[MobileMe] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Probleem is dat, dat geen family account is.. (of heb ik dat over het hoofd gezien?)

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Klopt. Maar een family account is simpelweg een verzameling van individuele accounts, zonder speciale mogelijkheden. In elk geval geen gezamenlijke kalender of iets dergelijks. Dus daar ga je sowieso niks aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een aantal dagen ook een MobileMe account.
In samenwerking met mijn Mac werkt dit perfect, echter heb ik op 't werk een windows pc tot mijn beschikking.

Hierbij wordt gebruik gemaakt van een Exchange server met bijbehorende agenda.
Is het mogelijk om deze agenda te syncen met MobileMe?

Bij de MobileMe voorkeuren kan ik aangeven dat de agenda uit Outlook gesynct moet worden, vervolgens bij opties zou ik de mogelijkheid moeten hebben om een MobileMe agenda als standaard te gebruiken, maar in dit menu'tje staat niets, terwijl ik weldegelijk verschillende agenda's hierop heb staan.

Overigens maak ik gebruik van Outlook 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:58:
Ik heb sinds een aantal dagen ook een MobileMe account.
In samenwerking met mijn Mac werkt dit perfect, echter heb ik op 't werk een windows pc tot mijn beschikking.

Hierbij wordt gebruik gemaakt van een Exchange server met bijbehorende agenda.
Is het mogelijk om deze agenda te syncen met MobileMe?

Bij de MobileMe voorkeuren kan ik aangeven dat de agenda uit Outlook gesynct moet worden, vervolgens bij opties zou ik de mogelijkheid moeten hebben om een MobileMe agenda als standaard te gebruiken, maar in dit menu'tje staat niets, terwijl ik weldegelijk verschillende agenda's hierop heb staan.

Overigens maak ik gebruik van Outlook 2003.
En daarmee doet ie t niet volgens mij

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:05
sinds gisteren een irritant probleem met mobileme en syncen met PC (Outlook 2007), iPhone en iCal op m'n macbook pro. Dit nadat ik terug ben gekomen uit azië (waar ik op m'n iphone wel tijdelijk m'n tijdzone heb aangepast gehad).

Een hoop items (eigenlijk de items die een hele dag duren duren en geen tijd hebben) zijn met 2 uur verschoven in Outlook! In ical en op de iphone staat alles goed.
Als ik dan items in outlook aanpas, verschuiven ze uiteindelijk in ical of de iphone.

Overal staan de tijdsinstellingen goed (Outlook UTC+1 Amsterdam en zomertijd), ical/mobileme op midden europa (amsterdam). Als ik in outlook de tijd op UTC zet en zomertijd uit, staat het weer goed!

Voorheen werkte alles prima op alle apparaten.

Verder viel me op dat de mobileme sync applicatie de laatst gesyncte tijd 2 uur te vroeg aangeeft, dus ik sync bv om 7 uur, maar dan staat vlak erna de laatste sync tijd om 5 uur (terwijl verder alle tijdsinstellingen goed staan). Anderen ook iets raars bemerkt afgelopen dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:22

Aight!

'A toy robot...'

Ik heb ook even een vraag over mobileme, heb nu een iMac en MacbookPro. Agenda's en mail allemaal gesycnt. Maar kan ik mijn belangrijkste documenten ook automatisch laten syncen?

Of moet ik dan via time machine, ze allebei aan elkaar hangen?
Is voor namelijk voor mijn school, indesign bestanden, foto's, e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Het zou kunnen via iDisk, dat is alleen nog traag en redelijk onwerkbaar. Moet je zelf even proberen.
Muthas schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 15:48:
Je kan het gratis 60 dagen uit proberen: me.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:22

Aight!

'A toy robot...'

Helaas is dat idd te traag, op school is het internet al helemaal waardeloos. Dus dat wordt hem niet. Anders wordt het maar een externe hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:55
Ter vervanging van iDisk, en wel snel -> Dropbox.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:13
cailin_coilleach schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:35:
Ter vervanging van iDisk, en wel snel -> Dropbox.
De implementatie van iDisk binnen MacOS is langzaam is mijn ervaring. Als je naar iDisk connect met een ander programma (bijvoorbeeld Cyberduck + WebDAV protocol) gaat het een stuk sneller!

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:57

WTM

Ik heb momenteel al een mogelijkheid om al mijn e-mail & contacts te syncen tussen smartphone, macbook en pc's (mbv google apps for your domain) inclusief push e-mail. Allemaal voor nop.

Wat kan ik meer met MobileMe ?

iDisk wil ik niet gebruiken, i.v.m. gevoelige bestanden. Die sync ik wel met software binnen een netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
Hoe zijn jullie ervaringen met de beta van MobileMe? :)

Ik vind hem nog erg buggy en traag. De interface is verder wel helemaal top. Lekker clean en overzichtelijk (veel beter dan gmail imo). Ook archiving en het maken van regels zijn erg handig (alhoewel het maken van regels nog wel erg beperkt is; filteren op domeinnaam is nog steeds niet mogelijk).

Info: http://www.apple.com/mobileme/..

[ Voor 22% gewijzigd door JanvdVeer op 14-06-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

JanvdVeer schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:04:
Hoe zijn jullie ervaringen met de beta van MobileMe? :)

Ik vind hem nog erg buggy en traag. De interface is verder wel helemaal top. Lekker clean en overzichtelijk (veel beter dan gmail imo). Ook archiving en het maken van regels zijn erg handig (alhoewel het maken van regels nog wel erg beperkt is; filteren op domeinnaam is nog steeds niet mogelijk).

Info: http://www.apple.com/mobileme/..
Opzich werkt het prima. Vind de huidige interface van de MM mail echter ook niet vervelend. Misschien zelfs iets cleaner op sommige punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 18-09 12:00
Mooie updates vandaag. De hele webinterface is geupdate met nieuwe navigatie, waarbij vooral Mail onder handen is genomen. Voor gebruikers van de beta is het niets nieuws. Maar het werkt allemaal soepel :)

Volgens mij is iDisk ook flink onder handen genomen. Ik heb nog niets geupload, maar als ik grote bestanden download, dan gaat dat op volle snelheid. Ik trek m'n 20 Mbit ADSL lijntje helemaal dicht.

Tot slot heeft Apple een universele Find my iPhone app in de App Store gezet. Ideaal als je een iPhone en een iPad hebt.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Hoedje schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:33:
Mooie updates vandaag. De hele webinterface is geupdate met nieuwe navigatie, waarbij vooral Mail onder handen is genomen. Voor gebruikers van de beta is het niets nieuws. Maar het werkt allemaal soepel :)

Volgens mij is iDisk ook flink onder handen genomen. Ik heb nog niets geupload, maar als ik grote bestanden download, dan gaat dat op volle snelheid. Ik trek m'n 20 Mbit ADSL lijntje helemaal dicht.

Tot slot heeft Apple een universele Find my iPhone app in de App Store gezet. Ideaal als je een iPhone en een iPad hebt.
Erg mooie updates inderdaad. De nieuwe interface komt wat informeler over dan de vorige. Al was er met die vorige niks mis, na een paar jaar het zelfde mag het wel eens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28

Bosmonster

*zucht*

Zit er steeds meer aan te denken MobileMe eens uit te proberen, aangezien Gmail redelijk buggy is met imap/push op de iPhone.

Echter is mijn gmail-account wel mijn actieve account en dat wil ik graag zo houden. Ik wil geen betaal-account als primair adres, voor het geval ik daar ooit besluit mee te stoppen. Kan ik eenvoudig mijn gmail (realtime) uitlezen via mobile-me? Zo dat ik dit ook via push op de iPhone ontvang?

Ik heb hiernaast ook nog een aantal pop-accounts (zoals mn eigen domein en provider). Kan ik die ook eenvoudig uitlezen met mobileme?

En hoe zit het met het spamfilter van mobileme? Die van Gmail filtert bij mij zo goed als 100% goed.

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 18-06-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Je kan in Gmail instellen dat je berichten worden doorgestuurd naar MobileMe. Bedoel je dat?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hoedje schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:14:
Je kan in Gmail instellen dat je berichten worden doorgestuurd naar MobileMe. Bedoel je dat?
Nee dat wil ik niet. Ik wil het andersom. Uitlezen vanuit MobileMe, niet doorsturen. Zo werkt het nu ook met Gmail, daar lees ik die andere pop-boxen mee uit iedere paar minuten. Hierdoor blijven alle originele headers e.d. in stand.

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 18-06-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Bosmonster schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:11:
Zit er steeds meer aan te denken MobileMe eens uit te proberen, aangezien Gmail redelijk buggy is met imap/push op de iPhone.

Echter is mijn gmail-account wel mijn actieve account en dat wil ik graag zo houden. Ik wil geen betaal-account als primair adres, voor het geval ik daar ooit besluit mee te stoppen. Kan ik eenvoudig mijn gmail (realtime) uitlezen via mobile-me? Zo dat ik dit ook via push op de iPhone ontvang?
Je kan in Gmail instellen dat je berichten worden doorgestuurd naar MobileMe. Bedoel je dat? Je kan het twee maanden gratis proberen, dus probeer het gewoon...
Ik heb hiernaast ook nog een aantal pop-accounts (zoals mn eigen domein en provider). Kan ik die ook eenvoudig uitlezen met mobileme?
Niet echt. Je zal de mail moeten forwarden. Je kan ook de mail ophalen via Gmail en dan door laten sturen. Ik zie dat er nu ook een optie is om pop-accounts uit te lezen via MobileMe.
En hoe zit het met het spamfilter van mobileme? Die van Gmail filtert bij mij zo goed als 100% goed.
Ik heb nog nooit een spammailtje gehad op m'n MobileMe-account.

* Hoedje knocks wood :P

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 18-06-2010 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hoedje schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:15:
[...]

Niet echt. Je zal de mail moeten forwarden. Je kan ook de mail ophalen via Gmail en dan door laten sturen.
Als ik geen externe boxen kan uitlezen met MobileMe valt het helaas af. Jammer.
Ik heb nog nooit een spammailtje gehad op m'n MobileMe-account.

* Hoedje knocks wood :P
Ik lees popboxen van mn domein (wildcard) en provider uit die al 10+ jaar oud zijn. Daar komt soms wel eens wat op binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Bosmonster schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:17:
[...]

Als ik geen externe boxen kan uitlezen met MobileMe valt het helaas af. Jammer.

[...]

Ik lees popboxen van mn domein (wildcard) en provider uit die al 10+ jaar oud zijn. Daar komt soms wel eens wat op binnen :P
Hoedje schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:15:
Ik zie dat er nu ook een optie is om pop-accounts uit te lezen via MobileMe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ah ok dat maakt het interessanter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Zit daar nu ook even naar te kijken. Wil ook de mail van mijn eigen domein gaan gebruiken met MobileMe, dat kan nu dus mooi.

Je kunt zo te zien twee dingen doen, of de pop uitlezen, of forwarden vanaf je eigen adres en dan reageren van uit MobileMe met je pop-adres. Dus ik kan nu met naam@agosto.nl e-mailen vanuit MobileMe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik heb het net uitgetest. Het werkt prima. Zo te zien wordt er door MobileMe één keer in het kwartier gepolled :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Wat is het voordeel dan nog van mobileme als je je huidige mail gaat doorsturen? Het lijkt mij alleen een extra schakel (overbodige? want het is geen push, mobileme doet eens in het kwartier een pull) in de ketting. Destijds kon je vanaf de webmail interface van me.com niet de afzender instellen, dat was altijd je me.com adres. Vanaf je Mac kon dat met een omweg, maar echt een mooie oplossing was dat niet.

Toen het net uitkwam had ik het geprobeerd maar ik zou er nooit geld voor betalen zolang er meer dan prima alternatieven zijn zoals Google. Daar kun je je mail native onder je eigen domein blijven draaien (via Google Apps), heeft ondersteuning voor IMAP, calender met caldav support, een webmail die tenminste goed werkt in IE (ik zit nog wel es bij klanten die geen moderne browser hebben) enz. Vul dat aan met Dropbox (sneller dan iDisk wat destijds _retetraag_ was) en de enige extra functionaliteit is dat Lost-my-iPhone gebeuren. Dat is wel leuk natuurlijk, als ze daar een goedkoop los abotje voor introduceren zou ik het wel willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Tom schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:09:
Wat is het voordeel dan nog van mobileme als je je huidige mail gaat doorsturen? Het lijkt mij alleen een extra schakel (overbodige? want het is geen push, mobileme doet eens in het kwartier een pull) in de ketting. Destijds kon je vanaf de webmail interface van me.com niet de afzender instellen, dat was altijd je me.com adres. Vanaf je Mac kon dat met een omweg, maar echt een mooie oplossing was dat niet.
Bij doorsturen (forward) heb je gewoon push. Maar bij ophalen natuurlijk niet... het voordeel blijft wel dat je al je mail centraal hebt. Je kunt met één account toe op elke computer, telefoon etc.
Toen het net uitkwam had ik het geprobeerd maar ik zou er nooit geld voor betalen zolang er meer dan prima alternatieven zijn zoals Google. Daar kun je je mail native onder je eigen domein blijven draaien (via Google Apps), heeft ondersteuning voor IMAP, calender met caldav support, een webmail die tenminste goed werkt in IE (ik zit nog wel es bij klanten die geen moderne browser hebben) enz. Vul dat aan met Dropbox (sneller dan iDisk wat destijds _retetraag_ was) en de enige extra functionaliteit is dat Lost-my-iPhone gebeuren. Dat is wel leuk natuurlijk, als ze daar een goedkoop los abotje voor introduceren zou ik het wel willen.
Je hebt gelijkt. Als de alternatieven van Google voor je voldoen, dan is dat goedkoper. Voor mij is het voordeel dat alles prachtig samenwerkt op m'n Apple producten. Alles is altijd gesynced en het is afgezien van de aanloop problemen, 2 jaar geleden, super stabiel.

Ik hoop wel dat Apple de functionaliteit gaat uitbreiden en het mogelijk gaat maken dat iWork, iPhoto en iTunes ook kunnen syncen met MobileMe (/de cloud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Tom schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:09:

Je vergeet de gallery functie en makkelijk iWeb projecten publishen. iDisk trekt hier in iedergeval de volle verbinding (1.6 MB/s down en 100 KB/s up).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Hoedje schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:20:
[...]

Bij doorsturen (forward) heb je gewoon push. Maar bij ophalen natuurlijk niet... het voordeel blijft wel dat je al je mail centraal hebt. Je kunt met één account toe op elke computer, telefoon etc.
Als je je POP box laat ophalen door MobileMe dan kijkt hij toch één keer per kwartier? Dat is toch hetzelfde als dat ik één keer per kwartier zelf pull?
En met Google kun je ook externe boxen ophalen waarmee je al je mail op één account hebt. En dat ene account kun je ook overal bij, ook op niet Apple-producten (als je dat zou willen).
Alles is altijd gesynced en het is afgezien van de aanloop problemen, 2 jaar geleden, super stabiel.
Idem voor Google hoor :)
Good Fella schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:23:
[...]
Je vergeet de gallery functie en makkelijk iWeb projecten publishen. iDisk trekt hier in iedergeval de volle verbinding (1.6 MB/s down en 100 KB/s up).
Dropbox kan ook foto-gallery's publiceren (al gebruik ik dat niet).
iWeb gebruik ik niet, dat kan inderdaad een voordeel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom zou je ervoor betalen? Hierom:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2z6xzs4.jpg

Als ik maar 1 Mac had, dan zou ik het minder hard nodig hebben. Maar synchronisen en connecten tussen je verschillende Macs is echt heerlijk. Als je op school zit of op kantoor kun je gewoon bij je iMac of AirPort die thuis staan. Het werkt gewoon alsof ze in je lokale netwerk zitten. Ideaal! Daarnaast synct alles perfect!

Daarnaast natuurlijk alle extra functies:
- Find my iPhone
- iDisk
- USB schijf die aan je AirPort hangt overal beschikbaar
- Etc.

Daar kan Google met Dropbox en 20 andere services bij elkaar niet tegenop :) En nu heb je alles in 1!

Edit: Ik moet wel vermelden dat ik momenteel nog wel Gmail gebruik voor e-mail. Dan nog vind ik MobileMe onmisbaar terwijl m'n mailbox daar leeg staat te zijn :D

[ Voor 11% gewijzigd door Executor16 op 18-06-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Tom schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:27:
[...]

Als je je POP box laat ophalen door MobileMe dan kijkt hij toch één keer per kwartier? Dat is toch hetzelfde als dat ik één keer per kwartier zelf pull?
En met Google kun je ook externe boxen ophalen waarmee je al je mail op één account hebt. En dat ene account kun je ook overal bij, ook op niet Apple-producten (als je dat zou willen).
Dat ontken ik ook niet. Ik maak alleen het onderscheid tussen forwarden en pollen ;) Dat kan bij Gmail natuurlijk ook allemaal en ook daar heb je tegenwoordig ook push email.
Idem voor Google hoor :)
Not really, zoals Executor16 hierboven ook aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Bosmonster schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:11:
Je kunt je Gmail ook via Exchange pushen naar je iPhone, heb je dat al geprobeerd? Via imap heb je geen directe push volgens mij.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Je kunt nu ook op domein afvangen. Ik kan dus alle e-mails die naar @agosto.nl zij gestuurd in een apparte map zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Executor16 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:31:
Waarom zou je ervoor betalen? Hierom:

[afbeelding]

Als ik maar 1 Mac had, dan zou ik het minder hard nodig hebben. Maar synchronisen en connecten tussen je verschillende Macs is echt heerlijk. Als je op school zit of op kantoor kun je gewoon bij je iMac of AirPort die thuis staan. Het werkt gewoon alsof ze in je lokale netwerk zitten. Ideaal! Daarnaast synct alles perfect!

Daarnaast natuurlijk alle extra functies:
- Find my iPhone
- iDisk
- USB schijf die aan je AirPort hangt overal beschikbaar
- Etc.

Daar kan Google met Dropbox en 20 andere services bij elkaar niet tegenop :) En nu heb je alles in 1!

Edit: Ik moet wel vermelden dat ik momenteel nog wel Gmail gebruik voor e-mail. Dan nog vind ik MobileMe onmisbaar terwijl m'n mailbox daar leeg staat te zijn :D
Die terug naar mijn mac/(timecapsule) heb ik nooit aan de praat gekregen in MobileMe, kon enkel op mijn eigen netwerk bij de timecapsule share, terwijl dat ook icm mobileme moest kunnen.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiroj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:23
Omdat ik te lui ben om alle pagina's te lezen wil ik graag het volgende weten:
Wat zijn nou precies voor- en nadelen van MobileMe? Van wat ik begrijp is het een programma waarmee je je e-mail kan synchen met je iPhone / iPad en heeft het een tool om je verloren iPhone terug te vinden.

Dat laatste vind ik wel discutabel, want als ik met mijn prachtige 3G op mijn al te goede "Kaarten" app de weg zoek, zit ik er meestal zo'n 30 á 40 meter naast. Zou het door die app beter moeten zijn geworden??

Verder zou ik het op prijs stellen als iemand mij kan vertellen, waarom MobileMe zo handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Ik ben te lui voor een antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Hiroj schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 15:07:
Omdat ik te lui ben om alle pagina's te lezen wil ik graag het volgende weten:
Wat zijn nou precies voor- en nadelen van MobileMe? Van wat ik begrijp is het een programma waarmee je je e-mail kan synchen met je iPhone / iPad en heeft het een tool om je verloren iPhone terug te vinden.

Dat laatste vind ik wel discutabel, want als ik met mijn prachtige 3G op mijn al te goede "Kaarten" app de weg zoek, zit ik er meestal zo'n 30 á 40 meter naast. Zou het door die app beter moeten zijn geworden??

Verder zou ik het op prijs stellen als iemand mij kan vertellen, waarom MobileMe zo handig is.
http://apple.com/mobileme

En lees eens de posts hierboven, daar is net een leuke discussie over de features aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Tourniquet schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:44:
[...]

Je kunt je Gmail ook via Exchange pushen naar je iPhone, heb je dat al geprobeerd? Via imap heb je geen directe push volgens mij.
Dat heb ik, maar het lijkt alsof de iPhone mn mailbox niet aankan (vele duizenden berichten). Soms gaat ie raar doen. Of dat aan de iPhone ligt of aan Gmail weet ik alleen niet.

Forwarden is geen optie overigens, dan verlies ik de originele headers. Dan maar pollen. Zodra die ze ophaalt wordt er ook push geactiveerd, iig bij Gmail. Een kleine vertraging in die externe boxen boeit mij niet zo heel erg, als het maar centraal te regelen is.

[ Voor 23% gewijzigd door Bosmonster op 18-06-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:30

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Wat dus heel vervelend is:

Nieuwe MobileMe dienst, maar inloggen op de site moet nu met het hele adres, dus naam.naam@me.com
En dan: is m'n wachtwoord te complex voor de website!
Rare bug :S als je een eenvoudig wachtwoord maakt - wachtwoord01, dan doet ie 't prima, maar complex, ho maar.
En het gekke is, iTunes, Mail op m'n MBP en alle andere diensten werken wel met het complexe wachtwoord, alleen de me.com site niet.

Iemand een suggestie?

@Sluuz: beide opties geprobeerd, ook zonder @me.com

[ Voor 5% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 18-06-2010 20:57 ]

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:48
ik logde net gewoon in met het stuk username voor de @. Dus username Sluuz werkte ipv Sluuz _ aapje _ me.com.
Van het wachtwoord heb ik geen idee. Misschien waren ze nog bezig?

[ Voor 28% gewijzigd door Sluuz op 20-06-2010 12:07 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
Good Fella schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:42:
Je kunt nu ook op domein afvangen. Ik kan dus alle e-mails die naar @agosto.nl zij gestuurd in een apparte map zetten.
Dat kon met in de beta-fase niet kan ik mij herinneren...?
Ook het leegtrekken van pop accounts is nu mogelijk inderdaad.

Laten dit nu twee van de drie features zijn waar ik om heb gevraagd in de feedback naar Apple toe over
de beta. :D

EDIT
Ik krijg het niet voor elkaar m'n hotmail binnen te trekken (POP) in MobileMe.
Iemand anders ook problemen mee? Heeft het soms te maken met de beveiligde poort (995) die vereist is?
Uiteraard zijn emailadres & wachtwoord correct ingevoerd. :)

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/668991/pop3.live.com

[ Voor 25% gewijzigd door JanvdVeer op 19-06-2010 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vervelend probleem en ik weer vrij zeker dat ik iets niet goed doe. Ik heb namelijk naast m'n MobileMe account, ook een Gmail adres. Beide zijn gekoppeld aan Mail op de Mac, m'n iPhone en m'n iPad.

Als ik via Gmail een mailtje krijg en dat op één van de drie apparaten open, dan wordt dat vrijwel onmiddellijk op de andere apparaten ook als gelezen aangegeven. Bij m'n mail op m'n MobileMe account is dit niet zo. Hier blijft mail die ik op één apparaat gelezen heb, op de andere als ongelezen gemarkeerd tot ik de Mail-app daadwerkelijk open en weer gesynct wordt.

Iemand enig idee waarom dit met Gmail wél werkt, en met MobileMe niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 15:48
JanvdVeer schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 23:54:
[...]

EDIT
Ik krijg het niet voor elkaar m'n hotmail binnen te trekken (POP) in MobileMe.
Iemand anders ook problemen mee? Heeft het soms te maken met de beveiligde poort (995) die vereist is?
Uiteraard zijn emailadres & wachtwoord correct ingevoerd. :)

[afbeelding]
Heb hetzelfde probleem met Gmail. Hij zegt dat hij de server niet kan bereiken. Ook het invoeren van de poort (pop.gmail.com:995) heeft geen effect.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Is de mail van MobileMe vergelijkbaar met Apple Mail op de Mac? In dat geval is het ideaal. Ik heb in Apple Mail vier IMAP idle mailboxen (van m'n domein en van XS4ALL) ingesteld staan, Gmail via Gmail IMAP en een Exchange IMAP van werk. Alles wordt naar Apple Mail gepushed.

Als ik via een webinterface hetzelfde kan, dan hoef ik niet afzonderlijk alle webmailsites te openen. Dus wat ik wil is op één site inloggen en daar alle mailboxen realtime kunnen zien. Wat ik dus eigenlijk zoek is een webmailclient die met meerdere IMAP-accounts (waaronder Gmail) kan omgaan en realtime alle berichten laat zien zodra ze binnenkomen, dus dat ik niet handmatig hoef te checken of een interval hoef in te stellen.

Ik heb ooit geprobeerd om al m'n IMAP-accounts via pop-import in Gmail in te stellen, maar die maakte er een gigantisch zooitje van :o Verder vind ik de interface van Gmail vreselijk.

Op de iPhone stel ik liever alle accounts afzonderlijk in. Tenzij ik via MobileMe op al m'n accounts pushnotifications kan krijgen, dan mag het allemaal via MobileMe.

Maar dan wil ik weer niet dat ik in de webinterface van MobileMe alle mail op m'n IMAP-accounts dubbel te zien krijg (een keer in de accounts naast MobileMe, en nog een keer onder MobileMe).

Overigens vind ik het wel leuk dat Apple m'n account heeft bewaard sinds ik jaren geleden een trial van .Mac heb genomen, als ik nu betaal krijg ik gewoon 'canaria' weer terug :P

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ik heb sinds gisteren een mobileme account.. en heb toen een paspoort of hoe dat ook heet aangemaakt om op msn te kunnen inloggen. Toen heb ik mijn contacten van mijn vorige msn geimporteerd naar de mobile me account. Nu ben ik aangemeld op msn en blijkbaar ontvangt niemand een melding dat ik ze toegevoegd heb. Dus ik heb een lijst met contacten die ik heb toegevoegd maar die mij niet eens kunnen accepteren. Iemand hier ervaring mee? Heb op google gecheckt kon weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 20:32
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:15:
Mensen ik heb sinds gisteren een mobileme account.. en heb toen een paspoort of hoe dat ook heet aangemaakt om op msn te kunnen inloggen. Toen heb ik mijn contacten van mijn vorige msn geimporteerd naar de mobile me account. Nu ben ik aangemeld op msn en blijkbaar ontvangt niemand een melding dat ik ze toegevoegd heb. Dus ik heb een lijst met contacten die ik heb toegevoegd maar die mij niet eens kunnen accepteren. Iemand hier ervaring mee? Heb op google gecheckt kon weinig over vinden.
Dat ligt echt aan Microsoft en niet aan Mobile me..
of aan de client die je gebruikt.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 12:16
Iemand die mij blij kan maken met een goede verkoper (eBay heeft toch de voorkeur) van me.com accountcodes, eventueel voor individual users? Ik vind €79 nét even iets te gortig voor een jaartje opslag van wat data :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Ik had'm bij Deals4Mac vandaan voor 49 euro.

[ Voor 17% gewijzigd door Liegebeest op 21-07-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Wow, de prijzen die deze persoon vraagt zijn echt een stuk lager dan de prijzen van Apple; 81 euro voor de Apple Care van een 13" MacBook Pro waar Apple zelf 249 euro durft te vragen :). Helaas geen mobileme.com accountjes in z'n winkeltje, iemand anders meer tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Jermaine schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:34:
Ik vind €79 nét even iets te gortig voor een jaartje opslag van wat data :).
Moet je voor de gein eens gaan kijken naar de prijzen van hosted exchange abonnementen. Die zijn een stuk duurder dan 79 euro per jaar en dan heb je alleen nog maar e-mail, agenda, contactpersonen en notities. MobileMe heeft dan ook nog iDisk (wat mij te traag is), website mogelijkheid, gallery mogelijkheid en als individueel account een 20 GB aan diskspace (die je zelf kunt verdelen over mail en iDisk). Zo heel erg duur is dat MobileMe dan nou ook weer niet als je naar het totaalplaatje kijkt. Als je echter alleen voor data opslag gaat kun je beter naar iets anders gaan kijken denk ik (dropbox wellicht).

Als je op eBay zo'n activatiecode koopt moet je wel even oppassen. Sommige mensen verkopen daar een deel van hun family versie of bijna verlopen codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocoia
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-11-2024
Jermaine schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:34:
Iemand die mij blij kan maken met een goede verkoper (eBay heeft toch de voorkeur) van me.com accountcodes, eventueel voor individual users? Ik vind €79 nét even iets te gortig voor een jaartje opslag van wat data :).
Pas wel op met die eBay-deals (met name met Applecare). Er zijn er een paar die soms die codes nog een keer verkopen, en (met name met Applecare) dan kom je daar altijd op het verkeerde moment achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

ppl schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:53:
[...]

Moet je voor de gein eens gaan kijken naar de prijzen van hosted exchange abonnementen. Die zijn een stuk duurder dan 79 euro per jaar en dan heb je alleen nog maar e-mail, agenda, contactpersonen en notities. MobileMe heeft dan ook nog iDisk (wat mij te traag is), website mogelijkheid, gallery mogelijkheid en als individueel account een 20 GB aan diskspace (die je zelf kunt verdelen over mail en iDisk). Zo heel erg duur is dat MobileMe dan nou ook weer niet als je naar het totaalplaatje kijkt. Als je echter alleen voor data opslag gaat kun je beter naar iets anders gaan kijken denk ik (dropbox wellicht).
Domein (~ 10 euro per jaar) + Google Apps for your Domain (gratis) + Roundcubemail (gratis) + MobileCube skin (gratis) + DropBox (gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:17
MobileMe Calendar Beta ziet er goed uit! :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Canaria schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:06:
[...]

Domein (~ 10 euro per jaar) + Google Apps for your Domain (gratis) + Roundcubemail (gratis) + MobileCube skin (gratis) + DropBox (gratis)
Dan heb je nog de gallerij. OK, dat kan Flickr wel invullen. Find My iPhone/iPad is geen vervanging voor.

Je kunt dus stellen dat je bijna alles wel kunt vervangen, maar:

Mail/Contacts/Calendar = Gmail (7.4GB)
iDisk = DropBox / CloudApp (2GB/XXGB)
Gallery = Flickr (Resolutie maxed op 1024px)
Find My iPhone = XX
Websites/Blog = Hoster (€40 voor domein en hosting)

Ik wil niet zeggen dat MobileMe op alle fronten beter is, maar ik heb toch liever één account waar ik 39 euro meer betaal dan 4 verschillende accounts waar ik de helft betaal. Het is gewoon het gemakt van alle services bij elkaar die voor mij aantrekkelijk is. Voor een ander is dat misschien anders, zoals bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Rivanov schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:59:
MobileMe Calendar Beta ziet er goed uit! :)
Krijg je daar nog een berichtje van? Ik heb me wel opgegeven voor de beta, maar niets gehoord verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

cailin_coilleach schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 13:31:
[...]

Krijg je daar nog een berichtje van? Ik heb me wel opgegeven voor de beta, maar niets gehoord verder.
Komt vanzelf. Zit er al een kleine 2 weken op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Good Fella schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 13:22:
[...]

Dan heb je nog de gallerij. OK, dat kan Flickr wel invullen. Find My iPhone/iPad is geen vervanging voor.

Je kunt dus stellen dat je bijna alles wel kunt vervangen, maar:

Mail/Contacts/Calendar = Gmail (7.4GB)
iDisk = DropBox / CloudApp (2GB/XXGB)
Gallery = Flickr (Resolutie maxed op 1024px)
Find My iPhone = XX
Websites/Blog = Hoster (€40 voor domein en hosting)

Ik wil niet zeggen dat MobileMe op alle fronten beter is, maar ik heb toch liever één account waar ik 39 euro meer betaal dan 4 verschillende accounts waar ik de helft betaal. Het is gewoon het gemakt van alle services bij elkaar die voor mij aantrekkelijk is. Voor een ander is dat misschien anders, zoals bij jou.
Ja, het enige waarvoor ik het zou willen is Find My iPhone. Remote wipe zit ook in Exchange. Gallery en iDisk zijn nog wel te gebruiken in plaats van DropBox, maar MobileMe mail is voor mij totaal nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik wilde net via apple.nl een MobileMe license kopen om mijn huidige te verlengen. Het kan ook gewoon via je account ja, maar ik zie echt helemaal nergens waar ik een factuur kan krijgen op bedrijfsnaam. Ook via de store lukt dit niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

@Canaria: ik gebruik die wel ivm Push.

@Executor16: Even naar My Info op Apple.com en daar je gegevens aanpassen. Als je daar bij bedrijf de naam van je werk invuld dan komt dat ook op de factuur. Zet dan ook even de adresgegevens enzo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Canaria schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:06:
[...]

Ware het niet dat de synchronisatie met Google nogal wat problemen oplevert (ik heb er ontzettend veel gezeik mee gehad) en je ook aan de grillen van dat bedrijf bent overgelaten. Google is dus absoluut geen optie in dat geheel. Roundcube vind ik nou ook niet geweldig, dan zou ik eerder voor iets als Squirrelmail gaan (het moge lelijk zijn maar de functionaliteit, uitbreidbaarheid en aanpasbaarheid is gewoon 100x beter). Dan moet je nog op zoek naar alle overige zaken. Feitelijk ben je dan al bezig met sysadminnetje spelen omdat dit nogal wat handmatig configuratiewerk en dus kennis van zaken vereist. Sja, dan kun je dus netzo goed je eigen servertje gaan draaien, weinig extra moeite. En dat is nou juist voor velen een enorme drempel. Niet iedereen wil al die tijd spenderen aan dat configgen, niet iedereen kan het en niet iedereen wil of kan een servertje draaien (denk alleen al aan een port 25 blokkade). M.a.w. als je goedkoper wilt ben je al snel dief van eigen portemonnee omdat je veel meer dingen naar jezelf toetrekt: je moet het allemaal zelf doen en daarvoor heb je tijd, zin en kennis nodig. Vanwege de enorm veel maren die er aan je voorstel kleeft vind ik het dan ook geen goed voorstel.

Het idee waarom ik naar MobileMe en Exchange ben gaan kijken was het feit dat ik alleen logingegevens nodig heb zodat ik het kan instellen. Als ik het zelf wil opzetten dan knutsel ik wel wat met FreeBSD in elkaar, heb ik ook dingen als mail en caldav support. Tot dusver zie ik de geboden functionaliteit waarbij het fatsoenlijk werkt alleen terug bij MobileMe en de hosted Exchange diensten. Voordeel van Exchange: remote wipe werkt gewoon altijd, je hoeft er niet een of andere gps dienst (find my iPhone) voor aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Cocoia schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 16:01:
[...]

Pas wel op met die eBay-deals (met name met Applecare). Er zijn er een paar die soms die codes nog een keer verkopen, en (met name met Applecare) dan kom je daar altijd op het verkeerde moment achter.
Bij de eerdergenoemde "reseller" op eBay heb ik dat gelukkig nog niet gezien in zijn/haar feedbacklijst. Goed dat je het meldt, ik ga er op letten!

Hoe zit 't trouwens met deze codes? Stel dat ik zo'n code aanschaf, dien ik deze ergens in te vullen op de website van Apple samen met mijn hardware ID oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

cailin_coilleach schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 13:31:
[...]

Ik heb vorige week een berichtje gekregen dat ik kon updaten. Maar omdat de nieuwe MobileMe Calendar niet werkt i.c.m. Tiger (ik heb een aantal Macs waarvan ééntje waar nog Tiger op draait) heb ik de update niet gedaan. Het kan wel, maar dan kan ik die Mac niet meer syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Bij mij is vandaag de nieuwe Calendar geactiveerd. Ziet er aardig uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 17:49
Ik heb net de uitnodiging gekregen voor MobileMe Calendar Beta alleen gebruik ik nog OSX 10.5.8 en niet OSX 10.6 die vereist is.
Weet iemand of het überhaupt niet mogelijk is om op OSX 10.6 de beta te gebruiken of wordt het alleen niet ondersteund? Dat is voor mij namelijk een verschil... :)

Dus wellicht heeft iemand al heel eigenwijs het geprobeerd en weet je of beta inderdaad alleen werkt op OSX 10.6...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasW
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 19:09

BasW

Non omnia possumus omnes

De mobile interface werkt goed op elk os, bij gebruik van een ondersteunende browser. Je kan de synchronisatie altijd nog handmatig instellen, bijvoorbeeld met gebruik van de iPad handleiding.

Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canerooo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 00:51
Ik probeer find my iphone uit, nu krijg ik een aparte melding: no devices registered. maar mijn iphone 4 is al geregistreerd. to use find my iphone set up your mobile me account on a device with iphone 3.0 or higher. maar ik heb 4.0.1 op me nieuwe iphone 4 dus er klopt iets niet? wie kan me helpen?

edit: ik weet het probleem al. meerdere mensen die dit problemen hebben. graag bovenste en onderste knop indrukken tot ie zichzelf herstart. en je find my iphone werkt weer :)

[ Voor 23% gewijzigd door Canerooo op 11-08-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Iemand enig idee of dit kan?

Ik heb nu een 20Gb account

Op eBay wil ik denk ik ook 5gb accountje doen, mijne verloopt bijna

Kan ik straks mijn 20gb ook verlengen met een 5gb accountje?

Een ander iets,

Hoeveel betalen jullie ongeveer voor een account, lijkt wel of het goedkoopste rond de 55 euro ligt.
Eventueel met kopersadvies, indien mogelijk een link.

Is er iets waarop ik moet letten?

Voorheen mocht ik altijd die van 79 euro van Apple zelf. Vind ik nu een beetje te duur worden.

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Enige wat ik nog jammer vind van MobileMe is de "Notities" functie. Wat werkt dat pauper zeg. Eigenlijk zeggen ze zelf ook al dat het gaar werkt.

http://support.apple.com/kb/ts1756

Notities zijn eigenlijk gewoon mails waar je niks mee kan via mobileme.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Wat betreft MobileMe: een functie die ik er dolgraag bij zou hebben is een Meebo-achtige chat functie die gekoppeld is aan je iChat contacten lijst. Lijkt me handig in zo'n web interface :) Kan natuurlijk ook gewoon meebo gebruiken, maar met MM zou je alles bij elkaar hebben.

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 20:40
Ik heb net een mobileme-account aangemaakt en ben er beetje mee aan het stoeien..
Ik heb een Macbook Pro, iMac en een iphone 4.. Mijn iphone synct netjes met mobileme..

Mijn vraag is:
Als ik inlog op MobileMe en daar bijv. een contactpersoon toevoeg, kan ik die weer terugsyncen naar mijn iPhone?

• Executor16
  • Niet online
mikevdzanden schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:37:
Ik heb net een mobileme-account aangemaakt en ben er beetje mee aan het stoeien..
Ik heb een Macbook Pro, iMac en een iphone 4.. Mijn iphone synct netjes met mobileme..

Mijn vraag is:
Als ik inlog op MobileMe en daar bijv. een contactpersoon toevoeg, kan ik die weer terugsyncen naar mijn iPhone?
Dat gaat gewoon vanzelf en dat is ook het idee van synchen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Is de Mobile Me trial mogelijk zonder CC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brsm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 23:27
Ryvion schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:44:
Jazeker!

-

Ik heb mijn MobileMe onlangs verlengt voor 60 euro, gevonden op Marktplaats! Dat scheelde weer mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

mikevdzanden schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:37:

Mijn vraag is:
De volgende dingen worden OTA gesynced:

Contacten
Agenda
Notities

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ryvion schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:44:
Je moet een CC invullen bij je gegevens. Anders kom je niet verder in het registratieproces.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasW
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 19:09

BasW

Non omnia possumus omnes

Jofel schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 08:41:
....
Dus wellicht heeft iemand al heel eigenwijs het geprobeerd en weet je of beta inderdaad alleen werkt op OSX 10.6...?
Mocht je gebruik maken van iSync vergeet dan maar de beta, je agenda kan dan niet meer worden gesynchroniseerd.

Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
iSneaker schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:19:
[...]

Ik heb mijn MobileMe onlangs verlengt voor 60 euro, gevonden op Marktplaats! Dat scheelde weer mooi. :)
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/60e4a017b99a2ef64d24/content/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Vindt het nog steeds raar dat ebay veel goedkoper is dan Apple zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Gejatte codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Of gewoon een gedeelde account (die ik nu net weer gekocht hebt). €20 voor een jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Welke verkoper? Wil 'm ook wel voor deze prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 12:17
Heb nu een paar dagen Mobileme draaien om het uit te proberen en zit nu al na te denken om het stop te zetten.
Hierbij mijn opmerkingen.

Ik gebruik voor mijn privé mail Gmail en zakelijk via de Exchange van mijn werk. (Sync werkt prima met al mijn devices) Email van ME bied voor mij geen meerwaarde.
De IDisk functionaliteit gebruikte ik al via Dropbox en die vind ik iets sneller. (OK space is niet zoveel, maar ik gebruik ook geen 20gig)
De Gallery is mooi en gebruiksvriendelijk voor je familie en vrienden (inclusief password access) Maar de integratie met Aperture 3 is om te huilen ! Heb al meerdere keren gehad dat als ik meerdere album mappen tegelijk wilde syncen hij volledig in de war raakte en ik opnieuw moest beginnen.
Flickr integratie vanuit Aperture gaat smoother !?
Find my Iphone werkt echt super slecht,.. had mijn iphone 4 en ipad ingesteld en hij vond alleen maar mijn Ipad,.. wellicht vind hij geen gejailbreakte Iphone 4's ;)
Gelukkig heb ik TapTrace Pro die ik prettiger vind werken als vervanger van Find my Iphone.
Website hosting functionaliteit via ME ? Bij elke redelijke internet provider krijg je al website space, dus dit bied niet echt meerwaarde.

Ik ben een echte Apple fanaat (bezit 8 Apple devices), maar met deze crappy cloud services krijgen ze mij niet over.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Lijkt me sterk, anders zou Apple ze wel blokkeren. Denk eerder dat ze ze in bulk aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

cailin_coilleach schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:59:
[...]

Lijkt me sterk, anders zou Apple ze wel blokkeren. Denk eerder dat ze ze in bulk aanschaffen.
Neuh, gewoon met een gejatte creditcard die dingen kopen en op Ebay weer verkopen voor minder. Dan is alles nog steeds winst. Hoe denk je dat ze dat met die iTunes kaarten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

De Gallery is mooi en gebruiksvriendelijk voor je familie en vrienden (inclusief password access) Maar de integratie met Aperture 3 is om te huilen ! Heb al meerdere keren gehad dat als ik meerdere album mappen tegelijk wilde syncen hij volledig in de war raakte en ik opnieuw moest beginnen.
Gek. Ik gebruik die functionaliteit hier uitvoerig en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad, behalve dan als je al je versions voorziet van dezelfde naam dat je dan een vage error krijgt :). Bij mij werkt het perfect

dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Good Fella schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:22:
[...]

Neuh, gewoon met een gejatte creditcard die dingen kopen en op Ebay weer verkopen voor minder. Dan is alles nog steeds winst. Hoe denk je dat ze dat met die iTunes kaarten doen.
Als dat werkelijk zo is, dan is dat niet best natuurlijk. Ik zou dan ook aannemen dat eBay zo'n firma niet toestaat om zoveel verkopen + positieve reacties te krijgen. Immers, het is gewoon heling.

Is wat je schrijft een leuke hypothese, of is er ook werkelijk bewijs voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 09:21
Buayakeren schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:12:
Heb nu een paar dagen Mobileme draaien om het uit te proberen en zit nu al na te denken om het stop te zetten.
Hierbij mijn opmerkingen.

.....

Ik ben een echte Apple fanaat (bezit 8 Apple devices), maar met deze crappy cloud services krijgen ze mij niet over.
Ik gebruik Mobile Me vooral voor het syncen van contactgegevens en Agenda en daarvoor is het wat mij betreft gewoon onmisbaar. Op al mijn Apple Devices is zijn de agenda en contacten gelijk.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

cailin_coilleach schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:42:
[...]

Als dat werkelijk zo is, dan is dat niet best natuurlijk. Ik zou dan ook aannemen dat eBay zo'n firma niet toestaat om zoveel verkopen + positieve reacties te krijgen. Immers, het is gewoon heling.

Is wat je schrijft een leuke hypothese, of is er ook werkelijk bewijs voor?
Voor de iTunes kaarten is daar genoeg bewijs voor. Daarnaast kan dat natuurlijk ook niet anders. 15 euro iTunes Gift Card is gewoon 15 euro. Die kun je niet goedkoper aanbieden zonder verlies te leiden als je ze voor de normale prijs hebt gekocht.

Voor de MobileMe en AppleCare codes heb ik geen bewijs. Alleen dat me dat de meest logische oplossing is. Hoe wil jij anders verklaren dat ze bv. AppleCare voor minder dan de helft aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Na een half jaar prima tevreden met MobileMe toch weer terug gestapt naar gmail.

Net dat beetje meer compatibaliteit voor een hele bult minder geld.

Picassa voor foto's, gewoon weer een USB stick voor data...

Was me allemaal net iets te traag via Mobile-me....

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
MrAcid schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:03:
Of gewoon een gedeelde account (die ik nu net weer gekocht hebt). €20 voor een jaar. :)
En ik vrees dat ik genaaid ben. MobileMe account is zojuist afgesloten.

Oppassen dus! Seller: integralmoviles (100% positive feedback).

Heb de verkoper een bericht gestuurd, hoop dat het een foutje is. Anders zo snel mogelijk mijn geld terug proberen te halen via PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dompeerd
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-11-2024

Dompeerd

Nobody

Good Fella schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:25:
[...]

Voor de iTunes kaarten is daar genoeg bewijs voor. Daarnaast kan dat natuurlijk ook niet anders. 15 euro iTunes Gift Card is gewoon 15 euro. Die kun je niet goedkoper aanbieden zonder verlies te leiden als je ze voor de normale prijs hebt gekocht.
Ik denk niet dat winkels iTunes kaarten voor Apple gaan verkopen zonder er zelf iets aan te verdienen. Ik neem aan dat er een redelijke winstmarge voor de winkelier is. Tijdens de laaste circusweek van V&D kon je iTunes kaarten ter waarde van €15,- kopen voor €10,-.

Dropbox synchoniseer je iPhone/Android/Mac/PC | 13" Macbook Pro (mid 2010) | Sony VAIO VPCF11Z1E | Mac mini (end 2009) | PC Q6600 | Synology DS1010+ | HTC Desire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
MrAcid schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 20:43:
[...]

En ik vrees dat ik genaaid ben. MobileMe account is zojuist afgesloten.

Oppassen dus! Seller: integralmoviles (100% positive feedback).

Heb de verkoper een bericht gestuurd, hoop dat het een foutje is. Anders zo snel mogelijk mijn geld terug proberen te halen via PayPal.
Hij werkt weer na wat contact over en weer. Beetje vreemd maar hopelijk eenmalig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:29
Volgens mij kan je geen meerde iMacs en Macbook syncen, qua voorkeuren dat onthoud die maar van 1 apparaat de systeeminstellingen

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
robbinonline schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 23:56:
Volgens mij kan je geen meerde iMacs en Macbook syncen, qua voorkeuren dat onthoud die maar van 1 apparaat de systeeminstellingen
Bij sommige voorkeuren is het logisch dat ze gesynced worden (instellingen van apps bijvoorbeeld) echter synched hij ook je wallpaper voorkeuren, als die wallpaper dan niet op je andere mac staat, dan krijg je je default wallpaper weer terug. Hetzelfde geldt voor de grootte van je dock. Op mijn 13" macbook met niet zo'n hoge resolutie wil ik het dock liever niet zo groot hebben, maar als ik dan achter mijn 27" iMac ga zitten, moet ik het dock bijna zoeken, zo klein is die geworden door de sync met de macbook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Dompeerd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:23:
[...]

Ik denk niet dat winkels iTunes kaarten voor Apple gaan verkopen zonder er zelf iets aan te verdienen. Ik neem aan dat er een redelijke winstmarge voor de winkelier is. Tijdens de laaste circusweek van V&D kon je iTunes kaarten ter waarde van €15,- kopen voor €10,-.
Dat lijkt mij niet. Als ik bij een willekeurige winkel 10 euro neerleg voor een waardebon van 10 euro maken ze daar echt geen winst op. Zelfde met die iTunes kaartjes. Je krijgt gewoon 15 euro tegoed als je een iTunes kaart van 15 euro koopt. Daar zit geen marge op. Dat ze die dingen goedkoper verkopen kan best, maar dan hebben ze daar dus 5 euro verlies per kaartje mee gemaakt. Winkels verkopen dat soort dingen in de hoop dat je ook wat anders mee neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Zucht, beter toch eerst even alles op voorhand gelezen.

Ik kreeg een mail waarin ik gevraagd werd of ik de overstap wou maken naar de nieuwe Calendar op me.com. Ik 's avonds aangemeld en klik klik klik ik zit in de nieuwe Calendar te werken. Ik krijg van me.com nog de melding dat m'n items binnen een uur in de kalender bijgewerkt zijn (aangezien ik blijkbaar teveel items had).
Mij goed, ik werk verder.

Een tijdje later (max 2 uur later) vraag Synchronisatie me of ik 370 items wil verwijderen. Denkende dat me.com nog bezig is om mijn items om te zetten naar de nieuwe klik ik op annuleren, komt wel in orde.

Gisteren en vandaag krijg ik deze melding nog steeds ... De nieuwe Calendar werkt blijkbaar niet met m'n "oude" 10.5.8.

Weet nog niet goed wat te doen. 370 items laten verwijderen op m'n vast toestel, of elke keer op 'Annuleren' klikken.

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 21:54

Toppe

Oké ✅

Net zitten spelen met Find My iPhone, werkt erg goed moet ik eerlijk toegeven.
Remote Lock in combinatie met vriendin = erg leuk, zegt ze huh me ipod doet het niet meer haha altijd leuk!

Remote Swipe niet geprobeerd, ben ik ook niet van plan

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Zojuist weer met een jaartje verlengd voor €35!

http://cgi.ebay.com/APPLE...ain_0&hash=item27b61e0652

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online
Met die fijne dollarkoers en zulke prijzen op eBay kost het vrijwel niks meer. 79 euro per jaar vind ik te duur, maar dit zijn mooie prijsjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Doe het al aantal jaren via eBay. Werkt gewoon perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 21:54

Toppe

Oké ✅

Ik zit te twijfelen, ga ik nou wel of niet naar de winkel..?

Ik ben bang dat als ik wel online koop het nep blijkt te zijn en dus m'n geld kwijt ben. Dat risico kan ik nemen op de hoop dat het wel werkt. Als ik naar de winkel ga betaal ik wel meer maar weet ik zeker dat het werkt.

Krijg je ook direct een code toegestuurd of krijg je echt de verpakking toe gestuurd??

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste