[MobileMe] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 22:31
En het werkt weer.. nadat ik een bookmark, afspraak en contact had aangemaakt begon het zootje weer te syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een oplossing hiervoor? Op mijn PC blijft er een melding komen dat ik 127 afspraken gaat verwijderen JA/Nee keuze. Wat ik ook de die melding blijft komen en de afspraken staan er geeneens. Weird shit maar wel erg irritant. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Kaspers schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:22:
Ligt MobileMe weer plat ?
Mijn Contacts, Calendars en Bookmarks syncen op dit moment gewoon niet meer naar m'n iPhone sinds ik 2.0.2 gebruik, dus daar kan het ook aan liggen..
Hier ook 2.0.2 en werkt prima hier hoor...
Net nog contact veranderd die overal goed synct.

/EDIT -> o het werkt weer, lezen is ook een vak!

[ Voor 6% gewijzigd door Tha BasZ op 26-08-2008 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog steeds met het probleem dat vrijwel iedere browser zich verslikt in de web kalender. Waar ie en firefox volledig vastlopen weet safari na enige tijd nog mijn kalenders te tonen maar heel soepel werkt het niet. Nu meen ik mij te herinneren ergens gelezen te hebben dat dit te maken zou hebben met terugkerende items of grote aantallen agenda's. Hoe is jullie ervaring daarmee? Ik heb een stuk of 30 agenda's in gebruik maar enkel een handvol terugkerende items.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat syncen van MobileMe naar mijn iPhone gaat belabberd. Als ik iets invoer in iCal gaat het vrijwel direct naar mijn MobileMe-pagina, maar het verschijnt (bijna) nooit op mijn iPhone. Ik moet dan agenda's uitzetten en weer aanzetten op mijn iPhone om de meest recente versie van mijn afspraken te hebben.

Uiteraard staat ie op Push, maar ik vind er nog weinig Push aan.....

Ik heb de MM-account al verwijderd en opnieuw op de iPhone gezet, maar het wil toch niet echt soepel werken.

Verwijderd

lowfi schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 17:11:
Je hebt voor osx een boel programmaatjes die verjaardagen uit addressbook trekken en deze in een (normale) ical agenda zetten.

http://www.macupdate.com/...s=birthday&starget=google

Ik gebruik zelf deze: http://www.macupdate.com/info.php/id/22618/yabi
Heb net dat YABI maar eens even geprobeerd. Wat een briljant progje zeg! Even wat instellingen goed zetten, en vervolgens rammelt ie een keer met je adresboek, en staan alle verjaardagen netjes in iCal. In de agenda die je zelf wil, dus niet een extra agenda die vervolgens niet naar je iPhone synced.

Thanx voor de tip!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 22:23:
[...]

Heb net dat YABI maar eens even geprobeerd. Wat een briljant progje zeg! Even wat instellingen goed zetten, en vervolgens rammelt ie een keer met je adresboek, en staan alle verjaardagen netjes in iCal. In de agenda die je zelf wil, dus niet een extra agenda die vervolgens niet naar je iPhone synced.

Thanx voor de tip!
Enige nadeel vind ik dat ie niet synced zodra er iets veranderd of bijkomt in de contacts. Het is toch elke keer handmatig updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik heb 2 kalenders gemaakt in iCal, maar alles op MobileMe blijft leeg (gewoon 1 agenda)

Het zijn geen subscribed calendars ofzo. In de settings van Leopard heb ik al aangegeven dat ie Agenda moet synchen. Ook uitvinken en daarna opnieuw syncen van computer naar MobileMe helpt niet. (opnieuw instellen ook gedaan via geavanceerd)

Is dat agenda gedeelte down of ligt het aan mij?

[ Voor 9% gewijzigd door Executor16 op 29-08-2008 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Executor16 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 23:46:
[...]

Enige nadeel vind ik dat ie niet synced zodra er iets veranderd of bijkomt in de contacts. Het is toch elke keer handmatig updaten.
Dat komt omdat van de alpha versie die agent (nog) niet werkt. Hoop inderdaad dat er een update uitkomt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Executor16 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 00:07:
Ik heb 2 kalenders gemaakt in iCal, maar alles op MobileMe blijft leeg (gewoon 1 agenda)

Het zijn geen subscribed calendars ofzo. In de settings van Leopard heb ik al aangegeven dat ie Agenda moet synchen. Ook uitvinken en daarna opnieuw syncen van computer naar MobileMe helpt niet. (opnieuw instellen ook gedaan via geavanceerd)

Is dat agenda gedeelte down of ligt het aan mij?
Vanmorgen zag ik wel een melding dat mijn agenda's niet konden syncen omdat de verbinding eruit lag. Wellicht heeft dat er iets mee te maken? Ik heb op mijn Macbook ook 2 agenda's aangemaakt (persoonlijk en zakelijk). Deze syncen keurig naar Outlook en naar de iPhone, en zijn op alledrie de plaatsen zichtbaar als 2 aparte agenda's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
Ik heb last van 1 contact die niet wil synchroniseren. Heb maar een mailtje richting support gestuurd zodat ze het meteen kunnen uitzoeken. Benieuwd hoe lang het gaat duren voor het weer werkt.

De rest van MobileMe werkt op dit moment wel uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
co0lman schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:00:
Ik heb last van 1 contact die niet wil synchroniseren. Heb maar een mailtje richting support gestuurd zodat ze het meteen kunnen uitzoeken. Benieuwd hoe lang het gaat duren voor het weer werkt.

De rest van MobileMe werkt op dit moment wel uitstekend.
Deleten en opnieuw toevoegen? Misschien een apart character in gebruikt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik loopt tegen het volgende probleem aan bij MobileMe:

Wanneer ik iCal van op mijn MacBook Pro synchroniseer loopt alles vlekkeloos, wanneer die gegevens dan gepusht worden naar mijn iPhone klopt het uur helemaal niet bv: ik heb een afspraak staan vandaag om 16u tot 16:30u, op de webinterface staat het ook juist (www.me.com) maar wanneer het op mijn iPhone toekomt staat de afspraak plots op 7u 's morgens.

Weet iemand hoe dit komt en hoe ik het eventueel kan oplossen? Ik heb al bij mijn iPhone instellingen tijd en datum op manueel gezet en Brussel genomen en dergelijke maar dit verandert allemaal niets blijkbaar.

Ps: al de rest werkt vlekkeloos

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Bij Agenda instellingen kan je ook je tijdzone instellen, pas die ook nog even aan en ik neem aan dat hij het dan wel goed pakt.

Hoop dat dat werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

osc4r schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 15:20:
Bij Agenda instellingen kan je ook je tijdzone instellen, pas die ook nog even aan en ik neem aan dat hij het dan wel goed pakt.

Hoop dat dat werkt!
Ik heb die autozone daar uitgezet en nu werkt alles idd perfect, ik heb nog niet geprobeerd hem daar gewoon op Brussel te plaatsen.

Straks eens checken maar ben al blij dat mijn afspraken nu keurig worden weergegeven op al mijn toestellen.

Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem met die rare tijd op de Mobile Me agenda. Het was opgelost toen ik bij de agenda-settings van Mobile Me de goede tijdzone had gekozen. :)

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
Ik heb de laatste tijd problemen met het benaderen van de SMTP server met outlook. Ontvangen van mail gaat prima. Maar versturen lukt me gewoon niet. Heb alle stappen doorlopen die op de website worden vermeld om je account in te stellen voor outlook 2007. Ligt de SMTP server eruit. Of gaat er ergens anders iets mis?

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Noxa schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:23:
Ik heb de laatste tijd problemen met het benaderen van de SMTP server met outlook. Ontvangen van mail gaat prima. Maar versturen lukt me gewoon niet. Heb alle stappen doorlopen die op de website worden vermeld om je account in te stellen voor outlook 2007. Ligt de SMTP server eruit. Of gaat er ergens anders iets mis?
Ik weet niet welke provider je hebt, etc. Maar ik weet wel dat ik +/- een jaar geleden de poort van de SMTP moest aanpassen omdat deze geblokkeerd was door mijn provider.

Dus wat je zou kunnen proberen is de poort van de SMTP server aan te passen naar 587, dan zou het als het goed is moeten werken.

• Noxa
Mikey NL schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:47:
[...]

Ik weet niet welke provider je hebt, etc. Maar ik weet wel dat ik +/- een jaar geleden de poort van de SMTP moest aanpassen omdat deze geblokkeerd was door mijn provider.

Dus wat je zou kunnen proberen is de poort van de SMTP server aan te passen naar 587, dan zou het als het goed is moeten werken.
Dat was de truck! Bedankt! Dat kun je dus nergens vinden zoiets. (mijn ISP is Orange btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 10:24
Vraagje: Hoe verwijder ik dat mobileme van mijn computer? Het staat ineens in het configuratiescherm maar ik zie nergens hoe ik het kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 04:54

breinonline

Are you afraid to be known?

Dijkhuis schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:27:
Vraagje: Hoe verwijder ik dat mobileme van mijn computer? Het staat ineens in het configuratiescherm maar ik zie nergens hoe ik het kan verwijderen.
Eerst hit bij Google: http://www.sheeptech.com/how-to-remove-mobileme-from-windows

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:28
Mobile me trail maar eens aan het proberen. Wil agenda van outlook en iCal syncen. iCal gaat prima maar de outlook 2007 agenda komt maar niet te voorschijn. Iemand enig idee waar het aan kan liggen. Gebruik overigens Windows XP Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik nu inlog krijg ik de melding dat de MobileMe Mail voor mij niet beschikbaar is.

Hebben jullie dit nu ook of geldt dit voor een beperkt aantal gebruikers? De supportpagina zwijgt in alle talen hierover. Zonde, wat het liep de laatste week bij mij best soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Heb ook MobileMe trail (daarna subscription betalen) draaiende op mn iPhone en iMac en moet zeggen dat ik het zeer relaxed vind! Sync werkt naadloos en de me.com web acces werkt ook rlxt. Heb wel support even gemailed of ze mn itunes account(s) die ik hiervoor gebruikte willen mergen. Ik wil maar 1 account gebruiken en dat is de @me.com voor alle apple features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 10:24
Hmm mobileme valt dus niet te verwijderen, daarvoor moet je het registry gaan hacken. Lekker is dat van Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ben een beetje aan het experimenteren met de trial versie van Mobile Me. Vanuit de foto applicatie op m'n iPhone wilde ik een foto naar de Gallery van Mobile Me sturen, maar blijkbaar had ik geen geschikt album daarvoor. Ik kreeg toen deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://xs131.xs.to/xs131/08382/web323.jpg

Béétje jammer van het vertaalfoutje. :P

Ik kon overigens zonder iPhoto (ik heb een pc) via de webversie van Mobile Me ook een gedeeld album aanmaken geschikt voor upload vanaf m'n iPhone, dus dat scheelde weer. De foutmelding is dus ook nog eens inhoudelijk niet juist. ;)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Hmmm. Kwam dit ergens tegen, wel grappig.

Afbeeldingslocatie: http://geekoutnewyork.com/images/2008/wwdc_liveblog_mobileme.jpg
vs.
Afbeeldingslocatie: http://geekoutnewyork.com/images/2008/wwdc_liveblog_windowsme.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Tristan op 19-09-2008 23:33 ]

• Executor16
  • Niet online
Ik krijg elke keer een conflict met een aantal contacten als ik deze wil syncen via MobileMe

Situatie: Outlook 2007 (Windows XP) en Adresboek (Leopard OS X)

De contacten waarbij de problemen voorkomen bevatten in OS X allemaal een webpagina. In Outlook 2007 worden deze niet getoont bij webpagina. Dat betekend dus dat deze wegvallen na de synch?

Als Outlook nu weer terug synched dan krijg ik op de Mac weer een melding dat er tig contacten aangepast zullen worden bij de synch. Kies ik voor geavanceerd om te kijken wat er veranderd, dan wil die dus alle websites verwijderen van de desbetreffende contacten.

Heeft iemand dit ook of wat?

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Hm, ik heb net bij een contact op mijn iPhone een telefoon nummer verwijderd en de verjaardag toegevoegd. Kijk ik nu net weer, is het telefoonnummer inderdaad weg, maar de verjaardag ook. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik heb rondgezocht als een dolle, maar kan niet vinden of je ook via Mobileme kan syncen met Entourage '08 wat onderdeel is van Office for Mac '08.

Iemand een idee?

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben zojuist aan een klasgenoot aan het laten zien hoe handig MobileMe werkt. Ging alleen niet helemaal zoals het hoort (zul je altijd zien dat het altijd goed gaat, behalve wanneer je het demonstreert)

Ik was zijn contact in mijn iPhone aan het veranderen, MSN toegevoegd, foto'tje erbij. gepushed naar de MobileMe server, en tadaa, op me.com stond zijn foto.

Vervolgens op mijn Mac eventjes gesynced en zijn contact opnieuw aangepast met een extra adres erbij. Op Me.com staat alles nu prima, maar op mijn iPhone mis ik ineens een hoop contacten. De helft.

Ik zei heel cool "dat komt wel goed", maar beetje jammer. Je zal maar net een contact nodig hebben. Nu, een kwartier later, nogsteeds niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 08:26
Als je MobileMe uitzet en daarna weer aanzet, forceer je de iPhone om opnieuw te syncen. Dan zullen dus de gegevens opnieuw van de server gehaald worden en staat alles weer goed :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

hoi hoi,

Heb mobile me ook al een weekje, ik moet zeggen het valt niet tegen. Ook in combinatie met mijn domein, kwestie van de source mail adressen aanpassen. Enige nadeel dit kan niet in de webinterface.

Paar puntjes waar jullie misschien het antwoord al op weten

- SMTP over SSL is dat mogelijk
- Automatisch syncen van Documents naar de iDisk
- Wanneer je meerdere agenda's hebt in iCal zie ik er echter maar 1 terug in Outlook 2007 met als gevolg dat enkel die agenda gesynct wordt met mijn Windows Mobile. Mis ik hier een stap of is het "behavior by design"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Als ik een film aan het kijken ben (fullscreen) dan komt soms opeens mijn dock tevoorschijn. Nu ben ik erachter dat het elke keer gebeurd als mobileme gaat synchen. Echt irritant... Iemand ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Jep, heb ik ook last van.... Had echter nog niet door dat het kwam door MobileMe. Mijn "oplossing": Gewoon tijdens het film kijken even op alt+cmd+d en dan verdwijnt hij. En zo komt hij ook weer terug, stoor me er nu niet echt meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Mikey NL schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:22:
Jep, heb ik ook last van.... Had echter nog niet door dat het kwam door MobileMe. Mijn "oplossing": Gewoon tijdens het film kijken even op alt+cmd+d en dan verdwijnt hij. En zo komt hij ook weer terug, stoor me er nu niet echt meer aan.
Ik keek elke keer welke activiteit er draaide als het dock tevoorschijn komt. Dan zie je bovenin je status bar dat sync icoontje draaien :) Dus het moet volgens mij wel daar van zijn.

Dan doen we voorlopig ook maar even alt+cmd+d. Tot het gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:30
Ik heb veel problemen met het uploaden van bestanden naar mijn Public Idisk plekkie.
Nog geen maand geleden kreeg ik een indicatie hoe lang mijn file nog tussen computers was maar tegenwoordig zie ik alleen een "Uploading" box die overigens ook niet echt weg wil gaan.
Het uploaden van bestanden groter dan 5Mb kan ik rustig vergeten... Ik moet bestanden van een Mb of 100 dus in 20-en knippen. Niet super handig.
Ik lees hier op tweakers echter bijna niks over, ook niet in deze topic.
Doe ik iets fout of is er misschien een bug-fix?

Ik heb al wel een berichtje achter gelaten op:
http://www.apple.com/feedback/mobileme.html

(ik werk sinds kort overigens met een idisk-utility en dat gaat wel een stuk beter, maar helemaal perfect is dat ook niet omdat de tijdsindicatie niet werkt)

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ik ben ook niet al te gelukkig met de Finder manier om iets op Mobile Me te krijgen. Ik gebruiken een WebDAV client (Cyberduck, doet ook FTP) en als er dan iets mis gaat kan deze in elk geval resumen. Maar het lijkt ook stabieler dan via de Finder. Heb al een hoop filmpjes op Mobile Me geknald dat ging prima.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_eBK
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:49
Hier ook slechte ervaringen met iDisk. Als je je iDisk met de finder benadert duurt het soms 5-10 seconden voordat je uberhaupt de inhoud van een map ziet (zelfs als dit maar 3 files zijn). Het uploaden gaat enorm langzaam: zelfs zo langzaam dat het praktisch onbruikbaar is voor bestanden groter dan een paar honderd kb. Maar ook als je een bestand vanaf iDisk opent (bijv een excel document van 100kb), en die vervolgens weer saved op iDisk, duurt het vele seconden - waarbij de applicatie hangt totdat het bestand is opgeslagen.

Hiermee heeft gelijk het hele iDisk voor mij eigenlijk nog maar weinig nut. Het is zó langzaam en werkt zó slecht voor bestanden groter dan een paar honderd kb, dat het eigenlijk niet te gebruiken is... Erg jammer want vooraf leek dit me wel degelijk een handige functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Zelfde ervaring hier. Niet echt bruikbaar.

Overigens heb ik wel uitgevonden hoe ik mijn storage van MobileMe kan gebruiken om plaatjes te uploaden voor op forums, zónder een gallery in iPhoto te moeten aanmaken. Door bestanden te uploaden in de /Web/Sites folder van je iDisk kan je bij die bestanden komen via http://web.me.com/gebruikersnaam :) Uiteraard kan je ook sub-folders etc. aanmaken of een eigen statische website daar neerplempen (waar het eigenlijk voor bedoeld is, het is de folder van iWeb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 09:53
De iDisk servers staan allemaal in cupertino. Dit is op de support paginas van apple zelf te lezen. Ze zeggen daar al gelijk dat het allemaal lang kan duren als je de halve wereld over moet om je idisk te bereiken (goh!).

Als ik iets via software update binnentrek kan het overigens wel met soms 80mbit. Dit is al zolang ik .mac/mobileme heb (4jaar) hetzelfde. Dropbox is een waardig alternatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Is er ook een vergelijkbare diens zoals MobileMe?

Ik ben zeer benieuwd naar een soort Idisk die (zoals bij de Idisk mbv een plugin) vanuit de verkenner bereikbaar is, zodat je gemakkelijk bestanden kunt delen (ook voor jezelf) op internet.
De Skydrive van MS lijkt er een beetje op, maar het uploaden van veel bestanden gaat nogal onhandig (lees niet vanuit de verkenner door te slepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:14
omitz schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 14:04:
Is er ook een vergelijkbare diens zoals MobileMe?

Ik ben zeer benieuwd naar een soort Idisk die (zoals bij de Idisk mbv een plugin) vanuit de verkenner bereikbaar is, zodat je gemakkelijk bestanden kunt delen (ook voor jezelf) op internet.
De Skydrive van MS lijkt er een beetje op, maar het uploaden van veel bestanden gaat nogal onhandig (lees niet vanuit de verkenner door te slepen)
Probeer Dropbox eens zou ik zeggen..

http://www.getdropbox.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn trial van MobileMe loopt bijna af en ben op zoek naar werkende e-mailinstellingen voor Telfort!

Op dit moment heb ik ingesteld dat alle mail dat gestuurd wordt naar @telfort.nl, doorgestuurd wordt naar mijn @me.com-adres. Zo komt alles dus netjes aan.

Wanneer ik dat annuleer en POP3 van Telfort in m'n iPhone instel, kan er geen verbinding worden gemaakt met de POP3-server, of is uitgaand mailen niet mogelijk. Ook niet als ik de instellingen overzet door synchronisatie.

Doe ik iets fout? Ligt het aan Telfort?

Als ik straks geen MobileMe meer heb, dan kan ik wel mijn agenda syncen door iTunes toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:14
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:48:
Mijn trial van MobileMe loopt bijna af en ben op zoek naar werkende e-mailinstellingen voor Telfort!

Op dit moment heb ik ingesteld dat alle mail dat gestuurd wordt naar @telfort.nl, doorgestuurd wordt naar mijn @me.com-adres. Zo komt alles dus netjes aan.

Wanneer ik dat annuleer en POP3 van Telfort in m'n iPhone instel, kan er geen verbinding worden gemaakt met de POP3-server, of is uitgaand mailen niet mogelijk. Ook niet als ik de instellingen overzet door synchronisatie.

Doe ik iets fout? Ligt het aan Telfort?

Als ik straks geen MobileMe meer heb, dan kan ik wel mijn agenda syncen door iTunes toch?
Waarschijnlijk zijn die servers niet geschikt om te gebruiken buiten het Telfort-netwerk om. Dat zal in ieder geval zo zijn met de SMTP-server: dit is om te voorkomen dat de SMTP-server wordt misbruikt door spammers.

Tip: maak een Gmail en Yahoo! Mail account aan. Het laatste heeft out-of-the-box push mail ondersteuning (à la MobileMe) en het voordeel van beiden is dat je ze ook kunt gebruiken, nadat je eventueel bent overgestapt naar een andere ISP.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:32

amphora

Websites & Fotografie

Hmm... Mijn mobile me trial account zou gisteren afgelopen moeten zijn. Ik login en kijk naar account status, staat er ineens 19 november 2009! Ook in de mobileme settings zie ik staan dat ik nog 364 dagen te goed heb. Bug in Mobileme die ze gaan verhelpen of foutje van Apple en mag ik blij zijn?
Volgens mij lijkt het er toch op dat Apple mijn creditcard gaan aanslaan. Aangezien je bij het aanmaken van een trial account CC gegevens moest opgeven. Ach ja. Wilde het toch wel verlengen. Vergeet dus niet als je een trial account hebt tijdig op te zeggen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door amphora op 20-11-2008 11:01 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Verwijderd

Ik heb nog iets heel irritants.

Er staat al maanden een uitgaand mailtje in Mail (Leopard) dat ik niet kan verwijderen. Het is grijs, maar krijg het niet weg.

En hij blijft maar draaien, als hij zoekt naar nieuwe berichten, ook erg vervelend. Storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 21:47
Ik baal wel een beetje dat een eigen domein niet mogelijk is. Ik wil gewoon mijn eigen email adres forwarden en het afzend adres wijzigen op mijn iphone + me.com (want op mijn werk wil ikg ewoon me.com gebruiken).

Dit werkt echter niet :( ..

Balen voor de rest werkt push prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
amphora schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:58:
Hmm... Mijn mobile me trial account zou gisteren afgelopen moeten zijn. Ik login en kijk naar account status, staat er ineens 19 november 2009! Ook in de mobileme settings zie ik staan dat ik nog 364 dagen te goed heb. Bug in Mobileme die ze gaan verhelpen of foutje van Apple en mag ik blij zijn?
Volgens mij lijkt het er toch op dat Apple mijn creditcard gaan aanslaan. Aangezien je bij het aanmaken van een trial account CC gegevens moest opgeven. Ach ja. Wilde het toch wel verlengen. Vergeet dus niet als je een trial account hebt tijdig op te zeggen ;)
Trial-periode van MobileMe moet je zelf tijdig annuleren in je settings!
Als je dit niet hebt gedaan, dan is je trialversie omgezet naar de betaalde versie. Check volgende maand je creditcard afschriften maar eens…

Overigens, Tales, bedankt voor de DropBox tip!
Heb mijn MobileMe wel op tijd weten te annuleren en dat DropBox is eigenlijk precies wat ik zoek! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door omitz op 22-11-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een calender op mijn iphone en wil die overhevelen naar MobileMe. zonder mijn TU/e exchange te gebruiken. Hoe kan ik dit doen?

Iphone calender -> mobile me (en niet andersom) hij wist namelijk alles als ik het mobile me account invoer

(kan het wel in dit topic?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Met de 10.5.6 update heeft ook MobileMe een update gekregen: http://support.apple.com/kb/HT3248. Er zijn een anatal problemen opgelost. Maar het meest belangrijke is dat het bij de Mac ook echt push is geworden. Dus veranderingen in contacten en de kalender worden niet pas na (hooguit) een kwartier gesynced bij de automatische setting, maar binnen een minuut :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb even een trial aangemaakt voor mobileme..

Nu wil ik de contacts die ik reeds via echange op me iphone heb staan, synchroniseren met mobileme... Hoe doe ik dat?

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:26:
Ik heb nog iets heel irritants.

Er staat al maanden een uitgaand mailtje in Mail (Leopard) dat ik niet kan verwijderen. Het is grijs, maar krijg het niet weg.

En hij blijft maar draaien, als hij zoekt naar nieuwe berichten, ook erg vervelend. Storing?
Hoe kan ik, als ik nu een trial heb, MobileMe verlengen met een op eBay gekochte Engelse MobileMe... die was namelijk maar 44 euro!

Moet ik dan eerst annuleren, of kan ik die code invoeren en is het dan klaar? Dat niet ook nog eens een NL-licentie wordt afgeschreven!

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 14:07
THE_BASE schreef op donderdag 18 december 2008 @ 19:42:
[...]

Hoe kan ik, als ik nu een trial heb, MobileMe verlengen met een op eBay gekochte Engelse MobileMe... die was namelijk maar 44 euro!

Moet ik dan eerst annuleren, of kan ik die code invoeren en is het dan klaar? Dat niet ook nog eens een NL-licentie wordt afgeschreven!
Je kunt via www.me.com/activate verlengen (derde optie dus). Laat ff weten of 't gelukt is. Dan probeer ik via eBay ook een verlenging aan te schaffen :).

[ Voor 9% gewijzigd door RoelJewel op 18-12-2008 21:19 ]

• Noxa
Hoedje schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 14:44:
Met de 10.5.6 update heeft ook MobileMe een update gekregen: http://support.apple.com/kb/HT3248. Er zijn een anatal problemen opgelost. Maar het meest belangrijke is dat het bij de Mac ook echt push is geworden. Dus veranderingen in contacten en de kalender worden niet pas na (hooguit) een kwartier gesynced bij de automatische setting, maar binnen een minuut :).
Push werkt idd nu. Zit nu achter pc en krijg simultaan de melding van een mailtje. Snelle syncen verder nog niet kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Noxa schreef op donderdag 18 december 2008 @ 21:38:
[...]

Push werkt idd nu. Zit nu achter pc en krijg simultaan de melding van een mailtje. Snelle syncen verder nog niet kunnen testen.
Mail was al push ;)
RoelJewel schreef op donderdag 18 december 2008 @ 21:18:
[...]

Je kunt via www.me.com/activate verlengen (derde optie dus). Laat ff weten of 't gelukt is. Dan probeer ik via eBay ook een verlenging aan te schaffen :).
Dat werkt prima, ik heb het ook met een eBay code gedaan. Je kan het volgens mij ook via de settings doen als je ingelogd bent bij MobileMe.
Eastman schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:28:
Ik heb even een trial aangemaakt voor mobileme..

Nu wil ik de contacts die ik reeds via echange op me iphone heb staan, synchroniseren met mobileme... Hoe doe ik dat?
Dan zal je eerst de contacten moeten syncen met je computer en dan MobileMe via de computer overschrijven. Vervolgens kun je de iPhone instellen met de MobileMe gegevens en voilà...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ik zit er sterk over te denken om ook Mobile Me te nemen. En dan vooral voor de Calendar en Contacts functie. Is het dus mogelijk om alleen die functies te gebruiken? Ik heb namelijk mijn eigen mailadres van mijn domein ingesteld en die wil ik ook graag behouden. Wil dus puur de Push functionaliteit van Calendar en Contacts gebruiken. Is dit mogelijk? Of moet je ook het @me.com email account toevoegen in de iPhone.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Zojuist MobileMe geactiveerd. Had de code via eBay gekocht.
Heb het ingesteld op m'n iMac, MacBook en iPhone en het werkt perfect! :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 22:35:
Ik zit er sterk over te denken om ook Mobile Me te nemen. En dan vooral voor de Calendar en Contacts functie. Is het dus mogelijk om alleen die functies te gebruiken? Ik heb namelijk mijn eigen mailadres van mijn domein ingesteld en die wil ik ook graag behouden. Wil dus puur de Push functionaliteit van Calendar en Contacts gebruiken. Is dit mogelijk? Of moet je ook het @me.com email account toevoegen in de iPhone.
Ja dit is mogelijk: je moet waarschijnlijk wel het mobileme email account aanmaken op je iphone, maar dat hoef je niet te gebruiken, je kan meerdere accounts toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 12:02
Dag allemaal,

Mijn vader wil voor zijn bedrijf met zijn achten iPhones aanschaffen. Nu willen ze die als agenda gaan gebruiken. Ieder dus zijn eigen iPhone, en de secretaresse moet ze allemaal makkelijk kunnen beheren. Is dat met MobileMe mogelijk, en dan ook nog een eigen e-mail (geen MM!) gebruiken? En werkt MM ook gewoon met een half uur fetch?

[ Voor 7% gewijzigd door --Christiaan-- op 23-12-2008 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:38
Ik heb van Apple een gratis jaaraccount van MobileMe gehad (hoe doet er niet toe..)

Ik ben dr erg tevreden mee, maar het nut van iDisk ontgaat me behoorlijk!
1. Het is traag
2. je iDisk-folder is niet te timemachinen (ja, de .dmg ervan wel, maar niet file voor file die zich op de iDisk bevinden).

De traagheid vind ik nog acceptabel, maar dat TM er in feite niets mee kan niet!
Wat is dan eigenlijk het nut van iDisk?

De files die ik overal beschikbaar zou willen hebben, dát zijn de files waar ik waarde aan hecht. Dus als ik mijn belangrijke files op iDisk zet, wil ik juist voor die files TM kunnen gebruiken.
Is het dan de bedoeling dat ik een lokale sync opzet tussen mijn iDisk en de lokale folders op mijn MBP? :|

Want wat is anders het nut ervan? Vaak heb ik toch mijn MBP bij me.. daar kunnen files zat op.. Zit ik bij klanten en moet ik bij applicaties en dergelijke, daar is iDisk weer te traag voor (daar voldoet een 8GB usb stick vele malen beter voor!!)

Nee, ik ben erg tevreden met MobileMe.. IMAP mail / calendar / contacten zijn fantastisch.. website-ruimte is leuk, maar niet erg interessant.. en iDisk, daarvan ontgaat mij het nut volledig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 09:25
--Christiaan-- schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 00:53:
Dag allemaal,

Mijn vader wil voor zijn bedrijf met zijn achten iPhones aanschaffen. Nu willen ze die als agenda gaan gebruiken. Ieder dus zijn eigen iPhone, en de secretaresse moet ze allemaal makkelijk kunnen beheren. Is dat met MobileMe mogelijk, en dan ook nog een eigen e-mail (geen MM!) gebruiken? En werkt MM ook gewoon met een half uur fetch?
Ik doe het thuis met 2 Iphones en dat gaat goed. De afspraken worden door de Iphones en imac gesynced met mobileme en worden netjes overgezet. Ik gebruik geen push, maar 30 min fetch, geen probleem.
Voor email gebruik ik geen MM, maar de Imap functie van mijn domein, ook dit gaat super. Op deze manier heb je alle mail overal bij de hand.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SyS_ErroR schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 17:44:
en iDisk, daarvan ontgaat mij het nut volledig!!
Ik zou het anders zien. Je hebt op je pc één of meerdere folders staan met daarin data die belangrijk voor je is.
Time Machine zal die lokale folders backuppen en ben je save van een backup thuis. Maar als de boel thuis afbrand is het handig dat die data nog ergens anders te vinden is. Daarvoor gebruik ik een applicatie als iDisk van MobileMe. Een leuke handigheid is dat die data dus zichtbaar is als je On-The-Road bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
SyS_ErroR schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 17:44:
Ik heb van Apple een gratis jaaraccount van MobileMe gehad (hoe doet er niet toe..)
Ja, zoals ik waarschijnlijk.
Door de online Apple Sales Training te doen en minimaal 60% te halen bij een bepaalde groep vragen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
bbrother schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:44:
[...]

Ja, zoals ik waarschijnlijk.
Door de online Apple Sales Training te doen en minimaal 60% te halen bij een bepaalde groep vragen ..
minimaal 80% ;), maar ja inderdaad.. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:28:
[...]

Ik zou het anders zien. Je hebt op je pc één of meerdere folders staan met daarin data die belangrijk voor je is.
Time Machine zal die lokale folders backuppen en ben je save van een backup thuis. Maar als de boel thuis afbrand is het handig dat die data nog ergens anders te vinden is. Daarvoor gebruik ik een applicatie als iDisk van MobileMe. Een leuke handigheid is dat die data dus zichtbaar is als je On-The-Road bent.
oke, maar de lokale iDisk is een .dmg ergens in je Library. TimeMachine backupt iedere keer die hele .dmg, en niet de files 1 voor 1 die erin zitten.

Dus maak jij dan een handmatige kopie van je belangrijke folders naar je iDisk? Want anders kan je nooit een "verloren/overschreven" bestand op je iDisk met TimeMachine terugvissen..

[ Voor 60% gewijzigd door SyS_ErroR op 02-01-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
kick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

iDisk getest.. en hoewel ik er ergens wel wat nut van inzie (er is immers wat data waar ik _altijd_ read/write bij wil kunnen en wat niet altijd gaat), is het zo traag als dikke stront door een trechter. Ik gebruikte hiervoor Dropbox (www.getdropbox.com), en dat werkt een stuk sneller, en heeft bovendien ondersteuning voor versiebeheer :)

Voorlopig dus geen iDisk voor mij, want dit is vrij traag.

edit again:
nog een fout gevonden: Wanneer je een blog bouwt in iWeb (luiheid :) ) en je zet comments aan en publiceert vervolgens je blog op MobileMe... is de mogelijkheid om comments achter te laten verdwenen! 8)7

Way to go Apple

[ Voor 24% gewijzigd door Whieee op 21-01-2009 11:19 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 00:19
Google heeft zojuist haar eigen cloud-service voor andere smartphones beschikbaar gemaakt. In mijn ogen krijgt Apple een behoorlijke slag te verwerken als je kijkt wat MobileMe voor €79 biedt t.o.v. Google sync platform.

Meer hier te vinden: http://www.google.com/mobile/apple/sync.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om mobileme zo in te stellen dat hij tussen 23:00 en 07:00 niet gaat pushen van mail. Nu krijg ik namelijk 's nachts mijn mail op mijn Iphone en das best irritant. Wie heeft er voor mij een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brsm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 23:27
Ik heb een iPhone 3G, een iMac en sinds kort ook een MBP. Ik gebruik MobileMe nu sinds augustus '08 en ik moet zeggen dat het echt geweldig werkt! Nu ik mijn MBP erbij heb merk je pas echt hoe goed het werkt. Niet alleen contact, agenda en email gegevens maar MobileMe synct ook gewoon je favorieten, instellingen en zelfs de dock. Ik vind het al het geld waard! Als ik weer moet verlengen koop ik wel een code op eBay. Ik zou iedereen MobileMe aanraden! Het werkt geweldig & de push functie is super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Miki schreef op maandag 09 februari 2009 @ 20:11:
Google heeft zojuist een haar eigen cloud-service voor andere smartphones beschikbaar gemaakt. In mijn ogen krijgt Apple een behoorlijke slag te verwerken als je kijkt wat MobileMe voor €79 biedt t.o.v. Google sync platform.

Meer hier te vinden: http://www.google.com/mobile/apple/sync.html
Cool, nu nog Gmail pushmail via Exchange...

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:38:
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om mobileme zo in te stellen dat hij tussen 23:00 en 07:00 niet gaat pushen van mail. Nu krijg ik namelijk 's nachts mijn mail op mijn Iphone en das best irritant. Wie heeft er voor mij een oplossing.
Niemand die mij kan helpen met dit probleem?

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 09:25
Ik ken dit probleem en heb er zelf ook wel last van, bij mij wordt er elk half uur gescanned op nieuwe mail... Volgens mij is het helaas niet in te stellen, zou wel een mooie toevoeging zijn..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 13:35

DarkSide

theres no place like ::1

Tourniquet schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:29:
[...]

Cool, nu nog Gmail pushmail via Exchange...
Ik gebruik dit ook op mijn ipod touch. Mijn agenda en contacten worden perfect gesynct. Ik gebruik tevens google calender sync om mijn agenda van outlook te synchroniseren met die van gmail. Zo kan ik overal (op mijn touch, werklaptop en thuis pc altijd de meest up to date agenda bekijken). Doordat ik mijn agenda gedeeld heb met die van mijn vrouw kunnen we zelfs in elkaars agenda afspraken maken.
Echt perfect. Jammer is dat je contacten niet met oulook gesynct worden. Hier zijn wel betaal programma;s voor. Maar ik wil het juist allemaal gratis hebben.
Tot nu toe nog geen mobile me nodig.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Meer mensen last van dat vandaag iDisk niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik zit met het volgend probleem: ik heb notities aangemaakt op m'n iPod Touch en synchroniseer alles met MobileMe. Wanneer ik in Apple Mail kijk zie ik mijn notities niet die ik aangemaakt heb op mijn iPod.

Wanneer ik op mijn iPod de notities open zie ik ook geen draaiend wieltje dat hij synchroniseert en ik zie het niet staan bij de instellingen van mijn MobileMe account.

Kijk ik in het verkeerde programma, of heb ik ergens een optie niet aangezet?

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor zover ik weet worden notities alleen gesynchroniseerd tussen Mac - Mac en niet tussen iPod touch - Mac.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op maandag 09 februari 2009 @ 20:11:
Google heeft zojuist een haar eigen cloud-service voor andere smartphones beschikbaar gemaakt. In mijn ogen krijgt Apple een behoorlijke slag te verwerken als je kijkt wat MobileMe voor €79 biedt t.o.v. Google sync platform.
Dit weekend dit maar es getest, aangezien mijn MobileMe proefperiode binnenkort afloopt, enneuh, deze Google variant werkt eigenlijk super, inclusief de tot 5 verschillende agenda's met kleuren. De contactpersonen en de agenda werken soepel via push. Pushmail is er nog niet, maar dat boeit me eigenlijk toch niet, aangezien ik de mail vanaf mijn eigen domein laat lopen (en alle forward-trucs er niet voor kunnen zorgen dat ik vanaf MobileMe of GMail een echte eigen-domein-afzender kan opgeven).

Waarom geen MobileMe voor mij? De prijs, de sloomheid van de webapplicaties (het ziet er wel fraai uit, maar google werkt veel sneller), een aantal functionaliteiten die ik toch niet ga gebruiken en de onbetrouwbaarheid. Ik heb een aantal keer gehad dat ik vanaf mijn PC geen connectie kon krijgen, of erger nog, ben je een (web)mail aan het tikken en versturen, blijkt dat ie niet verstuurd is en ook niet in de drafts staat. Gewoon weg! Meerdere keren gehad (in Firefox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 00:19
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 11:49:
[...]

Dit weekend dit maar es getest, aangezien mijn MobileMe proefperiode binnenkort afloopt, enneuh, deze Google variant werkt eigenlijk super, inclusief de tot 5 verschillende agenda's met kleuren. De contactpersonen en de agenda werken soepel via push. Pushmail is er nog niet, maar dat boeit me eigenlijk toch niet, aangezien ik de mail vanaf mijn eigen domein laat lopen (en alle forward-trucs er niet voor kunnen zorgen dat ik vanaf MobileMe of GMail een echte eigen-domein-afzender kan opgeven).

Waarom geen MobileMe voor mij? De prijs, de sloomheid van de webapplicaties (het ziet er wel fraai uit, maar google werkt veel sneller), een aantal functionaliteiten die ik toch niet ga gebruiken en de onbetrouwbaarheid. Ik heb een aantal keer gehad dat ik vanaf mijn PC geen connectie kon krijgen, of erger nog, ben je een (web)mail aan het tikken en versturen, blijkt dat ie niet verstuurd is en ook niet in de drafts staat. Gewoon weg! Meerdere keren gehad (in Firefox).
Dat is wat mij ook tegen stond aan MobileMe en zodoende ook maar opgezegd binnen de trial-periode. De webapplicatie Me.com is verschrikkelijk traag en loopt zonder enige redenen vast. Klikken op een ander tabje of refreshen wil dan nog wel eens helpen maar kan in verste verte niet tippen aan de kwaliteit van het Google platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik heb een aantal maanden geleden een MobileMe abonnement genomen, vooral omdat het me geen geld zou kosten. Tot dusverre was ik niet uitsluitend positief, en dat begint de laatste weken sterk naar negatief te gaan.

Redenen om MobileMe niet te nemen/verlengen:
1) Webapplicaties:
  • .. zijn vreselijk traag
  • .. werken niet platform- of browseronafhankelijk. Firefox 3 op Windows/Mac zijn bijvoorbeeld supported, Firefox 3 op Linux niet. :?
  • .. missen basic functionaliteit (Mail heeft vooralsnog geen support voor rules bijvoorbeeld)
  • .. werken niet altijd even betrouwbaar (crashes, blijven hangen, niet beschikbaar zijn, etc)
2) Ondersteuning van desktop applicaties:
  • .. is voor Linux volledig afwezig
  • .. houdt te weinig rekening met thuisgebruikers (Windows Calendar niet supporten, maar enkel Outlook :? )
3) Betrouwbaarheid van de diensten:
  • .. ik kan regelmatig geen gebruik maken van een of meerdere services van MobileMe
  • .. als er een dienst niet (goed) werkt, zie je vaak hiervan niets terug in de statusmeldingen van Apple
4) Kwaliteit tov alternatieven:
  • .. iDisk kan zich absoluut niet meten met bijvoorbeeld Dropbox, dat gratis is, absurd veel sneller, en meer functionaliteit biedt. Bovendien valt Dropbox je niet lastig met rare sync-tools, maar heeft het slechts een 'tray-icon'.
  • .. Google Calendar biedt inmiddels native CalDAV support, staat gedeelde kalenders toe, en is gratis
  • .. Google biedt tegenwoordig een Sync service welke gratis is, en een groot deel van de push functies van MobileMe claimt te kunnen evenaren.
  • .. integratie met Mac-applicaties (vooral iLife) is natuurlijk prachtig, maar het gebrek aan snelheid doet een groot deel van die pracht teniet. Je bent vaak langer aan het wachten op het publiceren van je 500kB grote website, dan je hebt gespendeerd aan het maken ervan.
Ik gebruik zelf al een tijd geen iDisk meer, simpelweg omdat Dropbox wel werkt en een stuk sneller is. Nu heb ik onlangs een HP Mini 2140 gekocht (aangezien Apple geen netbooks verkoopt), waar ik Ubuntu op draai (werkt out-of-the-box, dus waarom OSx86 proberen?), en Dropbox werkt uitstekend, mail werkt ook (zolang de mailservers bij Apple het doen |:( ), maar contacts en calendar ondersteuning kan ik wel vergeten. Hiervoor ben ik aangewezen op de trage webapplicaties, die bovendien niet ondersteund worden op Linux, en helaas ook niet feilloos werken op Linux.

Ik ben een groot fan van Apple produkten, maar op dit moment lijkt het er meer op dat Apple MobileMe gebruikt als marketingmiddel om Windows gebruikers een Mac te laten kopen, dan dat het een echt produkt is, dat doet wat het moet doen en platform onafhankelijk is. Dat daarnaast ook nog eens functionaliteit verdwenen is t.o.v. .Mac, moet met name voor de long-time subscribers een doorn in het oog zijn.
Kortom: tenzij Apple eens grondig gaat werken aan het verbeteren van MobileMe, ga ik niet verlengen. Voor 79 euro per jaar had ik wel iets meer verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Toen het uitkwam had ik er ook naar gekeken en tijdelijk geprobeerd, maar ik heb het niet genomen. En daar geen moment spijt van gehad. Zoals je aangeeft zijn er prima (gratis) alternatieven die veel beter werken.

- Dropbox voor bestandsuitwisseling. Werkt perfect, snel en is gratis (2 gb). Integratie met OS is net iets minder maar alsnog ruim voldoende omdat het gewoon in je homemap komt te staan (onder Windows en OS X).
- Google Apps voor mail (op je eigen domeinnaam! dus geen me.com adres): gratis en werkt via POP/IMAP en perfecte webmail client. 7gb opslag.
- Google Apps voor kalender: heeft webdav support (kan je via Calender-app inladen) en zelfs Exchange sindskort, kan op mijn iPhone dus push gebruiken voor de kalender.

Het fotoalbum gebeuren van MobileMe had ik niet getest aangezien ik al een Flickr-account heb met al mijn foto's. En daar ben ik zeer over te spreken. Flickr is bovendien open zodat alles toegankelijk is via een API. Er zijn genoeg plugins voor en ook op de iPhone zijn er tig applicaties.
Contacts draait nog standalone en moet ik nog gaan syncen/uitzoeken. Al heeft Google Apps natuurlijk contacts in Gmail die te syncen zijn.

Wat mij betreft heeft Apple de plank misgeslagen als je ziet dat er gratis alternatieven zijn die veel meer te bieden hebben en nog eens beter werken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ok, hier een leuke: hoe maak ik een offline backup van m'n MobileMe data als m'n computers niet meer willen syncen?

- M'n Macbook en PC willen niet meer syncen ("inconsistent calendar data"), ondanks reset etc
- bij iTunes of me.com kun je geen handmatige export van data maken
- als ik MobileMe sync uitzet op de iPhone, wordt alle data gedelete

Op dit moment werkt alleen iPhone <---> MobileMe syncen....maar ik wil af van die rommel. Ik wil best betalen voor zo'n service (Windows Mobile + Outlook + Hosted Exchange werkt prima), maar Mobileme is gewoon niet te vertrouwen.

Ik ben dus op zoek naar een manier om m'n contacts en calendar te verhuizen naar...noem es wat, de gratis dienst van Google. Iemand? :)

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Je kan in iCal / Adresboek toch gewoon exporteren..?
Mail kan je verslepen van MM-IMAP naar Gmail-IMAP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
SyS_ErroR schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:06:
Je kan in iCal / Adresboek toch gewoon exporteren..?
Mail kan je verslepen van MM-IMAP naar Gmail-IMAP :)
De recente data staat alleen op m'n iPhone en Mobileme. Bij het resetten van de sync history (volgens de instructie van Apple) is alle lokale data op m'n Macbook en PC verloren gegaan. Het gaat me nu alleen nog maar om de calendar. Ik ben al een uur of drie bezig met klooien, googlen naar een oplossing etc.
Achteraf gezien had ik bij de eerste syncproblemen aan de bel moeten trekken, nu is er een week aan afspraken maken voorbij gegaan. Maar komop.....het moet gewoon werken! Met hosted Exchange (+ windows mobile + outlook + entourage) heb ik dit nooit gehad. En daar had je als laatste redmiddel nog een complete export van de serverdata.

Nu ga ik maar handmatig m'n agenda overzetten naar een betrouwbaar systeem.... --> http://failmeismorelikeit.com/ :+

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Lol @ website :D.

Om toch een beetje tegengas te geven zal ik mijn ervaringen delen. Ik ben namelijk wel een tevreden gebruiker :P. Ik gebruik MobileMe sinds juli 2008, vrijwel meteen na de aanschaf van de iPhone 3G. Ik heb zelf een Macbook en een iPhone, verder heb ik het ook gebruikt met een Windows PC. Me.com gebruik ik alleen onder Windows (zowel FF3 als IE7) en de mensen met wie ik foto's deel gebruiken ook allemaal Windows.

Voor mij is de belangrijkste functionaliteit dat m'n agenda, contactpersonen en email overal (instant) gelijk zijn. Ik gebruik eigenlijk alleen het kabeltje om m'n iPhone te syncen als ik nieuwe muziek of video's wil overzetten. De noodzaak om niet steeds te syncen om agenda's gelijk te houden is heerlijk. Dus mocht je dit lezen en nog geen MobileMe, Google Sync of een ander alternatief gebruiken. Stel het in! De push email werkt ook prima, maar heeft een (klein) minpunt. Als je mail leest in Mail of via Me.com, dan worden de mailtjes pas als gelezen beschouwd in je iPhone als je de mail app hebt laten verzenden/ontvangen. Als je dat niet doet dan blijven de mailtjes als ongelezen staan.

Verder gebruik ik de iDisk als ik bezig ben met verslagen e.d. Dan heb ik meteen een backup en het voordeel is dat ik er gewoon elders aan kan verder werken. Je kan er immers overal bij en ik hoef er nooit speciaal bij na te denken om het op een USB stick te zetten of te emailen. Het gaat om relatief kleine bestanden, dus het is mij niet opgevallen dat het traag is o.i.d.

Het werkt ook mooi i.c.m. iPhoto. Je foto's worden gepubliceerd op de achtergrond en je hoeft er verder niets voor in te stellen. Een andere handige functie is dat als je achter een andere Mac zit, alle instellingen zo worden overgenomen. Het komt niet elke dag voor (helaas zijn Macs niet zo ingeburgerd ;)) maar het is al een aantal keer enorm handig geweest.

Ook over de webapplicaties en de betrouwbaarheid heb ik niet te klagen. True, de eerste maand, anderhalve maand was het huilen met de pet op. Maar sindsdien werkt het stabiel. Zeker met de 10.5.6 update, waardoor alles middels push meteen geupdate wordt, is het nog beter geworden.

Ik ben dus tevreden. Desondanks ben ik het er wel mee eens, dat het een aardige prijs is die je betaalt voor diensten die je elders gratis kunt krijgen. Eerlijk is eerlijk, inmiddels is voor vrijwel alles een goed gratis alternatief te vinden. Maar zeker als je een of meerdere Mac's en een iPhone / iPod touch gebruikt, is er niets te vinden wat zo makkelijk is in te stellen en mooi geintegreerd is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:44
Dus maak jij dan een handmatige kopie van je belangrijke folders naar je iDisk? Want anders kan je nooit een "verloren/overschreven" bestand op je iDisk met TimeMachine terugvissen
Met het programma backup (welke standaard in je applications folder op je idisk te vinden is) kan je je home folder backuppen naar de idisk op gezette tijden (zelf heb ik hem op dagelijks om 19:30 staan).

Alleen de gewijzigde bestanden worden overgezet, je kan de bestanden alleen terughalen met het backup programma zelf en niet met time-machine, maar zo en zo kan je toch lang niet al je data daarheen pompen. De reden, grootte (je hebt 10gb tot je beschikking) en rechten, bestanden die op de iDisk worden geplaatst krijgen andere rechten dan ze eerst hadden, je hebt er dan namelijk zelf alleen rechten op.

Zelf vind ik het wel prima werken, thuis heb ik voor alles time-machine, en mocht ik echt, maar dan ook echt belangrijke documenten kwijt raken (nee muziek enzo niet maar administratie van mijn éénmanszaak en schoolgerelateerde dingen) worden gebackupped naar deze locatie.
----

Daarnaast gebruik ik het om mijn bookmarks, calendars, contacten e.d te syncen van mijn MBP naar mijn iPhone 3G. (Jammer dat de muziek niet gesynced wordt, dan hoefde ik nooit meer mijn telefoon aansluiten op laptop ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door ZpAz op 24-03-2009 16:12 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ik merkte trouwens pas iets raars. Op mijn iPhone had ik wat verjaardagen toegevoegd bij wat contacten. Toen ik later weer mijn contacten opende hadden de contacten waar bij ik net een verjaardag had toegevoegd en die nog geen achternaam hadden, kregen hun voornaam als achternaam er bij. :?

'T was natuurlijk zo opgelost, maar raar is het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

@Hoedje:

ik was positief over MobileMe (met uitzondering van het _trage_ iDisk) tot ik mijn HP Mini 2140 aanschafte. Windows draaien is voor mij geen optie, en OSX op de HP hacken werkt ook niet helemaal lekker. MobileMe werkt prima om je iPhone en je Macs (of Windows machine met Outlook) in sync te houden. Helemaal waar. Maar wanneer Apple iets meer haar best had gedaan, hadden we nu met elke CalDAV-compatible applicatie onze MM-kalenders kunnen synchroniseren, bijvoorbeeld.

Voeg daarbij dat er toch af en toe een servertje uitligt bij Apple (gisteren de smtp server), en dan baal ik er af en toe grondig van. Het delen van foto's van iPhoto gaat dan weer wel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
Ikzelf heb geen probleem met mail die tijdens de nacht aankomt daar mijn iPhone op dat moment gewoon uitstaat. Maar wat je natuurlijk ook kan is ofwel je iPhone in vliegtuigmodus zetten of even push zelf uit te schakelen. Mag je wel niet vergeten om het in de morgen weer aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Je hoeft MobileMe toch niet op te zeggen? Dat het niet automatisch verlengd word ofzo via mijn CreditCard :) Dat was volgens mij niet zo, maar beter vraag ik het hier nog ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
Executor16 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:07:
Je hoeft MobileMe toch niet op te zeggen? Dat het niet automatisch verlengd word ofzo via mijn CreditCard :) Dat was volgens mij niet zo, maar beter vraag ik het hier nog ff.
Hangt er van af hoe je dat heb ingesteld. Bij mij zou het zelfs niet automatisch kunnen daar ik de kredietkaart al poosje niet meer in mijn bezit heb daar ik hem weer heb ingediend bij de bank voor eentje met meer functies. Was trouwens ook bijna vervallen dus moest toch een nieuwe krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt MobileMe ook met Windows Mobile mobiele telefoons?
(als de vraag al gesteld is, sorry, kon het niet vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:14
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 23:06:
Werkt MobileMe ook met Windows Mobile mobiele telefoons?
(als de vraag al gesteld is, sorry, kon het niet vinden)
Mail kun je gewoon instellen, als je Windows Mobile IMAP ondersteunt. POP-ondersteuning biedt MobileMe ook wel, maar daarvoor moet je je aanmelden geloof ik. In ieder geval kan mail op een me.com adres wel op je telefoon je gelezen worden.

Push calendar en contacts werken vooralsnog alleen op een iPod touch of iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik weet dat er nog wat mensen zaten met het probleem dat je via MobileMe geen subscribed calendars kon synchen, dus ook geen verjaardagen op je iPhone kreeg. Nu het mij dus gelukt is om alle verjaardagen toch via MobileMe op mijn iPhone te krijgen heb ik er effe een kleine tut. van gemaakt.

Edit: werkt nu ook zonder.

[ Voor 13% gewijzigd door Executor16 op 15-06-2009 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:17
Jongens, bedankt voor de tips over Google Sync... Dat gaat'm worden :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
cailin_coilleach schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 14:46:
Jongens, bedankt voor de tips over Google Sync... Dat gaat'm worden :)
Gebruik je dan voor de contacten ook sync ook via gmail? Ik vind dat er dan namelijk te veel info verloren gaat. Gmail contacts hebben maar een beperkt aantal velden (geen verjaardagen enzo). Deze dingen gaan bij de sync dan ook verloren. Dat vind ik wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Goed punt... Voor mij is het sowieso toch minder bruikbaar omdat ik van al m'n contacten maar een bepaalde groep in m'n iPhone wil hebben (en dus ook in Gmail)... Dan zou de sync over en weer naar Address Book toch weer de mist in gaan.

Voor een kennis van me is het echter de ideale oplossing aangezien zij bij mijn weten maar met een groep contacten werkt. Ik liep er overigens ook tegen aan dat Google Calendar weigerde een van m'n .ICS files te lezen. Geen idee wat er mis is, maar OK...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Wat ik trouwens ook gaar vind met google sync is dat je mensen die je 1 of 2 keer mailt (dat kan dus ook support@apple.com zijn ofzo. Die dan gelijk ook bij je meest contact opgenomen contacten komt in gmail. En deze ook gesyncht worden naar je iPhone. Beetje gaar vond ik dat. Misschien is dat nu niet meer of is er een oplossing voor.

Toen ik iets verkocht op marktplaats had ik opeens 8 contacten erbij in mijn iPhone :D

[ Voor 11% gewijzigd door Executor16 op 24-04-2009 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Is inderdaad nog geen oplossing voor en het is razend irritant lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik MobileMe ook gebruiken als backup voor bepaalde mappen met documenten en nog belangrijker voor mijn fotoalbums in iPhoto?
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste