Home Theater PC (HTPC) Deel 1

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste
Acties:
  • 237.353 views

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 17:03
AT-Sheriff schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:25:
Mijn eerste inbreng in dit topic, ik heb het volledig gelezen en ook de vorige topics over de stille HTPC. Ik wil de komende maanden ook een HTPC gaan kopen, samen met een mooie Full-HD televisie van ongeveer 94~104 cm. Ik heb veel gelezen over welke hardware er in de HTPC moet komen maar door de ontwikkelingen is het lastig kiezen.

Wat denken jullie van de ATI HD 4670? Voor ongeveer 60.- euro, zo las ik in een review, heb je een prachtige kaart die geluid en beeld over je HDMI kan gooien. Ideaal?
Lijkt me geen verkeerde keuze.
Ik zit zelf te kijken naar een 4850 omdat ik graag wat games willen kunnen spelen op mijn 46' :P
Wil je niet eerst kijken hoe het gaat met onboard video zoals de 780 van ati?
Op zich bevalt me die prima alleen kom je wat tekort voor games!

• Lakota
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 11:39
@Psy: ik lees vaak gemengde berichten. Bijvoorbeeld dat je zeker een (in het geval van AMD) Phenom moet nemen op bijv. een 780G bord omdat er in feite een HT3-verbinding nodig is, welke de Athlons niet hebben.

Op dit moment plan ik een AMD Phenom X3 8750 op een Gigabyte GA-MA78GM-S2H-bord voor mijn HTPC. Dit leek mij voldoende voor alle HD-bronnen evt. met wat postprocessing. Of is het zware overkill?
Niet alle bronnen kunnen bijv. DVXA gebruiken, vandaar de zwaardere processor.

• rsvmark
psy schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:31:

Jij hebt een bijna identieke setup als de mijne, het enige echte verschil is de CPU (heb een 3800EE) en de tv. Wat voor viewer gebruik je. met welke MPEG2 decoder? En wat voor refreshrate stuur je naar je tv?
Ik kijk alles in Vista media center.
Heb dus verder weinig veranderd of geinstalleerd. Alleen ffdshow en coreavc.
Refreshrate verander ik eigenlijk niet bewust dus alles standaard. Zal straks wel eens kijken wat standaard bij mij is ;)

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

AT-Sheriff schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:38:
@Psy: ik lees vaak gemengde berichten. Bijvoorbeeld dat je zeker een (in het geval van AMD) Phenom moet nemen op bijv. een 780G bord omdat er in feite een HT3-verbinding nodig is, welke de Athlons niet hebben.

Op dit moment plan ik een AMD Phenom X3 8750 op een Gigabyte GA-MA78GM-S2H-bord voor mijn HTPC. Dit leek mij voldoende voor alle HD-bronnen evt. met wat postprocessing. Of is het zware overkill?
Niet alle bronnen kunnen bijv. DVXA gebruiken, vandaar de zwaardere processor.
Ik zou eerder een Phenom nemen als een losse videokaart. Maar heb je die ook niet in 2-core uitvoering? Let ook op de warmteproductie, die wordt nog wel eens vergeten en dat is wel belangrijk in een krappe HTPC kast.
Overigens kan ik met mijn veel tragere X2 3800EE alle 1080p MKV's afspelen. Dus alles is relatief :)
rsvmark schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:39:
[...]

Refreshrate verander ik eigenlijk niet bewust dus alles standaard. Zal straks wel eens kijken wat standaard bij mij is ;)
Ik ga als ik dadelijk thuis ben dit topic eens besturderen...:
http://www.mce-community.de/forum/index.php?showtopic=27534

[ Voor 21% gewijzigd door psy op 10-09-2008 17:14 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Lakota
Ik heb zelf een flinke gaming-PC dus daar ga ik mijn HTPC niet voor inrichten, dat is voor mij dubbelop. Ik laat een extra videokaart dan gewoon achterwege en ga voor een Phenom. Deze zijn er als triple-core en quadcore. Ivm de warmte blijf ik bij een triple, de quadcores worden alleen maar warmer.
Fijn om te horen dat een tragere CPU zelfs ook de zwaarste MKV's trekt, dat geeft wat vertrouwen!

• Danny2008
  • Laatst online: 14-06 02:18
Hoi mensen,

Ik ben op zoek naar een Intel ITX DG45FC, zijn hier nog mensen die een winkel weten die er nog eentje heeft liggen.
Heb geen zin om tot eind deze maand te wachten, ik krijg allemaal beloften maar geen winkel die kan leveren.

Groeten, Danny

Verwijderd

ThaClown schreef op woensdag 10 september 2008 @ 09:40:
Mijn FloppyDTV-C werkt ook prima hoor... kijk enkel TV via MP...
gaat dat zappen een beetje snel of moet je een paar secs wachten tussen de zenders?

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:28
Danny2008 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:39:
Hoi mensen,

Ik ben op zoek naar een Intel ITX DG45FC, zijn hier nog mensen die een winkel weten die er nog eentje heeft liggen.
Heb geen zin om tot eind deze maand te wachten, ik krijg allemaal beloften maar geen winkel die kan leveren.

Groeten, Danny
Hier issie 2 tot 5 werkdagen.

• Danny2008
  • Laatst online: 14-06 02:18
@LuukNouwen,

Ik heb al een mailtje uitstaan voor bevestiging van beschikbaarheid bij dit bedrijf.

ff antwoord afwachten maar.

thx, danny

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:00:
[...]

gaat dat zappen een beetje snel of moet je een paar secs wachten tussen de zenders?
binnen zelfde transponder: miner dan 1 sec
verschillende transponder 2 sec
Van ' normaal' naar HD tussen 2 en 5 8)7 sec...

Is net wat midner snael dan de vreselijk lelijke standaard box van Ziggo.... :+

[ Voor 10% gewijzigd door ThaClown op 10-09-2008 21:03 ]

• rsvmark
rsvmark schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:39:
[...]

Staat bij mij op 50Hz

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik heb het bekende 780G gibyte moederbord in revisis 1.1

Ik had begrepen dat deze iets minder koel blijft voor wat betreft het video gedeelte als rev 1.0
Als ik fan speed gebruik dan zie ik dat daar een temperatuur instaat van maar liefst 81 graden. De heatsink van de GPU is dan ook behoorlijk warm, je kunt hem nog wel beetpakken maar ik schat toch ruim boven de 40 graden

Welke temperaturen meten jullie? Dit lijkt me veel te heet

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Indoubt schreef op woensdag 10 september 2008 @ 23:16:
Ik heb het bekende 780G gibyte moederbord in revisis 1.1

Ik had begrepen dat deze iets minder koel blijft voor wat betreft het video gedeelte als rev 1.0
Als ik fan speed gebruik dan zie ik dat daar een temperatuur instaat van maar liefst 81 graden. De heatsink van de GPU is dan ook behoorlijk warm, je kunt hem nog wel beetpakken maar ik schat toch ruim boven de 40 graden

Welke temperaturen meten jullie? Dit lijkt me veel te heet
Iets minder koel blijft? Die rev. 1.1 zou juist koeler moeten blijven. Iets minder warm/heet zul je bedoelen.....

En die 81 graden lijkt me niet te kloppen. Dat kun je niet 'beetpakken' zonder blaren te krijgen. Het feit dat je hem nog kunt beetpakken zegt genoeg: prima temperatuurtje dus.....
(hou er anders eens een 'echte' thermometer op, kijk eens in je BIOS, of pas je Speedfan config eens aan........)

• NRJ008
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07-2023
nog bedankt voor de tips; ben inmiddels weer een paar dagen verder met zoeken maar hik tegen het volgende probleem aan: In mijn AV-meubel heb ik slechts een hoogte beschikbaar van 11,3cm en een diepte van 38; breedte is sowieso geen probleem.
Maar nu moet ik dus een mooie (subjectief, maar goed) htpc kast vinden die hierin gaat passen! (vooral de hoogte is dus een issue!).
Ik heb nu twee potentiele kasten gevonden:
- de Hiper HMC-2K53A-A3 (www.hipergroup.com); deze is in NL te krijgen (mondjesmaat) maar de hiper cooler en pci riser card zijn nergens te vinden.
- GMC AVC-S7 noblesse (www.gmc.co.kr); ook hiervan geen reseller te vinden.

Mijn vraag is nu: weten jullie van nog meer kasten (met display) die binnen 113mm(h) en 380mm(b) gaan passen?

• psy

psy

81 graden is niet TE heet voor een GPU. Pas boven de 120 graden moet je je zorgen gaan maken.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• kaajee
NRJ008 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 09:04:
nog bedankt voor de tips; ben inmiddels weer een paar dagen verder met zoeken maar hik tegen het volgende probleem aan: In mijn AV-meubel heb ik slechts een hoogte beschikbaar van 11,3cm en een diepte van 38; breedte is sowieso geen probleem.
Maar nu moet ik dus een mooie (subjectief, maar goed) htpc kast vinden die hierin gaat passen! (vooral de hoogte is dus een issue!).
- de Hiper HMC-2K53A-A3 (www.hipergroup.com); deze is in NL te krijgen (mondjesmaat) maar de hiper cooler en pci riser card zijn nergens te vinden.

Mijn vraag is nu: weten jullie van nog meer kasten (met display) die binnen 113mm(h) en 380mm(b) gaan passen?
Ik weet niet wáár jij gezocht hebt, maar je had beter in dit topic kunnen zoeken. Hier staat vrijwel dezelfde vraag met een concreet antwoord.

Bij die GMC AVC-S7 als de Hiper HMC-2K53A-A3 heb je een slot-in optische drive nodig, lijkt me niet 'handig'.......

Overigens zijn riser cards en lage cpu coolers wel elders te vinden hoor.........
Alleen met deze maten vraag ik met af of je het zaakje nog wel koel en stil krijgt. De CPU cooler bijv. moet zo laag zijn dat ie een goeie (snel draaiende, dus lawaaige) fan nodig zal hebben. Ook de evt. case fans zijn klein dus lawaaig.

Als ik jou was zou ik eerder op zoek naar een ander tv meubel of het huidige meubel aanpassen.

En waarom wil je per se een display? Dan wordt je keuze alleen maar kleiner en dat ding voegt eigenlijk helemaal niets toe mi.

edit: ik lees net dat die Hiper kast die jij op het ook hebt compleet met (verouderd) moederbord geleverd wordt, geen optie lijkt me............

edit2: en die 38cm diepte; is daarbij rekening gehouden met stekkers enzo? Want dat scheelt al gauw weer een paar cm (5?).........

[ Voor 6% gewijzigd door kaajee op 11-09-2008 11:10 ]

• kaajee
psy schreef op donderdag 11 september 2008 @ 09:18:
81 graden is niet TE heet voor een GPU. Pas boven de 120 graden moet je je zorgen gaan maken.
Nou........kleine nuancering............
bij (zulke) hoge temperaturen (boven de 60 graden celcius) wordt wel de levensduur van het desbetreffende component veel korter. Dit geldt voor vrijwel alle electronische componenten in het bijzoner IC's.

• hgrietkerk
  • Laatst online: 11-09-2024
NRJ008 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 09:04:

Ik ben aan het kijken naar de Lian Li PC-C36B MUSE Home Theater PC Case. Geen display, zie dat zelf niet als een probleem (die kleine displays lijken mij meer om mee te spelen, dan dat ze functioneel zijn).

Prima afmetingen: 435mm x 94mm x 378mm (W,H,D)

Afbeeldingslocatie: http://specialtech.co.uk/spshop/files/detail/lianli-pc36b.jpg

Zie alleen nooit iets langskomen in dit topic over Lian Li terwijl dit toch fraaie kasten zijn. Heeft iemand ervaring / commentaar?

p.s als ze niet in NL te koop zijn, dan wel via Duitsland of UK.

[ Voor 45% gewijzigd door hgrietkerk op 11-09-2008 10:55 ]

• psy

psy

kaajee schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:43:
[...]

Nou........kleine nuancering............
bij (zulke) hoge temperaturen (boven de 60 graden celcius) wordt wel de levensduur van het desbetreffende component veel korter. Dit geldt voor vrijwel alle electronische componenten in het bijzoner IC's.
Ach mijn good-old Barton uit 2003 doet het nog perfect. Dat ding wordt ook standaard al 60 graden en overgeklokt haalt die de 85 ook, en de 90 heb ik ook nog gezien. Ik vraag me af in hoeverre de technische levensduur wordt begrensd. In plaats van 10 jaar, 7 jaar ofzo?

• Indoubt

Indoubt

Psy, ik denk dat je mazzel hebt. De levensduur kan ernstig bekort worden bij te hoge temperaturen. Voor verschillende componenten kunnen wel flinke verschillen zitten in toegestane temperatuur.
Ik ben er nog niet achter wat de temperatuur van de GPU van het gigabit bordje mag zijn. Ik ga wel even op zoek.

Kajee: ik bedoelde inderdaad minder warm, het rev 1,1 bordje zou koeler moeten blijven. Ik krijg de config van speedfan niet goed. Blijkbaar is er nog iets mis want hij herkend ook de harde schijf niet. Bij mijn vorige pc(laptop) ging dat automatisch.

Ik heb de standaard case fan van mijn Ahanix MCE303 kast nog vervangen voor een nog stillere nexus (zou moeten tenminste) maar heb nu een vervelende resonantie. Ik ga wel eerst met pritt buddies aan de gang.

De Samsung F1 750 GB blijft vervelend reutelen, alsof er niet voldoende geheugen aanwezig is (4 Gig zit er in) en hij blijft swappen. Ik denk dat er misschien iets met de install nog niet helemaal goed is gegaan.

Al met al zat ie snel in elkaar maar de finesse kosten toch nog veel tijd.

Als ik interessante oplossingen tegenkom zal ik dat hier posten

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-10 20:22

s3n

hgrietkerk schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:53:
[...]

Ik ben aan het kijken naar de Lian Li PC-C36B MUSE Home Theater PC Case. Geen display, zie dat zelf niet als een probleem (die kleine displays lijken mij meer om mee te spelen, dan dat ze functioneel zijn).
Mooi kastje! Alleen jammer dat deze niet in nederland te koop is (Na snel google werk).
Vraag me alleen af of iedere DVD / blue ray speler er wel in past. Als je foto's van de binnenkast van de kast bekijkt zie je dat de voeding er achter zit. Een hele diepe speler zal denk ik problemen geven.

Mocht ik het kastje ergens zien, dan overweeg ik deze wel aan te schaffen.

• psy

psy

Indoubt schreef op donderdag 11 september 2008 @ 12:24:
De Samsung F1 750 GB blijft vervelend reutelen, alsof er niet voldoende geheugen aanwezig is (4 Gig zit er in) en hij blijft swappen. Ik denk dat er misschien iets met de install nog niet helemaal goed is gegaan.
Soms een Vista install?

• AmRuLeZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 17:52
Ik heb nog een vraag over 24p en 24hz. Ik heb begrepen dat dit hetzelfde is. Mijn TV support ook 24p. Ik heb het Gigabyte moederbord met 780g chipset. In CCC (control panel) staat nu 60hz ingesteld.

Ik heb nu verscheidene HD films bekeken. Echter lijkt alles mooi en vloeiend te lopen. Waarom zou ik 24hz instellen? En hoe kan ik dat instellen? Kan het zowel via HDMI als via VGA?

• hgrietkerk
  • Laatst online: 11-09-2024
s3n schreef op donderdag 11 september 2008 @ 13:43:
[...]
Mooi kastje! Alleen jammer dat deze niet in nederland te koop is (Na snel google werk).
Kost rond de 180 eurootjes via onze oosterburen (kijk eens op heise.de). Nadeel is wel dat je niet alle videokaarten zal kunnen installeren:
The placement of the drive cage makes it impossible to install any video cards of decent size. For example, a Radeon 4850 won't fit. Also, if you plan on using the riser card to install full size cards, be aware that the motherboard you get needs to have a very specific pci slot layout. The order of the slots on the board, moving from the edge of the board inward, should be pci, pci, pci-x 16, pci-x 4. If the board has a different order than that you will NOT be able to install the riser, and you will be limited to using low profile pci cards.
Weet iemand of de Gigabyte 780G aan bovenstaande layout voldoet?

• kaajee
hgrietkerk schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:45:

Weet iemand of de Gigabyte 780G aan bovenstaande layout voldoet?
You can do the math:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/gbpcislots.jpg

(als het niet uitmaakt dat PCIe 4x een 1x slot is voldoet de layout dus, en volgens mij maakt het niet uit; 1x of 4x dus)

• Indoubt

Indoubt

Yep, ik heb vista home 64bits aangeschaft om niet aan de beperking te zitten van 3,5 GB geheugen. Ik ben er nog niet uit of ik er verstandig aan heb gedaan.

Als je een oplossing weet hoor ik het graag

• psy

psy

AmRuLeZ schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:38:
Ik heb nog een vraag over 24p en 24hz. Ik heb begrepen dat dit hetzelfde is. Mijn TV support ook 24p. Ik heb het Gigabyte moederbord met 780g chipset. In CCC (control panel) staat nu 60hz ingesteld.

Ik heb nu verscheidene HD films bekeken. Echter lijkt alles mooi en vloeiend te lopen. Waarom zou ik 24hz instellen? En hoe kan ik dat instellen? Kan het zowel via HDMI als via VGA?
De kans is dan heel erg groot dat je het gewoon niet ziet. Prima, toch?
Als je toch persé op 24p wil kijken moet je de refreshrate op 24Hz instellen. Dat kan wel alleen als je monitor/tv het ondersteunt.
Indoubt schreef op donderdag 11 september 2008 @ 16:30:
[...]

Yep, ik heb vista home 64bits aangeschaft om niet aan de beperking te zitten van 3,5 GB geheugen. Ik ben er nog niet uit of ik er verstandig aan heb gedaan.

Als je een oplossing weet hoor ik het graag
Bij mij Vista 32bit installatie hoor ik de HD ook na een verse installatie flink tekeer gaan (komt door de indexering, zat niet in XP). Het wordt vanzelf minder.

[ Voor 26% gewijzigd door psy op 11-09-2008 16:52 ]

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 09:30

westergas

rikkie_pc

AmRuLeZ schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:38:

De media moet toch ook 24p zijn? Ik geloof dat alle BR 24p is maar wat daar van over blijft bij geripte BR media....ik zou het niet weten.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• psy

psy

Nou het wordt steeds vreemder. Het stotterprobleem van de FloppyDTV in combinatie met Mediacenter. Ik dacht neem de RTL-Z uitzending met de fijne ticker eens op vanmiddag om hem dan met een andere player af te spelen.

- Met mediacenter weer afspelen -> elke 8 sec. een hikje, zoals verwacht
- Met mediaplayer afspelen -> VLOEIEND

Het ligt dus aan Mediacenter. Wat kan dit nou zijn??? De videokaart enzo lijken het dus verder weer goed te doen, alleen Mediacenter doet weer iets raars met het signaal.

:?

Verwijderd

Zolang alles er goed uitziet, is er geen probleem toch ?
eender welke refresh rate..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

RubenDJ schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:30:
[...]

Ik heb inderdaad hetzelfde, ook een FloppyDTV DVB-C op Ziggo. Ik krijg het maar niet 100% vloeiend, ook elke +- 8 seconden een hikje. Heb ook een plasma @ 50hz en gebruik de onboard HDMI output van mijn G35 moederbord.

Als software gebruik ik Medialportal met de ffdshow codec.

Iemand die het misschien wel 100% vloeiend heeft?
Probeer eens een opname te maken, en die af te spelen in een andere player. Het gekke is dat ik het niet zie, als ik met Mediacenter een opname maak (en dan zie ik de hikjes), en dan die opname afspeel in Mediaplayer (dan is het vloeiend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmRuLeZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 17:52
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 23:46:
Zolang alles er goed uitziet, is er geen probleem toch ?
eender welke refresh rate..
Uiteraard wil ik een zo hoog mogelijk kwaliteit. Tot nu toe heb ik nog geen last van het 24hz\24p probleem gehad (zover het een probleem is). Ik vraag me alleen af in welke gevallen ik een hapering oid kan verwachten? Wellicht is de RTLZ balk een voorbeeld, maar ik heb geen TVtuner op dit moment.

Wel zie ik soms een soort van lijn in het beeld, op ongeveer 1/4e van het scherm. Net als of dat deel van het scherm iets trager is dan de rest waardoor er een soort van afscheiding ontstaat. Maar ook dit gebeurd zelden, en onregelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

AmRuLeZ schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:29:
[...]

Uiteraard wil ik een zo hoog mogelijk kwaliteit. Tot nu toe heb ik nog geen last van het 24hz\24p probleem gehad (zover het een probleem is). Ik vraag me alleen af in welke gevallen ik een hapering oid kan verwachten? Wellicht is de RTLZ balk een voorbeeld, maar ik heb geen TVtuner op dit moment.

Wel zie ik soms een soort van lijn in het beeld, op ongeveer 1/4e van het scherm. Net als of dat deel van het scherm iets trager is dan de rest waardoor er een soort van afscheiding ontstaat. Maar ook dit gebeurd zelden, en onregelmatig.
De 24p judder is alleen goed te zien bij langzame pan's, of als bijvoorbeeld een auto door het beeld rijdt. Moondust heeft hier een apart topic over waar het helder in omschreven wordt:
[x264 MKV] Vloeiend beeld, maar toch lichte haperingen

De ticker waar je het over hebt zal normaal gesproken vloeiend gaan, dit gaat bij mij fout maar dat is iets geheel anders als het 24p probleem. Immers de tv beelden zijn normaal gesproken altijd 25p (/50Hz).

Die lijn waar je het over hebt herken ik wel. Die zie ik nu opeens ook af en toe in de DVBviewer na wat geexperimenteer met codec's en renderer's. Maar in Mediacenter zie ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n

s3n

hgrietkerk schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:45:
Kost rond de 180 eurootjes via onze oosterburen (kijk eens op heise.de). Nadeel is wel dat je niet alle videokaarten zal kunnen installeren:
Check:
http://www.alternate.nl/h...l1=Behuizingen&l2=Desktop

Wel grappig dat ze hem daar nu hebben. Ben nog aan het kijken of het helemaal is wat ik zoek.
Ik weet nl niet zeker of er wel een IR oogje beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
s3n schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 17:05:
[...]

Check:
http://www.alternate.nl/h...l1=Behuizingen&l2=Desktop

Wel grappig dat ze hem daar nu hebben. Ben nog aan het kijken of het helemaal is wat ik zoek.
Ik weet nl niet zeker of er wel een IR oogje beschikbaar is
Het oogje, althans het plastic vierkantje waarvan je zou denken dat het een IR oogje is, zie ik zitten, echter er zit geen IR oog 'achter' begrijp ik:
The case does not come with an IR receiver. You'll either have to use a USB one or figure out how to make shift your own.
(bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Aangezien ik steeds problemen heb met de onboard videokaart van de Gigabyte 780G bordje. (floppydtv loopt opeens vast en dan moet ik de htpc resetten wilt hij het weer doen voor even)

Met een Geforce 7600 kaart erin geen last meer van.

Vraag ik mij af welke videokaart kan ik het beste ook qua prijs/kwaliteit verhouding om HD mee af te spelen?

Ik wil een kaartje die optimaal de HD en dvd films kan afspelen dus niet de HD3450 kaart b.v de HD3850 of misschien de Geforce 8800GT die kwamen wel goed uit de HQ test enzo.

Of kan ik beter een nieuw type kaartje aanschaffen die postprocessing ook goed ondersteunen is de ATI HD 4670 daar misschien geschikt voor of kan ik beter een andere kaart kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n

s3n

kaajee schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 17:48:
Het oogje, althans het plastic vierkantje waarvan je zou denken dat het een IR oogje is, zie ik zitten, echter er zit geen IR oog 'achter' begrijp ik:
Ik heb verschillende foto's van deze kast gevonden. Sommige hebben wel plek voor dat IR oogje, andere niet. Had idd ook dat commentaar al gevonden, dus ik weet niet of het er nu wel of niet in zit.
Zodra Alternate ze op voorraad heeft maar eens mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieme1989
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-02 09:35
Mensen is het waard om te wachten op de IGP van Nvidea voor mijn HTPC?
nieuws: Nvidia lanceert MCP7A IGP-chipset eind september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 09:30

westergas

rikkie_pc

Volgens mij voldoet de 780G aan alle eisen die je aan een HTPC zou stellen.
Dus wachten? Waarom?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Ik heb een htpc systeem gebouwd rondom de gigabyte GA-MA78GM-S2H met onboard ati GPU. Hierop zit ook een HDMI poort en op die manier is de htpc met mijn Panasonic plasma verbonden.
Ik heb een probleem als mijn htpc uit standby komt (S3). Op die momenten word ik begroet door een zwart scherm en dat kan ik alleen weg krijgen als ik de htpc reboot. TV aan/uit helpt niet. Ik heb gezocht op een aantal fora, waaronder het AVS forum en daar kwam ik soms tegen dat het aan de HDMI kabel zou liggen. Je moet daar een dure kabel voor aanschaffen, schijnbaar. Nu vind ik een dure kabel niet zo'n probleem, maar ik zou het prettig vinden als iemand kan bevestigen dat het daar aan ligt, voordat ik zo'n duur ding koop.

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-08 16:16

Sir_G-nius

- - -

Gister eindelijk wat dingen veranderd in m'n mediacenter.. :)
Ik heb de Antec Fusion Remote (Black) met de volgende spulletjes erin:
- Seasonic S12II-380HB
- Gigabyte GA-EG45M-DS2H

Nu heb ik het 'probleem' dat als de mediacenter helemaal uitstaat (wel stekker in het stopcontact) dat het VFD schermpje licht blijf geven..
Heeft iemand misschien een idee hoe ik ook dat schermpje uit krijg als de PC uit staat?
Ik heb al wel zitten rommelen met Power Settings in de bios, maar dat heeft niet mogen helpen.

• Bunnikside
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-09 22:56
Sir_G-nius schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 09:05:
- Seasonic S12II-380HB
- Gigabyte GA-EG45M-DS2H

Nu heb ik het 'probleem' dat als de mediacenter helemaal uitstaat (wel stekker in het stopcontact) dat het VFD schermpje licht blijf geven..
Heeft iemand misschien een idee hoe ik ook dat schermpje uit krijg als de PC uit staat?
Ik heb al wel zitten rommelen met Power Settings in de bios, maar dat heeft niet mogen helpen.
Waarschijnlijk zit je probleem dat je je VFD-scherm (of LCD) op een constante spanning hebt aangesloten, er zijn twee x twee draden voor de hoofdschakelaar die een doorlussing heeft via het scherm (hierdoor wordt ook de IR-ontvanger ook onder spanning gehouden).

Check dat even, bij het manual van de kast zit als het goed is een extra blaadje waarop staat hoe dat moet worden aangesloten.

Indien gewenst (als je het blaadje dus niet hebt) kan ik hem wel even inscannen en doormailen o.i.d.

• thieme1989
w3sTErGaS schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 23:13:
[...]

Volgens mij voldoet de 780G aan alle eisen die je aan een HTPC zou stellen.
Dus wachten? Waarom?
Omdat deze mogelijk beter is maar schijnt ook veel zuiniger te zijn
+ op dat bordje kan ik er dan nog een extra kaart bijprikken die ook daadwerkelijk uitgeschakeld word als die niet nodig is.
Edit: las nu net dat alleen kaarten van de 9800 serie uitgeschakeld kunnen worden :(
Weet iemand toevallig of Nvidea binnenkort nog nieuwe budget kaarten uitbrengt en of die die functie dan ook zouden hebben?

[ Voor 20% gewijzigd door thieme1989 op 13-09-2008 15:01 ]

Verwijderd

Ik heb ook een HTPC gebouwd (gigabyte GA-MA78GM-S2H + Antec kast). Echter lukt het me niet meer van cd te booten. Ik heb via F12 al aangegeven dat er vanaf cd-rom geboot moest worden. Ik heb in de bios de volgorde aangepast en zelfs booten van HDD uitgezet maar nog start hij nog gewoon door via de HDD.

Volgens mij heb ik eens ergens gelezen dat dit een "bug" is van deze moederbord maar ik geen idee meer waar.

Michien dat iemand van jullie me kan helpen?

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Is je bios wel up tot date? Als ik het hier aangeef boot hij gewoon de dvd-drive eerst?

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

• Ramon
  • Laatst online: 07:56
jingaling schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:22:
Aangezien ik steeds problemen heb met de onboard videokaart van de Gigabyte 780G bordje. (floppydtv loopt opeens vast en dan moet ik de htpc resetten wilt hij het weer doen voor even)

Met een Geforce 7600 kaart erin geen last meer van.

Vraag ik mij af welke videokaart kan ik het beste ook qua prijs/kwaliteit verhouding om HD mee af te spelen?

Ik wil een kaartje die optimaal de HD en dvd films kan afspelen dus niet de HD3450 kaart b.v de HD3850 of misschien de Geforce 8800GT die kwamen wel goed uit de HQ test enzo.

Of kan ik beter een nieuw type kaartje aanschaffen die postprocessing ook goed ondersteunen is de ATI HD 4670 daar misschien geschikt voor of kan ik beter een andere kaart kiezen?
Waarom zou de HD3450 niet goed HD en DVD films kunnen afspelen? Gaat hier uitstekend. Je zou ook kunnen kijken naar de nieuwe HD4450.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:18

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Sir_G-nius schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 09:05:
- Seasonic S12II-380HB
- Gigabyte GA-EG45M-DS2H

Bij Asus borden wordt de spanning van USB apparaten standaard van de +5V Standby lijn gehaald, ipv de normale +5V. Is vaak een jumper ergens linsboven op je bord.

Zet je die op +5V krijgen USB apparaten geen spanning meer als je PC uit gaat :)

Hier stond een dode link.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:18

strandbal

Was het maar zo'n feest.

oops, browser crashte... dubbel :)

Nouja, laat ik hem maar gebruiken... Is er al ervaring met het afspelen van HD content in Linux? Ik kan er niet echt iets over vinden, behalve dat je op je cpu bent aangewezen ivm ontbreken hardwareversnelling in de ATi en nVidia drivers. Dat is me op zich niet zo'n probleem, als het maar lukt met een lekkere CPU ben ik allang blij.

Staat nu namelijk Linux en MythTV op m'n HTPC, en dat bevalt prima. Wil hem tezijnertijd upgraden naar HD Ready ;)

[ Voor 180% gewijzigd door strandbal op 13-09-2008 16:46 ]

Hier stond een dode link.

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Ramon schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 15:26:
[...]

Waarom zou de HD3450 niet goed HD en DVD films kunnen afspelen? Gaat hier uitstekend. Je zou ook kunnen kijken naar de nieuwe HD4450.
Ik weet dat de HD3450 wel goed HD en DVD afspeelt, maar wil een wat betere videokaart aanschaffen die wat hoger in de HQV test scoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het onderstaande samengesteld, zijn er nog op of aanmerkingen?? Dan hoor ik die uiteraard graag.... :*)

AMD Athlon™ 64 X2 5000+
Zalman ZM360B-APS 360 Watt voeding
Chieftec HM-03SL behuizing
GigaByte MA78GM-S2H moederbord
Western Digital RE2-GP 500 GB
Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit 2048 MB

Alvast bedankt!

Groet,
Chiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieme1989
Kan je niet beter een zuinigere processor nemen ala de E4850 ?
Ook kan je net zo goed het goedkoopste geheugen nemen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Niet online
Ik ben van plan in het hele media center gebeuren in te stappen en heb het onderstaande systeem in gedachte.

1 2GB ValueRAM 800MHz DDR2 Non-ECC CL6 DIMM (Kit of 2) € 29
1 GA-MA78GM-S2H AM2+ RS780 MATX € 68
1 AMD Phenom X3 8450+ € 88
1 CAVIAR GP 500GB AV € 75
1 Scythe Shuriken € 29
1 Fusion Silver MediaCenter w/Remote € 113

hierop zet ik gewoon vista media center. ik heb hier een aantal vragen over misschien dat jullie dat wel weten.
Mijn belangrijkste eis bij dit systeem is uiteraard dat die HD kan afspelen ik neem aan dat dit systeem het zonder moeite moet kunnen toch? maar hoe energiezuinig en hoe stil is een dergelijk systeem? is zo een systeem stiller dan bijvoorbeeld een xbox360? want die dingen maken echt een herrie.
en mijn volgende vraag is als ik een normale dvd zou afspelen wordt die dan automatisch geupscaled door de videokaart?
is dit een systeem waar ik weer mee vooruit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
wingsofgold schreef op zondag 14 september 2008 @ 12:20:
Ik ben van plan in het hele media center gebeuren in te stappen en heb het onderstaande systeem in gedachte.

1 Scythe Shuriken € 29

hierop zet ik gewoon vista media center. ik heb hier een aantal vragen over misschien dat jullie dat wel weten.
Mijn belangrijkste eis bij dit systeem is uiteraard dat die HD kan afspelen ik neem aan dat dit systeem het zonder moeite moet kunnen toch? maar hoe energiezuinig en hoe stil is een dergelijk systeem? is zo een systeem stiller dan bijvoorbeeld een xbox360? want die dingen maken echt een herrie.
en mijn volgende vraag is als ik een normale dvd zou afspelen wordt die dan automatisch geupscaled door de videokaart?
Als ik jou was zou ik voor 4Gb gaan met de huidige prijzen.
Wellicht wat overkill maar je merkt duidelijk dat vista er beter door presteert.
Mocht je dit niet willen zou ik in ieder geval voor 1 reepje van 2 Gb gaan zodat je straks wel de mogelijkheid hebt om dual channel te gebruiken als je wel een tweede reepje erbij zet.
Verder hangt de geluidsproductie natuurlijk sterk af van welke fans je in je systeem hebt zitten en welke kast je gebruikt. In jou geval lijkt me dit geen probleem, die gaat stiller zijn dan een xbox :9

Ik kijk hier vaak of componenten die ik op het oog heb stil zijn:
http://www.silentpcreview.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 11:43:
Heb het onderstaande samengesteld, zijn er nog op of aanmerkingen?? Dan hoor ik die uiteraard graag.... :*)

AMD Athlon™ 64 X2 5000+
Zalman ZM360B-APS 360 Watt voeding
Chieftec HM-03SL behuizing
GigaByte MA78GM-S2H moederbord
Western Digital RE2-GP 500 GB
Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit 2048 MB

Alvast bedankt!

Groet,
Chiel
Qua processor zijn er tegenwoordig betere keuzes denk ik....
Denk aan een 45w proc of een x3/x4 phenom.
Mocht je voor 2 Gb gaan (ik raad 4 Gb aan) neem dan wel 1 reep van 2Gb en niet 2x1!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieme1989
Waarom zou je een reep van 2GB moeten pakken?
Ik ben namelijk van plan een best vergelijkbare config te nemen vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
omdat je dan dual channel kan draaien met een eventuele 2e reep van 2Gb.
En ik denk dat je naar 4Gb gaat willen ...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieme1989
Ow shit ja ik dacht van 2GB gaat zo wel als je niks zwaars doet maar de IGP vreet ook van dat geheugen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Laatst online: 04-10 19:38
Hallo,
Ik zoek nog wat informatie voor een nog aan te schaffen media pc
hieronder een voor lopige configuratie

Behuizing: Coolermaster centurion 590
Voeding: 34064 - Be Quiet! Straight Power E5 400 Watt , 20+24 Pins, 80 Plus Rating
Processor: 47984 - AMD Phenom X3 8750 2.40 GHz, 1000 MHz, 3x 512kB , Boxed
Processorkoeler: 45232 - Scythe Shuriken Koper
Moederbord: - GigaByte GA-MA790gp DS4H
RAM-geheugen: 35489 - Corsair TWIN2X2048-6400C4DHX 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Kit Of 2
Primaire harde schijf: 41346 - WD Caviar GP 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
Rewriter: Samsung SH-S5203 Zwart
(M audio 104 geluidskaart (heb ik nog liggen)

Vraag:
1 heeft een AMD Phenom Quad core veel nut in dit systeem
2 de Philips PFL9803 heet een lip sync (vertraging van het beeld) darom moet ik het beeld vertragen met ongeveer 200ms, is dit software matig op te lossen
3 Kan via de spitf van het moederbord de versterker 5.1 dts aansluiten (harman kardo avr 8500).
Welke software heb ik hier bij nodig en welk besturingsysteem is aan te bevelen XP of Vista 32 0f 64

Dus nog heel wat vragen wie kan mij hier bij helpen ?

Gr. Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieme1989
Oké even jullie mening dan kan ik misschien vandaag bestellen
Is deze config goed?
http://i8.photobucket.com/albums/a15/thieme1989/HTPC-1.jpg

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

thieme1989 schreef op zondag 14 september 2008 @ 15:15:
Oké even jullie mening dan kan ik misschien vandaag bestellen
Is deze config goed?
http://i8.photobucket.com/albums/a15/thieme1989/HTPC-1.jpg

Alvast bedankt
Moederbord heeft geen optische uitgang.
Of je moet dat niet echt nodig hebben, maar een HTPC zonder optische uitgang is niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Trouwens 4 GB is leuk, maar Vista presteert er echt niet beter om hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat doet ie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:41
brutus26 schreef op zondag 14 september 2008 @ 15:10:
Hallo,
Ik zoek nog wat informatie voor een nog aan te schaffen media pc
hieronder een voor lopige configuratie

Behuizing: Coolermaster centurion 590
Voeding: 34064 - Be Quiet! Straight Power E5 400 Watt , 20+24 Pins, 80 Plus Rating
Processor: 47984 - AMD Phenom X3 8750 2.40 GHz, 1000 MHz, 3x 512kB , Boxed
Processorkoeler: 45232 - Scythe Shuriken Koper
Moederbord: - GigaByte GA-MA790gp DS4H
RAM-geheugen: 35489 - Corsair TWIN2X2048-6400C4DHX 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Kit Of 2
Primaire harde schijf: 41346 - WD Caviar GP 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
Rewriter: Samsung SH-S5203 Zwart
(M audio 104 geluidskaart (heb ik nog liggen)

Vraag:
1 heeft een AMD Phenom Quad core veel nut in dit systeem
2 de Philips PFL9803 heet een lip sync (vertraging van het beeld) darom moet ik het beeld vertragen met ongeveer 200ms, is dit software matig op te lossen
3 Kan via de spitf van het moederbord de versterker 5.1 dts aansluiten (harman kardo avr 8500).
Welke software heb ik hier bij nodig en welk besturingsysteem is aan te bevelen XP of Vista 32 0f 64

Dus nog heel wat vragen wie kan mij hier bij helpen ?

Gr. Robert
1) Afhankelijk wat je ermee gaat doen, als het puur voor mediacenter gebruik is dan voldoet de X3 prima.
2) Je moet het beeld niet vertragen, maar juist het geluid! Dat is wel op te lossen dmv AC3 Filter
3) Dat kan je makkelijk aansluiten op je versterker

Ik zou vista aanraden vanwege avivo HD. Die vereist namelijk vista.

Ik heb zelf de 780g chipset icm phenom x4 en 4gb ram. Alles werkt op en top, hd versnelling werkt prima icm Media player classic home cinema en geluid wordt perfect doorgestuurd door AC3 Filter.

Ik zou wel wat meer ramgeheugen nemen, 4gb is meer dan genoeg. Met 2gb kun je gauw aan de krappe kant komen. Onboard video neemt namelijk ook wat geheugen in.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieme1989
psy schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:21:
[...]

Moederbord heeft geen optische uitgang.
Of je moet dat niet echt nodig hebben, maar een HTPC zonder optische uitgang is niet zo handig.
Bedankt voor je reactie
Optische uitgang is toch voor geluid niet?
Ik heb toch geen home cinema set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Met mijn HTPC maakte het geen enkel verschil. We hebben het hier over de gemiddelde HTPC's en ik durf keihard te beweren dat het geen zak uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
jingaling schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 20:33:
[...]

Ik weet dat de HD3450 wel goed HD en DVD afspeelt, maar wil een wat betere videokaart aanschaffen die wat hoger in de HQV test scoort.
Kan je dat wat beter uitleggen/onderbouwen? Want dat betekent dat de helft van de mensen hier die voor een 3450 of een 3200(IGP-variant) zijn gegaan eigenlijk een slechte kaart hebben gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieme1989
Net deze config besteld alleen dan i.p.v. de Seagte een WD schijf van 640GB

Iedereen bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 Scythe Shuriken € 29

volgende vraag is als ik een normale dvd zou afspelen wordt die dan automatisch geupscaled door de videokaar

Wel met de 790GX van gigabyte staat op hun site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:25:
[...]

volgende vraag is als ik een normale dvd zou afspelen wordt die dan automatisch geupscaled door de videokaar

Wel met de 790GX van gigabyte staat op hun site
Dat doet natuurlijk elke videokaart.
Als jij de reso van je videokaart op 1080p hebt staan en je zet je mediaplayer op fullscreen wat denk je dat er dan gebeurt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
thieme1989 schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:26:
[...]

Net deze config besteld alleen dan i.p.v. de Seagte een WD schijf van 640GB

Iedereen bedankt voor de hulp
Mag ik vragen waarom je voor dit (toch ietwat afwijkende) Abit moederbord gekozen hebt?
Handig voor evt. anderen ter overweging..........

(het zou nl. mijn keuze niet geweest zijn; ten eerste van de al eerder genoemde ontbrekende optische S/PDIF uitgang, ook heeft ie geen firewire onboard. En verder redelijk karig mi.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieme1989
Omdat ik niet zou weten waarom ik die dingen zo snel nodig heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius

Sir_G-nius

- - -

strandbal schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 16:43:
[...]

Bij Asus borden wordt de spanning van USB apparaten standaard van de +5V Standby lijn gehaald, ipv de normale +5V. Is vaak een jumper ergens linsboven op je bord.

Zet je die op +5V krijgen USB apparaten geen spanning meer als je PC uit gaat :)
Bedankt voor de hulp, maar het probleem was opgelost na het herinstalleren van de driver..
Weet ook niet wat er mis was, maar ben blij dat het nu gewoon werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:08
...
...
Ik ben zeer benieuwd naar jou ervaringen met die AV schijf... Heb jij hier toevallig een goede review van gevonden? Zo als eerder aangegeven heb ik alleen maar van die verkoop praatjes gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

thieme1989 schreef op maandag 15 september 2008 @ 07:38:
Omdat ik niet zou weten waarom ik die dingen zo snel nodig heb :)
Firewire is een vereiste als je er een FloppyDTV in wil stoppen, een veel gebruikte digitale tv kaart. Als je dat dus niet hebt moet je een extra firewire kaartje erin stoppen en dat is natuurlijk niet echt handig en kost weer extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels ook een HTPC samengestelt met een Gigabyte GA-MA78GM-S2H, Antec kast Fusion Black, WD HD 1TB, AMD 4850e.

Inmiddels heb ik alles geinstalleerd, maar ik blijf 1 onbekend apparaat houden in mijn apparaten beheer.
Als ik bij eigenschappen kijk staat er iets vermeld van ACPI.
Wat ik ook probeer, ik krijg het niet opgelost.

Wie kan me hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 10:27:
Ik heb inmiddels ook een HTPC samengestelt met een Gigabyte GA-MA78GM-S2H, Antec kast Fusion Black, WD HD 1TB, AMD 4850e.

Inmiddels heb ik alles geinstalleerd, maar ik blijf 1 onbekend apparaat houden in mijn apparaten beheer.
Als ik bij eigenschappen kijk staat er iets vermeld van ACPI.
Wat ik ook probeer, ik krijg het niet opgelost.

Wie kan me hierbij helpen?
Probeer eens de cd van het mobo erin te doen.
Dan de driver van het onbekende apparaat laten zoeken op die cd.
Bij mij was het de"driver voor de "away mode"

[ Voor 3% gewijzigd door rsvmark op 15-09-2008 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n

s3n

s3n schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 20:32:
Ik heb verschillende foto's van deze kast gevonden. Sommige hebben wel plek voor dat IR oogje, andere niet. Had idd ook dat commentaar al gevonden, dus ik weet niet of het er nu wel of niet in zit.
Zodra Alternate ze op voorraad heeft maar eens mailen.
Voor iedereen die deze kast ook op het oog had. Hierbij het antwoord van Alternate op de vraag of er een IR oogje in de Lian Li PC-C36B zit:
Geachte heer Langenhuisen,

Wanneer een behuizing wordt geleverd met een IR-oog, wordt dit specifiek vermeld.
Ik ga er dan ook van uit dat deze Lian-Li behuizing wordt geleverd ZONDER IR-oog.

Wij hopen u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Wel jammer, want ik vind het een hele mooie behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
s3n schreef op maandag 15 september 2008 @ 10:59:
[...]

Voor iedereen die deze kast ook op het oog had. Hierbij het antwoord van Alternate op de vraag of er een IR oogje in de Lian Li PC-C36B zit:

[...]

Wel jammer, want ik vind het een hele mooie behuizing.
Inderdaad jammer, heb je wel gevraagd of er een 'glaasje' in zit?
Ik zou me nl. nog kunnen voorstellen dat er wat verwarring optreed als er over een 'oogje' gepraat wordt. Men zou kunnen verwachten dat je met 'oogje' echt een IR-ontvanger bedoelt. Dus incl. elektronica.
Als je nl. de foto's op de Lian-Li site bekijkt staat er toch echt rechtsonder een 'glaasje' op. Daar waar je vervolgens dus zelf op de 1 of andere manier de echte IR-ontvanger achter moet zien te plaatsen. Meteen boven de (grote) aan/uit knop. Dus het plastic/glaasje is er zal ik maar zeggen maar je moet zelf nog zorg dragen voor de elektronica. Dus een 'echt' IR-oogej er achter zie te plaatsen, zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/16312.jpg

Dat wordt eigenlijk ook gezegd in die eerdere post van mij.......op het avs forum

(ook nog even google afb. gecheckt, maar ik zie geen plaatje zónder dat glaasje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rsvmark schreef op maandag 15 september 2008 @ 10:30:
[...]

Probeer eens de cd van het mobo erin te doen.
Dan de driver van het onbekende apparaat laten zoeken op die cd.
Bij mij was het de"driver voor de "away mode"
Heb ik ook geprobeerd, maar dan vindt ie niks.
Iemand nog andere suggesties, ik weet het niet meer.

Zowel Xp als Vista al geinstalleerd, maar met beide hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:01

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:18:
[...]

Heb ik ook geprobeerd, maar dan vindt ie niks.
Iemand nog andere suggesties, ik weet het niet meer.

Zowel Xp als Vista al geinstalleerd, maar met beide hetzelfde.
Dat heb ik ook idd, online laten zoeken geeft ook geen oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:54
obsidian schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:35:
[...]

Dat heb ik ook idd, online laten zoeken geeft ook geen oplossing
Same problem here. Geen oplossing voor gevonden, laat het voorlopig maar zitten tot ik een oplossing voorbij zie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:26
Na uren van speuren heb ik het volgende in gedachte om te gebruiken voor een nieuwe HTPC.

Omdat ik voorlopig toch geen blue ray of HD op mijn tv afspeel zat ik te denken om me oude
HD IDE 133 en DVD speler te gebruiken. Dit kan ik later altijd nog uitbreiden.

Waar het me het meeste om te doen is om digitale televisie te kunnen ontvangen/opnemen en films van de LAN Disk file server af te kunnen spelen via LAN en Wifi. Ook wil ik de mogelijkheid hebben om tv uitzending via internet te kunnen streamen zodat ik ten alletijden Formule 1 kan volgen met me laptop.

Graag jullie suggesties op en of aanmerkingen

CPU
- AMD Phenom X4 9350e.
Moederborden
- GigaByte MA78GM-S2H Rev: 1.1, ATI Radeon HD3200 onboard.
Geheugen
- Buffalo 2x1 GB DDR2-800.
Netwerk
- Sitecom WL-181, PCI, WLAN 11 MBit/s (11b), 54 MBit/s (11g), 300 MBit/s (11n).
HTPC Enclosure
- HFX classic black/silver.
Koeling
- BorgFX CPU - Heatpipe Processor Cooler;
- BorgFX Bridge - Heatpipe Bridge Cooler.
Voeding
- ST30NF passive PSU 300Watt.
TV kaart
- Alphacrypt Classic,CAM
- TechniSat CableStar HD 2 inclusief CI-Slot HD 2
Geluidskaart
- M-Audio Delta Audiophile 192

[ Voor 1% gewijzigd door amiaima op 15-09-2008 15:54 . Reden: Geluidskaart toegevoegd aan setup ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen.ijmuiden schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:51:
[...]

Same problem here. Geen oplossing voor gevonden, laat het voorlopig maar zitten tot ik een oplossing voorbij zie komen.
Ik had ook hetzelfde probleem gehad. Bij mij is het opgelost door de nieuwste drivers (audio/netwerk/mobo/catalyst te downloaden en te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
Is er al iemand die ervaring heeft met de nieuwe Antec Fusion kast? De nieuwe heet 430 Remote en komt zonder voeding maar met een afstandsbediening. De oude kast is lastig verkrijgbaar inmiddels dus ik wil voor de Remote gaan maar kan helemaal niets aan reviews oid vinden. Hier misschien gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
AT-Sheriff schreef op maandag 15 september 2008 @ 13:22:
Is er al iemand die ervaring heeft met de nieuwe Antec Fusion kast? De nieuwe heet 430 Remote en komt zonder voeding maar met een afstandsbediening. De oude kast is lastig verkrijgbaar inmiddels dus ik wil voor de Remote gaan maar kan helemaal niets aan reviews oid vinden. Hier misschien gebruikers?
Maar er is toch niets veranderd aan dat ding behalve de genoemde verschillen? Wat verwacht je anders willen zien/horen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de deze kast. Werkt prima. Met de bijgeleverde CD met software werkt ook alles direct (afstandsbediening/lcs scherm). Alles is ook makkelijk in te bouwen. Was ongeveer 1,5 uur bezig om alles netjes aan te sluiten en de kabels te binden.

Hij was alleen groter dan verwacht :) . Hij past net in mijn audiomeubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

amiaima schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:23:
Omdat ik voorlopig toch geen blue ray of HD op mijn tv afspeel zat ik te denken om me oude
HD IDE 133 en DVD speler te gebruiken. Dit kan ik later altijd nog uitbreiden.
...- GigaByte MA78GM-S2H Rev: 1.1, ATI Radeon HD3200 onboard.
...
Mijn GigaByte MA78GM-S2H weigerde te booten met een 'oude' perfect werkende IDE schijf.
Ik moest een S-ATA aansluiten om wel iets te kunnen doen.

Weet niet waar het aan lag maar het is de moeite van het vermelden waard dacht ik zo :)

[ Voor 42% gewijzigd door psy op 15-09-2008 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
@ kaajee: dat vroeg ik me dus af: ik kon na wat puzzelen alleen die verschillen vinden maar was er niet zeker van dat het de enige verschillen waren.

@ mitch: bedankt voor je antwoord. Werkt de AB lekker? Is hij compleet genoeg of is het een beetje een "verkoopgadget"? Ik wil hem gebruiken icm met MediaPortal dus hoop dat het compatible is met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 13:03:
[...]

Ik had ook hetzelfde probleem gehad. Bij mij is het opgelost door de nieuwste drivers (audio/netwerk/mobo/catalyst te downloaden en te installeren.
Ook dit heb ik al gedaan, maar mocht ook niet baten.
Ik heb alleen de Bios nog niet geupgrade, misschien dat dat iets uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Kan ik mijn amd x2 5200+ zo vervangen door een x3/x4 phenom of moet ik dan vista herinstalleren?

Ik heb trouwens als je in vista de prestatieindex bekijkt een 2d (grafisch bureaublad..) score van 2,5 :| . Grafische prestatie voor 3d/spellen is 3,5 ofzo....
Is dat met deze config niet erg weinig?:
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
amd x2 5200+
4 Gb intern

[ Voor 60% gewijzigd door rsvmark op 15-09-2008 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AT-Sheriff schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:39:
@ mitch: bedankt voor je antwoord. Werkt de AB lekker? Is hij compleet genoeg of is het een beetje een "verkoopgadget"? Ik wil hem gebruiken icm met MediaPortal dus hoop dat het compatible is met elkaar.
Ik merk wel dat je wel goed moet richten op de kast. Anders werkt de AB niet. Maar verder niets te klagen. Ik heb nu nog alleen MCE (Vista) en daar werkt ie goed bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

rsvmark schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:11:
Kan ik mijn amd x2 5200+ zo vervangen door een x3/x4 phenom of moet ik dan vista herinstalleren?

Ik heb trouwens als je in vista de prestatieindex bekijkt een 2d score van 2,5 :|
Is dat met deze config niet erg weinig?:
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
amd x2 5200+
4 Gb intern
Als hij het verder goed doet, prima toch? Ik heb daar nooit (nouja, één keer) naar gekeken, genoeg andere problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Heeft iemand voor mij een tip qua pci-e x1 tv kaart??
Ik heb hem, het is gewoon de fusion V2 alleen zit er nu ook op de zilvere versie een LCD ipv VFD. De afstandsbediening is gewoon goed. Wat wil je verder nog weten?

[ Voor 4% gewijzigd door Blue_Fear op 15-09-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
Prettig om te horen. Dan weet ik zeker dat dit ook de kast is welke ik binnenkort ga aanschaffen bij de rest van mijn HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:20
ik ben aan het rondkijken voor een htpc en heb hem bijna compleet.

het enige waar ik niet helemaal over uit ben is de proc. ik heb dit niet echt meer bijgehouden sinds het begin van de core2duo's ;)

normaal ben ik meer een intel fan maar ik lees iedereen over de amd 780 chipset voor htpc's dus ga denk ik daar toch voor.

setup tot nu toe:
http://tweakers.net/ext/p...2C172370%2F1%2C158668%2F1

iemand op of aanmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_CR0SS schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:35:
ik ben aan het rondkijken voor een htpc en heb hem bijna compleet.

het enige waar ik niet helemaal over uit ben is de proc. ik heb dit niet echt meer bijgehouden sinds het begin van de core2duo's ;)

normaal ben ik meer een intel fan maar ik lees iedereen over de amd 780 chipset voor htpc's dus ga denk ik daar toch voor.

setup tot nu toe:
http://tweakers.net/ext/p...2C172370%2F1%2C158668%2F1

iemand op of aanmerkingen?
looks good!
Ik zou wel een stille 1TB schijf nemen, eentje van WD (green power) of eentje van samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:20
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 20:11:
[...]

looks good!
Ik zou wel een stille 1TB schijf nemen, eentje van WD (green power) of eentje van samsung.
HD heb ik inderdaad snel even erbij gezocht. wil het liefste toch in raid draaien zodat mijn data iets veiliger is. maar daar twijfel ik nog wat over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Niet online
Subpy schreef op maandag 15 september 2008 @ 09:45:
[...]

Ik ben zeer benieuwd naar jou ervaringen met die AV schijf... Heb jij hier toevallig een goede review van gevonden? Zo als eerder aangegeven heb ik alleen maar van die verkoop praatjes gevonden...
bedankt allemaal voor de tips zal het meenemen in mijn overweging. Ik heb niks over die hardeschijf gevonden. Maakt mij toch niet uit zolang die maar stil is en goedkoop.
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:06:
[...]

Ik heb de deze kast. Werkt prima. Met de bijgeleverde CD met software werkt ook alles direct (afstandsbediening/lcs scherm). Alles is ook makkelijk in te bouwen. Was ongeveer 1,5 uur bezig om alles netjes aan te sluiten en de kabels te binden.

Hij was alleen groter dan verwacht :) . Hij past net in mijn audiomeubel.
Wat zijn al die verschilllende modellen ik zie maar twee modellen op hun website de remote, de verkleinde versie, en de normale waar een voeding al in zit.
Ik wist niet dat er ook versies zijn zonder voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius

Sir_G-nius

- - -

Ik heb flink wat gedoe met m'n HTPC..
Heb deze van het weekend in elkaar gezet, maar heeft nog niet echt lekker gedraaid.
Ik heb de volgende hardware:
- Core 2 Duo E4500
- Seasonic S12II-380HB
- Gigabyte GA-EG45M-DS2H
- 2x 1GB GeiL 4-4-4-12 Kit
- NEC DVD brandertje, even tijdelijk totdat er een BluRay in komt.
- Hauppauge WinTV-PVR-350
- Antec Fusion Remote
- Belkin Wireless kaartje (tijdelijk, totdat de kabel er ligt)

Nu was het zo dat hij op de gekste momenten blauwe schermen gaf en een reboot, ik de foutcodes opgezocht (heb ze hier zo niet bij de hand) maar deze wijzen óf richting het moederbord óf richting het geheugen.
Ik d.m.v. MemTest het geheugen getest, bij test #5 kreeg ik een hele hoop errors.. Ik daarna de reepjes in bank 2 en 4 gedaan i.p.v. 1 en 3 en daarna nogmaals MemTest gedraaid. De test twee keer laten draaien, deze vond echter geen enkel probleem.

Ik met volle moed alles weer opnieuw installeren en alles leek goed te gaan. Een stukje Planet Earth (1080p .mkv-bestand) via een USB-hardeschijf bekeken was geen enkel probleem. Daarna via het netwerk (draadloos kaartje dus) een .avi-bestand kijken. Deze liep echter na 15-20 minuten vast. Kon niets meer met de HTPC, kreeg ook geen BSOD of iets dergelijks..

Mij lijkt het op een hardware probleem.. Alleen nu weet ik niet goed wat ik de schuld moet geven.. Misschien het al wat oudere draadloos kaartje... Of toch het moederbord dat ook al problemen gaf met het geheugen..

De Prime95 test die ik gister gedraaid heb gaf ook geen problemen (1 uur lang).

Hoop dat iemand mij een tip kan geven voordat ik het moederbord er weer uit kan schroeven.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Dat klinkt enigzins bekend. Kijk eens of je het geheugen IETS meer voltage kan geven. Dat heb ik met een 690 bordje ook gehad. Van 2 Volt naar 2,1 Volt en al mijn problemen verdwenen als sneeuw voor de zon. Het was weliswaar een andere config, maar het is de moeite van het proberen waard.

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.