obmod schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:08:
De locatie waar je het uitvoerde, was deze gunstig? of tussen allemaal flatgebouwen, in een woning, onder bomen of dichtbij een gebouw?
dan kan het een stuk langer duren!:)
Dat klopt, zoals ik al zei waren de omstandigheden verre van ideaalBamSlam_ schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:19:
Dat klinkt alsof je al aan het rijden was. Sowieso doet een GPS er een stuk langer over om een fix te krijgen als 'ie beweegt dan als hij stil staat. Waarschijnlijk speelt ook mee dat je slechts de beschikking hebt over een heel kleine antenne, die ingebouwd is in de Touch Pro. Maar een uur tijd voor een fix is wel heel erg lang. Mijn Garmin GPSMAP 196 heeft bijvoorbeeld een veel betere ontvangst met een externe dome-antenne dan met de standaard meegeleverde minispriet. Daarbij moet ik wel aantekenen dat de Garmin alweer een oud beestje is en dat de SIRF-chips van tegenwoordig gevoeliger zijn qua ontvangst.
Was het eigenlijk de allereerste keer dat je de GPS van de Touch Pro gebruikte tijdens je trip, of had je hem ook al eerder uitgeprobeerd?
- Het was de allereerste keer dat ik hem echt gebruikte (heb het daarvoor wel binnen geprobeerd maar dat lukte niet).
- De telefoon lag bovenop het dashboard omdat ik nog geen houder heb, dat is niet de ideale positie omdat ik een thermische voorruit heb. Hij had iets meer richting de middenspiegel moeten hangen omdat daar zo'n uitzonderingsvlak zit (of hoe je het ook wil noemen).
- Ik was aan het rijden.
- Het was redelijk bewolkt.
- Een aantal delen van de route waren in boomrijk gebied (hoewel het grootste deel open was).
- De antenne in de telefoon is inderdaad klein, en dit is de enige omstandigheid waar we niet onderuit zullen komen zonder externe GPS muis / antenne.
- De A-GPS optie stond nog uit, zag ik net in Advanced Config. Ik had wel QuickGPS uitgevoerd. Geen idee of die A-GPS optie effect heeft of dat dat via QuickGPS gaat, maar ik heb het nu geactiveerd.
Dankzij die mooie link vol tweaks uit WoutF z'n post heb ik nu trouwens ook geotagging aangezet op de camera. Nog niet kunnen testen helaas.