch erg duidelijk elke 8 seconden een klein hikje in beeld.
Mediacenter of DVB viewer, ze doen het alletwee.
Klinkt als een refresh rate probleem. De fps van het bronmateriaal moet passen in de refresh rate die je uitspuugt naar je TV. Als de uitzending 25 fps is en je kijkt op 60 hz dan zul je inderdaad wat frames missen. Dit valt extra op bij horizontale beweging zoals die ticker.

You'd never imagine us, Bringing a loaded gun to the ballroom, This party's about to kick off

• turbopinda
  • Laatst online: 16-12-2024
Momenteel heb ik een AMD X2 3800 als (HT)PC draaien, verder zit er een Gforce 7300 kaart in en 3 GB aan Ram. Omdat ik hem ook als gewone huis PC gebruik, wil het een enkele keer voorkomen dat HD content of switchen tussen menu's in mediacenter Vista niet soepel loopt als ik op de achtergrond ook MSN, aan heb en Grabit laat stampen (flims laat uitpakken).

Nu wil ik mijn processor misschien gaan vervangen door een AMD X3 of X4 processor...

Maar nou vroeg ik mij af of het geen goede optie is gewoon dezelfde PC configuratie te houden voor internet en dergelijke er een XBOX 360 tussen te hangen? Die kan tegenwoordig toch ook gewoon DIVX streamen etc...? TV Neem ik nooit op dus dat heb ik niet nodig.

Op marktplaats heb je een Arcade met HDMI aansluiting voor 150 euro.... Heeft iemand hier ervaring mee?

Waar komt de belasting van de processor te liggen bij het afspelen van films... Stel mijn vriendin gaat msnén, downloaden en al die andere onzin en ik wil streamen via de XBOX... blijf ik dan hetzelfde probleem houden omdat het streamen alsnog teveel processor capacitiet verbruikt?

Groeten!

• kaajee
turbopinda schreef op woensdag 10 september 2008 @ 10:31:
Momenteel heb ik een AMD X2 3800 als (HT)PC draaien, verder zit er een Gforce 7300 kaart in en 3 GB aan Ram. Omdat ik hem ook als gewone huis PC gebruik, wil het een enkele keer voorkomen dat HD content of switchen tussen menu's in mediacenter Vista niet soepel loopt als ik op de achtergrond ook MSN, aan heb en Grabit laat stampen (flims laat uitpakken).

Nu wil ik mijn processor misschien gaan vervangen door een AMD X3 of X4 processor...

Maar nou vroeg ik mij af of het geen goede optie is gewoon dezelfde PC configuratie te houden voor internet en dergelijke er een XBOX 360 tussen te hangen? Die kan tegenwoordig toch ook gewoon DIVX streamen etc...? TV Neem ik nooit op dus dat heb ik niet nodig.

Op marktplaats heb je een Arcade met HDMI aansluiting voor 150 euro.... Heeft iemand hier ervaring mee?

Waar komt de belasting van de processor te liggen bij het afspelen van films... Stel mijn vriendin gaat msnén, downloaden en al die andere onzin en ik wil streamen via de XBOX... blijf ik dan hetzelfde probleem houden omdat het streamen alsnog teveel processor capacitiet verbruikt?

Groeten!
Ligt er aan welk formaat de bron die weergegeven moet worden is. Als deze al in een Xbox360-compatible formaat is (divx/wmv/??) is, dan fungeert je PC als een soort NAS en hoeft de xbox alleen maar 'netwerk content' weer te geven/streamen.
Als je bron in een ander formaat is dat de xbox niet standaard kan afspelen zijn er nog steeds mogelijkheden middels realtime transcoderen maar dat moet dan wel op de PC gebeuren en dat is een (redelijk) zwaar proces waarvoor dus wel weer (veel) cpu power voor nodig is.........

• AmRuLeZ
  • Laatst online: 31-07 17:52
Ik heb gisteren enkele mkv samples gedownload en getest in verschillende mediaspelers en codecs. Ik heb de volgende drie codecs in kmplayer en Mediaplayer getest:
  • Interne Decoder van Mediaplayer Classic HC, met DXVA.
  • Cyberlink H.264/AVC Decoder, met DXVA
  • CoreAVC Video Decoder
Het volgende viel mij op:
- De interne decoder van MPHC met DXVA speelt alle mkv materiaal correct af. Echter heb ik nog wat problemen om de ondertiteling werkend te krijgen. Tevens vind ik de kwaliteit van het beeld minder in vergelijking met de andere twee codecs.
- CoreAVC video decoder speelt ook alles af. Uiterraard met een hoge CPU belasting. Het verkrijgen van ondertiteling is geen probleem. Verschillende video renderers mogelijk. Ik vind het beeld echt mooier dan MPHC. Ik zal kijken of ik met screenshots het één en ander kan vergelijken.
- Cyberlink Decoder heeft nogal wat problemen met verschillende MKV bestanden. Soms een verkeerde resolutie, soms groen beeld (bijv. de vogelscene.) De performance en kwaliteit daarintegen is super. Icm EVR, en KMplayer is ondertiteling ook geen probleem.

Zijn er anderen die hetzelfde ervaren met Cyberlink Decoder?
Ik vind KMplayer een super speler. Deze speler wil ik dan ook graag gebruiken icm Cyberlink Decoder. Echter geeft cyberlink nogal wat problemen met verscheidene mkv bestanden.

K'heb trouwens het moederbord GA-GM78..-SH2, met de 4850e, en Vista 32bit.

• psy

psy

El_Taco schreef op woensdag 10 september 2008 @ 10:14:
[...]

Klinkt als een refresh rate probleem. De fps van het bronmateriaal moet passen in de refresh rate die je uitspuugt naar je TV. Als de uitzending 25 fps is en je kijkt op 60 hz dan zul je inderdaad wat frames missen. Dit valt extra op bij horizontale beweging zoals die ticker.
Ja dat denk ik ook. Maar het zou toch mogelijk moeten zijn om FloppyDTV's MPEG-2 stream (de normale PAL zenders) die normaal gesproken 25p zijn, weer te geven op een 50Hz plasma? Nou dat kan dus niet 100% vloeiend, bij mij althans.

• El_Taco
  • Laatst online: 30-11-2024
psy schreef op woensdag 10 september 2008 @ 11:02:
[...]

Ja dat denk ik ook. Maar het zou toch mogelijk moeten zijn om FloppyDTV's MPEG-2 stream (de normale PAL zenders) die normaal gesproken 25p zijn, weer te geven op een 50Hz plasma? Nou dat kan dus niet 100% vloeiend, bij mij althans.
In theorie zou dat inderdaad perfect moeten passen ja. Ik ben dan ook wel erg benieuwd wat de oorzaak is.

You'd never imagine us, Bringing a loaded gun to the ballroom, This party's about to kick off

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

AmRuLeZ schreef op woensdag 10 september 2008 @ 10:44:
Ik heb gisteren enkele mkv samples gedownload en getest in verschillende mediaspelers en codecs. Ik heb de volgende drie codecs in kmplayer en Mediaplayer getest:
  • CoreAVC Video Decoder
- De interne decoder van MPHC met DXVA speelt alle mkv materiaal correct af. Echter heb ik nog wat problemen om de ondertiteling werkend te krijgen. Tevens vind ik de kwaliteit van het beeld minder in vergelijking met de andere twee codecs.
- CoreAVC video decoder speelt ook alles af. Uiterraard met een hoge CPU belasting. Het verkrijgen van ondertiteling is geen probleem. Verschillende video renderers mogelijk. Ik vind het beeld echt mooier dan MPHC. Ik zal kijken of ik met screenshots het één en ander kan vergelijken.
- Cyberlink Decoder heeft nogal wat problemen met verschillende MKV bestanden. Soms een verkeerde resolutie, soms groen beeld (bijv. de vogelscene.) De performance en kwaliteit daarintegen is super. Icm EVR, en KMplayer is ondertiteling ook geen probleem.

Ik vind KMplayer een super speler. Deze speler wil ik dan ook graag gebruiken icm Cyberlink Decoder. Echter geeft cyberlink nogal wat problemen met verscheidene mkv bestanden.

Ik heb exacte dezelfde ervaringen... gebruik nu ook CoreAVC.. ipv PowerDVD terwijl ik een HD2400 heb...

• zAo
  • Laatst online: 04-10 13:49

zAo

GPLv2 Fanboy

AmRuLeZ schreef op woensdag 10 september 2008 @ 10:44:
  • CoreAVC Video Decoder

Ik heb de zelfde ervaringen en ben daarom overgestapt op VLC: geen codecs, niets meer. Alles wordt door VLC zelf afgehandeld. Wel is de CPU load hoog.

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:51
psy schreef op woensdag 10 september 2008 @ 11:02:
Ik heb inderdaad hetzelfde, ook een FloppyDTV DVB-C op Ziggo. Ik krijg het maar niet 100% vloeiend, ook elke +- 8 seconden een hikje. Heb ook een plasma @ 50hz en gebruik de onboard HDMI output van mijn G35 moederbord.

Als software gebruik ik Medialportal met de ffdshow codec.

Iemand die het misschien wel 100% vloeiend heeft?

specs

• psy

psy

Nou ik ben blij dat tenminste iemand het ook ziet...
De integrated GPU maakt blijkbaar niet uit (jij een Intel, ik een ATI).

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:43
Inmiddels mijn volgende bestelling geannuleerd:
Afbeeldingslocatie: http://www.multimediapc.nl/images/HIFI%20HE02SL.jpg

om over drie weken (i.p.v 18) deze kast te krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://www.multimediapc.nl/images/H6_VFD_IR_SILVER.jpg :D

* Possible is verry happy and can't wait!

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• rsvmark
RubenDJ schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:30:
[...]

Ik heb inderdaad hetzelfde, ook een FloppyDTV DVB-C op Ziggo. Ik krijg het maar niet 100% vloeiend, ook elke +- 8 seconden een hikje. Heb ook een plasma @ 50hz en gebruik de onboard HDMI output van mijn G35 moederbord.

Als software gebruik ik Medialportal met de ffdshow codec.

Iemand die het misschien wel 100% vloeiend heeft?
Zoals ik al zei heb ik geen problemen (tenminste is me nog niet opgevallen....)
Zie je dit alleen onderin bij bij RTL7 (RTL-Z)?

Mijn specs:
GigaByte GA-MA78GM-S2H
Amd X2 5200+
3 Gb ram
floppydtv op Ziggo!
Vista ultimate 32
FFdshow+Coreavc pro

Via hdmi aangesloten, via een onkyo sr-705, op een sony 46w2000 (lcd)

[ Voor 3% gewijzigd door rsvmark op 10-09-2008 16:22 ]

• Lakota
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 11:39
Mijn eerste inbreng in dit topic, ik heb het volledig gelezen en ook de vorige topics over de stille HTPC. Ik wil de komende maanden ook een HTPC gaan kopen, samen met een mooie Full-HD televisie van ongeveer 94~104 cm. Ik heb veel gelezen over welke hardware er in de HTPC moet komen maar door de ontwikkelingen is het lastig kiezen.

Wat denken jullie van de ATI HD 4670? Voor ongeveer 60.- euro, zo las ik in een review, heb je een prachtige kaart die geluid en beeld over je HDMI kan gooien. Ideaal?

• psy

psy

AT-Sheriff schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:25:
Wat denken jullie van de ATI HD 4670? Voor ongeveer 60.- euro, zo las ik in een review, heb je een prachtige kaart die geluid en beeld over je HDMI kan gooien. Ideaal?
Nouja, je hoeft niet echt een aparte GPU te gebruiken. Kan ook integrated.
rsvmark schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:03:
[...]

Zoals ik al zei heb ik geen problemen (tenminste is me nog niet opgevallen....)
Zie je dit alleen onderin bij bij RTL7 (RTL-Z)?

Mijn specs:
GigaByte GA-MA78GM-S2H
Amd X2 5200+
3 Gb ram
floppydtv op Ziggo!
Vista ultimate 32
FFdshow+Coreavc pro

Via hdmi aangesloten, via een onkyo sr-705, op een sony 46w2000 (lcd)
Jij hebt een bijna identieke setup als de mijne, het enige echte verschil is de CPU (heb een 3800EE) en de tv. Wat voor viewer gebruik je. met welke MPEG2 decoder? En wat voor refreshrate stuur je naar je tv?

[ Voor 21% gewijzigd door psy op 10-09-2008 16:33 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.