OggSync ftw.
Mijn huidige setup (ik wil zo min mogelijk lokaal opslaan ivm syncen ... als alles op 'Het Internet' staat, dan kan ik er altijd bij)
Daarom gebruik ik Google Apps om mijn mail en Agenda op te slaan.
Mail
Google mail werkt perfect op de touch pro. Het scherm is niet groot, maar functioneel is er niks op aan te merken. Wel worden nu ook alle berichten van 'vandaag' automatisch gedownload door de TP. Ik krijg dus wel een bericht als er een nieuwe mail is, inclusief subject.
Agenda
Google Calender werkt niet in de browser om de een of andere reden. Hier baalde ik wel van (nog niet echt gezocht of dit op te lossen is, eigenlijk wil ik een link naar mobile agenda binnen google apps, dit heb ik nog niet gevonden).
Maar, met de tip van hierboven (OggSync) ben ik net letterlijk 5 minuten bezig geweest (downloaden over gprs, want geen 3g ontvangst hier). OggSync ondersteund ook simpelweg mijn Google Apps account, en heeft alle afspraken al gedownload. 2-weg sync staat aan, dus nu is het mogelijk om een afspraak in m'n TP in te typen, en achter de PC - zodra ik daar ben - exact dezelfde gegevens te zien. Jeej.
Documenten
Hoe ik dit precies ga doen weet ik nog niet, maar ik heb thuis een NAS staan waar al mijn documenten op staan. Alle belangrijke documenten worden al gesynced naar mijn PC, zodat ik iig altijd 1 kopie heb. Heb al een 8Gb SDHC kaartje besteld, dus misschien dat ik alle belangrijke documenten ook nog naar de TP sync, maar ik denk van niet.
Contacten
Ik heb nu versie 3 van OggSync (4 is beta) geinstalleerd.
Versie 4 kan ook nog de google contacten delen... gebruikt iemand dit al, en werkt dit goed? (Namen, telefoonnummers, meerdere email adressen, snail-mail addressen, Groepen in telefoon?)
GTD - Getting Things Done
Voor degene die geinteresseerd zijn in een 'nieuwe'/andere manier van werken. Deze techniek van David Allen bevalt mij heel goed.
Als ik een notitie maak dan doe ik dat via de mail, stuur dit naar mezelf toe ... en ik wordt vanzelf herinnerd aan wanneer dit relevant voor me is. (Google mail filtert afhankelijk van e-mail adres waar ik naartoe stuur, en hangt er het juiste labeltje aan.) De TP is voor mij de perfecte aanvulling voor
mijn invulling voor GTD met high-tech technieken.
Edit1
OggSync verstuurd mijn nieuwe afspraken die ik op de TP invoer nog niet naar google... nog even uitzoeken waarom dit niet lukt.
Edit2
Het lukt nu wel, inclusief wijzigingen.
Je kunt zelfs zien welke google agendas er allemaal bekeken mogen worden door je google account. Doordat ik twee agenda's had met dezelfde naam was er ergens een verkeerde instelling gemaakt door een niet nader te benoemen persoon.

En ook mag je geen 'categorie' invoeren, tenzij je dit specifiek wilt gebruiken om een google agenda aan te duiden. Indien deze categorie ingevuld is en je gebruikt OggSync freeware versie, dan wordt de afspraak niet gesynced.
[
Voor 12% gewijzigd door
frankvdtillaart op 19-08-2008 12:07
]