Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Deze discussie ga je dus niet hier uitvechten..

[ Voor 87% gewijzigd door DaannO op 19-08-2008 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05-2024
TR plaatsen is voldoende ipv deze opmerking.

Anyhow... ik heb vandaag bij de BelCompany in Woerden een NL exemplaar in handen gehad, moet zeggen dat het toestel in werkelijkheid minder groot is dan ik van de foto's en filmpjes dacht te hebben gezien. De toetsen leken ontzettend klein toen het nog in de vitrine stond maar eenmaal in mijn hand viel het nog allerszins mee.

Mijn voorlaatste twijfels zijn nu weggenomen, dit wordt mijn volgende toestel. Ik zal echt in WM moeten inlezen want het wordt mijn eerste niet-Nokia toestel in 11 jaar GSM gebruik, maar ach, de overstap naar Symbian op de N80 2 jaar terug ben ik ook doorheen gekomen. Als het hier verder enigszins on-topic kan blijven zal ik ook uit deze thread mijn kennis kunnne putten. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door DaannO op 19-08-2008 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik kan je vertellen dat het best meevalt om die omschakeling te maken, sinds gisteren heb ik de Diamond in bezit en ik keek flink op hoe gemakkelijk je eraan went. In het begin is het flink aankloten, vooral als je de handleiding niet leest :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Modbreak:Nogmaals, het is dus niet toegestaan om hier levertijden of abonnementen te gaan bespreken. Inhoudelijk voegt dat niets toe aan de technische bespreking in het topic. Daarnaast is een beetje tweaker zelf in staat om te achterhalen waar en wanneer het toestel beschikbaar komt.

Dit is de laatste keer dat we waarschuwen, anders gooien we dit topic gewoon dicht en laten we hem mooi dicht zitten! Op de man spelen heeft hier geen zin en is dan ook niet gewenst, dit mag je dus op GoT voortaan ten allen tijden laten!

Deze blijft nog even dicht zodat iedereen doorheeft dat het serieus is dit :/

[ Voor 94% gewijzigd door DaannO op 19-08-2008 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-11-2024
Gelukkig weer open. Laten we on-topic blijven met onze ervaringen/technische aspecten mbt de Touch Pro.

Unpack experience
De allereerste ervaring met dit toestel natuurlijk. Herinner het me nog als de dag van gisteren. (red: het is alweer 5 dagen geleden).
De doos (diamant-vorm) en alle zaken die meegelerd zijn zien er goed uit. Alles in dezelfde glossy black stijl. Het voelt echt aan alsof je een cadeautje open maakt. (Voor mij was het ook een cadeautje aan mezelf.) De telefoon, lader, koptelefoon zijn allemaal netjes beschermt met plastic velletjes die (redelijk) makkelijk te verwijderen zijn.

Enige nadeel voor mij is dat er geen clip bij de koptelefoon geleverd is. Ik herbruik nu de (witte ! :( ) clip van m'n vorige Samsung mobiel.

Slide mechanisme
Het slide mechanisme zelf voelt goed en degelijk aan. Toch is er één minpuntje: op het moment dat de telefoon zich in gesloten toestand bevind, wiebelt het scherm een beetje. Ik stoor me er niet (echt) aan, maar het valt wel op. Zoals al eerder gemeld, bijvoorbeeld bij het aanpassen van het volume.
Mijn vorige Samsung (D500) wiebelt ook marginaal, maar dat was alleen merkbaar als je er echt op ging letten.
Als ik met een verloopstukje mijn eigen koptelefoon aansluit, fungeert deze dan ook gewoon als antenne voor de FM radio, of is hier een specifiek draadje ofzo voor in de HTC oordoppen geïntegreerd?
Ik weet het niet. Deze vraag triggert me wel voor iets waar ik mee zit.

Volume control
Op het moment zijn er ongeveer 4 standen waarop de telefoon het volume aanpast. Zelfs de laagste stand is voor mij eigenlijk al te hard als ik naar wat muziek wil luisteren.
Ik heb ondertussen wel gezien dat deze standen aangepast kunnen worden door een andere ROM te laden, of door een bestandje in de windows folder aan te passen (hex waardes veranderen ...). Liever echter, zou ik méér volume waardes krijgen, minimaal 10 stapjes, waarbij de zachtste zachter is dan nu, en de harde misschien harder (nog niet nodig gehad). Iemand enig idee of dit mogelijk is? Een andere koptelefoon met volume control heeft niet mijn voorkeur.

[ Voor 50% gewijzigd door frankvdtillaart op 20-08-2008 10:46 ]

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:21
Mooi dat het topic weer open is!

Ik heb de vraag al een dag of 2 geleden gesteld hiero, maar toen geen antwoord gekregen, en daarna is het topic overspoeld met levertijd en beschikbaarheidsdingetjes, dus vandaag nogmaals mijn vraag.

Als ik met een verloopstukje mijn eigen koptelefoon aansluit, fungeert deze dan ook gewoon als antenne voor de FM radio, of is hier een specifiek draadje ofzo voor in de HTC oordoppen geïntegreerd?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-02 16:33

BadBert

Mini powah

Als het goed is moet dit werken, over het algemeen wordt hier namelijk een bestaande draad voor gebruikt, dit werkt in ieder geval bij mijn TyTn II wel zo (met adaptor dus) en het lijkt me dat ze dit niet veranderen in nieuwere modellen

On the 7th day, God created the Mini.... And he saw it was good :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234627

RedSoniq schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:25:
Gelukkig weer open. Laten we on-topic blijven met onze ervaringen/technische aspecten mbt de Touch Pro.

Unpack experience
De allereerste ervaring met dit toestel natuurlijk. Herinner het me nog als de dag van gisteren. (red: het is alweer 5 dagen geleden).
De doos (diamant-vorm) en alle zaken die meegelerd zijn zien er goed uit. Alles in dezelfde glossy black stijl. Het voelt echt aan alsof je een cadeautje open maakt. (Voor mij was het ook een cadeautje aan mezelf.) De telefoon, lader, koptelefoon zijn allemaal netjes beschermt met plastic velletjes die (redelijk) makkelijk te verwijderen zijn.

Enige nadeel voor mij is dat er geen clip bij de koptelefoon geleverd is. Ik herbruik nu de (witte ! :( ) clip van m'n vorige Samsung mobiel.

Slide mechanisme
Het slide mechanisme zelf voelt goed en degelijk aan. Toch is er één minpuntje: op het moment dat de telefoon zich in gesloten toestand bevind, wiebelt het scherm een beetje. Ik stoor me er niet (echt) aan, maar het valt wel op. Zoals al eerder gemeld, bijvoorbeeld bij het aanpassen van het volume.
Mijn vorige Samsung (D500) wiebelt ook marginaal, maar dat was alleen merkbaar als je er echt op ging letten.

[...]

Ik weet het niet. Deze vraag triggert me wel voor iets waar ik mee zit.

Volume control
Op het moment zijn er ongeveer 4 standen waarop de telefoon het volume aanpast. Zelfs de laagste stand is voor mij eigenlijk al te hard als ik naar wat muziek wil luisteren.
Ik heb ondertussen wel gezien dat deze standen aangepast kunnen worden door een andere ROM te laden, of door een bestandje in de windows folder aan te passen (hex waardes veranderen ...). Liever echter, zou ik méér volume waardes krijgen, minimaal 10 stapjes, waarbij de zachtste zachter is dan nu, en de harde misschien harder (nog niet nodig gehad). Iemand enig idee of dit mogelijk is? Een andere koptelefoon met volume control heeft niet mijn voorkeur.
Hoe je het volume op het apparaat zelf kunt veranderen weet ik niet, maar aan de muziek (lees MP3) kun je volgens mij wel wat doen. Ik gebruik altijd MP3Gain om alle MP3 bestanden op hetzelfde geluidsniveau te krijgen. Dit voorkomt dat je het volume steeds moet aanpassen. Standaard staat het programma op ongeveer 89 dB, maar als je dat te hard vindt of te zacht kun je dat aanpassen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
Anoniem: 234627 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:53:
[...]

Hoe je het volume op het apparaat zelf kunt veranderen weet ik niet, maar aan de muziek (lees MP3) kun je volgens mij wel wat doen. Ik gebruik altijd MP3Gain om alle MP3 bestanden op hetzelfde geluidsniveau te krijgen. Dit voorkomt dat je het volume steeds moet aanpassen. Standaard staat het programma op ongeveer 89 dB, maar als je dat te hard vindt of te zacht kun je dat aanpassen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
De bronbestanden zijn het probleem niet. Het is echt de touch pro die naar mijn mening te weinig niveaus heeft om het volume te regelen. Grafisch ziet het er wel goed uit, alleen elke volume up/down beweging springt met 3 streepjes ipv 1... grafisch kunnen dus makkelijk extra niveaus toegevoegd worden.

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-01 23:50
The_Fes schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:39:
Ik heb al een paar draagbare FM-radio's gehad die de oortjes als antenne gebruikten. Dit werkte toen steeds ook met andere (betere) oortjes die ik apart kocht. Het zou me dan ook sterk verwonderen als dit ook niet het geval zou zijn bij de touch pro. Een verloopstuk is niet anders dan een verloopstuk, gewoon fysiek een connector naar een andere omzetten. Dit zou dan ook geen enkele invloed moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120448

Ok, dit is niet handig natuurlijk...

[ Voor 89% gewijzigd door DaannO op 20-08-2008 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
Niet op slot, owh aub niet op slot. We zullen het niet meer doen.

Rutmer, misschien wil je je berichtje editten ...

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Anoniem: 120448 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:22:
Ik werk bij T for telecom in Leeuwarden, 2x HTC Touch Pro op voorraad! Kosten 670 euro.
Jij wilt graag een ban??? :?
Of was de waarschuwing niet duidelijk genoeg?

[ Voor 12% gewijzigd door Xanion op 20-08-2008 11:31 ]

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 13:18

Twan V

...en er stralend uitzien

Anoniem: 120448 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:22:
Ik werk bij T for telecom in Leeuwarden en wil daarmee iedere lezer irriteren
Wat moeten we hier nou mee? Moeten we tegenover meester DaannO gaan zeuren dat Rutmer ons zit te pesten en dat 'ie in de hoek moet? :|

Ik probeer dit topic te volgen omdat ik voor dat ik de TP in mijn handen heb, wil weten wat ik kan verwachten. Wie hem waar heeft boeit me echt niet. Mensen die dat willen weten, bellen zelf maar naar de winkel of vragen het aan google.

Terug on topic: Zou je het volume in de WM-configuratie niet preciezer in kunnen stellen? De standaard volumecontrole is vervangen door die van HTC (met maar 4 standen), maar in de configuratie zou je misschien de default Windows-manier kunnen tegenkomen. 't Is maar een idee :)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Mensen, reageer er gewoon niet op en doe een TR. Wekt veel minder irritaties op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik80
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:42

Erik80

Sinds 1980

HTC Touch Pro multi touch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
Twan V schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:52:
[...]
Terug on topic: Zou je het volume in de WM-configuratie niet preciezer in kunnen stellen? De standaard volumecontrole is vervangen door die van HTC (met maar 4 standen), maar in de configuratie zou je misschien de default Windows-manier kunnen tegenkomen. 't Is maar een idee :)
Om het topic weer zijn waarde te geven ... nu aan het zoeken in de WM config ...
... Ik zou iets verwachten in Start - Setting - Systems.
Hier staat echter geen 'Sounds and audio devices' oid. Ik ken WM nog niet zo goed, kan het zijn dat ik nog ergens anders geluidsinstellingen kan vinden?

(Onder Start - Settings - Personal staan wel een paar geluidsopties, maar geen volumecontrol.)
Leuk, is dat deel bij de knoppen ook aanraakgevoelig? Weer iets geleerd.

Screen blank vs Toetsenblock
Ik gebruikte tot ongeveer nu de aan/uit knop om het scherm op blank te zetten. Heb dit getest en dit blokkeerd ook de toetsen.
Het is echter zeer makkelijk om deze knop per ongeluk weer in te drukken (als de phone in broekzak zit). Dan gaat het scherm weer aan, en ook de toetsen reageren weer lekker vlot.
Ik heb nu al een paar keer (!!) meegemaakt dat ik mensen aan het spammen was met telefoontjes. :( Ga dus voortaan maar de echte 'long press end key' functie als 'toetsenblokkering' gebruiken (standaardinstelling overigens).
Herhaling: Unblocken gaat door op het scherm op unlock en nogmaal op Unlock te drukken, niet met de hard keys dus.

GPS en Google Maps Mobile
Google maps mobile gaf bij mij een melding dat de "HTC TouchDual" niet ondersteund word. Met een direct link: http://www.google.com/gmm/GoogleMaps.CAB is het echter toch mogelijk om de google maps mobile applicatie te installeren. Easy. :)
Na het opstarten van Google maps kan GPS ook gebruikt worden (selecteren in menu). Het duurde een minuutje - ik stond buiten - maar toen kwam de melding van een GPS-connectie toch echt. De locatie werd goed weergegeven op de kaart.
Verder nog geen ervaring. Jammer dat google maps geen turn-by-turn instructie ondersteund.

[ Voor 51% gewijzigd door frankvdtillaart op 20-08-2008 12:14 ]

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 11:46

fly

Live Is Just.........

Zo vandaag mijn TP-NL versie binnengekregen *O*

Mijn eerste ervaringen:
De doos zag er goed en mooi verzorgt uit. Eerste opstarttijd viel reuze mee, ik had veel langer verwacht...

Heb gelijk het bellen getest omdat ik hier en daar lees dat de verbinding erg slecht was, tijdens het gesprek had ik een goede verbinding ik kon alles goed verstaan, mijn probleem was dat de volume erg zacht stond. Ik heb tergeefs op de up en down knoppen links van het toestel gedrukt maar mijn volume veranderde niet.. Vanavond maar even beter testen, volgens WM heb ik nu de volume op het hardst gezet..

Helaas moet ik vertellen dat ik al snel een vastloper heb gekregen. Ik zat bij het weer en ik kreeg de melding of ik met internet verbinding wou maken om weer gegevens te up-daten. Omdat mijn abbo nog niet overgezet is voor internet heb ik maar nee gedruk, en toen kwam de vastloper! Uiteindelijk moest ik de batterij eruit halen :/, nadat de toestel weer is opgestart heb ik geen vastlopers gehad toen ik weer bij weer kwam en weer op nee drukte..

Verder werkt alles naar behoren en ga ik weer verder met testen (waaronder GPS), jullie horen nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is NIET de bedoeling om hier levertijden of abonnementen te gaan bespreken. Inhoudelijk voegt dat niets toe aan de technische bespreking in het topic. Daarnaast is een beetje tweaker zelf in staat om te achterhalen waar en wanneer het toestel beschikbaar komt.