Icey schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 08:46:
Twee vriendinnen zijn opzoek naar een oplossing om een tweetal MacBooks in sync te houden. Volgens iemand bij de AppleStore zouden ze genoeg moeten hebben aan een MobileMe account om samen aan dezelfde bestanden te kunnen werken (telkens de actueelste versie op beide MacBooks) en hun agenda's, e-mail en adresboek in sync te houden.
Ik heb hier mijn twijfels over... Kan iemand hier wat licht op laten schijnen?
Ruim 4 weken oud, maar na een vakantie mag dat wel toch?
Bestanden in sync:
Ik zou ze adviseren om een account te nemen bij
dropbox. Het is gratis, zonder reclame en je kunt er op een geweldige manier bestanden mee delen en reviseren. Er bestaat een undelete-optie die 30 dagen geldig is en je hebt beschikking over, ik geloof, 2 Gb.
Eenmaal geïnstalleerd kun je de bestanden op je eigen pc / mac opvragen, maar je kunt ook op afstand inloggen en bij je bestanden komen.
Het voordeel boven idisk is dat je de bestanden in een directory dropt en die wordt steeds gesynct. Je hoeft dus geen moeite te doen om te synchroniseren, het gaat vanzelf (en nog eens vlot ook).
Met iDisk kreeg ik vaak een schrijffout bij het uploaden van grote bestanden, bij dropbox heb ik dat niet.
iDisk biedt je wel veel meer ruimte, maar, bij mij, ook een hoop irritatie.
Het in sync houden van de agenda's en contacten kan met gmail en dat werkt zoals je hier overal kan lezen prima en is ook gratis.
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.