Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

obmod schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:08:
De locatie waar je het uitvoerde, was deze gunstig? of tussen allemaal flatgebouwen, in een woning, onder bomen of dichtbij een gebouw?
dan kan het een stuk langer duren!:)
BamSlam_ schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:19:
Dat klinkt alsof je al aan het rijden was. Sowieso doet een GPS er een stuk langer over om een fix te krijgen als 'ie beweegt dan als hij stil staat. Waarschijnlijk speelt ook mee dat je slechts de beschikking hebt over een heel kleine antenne, die ingebouwd is in de Touch Pro. Maar een uur tijd voor een fix is wel heel erg lang. Mijn Garmin GPSMAP 196 heeft bijvoorbeeld een veel betere ontvangst met een externe dome-antenne dan met de standaard meegeleverde minispriet. Daarbij moet ik wel aantekenen dat de Garmin alweer een oud beestje is en dat de SIRF-chips van tegenwoordig gevoeliger zijn qua ontvangst.

Was het eigenlijk de allereerste keer dat je de GPS van de Touch Pro gebruikte tijdens je trip, of had je hem ook al eerder uitgeprobeerd?
Dat klopt, zoals ik al zei waren de omstandigheden verre van ideaal :P Dus hier een lijstje van de dingen die ongetwijfeld niet bepaald meehielpen:
  • Het was de allereerste keer dat ik hem echt gebruikte (heb het daarvoor wel binnen geprobeerd maar dat lukte niet).
  • De telefoon lag bovenop het dashboard omdat ik nog geen houder heb, dat is niet de ideale positie omdat ik een thermische voorruit heb. Hij had iets meer richting de middenspiegel moeten hangen omdat daar zo'n uitzonderingsvlak zit (of hoe je het ook wil noemen).
  • Ik was aan het rijden.
  • Het was redelijk bewolkt.
  • Een aantal delen van de route waren in boomrijk gebied (hoewel het grootste deel open was).
  • De antenne in de telefoon is inderdaad klein, en dit is de enige omstandigheid waar we niet onderuit zullen komen zonder externe GPS muis / antenne.
  • De A-GPS optie stond nog uit, zag ik net in Advanced Config. Ik had wel QuickGPS uitgevoerd. Geen idee of die A-GPS optie effect heeft of dat dat via QuickGPS gaat, maar ik heb het nu geactiveerd.
Ik denk dus inderdaad dat het de volgende keer wel sneller zou moeten gaan. Maar dat het een klein uur duurde was toch wel even schrikken, hoe verklaarbaar ook.

Dankzij die mooie link vol tweaks uit WoutF z'n post heb ik nu trouwens ook geotagging aangezet op de camera. Nog niet kunnen testen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
zijn er al mensen die bericht hebben gehad van gsmweb dat ze hem verzonden hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 17:06
Dacide schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:36:
zijn er al mensen die bericht hebben gehad van gsmweb dat ze hem verzonden hebben?
Nope - maar heb um dan ook pas gisteren besteld. Wel ontvangstbevestiging gehad, en dat ze hem normaliter binnen 1 werkdag versturen. Maar ik ben bang dat ik niet bij de eersten zal horen gezien de vele bestellingen die ze hadden. (maar ik hoop er stiekum wel op >:))

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Raar dat met stoppen van ringtone met omdraaien... Hier zeggen ze dat het werkt na omdraaien... Alleen laten ze het niet zien... haha
http://www.youtube.com/watch?v=4pZdVcky0lE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 10:22
richair schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:30:
[...]
Hoe bedoel je dit? Als je press&hold deed, selecteerde ie dan een ander nummer (dus bijv. mobiel nummer ipv. van thuis) of kon je 'em ook ingedrukt houden zodat ie die persoon ging bellen?
Met press&hold kreeg je het menu, waar je dan zag welk nummer je wilde kiezen.
Ben er overigens net achter dat je dit nu kan doen dmv de vierwegtoets naar links of rechts te klikken.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:33:
Ik weet niet of Opera Mobile Opera Link ondersteunt (zoals Opera Mini dat doet). Als hij dat doet zou je je bookmarks als volgt kunnen importeren:

- Opera op je PC installeren
- Je bookmarks in Opera importeren
- In het menu "Bestand / File" synchonisatie aanmelden en activeren
- Dan in Opera op de HTC synchronisatie uitvoeren
En dat noem ik dus omslachtig ;)
Opera Link zit er overigens, voor zover ik kan zien (ben dan ook een Opera-n00b), niet in.
Een rondje Google zegt het volgende:
  • Opera Desktop installeren
  • Bookmarks in Opera Importeren
  • Bookmarks zitten nu in een Opera6.adr bestand (oid)
  • Bestand kopiëren naar \Application Data\Opera\
  • En het zou moeten werken... Zeggen ze
Maar dat vind ik dus teveel handelingen (ik ben van nature lui).
Mss dan toch maar eens een webpaginaatje schrijven met de links er in...

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet er wel wat voor doen ja.

Ik heb gisteren mijn Samsung U600 geflashed, dat waren pas veel handelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:50:
Mss dan toch maar eens een webpaginaatje schrijven met de links er in...
Die webpagina is voor mij al bereikbaar via mobile.foxmarks.com
Hierin staan dus alle bookmarks die ik in FireFox heb. Dit wordt al perfect (!) gesynched tussen mijn thuis-pc, werk-laptop en die altijd beschikbare pagina.

Maar ik wil de daadwerkelijke bookmarks (inclusief folder structuur ...) op de phone zelf hebben staan. En bij wijzigingen dan dus weer automatisch syncen.

[ Voor 3% gewijzigd door frankvdtillaart op 15-08-2008 15:07 ]

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLastOttoman
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-08 11:54
Tien vragen die op mijn lippen branden....

1: heeft het een licht sensor, voor als het te donker/licht is buiten, dat de app. zijn verlichting zelf insteld?

2. Kan je de beeld kantelen zoals de diamond of reageerd ie alleen op de toetsenbord

3. Hoe werken 3rde partij programma's? Want de Pro heeft geen software toetsen meer...

4. Wat is de maximum mSD kaart dat het app. aankan? ( 16 of 32g)

5. Kan ik in Oprah ook gewoon websites in 1 kolom bekijken zoals 'niet TF3D' telefoons?

6. Ik heb op youtube gezien dat je niet echt de thema kleuren kan veranderen, allen de boven en onder balken... is dit waar?

7. Is de accu gespreks uur nou 6, 7 of 8 (bronnen spreken elkaar tegen)!

8. Heeft 't tasje, dat erbij komt met 't app. nou een klipje voor me riem of nie (bronnen spreken elkaar tegen)

9. De Engelse versie die hier te koop is: is het nou WWE of UK?

10: En natuurlijk: ik heb de Tytn II, is het een vooruitgang om die te vervangen door the touch pro?

Ik ga 'm in september ophalen nadat ik me loon binnen heb.

Steam ID: TheLastOttoman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Het "Mute on face down" gebeuren werkt wel. Je moet alleen even weten hoe het werkt ;).
Het is nl niet zo dat als de telefoon op z'n kop ligt de telefoontjes gemute worden, nee, het is dat als er een telefoontje binnenkomt en je draait 'm dan om dat er gemute wordt.
Dus, is dat ook weer duidelijk.
RedSoniq schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:05:
[...]
Die webpagina is voor mij al bereikbaar via mobile.foxmarks.com
Hierin staan dus alle bookmarks die ik in FireFox heb. Dit wordt al perfect (!) gesynched tussen mijn thuis-pc, werk-laptop en die altijd beschikbare pagina.

Maar ik wil de daadwerkelijke bookmarks (inclusief folder structuur ...) op de phone zelf hebben staan. En bij wijzigingen dan dus weer automatisch syncen.
Die heb ik ook al met FoxMarks, alleen is het zo dat ik allemaal "Mobiel specifieke" websites in m'n PIE Favs heb. Die zou ik dus eerst ook weer naar FF moeten importeren, enzo... Nja, ik zie het wel.

Overigens: die ontiegelijke grote menu's (bij press&hold, het menu van je mailbox, etc, etc) is daar wat aan te doen? Ik bedoel, ik ben niet slechtziend ofzo... Heb wel een bril/lenzen, maar die zijn voor veraf... Disable Large Start Menu is het iig niet.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
LordMistery schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:11:
2. Kan je de beeld kantelen zoals de diamond of reageerd ie alleen op de toetsenbord
Identiek aan de diamond.
3. Hoe werken 3rde partij programma's? Want de Pro heeft geen software toetsen meer...
Heeft nog steeds een touchscreen ... dus software toetsen. Of bedoel je iets anders?
32 Gb, zodra die uit zijn tenminste.
5. Kan ik in Oprah ook gewoon websites in 1 kolom bekijken zoals 'niet TF3D' telefoons?
Als je de mobile versie van een pagina opent ... moet mogelijk zijn lijkt me.
8. Heeft 't tasje, dat erbij komt met 't app. nou een klipje voor me riem of nie (bronnen spreken elkaar tegen)
Nee. Dat zie ik tenminste in alle bronnen staan die onder mijn ogen komen.
[quote]9. De Engelse versie die hier te koop is: is het nou WWE of UK?[quote]
Voor zover ik weet is er geen verschil?
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:14:
Die heb ik ook al met FoxMarks, alleen is het zo dat ik allemaal "Mobiel specifieke" websites in m'n PIE Favs heb. Die zou ik dus eerst ook weer naar FF moeten importeren, enzo... Nja, ik zie het wel.
Je kunt op de foxmarks.com site ook 'profielen' instellen. Zo kun je bepaalde bookmarks wel/niet synchroniseren van/naar andere profielen. Foxmarks zelf houd altijd alle bookmarks bij.
Specifieke werk-urls (admin portal voor werk enzo) hoeven dus niet op je thuis-pc terecht te komen.

[ Voor 22% gewijzigd door frankvdtillaart op 15-08-2008 15:17 ]

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Tien vragen die op mijn lippen branden....

1: heeft het een licht sensor, voor als het te donker/licht is buiten, dat de app. zijn verlichting zelf insteld?
6. Ik heb op youtube gezien dat je niet echt de thema kleuren kan veranderen, allen de boven en onder balken... is dit waar?
7. Is de accu gespreks uur nou 6, 7 of 8 (bronnen spreken elkaar tegen)!
9. De Engelse versie die hier te koop is: is het nou WWE of UK?
10: En natuurlijk: ik heb de Tytn II, is het een vooruitgang om die te vervangen door the touch pro?

Ik ga 'm in september ophalen nadat ik me loon binnen heb.
  1. Licht sensor is aanwezig. Heb me gister al zitten verbazen dat ik de helderheid van het scherm niet kon aanpassen... Tot ik het vinkje "Autoadjust" zag (die zat er vroeger niet)
  2. Beeld kantelt in Opera wel automatisch. Andere programma's nog niet geprobeerd. Verwacht het wel. Zit iig ook zo'n Accelerometer-geval in
  3. Soft-toetsen heeft ie nog gewoon in programma's. Is alleen geen HW-equivalent meer voor
  4. Ik dacht 32, maar dat zal vast wel ergens in de specs staan
  5. In Oprah wel, maar die is dan ook heeeeeel groot. :+ In Opera kan het ook, moet je even de "Mobile View" aanzetten.
  6. Met TF3D config kan je het thema van TF3D ook aanpassen
  7. Accugespreksduur (scrabblewoord) varieert nav de verbinding die je hebt (GPRS, UMTS, HSDPA, WMCDA (oid))
  8. "Tasje" is meer een etui en heeft geen clip voor aan je broek
  9. WWE, voor zover ik weet
  10. Ik had de TyTN 1 en dit is zeker een vooruitgang, denk dat het voor de TyTN II ook wel geld.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09-2020
heeft iemand hem al in 'normale' winkels (die je zo'n beetje in iedere stad vind) gesignaleerd, zoals belcompany, mediamarkt etc?

wil hem alleen ff uitproberen voordat ik hem koop, en ben te lui om naar zo'n webshop te rijden waar je hem op kan halen... :O

[ Voor 8% gewijzigd door djjef85 op 15-08-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t for Telecom heeft hem nog niet binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:23
djjef85 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:27:
heeft iemand hem al in 'normale' winkels (die je zo'n beetje in iedere stad vind) gesignaleerd, zoals belcompany, mediamarkt etc?

wil hem alleen ff uitproberen voordat ik hem koop, en ben te lui om naar zo'n webshop te rijden waar je hem op kan halen... :O
Dat vroeg ik me dus ook af, misschien heeft CoolBlue (PDAshop.nl/Smartphoneshop.nl) hem al wel in de winkels liggen? Ik zou er liever eerst ook even mee willen spelen, kijken of het wel echt iets voor mij is enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

media markt heeft hem ook nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
SneakyViper schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:31:
[...]

Dat vroeg ik me dus ook af, misschien heeft CoolBlue (PDAshop.nl/Smartphoneshop.nl) hem al wel in de winkels liggen? Ik zou er liever eerst ook even mee willen spelen, kijken of het wel echt iets voor mij is enzo...
CoolBlue heeft hem al wel in de winkel liggen ja, althans, ze verkopen hem, dus neem aan van wel... Maar Rotterdam vind ik toch te ver rijden om hem alleen maar even uit te proberen

mediamarkt heb ik gister gevraagd, ze wisten dat hij leverbaar was, maar wanneer ze hem kregen wisten ze weer niet te vertellen

[ Voor 11% gewijzigd door djjef85 op 15-08-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Zoals al (een paar keer) eerder gezegd: PDAShop heeft 'm liggen. Heb 'm er zelf gisteren gehaald.
Je kan natuurlijk ook zelf even op hun site kijken, maar omdat ik zo aardig ben (en blij met m'n Touch Pro):
http://www.smartphoneshop...046/htc-touch-pro-uk.html

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Ben.Hahlen schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:14:
Het "Mute on face down" gebeuren werkt wel. Je moet alleen even weten hoe het werkt ;).
Het is nl niet zo dat als de telefoon op z'n kop ligt de telefoontjes gemute worden, nee, het is dat als er een telefoontje binnenkomt en je draait 'm dan om dat er gemute wordt.
Dus, is dat ook weer duidelijk.
Dat klopt, dat is ook hoe ik het geprobeerd heb. Maar ik had hem daarbij wel op vibrate staan, dus misschien werkt het daarbij niet en werkt het alleen voor de ringtone. Straks maar eens uitproberen dan.

Zou het wel onhandig vinden als het voor vibrate niet werkt, want deze functie lijkt me bedoeld voor mensen die hun telefoon op tafel leggen, en dan maakt vibreren soms haast nog meer herrie dan een ringtone :P Voor mij maakt het eigenlijk niet uit, heb hem altijd in m'n broekzak en als ik hem wil muten druk ik de beller wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:59
Er is wel een oogje waar je een lanyard of koordje aan kan bevestigen, onder en door de kap. Misschien dat je daar weer een clip aan kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Bij deze even mijn vragen aan degene die dit toestel reeds in bezit hebben:

- ik neem aan dat er verschillende profielen opzitten, zoals 'stil'. Als je dan je alarm zet maakt deze toch wel geluid? Is misschien gekke vraag, maar de SE w960i die ik op et oog had, heeft dit probleem dus :P

- mijn huidige telefoon is beveiligd met een pincode, dus dat unlocken zegmaar. Kan dat bij dit toestel ook, en gaat het unlocken dan via het toetsenbord of via het touchscreen?

- ik las hier ook wat over een mute-functie. Maar is het ook simpel met 1 druk op de knop mogelijk iemand te 'muten' ?

- GPS. Nu las ik her en der wat over enige verbindingsproblemen met gps. Inmiddels al betere resultaten terwijl a-gps aan stond?

- Veiligheid. Zit er ook een virusscanner en/of spyware scanner op- of bij? En een soortemet van firewall functie? Of is dat laatste niet echt nodig? Misschien rare vraag hoor, maar zal m'n ervaring met WM zijn, deze = 0 :|

- En tot slot ben ik ook benieuwd naar de kwaliteit van foto's. Is het mogelijk wat buiten- en binnen foto's te plaatsen met- en zonder de ingebouwde 'flits' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brave_Sir_Robin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 22:45

Brave_Sir_Robin

He bravely ran away

Topicstarter
WoutF schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:12:
Voor de mensen die hem al hebben
http://forum.xda-develope...php?p=2475291&postcount=1
Daar zijn een aantal tweaks te vinden om de Touch o.a. sneller te maken
Toegevoegd aan TS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:40
Voor iedereen die de fotokwaliteit wil beoordelen, er is al een tijdje wat materiaal beschikbaar, zie hier:
http://www.theunwired.net...sson-x1-camera-comparison

De Samsung i900 Omnia wint 't met gemak, mja, daar is die ook voor bedoeld.
De Pro lijkt soms wat minder dan de Diamond, maar ik gok erop dat ze met de retail-ROM gelijk zijn.

Le Merchant's vraag over de wekker is voor mij ook een puntje, 't irriteert me mateloos dat ik voor de wekker altijd een ander profiel mag kiezen. (eentje met de tril uit)

Muten kan als 't goed is idd gewoon met een knop op 't scherm of de fysieke ophangknop, als ik 't goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLastOttoman
  • Laatst online: 28-08 11:54
Vergeleken met http://forum.xda-develope...php?p=2475291&postcount=1 klopt http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=398265 niet echt voor de Touch Pro. Voobeeld is de Enlarge Taskbar dat via normale instellingen gaat in plaats van de register bij de Diamond.

Steam ID: TheLastOttoman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:39
quote:
dyna18 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:43:
[...]
Bovendien is het altijd zo dat een nieuw contract goedkoper is. Graag nadenken voor je reageert.

Euhm dat is niet altijd zo, bij t-mobile krijg je over het algemeen meer korting bij het verlengen dan wanneer je een nieuw abo afsluit.
Als voorbeeld:

MDA compact IV flex 20 1 jaar nieuw kost het toestel: € 279,--
MDA compact IV flex 20 1 jaar verlen kost het toestel: € 0,--
Dat is dus een aardig verschil in het voordeel van de verlenging.

Ik weet niet hoe het bij andere providers is zoals Hi of Vodafone, maar daar kan vast iemand anders wel meer inzicht in geven.
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:39:
[...]

Dat is niet alleen bij VF, dat is altijd zo.. Marketing he, ze hebben liever een nieuwe klant, dan een bestaande klant houden!
(aanbiedingen uitgezondert :P )
Ik heb gelukkig een collega die op de helpdesk heeft gewerkt bij HI. Ik mag ook mijn abonnement verlengen. Nu zie ik online dat ik voor dit toestel meer moet betalen bij verlengen als bij een nieuw abonnement.

Mijn collega gaf me als tip met nummer behoud over te stappen naar Prepaid. Na een maand als nieuwe klant aanmelden. Of gewoon korting eisen bij de provider.
Ik zit nu bij kpn Hi. Hier wilde ik de HTC diamond bestellen (niet gedaan, ik heb gewacht op de PRO). Uit eindelijk de prijs van het toestel lager kunnen krijgen als bij een nieuw abonnement . Nu maakt voor mij niet uit welke provider ik heb (niet zo veel eisende gebruiker, alleen wil ik mijn nummer behouden), maar korting eisen moet je zeker proberen in z’n geval.

[ Voor 24% gewijzigd door Tjeerdtq op 15-08-2008 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

LeMerchant schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:07:
Bij deze even mijn vragen aan degene die dit toestel reeds in bezit hebben:

- ik neem aan dat er verschillende profielen opzitten, zoals 'stil'. Als je dan je alarm zet maakt deze toch wel geluid? Is misschien gekke vraag, maar de SE w960i die ik op et oog had, heeft dit probleem dus :P
Je hebt voor zover ik kan zien bepaalde volumes, vibrate en silent. Heb hier nog niet zoveel mee gewerkt dus ik weet niet zeker of het alarm daar doorheen 'breekt'. Echt concrete en instelbare profielen lijken het niet te zijn. Misschien zitten die in WM6 zelf wel, ik heb het nu over HTC's interface die je krijgt als je op een van de volumeknoppen drukt.
- mijn huidige telefoon is beveiligd met een pincode, dus dat unlocken zegmaar. Kan dat bij dit toestel ook, en gaat het unlocken dan via het toetsenbord of via het touchscreen?
Ja, dat kan, dat gebruik ik zelf ook. Standaard gaat dit via touchscreen, maar als je je toetsenbord uitklapt kun je dat ook gebruiken. Vind ik zelf wat omslachtiger, via touchscreen werkt in dit geval handiger IMO.

Op je andere vragen heb ik nog geen antwoord dus die heb ik maar niet gequote :P Ik ga zeker de carkit en GPS nog eens uitproberen en m'n bevindingen daarna posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 17:43

BadBert

Mini powah

@Tjeerdtq:
Ga je het toestel bestellen bij een algemene online shop? of bij Hi zelf?
Bij de telecom aanbieders staat hij volgens mij nog nergens op de site toch?

On the 7th day, God created the Mini.... And he saw it was good :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:39
Dit toestel hebben ze nog niet bij Hi. Ook nog geen levertijd beschikbaar. Maar bijvoorbeeld bij smartphoneshop is een nieuw abonnement goedkoper. Ik heb in mijn voorbeeld gebeld voor de Diamond. Hier heb ik een flinke korting voor kunnen krijgen. 2x een 2 jaar Hi 25 abonnement gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LeMerchant schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:07:

- Veiligheid. Zit er ook een virusscanner en/of spyware scanner op- of bij? En een soortemet van firewall functie? Of is dat laatste niet echt nodig? Misschien rare vraag hoor, maar zal m'n ervaring met WM zijn, deze = 0 :|
Zolang jij geen gekke dingen doet met je telefoontje (surfen naar hack/keygen sites, downloaden van onbekende files) hoef je er geen zorgen om te maken. Firewall en virus scanner op je telefoon is echt niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:05

WoutF

Hoofdredacteur
Tjeerdtq schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:31:
Dit toestel hebben ze nog niet bij Hi. Ook nog geen levertijd beschikbaar. Maar bijvoorbeeld bij smartphoneshop is een nieuw abonnement goedkoper. Ik heb in mijn voorbeeld gebeld voor de Diamond. Hier heb ik een flinke korting voor kunnen krijgen. 2x een 2 jaar Hi 25 abonnement gehad.
Ik vind smartphoneshop nogal duur. Met een 1-jarig Flex 30 abbo (+PIT) zou het toestel 330 kosten. Bij GSMweb is het toestel dan 221

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 14:20
Ben wel benieuwt naar de foto / video kwaliteit die de touch pro weet te realiseren.
Zowel in lichte als donkere sistuaties.

Verder ben ik benieuwt wanneer KPN hem zelf gaat aanbieden. Iemand die dit al heeft weten los te peuteren. Scheelt me namelijk een hele hoop papierwerk gedoe met verlengen als ik het via hun doe. Alleen als het te lang duurt dan wordt het toch maar 2call denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Geachte heer/mevrouw,

Helaas leveren wij de Engels talige toestel niet; wij hebben enkel de NL versie.

Ik hoop hiermee u voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

naam

Klantenservice GSMWEB.NL Nederland B.V.
Dat is nou jammer, erg jammer.

Zit er verschil tussen NL en WWE wbt de indeling van het qwerty-tobo? Als dat niet is, bestel ik wel een NL en flash ik er zelf wel een WWE-ROM in :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Nog iets opvallends: Hij herkent mijn standaard verbinding altijd als roaming (wat kan doordat de operator is overgenomen door een grotere en dus ook van dat netwerk gebruik kan maken). Nu is dat op zich geen probleem.

Wat ik wel apart vind, is dat met de Data verbinding uitgeschakeld en WiFi ingeschakeld, ik bij het vernieuwen van de Weather data toch een vraag krijg of ik de data wil updaten, want hij ziet dat ik aan't roamen ben. Heel mooi dat hij dat vraagt, maar als m'n Data verbinding uitstaat en hij de data via WiFi binnenhaalt is dat eigenlijk niet nodig :P Hij zal wel alleen checken of de telefoon roaming is en verder niet op de verbindingen letten. In dit geval heb ik toch liever dat hij het te vaak vraagt dan dat hij het een keer vergeet, dus dit is ook niet echt een probleem.

Ik vind het btw wel fijn dat ExtUSB compatible is met standaard (mini)USB, erg fijn omdat ik nu geen extra kabeltjes of autolader hoef te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 22:59
Dacide schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:36:
Ik heb een mail gehad met het volgende:

Excuus voor de vertraging van uw bestelling, wij vragen u nog even geduld te hebben in verband met een vertraagde levering van uw HTC Touch Pro aan GSMWeb.nl. Uw abonnement is reeds geactiveerd zodat u in ieder geval bent aangesloten op de door u gewenste actie. Zodra het toestel bij GSMWeb.nl binnen is sturen wij dit direct naar u door. Wij verwachten het toestel 19-8-2008 aan u te kunnen verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

Wij krijgen binnenkort dit toetsel dus ook binnen hopelijk, en het is een must om het geheugen uit te breiden. Dus nu zitten we even te kijken. Maar wat is nu het slimst?
Het wordt sowieso een SanDisk kaartje, maar class 2 of class 4? En 8 GB leeest hij wel he (sdhc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MethodP schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:42:
Wij krijgen binnenkort dit toetsel dus ook binnen hopelijk, en het is een must om het geheugen uit te breiden. Dus nu zitten we even te kijken. Maar wat is nu het slimst?
Het wordt sowieso een SanDisk kaartje, maar class 2 of class 4? En 8 GB leeest hij wel he (sdhc)
Ik heb zelfs een Sandisk Ultra class 6 kaartje besteld :) Of het veel uitmaakt weet ik niet, maar voor de 10 Euro prijsverschil met een lagere klasse heb ik de gok maar genomen.

[ Voor 12% gewijzigd door BamSlam_ op 15-08-2008 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga voorlopig met 4Gig aan de gang (SDHC) en tzt misschien meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

(Getyped vanaf m'n Touch Pro)

Nog wat ervaringen:
  • GPS gaat nu stukken sneller, fix in 1 à 2 minuten.
  • Bluetooth probleem is consistent en treedt op bij verbreken Bluetooth verbinding.
  • Backspace typen in Opera (ook binnen tekstveld) = vorige pagina (irritant maar misschien instelbaar)
  • Opera zet de Data verbinding zelf aan als WiFi uitgevallen is. Niet fijn zonder melding, instelbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• here2stay
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-07-2024
vraag over internetsnelheid en beste provider hoort hier geloof ik niet..).
Anyway, heb de WWE-versie vandaag in mijn handjes gehad en die was dikker dan ik dacht. Niettemin verheug ik me op de NL-versie volgende week!

[ Voor 72% gewijzigd door here2stay op 15-08-2008 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Myedvyed schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:29:

Nog wat ervaringen:
  • Opera zet de Data verbinding zelf aan als WiFi uitgevallen is. Niet fijn zonder melding, instelbaar?
Wow, dat is wel heel erg knullig. Zeker als je in het buitenland zit. Ik hoop dat het inderdaad te veranderen is, maar default zou dat gedrag al niet moeten optreden!

Zit hier trouwens in spanning af te wachten tot de postbode aanbeld: track/trace zegt dat postbode onderweg is, en een briefje dat het pakketje vergeefs is aangeboden zat niet in de bus toen ik een uur geleden thuis kwam. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Nog wat ervaringen:
En had je deze keer gekozen voor a-GPS of nog voor gewoon GPS. Enneuh het alarm al getest? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
op pdashop staat dat de touch pro géén Virtueel QWERTY-toetsenbord heeft. is dit echt zo? lijkt me beetje raar namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
djjef85 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:45:
op pdashop staat dat de touch pro géén Virtueel QWERTY-toetsenbord heeft. is dit echt zo? lijkt me beetje raar namelijk...
Ieder Windows Mobile-toetsenbord heeft on-screen keyboards, voor zover mij bekend is tenminste :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

LeMerchant schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:29:
[...]

En had je deze keer gekozen voor a-GPS of nog voor gewoon GPS. Enneuh het alarm al getest? ;)
De a-GPS optie in de registry stond aan, ik weet niet zeker of ik QuickGPS nog in het geheugen had of niet.

Als de telefoon op Silent staat, hoor ik het alarmgeluid wel nog steeds gewoon, maar zonder trilalarm. Dan krijg je Dismiss en Menu als softkey opties. Snooze zit onder Menu, je kunt daar de tijd instellen die je wil doorsnurken, maar het is dus makkelijker het alarm uit te zetten dan te snoozen. Weet niet of dat zo handig is, of misschien zie ik iets over het hoofd. Tijdens het snoozen knippert af en toe het lampje rond de OK knop op de voorkant.
djjef85 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:45:
Dat is al een aantal keer (al dan niet tussen de regels door) gezegd, maar hij heeft nog steeds een virtual keyboard, en dat werkt ook wel vrij aardig. Mooi om keuze te hebben dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Kun je deze ook aan de TS toevoegen?
Standaard werkt het automatisch roteren van het scherm op maar een paar applicaties, met deze applicatie werkt het op alle applicaties.
GSEN
The program auto-rotate screen on HTC Touch Diamond (O2 Xda Diamond/T-Mobile MDA Compact IV/HTC Raphael) devices and unlocks the accelerometer to work with all applications !
Te downloaden van: http://www.freewarepocketpc.net/ppc-download-gsen.html

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Entity schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:41:
[...]

Dat hangt ervan af, op mijn TC zit een screenprotector die de hele voorkant (ex. knoppen) bedekt en dus precies goed gevormd is. Dat zal bij de Pro ook wel zijn denk ik. Ik weet niet of de Pro hetzelfde gevormd is als de Diamond, het kan zijn dat hij iets afwijkt en de protector dus net niet goed past.
Bestaan er eigenlijk voor deze modellen die over de knoppen gaan? Lijkt me wel mooier dan 1 die alleen scherm doet en je dan de overgang ziet naar knoppen...

Brando heeft officieel nog niet, maar de diamond versie zal je al kunne gebruiken voor scherm waarschijnlijk dus...

Wanneer iemand andere weet en voor over de knop gedeelte (dus cut-out van de knoppen) dan ben ik wel benieuwd en hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
Vanochtend vroeg alle papieren doorgefaxt naar gsmweb, wacht nu in spanning af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Mau_Maus schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:30:
[...]

Bestaan er eigenlijk voor deze modellen die over de knoppen gaan? Lijkt me wel mooier dan 1 die alleen scherm doet en je dan de overgang ziet naar knoppen...

Brando heeft officieel nog niet, maar de diamond versie zal je al kunne gebruiken voor scherm waarschijnlijk dus...

Wanneer iemand andere weet en voor over de knop gedeelte (dus cut-out van de knoppen) dan ben ik wel benieuwd en hoor ik het graag.
De standaard meegeleverde screenprotectors gaan ook over de knoppen heen, naar 3rd party screenprotectors heb ik nog niet gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:23

Entity

9000rpm

Mau_Maus schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:30:
[...]

Er zit sowieso een overgang naar je knoppen, aangezien het scherm vast is en de knoppen drukknoppen zijn. Veel mensen die ik de TC liet zien, zagen niet eens dat er een screenprotector op zat. Bij de Touch Pro zit een zelfde soort screenprotector, ik heb hem er gelijk op gedaan, ook hier zie je hem nauwelijks zitten als je hem er goed op doet.
Myedvyed schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:49:
[...]

De standaard meegeleverde screenprotectors gaan ook over de knoppen heen, naar 3rd party screenprotectors heb ik nog niet gekeken.
De meegeleverde screenprotector gaat hier toch echt niet over de knoppen heen hoor :?

[ Voor 16% gewijzigd door Entity op 15-08-2008 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Laatst online: 25-08 20:44

Nog wat ervaringen:
[list]
Welke fix bedoel je dan?
[/list]
Heb je dat al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Entity schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:51:
[...]

Er zit sowieso een overgang naar je knoppen, aangezien het scherm vast is en de knoppen drukknoppen zijn. Veel mensen die ik de TC liet zien, zagen niet eens dat er een screenprotector op zat. Bij de Touch Pro zit een zelfde soort screenprotector, ik heb hem er gelijk op gedaan, ook hier zie je hem nauwelijks zitten als je hem er goed op doet.
[...]
Inderdaad vlak onder het logo zit een richel. En tot zover gaat de protector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Entity schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:51:
De meegeleverde screenprotector gaat hier toch echt niet over de knoppen heen hoor :?
Okee, volgens mij is er dan sprake van verwarring aan mijn kant. Dat irritante stickertje dat erop zat toen de telefoon uit de verpakking kwam was dan kennelijk geen screenprotector :$ Vond het al onhandig omdat inderdaad het toetsenbord deel vrij beweeglijk is. Dan misschien toch eens kijken of dat losse meegeleverde ding fijn werkt. Ik heb nog nooit screenprotectors gebruikt, vandaar.
Vanaf het starten van de GPS module tot het moment dat er een vast signaal is.
Heb je dat al opgelost?
Nee, heb hier nog niks voor kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Laatst online: 25-08 20:44
Myedvyed schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:33:
[...]

[...]

Vanaf het starten van de GPS module tot het moment dat er een vast signaal is.
Ik bedoelde meer: hoe heb je dat gefixt dan? Want op dat XDA lijstje zie ik alleen GPS geotagging geloof ik.

En trouwens, heeft IEMAND al zijn NL versie? Ik had namelijk gehoopt dat mijne vandaag zou verzonden worden, maar helaas ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Ahzo, de enige 2 veranderingen zijn dat ik met Advanced Config (3rd party freeware app) de a-GPS heb aangezet (hoewel ik later las dat dat juist nadelig kan werken) en dat het nu ook niet meer de eerste keer is dat er een GPS verbinding tot stand wordt gebracht. Verder waren de omstandigheden vrijwel hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Myedvyed schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:24:
Ahzo, de enige 2 veranderingen zijn dat ik met Advanced Config (3rd party freeware app) de a-GPS heb aangezet (hoewel ik later las dat dat juist nadelig kan werken) en dat het nu ook niet meer de eerste keer is dat er een GPS verbinding tot stand wordt gebracht. Verder waren de omstandigheden vrijwel hetzelfde.
Waar las je dat dan? En wat was er dan nadelig aan dan? Waarschijnlijk vind he al de weg via a-gps zonder die tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Mau_Maus schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 01:31:
[...]

Waar las je dat dan? En wat was er dan nadelig aan dan? Waarschijnlijk vind he al de weg via a-gps zonder die tweak
Volgens mij had ik dat gelezen in de Touch Diamond FAQ hier op GoT, weet niet of er een reden bij stond.

Edit: opmerking verkeerd gelezen. Kan inderdaad dat de tweak niet nodig is om a-GPS te laten werken. sterker nog, het zou IMO nieteens zo mogen zijn dat een tweak nodig is. Maarja, heb het geprobeerd onder het motto "Baat het niet, dan schaadt het niet".

[ Voor 35% gewijzigd door Myedvyed op 16-08-2008 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem sinds gisteren. is een prachtig apparaat. Ik heb alleen 1 probleem. Hij heeft een wifi-verbinding, maar ik kan niet internetten. Iedere keer zegt het apparaat dat ie geen verbinding kan maken. Nog maar even verder knutselen, al weet ik niet hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:23

Entity

9000rpm

Mau_Maus schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:18:
[...]

Inderdaad vlak onder het logo zit een richel. En tot zover gaat de protector?
Klopt, precies tot die richel. Aan de bovenkant zitten uitsparingen voor de speaker en de camera. Als je hem netjes plakt, zie je de screenprotector nauwelijks zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 08:27:
Heb hem sinds gisteren. is een prachtig apparaat. Ik heb alleen 1 probleem. Hij heeft een wifi-verbinding, maar ik kan niet internetten. Iedere keer zegt het apparaat dat ie geen verbinding kan maken. Nog maar even verder knutselen, al weet ik niet hoe.
Vindt ie wel je w-lan? Heb ook ooit eens zoiets gehad, was ik vergeten dat ik op m'n wifi-router ingesteld had dat alleen bepaalde mac-adressen er overheen mochten (en daar zat m'n nieuwe pda dus nog niet bij).

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brabo-Joossie schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 09:15:
[...]

Vindt ie wel je w-lan? Heb ook ooit eens zoiets gehad, was ik vergeten dat ik op m'n wifi-router ingesteld had dat alleen bepaalde mac-adressen er overheen mochten (en daar zat m'n nieuwe pda dus nog niet bij).
Kun je mij aub uitleggen hoe ik dat dan moet doen. Daar snap ik werkelijk geen hout van. In ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Heb nu ook de screenprotector erop zitten. Had ik dat maar gelijk gechecked, dan had ik nu een paar krasjes minder op het apparaat zelf.. maar okee, dat geeft em karakter zullen we maar zeggen. Ging er supermakkelijk op en gelijk zonder luchtbelletjes.

Omdat het hier vrij tekstueel allemaal is post ik nog maar wat fotootjes!

Vergelijking tussen de Touch Pro en 3 telefoons die daadwerkelijk geen iPhones of Xperia's zijn voor de verandering; de Sony-Ericsson M600i, de Samsung U600, en heb ook de Nokia 73 van m'n vriendin geleend :+ :

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3222/2766727779_5339bbcc49_o_d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3234/2766727791_5ef64cf6b1_o_d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3026/2766727785_9a5d14849f_o_d.jpg

En natuurlijk het verplichte shot (hier zie je ook het backlight van het toetsenbord, het is niet helemaal effen maar alle toetsen lichten duidelijk genoeg op):
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3086/2766727793_155948a6b1_o_d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markstund
  • Laatst online: 17-09-2024
de N73 lijkt zelfs dikker.... zal hij ook wel zijn dan

[ Voor 30% gewijzigd door markstund op 16-08-2008 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

markstund schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 09:22:
de N73 lijkt zelfs dikker.... zal hij ook wel zijn dan
Dat was ook het eerste dat ze zei, eerst erop wijzen dat m'n telefoon zo dik is en daarna erachter komen dat het met die van haar niet veel scheelt. Maar die is wel roze, en dat maakt het dan weer goed :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Laatst online: 10-09 15:11
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 09:19:
[...]

Kun je mij aub uitleggen hoe ik dat dan moet doen. Daar snap ik werkelijk geen hout van. In ieder geval bedankt.
Zie Wikipedia: MAC filtering. Ik zou zeggen, ga eens naar de config van je router, daar vind je vast wel iets wat er mee te maken heeft. Je hebt het waarschijnlijk toch zelf aangezet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markstund
  • Laatst online: 17-09-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 09:19:
[...]

bij mij zit onder het tabje: security in mijn router de mac filter optie.

ziet er ongeveer zo uit:
KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:21
kan iemand uitleggen wat precies het verschil is tussen de UK & NL versie?
Is het alleen de taal en kan je dit zelf verhelpen?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt me op dat een complete Review online door 1 van de grote GSM reviewers nog uit blijft op dit moment.

Myedvyed, bedankt voor jouw ervaringen en reakties ! Je was er snel bij en je geeft een objectief oordeel over het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Trinity is te vroeg overleden, maar ik geniet momenteel van de Raphael ;-)
Zit met een klein probleempje waar ik niet uit kom.
Hoe gebruik ik de popserver van gmail ? Als ik een account aanmaak met mijn gmail adres komt de touch automatisch met het imap protocol, maar dat wil ik niet. Bewust een verkeerde e-mail intypen en dan handmatig het een en ander invullen is tot dusver ook geen succes. Mijn Trinity had ik dit probleem niet en was een pop server voor gmail geen probleem. Iemand ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:59
Ik lees net op Pocketinfo dat iemand meld dat de NL versie pas dinsdag wordt gereleased vandaar dat mijn bestelling zo lang duurt. Of heeft er iemand al de NL versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Laatst online: 17-10-2024
Zou kunnen... Las hier zojuist dat iemand reaktie had van gsmweb en dat er een vertraging was. En dat ze hem de 19e verwachten...

GSMweb levert alleen de NL versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en betekend dat dat ze hem dinsdag kunnen opsturen of dat hij dinsdag bij de winkels arriveert???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:59
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:01:
en betekend dat dat ze hem dinsdag kunnen opsturen of dat hij dinsdag bij de winkels arriveert???
Er werd gemeld:

'De NL versie zal pas dinsdag gereleased worden, althans dit heeft HTC afgelopen donderdag gemeld.'

Persoonlijk verwacht ik dan dat hij dinsdag bij de winkels arriveert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zou jammer zijn, dan krijgen we hem pas woensdag op z'n vroegst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 09:42
Hey jongens,

Ik ben sinds 2 dagen nu trots een bezitter van de touch pro UK. Het is een super apparaat maar ik heb nog even een paar vraagjes die jullie misschien wel weten.

Je hebt de touch flo 3d. Ik zie nergens openstaande taken staan. Ik heb nu bij programma's de optie taken toegevoegd en dan mijn taken gefilterd op status. Dit is nu de snelste manier. eerst had ik altijd op mijn "start pagina" mijn agendapunten en taken staan. dit is nu niet meer mogelijk??? als iemand iets weet... vertel het me ;).

Toetsenblokkering is ook wat irritanter geworden. Ik moet nu "ophangen" lang indrukken waardoor hij op toetsenblokkering gaat. Het liefste zou ik hem willen hebben bij programma's. is dit te fixen?

Als laatste de vraag... wat is QuickGPS. als ik het open kan je iets downloaden maar er gebeurd niets. Ik dacht trouwens dat de nieuwe TOM TOM op de rom zelf zou worden geinstalleerd. of was dat een andere telefoon.

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05:38
Weet niet of dit gepast is om hier te melden, maar ik greeg gisteren een mailtje van iemand die mijn mail adres vanuit m'n profiel heeft gebruikt omdat ik in deze draad interesse toon in de Touch Pro en of ik misschien de zijne wil kopen omdat ie al een Touch Diamond heeft.
Beste Babbelbox, Beste LS,

Ik heb jouw mail adres en MSN adres via GoT, zodoende heb ik je toegevoegd op MSN. Reden hiervoor is zoals het onderwerp van deze mail dat je hebt gepost in het HTC topic op GoT.

Ik zie dat je interesse hebt in een HTC Touch Diamond Pro, (correct me if i'm wrong). Nu is het zo dat ik een contract verlenging aan kan gaan bij KPN. Heb hierdoor de mogelijkheid om een Diamond Pro te kiezen. Echter heb ik al een HTC Touch Diamond welke mij uitstekend bevalt.

Met ingang van de beschikbaarheidsdatum vd Pro heb ik dus een nieuw toesteld, non-branded, simlock vrij. Dit is dus de Pro.

Wil deze graag verkopen omdat ik er niets mee doe, en kan het geld goed gebruiken. Is dit iets voor jou wellicht?

Ben een eerlijk verkoper, werkzaam in Nieuwegein, woonachtig te Breda. Hoor graag of je interesse hebt in dit buitenkansje.

Groet,

Simon.
Vind dit wel een beetje aparte manier van telefoon verkopen. Ook zijn de benamingen van de verkoper niet geheel correct (Touch Diamond Pro :? )
Zal hier sowieso niet op in gaan, aangezien ik toch met een verlenging/overstap ga kopen, maar toch wel vage acties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
Heb 'm ook binnen. Verleidelijk om 'm gelijk aan te zetten, maar ik houd me maar braaf aan de Quick Start en laad eerst de telefoon op.

Wat me tegenvalt: er zit geen papieren handleiding bij, alleen een PDF die op cd wordt meegeleverd.

Verder zit er 1 extUSB-kabel bij, die blijkbaar zowel als lader dient, als voor USB-kabel. Dat wordt dus wisselen als een gek...? De lader glimt overigens wel mooi. :')

Verdere ervaringen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upquark schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:38:
Heb 'm ook binnen. Verleidelijk om 'm gelijk aan te zetten, maar ik houd me maar braaf aan de Quick Start en laad eerst de telefoon op.

Wat me tegenvalt: er zit geen papieren handleiding bij, alleen een PDF die op cd wordt meegeleverd.

Verder zit er 1 extUSB-kabel bij, die blijkbaar zowel als lader dient, als voor USB-kabel. Dat wordt dus wisselen als een gek...? De lader glimt overigens wel mooi. :')

heb je de UK/NL binnen? en hoezo moet je hem eerst opladen, en hoe lang dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
Yep, de WWE- oftewel UK-versie. Tja, de Quick Start zegt 'Before you start using your device, it is recommended that you install and charge the battery.' En dat duurt 3 uur, staat erbij. Of het echt moet weet ik niet, maar ach...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:09:
dat zou jammer zijn, dan krijgen we hem pas woensdag op z'n vroegst
Volgens algebeld.nl hebben ze de NL versie ook al op voorraad.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Upquark schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:38:

Je kunt ook standaard miniUSB kabels gebruiken om te laden of data over te pompen, die heb je vast nog wel ergens liggen. Ik had er nog genoeg van oa. m'n oude navigatiesysteem, voor m'n PS3 controllers, wat fototoestellen, etc.
LockTar schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:23:
[...]
Je hebt de touch flo 3d. Ik zie nergens openstaande taken staan. Ik heb nu bij programma's de optie taken toegevoegd en dan mijn taken gefilterd op status. Dit is nu de snelste manier. eerst had ik altijd op mijn "start pagina" mijn agendapunten en taken staan. dit is nu niet meer mogelijk??? als iemand iets weet... vertel het me ;).
Als je op een 'leeg' scherm rechtsboven in de hoek geen kruisje ziet staan, maar een set van 3 horizontale lijnen met een driehoekig pijltje ernaast, kun je daarop klikken om alle open taken te zien. Die hebben allemaal een X ernaast staan en wat die doet als je erop klikt spreekt voor zich ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:16:
Myedvyed, bedankt voor jouw ervaringen en reakties ! Je was er snel bij en je geeft een objectief oordeel over het geheel.
Graag gedaan!

Helaas heb ik er nog wat aan toe te voegen. Ik werd net gebeld, en je zou zeggen dat een telefoon gemaakt is om mee te bellen. Ik kon de andere persoon niet horen. Nu heb ik dat met de carkit wel eens de eerste paar seconden, maar nu langer. Hij/zij mij hoorde mij waarschijnlijk ook niet, want ik heb daarna met een andere telefoon mezelf gebeld en kon mezelf niet horen in de Touch Pro, en wat ik in de Touch Pro insprak hoorde ik op de andere telefoon niet.

Natuurlijk de volumeinstellingen gelijk gechecked maar die stonden goed. Speaker on had ook geen effect. Er stonden geen applicaties meer open behalve ActiveSync (aangezien ik dacht dat b.v. een andere app de speaker nog in gebruik zou kunnen hebben ofzo). Toen ik gebeld werd zat ik in de mailinstellingen, geen idee of het daar mee te maken had, maar dat zou toch niet moeten.

Even de music player uitgeprobeerd, daar kwam ook geen geluid uit. Hij zat niet aangesloten aan een of ander USB ding dus hij zou ook niet moeten denken dat er een headset aanhing.

Naja, na opnieuw opstarten werkte het bellen weer naar behoren, maar ik moet zeggen dat ik me toch steeds meer begin af te vragen of ik er wel goed aan gedaan heb deze telefoon te kopen. Kwestie van doorbijten en hopen dat er nog verbetering komt in de vorm van tips, firmware of software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
Myedvyed schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:02:
[...]

Je kunt ook standaard miniUSB kabels gebruiken om te laden of data over te pompen, die heb je vast nog wel ergens liggen. Ik had er nog genoeg van oa. m'n oude navigatiesysteem, voor m'n PS3 controllers, wat fototoestellen, etc.
Bedankt voor de tip, dat wist ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Spike_1981
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-06-2022
robbinonline schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:56:
[...]

Volgens algebeld.nl hebben ze de NL versie ook al op voorraad.
Kreeg te horen dat hij bij de leverancier is hij op voorraad is en maandag naar Algebeld verstuurd wordt. Dinsdag kunnen ze dus ook de NL leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Upquark schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:05:
[...]

Bedankt voor de tip, dat wist ik nog niet.
Graag gedaan. Ik wist het eerst ook niet, toen ik de aansluiting zag was ik bang dat dat niet ging lukken. Maar een collega met een Touch Diamond vertelde me dat dat gewoon werkte. Ik heb inmiddels ook beide functies getest en het is gewoon compatible. Het enige verschil zijn een paar extra pinnetjes voor de audio (en video, in het geval van de Pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Ik heb hem ook sinds gister (UK versie), en ik moet zeggen het is een mooi ding. Alles lijkt te werken, maar er is een dingetje wat ik niet helemaal snap. De Windows Messenger lijkt alleen te werken met een WiFi verbinding? Niet ever 3G? Klopt dit? Zo nee, hoe los ik dit op? (dit is mijn eerste WM phone!)

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

afterburn schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:12:
Ik heb hem ook sinds gister (UK versie), en ik moet zeggen het is een mooi ding. Alles lijkt te werken, maar er is een dingetje wat ik niet helemaal snap. De Windows Messenger lijkt alleen te werken met een WiFi verbinding? Niet ever 3G? Klopt dit? Zo nee, hoe los ik dit op? (dit is mijn eerste WM phone!)
Dat is apart, bij mij was het precies andersom. Als ik geen dataverbinding had (3G of anders) maar wel WiFi, zei Messenger niet te kunnen verbinden. Pas met een dataverbinding werkte het.

Google Maps lijkt trouwens ook automatisch de dataverbinding aan te zetten (als er geen WiFi is) zonder daar expliciet om te vragen. D'r moet toch ergens een setting in WM6 zijn hiervoor. Wel zag ik in het Diamond topic het NoData tooltje staan (http://www.modaco.com/con.../246171/new-free-utility/), dat ga ik maar eens even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar

[...]

Als je op een 'leeg' scherm rechtsboven in de hoek geen kruisje ziet staan, maar een set van 3 horizontale lijnen met een driehoekig pijltje ernaast, kun je daarop klikken om alle open taken te zien. Die hebben allemaal een X ernaast staan en wat die doet als je erop klikt spreekt voor zich ;)
Jij hebt het nu over openstaande processen (als dat de juiste benaming is). Ik had het over de taken zoals: Morgen paula bellen voor afspraak. of, vergeet dvd niet mee te nemen.

Je kan die taken aanmaken in outlook enz en die kunnen dan ook met outlook worden gesynct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
[...]

Naja, na opnieuw opstarten werkte het bellen weer naar behoren, maar ik moet zeggen dat ik me toch steeds meer begin af te vragen of ik er wel goed aan gedaan heb deze telefoon te kopen. Kwestie van doorbijten en hopen dat er nog verbetering komt in de vorm van tips, firmware of software.
Dat is wel heel heftige uitspraak...

Maarja als je kijkt bijv na de N95 die was met de eerste 3 firmware's niks vergeleken met wat het nu is.
Dus komt vast nog goed.

Maar de problemen die ik zover hoor zijn niet echt hele erge dingen.. met toevalligheid factor... maar goed bekend niet dat sommige dingen veel beter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

LockTar schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:53:
[...]

Jij hebt het nu over openstaande processen (als dat de juiste benaming is). Ik had het over de taken zoals: Morgen paula bellen voor afspraak. of, vergeet dvd niet mee te nemen.

Je kan die taken aanmaken in outlook enz en die kunnen dan ook met outlook worden gesynct.
Okee, dat is inderdaad een ander verhaal. Daar heb ik nog niet naar gekeken. Aangezien in de NL versie van XP het beheren van je processen Taakbeheer wordt genoemd dacht ik dat je dat bedoelde. Kmoet eens beter gaan lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Hahaha maakt niet uit. Ik zat echt weer te lezen op jou bericht van waar heb je het over :?. Maarja. hopelijk word er snel iets op gevonden. dat toetsenblokkering vind ik ook maar irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Ik had trouwens nog een klein vraagje... op mijn vario 2 zat op het toetsenbord een knopje OK. daarmee kon je dus op kruisje drukken of op OK drukken bij het geopende programmatje of schermpje.

Op de pro heb je die knop niet. weet iemand waarmee je dan een venster kan sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft niemand die al een pro heeft geen zin om even een paar leuke foto's ervan te maken, want ik heb genoeg productiefoto's en reclamefoto's gezien, maar ik zou graag wat foto's van de mensen die hem al hebben willen zien. Uitgeklapt, met wat verschillende schermen etc. mocht iemand zin hebben, bij voorbaat dank;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Mau_Maus schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:17:
[...]

Dat is wel heel heftige uitspraak...

Maarja als je kijkt bijv na de N95 die was met de eerste 3 firmware's niks vergeleken met wat het nu is.
Dus komt vast nog goed.

Maar de problemen die ik zover hoor zijn niet echt hele erge dingen.. met toevalligheid factor... maar goed bekend niet dat sommige dingen veel beter kunnen.
Inderdaad een heftige uitspraak, en ik zou willen dat het (in mijn ogen) niet nodig was.

Daarom zeg ik ook dat het doorbijten is, er zal vast wel verbetering komen. De hardware is er in ieder geval duidelijk klaar voor. Maar toevalligheden of niet, ik heb nu niet het idee dat ik op m'n telefoon kan bouwen en dat is voor mij toch wel erg belangrijk, want ik heb hem gekocht als speeltje en als hoofd-telefoon. Bij speeltjes zijn kuren niet zo erg, maar een telefoon moet gewoon werken. Een telefoon die op zwart gaat,nergens meer op reageert en opnieuw opgestart moet worden na een gesprek via een Bluetooth verbinding (iets wat ik dagelijks meerdere malen gebruik) of een telefoongesprek waarbij geen geluidssignaal de telefoon in- of uit lijkt te komen vind ik serieuze issues. Ze zullen die ongetwijfeld gaan oplossen, en zoals je zegt is het wel vaker zo bij telefoons en andere apparaten dat ze na een paar firmware versies pas goed draaien, maar zover is het nu nog niet. En dan te bedenken dat dit al een verbeterde versie is van de oorspronkelijke Touch Diamond ROM.

Wie weet is het wel zo dat ik (zelfs zonder firmware update) voor de rest van de levensduur van de telefoon geen problemen meer tegenkom en het alleen de eerste 2 dagen waren, dat kan goed mogelijk zijn, maar na die eerste 2 dagen weet ik dat dan nog niet. En dat is het moment waar ik nu zit, vandaar mijn twijfel. Bij m'n vorige telefoon had ik ook m'n twijfels de eerste paar dagen, maar dat was niet vanwege problemen maar vanwege het wennen aan de interface. Dat is helemaal goed gekomen, sterker nog, dat is de reden dat ik nu persé weer een touchscreen EN full qwerty toetsenbord wilde hebben.

Ik zal de telefoon in ieder geval niet weg doen, voor mij gaat het er meer om of ik hem als hoofdtelefoon kan gebruiken of alleen als speeltje / reserve telefoon. Voor de rest werken de meeste dingen namelijk gewoon prima, en natuurlijk is het lastiger om zo'n complex apparaat stabiel te krijgen dan een telefoon die alleen kan bellen en smsen. Dus nog een paar dagen proberen en dan zien we wel of hij in de broekzak blijft of naar de jaszak verhuist :)

Ben ook benieuwd of meer mensen soortgelijke problemen hebben of dat ik misschien een maandagochtend-model heb.

Off-topic:
Ik vind het eerlijk gezegd sowieso een vrij ernstige situatie dat er tegenwoordig overal producten uitgegeven worden met de gedachte "okee, het werkt nu redelijk, gooi het de deur uit en we patchen later nog wel een paar keer". Zie ook de huidige generatie gameconsoles. Het is mooi dat het kan, maar naar mijn gevoel wordt er nu gewoon misbruik van gemaakt. Mensen die toch al niet zo into technologie zijn worden hier de dupe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:43:
heeft niemand die al een pro heeft geen zin om even een paar leuke foto's ervan te maken, want ik heb genoeg productiefoto's en reclamefoto's gezien, maar ik zou graag wat foto's van de mensen die hem al hebben willen zien. Uitgeklapt, met wat verschillende schermen etc. mocht iemand zin hebben, bij voorbaat dank;)
'Echte' foto's zijn op paar plaatsen al te zien, b.v. deze unboxing link: http://runsink.com/2008/07/18/htc-touch-pro-unboxing/ (hoewel dit niet de final verpakking is en de pouch er niet in zit). Daar staan geen schermpjes op helaas.

Eerlijk gezegd voel ik er niet veel voor om nog meer foto's te liggen maken. Maar ik wil wel best een HD video opnemen, misschien wat fijner voor de ogen dan al die YouTube filmpjes. Moet over 10 minuten weg dus het gaat me nu niet lukken om dat gelijk te uploaden vrees ik, maar ik kan het wel alvast opnemen nu er nog daglicht is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Myedvyed schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:51:
[...]

'Echte' foto's zijn op paar plaatsen al te zien, b.v. deze unboxing link: http://runsink.com/2008/07/18/htc-touch-pro-unboxing/ (hoewel dit niet de final verpakking is en de pouch er niet in zit). Daar staan geen schermpjes op helaas.

Eerlijk gezegd voel ik er niet veel voor om nog meer foto's te liggen maken. Maar ik wil wel best een HD video opnemen, misschien wat fijner voor de ogen dan al die YouTube filmpjes. Moet over 10 minuten weg dus het gaat me nu niet lukken om dat gelijk te uploaden vrees ik, maar ik kan het wel alvast opnemen nu er nog daglicht is :P
dat zou perfect zijn he;) dan zie je het wel meteen erg goed, want ik ben echt benieuwd, heb de NL besteld, dus geen idee wanneer die binnenkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Myedvyed schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:33:
[...]

Dat is apart, bij mij was het precies andersom. Als ik geen dataverbinding had (3G of anders) maar wel WiFi, zei Messenger niet te kunnen verbinden. Pas met een dataverbinding werkte het.
Inderdaad apart, want ik krijg met geen mogelijkheid Messenger aan de gang zonder wifi. :(

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afterburn schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:27:
[...]

Inderdaad apart, want ik krijg met geen mogelijkheid Messenger aan de gang zonder wifi. :(
heb je dan wel ook echt internet verbinding met 3g/hsdpa, want je kunt er wel verbinding mee hebben maar als de DNS niet klopt, heb je geen internet ;) dat zul je dus ff moeten nakijken, door bijvoorbeeld je mail te checken of opera te openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:35:
[...]

heb je dan wel ook echt internet verbinding met 3g/hsdpa, want je kunt er wel verbinding mee hebben maar als de DNS niet klopt, heb je geen internet ;) dat zul je dus ff moeten nakijken, door bijvoorbeeld je mail te checken of opera te openen
Dat is dus het vage, want mijn exchange push, pop email en opera browsing werken gewoon zoals het hoort.

Maar messenger zegt dat ie geen verbinding kan maken.

Gebruik vodafone btw.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 14-09 17:48
afterburn schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:46:
[...]

Dat is dus het vage, want mijn exchange push, pop email en opera browsing werken gewoon zoals het hoort.

Gebruik vodafone btw.
was het niet zo dat vodafone de messenger blokte? Dacht ik eens ergens gelezen te hebben namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Wat is de maximale grootte van de Micro SD die erin gestopt kan worden?
Moet ik nog kijken naar een speciaal merk of iets anders?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hellboy123 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:48:
[...]

was het niet zo dat vodafone de messenger blokte? Dacht ik eens ergens gelezen te hebben namelijk
http://www.vodafone.nl/prive/handige_diensten/vfmessenger/

Zo te zien niet...

Vreemd... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afterburn schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:46:
[...]

Gebruik vodafone btw.
er was inderdaad iets met vodafone, want een vriend van mij heeft de tytn 2 en daar blokte vodafone ook de msn messenger. Maar heb je de unbranded of vodafone versie? Ik krijg hem namelijk ook unbranded icm vodafone, en ik zou ook wel graag willen hebben dat ie werkt ;)

edit: waarschijnlijk zul je de vodafone live messenger moeten gebruiken, via vodafone live->my vodafone

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2008 16:05 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is NIET de bedoeling om hier levertijden of abonnementen te gaan bespreken. Inhoudelijk voegt dat niets toe aan de technische bespreking in het topic. Daarnaast is een beetje tweaker zelf in staat om te achterhalen waar en wanneer het toestel beschikbaar komt.