[MobileMe] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Ik gebruik Google-calendar om te plannen samen met mijn vriendin. Werkt tot nu toe redelijk goed met mijn iphone (kan met mijn iphone er niet IN plannen, maar kan de data wel binnen halen).

Het lijkt erop dat Mobile-Me niet wil samenwerken met google calendar. Heeft iemand tips hoe ik
er voor kan zorgen dat mijn mobile-me toch de data uit de google calendar wil halen?

J

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

whitehouse schreef op zondag 17 mei 2009 @ 17:06:
Ik gebruik Google-calendar om te plannen samen met mijn vriendin. Werkt tot nu toe redelijk goed met mijn iphone (kan met mijn iphone er niet IN plannen, maar kan de data wel binnen halen).

Het lijkt erop dat Mobile-Me niet wil samenwerken met google calendar. Heeft iemand tips hoe ik
er voor kan zorgen dat mijn mobile-me toch de data uit de google calendar wil halen?

J
Google biedt wel sync voor je Agenda (en Adresboek) aan hoor. Dan kun je ook op je iPhone inplannen. Zie: http://www.google.com/mobile/apple/sync.html

[ Voor 23% gewijzigd door GoTyce op 17-05-2009 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Laatst online: 18-09-2019
dit is het niet helemaal volgens mij. Dit zorgt er voor dat ik ook al mijn contacts in gmail heb, wat ik niet wil.
ik wil alleen de google calender toevoegen aan mijn al bestaande calender. Met google sync wordt mijn hele iphone-calender door de gmail calender bepaald.

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brsm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 23:27
Ik gebruik MobileMe nu bijna een jaar en het enige wat ik echt stront irritant vind is het feit dat het soms wel een half uur duurt voordat ik me mail binnen krijg terwijl mijn iPhone deze al direct ontvangt.. Moet ik het handmatig ophalen.. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:31

amphora

Websites & Fotografie

iSneaker schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:43:
Ik gebruik MobileMe nu bijna een jaar en het enige wat ik echt stront irritant vind is het feit dat het soms wel een half uur duurt voordat ik me mail binnen krijg terwijl mijn iPhone deze al direct ontvangt.. Moet ik het handmatig ophalen.. Beetje jammer.
Je mail client instellen dat ie iedere minuut moet controleren en niet 30 minuten wat in de meeste email programma's standaard is?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brsm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 23:27
amphora schreef op maandag 18 mei 2009 @ 16:05:
[...]

Je mail client instellen dat ie iedere minuut moet controleren en niet 30 minuten wat in de meeste email programma's standaard is?
Dat is het vervelende; daar staat die op.. (1 min)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

iSneaker schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:43:
Daar heb ik ook last van, alleen dan niet met mijn MobileMe email. Dus ik denk dat dat probleem ergens anders zit, waar weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 17:41
Executor16 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:12:
Ik weet dat er nog wat mensen zaten met het probleem dat je via MobileMe geen subscribed calendars kon synchen, dus ook geen verjaardagen op je iPhone kreeg. Nu het mij dus gelukt is om alle verjaardagen toch via MobileMe op mijn iPhone te krijgen heb ik er effe een kleine tut. van gemaakt. Zie hier: *knip, dode link op verzoek verwijderd*
Het is wat later (kom weer op dit topic, omdat ik toch besloten heb ik mijn family-account weer met een jaar te verlengen, met dank aan Ebay!). Ik zag jouw tip en ik heb hem meteen uitgevoerd. Waarvoor dank! Ook maar meteen GBP 3 uitgegeven aan Dates-2-iCal.

[ Voor 6% gewijzigd door MueR op 20-12-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Weet iemand de IMAP prefix (IMAP server directory) voor een mobileme account? Op mijn werk gebruik ik Thunderbird in windows om mijn mails binnen te trekken maar er worden dan allerlei dubbel folders aangemaakt (sent & trash) die vervolgens ook weer gesynced worden naar mijn mac. Onhandig dus.

dit dus:

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/28951/mobileme.png

[ Voor 18% gewijzigd door lowfi op 01-06-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Nieuwe MobileMe features in iPhone OS 3.0:

:) Find your iPhone.
If you misplace your iPhone, MobileMe can help you find it. Log in to me.com to view a map that shows the approximate location of your iPhone. If it’s nearby, have it play a sound to help you find it, or display a message on the Home screen to help someone return it to you.

:) Protect your privacy with Remote Wipe.
Your iPhone contains information you don’t want in the hands of a stranger. So if you lose your iPhone and displaying a message on it hasn’t resulted in its safe return, you can initiate a remote wipe and restore factory settings. If you eventually find your iPhone, you can restore your data by enabling your MobileMe account on iPhone.

:) View iDisk files on your iPhone.
The iDisk app — available free on the App Store — lets you view files on your iDisk right on your iPhone. Microsoft Office or iWork ’09 documents, PDFs, video files, and more are viewable in landscape or portrait. Even access Public folders of other MobileMe members with a few taps.

:) Share files with just a tap.
With the iDisk app — free on the App Store — you can share files that are too big to email. Choose your recipients and iDisk sends an email with a link to download your files.

http://www.apple.com/iphone/iphone-3g-s/more-features.html

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:51
Tourniquet schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 00:13:
Nieuwe MobileMe features in iPhone OS 3.0:

:) Find your iPhone.
If you misplace your iPhone, MobileMe can help you find it. Log in to me.com to view a map that shows the approximate location of your iPhone. If it’s nearby, have it play a sound to help you find it, or display a message on the Home screen to help someone return it to you.

:) Protect your privacy with Remote Wipe.
Your iPhone contains information you don’t want in the hands of a stranger. So if you lose your iPhone and displaying a message on it hasn’t resulted in its safe return, you can initiate a remote wipe and restore factory settings. If you eventually find your iPhone, you can restore your data by enabling your MobileMe account on iPhone.

:) View iDisk files on your iPhone.
The iDisk app — available free on the App Store — lets you view files on your iDisk right on your iPhone. Microsoft Office or iWork ’09 documents, PDFs, video files, and more are viewable in landscape or portrait. Even access Public folders of other MobileMe members with a few taps.

:) Share files with just a tap.
With the iDisk app — free on the App Store — you can share files that are too big to email. Choose your recipients and iDisk sends an email with a link to download your files.

http://www.apple.com/iphone/iphone-3g-s/more-features.html
Dit zijn wel weer features wat MobileMe weer aantrekkelijker maakt dan de free google sync oplossing.

Ik ben alleen benieuwd of Apple ook aan de web frontend heeft lopen sleutelen. Toen ik in februari/ maart van dit jaar een trial-account had, liep me.com mail en agenda o.a. met diverse browsers om de haverklap in de soep.
Imo is juist met de web frontend makkelijk om even snel in te loggen en een grote partij agenda wijzigingen door te voeren, contactpersonen te bewerken. Van ellende heb ik toen besloten om over te stappen op Google Sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 18:48

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Vandaag voor het eerst Mobile me uitgeprobeerd.

Het leek aanvankelijk leuk te werken, maar de iPhone heeft inmiddels elke agenda er 4 keer instaan: het lijkt erop dat elke keer dat je de synchronisatie duur (laatste maand/kwartaal/half jaar etc.) wijzigt op de iPhone, je er een agenda + items bijkrijgt.

Kent iemand dit zeer irritante fenomeen?

Verder nog problemen me syncen met meer dan 1 PC en het feit dat er agenda items in Outlook verdwijnen die op de website van mobile me er nog wel zijn...

En dat zowel IE7 als IE8 nog steeds niet ondersteund worden, tja...
Voorlopig dus geen onverdeeld su6 moet ik zeggen.

[ Voor 28% gewijzigd door Mars Warrior op 12-06-2009 00:06 ]

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:21
iSneaker schreef op maandag 18 mei 2009 @ 16:13:
[...]

Dat is het vervelende; daar staat die op.. (1 min)
Ik heb op m'n werk precies hetzelfde, terwijl het thuis echt tegelijk binnenkomt! Het verschil zal wel zijn dat op het werk de dikke firewall voor vertraging zorgt! Misschien iets waar je wat mee kunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow. Vandaag kwam ik toevallig even op de account page van MobileMe en zag dat FindMyPhone al als optie in het menu stond (ik draai 3.0 GM seed). Je krijgt na ongeveer een minuut de locatie van je telefoon te zien via een google maps kaartje. Echt geweldig!

Ook het berichtje sturen werkte goed, je krijgt meteen een melding op het scherm van de iPhone (hetzelfde als bij een sms zeg maar).

Remote Wipe heb ik voor het gemak maar even niet uitgetest :)

Afbeeldingslocatie: http://files.getdropbox.com/u/183751/IMG_0074.PNG

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2009 15:53 . Reden: Foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zo ik heb ook maar eens MobileMe aangeschaft, ik ben er geen fan van omdat ik niet me eigen domein er kan draaien echter de Find my iPhone functie vond ik het geld alleen al waard (remote wipe) mocht ik hem toch kwijt raken.. De rest van de functies gebruik ik ook (push) en dat bevalt echt formidabel!

Nog even de mogelijkheid dat ik me eigen domein (e-mail) er kan draaien en ik ben volledig om! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Ik heb met Find My iPhone het gevoel dat de batterij van m'n iPhone veel sneller leeg is.
Ik heb push alleen aan staan voor contacts en calendar (dus niet voor mail, dan gaat de accu ook hard).
Zonder Find My iPhone is hij aan het eind van de dag met normaal gebruik op 80-90% ofzo en met FMiP aan op 50% ofzo. Het kan ook gewoon toeval zijn, maar daar lijkt het niet op.

Meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 17:41
XiN-eViL schreef op zondag 14 juni 2009 @ 11:46:
Ik heb met Find My iPhone het gevoel dat de batterij van m'n iPhone veel sneller leeg is.
Ik heb push alleen aan staan voor contacts en calendar (dus niet voor mail, dan gaat de accu ook hard).
Zonder Find My iPhone is hij aan het eind van de dag met normaal gebruik op 80-90% ofzo en met FMiP aan op 50% ofzo. Het kan ook gewoon toeval zijn, maar daar lijkt het niet op.

Meer mensen die dit ervaren?
Ik ervaar geen korte standbytijd nu 'Find my iPhone' aan staat. Naar mijn idee wordt de functie ook geactiveerd zodra je inlogt op me.com en daar naar de optie 'Find my iPhone' gaat. Dan is het pas nodig om de locatie te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:21
rclahsen schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:41:
[...]

Ik ervaar geen korte standbytijd nu 'Find my iPhone' aan staat. Naar mijn idee wordt de functie ook geactiveerd zodra je inlogt op me.com en daar naar de optie 'Find my iPhone' gaat. Dan is het pas nodig om de locatie te bepalen.
Ik heb wel het idee dat mijn standby tijd iets korter is sinds de installatie van 3.0! Ik kan het in ieder geval niet direct linken aan 'Find My iPhone', ook al heb ik dit vrijwel direct ingeschakeld! Zal het eens een dagje uit laten, kijken wat dat oplevert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-12-2024

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

ik zat eens te denken aan die find my iphone functie... stel je voor dat je iphone gejat wordt en de dief schakelt de gps functie uit, werkt de find my iphone functie dan nog wel?

aAarGhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:27
jellyshock schreef op maandag 15 juni 2009 @ 20:38:
ik zat eens te denken aan die find my iphone functie... stel je voor dat je iphone gejat wordt en de dief schakelt de gps functie uit, werkt de find my iphone functie dan nog wel?
Als je een code erop hebt zitten kan ie er niets mee, hooguit uitzetten (ja, dat kan ondanks dat je een code erop hebt gezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

jellyshock schreef op maandag 15 juni 2009 @ 20:38:
Zowel locatievoorzieningen als de Find My iPhone opties moeten op de iPhone aanstaan, anders werkt het idd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QvYQZSYo2y8ZZZKjs5kBjAGL/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/S9DR9r2VS7r6ZTchOS0n4YCj/thumb.png

Nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 08:39
Leuke functie, maar ik heb verder niet de behoefte aan andere mogelijkheden van mobileme, dus om daar nou een redelijk bedrag per jaar voor te gaan betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
BloodDragon schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:40:
Leuke functie, maar ik heb verder niet de behoefte aan andere mogelijkheden van mobileme, dus om daar nou een redelijk bedrag per jaar voor te gaan betalen...
Ebay zo rond de 40 euro...Ik dacht bij me zelf, mocht ik hem kwijt raken heb ik er wel 50 euro voor over om hem leeg te laten gooien :P Dus nouja dan maar alvast preventief 50 eurotjes :)

Gebruik nu de kalender en contact push ook maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
De "Find my iPhone" functie is erg grappig en werkt goed. Persoonlijk mis ik alleen nog een snelle verbinding met iDisk, maar ik verwacht niet dat dit nog een keer gaat verbeteren.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Ik heb MobileMe ook een jaar gehad, maar ben nu over op Google. Voornamelijk omdat ik een specifiek gebruik had van de agenda wat niet werkte. Mijn vriendin heeft een iPod Touch en ik een iPhone, ik wilde van ons allebei de agenda kunnen inzien. Dit werkt in OSX, maar MobileMe op de iPhone liet geen shared agenda's zien. Is dit al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Al een tijdje een probleem, daarom post ik het hier maar eens.

Ik heb al een tijdje iDisk in m'n Finder staan, dat ik regelmatig synchroniseer met 'de cloud'. Maar onlangs vond ik dat gesynchroniseer welletjes en heb ik ingesteld dat ie enkel op internet moet staan en geen lokale kopie.

Uiteraard zag ik na één avond de fout in (pokketrage verbinding) en zette ik diezelfde avond de instelling opnieuw op "ingeschakeld". Wanneer ik sindsdien mijn Mini opstart komt er in mijn Finder steeds de melding "onderdelen controleren", wat na verloop van tijd overgaat in "laatste synchronisatie mislukt".

Ik toen op internet gezocht en gevonden dat ik mijn Mini uit moest loggen van MobileMe. Terstond gedaan, opnieuw opgestart, gebruikersnaam ingevuld en ... zelfde probleem.

Ik zie wel dat er lokaal al een deel data staat, maar helemaal niet de 9GB die op m'n iDisk staat online.

Wat ik nu voorheb is dat ik vanuit Finder niet alle data kan bereiken, enkel de data die offline staat, maar bvb mijn fotobibliotheek staat enkel online en kan ik nu niet meer beheren (of ik moet inloggen op mobileme.com).

Kan er iemand een voorzet geven, of heeft er iemand een gelijkaardige situatie voorgehad?

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:26
Ik heb inmiddels een half jaar MobileMe en ben aardig tevreden. Gebruik het met mijn iPhone en een windows computer (voor zolang ik nog geen MBP heb) Eigenlijk werkt alles goed, behalve de mail. Ik heb als hoofdmail account Gmail, en ik ben nog geen mogelijkheid tegen gekomen om die via push binnen te krijgen op mijn iPhone. Ik hoopte eigenlijk dat MobileMe hier wat aan zou kunnen doen, maar zover ik zie is forwarden de enige manier.

Zijn hier MobileMe gebruikers die ook Gmail gebruiken? Hoe hebben jullie dit ingesteld? Of zijn jullie helemaal overgestapt op een @me.com email adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:31
Forwarding is inderdaad je enige optie...
GMail ondersteund (nog) geen push mail, wel push contacts en calender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:48
Blue_man schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 20:25:
Al een tijdje een probleem, daarom post ik het hier maar eens.

Ik heb al een tijdje iDisk in m'n Finder staan, dat ik regelmatig synchroniseer met 'de cloud'. Maar onlangs vond ik dat gesynchroniseer welletjes en heb ik ingesteld dat ie enkel op internet moet staan en geen lokale kopie.

Uiteraard zag ik na één avond de fout in (pokketrage verbinding) en zette ik diezelfde avond de instelling opnieuw op "ingeschakeld". Wanneer ik sindsdien mijn Mini opstart komt er in mijn Finder steeds de melding "onderdelen controleren", wat na verloop van tijd overgaat in "laatste synchronisatie mislukt".

Ik toen op internet gezocht en gevonden dat ik mijn Mini uit moest loggen van MobileMe. Terstond gedaan, opnieuw opgestart, gebruikersnaam ingevuld en ... zelfde probleem.

Ik zie wel dat er lokaal al een deel data staat, maar helemaal niet de 9GB die op m'n iDisk staat online.

Wat ik nu voorheb is dat ik vanuit Finder niet alle data kan bereiken, enkel de data die offline staat, maar bvb mijn fotobibliotheek staat enkel online en kan ik nu niet meer beheren (of ik moet inloggen op mobileme.com).

Kan er iemand een voorzet geven, of heeft er iemand een gelijkaardige situatie voorgehad?
Zet je iDisk eens uit, ga naar je homedirectory / bibliotheek en verwijder de map FileSync eens. Zet daarna iDisk opnieuw aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Laatst online: 17-09 16:46
Twee vriendinnen zijn opzoek naar een oplossing om een tweetal MacBooks in sync te houden. Volgens iemand bij de AppleStore zouden ze genoeg moeten hebben aan een MobileMe account om samen aan dezelfde bestanden te kunnen werken (telkens de actueelste versie op beide MacBooks) en hun agenda's, e-mail en adresboek in sync te houden.

Ik heb hier mijn twijfels over... Kan iemand hier wat licht op laten schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Icey schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 08:46:
MobileMe kan dit allemaal inderdaad. Als ze liever niets uitgeven (bedenk wel dat je zo geen recht op support hebt) kunnen ze ook gaan voor Dropbox en een aantal producten uit de Google-stal.

samen aan dezelfde bestanden te kunnen werken (telkens de actueelste versie op beide MacBooks)
Dropbox
en hun agenda's,
Google Calendar
e-mail en adresboek in sync te houden.
Gmail

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 05:55
Twee vriendinnen zijn opzoek naar een oplossing om een tweetal MacBooks in sync te houden. Volgens iemand bij de AppleStore zouden ze genoeg moeten hebben aan een MobileMe account om samen aan dezelfde bestanden te kunnen werken (telkens de actueelste versie op beide MacBooks) en hun agenda's, e-mail en adresboek in sync te houden.

Er zijn veel alternatieven die vaak genoeg voorbij zijn gekomen in dit topc. Zelf werk ik nu al een tijdje met MobileMe en ik moet zeggen dat ik de integratie in OSX gewoon erg prettig vind. Natuurlijk is het niet gratis zoals de alternatieven, maar het werkt gewoon zo makkelijk. Als je dus wat geld over hebt en niet verschillende apps wil draaien, dan is MobileMe zeker wel een uitkomst. Vooral de synchronisatie van agenda's en adresboek is erg goed geregeld. MAAR: het grootste nadeel is dat MobileMe geen third-party mail accounts kan syncen. Dus als je mail wil syncen moet je een @me.com-account gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:34
4nGeLuS schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:49:
[...]

Er zijn veel alternatieven die vaak genoeg voorbij zijn gekomen in dit topc. Zelf werk ik nu al een tijdje met MobileMe en ik moet zeggen dat ik de integratie in OSX gewoon erg prettig vind. Natuurlijk is het niet gratis zoals de alternatieven, maar het werkt gewoon zo makkelijk. Als je dus wat geld over hebt en niet verschillende apps wil draaien, dan is MobileMe zeker wel een uitkomst. Vooral de synchronisatie van agenda's en adresboek is erg goed geregeld. MAAR: het grootste nadeel is dat MobileMe geen third-party mail accounts kan syncen. Dus als je mail wil syncen moet je een @me.com-account gebruiken.
En dat laatste is voor mij ook een showstopper. Want voor mij is het tijdperk van eens in de zoveel jaar een nieuw emailadres nu toch wel voorbij. Ik heb al jaren een eigen domeinnaam met email, en dat wil ik graag zo houden. Als ik dat kan koppelen aan MobileMe zou ik vandaag nog een abonnement afsluiten.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat ik dus echt balen vindt, is dat je erg beperkt bent met de webhosting die je krijgt. Tegenwoordig heb je bij verschillende webhosters al een pakket met imap, caldav en uitgebreide hosting support voor vier tientjes per jaar.

Zodra Apple dat dus uitbreidt ben ik over :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 05:55
posttoast schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:35:
[...]

En dat laatste is voor mij ook een showstopper. Want voor mij is het tijdperk van eens in de zoveel jaar een nieuw emailadres nu toch wel voorbij. Ik heb al jaren een eigen domeinnaam met email, en dat wil ik graag zo houden. Als ik dat kan koppelen aan MobileMe zou ik vandaag nog een abonnement afsluiten.
Ja, het is natuurlijk ook onbegrijpelijk dat Apple zo koppig doet en het niet toe wil staan (want dat is het; het is niet dat het niet kan ofzo). Maargoed, in Mail sync ik dus met imap gewoon mijn account dat ik voor e-mail gebruik. @me.com gebruik ik gewoon niet. Eigenlijk betaal ik nu 59 euro voor calendar en adresboek. 8)7 maar ja, het werkt zo makkelijk :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Is een mobile me account ook aan te maken d.m.v. de code's die te koop zijn en worden deze ook in Nederland verkocht? Apple store verkoopt ze online :).

[ Voor 17% gewijzigd door Ronwiel op 06-07-2009 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 22:41
Mars Warrior schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 00:04:
Vandaag voor het eerst Mobile me uitgeprobeerd.

Het leek aanvankelijk leuk te werken, maar de iPhone heeft inmiddels elke agenda er 4 keer instaan: het lijkt erop dat elke keer dat je de synchronisatie duur (laatste maand/kwartaal/half jaar etc.) wijzigt op de iPhone, je er een agenda + items bijkrijgt.

Kent iemand dit zeer irritante fenomeen?

Verder nog problemen me syncen met meer dan 1 PC en het feit dat er agenda items in Outlook verdwijnen die op de website van mobile me er nog wel zijn...

En dat zowel IE7 als IE8 nog steeds niet ondersteund worden, tja...
Voorlopig dus geen onverdeeld su6 moet ik zeggen.
Heb je dit nog opgelost?
Ik heb inmiddels ook alle agenda's er al 2 keer instaan...

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Is het mogelijk om functies uit te schakelen ivm de veiligheid, zoals het op afstand kunnen beheren van je mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:31
Natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:53
Ik heb nu ook enkele maanden MobileMe (gekoch via eBay, scheelt enorm) en ik ben er hartstikke tevreden over. Het houdt m'n Calendar en Contacts op m'n MacBook, iMac en iPhone 3G heerlijk gesyncd. Gebruik alleen de @me.com email niet aangezien ik mijn eigen domein-email gebruik.

Ook de Gallery functie vind ik een prachtige toevoeging. iDisk gebruik ik sporadisch, daarvoor is Dropbox nog altijd sneller..want iDisk is echt vreselijk traag met uploaden!

Maar als Apple freak kun je natuurlijk niet zonder MobileMe! ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 18:48

Mars Warrior

Earth, the final frontier

VincentH schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:40:
[...]

Heb je dit nog opgelost?
Ik heb inmiddels ook alle agenda's er al 2 keer instaan...
Opgelost, ach ;)
Heb de iPhone calender leeggemaakt, de synctermijn op max gezet (6 maanden??), en de iPhone weer opnieuw gesynced en daarna van de instellingen afgebleven.

Niet echt een oplossing natuurlijk, maar het werkt sindsdien zonder problemen...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Ik wacht nog met smart op de iDisk applicatie van Apple die ze aangekondigd hebben. Iemand al enig idee over een time table daar van? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Heeft mobile me ook een blog functie?
gezien het feit dat ze wel een gallery functie hebben..

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Je kunt er wel websites opzetten, maar geen php en dergelijke. Meer voor de mensen die iWeb gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Een bepaalde map in de iDisk is gewoon via http://web.me.com/username toegankelijk. Ondersteund geen serverside scripting dus php etc. zal niet werken. Maar verder kan je er alles opzetten, ook websites.

Met iWeb (gratis op elke nieuwe Mac) kan je inderdaad een blog bijhouden, welke je dan in die map kan publiceren (waardoor ie dus toegankelijk is op het internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Okee bedankt, ja ik had iWeb wel is bekeken, zag er leuk uit..! Jammer dat ze geen echte ondersteuning hebben van een blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Wat vind je dan "echt" bij een blog? Voor mij is dit blog genoeg, maar ik moet toegeven dat het anders is dan wordpress ofzo. Maar goed, voor mij was het goed genoeg ;)

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Digistorm schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 00:59:
Wat vind je dan "echt" bij een blog? Voor mij is dit blog genoeg, maar ik moet toegeven dat het anders is dan wordpress ofzo. Maar goed, voor mij was het goed genoeg ;)
Is dat niet rot qua beheer? Bedoel je moet steeds weer je bestanden updaten? Tis niet even een item toevoegen en klaar denk ik?

Ik moet de CD even gaan zoeken van iWeb.. dan kan ik er zelf mee aan de slag

-zoeken was snel gedaan: zat in me laptop tas... daar zoek je dan heel je kamer voor door.. :/

[ Voor 8% gewijzigd door Remko.me op 15-08-2009 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Chrones schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 01:12:
[...]

Is dat niet rot qua beheer? Bedoel je moet steeds weer je bestanden updaten? Tis niet even een item toevoegen en klaar denk ik?
Rot qua beheer en Apple gaat niet samen ;) iWeb doet dat allemal voor je :)

Enigste nadeel imo is het ontbreken van comments op blogposts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Muthas schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 01:16:
[...]

Rot qua beheer en Apple gaat niet samen ;) iWeb doet dat allemal voor je :)

Enigste nadeel imo is het ontbreken van comments op blogposts.
vind ik dan niet het grootste probleem, misschien zelfs wel fijn gezien het aantal spam dat ik continue kreeg met mijn wordpress blog.
Al blijkt het wel erg leuk te zijn om gewoon reacties te ontvangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Laatst online: 18-09 19:34

Ruim 4 weken oud, maar na een vakantie mag dat wel toch?
Bestanden in sync:
Ik zou ze adviseren om een account te nemen bij dropbox. Het is gratis, zonder reclame en je kunt er op een geweldige manier bestanden mee delen en reviseren. Er bestaat een undelete-optie die 30 dagen geldig is en je hebt beschikking over, ik geloof, 2 Gb.
Eenmaal geïnstalleerd kun je de bestanden op je eigen pc / mac opvragen, maar je kunt ook op afstand inloggen en bij je bestanden komen.
Het voordeel boven idisk is dat je de bestanden in een directory dropt en die wordt steeds gesynct. Je hoeft dus geen moeite te doen om te synchroniseren, het gaat vanzelf (en nog eens vlot ook).
Met iDisk kreeg ik vaak een schrijffout bij het uploaden van grote bestanden, bij dropbox heb ik dat niet.
iDisk biedt je wel veel meer ruimte, maar, bij mij, ook een hoop irritatie.

Het in sync houden van de agenda's en contacten kan met gmail en dat werkt zoals je hier overal kan lezen prima en is ook gratis.

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Digistorm schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 00:59:
Ik heb me er ook aan gewaagd, en dit is het resultaat:
http://www.chrones.nl

Wat een fijn programma zeg dat iWeb! Alleen erg jammer dat het op Windows bakken, minder mooi uit ziet.

Ik heb een paar iWeb blogs gezien die wel comments op hun Blog hebben! En officieel van mac ook zo te zien.. de optie heb ik ook.. ik kan zeggen "Opmerkingen toestaan" alleen dit doet niks bij mij, voegt geen functionaliteit toe. Misschien alleen met een Mobile Me account?

Zie voorbeeld hier:
http://www.originalgreen....e_Sprawl_Repair_Kit.html#

-edit: Even een research gedaan. Met mobile me kun je dus ook op je persoonlijke site een comments systeem toevoegen aan je blog. Zo ook de zoek functie werkend maken en nog meer leuke dingen die extra functionaliteit toevoegen aan je iWeb pagina... interessant!

[ Voor 39% gewijzigd door Remko.me op 16-08-2009 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Na heel wat positieve ervaringen gelezen te hebben over MobileMe via eBay, heb ik zelf een mindere ervaring gehad...

Ik had mijn MobileMe-account voor $29,- laten verlengen door een eBay-user genaamd lifedebtfree (Adam Bartholomew). Hij verlengde het met een 5GB-subaccount van een family-account. 5GB vond ik meer dan genoeg. :)

Prima communicatie en een goede eBay-feedback hielpen me overstag eind april van dit jaar. Zo gezegd, zo gedaan: alles werkte prima... tot deze week:

MobileMe-account verlopen

Lijkt de user ineens met de noorderzon vertrokken te zijn... geen MobileMe ineens meer ;(
M'n huisgenoten en in hielden o.a. onze iPhone- en MacBookagenda's sync hiermee, wát een gemis!

Overigens wel een mailtje naar hem gestuurd, ben benieuwd...
* Zegato moet maar eens wat minder voor een dubbeltje op de eerste rij proberen te zitten :X

[ Voor 9% gewijzigd door Zegato op 16-08-2009 14:28 ]

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Zegato schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 14:23:
Na heel wat positieve ervaringen gelezen te hebben over MobileMe via eBay, heb ik zelf een mindere ervaring gehad...

Ik had mijn MobileMe-account voor $29,- laten verlengen door een eBay-user genaamd lifedebtfree (Adam Bartholomew). Hij verlengde het met een 5GB-subaccount van een family-account. 5GB vond ik meer dan genoeg. :)

Prima communicatie en een goede eBay-feedback hielpen me overstag eind april van dit jaar. Zo gezegd, zo gedaan: alles werkte prima... tot deze week:

[afbeelding]

Lijkt de user ineens met de noorderzon vertrokken te zijn... geen MobileMe ineens meer ;(
M'n huisgenoten en in hielden o.a. onze iPhone- en MacBookagenda's sync hiermee, wát een gemis!

Overigens wel een mailtje naar hem gestuurd, ben benieuwd...
* Zegato moet maar eens wat minder voor een dubbeltje op de eerste rij proberen te zitten :X
Klote zeg.. ik heb MobileMe proef pakket gedaan, vond het heel fijn.. maar DIE prijs! OW MY GOD.. ik vind dat echt teveel.. waarschijnlijk ook de reden voor jou om het via ebay te kopen.. _/-\o_

Daarbij is jou mindere ervaring niet de schuld van het niet goed functioneren van mobileme.. maar van de verkoper die zijn verplichting niet nakomt.

[ Voor 5% gewijzigd door Remko.me op 16-08-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Chrones schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 15:24:
[...]

Klote zeg.. ik heb MobileMe proef pakket gedaan, vond het heel fijn.. maar DIE prijs! OW MY GOD.. ik vind dat echt teveel.. waarschijnlijk ook de reden voor jou om het via ebay te kopen.. _/-\o_
Het werkt echt fantastisch en ik vind het 't geld ook wel waard. :)
Enige puntje: in één keer dat hele bedrag op moeten hoesten. Als student hakt dat echt een gat in m'n maandbudget. Als ik €7,50/maand àla Eweka Usenet moest betalen, dan had ik al láng een regulier abonnement genomen. Vandaar dat ik voor de eBay 'oplossing' was gegaan.
Daarbij is jou mindere ervaring niet de schuld van het niet goed functioneren van mobileme.. maar van de verkoper die zijn verplichting niet nakomt.
Ik heb op eBay in de reacties gelezen dat die user zelf gescammed is op eBay. Klaarblijkelijk kocht hij ook weer Family packs van andere users, die hij dan weer opsplitte en doorverkocht. Degeen waar hij de boel van kocht cancelde de accounts na de 'klaagperiode' van eBay: 45 dagen. Hopelijk stuurt 'ie me gewoon een reply'tje met wat meer info. :)

Ach het was een gok die me twee tientjes heeft gekost. Voor bijna een half jaar MobileMe ben ik eigenlijk nog steeds goedkoop uit geweest. Maar toch: nu mis ik het ineens en een (goedkoop) alternatief is er niet (meer).

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

MobileMe is alleen duur als je niet alles gebruikt, vergeet niet dat je 20GB opslag krijgt en 200GB (!) dataverkeer per maand. Je kunt er websites hosten, foto's neer zetten, synchroniseren met je Mac's, pc's, iPhones, iPods, je krijgt er e-mail bij, Find My iPhone, etc.

Het is een heel uitgebreid pakket, waar ik maar al te graag 79 euro per jaar voor wil neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Ik heb hem zelf gekocht toen het uitkwam voor de normale prijs. Heb net een verlenging voor volledig abo gekregen via eBay voor omgerekent 42,-

Op iDisk na is het alles wat ik nodig heb, en ik heb dat Apple snel doorheeft dat er een paar goede servers ergens in een goed Nederlands datacentrum moeten zodat heel west-europa een snelle(re) dienst krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
osc4r schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 15:45:
Ik heb hem zelf gekocht toen het uitkwam voor de normale prijs. Heb net een verlenging voor volledig abo gekregen via eBay voor omgerekent 42,-

Op iDisk na is het alles wat ik nodig heb, en ik heb dat Apple snel doorheeft dat er een paar goede servers ergens in een goed Nederlands datacentrum moeten zodat heel west-europa een snelle(re) dienst krijgt.
want.. wat is de snelheid nu? Routing is naar US ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Chrones schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 16:07:
[...]

want.. wat is de snelheid nu? Routing is naar US ?
Ik haal ongeveer 200KB/s naar mijn iDisk, veel te langzaam dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Good Fella schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 16:12:
[...]

Ik haal ongeveer 200KB/s naar mijn iDisk, veel te langzaam dus.
Poef, ja dat is wel heel erg sloom. Maar acceptabel voor nu.. denk ik?

[ Voor 7% gewijzigd door Remko.me op 16-08-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Ik gebruik iDisk alleen voor kleine documenten en mijn fotocollectie. Dus het is nog te doen, maar het zou toch wel fijn zijn als het wat sneller kon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
De gehele service is prima te gebruiken op de iDisk na imo. Zoals al vaker aangehaald is Dropbox echt g.e.w.e.l.d.i.g. qua syncen, snelheid en mogelijkheden. Ik zie het nog wel gebeuren dat Apple Dropbox koopt om vervolgens die service te integreren bij iDisk :D

Maar zoals gezegt dus is dat het enige punt, voor de rest heb je d'r in principe geen last van. Maar ik mag aannemen dat Apple dat zelf ook wel doorheeft, en aangezien het feit dat de Europese markt groot genoeg is denk ik dat ze nog wel veranderingen zullen doorvoeren m.b.t. de servers.

EDIT: Routing is dus inderdaad naar de US, geloof dat de servers zelfs momenteel bij de west-coast staan. Ze zijn wel bezig met een groot nieuw servercentrum wat meer in het oosten is gelegen, moet je even googlen waar dat precies is. Zal denk ik wel wat moeten gaan schelen.

[ Voor 20% gewijzigd door hexagram op 16-08-2009 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
osc4r schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 16:35:
De gehele service is prima te gebruiken op de iDisk na imo. Zoals al vaker aangehaald is Dropbox echt g.e.w.e.l.d.i.g. qua syncen, snelheid en mogelijkheden. Ik zie het nog wel gebeuren dat Apple Dropbox koopt om vervolgens die service te integreren bij iDisk :D

Maar zoals gezegt dus is dat het enige punt, voor de rest heb je d'r in principe geen last van. Maar ik mag aannemen dat Apple dat zelf ook wel doorheeft, en aangezien het feit dat de Europese markt groot genoeg is denk ik dat ze nog wel veranderingen zullen doorvoeren m.b.t. de servers.

EDIT: Routing is dus inderdaad naar de US, geloof dat de servers zelfs momenteel bij de west-coast staan. Ze zijn wel bezig met een groot nieuw servercentrum wat meer in het oosten is gelegen, moet je even googlen waar dat precies is. Zal denk ik wel wat moeten gaan schelen.
ben benieuwd.. die dropbox is alleen voor mac he.. wat ik van idisk zo fijn vind is dat het ook voor windows is als je bijvoorbeeld op je werk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Eh.. DropBox is voor alles en iedereen, oftewel, ook Windows gebruikers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
osc4r schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 16:51:
Eh.. DropBox is voor alles en iedereen, oftewel, ook Windows gebruikers ;)
lol oke.. sorry ik ga me er dan eventjes in verdiepen zonder zomaar te roepen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Is het mogelijk om twee mobile me paketten om de UK te bestellen (scheelt 20 euro) en vervoglens beide direct op een account te gebruiken. Zodat je direct voor twee jaar klaar bent. Of zijn de codes die er in zitten onbeperkt houdbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Wat mij opvalt is dat vrijwel iedereen het via ebay koopt.

Waar moet je dan op letten? Is 46 euro voor een FULL account acceptable? De reviews van de buyer zijn wel 100% goed..

Hoe kunnen die gasten dat zo goedkoop aanbieden? Dollar euro koers is echt niet zoveel verschil... ik ben bang dat het met gestolen creditcards gekocht is.. dan heb ik straks een zak gekocht en blokkeert apple de boel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Laatst online: 22:22

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Ik was in de Applestore, en ga hem maandag ook daar halen. Ben altijd al een beetje benieuwd naar de voordelen van mobile me geweest, en heb gisteren even bij iemand mee gekeken en dat beviel me prima. En voor 80 euro per jaar vind ik het ook weer niet zo duur.

Heb een IPhone en een MacBookPro 15 inch. Dus dat gaat waarschijnlijk wel goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 08:51
Chrones schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:11:
Wat mij opvalt is dat vrijwel iedereen het via ebay koopt.

Waar moet je dan op letten? Is 46 euro voor een FULL account acceptable? De reviews van de buyer zijn wel 100% goed..

Hoe kunnen die gasten dat zo goedkoop aanbieden? Dollar euro koers is echt niet zoveel verschil... ik ben bang dat het met gestolen creditcards gekocht is.. dan heb ik straks een zak gekocht en blokkeert apple de boel..
Voor mij riekt het naar diefstal, Apple heeft een vrij strak regime als het om prijsstelling gaat. Interne diefstal of gestolen CC's lijken mij ook verklaarbaar als het via Ebay zo goedkoop is. Hetzelfde geld ook voor Apple Care, daar geloof ik ook niet dat het allemaal legaal is.
Of Apple je account uiteindelijk blokkeert weet niemand dat is het risico wat je neemt.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb nou al een week dat mijn Preferences niet meer goed gesynced wordt met MobileMe. Elke keer als ik uit de sleep kom krijg ik een foutmelding. Irritant en het lukt me niet om het op te lossen.

Het zou wel eens een Snow Leopard probleem kunnen zijn, ik lees er o.a. hier meer over:
http://discussions.apple....hreadID=2138204&tstart=30

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Synchen mensen hier ook Dashboard Widgets? Bij mij komen er wel eens dubbele widgets op 1 mac. Niet zo'n groot probleem maar het klopt niet helemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

Ik zit momenteel nog in de MobileMe Trial; maar ik loop toch tegen behoorlijk wat beperkingen aan

1. Geen eigen domain voor mail (wel iWeb)
2. iDisk is onstabiel (constant "Your iDisk is unavailable, make sure you are logged in....")
3. iDisk staat in de US
4. me.com :/ als ik geen eigen domain kan gebruiken wil ik eigenlijk minstens @mac.com ("me.com" komt op mij net zo cheap over als "live.com")

Aan de andere kant heb ik wel;
1. Makkelijke synchronisatie in iPhoto-MobileMe (ik gebruik nu nog de iPhoto-Picasa Web plugin, maar wil een extramakkelijk icoontje rechtsonderin voor m'n vriendin)
2. Push mail
3. Overal dezelfde iCal

Ik zit nog erg te dubben dus. Opzich zijn de andere zaken; bookmark sync (ik gebruik Firefox), keychain access, dashboard widgets sync, notes sync met niet echt 80 EUR waard.

[ Voor 20% gewijzigd door r0b op 06-09-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik moet die van mij bijna gaan verlengen, is er nog iemand met een goed eBay adresje voor een verlengcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:26
Ik had bij deze gekocht: http://myworld.ebay.com/aplusadmin. Maar ik na een paar dagen nog niets gehoord. Dus dat schiet nog niet echt op :P

Edit: code net gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door Hoedje op 15-09-2009 12:55 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Zaterdag bij deze verkoper gekocht: http://myworld.ebay.nl/macphixers voor €42.

Nog geen code binnen, maar zal allemaal wel goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Iemand die mij wellicht kan vertellen waarom mijn iDisk grootte zoals weergegeven op mijn bureaublad fluctueert en aangeeft dat ik ongeveer de helft heb van datgene wat ik daadwerkelijk heb (gecheckt op me.com en via MobileMe in systeemvoorkeuren).

Gaat wellicht het syncen van je notities, sleutelhangers, etc. ook van de vrije ruimte af?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• araphor
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/573291/Mobile%20Photo%20Oct%2015%2C%202009%209%2012%2032%20PM.jpg

Ik heb een zeer eigenaardig probleem met m'n kalenders. In den beginne had ik netjes 1 'home' kalender in iCal. Deze synchroniseert via MobileMe naar mijn iPhone. Na verloop van tijd kreeg ik langzaam maar zeker dubbele kalenders op de iPhone. Dit werden er steeds meer.

Vandaag merkte ik op dat ook de 'home' kalenders in iCal ook aan het verdubbelen zijn.

Afbeeldingslocatie: http://79pr.nl/upload/Screen%20shot%202009-10-15%20at%207.59.50%20PM.png

Iemand enig idee hoe dit kan? Ik synchroniseer alleen via MobileMe, niet via iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:14
Een subtiele kick om aan te geven dat de MobileMe website sinds de laatse update veel beter werkt. :)

Voorheen ging de pagina zo vaak verversen dat er bijna niet normaal mee te werken viel, maar dat probleem lijkt volledig opgelost te zijn. Ook is de site een stukje sneller geworden en zie ik niet meer "fout op de pagina" voorbij komen. Het werkt gewoon allemaal een stuk lekkerder. Ik heb nu eindelijk het gevoel waar voor mijn geld te krijgen. d:)b

Ik benader de website overigens met Internet Explorer 8 (Windows 7) op mijn werk. Voor de rest doe ik alles met mijn MacBook Pro en iPhone, wat voorheen ook al goed werkte.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb enkele vragen wat betreft MobileMe.

1. Kan ik iDisk laten syncen met de documenten op mijn Mac, of moet ik zelf elke keer de documenten handmatig naar mijn iDisk slepen?

2. Als ik in de kalender van MobileMe verjaardagen laat zien laat die deze ook in iCal zien, maar hoe kan ik deze op mijn iPhone ook laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:52:
Ik heb enkele vragen wat betreft MobileMe.

1. Kan ik iDisk laten syncen met de documenten op mijn Mac, of moet ik zelf elke keer de documenten handmatig naar mijn iDisk slepen?
De mooiste oplossing daarvoor is om een lokale kopie van je iDisk te laten maken. Die wordt dan op de achtergrond gesynct. Ook als je geen verbinding hebt met internet, kun je er dan bij. Evt. kun je aliassen maken, om je documenten makkelijk te kunnen bereiken :)
2. Als ik in de kalender van MobileMe verjaardagen laat zien laat die deze ook in iCal zien, maar hoe kan ik deze op mijn iPhone ook laten zien?
Je kan kiezen om de kalender via iCal te publiceren naar MobileMe. Vervolgens kun je de iPhone op die kalender "subscriben."

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat eerste is niet helemaal duidelijk voor me. 8)7

Wat ik graag zou willen met mijn iDisk is het volgende:
Ik heb thuis een iMac staan, en voor onderweg heb ik een Macbook, allebei het nieuwste type en nieuwste software.
Thuis werk ik vaak op m'n iMac, nou zou ik graag willen dat de documenten die ik in bepaalde mappen heb staan op mn imac gesynchroniseerd worden met dezelfde mappen op mn macbook.
Zodat ik dus op beide computers de zelfde documenten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:25:
Dat eerste is niet helemaal duidelijk voor me. 8)7

Wat ik graag zou willen met mijn iDisk is het volgende:
Ik heb thuis een iMac staan, en voor onderweg heb ik een Macbook, allebei het nieuwste type en nieuwste software.
Thuis werk ik vaak op m'n iMac, nou zou ik graag willen dat de documenten die ik in bepaalde mappen heb staan op mn imac gesynchroniseerd worden met dezelfde mappen op mn macbook.
Zodat ik dus op beide computers de zelfde documenten heb.
Daarvoor gebruik ik het ook :). Je kunt op allebei de Mac's kiezen om je iDisk te synchroniseren (via MobileMe --> iDisk --> iDisk synchronisatie). Je moet dan wel eenmalig de bestanden op je iDisk zetten. Je kunt dan bijv. aliassen maken (een soort snelkoppelingen) om die mappen snel te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dus het gaat erom dat ik wel de bestanden eenmalig op mijn iDisk moet zetten.
Maar als ik dus op mijn Mac een nieuw bestand kopieer naar mijn documenten komt die dus niet automatisch in iDisk te staan en dus niet naar mijn MBP gesynced?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Nee, dat niet. Maar je kan bijv. in je documenten aliassen maken naar mappen op je iDisk. Daardoor is het bijna hetzelfde als direct een bestand in documenten te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok en hoe maak je alliasen?
Heb nog maar een week ervaring met osx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Als je in de Finder naar de iDisk gaat, dan kun je door een rechtermuisklik te doen op een map een alias maken. Vervolgens kun je die slepen naar Documenten en evt. de naam aanpassen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok en dus ik maak een alias van Mijn Documenten op mijn iDisk. Vervolgens vervang ik het originele mijn documenten door de alias van iDisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Laatst online: 16-09 11:06
Nog mensen hier die een leuk adresje weten voor mobileme op ebay?

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawree
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-04-2024
Follie schreef op zondag 20 december 2009 @ 13:46:
Nog mensen hier die een leuk adresje weten voor mobileme op ebay?
Ik heb dezelfde verkoper als Hoedje gebruikt: http://myworld.ebay.com/aplusadmin

Kreeg binnen een uur of 6 de key in mijn mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Laatst online: 16-09 11:06
Goeie verkoper idd, kreeg mijn key ook vrij snel in mn mailbox, thanks!

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 17:49
Ik ben aan het zoeken naar een manier om mijn bestaande mobileme abonnement te upgraden naar een familypack zodat ik familie een paar accounts kado kan doen. Via Apple kost me dit €40 extra bovenop de €79 die ik nu betaal voor mijn individuele account.

Als ik die prijzen op ebay zie (nog geen $100 voor een family pack, 1 individueel account + 4 family accounts, ongeveer €60 dus ipv €120) dan zou ik toch wel graag mijn bestaande account willen uitbreiden via een ebay verkoper. Maar ik zie nergens een pakket voor uitbreiding, alleen complete pakketten.

Wat ik dus zoek op ebay is een abonnement wat hetzelfde geeft als Apple aanbiedt voor die €40: 4 family accounts bij mijn individuele account van 5GB aan mail, iedere familielid een idisk en een gedeelde idisk, etc.

En dit kan ik dus niet vinden. Kan iemand me in de goede richting wijzen of heeft iemand ervaring met mijn vraag? Als rasechte Hollander bespaar ik graag 50%... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een mobileme pakket en werk daar naar volle tevredenheid mee in combinatie met mijn macbook en iPhone. Het gemak van een altijd up to date adresboek/agenda is super.

Mijn uitdaging; mijn vriendin is voornemens een iPhone aan te schaffen en nu lijkt het ons gemakkelijk om in elkaars agenda te kunnen kijken. Is dit mogelijk als we het mobile me pakket uitbreiden naar een familypak? Kan ik dan op mijn iPhone zien wat er in haar agenda staat? En vice versa?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Je kan een calender delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Daar hoef je niet eens een familypack voor te nemen als haar enige gebruik van MobileMe jouw kalender is. Gewoon MobileMe ook op haar iPhone instellen en zij kan jouw kalender zien of aanpassen. Je kan ook meerdere kalenders aanmaken en syncen via MobileMe, dan kan je op je iPhone gewoon kiezen welke je wilt zien (of allemaal) of wilt aanpassen.

Ook je contacts kan je in groups verdelen, zodat jullie niet elkaars contacten door elkaar zien. Dit is niet op je iPhone aan te passen maar wel op Me.com of in Address Book op een Mac (hoe het met Windows zit weet ik niet).

Alleen als ze ook van Mail gebruik wilt maken wordt dat dus lastig omdat alles op hetzelfde adres binnen komt. In dat gevoel moet je inderdaad een Family Pack nemen, wat gewoon kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Excuses als het al ergens staan maar ik wil het even 100% zeker weten. Is het mogelijke om via mobile me agenda's te delen in de volgende situatie?

Hardware:

2 Mac's
2 iPhone's
2 Windows pc's (vista & 7) ((beide met outlook))

Software:

Outlook & iCal

Eisen:
- zeer simpel in gebruik voor de windows gebruikers...
- mogelijkheid tot privé agenda's
- mogelijkheid tot gedeelde agenda's die meerdere personen kunnen bewerken.

Constructies met Google Cal., etc. werkt toch niet altijd even lekker.. meest belangrijke is dat het perfect werkt.

Alvast bedankt! :)

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Met een single user account kan je op alle apparaten alle kalenders zien en bewerken. Het is niet mogelijk om een kalender op slechts op bepaalde apparaten te weergeven. Ook niet met een family account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Oke..

1. Dus als je agenda's synced sync je ook al je agenda's?
2. En met een family account is het wel mogelijk om in elkaars agenda te kijken?
3. Stel ik gebruik een google agenda in iCal synced die ook naar Mobile Me toe?

De informatie op de site van Apple is niet echt toereikend over family accounts..

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Je kan het gratis 60 dagen uit proberen: me.com

Kan je zelf precies kijken wat wel en niet mogelijk is :)
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste