Vodafone biedt dit toestel helemaal niet aan. Bovendien is het altijd zo dat een nieuw contract goedkoper is. Graag nadenken voor je reageert.PesaH schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:30:
[...]Ik zie dat dit toestel bij VF met contractverlenging duurder is dan als je een nieuw contract aangaat![]()
![]()
Dat begrijp ik niet helemaal. Waarom zou je liever een toestel rechtstreeks bij Vodafone kopen, met dus door (of voor) Vodafone aangepast software met alle nadelige gevolgen van dien (latere updates, misschien minder support/mogelijkheid tot installeren van andere sofware en allerlei standaard Vodafone zooi die je niet wilt hebben)dyna18 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:42:
Ik heb nog nog eens telefonisch contact gezocht met de verkoop van Vodafone. Ze hebben daar nog steeds helemaal geen informatie over het toestel (dus ook niet of hij uberhaupt wel komt bij Vodafone). De dame aan de lijn heeft het ook nog nagevraagd bij haar teamleider, maar er is dus niets bekend. Wel gaf ze aan dat er al veel meer vragen hierover waren binnengekomen. Normaal is het zo dat een toestel wat er aan komt een aantal weken voor de levering in het systeem gezet wordt. Voor Vodafone zelf kunnen we dus rekening houden met op zijn vroegst een leverdatum van ergens halverwege september en worst-case zelfs helemaal niet te verkrijgen. Ik vrees dat ik nu dus wel gedwongen wordt om hem bij een 3e partij via een webshop te kopen, terwijl ik hem het liefst bij Vodafone zelf had gekocht.
@babbelbox, je kan er ook een ander rommetje in zetten
On the 7th day, God created the Mini.... And he saw it was good :)
In mijn geval mag ik in de winkel pas verlengen vanaf 1 oktober (contract loopt tot 1 januari 2008), terwijl het via Vodafone al meteen zou kunnen.
Stelletje .... bij KPN/HI! Ik schijn pas volgend jaar te kunnen verlengen of overstappen, ze hadden de verkeerde datum aan de winkel doorgegeven-={Fred_Perry}=- schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:23:
Heb hem nu net besteld i.c.m een Debitel KPN 35 euro plus internet, wat neer komt op iets van 38 euro p/m omdat het een actie van Debitel is. Veel gerekend en bekeken, Vodafone was ook redelijk geweest (ook qua internetsnelheid) maar toch Debitel genomen omdat het toestel dan maar 59 euro was en ik heb dan een uur meer bellen per maand.
Verwacht hem eind volgende te hebben, kan niet wachten!
Zucht... Kan wel mijn vriendin haar Vodafone abonnement verlengen eind october, denk dat ik dan de Touch Pro (Of Xperia X1) ga nemen...
https://powershellisfun.com
Ok, ik ben niet zo bekend met het tweaken van dit soort apparatuur.BadBert schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:48:
@babbelbox, je kan er ook een ander rommetje in zetten
Maar je maakt me wel nieuwsgierig.
Ik neem namelijk aan dat je op de normale manier (zoals HTC deze gemaakt heeft) alleen kan updaten naar een nieuwe versie die weer door Vodafone onderhanden is genomen.
Ook vraag ik me af of je we zelf je HTC open wilt maken om een andere ROM erin te zetten
Verwijderd
hou er ook ff rekening mee dat er personeel kosten en winkelpand huur kosten in berekend zijn wat bij de webshops niet het geval isMau_Maus schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:09:
[...]
Ja en belcompany 669,99 belacheijk hoogZeker als je kijkt naar bijv bol.com...
Die zijn natuurlijk altijs wel goedkoper, maar nooit zoveel.
Importeur is gewoon duur van belcompany enzo.
@babbelbox, dat andere rommetje erin zetten gaat software matig
En als hij kapot gaat, is het eerste wat ze bij (bijvoorbeeld) vodafone doen, flashen. Dit houd in dat ze het rom geheugen met een verse rom (en evt nieuwere versie met fixes) overschrijven, en dan pas gaan kijken wat er mis is 
Kijk eens op xda-developpers
Kijk eens op xda-developpers
Andere ROM kan gewoon via het kabeltje. Je kunt tig verschillende roms downloaden vanaf internet, op xda websites, en die kun je eigelijk over elke versie van de telefoon wel heen zetten. Sommige zijn gelockt, maar ook daar zijn weer tools voor. Duurt zo'n 5 min, en dan kun je dus andere talen, uiterlijken etc. Ook veel updates worden door "vrijwillegers" sneller gemaakt dan door HTC en Vodafone zelf. Zo heb ik mijn oude Tytn draaiend op Windows Mobile 6.1, terwijl daar geen officiele rom voor is.babbelbox schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:03:
[...]
Ok, ik ben niet zo bekend met het tweaken van dit soort apparatuur.
Maar je maakt me wel nieuwsgierig.
Ik neem namelijk aan dat je op de normale manier (zoals HTC deze gemaakt heeft) alleen kan updaten naar een nieuwe versie die weer door Vodafone onderhanden is genomen.
Ook vraag ik me af of je we zelf je HTC open wilt maken om een andere ROM erin te zetten
Er zijn hiervoor 3 verschillende soorten roms:
• Bootloader: De lader (bios achtig) van Windows Mobile. (heeft volgens mij niet zoveel zin om te updaten)
• Radio rom: De software van je GSM-chip eigelijk. Ook hiervan zijn veel nieuwe versies te vinden. Sommige hebben beter bereik, beter geluid of andere aanpassingen. De een gebruikt weer meer stroom dan de ander etc.
• Software rom: Windows Mobile en applicaties die daarbij zitten.
[ Voor 18% gewijzigd door Kix@$$ op 14-08-2008 16:13 ]
Tsa, waar is de goede oude tijd dat ik een rommetje per post uit de USA kreeg en mijn goede oude Suprafaxmodem v32bis open moest maken om een firmware upgrade te kunnen uitvoeren.. *mijmer*.. dat was in 1992.... oh, nostalgia.BadBert schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:08:
@babbelbox, dat andere rommetje erin zetten gaat software matig
tjah, vroegah...
vrogah schreef je poep nog met een lange oe
vrogah schreef je poep nog met een lange oe
Euhm dat is niet altijd zo, bij t-mobile krijg je over het algemeen meer korting bij het verlengen dan wanneer je een nieuw abo afsluit.dyna18 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:43:
[...]
Bovendien is het altijd zo dat een nieuw contract goedkoper is. Graag nadenken voor je reageert.
Als voorbeeld:
MDA compact IV flex 20 1 jaar nieuw kost het toestel: € 279,--
MDA compact IV flex 20 1 jaar verlen kost het toestel: € 0,--
Dat is dus een aardig verschil in het voordeel van de verlenging.
Ik weet niet hoe het bij andere providers is zoals Hi of Vodafone, maar daar kan vast iemand anders wel meer inzicht in geven.
Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
En had je nog seks.Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:20:
en waren de batavieren nog met zn 5ven
Ja dat snap ik, maar toch zijn ze in verhouding veel duurder als normaal.Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:05:
[...]
hou er ook ff rekening mee dat er personeel kosten en winkelpand huur kosten in berekend zijn wat bij de webshops niet het geval is
Verwijderd
das dan waarschijnlijk alleen bij t-mobile zelf want bij mij(t for Telecom) is de korting evenhoog nieuw of verleng maakt niet uitGanymedus schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:22:
[...]
Euhm dat is niet altijd zo, bij t-mobile krijg je over het algemeen meer korting bij het verlengen dan wanneer je een nieuw abo afsluit.
Als voorbeeld:
MDA compact IV flex 20 1 jaar nieuw kost het toestel: € 279,--
MDA compact IV flex 20 1 jaar verlen kost het toestel: € 0,--
Dat is dus een aardig verschil in het voordeel van de verlenging.
Ik weet niet hoe het bij andere providers is zoals Hi of Vodafone, maar daar kan vast iemand anders wel meer inzicht in geven.
Als ik het goed heb, levert alleen T-mobile een branded versie. De versie van Vodafone zou het default HTC toestel zijn. Het voordeel is dan een goedkoper toestel + 1 partij waar je mee te maken hebt bij problemen + de mogelijk om bij problemen naar een brick&stone Vodafone winkel toe te stappen. Het oplossen van problemen via e-mail gaat namelijk niet altijd even soepel bij webshops.babbelbox schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:45:
[...]
Dat begrijp ik niet helemaal. Waarom zou je liever een toestel rechtstreeks bij Vodafone kopen, met dus door (of voor) Vodafone aangepast software met alle nadelige gevolgen van dien (latere updates, misschien minder support/mogelijkheid tot installeren van andere sofware en allerlei standaard Vodafone zooi die je niet wilt hebben)
Ik heb hem trouwens net bij 2call besteld. Ik ga niet een maand wachten met de hoop dat Vodafone dan eindelijk eens wakker is geworden en hem in zijn assortiment heeft.
[ Voor 9% gewijzigd door dyna18 op 14-08-2008 16:49 ]
Mailtje van 2Call: 
Uw order is verzonden met TNT Post en zal binnen 1 werkdag onder rembours bij u afgeleverd worden.
Misschien een stomme vraag: worden toestellen goedkoper naargelang ze langer uit zijn, of nagenoeg niet?
M.a.w.: als ik wacht met mijn aankoop, ben ik dan straks goedkoper uit?
Van de Touch Diamond levert Vodafone toch echt versies waarop het Vodafone-logo staat.dyna18 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:46:
[...]
Als ik het goed heb, levert alleen T-mobile een branded versie. De versie van Vodafone zou het default HTC toestel zijn.
Ik zou zeggen, kijk even naar de prijsontwikkeling van bijv de Tytn2, dan zie je dat dat wel iets daalt, maar niet heel veel.Coromoto schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:13:
Misschien een stomme vraag: worden toestellen goedkoper naargelang ze langer uit zijn, of nagenoeg niet?
Ik verwacht dat hij nog tot €450 oid gaat zakken.Coromoto schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:13:
Waar vind ik de duur van mijn Orange contract?
Telefoonbon = ingangsdatum?
Verwijderd
Zojuist dit leuke speeltje i.c.m. een Vodefone verlenging aangeschaft bij 2Call. Wordt die niet uitgeleverd vanwege een “storing Vodafone verlengingssysteem”! Als ik vervolgens probeer in te loggen over SSL bij “My Vodafone Privé” krijg ik de melding “This organization's certificate has been revoked.”
Lekker bezig daar bij Vodafone...
Jij hebt zeker de EN versie dan?
En onder rembours? Dat betekend toch dat je moet betalen aan de deur? Waarvoor betalen dan?
[ Voor 19% gewijzigd door bóòbó op 14-08-2008 18:37 ]
Die van mij is vandaag bij mijn vrouw op haar werk afgeleverd en zij is NU op weg naar huis..
Ben erg benieuwd !!
Ben erg benieuwd !!
3 dreaded words when making love: 'Honey, I'm home...'
Inderdaad.
Aangezien de telefoon niet helemaal door Vodafone wordt gesubsidieerd moet ik wat bijbetalen. Ik heb ervoor gekozen om niet vooruit te betalen, maar onder rembours te laten leveren.En onder rembours? Dat betekend toch dat je moet betalen aan de deur? Waarvoor betalen dan?
Don't worry about that! Al zullen anderen me wel voor zijn, in dit topic zijn er op dit moment op zijn minst twee mensen die er vanavond al mee kunnen spelen!Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:20:
wij verwachten morgen je eerste bevindingen hier
Dat had ik zojuist bij Orange! Ik heb uiteindelijk het certificaat alsnog toegevoegd (geheel op eigen risico) maar kon toen toch nog online. Hij was ingetrokken sinds begin deze maand ergens.Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 18:06:
Zojuist dit leuke speeltje i.c.m. een Vodefone verlenging aangeschaft bij 2Call. Wordt die niet uitgeleverd vanwege een “storing Vodafone verlengingssysteem”! Als ik vervolgens probeer in te loggen over SSL bij “My Vodafone Privé” krijg ik de melding “This organization's certificate has been revoked.”
Wanneer heb jij hem besteld? Ik op 5 augustus.Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:00:
[...]
* BamSlam_ checkt ff z'n mailbox...nope nog geen mail...
Ik heb nog geen mail van 2Call, maar in de orderstatus op de site staat wel:
Dus ik verwacht de mijne morgen ookafgehandeld en verzonden, 14/8/2008
Gewoon klantenservice ff bellen.. hebben het zo voor je gevondenEl-Loco schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:58:
Waar vind ik de duur van mijn Orange contract?Telefoonbon = ingangsdatum?
Vanmorgen besteld en vandaag ook al verzondenBamSlam_ schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:39:
[...]
Wanneer heb jij hem besteld? Ik op 5 augustus.
Alleen balen dat ik morgen nog moet werken, dus heb hem pas zaterdag
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Verwijderd
Hmm nog geen mail en geen orderstatus update, ik heb hem wel al een week geleden besteldEntity schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:40:
[...]
Dus ik verwacht de mijne morgen ook
Hoop toch echt dat ik hem morgen krijg.
Wil jullie trouwens nog bedanken voor alle updates, vragen, antwoorden etc, heb er de laatste dagen erg van genoten
Nou, maar hopen dat iedereen hem morgen krijg, kunnen we zaterdag gaan vergelijken !!!
O ja, posten van de reviews doen we natuurlijk wel allemaal met de HTC op 3g, dat begrijpen jullie natuurlijk wel
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2008 19:54 ]
Of op de HTC via Wifi natuurlijkVerwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:53:
O ja, posten van de reviews doen we natuurlijk wel allemaal met de HTC op 3g, dat begrijpen jullie natuurlijk wel
Verwijderd
25 24 juli, de NL versie...BamSlam_ schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:39:
[...]
Wanneer heb jij hem besteld? Ik op 5 augustus.
/me zit dus al even te wachten...

Verwijderd
UK versie neem ik aan...Entity schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:40:
[...]
Dus ik verwacht de mijne morgen ook
Da's bizar, je zou toch mogen verwachten dat men uitlevert op volgorde van bestelling.Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 20:06:
[...]
25 juli, de NL versie...
* BamSlam_ zit dus al even te wachten...
Verwijderd
Denk dat het aan de bestelde versie ligt, ik heb de NL versie besteld...BamSlam_ schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 20:13:
[...]
Da's bizar, je zou toch mogen verwachten dat men uitlevert op volgorde van bestelling.
of zoiets...
Verwijderd
Edit: ik hoop niet dat ik met deze post de regels overtreed, ik had het replyschermpje al een uurtje open staan 
Dat is dan erg jammer.
Dat is dan erg jammer.
[ Voor 84% gewijzigd door pven op 14-08-2008 20:35 ]
Verwijderd
Hopelijk volgen er snel meer reviews....Myedvyed schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:17:
Heb hem vandaag binnen gekregen via PDAShop (de WWE versie), moet zeggen dat de doos wat kleiner was dan ik had verwacht na het zien van het unboxing filmpje, alles zit er natuurlijk wel netjes in. De pouch sluit nu vrij nauw, er zit een elastiek aan de binnenkant onderaan om te zorgen dat de telefoon er niet doorheen zal vallen. Dat zit precies op de plek van de ExtUSB aansluiting, maar als je de telefoon zou willen laden terwijl hij in de pouch zit kun je hem natuurlijk altijd ondersteboven erin stoppen.
Edit: de meegeleverde lader was trouwens gewoon een Europese stekker (dus geen UK stekker), mocht iemand zich dat afvragen.
Buiten natuurlijk alle welbekende pluspunten aan dit toestel viel me als negatief punt op dat het touchscreen vrij hard ingedrukt moet worden voor het reageert (bij calibratie en scrollen merk ik dat het meest) en soms een scroll-poging aanziet voor een klik. Dat zal een kwestie van wennen en oefenen zijn lijkt me, ik ben nu gewend aan het touchscreen van de SE M600i. Dat dit touchscreen borderless is is wel een verbetering.
Aangezien ik op werk zit heb ik niet veel tijd om er verder mee te spelen nu helaas.. nog even wachten tot thuis dus! Met wat tijd zal ik zien of het (voor mij) een probleem is of een kwestie van wennen.
Het indrukken van het touchscreen moet je vrij hard doen zeg je, is dat met de stylus of met je vinger?
Je kunt er nu gratis een bureaulader t.w.v. 59,- bijkrijgen...
Die ziet er eigenlijk best netjes uit, alleen vraag ik me af of die telefoon een beetje oplaadt aan de pc, of dat dat eigenlijk geen zin heeft?
Even rekenen.. 3,7V batterij, 1,34Ah -> ~5Wh...
USB: Max 0,5A op 5V -> 2,5W
Dus twee á drie uurtjes aan de pc zou genoeg moeten zijn om de Pro weer volledig op te laden...
Dat lijkt me best netjes...
[Edit] En ik lees net ook dat dat ding een 3,5mm output heeft om geluid op aan te sluiten..
Die ziet er eigenlijk best netjes uit, alleen vraag ik me af of die telefoon een beetje oplaadt aan de pc, of dat dat eigenlijk geen zin heeft?
Dus twee á drie uurtjes aan de pc zou genoeg moeten zijn om de Pro weer volledig op te laden...
[Edit] En ik lees net ook dat dat ding een 3,5mm output heeft om geluid op aan te sluiten..
[ Voor 8% gewijzigd door IceEyz op 14-08-2008 22:43 ]
Verwijderd
Waar zie jij dat?IceEyz schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 22:40:
Op de site van HTC staat er wat anders:
Connectivity Bluetooth® 2.0 with EDR
Wi-Fi®: IEEE 802.11 b/g
HTC ExtUSB™ (11-pin mini-USB 2.0, audio jack, and TV Out* in one)
Verwijderd
Mijn foutIceEyz schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 23:11:
Hier...
Zal eens verder zoeken of er mensen foto's van hebben..
Klik op de foto die erbij staat en 't komt donders groot in beeld.

Daar heb ik intussen deze al voor binnen:
http://www.pdashop.nl/product-gallery/41080/0
Heb je daar 17 euro voor betaald? Daar heb ik namelijk 3 dollar voor betaald op eBay!Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 23:14:
[...]
Daar heb ik intussen deze al voor binnen:
http://www.pdashop.nl/product-gallery/41080/0
kwaliteit van mijne is wel iets minder als ik het zo zie, maar 8 keer goedkoper, heb ik liever mijne.
http://www.youtube.com/user/OmniscientOmio
hier zie je een paar mooie vids van de Touch pro en komt nog steeds meer van die mensen bij zoals ik vernomen heb.
Ik kan niet wachten totdat Vodafone deze eindelijk gaat leveren
hier zie je een paar mooie vids van de Touch pro en komt nog steeds meer van die mensen bij zoals ik vernomen heb.
Die review ziet er goed uit. De software lijkt soepel te lopen zeker in vergelijking met de Diamond (1e versie).
Behalve dan dat smartphonestunts niet de goedkoopste zaak is waar de phone zelf te krijgen is.IceEyz schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 22:40:
Al met al toch een goed aanbod, ivm 2call.nl minder dan € 30 voor de bureaulader.
(Gebaseerd op Vodafone 22,50 + Internet zorgeloos)
Edit: of ik denk andersom
[ Voor 11% gewijzigd door frankvdtillaart op 15-08-2008 00:35 ]
Happy Blessings <3
Met allebei. Ik moet wel zeggen dat ik er nu meer gewend aan ben geraakt (zoals ik al hoopte), en het waarschijnlijk een verschil in gebruik is tussen deze telefoon en m'n vorige.Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 22:38:
[...]
Hopelijk volgen er snel meer reviews....
Het indrukken van het touchscreen moet je vrij hard doen zeg je, is dat met de stylus of met je vinger?
Het on-screen toetsenbord werkt een stuk beter dan ik had verwacht, moet ik zeggen, hoewel ik het echte toetsenbord toch fijner vind.
Ander droog dingetje dat ik merkte (geen kwaal van de telefoon btw) is dat hij lekker actief naar WiFi zoekt, toen ik naar huis reed bleef hij maar pingelen over nieuwe netwerken. Aangezien dit m'n eerste telefoon met WiFi is had ik er niet aan gedacht om dat uit te zetten als het niet nodig is, weer wat geleerd

Weet iemand hoe goed/sterk de bluetooth is van deze telefoon, want me MDA II kon soms 30 m en soms niet eens 5 m mee omgaan.
Iemand leuke ebay aanbieder voor hoesjes/cases en Touch Pro Desktop Cradle? Want 50 euro is me wat veel.
Iemand leuke ebay aanbieder voor hoesjes/cases en Touch Pro Desktop Cradle? Want 50 euro is me wat veel.
Jup, ik haalde deze info even van hun website af.Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:31:
[...]
das dan waarschijnlijk alleen bij t-mobile zelf want bij mij(t for Telecom) is de korting evenhoog nieuw of verleng maakt niet uit
Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
Ik wil graag mn vraag opnieuw stellen, aangezien hij ondergesneeuwd is in opmerkingen over levertijden, dat iemand nog xxx maanden vast zit aan zn oude abonnement en waar hij wèl en niet te koop is voor xxx euro....
Levert HTC nu wel de hardware drivers voor de video-chip bij hun toestellen (en met name dus dit toestel)?
Levert HTC nu wel de hardware drivers voor de video-chip bij hun toestellen (en met name dus dit toestel)?
In de Tweakers.net review van de Touch Diamond stond dat erArnieNFW schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:04:
Dan ga ik ervan uit dat het voor de Touch Pro ook wel zal gelden.Volgens HTC zijn vooral de grafische krachten van deze nieuw chipset indrukwekkend en deze keer zouden wel de benodigde licenties aangekocht zijn om de chip optimaal zijn werk te laten doen.
Heb nu m'n eerste echte probleem gehad met de Touch Pro.
Wilde Bluetooth testen met de ingebouwde carkit. Nokia's hebben daar altijd moeite mee bij mij, maar SE's werken prima. HTC's heb ik nog niet eerder geprobeerd. Het goeie nieuws is dat de Touch Pro prima werkte met de carkit, waar ik erg blij mee was. Het slechte nieuws is dat ik na het uitstappen m'n telefoon niet meer 'wakker' kreeg. Het scherm bleef zwart. Een keer normaal op de powerknop drukken hielp niet. Toetsenbord uitschuiven resulteerde in toetsenbordverlichting die aansprong, maar verder ook niks. Powerknop ingeduwd houden had ook geen effect. Na wat andere knoppen proberen kreeg ik op een gegeven moment een soort gestructureerde ruis op m'n scherm. Toen toch maar de batterij even eruit en terug erin en daarna startte hij normaal op.
Ik hou het in de gaten, elk apparaat heeft wel eens z'n dagen, maar als dit structureel door Bluetooth carkit gebruik komt is het voor mij een behoorlijk probleem, aangezien ik dan 2 keer per dag de batterij eruit moet halen of gewoon geen Bluetooth kan gebruiken. Dus we zullen zien hoe het straks op de weg naar huis gaat.
Ander dingetje dat me stoort is dat je, als je een unlock-code ingesteld hebt, bij het vers starten van de telefoon een keypad te zien krijgt dat op dat moment nog slecht reageert. Na een tijdje werkt het wel zoals het hoort, maar het is niet duidelijk te zien vanaf wanneer je het fatsoenlijk kunt gebruiken. Persoonlijk heb ik dan liever een loading schermpje zolang het pad niet reageert of een andere vorm van feedback.
Na een dagje heb ik dit lijstje:
Pluspunten:
Een boel van de minpunten zijn ongetwijfeld in de firmware, met wat registry aanpassingen of met 3rd party software op te lossen natuurlijk, maar ik wilde de telefoon eerst in z'n "rauwe" vorm ervaren
Ik heb graag een telefoon die veel getweaked kan worden, maar het zou niet nodig moeten zijn. Evt. tips zijn welkom, maar volgens mij zijn de meeste dingen vast al besproken in het Touch Diamond topic. Dat moet ik maar eens gaan doorlezen binnenkort.
Wilde Bluetooth testen met de ingebouwde carkit. Nokia's hebben daar altijd moeite mee bij mij, maar SE's werken prima. HTC's heb ik nog niet eerder geprobeerd. Het goeie nieuws is dat de Touch Pro prima werkte met de carkit, waar ik erg blij mee was. Het slechte nieuws is dat ik na het uitstappen m'n telefoon niet meer 'wakker' kreeg. Het scherm bleef zwart. Een keer normaal op de powerknop drukken hielp niet. Toetsenbord uitschuiven resulteerde in toetsenbordverlichting die aansprong, maar verder ook niks. Powerknop ingeduwd houden had ook geen effect. Na wat andere knoppen proberen kreeg ik op een gegeven moment een soort gestructureerde ruis op m'n scherm. Toen toch maar de batterij even eruit en terug erin en daarna startte hij normaal op.
Ik hou het in de gaten, elk apparaat heeft wel eens z'n dagen, maar als dit structureel door Bluetooth carkit gebruik komt is het voor mij een behoorlijk probleem, aangezien ik dan 2 keer per dag de batterij eruit moet halen of gewoon geen Bluetooth kan gebruiken. Dus we zullen zien hoe het straks op de weg naar huis gaat.
Ander dingetje dat me stoort is dat je, als je een unlock-code ingesteld hebt, bij het vers starten van de telefoon een keypad te zien krijgt dat op dat moment nog slecht reageert. Na een tijdje werkt het wel zoals het hoort, maar het is niet duidelijk te zien vanaf wanneer je het fatsoenlijk kunt gebruiken. Persoonlijk heb ik dan liever een loading schermpje zolang het pad niet reageert of een andere vorm van feedback.
Na een dagje heb ik dit lijstje:
Pluspunten:
- Alle bekende pluspunten waarom iedereen hier deze telefoon wil
- WiFi en dataverbindingen zijn makkelijk en onafhankelijk van elkaar aan/uit te zetten, dat is precies wat ik zocht.
- Browsen werkt handig, en het beeldscherm is gewoon prachtig. Foto's zien er goed uit, en zelfs met hele kleine lettertjes is het nog leesbaar.
- (Aan)tekeningetjes maken met de stylus werkt een heel stuk beter dan m'n vorige 2 touchscreen apparaten.
- Pouch meegeleverd, weliswaar geen clip maar voor mij voldoende.
- Zowel het fysieke als het on-screen toetsenbord werken goed.
- Teeter
- Het toestel is kleiner dan ik had verwacht, maar ligt goed in de hand en heeft een fijn gewicht (= subjectief).
- Goeie foto's. Foto's die ik op werk van het whiteboard maak zijn daadwerkelijk leesbaar.
- Wat ik niet eerder wist (misschien overheen gelezen) is dat er een (3rd-party) tooltje inzit om visitekaartjes te scannen. Dat werkt vrij aardig, bij m'n eerste probeersel had hij m'n naam goed, m'n mobiele nummer leek nergens op, de vaste lijn miste 2 cijfers en het faxnummer had 2 verkeerde cijfers. Dat is vrij redelijk gezien het niet-standaard lettertype dat gebruikt is. Gegevens kun je naderhand natuurlijk nog aanpassen en het mooie is dat hij het stukje tekst dat hij heeft proberen te herkennen boven in beeld laat zien zodat je makkelijk kunt vergelijken / overtypen. Bij de About staat er "For test only", dus het is me niet duidelijk of dit zal blijven werken.
- EDIT: hoe kan ik deze vergeten? Werkt in principe goed met m'n Bluetooth carkit in de auto. Of hij ook kan omgaan met buiten bereik komen moeten we nog zien, zoals vermeld was dat vandaag geen succes.
- Het hierboven vermelde probleem, hopelijk blijft het bij 1 keer.
- TouchFlo 3D reageert niet altijd even lekker.
- Wordt soms net zo moeilijk wakker als ikzelf.
- Heb al een aantal keer error-meldingen gekregen in b.v. Opera als ik het toetsenbord opende op het moment dat de applicatie kennelijk bezig was. Wilt u dit naar Microsoft verzenden? Nee.
- Toetsenbord en scherm 'wiebelen' een beetje als het toestel gesloten is, er is niet echt een klik of iets dergelijks. Qua gebruik is dit geen probleem, maar het voelt gewoon niet stevig aan.
- GPS verbinding leggen duurde gisteren, zelfs met QuickGPS, behoorlijk lang. Dan heb ik het over een klein uur. Gelukkig kende ik de route al
De omstandigheden waren wel verre van ideaal, moet ik daarbij vermelden, dus ook hier is meer tijd nodig om te bepalen of dit echt een probleem is of aan de omstandigheden lag.
- Kleinigheid, maar als je contacten aanmaakt kun je een foto uitkiezen. Als je vervolgens dat contact als favoriet toevoegd, krijg je een low-res foto in beeld (uitvergrote thumbnail). Dan kun je wel "Change picture" klikken en opnieuw dezelfde bron-foto laden, waardoor de foto in hogere resolutie getoond wordt, maar dat is wat omslachtig. Ik weet niet zeker of foto's die je bij favorieten toevoegt ook bij de feitelijke contacten terecht komen, dat zal ik testen en dan zal ik voortaan m'n workflow omdraaien.
- De telefoon accepteert standaard kennelijk geen Vcards via Bluetooth, of kan ze niet inlezen, waardoor ik m'n belangrijkste contacten nu maar met de hand heb toegevoegd.. behoorlijk irritant en ik vind eigenlijk dat een telefoon als deze dat standaard zou moeten ondersteunen.
Een boel van de minpunten zijn ongetwijfeld in de firmware, met wat registry aanpassingen of met 3rd party software op te lossen natuurlijk, maar ik wilde de telefoon eerst in z'n "rauwe" vorm ervaren
Volgens mij had iedere HTC telefoon dit wel tot nu toe. Voor ieder toestel is ongeveer wel een Bluetooth patch uitgekomen. Zou toch zeggen dat ze dat ondertussen standaard al opgelost moesten hebben.Myedvyed schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:44:
Heb nu m'n eerste echte probleem gehad met de Touch Pro.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Zie mijn eerdere postings. Ik zou daar niet op gaan wachten.Ice_Lord schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 00:00:
http://www.youtube.com/user/OmniscientOmio
Dus je kon wel bellen tijdens de BT verbinding met de carkit, maar na het verbreken van de verbinding kwam hij niet terug in de normale modus?Myedvyed schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:44:
Omdat vodafone z’n telefoons altijd zijn “eigen” twist aan geeft? Ik had gehoord dat bij de HTC touch Diamond dat deze gewoon een normale HTC firmware ook had.dyna18 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:14:
[...]
Zie mijn eerdere postings. Ik zou daar niet op gaan wachten.
Myedvyed, bedankt voor je eerste indrukken. Ik had een vraag: kun jij op je carkit gebruik maken van het telefoonboek van de Touch Pro? Dus zonder eerst alle contacten via Bluetooth te kopiëren naar de carkit?
Precies. Ik weet niet helemaal zeker wanneer het probleem ontstond, na het verbreken van de telefoonverbinding of na het uitstappen (en dus verbreken van de Bluetooth verbinding).Coromoto schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:20:
[...]
Dus je kon wel bellen tijdens de BT verbinding met de carkit, maar na het verbreken van de verbinding kwam hij niet terug in de normale modus?
Bij deze HTC kan ik trouwens, net als bij m'n SE M600i, ook gewoon het telefoonboek doorbladeren of een van de laatst gesproken contactpersonen selecteren. Bij geen enkele Nokia die ik tot nu toe geprobeerd heb lukte dat, dus dat is wel mooi. Bovendien hoef ik, ook in verborgen modus, niet handmatig te pairen elke keer. Dus kan ik gewoon zoals het hoort de telefoon in m'n broekzak laten zitten bij het in- en uitstappen en alles wordt geregeld. Heb ooit wel eens telefoons gehad waar dat niet zo mooi werkte en daar wil ik niet naar terug. In die zin werkt Bluetooth prima.
En ik wist niet dat dit een veel voorkomend HTC probleem is, maar zoals Xanion zegt zou je denken dat ze dat onderhand eens een keer standaard testen en oplossen. Het zij zo, ik kijk of dit probleem blijft en wacht in dat geval wel op een update.
Welk merk en model carkit heb je dan in de auto Myedvyed?
Graag gedaan!Upquark schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:29:
Myedvyed, bedankt voor je eerste indrukken. Ik had een vraag: kun jij op je carkit gebruik maken van het telefoonboek van de Touch Pro? Dus zonder eerst alle contacten via Bluetooth te kopiëren naar de carkit?
Je was me net voor, maar zoals je in m'n vorige bericht kunt zien werkt dat allemaal prima. Je ziet de volledige naam en alle nummers voor 1 contact staan ook zoals het hoort los in de lijst, dus b.v.
Contact A M 06-xxxxxxx
Contact A W 0xx-xxxxxx
Contact B M 06-xxxxxxx
etc., waarbij M / W aanduidingen zijn voor het type telefoonnummer, in dit geval mobiel / werk. Of mobile / work, aangezien het de WWE versie is
Ik heb een Peugot 307 Break (edit: 2007 model) met carkit vanaf fabriek ingebouwd in de radio. Die is geloof ik van Clarion en het Bluetooth deel van Parrot, maar dat weet ik niet zeker aangezien er nergens merkjes staan.Coromoto schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:35:
Welk merk en model carkit heb je dan in de auto Myedvyed?
Tomtom 7 geinstalleerd, maar bij opstarten:
"niet voldoende geheugen"
huh!?, iemand??
huh!?, iemand??
Heb je al gekeken welke applicaties er nog in je geheugen draaien? Als je rechtsboven in de hoek klikt zie je een geheugen-icoontje met een percentage, en daaronder een lijst van draaiende applicaties die je kunt afsluiten (of waar je heen kunt switchen).holycow schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:08:
huh!?, iemand??
Dan zal ik hier ook maar eens mijn eerste ervaringen posten:
(Disclaimer: dit is de eerste keer dat ik ervaringen post, dus tips/kritiek/feedback zijn welkom. Ook vergelijk ik veel met de HTC TyTN, aangezien dat mijn vorige telefoon is)
Na het ophalen van de Touch Pro bij de PDAshop en de terugreis naar DH (via Gouda
, maar dat terzijde) thuis aangekomen en het doosje ten tweede male opengemaakt.
Eerst nog even m'n TyTN voor de laatste keer gesynced (dan is iig de kalender bijgewerkt) en toen met de Touch Pro aan de slag.
Ik had in de trein al de meest basale configuratie instellingen gedaan, aangezien deze bij elke WM telefoon hetzelfde zijn. En met het vele flashen van m'n TyTN kan ik deze dingen zo ongeveer blind met 2 handen op m'n rug.
Anyhow: de Touch Pro:
De backcover vond (en vind) ik wat lastig te verwijderen, gelukkig hoef je dit niet al te vaak te doen. Voordeel is iig wel dat je weet dat ie stevig vast zit.
Touch Flo is even wennen, zeker omdat je, zoals al door iemand anders aangegeven, wat harder moet drukken om het goed te laten functioneren.
Het verkrijgen van een signaal gaat beter (een stuk beter) dan bij m'n TyTN en ook sneller. Ook de PIT-verbinding is snel gelegd en lijkt stabieler dan op de TyTN.
M'n bluetooth headset werkt ook goed (even naar de voicemail gebeld
) en het geluid is duidelijk en wederom beter dan bij m'n TyTN.
Belkwaliteit is ook helder, maar leek gisteren wat zacht. Zonder headset. Dit kan ook komen vanwege het feit dat ik op de fiets zat, maar dat zal in de loop der tijd wel duidelijker worden.
Waar ik alleen wel achter ben gekomen (maar mss doe ik ook wel iets fout, ofzo): als je de eerste letters van een contact intoetst op je keypad, dan kon ik bij m'n TyTN "press&hold" doen om een alternatief nummer te selecteren, bij de Touch Pro is me dat nog niet gelukt...
Wat Myedvyed ook al zei: GPS verbinding duurde gisteren knetterlang. Zo lang dat ik het uiteindelijk opgegeven heb. Vanochtend daarentegen had ie binnen no-time bereik. Er zijn uiteraard meer tests nodig om te kijken of dat een structureel probleem is.
TomTom werkt overigens prima en gaat heel soepel door alle menu's en settings heen.
De FM-radio werkt prima, heb vanochtend eindelijk weer eens met muziek naar m'n werk gereisd. Was wel een hele verademing.
Het toetsenbord is iets stugger dan bij de TyTN, maar dat zal waarschijnlijk ook een stuk gewenning zijn. De toetsen zijn ook iets kleiner, wat natuurlijk komt door de vijfde rij toetsen.
Heb geen last van het "wiebelen" van het toetsenbord en scherm zoals Myedvyed.
Kleine toevoeging: Ik hoop wel dat er snel een Brando Ultraclear voor uitkomt. Ik neem aan dat die voor de Touch Diamond ook gebruikt kan worden, maar ik wacht nog even tot dat zeker is.
Het geeft toch net een extra stukje "bescherming", vind ik.
Dat was het wel zo'n beetje van mijn kant, voor het moment. Mochten zich nog nieuwe ontwikkelingen voordoen, dan zal ik het laten weten
Vragen kunnen altijd gesteld worden.
(Disclaimer: dit is de eerste keer dat ik ervaringen post, dus tips/kritiek/feedback zijn welkom. Ook vergelijk ik veel met de HTC TyTN, aangezien dat mijn vorige telefoon is)
Na het ophalen van de Touch Pro bij de PDAshop en de terugreis naar DH (via Gouda
Eerst nog even m'n TyTN voor de laatste keer gesynced (dan is iig de kalender bijgewerkt) en toen met de Touch Pro aan de slag.
Ik had in de trein al de meest basale configuratie instellingen gedaan, aangezien deze bij elke WM telefoon hetzelfde zijn. En met het vele flashen van m'n TyTN kan ik deze dingen zo ongeveer blind met 2 handen op m'n rug.
De backcover vond (en vind) ik wat lastig te verwijderen, gelukkig hoef je dit niet al te vaak te doen. Voordeel is iig wel dat je weet dat ie stevig vast zit.
Touch Flo is even wennen, zeker omdat je, zoals al door iemand anders aangegeven, wat harder moet drukken om het goed te laten functioneren.
Het verkrijgen van een signaal gaat beter (een stuk beter) dan bij m'n TyTN en ook sneller. Ook de PIT-verbinding is snel gelegd en lijkt stabieler dan op de TyTN.
M'n bluetooth headset werkt ook goed (even naar de voicemail gebeld
Belkwaliteit is ook helder, maar leek gisteren wat zacht. Zonder headset. Dit kan ook komen vanwege het feit dat ik op de fiets zat, maar dat zal in de loop der tijd wel duidelijker worden.
Waar ik alleen wel achter ben gekomen (maar mss doe ik ook wel iets fout, ofzo): als je de eerste letters van een contact intoetst op je keypad, dan kon ik bij m'n TyTN "press&hold" doen om een alternatief nummer te selecteren, bij de Touch Pro is me dat nog niet gelukt...
Wat Myedvyed ook al zei: GPS verbinding duurde gisteren knetterlang. Zo lang dat ik het uiteindelijk opgegeven heb. Vanochtend daarentegen had ie binnen no-time bereik. Er zijn uiteraard meer tests nodig om te kijken of dat een structureel probleem is.
TomTom werkt overigens prima en gaat heel soepel door alle menu's en settings heen.
De FM-radio werkt prima, heb vanochtend eindelijk weer eens met muziek naar m'n werk gereisd. Was wel een hele verademing.
Het toetsenbord is iets stugger dan bij de TyTN, maar dat zal waarschijnlijk ook een stuk gewenning zijn. De toetsen zijn ook iets kleiner, wat natuurlijk komt door de vijfde rij toetsen.
Heb geen last van het "wiebelen" van het toetsenbord en scherm zoals Myedvyed.
Kleine toevoeging: Ik hoop wel dat er snel een Brando Ultraclear voor uitkomt. Ik neem aan dat die voor de Touch Diamond ook gebruikt kan worden, maar ik wacht nog even tot dat zeker is.
Het geeft toch net een extra stukje "bescherming", vind ik.
Dat was het wel zo'n beetje van mijn kant, voor het moment. Mochten zich nog nieuwe ontwikkelingen voordoen, dan zal ik het laten weten
Vragen kunnen altijd gesteld worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Ben.Hahlen op 15-08-2008 11:17 ]
Het scherm van de pro is hetzelfde als van de DIamond, dus die protector kun je gewoon gebruiken
Kom op zeg, doe eens even wat meer moeite.holycow schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:08:
huh!?, iemand??
Wat heb je zelf zoal onderzocht en geprobeerd voordat je je vraag hier neer plempte?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Dat hangt ervan af, op mijn TC zit een screenprotector die de hele voorkant (ex. knoppen) bedekt en dus precies goed gevormd is. Dat zal bij de Pro ook wel zijn denk ik. Ik weet niet of de Pro hetzelfde gevormd is als de Diamond, het kan zijn dat hij iets afwijkt en de protector dus net niet goed past.BadBert schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:26:
Het scherm van de pro is hetzelfde als van de DIamond, dus die protector kun je gewoon gebruiken
is de Pro al gespot in fysieke winkels?
Geldt niet voor de meeste gps-pda's en -telefoons dat ze de eerste keer de gps-satellieten nog moeten vinden en dat het daarom (alleen) de eerste keer erg lang duurt?
Hoe is de kwaliteit (en met name de sterkte) van de handsfree-speaker t.o.v. andere telefoons? Mijn K750i heeft zo weinig volume dat ik, als ik met de telefoon bij het stuur in de auto bel, ik de beller niet of nauwelijks kan verstaan. De N95 van mijn baas daarentegen hoor je zo ongeveer aan de andere kant van de stad
Hoe is de kwaliteit (en met name de sterkte) van de handsfree-speaker t.o.v. andere telefoons? Mijn K750i heeft zo weinig volume dat ik, als ik met de telefoon bij het stuur in de auto bel, ik de beller niet of nauwelijks kan verstaan. De N95 van mijn baas daarentegen hoor je zo ongeveer aan de andere kant van de stad
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
Goeie review Ben, en zo te zien staakten misschien gisteren de GPS satellieten gewoon 
Om op dat wiebelen terug te komen, het woord wiebelen is misschien een overstatement, het is meer een kwestie van door de manier van vasthouden het scherm een stukje openduwen per ongeluk. Ik merk nu dat als ik hem wat anders vasthoud ik er ook geen last van heb.
Om op dat wiebelen terug te komen, het woord wiebelen is misschien een overstatement, het is meer een kwestie van door de manier van vasthouden het scherm een stukje openduwen per ongeluk. Ik merk nu dat als ik hem wat anders vasthoud ik er ook geen last van heb.
Verwijderd
OP gsmweb.nl kun je hem al bestellen! geen idee of dat al geplaatst is hier maar heb geen zin om alles terug te lezen
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2008 11:53 ]
PDAshop/Smartphoneshop/Coolblue heeft 'm op voorraad bij de winkels. Heb 'm daar zelf gister opgehaald.Brave_Sir_Robin schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:48:
is de Pro al gespot in fysieke winkels?
Het zou idd een goede verklaring kunnen zijn. Met mijn vorige GPS module duurde het, als ie een tijdje uit had gestaan, ook een behoorlijke tijd voor ie weer een fix had. We testen rustig verder.Twan V schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:50:
Geldt niet voor de meeste gps-pda's en -telefoons dat ze de eerste keer de gps-satellieten nog moeten vinden en dat het daarom (alleen) de eerste keer erg lang duurt?
Nog geen ervaring met handsfree bellen. Zal het straks even proberen.
Merci en ik denk het ook jaMyedvyed schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:51:
Goeie review Ben, en zo te zien staakten misschien gisteren de GPS satellieten gewoon
Goed iig dat je geen last meer van een wiebelscherm hebt
Voor de mensen die hem al hebben
http://forum.xda-develope...php?p=2475291&postcount=1
Daar zijn een aantal tweaks te vinden om de Touch o.a. sneller te maken
Dit komt ook door het calibreren. Als je tijdens het calibreren hard op het scherm drukt zal je voortaan altijd harder op het scherm moeten drukken om iets te doen. Deze waardes worden nl. opgeslagen. Tip is om tijdens het calibreren het scherm zo zacht mogelijk aan te raken of om de opgeslagen waardes voor schermpressure aan te passen in de registry. (weet ze zo niet maar staan bij de tweaks voor de Diamond op XDA)Ben.Hahlen schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:15:
Mensen die 'm hebben trouwens ook al de TF3D advanced config geinstalleerd?
[ Voor 5% gewijzigd door Xanion op 15-08-2008 12:30 ]
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
TF3D Advanced Config moet ik nog even gaan opzoeken... Niet eens over nagedacht.
Met calibreren bedoel je het scherm-uitlijn gebeuren? Want dat heb ik met de stylus met "normale" taps gedaan.
Met calibreren bedoel je het scherm-uitlijn gebeuren? Want dat heb ik met de stylus met "normale" taps gedaan.
dyna18 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:43:
[...] Vodafone biedt dit toestel helemaal niet aan. Bovendien is het altijd zo dat een nieuw contract goedkoper is. Graag nadenken voor je reageert.
Lieve dyna18, als je een beetje had nagedacht had je begrepen dat ik niet VF zelf bedoelde maar de VF abo's. T-Mobile geeft wel voordeel aan zijn trouwe klanten via de webshops door bij verlenging het toestel goedkoper aan te bieden. Daarnaast vind ik het raar dat mensen die trouw blijven aan hun provider benadeeld worden tov mensen die overstappen....
Goede tip! Wellicht iets voor in de startpost.WoutF schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:12:
Wat ik weet van de topics over te Touch Cruise en de Touch Diamond is dat je bij een aantal tweaks inlevert op batterij-vermogen wat je wint aan snelheid. Nu zal die van mij vaak in een cradle gaan staan dus mij maakt het niet zoveel uit, maar het is wel iets om in de gaten te houden denk ik.
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
Kan iemand ook een foto maken met (led-flits) en de kwaliteit posten?
Ik moet nu inmiddels tot maandag wachten op mijn telefoon volgens Bol.com
Uberhaupt ben ik benieuwd naar de kwaliteit van de foto's...Onedayflyer682 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:54:
Kan iemand ook een foto maken met (led-flits) en de kwaliteit posten?
Er is niet sprake van een LED-Flits. Het is gewoon een LED-lampje... dit je aan/uit kan zetten.
Foto's zijn erg mooi. Helemaal op het schermpje. Video is geweldig.. voor een telefoon.
Foto's zijn erg mooi. Helemaal op het schermpje. Video is geweldig.. voor een telefoon.
Kan iemand een foto posten die gemaakt is met de touch pro?
Heb deze tweaks net even gedaan en gelijk met AdvancedConfig e.d. aan de gang geweest. Of het nu echt sneller is geworden weet ik niet, het "voelt" wel wat soepeler iig.WoutF schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:12:
Ook fijn is dat je de tabs van je TF3D kan sorteren naar eigen inzicht. Scheelt weer handelingen e.d.
Edit: zojuist even getest: het muten van inkomende gesprekken bij het omdraaien van de telefoon werkt niet. Tenminste: bij mij niet. Is daar nog een aparte instelling voor? Heb het geprobeerd met de AdvancedConfig en de TF3D Config tool...
[ Voor 17% gewijzigd door Ben.Hahlen op 15-08-2008 13:34 ]
Voglens mij was dat toch al standaard ingesteld.. dus als je veranderd hebt, heb je het misshcien juist uitgezet... Tenminste dat dacht ik.Ben.Hahlen schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:20:
[...]
Heb deze tweaks net even gedaan en gelijk met AdvancedConfig e.d. aan de gang geweest. Of het nu echt sneller is geworden weet ik niet, het "voelt" wel wat soepeler iig.
Ook fijn is dat je de tabs van je TF3D kan sorteren naar eigen inzicht. Scheelt weer handelingen e.d.
Edit: zojuist even getest: het muten van inkomende gesprekken bij het omdraaien van de telefoon werkt niet. Tenminste: bij mij niet. Is daar nog een aparte instelling voor? Heb het geprobeerd met de AdvancedConfig en de TF3D Config tool...
Nja, heb het beide geprobeerd, zowel de standaard instelling als uit, als weer aan.
Even kijken wat de andere mensen er van zeggen
Wat ik overigens mis: procentuele indicatie van de hoeveel kracht in je batterij. Maar dat zal ook vast wel weer ergens aan te passen zijn.
Wat ik overigens mis: procentuele indicatie van de hoeveel kracht in je batterij. Maar dat zal ook vast wel weer ergens aan te passen zijn.
Ik lees klachten omtrent de traagheid van de GPS, het is logisch dat je GPS de eerste keer veel moeite heeft met satellieten zoeken omdat de GPS ontvanger eerst zijn klok goed moet afstellen met de atoom tijd... Dit is ook het geval wanneer de GPS lange tijd niet gebruikt word!
meer lezen over GPS kan in het Wikipedia artikel GPS
meer lezen over GPS kan in het Wikipedia artikel GPS
Dat klopt, maar bij andere apparaten (m'n losse navigatiesysteem b.v.) heb ik dit nog nooit zo extreem meegemaakt.
Ik heb hetzelfde geprobeerd in de trilstand en de telefoon blijft ondersteboven ook gewoon doortrillen. Dat lijkt dus inderdaad niet te werken.Ben.Hahlen schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:42:
Nja, heb het beide geprobeerd, zowel de standaard instelling als uit, als weer aan.
[ Voor 64% gewijzigd door Myedvyed op 15-08-2008 13:58 ]
De locatie waar je het uitvoerde, was deze gunstig? of tussen allemaal flatgebouwen, in een woning, onder bomen of dichtbij een gebouw?Myedvyed schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:57:
Dat klopt, maar bij andere apparaten (m'n losse navigatiesysteem b.v.) heb ik dit nog nooit zo extreem meegemaakt.
dan kan het een stuk langer duren!:)
Ok, dan ligt dat omkeren dus niet aan mij 
Overigens net even met Opera Mobile zitten werken: dat werkt best prima. Jammer alleen dat je niet je favorites van IE kan importeren in Opera... (Op een directe manier, that is).
Dat is het enige nadeeltje...
Google Maps werkt ook prima (GPS herkent ie ook, moest alleen naar satellieten zoeken, maar dat komt dus ook wel goed).
Overigens net even met Opera Mobile zitten werken: dat werkt best prima. Jammer alleen dat je niet je favorites van IE kan importeren in Opera... (Op een directe manier, that is).
Dat is het enige nadeeltje...
Google Maps werkt ook prima (GPS herkent ie ook, moest alleen naar satellieten zoeken, maar dat komt dus ook wel goed).
Dat klinkt alsof je al aan het rijden was. Sowieso doet een GPS er een stuk langer over om een fix te krijgen als 'ie beweegt dan als hij stil staat. Waarschijnlijk speelt ook mee dat je slechts de beschikking hebt over een heel kleine antenne, die ingebouwd is in de Touch Pro. Maar een uur tijd voor een fix is wel heel erg lang. Mijn Garmin GPSMAP 196 heeft bijvoorbeeld een veel betere ontvangst met een externe dome-antenne dan met de standaard meegeleverde minispriet. Daarbij moet ik wel aantekenen dat de Garmin alweer een oud beestje is en dat de SIRF-chips van tegenwoordig gevoeliger zijn qua ontvangst.Myedvyed schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:44:
GPS verbinding leggen duurde gisteren, zelfs met QuickGPS, behoorlijk lang. Dan heb ik het over een klein uur. Gelukkig kende ik de route al [...]
Was het eigenlijk de allereerste keer dat je de GPS van de Touch Pro gebruikte tijdens je trip, of had je hem ook al eerder uitgeprobeerd?
Vraagje voor degenen die 'm al hebben ... of er meer van weten.
Ik wil mijn firefox bookmarks synchroniseren (gebruik hiervoor nu FoxMarks add-on voor). Heeft iemand enig idee of je FireFox (mobile variant?) op de touch pro kunt gebruiken, inclusief add-ons?
Ik wil mijn firefox bookmarks synchroniseren (gebruik hiervoor nu FoxMarks add-on voor). Heeft iemand enig idee of je FireFox (mobile variant?) op de touch pro kunt gebruiken, inclusief add-ons?
Happy Blessings <3
Hoe bedoel je dit? Als je press&hold deed, selecteerde ie dan een ander nummer (dus bijv. mobiel nummer ipv. van thuis) of kon je 'em ook ingedrukt houden zodat ie die persoon ging bellen?Ben.Hahlen schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:15:
Verwijderd
Ik weet niet of Opera Mobile Opera Link ondersteunt (zoals Opera Mini dat doet). Als hij dat doet zou je je bookmarks als volgt kunnen importeren:
- Opera op je PC installeren
- Je bookmarks in Opera importeren
- In het menu "Bestand / File" synchonisatie aanmelden en activeren
- Dan in Opera op de HTC synchronisatie uitvoeren
- Opera op je PC installeren
- Je bookmarks in Opera importeren
- In het menu "Bestand / File" synchonisatie aanmelden en activeren
- Dan in Opera op de HTC synchronisatie uitvoeren
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het is NIET de bedoeling om hier levertijden of abonnementen te gaan bespreken. Inhoudelijk voegt dat niets toe aan de technische bespreking in het topic. Daarnaast is een beetje tweaker zelf in staat om te achterhalen waar en wanneer het toestel beschikbaar komt.
Het is NIET de bedoeling om hier levertijden of abonnementen te gaan bespreken. Inhoudelijk voegt dat niets toe aan de technische bespreking in het topic. Daarnaast is een beetje tweaker zelf in staat om te achterhalen waar en wanneer het toestel beschikbaar komt.